Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 198 ... 228 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

B64 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:29:
Echter: Een fiets waarbij je als gebruiker (zijnde niet een vertegenwoordiger van de fabrikant of de importeur) kunt sleutelen aan het geleverde vermogen of de ondersteuningssnelheid is niet legaal. Dus als een agent onraad ruikt bij een controle en de fiets meeneemt voor nader onderzoek, ben je alsnog behoorlijk de sigaar.
En hoe groot schat je die kans is als je niet <35 jaar bent en niet >30km rijdt. Nihil gok ik zo.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:36

B64

Cyberpope schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:49:
[...]

En hoe groot schat je die kans is als je niet <35 jaar bent en niet >30km rijdt. Nihil gok ik zo.
Op een zelfbouw ebike met knoeperts van accu's in het frame en op de bagagedrager? Bij een gerichte controle ben je sowieso de sjaak. Nou is de kans dat je een gerichte controle tegenkomt niet heel groot maar om het nou nihil te noemen...
Bovendien kun je de pech hebben een patrouillerende agent tegen te komen die het monster niet helemaal vertrouwt. Je zou zeker niet de eerste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32
tris123 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:00:
......

5500 watt is overigens niks voor deze motor.. Deze gaat eerder richting de 10.000 Watt .....Deze komt uit Zwitserland en is ook niet echt vindbaar in de Nederlandse webshops...

.... Ik kan deze fiets wel straat legaal maken en zorgen dat deze nooit meer zo hard kan. Het voordeel daarvan is dat je een hoge efficiëntie hebt en dat zorgt op zijn beurt voor een veel langere accu duur omdat je met een lage stroom de 25 km/uur haalt terwijl je meetrapt. .....

Hoezo vinden jullie de prijs van deze motor zo hoog? .....

....
Aan welke eisen zou mijn fiets nog meer niet voldoen? Want wat is het verschil tussen een omgeboude fiets met een Bafang BBS01B 36 volt 250 Watt als die van mij aan dezelfde eisen voldoet? .....
5kW betreft continu vermogen. Het maximale vermogen is een flinke factor hoger. Dat kan wel 15kW zijn.

Helaas met de snelheid beperken tot 25km/h wordt deze fiets niet plotseling straat legaal.
In de openingspost zijn de wettelijke eisen die in de EU gelden vermeld. onder het kopje "ombouw"

Heel kort samengevat:
- Continu motor vermogen 250W, max vermogen is niet vastgelegd (kan wel 750-1000W zijn)
- Max. snelheid met ondersteuning 25km/h, die door de berijder niet hoger ingesteld kan worden
- Max snelheid gashendel 6km/h. die door de berijder niet hoger ingesteld kan worden.
Dat de berijder de max snelheid niet kan verhogen schuurt wel eens met zelfbouw, omdat de berijder meestal ook de producent is.

Je geeft zelf al aan dat de BBS01b een vermogen van 250W continu heeft. Dat verklaard meteen het verschil. 5kW voldoet zeker niet aan dezelfde eis.

De prijs van deze motor ligt rond de €1100,-, terwijl een Bafang BBS of Tongsheng Tsdz2 rond de €350,- ligt.
Vandaar dat ik persoonlijk de CYC X1 aan de prijs vind als je hem feitelijk niet mag gebruiken op de openbare weg.
Ik denk dat een CYC Photon meer voor de hand liggend was geweest, hoewel die ook ca. €1100,- kost.

Een producent kan deze X1 zelfs niet gebruiken voor een speedpedelec, want daarvan is het max. continu vermogen gesteld op 4kW. (wederom is het max. vermogen niet vastgelegd).
Dit is dan ook de reden dat je de X1 meestal alleen kan krijgen buiten Europa.
Waarom in Zwitserland wel kan ik alleen verklaren uit het feit dat Zwitserland een speed pedelec land is, of dat deze motor specifiek voor eMTB's wordt verkocht die nimmer de straat opgaan, maar worden gebruikt voor off road in de bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
tris123 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:47:
.....Misschien de motor er vanaf halen?

Als ik zonder de motor de weg op ga, dan weet ik zeker dat ik alsnog wordt aangehouden.. .... Ik daar en tegen ben gefrustreerd dat ze me proberen te pakken en ik wil niet de strijd aangaan, want die verlies ik uiteindelijk en daarbij was ik me niet van het kwaad bewust ....
Zo wil je toch niet rondfietsen. Daar wordt je absoluut niet blij van.
Zo een grote motor valt op enige afstand al op, misschien dat de motor ook nog flink van zich laat horen.

Je was je van geen kwaad bewust, bent het nu wel en eigenlijk had je dit al moeten zijn toen je deze CYC kocht. Enig onderzoek naar de geldende regels was mi niet zo moeilijk geweest.
Beter tijdig dan te laat tot inkeer komen.
Vervang de motor door een Bafang, Tongsheng of Toseven 250W versie en je kan wat meer ontspannen rondfietsen.

Zolang je niet op de openbare weg rijdt hoeft die motor er niet vanaf, maar als je geen offroad rijder bent of de mogelijkheden ontbreken, zou ik persoonlijk niet verder rijden met deze motor.

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 12-08-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:02
Is de matte lak bij Ries & Muller kwetsbaarder dan de glanzende lak?
Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen een mat zwarte en glanzend wit en vrees dat mat zwart kwetsbaar is en vlug vette vlekken laat zien of valt dit allemaal wel mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Moris schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:45:
Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen een mat zwarte en glanzend wit en vrees dat mat zwart kwetsbaar is en vlug vette vlekken laat zien of valt dit allemaal wel mee?
Een algemene uitleg :
YouTube: BETER GLIMMENDE OF MATTE LAK OP EEN FIETS? + SCHOONMAAKTIPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
In dat geval kies ik voor glanzende lak, wat dus betekent dat ik voor een R&M Charger Mixte ga ipv Charger 4

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 17:28
Bij een e-fiets hoort een e-slot. Ik heb een iLock-it uitgetest voor werk en wou mijn ervaringen hier delen. Ik heb degene zonder GPS, maar begreep dat die met GPS (de RPO) dezelfde problemen hebben omdat openen/sluiten niet via 4G gaat maar alleen via bluetooth.

Geen idee of @flrs het met me eens is, maar ik zeg: niet kopen. Veel te duur voor een beta-product.

Installatie

Om te voorkomen dat het slot vastloopt tegen een spaak, wordt het slot op rubbers geplaatst. Voor de rest is het zoals ieder ander slot.

De app koppel je eenvoudig.

Laden gaat via USB-C en gaat best snel - iets van 20 of 30 minuten. Ik heb zelfs geladen via mijn mobiel, terwijl ik fietste. Je krijgt geen voortgang van laden te zien, dus het is even gokken wanneer echt vol.

Automatisch vergrendelen en ontgrendelen

Je kan in de app aangeven dat het slot automatisch dicht gaat en open gaat. Echter is dit verre van doordacht, en zeer onbetrouwbaar. Er zit zelfs geen flash-gehugen in, en is een toekomstige upgrade dus ook niet mogelijk.
Langs de spaken
Werkt het wiebel-rubber om langs de spaken te gaan? Uit mijn ervaring: zonder spaak-storing sluiten werkt voor 98% van de tijd. Omdat spaken niet haaks op de velg worden geplaatst, en het uiteinde van het slot ook een vlak bevat ipv een punt, werkt het systeem niet 100%. Optimistisch: het werkt wel beter dan zonder rubbers.
Automatisch vergrendelen
Het systeem werkt eenvoudig:
  • Is er een sterkte bluetooth-verbinding of is er beweging? Dan niet sluiten
  • Is de bluetooth-verbinding op een specifieke sterkte en is er geen beweging? Dan sluiten
Dat klinkt ok, maar de spaarstand van het mobiel maakt het al problematisch. Er wordt zelfs gewaarschuwd dat bij het stoplicht het slot kan vergrendelen!

Dan het grote ontwerpfout: als je een hoekje omloopt, dan wordt een specifieke signaalsterkte gemist en zal dan niet sluiten. Hetzelfde als je door de voordeur loopt of een winkel binnengaat, dan merk je hoe onbetrouwbaar het slot is. Wat ik begreep, is niet het slot dat de sluit-beslissing maakt, maar de app (!). Ik kwam te vaak terug bij een fiets die niet op slot was, dat ik niet anders kan zeggen dan dat het zeer onbetrouwbaar functioneerde.
Automatisch openen
Dit werkte wat betrouwbaarder dan sluiten. Ik had uiteindelijk de sluit-afstand op 't kortst gezet, en dat werkte wel ok. Echter geen goed idee als je niet 100% van de tijd je fiets gebruikt als je naar buiten gaat. Deze functie ging dus erg snel uit, want je kan geen geolocatie instellen. Ook omdat ik bang was dat het wel per ongeluk opende maar niet meer zou sluiten, deed me besluiten deze functie binnen 2 weken uit te laten.

Manueel bedienen

Je kan echter ook een knop gebruiken voor openen en sluiten. Daar is echter een heel groot probleem mee.

Als je wilt sluiten, dan activeert dezelfde code als bij automatisch sluiten. Als er beweging is in de 2(?) seconden na indrukken van de knop, dan sluit het slot niet.
  • Wind laat de fiets in het fietsenrek wiebelen? Error
  • Laat je het knopje verkeerd los en wiebelt daarna het slot tussen de rubbers? Error
  • Heb je haast? Error
Dit maakt het slot haast onbruikbaar, en pas na een maand of 2 begon ik er wat handigheid in te krijgen met weinig "closing-errors" als resulktaat. Daarvoor pakte ik vaak mijn mobiel om te sluiten, terwijl ik de fiets goed vasthield - zelfs dan kon het nog gebeuren.

Toch gehouden

Er zijn trouwens diverse andere functies, zoals een alarm en openen met kleurcode, maar die waren te onpraktisch om te gebruiken.

Omdat ik nu een plek heb gevonden bij huis waar de fiets wel op slot gaat als ik naar binnen loop met de boodschappen, toch maar gehouden. Qua engineering is het slot gewoonweg onacceptabel, maar zelf eentje in elkaar tinkeren is ook niet een weekendproject. Het zou me serieus niet verbazen als de encryptie gekraakt wordt in het komende jaar, en dat zal voor mij een moment zijn om weer eens te kijken naar alternatieven - de meesten zijn namelijk gefocust op verhuursystemen en niet op de consument.

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64

B64

@vinx77 Mooie uitgebreide review; ik snap de aantrekkingskracht van zo'n slot voor gadgetfreaks maar persoonlijk ontgaat mij het nut ervan. Als ik je review zo lees levert het slot niet eens significante tijdswinst op, een traditioneel ringslot kost je hooguit 2-3 seconden om je fiets af te sluiten.

En dan >150€ voor een slot met dergelijke elementaire ontwerpfouten, ik denk dat ik het met je conclusie eens ben.

Nog los van de nadelen die je zelf al gevonden hebt:
- Voor zover ik kan zien geen ART-classificatie, dus niet voor mensen die hun fiets willen verzekeren. Ik neem aan dat het slot zelf wel voldoende degelijk gebouwd is.
- Geen fail-safe voor als je telefoon defect/kwijt/leeg is.
- Om je fiets echt veilig te stallen zul je toch ook nog met een ketting/kabel met een sleuteltje aan de gang moeten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toch zeggen dat ik over het algemeen veel klachten hoor/lees over de "goedkopere" e bikes

Als ik zo door de topics heen lees van
Tenways en Veloreti toch veel dingen waar ik
denk van gave bike, maar die roblemen.

Heb zelf een Stella met de nodige problemen.
Mototr is al een keer vervangen. Over.het algemeen
voelt hij nu heel zwabberig aan de achterzijde.
Inmiddels 10k op de teller in net geen 2 jaar.
Op onderhoud is niets bezuinigd (richting de 500euro). Is deze nu al af?

Heel.veel fietsen van richting de 3000/3500 Euro.
En de fietsentest van oa de Anwb en het AD kan
je niet op vertrouwen , want de Lidl fiets is een goede woon/werk verkeer fiets.

Aan wat voor bedragen en merken moet je nu zijn voor een echte goede fiets? (lees dagelijks gebruik)
Woon werk verkeer in weer in wind.

Heel vaak neig ik naar een Koga F3 8.0 , geen accu gezeur meer. Maar ben bang dat niet electriach toch echt te zwaar trapt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2024 16:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
Moris schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:45:
Glanzende lak is inderdaad harder.
Echter. Ik heb matte lak op mijn R&M. Ben erg verbaasd over de duurzaamheid van lak. Ruim 3 jaar oud. Ruim 8000 kilometer. Lak is nog steeds heel netjes. Had meer beschadigingen verwacht.
Vet vlekken lastiger op de matte lak maar nog steeds goed te verwijderen.
Voor mij persoonlijk zou ik matte lak niet laten schieten omdat het matte lak is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:51:
Ik moet toch zeggen dat ik over het algemeen veel klachten hoor/lees over de "goedkopere" e bikes

Als ik zo door de topics heen lees van
Tenways en Veloreti toch veel dingen waar ik
denk van gave bike, maar die roblemen.

En de fietsentest van oa de Anwb en het AD kan
je niet op vertrouwen , want de Lidl fiets is een goede woon/werk verkeer fiets.

Aan wat voor bedragen en merken moet je nu zijn voor een echte goede fiets? (lees dagelijks gebruik)

Heel vaak neig ik naar een Koga F3 8.0 , geen accu gezeur meer. Maar ben bang dat niet electriach toch echt te zwaar trapt.
Al €500 onderhoud binnen de garantietermijn? Das niet best.

Ik snap dat het lastig is te onderscheiden dat/waarom/hoe Stella geen normale/lokale winkel is maar een budgetketen. Toch snap ik zonder verstand van meubels of keukens dat ik bij Seats & Sofa’s en Keukenconcurrent een budget product krijg.

Als je kwaliteit wilt, ga naar een lokale winkel. Zo een waar de achternaam van de eigenaar de naam van de winkel is. Die maakt al een keuze in wat die in zijn winkel en werkplaats wil hebben, en adviseert vervolgens nog wat er bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Uit eigen ervaring:Ik heb een hele tijd een 2e hands Sparta RXS+ gereden.

Lekker via Marktplaats, ik geloof €400,-/ Heb er (ook met onderhoud maar meer als in ketting, cassette etc want derailleur) ongeveer 15K in 3 jaar bijgetrapt, totaal nu over de 40K.
Hij is nog steeds redelijk, ok accu is minder geworden maar ik haal met de oude 500Wh nog steeds over de 100KM op ECO stand.
Toegegeven de Fiets was nieuw ook al richting de €2800 in 2014 dus dat fietsen nu nog duurder zijn lijkt mij evident.

Mijn nieuwe Giant was origineel ook € 3500,- alleen had ik een leuke deal.

Dus ik ben wel van mening dat je toch zeker wel over de 3K kwijt bent als je kilometers maakt en het ding gewoon dagelijks in weer en wind gebruikt.

ps, welke stella heb je dan?
Stella heeft volgens mij ook wel redelijke fietsen alleen zijn die inderdaad ook gelijk tegen de 3K

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:10
De lader van mijn fiets lag los op de grond, dus tijd voor een oplossing. Ik had voor een 3D model gevonden voor een houder, dus de 3D printer maar eens aangezwengeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYLccLLLngIT1WSjut268aDTpl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzR8pHQxf6xWANn29QjA0Km2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgvigPF8-M8uobDq4czqBozoXNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T4k7CyJ3O4NEON8JgQBtcBPc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeJPhOQeSlOcKQckhtUvCrp0ENs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4j6tiQVXVGuETZSpr6k5MLf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtWvwVZ8K9Ec1-_5ezHtlgDVNfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYcAZmos1ly8LbwxypZyZCrI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckJMylEmSW4bd_tRWQ6zyRjRUeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ivwW01MIqpuvh1dZV0xaGoR.jpg?f=fotoalbum_large

Het stelt qua werk niets voor, maar ziet er zo veel opgeruimder uit. Voor de andere fietslader heb ik er 1 van hout gemaakt en dat was aanzienlijk meer werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moris
Athome schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:08:
[...]
Glanzende lak is inderdaad harder.
Echter. Ik heb matte lak op mijn R&M. Ben erg verbaasd over de duurzaamheid van lak. Ruim 3 jaar oud. Ruim 8000 kilometer. Lak is nog steeds heel netjes. Had meer beschadigingen verwacht.
Vet vlekken lastiger op de matte lak maar nog steeds goed te verwijderen.
Voor mij persoonlijk zou ik matte lak niet laten schieten omdat het matte lak is.
De reden waarom ik me zorgen maak om de kwetsbaarheid van matte lak bij Ries & Müller, is naar aanleiding van wat ik zag in de showroom. Het gaat hier enkel om vette vingerafdrukken en nog niet over smeervet of dergelijke.

Al vind ik charger 4 in mat zwarte lak er fantastisch uitzien, ben ik wat bang naar duurzaamheid en onderhoud ervan. Jammer om hiervoor naar een Charger Mixte uit te moeten wijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fijdepjbxia7JXB9-89PAoZWfkw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lB4ihRRu7mu20kS41TUZM83G.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENn6ri_ywq-MWAaik3f5l2mVUO8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PfHZ43SBC5xOgsq6JZqIfoeU.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Moris op 13-08-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:10:
[...]

Uit eigen ervaring:Ik heb een hele tijd een 2e hands Sparta RXS+ gereden.

Lekker via Marktplaats, ik geloof €400,-/ Heb er (ook met onderhoud maar meer als in ketting, cassette etc want derailleur) ongeveer 15K in 3 jaar bijgetrapt, totaal nu over de 40K.
Hij is nog steeds redelijk, ok accu is minder geworden maar ik haal met de oude 500Wh nog steeds over de 100KM op ECO stand.
Toegegeven de Fiets was nieuw ook al richting de €2800 in 2014 dus dat fietsen nu nog duurder zijn lijkt mij evident.

Mijn nieuwe Giant was origineel ook € 3500,- alleen had ik een leuke deal.

Dus ik ben wel van mening dat je toch zeker wel over de 3K kwijt bent als je kilometers maakt en het ding gewoon dagelijks in weer en wind gebruikt.

Stella heeft volgens mij ook wel redelijke fietsen alleen zijn die inderdaad ook gelijk tegen de 3K
Liviorno MDS met shimano moter, 600wh accu.
2 jaar geleden 2400 euro gekost. 2 Stuks gekocht toendertijd.

Iemand ervaring hier met de Brekr F250, Phatfour FLX+ of Stoer Urban X .. kom eigenlijk geen reviews of verdere info tegen. Fatbike met belt. Zie ik merken over het hoofd? Dingen zijn net wat steviger, kunnen we eventuel wat zwaardere boodschappen mee zeulen. En kan de kids er mee ophalen/wegbrengen.
Helm op en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:22
Foxhill schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:56:
[...]

Al €500 onderhoud binnen de garantietermijn? Das niet best.

Ik snap dat het lastig is te onderscheiden dat/waarom/hoe Stella geen normale/lokale winkel is maar een budgetketen. Toch snap ik zonder verstand van meubels of keukens dat ik bij Seats & Sofa’s en Keukenconcurrent een budget product krijg.

Als je kwaliteit wilt, ga naar een lokale winkel. Zo een waar de achternaam van de eigenaar de naam van de winkel is. Die maakt al een keuze in wat die in zijn winkel en werkplaats wil hebben, en adviseert vervolgens nog wat er bij je past.
En toch heb ik goede ervaringen met Stella , wij hebben de Morena FI en Tierra Pro met Bosch CX motoren , Bosch Kiox en Bosch Powertube accu's 625 en 750 W/u in combinatie met riemaandrijving CDX en Enviolo Automatiq naaf en dat zijn echt wel topfietsen en in Roermond hebben ze een goede serviceafdeling met aardige en kundige monteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
L.N. schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:00:
De lader van mijn fiets lag los op de gr

Het stelt qua werk niets voor, maar ziet er zo veel opgeruimder uit. Voor de andere fietslader heb ik er 1 van hout gemaakt en dat was aanzienlijk meer werk.
Netjes gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeorgeBfast schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:20:
[...]

En toch heb ik goede ervaringen met Stella , wij hebben de Morena FI en Tierra Pro met Bosch CX motoren , Bosch Kiox en Bosch Powertube accu's 625 en 750 W/u in combinatie met riemaandrijving CDX en Enviolo Automatiq naaf en dat zijn echt wel topfietsen en in Roermond hebben ze een goede serviceafdeling met aardige en kundige monteurs.
Hier zijn ze superchagerijnig. Kwam langs omdat mn voorwiel krom werd gedrukt tijdens het remmen. Moest maar appen voor een afspraak. Naar de lokale fm geweest, die concludeerde dat het wiel niet goed vast zat.

Maar de a merk fietsen zoals R&M pfff die kosten wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 23:42

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik ben opzoek naar een nieuwe e-bike, maar ik zie geen ebikes categorie bij de Pricewatch. Zijn er alternatieve voor een soort pricewatch voor e-bikes met reviews?
En is er ook een topic voor aanschaf van nieuwe ebikes?

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchredgaming op 13-08-2024 21:47 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08 08:53
Dutchredgaming schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:47:
Ik ben opzoek naar een nieuwe e-bike, maar ik zie geen ebikes categorie bij de Pricewatch. Zijn er alternatieve voor een soort pricewatch voor e-bikes met reviews?
En is er ook een topic voor aanschaf van nieuwe ebikes?
Ik zou hier beginnen.

Het grote elektrische fietsen topic deel 3

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:44:
[...]

Hier zijn ze superchagerijnig. Kwam langs omdat mn voorwiel krom werd gedrukt tijdens het remmen. Moest maar appen voor een afspraak. Naar de lokale fm geweest, die concludeerde dat het wiel niet goed vast zat.

Maar de a merk fietsen zoals R&M pfff die kosten wat.
Nauw, als mijn FM mij zo zou bejegenen dan krijgen ze wel te horen wat ik hiervan vind, maar mijn gebied zou suggereren dat het bedrijf niet zo lekker loopt en dat de monteurs moeten overwerken. Ik zal altijd benieuwd zijn naar zulke redenen hierachter.

Het is niet jouw taak om hun bedrijfsvoering te observeren, maar je hoeft met een sneer geen genoegen te nemen. Blijf vriendelijk, maar ben wel serieus. Dit kan ze klanten gaan kosten en dat wil elk bedrijf niet. Het zal niet opzettelijk zijn maar bij mij zouden er wel wat seinen op oranje gaan staan en ben ik scherp, maar daar heb ik ook voor gestudeerd.

In ieder geval fijn dat het opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
L.N. schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:00:
De lader van mijn fiets lag los op de grond, dus tijd voor een oplossing. Ik had voor een 3D model gevonden voor een houder, dus de 3D printer maar eens aangezwengeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Briljant! Heb je toevallig een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
zunrob schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:37:
[...]

Briljant! Heb je toevallig een linkje?
Het model komt van hier. Je moet goed kijken welk model lader je hebt. Deze persoon heeft ook voor 2 andere modellen laders een houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
L.N. schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:59:
[...]

Het model komt van hier. Je moet goed kijken welk model lader je hebt. Deze persoon heeft ook voor 2 andere modellen laders een houder.
gezien ik geen 3D printer heb, is dit ook gewoon ergens te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 16:25
Een fiets zou niet anders moeten gaan rijden gedurende zijn leven, of er is iets heel erg mis. Dit wordt namelijk bepaald door de geometrie en die veranderd niet. Of er is iets catastrofaal kapot in het achterwiel (of frame breuk...)
Afhangend van wat je FM verkoopt.... Dat gezegd hebbende volgens mij start Batavus met 2500 voor een fiets met middenmotor. Cube eb Giant zijn volgens mij kog iets goedkoper (ik heb al een tijdje jiet meer gekeken naar prijzen).

Als het goedkoper moet en er een dealer in de buurt zit kan je inderdaad Tenways overwegen. Het is budget, maar als de FM hem goed onderhoud is er eigenlijk geen fundamenteel probleem. Het merk heeft zeker nadelen, maar de prijs is daar ook naar. Het is ook niet te vergelijken met een Van Moof, een Tenways is niet super spannend qua onderdelen, alles kan een fm wel vervangen mits Tenways motoren en accu's blijft verstrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Humma Kavula schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:10:
[...].

Het probleem is eigenlijk nooit de kwaliteit van de onderdelen (okay VM maakte het wel erg bont), maar de montage en de check door de FM voor het uit leveren. Een Stella met een top specificatie is niet zomaar gelijk aan een Koga van bijvoorbeeld de Vakantiefietser met dezelfde onderdelen. (Ik heb geen connectie met die winkel, maar de kwaliteit en kennis daar staan buiten kijf).

Plat gezegd, alles kan stuk, ook bij een Koga. Alleen zal bij de Koga er meer tijd zijn besteed aan het aanhalen van de boutjes en de Fm nog een keer alles hebben nagelopen waardoor het zelden zomaar stuk gaat. En ALS het dan toch zomaar stuk gaat zal de FM dat onder garantie vervangen.

Dat is bij post order en budget fietsen allemaal niet zo goed geregeld en dan lopen de kosten potentieel heel snel op en krijg je ook van die probleem op probleem verhalen.

Daarom blijf ik stellen dat je zeker als je het jiet zo goed overziet en niet zelf heel goed onderhoud kan doen je naar de beste FM in de buurt moet gaan. Dat scheelt frustratie en uiteindelijk ook geld. Dat je dan initieel meer betaald is dan maar zo.

[ Voor 10% gewijzigd door roffeltjes op 14-08-2024 00:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
jimh307 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:28:
[...]
Ik zal altijd benieuwd zijn naar zulke redenen hierachter.
Stella is zwaar noodlijdend. Ze hebben altijd al een slechte naam gehad, maar met de berichten van de laatste jaren weet je dat dit alleen maar erger gaat worden.

Ja, dit zijn deels aannames, maar we hebben deze film met zijn allen al veel vaker gezien. Ik kan Stella alleen maar met klem afraden, de kans dat je straks met een fiets van een failliet bedrijf zit is te groot, naast de bijna universele klachten over de kwaliteit van aflevering en service.

Niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
GeorgeBfast schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:20:
[...]

Dat hoor ik vaker: bij mij gaat het goed.

Als een merk of winkel meer dan 20% klachten heeft is dat verschrikkelijk veel, en toch zijn er dan 80% tevreden. Dat bij Stella de fiets goed klaar gemaakt wordt en je fijn geholpen wordt is heel onzeker. Dat ze je direct einde garantie periode overal mee laten zitten is een zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
Technofreakz schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:34:
[...]
gezien ik geen 3D printer heb, is dit ook gewoon ergens te kopen?
Ja, er zijn verschillende aanbieders, bv deze of deze. De laatste aanbieder heeft meer modellen op de website staan. Deze vragen behoorlijk wat voor de prints. Ik zou iemand in jouw omgeving zoeken met een 3D printer en die er 1 laten printen. Van veel houders is een gratis of goedkoop 3D model te vinden, waardoor je voor veel minder klaar bent. Ter info: het model dat ik heb gebruikt kost €2 en het filament €2,50. Tel er wat stroom en afschrijving van de printer bij en je zit op €5 - €10 voor de print.

[ Voor 28% gewijzigd door L.N. op 14-08-2024 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
L.N. schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:28:
[...]

Ja, er zijn verschillende aanbieders, bv deze of deze. De laatste aanbieder heeft meer modellen op de website staan.
Dankjewel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
Foxhill schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 06:38:
[...]

Als een merk of winkel meer dan 20% klachten heeft is dat verschrikkelijk veel, en toch zijn er dan 80% tevreden. Dat bij Stella de fiets goed klaar gemaakt wordt en je fijn geholpen wordt is heel onzeker. Dat ze je direct einde garantie periode overal mee laten zitten is een zekerheid.
Idd, er waren zelfs mensen tevreden over Van Moof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://ezbikeshop.nl

Zag deze toevallig voorbij komen (geen interessein trouwens),
ook nog mogelijk via het fietslan van je werkgever.

Hebben ze bij fietsplan liggen slapen? Een fatbike leasen mag niet, maar een illegale fiets wel!

Hoe dan? Word je aanggehouden dan ben je je fiets kwijt, gaat die verkoper je het geld terig doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Moris schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:37:
[...]

De reden waarom ik me zorgen maak om de kwetsbaarheid van matte lak bij Ries & Müller, is naar aanleiding van wat ik zag in de showroom. Het gaat hier enkel om vette vingerafdrukken en nog niet over smeervet of dergelijke.

Al vind ik charger 4 in mat zwarte lak er fantastisch uitzien, ben ik wat bang naar duurzaamheid en onderhoud ervan. Jammer om hiervoor naar een Charger Mixte uit te moeten wijken.
Over vingerafdrukken zou ik me niet heel erg druk maken. Hoe vaak pak jij je fiets bij het frame beet? Niet heel vaak lijkt me, in de dagelijkse praktijk zal dat dus echt niet zo'n probleem zijn. En als ze er wel zitten: even met je mouw eroverheen vegen en weg is de vlek.

Vingerafdrukken zijn geen bewijs van kwetsbaarheid van de lak. Die kwetsbaarheid zit 'm vooral in de sterkte van de laklaag: hoe goed is die bestand tegen krassen en stoten? Glanzende lak heeft een kneiterharde transparant toplaag, en die ontbreekt vaak juist bij matte lakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:44:

Hebben ze bij fietsplan liggen slapen? Een fatbike leasen mag niet, maar een illegale fiets wel!

Hoe dan? Word je aanggehouden dan ben je je fiets kwijt, gaat die verkoper je het geld terig doen dan?
Nee natuurlijk niet, risico van de consument...

Dat is nou net waar ik me al een tijdje over verbaas: dat je als ondernemer dus straffeloos een illegaal product op de markt mag brengen, zonder enig risico. Oké, onlangs is een partij illegale fietsen in beslag genomen, maar schade door het gebruik van deze fietsen (inbeslagname, aansprakelijkheid bij ongevallen etc) ligt volledig bij de consument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.

Geen geld terug, zie disclaimer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMydPky-nr1shQF3JTbCUlrb3x8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UVkrb4OsRezA1R1fsAaPoHXb.png?f=fotoalbum_large

Overigens mag je met deze fiets ook met 25 km/u de weg ook niet op, omdat je deze begrenzing eraf kunt halen.

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 14-08-2024 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12

Ongelooflijk... en het staat dan nog in de disclaimer dat de fiets in feite illegaal is...

Ik stelde een paar vragen, en dit is het antwoord:

De e-bike kan begrensd worden op 25 km/u, daarboven is hij inderdaad niet legaal. Veel klanten nemen dit risico, omdat handhaving beperkt is.

Ik bied momenteel geen lease opties aan, enkel via fietsplan platformen.

Mvg,

Giel

Doet de nederlandse overheid dan echt niks tegen dergelijke praktijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

L.N. schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Geen geld terug, zie disclaimer.

[Afbeelding]
Dat is een leuke tekst, waarmee ze het dus voordoen alsof het helemaal je eigen schuld is als je toch een boete krijgt (of erger...).

