Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.030.800 views

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:52
Tylen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:44:
[...]

Is goed. Breng maar langs.
_O- _O- _O-

Jij vraagt je dan af waar de uitdaging blijft? :P

Gamertag: timmie271

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:37
[...]

Tylen:

@SniperGuy:

Afbeeldingslocatie: https://media2.giphy.com/media/k61nOBRRBMxva/giphy.gif

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30
[...]

Proefritje maken kan door te bellen op 0521-342960 :>

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Dat filmpje duurt langer dan 20 seconden maar ze halen bij lange na geen 300kmh. Bovendien, zonder moeite of problemen zo'n lange wheelies maken, dan is het toch gewoon saai :?

:+

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waaj schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Dat filmpje duurt langer dan 20 seconden maar ze halen bij lange na geen 300kmh. Bovendien, zonder moeite of problemen zo'n lange wheelies maken, dan is het toch gewoon saai :?

:+
Toch zou ik dat graag willen kunnen. Heb er helaas al 1 motor mee afgeschreven dus ik oefen het niet meer hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Waaj
  • Niet online
LankHoar schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:49:
Kwam deze net tegen. Vond hem wel grappig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQI1QaJqX6Iio2qZHxu8gz9OJ4c=/f/image/80PqbkBwSbIysr6eoZ6Pjtl4.png
Vandaag nog een thuiswerkplek inrichten, en morgen deze anti-corona maatregelen maar eens gaan toepassen. Het wordt er mooi weer voor *O*

• HTT-Thalan
Alp een beetje gewassen in de achtertuin :).
Met de föhn kapotte stickers verwijderd, dat ging echt super eenvoudig.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-02 15:50
ToolkiT schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:05:
Verwamde kleding, wie heeft er ervaring mee?

Aangezien ik een oude man aan het worden ben en het nu wel mooi zonnig maar ijzig koud is zit ik te denken aan verwarmde kleding.

Nou kan ik een bak geld uitgeven en dit kopen:
https://www.motolegends.c...-heated-jacket-liner.html
£230
plus
https://www.motolegends.c...ted-glove-liners-12v.html
£90
plus
https://www.motolegends.c...-dual-remote-control.html
£135

Maar dan tik je al snel meer dan £450 af.. au..

Gelukkig zag ik op ebay een ZGAN setje binnen handschoenen van Keis (met kabels maar geen controller zo te zien)
https://www.ebay.co.uk/it...loves-Medium/143546751552

Nu kan ik daar een keis vest bij kopen, maar ik zag ook het volgende op ebay:
https://www.ebay.co.uk/it...54913259?var=592203724656
Aangezien ik een USB port op de motor heb zou ik die dus hardwired aan kunnen sluiten..

Spotgoedkoop, maar is het een gevalletje goedkoop is duurkoop?
Ik heb verwarmde handschoenen van Macna op accu. Bevallen erg goed moet ik zeggen. Heb er een extra setje accu's bijgekocht zodat het makkelijk te redden valt op een dag.

Tevens heb ik ook een verwarmd vest van ome Ali. Dit vest heeft een USB kabel die je aan een powerbank kan aansluiten, ook dat doet wat het moet doen.

Tevens ook nog een goedkoop setje zooltjes, maar die zijn wat minder. Accu is snel leeg en je moet de bestaande zooltjes eruit halen omdat het anders te dik was.

Kortom, het is echt aan te bevelen om verwarmde spullen te pakken. Ik heb het snel koud en het voordeel vind ik dat je zelf de temperatuur kan regelen. Als je veel laagjes gaat kleden ga je namelijk niet snel en makkelijk een laag uit / aan doen. Vooral het verwarmde vest gebruik ik vaker als ik bijv. Naar een buiten evenement ga of als ik buiten moet klussen in de kou.

Je moet alleen voor jezelf een keuze maken of je met accu's of bekabeling wil werken. Mij leek het vervelend om bij het afstappen er telkens aan te moeten denken om de kabels los te maken. Voordeel hiervan is natuurlijk wel dat je niet met accu's hoeft te kloten. Ik heb altijd een USB verlengkabel bij. Mocht de powerbank leeg zijn, sluit ik de kabel op de USB oplader op de motor aan.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:32:
Alp een beetje gewassen in de achtertuin :).
Met de föhn kapotte stickers verwijderd, dat ging echt super eenvoudig.
Geen last van kleurverschillen op de plek waar de sticker zat? Ik had gisteren een sticker van de Grom gehaald en daar zie je nu een heel fel gekleurd vierkantje voor terug :+

YouTube: MotorcycleGeek

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:37:
Geen last van kleurverschillen op de plek waar de sticker zat? Ik had gisteren een sticker van de Grom gehaald en daar zie je nu een heel fel gekleurd vierkantje voor terug :+
Niet dat ik nu kon zien. Je ziet waar de sticker heeft gezeten, maar dan vanwege dat randje vuil en lijm. Zodra ik dat wegpoets is het netjes. Heb er maar een paar weggehaald die verkleurd en/of beschadigd waren.

Een veel serieuzer probleem echter: Heb ik eindelijk een motor met een benzinemeter, zittie vast _O-. Net getankt met de NC, gooi er zo 13 liter in (tank is 14 groot). Dat vond ik vreemd omdat de meter nog halfvol aangaf. En bij het wegrijden na het tanken was hij nog steeds halfvol :P.

Dat word binnenkort even een vlottertje vlot trekken :P.

Leuk: Ik had ook een 5-liter jerrycan in de frunk zitten om de Alp af te tanken thuis. Dat paste met gemak 8).

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05 15:06

thijsco19

KTM 990 SMT

Begin van de week contact gehad met een dealer die een KTM 990 smt te koop had staan. Was een erg mooie, eentje die ik zo mee zou willen nemen. Zou vandaag langs kunnen gaan om te kijken en een ritje te maken. Hij zou ook mijn mt03 willen inruilen. Kreeg ik helaas donderdag te horen dat de KTM verkocht is.
Toen ik hem eerder sprak aan de telefoon zei hij dat ik niet de enigste was, helaas dus te laat voor deze.

Gisteren op marktplaats eentje gezien, wederom eentje die ik zo mee zou willen nemen, maar helaas zonder ABS.. Liefst heb ik dat er wel opzitten, zeker met het oog op de toekomst waar ik wat vaker een weekend weg of een langere vakantie zal nemen.

Geduld hebben, zal vast 1 komen die ik mooi vind en die ABS heeft. :9

@HTT-Thalan Die frunk is 1 vd enigste pluspunten van de NC :+ .
Zonder gekheid, geen lelijke motor maar niet mijn type. Maar die frunk lijkt mij toch zo onwijs ideaal!

[ Voor 10% gewijzigd door thijsco19 op 14-03-2020 15:54 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• HTT-Thalan
thijsco19 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:53:
@HTT-Thalan Die frunk is 1 vd enigste pluspunten van de NC :+ .
Zonder gekheid, geen lelijke motor maar niet mijn type. Maar die frunk lijkt mij toch zo onwijs ideaal!
Ik vind het koppel ook wel een voordeel, en de stilte. Je tokkelt met ~2000 toeren door een 50 gebied (of zojuist even ronde Galderse meren met 60-70) en je hoeft niet eens gas terug te nemen voor een paard, je hoort het ding gewoon bijna niet. Het is echt wel een dieseltje qua rijgedrag, en dat heeft ook als voordeel dat je vlot kan wegtrekken, je hoeft niet terug te schakelen of in de toeren te klimmen.

Ik zou een KTM990 ook onwijs vet vinden trouwens, heel stoer ding om te zien.

@Leviathius ik bedenk me net dat het verschil kan zijn dat jij niet echt verf gebruikt heb, maar van die plastidip, toch? Wellicht is dat minder kleurbestendig dan echte 2k lak.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2020 16:12 ]

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik heb er natuurlijk niet op gereden dus kan daar dan uiteraard geen mening over hebben, hij zal inderdaad wel heel lekker relaxt rijden.
Maar ik heb liever een motor die iets uitdagender is en meer karakter heeft.
Ik ben daarom niet voor niets voor een mt03 1 cilinder motor gegaan als eerste, en niet voor 'saaie' 4 cilinder bijv. O-)

Dat hoop ik nu met die KTM ook weer een beetje te vinden.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• HTT-Thalan
thijsco19 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:12:
Ik heb er natuurlijk niet op gereden dus kan daar dan uiteraard geen mening over hebben, hij zal inderdaad wel heel lekker relaxt rijden.
Maar ik heb liever een motor die iets uitdagender is en meer karakter heeft.
Ik ben daarom niet voor niets voor een mt03 1 cilinder motor gegaan als eerste, en niet voor 'saaie' 4 cilinder bijv. O-)

Dat hoop ik nu met die KTM ook weer een beetje te vinden.
Je hebt er niet op gereden maar kunt hem wel afschrijven als niet uitdagend en met weinig karakter? :P.

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:59:
[...]

@Leviathius ik bedenk me net dat het verschil kan zijn dat jij niet echt verf gebruikt heb, maar van die plastidip, toch? Wellicht is dat minder kleurbestendig dan echte 2k lak.
Klopt als een bus! Je ziet namelijk ook gewoon het rood van de panelen door het plastidip heenkomen ondertussen :p

Ik hoop hem gewoon incl plastidip te kunnen verkopen, heb geen zin het er af te peuteren :9

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:21:
Klopt als een bus! Je ziet namelijk ook gewoon het rood van de panelen door het plastidip heenkomen ondertussen :p

Ik hoop hem gewoon incl plastidip te kunnen verkopen, heb geen zin het er af te peuteren :9
Zet hem een maandje buiten dan pleurt het er vanzelf af denk ik. Of even poetsen met benzine...

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-05 09:25
Dit is wel echt de week nog van de motorenhandel zeg.. @HTT-Thalan en @timmie271 met dr 2 Honda's en ik heb zojuist het koopcontract van een triumph street triple rs uit 2019 getekend.. :D

(Wat een machine trouwens. Had maar 1 nadeel: knipperlichten gaan automatisch weer uit.... )

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@HTT-Thalan Tja, Honda... ;) :> :>
Nee, gebaseerd op alle andere ervaringen en meningen.
Zoals jijzelf al zei: "Het is echt wel een dieseltje qua rijgedrag". Dat noem ik niet 'uitdagend' of iets met 'karakter'. Maar dat zijn ook termen waarvan de betekenis onderhevig is aan mijn eigen mening ervan. :+

Nogmaals, ik betwijfel niet dat het een geweldige motor is, goed rijd en geschikt is voor relaxt te touren. Het lijkt mij alleen niks voor mij op dit moment.

Die frunk lijkt mij trouwens wel groot genoeg om, mits je niet veel nodig heb, makkelijk een weekend weg te gaan met de motor?

• timmie271
darkkingll schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:26:
Dit is wel echt de week nog van de motorenhandel zeg.. @HTT-Thalan en @timmie271 met dr 2 Honda's en ik heb zojuist het koopcontract van een triumph street triple rs uit 2019 getekend.. :D

(Wat een machine trouwens. Had maar 1 nadeel: knipperlichten gaan automatisch weer uit.... )
Ach ik mag er straks aan wennen dat claxon en knipperlichtknopje zijn omgedraaid :+

Maarre automatisch uit na x aantal tijd is toch best chil? BMW heeft dat ook als het goed is. Duurt wel 10 seconden ofzo maar toch :+

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Zet hem een maandje buiten dan pleurt het er vanzelf af denk ik. Of even poetsen met benzine...
Mijn motoren staan 24/7/365 onder een afdakje 'buiten'. Hoe denk je dat die plastidip zo verkleurd is geraakt :+

Als iemand trouwens opzoek is naar een leuke A1 motor of een echte fun motor voor in de stad, laat het me weten! Tweakers krijgen korting natuurlijk :>

• HTT-Thalan
thijsco19 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:29:
Nee, gebaseerd op alle andere ervaringen en meningen.
Zoals jijzelf al zei: "Het is echt wel een dieseltje qua rijgedrag". Dat noem ik niet 'uitdagend' of iets met 'karakter'. Maar dat zijn ook termen waarvan de betekenis onderhevig is aan mijn eigen mening ervan. :+

Nogmaals, ik betwijfel niet dat het een geweldige motor is, goed rijd en geschikt is voor relaxt te touren. Het lijkt mij alleen niks voor mij op dit moment.

Die frunk lijkt mij trouwens wel groot genoeg om, mits je niet veel nodig heb, makkelijk een weekend weg te gaan met de motor?
Wel een clio diesel dan, niet veel toeren maar wel goed mee te smijten :P. Je moet er een beetje rekening mee houden dat je op tijd schakelt maar dan kun je er dus goed vlot mee spelen. Ik riep eerder dat Honda's geen karakter nodig hebben omdat hun baasjes dat al hebben, maar het is natuurlijk wel een beetje dat de rijder bepaalt. En het zal ook meespelen dat ik niet vanaf een literfiets kom.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:31

fdees

Trust me I'm an Engineer

Gefeliciteerd.

Maar die knipperlichten kan je volgens mij gewoon instellen, althans dat is zo bij mijn Triumph Scrambler 1200. Daar heb je 3 verschillende modi voor.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
thijsco19 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:29:

Wat je normaal in een formaat Kriega R20 of een normale eastpak doet aan kleding past met gemakt in de frunk.

• HTT-Thalan
Pagman schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Wat je normaal in een formaat Kriega R20 of een normale eastpak doet aan kleding past met gemakt in de frunk.
Ik moet nog even testen of mijn rugzak met laptop erin past. Zodra de quarantaine opgelicht word ga ik weer kilometers maken :P.

• Waaj
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Leuk: Ik had ook een 5-liter jerrycan in de frunk zitten om de Alp af te tanken thuis. Dat paste met gemak 8).
In eerste instantie vond ik dat best veel tot ik mij realiseerde dat in mijn frunk 20 liter benzine past 8)

• HTT-Thalan
Waaj schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:49:
[...]

In eerste instantie vond ik dat best veel tot ik mij realiseerde dat in mijn frunk 20 liter benzine past 8)
Ja de pasvorm is het probleem, als ik het er los in gooi kan ik er ook wel 20 liter benzine in maar eruit halen word lastig :+.

• Waaj
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:59:
[...]

Ja de pasvorm is het probleem, als ik het er los in gooi kan ik er ook wel 20 liter benzine in maar eruit halen word lastig :+.
Motor op z'n kant leggen :P

• darkkingll
timmie271 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Ach ik mag er straks aan wennen dat claxon en knipperlichtknopje zijn omgedraaid :+

Maarre automatisch uit na x aantal tijd is toch best chil? BMW heeft dat ook als het goed is. Duurt wel 10 seconden ofzo maar toch :+
Zal vast even wennen zijn, maar ik vind van niet.. ben gewend om zelf het knopje weer in te duwen ;)
Alle extra knopjes zijn sowieso even wennen, ik heb er 3 knopjes bij t.o.v. mijn oude volgens mij... (instelbare rijmodi etc)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05 06:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i699UoXt5Q9_g8LAcAgj8Av3mUk=/800x/filters:strip_icc()/f/image/cYvU8QtjeyMioVsZxn9DN0e0.jpg?f=fotoalbum_large

Nou het beest staat droog in de garage!

Ik vond het vanochtend toch een partij koud, was blij dat ik op de terugweg de handvat verwarming aan kon zetten. Geen overbodige luxe.

Het apparaat zit echt vol met opties:
  • Track mapping (wheelie control kan bijv uit) naast de standaard rain, sport en street
  • TC en ABS kunnen op het achterwiel uit (blijft dan wel aanwezig op het voorwiel).. Niet dat ik dit ooit ga gebruiken, maar omdat het kan..
  • KTM handvatverwarming
  • KTM quickshifter
  • KTM Myride (zowel telefoon als headset zijn te verbinden met de motor. Zo kan je bellen en je muziek bedienen vanaf bijv. Spotify)
  • Cruise control
En ik kwam erachter dat ik op het display de druk in de banden kan aflezen... 8)7

Vanmiddag even de valdoppen erop gezet. De sliders voor de voorvork en aan de achterkant hadden drie weken levertijd, dus dat duurt nog even.

Maar wat een apparaat.. En zelfs het geluid is bruut met de standaard uitlaat. Nu hopen dat het morgen lekker weer word voor een rondje! Er is al een kabel getrokken voor de Tomtom, alleen nog even een geschikte beugel vinden en plek.

Zal morgen een goede foto proberen te maken voor in de OP.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:35

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:35:
Hoe langer ik kijk, hoe meer ik denk dat ik nog niet klaar ben met dit ding. Er moet wel werk aan gebeuren... maar dat is ook leuk als het niet móet - gewoon als langzaamaan hobbyproject. En dan hoef ik al die Alp-kennis niet overboord te gooien...

Eerste keer in drie jaar dat ze de achtertuin ziet 8).

[Afbeelding]

Had ik toch een Marktplaats advertentie á 30 euro nodig om tot dit besef te komen }:O.
Volgens mij heb je straks ook ruimte zat. Dan zou ik 'm lekker mee verhuizen, evt. schorsen en in een hoekje zetten tot je er de tijd voor hebt :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• darkkingll
fdees schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Gefeliciteerd.

Maar die knipperlichten kan je volgens mij gewoon instellen, althans dat is zo bij mijn Triumph Scrambler 1200. Daar heb je 3 verschillende modi voor.
ooh. :)
Njah, zal sowieso eens het boekje gaan opzoeken alvast, ding heeft volgens mij heel veel gadgets in de elektronica

@Roy tof ding! Zijn leuke hooligan machines ;)

[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 14-03-2020 17:06 ]

• timmie271
darkkingll schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:02:
[...]

Zal vast even wennen zijn, maar ik vind van niet.. ben gewend om zelf het knopje weer in te duwen ;)
Alle extra knopjes zijn sowieso even wennen, ik heb er 3 knopjes bij t.o.v. mijn oude volgens mij... (instelbare rijmodi etc)
Och zelf indrukken kan altijd nog toch? :+

Ik heb straks een TC knopje en alarmverlichting knopje erbij.

Passeerknop is verplaatst naar verlichtingsknop...

En knipperlicht + claxon zijn dus omgedraaid. Zal nog vaak genoeg gaan toeteren :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:27

Vrijdag

De Goede

R0y. schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:03:
[Afbeelding]

• Track mapping (wheelie control kan bijv uit) naast de standaard rain, sport en street
Tien minuten later....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_U7tPt4qC_Hku7Fm-L2XK4BaC8Y=/f/image/nhRUEgVuuWsWFQEpR8C92DC5.gif

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• darkkingll
Haha, word dan leuk met de got ritten ;)

• R0y.
Nou ik had al een oeps momentje in de street mapping toen ik in zijn twee op de snelweg gas gaf :X

Moet dat ding echt nog leren kennen, wat een koppel. Niet normaal!

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

R0y. schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:14:
[...]

Nou ik had al een oeps momentje in de street mapping toen ik in zijn twee op de snelweg gas gaf :X

Moet dat ding echt nog leren kennen, maar wat een koppel. Niet normaal!
Zeg nou maar gewoon dat je innerlijke hooligan is ontketend >:) 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-04 20:39

Secsytime

Automagisch

Triumph Groningen?

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:34

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Vanmiddag weer even lekker gereden nadat ik m'n motor schoongemaakt had :)

Nog naar twee leerlingen gezwaaid maar beide zwaaiden niet terug ;( :P

Do { Ping } while ( LOL )

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Shadow_Agent schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:20:

Je moet ook niet zwaaien, LUMMEL!!!

Hi-Five mét handschoenen aan :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 18:03
Shadow_Agent schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:20:

Die krijgen op hun flikker als ze een hand van het stuur halen :9

Ik zwaaide naar iedereen op de lesmotor, maar goed, ik reed in december en ben geslaagd in januari dus zo veel waren het er niet. Vandaag heb ik denk ik wel 10 motorrijders gezien, er was er maar 1 die mid-bocht niet terug zwaaide (soit, dat is hem/haar vergeven).

• darkkingll
Nee, al heb ik die daar stond wel gebruikt voor het onderhandelen.. ;) de mijne komt bij motoplaza vandaan, 3k km op de klok, uit 2019.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

darkkingll schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:32:
[...]

Nee, al heb ik die daar stond wel gebruikt voor het onderhandelen.. ;) de mijne komt bij motoplaza vandaan, 3k km op de klok, uit 2019.
Ah die heb ik nog zien staan, mooi ding! En in de mooiste kleur.

Wat heb je uiteindelijk betaald als ik vragen mag? :+

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-05 16:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik ben ook weer in de markt voor een motor. Ik heb wat op het oog.. Zoiets, maar niet perse deze.

Afbeeldingslocatie: https://www.motoroccasion.nl/media/motoren/1024x768/bmw-r-1150-r-1332743.jpg

Zijn er kenners van BMW aanwezig?

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:37:
Ik ben ook weer in de markt voor een motor. Ik heb wat op het oog.. Zoiets, maar niet perse deze.

[Afbeelding]

* Vrijdag roept @noes

• HTT-Thalan

[Afbeelding]

Zou ik niet doen. Beter een Honda.

:9.

• darkkingll
Secsytime schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:37:
[...]

Ah die heb ik nog zien staan, mooi ding! En in de mooiste kleur.

Wat heb je uiteindelijk betaald als ik vragen mag? :+
genoeg, met inruil van de speed four(die net nieuwe banden had...) kreeg ik 2k korting

Vind zelf het parelmoerwit het mooiste trouwens, maar goed...

[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 14-03-2020 18:15 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 15:25
fdees schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Gefeliciteerd.

Hoe bevalt de Scrambler?
Ik heb afgelopen week de verbouwde Scrambler 1200 (Guy Martin) bij Blom even bekeken, super toffe machine. Komende weken eens een proefritje op eentje doen, niet die verbouwde. Ben wel benieuwd hoe dat rijdt :o

• timmie271
darkkingll schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:05:
[...]
genoeg, met inruil van de speed four(die net nieuwe banden had...) kreeg ik 2k korting

Heb hier ook een factuur op het bureau liggen waarvan ik hoop dat die niet te vaak langskomt :+

• Equator

Equator

Crew Council

HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:50:
[...]

Zou ik niet doen. Beter een Honda.

:9.
CB1300 is even boven mijn budget :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:17:
[...]

Heb hier ook een factuur op het bureau liggen waarvan ik hoop dat die niet te vaak langskomt :+
Volgende keer gewoon een 'zwarte' fiets kopen... Heb je ook geen last van facturen O-)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

darkkingll schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:05:
[...]

Ik heb zelf de parelmoerwitte 675 R.. heel erg mooi inderdaad :D. Alleen praktisch als je met mooi weer rijdt :+

• HTT-Thalan
Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:33:
[...]

