Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.314 views

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 18:40
Chakotay schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:01:
@Cobraa hoe komt hij weer vol voor de volgende rit, altijd aan de druppellader? Klinkt alsof hij niet meer opgeladen is tijdens het rijden, kan je doormeten hoeveel spanning hij geeft als de motor uit staat, na het starten en als je een beetje gasgeeft? Mocht het voltage bij lopende motor niet oplopen doet je dynamo niet zo veel meer, of als je gelukt hebt is het simpelweg de zekering die geklapt is (waar alsnog ook wel de oorzaak van achterhaald zou moeten worden)

@Frans92 heeft een goed punt, als hij helemaal niet meer bijlaad valt de boel ook uit na een tijdje rijden. Waren het korte of lange ritjes? Met een volle accu kan je nog best een eind komen :P
Hij heeft van de winter aan de druppellader gehangen.

ANWB is langs geweest die gaf aan dat de dynamo wel goed oplaad, hij kon me alleen niet vertellen of de accu dood is. Beetje apart. Hij startte de motor, de multimeter gaf netjes 12V aan. Bij licht gas geven liep hij snel op naar 13V.

Motor stond misschien 10 min stationair te draaien, viel daarna heel kort uit, maar kon wel via de normale manier starten.

Lang ritje gehad daarna, van ongeveer 2/2,5 uur.
Dag daarna was die weer compleet leeg.

Ik kan inderdaad naar de zekeringen kijken.

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07-2025
Cobraa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:47:
Ga toch nog wat research doen mbt de communicatiesysteem. Veel aanbod maar de prijzen variëren best wel.
Hier net een Cardo Packtalk Bold Duo kit aangeschaft, ik was al een jaar aan het researchen...

Spul voelt en ziet er allemaal degelijk uit. Ook de bijgeleverde JBL speakers en microfoon zijn erg prettig te monteren in een 'universele' helm.

Ben denk uurtje bezig geweest om te monteren, maar dan zit het in een systeemhelm helemaal naar wens.
Koppelen en functies gebruiken werkt allemaal zeer aangenaam. Volume omhoog / omlaag werkt feilloos en zeer soepel.

Voor het simpel communiceren zal Sena of aliexpress wel wat leuks hebben, maar gezien er meerdere kennissen zijn met packtalk systeem hiervoor gekozen. Die setjes van cardo kunnen 2x bluetooth koppelen dus bijv. Met je telefoon en ook nog een persoon die een sena setje gebruikt.

Het ontvangen van radio / streamen van muziek op de motor, was voor mij wel een bijzondere ervaring. :+
Voorheen alleen maar gefocust op rijden en motorgeluid, om vervolgens nu de radio zacht aan te hebben voor achtergrondgeluid, alsof er een deken van rust over je heen komt. :)

Systeem is al rijdend makkelijk uit/aan te zetten en ook het wisselen naar radio/telefoon werkt eenvoudig.
Voice dailing lukte nog niet helemaal, dus dat moet ik nog fine tunen, ben niet van het bellen op de motor overigens... Aannemen / ophangen werkt echter prima met de knopjes, en 2x drukken is terugbellen.

Wat betreft hoe hard het geluid kan. Hard zat.

Op een Naked Vmax, tot 120km/h met deze oordoppen: https://www.noizezz.com/product/motor-oordopjes/

is dat prima te doen, daarboven word telefoneren lastig, maar radio is nog wel te doen. Zeer verbaast over.
De ontvanger kan mij dan overigens nog prima horen.

Wel tevreden over de investering. €225,- per stuk, inclusief mic + speakers, kost ook wat maar dan heb je ook wat.
Hoe het zich laat vergelijken met een Sena set durf ik niet te zeggen.

Vond deze video handig:
YouTube: Cardo vs Sena - Best Motorcycle Communication Systems of 2018

Tzt misschien een uitgebreide review maken, maar voorlopig eerst genieten. :+ 8)

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:12
Het is inderdaad verdacht druk op het topic voor kantooruren... >:)
Na de reacties allemaal gezien te hebben ben ik eigenlijk niets tegen gekomen dat voor mij persoonlijk onmisbaar zou zijn.

Ik laat het toch bij de muziek van 't blok. Bedankt voor de input, interessant om al jullie meningen te lezen. :)

[ Voor 74% gewijzigd door nehal3m op 18-03-2020 09:58 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kan iedereen mij even uitlachen aub. De garage belde net. Het was toch de diesel die ik erin had gegooid waardoor het motortje niet meer wilde rijden... 😑

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ROFLASTC schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:53:
Kan iedereen mij even uitlachen aub. De garage belde net. Het was toch de diesel die ik erin had gegooid waardoor het motortje niet meer wilde rijden... 😑
_O-

Je had, toen je het tappistool vast pakte, niet zoiets van: Waarom is dat ding zwart en vettig? :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

https://www.motor.nl/moto...13/track-t-800cdi-diesel/

Dit een optie voor je? :+
Dryhte schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:09:
[...]

Vals contactje? Ik had dat ook eens voor, en toen is dat opgelost door... de kabels beter vast te schroeven aan de batterij 8)7
Bedankt voor de tip, maar helaas gaat dat niets uitmaken. Zit allemaal keurig netjes vast aan de accu.

[ Voor 32% gewijzigd door Frans92 op 18-03-2020 10:07 ]

XBL: DonFrans

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Dat is best .... dom :+

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat betreft accu's, ik heb gisteren ook issues gehad met 2 motoren. Mijn eigen R3 wou niet starten, die stond dan wel een tijd stil dus gaf ik dat de schuld.
Maar daarentegen de motor van mijn vriendin, vorige week nog op gereden. Gisterochtend startte deze prima, na werk startte deze ook prima. Vervolgens een 30/45 min gereden en even 15 min gestopt op een carpoolplaats. Vervolgens weg willen rijden en niks, brandstofpomp draait wel, maar geen puf voor de startmotor. 8)7

Vannacht beide accu's aan de lader gehad en vanochtend startte de R3 prima, de andere motor moet de accu nog in. Ben benieuwd ;(

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
re. accuproblemen, toch niet in contact geweest met andere motoren? Je weet, afstand houden & goed poetsen!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01 20:52
Dryhte schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:36:
re. accuproblemen, toch niet in contact geweest met andere motoren? Je weet, afstand houden & goed poetsen!
_O- _O- _O-

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Mitssz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:32:
Wat betreft accu's, ik heb gisteren ook issues gehad met 2 motoren. Mijn eigen R3 wou niet starten, die stond dan wel een tijd stil dus gaf ik dat de schuld.
Maar daarentegen de motor van mijn vriendin, vorige week nog op gereden. Gisterochtend startte deze prima, na werk startte deze ook prima. Vervolgens een 30/45 min gereden en even 15 min gestopt op een carpoolplaats. Vervolgens weg willen rijden en niks, brandstofpomp draait wel, maar geen puf voor de startmotor. 8)7

Vannacht beide accu's aan de lader gehad en vanochtend startte de R3 prima, de andere motor moet de accu nog in. Ben benieuwd ;(
De motor is wel uit italië geimporteerd, zou dat het zijn? :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• timmie271
  • Laatst online: 18-01 15:36
darkkingll schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:29:
[...]