Maar het feit dat je de ondersteuningssnelheid als gebruiker kunt instellen is niet toegestaan. Dat maakt de fiets sowieso illegaal, en bij een gerichte controle heb je dus een probleem. Maar het ding heeft een gashendel die boven de 6 km/u ondersteunt en een Bafang motor met een vermogen van 500W, dus bij een controle wordt de fiets subiet in beslag genomen.

Enneh, je moet de algemene voorwaarden van die toko eens lezen:
6. Fabrieksgarantie/uitsluiting van de wettelijke garantie

6.1 De wettelijke garantie van de verkoper en de fabrikant worden uitgesloten voor zover de wet dat toestaat.

6.2 Deze wettelijke garantie wordt vervangen door onze garantiebepalingen die vermeld zijn op de website van Ezbike.
7. Aansprakelijkheid

7.1 Schadeclaims door de klant worden uitgesloten voor zover de wet dat toestaat.

7.2 Deze uitsluiting van de aansprakelijkheid geldt voor elke vorm van nalatigheid door de fabrikant of een van de in het kader van het afgesloten contract betrokken derden, ongeacht of deze aansprakelijkheid berust op het gesloten contract of een andere rechtsgrond.
Kortom, succes met je illegale bromfiets, wij trekken onze handen ervanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
B64 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:23:
[...]

Dat is een leuke tekst, waarmee ze het dus voordoen alsof het helemaal je eigen schuld is als je toch een boete krijgt (of erger...).

Maar het feit dat je de ondersteuningssnelheid als gebruiker kunt instellen is niet toegestaan. Dat maakt de fiets sowieso illegaal, en bij een gerichte controle heb je dus een probleem. Maar het ding heeft een gashendel die boven de 6 km/u ondersteunt en een Bafang motor met een vermogen van 500W, dus bij een controle wordt de fiets subiet in beslag genomen.

Enneh, je moet de algemene voorwaarden van die toko eens lezen:

[...]

Gelukkig is wettelijke garantie ook niet te beperken.
Hij mag schrijven wat hij wil, hij moet garantie geven, ook al onderteken je zoiets.

Maar je mag de fiets dus eigenlijk enkel op privé terrein gebruiken...

Kan iemand in NL deze toko niet aanklagen bij één of andere dienst voor economie of zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 14-08-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch heel erg he, bied geen lease aan maar wel fietsplan (=lease). Aan dit soort gasten mogen ze wel iets doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B64

B64

Tommie12 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:28:
[...]
Kan iemand in NL deze toko niet aanklagen bij één of andere dienst voor economie of zo?
Ja dat kan (bij de ILT), maar die zijn vermoedelijk zodanig onderbezet dat het nog wel even duurt voordat het opgepakt wordt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:34:
Toch heel erg he, bied geen lease aan maar wel fietsplan (=lease). Aan dit soort gasten mogen ze wel iets doen.
Nou ja, daar valt nog wel wat voor te zeggen. Zelf een leaseconstructie opzetten is voor een klein bedrijf als dit toch wel een brug te ver lijkt me. Dat hij het aanbied via fietsplan is geen hele rare keuze, aangezien private lease bij fietsen toch al niet zo heel vaak voorkomt volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
B64 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:23:
...
Dat is een leuke tekst, waarmee ze het dus voordoen alsof het helemaal je eigen schuld is als je toch een boete krijgt (of erger...). ....
....
Zolang verkopers niet verplicht zijn alleen gecertificeerde ebikes te verkopen volgens EN 15194:2017, is het probleem dat het inderdaad je eigen schuld is.
Dat is altijd al zo geweest helaas. De verantwoording ligt bij de eindgebruiker, wat natuurlijk absurd is.
De import wordt geen stro breed in de weg gelegd.
In enkele EU landen is een verkoper mede aansprakelijk bij letselschade als het om een niet gecertificeerd type gaat of moet de verkoper aantonen dat met de (gecertificeerde) ebike geknoeid is.
Maar in Nederland blijft bv de automobilist aansprakelijk, ongeacht schuld, illegaal of niet.

De Bafang BFSWX02 is in verschillende uitvoeringen leverbaar, ook in 36V 250W, maar bij EZbike wordt gewoon geadverteerd met de 48V 500W versie.
Echter wordt de 500W waarde niet vermeld, maar het piekvermogen, maar dit doet niet ter zake, want daar is geen normering voor.
Of de snelheid begrenst kan worden op 25km/h doet ook niet ter zake. De gebruiker mag instellen wat hij wil maar mag dit niet kunnen doen boven 25km/h, daarboven moet dit geblokkeerd zijn.
Ik lees niks over een gashendel, maar net als bij de fatbikes zal deze vast aanwezig zijn en "keurig" ingesteld kunnen worden op de snelheid die je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@B64 Ik denk dat je je er op verkijkt hoeveel fietsen er prive geleased worden.

Ik dacht dat oa lease a bike hun verkopers wel controleerde. Maar dat is waarschijnlijk dus niet jet geval.

@elinx

Bij de a merk fatbikes heb je die optie van gashendel niet. Word misschien wel tijd dar ze de verkopers verantwoordelijk stellen. Als hij tenminste standaard te hard enz. gaat

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2024 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

elinx schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:32:
[...]
Ik lees niks over een gashendel, maar net als bij de fatbikes zal deze vast aanwezig zijn en "keurig" ingesteld kunnen worden op de snelheid die je wilt.
Op de website staat deze tekst bij het plaatje van de gashendel:
De [...] heeft een handige duimgashendel waarmee je zonder te trappen kunt rijden. De gashendel is een leuke aanvulling op de trapondersteuning en kan worden gebruikt om extra gas te geven bij het inhalen of om weg te rijden vanuit stilstand.
En bij de USP's bovenaan de pagina (net onder de foto van de fiets):
40+ km/u topsnelheid
Gebruik de trapondersteuning of gashendel
Strikt genomen staat er inderdaad niet dat de gashendel niet is gelimiteerd tot 6 km/u, maar het impliceert allemaal dat die gashendel net zo legaal is als de rest van de electrische aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:33:
Bij de a merk fatbikes heb je die optie van gashendel niet. Word misschien wel tijd dar ze de verkopers verantwoordelijk stellen. Als hij tenminste standaard te hard enz. gaat
Ik ken het fatbike-wereldje niet heel goed, maar weet wel dat veel van die fietsen met 3rd-party onderdelen wel op te voeren zijn, of van gashendel zijn te voorzien. Een aantal van de grote merken boycot nu handelaren/winkeliers die fietsen opvoeren - dwz ze zullen het zelf niet als optie aanbieden maar hebben het ook niet technisch geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44

franssie

Save the albatross

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B64 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Ik ken het fatbike-wereldje niet heel goed, maar weet wel dat veel van die fietsen met 3rd-party onderdelen wel op te voeren zijn, of van gashendel zijn te voorzien. Een aantal van de grote merken boycot nu handelaren/winkeliers die fietsen opvoeren - dwz ze zullen het zelf niet als optie aanbieden maar hebben het ook niet technisch geblokkeerd.
De ebike's zijn net zo opvoerbaar. Zie elke ochten 12/14 jarig zonder trappen fietsen. Enorm zielige vertoning, ook voor die ouders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:11

knakworst

Get more sats!

B64 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:41:
[...]

Ja dat kan (bij de ILT), maar die zijn vermoedelijk zodanig onderbezet dat het nog wel even duurt voordat het opgepakt wordt.

***members only***
Ook een handhavingsverzoek ingediend. Zet dat in de titel op dit formulier.

https://e-loket.ilent.nl/...nDeILT.aspx/VraagAanDeILT

Dan moeten ze er wat mee doen. Als die site over een paar maanden nog on-line is dien ik wel een WOO verzoek in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

knakworst schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:29:
[...]

Ook een handhavingsverzoek ingediend. Zet dat in de titel op dit formulier.

https://e-loket.ilent.nl/...nDeILT.aspx/VraagAanDeILT

Dan moeten ze er wat mee doen. Als die site over een paar maanden nog on-line is dien ik wel een WOO verzoek in.
Ik ben geen ondernemer dus kan niet inloggen met eHerkenning (of überhaupt op mijnILT). Dus dan blijft een melding via de homepage over (dit formulier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
elinx schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:32:
[...]
[…] EN 15194:2017 […]
Maar in Nederland blijft bv de automobilist aansprakelijk, ongeacht schuld, illegaal of niet.
Nope. Je zegt het zelf al. Als het voertuig niet volgens deze norm is, is het geen fiets. Het is dan een gemotoriseerd voertuig zonder kenteken. En als dat naar boven komt bij een ongeluk is de tegenpartij echt niet meer schuldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
B64 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:48:
[...]

Nou ja, daar valt nog wel wat voor te zeggen. Zelf een leaseconstructie opzetten is voor een klein bedrijf als dit toch wel een brug te ver lijkt me. Dat hij het aanbied via fietsplan is geen hele rare keuze, aangezien private lease bij fietsen toch al niet zo heel vaak voorkomt volgens mij.
Ik denk dat de reden een andere is. Wie fietsen levert kan zich heel makkelijk bij leasemaatschappijen aanmelden. Alleen stellen die leasemaatschappijen wel een paar redelijke eisen en moet er na 3 jaar iets met de fiets gebeuren. Dat is lastig als het voertuig niet aan de regels van een fiets voldoet.

Met het fietsplan boeit dat niet. De factuur gaat via de werkgever en that’s it. Een frauduleuze handelaar zou computers of contant kunnen leveren als er maar iets dat op een fiets lijkt op de factuur staat.

Deze verkoper levert geen fietsen, maar gemotoriseerde voertuigen zonder kenteken. Dus dat lukt niet via lease, en wel via fietsplan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64

B64

Foxhill schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:43:
[...]

Nope. Je zegt het zelf al. Als het voertuig niet volgens deze norm is, is het geen fiets. Het is dan een gemotoriseerd voertuig zonder kenteken. En als dat naar boven komt bij een ongeluk is de tegenpartij echt niet meer schuldig.
Hangt helemaal van de situatie af. Ik ken een voorbeeld van een tiener op een elektrische step (= illegaal voertuig, dit was vóórdat een aantal modellen een typegoedkeuring kregen) die zonder te kijken van de stoep de weg op reed en daar werd aangereden door een toevallig passerende automobilist. Ook in dat geval werd het kind op de step als kwetsbare verkeersdeelnemer gekwalificeerd, waardoor de automobilist volledig aansprakelijk werd gesteld.
Wil niet zeggen dat dat altijd zo zal zijn, met een illegale fiets heb je zeker wel wat uit te leggen, maar het is zeker niet zo dat de juridische aansprakelijkheid van de tegenpartij automatisch vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Foxhill schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 06:38:
[...]

Die ervaring deel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
B64 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

Hangt helemaal van de situatie af. Ik ken een voorbeeld van een tiener op een elektrische step (= illegaal voertuig, dit was vóórdat een aantal modellen een typegoedkeuring kregen) die zonder te kijken van de stoep de weg op reed en daar werd aangereden door een toevallig passerende automobilist. Ook in dat geval werd het kind op de step als kwetsbare verkeersdeelnemer gekwalificeerd, waardoor de automobilist volledig aansprakelijk werd gesteld.
Wil niet zeggen dat dat altijd zo zal zijn, met een illegale fiets heb je zeker wel wat uit te leggen, maar het is zeker niet zo dat de juridische aansprakelijkheid van de tegenpartij automatisch vervalt.
Goh dat had ik niet verwacht. Dat alle aansprakelijkheid vervalt ook niet. Maar wel dat het niet meer als zwakkere verkeersdeelnemer gezien wordt als je op een illegaal voertuig zit (en dus geen fiets).

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:11

knakworst

Get more sats!

Foxhill schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:43:
[...]

Goh dat had ik niet verwacht. Dat alle aansprakelijkheid vervalt ook niet. Maar wel dat het niet meer als zwakkere verkeersdeelnemer gezien wordt als je op een illegaal voertuig zit (en dus geen fiets).
Ik ken die casus niet, maar als dat kind met die step bijvoorbeeld 9 kilometer per uur ging, had het net zo goed een rennend kind kunnen zijn. Dan blijft zwakkere verkeersdeelnemer wel overeind staan. Als je met een opgevoerde fiets 40 kilometer per uur gaat, dan wordt het een ander verhaal, want dan kun je je als automobilist vergissen in de snelheid.

• Dreamvoid
  • Niet online
Het is meer dat je zelf niet verzekerd bent als je een oma overhoop rijdt en aansprakelijk wordt gesteld.

• elinx
Foxhill schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:43:
... wel dat het niet meer als zwakkere verkeersdeelnemer gezien wordt als je op een illegaal voertuig zit (en dus geen fiets).
Ook hier is het probleem dat dit moet worden aangetoond en krijg je waarschijnlijk wederom een discussie van gelijk hebben en gelijk krijgen als het onderzoek naar legaliteit van de ebike niet op voorhand wordt opgepakt door de politie.
Alleen de opmerking "hij/zij reed veel harder dan 25km/h" lijkt mij niet voldoende.
een dergelijk onderzoek zal misschien gebeuren bij ernstige ongevallen, maar in geval van alleen materiële schade niet.

Daarom denk ik gevoelsmatig dat de aansprakelijkheid op voorhand bij de automobilist wordt gelegd en deze maar moet zien te bewijzen dat de ebike niet legaal was.

[ Voor 19% gewijzigd door elinx op 15-08-2024 11:33 ]

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik de headset van een Canyon Precede:On vast zet?
Als ik mijn voorrem indruk en naar mijn voorvork kijk als ik de fiets heen en weer beweeg dan zit daar veel speling in. Op mijn MTB is het simpelweg de twee bouten aan de zijkant los en dan bovenop vaster draaien met een moment sleutel.
Dat lijkt hier helemaal niks uit te maken, wat ik ook doe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-7GDt1lcuO1dJ2qu8UcAcItHo0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69JZ3MRnsc2onHpPEfQkA4Ku.jpg?f=fotoalbum_large

• Foxhill
Xavier schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:53:
Als ik mijn voorrem indruk en naar mijn voorvork kijk als ik de fiets heen en weer beweeg dan zit daar veel speling in. Op mijn MTB is het simpelweg de twee bouten aan de zijkant los en dan bovenop vaster draaien met een moment sleutel.

[Afbeelding]
Pooh ik heb dat jaar geleden eens los gehad, maar ik weet het niet meer. Is het misschien zo dat de echte top cap, ofwel de bout die jij bedoeld, onder het kunststof kapje zit waar je bovenop tegenaan kijkt? Ik weet nog wel dat er iets van kunststof was waarvan ik het vreemd vond dat het geen alu was, dus wees voorzichtig. Misschien dat iemand hier het echt weet. (Waarom reageer ik dan?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tris123
  • Laatst online: 22-08-2024
@elinx @B64

Je hebt met de CYC X1 Pro Gen4 wel een heleboel "Tweakers functionaliteit". Je hebt letterlijk alles in de hand van maximale Torque in percentage tot maximaal vermogen verdeeld over 3 nieveaus. Je stelt het in "on the go" via bluetooth.

Daarbij vind ik de standaard elektrische fietsen die in Nederland als zijnde "legaal" verkocht worden en aan alle EU normen voldoen niet comfortabel fietsen.. Ik bedoel, als je op snelheid bent wil je zelf doortrappen maar dat wordt al snel verhinderd door het systeem die ervoor wilt zorgen dat jij op die 25 km/uur blijft hangen (Nou zijn alle fietsfabrikanten het er wel mee eens dat het wel wat harder mag en daarom houden ze zich allen aan de maximale toegestane snelheid inclusief de correctie, dus gaan ze allemaal 27 km/uur). Vervolgens moet je minimaal 200 euro spenderen om het systeem voor de gek te houden met een speedbox of een badassbox etc (De "snelheidssensor trick" werkt overigens ook), maar de snelheidsuitlezing is niet accuraat meer.

Nog een ander puntje waarom ik de, "volgens de normen legale" ebike's maar een gemiste kans vind, is vanwege de kleine actieradius.. Iedereen loopt maar moeilijk te doen over hun accu percentage. Als men ergens komt, dan moet men vervolgens op eco stand weer thuis zien te komen...

Als je een systeem bouwt voor de markt, zorg dan voor een hoge accuspanning en een lage stroom. Zo kan men dunnere bekabeling gebruiken, Is het verlies aan vermogen veel minder, kan men koper besparen en heeft de eindgebruiker er veel meer plezier van omdat de actieradius een stuk groter zal zijn.

Een lithium batterij heeft een opgegeven capaciteit, maar aan deze specificaties zitten wel haken en ogen. Je kan de capaciteit van een lithium batterij niet garanderen... Vaak zijn de opgegeven capaciteiten bepaald bij een lage stroom. Bijvoorbeeld 0,5 Ampere. Als je dezelfde batterij gaat belasten met 5 Ampere, dan zal het gedrag van de lithium batterij ook anders zijn en bij 15 Ampere continue belasting of meer vraag ik me af of de opgegeven capaciteit nog steeds behaalt wordt.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Foxhill schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:29:
[...]

Pooh ik heb dat jaar geleden eens los gehad, maar ik weet het niet meer. Is het misschien zo dat de echte top cap, ofwel de bout die jij bedoeld, onder het kunststof kapje zit waar je bovenop tegenaan kijkt? Ik weet nog wel dat er iets van kunststof was waarvan ik het vreemd vond dat het geen alu was, dus wees voorzichtig. Misschien dat iemand hier het echt weet. (Waarom reageer ik dan?)
Klopt
Onder dat kunststof kapje zit de echte bout. Maar ook daar krijg ik het niet strak mee.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08 18:19
Xavier schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:53:

[Afbeelding]
Volgens mij moet je de onderste ring hebben (met 1nm opschrift). Dat is een spanner die met aandraaien wat hoger wordt.
Dus spanner en stuurpen losdraaien. Dan stuurpen naar beneden duwen op de vorkbuis en de pen vastzetten. Dan de spanner vastdraaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
tris123 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:49:
....
Je hebt met de CYC X1 Pro Gen4 wel een heleboel "Tweakers functionaliteit". ...
De CYC Photon heeft dezelfde mogelijkheden, maar is er ook in een EU versie.
Een dergelijke functionaliteit was er ook al met de BBSxx van Bafang, Bij de DMxx van Toseven kan alles via het display. Ook zijn er universele motorcontrollers die deze functionaliteit hebben.
Ikzelf heb de Tsdz2 van Tongsheng en kan alles vooraf instellen met de Open Source Firmware. Daarvan is er ook een versie waar dit kan via het display en één via bluetooth op je smartphone, zodat dit ook "on the go" mogelijk is.
Bij mijn versie heb ik "on the go" slechts beperkte functionaliteit, waar ik prima content mee ben, omdat ik binnen de regels wil blijven, hierdoor kan ik bv wel het type ondersteuning, (pas, torque, cruise, emtb etc) wijzigen, maar niet de max. snelheid.
....standaard elektrische fietsen .... niet comfortabel fietsen..... als je op snelheid bent wil je zelf doortrappen maar dat wordt al snel verhinderd door het systeem die ervoor wilt zorgen dat jij op die 25 km/uur blijft hangen (..... dus gaan ze allemaal 27 km/uur)......
Dit is wel erg generaliserend, want bv Bosch systemen stoppen soms al bij 23km/h
Niet comfortabel betekent meestal dat met hoge ondersteuning en laag traptempo wordt gefietst, waardoor je al gauw 25km/h nadert. De ondersteuning bouwt af en stopt ermee en dan moet je het vervolgens helemaal zelf doen. Tja, dat merk je onmiddellijk. Fiets je met een hoger traptempo en eventueel lagere ondersteuning zal die overgang veel geleidelijker gaan.
Nergens staat vermeld dat je ook langzamer dan 25km/h mag fietsen, maar als je dit doet zal je niets merken van die "muur". Wil je sneller dan 25km/h, dan is er de speedpedelec, waar deze "muur" verplaatst is naar 45km/h.
...., "volgens de normen legale" ebike's maar een gemiste kans .... de kleine actieradius.. Iedereen loopt maar moeilijk te doen over hun accu percentage. Als men ergens komt, dan moet men vervolgens op eco stand weer thuis zien te komen...
Wederom mi generaliserend en gaat vooral op bij hoge ondersteuning, max snelheid en weinig fysieke inspanning.
.... een hoge accuspanning en een lage stroom. Zo kan men dunnere bekabeling gebruiken, Is het verlies aan vermogen veel minder, kan men koper besparen en heeft de eindgebruiker er veel meer plezier van omdat de actieradius een stuk groter zal zijn.
Dat kan ik helemaal onderschrijven, door de lage stroom ontstaat veel minder warmteontwikkeling. Nu waren oude systemen vaak 24V, tegenwoordig is het meestal 36V en een enkele keer 48V voor een 250W motor.
....Je kan de capaciteit van een lithium batterij niet garanderen... .... belasten met 5 Ampere, dan zal het gedrag van de lithium batterij ook anders zijn en bij 15 Ampere continue belasting of meer vraag ik me af of de opgegeven capaciteit nog steeds behaalt wordt.
Bij een accu worden nominale waarden vermeld. Dat geldt dus ook voor de capaciteit ervan. Het klopt dat het ontladingsgedrag anders is bij verschillende belasting. Bij een hogere belasting dan de nominaal opgegeven waarde is je capaciteit of actieradius dan ook lager tot misschien wel flink lager. Dit zal je wederom vooral merken als je met hoge ondersteuning rijdt.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 15-08-2024 22:28 ]

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-08 19:32
@elinx @B64

Je hebt met de CYC X1 Pro Gen4 wel een heleboel "Tweakers functionaliteit". Je hebt letterlijk alles in de hand van maximale Torque in percentage tot maximaal vermogen verdeeld over 3 nieveaus. Je stelt het in "on the go" via bluetooth.

Daarbij vind ik de standaard elektrische fietsen die in Nederland als zijnde "legaal" verkocht worden en aan alle EU normen voldoen niet comfortabel fietsen.. Ik bedoel, als je op snelheid bent wil je zelf doortrappen maar dat wordt al snel verhinderd door het systeem die ervoor wilt zorgen dat jij op die 25 km/uur blijft hangen (Nou zijn alle fietsfabrikanten het er wel mee eens dat het wel wat harder mag en daarom houden ze zich allen aan de maximale toegestane snelheid inclusief de correctie, dus gaan ze allemaal 27 km/uur). Vervolgens moet je minimaal 200 euro spenderen om het systeem voor de gek te houden met een speedbox of een badassbox etc (De "snelheidssensor trick" werkt overigens ook), maar de snelheidsuitlezing is niet accuraat meer.

Nog een ander puntje waarom ik de, "volgens de normen legale" ebike's maar een gemiste kans vind, is vanwege de kleine actieradius.. Iedereen loopt maar moeilijk te doen over hun accu percentage. Als men ergens komt, dan moet men vervolgens op eco stand weer thuis zien te komen...

Als je een systeem bouwt voor de markt, zorg dan voor een hoge accuspanning en een lage stroom. Zo kan men dunnere bekabeling gebruiken, Is het verlies aan vermogen veel minder, kan men koper besparen en heeft de eindgebruiker er veel meer plezier van omdat de actieradius een stuk groter zal zijn.

Een lithium batterij heeft een opgegeven capaciteit, maar aan deze specificaties zitten wel haken en ogen. Je kan de capaciteit van een lithium batterij niet garanderen... Vaak zijn de opgegeven capaciteiten bepaald bij een lage stroom. Bijvoorbeeld 0,5 Ampere. Als je dezelfde batterij gaat belasten met 5 Ampere, dan zal het gedrag van de lithium batterij ook anders zijn en bij 15 Ampere continue belasting of meer vraag ik me af of de opgegeven capaciteit nog steeds behaalt wordt.
Daarom heb ik 4 jaar geleden lekker een Bafang bs2 motor gekocht en een 980wh accu _/-\o_ Mooi op een mountainbike gemonteerd en rij er al met veel fun 4500 km mee!
Heb laatst 95km gefietst met maximale ondersteuning en had nog wel 20km kunnen doen maar kon gratis opladen op de zaak :+

• elinx
ibothead schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:29:
....... Bafang bs2 motor gekocht .....
Heb laatst 95km gefietst met maximale ondersteuning .....
Ligt het aan mij? Soms begrijp ik gewoon niet waarom er in zo een geval niet gewoon een scooter wordt gekocht ipv een 750W motor.

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-08 19:32
elinx schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:33:
[...]
Ligt het aan mij? Soms begrijp ik gewoon niet waarom er in zo een geval niet gewoon een scooter wordt gekocht ipv een 750W motor.
hahaha ik heb hem zo getuned dat die max 350watt ondersteuning geeft en rij zelf gewoon 29km/uur op stand 5 van de 9en!
als die vol power staat dan in het telkens wheelies trekken wat niet de bedoeling is ;)

Kon ook toen gaan voor de 1000watt versie gaan maar das echt absurd

[ Voor 7% gewijzigd door ibothead op 15-08-2024 22:38 ]

• jimh307
  • Niet online
elinx schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:33:
[...]
Een scooter mag 4 kW leveren. 750 watt voor een scooter is erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
jimh307 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:54:
[...]

Een scooter mag 4 kW leveren. ....
Net als een speedpedelec.
Maar ik doelde eigenlijk meer op het gebruik van een fiets zonder je in te spannen.

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 16-08-2024 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 06:56

oNo

Xavier schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:01:
[...]
Klopt
Onder dat kunststof kapje zit de echte bout. Maar ook daar krijg ik het niet strak mee.
Zoals jij het beschrijft lijkt me de vorkbuis net te lang. Een spacer van een paar mm lost het dan op. Dit zou dan vanaf het begin al zo moeten zijn. En het lijkt me niet dat Canyon de fiets zo geleverd heeft.

Vermoeden is dat de klemming in de vorkbuis wat omhoog is gekomen. Even kijken wat voor type klemming het is. Gezien het type fiets verwacht ik geen carbon vorkbuis. Dus zeer waarschijnlijk kan je dan met een lange dikke bout oid en hamer die iets omlaag tikken.

Als bij aandraaien dat ding meteen weer omhoog komt even een fietsenmaker naar laten kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
Dat is dus nou net het punt van @Foxhill , jouw ervaring wijkt af van wat we zien over Stella. Dat is niet iets wat wij (=hij en ik) zomaar stellen, maar wat je overal online hoort en wat we zien bij fietsenmakers. Er zijn veel klachten over aflevering en service.

Dat is onvermijdelijk, zoals.ik met het VM debacle al.heb uitgelegd, je kan niet en prijsstunter zijn en goede service leveren. De marges in fietsenland zijn daarvoor gewoon te laag.

Daarbovenop weten we dat Stella in zeer zwaar weer zit, wat nog een reden is om het merk met klem af te raden. We hebben al eerder gezien wat er gebeurd als een bedrijf kopje onder gaat. Ook bij andere (grote) fietsenmerken gaat het matig tot slecht, dus het is sowieso niet een klimaat voor kleinere fietsenfabrikanten zoals Stella.

Jouw persoonlijke ervaring trek ik absoluut niet in twijfel, het gaat echter om het bredere plaatje. Ik wil veilig en goed advies geven. Ik besef me dat dit misschien aanvoelt als gate keeping, maar op dit punt heb ik de afgelopen 8 jaar (?) een behoorlijk goede track record opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@roffeltjes

Helaas zelf slechte ervaringen bij Stella, maar @GeorgeBfast kan gewoon echt mazzel.hebben dat zijn vestiging is die wel alles netjes naloopt enz.

Maar na Stella weet ik niet of Tenways, Cowboy, Veloretti enz allemaal wel te vertrouwen is.
Lees veel problemen, die helaas te vaak goed geluld worden.

Ik lees dus eigenlijk niets ocer Gazella, Sparta, R&M, Koga, Kalkhoff enz.

Zelfs Cortina hoor ik niets over!

Ik ben nog steeds zoekende, maar wil graag langer dan 3 tot 4 jaar ermee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:56:
@roffeltjes

Helaas zelf slechte ervaringen bij Stella, maar @GeorgeBfast kan gewoon echt mazzel.hebben dat zijn vestiging is die wel alles netjes naloopt enz.

Maar na Stella weet ik niet of Tenways, Cowboy, Veloretti enz allemaal wel te vertrouwen is.

Ik lees dus eigenlijk niets ocer Gazella, Sparta, R&M, Koga, Kalkhoff enz.

Zelfs Cortina hoor ik niets over!

Ik ben nog steeds zoekende, maar wil graag langer dan 3 tot 4 jaar ermee doen.
Verschil tussen Cortina en het rijtje van Stella etc is dat Cortina via gewone fietsenmakers gaat. Cortina is een voordeliger merk, maar wordt daardoor wel gewoon goed rijklaar gemaakt.

Deze week had ik een Stella Vicenza met Bosch in de werkplaats. Bijna nieuw. Fiets is prima. Alleen afgeleverd met een slappe ketting, nergens vet op en de versnelling niet goed afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
jimh307 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:54:
[...]

Een scooter mag 4 kW leveren. 750 watt voor een scooter is erg weinig.
Scooters in de bromfiets categorie, er zijn ook scooters in de motorfiets categorie (L3e-A1 = max 11 kW).

Technisch gezien zijn er ook scooters in de snorfiets categorie (L1e-A, max 1000W + 25 km/u) maar die zijn in Europa vrijwel uitgestorven sinds de helmplicht, iedereen koopt een e-bike die ook 25 km/u gaat maar dan zonder helm, verzekering en kenteken. In China zijn ze er nog wel door de regelgeving daar, iets andere beperkingen maar bv de Niu SQi is een voorbeeld: 400W + 25 km/u. Vrijwel onverkoopbaar hier.

[ Voor 22% gewijzigd door Dreamvoid op 17-08-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
@roffeltjes

Nogmaals, ik heb geen reden om zijn ervaring in twijfel te trekken, maar er zijn gewoon teveel redenen om het merk niet aan te raden.

Tenways is gewoon goedkoop, dus als.je dat snapt kan het een goede keuze zijn, zeker als je hem via de plaatselijk FM kan krijgen.

Maar het is niet een van de bekendere merken die je noemt, ook hier geldt gewoon dat je krijgt waar je voor betaald. Dus onderdelen recht uit het schap erop gedraaid met weinig vet en zonder gedegen controle na assemblage.

Cowboy houdt het al een tijdje vol, maar ik weet er ook te weiniadč̣g vanaf. Ik vind het qua prijs ook niet heel sterk tenzij ze weer eens overjarige modellen dumpen.

Veloretti zit nu bij Pon en is bizar duur voor wat je krijgt. Ik durf eigenlijk niet eens te stellen of ze het assemblage proces hebben verbeterd na de overname :X

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 17-08-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
roffeltjes schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:28:
[...]

Dat is dus nou net het punt van @Foxhill , jouw ervaring wijkt af van wat we zien over Stella. Dat is niet iets wat wij (=hij en ik) zomaar stellen, maar wat je overal online hoort en wat we zien bij fietsenmakers. Er zijn veel klachten over aflevering en service.

Dat is onvermijdelijk, zoals.ik met het VM debacle al.heb uitgelegd, je kan niet en prijsstunter zijn en goede service leveren. De marges in fietsenland zijn daarvoor gewoon te laag.

