Deze is ook alweer vervangen door een nieuwere generatie, maar de oemph is er zeker, en zolang je genoeg druk op de pedalen hebt is het mooi soepel. Ik fiets zelf vaak net op de detectielimiet van de krachtsensor, dus de ondersteuning komt er steeds in en valt weer weg, maar dat ligt echt aan mij. M'n vriendin merkte daar niets van, dus moet gewoon iets meer druk zetten.roffeltjes schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:31:
[...]
Wat leuk, een Yamaha! Die zie je hier niet vaak meer. Ik was vroeger een fan, maar zit sinds een paar jaar op Bosch. De Bosch is stiller en soepeler, maar ik vergelijk met een 10 jaar oude Yamaha pw, geen moderne Yamaha.
Hoe rijdt de nieuwste generatie en hoe stil is ie? Kan je vergelijken met Bosch of is dit je eerste ebike?
De enige echte vergelijk die ik heb is met de ebike die m'n vriendin eerst had, die had een of ander chinees merk (geen Bafang) met (op papier) 80 of 90Nm aan een Nuvinici 330 naaf (en woog 29kg), vergeleken daarmee is deze Yamaha een stuk explosiever als je kracht zet! Geluid is duidelijk aanwezig en overstemt ook de 55mm brede gravelbanden. Het is wel een laag geluid, beetje vergelijkbaar met het rolgeluid van een mountainbike.
Laatste keer dat ik Bosch VS Yamaha kon vergelijken was met de generatie die jij noemt op de vorige ebikes van m'n schoonouders.
Leuke van mijn fiets is ook dat je met de Rideconnect-app kan verbinden met de fiets en de datavelden op het display kunt aanpassen, en kan instellen hoeveel ondersteuning elke stand heeft. Na het koppelen van de app met de fiets kreeg ik ook gelijk een rits updates.
Kalm aan! En rap een beetje!