Das een goede inderdaad, moet nog wat schroeven hebben...
En ik hoop het niet, plan is om morgenochtend de Triumph Street Triple op te halen :D (Al zal ik mijn schijnbaar erg zeldzame Speed Four wel missen...)
Als ik niet gebeld word vandaag of morgen ga ik ook even berichtje sturen met de vraag hoe ver de mijne is :+

Gamertag: timmie271

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:02
Als ICT'er ben ik ook tijdens het thuiswerken nogal druk. Het is zeker geen verkapt verlof voor mij. ;w
Ik mis wel het woon-werk op de motor maar ga van het weekend wel een ritje maken. :)

• Waaj
  • Niet online
Willem30 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Als ICT'er ben ik ook tijdens het thuiswerken nogal druk. Het is zeker geen verkapt verlof voor mij. ;w
Ik mis wel het woon-werk op de motor maar ga van het weekend wel een ritje maken. :)
Geen ICT-er, maar heel druk met werk dat wij normaal uitbesteden terug te halen en te zorgen dat wij het zelf kunnen gaan maken. :/

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Merkte je wel het extra koppel van de dieselsap? :+

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:45
Bijna letterlijk mijn baan nu _/-\o_

Ik ben samen met een collega de enige op het HQ en regelen daar dingen, maar elke ochtend op de brommer een rondje om thuiswerkers van componenten en dergelijke te voorzien, en dat is best leuk om te doen :*)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:29
Cobraa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:43:
[...]

Hij heeft van de winter aan de druppellader gehangen.

ANWB is langs geweest die gaf aan dat de dynamo wel goed oplaad, hij kon me alleen niet vertellen of de accu dood is. Beetje apart. Hij startte de motor, de multimeter gaf netjes 12V aan. Bij licht gas geven liep hij snel op naar 13V.

Motor stond misschien 10 min stationair te draaien, viel daarna heel kort uit, maar kon wel via de normale manier starten.

Lang ritje gehad daarna, van ongeveer 2/2,5 uur.
Dag daarna was die weer compleet leeg.

Ik kan inderdaad naar de zekeringen kijken.
Twee dingetjes die me opvallen

- Weet niet hoe dat bij een motor zit, maar bij een auto hoort de accu 14 volt aan te geven als de motor draait (en de accu opgeladen wordt door dynamo)
- Als ie de volgende dag weer compleet leeg is, is de accu gewoon brak. Kun je zekeringen gaan checken, maar dat heeft weinig zin

Heb je zelf een voltmeter die je op de accu zet? Een gezonde accu geeft ook met contact aan tussen 12-12.5 volt. Doet ie dat niet, vervangen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FastFred schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:18:
[...]

Twee dingetjes die me opvallen

- Weet niet hoe dat bij een motor zit, maar bij een auto hoort de accu 14 volt aan te geven als de motor draait (en de accu opgeladen wordt door dynamo)
- Als ie de volgende dag weer compleet leeg is, is de accu gewoon brak. Kun je zekeringen gaan checken, maar dat heeft weinig zin

Heb je zelf een voltmeter die je op de accu zet? Een gezonde accu geeft ook met contact aan tussen 12-12.5 volt. Doet ie dat niet, vervangen.
Als een accu tijdens 't starten ónder de 12V durft te komen dan kun je 'm met een gerust hart gaan vervangen. Een '12V' Accu heeft 6 in serie geschakelde cellen welke idealiter 2,3V / Cel moet kunnen leveren (=13,8V).

Als je als ANWB'er dan tóch al aan't meten bent ... Meet dan meteen de laad spanning / stroom tijdens 't starten (13V tijdens stationair draaien is netjes en dat mág nooit (ver) boven de 13,8V komen tijdens gas geven. Gebeurt dat wél dan is de spanningsregelaar stuk... en die sloopt je Accu én de Dynamo vervolgens ook nog eens....

AC/DC >:)

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 11:10

Wootlock

Evilution

Gezien hier in het bedrijf de IT als "Business Crititcal" wordt gezien mag ik toch op kantoor komen.
Geen straf om in de ochtend de 790 te pakken en langs de mooie dijkjes in Zeeland te braaaaaaaaapen :D

"Don't let your dreams be memes"

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:48
Hier ook IT, voornamelijk PM op een SaaS product. Werk gaat dus gewoon door al is het dus nu vanuit huis. Het kriebelt nu steeds meer om zo met de lunch even de motor te pakken om een broodje bij de supermarkt te gaan halen.... een paar dorpen verderop :D

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36
radium6969 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Hier net een Cardo Packtalk Bold Duo kit aangeschaft, ik was al een jaar aan het researchen...

Spul voelt en ziet er allemaal degelijk uit. Ook de bijgeleverde JBL speakers en microfoon zijn erg prettig te monteren in een 'universele' helm.

Ben denk uurtje bezig geweest om te monteren, maar dan zit het in een systeemhelm helemaal naar wens.
Koppelen en functies gebruiken werkt allemaal zeer aangenaam. Volume omhoog / omlaag werkt feilloos en zeer soepel.

Voor het simpel communiceren zal Sena of aliexpress wel wat leuks hebben, maar gezien er meerdere kennissen zijn met packtalk systeem hiervoor gekozen. Die setjes van cardo kunnen 2x bluetooth koppelen dus bijv. Met je telefoon en ook nog een persoon die een sena setje gebruikt.

Het ontvangen van radio / streamen van muziek op de motor, was voor mij wel een bijzondere ervaring. :+
Voorheen alleen maar gefocust op rijden en motorgeluid, om vervolgens nu de radio zacht aan te hebben voor achtergrondgeluid, alsof er een deken van rust over je heen komt. :)

Systeem is al rijdend makkelijk uit/aan te zetten en ook het wisselen naar radio/telefoon werkt eenvoudig.
Voice dailing lukte nog niet helemaal, dus dat moet ik nog fine tunen, ben niet van het bellen op de motor overigens... Aannemen / ophangen werkt echter prima met de knopjes, en 2x drukken is terugbellen.