Daarbovenop weten we dat Stella in zeer zwaar weer zit, wat nog een reden is om het merk met klem af te raden. We hebben al eerder gezien wat er gebeurd als een bedrijf kopje onder gaat. Ook bij andere (grote) fietsenmerken gaat het matig tot slecht, dus het is sowieso niet een klimaat voor kleinere fietsenfabrikanten zoals Stella.

Jouw persoonlijke ervaring trek ik absoluut niet in twijfel, het gaat echter om het bredere plaatje. Ik wil veilig en goed advies geven. Ik besef me dat dit misschien aanvoelt als gate keeping, maar op dit punt heb ik de afgelopen 8 jaar (?) een behoorlijk goede track record opgebouwd.
100% mee eens.

Een nieuwe e-bike uitzoeken is tot daar aan toe, maar nu moet je nog beter opletten en is het wijs om je van te voren goed in te lezen (hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tris123
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 18-08-2024 11:03 . Reden: Nogmaals; het uitgebreid tonen en tonen van opgevoerde fietsen is niet toegestaan ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tris123
@elinx

De victesse was kapot en kon ik gratis ophalen. Ik heb de fiets voor 75% uit elkaar moeten halen om verroeste onderdelen te vervangen of beschadigde componenten op te schuren, schoon te maken en opnieuw te lakken. Ik heb deze fiets uiteindelijk aan mn pa gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:43
Mijn FM adviseert om de banden (55 mm breed) op te pompen tot voor 3,0 en achter 4,0 bar. Ik (67 kg schoon aan de haak) vind dit nogal aan de harde kant voor op met name oneffen fietspaden.

Op de band staat vermeld 2,5 - 4,5 bar. Mijn fiets heeft verder een verende zadelpen & voorvork, een middenmotor en een accu in het frame. Hierbij een foto van mijn fiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xD7rd-yq6JR0bI3TbOSzJH8mUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rq5B9TsuWBJaC3YhyfcUn9SV.jpg?f=fotoalbum_large

Hoeveel bar adviseren jullie voor voor- en achterband? 1,0 bar verschil voor en achter lijkt me groot, gezien de gewichtsverdeling van de fiets.

[ Voor 15% gewijzigd door SjakieZulu op 18-08-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Mag ik sommige users hier nogmaals met druk wijzen op de topicwarning mbt opvoeren van fietsen?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:49
SjakieZulu schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:02:
Mijn FM adviseert om de banden (55 mm breed) op te pompen tot voor 3,0 en achter 4,0 bar. Ik (67 kg schoon aan de haak) vind dit nogal aan de harde kant voor op met name oneffen fietspaden.

Op de band staat vermeld 2,5 - 4,5 bar. Mijn fiets heeft verder een verende zadelpen & voorvork, een middenmotor en een accu in het frame. Hierbij een foto van mijn fiets:
[Afbeelding]

Hoeveel bar adviseren jullie voor voor- en achterband? 1,0 bar verschil voor en achter lijkt me groot, gezien de gewichtsverdeling van de fiets.
Ik heb geen advies goed advies over de bandenspanning, maar ik moet zeggen dat ik dit een erg mooi model fiets vind zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
roffeltjes schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:13:
[...]
Cowboy houdt het al een tijdje vol, maar ik weet er ook te weiniadč̣g vanaf. Ik vind het qua prijs ook niet heel sterk tenzij ze weer eens overjarige modellen dumpen.
Cowboy heeft hele wisselende berichten, van verlies https://www.tijd.be/onder...uro-verlies/10461185.html tot aan een maandje waarin wel winst werd gedraaid https://www.bright.nl/nie...nmoof-ebike-van-moof.html .

Maar met de recente software-game ophef laat Cowboy wel zien dat ze heel erg zoekende zijn tussen extreem hip doen en een volwassen bedrijf zijn. Als het doorslaat naar onnodig hip zijn dan kan het wel eens verkeerd aflopen a la VanMoof.

Ik vond de achternaaf motor wel opvallend fijn fietsen trouwens, lekkerder/natuurlijker dan een Bosch middenmotor.
Veloretti zit nu bij Pon en is bizar duur voor wat je krijgt. Ik durf eigenlijk niet eens te stellen of ze het assemblage proces hebben verbeterd na de overname :X
Nee, dat assemblage proces is nog steeds niet goed.

Ik ontving zelf een Ace 2 met totaal verbogen gates beschermkap, een trapper die er héél stroef op ging, een aanlopende schijfrem, wat lichte lakschade en een tikkende voorvork. Dit laatste issue speelt al sinds hun eerste fiets omdat de voorvork extreem goedkoop prularia is. Zelfs de nieuwe Ace 2 heeft dus nog steeds dit probleem, er worden nog altijd fietsen afgeleverd met tikkend balhoofd/voorvork.

Mijn Ace 1 was helemaal problematisch met kapotte motor bij levering. Heb zelfs gehad dat tijdens het fietsen de bout van m'n zadel doormidden knakte; ik kon nog net op tijd afremmen of ik was tegen een auto geklapt. Er zaten ook Chinese 'Schäffer' remmen op die alles behalve betrouwbaar waren.. mooi gefakete Duitse degelijkheid van Chinese hand :+ Gelukkig zijn ze nu al 2 jaar volledig over op Tektro of Shimano.

Ze hebben onlangs ook een behoorlijk grootschalige recall gehad van displays die het niet goed deden. Kan natuurlijk gebeuren, maar dat was een enorme kostenpost.. er zijn echt duizenden fietsen opgehaald.

Veloretti probeert al een tijdje en dealer netwerk uit te rollen. Je kan dan daar fietsen laten repareren, maar ook nieuwe laten afleveren en rij-klaar laten assembleren. Dat begint langzaam op gang te komen, al hebben ze veel meer fietsenmakers nodig.

Ze moeten naast de assemblage vooral eens kappen met het besparen op de voorvork, trappers, zadel, handvatten, schroefjes en andere zaken. Het roest binnen de kortste keren onder je reet vandaan of begint te kraken en piepen.

Fijne fietsen als ze goed werken hoor, die Bafang M200 met Eviolo Automatiq rijdt prima. Maar ik zou er nooit meer eentje aanschaffen als je er ook woon-werk verkeer mee rijdt, niet betrouwbaar genoeg nog. PON moet voor de Ace 3 aan de bak om de kwaliteit op te schroeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tris123
Een omgebouwde Victesse die kapot was en gratis heb mogen afhalen. Fietst redelijk comfortabel, uitgerust met een TongSheng TSDZ2B voor een goede prijs kunnen bemachtigen. Accu was een originele Bafang 43Volt die in NL ook aan de EU normen voldoet. De accu was echter ook kapot, dus die heb ik omgebouwd naar een 48 volt, de werkspanning van de TongSheng.

De spanning van een accu heeft niks te maken met het wel of niet legaal zijn van een ebike. Het komt weinig voor, maar een 48 volt motor verbruikt minder stroom dan een 36 volt motor en zodoende doe je langer met 1 accu lading.

De fiets en motor voldoen prima aan de maximaal toegestane snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ja5utMReRv0EcPA-oqweMJy2_s4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFwh8CTV3nUteXAYTzgw064l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boQeL3n4cSi90w5ljnNwU2696Qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyFyciq88ALCT9bzNgCS8QTP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk9AfsZEXr55cFUb-dHNOz-dZTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gVylGub5g8eUN6tYPnIif06.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnmltPksTEmRdpo5pWvTtYfZ4zQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrCNeNY6OkACeAT5JNPxMc1V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16GS_dfvfeBkRUg6rfABQGBdQl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESwSwR7WO5EXQvbA1rTrgPYa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9FS8ZHxJDjZCNojUaedbQvByjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vo4EWg8nJMRn0B4EIjT4FpU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOGFyl1bFL-E0uQsLPd6ffjBoZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyr0g70SZI3xc5L7NJtLCWQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d42chelsRAEuRRh4Gw8GRlrTEtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhTpacMNTD5D4V38IDek4ubU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat @stin00 zegt

Ze moeten naast de assemblage vooral eens kappen met het besparen op de voorvork, trappers, zadel, handvatten, schroefjes en andere zaken. Het roest binnen de kortste keren onder je reet vandaan of begint te kraken en piepen.

1000 procent mee eens, voor wat de prijs van een Veloretti kost. Mag je verwachten dat het goed is. Maar dat geld eigenlijk voor alle merken.

Gewoon zo jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

Bandenspanning, binnen de aangegeven marge van de fabrikant, is naar mijn mening, erg persoonlijk.

Mijn Batavus ebike van bijna 30kg, staat op 622-47 Schwalbe roadcruiser plus. Die mogen tot 5bar. Maar boven de 4,5bar, stuiter je er bijna vanaf. En rond de 3bar voelt het alsof je in blubber rijdt.
Ik heb er 3,5bar in, voor en achter. Ondanks dat het vrij laag is, geeft het voor mij het meeste comfort. De motor doet het werk wel. En mijn spaken gaan langer mee ;)

Op mijn cross hybride, welke bijna 20kg lichter is. Heb ik 622-44 Vredestein Aventura banden. Die zijn rated tot 4,5bar. Maar daar heb ik juist wat hogere spanning, 3,8bar. Dat geeft mij de minste rolweerstand op de weg. Dat vind ik belangrijker dan eventueel verlies in comfort.

Bij beide heb ik verschillende bandenspanningen uit geprobeerd, en ben op een spanning uitgekomen die voor mij werkt.
Dus probeer gewoon eens rond de 3,5bar. Je hebt een behoorlijke range waarin je het naar wens kunt aanpassen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.N.
Tja, als je een model zoekt om te printen, dan kon je van alles tegen, waaronder een houder voor mij Kiox 300 en sleutel. Dat leek mij handig en ik heb gelijk er ook 1 geprint voor de andere e-bike. Dat was wat meer (digitaal) knippen en (fysiek) plakken, maar dan heb je wel 2 passende houders….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OopsXeJzx_8DhcGrDzCGkBe6QXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbhpz28EmOtyDvBcFEydS5Zu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast

[Afbeelding]

Ik houd de druk aan wat het advies is. Erg mooie fiets trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Maar ondanks dat velen er hier kritiek op hebben zijn wij erg content over onze Stella's.
In Roermond worden we ook altijd prima geholpen door kundige en aardige monteurs.
Maar gelukkig hebben we weinig monteurs nodig , alleen voor een regulier beurtje en helaas onlangs met een ongevalletje.
De Morena heeft in 2 jaar en 4 maanden ruim 6800 probleemloze kilometers en de Tierra sinds eind maart dit jaar bijna 1500 km. Wij vinden het geweldige fietsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nzmB59Pt/Morena.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25sB4889/Tierra.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door GeorgeBfast op 18-08-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
knakworst schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

Ik ken die casus niet, maar als dat kind met die step bijvoorbeeld 9 kilometer per uur ging, had het net zo goed een rennend kind kunnen zijn. Dan blijft zwakkere verkeersdeelnemer wel overeind staan. Als je met een opgevoerde fiets 40 kilometer per uur gaat, dan wordt het een ander verhaal, want dan kun je je als automobilist vergissen in de snelheid.
Dat zal altijd een beslissing van de rechter zijn.

Als het 40 km/h is, dan kan het zijn dat de rechter beslist dat het geen fiets, maar wel een motorfiets is… en dan is er geen sprake meer van zwakke weggebruiker.

Nu is er altijd nog het verschil tussen financiele aansprakelijkheid (verzekering van de auto die de lichamelijke schade betaalt), en de strafrechterlijke vervolging.
Als een kind totaal onzichtbaar tussen 2 auto’s de straat op loopt, en je rijdt bv maar 30, dan verwacht ik niet dat je achter tralies eindigt. (Als er wat gunstig bewijs is, en je historiek proper is).

De zaak wordt anders als je met een opgevoerde fiets toch aan 40km/h een kind het ziekenhuis in rijdt. Dan is dat kind wel een zwakke weggebruiker, maar doordat je fiets geen fiets meer is zal de verzekering (als je die al hebt) de schade betalen en daarna bij jou komen terugvorderen.
(in België zou een familiale polis zoiets doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:41

Ben ik het niet helemaal mee eens. Op mijn Bosch Performance Line CX kan ik best doortrappen als ik wil. Ondanks dat de ondersteuning afbouwt vanaf 25 km/u en volledig vervalt bij 27 km/u.

Boven de 27 km/u is het bijzonder vergelijkbaar als fietsen op ieder andere fiets van circa 25 - 30 kg. In het vlakke NL, mits je niet te veel moet afremmen, is 29 ~ 32 km/uur gewoon te doen. Geen enkele omzeiling van beperking voor nodig.

Ook dat is eigenlijk gewoon een kwestie van de juiste fiets aanschaffen voor het juiste doel. In tour mode ligt mijn actieradius nog altijd boven de 100 km. Afgelopen jaren ben ik persoonlijk dan ook eigenlijk nog geen enkele keer tegengekomen waarop ik dreigde niet thuis te komen. Inclusief een aantal retour ritjes van circa 120 km waarbij ik van tevoren dacht, dit gaat mogelijk krap worden. Maar onder de streep dan eigenlijk nog circa 40% resterend te hebben.

Toegegeven, ondersteuning slaat bij mij of veel rechte stukken af doordat ik frequent > 27km/uur fiets.

Maar zelfs mocht je dat niet doen, is er nog altijd de optie om bijvoorbeeld een model met dubbele accu pack aan te schaffen.

Het ene hippe merk na het andere. Persoonlijk zou ik er niet snel voor gaan.

Al zeker niet de merken die niet gewoon werken met generieke onderdelen voor de slijtage onderdelen, inclusief accu.

Komt in mijn geval Cannondale weg te vallen van de markt. Zal het mij worst wezen. De Bosch accu is te vervangen. Alle Shimano onderdelen zijn te vervangen. Waarbij de kans vrij klein is dat deze producten wegvallen. Zolang het frame in orde is, blijft de fiets in principe bruikbaar.

Stella is verder natuurlijk niet de eerste met financiële problemen. VanMoof, QWIC gingen al voor. En een doorstart met durfkapitaal is natuurlijk leuk en aardig. Maar de vraag is hoezeer binnen de huidige markt dit soort bedrijven nu echt een ommezwaai zullen kunnen gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
kendo schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:29:
[...]

Bandenspanning, binnen de aangegeven marge van de fabrikant, is naar mijn mening, erg persoonlijk.

Mijn Batavus ebike van bijna 30kg, staat op 622-47 Schwalbe roadcruiser plus. Die mogen tot 5bar. Maar boven de 4,5bar, stuiter je er bijna vanaf. En rond de 3bar voelt het alsof je in blubber rijdt.
Ik heb er 3,5bar in, voor en achter. Ondanks dat het vrij laag is, geeft het voor mij het meeste comfort. De motor doet het werk wel. En mijn spaken gaan langer mee ;)

Op mijn cross hybride, welke bijna 20kg lichter is. Heb ik 622-44 Vredestein Aventura banden. Die zijn rated tot 4,5bar. Maar daar heb ik juist wat hogere spanning, 3,8bar. Dat geeft mij de minste rolweerstand op de weg. Dat vind ik belangrijker dan eventueel verlies in comfort.

Bij beide heb ik verschillende bandenspanningen uit geprobeerd, en ben op een spanning uitgekomen die voor mij werkt.
Dus probeer gewoon eens rond de 3,5bar. Je hebt een behoorlijke range waarin je het naar wens kunt aanpassen.
Zo doe ik dat namelijk ook. Als ik ga oppompen doe ik achter 3,5 bar en voor hooguit 2 bar. Brede banden hebben veel lucht nodig, maar na 5 maanden niet oppompen staan ze wel ietwat zacht, maar behalve erg comfortabel fietst het veel fijner. Mijn Gazelle ultimate c8+ belt is een vrij stijve fiets met hele stijve velgen. Als je dan op 2 bar aan het rijden bent voelt het alles behalve dweilerig. En ook maandenlang geen lekker band meer gehad.
Zachtere banden hebben ook veel meer grip. Het contactvlak van het rubber is dan groter.

Nou? Dan maar elk jaar nieuwe banden.

PS: ik rij op Schwalbe Energizer Plus banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
psychodude schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:00:
[...]

Stella is verder natuurlijk niet de eerste met financiële problemen. VanMoof, QWIC gingen al voor. En een doorstart met durfkapitaal is natuurlijk leuk en aardig. Maar de vraag is hoezeer binnen de huidige markt dit soort bedrijven nu echt een ommezwaai zullen kunnen gaan maken.
Dat klopt , Qwic en VanMoof gingen failliet , Stella moest worden gered door Mandemakers. Maar er zijn ook veel andere grote bekende merken waar het niet voor de wind gaat. Accel groep bekend van de grote merken Koga , Batavus en Sparta gaat het ook alles behalve goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen met een vd kids de tenways cg009 testen, maar ze vonden de watts brooklyn black edition ook er wel tof uit zien. Iemand bekend met se watts fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
tris123 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:12:
Een omgebouwde Victesse die kapot was en gratis heb mogen afhalen....
Naar aanleiding van de afbeeldingen probeer ik me voor te stellen wat het eerst was en nu is.
Vermoedelijk betrof het een Bafang voorwielmotor met Bafang accu?
Het voorwiel is vervangen door een gewoon wiel.
De trapas is vervangen door een Tongsheng Tsdz2B
De Bafang accubehuizing is gerepareerd, de accucellen en BMS vervangen.
Daarnaast alles wat maar enigszins geoxideerd, kapot of versleten was opgepoetst of vervangen.
Daarmee heb je een prima werkende ebike met middenmotor voor een mooie prijs gerealiseerd.
Ik vermoed dat je vader er best blij mee zal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 19-08-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin.riemens
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-07 14:21
dijks005 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:35:
[...]

Die Lidl Crivit Urban geeft service aan de deur. Ik heb hem vorige week gekocht voor 1299 euro en moet zeggen, een prachtfiets, stabiel, stevig, uitstekende ondersteuning. Echter rechtop zitten is voor mij (1.85m) niet mogelijk, helaas. Stuurverhoger erop gezet van 10cm hoog, stukken beter, maar net niet rechtop. Stuur zou voor mij iets van 7cm dichterbij moeten staan.
Ik ben ook op zoek naar zoiets, want ik vind hem ook net 'te laag'. Welke stuurverhoger heb jij erop? En waar heb je dit laten maken?

The only limits we have are the limits we place on ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

kevin.riemens schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:50:
[...]

Ik ben ook op zoek naar zoiets, want ik vind hem ook net 'te laag'. Welke stuurverhoger heb jij erop? En waar heb je dit laten maken?
Beetje vreemd dat die die vraag stelt aan iemand die een dag eerder dit postte... Verder: als je gewoon even zoekt in dit forum vind je genoeg voorbeelden, en discussies over hoe verstandig zo'n aanpassing is. Eigenlijk zou de conclusie moeten zijn dat je de verkeerde fiets hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Wat vinden jullie van Victoria? Er zijn in de laatste posts een aantal merken die minder zijn en betere merken genoemd. Maar Victoria zit er niet bij. Ik ken een aantal FM die er heel positief over zijn en een aantal die ze niet willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

tris123 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:12:
Het komt weinig voor, maar een 48 volt motor verbruikt minder stroom dan een 36 volt motor en zodoende doe je langer met 1 accu lading.
Maar met de wetten der natuur valt niet te spelen. En in dit geval P=U*I. Oftewel het vermogen is gelijk aan het voltage*stroom. Dus je gebruikt wel minder stroom, maar je spanning is hoger, en het verbruik is dus hetzelfde.
(Enige marge daargelaten door bijvoorbeeld de spanningsval over de bekabeling.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

L.N. schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:45:
Wat vinden jullie van Victoria? Er zijn in de laatste posts een aantal merken die minder zijn en betere merken genoemd. Maar Victoria zit er niet bij. Ik ken een aantal FM die er heel positief over zijn en een aantal die ze niet willen verkopen.
Victoria is een prima Duits merk, maar niet heel bekend on Nederland.
Er kunnen legio redenen zijn waarom een FM het merk niet wil verkopen, hoeft niet perse te zijn vanwege de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:41
GeorgeBfast schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:15:
[...]

Dat klopt , Qwic en VanMoof gingen failliet , Stella moest worden gered door Mandemakers. Maar er zijn ook veel andere grote bekende merken waar het niet voor de wind gaat. Accel groep bekend van de grote merken Koga , Batavus en Sparta gaat het ook alles behalve goed.
Ongetwijfeld. Maar als consument zijnde is een belangrijk voordeel dat bij veel van dit soort meer traditionele fiets fabrikanten, de onderdelen op de fietsen doorgaans aanzienlijk meer generiek zijn. En je dus minder afhankelijk bent van het voortbestaan van de fabrikant van het frame.

Ik acht de kans uiteindelijk gewoonweg kleiner dat een partij als Shimano of Bosch valt, dan dat een individuele fietsenfabrikant valt. Zijn toch wat grotere bedrijven die wel tegen een stootje kunnen.
Pagina: 1 ... 198 ... 228 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam