Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Je kan toch ook gewoon zo een rondje gaan rijden? Gisteren na het werk direct op de motor gesprongen en een rondje mergellandroute geredenPagman schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:54:
Het verlossende bericht gekregen dat IT toch wel naar kantoor moet komen op Di/Do tussen 10 en 12 dus weer lekker op pad met de motor
Zelf opgelegde quarantaine en thuiswerken. We wonen in Breda en een hoop mensen hier zijn wezen carnavallen want dat gaat vóór natuurlijkWaaj schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:45:
[...]
Zit jij in quarantaine of ben je thuis aan het werk?
Ik ben aan het thuiswerken. Het grote voordeel is dat ik hier naast een raam zit, het grote nadeel dat ik vanuit dat raam de schuur in kan kijken en daar 2 motoren zie staan die verlangen naar een ritje
2 maar?Waaj schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:45:
[...]
Zit jij in quarantaine of ben je thuis aan het werk?
Ik ben aan het thuiswerken. Het grote voordeel is dat ik hier naast een raam zit, het grote nadeel dat ik vanuit dat raam de schuur in kan kijken en daar 2 motoren zie staan die verlangen naar een ritje
Er is verschil in beheer tussen rijkswegen en provinciale wegen. Voor de trajectcontroles op de rijkswegen zou ik er niet op gokken dat ze nog op 130 ingesteld staanDrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:28:
Dat kon nog wel eens tegenvallen. Of meevallen, ligt er aan hoe je het bekijkt.![]()
De trajectcontroles op de provinciale wegen kunnen ze ook nog steeds niet inschakelen "omdat de software nog niet klaar is", terwijl ik zou verwachten dat 1) die software niet zo moeilijk hoeft te zijn en 2) die software toch ook al grotendeels op de plank zou moeten liggen?
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
- Middenbok
- Olie + filter
- Rear wheel hugger
- Handvatverwarming
- 2 Iridium bougies
- Olie opvangbak
- Kofferset
- Radiator guard
- Spatbordverlenger voor
Het schermpje laat ik even voor wat het is, de verhoogde schermen zijn maar 11cm hoger dan de originele ruit en ik geloof nooit dat dat genoeg is, dus dan liever vol in de wind.
Op de bekende sites waar je motorbanden kan bestellen kan je ook adressen vinden waar ze bandjes kunnen verwisselen. Tevens zijn er hier een aantal mensen erg tevreden over Hybers.erik23 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:09:
Iemand hier toevallig ervaring met een adresje om banden te wisselen regio Eindhoven? Zit nog te twijfelen tussen een paar adventure banden maar wil wel graag keuze hebben om de band die ik kies er op te laten leggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 17-03-2020 11:36 ]
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Brancherichtlijn geeft aan + 40km/h op de geldende maximumsnelheid. Daar kan / mag van afgeweken worden indien noodzakelijk. En dat kan ook zonder toeters en de kermisverlichting.HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:50:
[...]
Nou simpel, gewoon meer dan 50 te hard rijden en hopen dat de agenten zich aan de regeltjes houden dus!
[ Voor 3% gewijzigd door new_guy op 17-03-2020 11:54 ]
Ik doe vanmiddag ook een ritje... wel zwaaien héWokschotel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:36:
Vanmiddag vrij genomen, tijd voor een heerlijk ritje richting Zeeland
Heb je tips wat dit betreft? Da's erg interessant, (hard) geluid werkt enorm op m'n zenuwen. Ik heb ook op kantoor regelmatig oordopjes in.CodeCaster schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:10:
ik ben best gevoelig voor geluid
Wat is een goede helm in jouw ervaring? In welke mate maakt de helm of de oordoppen het verschil?
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Maar 2 bougies?HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:58:
Heb een bestellijst naar Ad gestuurd om te kijken wat hij kan leveren:
- Middenbok
- Olie + filter
- Rear wheel hugger
- Handvatverwarming
- 2 Iridium bougies
- Olie opvangbak
- Kofferset
- Radiator guard
- Spatbordverlenger voor
Het schermpje laat ik even voor wat het is, de verhoogde schermen zijn maar 11cm hoger dan de originele ruit en ik geloof nooit dat dat genoeg is, dus dan liever vol in de wind.
Of wacht je hebt het over je crosser?
De Alp heeft er 4, maar de NC voorzover ik weet maar 2. De XR heeft er één.S4All schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:55:
[...]
Maar 2 bougies?
Of wacht je hebt het over je crosser?
Let even op dat als een helm voor iemand stil kan zijn, hij niet perse ook in jouw situatie stiller is. Er zijn veel factoren waardoor het geluid bij jou anders is dan bij iemand anders. Denk aan andere motor, kleding, lichaamsbouw etc. Beste is dus naar de winkel gaan en proberen.TucanoItaly schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:35:
[...]
Heb je tips wat dit betreft? Da's erg interessant, (hard) geluid werkt enorm op m'n zenuwen. Ik heb ook op kantoor regelmatig oordopjes in.
Wat is een goede helm in jouw ervaring? In welke mate maakt de helm of de oordoppen het verschil?

Soms he... Dat thuiswerken is best wel een idee misschien.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Motor op de bok, eerste versnelling en dan met de achterband je kont schoon schurenf2ride2001 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:49:
Doe mij maar het laatste hahah
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Street, 50/50 of volle nop?Vrijdag schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:46:
[...]
Motor op de bok, eerste versnelling en dan met de achterband je kont schoon schuren
Volle nop. Slicks zijn voor watjes
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
[David Attenborough voice-over] In the workshop a herd of BMW's is waiting impatiently for them to be released [/David Attenborough voice-over]Joopieboy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:39:
[Afbeelding]
Soms he... Dat thuiswerken is best wel een idee misschien.
Olifanten leven in kuddes hè.
Nu ben ik eentje tegengekomen: https://www.motoport.nl/occasions/yamaha-mt-09-abs-20715864
Bouwjaar 2018
Kilometerstand 19668 km
Als je kijkt naar wat er nu te koop staat, zie je dat de meeste tussen de 3k en 10k kilometers hebben gereden. Zelfde bouwjaar. Deze motor is dan een uitschieter met 20k.
Eerste eigenaar, woont in Scheveningen en vriendin woont in Sittard, vandaar de relatief hoge kilometerstand.
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij zo'n dergelijke kilometerstand en wat is een reële prijs?
[ Voor 19% gewijzigd door pl0xs op 17-03-2020 15:30 ]
Het is nuttig om de remmen, ketting en voorvoork-keeringen eens na te kijken, maar zeer waarschijnlijk is geen van allen na 20k al aan vervanging toe. Hooguit een set remblokjes, maar dat is gewoon regulier onderhoud
Als je het zeker wil weten laat je zo'n motor een grote beurt geven incl kleppen stellen e.d., maar dat is bij bijna elke occasion wel een nuttige eerste stap
Ik heb veel liever een motor die 10k per jaar doet en netjes al zijn onderhoud krijgt, dan eentje die 2500 per jaar rijdt en bijna niets aan gebeurd is in 5 jaar tijd.
[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 17-03-2020 15:16 ]
Km stand zegt echt niks, snap niet waarom dat nog een issue is. 20.000km is toch niet veel. Mijn GS verkocht met 142.000km op de klok. Reed toen en nu nog steeds als een zonnetje (165.000km), de langduur test van de mt09 liet ook weinig schrikbarends zien na 50.000km van de motoplus.pl0xs schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:18:
@Dryhte @charrel het staat er niet bij, maar ik bedoel relatief gezien. Als je kijkt naar wat er nu te koop staat, zie je dat de meeste tussen de 3k en 10k kilometers hebben gereden. Zelfde bouwjaar. Deze motor is dan een uitschieter met 20k.
@Thoit @Chakotay bedankt voor jullie input!
Als ze allemaal met een lage stand staan zegt dat misschien meer over de ergonomie
[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 17-03-2020 15:26 ]
pl0xs schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:02:
Kilometerstand 19668 km
vandaar de hoge kilometerstand.
Ik heb net een motor aangeschaft met 89k erop
20k in 2 jaar is waar het om gaat.HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:27:
[...]
[...]
Ik heb net een motor aangeschaft met 89k erop.
Ja, deze deed 88k in 6 jaar. 20k lijkt me echt compleet niks, zeker niet voor een A-merk zoals Yamaha. Bij een MT-09 zou ik wel goed naar de (balhoofd)lagers en vorkkeerringen kijken
Handig als je de avond ervoor veel vezels hebt gegeten
Dit wil ik ook wel weten, wil een set in mijn nieuwe helm kopen.Cobraa schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:37:
Iemand nog tips voor een goede communicatie setje die ook met andere merken kan connecten?
