Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.217 views

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik vind een integraalhelm ook prima (draag in principe altijd lenzen) en wil inderdaad nu meer geld uitgeven aan een stille(re) helm. Er moet uiteindelijk ook communicatie in komen. Ik heb bij motorkledingstore gekeken op de site en ze hebben wel fluoropties tussen de 250 en 400 euro, maar hoe stil ze zijn kan ik in de winkel natuurlijk niet beoordelen.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:44

botoo

💀 too old to die young

Als je zeker wilt weten hoe stil een helm is zal je er mee moeten gaan proefrijden, dus afspraak maken met een winkel die die service bied. Het ene hoofd is het andere niet.

Onlangs nog een praatje gemaakt met een verkoper die ook met mijn integraal helm (Bayard, Motoport huismerk) was begonnen en ook hij vond dat een lawaaiton, hij is na enkele omzwervingen bij Shoei uitgekomen omdat die allerlei aanpassingen aan de binnenkant kan doen. Prijskaartje van zijn helm was wel ff slikken € 1200.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Bij RAD heb ik al proefritten mogen maken.
Die hebben Schuberth, HJC, LS2, Shoei, Shark, AGV, IXS, Givi, Premier, Roof, Hevik, Held.

Ik heb al een groot stuk van hun gamma gepast, en de enige die echt lekker zit is Shoei. Dus ja ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:03
Oeps, ik parkeerde net de Ducati, stap af, pak de sleutel eruit en... Laat die zo tussen het kuipwerk donderen _O- Gelukkig kwam hij met wat wiebelen net bij een ventilatiesleuf uit, waardoor ik hem er weer uit kon pulken. Die 749 heeft dan wel mooie snelsluiters waarmee het kuipwerk er zo af kan, maar dan moet ik wel een inbus-sleuteltje bij me hebben :P
Joopieboy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:22:
Gehoorbescherming kun je maar beter altijd wel doen. Windgeruis is een stille killer. ;)

Beetje systeemhelm is tegenwoordig goed stil trouwens hoor, zeker van de bekendere merken en al helemaal als je het vergelijkt met zo een RHPA-11 race helm die ik nu heb. :P
Ik heb ook een een RHPA-11 integraalhelm en een Schuberth E1 systeemhelm, de Schuberth is vele malen stiller inderdaad (en duurder :+ )

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
Ik zou alleen uitkijken met de helmen met geïntegreerde communicatie. Ik heb het gehad (SRC Systeem van Schuberth, wat onderhuids een Cardo systeem was), en ik was nog in staat om zelf wat elektronica te repareren. Maar uiteindelijk zaten er gewoon design flaws in.
Toen voor een universeel aftermarket Sena gegaan, Cardo is ook prima, maar ik wil géén helm waar het spul in geïntegreerd zit.

Verder gewoon passen, passen, passen. De luchtstroom, turbulentie, je houding, je grootte... Echt alles heeft invloed. En dan heb ik het nog niet gehad over de pasvorm. Er bestaat dan ook geen universele waarheid voor een helm. Het enige dat ik wel weet: liever een constante schone luchtstroom dan wat turbulentie tegen je helm. Dus of een heel laag ruitje zodat de turbulentie op je borstkas komt, of een heel hoge ruit zodat de turbulentie over je heen gaat. Alles er tussenin is alleen maar vermoeiende herrie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:17
Die schuberth's schijnen alleen niet een goede quality control te hebben toch? schijnbaar dat sommige helmen gigantische spleten hebben en andere niet.

• Chakotay
@kneusteun dit is mijn 3e Schuberth, nog geen problemen mee gehad.

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01 15:16

iFrost

Vroem vroem

Chakotay schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:06:
@kneusteun dit is mijn 3e Schuberth, nog geen problemen mee gehad.
Als ze goede QC hadden, had je er maar 1 nodig :+

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
iFrost schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Als ze goede QC hadden, had je er maar 1 nodig :+
Behalve dat helmen een levensduur hebben...

I have stability. The ability to stab.

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Behalve dat helmen een levensduur hebben...
Net als jouw humordetector, hij is stuk denk ik :P.

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01 15:16

iFrost

Vroem vroem

HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Net als jouw humordetector, hij is stuk denk ik :P.
Dit dus O-)

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

• DrivinUCrazy
Op zich klopt dat verhaal overigens wel. Er zijn bepaalde modellen die je inderdaad beter mijdt. Zo bevat de C3 wat bugs, die er bij de C3 pro weer uit zijn gehaald. De C4 schijnt weer wat kiertjes te bevatten, maar is bovenal ook nog eens volledig voorbereid (inclusief speakers) voor hun interne Sena systeem. Het is maar de vraag of je dat wil. (zoals ik hierboven al aangaf: ik dus niet ;) )

Maar ik heb ook verhalen gehoord over de S2 helmen, dat die water door zouden laten. Ik heb een paar serieuze moessons meegemaakt, en de paar druppeltjes die binnen kwamen mochten echt geen naam hebben.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• youridv1
  • Laatst online: 15-01 09:16
Dag mensen van het grote motortopic. Wellicht herkent u mij nog van mijn vragen over een slecht lopende virago. Goed, nu loopt de motor goed. Nieuwe uitlaat, carburateur revisie, zijn ook andere cosmetische dingetjes gebeurd.

Nu mijn vraag: Heeft iemand hier ooit een oudere motor laten begrenzen op 35kW waar geen kant en klare oplossing voor was? Voor mijn 93 XV 750 zijn er naar mijn weten namelijk geen kitjes... (duh). Ben erg benieuwd hoe dit toen is gedaan en bij wie :)

[ Voor 6% gewijzigd door youridv1 op 16-03-2020 12:09 ]

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel begrepen dat als je dit wilt doen voor het A2 rijbewijs je eerst moet controleren of er wel een type goedkeuring is voor dat model op 35kW. Anders krijg je hem zo goed als niet geregistreerd op kenteken en mag je er dus niet op rijden.

Dus dat lijkt me stap één ;-)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:05

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

cyntax schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:47:
[...]

Volgens mij heeft de Multi ook gewoon een DIN aansluiting bij het stuur? Dan kan je zelf een kabeltje DIN -> lightning maken, dan heb je alleen een DIN plug nodig zoals dit: https://www.nippynormans....ug-screw-fitment-of-wires

Dat is de goedkoopste oplossing.

Wat ik heb gedaan is de DIN aansluiting naast de TFT van mijn BMW verwisseld met een USB aansluiting, dat is plug n play voor de BMW, geen idee of de stekkers aan de achterzijde hetzelfde zijn bij een Duc. https://www.nippynormans....s-plug-and-play-twin-pack

De DIN aansluiting die ik overheb verplaats ik naar onder het zadel en sluit ik dan weer direct aan op de accu zodat ik die eenvoudig aan de druppellader kan hangen zonder moeilijk te doen met de canbus.
64 pond voor zo'n aansluiting... djieessss....
Ik heb inderdaad een DIN aansluiting maar mooier is nog dat ik een los 12V stekkertje heb net onder het dashboard. Er gaan geen grote stromen doorheen, dus dat kan prima. Maar dan moet ik nog van 12V naar 5V... en daar heb ik nou net ff een uitdaging!
Plus lightning kun je volgens mij niet zomaar ergens aan solderen, het datakanaal van de usb wordt op de een of andere manier ook gebruikt.
Met een telefoon die draadloos kan laden wordt het simpeler: https://nl.sp-connect.eu/products/wireless-charging-module

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:01:
Ik zou alleen uitkijken met de helmen met geïntegreerde communicatie. Ik heb het gehad (SRC Systeem van Schuberth, wat onderhuids een Cardo systeem was), en ik was nog in staat om zelf wat elektronica te repareren. Maar uiteindelijk zaten er gewoon design flaws in.
Toen voor een universeel aftermarket Sena gegaan, Cardo is ook prima, maar ik wil géén helm waar het spul in geïntegreerd zit.

Verder gewoon passen, passen, passen. De luchtstroom, turbulentie, je houding, je grootte... Echt alles heeft invloed. En dan heb ik het nog niet gehad over de pasvorm. Er bestaat dan ook geen universele waarheid voor een helm. Het enige dat ik wel weet: liever een constante schone luchtstroom dan wat turbulentie tegen je helm. Dus of een heel laag ruitje zodat de turbulentie op je borstkas komt, of een heel hoge ruit zodat de turbulentie over je heen gaat. Alles er tussenin is alleen maar vermoeiende herrie.
Alleen jammer dat die geïntegreerde communicatie bij de wat stillere helmen (Shoei Neotec, Schuberth C4, BMW System 7) ondertussen standaard is geïntegreerd. En dan moet je de communicatiemodules + accus er nog voor de hoofdprijs bijkopen }:|

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:36
Shivs schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:14:
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel begrepen dat als je dit wilt doen voor het A2 rijbewijs je eerst moet controleren of er wel een type goedkeuring is voor dat model op 35kW. Anders krijg je hem zo goed als niet geregistreerd op kenteken en mag je er dus niet op rijden.

Dus dat lijkt me stap één ;-)
Zolang ie onder de 70kw is normaal dan mag het gewoon. Moet je alleen even langs de RDW om te keuren :)

Gamertag: timmie271

• HTT-Thalan
Vanmiddag proefrit en waarschijnlijk verkoop Alpje :). Hij neemt dan niet de kofferset over... die die zijn nog apart beschikbaar inclusief de montagedelen en sleutels (totaal 3 koffers).Als iemand interesse heeft...

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
DrivinUCrazy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:50:
Op zich klopt dat verhaal overigens wel. Er zijn bepaalde modellen die je inderdaad beter mijdt. Zo bevat de C3 wat bugs, die er bij de C3 pro weer uit zijn gehaald. De C4 schijnt weer wat kiertjes te bevatten, maar is bovenal ook nog eens volledig voorbereid (inclusief speakers) voor hun interne Sena systeem. Het is maar de vraag of je dat wil. (zoals ik hierboven al aangaf: ik dus niet ;) )

Maar ik heb ook verhalen gehoord over de S2 helmen, dat die water door zouden laten. Ik heb een paar serieuze moessons meegemaakt, en de paar druppeltjes die binnen kwamen mochten echt geen naam hebben.
Het zou mij ook niks verbazen dat een Schuberth over het algemeen meer verkocht wordt en hier meer van verwacht (mag) wordt/worden. Hierdoor zal er dan waarschijnlijk ook sneller een defect gemeld worden dan bij een goedkope helm. De goedkope helm zal wellicht ook door minder mensen gebruikt worden dan die door weer en wind rijden. Let op, dit is gebaseerd op gevoel en niet op echte cijfers :+

• Chakotay
@HTT-Thalan snel gegaan :)

• HTT-Thalan
Het is ook gewoon een mooie machine :Y.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:58:

[...]

Ik heb ook een een RHPA-11 integraalhelm en een Schuberth E1 systeemhelm, de Schuberth is vele malen stiller inderdaad (en duurder :+ )
Zelfs de 5 jaar oude en uitgezeten Schubert van @DrivinUCrazy zat beter en strakker dan mijn HJC, en daarmee ook vanwege de vorm van het foam aan de onderkant enorm stil. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:41:
Vanmiddag proefrit en waarschijnlijk verkoop Alpje :). Hij neemt dan niet de kofferset over... die die zijn nog apart beschikbaar inclusief de montagedelen en sleutels (totaal 3 koffers).Als iemand interesse heeft...
Wat wil je er voor hebben? Dus inclusief rek?

edit: DM mag ook, ik heb wel interesse

[ Voor 5% gewijzigd door nehal3m op 16-03-2020 13:16 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

€1700,- stond er eerder :)

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:56
Dat was volgens mij incl. motor :Y)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
youridv1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:08:
Dag mensen van het grote motortopic. Wellicht herkent u mij nog van mijn vragen over een slecht lopende virago. Goed, nu loopt de motor goed. Nieuwe uitlaat, carburateur revisie, zijn ook andere cosmetische dingetjes gebeurd.

Nu mijn vraag: Heeft iemand hier ooit een oudere motor laten begrenzen op 35kW waar geen kant en klare oplossing voor was? Voor mijn 93 XV 750 zijn er naar mijn weten namelijk geen kitjes... (duh). Ben erg benieuwd hoe dit toen is gedaan en bij wie :)
Ja het is wel te doen, maar houd rekening met de nieuwe debiele regels van de RDW welke vereisen dat je naar lelystad komt de motor VOORAF laat testen op het aantal KW ( ook al staat dat al op je papieren) je hem daarna mag terugvoeren en daarna opnieuw mag laten keuren in lelystad. Kosten minimaal € 650,- Bron: RDW ( en ja dit is op dit moment de enige manier om alles officieel te doen) Dan komt daar natuurlijk het terugvoeren zelf nog bij. Maar de vraag is of je al die kosten en moeite voor een motor van die leeftijd nog wilt maken.

Gisteren de Stuurverhogers van de FJR maar eens gemonteerd. Is echt een totaal andere motor.
Makkelijker stuurgedrag en meer controle over de motor en het hele handvat in je hand ipv alleen de handpalm. Echt een groot verschil.
aanpassingen volgens de fabrikant:
De stuurstand werd drastisch gewijzigd ten opzichte van standaard naar:
4 cm breder
5 cm hoger (van 106,5 naar 111,5 cm/vloer-handvat)
5 cm naar achteren
8 graden binnenwaarts
2,5 graden achterwaarts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMUxbe5Ln8KDJm3xvaElp2wYAa8=/800x/filters:strip_icc()/f/image/dTjvS01lkkVYS9g8AVOO5Dba.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vuikie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:20:
[...]

Dat was volgens mij incl. motor :Y)
Sorry, ik dacht dat hij dat ook bedoelde :P

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:56
etwintje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:16:
[...]

Ik heb het ook over de 1250 he, de 1150/1200 is technisch denk ik de betere (qua robuustheid/simpelheid) maar een stuk minder verfijnd, tis maar net wat je prettiger vind. Ik zou de 1150 en de 1200 (LC) graag eens proberen, misschien dat die mij beter liggen.
Als je een keer mee gaat met een Tweakers-rit(na de lock-down :+ ) dan mag je wel een rondje parkeerplaats op de 1150GS ;)

• nehal3m
  • Nu online
Equator schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:25:
[...]

Sorry, ik dacht dat hij dat ook bedoelde :P
Klopt ja, de motor heb ik zelf. :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nehal3m schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:09:
[...]

nehal3m schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:30:
[...]

Klopt ja, de motor heb ik zelf. :P
HTT-Thalan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:49:
Bod gehad van 1500 op de Alp. Ik heb 1700 gevraagd. Hij zoekt iets om te leren blubberrijden en wil dat niet met zijn 1200GSA doen (wat ik volledig begrijp :')). Bod is wel zonder de kofferset.
Resterend: €200,- :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 16-03-2020 13:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-01 07:06
Joopieboy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:53:
[...]

Zelfs de 5 jaar oude en uitgezeten Schubert van @DrivinUCrazy zat beter en strakker dan mijn HJC, en daarmee ook vanwege de vorm van het foam aan de onderkant enorm stil. :)
Vinden mensen het nou daadwerkelijk echt fijn als zo'n helm knetter strak om je hoofd zit? Kijk ik snap dat hij straks moet zitten, maar je hebt gewoon goed vast om je hoofd en je hebt tegen uitknijpen aanzitten. Al die mensen in de winkel roepen altijd, zo strak mogelijk want dunt nog uit. Heb nu een helm gekocht een jaar geleden, die zat op het eerste moment al lekker (geen vervelende druk maar wel strak om de wang) en die zit nog precies hetzelfde. Is wel aardig wat gebruikt. Maar ik heb liever dat ik hem comfortabel koop dan dat hij dadelijk ruk blijft zitten..
Hoe denken jullie hier over?

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 09:46
@Brubs Heb er zelf een gekocht die anderhalf jaar geleden echt strak zat (Scorpion Exo 510 Air) kon geen kauwgom kauwen als ik m op had, nu zit ie aan de losse kant. Zitten gelukkig luchtzakken in de wang, deze kan je oppompen om de helm wat strakker te laten zitten :Y

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Nou wat @Will_M dus zegt, jullie hebben het hele verhaal kunnen volgen dus ik ga je geen poot uitdraaien :P.

Je mag de volledige kofferset (beugels, adapterplaat, 3 koffers + sleutels) komen halen voor 200 euro.
Moet je ze wel zelf poetsen :7. Zit nog modder uit 5 verschillende provincies aan.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Brubs schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Vinden mensen het nou daadwerkelijk echt fijn als zo'n helm knetter strak om je hoofd zit? Kijk ik snap dat hij straks moet zitten, maar je hebt gewoon goed vast om je hoofd en je hebt tegen uitknijpen aanzitten. Al die mensen in de winkel roepen altijd, zo strak mogelijk want dunt nog uit. Heb nu een helm gekocht een jaar geleden, die zat op het eerste moment al lekker (geen vervelende druk maar wel strak om de wang) en die zit nog precies hetzelfde. Is wel aardig wat gebruikt. Maar ik heb liever dat ik hem comfortabel koop dan dat hij dadelijk ruk blijft zitten..
Zo hoort ie ook te zitten. Drukpunten zijn no-go, daar krijg je snel last van. Als ie altijd te strak zit krijg je keihard koppijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• nehal3m
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:44:
[...]

Nou wat @Will_M dus zegt, jullie hebben het hele verhaal kunnen volgen dus ik ga je geen poot uitdraaien :P.

Je mag de volledige kofferset (beugels, adapterplaat, 3 koffers + sleutels) komen halen voor 200 euro.
Moet je ze wel zelf poetsen :7. Zit nog modder uit 5 verschillende provincies aan.
200 euro is akkoord. Moet wel nog even wachten tot de Alp er is, maar ik wil vooralsnog wel het geld even overmaken als je 't voor me vasthoudt.

Kom ik wel eens op de koffie in de komende maanden ergens.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:45:
[...]

Zo hoort ie ook te zitten. Drukpunten zijn no-go, daar krijg je snel last van. Als ie altijd te strak zit krijg je keihard koppijn.
Persoonlijk mening / ervaring:

Vaak merk je pas ná dat je eenmaal een tijdje een 'dure' helm op je hoofd gehad hebt (Arai / Nolan / Shoei / Schuberth / X-Lite) hoe slecht de 'goedkopere' merken eigenlijk zijn qua behoud van pasvorm.

Ik heb in 2007, toen ik weer als heropstapper ging motorrijden, een Shark RSF2 helm aangeschaft.... Binnen een jaar dat ding weer aan de wilgen gehangen om verder te gaan rijden met een X-Lite X802.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:24

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

Mijn Suomy Stellar Cruiser zit lekker strak en onlangs was dat maar goed ook: tijdje geleden een sterke zijwind gepakt waarbij ik letterlijk schuin ging rijden en het voelde alsof, moest mijn helm niet zo strak gezeten hebben, hij rond m'n hoofd zou beginnen draaien zijn, die sterke zijwind in combinatie met rijwind voelde het echt alsof iemand probeerde m'n helm rond te draaien op m'n hoofd. Daarbij het feit dat ik nagenoeg geen haar heb was ik maar al te blij dat m'n helm strak zit... ...maar wel nog comfortabel...

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:50:
[...]

200 euro is akkoord. Moet wel nog even wachten tot de Alp er is, maar ik wil vooralsnog wel het geld even overmaken als je 't voor me vasthoudt.

Kom ik wel eens op de koffie in de komende maanden ergens.
Wij hebben een deal, met Tweakers als getuige :P.

Ik PM je mijn gegevens wel even.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Will_M schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:54:
[...]

Persoonlijk mening / ervaring:

Vaak merk je pas ná dat je eenmaal een tijdje een 'dure' helm op je hoofd gehad hebt (Arai / Nolan / Shoei / Schuberth / X-Lite) hoe slecht de 'goedkopere' merken eigenlijk zijn qua behoud van pasvorm.

Ik heb in 2007, toen ik weer als heropstapper ging motorrijden, een Shark RSF2 helm aangeschaft.... Binnen een jaar dat ding weer aan de wilgen gehangen om verder te gaan rijden met een X-Lite X802.
Ja, daar heb je wel gelijk in: mijn Shoei GT-Air heb ik nu al langer in gebruik dan ik mn AGV K3 SV toen ik m verving, maar de pasvorm is nog heel goed. Wellicht was de AGV ook niet de perfecte helm voor mij, maar het valt me altijd op hoe ruim die helm is als ik m weer op heb.

Ach, goed als reserve en voor af en toe karten ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

noes schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:45:
[...]

Dat heb ik dit weekend ontdekt met m'n tweede set Noizezz-oordoppen (die nog steeds niet perfect afsluiten). Door de achterlijke uitsteeksels en het harde plastic touwtje krijg ik na een uur rijden koppijn doordat m'n helm die dop tegen m'n oorschelp duwt.

* CodeCaster belt de Hans Anders maar weer... Eigenlijk wil ik gewoon m'n geld terug (€ 120) en ergens anders weer Elacin-doppen bestellen.

Edit: Hans Anders doet nu ook zaken met Alpine, wie weet zitten die beter. *O* Maar voorlopig meten ze natuurlijk geen doppen aan dankzij Corona.

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 16-03-2020 14:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:04:
[...]

Wij hebben een deal, met Tweakers als getuige :P.

Ik PM je mijn gegevens wel even.
Mogen we hier nu ook allemaal jouw in-topic 'verkoop' (én de koper) gaan reviewen / beoordelen? 8)

• HTT-Thalan
Will_M schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Mogen we hier nu ook allemaal jouw in-topic 'verkoop' (én de koper) gaan reviewen / beoordelen? 8)
_O- ga je gang! :9.

• youridv1
harley schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:22:
[...]
Ja het is wel te doen, maar houd rekening met de nieuwe debiele regels van de RDW welke vereisen dat je naar lelystad komt de motor VOORAF laat testen op het aantal KW ( ook al staat dat al op je papieren) je hem daarna mag terugvoeren en daarna opnieuw mag laten keuren in lelystad. Kosten minimaal € 650,- Bron: RDW ( en ja dit is op dit moment de enige manier om alles officieel te doen) Dan komt daar natuurlijk het terugvoeren zelf nog bij. Maar de vraag is of je al die kosten en moeite voor een motor van die leeftijd nog wilt maken.
Keuren bij de RDW is sowieso niet het plan. Ik ga voor de terugvoeren, verzekeren zonder RDW herkeuring approach. Over deze aanpak heb ik al een aardig aantal mensen gesproken.Het gaat mij hier puur om het terugvoeren zelf. Niet om de romslomp eromheen. Een verzekeraar heb ik reeds gevonden. Die gaan ermee akkoord dat ik met een dyno uitdraai aan kom zetten waarop staat dat mijn motor onder de 35kW grens zit. Alles officieel is zeker geen vereiste en gaat eigenlijk gewoon niet gebeuren

Ook is het gebruik van een andere motor geen optie. Ik wil dat best uitleggen maar het lijkt me niet relevant. Er komt geen andere motor

[ Voor 12% gewijzigd door youridv1 op 16-03-2020 14:51 ]

• cyntax
  • Laatst online: 21:35
youridv1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Keuren bij de RDW is sowieso niet het plan. Ik ga voor de terugvoeren, verzekeren zonder RDW herkeuring approach. Over deze aanpak heb ik al een aardig aantal mensen gesproken.Het gaat mij hier puur om het terugvoeren zelf. Niet om de romslomp eromheen. Een verzekeraar heb ik reeds gevonden. Die gaan ermee akkoord dat ik met een dyno uitdraai aan kom zetten waarop staat dat mijn motor onder de 35kW grens zit. Alles officieel is zeker geen vereiste en gaat eigenlijk gewoon niet gebeuren

Ook is het gebruik van een andere motor geen optie. Ik wil dat best uitleggen maar het lijkt me niet relevant. Er komt geen andere motor
Je vertrouwd wel veel op je verzekeraar dan :9 .

Wat betreft helmpasvorm pas ik altijd het tructje toe in het onderstaande filmpje @1:10

Dit doe ik ook nog wekelijks bij mijn huidige helm om te checken of die niet te ruim is gaan zitten. Shoei past dit namelijk waar nodig gratis aan.

• youridv1
@cyntax hoe dat zo? Deze verkeraar is me door een aantal mensen aangeraden die voor dezelfde aanpak gegaan zijn als ik plan.

• cyntax
  • Laatst online: 21:35
youridv1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:01:
@cyntax hoe dat zo? Deze verkeraar is me door een aantal mensen aangeraden die voor dezelfde aanpak gegaan zijn als ik plan.
Ik begrijp dat de verzekeraar hiermee akkoord gaat, de groep A1/A2 rijders in NL wordt steeds groter. Het zou stom zijn als ze deze doelgroep zouden laten liggen. Maar ik weet niet exact hoe de verzekeraar gaat reageren bij een ongeval waarbij de verzekeringsnemer ook de veroorzaker is van het ongeluk. Ik heb nog geen casussen gezien waarbij de verzekeraar de schade op de verzekeringsnemer heeft verhaald maar vanuit persoonlijke ervaring krijg ik altijd sterk het gevoel dat de verzekeraar er alles aan doet om niet te hoeven uitkeren. Ik zou mij met een soortgelijke constructie niet 100% op mijn gemak voelen. Ook heb ik een aantal vrienden die het zo hadden gedaan, er is niets aan de hand zolang je maar geen brokken maakt.

• Icephase

Icephase

CodeCaster schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Dat heb ik dit weekend ontdekt met m'n tweede set Noizezz-oordoppen (die nog steeds niet perfect afsluiten). Door de achterlijke uitsteeksels en het harde plastic touwtje krijg ik na een uur rijden koppijn doordat m'n helm die dop tegen m'n oorschelp duwt.

* CodeCaster belt de Hans Anders maar weer... Eigenlijk wil ik gewoon m'n geld terug (€ 120) en ergens anders weer Elacin-doppen bestellen.

Edit: Hans Anders doet nu ook zaken met Alpine, wie weet zitten die beter. *O* Maar voorlopig meten ze natuurlijk geen doppen aan dankzij Corona.
Ik heb ook 2 setjes Noizezz gehad, maar beide keren niet tevreden. Eerste keer nog teruggeweest en nieuwe doppen gekregen maar uiteindelijk, achteraf, nooit echt lekker goed geweest. Toen toch maar een nieuw setje want ik kreeg last van oorsuizen (waarschijnlijk stress-gerelateerd) dus ik wilde het goed hebben. Die doppen zitten perfect, totdat ik mijn helm op doe dan drukt ie mijn gezicht samen en sluiten de doppen niet meer goed af...

Toch heb ik het idee dat al die doppen hetzelfde zijn, bij Alpine etc. doen ze toch in feite exact hetzelfde? Rommel in je oor, hard laten worden, mal maken, siliconen gieten en in een envelopje...
Ik heb nu 200 setjes van die gele schuimpjes gekocht, dat bevalt tot nu toe prima.
[...]

Ook al is de verzekeraar akkoord, je rijdt nog steeds feitelijk zonder geldig rijbewijs omdat de motor niet voldoet aan de voorwaarden. Waarom zou je dat in vredesnaam willen?

[ Voor 25% gewijzigd door Icephase op 16-03-2020 16:11 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Icephase schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:51:
[...]

Ik heb ook 2 setjes Noizezz gehad, maar beide keren niet tevreden. Eerste keer nog teruggeweest en nieuwe doppen gekregen maar uiteindelijk, achteraf, nooit echt lekker goed geweest. Toen toch maar een nieuw setje want ik kreeg last van oorsuizen (waarschijnlijk stress-gerelateerd) dus ik wilde het goed hebben. Die doppen zitten perfect, totdat ik mijn helm op doe dan drukt ie mijn gezicht samen en sluiten de doppen niet meer goed af...

Toch heb ik het idee dat al die doppen hetzelfde zijn, bij Alpine etc. doen ze toch in feite exact hetzelfde? Rommel in je oor, hard laten worden, mal maken, siliconen gieten en in een envelopje...
Ik heb nu 200 setjes van die gele schuimpjes gekocht, dat bevalt tot nu toe prima.
Hiervoor had ik doppen van Elacin (Schoonenberg), ook op maat, ook pas de tweede keer goed. Deze doppen van Noizezz (via Hans Anders) voelen iets zachter aan dan m'n vorige en passen minder goed.

Het verschil in pasvorm kan volgens mij komen door de deskundigheid van de medewerker, namelijk de voorbereiding van de "rommel" en de manier van het in m'n oor spuiten, en nogmaals, bij deze Noizezz zit er een soort "treklip" aan de oordop die half zo groot is als de dop zelf, en het touwtje zit met een harde plastic korrel daaraan vast, dus losmaken kan ook niet. Als ik m'n helm opzet, trekken de wangkussens door de wrijving met het touwtje de doppen alweer een stukje uit m'n oren... 8)7

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Het moet niet zeer doen, maar vaak gaat het al vrij snel inzitten, en dan heb je kans op lekkage van wind, dat de helm kan gaan bewegen, etc. Dus ja een helm moet goed passen en goed strak zitten. :)
Druk is een verkeerde pasvorm of padding. Shoei doet nog wel wat met personal fitting mocht je daarin geïnteresseerd zijn.

• Icephase

Icephase

CodeCaster schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Hiervoor had ik doppen van Elacin (Schoonenberg), ook op maat, ook pas de tweede keer goed. Deze doppen van Noizezz (via Hans Anders) voelen iets zachter aan dan m'n vorige en passen minder goed.

Het verschil in pasvorm kan volgens mij komen door de deskundigheid van de medewerker, namelijk de voorbereiding van de "rommel" en de manier van het in m'n oor spuiten, en nogmaals, bij deze Noizezz zit er een soort "treklip" aan de oordop die half zo groot is als de dop zelf, en het touwtje zit met een harde plastic korrel daaraan vast, dus losmaken kan ook niet. Als ik m'n helm opzet, trekken de wangkussens door de wrijving met het touwtje de doppen alweer een stukje uit m'n oren... 8)7
Dat touwtje had ik er niet aan, maar ze zijn wel vrij zacht inderdaad en ook best groot

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Touwtjes wil je niet hebben, geven ook heel veel trillingen vaak door. Ik heb bij mijn Pluggerz een heel kort stompje eraan zitten en verder zijn ze vlak in je oorschelp, ideaal.

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:35:
Touwtjes wil je niet hebben, geven ook heel veel trillingen vaak door. Ik heb bij mijn Pluggerz een heel kort stompje eraan zitten en verder zijn ze vlak in je oorschelp, ideaal.
Dat hebben mijn otoplastieken van Alpine ook. Ze zitten niet in de weg, zelfs met strakke helm. Kan er zelfs mee slapen, al heb ik dat maar 1x gedaan ging het op zich prima op de zij liggen.

• timmie271
SmurfLink schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:03:
[...]

Dat hebben mijn otoplastieken van Alpine ook. Ze zitten niet in de weg, zelfs met strakke helm. Kan er zelfs mee slapen, al heb ik dat maar 1x gedaan ging het op zich prima op de zij liggen.
Dan gaan ze bij mij fluiten als ik ermee probeer te slapen op m'n zij :P

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
[...]

Ik kan je een terugvoerkit bestellen voor een XV750(4PW model) kost 125 euro ff uit mijn hoofd. Dit is met TUV verklaring dat hij teruggevoerd is. Wel op framenummer bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 16-03-2020 17:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• nehal3m
  • Nu online
timmie271 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Dan gaan ze bij mij fluiten als ik ermee probeer te slapen op m'n zij :P
Fluiten ze dan het Eigen Huis en Tuin thema?

YouTube: Eigen huis en tuin klus-muziekje

• timmie271
Gewoon heel simpel: pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Rare vraag misschien, maar wat is nou echt een typisch merk/model voor een lang persoon (2.00m)?
Denk aan een sport/supersport/sportourer/naked

• Chakotay
SmurfLink schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:03:
[...]

Grappig, mijn Alpine doppen hebben juist helemaal geen uittrek-fliepje eraan. Gewoon pulken aan het randje :P Werkt prima overigens, ik heb nooit moeite met in & uitdoen.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:51

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

-Muncky- schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:49:
Rare vraag misschien, maar wat is nou echt een typisch merk/model voor een lang persoon (2.00m)?
Ligt compleet aan waar je lengte in zit. Zelf ben ik aardig weg van een KTM 1190 Adventure gezien ik er lekker makkelijk met de benen weg kan, en een fijne houding heeft. Nu gebruik ik de motor ook voor woon-werk en alles. Ik heb geen auto.

Hiervoor een FZ1 (naked ) gehad. Qua benen was dit iets krapper, maar sportiever en was nog wel te doen. MT09 hoef ik daarbij weer niet te proberen. Dan zit ik in de weg met mijn voeten bij het blok.

Een vstrom 650 uit 2005 gaf op gegeven moment veel pijn in de rug, omdat ik net niet een goede houding had. All road, en met name de grotere vind ik zelf wel erg fijn. Oh en sportief genoeg mogelijk.

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 13:56
Patrock schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:56:
[...]

Ligt compleet aan waar je lengte in zit. Zelf ben ik aardig weg van een KTM 1190 Adventure gezien ik er lekker makkelijk met de benen weg kan, en een fijne houding heeft. Nu gebruik ik de motor ook voor woon-werk en alles. Ik heb geen auto.
Ik ben zelf rond de 1.90 en ik heb de 1190 R. Lekker hoog en recht zitten en genoeg beenruimte.
En 155 PK is ook wel prima ;)

A yawn is a silent scream for coffee.

• HTT-Thalan
De Transalp is niet meer....

van mij :).

Ze is zojuist na een proefritje verkocht aan enthousiaste GSA rijder die wil leren offroaden. Hij was gelijk overtuigd en heeft de motor inclusief alles wat ik nog aan reservedelen had (maar ex koffers) overgenomen. Overgeschreven en is ermee weggereden :).

Ik heb nu in ieder geval een mooi cash bedrag vrijgemaakt voor werk aan de XR en onderhoud/upgrades voor de nieuwe kilometervreter. Nu hopen dat ik geen spijt ga krijgen en dat de nieuwe motor net zo'n betrouwbaar maatje mag blijken als dat de Alp altijd geweest is O+.

Dag Alpje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyiHb81zaL3au6s8xfi2o53KCUQ=/f/image/aRC8THvZjBRs6yC4hWXzXqga.jpg

• Chakotay
@HTT-Thalan heeft hij korting gekregen doordat er maar 5% van de stickers overgenomen is? :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:39:

Ze is zojuist na een proefritje verkocht aan enthousiaste GSA rijder die wil leren offroaden. Hij was gelijk overtuigd en heeft de motor inclusief alles wat ik nog aan reservedelen had (maar ex koffers) overgenomen. Overgeschreven en is ermee weggereden :).

Ik heb nu in ieder geval een mooi cash bedrag vrijgemaakt voor werk aan de XR en onderhoud/upgrades voor de nieuwe kilometervreter. Nu hopen dat ik geen spijt ga krijgen en dat de nieuwe motor net zo'n betrouwbaar maatje mag blijken als dat de Alp altijd geweest is O+.

Dag Alpje:

[Afbeelding]
Mét zonder stickers (toen nog) :o

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:00

fdees

Trust me I'm an Engineer

HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:39:

Dag Alpje:

[Afbeelding]
Hiervoor is maar een geschikte reactie.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
@HTT-Thalan Gefeliciteerd met de verkoop. En mooi dat @nehal3m jouw kofferset kan overnemen.

• nehal3m
  • Nu online
Ik ben bezig met een nieuwe baan, waar ik morgen of overmorgen hoogstwaarschijnlijk een krabbel voor zet. Is met een lease-kooi, dus m'n eigen Opel kan weg wat mij de financiële ruimte geeft om eerder de Alp op te halen.

Wellicht dat je me dus binnenkort al op de stoep hebt @HTT-Thalan

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:54:
Ik ben bezig met een nieuwe baan, waar ik morgen of overmorgen hoogstwaarschijnlijk een krabbel voor zet. Is met een lease-kooi, dus m'n eigen Opel kan weg wat mij de financiële ruimte geeft om eerder de Alp op te halen.

Wellicht dat je me dus binnenkort al op de stoep hebt @HTT-Thalan
@all thanks voor het sarcastisch meeleven :P.

@nehal3m goed om te horen! Ik heb de set hier netjes met boutjes klaarstaan voor je. Installatieinstructies krijg je verbaal :7.

Alpje gaat hopelijk vele enthousiaste offroad kilometers maken. Ik heb hem vooral niet gezegd om er voorzichtig mee te zijn, het is vooral staal en ABS en beiden kunnen gelast worden :9.

Wel ironisch dat dit de eerste en gelijk de laatste keer was dat ik mijn eigen motor zag rijden met iemand anders erop. Lawaai van de GPR bleek uiteindelijk mee te vallen, ik dacht altijd dat het erger was. Heb er een kort filmpje van tijdens de proefrit.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-03-2020 19:02 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:28

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:59:
[...]

@all thanks voor het sarcastisch meeleven :P.

@nehal3m goed om te horen! Ik heb de set hier netjes met boutjes klaarstaan voor je. Installatieinstructies krijg je verbaal :7.

Alpje gaat hopelijk vele enthousiaste offroad kilometers maken. Ik heb hem vooral niet gezegd om er voorzichtig mee te zijn, het is vooral staal en ABS en beiden kunnen gelast worden :9.

Wel ironisch dat dit de eerste en gelijk de laatste keer was dat ik mijn eigen motor zag rijden met iemand anders erop. Lawaai van de GPR bleek uiteindelijk mee te vallen, ik dacht altijd dat het erger was. Heb er een kort filmpje van tijdens de proefrit.
Heb je hem wel gewaarschuwd dat hij een natuurlijke aantrekkingskracht heeft tot achterlichten? :+

Awesome

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:04:
[...]

Heb je hem wel gewaarschuwd dat hij een natuurlijke aantrekkingskracht heeft tot achterlichten? :+
Hij heeft alle crashes gezien op youtube :P ik had een link naar het kanaal bij de advertentie gezet.
Ik kreeg van meerdere mensen de feedback dat ze het fijn vonden een 'eerlijke motor en verkoper' te treffen :).

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
Ik ga morgen eens even lekker een stukje rijden in deze chaos. Eens goed uitwaaien.

• nehal3m
  • Nu online
SemperFidelis schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:05:
Ik ga morgen eens even lekker een stukje rijden in deze chaos. Eens goed uitwaaien.
Op de weg is het dus precies geen chaos. Kon vanochtend en vanmiddag heerlijk doorrijden.

Prachtig zonnetje erbij, vaste landweggetje gepakt, echt een droom. Werd nog vergezeld door een enorme school vogels (moest er echt voor remmen).

Ik voelde me een vogel vanmiddag.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01 20:52
Vanmiddag ook nog even lekker een rondje gedraaid. Maar, pfffff, 100 op de snelweg? Daar val je echt in slaap van.....

• HTT-Thalan
f2ride2001 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:38:
Vanmiddag ook nog even lekker een rondje gedraaid. Maar, pfffff, 100 op de snelweg? Daar val je echt in slaap van.....
Dan rij je toch harder? Moet je sowieso één oog in de berm houden voor flitsers en één oog in je spiegel voor klpd, dus spannend is het dan zeker :+.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:44

botoo

💀 too old to die young

In theorie zou de politie nu het toch echt te druk moeten hebben met andere dingen, maar je zal maar net pech of een overijverige boa hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 09:46
Hoeveel km/h mag de politie te hard rijden met sirenes? :+

[ Voor 7% gewijzigd door NLDViane op 16-03-2020 20:55 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:52:
In theorie zou de politie nu het toch echt te druk moeten hebben met andere dingen, maar je zal maar net pech of een overijverige boa hebben.
Hoe 'snel' zijn trajectcontroles softwarematig aan te passen, denk je ... >:)

En die 'dingen' bestaan niet alléén op de NL snelwegen. Héél België is bijvoorbeeld al bijna voorzien van de juiste (Gatso) camera's welke, hoe ironisch ook, uit NL komen.

• timmie271
* timmie271 is motorloos :$

• R0y.
  • Laatst online: 19:55
Is het dan nu toch eindelijk officieel een grasmaaier? B)

• HTT-Thalan
Ik heb motoren gehamsterd dus ik heb nog een voorraadje 8).

• timmie271
R0y. schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:14:
[...]

Is het dan nu toch eindelijk officieel een grasmaaier? B)
Stiekem :9
HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Ik heb motoren gehamsterd dus ik heb nog een voorraadje 8).
Wacht wel gewoon rustig tot de mijne klaar is :+

• R0y.
  • Laatst online: 19:55
timmie271 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:16:
[...]

[...]

Je krijgt er een mooie machine voor terug. ;)

• timmie271
R0y. schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:23:
[...]

Je krijgt er een mooie machine voor terug. ;)
:Y :Y :Y :Y :Y :Y

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:16:
[...]

[...]

Het was geen aanbod :P ik moet wel redundancy behouden!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 14:35
NLDViane schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:54:
Hoeveel km/h mag de politie te hard rijden met sirenes? :+
40 km/h over de maximumsnelheid

• HTT-Thalan
Nou simpel, gewoon meer dan 50 te hard rijden en hopen dat de agenten zich aan de regeltjes houden dus!

• timmie271
HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Nou simpel, gewoon meer dan 50 te hard rijden en hopen dat de agenten zich aan de regeltjes houden dus!
Dat geld alleen voor spoed met sirenes.

Bij achtervolgingen stoppen ze pas als het onveilig word :)

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-12-2025
Is het een gek idee dat ik eens zou willen proefrijden met een andere helm? Ik heb op het moment 6.000km erop zitten met mijn Schubert E1 (met en zonder zonneklep). Maar heb het idee dat hij toch niet helemaal lekker zit en onnodig veel lawaai maakt.

Ik ben mij daarom aan het orienteren op een nieuwe helm. Maar het verschil merk je natuurlijk pas nadat je er mee gereden hebt. Zijn er motorzaken die zoiets doen?

• Chakotay
@Flipside22 een helm kunnen proefrijden is redelijk gebruikelijk zelfs, volgens mij is dit bij de meeste motorzaken wel mogelijk.

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01 07:16
@Flipside22 Een tijdje terug heb voor stillere helm gekeken bij MKC en daar mocht ik deze even testen op eigen motor. Wel overtuigd van stillere helm, maar ik wil zelf eerst eens kijken naar andere fiets.
Bij Louis hadden ze een soort windtunnel staan, ik vroeg mij af of dit engiszins te vergelijken is met rijwind.

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-12-2025
Dan ga ik binnenkort maar weer eens bij MKC langs. Het gaat mij puur om de rijwind, ondanks een redelijk lawaaiige fiets heb ik daar vrij weinig last van.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Will_M schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Hoe 'snel' zijn trajectcontroles softwarematig aan te passen, denk je ... >:)

En die 'dingen' bestaan niet alléén op de NL snelwegen. Héél België is bijvoorbeeld al bijna voorzien van de juiste (Gatso) camera's welke, hoe ironisch ook, uit NL komen.
Ik verwacht dat die allemaal in de nacht van zondag op maandag omgezet zijn, en dan gaat vrijwel ogenblikkelijk. Allemaal op afstand te regelen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• DrivinUCrazy
Dat kon nog wel eens tegenvallen. Of meevallen, ligt er aan hoe je het bekijkt. :P

De trajectcontroles op de provinciale wegen kunnen ze ook nog steeds niet inschakelen "omdat de software nog niet klaar is", terwijl ik zou verwachten dat 1) die software niet zo moeilijk hoeft te zijn en 2) die software toch ook al grotendeels op de plank zou moeten liggen?

• SmurfLink
  • Niet online
Flipside22 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:52:
Dan ga ik binnenkort maar weer eens bij MKC langs. Het gaat mij puur om de rijwind, ondanks een redelijk lawaaiige fiets heb ik daar vrij weinig last van.
Louis heeft er een soort simulator voor staan met windturbine, kan je ook het geluid checken.

• HTT-Thalan
Pfff, ik zou echt een slechte astronaut zijn. Anderhalve week binnen en ik loop al langs de muren omhoog :P.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
zo lang al?
Dit is mijnneerste dag dat ik thuis mag werken... Dus hier is het nog lekker relaxed, uitslapen etc. .:P

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb destijds bij Goedhart ook een paar helmen mogen proefrijden. Zoals uit m'n gezeur over m'n oordoppen ook blijkt, ik ben best gevoelig voor geluid (tinnitus en hyperacusis), dus als er ook maar één verkeerd ruisje of fluitje door m'n helm of doppen komt, is het rijden een stuk minder leuk tot ondraaglijk. Ik sta tijdens lange snelwegritten nog wel eens in zo'n vluchthaven om m'n doppen weer goed te doen. En ja, dat is een noodgeval, want door de herrie kan ik me dan niet meer concentreren op het verkeer.

En nu moet ik weer een nieuwe helm. *O* Omdat m'n ene vijf jaar oud is, en de ander beschadigd. Ik reken op 400-500 euro en een middag testen. Maar nu met corona wacht ik wel een paar weken.

Over herrie gesproken, die standaard uitlaat van m'n FZ1 heeft een beste brom, maar toen ik dit weekend een vriend van me erop liet rijden en achter hem aan reed op z'n CBF600, viel de herrie een paar meter erachter best mee! En ook wel eens leuk om m'n eigen motor in de spiegels te zien, toen ik ervoor reed. :)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
Joopieboy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Het moet niet zeer doen, maar vaak gaat het al vrij snel inzitten, en dan heb je kans op lekkage van wind, dat de helm kan gaan bewegen, etc. Dus ja een helm moet goed passen en goed strak zitten. :)
Druk is een verkeerde pasvorm of padding. Shoei doet nog wel wat met personal fitting mocht je daarin geïnteresseerd zijn.
Ik vraag me af hoe de personal fitting is als je geen "Shoei hoofd" hebt. Heb nu een Arai, maar die zijn bijna nergens in de buurt te krijgen. De Arai zit overigens perfect, nadeel is dat de originele niet met zonnevizier te krijgen zijn.
-Muncky- schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:49:
Een rode Hayabusa Turbo is perfect voor je :+

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01 20:52
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:54:
Pfff, ik zou echt een slechte astronaut zijn. Anderhalve week binnen en ik loop al langs de muren omhoog :P.
Hier idem. Was gewoon blij dat ik gisteren even naar mijn schoonmoeder moest (haar CV was uitgevallen) :+
Effe weg op de motor d:)b

• Chakotay
Het is wel heerlijk doorrijden op de weg nu :)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:54:
Zit jij in quarantaine of ben je thuis aan het werk?

Ik ben aan het thuiswerken. Het grote voordeel is dat ik hier naast een raam zit, het grote nadeel dat ik vanuit dat raam de schuur in kan kijken en daar 2 motoren zie staan die verlangen naar een ritje :/
Pagina: 1 ... 108 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.