Foxhill schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:00:
Kent iemand hier Raymon?
https://www.raymon-bicycles.com
Schijnbaar hebben ze in Duitsland al aardig bekendheid opgebouwd, en zijn ze in de Benelux nog niet actief bezig. Ze hebben Panasonic en dat wil ik meer aanbieden in de winkels. Er zijn niet zo veel merken met Panasonic de laatste jaren.
Ik ben met name benieuwd of iemand het merk kent? En hoe merk op je overkomt o.b.v. website, afbeeldingen, modellen, socials,.., ook als je het niet kende?
Waarschijnlijk omdat ik redelijk veel kijk naar de Duitse markt, ken ik ze. Er zullen maar weinig Nederlanders zijn die het merk kennen, gok ik zo.
Waarin vind je ze onderscheidend en waarom wil je zo inzetten op Panasonic?
Zo op het eerste oog lijken ze vooral op Kalkhof met die ultraglimmende lak, alleen hebben ze nog grover (lees: niet) afgewerkte lasnaden.
Natuurlijk kan ik het helemaal mis hebben, maar ik heb het idee dat Nederlanders nogal behoudend zijn in hun keuze.
Als het geen Gazelle, Batavus of Sparta is, moet je al een goed verhaal hebben. Wanneer het dan Duitse fietsen zijn, beginnen ze al snel te fronsen, zeker als er ook nog een motor onder zit, die ze niet meteen kennen. De meesten komen dan toch niet verder dan Bosch en Shimano.
Wil Raymon uitbreiden naar de BeNeLux en hebben ze daar plannen voor? Als je als enige dealer in Nederland zit die het merk levert, lijkt me dat ook niet handig, of ga je het importeurschap op je nemen?
Ik schrijf dit wel vaker in de fora: Tweakers is niet representatief voor Nederland, laat staan voor de Nederlandse markt. Hier komen vooral mensen die dieper op materie ingaan en vaak meer kennis willen vergaren dan de doorsneeconsument.
Als ik kijk wat er hier in het Limburgs landschap fietst, zijn dat vooral "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" kleuren, van merken die iedere Nederlander kent (en waarvan nu een deel failliet is).
Misschien dat het bij jou anders is, want je zaak voert ook geen standaardcollectie.