Goed A-merk.L.N. schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:45:
Wat vinden jullie van Victoria? Er zijn in de laatste posts een aantal merken die minder zijn en betere merken genoemd. Maar Victoria zit er niet bij. Ik ken een aantal FM die er heel positief over zijn en een aantal die ze niet willen verkopen.
Gebruiken altijd A-merk onderdelen, zoals FSA balhoofd, Suntour voorvork en Shimano remmen. Gebruiken veel Contec onderdelen. Dat is een eigen merk van dezelfde firma (Hartje), dat eigenlijk alle beste variant van een onderdeel als OEM besteld. Bijvoorbeeld stuurpennen van Ergotec en sloten van Abus met Contec naam erop.
Het assortiment van Victoria is al een paar jaar niet geupdate. Dat was hun (ietwat traditionele) manier om om te gaan met de rumoerige afgelopen jaren. Tijdens tekorten niet plots de modellen wijzigen, tijdens overschotten niet stunten. Ze zijn dan ook financieel gezond. Zonder update zijn sommige modellen juist voordelig, en sommige wat gedateerd. In ieder geval geeft het ruimte om een beetje korting te vragen bij je goede lokale fietsenmaker.
Ik ben Victoria dealer. Het is een enorm fijn bedrijf om dealer van te zijn. Dus waarom die winkels liever geen Victoria verkopen weet ik niet?