Wat betreft hoe hard het geluid kan. Hard zat.

Op een Naked Vmax, tot 120km/h met deze oordoppen: https://www.noizezz.com/product/motor-oordopjes/

is dat prima te doen, daarboven word telefoneren lastig, maar radio is nog wel te doen. Zeer verbaast over.
De ontvanger kan mij dan overigens nog prima horen.

Wel tevreden over de investering. €225,- per stuk, inclusief mic + speakers, kost ook wat maar dan heb je ook wat.
Hoe het zich laat vergelijken met een Sena set durf ik niet te zeggen.

Vond deze video handig:
YouTube: Cardo vs Sena - Best Motorcycle Communication Systems of 2018

Tzt misschien een uitgebreide review maken, maar voorlopig eerst genieten. :+ 8)
Ik heb de zelfde.
Echt een top ding, gaat hard zat om muziek te luisteren, en koppelt heel makkelijk en meteen met alles wat ik heb ingesteld.
In mijn geval dus de telefoon voor muziek, of de set in mijn vriendin haar helm voor communicatie.
De navi heb ik niet gekoppeld omdat ik altijd helemaal simpel wordt van de gesproken aanwijzingen.
Ik kijk wel op het schermpje, mis ik dan een keer een afslag dan rijd ik wel om.

Al met al, na vele jaren een ali setje te hebben gehad is dit wel echt een heel pak beter.
Vooral de geluidskwaliteit, de noise onderdrukking (dat was echt waardeloos bij de ali set) en de batterij capaciteit.
Kan nu makkelijk een volle dag rijden en dan is het ding pas op 40% accu.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• nehal3m
Interne IT hier. Classic in-de-kelder-weggestopt.

Eind afgelopen week zwikje terminalservers in het leven geroepen en handleidingen opgesteld. Iedereen werkt nu thuis > TS > RDP naar eigen PC op de zaak.

Werkt goed, niet veel capaciteit voor nodig. Ik ben thuis iedereen telefonisch en per mail aan het bijstaan om verbinding te krijgen en aan m'n eigen projectjes aan het werken.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:33

DataGhost

iPL dev

Bommes schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:43:
[...]

De navi heb ik niet gekoppeld omdat ik altijd helemaal simpel wordt van de gesproken aanwijzingen.
Ik kijk wel op het schermpje, mis ik dan een keer een afslag dan rijd ik wel om.
Kan je niet gewoon de gesproken aanwijzingen op je navigatie uitzetten? Met Waze heb ik 'm doorgaans gewoon op "alleen waarschuwingen" staan, dan hoor ik tenminste waar de flitsers staan en of er iets geks aan de hand is op de weg, maar moet ik voor de route gewoon zelf op het scherm kijken zo nu en dan.

• Bommes
DataGhost schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:02:
[...]

Kan je niet gewoon de gesproken aanwijzingen op je navigatie uitzetten? Met Waze heb ik 'm doorgaans gewoon op "alleen waarschuwingen" staan, dan hoor ik tenminste waar de flitsers staan en of er iets geks aan de hand is op de weg, maar moet ik voor de route gewoon zelf op het scherm kijken zo nu en dan.
Goede vraag, ik heb een tom tom rider 400, weet niet of dat gaat. Moet ik eens naar kijken.
Maar de flitsers zie ik ook gewoon goed in het scherm, bij tom tom heb je aan de rechterkant van het scherm een rechte lijn. Je route, waarop de tankstations (als je wilt) en de flitsers op worden weer gegeven.
Op een geplande route zie ik dus op voorhand al of er flitsers staan, en naarmate je er dichterbij komt zie je een afstand aftellen.
Dat werkt wel goed en je wordt er dus niet pas een paar honderd meter door verrast.

Maar ik rijd toch nooit te hard dus tja.. :o :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Investig8or

What goes up, could come down

Leviathius schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:23:
Geen idee of mensen Chaseontwowheels volgen op YouTube, maar hij is ein-de-lijk klaar met het opknappen van een gecrashte Panigale die hij opgekocht had. Ik moet zeggen, zéér geslaagd project.

[YouTube: $40,000 Panigale REVEALED! [Wrecked Bike Rebuild - Ep 30 - 2016 Ducati 959 Panigale]]
Erg leuk om te zien (thuis "werken"...) en altijd interessant als een motor uit elkaar gehaald wordt. Ik zit qua sleutel capabiliteit tussen Chase en Brian in, meer aan de Chase kant :+.

Straks misschien ook een rondje voor de ontspanning doen, motor is klaar om te gaan dus even genieten. Moet de remblokken nog inremmen en heb de remleidingen vervangen (aardig wat werk met een dual brake system en ABS erbij :X) dus dit wordt het eerste rondje uit de tuin.

Idiocracy: it is real!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:33

DataGhost

iPL dev

Bommes schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Goede vraag, ik heb een tom tom rider 400, weet niet of dat gaat. Moet ik eens naar kijken.
Maar de flitsers zie ik ook gewoon goed in het scherm, bij tom tom heb je aan de rechterkant van het scherm een rechte lijn. Je route, waarop de tankstations (als je wilt) en de flitsers op worden weer gegeven.
Op een geplande route zie ik dus op voorhand al of er flitsers staan, en naarmate je er dichterbij komt zie je een afstand aftellen.
Dat werkt wel goed en je wordt er dus niet pas een paar honderd meter door verrast.

Nja ik weet natuurlijk niet hoe je het eea gemonteerd hebt maar ik kijk daar echt niet vaak genoeg voor op m'n scherm :+

• Bommes
DataGhost schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Nja ik weet natuurlijk niet hoe je het eea gemonteerd hebt maar ik kijk daar echt niet vaak genoeg voor op m'n scherm :+
Ik wel, en zit ook redelijk goed in het zicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9AfxpLGF4-B3GEhO-4y3nkGksk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tChbenAw7tnAqIPkPiNF8Ij.jpg?f=fotoalbum_large

Boven de klokken achter het windschermpje.
Daarnaast in de x-grip zit de telefoon, als ik er geen foto's mee aan het maken ben.. :P

• nehal3m
Bommes schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Ik wel, en zit ook redelijk goed in het zicht:
[Afbeelding]

Boven de klokken achter het windschermpje.
Daarnaast in de x-grip zit de telefoon, als ik er geen foto's mee aan het maken ben.. :P
Je moet connected zijn man :P

