Ik ben ook aan het rondkijken voor een tweedehands elektrische fiets voor mijn vrouw, het lastige is alleen dat ze maar 150cm lang is.
Dus zit te kijken naar ongeveer een 46cm framemaat en wil er maximaal 1000 euro aan uitgeven maar liever iets minder gezien het niet voor woon-werk verkeer gebruikt zal worden, puur boodschappen en recreatief.
Nu heb ik uiteindelijk 3 modellen gevonden voor rond de €750 euro.
Gazelle Arroyo C7+ (model 2019)
Gazelle Orange C7, 2016 model als ik me niet vergis.
(12000km)
Model ben ik niet helemaal zeker, het is i.i.g. deze: marktplaats
Victoria 5.8 SE (4500km)
Gazelle AMI C7 HMS ( 4200km, Shimano motor / accu ben ik niet zeker van, misschien onterecht?)
De eerste gazelle en Victoria met een Bosch midden motor en 400 Wh accu voelt voor mij wat beter maar wil de Shimano niet helemaal weg strepen.
De reden waarom ik twijfel, en misschien zit ik er helemaal naast, maar zo op het eerste gezicht ziet de Gazelle er een stuk robuuster uit met name de bagage drager zeker omdat hier ook een kinderzitje op komt.
De Gazelle heeft op dit punt mijn voorkeur alleen de kilometerstand doet mij wat twijfelen.
Iemand toevallig ervaring met deze 3 modellen?
Dus zit te kijken naar ongeveer een 46cm framemaat en wil er maximaal 1000 euro aan uitgeven maar liever iets minder gezien het niet voor woon-werk verkeer gebruikt zal worden, puur boodschappen en recreatief.
Nu heb ik uiteindelijk 3 modellen gevonden voor rond de €750 euro.
Gazelle Arroyo C7+ (model 2019)
Gazelle Orange C7, 2016 model als ik me niet vergis.
(12000km)
Model ben ik niet helemaal zeker, het is i.i.g. deze: marktplaats
Victoria 5.8 SE (4500km)
Gazelle AMI C7 HMS ( 4200km, Shimano motor / accu ben ik niet zeker van, misschien onterecht?)
De eerste gazelle en Victoria met een Bosch midden motor en 400 Wh accu voelt voor mij wat beter maar wil de Shimano niet helemaal weg strepen.
De reden waarom ik twijfel, en misschien zit ik er helemaal naast, maar zo op het eerste gezicht ziet de Gazelle er een stuk robuuster uit met name de bagage drager zeker omdat hier ook een kinderzitje op komt.
De Gazelle heeft op dit punt mijn voorkeur alleen de kilometerstand doet mij wat twijfelen.
Iemand toevallig ervaring met deze 3 modellen?
[ Voor 20% gewijzigd door Spekker op 17-09-2025 15:00 ]
ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD