Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 233 234 Laatste
Acties:

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:01
Speckle schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:49:
Mocht het niet de bedoeling zijn van het topic om grieven te ventileren over e-bikes of de fabrikanten hiervan, mijn excuses. Dan kan de post verwijderd worden.

Ik heb in 2024 rond Black Friday een Amsterdam Urban e-bike gekocht bij Lekkerbikes en heb vanaf het moment van aankoop geen maand gehad waarin ik niet genoodzaakt was de fietsenmaker/brand store te bezoeken.

Om te beginnen bij de oplader: de stekker past niet helemaal in de batterij. Het metalen gedeelte van de stekker steekt een halve centimeter boven de batterij uit bij het opladen. De brand store verzekerde mij dat dit geen kwaad kon. Verder doet de oplader het nog wel, maar ondertussen stopt hij niet meer automatisch met opladen als de batterij vol zit. Waar het eerst nog na afloop een groen licht gaf en stopte, blijft het lampje nu rood en wordt de oplader warm. Niet veilig en dubieuze kwaliteit.

Dan de batterij. Er zit een metalen clip op de batterij die steeds verbuigt. Hierdoor past de batterij niet goed in de fiets, en schiet hij los. Ik heb die clip al vier keer laten vervangen, maar het probleem keert terug. De batterij blijft alleen zitten als ik hem erin stop; geklemd hou en direct op slot draai, anders schiet hij er weer uit. Ik heb de hoop op een structurele oplossing al opgegeven.

De kwaliteit van de fiets zelf is ook slecht. Ik heb problemen gehad met de riem, remmen, trappers en zelfs met de bagagedrager (first-party, van Lekker Bikes zelf). De onderdelen zijn allen vervangen of deels vervangen. Ik bewaar de batterij altijd binnen, maar de fiets staat buiten. Als het koud weer is start de fiets niet eens.

De klantenservice is vaak wel ok. Maar idealiter hoef ik ze niet zo vaak te spreken. Ze denken wel mee en vervangen dingen binnen de garantie, maar uiteindelijk is het meer pappen en nathouden.

Ik kan de fiets dan ook zwaar afraden. Moest even bitchen...
En retour doen?
Pagina: 1 ... 233 234 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam