Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.317 views

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:03
Klopt, geen 2 cilinder meer voor mij. Een deel van de beleving voor mij is toeren maken. Ik rij nu met de auto ook weer een 2.0 atmosferisch blok ipv een 1.2 turbo. Net zo snel, maar wel leuker :+

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:32
@lolgast @4x2 Heb inderdaad gewoon voet bij stuk gehouden en gezegd dat de vraagprijs de laagste prijs is nu. Hij kwam met 1700 aanzetten (vraagprijs is 2500). Sorry, maar dat gaat hem echt niet worden heb ik maar gezegd :')

Nu een andere geïnteresseerde via het M-F die nog niets over de prijs heeft gezegd en meteen begint over of hij een keer kan komen kijken. Dat lijkt in ieder geval meer op een serieuze interesse. Ben benieuwd.

Even iets anders wat wel leuk is. Hier op kantoor hebben we normaal gesproken 200 mensen aanwezig, nu grofweg 40. Leuke is dat er nu meer motoren staan dan normaal gesproken, namelijk 8 motoren. 3x raden waar het de helft van de tijd over gaat bij het koffieapparaat (met 2meter afstand uiteraard!) :9

YouTube: MotorcycleGeek

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:45
Tankiej schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:11:

[...]

Geld dat je uitwisselt bij het kopen van een motor? Volgens mij zijn er niet heel veel mensen die contant een motor afrekenen bij een motorzaak :+

[...]
Volgens mij kan je niet meer dan 3000 pinnen tegenwoordig dus ik zou gewoon contant afrekenen.
Heb altijd alles contant afgerekend qua motoren en auto's.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 20:51

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

kneusteun schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Volgens mij kan je niet meer dan 3000 pinnen tegenwoordig dus ik zou gewoon contant afrekenen.
Limiet kun je via de bank app of bij bezoek aan de vestiging omhoog zetten naar eigen keuze.
Pinnen is juist het aangeraden middel, contante betalingen boven de 3000 moeten tegenwoordig al gemeld worden als ik het goed heb. Dus grote kans dat er ook minder animo is om dit te accepteren.

• lolgast
Er is een grote kans dat contant geweigerd wordt op het moment natuurlijk. En te pinnen bedrag kun je gewoon aanpassen bij de digitale omgeving van je bank. Afhankelijk van hoe hoog je hem zet en welke bank je hebt kan hier wel een aantal uur overheen gaan

Ik kan me nog een geval herinneren dat mijn pa een motor ging halen, de limiet even verhoogde en vervolgens maar heeft gevraagd of ik het kon voorschieten :+ Ik was wel zo slim geweest om 24 uur van te voren de limiet al te verhogen, ik had zo'n voorgevoel

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
kneusteun schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Ik kan mijn limiet naar 10.000 zetten in de bank app, en als het hoger moet even bellen en dan regelen ze het voor je. Dus dat is geen probleem!

Misschien dat je wel nog iets meer korting kan krijgen als je contant betaalt bij bepaalde motorzaken :+

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:46
Leviathius schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:23:
@lolgast @4x2 Heb inderdaad gewoon voet bij stuk gehouden en gezegd dat de vraagprijs de laagste prijs is nu. Hij kwam met 1700 aanzetten (vraagprijs is 2500). Sorry, maar dat gaat hem echt niet worden heb ik maar gezegd :')
Daarom ben ik ook akkoord gegaan met wat minder bij een dealer voor de Kawasaki van mijn vriendin.

Ik heb dat ding geparkeerd en is overgeschreven (de prijs was al geregeld d.m.v. korting op mijn motor) en klaar. Geen gezeur en koopjesjagers over de vloer.

Had de valdoppen van de Kawa, het schermpje van de Kawa en een LSL stuur op marktplaats gezet. Heb volgens mij tegen 1 iemand wel vijf keer gezegd dat ik niet akkoord ging met €30,- voor alle drie de spullen inclusief verzending 8)7

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-01 15:36
Hier de 250 ook verkocht iets onder gewenste prijs, maar was wel gelijk weg ipv gezeur en gemekker van mogelijke kopers :)

En morgen nieuwe motor halen *O* *O*

Gamertag: timmie271

• Leviathius
R0y. schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Daarom ben ik ook akkoord gegaan met wat minder bij een dealer voor de Kawasaki van mijn vriendin.

Ik heb dat ding geparkeerd en is overgeschreven (de prijs was al geregeld d.m.v. korting op mijn motor) en klaar. Geen gezeur en koopjesjagers over de vloer.

Had de valdoppen van de Kawa, het schermpje van de Kawa en een LSL stuur op marktplaats gezet. Heb volgens mij tegen 1 iemand wel vijf keer gezegd dat ik niet akkoord ging met €30,- voor alle drie de spullen inclusief verzending 8)7
Zit zeker wat in ja. Het is dat ik de grom gewoon los verkoop en er voorlopig niets voor terug in de plaats komt. Dan is het iets lastiger om hem zomaar bij een dealer te verkopen lijkt me. Vooral een Grom is een wat lastigere motor om te verkopen soms. Want tja, voor 2.5K heb je ook een 'volwassen' motor :P

• R0y.
Leviathius schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:38:
[...]

Zit zeker wat in ja. Het is dat ik de grom gewoon los verkoop en er voorlopig niets voor terug in de plaats komt. Dan is het iets lastiger om hem zomaar bij een dealer te verkopen lijkt me. Vooral een Grom is een wat lastigere motor om te verkopen soms. Want tja, voor 2.5K heb je ook een 'volwassen' motor :P
Er zijn ook opkopers, die wou hetzelfde bieden als Goedhart... dus anders had ik hem daar naar toe gebracht.

Maar kan mij voorstellen dat een Grom wat lastiger is... al is @Vrijdag ook op zoek naar iets nieuws.. :9B

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
Het ligt ook maar net aan het type motor inderdaad. Ik heb een Pan European die ik zelf zou verkopen want over het algemeen wordt zo'n motor door oude grijze kerels gereden die vaak een stuk minder moeilijk doen.

De KTM zou ik echter liever op iets inruilen, ben bang dat dat echt aso volk trekt. Al heb ik wel het voordeel dat ik helemaal in het zuiden van het land woon, waar over het algemeen wat minder erg volk woont.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat zijn sowieso - naast Marktplaats - de juiste kanalen om je motor te verkopen?

Ik heb vorig jaar zomer een nieuwe motor gekocht (Honda CB1000R uit 2011) en m'n oude motor (Suzuki Bandit 600 uit 2003) geschorst met het idee om deze in het voorjaar te verkopen. Hij staat niet in de weg, schuur is groot zat, maar het is een prima beginnersmotor, heeft nog geen 30k gelopen. Ik zou hem het liefst aan iemand verkopen die net zijn/haar rijbewijs heeft en er 2-3 jaar lekker op kan leren rijden. Beurtje en twee nieuwe banden is het enige wat nodig is. Hoef er ook niet de hoofdprijs voor.

• Leviathius
BigSmurf schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:46:
Wat zijn sowieso - naast Marktplaats - de juiste kanalen om je motor te verkopen?

Ik heb vorig jaar zomer een nieuwe motor gekocht (Honda CB1000R uit 2011) en m'n oude motor (Suzuki Bandit 600 uit 2003) geschorst met het idee om deze in het voorjaar te verkopen. Hij staat niet in de weg, schuur is groot zat, maar het is een prima beginnersmotor, heeft nog geen 30k gelopen. Ik zou hem het liefst aan iemand verkopen die net zijn/haar rijbewijs heeft en er 2-3 jaar lekker op kan leren rijden. Beurtje en twee nieuwe banden is het enige wat nodig is. Hoef er ook niet de hoofdprijs voor.
Ik heb mijn laatste twee motoren niet op Marktplaats aangeboden, maar op autoscout24 en het motor-forum. Beide keren uiteindelijk verkocht via autoscout.

Mijn theorie is dat alleen de mensen die écht op zoek zijn naar een bepaalde motor, verder kijken dan marktplaats. Hierdoor krijg je minder gevallen van mensen die heel laag bieden of mensen die geen echte interesse hebben. Al klopt deze theorie voorlopig niet helemaal met de verkoop van de Grom zoals jullie konden lezen.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36
Tankiej schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:36:
[...]

Misschien wel gunstig om nu juist een motor te kopen inderdaad. Ik zou eigenlijk wel graag nu wat willen kopen, maar als ik dat zeg kijken mensen je boos/vreemd aan (iets met social distancing) :+
Beetje offtopic maar ik ben opzoek naar een andere lease auto.
Dinsdag heb ik 2 proefritten gereden, en zaterdag a.s. heb ik er weer eentje gepland staan.
Hoe vreemd ook, dat soort dingen gaan toch wel gewoon door wat mij betreft.
Alhoewel de fabrieken bijna allemaal gesloten zijn in Europa, dus geleverd gaat er voorlopig toch niets worden.

Ik bewaar afstand, geef geen handen, enz. maar alles gewoon de komende weken stil leggen gaat ook niet echt wat mij betreft.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 19-03-2020 10:22 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• lolgast
Desinfecteer je het stuur en de pook ook nadat ze de auto klaar hebben gezet voor je? Anders kun je ook net zo handen schudden ;)

• Thoit
BigSmurf schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:46:

Wat vaak ook helpt is om hem te koop te zetten op een forum van een bepaald type motor. Als ik mijn Pan verkoop dan bied ik hem eerst via het Pan European forum aan. Voordeel is dat je daar ook x aantal berichten geplaatst moet hebben om iets te koop aan te kunnen bieden. Hiermee hoop ik tzt meer volk bij huis te krijgen die écht geïnteresseerd zijn.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-01 15:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Icephase schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:17:
[...]

64 pond voor zo'n aansluiting... djieessss....
Ik heb inderdaad een DIN aansluiting maar mooier is nog dat ik een los 12V stekkertje heb net onder het dashboard. Er gaan geen grote stromen doorheen, dus dat kan prima. Maar dan moet ik nog van 12V naar 5V... en daar heb ik nou net ff een uitdaging!
Plus lightning kun je volgens mij niet zomaar ergens aan solderen, het datakanaal van de usb wordt op de een of andere manier ook gebruikt.
Met een telefoon die draadloos kan laden wordt het simpeler: https://nl.sp-connect.eu/products/wireless-charging-module
Nou... het is gelukt hoor!
Ik heb een geschakelde 12V aansluiting gevonden, dus de 12V naar USB converter hoefde geen beveiliging oid te bevatten. Ik heb nog een oude van AliExpress gevonden die ik had liggen, dus daar het juiste stekkertje aan geknutseld. Daar heb ik een stevige USB to lightning aan geknoopt en die vastgemaakt aan de beugel/houder. Nu ziet het er mooi genoeg uit, plus het werkt prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3ze8-JMqfbEO8rQ3V1z2IX7ONU=/f/image/TD4UfQmH4ii8j18pykIdKhot.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccxnK76VJaUI3LlAVagWE_ehTEI=/f/image/42O15VKe6D63K9Eq8cl3vPBq.jpg

Nice, he? :9

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:26
lolgast schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:24:
Desinfecteer je het stuur en de pook ook nadat ze de auto klaar hebben gezet voor je? Anders kun je ook net zo handen schudden ;)
Of gebruik van die latex weggooihandschoentjes.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:25
Ik zag een paar dagen terug nog iemand in volledige outfit in de auto op de snelweg... Blauwe handschoentjes, mondkapje, haarnet en een wit hazardsuit. Dat is ook wel een apart gezicht.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:52:
Ik zag een paar dagen terug nog iemand in volledige outfit in de auto op de snelweg... Blauwe handschoentjes, mondkapje, haarnet en een wit hazardsuit. Dat is ook wel een apart gezicht.
Die persoon zal wel heel ziek zijn denk ik dan. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Icephase schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Nou... het is gelukt hoor!
Ik heb een geschakelde 12V aansluiting gevonden, dus de 12V naar USB converter hoefde geen beveiliging oid te bevatten. Ik heb nog een oude van AliExpress gevonden die ik had liggen, dus daar het juiste stekkertje aan geknutseld. Daar heb ik een stevige USB to lightning aan geknoopt en die vastgemaakt aan de beugel/houder. Nu ziet het er mooi genoeg uit, plus het werkt prima!
Dat vind ik een interessante conclusie. Welke andere circuits zitten nog op die geschakelde 12V? En op hoeveel Ampère is die afgezekerd?
En dat dan ook nog eens in combinatie met de oerdegelijke en betrouwbare AliExpress elektronica?

Waarom zet je er niet gewoon een simpele zwevende zekering tussen? Geeft je convertertje de geest, of een sluitinkje in de kabel, dan stopt tenminste de rest van je motor er niet mee.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

lolgast schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:24:
Ik heb zelf maandag onderhoud van Fiat en herstelling Zero (ontopic zie je wil) geannuleerd omwille van het virus. Veel hangt natuurlijk ook af van je thuissituatie, als je met risico zelf zit of samenwoont is het slimmer niet te doen.

En hier in BE al paar berichten gehad van garages die nu ook zelf sluiten. BMW bijvoorbeeld stuurde al een mail rond dat ze enkel nog onderhoud doen achter gesloten deuren op afspraak voor wie dat om professionele redenen nodig heeft.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
LOL - smartphone. Nokia 2.3 (a.k.a. cheapest Android One phone). Voor video chat. Na installatie grondig ontsmet (want mijn vrouw heeft longontsteking, niet getest voor Covid-19 wegens niet voldoende tests bij de huisarts en geen zin om naar 't ziekenhuis te gaan met 't risico daar gehouden te worden)

[ Voor 35% gewijzigd door Dryhte op 19-03-2020 12:07 ]

• Icephase

Icephase

DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Dat vind ik een interessante conclusie. Welke andere circuits zitten nog op die geschakelde 12V? En op hoeveel Ampère is die afgezekerd?
En dat dan ook nog eens in combinatie met de oerdegelijke en betrouwbare AliExpress elektronica?

Waarom zet je er niet gewoon een simpele zwevende zekering tussen? Geeft je convertertje de geest, of een sluitinkje in de kabel, dan stopt tenminste de rest van je motor er niet mee.
Deze aansluiting werd niet gebruikt. Ik denk dat dit voor de optionele bluetooth-module is die beschikbaar is voor de multi, maar ik heb het niet gedubbelcheckt met de handleiding. Dat betekent dat de aansluiting bedoeld is voor een dergelijke toepassing en dus voldoende is afgezekerd. Het is een aanname, maar wel een heel voor de hand liggende dus ik maak me daar niet zo'n zorgen over. Het zit dus niet bij een andere 12V lijn op.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Icephase Uit ervaring weet ik dat Italianen en stroomdraadjes niet goed samengaan :/
Assumption is the mother of all fuck-ups 8)

Ik zou er een zekering tussenhangen, kost niets, kan je een hoop ellende besparen.

• Icephase

Icephase

Waaj schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:38:
@Icephase Uit ervaring weet ik dat Italianen en stroomdraadjes niet goed samengaan :/
Assumption is the mother of all fuck-ups 8)

Ik zou er een zekering tussenhangen, kost niets, kan je een hoop ellende besparen.
Dit zijn inmiddels allemaal Duitse draadjes he... Audi heeft het productieproces bij Ducati flink gemoderniseerd en de QC behoorlijk omhoog gegooid. Ik durf het wel aan hoor! ;)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Misschien ben ik gewoon een vakidioot (die bevestiging heb ik al meerdere malen ontvangen met en zonder dat 'vak' er voor, thank you very much) maar ik zou ook nooit Italianen en elektro vertrouwen. Fransen trouwens ook niet.
En zonder schema iets van een willekeurig draadje aftakken... Dat is juist waar die Italianen zo berucht om zijn. En dat terwijl je er gewoon met een eigen kleine zekering voor kunt zorgen dat je geen verdere schade aanricht als er iets fout gaat...

Volgens mij heb ik hier al meer eens verteld dat ik een deel van de kabelboom op mijn motor heb kunnen vervangen doordat er een Italiaan aan het knutselen is geweest. Nu heb ik alle doorgeknipte en gebroken draden hersteld, en de accessoires daadwerkelijk op de accessoirestekker zitten. Alleen, die is op 20A afgezekerd. Per accessoire zit er dus óók nog een zwevende zekering bij, want 20A is gewoon véél.

Je moet het zelf weten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:45
Als die 12V fout gaat dan gaat je ali converter stuk.
Het is niet zo dat je op laagspanning heel erg druk hoeft te maken dat je hele systeem plat ligt.

Tuurlijk een zwevende zekering is makkelijk en snel gedaan (heb hem ook bij mijn lader ertussen) maar echt gevaarlijk is het niet zonder.

En bijna alle electronica hier is ook half fabrikaat uit China.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:43

Destruction

(ex-)Automonteur

DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Daarom werk ik zelf altijd met een zekering, direct vanaf de accu (zodat DAT m'n spanningsbron is), en dan dmv een relais een schakeldraad maken. In dit geval de verlichting, want ik kon geen andere geschakelde 12v vinden op m'n CBR. Bij m'n Diversion had ik dit anders opgelost. Hoe dan ook, de navigatie kan nu uitvallen zonder dat er iets anders ook niet meer werkt. Wel zo prettig.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
timmie271 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:21:
[...]

Als ik niet gebeld word vandaag of morgen ga ik ook even berichtje sturen met de vraag hoe ver de mijne is :+
Ik heb de eerste 80km er inmiddels bij opzitten. Wat een machine!!! Powerwheelies in de 2 zonder moeite... net als 60 in de 6e versnelling trouwens..

• timmie271
darkkingll schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Ik heb de eerste 80km er inmiddels bij opzitten. Wat een machine!!! Powerwheelies in de 2 zonder moeite... net als 60 in de 6e versnelling trouwens..
Ik mag hem morgenmiddag ook gelijk 75km uittesten onderweg naar huis :9

Mooi dat ie bevalt d:)b

• R0y.
darkkingll schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Pics or it didnt happen... B)

van de motor hé... van de wheelies mag ook

• darkkingll
Haha, van de wheelies heb ik geen fotos.. misschien als de volgende tweakersrit een fotograaf mee gaat??

Onderstaande mag ook wel in de opAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rl3bnp6PLG1XZ5FczpbrAxEYQGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xy8g8i0N5byFYUWHL3Fc6NI6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door darkkingll op 19-03-2020 16:05 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Nice...

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:12
darkkingll schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:05:
Haha, van de wheelies heb ik geen fotos.. misschien als de volgende tweakersrit een fotograaf mee gaat??

Onderstaande mag ook wel in de op[Afbeelding]
Nice man! Motorplaza? Ben daar vaste klant. :9

• timmie271

Nice!

@Will_M als je echt lui bent wacht je tot morgenmiddag als ik een foto van de mijne hier heb geplaatst :+

• darkkingll
nehal3m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:07:
[...]

