Ik zit te kijken naar een andere fiets. Ik maak m'n kilometers nu op een niet-elektrische Gazelle Chamonix S24, waarmee ik al eens van Friesland naar Berlijn en Parijs ben gefietst (leuke trips). Fijne fiets, maar ik gebruik hem haast niet meer omdat tijd een belangrijke factor is woon-werk verkeer etc.
Ik wil graag een e-bike zodat ik hem wat vaker kan pakken voor woon-werk. Ik pak daarvoor nu regelmatig onze elektrische bakfiets (Lovens met Enviolo etc.). Dat fietst wel fijn, behalve dat het een bakfiets is. Ik zoek iets met verglijkbare specs, maar dan een normale fiets.
Kwalitatieve middenmotor, riemaandrijving met enviolo naaf. Frame in een mooi opvallend kleurtje, liefst trapeziummodel, anders mannenframe. Het moet wel stijf zijn.. Bagagedrager moet ook wat kilo's aankunnen, zodat ik een kind achterop kan vervoeren van en naar school. Zelf ben ik ook tegen de 100 kg.
Ik zat te kijken naar o.a.
- Flyer Upstreet 7.23
- Kalkhoff Image 7+ Excite
- DutchID Phantom (neefje van onze bakfiets).
Velo de Ville lijkt me ook heel mooi, maar er zit geen dealer in mijn buurt (FRL). Dus dat valt af. Op voorhand gaat mijn voorkeur uit naar de Flyer, een buurman van mij met een fietsenzaak is hier ook dealer van. Ik ga uiteraard even proefrijden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Maar een mooie Koga met herenframe bestaat niet meer. Het assortiment spreekt me in ieder geval niet aan.
De Panasonic aandrijving van de Flyer ken ik niet, maar ben er wel benieuwd naar.
Zie ik nog wat vergelijkbare fietsen over het hoofd in dit segment?