Ja, de verzekering vergoed het bedrag -€25 eigen risico. Echter als het frame beschadigd was, dan kreeg ik waarschijnlijk de dagwaarde..
Dank voor jullie aandacht !
Dank voor jullie aandacht !
Lidl en Bright in dezelfde post, en jij gaat dat verdedigen….418O2 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:05:
[...]
Fyi: "Hier" zijn mensen die alle lidl fietsen beoordelen op een non-ebike van 300 die slecht repareerbaar was.
Sony A7 iv en wat recycled glas
[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 15-06-2026 21:10 ]
En edoch. Het is al zo vaak benoemd en mensen willen het niet weten en dan is het risico voor die mensen zelf zolang 'ik' het maar op orde heb; een zin die veel mensen in een adem noemen. Van mijn part kopen ze de grootste prul op de markt en heel veel plezier/succes ermee. Ik heb een degelijke e-bike en wat de ander doet? Mij een zorg.Foxhill schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:07:
[...]
Er zijn “hier” ook mensen die Lidl fietsen beoordelen na 30+ verschillende modellen in de hand te hebben gehad. En er zijn “hier” ook mensen die Lidl fietsen beoordelen op hoe de bedrijfsvoering is (klaar maken, delen leveren, etc).
Lidl heeft fietsen van €1300 en €1600 die prima werken. Maar de levensduur is door gekozen onderdelen minder, de beschikbare service is ondermaats (denk aan 3 jaar later onderdeel leveren), en de mate waarin je buiten Lidl om onderhoud kunt (laten) doen is ondermaats. Dat is allemaal stelselmatig, niet model gebonden.
Hier geld: bespaar je een paar honderd bij aanschaf, dan verlies je gemiddeld meer dan een paar honderd tijdens de levensduur.
Eentje.Tommie12 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:51:
Hoe veel Lidl fietsen heb jij getest?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik denk dat het grootste probleem is dat Lidl niet zelf de ebikes en fietsen produceert, maar in bulk her en der inkoopt en de aftersales heeft uitbesteedt, waardoor er veel verschillen kunnen zijn in kwaliteit tussen de verschillende modellen.Cyberpope schreef op maandag 15 juni 2026 @ 23:41:
..........En nee, niet alle Lidl fietsen zijn goed. Dat ga ik ook niet verkondigen. En weliicht zijn de afgelopen jaren slechter geworden, Maar mijn 8 jaar oude fiets doet het nog steeds goed.
[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 16-06-2026 13:48 ]
Weinig geld, dat klopt, maar het is geen standaard meuk bij alle fietsen.418O2 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:10:
Ik heb er geen getest. Daarom heb ik er geen mening over. Wat ik meestal van ze zie is vrij standaard meuk voor erg weinig geld
Sony A7 iv en wat recycled glas
Klinkt gewoon als een aanlopende remschijf. Soms gebeurt het weleens dat hij bij het afstellen in de fietslift gewoon vrij loopt, maar tijdens het fietsen alsnog aanloopt. Dan komen er natuurlijk andere en meer krachten op te staan. Dit lijkt mij dus een kwestie van afstellen. En anders wellicht afvlakken van de montagepunten van de remklauw. Of een cilinder die net niet goed recht in de zuiger zit en/of niet goed terugkomt. Dan dient de remklauw vervangen te worden.Curlew schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:45:
Goeiedag, ik heb sinds februari dit jaar een Cube Touring Hybrid Comfort SLX 800 in het rood. Mooie, comfortabele fiets met erg goede range en krachtige motor. Helaas wel al vanaf het begin last van geluiden. De meeste komen en gaan (bv krakende pedalen als het buiten koud is) maar eentje gaat maar niet weg. Ik ben hier al meerdere keren voor terug gegaan.
Het is een irritant 'metaal-op-metaal-geluid'. Ik heb hier tig video's van en toen ik die liet horen aan de fietsenzaak zeiden ze dat het geluid van de schijfrem is. Alleen zien zij (bij stilstand) niks raars aan de schijfrem. Ik heb toen gezegd dat ik goed zou bijhouden wanneer hij dat geluid maakt. Dit gebeurd alleen als ie in de begrenzer zit (ong. 25.8 / 26.2 km/h). Het maakt hierbij niet uit in welke modi (eco, auto of turbo) k fietst, ik hoorde het zelfs als ik de motor uit had gezet. Nadat ik meerdere klachten had had ik een uitgebreide mail naar ze gestuurd met alle video met alle geluiden en na mijn vakantie zouden ze er naar kijken. Ik kreeg hem terug met "wij horen niks" en "we hebben alles ingesmeerd, aangedraaid enz". Terwijl mijn suggestie was om enkele onderdelen volledig te vervangen of gezamenlijk op te fietsen zodat ze het ook goed konden horen. Aangezien ze dachten dat het nu opgelost was fietste ik blij naar huis. Maar je raadt het al... deze video is toen ik naar huis fietste.
YouTube: Weird noice Cube Touring Hybrid Comfort SLX 800
Je hoort het vooral in het begin als ik de camera naar beneden wijs. Dit geluid hoor je nog beter als ik bv om 6:30 naar werk fiets of lekker in de natuur aan het fietsen ben. Nou fiets ik meestal in eco tijdens fietstochend maar soms wil je gewoon even wat meer vaart maken.
Ik ben van mening dat het een productiefout it. Ik vind sowieso dat ie (heel subtiel) onrustig versneld en dan weer afremt als je gewoon constant fietst rond de 25/26 km/h. De moed zakt me inmiddels een beetje in de schoenen want ik ben toch echt heel duidelijk geweest. Wat denken jullie dat het is en heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zat ook te kijken naar deze fiets maar nu ik dit verhaal hoor denk ik van: misschien toch nietCurlew schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:45:
Goeiedag, ik heb sinds februari dit jaar een Cube Touring Hybrid Comfort SLX 800 in het rood. Mooie, comfortabele fiets met erg goede range en krachtige motor. Helaas wel al vanaf het begin last van geluiden. De meeste komen en gaan (bv krakende pedalen als het buiten koud is) maar eentje gaat maar niet weg. Ik ben hier al meerdere keren voor terug gegaan.
Het is een irritant 'metaal-op-metaal-geluid'. Ik heb hier tig video's van en toen ik die liet horen aan de fietsenzaak zeiden ze dat het geluid van de schijfrem is. Alleen zien zij (bij stilstand) niks raars aan de schijfrem. Ik heb toen gezegd dat ik goed zou bijhouden wanneer hij dat geluid maakt. Dit gebeurd alleen als ie in de begrenzer zit (ong. 25.8 / 26.2 km/h). Het maakt hierbij niet uit in welke modi (eco, auto of turbo) k fietst, ik hoorde het zelfs als ik de motor uit had gezet. Nadat ik meerdere klachten had had ik een uitgebreide mail naar ze gestuurd met alle video met alle geluiden en na mijn vakantie zouden ze er naar kijken. Ik kreeg hem terug met "wij horen niks" en "we hebben alles ingesmeerd, aangedraaid enz". Terwijl mijn suggestie was om enkele onderdelen volledig te vervangen of gezamenlijk op te fietsen zodat ze het ook goed konden horen. Aangezien ze dachten dat het nu opgelost was fietste ik blij naar huis. Maar je raadt het al... deze video is toen ik naar huis fietste.
YouTube: Weird noice Cube Touring Hybrid Comfort SLX 800
Je hoort het vooral in het begin als ik de camera naar beneden wijs. Dit geluid hoor je nog beter als ik bv om 6:30 naar werk fiets of lekker in de natuur aan het fietsen ben. Nou fiets ik meestal in eco tijdens fietstochend maar soms wil je gewoon even wat meer vaart maken.
Ik ben van mening dat het een productiefout it. Ik vind sowieso dat ie (heel subtiel) onrustig versneld en dan weer afremt als je gewoon constant fietst rond de 25/26 km/h. De moed zakt me inmiddels een beetje in de schoenen want ik ben toch echt heel duidelijk geweest. Wat denken jullie dat het is en heeft iemand hier ervaring mee?
Dit kan bij elke fiets gebeuren. En het oplossen is zo eenvoudig als @cordonbleu zegt. Dat kost soms wel twee bezoekjes aan de werkplaats als het aan de haak niet te horen is. Mijdt liever die winkel die het niet kan vinden.mark777 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:12:
[...]
Ik zat ook te kijken naar deze fiets maar nu ik dit verhaal hoor denk ik van: misschien toch niet
Zowat elke fiets in die categorie heeft standaard Shimano MT200 of zo klauwen…. Dat heeft niks met Cube te maken. En met die remmen is echt niks mis.mark777 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:12:
[...]
Ik zat ook te kijken naar deze fiets maar nu ik dit verhaal hoor denk ik van: misschien toch niet
Sony A7 iv en wat recycled glas
Laat me raden.... in een hogere ondersteuning met een 90Nm, 700Wmax.PX motor, zodat je nagenoeg geen kracht hoeft te zetten om zo relaxed mogelijk te fietsen.Curlew schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:45:
.... Ik vind sowieso dat ie (heel subtiel) onrustig versneld en dan weer afremt als je gewoon constant fietst rond de 25/26 km/h. ....
[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 22-06-2026 12:19 ]
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
ProficiatMiskentTalent schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:25:
We hebben 2 vyber supr365 electrische fietsen gekocht met 600watt accu er bij, ze schijnen heel goed te wezen, en ze rijden ook heel goed, maar 1 ding bevalt me niet de acceradius van de fietsen valt vies tegen op de ecostand haalt ie mischien 95km 1% is ongeveer 1km dat moet toch meer kunnen met dit weer, wel verstaan de fietsen zijn nieuw en de accu's ook
Is dit normaal en wie heeft er ook ervaring met de vyber electrische fietsen en valt het ook tegen?
Het gaat niet om Vyber, mits de het mechanische deel van de ebike verder soepel loopt., gaat het om de efficiency van het elektrisch systeem,MiskentTalent schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:25:
... vyber supr365 ....r 1 ding bevalt me niet de acceradius van de fietsen valt vies tegen op de ecostand haalt ie mischien 95km 1% is ongeveer 1km d....
[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 22-06-2026 12:56 ]
Natuurlijk zou dit veel beter kunnen, zeker in de zomer.Ik heb echter geen idee hoe efficiënt de EVO motor is en ook is niet duidelijk of de 95km zelf ondervonden is. Ik vermoed nl van niet ( "haalt ie mischien 95km") en, behoudens ECO en zomers weer, onder welke omstandigheden.jimh307 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 23:20:
....Toch zou ik met 95 kilometer op de ecostand in hoogzomer slecht vinden.
@jimh307 Ik denk dat we het eens.zijn. Dit zijn zaken die onder " welke omstandigheden" vallen en daarom zeker genoemd moeten worden.jimh307 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 23:47:
@elinx Actieradius is van nog veel meer factoren afhankelijk....
[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 22-06-2026 12:25 ]
Dank je wel. Ik zal het binnenkort weer aankaarten.cordonbleu schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:51:
[...]
Klinkt gewoon als een aanlopende remschijf. Soms gebeurt het weleens dat hij bij het afstellen in de fietslift gewoon vrij loopt, maar tijdens het fietsen alsnog aanloopt. Dan komen er natuurlijk andere en meer krachten op te staan. Dit lijkt mij dus een kwestie van afstellen. En anders wellicht afvlakken van de montagepunten van de remklauw. Of een cilinder die net niet goed recht in de zuiger zit en/of niet goed terugkomt. Dan dient de remklauw vervangen te worden.
Leasefiets. Dus ik zit aan die winkel vast.Foxhill schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:21:
[...]
Dit kan bij elke fiets gebeuren. En het oplossen is zo eenvoudig als @cordonbleu zegt. Dat kost soms wel twee bezoekjes aan de werkplaats als het aan de haak niet te horen is. Mijdt liever die winkel die het niet kan vinden.
LOL nee heb geen sleutelhanger. Ik geef sowieso duidelijk aan wanneer het geluid te horen is.charrel schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:39:
@Curlew niet toevallig een sleutelhanger aan je sleutel?
Buurvrouw had ook een raar geluid, fietsenmaker kon niks vinden. 2x filmpje gemaakt, liet ze het zien. Euhm, buuv... Dat is je sleutelhanger die tussen je wiel stuitert.
Nee ik heb het niet alle instellingen op z'n max staan. En 25 km/h halen is sowieso niet zo moeilijk, ook in andere standen niet. Online bij reviews las ik juist dat je ook makkelijker harder kan zonder ondersteuning wat ik ook heb ondervonden bij andere e-bikes. Maar bij mij moet je echt door iets 'doortrappen' of je moet heuvelaf gaan.elinx schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:16:
[...]
Laat me raden.... in een hogere ondersteuning met een 90Nm, 700Wmax.PX motor, zodat je nagenoeg geen kracht hoeft te zetten om zo relaxed mogelijk te fietsen.
Tja dat gaat dan heel gemakkelijk en zit je zeer snel over de snelheidslimiet van 25km/h en stopt de motor. De oplossing is een lagere ondersteuning kiezen en iets lagere snelheid, evt. door je versnelling lichter te zetten, zodat je ongeveer dezelfde trapsnelheid behoudt.
Kun je de meest aangename ondersteuning niet kiezen uit de standaard waarden (te weinig of te veel), dan kan misschien de Flow app. iets voor je betekenen.
mbt tot het geluid. Op de video is niet duidelijk is waar het precies vandaan komt als je de camera verplaatst. Het lijkt nu bij het achterwiel vandaan te komen en niet de motor. dan kan het de velg, naaf of schijfrem zijn als het metaal/metaal is.
Met de motor zet je kracht op de riem, die aan één zijde van het wiel zit. Deze zal daarom vervolgens die zijde meer belasten. Dit kan voldoende zijn om bij een bepaalde snelheid dit geluid te veroorzaken. In een werkplaats zal er nimmer een dergelijke belasting op het wiel komen.
Toen ik voor mijn vakantie kwam zei ze zaak dat ze meerdere klachten hadden gehad over diverse geluiden. Sowieso geeft ie een voelbare en hoorbare 'klak' als je stopt met trappen of ondersteunen wat vervolgens weer rammelt bij minder strak wegdek. Maar dat vind ik niet zo storend. Wel de krakende pedalen als het onder de 8 graden is. En ik denk dat de fiets ook erg gevoelig is voor kleine beetjes vuiligheid want je hoort snel al andere tik-geluidjes wat klinkt als een steentje of iets anders. Mooie fiets dus ik maak 'm sowieso vaak schoon.mark777 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:12:
[...]
Ik zat ook te kijken naar deze fiets maar nu ik dit verhaal hoor denk ik van: misschien toch niet
Nee, dat zeg ik niet op die manier. Turbo heb ik zelfs niet genoemd. Ik heb het alleen over de motor ondersteuning .Curlew schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:38:
.... Je zegt eigenlijk; gebruikt de Turbo niet, ondanks dat ie er op zit. ....
[ Voor 39% gewijzigd door elinx op 24-06-2026 11:07 ]
Ik denk dat je de thermische grenzen van de fiets hebt overschreden.Fluffybeast schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:53:
Ik heb mijn Stella fiets nu 2 jaar. Gisteren ganse dag gefietst, maar toen het tijd was om naar huis te gaan ging deze niet meer… intuvia 100 scherm gaf geen percentage aan (fiets was opgeladen) en de fiets start niet op. Je ziet het de lichtjes van het besturingssysteem omhoog, omlaag en weer omhoog gaan en dat is het. Geen kracht, geen motor in gang, niks. Iemand raad?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Wat betekent foutmelding 41 op mijn elektrische fiets?Bossie60 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:49:
Mijn Batavus fonk e-go met een e motion middenmotor geeft een foutmelding 41 af met ongeveer 2 minuten fietsen. Wat kan hier de oorzaak zijn?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Kabel nakijken... en dan naar de FM.Bossie60 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:31:
Oké, en wat als deze wel goed is afgesteld, wat kan ik dan nog meer doen?
Sony A7 iv en wat recycled glas