Nice man! Motorplaza? Ben daar vaste klant. :9
Yup. :)
En ik niet. Kwam altijd bij motoport hoogezand, maar ja...
Denk dat ik de striple bij triumph zal laten onderhouden. Zijn ook erg aardige mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 19-03-2020 16:12 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

Highfive!

Mocht je ook meer dan ~85kg wegen dan kan ik je wat veringwerk aanbevelen.

Zie ook net een sexy oplossing op M-F langskomen :9

https://www.motor-forum.n...c-deel-24.415223/page-184

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• darkkingll
Ooh, mjah, wil hem sowieso een keertje af laten stellen, de vering is nu voor mijn gevoel wel erg stug.. (en helaas schuldig... )

Heb sowieso een heel lijstje mods al die ik wil doen, van andere reservoirs voor remvloeistof tot een andere uitlaat(neig nu naar Remus).

[ Voor 44% gewijzigd door darkkingll op 19-03-2020 16:32 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

darkkingll schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:31:
Ooh, mjah, wil hem sowieso een keertje af laten stellen, de vering is nu voor mijn gevoel wel erg stug.. (en helaas schuldig... )

Heb sowieso een heel lijstje mods al die ik wil doen, van andere reservoirs voor remvloeistof tot een andere uitlaat(neig nu naar Remus).
Bekend met Dave Moss?
YouTube: Moto2 Triumph 765 Review
Ik ben een tijdje betalend lid geweest, best interessante videos heeft hij.

Ik vond hem standaard tamelijk zacht afgesteld, dus kan zijn dat de vorige eigenaar al aan het tweaken is geslagen met de vering.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Kan iemand van de slimme mensen hier onderstaand verhaal bevestigen of ik goed denk.

Bij de motor van de vriendin werken de gevarenlichten niet meer. Er hebben ooit led knipperlichten op gezeten maar deze zijn bij aankoop vervangen voor normale. Er zit geen led relais in, maar het originele.

- Link en rechts werken de knipperlichten perfect, normaal ritme.
- Wanneer je de knop voor gevarenlichten indrukt gaan ze 0,5 sec allemaal branden en gaan dan uit.
- Als je de gevarenlichten uit zet werken geen van de knipperlichten meer als je ze links of rechts aanzet voor een x aantal seconden (x = 1-5 sec.)
- Wanneer ze het dus voor een x aantal seconden het niet doen en je laat de knipperlichten naar links of rechts aanstaan gaan ze ook niet werken. Je moet ze dan echt uit en opnieuw aan zetten.
- Bypass ik het relais en 12v op de uitgaande draad van het relais zet dan gaan alle 4 de knipperlichten branden.
- Staat de motor aan en knipperlichten uit dan staat er 12v op de uitgaande draad van het relais, zet ik links of rechts de knipperlichten aan dan gaat het voltage op en neer van 12v naar 0v om de knipperlichten te laten knipperen = ok lijkt me?
- Wanneer ik de gevarenlichten aan zet komt er 0v uit het relais, als ik hem uit zet ook, tot het x aantal seconden over is dan komt er weer 12v uit.

lang verhaal kort:
Kan ik concluderen dat het relais is overleden? :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mitssz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:15:
Kan iemand van de slimme mensen hier onderstaand verhaal bevestigen of ik goed denk.

Bij de motor van de vriendin werken de gevarenlichten niet meer. Er hebben ooit led knipperlichten op gezeten maar deze zijn bij aankoop vervangen voor normale. Er zit geen led relais in, maar het originele.

- Wanneer je de knop voor gevarenlichten indrukt gaan ze 0,5 sec allemaal branden en gaan dan uit.
- Als je de gevarenlichten uit zet werken geen van de knipperlichten meer als je ze links of rechts aanzet voor een x aantal seconden (x = 1-5 sec.)
- Wanneer ze het dus voor een x aantal seconden het niet doen en je laat de knipperlichten naar links of rechts aanstaan gaan ze ook niet werken. Je moet ze dan echt uit en opnieuw aan zetten.
- Bypass ik het relais en 12v op de uitgaande draad van het relais zet dan gaan alle 4 de knipperlichten branden.
- Staat de motor aan en knipperlichten uit dan staat er 12v op de uitgaande draad van het relais, zet ik links of rechts de knipperlichten aan dan gaat het voltage op en neer van 12v naar 0v om de knipperlichten te laten knipperen = ok lijkt me?
- Wanneer ik de gevarenlichten aan zet komt er 0v uit het relais, als ik hem uit zet ook, tot het x aantal seconden over is dan komt er weer 12v uit.

lang verhaal kort:
Zou best kunnen. Is er één relais voor gevarenlicht en knipperlicht?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Waaj
  • Niet online
Mitssz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:15:

lang verhaal kort:
Heb je de schakelaars al gecontroleerd en schoon gemaakt?

• Mitssz
noes schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:25:
[...]

Zou best kunnen. Is er één relais voor gevarenlicht en knipperlicht?
Yes 1 relais voor beiden.
Waaj schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Heb je de schakelaars al gecontroleerd en schoon gemaakt?
Heb de stuurschakelaar open gehad en ziet er schoon uit. Schakelaar functioneerde prima qua schakeling.

Misschien handig, betreft een Yamaha XJ6N uit 2009, relais is een FE218BH.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mitssz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:35:
[...]

Yes 1 relais voor beiden.

[...]

Heb de stuurschakelaar open gehad en ziet er schoon uit. Schakelaar functioneerde prima qua schakeling.

Misschien handig, betreft een Yamaha XJ6N uit 2009, relais is een FE218BH.
Probeer schema van het relais te achterhalen, maar lijkt er inderdaad op dat die blijft plakken. Weet niet of het gedeelte voor alarmlichten anders is dan het normale raw deel, maar het kan natuurlijk ook komen door de belasting: 2 vs 4 lampjes. Zou m gewoon vervangen (kost de kop ws niet), goede kans dat het daarmee opgelost is.

• Mitssz
noes schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:06:
[...]

Probeer schema van het relais te achterhalen, maar lijkt er inderdaad op dat die blijft plakken. Weet niet of het gedeelte voor alarmlichten anders is dan het normale raw deel, maar het kan natuurlijk ook komen door de belasting: 2 vs 4 lampjes. Zou m gewoon vervangen (kost de kop ws niet), goede kans dat het daarmee opgelost is.
Aansluitschema heb ik, de alarmlichtenknop doet niets anders dan het links en rechts circuit tegelijk aanzetten.
Nog vergeten te vermelden, als ik de achterknipperlichten ontkoppelt werkt het wel, dus als hij idd teveel vermogen moet leveren dan gaat het fout.

iig bedankt voor de reacties, ik ga eens op zoek naar een nieuwe. :)

• nehal3m
Ik heb toevallig net het relais van de Savage van vrouwlief vervangen. Kan ze weer mooi aangeven waar ze heen gaat.

Bleef plakken, bij omduwen van de schakelaar begon het relais te zoemen en bleef het licht constant branden. Tik met de kont van een schroevendraaier hielp niet, dus relais vervangen en nu weer top.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:39

botoo

💀 too old to die young

Aangezien ik mijn fiets in een uiterst krappe plaats neerzet heb ik een manoevreerhulpje besteld. je kan je middenbok er opzetten of je zet je achterwiel er op en je kan alle kanten op. In mijn geval betekent dat ik recht de deur door ga en dan de fiets zijwaarts naar de muur kan duwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRrL_fa__-C7vgUvsLAla8cokMQ=/f/image/LCYNXRIHzgwbPb8tbzOLitLQ.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• darkkingll
Mocht iemand nog een goed onderhouden Speed Four willen, mijn oude staat te koop:
https://motorplaza.net/motoren#triumph-speed-four-m1353807

Dit is wel een echte 4 cilinder, dus onder de 20 moet je de koppeling hanteren, anders vind ie je niet lief... ;) Ik heb de originele uitlaat, spiegels en bagagekappen(voor zadeltassen) hier nog liggen.Dus als iemand daar interesse in heeft.. ;)

@botoo Ben benieuwd wat je ervan vind. Had er ook nog even aan gedacht, maar aangezien ik opzich ruimte genoeg heb, maar een normale paddockstand gekocht.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou als alles meezit en ik voel mij morgen fit genoeg dan morgen maar eens de BMW ophalen. :)
Ze zitten daar nu met het begin van het seizoen, mooi weer, iedereen wilt nu ook met de Corona ineens de motor hebben, productie gaat op stil, dus het is een beetje blinde paniek daar. :P

Net nog even een andere helm besteld aangezien mijn HJC RHPA 11 na 1,5 jaar woonwerk verkeer en een jaar gewoon gebruik gewoon echt tegenvalt. Kwaliteit is ruk, binnenbekleding is al vervangen, risico dat de scharnieren breken is aanwezig, hij is niet heel stil, beslaat snel, niet super veilig vanaf de zijkanten, etc etc. En na korte tijd dat ik hem heb merkte ik dat die minder zat dan de 5 jaar oude reserve helm van @DrivinUCrazy, de voering gaat gewoon echt snel losser zitten. Dus net de knoop doorgehakt en deze besteld:
Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/405x430/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/e/dekore_glossy_white_big_01/schuberth-systeemhelmen-schuberth-c3-pro-white-31.jpg
En zoals iedereen wel gewend van mij is, direct een donker vizier erbij met pinlock schermpje:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/PJU0hfyRcpFG_dUJQ5zFJT3qpczG-aXJeGLF4wz8IKHR3sjsg-H9arnnwTdgHBdPKpBtU4J19H7jovs_4euGnLawWc5KiiZN2vKqQk5Pki8
Schubert C3 Pro *O*

Systeemhelm is wel zo prettig voor dagelijks verkeer. :)

• Thoit
Ga je nieuwe motor als woon werkverkeer gebruiken @Joopieboy of alleen voor de hobby?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:49:
Ga je nieuwe motor als woon werkverkeer gebruiken @Joopieboy of alleen voor de hobby?
Ik ga weer woon-werk verkeer rijden idd. Plus alle motorvakanties edg. :)
Werk sinds eind vorig jaar weer een km of 32 van huis af en ik voel mij prettiger op de motor dan in een auto. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 20-03-2020 11:49 ]

• UTwizard
  • Laatst online: 19:56
Nou, gisteravond na het werk dacht ik mooi nog even een rondje te kunnen rijden met de Ninja. Nog geen 300 meter van huis af draait iemand plotseling de weg op uit een uitrit, in eerste instantie wou ik nog uitwijken want die ruimte had ik nog wel, maar hij zette zijn draai voort dus kon ik geen kant op. Gevolg was dat ik mezelf onderuit rem en doorschuif tegen de auto aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g55ZU7CcRnWPpfFJQ7MwGZOVfD8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8IUZWV25zmJYYN4Jzttuiq6d.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb wat schaafwonden en kneuzingen, maar gelukkig is er niks ernstigs gebeurd. De motor daarentegen ziet er niet best uit, kappenset is volledig kapot, spiegels, hendels, voetsteunen etc zijn allemaal afgebroken. Olie is allemaal uit het blok gelopen dus mogelijk dat die ook ergens een scheur heeft. Ik kan niet oordelen of ie nog recht is of niet. Afwachten wat de verzekering zegt, maar als het blok / frame een knal hebben gehad... :'(

Mijn helm, jas en handschoenen zijn ook gehavend, ik ben eerst met mijn helm op de grond geklapt en daarna heb ik de auto nog een kopstoot gegeven. Maar al met al is dit nog het minst dramatische had kunnen gebeuren...

[ Voor 9% gewijzigd door UTwizard op 20-03-2020 12:16 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verdomme, mooi bagger dit soort dingen. Vooral ook de hoeveelheid schade en ellende, nog even los van dat je enorm geluk heb gehad en geen zwaar letsel hebt. :( Kijken, zien, maar niet herkennen...

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 20-03-2020 12:22 ]

• darkkingll
Aj, balen man!

[ Voor 65% gewijzigd door darkkingll op 20-03-2020 12:20 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Damn.. die is goed stuque.. dat is wel echt klote. Hoe reageerde de automobilist? Had jou niet gezien zeker...

I have stability. The ability to stab.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sterkte @UTwizard! Hoop op goede afhandeling, vergeet ook niet je eigen lichamelijke klachten te documenteren, eventueel naar de huisarts ermee. Je rechtsbijstandverzekering (heb je die) kan je daar ook bij adviseren.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
@UTwizard Wat een klote situatie! Enorm storend dat iemand die uit een uitrit komt niet goed kijkt :( Gelukkig geen ernstig letsel opgelopen. Ik weet niet of je al het schadeformulier hebt ingevuld, maar let erop dat je aan de voorkant in het middelste gedeelte (met de situatie schets en de omschrijvingen van de toedracht) aankruist dat de tegenpartij vanuit een uitrit de weg opdraaide. Dat is een bijzondere verrichting en daarbij dient men al het andere verkeer voor te laten gaan/niet te hinderen.

Sterkte!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:26
UTwizard schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:13:
Nou, gisteravond na het werk dacht ik mooi nog even een rondje te kunnen rijden met de Ninja. Nog geen 300 meter van huis af draait iemand plotseling de weg op uit een uitrit, in eerste instantie wou ik nog uitwijken want die ruimte had ik nog wel, maar hij zette zijn draai voort dus kon ik geen kant op. Gevolg was dat ik mezelf onderuit rem en doorschuif tegen de auto aan.

[Afbeelding]

Ik heb wat schaafwonden en kneuzingen, maar gelukkig is er niks ernstigs gebeurd. De motor daarentegen ziet er niet best uit, kappenset is volledig kapot, spiegels, hendels, voetsteunen etc zijn allemaal afgebroken. Olie is allemaal uit het blok gelopen dus mogelijk dat die ook ergens een scheur heeft. Ik kan niet oordelen of ie nog recht is of niet. Afwachten wat de verzekering zegt, maar als het blok / frame een knal hebben gehad... :'(

Mijn helm, jas en handschoenen zijn ook gehavend, ik ben eerst met mijn helm op de grond geklapt en daarna heb ik de auto nog een kopstoot gegeven. Maar al met al is dit nog het minst dramatische had kunnen gebeuren...
Hoe ging het direct daarna? Heb je de bestuurder/ster helemaal de huid stijf gescholden? Waar heb je allemaal schaafplekken aan overgehouden?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:38:
[...]

Hoe ging het direct daarna? Heb je de bestuurder/ster helemaal de huid stijf gescholden? Waar heb je allemaal schaafplekken aan overgehouden?
Blijf maar liever rustig, want als je begint te schelden kan de ander ook aggressief reageren: vergeet niet dat hij/zij ook geschrokken is (zat misschien wel fout, maar de schrik is er) en in een survival mode kan gaan. Plus, ze kunnen nog van alles invullen op de verklaring om je te stangen (dat je véél te hard reed bijv) - dus hou de tegenpartij zo goed als je kan te vriend. Fouten toegeven is sowieso iets waar veel ego's niet lekker mee om kunnen gaan..

• HTT-Thalan
noes schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Blijf maar liever rustig, want als je begint te schelden kan de ander ook aggressief reageren: vergeet niet dat hij/zij ook geschrokken is (zat misschien wel fout, maar de schrik is er) en in een survival mode kan gaan. Plus, ze kunnen nog van alles invullen op de verklaring om je te stangen (dat je véél te hard reed bijv) - dus hou de tegenpartij zo goed als je kan te vriend. Fouten toegeven is sowieso iets waar veel ego's niet lekker mee om kunnen gaan..
Het was een vraag, geen suggestie.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:38
@UTwizard Neee wat klote... Sterkte! -O-

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 21:52
@UTwizard Sterkte!

• Waaj
  • Niet online
@UTwizard Balen! Gelukkig heb jij er zo te horen niets ernstigs aan overgehouden, maar pas goed op jezelf de komende dagen, zeker omdat je hoofd op de grond en tegen de auto is gekomen. En veel sterkte met de afwikkeling van de schade.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:44:
[...]

Het was een vraag, geen suggestie.
Dat snap ik, maar ik leg gewoon uit waarom dat een slecht idee is ;)

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@UTwizard Balen man, Sterkte!

• UTwizard
  • Laatst online: 19:56
De automobilist was ook ontzettend geschrokken. Hij zei in eerste instantie wel dat ik "hard" reed voor zijn gevoel, maar het was binnen de bebouwde kom en ik reed strak 50 kmh. Omstanders bevestigden gelukkig ook meteen dat ik niet te hard reed en hij gaf ook aan dat hij het gewoon helemaal verkeerd had ingeschat en dat hij 100% fout zat.

Ik was al bang dat het een wellus-nietus verhaal zou worden, maar dat viel uiteindelijk gelukkig mee. Hij wil vanavond contact met mij opnemen om het papierwerk verder in te vullen.

Ik had al wel contact opgenomen met de huisartsenpost maar met het verhaal wat ik vertelde schatten zij in dat het "alleen maar" wat kneuzingen zijn. Ik hou het de komende dagen in de gaten en als ik het niet vertrouw ga ik alsnog naar de dokter, maar voor nu lijkt het niks ernstigs te zijn.

Ik baal wel enorm van de motor, jarenlang op zoek geweest naar zo een in goede staat, eindelijk je droom motor gevonden, net een hoop geld in gestoken om hem helemaal goed en naar wens te krijgen, en met nog geen 1000 km gereden gebeurt er zoiets :( :/

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
UTwizard schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:22:
De automobilist was ook ontzettend geschrokken. Hij zei in eerste instantie wel dat ik "hard" reed voor zijn gevoel, maar het was binnen de bebouwde kom en ik reed strak 50 kmh. Omstanders bevestigden gelukkig ook meteen dat ik niet te hard reed en hij gaf ook aan dat hij het gewoon helemaal verkeerd had ingeschat en dat hij 100% fout zat.

Ik was al bang dat het een wellus-nietus verhaal zou worden, maar dat viel uiteindelijk gelukkig mee. Hij wil vanavond contact met mij opnemen om het papierwerk verder in te vullen.

Ik had al wel contact opgenomen met de huisartsenpost maar met het verhaal wat ik vertelde schatten zij in dat het "alleen maar" wat kneuzingen zijn. Ik hou het de komende dagen in de gaten en als ik het niet vertrouw ga ik alsnog naar de dokter, maar voor nu lijkt het niks ernstigs te zijn.

Ik baal wel enorm van de motor, jarenlang op zoek geweest naar zo een in goede staat, eindelijk je droom motor gevonden, net een hoop geld in gestoken om hem helemaal goed en naar wens te krijgen, en met nog geen 1000 km gereden gebeurt er zoiets :( :/
Klote man! :( Heel veel sterkte!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Opmerkingen dat je hard reed is duidelijk dat ie geschrokken is, hij heeft je gewoon niet gezien.
Maar idd, ik snap je gevoel zeker wel. Ineens ligt alles onder je aan duigen. :(

Heel veel succes en sterkte! En houdt het in de gaten idd.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Succes met het herstel. Als het enigszins kan, zou ik overigens altijd direct het formulier volledig invullen met handtekening, klaar. Niet "vanavond" of als het uitkomt, of "even bellen" of afspraak dit dat.

Ik werd een keer van m'n fiets gereden door een auto. Man zegt: "ik geef je wel m'n nummer dan regelen we het later wel". Dus ik zeg: "Nee, we gaan in jouw auto zitten en het formulier invullen".

Het komt gewoon voor dat men zich ineens de zaak heel anders herinnert.
Joopieboy schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:25:
hij heeft je gewoon niet gezien.
Ik volg DDFM op YouTube, die analyseert (bijna-)ongevallen en noemt dat look-but-did-not-see. Het is een fascinerend fenomeen.

[ Voor 22% gewijzigd door TucanoItaly op 20-03-2020 13:34 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

@UTwizard balen zeg! Sterkte met de afhandeling.

Zelf heb ik het thuiswerken maar eens aangegrepen om naar de motorzaak te gaan en mijn >10 jr oude outfit te vernieuwen. Omdat ik 8 maanden per jaar en 99% van mijn km's woon-werk rij, heb ik gekozen voor een textielpak van Rev'it (Voltiac 2). Ook een nieuwe helm, was niets mis mee maar die moet je toch zo af en toe vervangen. Mijn vorige was een Scorpion maar die vond ik nu minder prettig zitten dan de Shark Skwal2 die het geworden is. Alpine Stars Origin laarzen zijn bijna identiek aan mijn oude.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NR8Cu5Yth1QtW-4O5Ex3DJVfvI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ujo6DKL30XSAd4qUWAKLAKAw.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8qKJgRbfIwDzA-eGRMXV0X7FzU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/peiWC755ISBEgGQKfeAZa50r.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wkpa4y7TRVgiP1bsgVleu7ltWC0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qVwadu3p9mC5bBBX7gqxIe54.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6weenzerbfSZmjXGeyGMhgw5Gdw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4YNJiNi06i25AcqNElf6MpeO.png?f=fotoalbum_tile

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:34
@UTwizard Balen man, dat dit gebeurd, sterkte!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
@UTwizard Sterkte, echt een klassiek geval van SMIDSY. Als tip geef ik je mee om direct even contact op te nemen met je rechtsbijstand mocht je dat nodig hebben, dat scheelt een hoop gezeik in de toekomst mocht de bestuurder van het busje het opeens 'anders herinneren'. Daarnaast zou ik sowieso ook langs een huisarts gaan wat de andere hier ook al aangaven, mocht je toch opeens klachten hebben dan is dat ook lastig achteraf te regelen.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 14:11
SmokingSig schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:46:
[...]

Gelukkig is het men project motor..

[Afbeelding]
Issue solved:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DJ8IiC4g.jpg

• Booyaa
  • Niet online
darkkingll schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:19:
Mocht iemand nog een goed onderhouden Speed Four willen, mijn oude staat te koop:
https://motorplaza.net/motoren#triumph-speed-four-m1353807

Dit is wel een echte 4 cilinder, dus onder de 20 moet je de koppeling hanteren, anders vind ie je niet lief... ;) Ik heb de originele uitlaat, spiegels en bagagekappen(voor zadeltassen) hier nog liggen.Dus als iemand daar interesse in heeft.. ;)

@botoo Ben benieuwd wat je ervan vind. Had er ook nog even aan gedacht, maar aangezien ik opzich ruimte genoeg heb, maar een normale paddockstand gekocht.
Vandaag nog even motorplaza geweest om even die 939 te bekijken die er staat. Stond hij net in de garage :+ .
Maar daardoor zag ik wel je speed four te shinen tussen alle andere motoren. Ziet er nog gaaf uit hoor!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@UTwizard oef, da's balen, maar tegelijk mooi dat je op eigen benen de plaats hebt kunnen verlaten. Beterschap en succes met de afhandeling.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:43

Destruction

(ex-)Automonteur

@UTwizard Damn, dat zuigt :( Zonde van je motor, maar gelukkig heb je zelf weinig/niks.

Nu maar hopen dat de verzekering de rest vergoed :/

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• darkkingll
Booyaa schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Vandaag nog even motorplaza geweest om even die 939 te bekijken die er staat. Stond hij net in de garage :+ .
Maar daardoor zag ik wel je speed four te shinen tussen alle andere motoren. Ziet er nog gaaf uit hoor!
Haha thanks, daarom twijfelde ik ook steeds of ik hem wel zou verkopen.. ;) Kan wel verklappen dat Motoplaza, als ze hem voor de vraagprijs verkopen, er niet veel op verdienen...
Ik zal morgen eens kijken of die 939 er dan wel weer staat.

[ Voor 9% gewijzigd door darkkingll op 20-03-2020 17:54 ]

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:07

fdees

Trust me I'm an Engineer

@UTwizard sterkte met het herstel. Echt klote zeg dat het op zo een manier gaat.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• nehal3m
Holy shit man, gelukkig ben je zelf nog OK. Wat een oekel ook dat 'ie niet kijkt voor 'ie de weg op rijdt...

-------------------------------

In vrolijker nieuws, mijn Alp is binnen. Ik heb vanochtend voor een nette prijs m'n auto verkocht, en ben daarna op de Kawa naar Leek gereden om die in te ruilen.

Véél meer vertrouwen en comfort op deze motor. Ding ziet er praktisch als nieuw uit en zo rijdt 'ie ook. Heel erg blij mee!

edit: Oh ja, m'n baas vond de kleurstelling op die van Milka lijken. Mijn vrouw heeft 'm dan ook tot Milka-machine gedoopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EXdYBITKdJO1jQWsPr6jDjnvyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMIcc1CvEdjCYDaKBS35UQi9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door nehal3m op 20-03-2020 18:17 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:39

botoo

💀 too old to die young

UTwizard schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:13:
Nog geen 300 meter van huis af draait iemand plotseling de weg op uit een uitrit, in eerste instantie wou ik nog uitwijken want die ruimte had ik nog wel, maar hij zette zijn draai voort dus kon ik geen kant op.
Hij zei in eerste instantie wel dat ik "hard" reed voor zijn gevoel
Samengevat had hij dus wel tijd genoeg om te denken dat jij 'hard' reed maar had desondanks niet door dat hij de weg blokkeerde terwijl hij uit een uitrit reed (waar je geacht word alle verkeer voorrang te verlenen).

Gelukkig lijk jijzelf er redelijk goed vanaf gekomen te zijn, fiets naar z'n grootje is natuurlijk meer dan ergerlijk maar je kan er tenminste zelf flink over ranten en dat is ook wat waard.
Sterkte er mee.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-01 14:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

https://www.motoravonturi...otorrijden-in-coronatijd/

Mijn motor staat nu al meer dan een week stil.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Booyaa
  • Niet online
darkkingll schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:45:
[...]

Haha thanks, daarom twijfelde ik ook steeds of ik hem wel zou verkopen.. ;) Kan wel verklappen dat Motoplaza, als ze hem voor de vraagprijs verkopen, er niet veel op verdienen...
Ik zal morgen eens kijken of die 939 er dan wel weer staat.
Volgens 1 van de mannen daar zal hij morgen staan. Dus denk dat ik morgen voor de gein weer even ga kijken daar. Als je een lange man van 2 meter met een knot ziet dan moet je even zwaaien :D

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
Joopieboy schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:47:

Systeemhelm is wel zo prettig voor dagelijks verkeer. :)
Ik ben een (soort van) beginner;
Waarom vind jij een systeemhelm zo handig in dagelijks verkeer?
(Mijn scenario: thuis vertrekken, helm op, onderweg blijft 'ie of vizier op een kier, eenmaal op het werk kan 'ie weer af. Of rijdt jij in de stad met de systeembeugel omhoog, tot de snelweg?

• HTT-Thalan
@UTwizard ik bedenk me net: hoe kan hij je tegelijkertijd niet zien, maar ook zien dat je te hard reed?

Dat impliceert dat hij hem ervoor gooide...

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
UTwizard schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:22:
.Ik baal wel enorm van de motor, jarenlang op zoek geweest naar zo een in goede staat, eindelijk je droom motor gevonden, net een hoop geld in gestoken om hem helemaal goed en naar wens te krijgen, en met nog geen 1000 km gereden gebeurt er zoiets :( :/
Balen zeg, sterkte!

Wat de motor betreft, ik hoop echt dat je ervoor terug krijgt wat 'ie voor jou ongeveer waard is. Zo'n ouder model heeft waarschijnlijk maar een lage dagwaarde...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hkuit schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:50:
[...]

(Mijn scenario: thuis vertrekken, helm op, onderweg blijft 'ie of vizier op een kier, eenmaal op het werk kan 'ie weer af. Of rijdt jij in de stad met de systeembeugel omhoog, tot de snelweg?
Tanken, helm op en af, parkeergarage in met een bezwete kop, kun je de helm even open zetten, laatste stuk door de wijk even helm open, met de vele toeritten en motorvakanties dat je wat makkelijker kan communiceren onderweg. En met lichte offroad paden heb ik liever de helm ook open en het zonnevizier naar beneden. Dus al met al vind ik het persoonlijk echt ideaal.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-01 14:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Alles tot 50-60kmph had ik de beugel open, ook al mog dat niet. Daarboven ging hij dicht. Met mijn nieuwe helm kan dat anders, Zowel P als J gekeurd, dus gewoon met droog weer lekker open rijden tot het niet meer comfortabel is

Met een integraal helm is zit je altijd opgesloten voor mijn gevoel. Bovendien ben ik brildrager, dus is een systeem gewoon makkelijker :)

• timmie271
Motortje opgehaald 8)

Merkbaar meer vermogen dan de cbr250r :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS95kjXpizCLXhQaHM3YR-zd2W4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7wBehF2dGLGRUlsquGpp2dA.jpg?f=fotoalbum_large

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@timmie271 Ik heb de OP even aangepast voor je (y)

@darkkingll volgende keer graag even een 'Notificatie' mét de juiste gegevens :P Ook aangepast, dus!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:24:
Motortje opgehaald 8)

Merkbaar meer vermogen dan de cbr250r :9

[Afbeelding]
Deze wél met zij-uitworp en mulchkit?

• timmie271
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:26:
[...]

Deze wél met zij-uitworp en mulchkit?
Nope _O- _O- _O-

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Oh ik heb 'm net van de week weer voor het eerst uit de garage gehaald :+

• nehal3m
Will_M schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:25:
@timmie271 Ik heb de OP even aangepast voor je (y)

@darkkingll volgende keer graag even een 'Notificatie' mét de juiste gegevens :P Ook aangepast, dus!!
*Kijkt je lief aan* 8)

edit: Dus Honda Transalp XL600V van 1999

[ Voor 6% gewijzigd door nehal3m op 20-03-2020 19:31 ]

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:07

fdees

Trust me I'm an Engineer

[...]

Ik vind het ook gewoon fijner om als je ergens staat even open te gooien en tanken is gewoon goud met helm open hoeft dat ding niet af.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nehal3m schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:30:
[...]

*Kijkt je lief aan* 8)

Vooruit dan maar weer >:)

DONE!!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• nehal3m
Will_M schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:37:
[...]

Vooruit dan maar weer >:)

DONE!!!
Dank u dank u!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Equator schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Alles tot 50-60kmph had ik de beugel open, ook al mog dat niet. Daarboven ging hij dicht. Met mijn nieuwe helm kan dat anders, Zowel P als J gekeurd, dus gewoon met droog weer lekker open rijden tot het niet meer comfortabel is

Met een integraal helm is zit je altijd opgesloten voor mijn gevoel. Bovendien ben ik brildrager, dus is een systeem gewoon makkelijker :)
Dat voordeel als brildrager was ik gewoon bijna vergeten ook nog ja.

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:30:
[...]

*Kijkt je lief aan* 8)

Gaaf ding! Nu nog een keer die koffers eraan hangen, pm me een keer wanneer je erom komt. Leg ik ze klaar in de voortuin volgens corona protocol :9.

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Gaaf ding! Nu nog een keer die koffers eraan hangen, pm me een keer wanneer je erom komt. Leg ik ze klaar in de voortuin volgens corona protocol :9.
Thanks man!

Ik leg m'n hazmat-pak klaar voor het weekend van 4 april denk ik. Ik hou je op de hoogte!
Pagina: 1 ... 111 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.