Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.988 views

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Is waarschijnlijk een OSCO systeem, al zijn er ook meerdere (én goedkopere) alternatieven voor dat systeem op de markt.

Dat OSCO systeem is overigens wel goed!! Werkt met een simpel pompje / plunjer waar je een paar honderd meter voordat je thuis bent even een keer aan trekt zodat de olie gedurende de laatste paar meters netjes over de ketting en kettingwielen verspreid wordt. Kettingzaag-Olie kost vervolgens ook maar een "Appel en een Ei"

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 11-03-2020 13:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:54
Bij een OSCO moet je aan een plunger trekken ipv eraan knijpen. Ik heb zo'n ding op 2 motoren gehad, werkte prima. Vlak voor aankomt bij de laatste meters uitrollen even aan die plunger trekken, dan druppelt er een klein beetje olie op de nog langzaam draaiende ketting. Kan ook pas na het parkeren op de bok, maar dit was sneller & makkelijker :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

PinusRigida schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Thanx, dat kan het idd. misschien zijn, ook @NLDViane en @noes Ik ga sowieso eens bij dealer langs zo snel mogelijk, vandaag is helaas hun sluitingsdag (anders had ik ze al aan de lijn gehad).

Lijkt me idd. een logische uitleg van die katalysator maar waarom deed ie dat gedurende de eerste 1700km dan niet?
Is letterlijk de eerste keer dat ie het deed, ik rijd er al 2 maand dagelijks mee en het verschil in rpm én geluid was te opvallend dat het niet kan dat ik het eerder niet gemerkt heb.

I.I.g. thanx om mee te denken.
Ga i.i.g. nog een andere hulplijn raadplegen: YourMom Senior, de oudste motorfan die ik ken en tevens (al lang op rust zijnde) mecanicien... Maar die mens is gepensioneerd en heeft dus weinig tijd :+ ik kan hem m.a.w. niet bereiken, volgens m'n moeder is ie weer "druk bezig" hij zal me terugbellen. :D _/-\o_
Hoog stationair klinkt als mogelijk valse lucht ergens? Maar ook met injectie zal dit niet zo snel gebeuren (eerder met old-skool carbs).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kevlar01 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Hoog stationair klinkt als mogelijk valse lucht ergens? Maar ook met injectie zal dit niet zo snel gebeuren (eerder met old-skool carbs).
Kan ook een O2 sensor zijn welke niet meer doet wat 'ie moet doen zodat de ECU de automatische choke er op houdt. Meestal heb je dan ook wel ergens een storingscode in je display staan of iets wat aangeeft dát er een motorstoring is.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:14
Will_M schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Kan ook een O2 sensor zijn welke niet meer doet wat 'ie moet doen zodat de ECU de automatische choke er op houdt. Meestal heb je dan ook wel ergens een storingscode in je display staan of iets wat aangeeft dát er een motorstoring is.
Honda, toch? Even langs het dichtstbijzijnde tuincentrum rijden en vragen of ze er een andere grasmaaier in willen lepelen @PinusRigida :+.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Honda, toch? Even langs het dichtstbijzijnde tuincentrum rijden en vragen of ze er een andere grasmaaier in willen lepelen @PinusRigida :+.
Als die EIKEL welke de OP bijhoudt z'n taak netjes uitgevoerd heeft dan rijdt @PinusRigida nog steeds met een Honda CB125-R uit 2019 ... EN dan zal er vast nog wel garantie op die brommer aanwezig zijn, denk ik :P

Ik weet overigens niet of 'ie langs een tuincentrum komt als 'ie naar de dealer toe rijdt?

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 11-03-2020 13:58 ]

• HTT-Thalan
https://valkmotive.shop/n.../stebel-magnum-tm-2-black

Wat vinden wij? Vind het luchthoorn gehalte nog erg laag hier (zeg maar non-existent). Luid, ja.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-01 14:57

PinusRigida

I put the p in pool.

Will_M schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Helemaal niks, geen motorstoring, niks buitengewoons, alleen gedurende een halve minuut ofzo 3000 rpms stationair.
Uitschakelen, starten = alles weer normaal.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Lijkt op een probleem met de luchtmassa meter of hoe het ook heet. Ik had exact hetzelfde probleem met mijn Yamaha vorig jaar.
Loopt die trouwens ook onregelmatig in de toeren als die gewoon stationair draait?

Maarja Meten is Weten :P

[ Voor 21% gewijzigd door Pagman op 11-03-2020 13:58 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Will_M schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:54:
[...]

Als die EIKEL welke de OP bijhoudt z'n taak netjes uitgevoerd heeft dan rijdt @PinusRigida nog steeds met een Honda CB125-R uit 2019 ... EN dan zal er vast nog wel garantie op die brommer aanwezig zijn, denk ik :P

Ik weet overigens niet of 'ie langs een tuincentrum komt als 'ie naar de dealer toe rijdt?
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Sowieso ga ik morgen eens langs. (dealer that is. :D )

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Pagman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:57:

Loopt die trouwens ook onregelmatig in de toeren als die gewoon stationair draait?
Neen, draait verder als een zonnetje, helemaal niks onregelmatigs aan, ook acceleratie is heel regelmatig en lineair.

(sorry voor de dubbelpost :F )

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 11-03-2020 14:02 ]

• HTT-Thalan
PinusRigida schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:01:
acceleratie is heel regelmatig en lineair.
Elke minuut precies 10km/u erbij? :+.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:49

botoo

💀 too old to die young

Chakotay schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:07:
Pak de ketting vast helemaal aan de achterkant, tegen het kettingwiel aan, en probeer hem naar achteren te trekken. Daar zou bijna geen beweging in moeten zitten, als je hem makkelijk een stukje los van het kettingwiel kan trekken is het tijd voor een nieuwe.
Of het kettingwiel is versleten of allebei wat waarschijnlijker is. Imho: vervang je de ketting dan de kettingwielen ook vervangen.
Mijn ervaring met zo'n aandrijflijn is beperkt tot mountainbikes en racefietsen dus mss gaat dit niet op voor de motor.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chakotay
Ook op de motor word aangeraden om het altijd als set te vervangen inderdaad. Uitzondering hierop zijn situaties als racers e.d. waar je nogal eens een kettingwiel wisselt voor een exemplaar met meer of minder tanden voor een andere verhouding :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:08:
[...]

Exact datgene wat bijna iedereen zal hebben gedacht :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56
Chakotay schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:16:
Ook op de motor word aangeraden om het altijd als set te vervangen inderdaad. Uitzondering hierop zijn situaties als racers e.d. waar je nogal eens een kettingwiel wisselt voor een exemplaar met meer of minder tanden voor een andere verhouding :)
In principe klopt dat. Zo heb ik op de hornet bij 25k km de kettingset laten vervangen omdat het voortandwiel op was. Die produceerde zelfs een raar zingend geluid.
Het achtertandwiel was er logischerwijs nog niet zo erg aan toe, maar de ketting ook niet. Die ketting werd altijd goed gesmeerd door de scottoiler en was überhaupt pas 2x gesteld. 100% zeker, omdat dit alleen bij de beurten gebeurde. Tussendoor hield ik het wel in de gaten maar was het nooit nodig.
Achteraf gezien had die ketting er eigenlijk best op mogen blijven. Dan wordt het maar niet aangeraden, so what?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Als je je tandwiel verhouding aanpast, dan moet de speedometer ook aangepast worden toch? Of geldt dat alleen voor ouderwetse speedo's met een kabel naar het voorwiel?

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:28:
[...]

In principe klopt dat. Zo heb ik op de hornet bij 25k km de kettingset laten vervangen omdat het voortandwiel op was. Die produceerde zelfs een raar zingend geluid.
Het achtertandwiel was er logischerwijs nog niet zo erg aan toe, maar de ketting ook niet. Die ketting werd altijd goed gesmeerd door de scottoiler en was überhaupt pas 2x gesteld. 100% zeker, omdat dit alleen bij de beurten gebeurde. Tussendoor hield ik het wel in de gaten maar was het nooit nodig.
Achteraf gezien had die ketting er eigenlijk best op mogen blijven. Dan wordt het maar niet aangeraden, so what?
De ketting kan er sneller door slijten. En nou hoor ik je denken: "ik zou hem anders weggooien, dus hoezo maakt dat uit?".
Wel, ik heb gezien wat een gebroken ketting (tijdens het rijden) kan doen. En als het een stuk van een motorblok kan wegslaan, heeft het met een stuk onderbeen ook vast niet zo'n moeite.

Dit is worst case natuurlijk, maar ik vermoed dat het in die sfeer gezocht moet worden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:57:
https://valkmotive.shop/n.../stebel-magnum-tm-2-black

Wat vinden wij? Vind het luchthoorn gehalte nog erg laag hier (zeg maar non-existent). Luid, ja.
Zijn opzich wel aardig 'luide' claxons welke sowieso veel beter hoorbaar zijn dan de standaard aanwezige 'blikken' apparaatjes welke de motorfietsfabrikanten af-fabriek monteren. Montage ruimte op een motorfiets is vaak de beperkende factor en je wilt die spullen (twee stuks) volgens mij ook weer niet áchter het kuipwerk hebben doordat 't effect dan waarschijnlijk weer teniet gedaan wordt.

Lijkt me ook dat 't nog wel uitmaakt hoe je ze 'richt' qua uitstroom (en vol in de buitenlucht heb je ook nog kans dat er water in loopt).

• DrivinUCrazy
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:30:
[...]

De ketting kan er sneller door slijten. En nou hoor ik je denken: "ik zou hem anders weggooien, dus hoezo maakt dat uit?".
Wel, ik heb gezien wat een gebroken ketting (tijdens het rijden) kan doen. En als het een stuk van een motorblok kan wegslaan, heeft het met een stuk onderbeen ook vast niet zo'n moeite.

Dit is worst case natuurlijk, maar ik vermoed dat het in die sfeer gezocht moet worden.
Dat snap ik wel, maar het lijkt mij ook dat een ketting die nog vrijwel niet gerekt is, en geen vastzittende schakels heeft, ook niet zomaar breekt. Dat de slijtage daarna sneller verloopt prima, maar het is niet zo dat ik de slijtage niet in de gaten hield en gewoon de beurten afwachtte.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:08:
[...]

Hangt af hoe de wind zit. :+
UTwizard schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:20:
[...]

Exact datgene wat bijna iedereen zal hebben gedacht :+
Tja, en?

[ Voor 34% gewijzigd door PinusRigida op 11-03-2020 14:52 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
kevlar01 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:29:
Als je je tandwiel verhouding aanpast, dan moet de speedometer ook aangepast worden toch? Of geldt dat alleen voor ouderwetse speedo's met een kabel naar het voorwiel?
Dat klopt, bij m'n maatje's NC uit 2015 moest hij de boel opnieuw ijken nadat ie z'n tandwiel veranderde. Hij heeft nu de meest nauwkeurige teller van ons allemaal. :P

I have stability. The ability to stab.

• HTT-Thalan
Ik weet niet of daar andere opzetten in bestaan bij modernere motoren, maar mijn kilometerteller loopt gewoon vanaf het voorwiel. En die rolt gewoon, ongeacht of er 10 of 100 tandjes in je ketting grijpen. Die meet dus de 'echte' snelheid (minus omtrekverschillen n.a.v. slijtage van je voorband uiteraard) en niet een aftakking + berekening vanaf de rotatie van je uitgaande as of iets dergelijks.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-03-2020 14:58 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:46

A13X

Dude

Will_M schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:54:
[...]
Wie zegt dat die dealer niet het tuincentrum is :+

Awesome

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:57:
[...]

Ik weet niet of daar andere opzetten in bestaan bij modernere motoren, maar mijn kilometerteller loopt gewoon vanaf het voorwiel. En die rolt gewoon, ongeacht of er 10 of 100 tandjes in je ketting grijpen. Die meet dus de 'echte' snelheid (minus omtrekverschillen n.a.v. slijtage van je voorband uiteraard) en niet een aftakking + berekening vanaf de rotatie van je uitgaande as of iets dergelijks.
Tegenwoordig gaat het vaak via de uitgaande as waar het voorste kettingwiel aan zit. Verandert de verhouding tussen voor en achter kettingwiel dan verandert ook de aangegeven snelheid.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:51
Dat is alleen als je een andere grote voorwiel op je fiets monteert, of naar een hele rare maat band(waardoor je voorwiel een inch groter wordt of-zo). Je tandwielverhouding heeft betrekking op je achterwiel en heeft qua functie geen invloed op je speedo. Qua maximale aanduiding, ja dat is een hele andere discussie :+

@MichielK71 Ow da wist ik niet.... bij mijn fiets zit er nog gewoon een kabeltje op het voorwiel, dus vandaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Vuikie op 11-03-2020 15:02 ]

• Chakotay
@HTT-Thalan wisselt nogal, ik heb het bij mijn Kawasaki ZZR met een fysieke kabel aan het voorwiel gehad (die elke 10k wel stuk ging, onding), bij mijn Caponord een sensor bij de achter-remschijf en als ik het me goed herinner bij de GSX-R een sensor ergens bij het voortandwiel. Bij het eerste & tweede geval zal de snelheid altijd wel kloppen, maar aan het voortandwiel is het inderdaad afhankelijk van de verhouding van je eindoverbrenging.

