Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.139 views

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

fdees schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:32:
[...]

Dus de enige oplossing is dan de Ducati Panigale V4 Superleggera. Die is haast volledig van carbon en dat roest niet O-)
Goeie, ga ik morgen even halen. Dan kan ik die tenminste gewoon hier in de straat laten staan zonder bang te zijn dat 'ie wegroest :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:35
Vandaag de 60k aangetikt. Tevens is op mijn traject van de A28 de nieuwe 100 km/h al van toepassing en man wat is het een verschil. Het natuurlijk sowieso iets rustiger vanwege het virus maar op de motor bevalt het me stukken beter om iets langzamer te rijden, het verkeer om je heen rijdt maar ±95-100 op de gps, dus met 115 zit je lekker op de linkerbaan. Erg ontspannen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:44
Dat kan wel zijn, maar op de motor rij ik alleen snelweg om het land zo snel mogelijk te verlaten. Ontspannen doe ik daarna wel weer. :P

Maar ik snap wat je bedoelt. Toen ik nog 50k km woon-werk deed, was het lekkerder om ontspannen op de rechterbaan te rijden dan in het gas-rem-gas-rem treintje links. In tijd scheelde dat vrijwel niets.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-01 20:43
Wokschotel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:01:
[...]

Die van mij heeft 7k, ben een mooi weer rijder :P Sinds vandaag rijd ik rond met een Topsellerie zadel. Verhoogd en gelvulling. Weldaad voor de billetjes :P

Welke bouten bedoel je?
Met name die bij de voorvork / voorwiel. Als je goed kijkt zie je dat ik de ABS sensor ring zwart gespoten heb. Ook de afstandsbussen / beugeltjes etc. Deze waren na 1 winter al zo gecorrodeerd :(
Schoon gestraald en gespoten (dat maakt voor de ABS sensor toch niet uit) en alles op/aan de voorvork met RVS (in isolatie pasta) vastgezet. Probleem opgelost. Dit recept is ook aan het achterwiel gedaan.

Is eigenlijk de enigste manier om je motor een beetje netjes te houden als je de winter doorrijdt.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

LankHoar schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:24:
*Knip

Die klinken best goed! Ik loop redelijk te klooien met . Momenteel heb ik daar vooral mijn rugzak (bij gebrek aan die zadeltassen), en daar komt de schade dus al door.
Bij de Action koop je van die rubber/plastic matjes die je op maat kan knippen en onder je tassen kunt doen. Beschermt en helpt veel, en voorkomt ook dat het gaat schuiven. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Straks deze maar eens in praktijk brengen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBQ4dLH_a89s4rNunCfe6PdrIao=/800x/filters:strip_icc()/f/image/QuSAKBUga9SR5ZbppXpHMB77.jpg?f=fotoalbum_large

8)

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/styles/motor-forum/smilies/crossy.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 15-03-2020 11:35 ]

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDAzD81GTdwn-UedFohNNDMLaJo=/f/image/m250ovQVB2uCYxCTuKnV3Pik.jpg

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Alleen tanken gaat nog moeilijk met handschoenen :+

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-01 18:49
Pagman schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:08:
Gaat prima met zomerhandschoenen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:06
Pagman schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:08:
De juiste pomp pakken! hier in de buurt zitten er nog een paar die het voor je doen. Pin apparaat in de hand echt ideaal.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
kneusteun schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:06:
[...]

De juiste pomp pakken! hier in de buurt zitten er nog een paar die het voor je doen. Pin apparaat in de hand echt ideaal.
Ik kan alles met winterhandschoenen aan :P.

• f2ride2001
:+ Ik vraag het je vrouw

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Ik kan alles met winterhandschoenen aan :P.
winter handschoenen ;(
Gewoon altijd zomer handschoenen _/-\o_

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:23:
[...]

winter handschoenen ;(
Gewoon altijd zomer handschoenen _/-\o_
Ik spreek je wel weer als we ooit weer een echte winter hebben in Nederland :P.

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:26:
[...]

Ik spreek je wel weer als we ooit weer een echte winter hebben in Nederland :P.
Ik heb dat al wel meegemaakt :>
Heb al keer met de tenere gehad dat de sneeuw me tot de navel stond en af en toe moest wegvegen.,
Zomerhandschoenen all day everyday.

Ik heb denk ik goede doorbloeding ofzo, ook met vissen in de winter gewoon met de klauwen het water in en hele dag zonder handschoenen.

Als ik winterhandschoenen aandoe krijg ik klamme handen als een gek en voelt het irritant dus dan maar altijd zomer handschoenen.
Moet wel zeggen dat er altijd handkappen opzitten en dat scheelt aanzienlijk.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb voor woon werk verkeer 75 km heen en terug gereden in de winter met -10 graden Celsius, zonder handkappen of handvat verwarming.

Dat was afzien.

• HTT-Thalan
Equator schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:54:
Ik heb voor woon werk verkeer 75 km heen en terug gereden in de winter met -10 graden Celsius, zonder handkappen of handvat verwarming.

Dat was afzien.
Één keertje? :+.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nee, 4,5 jaar lang elke dag. Het was echter niet elke dag zo koud. Gelukkig, maar wel af en toe het idee gehad dat mijn rechterhand nooit meer warm zou worden..

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 15-03-2020 14:05 ]

• f2ride2001
Meerdere keren, rijd al sinds 98 dagelijks van west Brabant naar Rotterdam. Vroeger was het inderdaad kouder.

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 19:01
ToolkiT schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:05:
Verwamde kleding, wie heeft er ervaring mee?

Aangezien ik een oude man aan het worden ben en het nu wel mooi zonnig maar ijzig koud is zit ik te denken aan verwarmde kleding.

Nou kan ik een bak geld uitgeven en dit kopen:
https://www.motolegends.c...-heated-jacket-liner.html
£230
plus
https://www.motolegends.c...ted-glove-liners-12v.html
£90
plus
https://www.motolegends.c...-dual-remote-control.html
£135

Maar dan tik je al snel meer dan £450 af.. au..

Gelukkig zag ik op ebay een ZGAN setje binnen handschoenen van Keis (met kabels maar geen controller zo te zien)
https://www.ebay.co.uk/it...loves-Medium/143546751552

Nu kan ik daar een keis vest bij kopen, maar ik zag ook het volgende op ebay:
https://www.ebay.co.uk/it...54913259?var=592203724656
Aangezien ik een USB port op de motor heb zou ik die dus hardwired aan kunnen sluiten..

Spotgoedkoop, maar is het een gevalletje goedkoop is duurkoop?
Ikke! Rij al een paar jaar met Gerbing handschoenen en nu tweede seizoen ook de verwarmde jas. Vooral bij ritten langer dan een half uur aan te raden, daarvoor is het niet nodig. Mijn handschoenen zijn inmiddels versleten (na ongeveer 40-50k denk ik zo), of eigenlijk beschadigd door een gare koppelingshendel. Zeker met veel regen is het ideaal, lekker droogstoken :D Heb nu de dubbele controller, moet alleen even zien of die nog weer compatibel is met de nieuwe generatie handschoenen waarbij de controller ingebouwd is. Grootste probleem dat ik er mee heb is dat de jas compleet modelloos is, model jute zak. Ik heb de handschoenen een keer op max gehad (lange rit bij -10), de jas nog nooit.

Rij nu het hele jaar door in een t-shirtje _/-\o_

• etwintje
Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:06:
[...]

Oh, ik was vooral benieuwd naar de nadelen van een boxer, ik las het e.e.a. over haperen, bij lage toerentallen. En waar je op moet letten bij de R1150 R.

Tot slot zag ik er meerdere op occasion sites waar een deukje in de tank zit. Slaat het stuur uit tot aan de tank, of niet. Het lijkt telkens op dezelfde plaats te zijn, zodoende.
De nieuwe 1250 hapert ook, valt soms gewoon stil in de bochten (vooral op rotondes) om daarna weer verder te gaan |:(

• f2ride2001
Dat deed mijn TL1000S in 97 ook. Ga me niet vertellen dat ze dat bij BMW, jaren later, niet opgelost hebben gekregen!?

Overigens ben ik een jaartje of 7 bezig geweest om de TLS een beetje normaal te laten rijden in lage toeren.......

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-01 22:42
etwintje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:10:
[...]

De nieuwe 1250 hapert ook, valt soms gewoon stil in de bochten (vooral op rotondes) om daarna weer verder te gaan |:(
Dus we gaan @Joopieboy straks gewoon zien stilvallen in een bocht?

Gamertag: timmie271

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:25:
[...]

Dus we gaan @Joopieboy straks gewoon zien stilvallen in een bocht?
Vallen in een bocht kan íe al in ieder geval.

* HTT-Thalan wegrent

• Pagman
[...]

Dat is dan ook een karakter trekje van het blok.
Of zoals ze het noemen "freude am fahren" :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ja onder de 1500 toeren vind ie echt niet lekker, je hebt altijd en echt overal zoveel koppel en ineens kom je erachter dat het toch geen elektromotor is. :+

Is vanaf het 2020 model wel een heel stuk verbeterd gelukkig. En vanaf 2019 modeljaar zijn er plenty updates geweest tot op heden. Ook qua gasrespons en iets andere afstelling met de reactie van die gekke nokkenassen. :P

• etwintje
f2ride2001 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:14:
Dat deed mijn TL1000S in 97 ook. Ga me niet vertellen dat ze dat bij BMW, jaren later, niet opgelost hebben gekregen!?

Overigens ben ik een jaartje of 7 bezig geweest om de TLS een beetje normaal te laten rijden in lage toeren.......
Ik mag het niet zeggen maar ik vind het persoonlijk echt belachelijk. Je bent een kapitaal kwijt voor een slecht ontworpen en slecht afgestelde motor

• etwintje
Joopieboy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:36:
[...]

Ja onder de 1500 toeren vind ie echt niet lekker, je hebt altijd en echt overal zoveel koppel en ineens kom je erachter dat het toch geen elektromotor is. :+

Is vanaf het 2020 model wel een heel stuk verbeterd gelukkig. En vanaf 2019 modeljaar zijn er plenty updates geweest tot op heden. Ook qua gasrespons en iets andere afstelling met de reactie van die gekke nokkenassen. :P
Voelt inderdaad heel raar, valt even dood. Zal inderdaad grotendeels met softwareupdates opgelost kunnen worden, combinatie van gasresponse, variabele kleptiming en injectie. Ik heb de 2019 gereden, alleen geen idee van welke updatestand die had.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:14
[...]

Herken ik me totaal niet in...

• Chakotay
Equator schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:54:

Dat was afzien.
Bergop, beide richtingen, met je zusje op je rug? :P

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Hoe doe je dat? Heb er gister een uur mee gespeeld, dit heb ik niet klaar weten te spelen. Ging je in de 4 over de rotondes?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 21:46
[...]

Ik herken mij hier niet in, de 1150GS pruttelt vrolijk verder ongeacht bochten en of rotondes.

*Edit*
@noes d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Vuikie op 15-03-2020 16:26 ]

• etwintje
noes schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:01:
[...]

Hoe doe je dat? Heb er gister een uur mee gespeeld, dit heb ik niet klaar weten te spelen. Ging je in de 4 over de rotondes?
Vraag @Joopieboy maar, die heeft het ook gemerkt. En nee, gewoon op toeren blijven. Tis een beetje lastig uit te leggen, hij valt heel even dood om daarna weer vrolijk verder te tokkelen. Het is dus ook niet serieus doodvallen, gewoon een korte maar merkbare onderbreking van de aandrijving. Maar goed, jij hebt waarschijnlijk op een 2020 model gereden? Ik verwacht dat het bij de '19 versie ook wel opgelost is inmiddels.
Maar ik blijf bij mijn mening, het is serieus overpriced/overhyped en er zitten wat mij betreft rare design keuzes in ('karakter'), niet wat voor mij :P
Kritiek leveren op dure BMW speeltjes wordt vaak niet zo gewaardeerd :+

• etwintje
Vuikie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Ik herken mij hier niet in, de 1150GS pruttelt vrolijk verder ongeacht bochten en of rotondes.

*Edit*
@noes d:)b
Ik heb het ook over de 1250 he, de 1150/1200 is technisch denk ik de betere (qua robuustheid/simpelheid) maar een stuk minder verfijnd, tis maar net wat je prettiger vind. Ik zou de 1150 en de 1200 (LC) graag eens proberen, misschien dat die mij beter liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door etwintje op 15-03-2020 17:16 ]

• HTT-Thalan
Nou, we gaan op slot jongens...

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Er zit waarschijnlijk weinig anders op, maar ik voorzie ook veel nieuwe ellende. Heb ook vrienden die 2 a 3 jaar geleden zijn begonnen met een horeca zaak, die nu dus voorlopig dicht moet. Maw: Geen inkomen. Maar huur en hypotheek lopen uiteraard gewoon door.. Hoe gaat dat?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• f2ride2001
etwintje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Ik mag het niet zeggen maar ik vind het persoonlijk echt belachelijk. Je bent een kapitaal kwijt voor een slecht ontworpen en slecht afgestelde motor
Voor mij geld (als tweaker) dat ik het een leuke uitdaging vond om de injectie uit te vogelen en verbeteren. De Suzuki was ook niet zo duur, maar ik neem aan dat je de BMW bedoelt. O-)

• f2ride2001
Mogen we nog wel motorrijden :?

• Pagman
Word dus lekker rustig morgen op de N wegen :D .

• HTT-Thalan
Ik begin me lichtelijk zorgen te maken om de verhuizing. Wat zijn de consequenties als de boel nog meer op slot gaat en wij geen overschrijvingen bij de notaris kunnen doen? We hebben het halve huis al in dozen zitten en over 5 weken moeten we vertrekken :/.

Ondertussen kan ik in de tijd die ik overhou aan de motor sleutelen, maar dan moet ik wel onderdelen hebben...

en mijn werk zal ook rustiger worden, daar ik voornamelijk in de educatie en healthcare actief ben.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 19:27
HTT-Thalan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:51:
Ik begin me lichtelijk zorgen te maken om de verhuizing. Wat zijn de consequenties als de boel nog meer op slot gaat en wij geen overschrijvingen bij de notaris kunnen doen? We hebben het halve huis al in dozen zitten en over 5 weken moeten we vertrekken :/.

Ondertussen kan ik in de tijd die ik overhou aan de motor sleutelen, maar dan moet ik wel onderdelen hebben...

en mijn werk zal ook rustiger worden, daar ik voornamelijk in de educatie en healthcare actief ben.
Die mensen willen ook geld verdienen, ik acht de kans groot dat die gewoon vanuit huis gaan werken.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01 18:11
Vandaag een rondje gedaan. Veel motoren gezien!

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de motor in de stad het lekkerst rijd in de rain modus. De street modus (laat staan sport) is echt te agressief.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
R0y. schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:43:
Vandaag een rondje gedaan. Veel motoren gezien!

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de motor in de stad het lekkerst rijd in de rain modus. De street modus (laat staan sport) is echt te agressief.
Met de S1000 XR is street modus ook nog te doen in de stad. In sport of pro-modus wil het blok toch echt meer en sneller toeren maken dan in de stad bruikbaar is.

• HTT-Thalan
Bod gehad van 1500 op de Alp. Ik heb 1700 gevraagd. Hij zoekt iets om te leren blubberrijden en wil dat niet met zijn 1200GSA doen (wat ik volledig begrijp :')). Bod is wel zonder de kofferset.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2020 18:56 ]

• DrivinUCrazy
Kort maar krachtig: een rustig rondje van 230 km gedaan. Klein stukje België (heel onwerkelijk, alles dicht) en wat Eifel tot aan Stadtkyll.
Daar ging het leven wel nog door vandaag. Heeel veel motoren gezien, maar daaronder ook veel koeien die net weer voor het eerst in de wei mochten. Wat hebben we een rare acties gezien vandaag. Wij deden het maar lekker rustig aan, relaxtempo.
Het toppunt was dan ook direct weer bevestigend: een weg afgesloten door de hulpdiensten, brokstukken overal, en een traumaheli erbij. Ze maakten geen haast. Ik weet niet of dat goed of slecht nieuws is... :/

Zometeen het corona nieuws maar bijlessen. Ik moet zeggen, echt lekker om even onder die steen te kruipen, hoe ernstig het allemaal ook mag zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@HTT-Thalan blijf je wel in ons mooi Brabant/Breda?

• f2ride2001
Nee, volgens mij ging ie naar Emmen of die kant ergens

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

DrivinUCrazy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:57:
Kort maar krachtig: een rustig rondje van 230 km gedaan. Klein stukje België (heel onwerkelijk, alles dicht) en wat Eifel tot aan Stadtkyll.
Daar ging het leven wel nog door vandaag. Heeel veel motoren gezien, maar daaronder ook veel koeien die net weer voor het eerst in de wei mochten. Wat hebben we een rare acties gezien vandaag. Wij deden het maar lekker rustig aan, relaxtempo.
Het toppunt was dan ook direct weer bevestigend: een weg afgesloten door de hulpdiensten, brokstukken overal, en een traumaheli erbij. Ze maakten geen haast. Ik weet niet of dat goed of slecht nieuws is... :/

Zometeen het corona nieuws maar bijlessen. Ik moet zeggen, echt lekker om even onder die steen te kruipen, hoe ernstig het allemaal ook mag zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnQg8HOAgyIO12fpALtL7dzTaYM=/f/image/0uyEmiRwc1mj8MThrfC3YdH0.jpg

• HTT-Thalan
Equator schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:59:
@HTT-Thalan blijf je wel in ons mooi Brabant/Breda?
Nope. Zoek een provincie met meer blubber op.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

etwintje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:14:
[...]

Vraag @Joopieboy maar, die heeft het ook gemerkt. En nee, gewoon op toeren blijven. Tis een beetje lastig uit te leggen, hij valt heel even dood om daarna weer vrolijk verder te tokkelen. Het is dus ook niet serieus doodvallen, gewoon een korte maar merkbare onderbreking van de aandrijving. Maar goed, jij hebt waarschijnlijk op een 2020 model gereden? Ik verwacht dat het bij de '19 versie ook wel opgelost is inmiddels.
Maar ik blijf bij mijn mening, het is serieus overpriced/overhyped en er zitten wat mij betreft rare design keuzes in ('karakter'), niet wat voor mij :P
Kritiek leveren op dure BMW speeltjes wordt vaak niet zo gewaardeerd :+
Nee, 2019 model (demo). Neem aan wel bij met updates. En ik geef je gelijk dat het kostbaar spul is, maar overpriced is misschien niet helemaal de juiste woordkeuze: Als ik de R1250RS vergelijk met de concurrentie, is het niet veel duurder: Yamaha FJR 1300 is rond de 23k, Ducati Multistrada rond de 24k (zoveel opties), kawasaki heeft niet echt een directe concurrent, maar de Z1000SX is wel een stuk goedkoper met 15k, KTM heeft een Superduke vanaf 17k ongeveer (maar de R is dan weer 23k). De RS is er vanaf 17k, maar met alle paketten (dan zijn er nog wel opties bovenop, maar dat is meer uiterlijk gedoe) zit je rond de 21,5k.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:20

botoo

💀 too old to die young

* botoo vandaag ook 2 uur gereden (les), waren idd best een hoop moto's op de weg en aangezien ik integraal helm ophad kon ik ongestraft vrolijk naar iedereen zwaaien zonder met kwade blikken te worden aangestaard :P Ik zwaaide zelf vrolijk naar een scooter .. . :X
Grappig detail, ik lesde samen met een snuiter die voor z'n A1 ging ivm leeftijd, zo'n fiets is toch echt wel speelgoed en hoort imho nauwelijks op de snelweg, niet vooruit te fikken, volgens mij was die scooter waar ik naar zwaaide sneller _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• DrivinUCrazy
Waarom zou je kwade blikken krijgen? Het enige dat 'kwaad' werd bij mij was de instructeur als ik niet terugzwaaide. :+
Als ik genoeg vooruit had gekeken zou ik hem namelijk op tijd hebben gezien om te zwaaien.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
R0y. schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:43:
De street modus (laat staan sport) is echt te agressief.
Is ook gewoon een kwestie van wennen hoor. Mijn fiets heeft geen verschillende settings.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

DrivinUCrazy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:36:
Waarom zou je kwade blikken krijgen? Het enige dat 'kwaad' werd bij mij was de instructeur als ik niet terugzwaaide. :+
Als ik genoeg vooruit had gekeken zou ik hem namelijk op tijd hebben gezien om te zwaaien.
Was een knipoog-opmerking nav een zware squid/atgatt hier een paar weken geleden, ben ff kwijt wie het was die poneerde niet te zwaaien naar gebruikers met een systeemhelm en aangezien ik kortgeleden een jet heb aangeschaft ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:53

fdees

Trust me I'm an Engineer

Heb dat zelf ook wel eens gehad dat ik naar een motorscooter zwaaide :o . Zeker de eerste keer is lastig >:)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• etwintje
noes schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Nee, 2019 model (demo). Neem aan wel bij met updates. En ik geef je gelijk dat het kostbaar spul is, maar overpriced is misschien niet helemaal de juiste woordkeuze: Als ik de R1250RS vergelijk met de concurrentie, is het niet veel duurder: Yamaha FJR 1300 is rond de 23k, Ducati Multistrada rond de 24k (zoveel opties), kawasaki heeft niet echt een directe concurrent, maar de Z1000SX is wel een stuk goedkoper met 15k, KTM heeft een Superduke vanaf 17k ongeveer (maar de R is dan weer 23k). De RS is er vanaf 17k, maar met alle paketten (dan zijn er nog wel opties bovenop, maar dat is meer uiterlijk gedoe) zit je rond de 21,5k.
Daar kan ik het nog wel mee eens zijn. Overpriced is dan ook meer als voor mij het bedrag niet waard, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik had het eigenlijk ook meer over de GSA, de RS heb ik nooit geprobeerd, maar die is zo te zien ook iets lager geprijsd. Persoonlijk vind ik het te duur voor de kwaliteit die je krijgt (maar hopelijk is dat inmiddels al weer verbeterd).

• HTT-Thalan
Ja, laten we het daar eens over hebben, helmen. Ik ben op zich te spreken over mijn systeemhelm, maar hij voelt zwaarder dan de crosshelm vanwege het scharnierstuk. Ik wil iets lichters en sportievers, maar wel fluor geel. Iemand ideeën?

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2020 20:06 ]

• Pagman
@HTT-Thalan En in welke prijsregionen ben je aan het zoeken?

• HTT-Thalan
Pagman schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:11:
@HTT-Thalan En in welke prijsregionen ben je aan het zoeken?
Tja, laten we eens zeggen tot driehonderd? Is dat redelijk?

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Sounds fair, Ik weet dat HJC fluor gele helmen heeft, wellicht een optie?

• HTT-Thalan
Is dat een goed merk?

Bij voorkeur iets wat erg stil is.

Ik heb nu een heel laag ruitje op "nessie" (;) @NLDViane) en dat blijft waarschijnlijk zo, een ruit die zo hoog is dat hij de turbulentie over m'n hoofd tilt staat waarschijnlijk heel vreemd.

[ Voor 109% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2020 20:24 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:28

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:21:
Is dat een goed merk?

Ik heb nu een heel laag ruitje op "nessie" (;) @NLDViane) en dat blijft waarschijnlijk zo, een ruit die zo hoog is dat hij de turbulentie over m'n hoofd tilt staat waarschijnlijk heel vreemd.
Denk niet dat er een systeemhelm in die prijsregio is die erg stil is :+

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:47

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

HTT-Thalan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:04:
Ja, laten we het daar eens over hebben, helmen. Ik ben op zich te spreken over mijn systeemhelm, maar hij voelt zwaarder dan de crosshelm vanwege het scharnierstuk. Ik wil iets lichters en sportievers, maar wel fluor geel. Iemand ideeën?
hoe bevalt het qua lawaai? ik rij nu met integraalhelm maar ben ook brildragend en dat is niet altijd een handige combi. M'n volgende helm zou een systeem kunnen worden maar hoor nogal wat negativiteit over het geluidsniveau.

@botoo Top! ik heb als lesser nooit teruggezwaaid maar kan mij ook niet herinneren dat er naar mij gezwaaid werd :'(

Do { Ping } while ( LOL )

• HTT-Thalan
Shadow_Agent schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:29:
[...]

hoe bevalt het qua lawaai? ik rij nu met integraalhelm maar ben ook brildragend en dat is niet altijd een handige combi. M'n volgende helm zou een systeem kunnen worden maar hoor nogal wat negativiteit over het geluidsniveau.

@botoo Top! ik heb als lesser nooit teruggezwaaid maar kan mij ook niet herinneren dat er naar mij gezwaaid werd :*)
Zonder ruitje vind ik het prima nu, maar met ruit heb ik veel turbulentie op de Alp. De NC heb ik nog geen beeld van. Ik wil een zo stil mogelijke helm. Als dat met een iets duurder model kan wil ik dat wel overwegen.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 09:46
Is dat een goed merk?

Volgensmij bedoel je @Dryhte :+

• timmie271
  • Laatst online: 15-01 22:42
botoo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:58:
[...]

Was een knipoog-opmerking nav een zware squid/atgatt hier een paar weken geleden, ben ff kwijt wie het was die poneerde niet te zwaaien naar gebruikers met een systeemhelm en aangezien ik kortgeleden een jet heb aangeschaft ;)
Systeemhelm was geen onderdeel van de discussie denk ik? :?

Tenzij je hem opengeklapt gebruikt zoals een jethelm natuurlijk. Meer ga ik er ook niet over zeggen. Die discussie laat ik voor wat het is.

Enne altijd zwaaien maar andere motorrijders :Y

Nu net na het nieuws wil ik m'n nieuwe motor halen :'(
Heb tot 6 april niks meer in de agenda staan }:|

Gamertag: timmie271

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:15
Hier ook een rondje gedaan met 3 vrienden. Overijssel, Drenthe en Groningen en weer terug.
Even een kiekje erbij: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6bwwk-1JVOGMgaMbhbA53QNoOc=/f/image/5Mud1H1b1kF8lSGJaqSIeYye.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door BvZwolle op 15-03-2020 23:08 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@timmie271 Ik neig naar het doe wat je wilt kamp, waarschijnlijk omdat ik opgegroeid ben in een tijd waar een stuk minder regels en een stuk minder gepampered werd. Aan het einde van de rit (see what I did there? ;))is het jouw hoofd en jouw verantwoording. Zwaaien naar ander tweewielers vind ik gewoon leuk, gevoel van saamhorigheid en daar horen scootertjes eigenlijk ook wel een beetje bij :). Natuurlijk zwaaide ik veel harder , en met twee handen, naar een plukje HD'ers die langs kwamen, soort van nog ff en dan hoor ik er ook bij ;) :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
botoo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:51:
@timmie271 Ik neig naar het doe wat je wilt kamp, waarschijnlijk omdat ik opgegroeid ben in een tijd waar een stuk minder regels en een stuk minder gepampered werd. Aan het einde van de rit (see what I did there? ;))is het jouw hoofd en jouw verantwoording. Zwaaien naar ander tweewielers vind ik gewoon leuk, gevoel van saamhorigheid en daar horen scootertjes eigenlijk ook wel een beetje bij :). Natuurlijk zwaaide ik veel harder , en met twee handen, naar een plukje HD'ers die langs kwamen, soort van nog ff en dan hoor ik er ook bij ;) :+
Behalve dat jij niet alleen op de wereld bent en in het verkeer onderdeel uitmaakt van een groter geheel. Breng je jezelf in gevaar, dan breng je indirect ook anderen in gevaar. Dat is meer het probleem..

En overigens gaat die discussie totaal niet over systeem vs integraalhelm, die dragen we allemaal gewoon... het ging om de roofboxertjes of helmen zonder kinstuk voor zover ik weet. Dat schraapt zo lekker.

I have stability. The ability to stab.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:03:
[...]
En overigens gaat die discussie totaal niet over systeem vs integraalhelm, die dragen we allemaal gewoon... het ging om de roofboxertjes of helmen zonder kinstuk voor zover ik weet. Dat schraapt zo lekker.
Ik snap die discussie over gear niet zo. Laat iedereen lekker dragen wat die wil.
[...]

Behalve dat jij niet alleen op de wereld bent en in het verkeer onderdeel uitmaakt van een groter geheel. Breng je jezelf in gevaar, dan breng je indirect ook anderen in gevaar. Dat is meer het probleem..
Gaat niet echt op in dit scenario.

Ik draag overigens (bijna) altijd volledige gear.

[ Voor 11% gewijzigd door Secsytime op 15-03-2020 21:07 ]

• HTT-Thalan
het ging om de roofboxertjes of helmen zonder kinstuk voor zover ik weet. Dat schraapt zo lekker.
Er zou toch niks zinnigs uitgekomen zijn :P.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-01 16:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Sjongejongejongejongejonge is het nou zó moeilijk om een iPhone opgeladen te krijgen vanaf een vast 12V geschakeld punt bij het dashboard? Ik heb al een stekkertje dat goed past, ik moet dus alleen van 12V naar 5V en dan naar een lightning aansluiting... alles dat ik kan vinden is of Chinese rommel van 1,50 die ik niet vertrouw (eerder gehad, trok de accu helemaal leeg) of verschrikkelijk duur (Optimate) en eigenlijk hartstikke overkill...

Iemand de gouden tip?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@SmurfLink met het dragen van een opengeklapte Roofboxer of jethelm/pot breng je m.i. geen anderen in gevaar Smurf en die discussie begon idd over omhooggeklapte Roofboxers. Overigens is die discussie geweest, maakt mij verder niet uit ook wat iemand anders denkt, als ik me daar over op zou moeten winden had ik allang onder de groene zoden gelegen.
HTT-Thalan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:06:
[...]

Er zou toch niks zinnigs uitgekomen zijn :P.
Het moment dat we emo voor ratio gaan vervangen is het einde van de 'live free' mentaliteit. (denk aan ev's, atgatt, 100km/u, op tijd thuis zijn voor het eten, etc ;) ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• HTT-Thalan
botoo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:15:
Het moment dat we emo voor ratio gaan vervangen is het einde van de 'live free' mentaliteit. (denk aan ev's, atgatt, 100km/u, op tijd thuis zijn voor het eten, etc ;) ).
Ik heb geen moeite met de live free mentaliteit, maar ik stel wel de terechte vraag waar je dan de lijn trekt. Overal alle waarschuwingslabels vanaf trekken en het probleem zichzelf laten oplossen?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:39

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
BvZwolle schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:43:
Hier ook een rondje gedaan met 3 vrienden. Overijssel, Drenthe en Groningen en weer terug.
Even een kiekje erbij: [Afbeelding]
Lekker hoor. Ik heb ook nog een klein stukje getoerd. Lekker in het zonnetje, heerlijk. Kan nu echt niet meer wachten tot het weer dagelijks lekker weer is oOo

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

HTT-Thalan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:21:
[...]

Ik heb geen moeite met de live free mentaliteit, maar ik stel wel de terechte vraag waar je dan de lijn trekt. Overal alle waarschuwingslabels vanaf trekken en het probleem zichzelf laten oplossen?
Terechte vraag idd, ik denk dat er verschillende valide antwoorden mogelijk zijn. Ik neig naar de onderkant van die lijn (anarchie), maar dat betekend niet dat ik de bovenkant volledig afwijs, poldermodel is mij niet vreemd.

Steeds met dit soort discussies moet ik aan dit denken.
Afbeeldingslocatie: https://pics.me.me/hard-times-create-strong-men-rest-on-weak-men-create-13675829.png
M.i. leven we nu in het onderste deel van dat plaatje en zijn hard op weg naar het linker deel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:13
Icephase schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:08:
Sjongejongejongejongejonge is het nou zó moeilijk om een iPhone opgeladen te krijgen vanaf een vast 12V geschakeld punt bij het dashboard? Ik heb al een stekkertje dat goed past, ik moet dus alleen van 12V naar 5V en dan naar een lightning aansluiting... alles dat ik kan vinden is of Chinese rommel van 1,50 die ik niet vertrouw (eerder gehad, trok de accu helemaal leeg) of verschrikkelijk duur (Optimate) en eigenlijk hartstikke overkill...

Iemand de gouden tip?
Volgens mij heeft de Multi ook gewoon een DIN aansluiting bij het stuur? Dan kan je zelf een kabeltje DIN -> lightning maken, dan heb je alleen een DIN plug nodig zoals dit: https://www.nippynormans....ug-screw-fitment-of-wires

Dat is de goedkoopste oplossing.

Wat ik heb gedaan is de DIN aansluiting naast de TFT van mijn BMW verwisseld met een USB aansluiting, dat is plug n play voor de BMW, geen idee of de stekkers aan de achterzijde hetzelfde zijn bij een Duc. https://www.nippynormans....s-plug-and-play-twin-pack

De DIN aansluiting die ik overheb verplaats ik naar onder het zadel en sluit ik dan weer direct aan op de accu zodat ik die eenvoudig aan de druppellader kan hangen zonder moeilijk te doen met de canbus.

• Chakotay
Vandaag voor het eerst in een paar maanden de Ducati weer eens uitgelaten, dat was wel weer even lekker :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Iemand de gouden tip?
Die Optimate :Y - werkt goed en schakelt automagisch af als je batterij leger raakt.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

botoo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Terechte vraag idd, ik denk dat er verschillende valide antwoorden mogelijk zijn. Ik neig naar de onderkant van die lijn (anarchie), maar dat betekend niet dat ik de bovenkant volledig afwijs, poldermodel is mij niet vreemd.

Steeds met dit soort discussies moet ik aan dit denken.
[Afbeelding]
M.i. leven we nu in het onderste deel van dat plaatje en zijn hard op weg naar het linker deel.
Doet me denken aan Rutte.. blijkbaar is dat wat een groot deel van Nederland als leider ziet.. toch te triest voor woorden :? 8)7 :X

• Dryhte
Ik heb ook een leuk ritje gemaakt, maar toch wel enige frustraties beleefd met de gebrekkige Voice instructies van Calimoto. Links/rechts en zelfs u-turn terwijl ik gewoon rechtdoor moest, wtf?

Ok ik had mijn gsm kunnen in het zicht monteren, maar met Google maps heb ik zelden dat soort missers...

• Imo62
  • Laatst online: 16-01 08:59
Dryhte schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:46:
Ik heb ook een leuk ritje gemaakt, maar toch wel enige frustraties beleefd met de gebrekkige Voice instructies van Calimoto. Links/rechts en zelfs u-turn terwijl ik gewoon rechtdoor moest, wtf?

Ok ik had mijn gsm kunnen in het zicht monteren, maar met Google maps heb ik zelden dat soort missers...
Werkt dat Calimoto een beetje leuk om spontane leuke routes te creëren? Heb het zelf dit weekend geinstalleerd, maar nog geen tijd gehad om ermee te rijden. Ik zag wel dat het fors aan de prijs is als je het in verschillende gebieden wil gebruiken.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:39

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:26:
[...]

Lekker hoor. Ik heb ook nog een klein stukje getoerd. Lekker in het zonnetje, heerlijk. Kan nu echt niet meer wachten tot het weer dagelijks lekker weer is oOo
Blij dat ik nog even gereden heb vandaag: vanaf een uur geleden is heel het land in lockdown en mag je alleen naar buiten voor de essentials (boodschappen, medisch en hond uitlaten zeg maar). Om 10 voor 12 nog ff snel op de motor gestapt om een laatste stukje te rijden en mijn motor op kantoor te stallen. Geeft me toch een fijner gevoel dat hij binnen en bewaakt staat ipv met deze gekke situatie buiten. Was wel ff lekker om door een leeg Praag te rijden :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56

4x2

lộn xộn quá

Iemand de gouden tip?
Autolader openslopen, draadjes dr aan solderen en veel isolatietape/smeltlijm

leeg

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 19:27
BvZwolle schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:43:
Even een kiekje erbij: [Afbeelding]
Kan het zijn dat ik jullie tegen ben gekomen in Farmsum rond 15:30?

• Dryhte
Imo62 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:29:
[...]

Werkt dat Calimoto een beetje leuk om spontane leuke routes te creëren? Heb het zelf dit weekend geinstalleerd, maar nog geen tijd gehad om ermee te rijden. Ik zag wel dat het fors aan de prijs is als je het in verschillende gebieden wil gebruiken.
Dat werkt dat prima voor, als je geen schrik hebt van soms erg kleine baantjes. Gisteren o.m. een kassei baantje waar meer gras op groeide dan mijn gazon.

Maw zonder echt aandacht aan te besteden moet je niet verwachten 123 een vlotte (qua snelheid) tour voorgesteld te krijgen. Avontuurlijk vind ik het wel. Maar zoals gezegd zijn de voice instructies nogal zwak, vermoedelijk te wijten aan gebrekkige OSM data trouwens.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:15
nehal3m schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:11:
[...]

Kan het zijn dat ik jullie tegen ben gekomen in Farmsum rond 15:30?
Nee, zo hoog zijn we niet gekomen.

• Imo62
  • Laatst online: 16-01 08:59
Dryhte schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:16:
[...]

Dat werkt dat prima voor, als je geen schrik hebt van soms erg kleine baantjes. Gisteren o.m. een kassei baantje waar meer gras op groeide dan mijn gazon.

Maw zonder echt aandacht aan te besteden moet je niet verwachten 123 een vlotte (qua snelheid) tour voorgesteld te krijgen. Avontuurlijk vind ik het wel. Maar zoals gezegd zijn de voice instructies nogal zwak, vermoedelijk te wijten aan gebrekkige OSM data trouwens.
Kleine avontuurlijke weggetjes vind ik juist wel leuk, voor mij hoort dat ook een beetje bij het motorrijden. Uiteraard zal het nooit zo goed zijn als een handgemaakte route, maar soms wil je gewoon snel een kort ritje maken en dan lijkt cslimoto me wel een uitkomst. Ik navigeer verder toch zonder stem instructies, ik versta dat toch nauwelijks in de helm (de speakers staan erg zacht)

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-01 08:33
Dryhte schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:16:
[...]

Zaterdag ook een rondje gedaan adhv Calimoto. Uiteindelijk een stukje dorp mee gepakt en dan op willekeurige momenten een keertje een rondje om een huisblok om vervolgens een straat verder weer op dezelfde weg uit te komen.
Alles om maar genoeg bochten te kunnen maken?

• DrivinUCrazy
Dat doet de spannende route van Tomtom in Nederland ook. In het buitenland heeft hij daar veel minder last van want daar hebben ze ook daadwerkelijk bochtige wegen.

• Dryhte
bleufred1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Zaterdag ook een rondje gedaan adhv Calimoto. Uiteindelijk een stukje dorp mee gepakt en dan op willekeurige momenten een keertje een rondje om een huisblok om vervolgens een straat verder weer op dezelfde weg uit te komen.
Alles om maar genoeg bochten te kunnen maken?
Ik heb zelf eerder de indruk dat hij dat doet als je ergens mis gereden bent. Had ook zo enkele momenten, maar dat was telkens na een verwarrende/onbegrijpelijke voice instructie waar ik duidelijk de bal misgeslagen had. Ik had m'n gsm mount niet mee, anders was ik op zicht doorgegaan ipv op audio.

De routes vermijden geen dorpen, maar lusjes maken in een dorp zie ik ze nu ook weer niet doen. En ik heb wel degelijk enkele mooie 70-80km/h banen ontdekt die ik anders niet zou genomen hebben.

Maar het klopt, het is soms 'hit & miss'.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
fdees schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Denk dat het qua rijpositie dan wel redelijk goed gaat komen. Maar ik ben deze tegenkomen op een of andere facebookgroep van Triumph Scrambler 1200 XE. :D

[Afbeelding]

Dus het is blijkbaar toch goed mogelijk om er toch koffers op te monteren. >:) . Dus dat is ook geen beperking meer. Persoonlijk zou ik wel de rechter stang voor de uitlaat wat anders gedaan hebben. Maar ik weet niet waar ze dit op gebaseerd hebben. Het is natuurlijk ook echt de vraag of je zoveel bagage nodig hebt, maar daar zal ik van de zomer wel achter komen. Heb het idee dat je in een roltas nog best wat kwijt kan en zeker als je geen passagier hebt kan er echt een grote tas achterop in combinatie met het rek.

Maar het is echt iedere keer weer een smile :*) op je gezicht en wanneer je stopt bij een paar motorrijders krijg je alleen maar positieve opmerkingen. :D
Ik zou een grote roltas kopen en die achterop binden, is veel makkelijker, scheelt een hoop geld en ziet er beter uit. Met die koffers zo kun je helemaal niet meer filteren zo breed lijkt het :+
f2ride2001 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:58:
[...]

Mooi O+
Ik heb ook nog aan de XT (spaak wielen) gedacht, maar voor iemand die dagelijks onderweg is leek het mij teveel poetswerk.

Tot nu toe bevallen de giet wielen ook prima. Hij komt er, na de winter, best aardig uit. Heb wel een paar boutjes vervangen door RVS exemplaren. Die dingen die Suzuki monteert mogen eigenlijk geen bouten heten..... We staan op dit moment op 43k in ruim 2 jaar _/-\o_
Hopelijk geen RVS boutjes in Alu? :X

--

Gisteren de eerste keer weer richting de Eifel geweest. Helaas na de eerste stop weer moeten omdraaien naar huis. Als het weer zo blijft vandaag straks even de Mergelland route rijden 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Thoit op 16-03-2020 09:23 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Is dat een goed merk?

Ik vind van wel.
Stil is mijn IS-17 echter niet, maar het feit dat ik volledig in de wind zit kan daar ook mee te maken hebben...

• Frans92
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

darkkingll schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Ik vind van wel.
Stil is mijn IS-17 echter niet, maar het feit dat ik volledig in de wind zit kan daar ook mee te maken hebben...
Ik heb ook een IS-17 en ik vind de helm helemaal niet stil. Alleen ritjes in de stad doe ik zonder gehoorbescherming, anders altijd in! Ik zit met mijn hoofd in de "schone lucht", dus geen turbulentie o.i.d.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, dus nog nooit een andere helm gehad.

XBL: DonFrans

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:20

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik had ook een is-17. Nee vond hem ook niet stil. Overigens altijd (tenzij bewust) met oordoppen in.
Nu een hjc rpha 70, stuk beter.
En dat op een naked dus altijd vol wind.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• f2ride2001
Thoit schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Ik zou een grote roltas kopen en die achterop binden, is veel makkelijker, scheelt een hoop geld en ziet er beter uit. Met die koffers zo kun je helemaal niet meer filteren zo breed lijkt het :+

[...]

Hopelijk geen RVS boutjes in Alu? :X
RVS in Alu met isolatie paste! Zit in de scheepsbouw :+

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Systeemhelmen zijn altijd minder stil heb ik begrepen. Maar je krijgt waar je voor betaald. Ik heb eerder een 2x een Airoh helm gehad. Beiden waren systeemhelmen, wat ik als brildrager heerlijk vind. Windgeruis was echter niet tof, dus meestal met gehoorbescherming gereden.

Nu ook weer aan het rondkijken. Ooit een Schubert opgehad, wat een heerlijkheid, maar de prijs :X

Nu viel mijn ook op een Scorpion EXO-3000
Afbeeldingslocatie: https://www.motorkledingvoordeel.nl/wp-content/uploads/2018/11/Scorpion-EXO-3000-AIR-Solid.jpg

Maar ook de Nolan N90-2 Meridianus

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/0/20nol0092_1_/nolan-systeemhelmen-nolan-n90-2-meridianus-n-com-032-10.jpg

Waarbij de Nolan mijn voorkeur heeft want mooier :P

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 16-03-2020 10:20 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gehoorbescherming kun je maar beter altijd wel doen. Windgeruis is een stille killer. ;)

Beetje systeemhelm is tegenwoordig goed stil trouwens hoor, zeker van de bekendere merken en al helemaal als je het vergelijkt met zo een RHPA-11 race helm die ik nu heb. :P

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Equator schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:20:
Windgeruis was echter niet tof, dus meestal met gehoorbescherming gereden.
Windgeruis houd je altijd, wat voor helm je ook koopt. Het kan slechter en wat beter, maar je zal altijd met gehoorbescherming moeten rijden wil je je geen gehoordschade oplopen.

Ik rijd nu rond met een Neotec 2, en dat is beter, maar echt niet opeens revolutionair.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
Equator schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:20:
Systeemhelmen zijn altijd minder stil heb ik begrepen. Maar je krijgt waar je voor betaald. Ik heb eerder een 2x een Airoh helm gehad. Beiden waren systeemhelmen, wat ik als brildrager heerlijk vind. Windgeruis was echter niet tof, dus meestal met gehoorbescherming gereden.

Nu ook weer aan het rondkijken. Ooit een Schubert opgehad, wat een heerlijkheid, maar de prijs :X

Nu viel mijn ook op een Scorpion EXO-3000
[Afbeelding]

Maar ook de Nolan N90-2 Meridianus

[Afbeelding]

Waarbij de Nolan mijn voorkeur heeft want mooier :P
Een helm is imo niet iets waar je op moet besparen. Het wil niet zeggen dat duur altijd beter is, maar bij de betere merken koop je wel wat meer zekerheid. Vooral als je dagelijks rijdt zoals @HTT-Thalan doet, zou ik toch echt als laatste naar de prijs kijken.
Pagina: 1 ... 107 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.