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:46
Zojuist de R&G sliders gehad voor de voorvork en de achterbrug. Die van de achterbrug gaan terug. Hij is goed beschermt maar ik kan nu met geen mogelijkheid meer een paddockstand gebruiken. Heb dus een ander setje van R&G besteld waar ik dan ook een 'normale' paddockstand met V haken bij kan gebruiken. Andere optie is geen bescherming en een paddockstand kopen voor een enkele achterbrug.
Wootlock schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:37:
Gezien hier in het bedrijf de IT als "Business Crititcal" wordt gezien mag ik toch op kantoor komen.
Geen straf om in de ochtend de 790 te pakken en langs de mooie dijkjes in Zeeland te braaaaaaaaapen :D
Welke dijkjes pak je dan?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Joopieboy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:39:
[Afbeelding]
Soms he... Dat thuiswerken is best wel een idee misschien. :+
Is dat 'm ook daadwerkelijk, of is dat een random motor?
Met andere woorden, met in het achterhoofd dat op veel plekken de productie nu wordt afgebouwd/stilgezet: komt de leverdatum van jouw motor in gevaar of staat 'ie al klaar te wachten?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:25
He, dat heb ik ook wel eens gedaan... Daarna een kwartier staan klooien met een slang en een emmer, maar had het weer leeggekregen :+ Daar ook snel weer verholpen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Wootlock

Wootlock

Evilution

R0y. schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:00:
Zojuist de R&G sliders gehad voor de voorvork en de achterbrug. Die van de achterbrug gaan terug. Hij is goed beschermt maar ik kan nu met geen mogelijkheid meer een paddockstand gebruiken. Heb dus een ander setje van R&G besteld waar ik dan ook een 'normale' paddockstand met V haken bij kan gebruiken. Andere optie is geen bescherming en een paddockstand kopen voor een enkele achterbrug.

[...]

Welke dijkjes pak je dan?
Vanaf Goes naar de Katse veer -> Sas van Goes -> Kattendijksedijk -> Yerseke -> Kruiningen en dan ben ik op bestemming :)

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hoe krijgt dat ding eigenlijk z'n file informatie?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Met andere woorden, met in het achterhoofd dat op veel plekken de productie nu wordt afgebouwd/stilgezet: komt de leverdatum van jouw motor in gevaar of staat 'ie al klaar te wachten?
Dat vroeg ik me dus ook al af, zou écht sneu zijn als 'ie dadelijk (nóg) langer moet wachten :o :(

Die HP op de foto heeft een mooi rack voor originele BMW koffers en volgens mij had @Joopieboy die niet besteld (al wil dat niet zeggen dat er géén rack op geschroefd kán worden vanuit de fabriek.... Zolang je er maar voor betaald schroeven ze er daar met alle liefde en plezier EXTRA onderdelen op en aan) :+ :9

• R0y.
Wootlock schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:33:
[...]

Vanaf Goes naar de Katse veer -> Sas van Goes -> Kattendijksedijk -> Yerseke -> Kruiningen en dan ben ik op bestemming :)
Leuk dijkje inderdaad, zeker als het rustig is! In de zomer is het niet te doen dat stuk.

• Wootlock

Wootlock

Evilution

R0y. schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Leuk dijkje inderdaad, zeker als het rustig is! In de zomer is het niet te doen dat stuk.
In de ochtend (rond 7:30) is daar nog geen kip, dus lekker ff doorknallen 8)

• DrivinUCrazy
TucanoItaly schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Via tethering (bluetooth) vanaf je telefoon. Werkt op zich prima, al valt in een ontwikkelingsland als Duitsland de internetverbinding nog wel eens weg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:32
Nou heb een eerste geïnteresseerde op de grom, maar ik heb even jullie advies nodig op wat ik zou moeten reageren hierop:

"Goedemiddag, leuke motor wat is je laagste prijs? Met vriendelijke groet ... "

Ik ben geneigd iets te zeggen als:

"Goedemiddag, de vraagprijs is momenteel de laagste prijs. Bij échte interesse kunnen we het over de prijs hebben als we naast de motor staan. Gr Leviathius".

Wat reageren jullie zoal op berichten als dit?

YouTube: MotorcycleGeek

• timmie271
Will_M schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook al af, zou écht sneu zijn als 'ie dadelijk (nóg) langer moet wachten :o :(

Die HP op de foto heeft een mooi rack voor originele BMW koffers en volgens mij had @Joopieboy die niet besteld (al wil dat niet zeggen dat er géén rack op geschroefd kán worden vanuit de fabriek.... Zolang je er maar voor betaald schroeven ze er daar met alle liefde en plezier EXTRA onderdelen op en aan) :+ :9
Is geloof ik een compleet pakket. Topkoffer zit er wel op namelijk.

Deze is als het goed is van @Joopieboy aangezien hij heeft gezegd dat ie hem op zou kunnen halen. Dat gaat lastig als ie nog niet in productie is gegaan :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Hij staat klaar te wachten. Productie gaat mooi volgens planning bij die Duitsers. :)
Will_M schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Ik heb die er ook op zitten hoor. ;) Alleen heb ik nog een extra straatpakket voor een gewoon verstelbaar zadel en duo voetsteunen en een hoge ruit. Dat kan ik er niet helemaal uit halen op deze foto, maar deze kreeg ik wel doorgestuurd en mijne staat vrijdag op kenteken. :)

Rekken aan de zijkant komen SW Motech tassen op, die gaan niet zo lomp kapot als een koffer met wat offroad werk. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• nehal3m
Leviathius schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:36:
Nou heb een eerste geïnteresseerde op de grom, maar ik heb even jullie advies nodig op wat ik zou moeten reageren hierop:

"Goedemiddag, de vraagprijs is momenteel de laagste prijs. Bij échte interesse kunnen we het over de prijs hebben als we naast de motor staan. Gr Leviathius".

Ik zou gewoon vasthouden op de vraagprijs, als 'ie serieuze interesse heeft komt 'ie wel langs en pas dan zou ik eventueel wat zakken als dat 'm tot koop kan overhalen.

Eerder niet.

• Waaj
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Hij staat klaar te wachten. Productie gaat mooi volgens planning bij die Duitsers. :)

[...]
Wanneer kan je hem ophalen?

• Tariko
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01 12:53

Ik heb mijn motor ook op marktplaats staan, ik heb zeker 100 van dat soort berichten gehad maar dat was ook een beetje mijn fout. Ik had hem geadverteerd als n.o.t.k. ik gaf als antwoord een richt prijs tussen bedrag xxxx en bedrag xxxx. Nu heb ik de advertentie als bieden staan. Dat levert nog meer laatste prijs reacties 8)7 .

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Wanneer kan je hem ophalen?
Zie mijn reactie op Wimmel, als ik wil en mij fit genoeg voel kan ik hem vrijdag al ophalen. :)

• Bommes
TucanoItaly schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Zoals @DrivinUCrazy al zegt, via bluetooth thetering, werkt inderdaad best wel goed en ook erg accuraat wat files betreft.
Data verbruik is ook minimaal.

@Joopieboy
Vrijdag ophalen ja??
Zaterdag eindje rijden?? ;)

• Waaj
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Zie mijn reactie op Wimmel, als ik wil en mij fit genoeg voel kan ik hem vrijdag al ophalen. :)
Oeps, hele posts lezen is ook een kunst blijkbaar :X
Bommes schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:50:
[...]

Zoals @DrivinUCrazy al zegt, via bluetooth thetering, werkt inderdaad best wel goed en ook erg accuraat wat files betreft.
Data verbruik is ook minimaal.

@Joopieboy
Vrijdag ophalen ja??
Zaterdag eindje rijden?? ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzBhyJmElDVVjtwCPKAVpFuH9eI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NXoY5BBlgK2VYgKWy7q3i8f0.png?f=fotoalbum_large

Nachtvorst :? Hopelijk gaan ze niet strooien :/

[ Voor 54% gewijzigd door Waaj op 18-03-2020 15:54 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat strooien zou wel echt kansloos zijn. -O-

En klinkt als een plan @Bommes! Appen we wel even hoe en wat. :)

@Waaj geen probleem, zelf ook nooit last van. :+

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Bij mijn Rider 410 zit dat in het snelmenu, dus vermoedelijk bij de 400 ook. Ik heb hem doorgaans ook stil staan, maar ze hem nog weleens aan als ik ergens in een woonwijk moet zijn waar ik de weg niet ken. Vind het dan wel prettig om toegesproken te worden.

Op overige stukken zit hij dan maar onnodig door mijn muziek heen te praten en gaat hij dus weer uit...

iRacing Profiel

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik ben benieuwd of men hier in Nederland uiteindelijk net zo streng zal zijn als bij onze zuiderburen in België. Schijnbaar mag je daar alleen nog de motor gebruiken voor Essentiele verplaatsing zoals Woon - Werk of de boodschappen.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:48
@Pagman ik vind motor rijden essentieel voor mijn psychologische gemoedstoestand :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• timmie271
Joopieboy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Morgen er ook maar even achteraan wanneer ik de mijne kan ophalen... de garage is mij te leeg nu :+

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:28
Hoewel het pad achter nog niet af is was mijn geduld compleet op. Ik heb de motor maar gewoon opgehaald en tot die tijd staat hij mooi te shinen voor de deur :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmxHOlfn1BSIRuLbO87OdpN7oOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcXA90ppu02RO4IhuesWWvpQ.jpg?f=fotoalbum_large

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Marktplaats is vol met gierige koopjesjager. Gewoon simpel en kort reageren. "De vraagprijs staat bij de advertentie" of iets dergelijks. Echt niet gelijk gaan zeggen dat je nog wil zakken als ie komt kijken. Dan gaan ze nog gieriger doen.

Vriendin van me heeft een telefoon er voor 250 opstaan, wat heel schappelijk is.. Krijgt ze berichten als
"150"
Reageert ze met "te weinig"
"Ja maar het zijn crisistijden en ik heb kinderen en weinig geld"

Oplichters.. die heb ik eerder gehoord, kwamen ze vervolgens in luxe auto aankarren. Dus val daar niet voor!

I have stability. The ability to stab.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
Zo, het is mij nu ook overkomen... en ik maar denken dat dit bij mij nooit zou gebeuren. Was net een ommetje aan het maken van werk naar huis, ook om onderweg een navi op te halen die ik heb gescoord via Marktplaats. Helaas ergens in Hilversum deze verstekeling meegenomen...

BMW Pechhulp wilt de achterband niet proppen dus wordt mn motor afgesleept naar de dealer. -.- Hopelijk is de achterband te redden... band is net nieuw.

Edit: Eerst dat ik dat de motor weer vreemde storingen gaf aangezien de boordcomputer direct een melding gaf dat mn achterband leeg aan het lopen is. In eerste instantie voelde ik er niks van en reed ik vrolijk door tot de carpool locatie waar ik had afgesproken met de verkoper, bij vertrek toch maar even het achterbandje gecontroleerd en ja hoor... :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5COfD6TLS5uuCKdH9HiKDQrIP8Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjJDn5dEQ3UowyRYBPL5Qkbn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeS-SFGTT7ggEx3rq4OCqklnOaM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URA1Pab2atxagzpyEb7n5yNJ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 18-03-2020 19:03 ]

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:07

fdees

Trust me I'm an Engineer

cyntax schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:41:
Zo, het is mij nu ook overkomen... en ik maar denken dat dit bij mij nooit zou gebeuren. Was net een ommetje aan het maken vanaf werk naar huis, ook om onderweg een navi op te halen die ik heb gescoord van Marktplaats. Helaas ergens in Hilversum deze verstekeling meegenomen...

BMW Pechhulp wilt de achterband niet proppen dus wordt mn motor afgesleept naar de dealer. -.- Hopelijk is de achterband te redden... band is net nieuw.

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is minder. Ik had het ook in mijn eerste weekeind met motor :'( . Heb vooral het idee dat het heel dealer afhankelijk is of ze er en prop in willen schieten.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zo, het is mij nu ook overkomen... en ik maar denken dat dit bij mij nooit zou gebeuren. Was net een ommetje aan het maken vanaf werk naar huis, ook om onderweg een navi op te halen die ik heb gescoord van Marktplaats. Helaas ergens in Hilversum deze verstekeling meegenomen...

[Afbeelding][Afbeelding]
Prop is van buiten, maar je kan ook een plug schieten van binnenuit, dat is misschien nog wel een optie. Dan zit er een hoedje aan de binnenkant die de prop er in houd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• timmie271

[Afbeelding][Afbeelding]
Je hebt kans dat ze hem niet willen proppen/pluggen omdat de schroef exact in het dunne deel van het profiel zit... 1cm rechtsonder en er was niks aan de hand geweest.... wel zuur natuurlijk met zo'n nieuwe band...

• DrivinUCrazy

[Afbeelding][Afbeelding]
Met dit systeem hebben we al meerdere banden gerepareerd én opgereden. Ik heb eigenlijk altijd wel zo'n setje bij me.
Werkt beter, sneller, en betrouwbaarder dan die dropveters die je erin moet rammen. Niets fijner dan dit ter plekke zelf kunnen oplossen, oppompen* en door.

*: Zelf heb ik een Airman compressortje bij me, maar CO2 patronen werkt ook.

[ Voor 1% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-03-2020 18:21 . Reden: Linkje naar specifiek product aangepast ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:43

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:19:
Nou...

er is een voorziening getroffen bij de Notaris (tekenen via volmacht) om de huisoverdracht te doen eind april, mochten we allemaal (nog) in lockdown/quarantaine zitten. Maar ook de vrachtwagenverhuur zou dicht kunnen zijn, of de vrienden die ons gaan helpen, ziek. Dus dan maar een verhuisverzekering:

[Afbeelding]

en de jongen die ik bij de bouwmarkt sprak, had zelf de stellige verwachting dat zij over een week ook moeten sluiten. Dus ik heb eieren (of in dit geval een aanhanger) voor mijn geld gekozen. Uiteraard wel mét oprijplaat zodat de motoren er ook op kunnen 8) (en een huif om alles droog te houden).
Dat is geen aanhanger...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYm3qjbBL_63UVqBK_qnw2WFc30=/f/image/dCArAHEhE6gTPiGNKbOgOHte.jpg
Dit is een aanhanger.

Toegegeven dat de hoogte wel wat uitdagingen oplevert om een motor te laden, maar geremd, eigen kenteken en een bakmaat van 3mx1.50m maakt een hoop goed :P

* Destruction wacht nog op nieuwe banden (huidige set 10+ jaar oud), maar ik kon het vanmiddag toch niet laten om even een klein rondje te gaan rijden. Om dan die eerste keer weer ff wat feller te accelereren, voelen dat die banden opwarmen en dan even wat bochtjes pakken... Dat blijft geniaal :*) 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 18-03-2020 18:34 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• R0y.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:19:
[...]

Met dit systeem hebben we al meerdere banden gerepareerd én opgereden. Ik heb eigenlijk altijd wel zo'n setje bij me.
Werkt beter, sneller, en betrouwbaarder dan die dropveters die je erin moet rammen. Niets fijner dan dit ter plekke zelf kunnen oplossen, oppompen* en door.

*: Zelf heb ik een Airman compressortje bij me, maar CO2 patronen werkt ook.
Op mijn GSR had ik ook altijd zo'n setje bij.. Als ik 1 nadeel van de KTM mag opnoemen is het de ruimte onder het zadel. Die is er namelijk amper. Er past net een gereedschapsetje.

Ik kan geeneens een schijfremslot kwijt of zo'n bandensetje en ik weiger om het gereedschap eruit te gooien want dan zal je zien dat ik het ineens nodig heb :9

• timmie271
R0y. schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:44:
[...]

Op mijn GSR had ik ook altijd zo'n setje bij.. Als ik 1 nadeel van de KTM mag opnoemen is het de ruimte onder het zadel. Die is er namelijk amper. Er past net een gereedschapsetje.

Ik kan geeneens een schijfremslot kwijt of zo'n bandensetje en ik weiger om het gereedschap eruit te gooien want dan zal je zien dat ik het ineens nodig heb :9
Slot gewoon achter de plaathouder binden :P

Dacht dat @lolgast of @Chakotay dat had gedaan bij hun motor :)

• R0y.
timmie271 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Oh daar ben ik wel benieuwd naar.

Er zijn mooie oplossingen, een beugel die je op de remklauw monteerd (volgens mij). Maar is dan ook gelijk een stuk duurder.

KTM heeft hem ook in de powerparts catalogus maar dan mag je weer een orgaan doneren..

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:22:
Via tethering (bluetooth) vanaf je telefoon.
Ah... ik zag dat dat ding 400 euries kost, en hoopte op iets anders dan Bluetooth. Ik heb hier slechte ervaringen mee, ik heb een wat oudere TomTom in de auto, en die pakt op geen enkele manier de bluetooth van m'n iPhone.

De workaround is hotspot aanzetten, maar ik vind dat niet ideaal om altijd aan te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door TucanoItaly op 18-03-2020 19:59 ]

• Chakotay
timmie271 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Ik heb nooit een schijfremslot bij me eigenlijk. Die dingen slopen meer voorspatborden e.d. dan dat ze diefstallen voorkomen :P

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:44

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nieuwe ketting besteld, Pons leen ik van iemand.

Nu nog ff kijken of ik het gewoon op de grond ga doen thuis, iets tijdelijks ga bouwen thuis of dat ik even bij vrienden ga rondvragen wie een goede ruimte de hoogte in heeft

Ketting is wel echt af, tijd voor nieuw materiaal

[ Voor 10% gewijzigd door Rubman op 18-03-2020 20:09 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:28

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-PXeRY3KOS9ZsGaa_opr4JJrzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSONabxjbf5iEGWV5Rn75rZg.jpg?f=fotoalbum_large

"Thuiswerken" :P

gwapjewiedewapje, het is vandaag mijn vrije dag

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• timmie271
Chakotay schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:03:
[...]

Ik heb nooit een schijfremslot bij me eigenlijk. Die dingen slopen meer voorspatborden e.d. dan dat ze diefstallen voorkomen :P
Dat kan ook :+

Zelf gebruik ik hem alleen als je buiten zicht en voor langere tijd geparkeerd staat.

Maar dan was jij het dus niet maar de kanariegele 749s :P

• Chakotay
@timmie271 dat is @lolgast, ik heb een rode 749 :P

• timmie271
Ja dat weet ik. Maar wist even niet bij wie ik het had gezien :+

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Zo, Lockdown ten spijt even een avond ritje (kadootje brengen naar schoonmoeder) met de motor. Rustig op straat :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:03
@timmie271 Ik heb de herinneringskabel inderdaad om de kentekenplaathouder gebonden. Mijn schijfremslot zelf zit aan een specifiek voor dat slot ontworpen houder aan mijn frame
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/f1269f1acbaf20acf56e747da561bcb5.jpg

Ik zoek net dat plaatje op en ik bedenk me dat het lang geleden is dat ik mijn motor gezien heb. Staat al maaaaanden onder zijn dekentjes in de berging. Tijd om de dealer nog eens te bellen of ze hem nu wel willen overkopen voor een normaal bedrag ;)

Edit: Dit is mijn tweede voorspatbord, de eerste is gesneuveld door jawel, het schijfremslot. Deze ook bijna overigens :z

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 18-03-2020 21:46 ]