• HTT-Thalan
Even een heel andere vraag.

Er is zeker niemand die mij morgen even kan/wil droppen in Zeeland? Vanuit Breda?
Mijn vrouw wil me brengen maar die is ziek.

Kun je gelijk een zonnig (proef)ritje met me maken aldaar :*).

Kan ook andersom: Ik pik jou op (op de Alp) en we rijden beide motoren samen terug naar Breda.

[ Voor 34% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-03-2020 15:10 ]

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:09:
Even een heel andere vraag.

Er is zeker niemand die mij morgen even kan/wil droppen in Zeeland? Vanuit Breda?
Mijn vrouw wil me brengen maar die is ziek.

Kun je gelijk een zonnig (proef)ritje met me maken aldaar :*).

Kan ook andersom: Ik pik jou op (op de Alp) en we rijden beide motoren samen terug naar Breda.
Jij denkt dat mensen van buiten Brabant nog in dat corona-gebied willen komen? :+

XBL: DonFrans

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:54:
[...]

Dat klopt, bij m'n maatje's NC uit 2015 moest hij de boel opnieuw eiken nadat ie z'n tandwiel veranderde. Hij heeft nu de meest nauwkeurige teller van ons allemaal. :P
Misschien moet hij eens op zoek naar een metalen onderdelen die niet zo snel slijten als houten delen :?

• Chakotay
@HTT-Thalan je vrouw is ziek en je wilt meteen een ritje op iemand anders maken? :+

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:11:
@HTT-Thalan je vrouw is ziek en je wilt meteen een ritje op iemand anders maken? :+
Scherp als een mes, die tweakers :P.

Dit is iemand's ultieme kans om de uniekste Transalp van Nederland van dichtbij te zien, en ook nog te besturen!!!

• UTwizard
  • Nu online
Het was niet mijn intentie jou of de motor te begekken. Ik doelde juist op de mensen die "grote motoren" en veel vermogen gewend zijn en dan al snel denken dat een motor "te klein" is, terwijl dat in sommige gevallen juist veel bruikbaarder (en dus leuker) vermogen is.

Ga ik ooit het maximale uit mijn ZXR halen? Nee die illusie heb ik niet, maar jij haalt wel het maximale uit je CBR. Wie van ons beide heeft dan de juiste motor? ;)

• HTT-Thalan
UTwizard schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Het was niet mijn intentie jou of de motor te begekken. Ik doelde juist op de mensen die "grote motoren" en veel vermogen gewend zijn en dan al snel denken dat een motor "te klein" is, terwijl dat in sommige gevallen juist veel bruikbaarder (en dus leuker) vermogen is.

Ga ik ooit het maximale uit mijn ZXR halen? Nee die illusie heb ik niet, maar jij haalt wel het maximale uit je CBR. Wie van ons beide heeft dan de juiste motor? ;)
En zodra je voor je A2 gaat zet je er gewoon een maaidek onder!

Ik rij zelf ook graag op A1/A2 fietsen en heb de meest underpowered "A" motor in dit topic dus ik mag grapjes maken :P.

en de grap klopt ook niet, de meeste zitmaaiers hebben meer dan 15pk :+
Frans92 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Jij denkt dat mensen van buiten Brabant nog in dat corona-gebied willen komen? :+
Rutte zei "geen sociale contacten" --> dit is strikt zakelijk! 8).

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-03-2020 15:32 ]

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
Chakotay schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:37:
Zonde dat er nog maar 17 van op kenteken staan...
Dat geldt voor deze speciale uitvoering hè, de Pegaso 650 Tuscany Tibet Raid, in de afwijkende kleurstelling. Van de 'gewone' Pegaso zijn er wel wat meer (maar ook geen honderden...)

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

UTwizard schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:16:
[...]

No worries, ik ben wel wat gewoon sinds ik het ding kocht, wetende dat gasten van half zo oud met 3 keer zoveel cc rondrijden. :D
Maar het kwam -onterecht dus- anders over.

Over dat "het maximale eruit halen" you give me too much credit. :+
Redline op 11500 en ik denk dat ik nog de 10.000 niet geraakt heb maar daarvoor heb ik 'm niet gekocht. Heb er nog geen meter autosnelweg mee gedaan en ben het niet van plan ook, ik vind dat een 125 niks te zoeken heeft op een snelweg.

Op andere wegen daarentegen is het fantastisch... Nu alleen nog hopen op wat beter weer.

Ik ben nooit echt van het type geweest om over het weer te klagen,...
...en toen kocht ik een motor... :F

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:40

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
PinusRigida schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:49:
No worries, ik ben wel wat gewoon sinds ik het ding kocht, wetende dat gasten van half zo oud met 3 keer zoveel cc rondrijden. :D
Even tussen tweeduizend haakjes: ik rijd op 11.6 keer zoveel cc rond :o Ben 28, dus kun je zelf bepalen of ik ook half zo oud ben.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Dit gebeurt bij de meeste moderne (japanners?)fietsen via de uitgaande as en/of achterwiel.
Vorige keer werd mij dit nog even duidelijk gemaakt toen op de snelweg mijn achterwiel blokkeerde(motor lang stilgestaan en eerste keer achterrem gebruiken) en ik met 120km/u voorwaardse snelheid, 0 zag staan op mijn teller :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• HTT-Thalan
LankHoar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Even tussen tweeduizend haakjes: ik rijd op 11.6 keer zoveel cc rond :o Ben 28, dus kun je zelf bepalen of ik ook half zo oud ben.
Ik dacht nou ga ik heel bijdehand een (auto)motorblok vinden met precies 1450cc maar google corrigeert me gelijk en wijst mij erop dat we het hier over een harley hebben.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

LankHoar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Neen, gelukkig niet. 8)7

We verschillen zo'n 10 jaar. De enige 18-19 jarigen die met 1.5L rijden doen dat op 4 wielen denk hoop ik.

• HTT-Thalan
PinusRigida schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:14:
[...]

Neen, gelukkig niet. 8)7

We verschillen zo'n 10 jaar. De enige 18-19 jarigen die met 1.5L rijden doen dat op 4 wielen denk hoop ik.
En dan nóg. Wel 4 klasses motorrijbewijzen (enigzins terecht) vanwege de roekeloze jeugd, maar je mag wel met 18 jaar in een Golf GTI met 200+ pk stappen. Ik begrijp echt niet waarom daar niet een vergelijkbare maatregel is ingesteld.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Ik dacht nou ga ik heel bijdehand een (auto)motorblok vinden met precies 1450cc maar google corrigeert me gelijk en wijst mij erop dat we het hier over een harley hebben.
Mja, ik had nog ergens gehoopt op een of andere Goldwing maar helaas pindakaas... @LankHoar is 28 jaar maar het verstand moet blijkbaar nog komen. :D >:)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Dyna forever! :+
PinusRigida schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:14:
[...]

Neen, gelukkig niet. 8)7

Dat mag ik ook hopen ja. Ik reed laatst op de nieuwste Lowrider S, die heeft een 117 cubic inch blok, dat is nagenoeg twee liter. Kracht om haast bang van te worden!
PinusRigida schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Mja, ik had nog ergens gehoopt op een of andere Goldwing maar helaas pindakaas... @LankHoar is 28 jaar maar het verstand moet blijkbaar nog komen. :D >:)
Jaja, je moeder! :+

[ Voor 17% gewijzigd door LankHoar op 11-03-2020 16:22 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:20:
[...]

En dan nóg. Wel 4 klasses motorrijbewijzen (enigzins terecht) vanwege de roekeloze jeugd, maar je mag wel met 18 jaar in een Golf GTI met 200+ pk stappen. Ik begrijp echt niet waarom daar niet een vergelijkbare maatregel is ingesteld.
Een simpele motorfiets met véél vermogen koop je voor een "Appel en een Ei" ... Een auto met wat sur-plus aan vermogen is al snel 'onbetaalbaar' voor de jeugd. :*)

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-12-2025

iFrost

Vroem vroem

Is er een organisatie/club die met enige regelmaat ritten organiseert? En dan qua mensen een beetje tussen de ouwe lullen en de brag&boost lui in zit? :+

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

• UTwizard
  • Nu online
[...]

Voor zover ik weet is een auto met 100+ PK nog steeds (bijna) onmogelijk om te verzekeren voor een beginnend autobestuurder. Maar goed, dan wordt de auto op naam van een ouder familielied verzekerd en rijden ze op die manier rond..

• Waaj
  • Niet online
Will_M schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:23:
[...]

Een simpele motorfiets met véél vermogen koop je voor een "Appel en een Ei" ... Een auto met wat sur-plus aan vermogen is al snel 'onbetaalbaar' voor de jeugd. :*)
Een snelle zoektocht op Autoweek levert 15 auto's met 300+ pk op voor minder dan €5000,=
Ik ken ook genoeg 18 jarigen die hersenloos in een Golf GTi of BMW M3 racen.

Dus dat 'onbetaalbaar' valt helaas wat tegen.
iFrost schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:24:
Is er een organisatie/club die met enige regelmaat ritten organiseert? En dan qua mensen een beetje tussen de ouwe lullen en de brag&boost lui in zit? :+
De meeste motortourclubs die ik ken bestaan uit bejaarden :X

Wel organiseren veel motortourclubs regelmatig "open" ritten waar ook niet-leden aan deel mogen nemen. Info over clubs + een kalender van ritten: https://www.loot.nl/index.html

[ Voor 33% gewijzigd door Waaj op 11-03-2020 16:35 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Een snelle zoektocht op Autoweek levert 15 auto's met 300+ pk op voor minder dan €5000,=
Ik ken ook genoeg 18 jarigen die hersenloos in een Golf GTi of BMW M3 racen.

Dus dat 'onbetaalbaar' valt helaas wat tegen.
Probeer zo'n apparaat ná aanschaf maar eens verzekerd te krijgen als 17 - 24 jarige. Verzekering aangaan op naam van de ouders wás vroeger nog wel eens een devies maar ik zou daar tegenwoordig echt niet meer aan durven te beginnen. De 'reguliere' bestuurder is tegenwoordig op veel manieren te achterhalen en meestal kom je dan niet uit op één van de ouders (bijvoorbeeld). Gevolg: Verzekeraar 'Sais No' als 't op uitkeren van een schade aankomt :o

• HTT-Thalan
UTwizard schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Voor zover ik weet is een auto met 100+ PK nog steeds (bijna) onmogelijk om te verzekeren voor een beginnend autobestuurder. Maar goed, dan wordt de auto op naam van een ouder familielied verzekerd en rijden ze op die manier rond..
Ja, dus waarom word zoiets niet via het rijbewijs afgedwongen? Heb je gelijk nog een extra correctiemomentje om die eerste 2 jaar aan fout gedrag nog een beetje aan te pakken tijdens het herexamen. Extra verdienste voor de overheid en rijscholen en wellicht ook een beetje meer veiligheid op straat. Win-win-win.
De Transalp Club Nederland. Maar om lid te worden moet je een Transalp bezitten. Nou wil het toeval... :+.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Probeer zo'n apparaat ná aanschaf maar eens verzekerd te krijgen als 17 - 24 jarige. Verzekering aangaan op naam van de ouders wás vroeger nog wel eens een devies maar ik zou daar tegenwoordig niet meer aan durven te beginnen. De 'reguliere' bestuurder is tegenwoordig op veel manieren te achterhalen en meestal kom je dan niet uit op één van de ouders (bijvoorbeeld). Gevolg: Verzekeraar 'Sais No' als 't op uitkeren van een schade aankomt :o
Ergste geval kom je als ouders zijnde op een zwarte lijst en wordt je eruit geknikkerd. ;) Zo iemand ken ik ook met een 325Ci van papa. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-12-2025

iFrost

Vroem vroem

Waaj schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:32:
De meeste motortourclubs die ik ken bestaan uit bejaarden :X
Denk je dat er gewoon geen animo is voor zoiets onder andere doelgroepen?
Thanks voor je link, heb even gekeken naar ritten in de buurt de komende maanden en het zijn inderdaad stuk voor stuk bejaarden met goldwings etc :X
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:40:
De Transalp Club Nederland. Maar om lid te worden moet je een Transalp bezitten. Nou wil het toeval... :+.
Hou op, mijn huidige motor is al langzaam en zwaar genoeg ;w

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:21
UTwizard schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Precies je hoeft hem niet zelf te bezitten natuurlijk.
Mijn neefje reed op zijn 18e gewoon een wraith en een lusso (600+PK!!!) hoor.
Ik weet niet hoe hij reed maar er is nergens een regel die hem tegen zou houden, terwijl als hij dus een motor wil moet ie op 125cc starten.
Ik blijf het raar vinden.

Zo reed ik ooit met een bekende die op een 125cc reed en die kon amper een auto inhalen op een 80 weg omdat de bochten er eerder waren dan dat ze er eventueel langs zou kunnen. Kortom je zit vast achter een auto met aanhanger....

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:43:
[...]

Ergste geval kom je als ouders zijnde op een zwarte lijst en wordt je eruit geknikkerd. ;) Zo iemand ken ik ook met een 325Ci van papa. :P
En dat geldt dan meteen voor AL je lopende verzekeringen bij ALLE maatschappijen ... Mag je naar een 'Last-Resort' verzekeraar (Rialto / Terminus = LastPoint) waar ze de te betalen premie voor bijvoorbeeld een simpele WA Voertuig dekking met een vork schrijven én factureren als-of 't een Volledig Casco dekking betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 11-03-2020 16:57 ]

• Waaj
  • Niet online
@Will_M en @UTwizard Verzekering had ik helemaal niet aan gedacht :N
iFrost schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Thanks voor je link, heb even gekeken naar ritten in de buurt de komende maanden en het zijn inderdaad stuk voor stuk bejaarden met goldwings etc :X

[...]
Vroerger reed ik nog wel eens met die ritjes mee, maar het viel mij wel altijd op dat wij toen bij de jongeren hoorden. Ik ben bang dat dat nog steeds zo is, clubs in het algemeen trekken heel weinig nieuwe leden :/

Het is wel gebruikelijk dat je die ritten individueel of met een eigen groepje rijdt, en het zijn meestal heel leuke routes. Dus spreek met een paar vrienden af en ga eens zo'n route rijden, kan je gelijk een indruk krijgen van zo'n club.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Bij ons in BE zijn wagens wat 'goedkoper' dan bij jullie. Zeker in steden als Antwerpen of BXL is het echt helemaal normaal om jonge gastjes in wagens te zien met meer pk dan aanwezigheden tijdens het schooljaar. O-)

Er rijdt er trouwens bij mij in het dorp eentje rond met een paarse Lambo (vraag me niet welk type want alles vanaf Murcielago kan ik niet meer uit elkaar houden) en als je dat kereltje z'n gezicht ziet dan weet je dat die nog aan de Clearasil zit.

Niet zelden rijden deze types bij ons dan ook een fietser of overstekende voetganger dood maar da's een andere discussie.

Of het steeds hun eigen wagens zijn is natuurlijk gissen maar het is best mogelijk, de grootste drempel is verzekering maar zoals @UTwizard zegt, makkelijk te omzeilen.

Maar het standpunt van @Will_M is daarom niet fout, integendeel... Een wagen die de 0-100 even snel haalt als de gemiddelde motor, is supercar-territorium, maar op 2 wielen haal je dat voor een paar duizendjes in huis.

Kans bestaat dan wel dat iemand die zoiets als eerste motor neemt, met een pak in de broek het ding een maand later weer te koop zet.

[ Voor 12% gewijzigd door PinusRigida op 11-03-2020 17:04 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:45:
[...]
er is nergens een regel die hem tegen zou houden, terwijl als hij dus een motor wil moet ie op 125cc starten.
Ik blijf het raar vinden.
Komt denk ik ook omdat mensen die een 600cc met 100pk kunnen betalen, er daar flink meer van zijn dan een auto met 500pk. Ja het is dom dat het in een auto geen probleem is om met veel vermogen te rijden en met een motor wel, maar er zijn maar erg weinig mensen die een snelle auto kunnen betalen op jonge leeftijd waardoor er ook veel minder mensen zullen zijn zo'n auto zullen hebben. Een motor met 100pk is voor de meeste mensen van 18 jaar prima te betalen, een auto met 500pk zal voor vrijwel iedereen niet te betalen zijn.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Chakotay schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:07:
@Streepje waarom op gevoel? Test daarvoor is redelijk makkelijk. Pak de ketting vast helemaal aan de achterkant, tegen het kettingwiel aan, en probeer hem naar achteren te trekken. Daar zou bijna geen beweging in moeten zitten, als je hem makkelijk een stukje los van het kettingwiel kan trekken is het tijd voor een nieuwe.
omdat hij voor mijn gevoel wat meer lawaai begint te maken en ik al sinds afgelopen zomer een nieuwe kettingset in huis heb liggen.En
ik vind 30k een mooie leeftijd voor een ketting.

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• SmurfLink
  • Niet online
2x per jaar is ook regelmaat toch? :+ D'r worden hier meestal wel een aantal ritjes georganiseerd, 't is nu nog even wachten op droog weer.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Will_M schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Druk mee bezig maar de nieuwe MT-10 is uitgesteld vanwege wat milieu eisen, dus .... Ik houd 't wat die fiets betreft nog maar een jaartje bij 't huidige 'barrel' uit 2016. Wordt m'n éérste fiets welke ik 5 jaar in bezit ga houden :o

Daarnaast ook nog (op 't gemakje) bezig met het er langs zetten van een Ténéré 700 voor de 'fun', al kan dat ook net zo goed een XT660 óf een WR450 van een paar jaar oud gaan worden. >:)
er stond pasgeleden een artikel ergens op facebook van een "onopvallende" MT-10 met parallel twin met turbo, Als dat de nieuwe MT-10 word houd ik het wel bij mijn crossplane 4 :X

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Streepje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:00:
[...]

er stond pasgeleden een artikel ergens op facebook van een "onopvallende" MT-10 met parallel twin met turbo, Als dat de nieuwe MT-10 word houd ik het wel bij mijn crossplane 4 :X
Ik ben ook niet van plan om die 'nieuwe' in dat geval zomaar 'blind' aan te gaan schaffen, iets wat ik met m'n huidige MT-10 wél gedaan heb op het moment dat 't ding volgens de geruchten in productie zou gaan (EICMA 2015) ;)

Scheelde toen wel dat ik 't CP4 blok al "kende" uit de R1 van 2010 ->> 8)

• Pagman
Tweakers :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:46

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:57:
[...]

't is nu nog even wachten op droog mooi poser weer.
Fixedetedt 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan
't is nu nog even wachten op droog weer.
Dan kun je minder ver glijden natuurlijk :+.

* HTT-Thalan rent

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:19:
[...]

Dan kun je minder ver glijden natuurlijk :+.

* HTT-Thalan rent
Concentreer jij je nou maar op de remlichten van je voorganger, dan hou je die tenminste heel. :9

• Bommes
  • Laatst online: 07:33
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:18:
en heb de meest underpowered "A" motor in dit topic dus ik mag grapjes maken :P.
Lies.. >:)
Ik denk dat mijn Vespa nog wat minder vermogen heeft.. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:22:
[...]

Concentreer jij je nou maar op de remlichten van je voorganger, dan hou je die tenminste heel. :9
Ik ga morgen proefrijden, hopelijk heb ik die rit nu niet gejinxed door die grapjes van vandaag :P.

@Bommes dan is jouw Vespa dus A2 geschikt :P.

• Bommes
@HTT-Thalan ja dat klopt, maar dat is jou Transalp ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 11-03-2020 17:50 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
Gister reed ik onderweg naar werk langs een politiecontrole op een kruising van N-wegen in de buurt van Apeldoorn. Daar zag ik politiemotoren staan die ik niet direct herkende, het waren naked modellen. Ze stonden tussen de reguliere BMW's en Yamaha's in. Iemand een idee waar ze nog meer op rijden?

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
[...]

Ik kan met 23 geen Peugeot 207 RC (180pk) verzekeren (sorry, deze snelle auto verzekeren we niet op uw leeftijd!), maar wel een Blackbird/Busa/ZZR1400 voor een redelijk bedrag (25,- WA+) bij dezelfde verzekeraar.

Wat ook nog kan is dat de bedragen door het dak gaan en je dus 2 auto's + wegenbelasting kan betalen van de verzekering voor die ene "snelle" auto :+

[ Voor 14% gewijzigd door NLDViane op 11-03-2020 18:09 ]

• Pagman
@cyntax Tracer 700, R1200RT en defensie op de FJR. Was het mischien een onopvallende fiets?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

cyntax schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:55:
Gister reed ik onderweg naar werk langs een politiecontrole op een kruising van N-wegen in de buurt van Apeldoorn. Daar zag ik politiemotoren staan die ik niet direct herkende, het waren naked modellen. Ze stonden tussen de reguliere BMW's en Yamaha's in. Iemand een idee waar ze nog meer op rijden?
MT-07 Tracers misschien?

Afbeeldingslocatie: https://www.oldambtnu.nl/wp-content/uploads/2018/10/IMG_9707.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• cyntax
@Pagman @Vrijdag Nope, die stonden er ook en herkende ik meteen. Het ging zoals ik zei om een aantal nakeds, kleiner en zonder windscherm. Ze leken een beetje op een normale MT-07 met enkel koplamp maar de koplamp was niet van een MT-07 dus het gaat waarschijnlijk om een ander motormerk.

Ik weet dat het korps in Amersfoort aan het experimenteren is met Zero's maar volgens mij hadden de nakeds wel een uitlaat en ze maakte geluid aangezien ik er ook 1 tegemoet kwam rijden.

Edit: Ze waren ook uitgevoerd in de standaard huisstijl met bijbehorende zuurstokjes als bestuurder :P.

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 11-03-2020 18:36 ]

• HTT-Thalan
deden ze "tuu-taa tuu-taa"? :+.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

cyntax schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:17:
@Pagman @Vrijdag Nope, die stonden er ook en herkende ik meteen. Het ging zoals ik zei om een aantal nakeds, kleiner en zonder windscherm. Ze leken een beetje op een normale MT-07 met enkel koplamp maar de koplamp was niet van een MT-07 dus het gaat waarschijnlijk om een ander motormerk.

Ik weet dat het korps in Amersfoort aan het experimenteren is met Zero's maar volgens mij hadden de nakeds wel een uitlaat en maakte ze geluid aangezien ik er ook 1 tegemoet kwam rijden.
Hmm, ik weet wel dat ze hier in de buurt ook wel op de lichtere BMW F650's rijden maar dat zijn geen nakeds. Kan het misschien zijn dat het Z900's waren, of Xj6n Diversions?

Geen idee wat het motorpark van de (plaatselijke) politie is, misschien dat ze per korps zelf ook motoren mogen aanschaffen?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
cyntax schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:17:

Ik weet dat het korps in Amersfoort aan het experimenteren is met Zero's maar volgens mij hadden de nakeds wel een uitlaat en maakte ze geluid aangezien ik er ook 1 tegemoet kwam rijden.
Was het geen BMW R1200R? Die worden gebruikt door de politieacademie

Afbeeldingslocatie: https://politievoertuigen.nl/Foto/10212.JPG

• cyntax
Tankiej schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:31:
[...]

Was het geen BMW R1200R? Die worden gebruikt door de politieacademie

[Afbeelding]
Zou kunnen, maar ik kan mij niet herinneren dat ze een boxermotor, windscherm of handkappen hadden.

• timmie271
  • Laatst online: 22:42
[...]

2x per jaar is ook regelmaat toch? :+ D'r worden hier meestal wel een aantal ritjes georganiseerd, 't is nu nog even wachten op droog weer.
Vanaf volgend weekend *O*

Moet de motor ook nog een keer ophalen in die week, maar planningen zitten of bij ouders of bij mij vol _O- _O-

Gamertag: timmie271

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:40:
[...]

Moet de motor ook nog een keer ophalen in die week, maar planningen zitten of bij ouders of bij mij vol _O- _O-
Waar heb je je ouders voor nodig dan? De heenlift? :P Gewoon in de groep gooien joh, vast wel iemand bij wie je achterop mag. Als ik 't zou aandurven had ik 't wel aangeboden maarja.. eerst maar met 1 persoon op de fiets het goed leren. :+

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:43:
[...]

Waar heb je je ouders voor nodig dan? De heenlift? :P Gewoon in de groep gooien joh, vast wel iemand bij wie je achterop mag. Als ik 't zou aandurven had ik 't wel aangeboden maarja.. eerst maar met 1 persoon op de fiets het goed leren. :+
Kan altijd nog natuurlijk :9

Enne dat met iemand bij mij achterop zitten zou ik zelf idd ook nog niet zo snel doen :$

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:46:
[...]

Kan altijd nog natuurlijk :9

Enne dat met iemand bij mij achterop zitten zou ik zelf idd ook nog niet zo snel doen :$
Heb zelf lang genoeg achterop gezeten, m'n maatje boeide het echt niet. Die had z'n motor opgehaald, de dag erna stond ie voor de deur met een reservehelm of ik rondje wou rijden. :+ Die gast kent echt geen angst. Nou ja daardoor ben ik uiteindelijk gaan lessen dus het was wel effectief.

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Heb zelf lang genoeg achterop gezeten, m'n maatje boeide het echt niet. Die had z'n motor opgehaald, de dag erna stond ie voor de deur met een reservehelm of ik rondje wou rijden. :+ Die gast kent echt geen angst. Nou ja daardoor ben ik uiteindelijk gaan lessen dus het was wel effectief.
Dat kan ook nog natuurlijk :+

Scheelt wel ook qua gevoel als een ander ook echt kan laten voelen wat een motor kan. zelf alleen de 1e les even achterop gezeten. Daarna niet meer :P

@cyntax volgende keer moet je even een foto maken. Is een boel gokwerk nu :+

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:40:
[...]

Waar staat 'ie?

• SmurfLink
  • Niet online
Middle of f'cking nowhere in de bible belt. :+

• timmie271
Wat @SmurfLink zegt _O-

In Punthorst vlakbij Ten Kate Nieuwleusen :)

• HTT-Thalan
Mja, normaal vlieg ik heel Nederland door maar door dat Corona gezeik werk ik al een week vanuit huis.

Moet je afgezet worden?

• Waaj
  • Niet online
Punthorst, ik moest het opzoeken maar m'n geografische kennis van Nederland is weer wat uitgebreid.
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:03:
Mja, normaal vlieg ik heel Nederland door maar door dat Corona gezeik werk ik al een week vanuit huis.

Moet je afgezet worden?
Hoezo, reken jij dezelfde prijzen als illegale taxichauffeurs?

[ Voor 14% gewijzigd door Waaj op 11-03-2020 19:05 ]

• DrivinUCrazy
Wij hebben een grote vriendengroep die zich ook best wel een club mag noemen. We rijden vrijwel iedere zondag met goed weer, ook wel op andere dagen. 3 Keer per jaar een lang weekendje weg, en veel mensen hebben ook nog contact buiten de club of wekelijkse café-avond om. En we hebben geen officieel lidmaatschap of contributie, dus het is behoorlijk vrijblijvend. Toch merken we dat het clubje weer gestaag groter wordt.
De leeftijd en het type motoren loopt ontzettend uiteen. Zo uit mijn hoofd weet ik al een GSX-R750, K1600GTL, S1000XR, SV1000, een paar Bandits, een paar choppers, Z1000SX, GTR1400, een paar Triumph Tigers... Ik kan nog wel even doorgaan. :+ Leeftijd van 18 tot 65. Laat je niet in de luren leggen door die leeftijd; hoe ouder hoe gekker! :X
Ook rijscholen (we kennen wel een paar motorinstructeurs) weten ons goed te vinden en bevelen ons aan.

Wij organiseren in principe geen ritten. Wij rijden gewoon veel samen, en als iemand zich wil aansluiten kan dat. :+

Als een voorrijder zin heeft, kan die ook best een beginnersrit aankondigen. Daar wordt gretig gebruik van gemaakt door de net geslaagden en heropstappers. Zelf rijd ik ook wel eens zo'n rit; prachtig om anderen mee op sleeptouw te nemen. :)

Ons verzamelpunt is meestal tegen de Belgische of Duitse grens in Zuid-Limburg zodat we vlot de Ardennen of Eifel in kunnen. Of verder weg, zoals Luxemburg en Bergisch Gladbach bijvoorbeeld. We rijden vrijwel nooit Nederland in, want die wegen vallen dan nogal tegen. :P

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Mwoah is allemaal niet zo heel spannend toch? Vind het vergelijkbaar met de brommer. De eerste keer dat ik op een motor reed nadat ik afreed was ook met mijn destijds vriendin (nu vrouw) achterop. En toen ik mijn huidige motor kocht had ik gelijk de verkoper achterop (anders wilde hij me geen testrit laten maken). Overigens was dat tot nu toe ook de enige keer dat ik iemand achterop had... Mijn vrouw vind het allemaal maar eng :(

Kisten als schoeisel op de motor, is dat nou eigenlijk wel echt veilig? En indien wel, geld dat nog steeds bij 10 jaar oude kisten? Mijn zolen zijn nog prima dik, maar geen idee hoe het stiksel ervoor staat of de dikte van het leer.

• HTT-Thalan
LankHoar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:14:
Kisten als schoeisel op de motor, is dat nou eigenlijk wel echt veilig? En indien wel, geld dat nog steeds bij 10 jaar oude kisten? Mijn zolen zijn nog prima dik, maar geen idee hoe het stiksel ervoor staat of de dikte van het leer.
Je rijdt een Harley, dus het is je toch niet vreemd om te vertrouwen op 100 jaar oude technologie? :+.

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Mwoah is allemaal niet zo heel spannend toch? Vind het vergelijkbaar met de brommer. De eerste keer dat ik op een motor reed nadat ik afreed was ook met mijn destijds vriendin (nu vrouw) achterop. En toen ik mijn huidige motor kocht had ik gelijk de verkoper achterop (anders wilde hij me geen testrit laten maken). Overigens was dat tot nu toe ook de enige keer dat ik iemand achterop had... Mijn vrouw vind het allemaal maar eng :(
Alles is spannend als je bij je eerste rit na het behalen van je rijbewijs onderuit gaat. Ik heb nooit brommer gereden. Dus nee. Ik ga niet zo snel iemand achterop nemen. Dat gaat tijd kosten. Het idee was dat ik idd mijn (toen nog) vriendin achterop zou gaan nemen maarja, dat ging kapot dus heb er ook geen noodzaak voor ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 11-03-2020 20:28 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:23:
[...]

Je rijdt een Harley, dus het is je toch niet vreemd om te vertrouwen op 100 jaar oude technologie? :+.
Dat is echt onder de gordel!! :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Alles is spannend als je bij je eerste rit na het behalen van je rijbewijs onderuit gaat. Ik heb nooit brommer gereden. Dus nee. Ik ga niet zo snel iemand achterop nemen. Dat gaat tijd kosten. Het idee was dat ik idd mijn (toen nog) vriendin achterop zou gaan nemen maarja, dat ging kapot dus heb er ook geen noodzaak voor ofzo.
Nu ik erover nadenk, de eerste dag dat ik mijn brommer had ging mijn zusje ook achterop. Toen was ik nog jong en onbezonnen (OK misschien ben ik dat nog steeds en blijf ik dat wel altijd, idk), wellicht dat dat er mee te maken heeft dat ik het ook toen niet zo spannend vond.

Kan het me wel indenken hoor, maar wanneer je eenmaal iemand achterop hebt valt het denk ik wel mee. Gewoon goed instrueren dat iemand stil moet blijven zitten en zich vasthouden. Niets zo vervelend als iemand achterop die zich vervelend aan jou vast houd, teveel heen en weer wiebelt ofzo. Dat heb ik ook al eens gehad en rijd minder prettig. Een korte stop en duidelijk maken dat dit zo niet ging loste dat wel op gelukkig :)

-EDIT- oh dubbelpost, sorry mods! |:(

• SmurfLink
  • Niet online
LankHoar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:31:
[...]

Nu ik erover nadenk, de eerste dag dat ik mijn brommer had ging mijn zusje ook achterop. Toen was ik nog jong en onbezonnen (OK misschien ben ik dat nog steeds en blijf ik dat wel altijd, idk), wellicht dat dat er mee te maken heeft dat ik het ook toen niet zo spannend vond.

Kan het me wel indenken hoor, maar wanneer je eenmaal iemand achterop hebt valt het denk ik wel mee. Gewoon goed instrueren dat iemand stil moet blijven zitten en zich vasthouden. Niets zo vervelend als iemand achterop die zich vervelend aan jou vast houd, teveel heen en weer wiebelt ofzo. Dat heb ik ook al eens gehad en rijd minder prettig. Een korte stop en duidelijk maken dat dit zo niet ging loste dat wel op gelukkig :)

-EDIT- oh dubbelpost, sorry mods! |:(
Er zit ook een groot verschil in hoezeer mannen en vrouwen denken, vrouwen denken te veel na, mannen doen gewoon.

Voor jou valt het mee en maakt het geen verschil. Voor mij is het een stuk vertrouwen in mijn fiets en mijn eigen kunnen wat ik nog niet heb. Dus dan gaat het simpelweg gewoon niet gebeuren tot dat vertrouwen er is. Als ik met weinig vertrouwen zelf op de fiets stap kan ik mezelf verwonden, dat is tot daar aan toe. Maar met iemand achterop terwijl ik onzeker ben breng ik moedwillig iemands leven in gevaar. En daar kan ik niet mee leven.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:34:
[...]

Er zit ook een groot verschil in hoezeer mannen en vrouwen denken, vrouwen denken te veel na, mannen doen gewoon.

Voor jou valt het mee en maakt het geen verschil. Voor mij is het een stuk vertrouwen in mijn fiets en mijn eigen kunnen wat ik nog niet heb. Dus dan gaat het simpelweg gewoon niet gebeuren tot dat vertrouwen er is. Als ik met weinig vertrouwen zelf op de fiets stap kan ik mezelf verwonden, dat is tot daar aan toe. Maar met iemand achterop terwijl ik onzeker ben breng ik moedwillig iemands leven in gevaar. En daar kan ik niet mee leven.
Zeker niet doen waar je je niet vertrouwd bij voelt - je daar toe aansporen was ook niet mijn intentie. Dat vertrouwen komt met verloop van tijd wel.

Overigens heb ik vaak genoeg momentjes op de fiets dat ik denk "oei, ik had daar echt even beter op moeten letten". Het blijft gevaarlijk, dat motorrijden ;)

• cyntax

Ik rij voor 90% met kisten en heb er ook al een crash mee gehad vorig jaar, aanrijding met wild met een gangetje van 60-80km/h. Flinke glijpartij als gevolg, met de kisten ook wat snelheid weten te verminderen en ze hebben geen schrammetje. Ze beschermen de enkels niet zo goed als echte motorlaarzen maar daarvoor in de plaats heb je wel ultieme comfort.

• Chakotay
@cyntax nooit angst dat er een veter losraakt en in de ketting komt? Alleen daarom zou ik al niet met normale schoenen willen rijden, hoe stevig en slijtvast ze ook zijn.

• cyntax
Chakotay schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:03:
@cyntax nooit angst dat er een veter losraakt en in de ketting komt? Alleen daarom zou ik al niet met normale schoenen willen rijden, hoe stevig en slijtvast ze ook zijn.
Nope, mijn huidige kisten hebben handige zakjes waar de overtollige veters ingeklemd worden. Vroeger strikte ik ze op een manier waarbij er vrijwel geen overtollige veters aan de buitenzijde van de kisten zaten. Dat bleef ook gewoon prima zitten, zelfs gedurende vreemde manoeuvres over bijvoorbeeld een hindernisbaan :P. Daarnaast heb ik al een hele poos geen motor met ketting meer gehad :D .

• Chakotay
Vooral dat laatste helpt wel denk ik :P

Verwijderd

Met het steeds mooiere weer begint het bij mij toch echt te kriebelen om een motorrijbewijs te halen. (En na het meelezen in dit topic de afgelopen 3 weken :D )
Als iemand toevallig nog iets van een theorieboek heeft liggen of iets anders wat handig, laat het me weten. Heb al wel een rijschool in gedachten op aanraden van een kennis.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:33

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bommes schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:50:
@HTT-Thalan ja dat klopt, maar dat is jou Transalp ook.
Op papier 2Kw te veel. B)
iFrost schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:44:
[...]

[...]
Plannen voor de eerste Tweakers rit van het jaar moet maar eens beginnen, het is al bijna april en komende week zijn temperaturen tot 15 graden mogelijk. *O*

Mijn Alp laat steeds vaker weten dat woon-werk niet al te lang meer moet duren. Vanavond verboog de jiffy bij de bevestiging, nu zit er te veel speling op.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Pagina: 1 ... 103 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.