Dat dus, ben gister met 3 vrienden gaan rijden, maar die hadden een groep aangemaakt via de normale manier door elkaar te bellen.Thoit schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:39:
Meestal kan het in theorie, maar valt dat in de praktijk vies tegen @Cobraa Ik heb een China setje van een paar tientjes en die doet gewoon wat die moet doen. Een A-merk zal wellicht beter geluid / bereik hebben, maar het geld staat niet echt in verhouding naar mijn mening. Het is vaak nog goedkoper om 4 setjes te kopen en aan vrienden te geven dan een A-merk te kopen.
Best wel irritant aangezien je dan continue in gesprek blijft.
Iemand kwam wel met een idee om de app "Zello" te gebruiken. Is een PTT walkie talkie app. Verder niet getest.
Ik moest stiekem wel even lachen
1 groot nadeel van brede banden (volgens mij 190mm op de SuperDuke) : je rijdt zo lastig de angststrepen eraf.R0y. schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:49:
@lolgast @Will_M
Mag onderstaande foto in de OP? KTM Super Duke 1290 R uit 2017
[Afbeelding]
spoiler: Oh... en NSFW:
Volgens een vriend van me rijdt de SuperDuke beter dan de Multistrada Pikes Peak...
Is het niet juist zo dat je ze er makkelijker af rijd? Ik moet zeggen mij geven de banden (Michelin power RS) veel vertrouwen terwijl ik er nog geen 120 KM mee heb gereden (ik tel de snelweg kilometers van de dealer naar huis even niet mee).BvZwolle schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:09:
[...]
1 groot nadeel van brede banden (volgens mij 190mm op de SuperDuke) : je rijdt zo lastig de angststrepen eraf.
Volgens een vriend van me rijdt de SuperDuke beter dan de Multistrada Pikes Peak...
En ach... ik zie die dingen toch enkel als ik erachter ga staan
[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 17-03-2020 16:11 ]
Cardo en Sena kunnen dit beide, natuurlijk wel de specs even nakijken.Cobraa schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:37:
Iemand nog tips voor een goede communicatie setje die ook met andere merken kan connecten?
Wat ze namelijk doen bij die universele koppeling is zich voordoen als een telefoon. En daar kan vervolgens zo'n beetje alles wel weer mee verbinden.
Het kan wel zijn dat de pairing niet wordt onthouden. 2 dezelfde merken koppelen werkt dan ook een stuk eenvoudiger.
Ten eerste: nou en?BvZwolle schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:09:
[...]
1 groot nadeel van brede banden (volgens mij 190mm op de SuperDuke) : je rijdt zo lastig de angststrepen eraf.
Ten tweede, bredere banden hebben vaak minder bolling op het loopvlak (de hoogte van de band wordt immers niet veel groter) dus kom je makkelijker aan de rand. Dat dacht ik tenminste altijd.
Desalniettemin rijd ik ook met smallere bandjes tot op de rand, dus misschien klopt die theorie niet.
[ Voor 37% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-03-2020 16:26 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat klopt niet. Het is juist tegenovergesteld. Kijk maar naar een 120mm voorband of een 190mm achterband. Die voorband is onmogelijk helemaal te gebruiken en bij een 190mm achterband hoef je nog niet eens een kneedown te maken om die helemaal te gebruiken. Een hellingshoek van 35 of 40 graden is zat om een 190mm volledig te gebruiken, dat lukt je met een 150mm niet.BvZwolle schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:09:
[...]
Mja, nu weet ik nog niet veel meerLeviathius schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:05:
@Cobraa @HTT-Thalan Cardo is the way to go. Hieronder een video van onze vriend Ryan van FortNine:
[YouTube: Cardo vs Sena - Best Motorcycle Communication Systems of 2018]
Ik zou bereid zijn genoegen te nemen met de functionalteit van dat goedkope Cardo ding van 140 dollar, maar dan vind ik 140 dollar gewoon belachelijk veel voor die functionaliteit. Ik zou bereid zijn meer te betalen, maar dan moet het gewoon perfect zijn in elk respect en inderdaad met de meeste sets kunnen verbinden.
Google voice gebruik ik niet en privé zal het vooral navigeren zijn, in groepen rijden doe ik weinig tot niet, maar bij offroad rijden zou het dus wel weer verdomd handig kunnen zijn...
Dus je wilt de functionaliteit van die Freecom 1, het is de goedkoopste unit die er is, hij voldoet dus aan je eisen. En toch istie niet goed?HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:31:
[...]
Mja, nu weet ik nog niet veel meer.
Ik zou bereid zijn genoegen te nemen met de functionalteit van dat goedkope Cardo ding van 140 dollar, maar dan vind ik 140 dollar gewoon belachelijk veel voor die functionaliteit. Ik zou bereid zijn meer te betalen, maar dan moet het gewoon perfect zijn in elk respect en inderdaad met de meeste sets kunnen verbinden.
Google voice gebruik ik niet en privé zal het vooral navigeren zijn, in groepen rijden doe ik weinig tot niet, maar bij offroad rijden zou het dus wel weer verdomd handig kunnen zijn...
Je zou kunnen kijken of je tweedehands een Cardo Q3 kan vinden. Die heb ik zelf ook gehad en werkte ideaal. Heeft alle bovengenoemde functies, echter niet het mesh-netwerk en voice commands.
Nou ik vind 140 euro erg veel voor een veredelde bluetooth headset, is wat ik zeg. Als ik links en rechts hoor dat ze niet-Cardo/Sena sets hebben voor 50 euro of minder die schijnbaar prima (blijven) werken.Leviathius schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:36:
[...]
Dus je wilt de functionaliteit van die Freecom 1, het is de goedkoopste unit die er is, hij voldoet dus aan je eisen. En toch istie niet goed?Als je dan toch wilt verbinden met anderen is er ook nog de Freecom 2 en 4. Verbinden gaat via bluetooth, dus kan met iedere andere set verbinden. Navigatie kun je gewoon horen, evenals muziek luisteren vanaf je telefoon.
Je zou kunnen kijken of je tweedehands een Cardo Q3 kan vinden. Die heb ik zelf ook gehad en werkte ideaal. Heeft alle bovengenoemde functies, echter niet het mesh-netwerk en voice commands.
Aah op die manier, dan begreep ik je verkeerd. Ik ben zelf iemand die het gewoon goed wil hebben en dan maar iets meer uitgeef. Zo'n setje uit China zal vast ook werken. Maar de vraag is of die het nog steeds doet na 1 jaar of een flinke regenbui.HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:38:
[...]
Nou ik vind 140 euro erg veel voor een veredelde bluetooth headset, is wat ik zeg. Als ik links en rechts hoor dat ze niet-Cardo/Sena sets hebben voor 50 euro of minder die schijnbaar prima (blijven) werken.
Ik zie het als electronica kopen bij de Action of Aliexpress. Ja het werkt, maar dikke kans dat het over een tijdje stuk gaat. Soms is dat het waard en koop je het, soms heb je dat toch liever niet en zal je iets meer moeten uitgeven
Ik koop niet meer bij Ebay/Ali (in ieder geval niet meer als het ook anders kan) maar dan meer vanwege het milieu-aspect (wat een andere discussie is). In principe ben ik het met je eens, kwaliteit mag iets meer kosten. Maar 3 keer het bedrag roept vragen op, en 6/7 keer het bedrag heul veul vragen. Waarom moet het zoveel kosten? Mesh, check, dat is nieuwe technologie. Maar de rest...Leviathius schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:43:
[...]
Aah op die manier, dan begreep ik je verkeerd. Ik ben zelf iemand die het gewoon goed wil hebben en dan maar iets meer uitgeef. Zo'n setje uit China zal vast ook werken. Maar de vraag is of die het nog steeds doet na 1 jaar of een flinke regenbui.
Ik zie het als electronica kopen bij de Action of Aliexpress. Ja het werkt, maar dikke kans dat het over een tijdje stuk gaat. Soms is dat het waard en koop je het, soms heb je dat toch liever niet en zal je iets meer moeten uitgeven. (ik koop zelf genoeg bij de Action en Aliexpress namelijk
)
Ik heb twee jaar met een bedrade headset van 30 euro gereden en dat vind ik dikke prima. De enige reden dat ik die niet meer heb is dat de 3.5mm plug lurp raakte van al het bewegen tijdens het rijden. Omdat de nieuwe helm wat meer mag kosten en ik ook iets heel stils zoek, onderzoek ik de optie van een BT setje zodat ik eventueel ook gesprekken aan kan nemen als ik daar zin in heb, en de navigatie te kunnen horen.
Kijk, zou het noise cancelling zijn wil ik er goed voor betalen, maar dat zal wel niet bestaan
De mijne had 37k in 3 jaar.. ik vind het niet bijster veel. T vierde jaar stond ie vooral stil.
I have stability. The ability to stab.
Is dat zo? Is Cardo nu een betere keus dan Sena?Leviathius schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:05:
@Cobraa @HTT-Thalan Cardo is the way to go. Hieronder een video van onze vriend Ryan van FortNine:
[YouTube: Cardo vs Sena - Best Motorcycle Communication Systems of 2018]
Stiekem ook aan het kijken voor een ander setje.
