Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 231 232 Laatste
Acties:

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:16
Tommie12 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:27:
[...]

Op eco stand waarschijnlijk, en dat doe je meestal niet als je aan het commuten bent...
Echt wel, en ik heb dan nog de max-power en max-torque gedowntuned in de eco modus :-) maar als ik haast heb of harde tegenwind heb gaat het soms een tandje hoger...

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:27:
[...]

Op eco stand waarschijnlijk, en dat doe je meestal niet als je aan het commuten bent...
Zeker waar. Als ik gewoon een ronde ga fietsen staat de ondersteuning heel anders dan wanneer ik naar mijn werk fiets.

@psychodude Zo'n eind op de eco-stand is inderdaad haalbaar, maar let wel op dat je niet elke keer de accu leeg moet fietsen. Vooral in de wintermaanden zou ik hem toch eerder aan de plug leggen.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
jimh307 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:50:
[...]

Zeker waar. Als ik gewoon een ronde ga fietsen staat de ondersteuning heel anders dan wanneer ik naar mijn werk fiets.

@psychodude Zo'n eind op de eco-stand is inderdaad haalbaar, maar let wel op dat je niet elke keer de accu leeg moet fietsen. Vooral in de wintermaanden zou ik hem toch eerder aan de plug leggen.
Zeker. Maar dat was het punt ook helemaal niet zozeer. Maar voornamelijk dat voor de 28 km dag afstand, de accu degradatie echt significant op moet lopen, voordat dit een probleem komt te vormen met een 625 Wh accu. En ik dus puur en alleen voor wat betreft de 20.000 km reeds gereden afstand, hier niet direct wakker van zou liggen. Sterker nog, functioneert in de praktijk vermoedelijk zelfs beter dan een accu op fiets van zelfde leeftijd met 500 km gereden afstand op enkele mooie zomerse dagen welk daarna jaren de tijd heeft doorgebracht in volledige ontlading in een schuur.
Pagina: 1 ... 231 232 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam