Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 232 233 Laatste
Acties:

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 20:09:
Ik heb hier een Batavus Entree E-Go (2023) staan met vermoedelijk een kapotte accu. Persoonlijk denk ik diep-ontlading… Gaat om fiets van een overleden familielid. Onduidelijk of de accu wel netjes bijgeladen werd. Gefietst werd er nauwelijks nog…

De accu geeft wel twee streepjes als ik op het knopje druk
[Afbeelding]

Maar als ik hem aan de lader stop gaat het lampje rood branden (met een relaisklik in de lader) en 2 seconden later gaat het lampje op groen (met wederom een relais-klik in de lader).. Volgens mij betekent Groen dat de batterij vol is OF hij niet kan laden.

Als ik de batterij overigens in de fiets stop gaat de computer van de fiets ook met geen mogelijkheid aan… Ook met de accu IN de fiets laadt hij niet (zo kwam ik erachter).

Fiets staat ook al maanden in een niet verwarmde berging…

Heb ik hier een compleet defecte accu te pakken?
Deze accu mag je inzenden en probeer deze accu niet meer zelf op te laden. Vermoedelijk zijn er een paar nikkelverbindingen niet goed. Deze fout kan de cellen beschadigen als het BMS niet zeer snel ingrijpt. Je hebt dan een te hoog voltage per cel.

"Mijn fiets staat gewoon in een houten fietsenhok onverwarmd en heb geen problemen met mijn accu. De cellen zelf kunnen goed tegen koude en slijten dan heel langzaam, maar ze leveren minder (tijdelijk) kilometers dan in de zomer. Mijn accu is 5 jaar oud en nog goed", dus dit mag geen argument zijn om hem nog te gebruiken.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

FreakNL

Well do ya punk?

Ik stuur je een DM

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:24
FreakNL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 20:09:
Ik heb hier een Batavus Entree E-Go (2023) staan met vermoedelijk een kapotte accu. Persoonlijk denk ik diep-ontlading… Gaat om fiets van een overleden familielid. Onduidelijk of de accu wel netjes bijgeladen werd. Gefietst werd er nauwelijks nog…

De accu geeft wel twee streepjes als ik op het knopje druk
[Afbeelding]

Maar als ik hem aan de lader stop gaat het lampje rood branden (met een relaisklik in de lader) en 2 seconden later gaat het lampje op groen (met wederom een relais-klik in de lader).. Volgens mij betekent Groen dat de batterij vol is OF hij niet kan laden.

Als ik de batterij overigens in de fiets stop gaat de computer van de fiets ook met geen mogelijkheid aan… Ook met de accu IN de fiets laadt hij niet (zo kwam ik erachter).

Fiets staat ook al maanden in een niet verwarmde berging…

Heb ik hier een compleet defecte accu te pakken?
De Emotion accu’s van 2022-2024 met die ronde stekker zijn állemáál kapot. Er is iets mis mee. En Accell (in jouw geval Batavus) houdt er heel streng de 2 jaar garantie aan. Ze zijn ook niet meer leverbaar en worden vervangen voor een andere accu met andere aansluiting. Dus ze weten dondersgoed dat er iets mis mee is. En de klant mag óók nog even een andere lader bijkopen.

Jouw accu heeft ook geen diepte ontlading. Want er zit nog voor twee streepjes in. En al die andere kapotte emotion accu’s hebben precies hetzelfde defect als die van jou.

Ik zou dit even bij de dealer neerleggen waar die gekocht is. Met de melding dat de accu de normaal te verwachten levensduur niet haalt en je een oplossing wilt.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is een hele goeie want de fiets is in 2023 gekocht…. (2300 euro)…

Heb je een linkje van een nieuwsbericht ofzo?

[ Voor 25% gewijzigd door FreakNL op 31-01-2026 08:14 ]

• Foxhill
FreakNL schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 08:10:
Dat is een hele goeie want de fiets is in 2023 gekocht…. (2300 euro)…

Heb je een linkje van een nieuwsbericht ofzo?
Nee. Niet in de media gekomen. Ik heb twee fietsenwinkels. De meeste fietsenmakers die wel eens emotion zien weten dit.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Foxhill schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 06:58:
[...]

De Emotion accu’s van 2022-2024 met die ronde stekker zijn állemáál kapot. Er is iets mis mee. En Accell (in jouw geval Batavus) houdt er heel streng de 2 jaar garantie aan. Ze zijn ook niet meer leverbaar en worden vervangen voor een andere accu met andere aansluiting. Dus ze weten dondersgoed dat er iets mis mee is. En de klant mag óók nog even een andere lader bijkopen.

Jouw accu heeft ook geen diepte ontlading. Want er zit nog voor twee streepjes in. En al die andere kapotte emotion accu’s hebben precies hetzelfde defect als die van jou.

Ik zou dit even bij de dealer neerleggen waar die gekocht is. Met de melding dat de accu de normaal te verwachten levensduur niet haalt en je een oplossing wilt.
En dan ook nog eens een strenge controle? Als Accell zulke slechte accu's verkoopt en ook nog dichttimmert houd ik mijn hart vast. Maar ja, dat is achteraf want de klant is hiervan de dupe.

• Foxhill
jimh307 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:17:
[...]

En dan ook nog eens een strenge controle? Als Accell zulke slechte accu's verkoopt en ook nog dichttimmert houd ik mijn hart vast. Maar ja, dat is achteraf want de klant is hiervan de dupe.
Het is niet dichtgetimmerd. De emotion zijn maar ‘domme’ accu’s. Dat hele emotion is een kwaliteitsniveau waar Accell nooit de vingers aan had moeten branden.

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:53

B64

jimh307 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:17:
[...]

Accell zit de laatste paar jaar niet in een financiële situatie waarin ze heel coulant met dit soort zaken om kunnen gaan als dat niet strikt noodzakelijk is. En zolang niemand juridische stappen onderneemt komen ze er gewoon mee weg natuurlijk.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb de fiets maar bij de fietsenmaker gebracht waar de fiets 4 januari 2024 is gekocht (niet eens 2023 dus)....

Net buiten garantie dus.. Hij gaat maandag met Batavus contact opnemen. Zelfs was hij optimistisch maar als ik dit zo lees dan verwacht ik er niks van..

De fiets heeft overigens nog geen 100km gereden.. Doodzonde allemaal.. En vooral erg sneu..

• Foxhill
FreakNL schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:18:
Ik heb de fiets maar bij de fietsenmaker gebracht waar de fiets 4 januari 2024 is gekocht (niet eens 2023 dus)....

Net buiten garantie dus.. Hij gaat maandag met Batavus contact opnemen. Zelfs was hij optimistisch maar als ik dit zo lees dan verwacht ik er niks van..

De fiets heeft overigens nog geen 100km gereden.. Doodzonde allemaal.. En vooral erg sneu..
Als die fietsenmaker ze zelf verkocht en positief is heeft hij misschien ervaring dat er (nu) iets na de garantie nog coulant gedaan wordt. Ik had er een stuk of wat verkocht als niet dealer en kreeg ze van andere winkels bij ons in de werkplaats. Daar kreeg ik (de dealer waar ik t haal) niets.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:21

nFo

B64 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 16:29:
[...]

Accell zit de laatste paar jaar niet in een financiële situatie waarin ze heel coulant met dit soort zaken om kunnen gaan als dat niet strikt noodzakelijk is. En zolang niemand juridische stappen onderneemt komen ze er gewoon mee weg natuurlijk.
Financial Times: ‘Tweede schuldherstructurering Accell’ - 25.01.26
https://nieuwsfiets.nu/20...dherstructurering-accell/
Pagina: 1 ... 232 233 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam