Ja dat s wel duidelijk
Ik zie dat je hier 3 hippe budget urban modellen en een top-speed pedelec naast elkaar zet. Dat is echt appels en peren vergelijken (ook prijstechnisch!).
Ik denk dat het goed is om even terug te gaan naar wat je nodig hebt. Ik ga hem in tweeen ophakken, want S-pedelecs en gewone ebikes zijn echt hele andere beestjes.
Standaard ebike:
1. Een ebike waarmee je enkele reis 33km door Limburg mee wil fietsen.
2. Laptop mee
3. Je bent een racefietser, dus je zit graag sportief (leidt ik ook af uit de modellen die je noemt).
4. Woon-werk verkeer, dus je wil een goede fietsenmaker bij jou in de buurt.
Dan kom je al heel snel op een (Semi) sportieve ebike met Bosch Performance line met derailleur versnelling. Daar is heel veel keuze van.
Ga naar een goede fietsenmaker in de buurt en kijk wat hij aanbiedt. Heb je dan nog keuze vragen kunnen we je vast wel helpen
Betreft VM, Veloretti en Cowboy: Ik sta bekend als één van de felste critici... ik zou er met een enorme boog omheen lopen.
Speedpedelec:
Ik ben geen expert, maar S-pedelecs met Bosch is meer gedoe mee vanwege de kracht op de aandrijflijn vanuit de middenmotor. Het kan wel, maar ik zou toch eerder kijken naar Klever en Stromer, dat zijn toch wel de meer bekende merken op dit gebied en hebben een forse achterwielmotor.