Hi allen,
Met interesse dit topic gelezen (lees doorgeworsteld

). Dank voor alle bijdragen!
Hoewel mijn zoektocht naar een ebike pas is begonnen, ben ik al wel een aantal modellen tegengekomen die mijn interesse hebben gewekt maar elke deur opent weer een nieuwe. Ik twijfel ook nog tussen een meer 'gangbare' hybrid zoals Cube maar de nood aan versnellingen ontbreekt voor mijn gebruik meestal en in eerste instantie zoek ik naar een fiets met een riem (ben bekend met derailleur en naaf en weet dat een riem ook enigszins is gehypt) vanwege het (iets) lagere onderhoud. Helaas zijn die fietsen uiteraard prijziger en de keuze is beperkter, maar ja, een zoektocht naar een fiets met kettingaandrijving kan altijd nog.
Liefst een lichte fiets al weet ik dat dit qua snelheid en weerstand (zeker wanneer de fiets eenmaal rolt) niet zoveel uitmaakt maar qua tillen (en mijn rug) uiteraard wel. Uiterlijk liefst sober/strak en graag ZONDER verende voorvork (vrijwel onmogelijk qua keuze, heb ik ondervonden) maar liever bredere banden.
Om te beginnen met de 'internet' fietsen:
O.a. uitgekomen op de Ampler Axel. Ik zag dat @
habermas , @
landcross en @
jvk024 er vermoedelijk een bezitten? Nog steeds tevreden over jullie aankoop?
Mooi fietsje. Hoewel dat lastig via beelden te zien is (vaak zet met op foto's het zadel hoog om sportiviteit uit te stralen), lijkt me de houding toch actief en net wat te sportief voor mij. Is er ruimte om het stuur te verhogen door een andere pen (en/of ander stuur) of laat de lengte van de remkabels dat niet toe? (bij het verhogen kunnen de remmen (vanwege de hoek) wat naar beneden worden gedraaid, denk ik voor net iets meer ''speling''.). Zo ja, hoeveel ongeveer?
Ik besef dat het stuur- en rijgedrag iets wordt veranderd bij een mogelijke aanpassing.
Zo te zien wel een laag frame-design en 27,5 inch wielen.
Ik las iets over lawaaiige motor / ratelen of valt het mee?
-----
Kwam verder de iMove President tegen. Verder lijken de specs heel aardig al klopt het vermelde gewicht volgens mij niet? De 15,3 kg dat is excl. accu van ca. 2,5 kg en uiteraard zonder bagagedrager etc.
De rijhouding lijkt goed (voor zover dat te zien is natuurlijk). Slechts 1 jaar garantie op elektrische onderdelen? Voordeel is de grotere accu van 504, hoewel ik weet dat dat ook niet alles zegt, maar alles is meegenomen. Nadelen: zo te zien geen aangesloten achterlicht op de accu en zadel twijfelachtig (kan uiteraard worden vervangen) en lange levertijd. Mei op zijn vroegst?
Zijn jullie nog content met de fiets? @
Radsrocket , @
ollem , @
canonball ?
Alvast hartelijk dank voor mogelijke reacties! (en excuus als ik iemand verkeerd getagd heb).
Andere tips welkom.
[Voor 4% gewijzigd door neb0 op 13-01-2023 05:48]