Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 227 228 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31

Arfman

Drome!

Nieuwe aanwinst: Trek District+ 4 met Kiox 500 displayupgrade. Blij mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJ1YORfoPtFzJ4xIm80tExIi_6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXPYOJ2qyq4EcZ5F19oC3G7F.jpg?f=fotoalbum_large

Maandag de vuurdoop, van en naar het werk, ben van plan om de 3 kantoordagen met de fiets te gaan tenzij het pijpenstelen regent of -10C is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:38
eenhoorntje schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:11:
[...]

Ligt aan je fiets en km per jaar. Hier een Stella Livorno met Shimano middenmoter, heeft met 6km+ per jaar echt 2 beurten nodig, Anders zwabbert het als een malle aan de achterkant.
Is het goedkope (vond 2700 euro niet echt goedkoop eigenlijk) er ook direct vanaf met de onderhoudskosten. Om deze reden kan ik dus ook niet zo snel een andere ebike vinden en laat ik onder andere Tenways wel aan mij voorbijgaan.

Voor wat voor bedrag koop je eigenlijk nog een fatsoenlijke alle daags gebruik fiets? Dit is ook waarschijnlijk de reden dat ik naar een duurdere non ebike aan het kijken ben, helaas koop je die niet overal meer.
Je eerste zin is letterlijk datgene wat ik ook aangeef in mijn post. Mijn Gazelle Ulimate C8 HMB Belt (destijds €3500, 4 1/2 jaar oud) met 26.000 km zwabbert niet (ook nog nooit gedaan). Het enige wat bij mij iedere 6000 km echt merkbaar onderhoud nodig heeft, dat zijn de remmen. Het overige onderhoud (smeren en afstellen) zal ongetwijfeld ook nodig zijn.
Ik heb (tot nu toe) ook echt weinig kosten gehad aan de fiets: remblokken, binnenkabel van de versnelling, dat soort dingen. De hele aandrijflijn is nog origineel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ik heb een record verbroken met een 4 jaar oude accu: de 100 km aangetikt en nog niet leeg. Mijn lichaam staat toe om het merendeel op eco stand te fietsen en alleen met wind tegen de tour stand. Door langzaam te ontladen met warm weer haal je het meeste uit jouw/mijn accu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-08 22:06
Heeft iemand toevallig ervaring met een voor én achterzitje op een Crivit 3.0? Ziet er uit als een mooie vervanger voor mijn Vanmoof S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
UltraInstinct schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:13:
[...]
Waar heb jij hem nu verzekerd als ik vragen mag?
Nu bij vergelijkdirect.com :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:14
peligro2k schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:34:
Heeft iemand toevallig ervaring met een voor én achterzitje op een Crivit 3.0? Ziet er uit als een mooie vervanger voor mijn Vanmoof S1.
Zelf geen ervaring mee, maar kan me niet voorstellen dat het een groot succes gaat worden (lees, ik vervoer mijn kind van 3 op een andere fiets). Zie handleiding pag 68 over de waarschuwing dat alleen het achterzitje geschikt is voor een kinderzitje: https://www.lidl.nl/asset...24a6ba3f66b732c60e272.pdf).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3p-7GjDNYOFrc0Z4_OvsYauf0TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKBj0oiWHsjt7apMiHqx1t5b.jpg?f=fotoalbum_large
Op de mannen variant X3 een voorzitje monteren op het standaard stuur wordt denk ik ook lastig, en gaat ook in de weg zitten met de bediening van de fiets in de frame buis.
Let verder op; het is een heel smal achter rekje, ik denk dat er weinig merken zijn die passen en/of er moet een goede adapter voor zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fC3LNWbIx_29lPZ2zB_xv6Mmhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sEvttBcteQW4q6OaaHhubSJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door frankj030 op 17-08-2025 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-08 09:21
Vandaag ook voor dochter lief de 3.0 Y besteld. Mijn 2.0 X bevalt zo goed en de service is perfect. Dus we zijn om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Laatst online: 20-08 13:12
In de markt voor een fiets verzekering. ENRA ziet er goed uit. Ik zie dat 2de slot niet als een negatiefs iets. Maar hoe kan de verzekeraar ooit controleren dat het 2de slot ook gebruikt is indien je een diefstal gaat melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Jirure1984 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:52:
In de markt voor een fiets verzekering. ENRA ziet er goed uit. Ik zie dat 2de slot niet als een negatiefs iets. Maar hoe kan de verzekeraar ooit controleren dat het 2de slot ook gebruikt is indien je een diefstal gaat melden?
Omdat je vooraf de sleutelnummers van het betreffende slot met de verzekeraar moet delen.
Geen twee sleutels en/of geen gebruikssporen op de sleutel? Dan geen uitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Laatst online: 20-08 13:12
Plucky schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:57:
[...]

Omdat je vooraf de sleutelnummers van het betreffende slot met de verzekeraar moet delen.
Geen twee sleutels en/of geen gebruikssporen op de sleutel? Dan geen uitkering.
dat snap ik. Maar in de clausule staat dat je 2de slot ook moet gebruiken als de fiets binnen is gestald.

Voor recht op uitkering bij diefstal moet uw E-bike zijn afgesloten, ook als deze binnen is gestald. Uw E- bike moet zijn afgesloten volgens de voorwaarden die hieronder staan vermeld. Uw E-bike moet zijn afgesloten met een ART goedgekeurd slot, e-lock of smartlock met minimaal 2* (ART2) én met een door ENRA goedgekeurd tweede slot. Bij een diefstalmelding moeten de originele sleutels van de sloten aan ons worden overlegd. Is uw E-bike voorzien van een e-lock of smartlock, dan moet het logfile worden overlegd waaruit blijkt dat de E-bike was afgesloten ten tijde van de diefstal. De slotgegevens en sleutelgegevens moeten overeenkomen met de slotgegevens en sleutelgegevens die op het polisblad staan vermeld.

Ik heb een 2de kettingslot die gebruik ik wel buitenshuis. Maar niet in mijn eigen garage. Dus gebruiksporen zitten erop. sleutelnummers zijn uiteraard gedeeld. en de sleutels zelf liggen binnen. Hoe kan ENRA dan controleren dat ik het 2de slot heb gebruikt in de garage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Jirure1984 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:07:
[...]

dat snap ik. Maar in de clausule staat dat je 2de slot ook moet gebruiken als de fiets binnen is gestald.

Voor recht op uitkering bij diefstal moet uw E-bike zijn afgesloten, ook als deze binnen is gestald. Uw E- bike moet zijn afgesloten volgens de voorwaarden die hieronder staan vermeld. Uw E-bike moet zijn afgesloten met een ART goedgekeurd slot, e-lock of smartlock met minimaal 2* (ART2) én met een door ENRA goedgekeurd tweede slot. Bij een diefstalmelding moeten de originele sleutels van de sloten aan ons worden overlegd. Is uw E-bike voorzien van een e-lock of smartlock, dan moet het logfile worden overlegd waaruit blijkt dat de E-bike was afgesloten ten tijde van de diefstal. De slotgegevens en sleutelgegevens moeten overeenkomen met de slotgegevens en sleutelgegevens die op het polisblad staan vermeld.

Ik heb een 2de kettingslot die gebruik ik wel buitenshuis. Maar niet in mijn eigen garage. Dus gebruiksporen zitten erop. sleutelnummers zijn uiteraard gedeeld. en de sleutels zelf liggen binnen. Hoe kan ENRA dan controleren dat ik het 2de slot heb gebruikt in de garage?
Dat is inderdaad lastig te controleren door een maatschappij maar waarom zou je het niet doen als je een extra slot hebt…

Diefstal kost je vrijwel altijd geld, ook als er dekking is (afschrijving, eigen risico, dagwaarde, enz.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 17:19
Omdat de sleutel van het extra slot nooit in het slot blijft zitten. Is het voor de verzekering nooit te controleren of het extra slot ten tijde van de diefstal ook echt in gebruik is.

Ze kunnen op basis van je sleutel wel controleren of het je het slot ook echt gebruikt.
Je zou eventueel van tijd tot tijd ook een foto kunnen maken dat je het extra slot ook werkelijk op je fiets gebruikt. Het is niet waterdicht maar het helpt vast iets in geval van een discussie met de verzerkering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-08 00:54
Jirure1984 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:07:
[...]

Je moet aangifte doen. Daarop vertel je hoe de fiets op slot staat. Ik zou liever het slot in de garage gebruiken dan later op de aangifte moeten liegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:33

B64

Foxhill schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:55:
[...]

Je moet aangifte doen. Daarop vertel je hoe de fiets op slot staat. Ik zou liever het slot in de garage gebruiken dan later op de aangifte moeten liegen.
@Jirure1984 Diefstal uit je schuur of garage (mits die op slot was en er braakschade is) is ook gedekt door je inboedelverzekering. En een goede inboedelverzekering vergoedt nieuwwaarde nog veel langer dan de meeste fietsverzekeringen.

Dus ja, ik zou de fiets zeker op slot zetten in je schuur of garage. Persoonlijk haal ik ook meestal de accu eruit, dat maakt de fiets ook een stuk minder interessant voor het dievengilde. Maar verzekeringstechnisch is een tweede slot niet nodig als je ook een inboedelverzekering hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Fiets is binnen en zoals verwacht zullen we een stuurverhoger op de crivit 3 Y, en een ander zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stayfocussed
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 04:45
Wij hebben onlangs een Giant Anytour E+ 1 gekocht die ik graag wil verzekeren.
Ik zie bij diverse verzekeringsaanbieders dat bij e-bikes boven de €4500 een GPS tracker verplicht is.
De fiets heeft een cataloguswaarde van €4599 maar deze kunnen kopen voor €3999. Dit staat ook op de factuur.

Mag ik bij de waarde van de fiets 4499 opgeven om zo geen GPS tracker te hoeven aanschaffen of ben ik verplicht om de cataloguswaarde aan te houden en alsnog een tracker aan te schaffen.

Ik heb diverse polisvoorwaarde en forums nagelezen maar kan hier geen eenduidig antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

stayfocussed schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 03:11:
Wij hebben onlangs een Giant Anytour E+ 1 gekocht die ik graag wil verzekeren.
Ik zie bij diverse verzekeringsaanbieders dat bij e-bikes boven de €4500 een GPS tracker verplicht is.
De fiets heeft een cataloguswaarde van €4599 maar deze kunnen kopen voor €3999. Dit staat ook op de factuur.

Mag ik bij de waarde van de fiets 4499 opgeven om zo geen GPS tracker te hoeven aanschaffen of ben ik verplicht om de cataloguswaarde aan te houden en alsnog een tracker aan te schaffen.

Ik heb diverse polisvoorwaarde en forums nagelezen maar kan hier geen eenduidig antwoord op vinden.
Staat er dat je de cataloguswaarde moet opgeven, of de factuurprijs? Lijkt me sterk dat een verzekeraar meer gaat uitkeren dan wat je zelf betaald hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
B64 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:42:
[...]

Staat er dat je de cataloguswaarde moet opgeven, of de factuurprijs? Lijkt me sterk dat een verzekeraar meer gaat uitkeren dan wat je zelf betaald hebt...
Volgens mij speelt ook mee of men de aanschafwaarde vergoedt of dat men voor een gelijkwaardige vervang-fiets zorgt. In het laatste geval zou het kunnen dat het ruimte geeft voor discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:52
Plucky schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:33:
[...]

Volgens mij speelt ook mee of men de aanschafwaarde vergoedt of dat men voor een gelijkwaardige vervang-fiets zorgt. In het laatste geval zou het kunnen dat het ruimte geeft voor discussie.
Een verzekeringsmaatschappij gaat nooit een fiets leveren, ze betalen een som, en als je fiets van 4 jaar aan dagwaarde moet vergoed worden, dan gaan ze op MP bij refurb dealers kijken wat je fiets waard zou kunnen zijn. En daarop baseren ze dan wat er kan betaald worden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:03:
[...]

Een verzekeringsmaatschappij gaat nooit een fiets leveren, ze betalen een som, en als je fiets van 4 jaar aan dagwaarde moet vergoed worden, dan gaan ze op MP bij refurb dealers kijken wat je fiets waard zou kunnen zijn. En daarop baseren ze dan wat er kan betaald worden.
KingPolis, een grote fiets-verzekeraar, schrijft het volgende:

Op welke vergoeding heb ik recht bij diefstal of totaalverlies?
Is uw nieuwe fiets minder dan 5 jaar oud? Als uw fiets binnen 5 jaar na aankoop wordt gestolen, krijgt u een nieuwe fiets van dezelfde waarde, geleverd door de winkel waar u de verzekering heeft gekocht of een andere door ons aangewezen winkel. Wij vergoeden maximaal de aanschafwaarde van de gestolen fiets, verminderd met het eigen risico dat op uw polisblad staat. U krijgt dus geen geld.

Is uw nieuwe fiets minder dan 3 jaar oud? Als uw fiets binnen 3 jaar na aankoop duurder is geworden en wordt gestolen, vergoeden wij tot 4% meer per jaar, met een maximum van 12% na 3 jaar, voor een fiets van hetzelfde merk, type en specificaties. Na 3 jaar geldt deze regel niet meer en vergoeden wij maximaal het verzekerde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Plucky schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:42:
[...]

KingPolis, een grote fiets-verzekeraar, schrijft het volgende:

Op welke vergoeding heb ik recht bij diefstal of totaalverlies?
Is uw nieuwe fiets minder dan 5 jaar oud? Als uw fiets binnen 5 jaar na aankoop wordt gestolen, krijgt u een nieuwe fiets van dezelfde waarde, geleverd door de winkel waar u de verzekering heeft gekocht of een andere door ons aangewezen winkel. Wij vergoeden maximaal de aanschafwaarde van de gestolen fiets, verminderd met het eigen risico dat op uw polisblad staat. U krijgt dus geen geld.

Is uw nieuwe fiets minder dan 3 jaar oud? Als uw fiets binnen 3 jaar na aankoop duurder is geworden en wordt gestolen, vergoeden wij tot 4% meer per jaar, met een maximum van 12% na 3 jaar, voor een fiets van hetzelfde merk, type en specificaties. Na 3 jaar geldt deze regel niet meer en vergoeden wij maximaal het verzekerde bedrag.
OK, dat zijn idd speciale voorwaarden, waarschijnlijk omdat ze met speciale overeenkomsten werken met bepaalde fietsenwinkels.
Zal heel sectorspecifiek zijn, nog nooit gezien in andere sectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:39
[...]

Een fietsverzekeraar gaat niet kijken op Marktplaats wat je fiets nog waard is. Ze rekenen vaste afschrijfwaardes van de fiets. ENRA, geen kleine jongen, rekent bijvoorbeeld aan afschrijving:
1e jaar = 15%
2e jaar = 20%
3e jaar = 25%
4e jaar = 35%
5e jaar = 50%
Dus voor een 4 jaar oude e-bike krijg je bij diefstal of total loss nog 65% van de aanschafwaarde terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 22:54
Bij verzekeringen gaat het mi over de aanschafwaarde en niet over de cataloguswaarde. Iets wat mi bevestigd wordt door bv Kingpolis met de manier waarop zij vergoeden.
Afschrijven gaat ook altijd vanaf de aanschafwaarde, dus het lijkt mij dat je ook de aanschafwaarde voor de verzekering opgeeft, want de factuur is het enige bewijs dat je dit bedrag ervoor hebt betaald en niet eoa fictieve cataloguswaarde of gefantaseerde opgehoogde waarde.
Igv @stayfocussed betreft dat mi €3999 en geen €4499 wat nergens vermeld staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
[...]

Nee hoor. Verzekeraars die via fietsenwinkels werken keren in natura uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
Of-Aaargh schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:23:
[...]

Een fietsverzekeraar gaat niet kijken op Marktplaats wat je fiets nog waard is. Ze rekenen vaste afschrijfwaardes van de fiets. ENRA, geen kleine jongen, rekent bijvoorbeeld aan afschrijving:
1e jaar = 15%
2e jaar = 20%
3e jaar = 25%
4e jaar = 35%
5e jaar = 50%
Dus voor een 4 jaar oude e-bike krijg je bij diefstal of total loss nog 65% van de aanschafwaarde terug.
Via de fietsenwinkel géén afschrijving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Foxhill schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:58:
[...]

Ik leer bij...

Maar wel bizar dat je situaties hebt waar een fiets van 4 jaar oud zonder enige opleg vervangen wordt door een splinternieuwe bij diefstal...
Dat vraagt ten dele toch om fraude....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-08 11:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik ben afgelopen weekend ook eens gaan kijken voor een elektrische fiets. Na wat proefritjes bleek dat de Bosch Performance Line met 75nm voldoende was voor ons doel (ik woon in Zuid-Limburg; dus een beetje vermogen is geen overbodige luxe) met als accucapaciteit rond de 500WH. Paar merken gehad met deze combinatie, maar de Gazelle Ultimate T10 reed naar ons idee het beste. Ook een nieuwe Bosch met 85nm gereden maar daar voelde ik echt geen verschil in. Als ik daarnaast een schermpje wilde ging die over de 5500€ heen _O-

Maarja; dan heb je het dus over een fiets van 3999€. Slot nog erbij.. Op de vraag of er wat met de prijs kon was het eigenlijk vrij simpel, 150€, take it or leave it.

Ik vind dat nogal een bedrag om eerlijk te zijn. Nu heb ik 1 fysieke fietsenwinkel-keten (ook Gazelle dealer) gevonden waar hij aanzienlijk goedkoper staat, en die bezorgen ook voor 2 tientjes, alleen die is dus op 2 uur rijden van mij vandaan.

In hoeverre zouden jullie zoiets doen? Ik verwacht problemen bij garantiekwesties of onderhoud (‘niet hier gekocht’ etc).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:40
@Kuusj Je zou ook eens bij Hybrid Store in Geleen kunnen kijken. Die verkopen overstock/ex-demo fietsen. Ze hebben daardoor niet alle maten, types en kleuren. Maar zijn aanzienlijk goedkoper. Het is wel een beetje een speciale winkel. Het is een uit de hand gelopen hobby die nu een bedrijf is geworden, waardoor niet alles even professioneel is. En dan krijg je zaken zoals dit: "Op alle fietsen geld fabrieksgarantie, net als in elke andere winkel."Ja, die spelfout staat ook op de website en er is een verschil tussen de garantie die de verkoper aanbiedt en fabrieksgarantie. De reviews zijn wel erg positief. Uiteindelijk heb ik een fiets gekocht bij een meer reguliere FM in Maastricht.

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 20-08-2025 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 22-08 19:21

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kuusj schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:21:
Ik ben afgelopen weekend ook eens gaan kijken voor een elektrische fiets. Na wat proefritjes bleek dat de Bosch Performance Line met 75nm voldoende was voor ons doel (ik woon in Zuid-Limburg; dus een beetje vermogen is geen overbodige luxe) met als accucapaciteit rond de 500WH. Paar merken gehad met deze combinatie, maar de Gazelle Ultimate T10 reed naar ons idee het beste. Ook een nieuwe Bosch met 85nm gereden maar daar voelde ik echt geen verschil in. Als ik daarnaast een schermpje wilde ging die over de 5500€ heen _O-

Maarja; dan heb je het dus over een fiets van 3999€. Slot nog erbij.. Op de vraag of er wat met de prijs kon was het eigenlijk vrij simpel, 150€, take it or leave it.

Ik vind dat nogal een bedrag om eerlijk te zijn. Nu heb ik 1 fysieke fietsenwinkel-keten (ook Gazelle dealer) gevonden waar hij aanzienlijk goedkoper staat, en die bezorgen ook voor 2 tientjes, alleen die is dus op 2 uur rijden van mij vandaan.

In hoeverre zouden jullie zoiets doen? Ik verwacht problemen bij garantiekwesties of onderhoud (‘niet hier gekocht’ etc).
Ik zelf koop fietsen wel via internet als het significant goedkoper is. Maar dan wel fietsen waarvan ik weet dat de onderdelen beschikbaar zijn voor particulieren of dat er lokale dealers zijn die er aan kunnen werken. Met het Bosch-systeem is dat wel het geval. Wat nog overblijft is een garantiekwestie, de kans dat de hele fiets terug moet is klein, maar aanwezig je moet zelf een afweging maken hoe problematisch dat is in zo'n geval.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Kuusj Of gewoon even wachten, eind dit jaar begint de sale weer van modellen die volgend jaar een update krijgen.

Ik had bv op mijn nieuwe €3500,- Giant +/- €1100,- korting, gewoon bij de Giant Dealer.

Mooie was; Ik zag de aanbieding op internet en zag dat hij nog op voorraad was bij mijn FM om de hoek.
Ik moest even vragen of ze in de aanbieding waren want dat wisten ze zelf niet eens.
Maar goed, voor dat bedrag en nog wat extra's zoals verzekering, extra slot, lederen handvatten en een fietstas was het voor mij nog te doen, net onder de €3K totaal.
Ik zou nu ook niet meer dan €3K uitgeven.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noef
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-08 14:51
Darkz0rs schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:25:
Fiets is binnen en zoals verwacht zullen we een stuurverhoger op de crivit 3 Y, en een ander zadel.
Ben momenteel ook aan het overwegen om het stuur te verhogen vanwege rugpijn. Welk stuurverhoger heb jij aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

noef schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:07:
[...]

Ben momenteel ook aan het overwegen om het stuur te verhogen vanwege rugpijn. Welk stuurverhoger heb jij aangeschaft?
Heb je bij een fysiotherapeut gecheckt of een hoger stuur helpt tegen je rugproblemen? Ligt er maar helemaal aan waar in je rug je probleem zit, en waar het door veroorzaakt wordt.

Bij mij helpt bijvoorbeeld een parallelligram zadelvering heel goed, doordat schokken daardoor gedempt worden. Rechtop zitten zorgt er juist voor dat er nog veel meer gewicht op je rugwervels rust, waardoor hobbels nog veel pijnlijker kunnen worden. Bij een voorover zithouding worden krachten ook door je armen en schouders opgevangen.

En bij mij (scoliose) helpt het ook om heel regelmatig te fietsen op een gewone fiets, waardoor spieren sterker worden - en dus ook de spieren die de wervels in de onderrug ondersteunen. Maar nogmaals, ligt ook aan plaats en oorzaak van je rugproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Foxhill schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:58:
[...]

Maar daarbij is toch de verkoopprijs leidend, niet de cataloguswaarde? Met name als het betreffende model niet meer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
noef schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:07:
[...]

Op bol heb ik hem besteld voor 16,95 heb hem net binnen morgen ff kijken of het past. Ik gebruik dezelfde op mijn 2.0 X.

[ Voor 9% gewijzigd door Darkz0rs op 20-08-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
B64 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:27:
[...]

Maar daarbij is toch de verkoopprijs leidend, niet de cataloguswaarde? Met name als het betreffende model niet meer leverbaar is.
Als wij hem verzekeren mogen we dat zelf kiezen. De premie is afhankelijk van de prijs die we nemen, dus je maakt het niet altijd maar hoger. We mogen zelfs fietsen met aanschafprijs boven de €4500 verzekeren voor €4499 zonder tracker. Maar ja dat is wel ENRA, die erg goede voorwaarden heeft via de vakhandel. De voorwaarden online wijken iets af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stayfocussed
Bedankt iedereen voor het meedenken met betrekking tot de verzekering.

Ik heb het vandaag telefonisch bij de ANWB nagevraagd en die geven aan dat je de cataloguswaarde moet opgeven die op de factuur staat. Baal er wel een beetje van aangezien de fiets net 100 euro duurder is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64

B64

stayfocussed schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:40:

Ik heb het vandaag telefonisch bij de ANWB nagevraagd en die geven aan dat je de cataloguswaarde moet opgeven die op de factuur staat. Baal er wel een beetje van aangezien de fiets net 100 euro duurder is.
Ik ben dan wel heel benieuwd wat er op die factuur staat. Meestal staat daar het bedrag dat je betaald hebt, toch? Of heeft jouw handelaar daar ook op aangegeven wat hij jou aan korting heeft gegeven?
En klopt die catalogusprijs ook met wat je elders vindt? Ik vind het maar een raar verhaal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxhill
stayfocussed schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:40:

Je kunt de verkoper vragen de ‘van’ prijs lager te maken.

Of, betere optie, neem een fijne verzekeraar. Ik ben helemaal klaar met ANWB in onze werkplaatsen. Als het op uitkeren aankomt proberen ze overal onderuit te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkz0rs
@noef ik heb deze gekocht echter past deze niet. Ik heb hem gemodificeerd door er een cm van af te slijpen en een ring een inkeping te geven aan de onder kant. Morgen zal ik als er interesse voor is een foto maken. Het stuur is nu op maximale toelaatbare qua kabels op hoogte gebracht. Wat ongeveer op 6cm uit komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Darkz0rs op 21-08-2025 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stayfocussed
B64 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:30:
[...]

Ik ben dan wel heel benieuwd wat er op die factuur staat. Meestal staat daar het bedrag dat je betaald hebt, toch? Of heeft jouw handelaar daar ook op aangegeven wat hij jou aan korting heeft gegeven?
En klopt die catalogusprijs ook met wat je elders vindt? Ik vind het maar een raar verhaal...
Zowel de catalogusprijs als het bedrag wat ik betaald heb staan op de factuur.
De catalogusprijs is in lijn met wat ik terug kan vinden op de site van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stayfocussed
Foxhill schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:43:
[...]

Je kunt de verkoper vragen de ‘van’ prijs lager te maken.

Of, betere optie, neem een fijne verzekeraar. Ik ben helemaal klaar met ANWB in onze werkplaatsen. Als het op uitkeren aankomt proberen ze overal onderuit te komen.
Welke kun jij van harte aanbevelen die niet de hoofdprijs vraagt?
ANWB/ Unigarant zijn rond de 10 euro per maand terwijl Enra ruim het viervoudige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
stayfocussed schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 00:18:
[...]

Welke kun jij van harte aanbevelen die niet de hoofdprijs vraagt?
ANWB/ Unigarant zijn rond de 10 euro per maand terwijl Enra ruim het viervoudige is.
InShared
KingPolis
Laka

Deze kwamen bij mij naar boven met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ging bij mij om centrum van een grote stad dus kan bij jou flink verschillend.

Mocht je in provincie Zeeland of NB wonen dan kan ZLM ook een goede optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 13:55
Ik heb een Cube Touring Hybrid 625 Heren 2023 met ruim 500km(vanwege heupprobleem nauwelijks gebruikt), maar door heupprobleem wordt het steeds moeilijker om mijn been over het zadel te"zwaaien".
Nu heb ik 2 opties:
- nieuwe ebike lage instap en andere inruilen
- zadelhoogte verlagen, maar bij deze verende zadelpen kan die niet lager, dus mss vaste zadelpen waardoor zadel wel 4cm lager kan
Bij inruil krijg ik maximaal €1500 voor mijn ebike, dus moet ik ca €1700 bijleggen
Wat denken jullie van de opties voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

doggy1 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:00:
Ik heb een Cube Touring Hybrid 625 Heren 2023 met ruim 500km(vanwege heupprobleem nauwelijks gebruikt), maar door heupprobleem wordt het steeds moeilijker om mijn been over het zadel te"zwaaien".
Nu heb ik 2 opties:
- zadelhoogte verlagen, maar bij deze verende zadelpen kan die niet lager, dus mss vaste zadelpen waardoor zadel wel 4cm lager kan
Bij inruil krijg ik maximaal €1500 voor mijn ebike, dus moet ik ca €1700 bijleggen
Dropperseat een optie? YouTube: What is a Dropper Seat Post?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31

Arfman

Drome!

Waarom niet je ebike tweedehands verkopen? Krijg je er waarschijnlijk meer voor. Onze FM is daar altijd heel open in, hij zegt dat om een fiets in de winkel te zetten er eerst iemand naar moet kijken (beurtje/onderhoud/problemen verhelpen), dan staat hij een ongespecificeerde tijd af te schrijven om vervolgens bij verkoop iets van garantie te moeten geven.

Ik had een Sparta M8i in te ruilen (toegegeven, geen courant model) en daar gaf de FM 100 euro voor. Uiteindelijk voor 400 op MP verkocht.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:46
Moet je nog steeds je been over het frame zwaaien. Kan wel iest lager dan, maar blijt wel overheen zwaaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:55

MartNL

doggy1 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:00:
Nu heb ik 2 opties:
Mischien krijg je er bij upway er meer voor?
Je kunt het proberen.
Pagina: 1 ... 227 228 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam