Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 202 ... 221 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:25
SjakieZulu schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:37:
...
De (meeste) SP'ers trekken zich niks van G11/13 borden!
....
Zolang er niet wordt gehandhaafd zal het ook niet veranderen.
Daar ligt nu net de kern van het probleem.
Zolang de stelling:
"Het mag zolang het kan" breed gedragen blijft worden, zal er weinig veranderen.

Daardoor blijf je je bv storen aan de razende fatbikes, geen verlichting in het donker, op het trottoir of tegen de rijrichting in fietsen en meer van deze relatief kleine overtredingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:29

Metro2002

Memento mori

Dutchredgaming schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:12:
[...]

Alleen jammer dat het een CDC riem is en geen CDX riem. Die gaat wat langer mee.

Anders was het wel het perfecte ebike geweest.

CDC riem: Gaat tussen de 5.000 en 10.000 kilometer mee.
CDX riem: Gaat tussen de 10.000 en 15.000 kilometer mee.

En jammer dat de display eraf gehaald moet worden ivm verzekering.
Op mijn vorige fiets heb ik ruim meer dan 10k met een CDC riem gedaan en die heeft heel wat te lijden gehad qua weersomstandigheden. Die riem was nog lang niet versleten toen ik de fiets wegdeed. De achilleshiel van CDC zijn vooral de kunststof tandwielen, net zozeer de riem zelf.
Als je wilt kun je overigens een CDC riem ook gewoon vervangen door een CDX riem evenals de tandwielen en vice versa. Is compatible met elkaar en heb destijds het cdc tandwiel vervangen voor CDX op een CDC riem.
Daar zou ik zelf de fiets in elk geval niet voor laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:10

B64

[...]

Als fietser/ebiker heb ik niet veel last van SP'ers, maar het mag gewoon niet.
Dat geldt voor ieder bord wat je langs de weg vindt. Er zijn ook zat e-bikers die zich niks aantrekken van borden die een voetpad, eenrichtingsweg, voorrangssituatie of wat dan ook aanduiden - totdat iemand er een agent met een bonnenboekje naast zet.

Maar dat wil toch niet zeggen dat we maar moeten doen alsof die verkeersregels niet bestaan als iemand daarom vraagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
[...]

Als fietser/ebiker heb ik niet veel last van SP'ers, maar het mag gewoon niet.
Welkom in Nederland anno 2024 waar bijna iedereen ondertussen lak heeft aan regels, aan elkaar en alleen met zichzelf bezig is.. Je kunt daar niet op handhaven want dit is een breed probleem wat in de hele maatschappij aan de orde is. Niet alleen in het verkeer. NB: autorijden is tegenwoordig ook 1 grote ramp. Aso's overal.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 13-09-2024 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
B64 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:54:
[...]

Dat geldt voor ieder bord wat je langs de weg vindt. Er zijn ook zat e-bikers die zich niks aantrekken van borden die een voetpad, eenrichtingsweg, voorrangssituatie of wat dan ook aanduiden - totdat iemand er een agent met een bonnenboekje naast zet.

Maar dat wil toch niet zeggen dat we maar moeten doen alsof die verkeersregels niet bestaan als iemand daarom vraagt?
Zie hierboven. Dat moet ik toch weten..... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:07

Zenix

BOE!

MotorBeast schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:59:
[...]

Welkom in Nederland anno 2024 waar bijna iedereen ondertussen lak heeft aan regels, aan elkaar en alleen met zichzelf bezig is.. Je kunt daar niet op handhaven want dit is een breed probleem wat in de hele maatschappij aan de orde is. Niet alleen in het verkeer. NB: autorijden is tegenwoordig ook 1 grote ramp. Aso's overal.
En de boetes zijn niet erg hoog, dus de meeste calculeren dit ook gewoon in. Liever 3 boetes in een jaar dan risico nemen op de weg met auto's die zich zitten te ergeren. Zoals je aangeeft, aso's overal en als je op zo'n fiets zit ben je wel kwetsbaar met de aso's in de auto.

Ik kan het dus goed begrijpen, zolang ze maar rond de 25km/h blijven op het fietspad binnen bebouwde kom Doe je dat niet, dan hoor je ook bij de aso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:03
https://www.provincie-utr...ec-voor-het-fietspad#waar

https://www.rotterdam.nl/ontheffing-speed-pedelec-aanvragen

En zo zullen er meer gemeenten zijn met vrijstelling voor de speed pedelec op t fietspad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:37
MotorBeast schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:59:
[...]

Het is nog lang geen anarchistische maatschappij, maar daar neigt het soms wel naar.

Die 20% die schijt aan alles hebben steken er bovenuit en de 80% die zich voegt naar de regels vallen niet op of zijn bang.

Maar ik snap jouw punt zeker wel en ik neig dit ook wel eens te denken. Doet me denken wat de schooldirecteur ooit tegen mij zei bij de intake vroeger en dat was dat de helft je niet zal mogen en de andere helft wel. Ook als je zelf niet lekker in je vel zit is het logisch om het op die manier te denken.

Ik rij auto en ik vind het reuze meevallen qua verkeersagressie en als er één heel graag voorbij wil gaan geef ik hem alle ruimte en mag hij gaan. Ik ga me er niet om opvreten want dat vind ik de moeite niet waard. Ik ga er niet harder om rijden en ik ga geen centimeter sneller rijden als er een bumperklever achter me zit. Ook ga ik niet remmen, ik negeer hem gewoon compleet. Boem is dokken (heb dashcam voor en achter).

Ik ben dan wel nuchter van aard.

PS: Je hebt ons ook nog :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

In Wageningen zag ik bij veel fietspaden inderdaad een onderbord met de tekst 'speed pedelecs toegestaan'. Maar... dat gold dan weer niet voor alle fietspaden. En dat is nou weer het probleem: die regels zijn niet consequent.
In Amstelveen bijvoorbeeld: bij alle kruisingen met de Beneluxbaan (vierbaans noord-zuidroute met overal 50km/u) moeten bromfietsen op het fietspad. Maar bij de veel chaotischer kruisingen bij op/afritten van de A9 moeten ze op de rijbaan. En geen uitzondering voor speed pedelecs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee.Wee
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-09-2024
In het aangekondigde 2025 programma van Cube is nu ook de Cube Editor Hybrid SLT FE opgenomen:
https://www.cube.eu/nl-nl...0x-goblin-n-glossy/823310

De meerprijs voor de FE versie is ook bij de SLT €200,=.
Dat is dus voor verlichting (met weggewerkte bedrading), spatborden, bagagedrager en standaard.

[ Voor 16% gewijzigd door Jee.Wee op 13-09-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:32
B64 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:08:
[...]

In Wageningen zag ik bij veel fietspaden inderdaad een onderbord met de tekst 'speed pedelecs toegestaan'. Maar... dat gold dan weer niet voor alle fietspaden. En dat is nou weer het probleem: die regels zijn niet consequent.
In Amstelveen bijvoorbeeld: bij alle kruisingen met de Beneluxbaan (vierbaans noord-zuidroute met overal 50km/u) moeten bromfietsen op het fietspad. Maar bij de veel chaotischer kruisingen bij op/afritten van de A9 moeten ze op de rijbaan. En geen uitzondering voor speed pedelecs...
En zo lang je je wat menselijk gedraagt zal er geen enkele politieman het in zijn hoofd halen daar een boete voor uit te schrijven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:03
B64 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:08:
[...]

Wat ik lastig vind is dat er geen (goed functionerende) routeplanner bestaat voor SP. Daardoor gebruik ik Google Maps op de fiets instelling (als je m op auto zet zit je zo op N of A wegen waar je zeker niet moet zijn).

Ook lastig is dat regelmatig detectielussen op kruispunten mij niet detecteren. Sta je dan voor rood licht... Door rood rijden op een auto kruispunt is niet fijn.

Dus ik pak nog regelmatig t fietspad. Mag hier ook wel vaak met de vrijstelling. En dan is t een kwestie van niet te hard/krap inhalen.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 21:59

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Tommie12 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:06:
[...]

Die vind ik wel heel mooie specs hebben. Luchtgeveerde vork, betere remmen, riem, 625 batterij…voor een heel correcte prijs.
Vandaag een proef rit gereden, samen met de comfort pro (ketting ipv CDC riem).
Kiox 500 display is erg mooi, alleen heel erg jammer dat je uit de standaard moet halen als je klaar bent met fietsen (anders wordt het gejat).

Nu twijfel ik tussen drie fietsen:

Sparta C-Grid Ultra 2024
Erg leuke fiets met een vaste Purion 200 display, alleen jammer dat je geen routes in dat kleine display kan toevoegen. Ook de kleinste accu van de drie van 500Wh. Prijs is tussen de 3499 en 3200 euro. Schijnt ook dat Sparta financieel schulden hebben (geen zin in een nieuwe vanmoof.
En ik moet wennen met de kleur blauw.
Beschikt van een CDX riem.

Cube Supreme Hybrid Comfort Pro 625
Ook erg leuke fiets, echter wel nog een ketting, maar om te vervangen kost het maar tientjes. En jammer dat de mooie KIOX scherm 500 afneembaar is en elke keer eraf gehaald moet worden.

Cube Supreme Hybrid Deluxe Pro 625
Zoals eerder aangegeven een mooie fiets, maar wel de duurste van de 3 = 3499 euro.
Metro2002 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:50:
[...]

Op mijn vorige fiets heb ik ruim meer dan 10k met een CDC riem gedaan en die heeft heel wat te lijden gehad qua weersomstandigheden. Die riem was nog lang niet versleten toen ik de fiets wegdeed. De achilleshiel van CDC zijn vooral de kunststof tandwielen, net zozeer de riem zelf.
Als je wilt kun je overigens een CDC riem ook gewoon vervangen door een CDX riem evenals de tandwielen en vice versa. Is compatible met elkaar en heb destijds het cdc tandwiel vervangen voor CDX op een CDC riem.
Daar zou ik zelf de fiets in elk geval niet voor laten staan.
Volgens co-pilot kost het vervangen van een CDC riem 90 euro en CDX 200 euro, maar schijnt dat de CDX nog langer mee gaat dan de CDC riem. Is de meerprijs waard, omdat het ook duurzamer is?

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchredgaming op 14-09-2024 20:28 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
@Dutchredgaming
Rij gewoon met die CDC tot die versleten is, en dan kies je voor CDX componenten.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Tommie12 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:38:
@Dutchredgaming
Rij gewoon met die CDC tot die versleten is, en dan kies je voor CDX componenten.
Is dan de cube deluxe nog steeds beter dan de sparta? Ook als de sparta 100 euro goedkoper is?

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchredgaming op 14-09-2024 20:41 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:23
Dutchredgaming schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:27:
[...]

Vandaag een proef rit gereden, samen met de comfort pro (ketting ipv CDC riem).
Kiox 500 display is erg mooi, alleen heel erg jammer dat je uit de standaard moet halen als je klaar bent met fietsen (anders wordt het gejat).

Nu twijfel ik tussen drie fietsen:

Sparta C-Grid Ultra 2024
Erg leuke fiets met een vaste Purion 200 display, alleen jammer dat je geen routes in dat kleine display kan toevoegen. Ook de kleinste accu van de drie van 500Wh. Prijs is tussen de 3499 en 3200 euro. Schijnt ook dat Sparta financieel schulden hebben (geen zin in een nieuwe vanmoof.
En ik moet wennen met de kleur blauw.

Cube Supreme Hybrid Comfort Pro 625
Ook erg leuke fiets, echter wel nog een ketting, maar om te vervangen kost het maar tientjes. En jammer dat de mooie KIOX scherm 500 afneembaar is en elke keer eraf gehaald moet worden.

Zoals eerder aangegeven een mooie fiets, maar wel de duurste van de 3 = 3499 euro.

[...]

Volgens co-pilot kost het vervangen van een CDC riem 90 euro en CDX 200 euro, maar schijnt dat de CDX nog langer mee gaat dan de CDC riem. Is de meerprijs waard, omdat het ook duurzamer is?
De prijzen die je noemt voor riem vervangen zijn wat vreemd. Lijkt zonder riemwielen maar dan wel weer met extreem veel arbeid. De CDX riem kost zo’n €300~400 om te vervangen mét riemwielen. CDC weet ik niet. Vind ik totaal onrelevant. Als je zo’n km-levensduur wil zet er dan gewoon een ketting op.

De Kiox300 en 500 kun je met een schroefje vastzetten. Maar zelf vind ik dat ook wel te karig. De Kiox en Purion kun je zo gemakkelijk uitwisselen, of zelfs beide nemen, dat je daar de keuze niet vanaf hoeft te laten hangen.

Accell, tsja, nooit mijn favoriete firma geweest. Maar voor een tweede Van Moof hoef je niet helemaal bang te zijn. Sparta, Batavus en Koga worden echt wel doorgezet. En de onderdelen zijn voornamelijk universeel. Financiële problemen hebben ze wel.

Kwalitatief heb ik liever een Cube dan een Sparta. Bij de Sparta krijg je waardeloze balhoofd, voorvork, koplamp en soms ook remmen. Cube is een scherp geprijsd merk, maar met je juiste kwalitatieve keuzes.

Toevoeging:
Die CDC riem op de duurdere cube zou mij niet zoveel extra waard zijn. Maar de voorvork en remmen zijn ook iets beter. Daarmee het prijsverschil wel waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Foxhill op 14-09-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Foxhill schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:42:
[...]

De prijzen die je noemt voor riem vervangen zijn wat vreemd. Lijkt zonder riemwielen maar dan wel weer met extreem veel arbeid. De CDX riem kost zo’n €300~400 om te vervangen mét riemwielen. CDC weet ik niet. Vind ik totaal onrelevant. Als je zo’n km-levensduur wil zet er dan gewoon een ketting op.
Wat ik kan herinneren is dat ik bij een fiets van 12 jaar een ketting vervangen moest worden, omdat de ketting brak. Voor de rest nooit een ketting vervangen of strakker zetten.
De Kiox300 en 500 kun je met een schroefje vastzetten. Maar zelf vind ik dat ook wel te karig. De Kiox en Purion kun je zo gemakkelijk uitwisselen, of zelfs beide nemen, dat je daar de keuze niet vanaf hoeft te laten hangen.
Las net dat naast een Purion 200 een Kiox 300/500 ook mogelijk is.
Dus dat neem ik niet mee met mijn beslissing.
Accell, tsja, nooit mijn favoriete firma geweest. Maar voor een tweede Van Moof hoef je niet helemaal bang te zijn. Sparta, Batavus en Koga worden echt wel doorgezet. En de onderdelen zijn voornamelijk universeel. Financiële problemen hebben ze wel.
Dus bij aanschaf van een Sparta hoef ik niet druk over te maken voor eventuele onderdelen en 10 jaar garantie op de frame?
Kwalitatief heb ik liever een Cube dan een Sparta. Bij de Sparta krijg je waardeloze balhoofd, voorvork, koplamp en soms ook remmen. Cube is een scherp geprijsd merk, maar met je juiste kwalitatieve keuzes.

Toevoeging:
Die CDC riem op de duurdere cube zou mij niet zoveel extra waard zijn. Maar de voorvork en remmen zijn ook iets beter. Daarmee het prijsverschil wel waard.
Heb vandaag weer proefritten gereden op alle drie de fietsen. Remmen voelde bij de Cube Comfort minder en piepte erg. Bij de Sparta en Cube Deluxe voelde ik ook geen verschillen.

Bij de balhoofd, voorvork en koplamp voelde en zag ik geen verschillen, maar misschien komt dat door dat ik sinds paar weken op zoek ben naar een fiets. Vind je dat Sparta minder kwaliteit levert?

Review QNAP TS-230 NAS

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-04 08:22
Afgelopen week moest de fiets voor een periodieke beurt naar de FM, blijkt dat de nexus naaf en trappers aan vervanging toe zijn, ik merkte al wat stroefs in de 7 en 8e versnelling.

Mijn Gazelle Ultimate C8+ heeft in zijn eerste jaar en 7200km al een nieuw balhoofd(lager?) en nieuwe nexus naaf gekregen, kwaliteit spul :) .

Vertelde de FM ook nog eens dat hij vanaf nu creatief doen met de facturen omdat de fiets die ik via lease-a-bike heb ook al 3 beurten heeft gehad. Dit terwijl ik maar recht heb op 3 beurten (1 per jaar) met mijn 'premium' service en onderhoud contract (onbeperkt budget...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:07

Zenix

BOE!

Komende week krijg ik ook een nieuwe tweedehands fiets. De KTM Macina City P610 RT 2021
https://www.ktm-bikes.at/...lack-matt-sh-nexus-5-2021

Volgens mij qua onderdelen een prima fiets, ondanks dat het een wat ouder model is. De nexus 5 staat bekend als betrouwbaar en is geschikt voor e-bikes. De performance line motor is voldoende in Nederland en stiller dan de CX modellen. De accu is groot genoeg voor lange afstanden. Fiets heeft paar honderd km gelopen. In mijn woonplaats zit ook een KTM FM, dat was ook een reden om voor dit merk te gaan.

De fiets zal voornamelijk recreatief gebruikt worden, want woon-werk is 60km. Misschien ga ik het weleens proberen, maar om dat vaak te doen is niet echt realistisch.

Het volgende slot heb ik gekocht:
AXA Block XXL - ART-2
AXA ULC Pro 100/8 - ART-2 enige insteekketting met ART-2
https://www.axasecurity.c...400560X05SC/axa-block-xxl
https://www.axasecurity.c...72595SS/axa-ulc-pro-100-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxhill
Dutchredgaming schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:18:
[...]

Wat ik kan herinneren is dat ik bij een fiets van 12 jaar een ketting vervangen moest worden, omdat de ketting brak. Voor de rest nooit een ketting vervangen of strakker zetten.

[...]

Las net dat naast een Purion 200 een Kiox 300/500 ook mogelijk is.
Dus dat neem ik niet mee met mijn beslissing.

[...]

Dus bij aanschaf van een Sparta hoef ik niet druk over te maken voor eventuele onderdelen en 10 jaar garantie op de frame?

[...]

Heb vandaag weer proefritten gereden op alle drie de fietsen. Remmen voelde bij de Cube Comfort minder en piepte erg. Bij de Sparta en Cube Deluxe voelde ik ook geen verschillen.

Bij de balhoofd, voorvork en koplamp voelde en zag ik geen verschillen, maar misschien komt dat door dat ik sinds paar weken op zoek ben naar een fiets. Vind je dat Sparta minder kwaliteit levert?
Als de remmen nieuw piepen en minder werken zijn ze nog niet fijn ingeremt. Dat komt bij een goede fietsenwinkel wel goed. Maar de MT4xx remt nog wat fijner dan de MT2xx. Zelfde voor de voorvork. Geen belangrijke punten, maar maakt de meerprijs voor mij wel terecht.

Sparta is niet slecht, dat voorop. Een balhoofd ga je niet zien. Ze monteren wel balhoofden die wel eens vervangen moeten, koplampen die niet zo stevig zijn. Ik weet die koplamp niet uit mijn hoofd voor de A-Shine. En als er een Sparta voorvork in zit in plaats van Suntour, tsja die vind ik echt minder stabiel.

Cube bespaart ook wel eens, dat is hun selling point (strakke adviesprijs). Maar Cube doet dat op manieren die ik als fietsenmaker meer waardeer. Op uitrusting in plaats van shortcuts op kwaliteit.

Ja, als Sparta failliet gaat kan garantie op het frame een ding zijn. Maar een kapot frame is een uitzondering waar je niet bij de aanschaf al op vooruit kunt gaan lopen.

Dit zijn al wel details hoor. Alledrie prima aanbod in deze prijsklasse. Kies welke jou het meest aanspreekt. Je zult tussen deze niet zo zeer verkeerd kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:10
Ik twijfel tussen een ultimate nexus 5 en een enviolo. In dieren beide fietsen getest en beide ok, met tot nu toe voorkeur voor de 5. Helaas mag je daar niet een flinke ronde op de parkeerplaats maken, dus als je richting de 30 km/h fietst moet je op het parcours al weer op de rem. maar ‘k had wel het idee dat dit vlotter ging met de nexus 5. Vraag: Boven de 25 vervalt de ondersteuning, bij welk model kan ik met de laagste cadans, heuvelaf / wind in de rug lekkerder door rijden? ( tandwielverhouding, weerstand van de naaf, bereik van de naaf ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-04 13:11
Enviolo automatiq in combinatie met Bosch Performance Line of Performance Line CX vind ik veruit de fijnste combinatie. Dit fietst zo waanzinnig goed , bij stoplicht , met oversteken flits je gewoon direct weg. Dit heeft echt voordeel tegenover andere systemen waarbij jezelf moet schakelen. En je kunt de trapcadans gewoon op je Bosch Kiox scherm instellen wat je plezierig vind. Met de handmatige versie is dat een stuk moeilijker omdat dit op gevoel gaat en geen duidelijke standen heeft. Ik fiets het liefst op 60-65 omwentelingen , als je dan stopt bij een stoplicht en je fietst weg dan gaat hij bijvoorbeeld automatisch naar 90 omwentelingen om vervolgens variabel weer naar je ingestelde cadans te gaan. Echt een prachtig systeem.
Met Enviolo Automatiq heb je een cadans bereik van 30 tot 120 omwentelingen.
Met de Nexus 5 zal dit beperkter zijn schat ik in. Maar dat weten de fietsenmakers beter hier.
Ik heb ruim 7000 km positieve ervaring met mijn Stella Morena MDB FI welke is uitgevoerd met deze systemen. Maar andere merken zoals Dutch ID leveren dezelfde combinaties.

[ Voor 18% gewijzigd door GeorgeBfast op 15-09-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ladypurple schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:00:
Ik twijfel tussen een ultimate nexus 5 en een enviolo. In dieren beide fietsen getest en beide ok, met tot nu toe voorkeur voor de 5. Helaas mag je daar niet een flinke ronde op de parkeerplaats maken, dus als je richting de 30 km/h fietst moet je op het parcours al weer op de rem. maar ‘k had wel het idee dat dit vlotter ging met de nexus 5. Vraag: Boven de 25 vervalt de ondersteuning, bij welk model kan ik met de laagste cadans, heuvelaf / wind in de rug lekkerder door rijden? ( tandwielverhouding, weerstand van de naaf, bereik van de naaf ed.)
Dat zal beter lukken met de Nexus omdat de verliezen bij een enviolo wat hoger zijn.
Wat naafverhoudingen betreft… dat kan ik van hier niet zien en voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 10:09
De ondersteuning bij een bepaalde cadans wordt door de motor bepaald. Daar heeft de naaf geen invloed op. De nexus 5 heeft minder verliezen en zal dus net wat makkelijker fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
Jup, Nexus 5 efficiënter, Enviolo groter bereik. Ik vind vooral de stappen bij Nexus 5 wat groot uit elkaar waar je bij Enviolo geen last van hebt. De hoogste versnelling zou zwaar genoeg moeten zijn om wat boven de 25km/u te trappen, maar dat kunnen we op afstand niet zien. Zelf rijdt ik dan weer het liefste met derailleur.

En zo is het voor iedereen verschillend. Daarom wel jammer dat je testrit zo beperkt was. Ik stuur mensen graag 2,5km over verschillend wegdek en hoogteverschil. Alleen dit jaar is dat pad al bijna het hele seizoen te nat (overstroom stukje van een rivier).

Kun je niet ergens op de openbare weg proefrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ladypurple schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:00:
Heb je toevallig ergens een Gazelle Experience Center in de buurt zitten? In Groningen ben ik daar geweest en ik kon vrijblijvend álle fietsen zo lang uittesten als ik wilde, ook gewoon op de openbare weg. Daardoor kon ik goed de verschillende ebike modellen maar ook de nexus 5 versus Enviolo testen. Ze verkopen daar geen fietsen, geven alleen maar advies. Ik was er uiteindelijk dusdanig tevreden mee dat het ook daadwerkelijk één van de geteste Gazelles is geworden :+

Edit: Ik lees 'Ultimate' en in Dieren, dus mogelijk was je al bij Gazelle Experience Center Dieren? Daar mocht je alleen een parcours op? In Groningen fietste ik de hele wijk door met de testfietsen.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 15-09-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
stin00 schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:41:
[...]

Heb je toevallig ergens een Gazelle Experience Center in de buurt zitten? In Groningen ben ik daar geweest en ik kon vrijblijvend álle fietsen zo lang uittesten als ik wilde, ook gewoon op de openbare weg. Daardoor kon ik goed de verschillende ebike modellen maar ook de nexus 5 versus Enviolo testen. Ze verkopen daar geen fietsen, geven alleen maar advies. Ik was er uiteindelijk dusdanig tevreden mee dat het ook daadwerkelijk één van de geteste Gazelles is geworden :+

Edit: Ik lees 'Ultimate' en in Dieren, dus mogelijk was je al bij Gazelle Experience Center Dieren? Daar mocht je alleen een parcours op? In Groningen fietste ik de hele wijk door met de testfietsen.
Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:45
Dutchredgaming schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:18:

Is die riem echt nodig of meer een nice to have feature van nu ? die levensduur is zeker langer dan opgegeven , 10k is erg weinig.

Die betere remmen zitten m vooral in de remhendel zelf dus meer gevoel van kracht.

Dat scherm eraf kunnen halen zou ik als voordeel zien , de weersinvloeden hebben er dan geen grip op en zijn ook letterlijk niet waterdicht.

Beide cubes hebben een grotere 625 accu , nobrainer tov 500 sparta .

Nu zelf even kijken of je 3150 of 3500 wil betalen , los van helm ( 75€ / dik hangslot ( 65 € )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
Joris84 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:42:
Afgelopen week moest de fiets voor een periodieke beurt naar de FM, blijkt dat de nexus naaf en trappers aan vervanging toe zijn, ik merkte al wat stroefs in de 7 en 8e versnelling.

Mijn Gazelle Ultimate C8+ heeft in zijn eerste jaar en 7200km al een nieuw balhoofd(lager?) en nieuwe nexus naaf gekregen, kwaliteit spul :) .

Vertelde de FM ook nog eens dat hij vanaf nu creatief doen met de facturen omdat de fiets die ik via lease-a-bike heb ook al 3 beurten heeft gehad. Dit terwijl ik maar recht heb op 3 beurten (1 per jaar) met mijn 'premium' service en onderhoud contract (onbeperkt budget...)
Dat is niet zo mooi. Wat hier waarschijnlijk geholpen heeft is om de naaf een oliebadje te geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
jimh307 schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:37:
[...]

Dat is niet zo mooi. Wat hier waarschijnlijk geholpen heeft is om de naaf een oliebadje te geven. ;)
Door mij of door de FM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
Dat deed mijn FM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
Onze koning houdt ook van fietsen….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG5vtbsiOqG6sKJMHHeDoV83hV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8MHvuujl13EEtubjbwqSsHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 14:23
Hallo e-bikers,

eigenlijk ben ik een lezer en vaak te lui om te typen, maar nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig ergens naar.
En dat is het volgende:
Ik ben in het bezit van een Gazelle Ultimate 380 met kiox 300.
Onlangs had je in het kiox scherm 2 lagen.
Onlangs is dat, na een update helaas 1 laag geworden.
En waarom vind ik dat helaas? Ik reed altijd met het schermpje waarin bovenin stond:
afgelegde kilometers
tijdsduur
snelheid
Dan kon je in een oogopslag eigenlijk alles zien.
Nu na de update is de snelheid veranderd in totaal aantal kilometers.
Ben ik de enige die me hieraan stoor?
Wat heb ik nu aan om constant de totaal aantal kilometers te zien.
Ik ben benieuwd of jullie de update hebben gehad en hoe jullie dit vinden?

Gr Philip

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 09:51

DataCopy

Dum vita est spes est

PVD66 schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:20:
Hallo e-bikers,

eigenlijk ben ik een lezer en vaak te lui om te typen, maar nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig ergens naar.
En dat is het volgende:
Ik ben in het bezit van een Gazelle Ultimate 380 met kiox 300.
Onlangs had je in het kiox scherm 2 lagen.
Onlangs is dat, na een update helaas 1 laag geworden.
En waarom vind ik dat helaas? Ik reed altijd met het schermpje waarin bovenin stond:
afgelegde kilometers
tijdsduur
snelheid
Dan kon je in een oogopslag eigenlijk alles zien.
Nu na de update is de snelheid veranderd in totaal aantal kilometers.
Ben ik de enige die me hieraan stoor?
Wat heb ik nu aan om constant de totaal aantal kilometers te zien.
Ik ben benieuwd of jullie de update hebben gehad en hoe jullie dit vinden?

Gr Philip
Heeft de update er ook niet voor gezorgd dat je nu zelf je schermen kunt indelen/configureren? Volgens mij ging dat gewoon via de flow app.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
Je kunt inderdaad in de Bosch Flow app zelf schermen configureren en daar bij ook kiezen voor een scherm met de info die jij graag wilt.

Open de Flow-app en klik dan op jouw fiets (onder “mijn e-bike) en kies dan Display Configuratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTy23sj1_ZspapKUPjJ7LgzmslY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjbKrvI55jtAE1VHGGsRGsS8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 14:23
ah dank voor de reacties, ok dat zou een hoop verklaren.
Ik gebruik de flow app nooit, heb hem niet eens geïnstalleerd.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:28
Heb een fiets op het oog met enviolo trekking naaf en een bosch performance line cx.
Het ouder model heeft dezelfde specs maar dan met een bes2 motor.
Prijsverschil is 400 euro en nu twijfel ik of de bes3 dat waard is.
Zou met dat geld ook nog in de toekomst de enviolo kunnen ombouwen naar een automatiq.

[ Voor 15% gewijzigd door Valinor op 16-09-2024 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:21

Worden de reparaties ook als "onderhoudsbeurt" gerekend? Dan staat dat toch behoorlijk misleidend op de pagina van lease--bike. Die doet toch echt voorkomen alsof je je geen zorgen hoeft te maken over reparaties met een premium abonnement: https://www.lease-a-bike.nl/calculator

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxhill
cheiron schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:03:
[...]
Worden de reparaties ook als "onderhoudsbeurt" gerekend? Dan staat dat toch behoorlijk misleidend op de pagina van lease--bike. Die doet toch echt voorkomen alsof je je geen zorgen hoeft te maken over reparaties met een premium abonnement: https://www.lease-a-bike.nl/calculator
Ik doe een boel met Lease a Bike, maar heb nog nooit van 3x gehoord. Bij ebikes is het €150 p/j of onbeperkt. Maar een naaf binnen 2 jaar is ook garantie dus hoeft niet bij Lease a Bike geclaimd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foxhill
Valinor schreef op maandag 16 september 2024 @ 01:14:
Heb een fiets op het oog met enviolo trekking naaf en een bosch performance line cx.
Zou met dat geld ook nog in de toekomst de enviolo kunnen ombouwen naar een automatiq.
Verschil in rijervaring tussen BES2 en BES3 is niet zo groot.

BES3 ombouwen naar Automatiq is wat ingewikkeld maar kan zelfs thuis. Kosten, zie hier.

BES2 ombouwen naar Automatiq kan alleen als het fietsmerk aan de dealer een software pakket ervoor wil geven. Dat lukt in praktijk nauwelijks. Ik heb het één keer gedaan, ook het werk en de nodige delen vielen tegen. Ik heb er flink korting op gegeven en kwam nog op €750 ofzo (even uit mijn hoofd).

Dus wil je Automatiq, kies dan voor een BES3 of een fiets waar het al op zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Foxhill op 16-09-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Foxhill schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:00:
[...]

Verschil in rijervaring tussen BES2 en BES3 is niet zo groot.

BES3 ombouwen naar Automatiq is wat ingewikkeld maar kan zelfs thuis. Kosten, zie hier.

BES2 ombouwen naar Automatiq kan alleen als het fietsmerk aan de dealer een software pakket ervoor wil geven. Dat lukt in praktijk nauwelijks. Ik heb het één keer gedaan, ook het werk en de nodige delen vielen tegen. Ik heb er flink korting op gegeven en kwam nog op €750 ofzo (even uit mijn hoofd).

Dus wil je Automatiq, kies dan voor een BES3 of een fiets waar het al op zit.
Bedankt voor je reactie! Ai, ik zag inderdaad de ombouwkit en de handleiding op de enviolo site met bes2 dus ging ervan uit dat het allemaal goed te doen was.
Ik moet dan maar effe goed nadenken of ik niet iets meer betaal en een "kant-en-klare" automatiq neem.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
cheiron schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:03:
[...]
Blijkbaar dus wel ja... Zal het bij mijn volgende bezoek nog eens navragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:22
Heb je al proef gefietst met de 2 genoemde fietsen? Zo ja,wat vond je van de handmatige Enviolo schakeling?

Persoonlijk vond ik de handmatige Enviolo schakeling (helemaal) niet fijn en ben ik voor de Nexus 5 (icm Bosch CX 85nm) gegaan. Versnelling 2 om op te trekken tot 20 km/u, waarna ik doorschakel naar 4. Ik fiets altijd tussen 26-27 km/u. De auto modus zorgt ervoor dat ik heuvelop of bij sterke tegenwind niet terug hoef te schakelen. Ik heb de fiets sinds mei dit jaar en haal circa 140 km op een volle accu (750wh).
Werkt goed in mijn dagelijkse fiets routine: vlakke Brabantse land, zo nu en dan een flinke viaduct en weinig km's door het centrum van grote steden.

Enviolo automatic lijkt me prima in situaties waarbij je veel moet schakelen. Bergen, hogere heuvels, dwars door centra met veel stoplichten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee.Wee
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-09-2024
Zijn er mensen die inmiddels ervaring hebben met een Cube Editor Hybrid? Zowel door een proefrit als vanwege bezit. Ik ben heel nieuwsgierig naar de bevindingen. Zelf twijfel ik nog het meest tussen een SLT en een SLX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
SjakieZulu schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:37:
[...]

Heb je al proef gefietst met de 2 genoemde fietsen? Zo ja,wat vond je van de handmatige Enviolo schakeling?

Persoonlijk vond ik de handmatige Enviolo schakeling (helemaal) niet fijn en ben ik voor de Nexus 5 (icm Bosch CX 85nm) gegaan. Versnelling 2 om op te trekken tot 20 km/u, waarna ik doorschakel naar 4. Ik fiets altijd tussen 26-27 km/u. De auto modus zorgt ervoor dat ik heuvelop of bij sterke tegenwind niet terug hoef te schakelen. Ik heb de fiets sinds mei dit jaar en haal circa 140 km op een volle accu (750wh).
Werkt goed in mijn dagelijkse fiets routine: vlakke Brabantse land, zo nu en dan een flinke viaduct en weinig km's door het centrum van grote steden.

Enviolo automatic lijkt me prima in situaties waarbij je veel moet schakelen. Bergen, hogere heuvels, dwars door centra met veel stoplichten, etc.
Nee helaas niet. Ik heb een normale fiets op dit moment met een nexus 7 en fiets veel door de drukke binnenstad. En ik draai nu al continue van 1 naar 7 aan de versnellingen.
Ik denk inderdaad dat de enviolo trekking mij zal irriteren omdat je zo ver moet doordraaien.
Maar een nexus naaf wil ik niet dus dan kom ik vanzelf bij de automatiq uit. Of het moet misschien iets met pineon zijn maar dat is boven mijn budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Enviolo Automatiq in combinatie met een sterke motor is gewoon helemaal geweldig. Dat fietst zo fijn weg uit stilstand. Je flitst een kruispunt over. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Valinor schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:46:
[...]

Nee helaas niet. Ik heb een normale fiets op dit moment met een nexus 7 en fiets veel door de drukke binnenstad. En ik draai nu al continue van 1 naar 7 aan de versnellingen.
Ik denk inderdaad dat de enviolo trekking mij zal irriteren omdat je zo ver moet doordraaien.
Maar een nexus naaf wil ik niet dus dan kom ik vanzelf bij de automatiq uit. Of het moet misschien iets met pineon zijn maar dat is boven mijn budget.
Schrijf, omdat 7 niet bevalt, nexus niet af en neem de 5 mee in je vergelijking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Valinor schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:46:
[...]

Met een Nexus zul je minder schakelen omdat de motor al een groot deel van het werk voor je doet. Maar een Automatiq is uiteraard een stuk prettiger. Als ik een nieuwe elektrische fiets zou kopen, zou een Automatiq bovenaan het eisenlijstje komen te staan. Het fietst zo relaxed, wmb onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Ladypurple schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:57:
[...]

Schrijf, omdat 7 niet bevalt, nexus niet af en neem de 5 mee in je vergelijking.
Ik schrijf de nexus af omdat ik geen zin heb om te moeten inhouden met trappen bij het schakelen. Dat is bij de 5 ook zo heb ik vernomen (omlaag schakelen) Wil een vloeiendere overgang tussen versnellingen.
RoD schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:28:
[...]

Met een Nexus zul je minder schakelen omdat de motor al een groot deel van het werk voor je doet. Maar een Automatiq is uiteraard een stuk prettiger. Als ik een nieuwe elektrische fiets zou kopen, zou een Automatiq bovenaan het eisenlijstje komen te staan. Het fietst zo relaxed, wmb onmisbaar.
Thanks! Het wordt inderdaad een automatiq. Even kijken waarmee Veloretti maandag aan komt zetten (nieuwe release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:45

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZWiHa4w1RAoaSSdyCbkUDguPMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pH6KMo6m4gaKVs6SSMn2gdpe.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe je dit kan stellen, onder de rubber ring zitten 2 inbusjes en die zwarte ring erboven met die grote inbus zit gaat gewoon los en wordt er compleet ingeschroefd. Alles kan los en uit elkaar maar "strakker" is het niet te zetten. Er blijft speling zitten bij het remmen in het balhoofd. Gaat om een gazelle c7+ bosch active 2 uit 2016/17.
Heerlijk systeem... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:29

Metro2002

Memento mori

Dutchredgaming schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:27:
[...]

In mijn ogen niet. Je kunt altijd nog een CDX riem kopen als de CDC riem is versleten.
@Dutchredgaming
Dit inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Metro2002 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:06:
[...]

In mijn ogen niet. Je kunt altijd nog een CDX riem kopen als de CDC riem is versleten.

[...]

Dit inderdaad
@Dutchredgaming
Na urenlang Googlen zie ik niet wat de verschillen zijn tussen de CDC en CDX riemen van Gates. Enkel dat CDX goed beschikbaar is.

Ik twijfel nu nog tussen twee fietsen met een Gates belt:

Sparta C-Grid Ultra 2024
Erg leuke fiets met een vaste Purion 200 display, alleen jammer dat je geen routes in dat kleine display kan toevoegen. Echter kan wel nog een losse Kiox 300/500 aangeschaft worden en gekoppeld worden aan de Purion 200 scherm.
Ook de kleinste accu van de twee van 500Wh. Prijs is 3230 euro bij de fietsenmaker in de stad waar ik woon waar ik ook positieve ervaringen heb.
Ik moet wennen met de kleur blauw.
Ook de garantie op de frame (10 jaar) en onderdelen (2 jaar) is langer vergeleken met de onderstaande fiets.
Qua gewicht kan het op papier net op mijn trekhaak van mijn auto (28,8 kg).

Ook een mooie fiets met bijna hetzelfde specs.
Scherm is een afnembare Kiox 500 wat ook wel nice is, echter moet het wel eraf gehaald worden (schroeven wordt afgeraden door de FM).
Accu is ook groter, dus dan zou de actie radius ook beter zijn dan de Sparta.
Gates CDC, 125T riem.
Gewicht is 29,7 KG, dus dan ga ik 1KG over mijn kogeldruk heen van mijn auto.
Garantie op de frame is 6 jaar, 2 jaar op de accu (Bosch) en geen garantie op onderdelen:
For all frames and rigid forks from model year 2012 and onwards we guarantee from the date of sale from the dealer:
Aluminium: 6-year guarantee
Carbon fibre, aluminium-carbon fibre: 3-year guarantee
If a break occurs during this period (from date of sale), we will replace the item with the same or similar. This warranty applies only to the frame. The cost of components necessary for the frame's function (e.g., seat post, derailleur, headset, rear shock, etc.) must be borne by the customer.

[...]

BOSCH WARRANTY:
The warranty period is 24 months. The warranty period begins with the sale of the e-bike to the end customer, up to a maximum of 48 months from the battery's date of manufacture. Where the end customer uses the e-bike for commercial purposes (e.g., rental companies, courier services), the warranty period is 12 months.

Bosch e-bike battery guarantee:
Bosch guarantees, within the guarantee period, that the battery will hold at least 70% (for 300Wh batteries) or 60% (for 400Wh, 500Wh, 625Wh, 750Wh batteries) of the nominal capacity. The guarantee period is whichever of the following comes first:
Up to 24 months from the date of sale to the end customer or
Up to 500 full charge cycles
Bron: https://www.cube.eu/nl-nl/support/help-faq

De keuze is bij een vertrouwde Fietsenmaker en langer garantie bij Sparta en grote accu van Cube, echter wel met een minder en meer voorwaarden bij de garantie van een Cube fiets. Ook schaf ik de Vube aan bij een fietsenmaker waarbij ik nooit mijn oude fietsen heeft onderhouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchredgaming op 17-09-2024 14:50 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:05
Dutchredgaming schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:24:
De keuze is bij een vertrouwde Fietsenmaker en langer garantie bij Sparta en grote accu van Cube, echter wel met een minder en meer voorwaarden bij de garantie van een Cube fiets. Ook schaf ik de Vube aan bij een fietsenmaker waarbij ik nooit mijn oude fietsen heeft onderhouden.
Ik zou nooit meer een fiets van Sparta kopen. Die prutsers leveren in 2014 een elektrische fiets met ingebouwd faalmechanisme (Trelock CU3 displays gaan na een paar jaar kapot doordat de interne contacten extreem beroerd geconstrueerd zijn), en laten de klanten vervolgens in de stront zakken, want die displays worden sinds een aantal jaren niet meer geleverd, laat staan dat ze met een terugroepactie hun eigen blunder fixen.

Dat betekent dat een 8 jaar oude fiets in één klap afgeschreven is.

Als bedrijven op een dergelijke manier met hun klanten om denken te gaan hoef ik daar niets meer te kopen.

(P.S. Ik heb gelukkig zelf de display kunnen repareren. Kostte me wel een halve zaterdag :( . Zal binnenkort wel een reparatiehandleiding hier posten.)

[ Voor 7% gewijzigd door Andrehj op 17-09-2024 17:39 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Andrehj schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:37:
[...]

Ik zou nooit meer een fiets van Sparta kopen. Die prutsers leveren in 2014 een elektrische fiets met ingebouwd faalmechanisme (Trelock CU3 displays gaan na een paar jaar kapot doordat de interne contacten extreem beroerd geconstrueerd zijn), en laten de klanten vervolgens in de stront zakken, want die displays worden sinds een aantal jaren niet meer geleverd, laat staan dat ze met een terugroepactie hun eigen blunder fixen.

Als bedrijven op een dergelijke manier met hun klanten om denken te gaan hoef ik daar niets meer te kopen.

(P.S. Ik heb gelukkig zelf de display kunnen repareren. Kostte me wel een halve zaterdag :( . Zal binnenkort wel een reparatiehandleiding hier posten.)
Heb je naast je scherm nog andere kwalen mee gemaakt met Sparta?
Deze Sparta maakt gebruik van Bosch Purion 200 display.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64

B64

Andrehj schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:37:
[...]

Begrijpelijke frustratie, maar Sparta (of eigenlijk: Accell; hetzelfde display zat ook op Koga's en Batavus fietsen) kan er natuurlijk ook niet zo heel veel aan doen dat een toeleverancier de ondersteuning na een aantal jaar stopt. Daar helpt een terugroepactie ook niet bij, dat zou namelijk alleen zin hebben als er een mogelijkheid was het probleem te herstellen dan wel een vervangende systeemcomponenten te monteren. Maar dat eerste is niet mogelijk (Trelock levert niet meer) en dat tweede overstijgt al heel snel de waarde van de fiets - als het al mogelijk is.

Daarnaast zie ik dit met fietsen uit 2024 minder snel gebeuren dan met fietsen uit 2014. De systeemcomponenten van Bosch zijn nog heel lang na te leveren, en ook Shimano (versnellingsnaven) zorgt voor lange ondersteuning. Ook al geeft de fietsfabrikant niet thuis, dan kun je altijd nog bij de componentfabrikant aankloppen voor vervangende onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Dat klopt daarom maak ik me met onze Stella's ook geen zorgen . Die zijn gewoon afgemonteerd met goede onderdelen zoals Bosch Performance CX , Bosch Powertube 625-750 , Bosch Kiox en Kiox300 , Belt drive CDX , Enviolo Trekking Automatiq , TRP hydraulische schijfremmen. Ryde velgen etc....
En de Morena en Tierra Pro zien er ook nog erg goed uit en fietsen super goed met CX motor en Enviolo Automatiq.
Met de goedkopere voorwielmotor modellen loop je wel eerder risico dat op lange termijn onderdeeltjes niet meer verkrijgbaar zijn. Fietsen opgebouwd uit goede onderdelen hoef je niet zo bang voor te zijn en dan maakt het merk ook weinig uit.

[ Voor 23% gewijzigd door GeorgeBfast op 17-09-2024 18:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Foxhill
B64 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:12:
[...]

Begrijpelijke frustratie, maar Sparta (of eigenlijk: Accell; hetzelfde display zat ook op Koga's en Batavus fietsen) kan er natuurlijk ook niet zo heel veel aan doen dat een toeleverancier de ondersteuning na een aantal jaar stopt. Daar helpt een terugroepactie ook niet bij, dat zou namelijk alleen zin hebben als er een mogelijkheid was het probleem te herstellen dan wel een vervangende systeemcomponenten te monteren. Maar dat eerste is niet mogelijk (Trelock levert niet meer) en dat tweede overstijgt al heel snel de waarde van de fiets - als het al mogelijk is.

Daarnaast zie ik dit met fietsen uit 2024 minder snel gebeuren dan met fietsen uit 2014. De systeemcomponenten van Bosch zijn nog heel lang na te leveren, en ook Shimano (versnellingsnaven) zorgt voor lange ondersteuning. Ook al geeft de fietsfabrikant niet thuis, dan kun je altijd nog bij de componentfabrikant aankloppen voor vervangende onderdelen.
Niet Trelock maar Accell heeft ervoor gekozen het display niet meer te leveren. Deze aandrijving met componenten is door Accell ontwikkeld en waar/wanneer/hoeveel ze van de componenten laten maken is aan hen. Bovendien zijn er meer componenten die Accell niet meer levert binnen 10 jaar op hun fietsen, die verder niet van Trelock komen. Controllers, accu’s, ook andere types displays. Veel te veel spul als je het mij vraagt.

Er is een alternatief voor dit display. Dat is het nieuwere type display. @Andrehj heeft dit alternatief ook genoemd. Maar het alternatief wordt door bijna alle klanten onredelijk gevonden omdat er teveel vervangen moet vanwege alleen een kapot display.

Bij nieuwe fietsen met Bosch hoef je hier minder bang voor te zijn. Maar niet meer voor hetzelfde merk willen gaan lijkt me zeker redelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
GeorgeBfast schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:19:
Dat klopt daarom maak ik me met onze Stella's ook geen zorgen . Die zijn gewoon afgemonteerd met goede onderdelen zoals Bosch Performance CX , Bosch Powertube 625-750 , Bosch Kiox en Kiox300 , Belt drive CDX , Enviolo Trekking Automatiq , TRP hydraulische schijfremmen. Ryde velgen etc....
En de Morena en Tierra Pro zien er ook nog erg goed uit en fietsen super goed met CX motor en Enviolo Automatiq.
Met de goedkopere voorwielmotor modellen loop je wel eerder risico dat op lange termijn onderdeeltjes niet meer verkrijgbaar zijn. Fietsen opgebouwd uit goede onderdelen hoef je niet zo bang voor te zijn en dan maakt het merk ook weinig uit.
Nog even wat reclame er tussen door?

Elke post van jou gaat over hoe goed de enviolo op je Stella wel is. We weten het nu wel.
Al wat je opnoemt zijn correcte onderdelen, niks uitzonderlijk wat je niet kan vinden op een andere fiets hoor. Ze zijn vergelijkbaar met Cube.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:05
B64 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:12:
Begrijpelijke frustratie, maar Sparta (of eigenlijk: Accell; hetzelfde display zat ook op Koga's en Batavus fietsen) kan er natuurlijk ook niet zo heel veel aan doen dat een toeleverancier de ondersteuning na een aantal jaar stopt.
Natuurlijk kan Accell daar wel wat aan doen, daar maak je namelijk afspraken over als je iets ergens zakelijk inkoopt. In dergelijke inkoopcontracten wordt van alles vastgelegd over prijzen, levertijden, voorraden, voorraadrisico, end-of-life procedures en nog veel meer (ben er op mijn werk zijdelings bij betrokken).
Dat is dus probleem 1 wat ik nu met Sparta / Accell heb: Ze hebben iets ingekocht en daarbij niets geregeld voor de onderdelenvoorziening van essentiële onderdelen.
Daar helpt een terugroepactie ook niet bij, dat zou namelijk alleen zin hebben als er een mogelijkheid was het probleem te herstellen dan wel een vervangende systeemcomponenten te monteren. Maar dat eerste is niet mogelijk (Trelock levert niet meer) en dat tweede overstijgt al heel snel de waarde van de fiets - als het al mogelijk is.
Het eerste display van deze fiets was al na 4 jaar (in 2018) en ca 9000 km kapot. Toen was bij Accell dus al lang duidelijk dat deze displays veel te snel stuk gingen.
En als ik direct na het open maken van een defect display kan zien waarom deze faalt (gewoon met het blote oog, geen multimeter oid nodig gehad), kunnen ze dat bij Accell ook wel.

Toen had er een uitwisselactie opgestart moeten worden om de displays met deze baggerconstructie te wisselen voor een fatsoenlijke versie. Maar men heeft er toen bewust voor gekozen om niks te doen en de klanten in de stront te laten zakken.
En dat is dus probleem 2: ook toen bleek dat een essentieel onderdeel voortijdig faalde is er niks gedaan om dit op te lossen.

Er is dus maar één conclusie mogelijk: Koop NIETS van een bedrijf met een dergelijke instelling.
Dat is idd een stuk beter. Ik zou bij een ebike ook altijd kiezen voor een merk wat bewezen zijn after-sales op orde heeft, en waarbij er geen aangepaste en merkspecifieke meuk is verwerkt. Voor zover ik heb kunnen lezen is dat bij de e-bike spullen van Bosch wel goed geregeld.
Mijn eigen fiets (19 jaar oud, zonder motor, ook een Sparta :( ) heeft dergelijke elektronische fratsen gelukkig niet, en daarvan kan ik nog zonder problemen aan de belangrijke onderdelen komen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01

Nexus 8 is een gevalletje pech, die gaan normaal gesproken toch echt wel lang mee. Een kapot balhoofd is meestal te lang doorfietsen met een los balhoofd. Eventueel een montage of fabricage fout, maar normaal gesproken is het een kwestie van een los balhoofd waardoor de kogels de ring putten of zelfs breken.

Wat dat betreft pak ik elke week wel een keer mijn wielen, schud op en neer om te checken voor speling, til voorwiel op aan het frame en schud (dan voel je meteen speling op het balhoofd). Sowieso is elk rammeltje of kraakje meteen reden om te kijken waar het zit, het te verhelpen of hem naar de FM te brengen.

Een fiets mag niet rammelen.

Fiets je door kan je ervan uitgaat dat het stuk gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roffeltjes
Foxhill schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 23:04:
[...]

Ja, als Sparta failliet gaat kan garantie op het frame een ding zijn. Maar een kapot frame is een uitzondering waar je niet bij de aanschaf al op vooruit kunt gaan lopen.
Dat scenario is fundamenteel anders dan Van Moof. Sparta is heel anders gestructureerd, je koopt je fiets bij een dealer en die is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling.

Daarnaast; kans dat Sparta dusdanig kopje onder gaat dat het niet wordt verkocht en dat het oude verplichtingen niet na kan komen is klein, Gazelle heeft ook wel gezwalkt, maar de continuïteit is niet in gevaar gekomen en is gewoon overgenomen. Sparta is veel groter, heeft eigen onroerend goed, een kant en klaar dealernetwerk, contacten met grote leveranciers. Ook waren de structurele verliezen van Van Moof tov de omzet van een compleet andere orde.

Sowieso is accell dusdanig groot (waarde 20221.5 miljard) dat het meerdere opties heeft om te saneren (zoals een keer een beetje een logisch gamma uit te brengen zonder al die overlap binnen hetzelfde merk...).

Alles kan fout gaan, maar het moet raar gaan willen de grote Nederlandse vier (Gazelle, Sparta, Batavus en Koga) opeens dusdanig in de problemen komen dat de continuiteit verloren gaat.

Maar dat gezegd hebbende, zoals @Andrehj terecht aangeeft, ook Accell is niet heilig. Het is een issue wat dan wel niet meer voor komt, dat geeft wel aan dat het ook gewoon naaistreken levert. En zo kom je toch elke keer weer uit bij "zoek een goede FM". Een goede FM probeert tot een enigszins acceptabel compromis te komen in dit soort gevallen, zoals korting op een nieuw model/tweedehands fiets. Dan is het ook minder dramatisch als een merk onverhoopt toch om zou vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door roffeltjes op 18-09-2024 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Lastig. Voordeel van de nieuwe generatie is dat hij wat langer in het reparatie gamma zal zitten, maar we hebben onlangs nog een Yamaha motor onder garantie laten vervangen. Dat type is pak hem beet 9 jaar oud. Bosch is volgens mij nog sterker in het oude gamma te ondersteunen.