• Chakotay
He @lolgast, je bestaat ook nog *O*

Mooi om bevestiging te zien van mijn reden om geen schijfremsloten meer te gebruiken :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:45:
@timmie271 Ik heb de herinneringskabel inderdaad om de kentekenplaathouder gebonden. Mijn schijfremslot zelf zit aan een specifiek voor dat slot ontworpen houder aan mijn frame
[Afbeelding]

Ik zoek net dat plaatje op en ik bedenk me dat het lang geleden is dat ik mijn motor gezien heb. Staat al maaaaanden onder zijn dekentjes in de berging. Tijd om de dealer nog eens te bellen of ze hem nu wel willen overkopen voor een normaal bedrag ;)

Edit: Dit is mijn tweede voorspatbord, de eerste is gesneuveld door jawel, het schijfremslot. Deze ook bijna overigens :z
Zal ik 't plaatje in de OP even aanpassen voor je? :P

• lolgast
@Will_M Nee hoor, de oude voldoet prima :9 Er komt nog steeds een andere motor terug voor deze, ik weet alleen nog niet wat. Toevallig vorige week met de vrouw nog besproken. Ik ga niet meer met deze motor naar de TT Assen, dus voor die tijd is deze weg en staat er wat anders

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met een béétje pech wordt 't laatste weekend van Juni ....... 't ééste GP weekend :o

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:28

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:29:
Zo, Lockdown ten spijt even een avond ritje (kadootje brengen naar schoonmoeder) met de motor. Rustig op straat :)
Corona? :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 20:51

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Chakotay schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:03:
[...]

Om deze reden haal ik hem door het kettingwiel bij de achterband.
Gaat met niet nog een voorspatbord kosten. En nee. Niet zelf gesloopt. 1 of andere onverlaat die moeite had met parkeren en geprobeerd heeft de motor te verplaatsen omdat hij in anderhalf vak staat, terwijl ik er al langer stond.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Patrock schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Om deze reden haal ik hem door het kettingwiel bij de achterband.
Gaat met niet nog een voorspatbord kosten. En nee. Niet zelf gesloopt. 1 of andere onverlaat die moeite had met parkeren en geprobeerd heeft de motor te verplaatsen omdat hij in anderhalf vak staat, terwijl ik er al langer stond.
Spatbordje is nog wel te herstellen, je verneukt er echter ook een dure remschijf mee :(

• timmie271
[Afbeelding]

Dan was het alleen de kabel die ik toen dus zag :+
Blijft wel een gave motor om te zien :9

@Will_M wanneer haal je mijn 250 uit het starttopic? Die is sinds maandagavond al weg :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:06:
>>knip<<

@Will_M wanneer haal je mijn 250 uit het starttopic? Die is sinds maandagavond al weg :)
Alleen tijdelijk "Koos Motor-Loos" toch? Als je een nieuwe brommer hebt dan pas ik 't wel in één keer aan voor je ;)

• Chakotay
Will_M schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:10:
Met een béétje pech wordt 't laatste weekend van Juni ....... 't ééste GP weekend :o
Is dat scenario niet eerder 'met een beetje geluk' inmiddels? Als het zo door gaat zie ik weinig F1 & MotoGP gebeuren voor de rest van het jaar in welk land dan ook...

@Patrock door het kettingwiel? Dan is jouw slot een stuk dikker dan de mijne, die past daar nooit omheen :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:20:
[...]

Is dat scenario niet eerder 'met een beetje geluk' inmiddels? Als het zo door gaat zie ik weinig F1 & MotoGP gebeuren voor de rest van het jaar in welk land dan ook...

@Patrock door het kettingwiel? Dan is jouw slot een stuk dikker dan de mijne, die past daar nooit omheen :P
Ik wilde 't geheel nog een béétje positief benaderen door er vanuit te gaan dat NL dit jaar nog één GP race zou mogen organiseren 8)

• Bommes
TucanoItaly schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:58:
[...]

Ah... ik zag dat dat ding 400 euries kost, en hoopte op iets anders dan Bluetooth. Ik heb hier slechte ervaringen mee, ik heb een wat oudere TomTom in de auto, en die pakt op geen enkele manier de bluetooth van m'n iPhone.

De workaround is hotspot aanzetten, maar ik vind dat niet ideaal om altijd aan te hebben.
Ik heb op mijn android telefoon en apje welke automatisch bluetooth tethering aan zet zodra deze bepaalde bluetooth "netwerkjes" ziet.
Zowel mijn autonavi als mijn Tom Tom ingesteld, dat werkt eigenlijk gewoon perfect.

Zakelijk heb ik een iPhone, daar moet ik inderdaad steeds Bluetooth tethering terug aanzetten als ik dat nodig heb in de auto.

Ik zou overigens nu zeker geen TomTom 400 kopen (verouderd) maar even kijken voor een vergelijking tussen de laatste nieuwe (dacht de 550) en de nieuwe Garmin. Die laatste schijnt erg goed te zijn. Zie de mr.gps website voor reviews.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Bommes da's inderdaad een goeie site, super diepe reviews etc. Dank!

• kneusteun
[Afbeelding]

Ik denk dat op het moment de markt wel een beetje stil ligt voor dealers. Dus ben wel benieuwd of ze nu serieus inruilen.

• lolgast
@kneusteun Wie wil er nou geen Ducati :? :9

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:09
Bommes schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:32:
[...]

Ik heb op mijn android telefoon en apje welke automatisch bluetooth tethering aan zet zodra deze bepaalde bluetooth "netwerkjes" ziet.
Zowel mijn autonavi als mijn Tom Tom ingesteld, dat werkt eigenlijk gewoon perfect.

Zakelijk heb ik een iPhone, daar moet ik inderdaad steeds Bluetooth tethering terug aanzetten als ik dat nodig heb in de auto.

Ik zou overigens nu zeker geen TomTom 400 kopen (verouderd) maar even kijken voor een vergelijking tussen de laatste nieuwe (dacht de 550) en de nieuwe Garmin. Die laatste schijnt erg goed te zijn. Zie de mr.gps website voor reviews.
Die Garmin Zumo XT schijnt inderdaad een schitterend apparaat te zijn en redelijk betaalbaar!
Beste scherm tot nu toe, multi-touch (zoomen ala smartphone) _/-\o_
Qua software is het ook een hele verbetering (cloud connected etc).

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bij 't stripje in de laatste Motoplus moest ik gelijk aan jou denken :> Ging ook over een rammelbak Ducati waarvan de rest vroeg of ie gereedschap nodig had.

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
Weet je al wat er voor in de plaats komt?

• Waaj
  • Niet online
Schijfremslot met alarm kan je een spatbord schelen :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
kneusteun schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:42:
[...]

