Deze accu mag je inzenden en probeer deze accu niet meer zelf op te laden. Vermoedelijk zijn er een paar nikkelverbindingen niet goed. Deze fout kan de cellen beschadigen als het BMS niet zeer snel ingrijpt. Je hebt dan een te hoog voltage per cel.FreakNL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 20:09:
Ik heb hier een Batavus Entree E-Go (2023) staan met vermoedelijk een kapotte accu. Persoonlijk denk ik diep-ontlading… Gaat om fiets van een overleden familielid. Onduidelijk of de accu wel netjes bijgeladen werd. Gefietst werd er nauwelijks nog…
De accu geeft wel twee streepjes als ik op het knopje druk
[Afbeelding]
Maar als ik hem aan de lader stop gaat het lampje rood branden (met een relaisklik in de lader) en 2 seconden later gaat het lampje op groen (met wederom een relais-klik in de lader).. Volgens mij betekent Groen dat de batterij vol is OF hij niet kan laden.
Als ik de batterij overigens in de fiets stop gaat de computer van de fiets ook met geen mogelijkheid aan… Ook met de accu IN de fiets laadt hij niet (zo kwam ik erachter).
Fiets staat ook al maanden in een niet verwarmde berging…
Heb ik hier een compleet defecte accu te pakken?
"Mijn fiets staat gewoon in een houten fietsenhok onverwarmd en heb geen problemen met mijn accu. De cellen zelf kunnen goed tegen koude en slijten dan heel langzaam, maar ze leveren minder (tijdelijk) kilometers dan in de zomer. Mijn accu is 5 jaar oud en nog goed", dus dit mag geen argument zijn om hem nog te gebruiken.