Lachend kampioen? Word city uit de competitie gezet? Of lopen alle spelers blessures op?Verwijderd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:42:
Ajax wordt wederom weer kampioen dit jaar, puur en alleen omdat niemand in de buurt komt van Ajax. Verder worden Liverpool en Barcelona ook lachend kampioen
Voor aanvang van het seizoen dacht ik dat ook maar nu we enkele wedstrijden bezig zijn ben ik daar niet meer zo zeker van. Het draait nog niet super en we spelen nog niet overtuigend genoeg.
Op de vraag welke andere clubs aanspraak maken op de titel heb ik trouwens ook geen antwoord
Op de vraag welke andere clubs aanspraak maken op de titel heb ik trouwens ook geen antwoord
[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 04-09-2019 14:11 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
PSV pakt toch echt wel hun puntjes, en kunnen ontzettend goed op resultaat voetballen. Die zie ik heel lang in de nek hijgen hoor. Vlak hen niet uit!Verwijderd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:42:
Ajax wordt wederom weer kampioen dit jaar, puur en alleen omdat niemand in de buurt komt van Ajax. Verder worden Liverpool en Barcelona ook lachend kampioen
Correct, PSV heeft stiekem toch wel wat leuke spelers lopen en gaan ook echt wel veel punten pakken. Daarnaast is het ook de Eredivisie dus als je maar een beetje boven de rest uit stijgt dan pak je al snel heel veel punten. Als een Feyenoord of subtopper ineens lekker op de rit komt en de meeste wedstrijden gewoon wint dan kan het al spannen worden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien zijn de Feyenoorders gewoon veel kritischer omdat hun scouting de afgelopen seizoenen niet echt fantastisch werkte?jbdeiman schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:09:
[...]
Daarom eindig ik ook met dat het niet per se om dat bericht gingHet valt me de laatste tijd meer op. Ik moet zelf natuurlijk ook eerst zien dan geloven, maar ben niet zo van het gelijk al afkraken van iets, zonder dat we eigenlijk weten waar we het over hebben.
34 wedstrijden verplaatst.
https://m.fcupdate.nl/voe...-europese-verplichtingen/
https://www.knvb.nl/nieuw...ompetitiehelft-eredivisie
https://www.knvb.nl/nieuw...ompetitiehelft-eredivisie
Wijzigingen speelronde 6
Ajax – sc Heerenveen: van zaterdag 14 september, 20.45 uur naar zaterdag 14 september, 18.30 uur
PSV – Vitesse zaterdag: van 14 september, 18.30 uur naar zaterdag 14 september, 20.45 uur
Wijzigingen speelronde 7
ADO Den Haag – AZ: van zondag 22 september, 12.15 uur naar zondag 22 september, 16.45 uur
PSV – Ajax: van zondag 22 september, 14.30 uur naar zondag 22 september, 16.45 uur
sc Heerenveen – FC Utrecht: van zondag 22 september, 14.30 uur naar zondag 22 september, 12.15 uur
FC Emmen – Feyenoord: van zondag 22 september, 16.45 uur naar zondag 22 september, 14.30 uur
Wijzigingen speelronde 8
AZ – Heracles Almelo: van zaterdag 28 september, 18.30 uur naar zondag 29 september, 16.45 uur
PEC Zwolle – PSV: van zaterdag 28 september, 18.30 uur naar zondag 29 september, 14.30 uur
Ajax – FC Groningen: van zaterdag 28 september, 20.45 uur naar zaterdag 28 september, 19.45 uur
Feyenoord – FC Twente: van zondag 29 september, naar 12.15 uur zondag 29 september, 16.45 uur
RKC Waalwijk – Vitesse: van zondag 29 september, naar 14.30 uur zondag 29 september, 12.15 uur
VVV-Venlo – sc Heerenveen: van zondag 29 september, naar 16.45 uur zaterdag 28 september, 18.30 uur
Wijziging speelronde 9
PSV – VVV-Venlo: van zaterdag 5 oktober, 19.45 uur naar zondag 6 oktober, 16.45 uur
Vitesse – FC Utrecht: van zondag 6 oktober, 14.30 uur naar zaterdag 5 oktober, 19.45 uur
Wijzigingen speelronde 10
FC Utrecht – PSV: van zaterdag 19 oktober, 18.30 uur naar zaterdag 19 oktober, 20.45 uur
RKC Waalwijk – Ajax: van zaterdag 19 oktober, 20.45 uur naar zaterdag 19 oktober, 18.30 uur
Wijzigingen speelronde 11
Geen wijzigingen
Wijzigingen speelronde 12
Sparta Rotterdam – PSV: van zaterdag 2 november, 18.30 uur naar zaterdag 2 november, 19.45 uur
PEC Zwolle – Ajax: van zaterdag 2 november, 20.45 uur naar vrijdag 1 november, 20.00 uur
Wijzigingen speelronde 13
Willem II – PSV: van zaterdag 9 november, 19.45 uur naar zondag 10 november, 14.30 uur
FC Twente – PEC Zwolle: van zondag 10 november, 12.15 uur naar zondag 10 november, 14.30 uur
AZ – FC Emmen: van zondag 10 november, 14.30 uur naar zondag 10 november, 20.00 uur
Ajax – FC Utrecht: van zondag 10 november, 14.30 uur naar zondag 10 november, 12.15 uur
Wijzigingen speelronde 14
PSV – sc Heerenveen: van zaterdag 23 november, 18.30 uur naar zondag 24 november, 14.30 uur
Ajax – Heracles Almelo: van zaterdag 23 november, 20.45 uur naar zaterdag 23 november, 19.45 uur
VVV-Venlo – FC Twente: van zondag 24 november, 14.30 uur naar zondag 24 november, 16.45 uur
Wijzigingen speelronde 15
FC Emmen – PSV: van zaterdag 30 november, 19.45 uur naar zondag 1 december, 20.00 uur
Feyenoord – PEC Zwolle: van zondag 1 december, 12.15 uur naar zondag 1 december, 16.45 uur
FC Twente – Ajax: van zondag 1 december, 14.30 uur naar zondag 1 december, 12.15 uur
FC Utrecht – RKC Waalwijk: van zondag 1 december, 16.45 uur naar zondag 1 december, 14.30 uur
Wijzigingen speelronde 16
Ajax – Willem II: van zaterdag 7 december, 18.30 uur naar vrijdag 6 december, 20.15 uur
PSV – Fortuna Sittard: van zaterdag 7 december, 20.45 uur naar zaterdag 7 december, 19.45 uur
VVV-Venlo – FC Emmen: van vrijdag 6 december, 20.00 uur naar zaterdag 7 december, 19.45 uur
Wijzigingen speelronde 17
AZ – Ajax: van zondag 15 december, 12.15 uur naar zondag 15 december, 16.45 uur *
FC Emmen – Sparta: van zondag 15 december, 14.30 uur naar zondag 15 december, 12.15 uur
*Het tijdstip van deze wedstrijd wordt pas definitief vastgesteld als de speellocatie bekend is.
[ Voor 94% gewijzigd door DoeEensGek op 04-09-2019 16:30 ]
Da's fijn... Elke 14:30 wedstrijd die Ajax had, wordt fijn naar 12:15 of 16:45 gezet...DoeEensGek schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:03:
34 wedstrijden verplaatst.
[...]
En ook nog eens een vrijdagavond wedstrijd erbij. Het wordt er allemaal niet beter op.
Ik moet zeggen dat de KNVB en fox hier toch wel echt een stap te ver gaan. Door al die afhankelijkheden (x mag niet tegelijk met y en z voetballen etc) wordt het een zooitje.
Volgend jaar lekker de kalender maken na de bekendmaking van het speelschema van de groepsfase. Dat maakt het wat makkelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door Curva op 04-09-2019 16:16 ]
PSN: Curvaa_
Is volgens mij voor het eerst in hele lange tijd dat Ajax (of PSV of Feyenoord) op vrijdag een competitiewedstrijd spelen, normaal "mag" dat namelijk ook niet voor de grote 3.Curva schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:15:
[...]
Da's fijn... Elke 14:30 wedstrijd die Ajax had, wordt fijn naar 12:15 of 16:45 gezet...![]()
En ook nog eens een vrijdagavond wedstrijd erbij. Het wordt er allemaal niet beter op.
Dat wordt lastig aangezien de competitie dan al is begonnenIk moet zeggen dat de KNVB en fox hier toch wel echt een stap te ver gaan. Door al die afhankelijkheden (x mag niet tegelijk met y en z voetballen etc) wordt het een zooitje.
Volgend jaar lekker de kalender maken na de bekendmaking van het speelschema van de groepsfase. Dat maakt het wat makkelijker.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ook raar @Curva :
PEC Zwolle – Ajax: van zaterdag 2 november, 20.45 uur naar vrijdag 1 november, 20.00 uur
Ajax – Willem II: van zaterdag 7 december, 18.30 uur naar vrijdag 6 december, 20.15 uur
Kwartiertje extra rust
.
Emmen mag ook 2x op zondag avond voetballen.
Kwartiertje extra rust
Emmen mag ook 2x op zondag avond voetballen.
Als je het naar een dag eerder/later kunt verplaatsen snap ik het nog wel, maar een aantal wijzigingen zijn maar een paar uur verschil. En dan vooral naar ongunstige tijdstippen waar doorgaans niet/minder gespeeld wordt.
Dat gaat wel heel erg ver.
Dat gaat wel heel erg ver.
Voorheen werden er een handjevol wedstrijden aangepast. CL dinsdag? Wedstrijd naar zaterdag als je toevallig op zondag zou spelen.
Nu gewoon 34.. belachelijk.
Nu gewoon 34.. belachelijk.
Fox wil dat volgens mij niet, vanwege minder tv kijkers.Martinusz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:26:
[...]
Is volgens mij voor het eerst in hele lange tijd dat Ajax (of PSV of Feyenoord) op vrijdag een competitiewedstrijd spelen, normaal "mag" dat namelijk ook niet voor de grote 3.