CB1300 is even boven mijn budget :)
Een BMW is ook niet goedkoop :P. En als hij dat wel lijkt, zou ik lont ruiken :P.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27
DrivinUCrazy schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:14:
Heel lang verhaal over Arduino GPS logger.
  1. Door bij iedere start een nieuwe track te starten, maak je 7-8 tracks op een dag, makkelijk. Naar de verzamelplek rijden, even aftanken, op een andere plek zetten, een stint of 4-5 met de groep, richting huis nog langs het tankstation, en dan nog naar huis. Volgens mij geen ongewone dag, maar wel veel bestandjes. Logischer zou zijn om toch een bestandje per dag aan te gaan houden. Dan moet ik de bestandsnaam dus ook echt (weer) door de datum laten genereren en er ook echt zeker van zijn dat dit lukt.
  2. Als dit nu niet snel genoeg lukt krijgt het bestand gewoon een volgnummer: 3 files hebben een datum, de rest een volgnummer. 8)7
  3. Bestandsnaam = 000000<volgnummer>.gpx --> voor de snelle tellers, dat zijn 6 nullen, vanaf de 100e track 3 cijfers, een punt en 3 letters extensie. Past dus niet in het 8.3 standaard formaat voor simpele bestandssystemen waar ik hiermee te maken heb. De library die ik heb gebruikt zou hier zelfs op vast moeten lopen, dus ik vind het bijzonder dat het lukt. :P Wel simpel op te lossen door standaard 5 nullen te gebruiken.
Even gekeken: het volgnummer is gedeclareerd als een byte, dus maximaal 255. Op zich ook geen probleem, áls de datumextractie ook netjes lukt. (ik ben niet van plan meer dan 255 stints op een dag te rijden)
Wat blijkt nou: als ik het goed lees heb ik 2 regels te veel uitgeschakeld omdat ik dacht dat die voor debugging waren. Maar zo te zien kijken die regels of de data die de gps chip doorgeeft valide is. Met andere woorden: of daar onder andere een geldige datum en tijd in zit. Deze regels weer actief gemaakt. Ik verwacht dat het programma nu eerst op valide data wacht, en dan pas een bestandsnaam gaat aanmaken. Hoop ik tenminste. Altijd leuk, werken met libraries van iemand anders, en je eigen code gebruiken die je een jaar geleden hebt geschreven. Zelfs met commentaar moet je dan toch weer even inlezen hoe het zat.

Ben benieuwd of dit het oplost. Zo ja, dan zou ik verder kunnen met overbodige functionaliteit eruit slopen, en kan ik eens gaan nadenken over een POI functie bij een knopdruk.

Morgen de eerste ronde van het jaar rijden. 230km, en niet al te gekke wegen er in. Het zal wel fris zijn gok ik. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Equator

Equator

Crew Council

HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:46:
[...]

Een BMW is ook niet goedkoop :P. En als hij dat wel lijkt, zou ik lont ruiken :P.
Hmm. Van bj 2002 zitten ze allemaal wel bij elkaar in de buurt, een cb gaat daar 2500 overheen.

En ik wil weer eens wat anders. Kawasaki gereden, yamaha gereden en de BMW is gewoon een natte droom. Hoewel de fjr1300 ook erg mooi is, maar ben sinds mijn diversion een beetje uitgekeken op tupperware :P

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Tankiej schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:12:
[...]

Hoe bevalt de Scrambler?
Ik heb afgelopen week de verbouwde Scrambler 1200 (Guy Martin) bij Blom even bekeken, super toffe machine. Komende weken eens een proefritje op eentje doen, niet die verbouwde. Ben wel benieuwd hoe dat rijdt :o
De scrambler bevalt echt heel goed. Het is een genot om mee te rijden. Het rijdt echt heel makkelijk je bent er direct mee weg en voor mij persoonlijk voelt alles qua ergonomie perfect aan (1.88). Zeker de XE is qua opties echt een volledige motor heb er ook nog de bluetooth-module bij laten zetten en dat is echt een fijne toevoeging. Ook gewoon de handvatverwarming dat dit erop zit is zeker met het huidige weer heel fijn. Daarnaast merk ik ook dat cruise-controle op rechte einde ook wel heel fijn is en dat ik dit steeds meer ga gebruiken. Heb er sinds eind januari ook al meer dan 1000 km mee gereden en geen problemen gehad en ik rij alleen in het weekeind. Woon-werkverkeer is voor mij 10 minuten lopen, dus zonde om de motor te pakken. De usb-lader is ook wel handig met navigatie, zeker na een langere rit is de je telefoon dan gewoon opgeladen en met een korte usb-kabel met haakse poort past een grote telefoon er ook makkelijk in.

Ook "offroad" (lees grindpadden) geeft de motor direct vertrouwen en is de offroad-modus echt heel leuk, je kan makkelijk aan het gas hangen en het achterwiel spint dan door, maar je hebt constant het gevoel dat je controle erover hebt. Ook putten werkt de ophanging goed weg en staand rijden gaat ook zonder enige moeite, stuur en controls zijn dan gewoon goed te bedienen. Dus het is ook zeker een leuke motor om eens mee te gaan spelen, gok dat wheelies ook geen probleem zijn. Maar dat mag iemand anders voor mij eens proberen ;)

Het is natuurlijk niet een snelheidsmonster, althans het trekt nog steeds goed door. Het blokt trekt gewoon altijd lekker vanuit onderuit en in gewoon verkeer heb je eigenlijk de eerste twee versnellingen niet nodig, alleen eens bij een stoplicht. Ook is het zelfs met het "tour" scherm nog een hele kale fiets en zit je eigenlijk altijd wel in de wind, gok dat dit scherm de wind tot net onder borsthoogte wat verminderd. Zeker op hogere snelheden is dit wel goed te merken. In een de review van pro-motor spraken ze er ook over dat het geen motor is om met meer dan 140 km/u over de autobahn naar Zwitserland te knallen, dit kan ik volledig beamen. Maar een gangetje van 110 ~ 120 km/u is wel goed te doen, gok dat ervaring hierin ook weer een wat beperkende factor is. Net als glooiende polderwegen rijdt de motor voortreffelijk en merk ik vooral dat ik nog meer ervaring als rijder nog heb om beter te gaan rijden.

De motor heeft voor mij eigenlijk 2 minpuntjes :/ .
  1. Bluetooth-module kan geen .gpx inladen voor routes, maar ik heb er hoop in dat Triumph dit nog gaat toevoegen, want dan heb je wel een hele compleet tourritten pakket. Daar moet ik nu hopelijk nog even een tijdelijke oplossing voor zoeken (lees zorgen dat rijmaten een gps-kopen >:) )
  2. Het zadel is na een uur of 2 rijden niet altijd even comfortabel. Maar merk wanneer ik wat actiever rijd, dat ik er dan minder last van heb. Mogelijk in de toekomst eens een andere voering erin laten steken.
Wat ook heel fijn is dat voor alle accessoires de installatiehandleiding online staat, dus heb er zelf al bobbins en voorvorkbeschermers gemonteerd en binnenkort, maar eens de valbeugel ook gaan monteren.

Maar mij krijgen ze de komende jaren echt niet op een andere motor, deze is veel te mooi en veel te leuk om te rijden.

• HTT-Thalan
Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:53:
[...]

Hmm. Van bj 2002 zitten ze allemaal wel bij elkaar in de buurt, een cb gaat daar 2500 overheen.

En ik wil weer eens wat anders. Kawasaki gereden, yamaha gereden en de BMW is gewoon een natte droom. Hoewel de fjr1300 ook erg mooi is, maar ben sinds mijn diversion een beetje uitgekeken op tupperware :P
Je weet dat ik je maar op stang zit te jagen he? :P.

• Equator

Equator

Crew Council

HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:55:
[...]

Je weet dat ik je maar op stang zit te jagen he? :P.
Nee, ik had de sarcasme knop uitgezet :o

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:57:
[...]

Ik dacht dat er op dit forum geen sarcasme werd gebruikt, maar heel zinnig en inhoudelijk alleen over motoren werd gediscussieerd. :+
Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:53:
[...]

Een Triumph Scrambler 1200XE bevat ook eigenlijk geen tupperware :P .

Doel van het jaar: meer mensen op een scrambler 1200 krijgen zodat de aftermarket-onderdelen markt er voor groeit.

• HTT-Thalan
Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:57:
[...]

Kijk voordeel van BMW is dat je in principe niet hoeft te kiezen.

Bagageruimte? Lekker zitten? Veel opties? Maar ook de leernichten op de tupperwarefietsen bijhouden?

https://www.motoroccasion...-k-1600-gtl-m1335886.html

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ooo0mOqkvig]

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2020 19:06 ]

• timmie271
Will_M schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:33:
[...]

Volgende keer gewoon een 'zwarte' fiets kopen... Heb je ook geen last van facturen O-)
Hij is mat zwart :P

Maar het was de enige 2e hands die er van online stond. Dus zwart was nu nog niet gelukt met deze motor :P

• Equator

Equator

Crew Council

Lekker zitten en onderin het toerental lekker vermogen. Ik hoef niet hard te kunnen rijden, maar wil wel vlot weg kunnen komen.

• Tankiej
fdees schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:54:
[...]

De scrambler bevalt echt heel goed. Het is een genot om mee te rijden. Het rijdt echt heel makkelijk je bent er direct mee weg en voor mij persoonlijk voelt alles qua ergonomie perfect aan (1.88). Zeker de XE is qua opties echt een volledige motor heb er ook nog de bluetooth-module bij laten zetten en dat is echt een fijne toevoeging. Ook gewoon de handvatverwarming dat dit erop zit is zeker met het huidige weer heel fijn. Daarnaast merk ik ook dat cruise-controle op rechte einde ook wel heel fijn is en dat ik dit steeds meer ga gebruiken. Heb er sinds eind januari ook al meer dan 1000 km mee gereden en geen problemen gehad en ik rij alleen in het weekeind. Woon-werkverkeer is voor mij 10 minuten lopen, dus zonde om de motor te pakken. De usb-lader is ook wel handig met navigatie, zeker na een langere rit is de je telefoon dan gewoon opgeladen en met een korte usb-kabel met haakse poort past een grote telefoon er ook makkelijk in.

Ook "offroad" (lees grindpadden) geeft de motor direct vertrouwen en is de offroad-modus echt heel leuk, je kan makkelijk aan het gas hangen en het achterwiel spint dan door, maar je hebt constant het gevoel dat je controle erover hebt. Ook putten werkt de ophanging goed weg en staand rijden gaat ook zonder enige moeite, stuur en controls zijn dan gewoon goed te bedienen. Dus het is ook zeker een leuke motor om eens mee te gaan spelen, gok dat wheelies ook geen probleem zijn. Maar dat mag iemand anders voor mij eens proberen ;)

Het is natuurlijk niet een snelheidsmonster, althans het trekt nog steeds goed door. Het blokt trekt gewoon altijd lekker vanuit onderuit en in gewoon verkeer heb je eigenlijk de eerste twee versnellingen niet nodig, alleen eens bij een stoplicht. Ook is het zelfs met het "tour" scherm nog een hele kale fiets en zit je eigenlijk altijd wel in de wind, gok dat dit scherm de wind tot net onder borsthoogte wat verminderd. Zeker op hogere snelheden is dit wel goed te merken. In een de review van pro-motor spraken ze er ook over dat het geen motor is om met meer dan 140 km/u over de autobahn naar Zwitserland te knallen, dit kan ik volledig beamen. Maar een gangetje van 110 ~ 120 km/u is wel goed te doen, gok dat ervaring hierin ook weer een wat beperkende factor is. Net als glooiende polderwegen rijdt de motor voortreffelijk en merk ik vooral dat ik nog meer ervaring als rijder nog heb om beter te gaan rijden.

De motor heeft voor mij eigenlijk 2 minpuntjes :/ .
  1. Bluetooth-module kan geen .gpx inladen voor routes, maar ik heb er hoop in dat Triumph dit nog gaat toevoegen, want dan heb je wel een hele compleet tourritten pakket. Daar moet ik nu hopelijk nog even een tijdelijke oplossing voor zoeken (lees zorgen dat rijmaten een gps-kopen >:) )
  2. Het zadel is na een uur of 2 rijden niet altijd even comfortabel. Maar merk wanneer ik wat actiever rijd, dat ik er dan minder last van heb. Mogelijk in de toekomst eens een andere voering erin laten steken.
Wat ook heel fijn is dat voor alle accessoires de installatiehandleiding online staat, dus heb er zelf al bobbins en voorvorkbeschermers gemonteerd en binnenkort, maar eens de valbeugel ook gaan monteren.

Maar mij krijgen ze de komende jaren echt niet op een andere motor, deze is veel te mooi en veel te leuk om te rijden.
Klinkt goed!
Ik ben vooral ook benieuwd naar de ergonomie tijdens een rit, bij stilstand zit hij erg goed in ieder geval. Ben zelf ook niet de kleinste met 1.90 :P

Ik heb zelf een Garmin die meegaat naar de volgende motor, of evt vervangen wordt door eentje van de nieuwe generatie. Dus dat met die gpx in het ingebouwde systeem is voor mij geen probleem.

Het punt waar ik over twijfel zijn de bagagemogelijkheden, of eigenlijk het gebrek er aan. Je kan één tas aan de zijkant doen, waar de uitlaat niet zit, en een (rol)tas achterop. Nu heb ik een volledige kofferset (zijkoffers + topkoffer) op m'n motor, die met de langere reizen altijd allemaal meegaan.

De andere motoren op m'n lijstje hebben daar veel meer opties voor, zijn allemaal allroad. Dus dat wordt dan wel een stapje terug. Maar als de Scrambler het plezier levert die ik overal hoor, dan kan ik daar misschien wel mee leven :D

• darkkingll
timmie271 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:17:
[...]

Ah Ja. Njah, ik heb mazzel met mijn ouders en dat ik behoorlijk wat geld kreeg voor de oude triumph, anders had ik dit nu ook niet kunnen doen.. en ach, nu hebben wij beide wel motoren die weer flink lang mee kunnen, zonder(klopt af) groot en duur onderhoud..

• darkkingll
Secsytime schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:33:
[...]

Ik heb zelf de parelmoerwitte 675 R.. heel erg mooi inderdaad :D. Alleen praktisch als je met mooi weer rijdt :+
Ideaal voor mij dus ;)

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Tankiej schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:12:
[...]

Klinkt goed!
Ik ben vooral ook benieuwd naar de ergonomie tijdens een rit, bij stilstand zit hij erg goed in ieder geval. Ben zelf ook niet de kleinste met 1.90 :P

Ik heb zelf een Garmin die meegaat naar de volgende motor, of evt vervangen wordt door eentje van de nieuwe generatie. Dus dat met die gpx in het ingebouwde systeem is voor mij geen probleem.

Het punt waar ik over twijfel zijn de bagagemogelijkheden, of eigenlijk het gebrek er aan. Je kan één tas aan de zijkant doen, waar de uitlaat niet zit, en een (rol)tas achterop. Nu heb ik een volledige kofferset (zijkoffers + topkoffer) op m'n motor, die met de langere reizen altijd allemaal meegaan.

De andere motoren op m'n lijstje hebben daar veel meer opties voor, zijn allemaal allroad. Dus dat wordt dan wel een stapje terug. Maar als de Scrambler het plezier levert die ik overal hoor, dan kan ik daar misschien wel mee leven :D
Denk dat het qua rijpositie dan wel redelijk goed gaat komen. Maar ik ben deze tegenkomen op een of andere facebookgroep van Triumph Scrambler 1200 XE. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fn6sf6tLwLVRGLtfeWylAwkKEm0=/f/image/MvJPzXfRK2zNdpaMh9jILLZw.jpg

Dus het is blijkbaar toch goed mogelijk om er toch koffers op te monteren. >:) . Dus dat is ook geen beperking meer. Persoonlijk zou ik wel de rechter stang voor de uitlaat wat anders gedaan hebben. Maar ik weet niet waar ze dit op gebaseerd hebben. Het is natuurlijk ook echt de vraag of je zoveel bagage nodig hebt, maar daar zal ik van de zomer wel achter komen. Heb het idee dat je in een roltas nog best wat kwijt kan en zeker als je geen passagier hebt kan er echt een grote tas achterop in combinatie met het rek.

Maar het is echt iedere keer weer een smile :*) op je gezicht en wanneer je stopt bij een paar motorrijders krijg je alleen maar positieve opmerkingen. :D

• timmie271
darkkingll schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:23:
[...]

Ah Ja. Njah, ik heb mazzel met mijn ouders en dat ik behoorlijk wat geld kreeg voor de oude triumph, anders had ik dit nu ook niet kunnen doen.. en ach, nu hebben wij beide wel motoren die weer flink lang mee kunnen, zonder(klopt af) groot en duur onderhoud..
Hier de 250 los verkocht aan handelaar voor een prima bedrag :)

Bij mij krijgt ie een 1000 beurt op aflevering dus hier inderdaad ook de 1e 12k km geen beurt nodig :9

• timmie271
fdees schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Denk dat het qua rijpositie dan wel redelijk goed gaat komen. Maar ik ben deze tegenkomen op een of andere facebookgroep van Triumph Scrambler 1200 XE. :D

[Afbeelding]

Dus het is blijkbaar toch goed mogelijk om er toch koffers op te monteren. >:) . Dus dat is ook geen beperking meer. Persoonlijk zou ik wel de rechter stang voor de uitlaat wat anders gedaan hebben. Maar ik weet niet waar ze dit op gebaseerd hebben. Het is natuurlijk ook echt de vraag of je zoveel bagage nodig hebt, maar daar zal ik van de zomer wel achter komen. Heb het idee dat je in een roltas nog best wat kwijt kan en zeker als je geen passagier hebt kan er echt een grote tas achterop in combinatie met het rek.

Maar het is echt iedere keer weer een smile :*) op je gezicht en wanneer je stopt bij een paar motorrijders krijg je alleen maar positieve opmerkingen. :D
Wel een aparte manier van neerzetten zo :S

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

timmie271 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Wel een aparte manier van neerzetten zo :S
Ja, volgens mij is het horizontaal parkeren niet helemaal goed gelukt. :P

Denk dat ze dit hebben gedaan om de lean-angle aan te tonen of laten zien dat het stevig is. Je hebt in ieder geval zo geen standaard nog en hoeft ook niet bang te zijn om de lak op je tank te beschadigen.

• Tankiej
fdees schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:28:
[...]

[Afbeelding]

Ja oke, het kan natuurlijk altijd _O-
Hij wordt wel erg breed zo, maar je moet er iets voor over hebben.

Ik denk dat die Triumph tas voor aan de zijkant wel groot genoeg is voor een (lang) weekend weg. Dat deed ik op m'n vorige motor ook met alleen een tanktas. Dan een roltas erbij als je wat langer weggaat en het is vast wel te doen. Ben nu ook wel wat verwend met alle kofferruimte natuurlijk :+

• Equator

Equator

Crew Council

Hmm, tussen de file doorlaveren lijkt me geen optie :)

Dat kost buitenspiegels

• timmie271
Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:50:

Dat kost buitenspiegels
Ze gaven niet genoeg ruimte kun je dan zeggen :P

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Tankiej schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Ja oke, het kan natuurlijk altijd _O-
Hij wordt wel erg breed zo, maar je moet er iets voor over hebben.

Ik denk dat die Triumph tas voor aan de zijkant wel groot genoeg is voor een (lang) weekend weg. Dat deed ik op m'n vorige motor ook met alleen een tanktas. Dan een roltas erbij als je wat langer weggaat en het is vast wel te doen. Ben nu ook wel wat verwend met alle kofferruimte natuurlijk :+
Dat is de juiste instelling ;) . Volgende stap is een tinyhouse.
Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:50:

Dat kost buitenspiegels
Dat gebeurd achter je. Wat achter je ligt is verleden en daaraan kan je niets veranderen >:) .

Maar nee, files lijkt me niet heel handig met de configuratie. Maar dat lijkt me met zijkoffers sowieso al vrij lastig en het stuur op de XE is nu ook niet bepaald smal als ik er zo over nadenk :/ Zullen we het erop houden dat er motoren zijn die meer geschikt zijn voor woon-werkverkeer. Iets met kappen en algemeen minder leuk.

• DrivinUCrazy
Als je motor pakweg een meter breed is achter moet je niet de smalle ruimtes opzoeken waarbij je de motor eens even wat schuin moet houden om het stuur er door te krijgen. Dat levert schadeformulieren op. Verder valt het best wel mee, in de file heb je meer ruimte dan je denkt.
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:04:
[...]

Kijk voordeel van BMW is dat je in principe niet hoeft te kiezen.

Bagageruimte? Lekker zitten? Veel opties? Maar ook de leernichten op de tupperwarefietsen bijhouden?

https://www.motoroccasion...-k-1600-gtl-m1335886.html

[YouTube]
Nu heb ik al een aardige reisfiets, maar naar het schwarzwald gaat straks, naast Joopie, ook een K1600GTL mee. Die reist pas echt in luxe. :o

[ Voor 51% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-03-2020 20:08 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:07:
Als je motor pakweg een meter breed is achter moet je niet de smalle ruimtes opzoeken waarbij je de motor eens even wat schuin moet houden om het stuur er door te krijgen. Dat levert schadeformulieren op. Verder valt het best wel mee, in de file heb je meer ruimte dan je denkt.
Met zo'n mammoet met koffers máák je ruimte in de file :+.

Ik krijg nu net een enthousiast bericht van een man uit Etten-Leur die heel graag de alp wil komen bekijken morgen. Ik heb me voorgenomen dat er niet gesjacherd gaat worden :P. Als ze weggaat, dan niet voor minder dan de vraagprijs. En dat investeer ik dan deels in verbeteringen voor de NC, waar ik nog geen geschikte naam voor heb trouwens. "De NC" klinkt zo suf :P.

Ik stel een slopen is kopen contractje op en rij mee met de camera aan, we nemen geen risico's :P.

[ Voor 34% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2020 20:13 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:09:
[...]
"De NC" klinkt zo suf :P.
[...]
Nessie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaizAo-Df43OBr1_GR81z37nqu4=/f/image/ruHjhqo0lKXVGcRbZs8UZ8bP.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Dryhte op 14-03-2020 20:45 ]

• timmie271
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:09:
[...]

En dat investeer ik dan deels in verbeteringen voor de NC, waar ik nog geen geschikte naam voor heb trouwens. "De NC" klinkt zo suf :P.
Volgens @NLDViane heb ik de mijne al Elsa genoemd :P

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.cinefilos.it/wp-content/uploads/2019/01/elsa-frozen-e1547806447486.jpg?fit=1200%2C601&ssl=1

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
Vandaag mijn "werk" motor ook maar weer eens schoon gemaakt. Is de winter redelijk doorgekomen.
Op naar de 50k 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObSC2MiXM0C0-cqJMOGSU2obeY8=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Mp5jwFLBHrfM5xF6Q7sT3JBl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVQ1WN-KlyBsPTURLI-hK0MkYEM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/jcwHmzEHuEkB4Fqr1pSedK1Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfUuL5ngOffAB2nHXw5JGXhL39s=/800x/filters:strip_icc()/f/image/H9EW74cL6F6kFNrXicDkcytX.jpg?f=fotoalbum_large

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:54

Wokschotel

Op 6 wielen

f2ride2001 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:44:
Vandaag mijn "werk" motor ook maar weer eens schoon gemaakt. Is de winter redelijk doorgekomen.
Op naar de 50k 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ej, die lijkt op de mijne :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CGUnAxSgPJ-sb7rLkddUSUdsEc=/800x/filters:strip_icc()/f/image/EVg4LWTGqrq80YvHnmK9NqJj.jpg?f=fotoalbum_large

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[Afbeelding]

@Vrijdag weet nou niet of ik kénner ben, maar heb er inderdaad wel 3 (waarvan één auto, dus die telt niet). Wat zijn je vragen @Equator? Dit is wel een mooie R1200R classic.
R0y. schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:03:
[Afbeelding]

Nou het beest staat droog in de garage!
[...]
Gefeliciteerd!
Toen ik vanmiddag bij Arie Molenaar wegreed zag ik een jongen op een KTM SuperDuke wegrijden (proefrit, groene platen)... en meteen op zn bek gaan. Was niet zo ready-to-race dus, ondanks het revven wat hij wel deed voor vertrek. Hoop dat het meevalt voor m, qua schade/kosten. Hij zal wel een flinke deuk in zn ego hebben, er stonden best wat lui te kijken op het parkeerterrein.

Gelukkig overkwam mij dat niet toen ik met deze BMW R1250RS op pad ging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ahcl5fSyH8PtvMbtz2WhIJkqjHI=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/zmkbcNcSDQmj96k6FUnnmfUs.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek-PDO5s-kY1l9k_BQgQ81bWpcw=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/Im4A1KnJOFLHhqKPlASy6CNe.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvOGhLEsehP_NW0yElqlGTtXkjI=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/K7AkCV4PTk9AIV2aStiXWfar.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjhN8hP-5XWJlHDcLWDAX8ALecg=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/Rx5FpiRNEcYHRllQJoGh54ub.jpg?f=fotoalbum_medium

Niet alleen een prachtig ding om te zien, maar rijdt ook écht goed. Ruim voldoende power, doet in dat opzicht niet onder voor de S1000RR - ja, minder op top, maar in het middengebied heel krachtig. Qua zit precies goed voor mij, sportief maar niet krap, voelde vanaf de eerste meters goed - meteen veel vertrouwen. Die gaat er wel komen :Y - maar nog wel even het juiste moment afwachten (verkoop S1000RR, verbouwing, evt andere dromen dit jaar, wat doet economie met COVID19?). Alternatief zou zijn de aanschaf een jaartje uit te stellen (S1000RR particulier verkopen), en een RS huren als ik eens een trip wil maken.

Was wel iets minder fan van de Michelin Road 4 bandjes die eronder lagen: vielen wel lekker de bocht in, maar daarna voelden ze ineens alsof ze door willen vallen. Net als wat vierkante banden doen, maar dan verder in de hellingshoek. De motor kon en wilde wel platter dan ik er mee durfde door deze bandjes.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 12:55

botoo

💀 too old to die young

@f2ride2001 Ziet er alleraardigst netjes uit zo :Y)
(wat staat er toch op de zijkant? Van Stom?) :+

[ Voor 7% gewijzigd door botoo op 14-03-2020 20:48 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• DrivinUCrazy
@noes Geinig, ik kende het hele model niet eens. Ziet er wel uit als iets waar ik ook wel blij van kan worden. Dit heeft tenminste niet die "dichtgeslagen-oog-look" van de GS.

@f2ride2001 Op naar de 50k? Dan moet je er nog 49,5k zeker? Die ziet er echt nog netjes uit!

[ Voor 21% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-03-2020 20:53 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 12:55

botoo

💀 too old to die young

Eén van de lesmotoren waar ik op rijd, BMW F700GS heeft dat 'vallen' in de bocht ook, voor mij een ongewenst gevoel, lijkt wel of er een verlengde voorvork op zit (als je ooit op een fiets met lange voorvork gereden hebt dan weet je wat ik bedoel) ik zal de volgende keer eens controleren of er ook vierkante banden onder liggen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
Mooi O+
Ik heb ook nog aan de XT (spaak wielen) gedacht, maar voor iemand die dagelijks onderweg is leek het mij teveel poetswerk.

Tot nu toe bevallen de giet wielen ook prima. Hij komt er, na de winter, best aardig uit. Heb wel een paar boutjes vervangen door RVS exemplaren. Die dingen die Suzuki monteert mogen eigenlijk geen bouten heten..... We staan op dit moment op 43k in ruim 2 jaar _/-\o_

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:54

Wokschotel

Op 6 wielen

f2ride2001 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:58:
[...]

Mooi O+
Ik heb ook nog aan de XT (spaak wielen) gedacht, maar voor iemand die dagelijks onderweg is leek het mij teveel poetswerk.

Tot nu toe bevallen de giet wielen ook prima. Hij komt er, na de winter, best aardig uit. Heb wel een paar boutjes vervangen door RVS exemplaren. Die dingen die Suzuki monteert mogen eigenlijk geen bouten heten..... We staan op dit moment op 43k in ruim 2 jaar _/-\o_
Die van mij heeft 7k, ben een mooi weer rijder :P Sinds vandaag rijd ik rond met een Topsellerie zadel. Verhoogd en gelvulling. Weldaad voor de billetjes :P

Welke bouten bedoel je?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:54:
Eén van de lesmotoren waar ik op rijd, BMW F700GS heeft dat 'vallen' in de bocht ook, voor mij een ongewenst gevoel, lijkt wel of er een verlengde voorvork op zit (als je ooit op een fiets met lange voorvork gereden hebt dan weet je wat ik bedoel) ik zal de volgende keer eens controleren of er ook vierkante banden onder liggen.
Het kan ook gewoon de vorm van de band zijn, dat zie je niet perse van buitenaf. Iedere fabrikant heeft een andere vorm van de bolling van de band: de één is platter, of ronder, of V-vormiger.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:52:
@noes Geinig, ik kende het hele model niet eens. Ziet er wel uit als iets waar ik ook wel blij van kan worden. Dit heeft tenminste niet die "dichtgeslagen-oog-look" van de GS.
[..]
Is wel een heel ander doel dan de GS: een GS(A) is een allroad, verhoogd en met breed stuur. Een RS is juist een sportieve tourer. Houding en stuurgedrag zijn heel anders, hoewel je bij allebei wel een beetje sportief en toch ook wel rechtop zit.

[ Voor 30% gewijzigd door noes op 14-03-2020 21:08 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 14:47
Ik zag hier in Alphen opvallend veel motoren vandaag... Is natuurlijk wel het ideale vermaak zolang je bij andere mensen uit de buurt moet blijven :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Chakotay schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:13:
Ik zag hier in Alphen opvallend veel motoren vandaag... Is natuurlijk wel het ideale vermaak zolang je bij andere mensen uit de buurt moet blijven :)
Goedhart had vandaag een event :)

@noes jij bent onze residente BMW rijder hier toch 8)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Jaaaa ok ok :9 maar als @Equator nou meteen zn vraag had gesteld, had ie misschien al antwoord gehad :Y

• Equator

Equator

Crew Council

noes schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:45:
[...]

Jaaaa ok ok :9 maar als @Equator nou meteen zn vraag had gesteld, had ie misschien al antwoord gehad :Y
Oh, ik was vooral benieuwd naar de nadelen van een boxer, ik las het e.e.a. over haperen, bij lage toerentallen. En waar je op moet letten bij de R1150 R.

Tot slot zag ik er meerdere op occasion sites waar een deukje in de tank zit. Slaat het stuur uit tot aan de tank, of niet. Het lijkt telkens op dezelfde plaats te zijn, zodoende.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Chakotay schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:13:
Eventjes de polder ingedoken :P

• HTT-Thalan
Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:06:
Oh, ik was vooral benieuwd naar de nadelen van een boxer, ik las het e.e.a. over haperen, bij lage toerentallen.
Er bestaan geen slechte motor configuraties meer vind ik. Je moet jezelf op zijn hoogst een bepaalde rijstijl aanmeten die hij de motor past. En in het geval van een BMW boxer ook een dikke snor laten staan.

Ga maar eens een paar proefritjes maken, in zekere zin heeft elke motorconfig een leuke kant, zodra je die lol vind neem je de rest voor lief.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:06:
[...]

Oh, ik was vooral benieuwd naar de nadelen van een boxer, ik las het e.e.a. over haperen, bij lage toerentallen. En waar je op moet letten bij de R1150 R.

Tot slot zag ik er meerdere op occasion sites waar een deukje in de tank zit. Slaat het stuur uit tot aan de tank, of niet. Het lijkt telkens op dezelfde plaats te zijn, zodoende.
Die laatste vraag kan ik je niet beantwoorden (daarvoor wellicht even op type specifieke fora zoeken, bijv de subs op motor-forum). Die eerste (twee?) wel. Een oudere boxer is een tikkie agrarisch, maar wel krachtig en soepel. Het rijdt leuk, heeft duidelijk een eigen karakter. Haperen doen ze niet, voor ik weet. BMW was al vrij vroeg met injectie op motoren, en de R1200RT uit 2005 die ik heb laat dat merken door een aan/uit punt vlak na gas openen. Ik heb het nauwelijks door (misschien aan gewend inmiddels?), maar er zijn mensen die er op afknappen - wellicht dat daar het 'haperen' vandaan komt. Een boxer is niet zo opzwepend als een 4-in-lijn en de oude hebben geen eindschot, wel zijn ze krachtig over het hele bereik en je zal dus vaak vrij lage toeren kunnen draaien en toch vlot rijden. Met mijn RT doe ik ongeveer 1:18 a 19, en dat is een vrij gebruikelijk verbruik.

Ze gaan niet snel stuk, maar er zijn wel wat aandachtspunten: koppeling vervangen is abeidsintensief en daardoor duur als je het niet zelf kan. De koppeling gaat zéér lang mee (is een droge koppeling zoals een auto heeft) maar ooit is ie aan de beurt. Bij twijfel over de koppeling (toeren maken zonder snelheid te winnen bijv), de motor laten staan of nieuwe koppeling bedingen bij verkoop. Ook kan de koppeling verslijten door olielekkage aan de achterzijde van het blok, dus let daar ook op. Een olie/luchtgekoelde boxer lust wel een beetje olie, dus iedere 2x tanken checken. Is geen moeite, motor op de middenbok en later even kijken hoe vol het peilglaasje staat. Cardan kan ook problemen geven als de rubbers slecht zijn en/of de olie eruit is, dus die moet eens in de zoveel tijd worden gechecked.
Let dus op onderhoudsboekjes: dealer of specialist heeft de voorkeur, het is toch net een ander beestje dan bijv een Japanse 4-in-lijn met ketting.

Lekker proefritten maken, enjoy :Y

• R0y.
Vrijdag schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Nee dat was afgelast ivm het virus. Ze hadden het gewoon ongelofelijk druk. De verkoper gaf aan dat ze vorig weekend zo’n 1000 bezoekers hebben gehad!

Ook waren er veel motoren die waren verkocht. Ze hadden mij al eerder gebeld of ik er om kon komen omdat te veel mensen hun motor vandaag zouden komen afhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 14-03-2020 22:24 ]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:41

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Eoghlear schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:13:
[...]

Misschien met ROK straps?
Heb zelf ook een setje gehaald, alleen nog niet gebruikt maar, leek me perfect voor een drybag op de street scrambler vast te zetten.
Die klinken best goed! Ik loop redelijk te klooien met mijn bagagenet altijd, en denk ook niet dat deze een lang leven beschoren heeft. Die Rok straps, hoewel vrij prijzig, klinken wel duurzaam en secure.
kevlar01 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Misschien powdercoaten?
En anders een rubberen sleeve eromheen? Mss minder mooi maar voorkomt schade.
Helpt een poedercoating tegen krassen? Ik dacht dat dit vooral een bepaalde look opleverde? Rubberen sleeves lijkt me niet echt mooi, hoewel het zeker zal werken.
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Kun je om die spullen mee te nemen niet een paar dikke leren tassen achterop gooien? Dat is wel "des harley's" natuurlijk.
Maandag kan ik mijn zadeltassen set van de leermaker ophalen (zat een scheurtje in). Dan moet ik er nog een frame voor maken en kan ik die installeren (tweedehands op Marktplaats gescoord voor 3 tientjes). Dat is dan voor wanneer ik een dagje weg ga ofzo, waar ik dan eten/drinken etc. in kwijt kan. Voor langere trips heb ik echter een waterdichte "zak" van 80L die ik dan aan mijn sissybar wil knopen. Momenteel heb ik daar vooral mijn rugzak (bij gebrek aan die zadeltassen), en daar komt de schade dus al door.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• HTT-Thalan
LankHoar schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:24:
Momenteel heb ik daar vooral mijn rugzak (bij gebrek aan die zadeltassen), en daar komt de schade dus al door.
Een motor kopen die niet van pisbakkenstaal is gelast? :P.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:41

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:28:
[...]

Ik heb het idee dat je het niet zo op Harleys hebt :P Maar dit mag je prima zeggen; de sissybar is niet origineel, en volgens mij door een of andere n00b zonder oog op stijl in elkaar gelast; alles op de motor is rond of afgerond, en de sissybar is van vierkant staal 8)7

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Equator

Equator

Crew Council

HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:17:
[...]

Er bestaan geen slechte motor configuraties meer vind ik. Je moet jezelf op zijn hoogst een bepaalde rijstijl aanmeten die hij de motor past. En in het geval van een BMW boxer ook een dikke snor laten staan.
Ik lees anders genoeg over
K onstantes
F ahrn
R ukkeln
In normaal Nederlandsch: het tijdens constante snelheid lichtjes hikken in de aandrijving.
Alsof er om de paar honderd meter effe een rukje aan het gas wordt gegeven.
Dat schijnt toch nog voor te komen. En de snor heb ik al, net als de stoppelbaard.
Ga maar eens een paar proefritjes maken, in zekere zin heeft elke motorconfig een leuke kant, zodra je die lol vind neem je de rest voor lief.
Oh, een proefrit komt er vast wel. Het zal wel weer even wennen worden, al in geen 8 jaar gereden..

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:28:
[...]

Dus de enige oplossing is dan de Ducati Panigale V4 Superleggera. Die is haast volledig van carbon en dat roest niet O-)

• HTT-Thalan
LankHoar schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:32:
Ik heb het idee dat je het niet zo op Harleys hebt :P Maar dit mag je prima zeggen; de sissybar is niet origineel, en volgens mij door een of andere n00b zonder oog op stijl in elkaar gelast; alles op de motor is rond of afgerond, en de sissybar is van vierkant staal 8)7
Ik vind Harleys geweldig :P er zijn weinig motoren die je gelijk voor de geest springen als je het over motoren hebt, de Harley is een icoon. Maar ik vind de zithouding drie keer niks, de meesten maken teveel lawaai en betrouwbaarheid is niet helemaal op Japans niveau :P dus mij zal je er niet op zien.

En nu ga ik slapen, ik heb morgen een video-call om te Transalp te verkopen :P.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2020 22:42 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:25
Equator schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:32:
[...]

Ik lees anders genoeg over

[...]

Dat schijnt toch nog voor te komen. En de snor heb ik al, net als de stoppelbaard.

[...]

Oh, een proefrit komt er vast wel. Het zal wel weer even wennen worden, al in geen 8 jaar gereden..
Ofwel surging, komt wel eens voor bij de R1100 en 1150 modellen. Zelf heb ik er weinig last van gehad met mijn R1100GS. Bij elke beurt deed ik wel de gashuizen synchroniseren dat helpt al een hoop. Ik hoorde dat bij de 1150’s het nog minder aan de orde is en mocht het echt heel hinderlijk worden, en syncen helpt niet meer, dan kan je altijd nog een john gemi chip plaatsen die lost het voorgoed op. Zelf heb ik dat nooit nodig gevonden en heb ik enorm veel lol gehad aan mijn R1100 voor hoelang het duurde. Die boxer motoren hebben echt een berg karakter, ik wil niets anders meer. Naja wellicht een V2 of V4 voor erbij.

Onderhoud is rete simpel en die van mij had bij aanschaf net een nieuwe koppeling gekregen. Dat is de enige arbeidsintensieve onderhoudshandeling, maar als je de motor op de juiste manier gebruikt dan kan de koppeling makkelijk 100k halen. Het is zoals @noes al zei een droge koppeling en die vergen een ander manier van rijden / koppelen. Je kan de koppeling beter niet laten slippen zoals bij motoren met een natte koppeling, dan brand je er namelijk doorheen.

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 14-03-2020 23:13 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.