Nu een Chinees apparaat, werkt goed voor communicatie heen en weer met me maat maar ik wil eigenlijk een setje waarmee ik dus zowel mijn telefoon kan horen, navigatie (telefoon of losse navi) en uiteraard dus ouwehoeren.
Nu kunnen de meeste modellen van zowel Sena als Cardo dit wel maar wil natuurlijk de optie open houden voor het rijden met een groep / meerdere personen.
Heb dat filmpje wel gezien maar is er buiten dat dan nog een reden om voor bijv. Cardo te kiezen?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Waar ik bij mijn SENA 10S van baal is dat als het apparaat een slecht contactje heeft met de beugel waar je hem op klikt (wat nog wel eens schijnt te gebeuren met SENA's uit die serie) dan heb je dikke vette pech en kan je zo'n nieuwe beugel kopen a 120,- (dat was de prijs een aantal maanden terug). Deze beugel is enkel te gebruiken voor dat model SENA. Koop je dus in de toekomst een nieuwer model heb je er dus niets aan.
Volgens mij zijn ze vanaf de 20S naar een universeel systeem gegaan. Moet je nog steeds de beugel vervangen maar mocht de headset zelf later kapot gaan heb je nog wat aan het systeem..
De mijne maakte geen contact meer met 1 speaker. Ik heb de klem wat losser gedraaid op mijn helm (waardoor je hem er nu af zou kunnen trekken/duwen als je goed je best doen) en nu werkt het weer...
Een groep van 75-100 aso's, en één arrestatie. En waarom worden er toch wegen afgesloten??
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zit ook met hetzelfde probleem als zovele hier. Een cardo setje is wel heel duur, maar wil wel graag kwaliteit hebben en ben bang dat je dit niet gaat krijgen met een "Chinaset". Ben van plan om het hele jaar door te rijden dus tegen water moet het wel fatsoenlijk kunnen.
Wat is mensen hun ervaring eigenlijk met de wind met zo een setje, heeft dit effect op of merk je er niets van.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Hier met de SENA merk ik vrij weinig al gebruik ik hem het meeste voor muziek. Zodra ik op de snelweg kom met +- 130 vind ik dat communicatie niet meer (fatsoenlijk) mogelijk is en muziek luisteren wel. Gelukkig mogen we enkel nog maar 100, dat scheelt waarschijnlijk weer wat..fdees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:10:
Ben zelf momenteel ook aan het orienteren op een headset voor in mijn helm.
Zit ook met hetzelfde probleem als zovele hier. Een cardo setje is wel heel duur, maar wil wel graag kwaliteit hebben en ben bang dat je dit niet gaat krijgen met een "Chinaset". Ben van plan om het hele jaar door te rijden dus tegen water moet het wel fatsoenlijk kunnen.
Wat is mensen hun ervaring eigenlijk met de wind met zo een setje, heeft dit effect op of merk je er niets van.
https://nos.nl/artikel/23...-nodige-aanhoudingen.html
Of krijg je hem dan gewoon op kenteken?
pffff da's niks, de mijne heeft 43k in 2 jaar gedaan
Toen ik die kocht GS500 op ingerolen met 160k d'rop. Liep ook nog als een zonnetje en is gewoon doorverkocht.
Ding was wel minutieus onderhouden door mij zelf.
Alleen als je van achteren geflitst bentHTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:13:
Nou, draai het gas maar open jongens:
https://nos.nl/artikel/23...-nodige-aanhoudingen.html
Of krijg je hem dan gewoon op kenteken?.
Ik luister opzettelijk in de auto ook nooit naar de radio, Spotify of podcasts. Ik bel ook niet. Vooral omdat het de weinige momenten op de dag zijn dat ik alleen ben met m'n gedachten.
Wat voegt het voor jullie toe? Okay, navigatie is handig, maar dat kan ook visueel volgens mij (of heeft dat praktische bezwaren volgens jullie?). Gaat mij prima af met een iPhone in de tanktas.
Ik ben geen motor purist en als de praktische voordelen opwegen tegen het verlies van 'solitude'* overweeg ik het wel.
Change my mind!
Voor 'solitude' is geen goede Nederlandse vertaling voor zover ik weet. Eenzaamheid heeft negatieve connotaties en einzelganger (ook niet echt Nederlands) denkt de lading niet. Het is een soort zelf gekozen alleen zijn om tot jezelf te komen. Wat is daar een goed woord voor?
edit: vrouwlief zegt 'teruggetrokken', dat komt meer in de buurt
[ Voor 3% gewijzigd door nehal3m op 17-03-2020 20:40 ]
* botoo is veroordeeld to het permanent bezitten van flinke chicken stripsPilatuS schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:30:
Een hellingshoek van 35 of 40 graden is zat om een 190mm volledig te gebruiken, dat lukt je met een 150mm niet.
Harley-Davidson Sportster Iron 883:
Lean Angle, Right 27, Left 28
En dan wil ik ook nog dat mijn uitlaat niet over de grond schaaft
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Alles onder de 40 graden telt niet he. Pas bij meer dan 40 graden is het meer dan bij een scooterbotoo schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:31:
[...]
* botoo is veroordeeld to het permanent bezitten van flinke chicken strips
Harley-Davidson Sportster Iron 883:
Lean Angle, Right 27, Left 28
En dan wil ik ook nog dat mijn uitlaat niet over de grond schaaft
Dit is wel waarom ik persoonlijk weinig heb met veel fietsen. Voor mij is motorrijden bochten pakken en dan is meer hellingshoek wel zo prettig.
Och, ook met een mindere hellingshoek kan je 'vlot' de bochten nemen hoor YouTube: Crazy Harley-Davidson Biker in the Hall of Fame Nu heb ik geen apehanger dus voor mij zal het er 'iets' anders uitzienPilatuS schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:35:
[...]
Alles onder de 40 graden telt niet he. Pas bij meer dan 40 graden is het meer dan bij een scooter
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Hj gaat hier wel een flink stuk platter dan wat jij zegt over jouw fiets. Ik gok dat ie hier wel richting de 40 graden gaatbotoo schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:40:
[...]
Och, ook met een mindere hellingshoek kan je 'vlot' de bochten nemen hoor YouTube: Crazy Harley-Davidson Biker in the Hall of Fame Nu heb ik geen apehanger dus voor mij zal het er 'iets' anders uitzien.
Edit: Die video is natuurlijk ook een extreem voorbeeld. Voor iedere video zoals dat zijn er tig mensen die de bocht niet halen omdat ze bij nog geen 30 graden niet platter kunnen omdat ze iets raken en rechtdoor gaan.
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 17-03-2020 21:01 ]
1) navigatienehal3m schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:27:
Maakt zo'n communicatie- of Bluetooth systeem je ervaring op de motor echt beter?
Ik luister opzettelijk in de auto ook nooit naar de radio, Spotify of podcasts. Ik bel ook niet. Vooral omdat het de weinige momenten op de dag zijn dat ik alleen ben met m'n gedachten.
Wat voegt het voor jullie toe? Okay, navigatie is handig, maar dat kan ook visueel volgens mij (of heeft dat praktische bezwaren volgens jullie?). Gaat mij prima af met een iPhone in de tanktas.
Ik ben geen motor purist en als de praktische voordelen opwegen tegen het verlies van 'solitude'* overweeg ik het wel.
Change my mind!
Voor 'solitude' is geen goede Nederlandse vertaling voor zover ik weet. Eenzaamheid heeft negatieve connotaties en einzelganger (ook niet echt Nederlands) denkt de lading niet. Het is een soort zelf gekozen alleen zijn om tot jezelf te komen. Wat is daar een goed woord voor?
2) communicatie met duo.
3) vooral op langere trips of bij bijvoorbeeld beginnersritten communicatie met andere rijders. Niet dat we als een instructeur in iemands oor gaan blèren, maar juist communicatie tussen de voorrijder en de achterrijder als bijvoorbeeld iemand moe wordt en zich niet wil laten kennen. De achterrijder herkent dat wel aan de lijnen.
Maar het zijn dan ook vooral zakelijke mededelingen met soms een geintje, geen volwaardige gesprekken over van alles.
Voor in groepen op reis kan het wel handig zijn inderdaad, maar dat komt er hier helaas toch niet meer van sinds er kleine kinderen zijn.
Ik neem regelmatig de vrouw mee achterop, voor ons is het dan heel erg chill om te kunnen kletsen. In het begin met name wat aanwijzingen waar we heen gingen en hoe ze netjes mee moest in de bochten. Nu vooral ook de dag met elkaar bespreken, ontladen en genieten van de rit met het wijzen op bijzonderheden of hoe hard de bocht genomen kan worden
https://www.instagram.com/p/B8oGTAUHzHm/
Ook voor navigatie in onbekende gebieden vind ik het super handig, net als flitswaarschuwingen. We hebben beide een Schuberth helm met het Schubert/Sena communicatie systeem.
er is een voorziening getroffen bij de Notaris (tekenen via volmacht) om de huisoverdracht te doen eind april, mochten we allemaal (nog) in lockdown/quarantaine zitten. Maar ook de vrachtwagenverhuur zou dicht kunnen zijn, of de vrienden die ons gaan helpen, ziek. Dus dan maar een verhuisverzekering:

en de jongen die ik bij de bouwmarkt sprak, had zelf de stellige verwachting dat zij over een week ook moeten sluiten. Dus ik heb eieren (of in dit geval een aanhanger) voor mijn geld gekozen. Uiteraard wel mét oprijplaat zodat de motoren er ook op kunnen
Ik heb het puur voor navigatie. En dan nog staat het geluid zo zacht dat het meer een waarschuwing is om op de navigatie te kijken dan dat ik op de gesproken instructies navigeer.nehal3m schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:27:
Maakt zo'n communicatie- of Bluetooth systeem je ervaring op de motor echt beter?
Change my mind!
Al het andere vind ik afleiding op de motor. Bellen doe ik ook al niet in de auto, en door met onze armen te zwaaien (en heldere afspraken) kan ik ook communiceren met m'n vriendin.
Solitude hoort wat mij betreft zeker bij het motorrijden!
Bedankt voor de waarschuwing. Snel even wat klusspullen halen.HTT-Thalan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:19:
[...]
en de jongen die ik bij de bouwmarkt sprak, had zelf de stellige verwachting dat zij over een week ook moeten sluiten.
[...]
Zouden motorzaken ook binnenkort sluiten, ik heb nog een nieuw setje banden nodig?
Oeps, sorry voor dubbelpost
[ Voor 5% gewijzigd door Waaj op 18-03-2020 08:11 ]
Ja, dat mágR0y. schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:49:
@lolgast @Will_M
Mag onderstaande foto in de OP? KTM Super Duke 1290 R uit 2017
>>knip<<
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb afgesproken m'n Alp zaterdag op te halen, als de verkoop van de Opel vrijdag doorgaat. Ik hoop het dus van harte.Waaj schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:10:
[...]
Bedankt voor de waarschuwing. Snel even wat klusspullen halen.
Zouden motorzaken ook binnenkort sluiten, ik heb nog een nieuw setje banden nodig?
Das een goede inderdaad, moet nog wat schroeven hebben...Waaj schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:10:
[...]
Bedankt voor de waarschuwing. Snel even wat klusspullen halen.
En ik hoop het niet, plan is om morgenochtend de Triumph Street Triple op te halen
Communicatie is een lastig ding, aangezien iedereen die ik ken wel een ander merk heeft en daarmee weer een ander systeem. Dat wilt gewoon echt niet samen. De mesh systemen zijn gewoon ook niet te betalen en volgens mij nog steeds niet universeel onderling.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:58:
[...]
1) navigatie
2) communicatie met duo.
3) vooral op langere trips of bij bijvoorbeeld beginnersritten communicatie met andere rijders. Niet dat we als een instructeur in iemands oor gaan blèren, maar juist communicatie tussen de voorrijder en de achterrijder als bijvoorbeeld iemand moe wordt en zich niet wil laten kennen. De achterrijder herkent dat wel aan de lijnen.
Maar het zijn dan ook vooral zakelijke mededelingen met soms een geintje, geen volwaardige gesprekken over van alles.
Daarnaast is het minder prettig om zo een apparaat langs je helm te hebben.
Ik heb iig net een JaJaBor Bluetooth 5.0 setje besteld voor mijn nieuwe helm op Ali.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 18-03-2020 08:44 ]
Ander dingetje, mijn accu is opeens continue leeg na elke rit. Rare is hij accu is pas een jaartje oud, kan hij opeens overleden zijn? Of zou er meer aan de hand kunnen zijn?
Je motor levert nog wel spanning, anders zou je na verloop van tijd gewoon stilvallen.Cobraa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:47:
Ga toch nog wat research doen mbt de communicatiesysteem. Veel aanbod maar de prijzen variëren best wel.
Ander dingetje, mijn accu is opeens continue leeg na elke rit. Rare is hij accu is pas een jaartje oud, kan hij opeens overleden zijn? Of zou er meer aan de hand kunnen zijn?
Misschien dat de accu inderdaad dood is. Ik geloof dat bepaalde Optimates ook zien of je accu nog goed is. Misschien kan je zo'n Optimate ergens in je omgeving lenen?
Mijn accu doet ook heel raar, gisterochtend niet willen starten en 's middags gewoon aanslaan alsof er niets aan de hand is. Ene moment te weinig spanning, andere moment geen problemen...
XBL: DonFrans
@Frans92 heeft een goed punt, als hij helemaal niet meer bijlaad valt de boel ook uit na een tijdje rijden. Waren het korte of lange ritjes? Met een volle accu kan je nog best een eind komen
[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 18-03-2020 09:02 ]
[ Voor 20% gewijzigd door SmokingSig op 18-03-2020 09:06 ]
Vals contactje? Ik had dat ook eens voor, en toen is dat opgelost door... de kabels beter vast te schroeven aan de batterijFrans92 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:00:
[...]
Je motor levert nog wel spanning, anders zou je na verloop van tijd gewoon stilvallen.
Misschien dat de accu inderdaad dood is. Ik geloof dat bepaalde Optimates ook zien of je accu nog goed is. Misschien kan je zo'n Optimate ergens in je omgeving lenen?
Mijn accu doet ook heel raar, gisterochtend niet willen starten en 's middags gewoon aanslaan alsof er niets aan de hand is. Ene moment te weinig spanning, andere moment geen problemen...
"Thuiswerken"SmokingSig schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:05:
Vandaag laatste keer met de moto naar werk. Hierna lockdownEn het is net zo een mooi weer.
😏
Hoeveel thermoskannen passen er in een topkoffer?
Normaal denk ik ook zo, maar met headsets heb ik het anders ervaren. Gebruik nu al een goedkoop set 5 jaar. Mijn vader en vriendin hebben precies dezelfde en die dingen doen het nog gewoon prima. Hebben menig regenbui gezien. Tevens houd de accu het 1 dag gewoon vol. Heb hier verhalen gelezen van dure Sena setjes die juist niet bestendig waren tegen water of waarvan kabels breken die niet te vervangen waren. Het is een dermaat prijs verschil dat je met een lange vakantie nog altijd een spare kan meenemen, mocht er iets gebeuren.Leviathius schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:43:
[...]
Aah op die manier, dan begreep ik je verkeerd. Ik ben zelf iemand die het gewoon goed wil hebben en dan maar iets meer uitgeef. Zo'n setje uit China zal vast ook werken. Maar de vraag is of die het nog steeds doet na 1 jaar of een flinke regenbui.
Ik zie het als electronica kopen bij de Action of Aliexpress. Ja het werkt, maar dikke kans dat het over een tijdje stuk gaat. Soms is dat het waard en koop je het, soms heb je dat toch liever niet en zal je iets meer moeten uitgeven. (ik koop zelf genoeg bij de Action en Aliexpress namelijk
)
Volgens mij rijdt in die buurt vaker zo'n grote groep met scooters. Ben ze al een aantal keren tegen gekomen, en zo vaak kom ik daar niet. Kan mij dus goed voorstellen dat mensen uit de buurt hebben geklaagd.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:59:
https://www.1limburg.nl/p...ie?context=latestarticles
Een groep van 75-100 aso's, en één arrestatie. En waarom worden er toch wegen afgesloten??
Voor mij wel. Het is echt irritant als je met iemand samen rijdt en je bij een stoplicht naar elkaar moet schreeuwen als je iets wil zeggen. Als mijn vriendin achterop zit, kan ze bijv. aangeven als ze moet plassen of even benen wil strekken oid. Ook voor de navigatie is het fijn, ik ben juist minder afgeleid omdat ik niet de hele tijd naar het scherm hoef te kijken. Tevens rijd ik voornamelijk in het buitenland waardoor ik het eerste uur altijd snelweg pak. Dan is het voor mij prettig om wat muziek op te zetten.nehal3m schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:27:
Change my mind!
[ Voor 46% gewijzigd door Thoit op 18-03-2020 09:30 ]
Heb het geprobeerd te kijken, maar kon het te vaak niet aanzien
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik vind 'm leuk maar er zit een fout in waar ik echt niet tegen kan. Het is niet digitaal werken (het alternatief is werken met pen en papier...) maar thuis werken
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 18-03-2020 09:39 ]
Dit topic is gesloten.
![]()

:strip_exif()/f/image/rE65MCNevTFym128Qj1Ie5DD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wslwmIl9ypN9NhBJuUPhmMHe.jpg?f=fotoalbum_medium)