[...]
Dat wordt lastig aangezien de competitie dan al is begonnen
Klopt, vrijdag was altijd no-go voor Ajax, PSV en Feyenoord.DoeEensGek schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:40:
[...]
Fox wil dat volgens mij niet, vanwege minder tv kijkers.
Ik snap het probleem niet zo: Volgens mij heeft de KNVB al eerder aangegeven dat er alleen wedstrijden worden verplaatst op verzoek van de clubs, dus in dit geval zijn er dus voor minimaal 34 wedstrijden een verzoek ingediend door de clubs zelf . En dan luistert de KNVB een keer naar die verzoeken, en dan is het weer niet goed? 
Mis ik iets? Die wedstrijden zijn toch een volledige dag verplaatst? Hoezo dan kwartiertje extra rust?DoeEensGek schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:26:
Ook raar @Curva :
Kwartiertje extra rust.
[ Voor 45% gewijzigd door naitsoezn op 04-09-2019 16:49 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Door de jaren heen heb ik teveel spelers zien mislukken bij Feyenoord. En bij Senesi heb ik het gevoel dat we met z'n allen de polonaise lopen.jbdeiman schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:54:
[...]
Wat is dat toch, omdat het voorheen niet vaak goed ging zou het nu ook wel niets meer zijn. Negativiteit ten top wat mij betreft. Het is natuurlijk ook bijzonder dat de reacties in Argentinië juist zijn dat hij vergelijkbaar is met Martinez, een speler die Ajax juist heeft aangeschaft.
Wedden, als Ajax hem had gekocht dan zou het echt een potentiële topper zijn. Het lijkt mij goed dat we wat minder met gevoel spreken jegens clubs, maar het meer bij feiten houden. Volgens mij blijft het dan ook gezelliger voor mensen die niet per se voor Ajax zijn.
Feyenoord heeft ook echt wel goede aankopen gehad, alleen de laatste jaren was het vaak niet goed meer, ook ivm financiële situatie en het vooral kijken binnen de eigen competitie. Laten we nu eerst maar eens afwachten hoe die jongen zich ontwikkeld voor hem als miskoop te bestempelen, of als gewoon hele grote gok omdat men niet zoveel van de speler weet, want dat zijn gevoelens en geen feiten.
Let wel, het gaat hier in niet alleen om bovenstaande reactie, maar de algemene tendens die ik een beetje proef. Dat is jammer. Als iemand iets zegt over Ajax, een mening, dan moet hij die bijna verplicht bijstellen wanneer dat geen positieve mening is/ wordt gevonden. Ik vind ook niet dat bovenstaande mening moet worden bijgesteld, maar laten we wel proberen het onderbouwd te houden en de gevoelens wat minder te laten spreken. Dat maakt het ook gemakkelijker elkaars mening te respecteren / accepteren, omdat het dan minder overkomt als neersabelen omdat het nu eenmaal een andere club betreft dan degene die favoriet is bij de poster.
Het valt me gewoon op dat Feyenoord hem gevonden heeft via zaakwaarnemers en niet via een gedegen scouting apparaat.
Maar goed, we hopen beiden dat hij slaagt. Ik geef eerlijk toe, als het op Feyenoord aankomt is het bij mij altijd glas half leeg.
Nou, volgens mij zit het iets genuanceerder: Als een Europees spelende club erom vraagt gaan ze kijken naar het schuiven van deze speeldatum en speeltijd. Dat gebeurt doorgaans naar een standaard tijd die voor de competitie vast staat en de club die op die tijd speelt zal dan ook mee moeten werken aan het schuiven. (neem aan dat e.e.a. wel in overleg gebeurt, maar 34 wedstrijden verschuiven, terwijl je 4 * 6 = 24 Europese wedstrijden hebt met Ajax, PSV, AZ en Feyenoord), dan kan ik bepaalde verschuivingen anders niet verklaren.naitsoezn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:43:
Ik snap het probleem niet zo: Volgens mij heeft de KNVB al eerder aangegeven dat er alleen wedstrijden worden verplaatst op verzoek van de clubs, dus in dit geval zijn er dus voor minimaal 34 wedstrijden een verzoek door de clubs zelf ingediend. En dan luistert de KNVB een keer naar die verzoeken, en dan is het weer niet goed?
[...]
Mis ik iets? Die wedstrijden zijn toch een volledige dag verplaatst? Hoezo dan kwartiertje extra rust?
Zie ook in de lijst:
sc Heerenveen – FC Utrecht: van zondag 22 september, 14.30 uur naar zondag 22 september, 12.15 uur
FC Emmen – Feyenoord: van zondag 22 september, 16.45 uur naar zondag 22 september, 14.30 uur
Feyenoord speelt dan op de tijd van Heerenveen en er zullen wel max 2 wedstrijden om 14:30 zijn, waardoor Heerenveen ook moet schuiven. Beide clubs (Heerenveen en Utrecht) spelen immers niet meer Europees.
Ik snap je wel hoor, het kwam er alleen (voor mijn gevoel) nogal ongenuanceerd uit. En zoals ik al zei was het niet puur als reactie op jou bericht bedoeld.Russel88 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:50:
[...]
Door de jaren heen heb ik teveel spelers zien mislukken bij Feyenoord. En bij Senesi heb ik het gevoel dat we met z'n allen de polonaise lopen.
Het valt me gewoon op dat Feyenoord hem gevonden heeft via zaakwaarnemers en niet via een gedegen scouting apparaat.
Maar goed, we hopen beiden dat hij slaagt. Ik geef eerlijk toe, als het op Feyenoord aankomt is het bij mij altijd glas half leeg.
Ik heb zelf ook niet snel het vertrouwen in Feyenoord, maar had ook niet durven hopen dat ze EL zouden behalen. Dat dat wel lukt geeft voor mij aan dat er misschien wel meer kan dan ik had verwacht. De nieuwelingen die spelen hebben nu al wel echt meerwaarde t.a..v wat er speelde gehad, dat maakt dat ik voorzichtig wel durf te hopen dat Senesi dit ook zal zijn.
Kijk eens waar ze daadwerkelijk geld aan hebben uitgegeven (niet naar wat er ook transfervrij bij komt), zowel huur als verkoop. Ie is een stap vooruit (vooralsnog) t.a.v. van der Heijden en je kan wat verder vooruit voetballen, omdat er ook centraal achterin wat meer snelheid is. Weinig mensen kenden die jongen, en het zou ook wel niet wat zijn, ivm de manier waarop hij bij zijn nieuwe club terecht kwam. tot nu toe valt het mij mee en daarom wil ik vooralsnog Senesi het voordeel van de twijfel geven. Maar goed, om eerlijk te zijn vond ik ook wel dat het niet veel slechter kon dan vdH speelde, waardoor het al snel een stap vooruit betekent. En ik ben vooral eigenlijk gelukkig met het feit dat het niet alleen de Nederlandse vijver is, maar men nu ook verder kijkt.
Het veld van de JC ArenA moet alweer vervangen worden. Na 4(?) wedstrijden is dat wel echt heel erg snel. Het blijft een hoofdpijn dossier voor de JC ArenA om er een goed veld in te leggen die het ook een beetje lang volhoudt. Het heeft er nu 2 maanden in gelegen.
En dan staat er in het artikel dat het dak vaak open heeft gestaan, maar het dak dicht houden lijkt me slechter voor het gras dan open. Ach ik ben niet een tuinman
En dan staat er in het artikel dat het dak vaak open heeft gestaan, maar het dak dicht houden lijkt me slechter voor het gras dan open. Ach ik ben niet een tuinman
Veel evenementen in de zomer zijn ook een probleem.
Scheelt al dat dat Amerikaans-handbalteam er niet meer speelt.
[ Voor 38% gewijzigd door OPSLAGHOND op 04-09-2019 18:35 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Volgens mij halen ze in de zomer het gras weg.
Het was al problematisch, maar dit is wel heel extreem.
Het was al problematisch, maar dit is wel heel extreem.
Ze hebben dit veld pas na al de concerten neergelegd.OPSLAGHOND schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:31:
Veel evenementen in de zomer zijn ook een probleem.
Precies, het weer is blijkbaar de boosdoenerQu3st schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:39:
[...]
Ze hebben dit veld pas na al de concerten neergelegd.
Hadden ze dat dak vorige week niet dicht moeten doen met die hitteTerranova schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:58:
[...]
Precies, het weer is blijkbaar de boosdoener
Sjonge, @Qu3st . Doe is niet zo negatief over AjaxQu3st schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:19:
Het veld van de JC ArenA moet alweer vervangen worden. Na 4(?) wedstrijden is dat wel echt heel erg snel. Het blijft een hoofdpijn dossier voor de JC ArenA om er een goed veld in te leggen die het ook een beetje lang volhoudt. Het heeft er nu 2 maanden in gelegen.
PSV wint een oefenduel door een doelpunt van Mitroglou. Of die kerel uiteindelijk goed kan voetballen zal me jeuken, ik vind het nu al een held.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is iets wat volgens de regels van de KNVB/UEFA/FIFA moet. Tijdens de wedstrijd mag het dak niet dicht/open gaan. Ik heb helaas ook al vaak genoeg in een sauna moeten zitten daar als het dak toch dicht moetQu3st schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:05:
[...]
Hadden ze dat dak vorige week niet dicht moeten doen met die hitte
Dak moet niet dicht van de KNVB/UEFA/FIFA.
De weerman bij Ajax moet niet zo moeilijk doen bij 0,000000001% kans op regen wanneer het buiten al 30 graden is.
Van een beetje regen op de mat, wordt het heus geen ijsbaan.
De weerman bij Ajax moet niet zo moeilijk doen bij 0,000000001% kans op regen wanneer het buiten al 30 graden is.
Die gast is na ongeveer 4 wedstrijden al een cultheld, geweldig!Gonadan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:18:
PSV wint een oefenduel door een doelpunt van Mitroglou. Of die kerel uiteindelijk goed kan voetballen zal me jeuken, ik vind het nu al een held.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Door die baard alleen al is ie een heldGonadan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:18:
@naitsoezn Nee je mist niets, vindt raar dat de wedstrijd op vrijdag ene keer 20:00 begint en andere 20:15.
Ik snap niet waarom er zoveel problemen zijn met dat veld. In de arena kan gewoon een perfect mat liggen. Als ik me goed herinner zijn ze in 2012 zelfs tot beste mat beoordeeld.
Ik snap niet waarom er zoveel problemen zijn met dat veld. In de arena kan gewoon een perfect mat liggen. Als ik me goed herinner zijn ze in 2012 zelfs tot beste mat beoordeeld.
Door de langdurige warmteDoeEensGek schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:44:
@naitsoezn Nee je mist niets, vindt raar dat de wedstrijd op vrijdag ene keer 20:00 begint en andere 20:15.
Als de vorige wedstrijd om 1830 begint, heb je 15 minuten overlap met een wedstrijd die om 2000 begintDoeEensGek schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:44:
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Heb ik die helemaal over 't hoofd gezien.naitsoezn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:59:
[...]
Als de vorige wedstrijd om 1830 begint, heb je 15 minuten overlap met een wedstrijd die om 2000 begint
Edit: Ehm...
VVV-Venlo – FC Emmen: van vrijdag 6 december, 20.00 uur naar zaterdag 7 december, 19.45 uur
Er is geen 18:30 wedstrijd. Nouja et zal wel.
[ Voor 23% gewijzigd door DoeEensGek op 04-09-2019 21:28 ]
Volgens Martijn Krabbendam heeft Feyenoord geprobeerd om Guidetti weer terug te halen naar De Kuip.
Ik ben persoonlijk wel blij dat ie niet terug is gekomen, maar snap wel dat ze daar ook nog een extra mannetje zouden willen hebben. De ArenA had hem denk ik met open armen ontvangen
Ik ben persoonlijk wel blij dat ie niet terug is gekomen, maar snap wel dat ze daar ook nog een extra mannetje zouden willen hebben. De ArenA had hem denk ik met open armen ontvangen
Ze spuiten de mat zelfs nat een paar minuten voor de wedstrijd. Bizar dat het dak dicht was tijdens Apoel. Ik kan me herinneren dat er in het verleden trainers waren van wie het dak open moest, ook bij regen. Overigens werd er tegen PAOK al gegleden. Dat was de 2de wedstrijd op die mat.Curva schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:56:
Verwijderd
Dit had te maken met onweer. Normaal gesproken is het dak gewoon open.Erapaz schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:51:
[...]
Ze spuiten de mat zelfs nat een paar minuten voor de wedstrijd. Bizar dat het dak dicht was tijdens Apoel. Ik kan me herinneren dat er in het verleden trainers waren van wie het dak open moest, ook bij regen. Overigens werd er tegen PAOK al gegleden. Dat was de 2de wedstrijd op die mat.
Tsja,theoretisch dan.. dit zou een seizoen kunnen worden waarin de ‘niet top 3’ club de titel pakt. Gezien het bij allemaal zeker nog niet optimaal draait.dvdkiwi schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:09:
Voor aanvang van het seizoen dacht ik dat ook maar nu we enkele wedstrijden bezig zijn ben ik daar niet meer zo zeker van. Het draait nog niet super en we spelen nog niet overtuigend genoeg.
Maar...ik denk dat je het nog min of meer kan wegzetten als aanloop problemen. Ik verwacht meer en meer dat de kwaliteit komt bovendrijven en dat we dan verwachte resultaten gaan zien. Psv lijkt me (helaas) de enige die soort van een kans heeft om de strijd enigsinds spannend te houden. Ook afhankelijk of Ajax weer op meerdere fronten moet blijven strijden (en dan met name europees)
We gaan het zien! Gelukkig blijft de bal rond en is er nog van alles mogelijk.
10 second ninja DONE
Het punt was dat het dak niet van positie mag veranderen TIJDENS de wedstrijd. Dus in minuut 1 open, dan de hele wedstrijd open, in minuut 1 dicht, dan de hele wedstrijd dicht.Curva schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:56:
Wat loopt er dan precies niet goed bij PSV en Ajax in competitieverband en wat laten de clubs buiten de top 2 zien dat ze enige kans maken op de titel?Sagat schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:35:
[...]
Tsja,theoretisch dan.. dit zou een seizoen kunnen worden waarin de ‘niet top 3’ club de titel pakt. Gezien het bij allemaal zeker nog niet optimaal draait.
Maar...ik denk dat je het nog min of meer kan wegzetten als aanloop problemen. Ik verwacht meer en meer dat de kwaliteit komt bovendrijven en dat we dan verwachte resultaten gaan zien. Psv lijkt me (helaas) de enige die soort van een kans heeft om de strijd enigsinds spannend te houden. Ook afhankelijk of Ajax weer op meerdere fronten moet blijven strijden (en dan met name europees)
We gaan het zien! Gelukkig blijft de bal rond en is er nog van alles mogelijk.
Mochten Ajax en PSV allebei hun inhaalwedstrijd winnen, dan staan ze binnen 5 wedstrijden alweer los van de subtop. Ajax heeft, op een lastige uitwedstrijd tegen Vitesse na, op minimale inzet de wedstrijden gewonnen. Is wel eens anders geweest, vorig jaar bijvoorbeeld.
Was wel leuk geweest voor tegen RKCQu3st schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:17:
Volgens Martijn Krabbendam heeft Feyenoord geprobeerd om Guidetti weer terug te halen naar De Kuip.
Wat een rust hier, maar 6 berichten de laatste 2 dagen.
Zijn er nog mensen die vertrouwen hebben in een goede uitslag vanavond of worden we opgerold?
Zijn er nog mensen die vertrouwen hebben in een goede uitslag vanavond of worden we opgerold?
Nee, we gaan er met 3-0 afCurva schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:22:
Als de Duitsers met zelfvertrouwen spelen kan dat, maar ze hebben ontzag voor ons netzogoed. Ik zeg 1-1.
Ontzag? Welnee, dat is gewoon fatsoen. Ze zullen ons niet publiekelijk af fikken maar binnenskamers lachen ze erom en staan vanavond binnen no-time 2-0 voor.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja met Babel en Promes voorin... Zucht.
Aanvallend zeer zwak.
Gewoon lekker Malen doen, who cares.
En nog 1
Lijkt me lachen als Oranje 0-2 wint en Malen scoort beide goals.
Zal de telefoon roodgloeiend gaan bij psv.
Enfin, liet ff mijn fantasie de vrije loop...
Aanvallend zeer zwak.
En nog 1
[ Voor 41% gewijzigd door Harribo op 06-09-2019 17:05 ]
Het is en blijft aanmodderen met het NL elftal. Een paar uitzonderlijke talenten, paar leuke talenten en de rest. Waarbij de rest soms een super seizoen draait bij de club maar niet uit de verf komt in oranje.
Ik verwacht ook een nederlaag 4-1.
Ik verwacht ook een nederlaag 4-1.
Snap ook niet dat er 433 wordt gespeeld.
433 speel je als de vleugelspitsen de backs kunnen uitspelen en er in het midden een kopsterke spits staat. Toch?
Geen van beide is het geval.
Ik zou eerder 4231 spelen : spits een lange slungel, zou de Jong oid kunnen zijn, erachter depay/malen/berghuis. Lijkt me een stuk gevaarlijker
433 speel je als de vleugelspitsen de backs kunnen uitspelen en er in het midden een kopsterke spits staat. Toch?
Geen van beide is het geval.
Ik zou eerder 4231 spelen : spits een lange slungel, zou de Jong oid kunnen zijn, erachter depay/malen/berghuis. Lijkt me een stuk gevaarlijker
[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 06-09-2019 17:47 ]
@Harribo
Zou zelf voor 4-1-2-1-2 gaan. Dus 4-4-2 met een ruit.
We staan er nu beter voor dan een paar jaar geleden maar er zijn nog zwakke plekken, zoals inderdaad onze backs en ook de voorhoede.
Als ze 4-3-3 spelen hoop ik inderdaad op Malen in de spits en Berghuis en Depay op de flank.
Maar ben bang dat het Depay in de spits word.
De Duitsers hebben de sterkere selectie. Ik ga uit van een verlies, zolang het geen dik verlies is ben ik eigenlijk al tevreden.
Zou zelf voor 4-1-2-1-2 gaan. Dus 4-4-2 met een ruit.
We staan er nu beter voor dan een paar jaar geleden maar er zijn nog zwakke plekken, zoals inderdaad onze backs en ook de voorhoede.
Als ze 4-3-3 spelen hoop ik inderdaad op Malen in de spits en Berghuis en Depay op de flank.
Maar ben bang dat het Depay in de spits word.
De Duitsers hebben de sterkere selectie. Ik ga uit van een verlies, zolang het geen dik verlies is ben ik eigenlijk al tevreden.
Tuurlijk moet Promes spelen, vind ik sinds deze zomer een wereldtopperHarribo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:03:
Tja met Babel en Promes voorin... Zucht.
Aanvallend zeer zwak.
En nog 1
Dat Promes bij de selectie zit is inderdaad lachwekkend, alhoewel ik het echt wel een goede speler vind.toolkist schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:11:
[...]
Tuurlijk moet Promes spelen, vind ik sinds deze zomer een wereldtopper
Hij hoort niet in de selectie omdat hij niet genoeg gespeeld heeft dit seizoen en niet een dusdanige reputatie heeft in Oranje dat hij blindelings geselecteerd hoort te worden.
Maar vind het selectie beleid van Koeman sowieso raar. Bv geen Klaassen?
Maar ben al blij dat Malen erbij zit, alhoewel Koeman zijn lieveling Depau wel weer op 9 zal zetten.
edit:
Opstelling Nederland: Cillessen; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Blind; De Roon, Wijnaldum, De Jong; Promes, Memphis, Babel
Zo #@%^#@% voorspelbaar.
We kunnen diverse momenten denk ik al voorspellen.
Dumfries zal diverse keren zijn man in zijn rug laten lopen.
Blind zal diverse keren de bal verliezen wanneer hij links op komt.
Babel zal niet de snelheid hebben om zijn man voorbij te komen en dus naar het centrum gaan.
Memphis zal diverse keren voor eigen succes gaan en zich vast lopen.
[ Voor 27% gewijzigd door Deadsy op 06-09-2019 19:39 ]
Malen op 9 en Berguis en Depay op de flank.toolkist schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:44:
Wie had je dan graag gezien?
En Promes en Babel op de bank, of thuis.
Ik snap ook niet dat Ajax 15 miljoen over had voor .
Wel jammer, spelers als van Dijk en de Ligt achterin en de Jong op het middenveld en de rest is matig. Met een paar betere spelers erbij had je een wereldteam gehad. Waar is al het Nederlandse talent?
Wel jammer, spelers als van Dijk en de Ligt achterin en de Jong op het middenveld en de rest is matig. Met een paar betere spelers erbij had je een wereldteam gehad. Waar is al het Nederlandse talent?
Koeman lekker sneu voor de camera “in het buitenland krijg je die vraag nooit”... dus? Dan mogen we in Nederland die vraag niet stellen 
Berghuis is net zo goed middelmaat. Ik maak me meer zorgen over Dumfries en de Roon... das minder dan middelmaat imho. In Amsterdam loopt overigens een fitte spits die nog regelmatig zijn klasse laat zienDeadsy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:13:
[...]
Malen op 9 en Berguis en Depay op de flank.
En Promes en Babel op de bank, of thuis.
[ Voor 26% gewijzigd door ephymerous op 06-09-2019 20:34 ]
XXXVI
Voor Dumfries heb je geen alternatief, en voor de rol van controlerende middenvelder zijn er nou ook niet veel alternatieven.
Depay op 9 snap ik prima. Niet altijd even gelukkig, maar hij heeft er genoeg goede wedstrijden gespeeld. Voor Malen is een basis plaats in de spits tegen Duitsland, in een wedstrijd die ergens om gaat, denk ik nog wat te vroeg.
Babel? Tja, niet veel alternatieven spelen vaak. Berghuis op rechts zou kunnen.
Depay op 9 snap ik prima. Niet altijd even gelukkig, maar hij heeft er genoeg goede wedstrijden gespeeld. Voor Malen is een basis plaats in de spits tegen Duitsland, in een wedstrijd die ergens om gaat, denk ik nog wat te vroeg.
Babel? Tja, niet veel alternatieven spelen vaak. Berghuis op rechts zou kunnen.
hmm nu ik Neuer op tv zie.. denk ik dat hij gruwelijk in de fout gaat, aankomend potje
13:37
@ephymerous welke vraag?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:08
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De druk staat er wel op bij Neuer, Verstegen staat te trappelen.Nibbz schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:40:
hmm nu ik Neuer op tv zie.. denk ik dat hij gruwelijk in de fout gaat, aankomend potje
Wel eens met de voorhoede, ik hoop dat we goed weg komen vanavond.
Memphis staat als spits, omdat hij zich het beste voelt op die positie. Hopelijk betaald dat zich uit vanavond.
Berguis is wel in vorm en daarop moet je selecteren. Voor Dumfries hebben we geen alternatief dat daadwerkelijk beter is.ephymerous schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:31:
Koeman lekker sneu voor de camera “in het buitenland krijg je die vraag nooit”... dus? Dan mogen we in Nederland die vraag niet stellen
[...]
Berghuis is net zo goed middelmaat. Ik maak me meer zorgen over Dumfries en de Roon... das minder dan middelmaat imho. In Amsterdam loopt overigens een fitte spits die nog regelmatig zijn klasse laat zien
De hoop vestigen op Dest alhoewel ik denk dat hij voor de VS gaat kiezen.
En aan Huntelaar moet je niet meer beginnen. Oranje moet vooruit kijken niet achteruit.
Ter stegen denk ik?tweakduke schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:45:
[...]
De druk staat er wel op bij Neuer, Verstegen staat te trappelen.
Wel eens met de voorhoede, ik hoop dat we goed weg komen vanavond.
Memphis staat als spits, omdat hij zich het beste voelt op die positie. Hopelijk betaald dat zich uit vanavond.
Zie liever Veltman ipv Dumfries. Die kan tenminste verdedigen
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:08
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ter Stegen ja418O2 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:46:
[...]
Ter stegen denk ik?
Zie liever Veltman ipv Dumfries. Die kan tenminste verdedigen
Nou we zijn begonnen hup!
Tactische keuze voor Babel op rechts en Promes op links. Niet eens een vervelende vraag.
XXXVI
Speelt Depay nou zonder scheenbeschermers? Of iig met "schijn"beschermers
Met name omdat hij toch doet waar hij zijn in heeft. In de spits is dat het minst erg. Hopen dat het goed uit pakt inderdaad.tweakduke schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:45:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zoals altijd met scheenbeschermers in een kindermaat.Terranova schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:49:
Dan mag ik hopen dat hij een *knip* Hoe dom kan je zijn...Napo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:50:
[...]
Zoals altijd met scheenbeschermers in een kindermaat.
Dat wensen we een ander niet toe, het is zijn keus
[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 06-09-2019 21:34 ]
Volgens mij komt deze vraag echt iedere interland weer langs.Terranova schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:49:
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dat Dumfries bij bal bezit zo ver naar voren staat is wel logisch.
Verdedigend heb je er niet zo veel aan, dus als hij te laat terug is maakt het niets uit
Verdedigend heb je er niet zo veel aan, dus als hij te laat terug is maakt het niets uit
Geen VAR, begrijpelijk. Dit gaat natuurlijk niet om het grote geld dus irrelevant. De VAR is er niet voor de sport. 
of ben ik nu te cynisch?
of ben ik nu te cynisch?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh dat zal best, ik blijf het mij verbazen hoe dom die jongen kan zijn. Je krijgt echt niet alleen schoppen op het onderste gedeelte van je been. Maarja hoge sokken vind hij vast niet mooi staanShabbaman schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:52:
[...]
Volgens mij komt deze vraag echt iedere interland weer langs.
Kakke!
Dat ging wel weer makkelijk.
Goed opgelet Promes!
Dat ging wel weer makkelijk.
Goed opgelet Promes!
[ Voor 82% gewijzigd door Vos op 06-09-2019 20:55 ]
Nou da's één.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
UEFA zal wel krap bij kas zitten.Gonadan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:53:
Geen VAR, begrijpelijk. Dit gaat natuurlijk niet om het grote geld dus irrelevant. De VAR is er niet voor de sport.
of ben ik nu te cynisch?
maar inderdaad, belachelijk dat er geen VAR is.
ps. gaat een ruk avond worden.
Onderdeel van het tactische plan van Koeman.
XXXVI
Waardeloze redding ook van Cillissen...
Dit was geen buitenspel hoor, gewoon goed weggelopen. Effectiviteit, heel Europa is er goed in, behalve 1 landje...
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
[Streamable: vlc-record-2019-09-06-20h55m05s-NPO 1 HD-]
https://streamable.com/6dfky
1-0 van de Duitsers.
https://streamable.com/6dfky
1-0 van de Duitsers.
Gaat erg worden wanneer Dumfries aanvallend ook niets toevoegd.
Hij schiet vanaf 4/5 meter recht op hem. Wat had hij kunnen doen?FreakNL schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:56:
Een topkeeper ziet er in ieder geval niet zo uit. Het schot was namelijk ook waardeloos...
Die voorzet van Dumfries, verdedigen kan hij niet maar aanvallen ook zeker niet. Niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen maar Veltman is echt beter 
Inderdaad, maar als Zoet je 2e doelman is dan is er geen alternatief.FreakNL schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:56:
XXXVI
Een handstand, zijn tong uitsteken, knipperen met zijn ogen, en ga zo maar door.Vos schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:57:
[...]
Hij schiet vanaf 2/3 meter recht op hem. Wat had hij kunnen doen?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Loopt wel los dit. Tijd zat.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ja voor de 2-0 of 3-0Quad schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:59:
Loopt wel los dit. Tijd zat.
Hoe is dit een overtreding? Gnabry staat op de Jong, niet andersom
Was gewoon rood voor die DuitserExocet schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:00:
Haha, en een vrije trap tegen. Was dus andersom
Die Dumfries staat zo hoog dat ie amper aanspeelbaar is?
XXXVI
En dat is zoals we het willen. Dan kan hij ook geen bal verlies hebbenephymerous schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:03:
En daarom De Roon steeds de bal... En die kan juist niet voetballen.ephymerous schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:03:
De opstelling oogt erg rommelig. Dumfries staat inmiddels linksvoor en de Roon linksachter. Babel in de spits, Frenkie op linksvoor en Bind op linksback. Zo’n beetje niemand op zijn natuurlijke positie...
Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!
Wel grappig dat Duitsland met GER (Germany) staat aangeduid en Nederland als NED (op zijn Nederlands).
Is dat puur de voorkeur van de voetbalbond? Tweetalig (en dan niet eens de moedertaal) is wat inconsistent.
Is dat puur de voorkeur van de voetbalbond? Tweetalig (en dan niet eens de moedertaal) is wat inconsistent.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Was en nou niks beters dan De Room en Babel?
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Huh welke pot kijk jij? Of weet je het verschil tussen links en rechts niet?BeToBe schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:05:
De opstelling oogt erg rommelig. Dumfries staat inmiddels linksvoor en de Roon linksachter. Babel in de spits, Frenkie op linksvoor en Bind op linksback. Zo’n beetje niemand op zijn natuurlijke positie...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.