Ik denk dat op het moment de markt wel een beetje stil ligt voor dealers. Dus ben wel benieuwd of ze nu serieus inruilen.
Misschien wel gunstig om nu juist een motor te kopen inderdaad. Ik zou eigenlijk wel graag nu wat willen kopen, maar als ik dat zeg kijken mensen je boos/vreemd aan (iets met social distancing) :+

• nehal3m
Tankiej schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:36:
[...]

Misschien wel gunstig om nu juist een motor te kopen inderdaad. Ik zou eigenlijk wel graag nu wat willen kopen, maar als ik dat zeg kijken mensen je boos/vreemd aan (iets met social distancing) :+
Ik ga zaterdag geld en een motor omruilen voor een nieuwe motor, als het goed is. Dat is ook gewoon kopen, toch?

Gewoon bij het maken van de deal geen handjes schudden en een beetje afstand houden. Niks aan de hand dan.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
Heel strikt genomen zou het natuurlijk ook op de handvaten e.d. van de motor kunnen zitten of het geld wat je uitwisselt etc. @nehal3m Blijkbaar schijnen de desinfectie gels ook helemaal niet te helpen, dus wat mag je nu nog wel geloven?

Ik ga zondag iig de Eifel in, zorg dat ik met niemand in contact kom en dan is er naar mijn mening niks aan de hand :)

• kneusteun
Tankiej schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:36:
[...]

Ik zit nu ook gewoon even af te wachten wat de prijzen doen.
Zelfde gaat op voor een huis, ik ben wel heel benieuwd of de prijzen daar ook gaan zakken.

Wat motoren betreft kan ik mij best voorstellen dat onderhoud en verkoop afneemt en dat de dealers ook gewoon huur en loonkosten hebben, dus zou best kunnen dat je paar honderd euro kan besparen straks >:)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 12:34

4x2

lộn xộn quá

Laagste prijs is vraagprijs+(25N)
Waarbij N het aantal berichten dat de "laagste prijs vrager" heeft gestuurd.
Punt is dat die mensen toch niet serieus zijn, behalve als je zakt tot 40% van de marktwaarde, dus gewoon lekker afpoeieren.

Mochten ze dan alsnog terugkrabbelen dan heb je ze in ieder geval ;)

leeg

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
nehal3m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:48:
[...]

Ik ga zaterdag geld en een motor omruilen voor een nieuwe motor, als het goed is. Dat is ook gewoon kopen, toch?

Gewoon bij het maken van de deal geen handjes schudden en een beetje afstand houden. Niks aan de hand dan.
Ik denk dat het ook geen probleem is eigenlijk, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over. :P
Thoit schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:53:
Heel strikt genomen zou het natuurlijk ook op de handvaten e.d. van de motor kunnen zitten of het geld wat je uitwisselt etc. @nehal3m Blijkbaar schijnen de desinfectie gels ook helemaal niet te helpen, dus wat mag je nu nog wel geloven?

Ik ga zondag iig de Eifel in, zorg dat ik met niemand in contact kom en dan is er naar mijn mening niks aan de hand :)
Geld dat je uitwisselt bij het kopen van een motor? Volgens mij zijn er niet heel veel mensen die contant een motor afrekenen bij een motorzaak :+
kneusteun schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Ik zit nu ook gewoon even af te wachten wat de prijzen doen.
Zelfde gaat op voor een huis, ik ben wel heel benieuwd of de prijzen daar ook gaan zakken.
Huizenprijzen duurt nog wel even voordat die zakken, dan moet het nog wel vele maanden doorzetten..
Wat motoren betreft kan ik mij best voorstellen dat onderhoud en verkoop afneemt en dat de dealers ook gewoon huur en loonkosten hebben, dus zou best kunnen dat je paar honderd euro kan besparen straks >:)
Dat denk ik ook inderdaad, dus kan wellicht wel een mooie deal sluiten nu. Ik hoop alleen op een beetje beter weer, droog en ergens richting de 15 graden ofzo. Volgende week dinsdag en woensdag zien er wel oké uit overdag.
Nu met thuiswerken is flexibel werken wel wat makkelijker, dus tussendoor even een uurtje ofzo er tussenuit en 's avonds weer inhalen is goed te doen :D

• lolgast
Touché. Maar dat zeg ik er als verkoper niet bij natuurlijk :+
Thoit schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:25:
[...]

Weet je al wat er voor in de plaats komt?
Nog niet, maar type zal een naked worden. Ik had lang geleden een lijst gemaakt, die staat in principe nog denk ik. Wel besloten om mijn budget te verlagen. Ik had hem op €7000 gezet maar met mijn kilometers slaat dat nergens op in mijn ogen. Uiteindelijk boeit het me onder aan de streep ook niet echt welke motor het wordt, als ik er maar lekker op rij.

Plan is om een motor te halen die zich eenvoudig laat sturen en in combinatie met die switch ook meteen af te stappen van mijn leren pak. Het hele 'even de motor pakken' moet gewoon een stuk laagdrempeliger.

@Leviathius Laat ze maar een nummer noemen. Les 1 bij onderhandelen, geef nooit als eerste een prijs.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 20:51

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Chakotay schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:20:
[...]
Niet elk schijfremslot past er inderdaad door. Heb zelf de koffers er niet vaak aanhangen, op deze manier controleer je ook meteen elke keer de ketting of hij ingevet moet worden, en wegrollen is niet te doen. Als ik de achterbrug verkloot is het wel een stapje erger. maargoed.
Het idee is dat de ketting eerst op spanning staat voordat hij tegen de brug aan kan komen. Kettingsets zijn toch slijtageonderdelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdPf1B_rnMAiXPN9f5LkxS4AI-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UT06Rj87YXEvx0EdcyHQ9Ah.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Patrock op 19-03-2020 09:13 ]

• Chakotay
@Patrock ah, zo'n beugelslot past wel inderdaad. Word wel ranzig zo bij de ketting lijkt me.

Ik had deze, dat paste alleen maar om remschijven heen:

Afbeeldingslocatie: https://www.abus.com/var/ImagesPIM/abus_kg/Mobile%20Sicherheit/Bremsscheibenschloesser/Granit%20Detecto%208008/70755_8008_Granit_Detecto_X_Plus_c2_3.jpg

@lolgast ik had laatst een Monster meegekregen bij onderhoud, dat was best leuk. Lekker licht en wendbaar :) Er staat me alleen iets van bij dat je ook geen tweecylinder meer wilde, klopt dat?

[ Voor 23% gewijzigd door Chakotay op 19-03-2020 09:17 ]

Pagina: 1 ... 110 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.