Ik zou naar de bes3 neigen, maar meer dan "liever het courante model" is dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valinor
roffeltjes schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:49:
[...]

Lastig. Voordeel van de nieuwe generatie is dat hij wat langer in het reparatie gamma zal zitten, maar we hebben onlangs nog een Yamaha motor onder garantie laten vervangen. Dat type is pak hem beet 9 jaar oud. Bosch is volgens mij nog sterker in het oude gamma te ondersteunen.

Ik zou naar de bes3 neigen, maar meer dan "liever het courante model" is dat niet.
Bedankt voor het advies. :)
Ik neig inderdaad naar de bes3 nu, ook omdat ik over het hoofd had gezien dat de accu groter is. De bes3 fiets die ik op het oog heb komt met een 625wh accu en het bes2 model met 400wh dus de keuze is snel gemaakt.
Ik wacht nog even op de veloretti bekendmaking (en nog 3 andere fietsen waarvan ik hoop dat ze in de aanbieding gaan) en dan maar volgende week de knoop doorhakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Valinor op 18-09-2024 15:07 ]

• Foxhill
Van Dijck is van Timyo. Timyo is dit jaar nog failliet verklaard. Bij Van Dijck is vannacht de boel afgebrand. Das wel dubbel balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Het is toch de Sparta C-Grid Ultra 2024 geworden.

Cube is weer vanaf december of in 2025 leverbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchredgaming op 19-09-2024 09:15 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gisteren even gefietst op de Flyer Upstreet. Een 7.43, met Nexus 5. Nu gaat mijn voorkeur uit naar een Enviolo automaat (om eerder genoemde redenen en op basis van onze ervaringen met de bakfiets).

Mijn vraag voor de ervaringsdeskundigen (@Foxhill ): is het mogelijk om de Upstreet 7.23 met Enviolo TR hub, om te bouwen naar een Automatiq? De Flyer heeft een Panasonic motor met het FIT (2.0?) systeem. Volgens mij zijn de onderdelen er allemaal wel...

Andere optie is de Flyer "Gotour". Die heeft volgens mij zelfde ergonomie. De FM had er niet één staan, dus weet het niet zeker. Verschil is dat de Gotour het Bosch Smart systeem heeft, daar leveren ze binnenkort wel een versie (7.23 AUTO) met automaat. Maar ik vond de Panasonic net wat fijner fietsen en het FIT systeem ziet er ook gewoon erg goed uit.

Tevens ook nog een paar andere fietsen geprobeerd, o.a. een Advanced (echt een top fiets, maar mij wat te comfortabele houding), Gazelle (zelfde verhaal) en Orbea (te sportief), maar de Flyer past mij het beste qua houding. Zat er meteen lekker op.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:41
Valinor schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:05:
[...]

Bedankt voor het advies. :)
Ik neig inderdaad naar de bes3 nu, ook omdat ik over het hoofd had gezien dat de accu groter is. De bes3 fiets die ik op het oog heb komt met een 625wh accu en het bes2 model met 400wh dus de keuze is snel gemaakt.
Ik wacht nog even op de veloretti bekendmaking (en nog 3 andere fietsen waarvan ik hoop dat ze in de aanbieding gaan) en dan maar volgende week de knoop doorhakken.
Zie hierboven veel discussie over kwaliteit en het lang mee gaan van onderdelen etc.
Dan zou ik je heel sterk Veloretti af willen raden. Wij als FM zijn hier nu een paar maanden dealer van en er gaat zoveel stuk aan die fietsen. Is echt belachelijk.
Fietsen met tientallen kilometers waarvan al de display, accu en zelfs motors stuk gaan.

Gisteren een klant met een ace one die paar maanden uit de garantie zit. Nieuwe motor nodig. Tik maar €700 af....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
JanHenk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:07:
Gisteren even gefietst op de Flyer Upstreet. Een 7.43, met Nexus 5. Nu gaat mijn voorkeur uit naar een Enviolo automaat (om eerder genoemde redenen en op basis van onze ervaringen met de bakfiets).

Mijn vraag voor de ervaringsdeskundigen (@Foxhill ): is het mogelijk om de Upstreet 7.23 met Enviolo TR hub, om te bouwen naar een Automatiq? De Flyer heeft een Panasonic motor met het FIT (2.0?) systeem. Volgens mij zijn de onderdelen er allemaal wel...

Andere optie is de Flyer "Gotour". Die heeft volgens mij zelfde ergonomie. De FM had er niet één staan, dus weet het niet zeker. Verschil is dat de Gotour het Bosch Smart systeem heeft, daar leveren ze binnenkort wel een versie (7.23 AUTO) met automaat. Maar ik vond de Panasonic net wat fijner fietsen en het FIT systeem ziet er ook gewoon erg goed uit.

Tevens ook nog een paar andere fietsen geprobeerd, o.a. een Advanced (echt een top fiets, maar mij wat te comfortabele houding), Gazelle (zelfde verhaal) en Orbea (te sportief), maar de Flyer past mij het beste qua houding. Zat er meteen lekker op.
Flyer Upstreet 7.23 kan niet met automaat. Is er ook niet redelijkerwijs op te bouwen.

Flyer Gotour 7.23 met automaat wordt volgend jaar (een keer?) met automaat geleverd. Opbouwen gaat nu al.

Wat gek dat de dealer geen Gotour heeft staan. Is toch het meest gangbare model. Mja Flyer is voor veel winkels een luxer merk erbij waar ze weinig voorraad van hebben. Opzich niets mis mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Foxhill op 19-09-2024 09:14 ]

• JanHenk
  • Niet online
Foxhill schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:13:
[...]

Flyer Upstreet 7.23 kan niet met automaat. Is er ook niet redelijkerwijs op te bouwen.
Zou dat in de toekomst wellicht nog komen in de line-up? Ik zit al maanden te kijken naar wat anders, kan nog wel eventjes wachten... ;)

Of is het een beperking van Panasonic / FIT?
Flyer Gotour 7.23 met automaat wordt volgend jaar (een keer?) met automaat geleverd. Opbouwen gaat nu al.

Wat gek dat de dealer geen Gotour heeft staan. Is toch het meest gangbare model. Mja Flyer is voor veel winkels een luxer merk erbij waar ze weinig voorraad van hebben. Opzich niets mis mee.
Hij had diverse Upstreets en ook een Upstreet SL. Ik denk een stuk of 6 bij elkaar. Kan niet goed inschatten op basis waarvan hij z'n inkoop doet :P

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Wij hebben een Urban Arrow. Ondanks dat het de Cargo versie is, wij herhaaldelijk zeer laat zijn met de onderhoudsbeurten, en we er 15.000km mee hebben gereden, heeft de ketting het zeer lang uitgehouden. Maar nu is de boel kapot.

We wilden toch al riem aandrijving, dus goed moment om dat te organiseren.

Ik zie online alleen maar de Gates set aangeboden worden? Is er verder geen keuze?

Verder zal het monteren niet erg ingewikkeld zijn, dus lijkt me prima om zelf te doen.
Maar dan zal het gevaar zijn dat ik hem wellicht niet goed op spanning breng.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

!null schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:25:
Wij hebben een Urban Arrow. Ondanks dat het de Cargo versie is, wij herhaaldelijk zeer laat zijn met de onderhoudsbeurten, en we er 15.000km mee hebben gereden, heeft de ketting het zeer lang uitgehouden. Maar nu is de boel kapot.

Ik zie online alleen maar de Gates set aangeboden worden? Is er verder geen keuze?

Verder zal het monteren niet erg ingewikkeld zijn, dus lijkt me prima om zelf te doen.
De meest beschikbare riemen zijn inderdaad de Gates CDN en CDX.
Soms zie je ook een CDC riem van gates.

CDX en CDC gaan het langste mee vergeleken met de CDN riem.

Voor de rest zie ik in de Nederlandse markt geen andere merken riemen, enkel van Gates.

Edit: Typo

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

!null schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:25:

Zomaar een vraag hoor - maar kan dat überhaupt? Het achterste tandwiel zit binnen het frame, het voorste 'buiten' dus je zult de riem door het frame moeten steken. Een ketting kun je openen om 'm om de tandwielen heen te leggen, maar een riem niet. Volgens mij hebben fietsen met riem altijd een demontabel deel in het achterste frame (liggende vork of het gedeelte waar de liggende en staande vork aan elkaar zitten).

Bij montage moet je overigens niet alleen zorgen voor voldoende spanning, ook moeten de voorste en achterste tandwielen perfect uitgelijnd zijn, dus recht achter elkaar en niet onder een hoek. Dat luistert bij een riem veel nauwer dan bij een ketting.

• !null
B64 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:09:
[...]

Zomaar een vraag hoor - maar kan dat überhaupt? Het achterste tandwiel zit binnen het frame, het voorste 'buiten' dus je zult de riem door het frame moeten steken. Een ketting kun je openen om 'm om de tandwielen heen te leggen, maar een riem niet. Volgens mij hebben fietsen met riem altijd een demontabel deel in het achterste frame (liggende vork of het gedeelte waar de liggende en staande vork aan elkaar zitten).
Bij de Urban Arrow is het frame al goed. Ketting zit ook al aan binnenzijde in zijn geheel.
Bij montage moet je overigens niet alleen zorgen voor voldoende spanning, ook moeten de voorste en achterste tandwielen perfect uitgelijnd zijn, dus recht achter elkaar en niet onder een hoek. Dat luistert bij een riem veel nauwer dan bij een ketting.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
JanHenk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:26:
[...]

Zou dat in de toekomst wellicht nog komen in de line-up? Ik zit al maanden te kijken naar wat anders, kan nog wel eventjes wachten... ;)

Of is het een beperking van Panasonic / FIT?

[...]

Hij had diverse Upstreets en ook een Upstreet SL. Ik denk een stuk of 6 bij elkaar. Kan niet goed inschatten op basis waarvan hij z'n inkoop doet :P
Komend jaar komt het niet in het assortiment. Ik verwacht het ook niet snel. Om het kort te houden: na een paar jaar succesvolle samenwerking waren er na updates van zowel Enviolo als Panasonic plots in ‘21 wat gedoe bij de implementatie. Toen zijn ze er voorlopig mee gestopt.

Enviolo kan wel standalone. Met hun eigen knoppen via Bluetooth. Heeft alleen een beetje voeding nodig. Maar om allerlei redenen is dat niet zo eenvoudig bij FIT2.0. En met veel delen (€) en werk gaat niemand dit uitproberen zonder zekerheid het werkend te krijgen.

• !null
Dutchredgaming schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:34:
[...]

CDX en CDC gaan het langste mee vergeleken met de CDN riem.
Bij eentje zie ik CDX staan, bij andere sets staat het niet omschreven.

Ik weet nou niet goed, ook vanwege de gebruikte tandwielen (kwaliteit maar ook de grootte / aantal tanden) of de sets nou allemaal hetzelfde zijn of niet.
Uitgaande van zelfde type fiets (2020+ model)

Voor zelf monteren heb je toch wel speciale tools nodig, die net zo duur zijn als laten monteren.

Onze fietsenmaker zei dat het niet via Urban Arrow leverbaar was, maar eens kijken of ze willen monteren als ik zelf elders bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:04
Zijn er hier veel mensen met een Swapfiets? En dan de power 1?
Ik heb nu een oude Sparta maar nog met remblokjes, 300 watt accu. Loopt aan achterin. Lichten kapot etc.
Maar gebruik hem voor kleinere stukken maar zelfs dan is een 300 watt niet zoveel.
Nu dus op zoek naar wat anders. Zo een power 1 lijkt me wel wat. Alleen het single speed vraag ik me af. Ik ga nog proefrit doen maar ben benieuwd naar de rij ervaringen hier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvo2000
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-09-2024
@roffeltjes Ik zie dat je een hele sterke samenvattende informatieve tekst hebt gemaakt over wat allemaal belangrijk kan zijn om te weten wanneer je een elektrische fiets overweegt aan te schaffen. Er zijn echter wel enkele technische aspecten waarvan ik denk dat deze misschien nog in iets meer detail uitgelegd zouden kunnen worden. Ik heb het hier dan vooral over het verhaal over de accu van de elektrische fiets.

Ik zie allereerst dat je erg uitgebreid verteld hebt over de verschillende batterijtechnologieën. Sommige batterijtechnologieën waarover je praat zijn inderdaad al verouderd. Tegenwoordig komen er nagenoeg alleen nog maar Lithium-Ion (Li-Ion) batterijen of Nikkel-Metaalhydride (NiMh) batterijen in e-bikes voor. Wel interessant om te zien dat je de geschiedenis van de fietsaccu ook in je verhaal probeert te betrekken. Mochten mensen hier meer over willen weten, ik kwam laatst enkele interessante bronnen tegen over de historie van de elektrische fiets en haar batterijtechnologie: https://www.icycleebikes.com/history https://www.e-bikeaccu.nl...eschiedenis-van-de-e-bike

Echter denk ik dat de historie van de fietsaccu niet direct in het belang is van mensen die overwegen om een elektrische fiets aan te schaffen. Wat wel van belang is, is dat de prestaties van een elektrische fiets voor het allergrootste deel bepaald worden door het aandrijvingssysteem en de accu van de e-bike. Het is dus erg belangrijk om in voren te bedenken wat uw fietsbehoeften zijn om op deze wijze te achterhalen wat de juiste e-bike voor u is.

Het is vaak zo dat ieder aandrijvingssysteem slechts compatibel is met één of enkele accu's en vice versa. Wanneer u een bepaald aandrijvingssysteem kiest, dan staat het type accu dat daarop kan aansluiten en het voltage van deze accu in principe al vast. Wél is het dan vaak nog mogelijk om van dit type accu (bijvoorbeeld Bosch PowerPack Frame 36V accu) uit verschillende capaciteiten te kiezen (bijvoorbeeld Bosch PowerPack Frame 36V accu met 400Wh en 11Ah of met 500Wh en 13.4Ah).

Hoewel @roffeltjes al aangeeft dat er een direct verband bestaat tussen de accucapaciteit (in Wh) en de actieradius van de elektrische fiets, zou ik toch graag nog even een aanmerking hierop maken. Het is namelijk zeker waar dat een grotere accucapaciteit simpelweg meer energie oplevert. Echter spelen er verschikkelijk veel verschillende factoren mee op de actieradius van een elektrische fiets, zoals onder andere het gewicht van de fiets, het gewicht van de rijder, de weerstand van het terrein, de rijstijl en sterkte van de ondersteuning, maar ook bijvoorbeeld de weersomstandigheden en hoe hard dat de banden van de e-bike opgepompt zijn. Onder dezelfde omstandigheden is het dus waar dat je langer kunt fietsen met een accu met een grotere capaciteit, maar dat is niet altijd zeker. Het is ook daarom dat je nooit met zekerheid van te voren kunt zeggen hoe veel kilometer een actieradius exact gaat zijn.

Een soortgelijke opmerking zou ik graag maken over de levensduur van de accu. Het is simpelweg zo dat een accu met een grotere capaciteit langer meegaat omdat deze minder vaak opgeladen hoeft te worden, wat de levensduur van de accu in termen van cycli kan verlengen. Ook is het normaal dat capaciteit van een accu met verloop van tijd afneemt en mensen met een accu met een lagere capaciteit ondervinden daar over het algemeen sneller problemen mee, het is dus niet zo dat een 20% grotere accu 3 keer zo lang meegaat of iets dergelijks. De verschillen zullen kleiner zijn.

De aanbeveling om de accu onder de 20% zo snel mogelijk op te laden is goed, maar het zou nuttig zijn om ook te vermelden dat het niet ideaal is om de accu telkens tot 100% op te laden, zeker als de fiets niet direct gebruikt wordt. Voor een optimale levensduur van een Li-ion accu, wordt vaak aanbevolen om tussen 20% en 80% te blijven wanneer mogelijk (zie bron: https://www.e-bikeaccu.nl...ur-accu-elektrische-fiets), behalve als je lange ritten plant. Dit kan helpen om de levensduur verder te verlengen.

De tips over de kou en temperatuur zijn erg nuttig, maar het kan helpen om te benadrukken dat het niet alleen schadelijk is om onder het vriespunt op te laden, maar dat ook rijden bij extreme kou de prestaties van de accu tijdelijk kan verlagen. Bovendien kan het handig zijn om te adviseren om de accu binnenshuis op te warmen voordat je hem in koude omstandigheden gebruikt, en de fiets zelf niet buiten in extreme kou te laten staan.

Naast de invloed van de koude vries temperaturen, is het goed om verder ook de effecten van warmte te benadrukken. Hoge temperaturen kunnen ervoor zorgen dat de elektrolyten in de cellen sneller degraderen, wat uiteindelijk de capaciteit en levensduur van de accu vermindert (bron: https://www.profishop.nl/...EGchxKvnSgE89RFT773eoTRhG https://tweakers.net/revi...erkt-een-lithiumaccu.html https://www.e-bikeaccu.nl...rkt-de-accu-van-een-fiets ). Het is daarom aan te raden om accu’s niet langdurig in direct zonlicht of in een hete ruimte te laten staan, vooral niet als ze volledig opgeladen zijn.

Tot slot zou ik graag nog benadrukken dat er niet direct foute informatie in het laatste bericht stond, ik zie dit bericht van mij eerder als een aanvulling op een zeer uitgebreide samenvatting.

Hopelijk ben ik niet te kritisch/oordelend en helpt dit sommige mensen verder met hun vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:15

migros

Nooit meer een Samsung

kadooosh schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:08:
[...]

Zie hierboven veel discussie over kwaliteit en het lang mee gaan van onderdelen etc.
Dan zou ik je heel sterk Veloretti af willen raden. Wij als FM zijn hier nu een paar maanden dealer van en er gaat zoveel stuk aan die fietsen. Is echt belachelijk.
Fietsen met tientallen kilometers waarvan al de display, accu en zelfs motors stuk gaan.

Gisteren een klant met een ace one die paar maanden uit de garantie zit. Nieuwe motor nodig. Tik maar €700 af....
Leuke reclame voor de Albert Heijn. dat zijn ongeveer de hoofdsponsors en dealers van Veloretti. Wel bedankt voor de info. _/-\o_ Dit merk ga ik dus mijden

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Net mijn nieuwe elektrische fiets opgehaald en net klaar met fietsen. Toen zei de Flow app van Bosch om up te daten. Maar daarna ging de Purion 200 niet meer aan 😭. Weet iemand hoe je de Purion 200 weer kan herstellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Dutchredgaming op 20-09-2024 18:26 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
rvo2000 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:31:
..... Ik heb het hier dan vooral over het verhaal over de accu van de elektrische fiets......

Hopelijk ben ik niet te kritisch/oordelend en helpt dit sommige mensen verder met hun vragen.
Bedankt voor de feedback die je hebt gegeven. Deze is zeker nuttig.

Echter het probleem van een openingspost is dat het alleen dient om je op weg te helpen bij de keuze voor een ebike. Het is geen uitgebreide "faq".

Daarom zijn er keuzes gemaakt over wat er wel en niet in opgenomen is om het voor iedereen leesbaar te houden en zijn hier en daar links geplaatst met meer uitgebreide informatie.
Over ieder onderwerp kun je heel erg de diepte ingaan, maar tot hoever is de vraag.
Mbt accu's zijn er, denk ik, maar weinig mensen die er echt over nadenken hoe ze gaan laden.
Ik vermoed zelfs dat de meesten de stekker erin doen en weer eruit trekken als het groene lampje brandt.
Niemand wil halverwege plotseling zonder motorondersteuning komen te staan. Daar ligt daarom de kern van de accu paragraaf.

Je feedback vind ik echter wel nuttig en als redactie zullen we kijken hoe eea aangepast kan worden in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:41
migros schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:02:
[...]

Leuke reclame voor de Albert Heijn. dat zijn ongeveer de hoofdsponsors en dealers van Veloretti. Wel bedankt voor de info. _/-\o_ Dit merk ga ik dus mijden
Huh wat heeft de ah hiermee te maken?
Wist niet dat ze een samenwerking met Veloretti hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
kadooosh schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:45:
.... wat heeft de ah hiermee te maken?....
Ik vermoed dat @migros Veloretti verward met Vilette.

• Foxhill
De aanbeveling om de accu onder de 20% zo snel mogelijk op te laden is goed, maar het zou nuttig zijn om ook te vermelden dat het niet ideaal is om de accu telkens tot 100% op te laden, zeker als de fiets niet direct gebruikt wordt. Voor een optimale levensduur van een Li-ion accu, wordt vaak aanbevolen om tussen 20% en 80% te blijven wanneer mogelijk (zie bron: https://www.e-bikeaccu.nl...ur-accu-elektrische-fiets), behalve als je lange ritten plant. Dit kan helpen om de levensduur verder te verlengen.
De gangbare systemen (Bosch etc) reserveren het laatste deel van de accu al. Als de fiets 0% aangeeft is de accu niet helemaal leeg.

Er zitten hier een paar accu experts. Vraag aan hen: is het niet zo dat ‘het systeem’ ook een klein stuk bovenin al reswrveert? Dus dat al een klein beetje overcapaciteit ingebouwd is?

En is het nog belangrijk af en toe wel vol te laden, en dan nog even aan de lader te laten?

Nieuwe Panasonic systeem (FIT2.0) heeft een long-life keuze in het instellingenmenu. Die zorgt ervoor dat een kleiner % van de accu gebruikt wordt.

Vind het wel interessant om te weten. In praktijk weet ik dat klanten hier niet op letten zoals @elinx ook zegt. Ik adviseer de accu af en toe iets verder leeg te rijden en daarna een keer helemaal vol te laden, omdat ik inmiddels weet dat dit de aangegeven actieradius iets betrouwbaarder maakt. Maar ik ben al blij als mijn klanten de accu niet de hele winter buiten onder de carport laten.

• Athome
Precies. Fabrikanten weet dat ook.
Daarom is het ook beter als fabrikanten de consument soms tegen zichzelf beschermt. Dus inderdaad extra capaciteit inbouwen.
Eigenlijk het zelfde als EV's. Bruto en Netto capaciteit.
Wellicht dat actief gekoelde accu's ook een stap zal gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:15

migros

Nooit meer een Samsung

elinx schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:41:
[...]
Ik vermoed dat @migros Veloretti verward met Vilette.
Oeps, dank voor de correctie :+

Leuk man gatheren

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46
https://nobufietsen.nl/product/nobu-carga/

Iemand ervaring met Nobu bakfietsen? Kon er vrij weinig over vinden. Prijs is wel scherp voor een bakfiets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Athome
Waarom moet ik gelijk denken aan de berichten over Vogue en Baboe bakfietsen. Puur aan de hand de foto's lijkt mij deze bakfiets van dezelfde discutabele kwaliteit.
Het zwakke punt bij alle bakfietsen is de constructie vanaf de trapas naar de vooras. Dat is bij deze 1 simpele koker. Gezien deze verkoopprijs van deze bakfiets, zal deze koker ook minimaal zijn uitgevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
WouterL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:23:
.....Nobu bakfietsen? .....Prijs is wel scherp voor een bakfiets.
Ikzelf heb geen ervaring met bakfietsen en bekijk eea van de technische kant.

De prijs wordt bepaald door de eenvoud van constructie en de toegepaste materialen en onderdelen.
Ik vermoed dat de scherpe prijs vooral ligt aan de toepassing van een achterwielmotor en derailleur.
Beide systemen schelen aanmerkelijk met middenmotor en naafversnelling en evt. riem.
Wel is het zo dat de prijs vergeleken moet worden met alle opties die je erbij wilt hebben.

Het betreft een 40Nm naafmotor, waarvan ik niet kan inschatten of de ondersteuning bij zware last voldoende zal aanvoelen in alle omstandigheden.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 21-09-2024 14:51 ]

• WouterL
elinx schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:47:
[...]
Ikzelf heb geen ervaring met bakfietsen en bekijk eea van de technische kant.

De prijs wordt bepaald door de eenvoud van constructie en de toegepaste materialen en onderdelen.
Ik vermoed dat de scherpe prijs vooral ligt aan de toepassing van een achterwielmotor en derailleur.
Beide systemen schelen aanmerkelijk met middenmotor en naafversnelling en evt. riem.
Wel is het zo dat de prijs vergeleken moet worden met alle opties die je erbij wilt hebben.

Het betreft een 40Nm naafmotor, waarvan ik niet kan inschatten of de ondersteuning bij zware last voldoende zal aanvoelen in alle omstandigheden.
Ik snap best dat ik voor dit geld geen urban arrow kan verwachten. Ons beoogd gebruik: kleine ritjes van en naar school/kinderopvang. We gaan er geen ellenlange tochten op maken.
Of is het op dit budget echt alleen maar doffe ellende?

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 21-09-2024 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxhill
WouterL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:54:
[...]

Ik snap best dat ik voor dit geld geen urban arrow kan verwachten. Ons beoogd gebruik: kleine ritjes van en naar school/kinderopvang. We gaan er geen ellenlange tochten op maken.
Helaas zijn bakfietsen duur, is er geen goede bakfiets onder de ~€4000, en zijn er allemaal matige merkjes in de gewillige prijsklasse eronder gestapt. Als dit merk onbekend blijft zullen ze onder de radar blijven, maar het lijkt te veel op
Vogue en Cangoo. Zelfs al is het frame sterk genoeg, dan is gewone fietsassen enkelzijdig ophangen met veel gewicht en dan zijn mechanische schijfremmen geen goed idee. Een goede bakfiets begint met een Batavus Fier, of zoek eens een goede gebruikte Lovens of Urban Arrow.

• WouterL
Foxhill schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:33:
[...]

Helaas zijn bakfietsen duur, is er geen goede bakfiets onder de ~€4000, en zijn er allemaal matige merkjes in de gewillige prijsklasse eronder gestapt. Als dit merk onbekend blijft zullen ze onder de radar blijven, maar het lijkt te veel op
Vogue en Cangoo. Zelfs al is het frame sterk genoeg, dan is gewone fietsassen enkelzijdig ophangen met veel gewicht en dan zijn mechanische schijfremmen geen goed idee. Een goede bakfiets begint met een Batavus Fier, of zoek eens een goede gebruikte Lovens of Urban Arrow.
Dus goedkope bakfietsen is per definitie ellende? Ik hoef niet perse de beste kwaliteit.

• elinx
WouterL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:10:
[...]

Dus goedkope bakfietsen is per definitie ellende?..
Nee, dat hoeft niet, maar ervaringen wijzen uit dat het helaas wel vaak het geval kan zijn.
Als je zelf in staat bent om de essentiële onderdelen te beoordelen, dan kan het goed gaan.

Door alle commotie mbt op framebreuk oa bij Babboe en Vogue, wordt eea al gauw op prijs vergeleken en een lage prijs houdt meestal in dat er bezuinigd is.

Waarop? Dat kun je niet exact weten, omdat er geen ervaringen zijn gepubliceerd.
De gebruikte onderdelen kun je zelf beoordelen en evt. vervangen. Het frame echter niet.

Het probleem met de Nobu site is dat de bakfiets specificaties niet compleet zijn.
Dat zie je vooral als je de Carga met de Lungo vergelijkt.
Ten eerste valt op dat de volgorde van onderdelen verschillend is.
Bij de één is sprake van schijfremmen, bij de ander van hydraulische Tektro schijfremmen
Bij de één is slechts sprake van een krachtige motor en bij de ander van een 40Nm achtermotor
Merk van de derailleur wordt helemaal niet genoemd
Het kan dat dit onachtzaamheid is, maar ook dat de basisonderdelen bij iedere batch kunnen wijzigen en dat alleen wordt vermeld wat er zeker opzit.

Je kunt er daarom niet zomaar van uitgaan dat de basisonderdelen van deze twee gelijk zijn. Vooral omdat bv het aantal ondersteuningen 3 vs 5 bedraagt.
Je zal daarom op zijn minst een complete lijst met specificaties moeten zien te verkrijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door elinx op 21-09-2024 21:06 ]

• JanHenk
  • Niet online
Het is de Flyer Upstreet 7.23 geworden. Mixed frame, XL en kleur Frosty Sage…

Dealer moest deze specifieke versie even bestellen, over een paar weekjes fietsen! Zin in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Dutchredgaming schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:22:
Net mijn nieuwe elektrische fiets opgehaald en net klaar met fietsen. Toen zei de Flow app van Bosch om up te daten. Maar daarna ging de Purion 200 niet meer aan 😭. Weet iemand hoe je de Purion 200 weer kan herstellen?

[YouTube: Purion 200 doesnt turn on]
Update: Purion 200 lijkt corrupted and was geupdatet bij de fietsenmaker.
Daarna was er ook een issue met de accu.
Na het vervangen van de accu zijn er geen problemen meer geweest.
Foxhill schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 00:15:
[...]

De gangbare systemen (Bosch etc) reserveren het laatste deel van de accu al. Als de fiets 0% aangeeft is de accu niet helemaal leeg.

Er zitten hier een paar accu experts. Vraag aan hen: is het niet zo dat ‘het systeem’ ook een klein stuk bovenin al reswrveert? Dus dat al een klein beetje overcapaciteit ingebouwd is?

En is het nog belangrijk af en toe wel vol te laden, en dan nog even aan de lader te laten?

[...]
Mijn accu was bijna volledig opgeladen, maar toen uit de oplader gehaald. Toen ik de Purion 200 startte zag ik 100%. Dus het lijkt erop dat het gereserveerde stukje nog niet volledig opgeladen is.

Bij het zoeken van mijn ebike zag ik dat er meestal rond de 25 wh gereserveerd is en niet gebruik wordt voor trapondersteuning bij ebikes aangedreven door Bosch.

Review QNAP TS-230 NAS

• Foxhill
Er is een rest watt dat zichtbaar is voor de fietsenmaker. We kunnen zelfs instellen hoeveel dat mag zijn. Is zodat je ligt aan kan blijven als je accu ‘leeg’ is. En natuurlijk minder kans op diepte ontladen. Maar is er ‘boven’ de 100% ook wat onzichtbare overcapaciteit ingebouwd? Als ik @Athome goed begrijp wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
JanHenk schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:38:
Het is de Flyer Upstreet 7.23 geworden. Mixed frame, XL en kleur Frosty Sage…

Dealer moest deze specifieke versie even bestellen, over een paar weekjes fietsen! Zin in. :)
Gefeliciteerd. Uitstekende keuze. Zo’n beetje de dikste fiets die er is wat mij betreft. En een mooie kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
@roffeltjes I
Ik zie allereerst dat je erg uitgebreid verteld hebt over de verschillende batterijtechnologieën.
Dat deel is nou net niet van mijn hand, maar van @jimh307.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
kadooosh schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:08:
[...]
Dan zou ik je heel sterk Veloretti af willen raden.
Tsja, VM nummer 2, alleen de mazzel dat Pon ze heeft opgepikt voordat de crisis de ebike industrie hard raakte.

Ik weet trouwens niet of ik het hier ooit hebt gezegd... volkomen irrelevant, maar de naam Veloretti is zo vreselijk cynisch, respectloos en opportuun... elke keer als ik het zie irriteer ik me weer.

Voor wie het niet door heeft:

Dario Pegoretti was bij de kenner de meest bekende framebouwer ter wereld. Hij soldeerde (en laste) fantastische fietsframes, niet alleen onder zijn eigen naam, maar ook voor Indurain die op Pinarello reed. Indurain liet zijn Pegoretti spuiten in de kleueren van de ploeg, met Pinarello stickers, dus veel tour winsten werden gedaan op een Pegoretti.

Een Amsterdamse slimme jongen bracht later een ramsj merk met hippe fietsen die wegroesten als je ernaar keek en maakte een pastiche van de naam Pegoretti en het woord Velo. Tahdah... Veloretti.

Ja, zal vast een eerbetoon zijn, maar maak dan ook gewoon top fietsen in plaats van barrels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
Dutchredgaming schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:41:
.....Mijn accu was bijna volledig opgeladen, maar toen uit de oplader gehaald. Toen ik de Purion 200 startte zag ik 100%. Dus het lijkt erop dat het gereserveerde stukje nog niet volledig opgeladen is..
Dat is niet zoals het werkt.
Het gereserveerde stukje is niet zichtbaar op de Purion. Ook niet als de accu 0% is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
WouterL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:54:
[...]
Kijk naar een Thule fiets kar. Dat is goedkoper, handiger en (IMHO) veiliger.
Pagina: 1 ... 202 ... 221 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam