"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Gewoon haar blind verven en verkopen aan Real voor 50mln.OPSLAGHOND schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:08:
Willem II problemen met rechtsbacks?
Ik weet er nog wel eentje die te koop is voor weinig;
#doeidoei_Mazraoui
Hallo, ik ben Donny en speel graag op het middenveld.
En Vitesse naait mijn poule
[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 01-09-2019 18:38 ]
Hij ging er niet in hèLeon Zwiers schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:38:
Ruime halve minuut na de 5 minuten en dan nog een vrije trap geven. Naaihuis
[ Voor 9% gewijzigd door OPSLAGHOND op 01-09-2019 19:01 . Reden: "-tjes vergeten ... ]
Dus wat je wilt zeggen is dat ik de uitslag goed heb ingevuld maar dat de 2 clubs hebben vals gespeeld?Leon Zwiers schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:40:
Wat een zaadpot weer van Feyenoord.
Gelijkspel was terecht geweest. Komen we goed weg.
[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 01-09-2019 18:41 ]
JazekerDeadsy schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:41:
[...]
Dus wat je wilt zeggen is dat ik de uitslag goed heb ingevuld maar dat de 2 clubs hebben vals gespeeld?
Op zich waar hoor. Maar Feyenoord-Sparta hadden we gewoon moeten winnen en dan had alles er al anders uit gezien.Leon Zwiers schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:40:
Wat een zaadpot weer van Feyenoord.
Gelijkspel was terecht geweest. Komen we goed weg.
Wat meteen dus het probleem is: Er word, zelfs als er wel overwicht is, veel te weinig gescoord, waardoor je dat soort dingen krijgt.
Yup. En er schijnt na de aankoop van Senesi geen geld meer te zijn voor een spits. Hopen maar dat Jorgensen heel heel snel fit wordt. Gelukkig even interlanbdbreakPWM schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:03:
[...]
Op zich waar hoor. Maar Feyenoord-Sparta hadden we gewoon moeten winnen en dan had alles er al anders uit gezien.
Wat meteen dus het probleem is: Er word, zelfs als er wel overwicht is, veel te weinig gescoord, waardoor je dat soort dingen krijgt.
Willem II was koploper heDoeEensGek schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:06:
En dan zend nos gelijk als eerste de samenvatting van die 'zaadpot' uit.
[ Voor 96% gewijzigd door Superkiwi op 01-09-2019 19:29 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Als je zo vooringenomen gaat zitten oreren dan ondermijn je gewoon de geloofwaardig van de arbitrage en ontwikkelingen zoals de VAR. Royeren die stemmingmaker.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nooit bij stilgestaan, mijn welgemeende excuses.
@Gonadan Dat commentaar wordt toch achteraf ingesproken?
Hij is de enige spits die we hebben op jeugdspeler Bannis na.OPSLAGHOND schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:13:
Jullie hebben wel héél véél hoop op Jörgensen als zogenaamde killer, als die een Dolbergje doet is alles om zeep.
Feyenoord speelt beter met een Jorgensen die een bal vast kan houden. Hierdoor kunnen andere spelers ook gevaarlijker worden.
Inderdaad, zat ook met verbazing te luisteren naar de stelligheid, terwijl het toch eerder bijna zonder twijfel een penalty was.Gonadan schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:00:
Wie was die klunshark die bij Ajax commentaar gaf? Die had bij voorbaat al bedacht dat de VAR onzinnig bezig was en dat het al vreemd was dat de scheids ging kijken, laat staan zijn beslissing herzien.
Als je zo vooringenomen gaat zitten oreren dan ondermijn je gewoon de geloofwaardig van de arbitrage en ontwikkelingen zoals de VAR. Royeren die stemmingmaker.
Zou goed kunnen, maar dat zou het nog erger maken. Dan heb je dus alle kans om er wat genuanceerds onder te plakken en kies je er bewust voor om je eigen waarheid te creëren.DoeEensGek schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:07:
@Gonadan Dat commentaar wordt toch achteraf ingesproken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tegenstanders Ajax;
- Chelsea gelijk met 2 - 2 tegen Sheffield United. (1 eigen doelpunt van Chelsea)
- Valencia wint met 2 - 0 tegen Mallorca. (2 penalty's)
- Lille verloor met 1 - 0 tegen Reims. (rode kaart)
Tegenstanders AZ;
- Manchester United gelijk met 1 - 1 tegen Southampton. (rode kaart in de 73e minuut voor de tegenstander)
- Partizan gelijk met 1 - 1 tegen Bačka Topola. (0 - 1 voor de tegenstander in de 1e minuut)
- *** Astana tegen Oqjetpes FK Kökşetaw is uitgesteld. ***
Tegenstanders Feyenoord;
- Rangers verloor met 0 - 2 tegen Celtic. (rode kaart)
- Porto wint met 3 - 0 voor tegen Vítoria. (rode kaart in de 1e minuut voor de tegenstander)
- Young Boys gelijk met 2 - 2 tegen Luzern. (rode kaart)
Tegenstanders PSV;
- Sporting verloor met 2 - 3 tegen Rio Ave. (rode kaart)
- Lask Linz verloor met 0 - 1 tegen Wolfsberger.
- Rosenborg gelijk met 1 - 1 tegen Vålerenga. (rode kaart)
[ Voor 25% gewijzigd door OPSLAGHOND op 15-09-2019 13:57 ]
Mwa, hij blokte hem al met zijn been, waarmee hij het directe gevaar al weggehaald had toch? Geel lijkt me terecht.toolkist schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:36:
Blom toch, dit is gewoon rood wegens verhinderen kans doorgebroken speler. Hoe ongelukkig dit hands ook is.
Edit: dit krijg je van dat laffe, ongeconcentreerde spel.
[ Voor 8% gewijzigd door ElPaco op 01-09-2019 20:45 ]
Jij denkt niet dat hij de bal dan weer had gehad?ElPaco schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:43:
[...]
Mwa, hij blokte hem al met zijn been, waarmee hij het directe gevaar al weggehaald had toch? Geel lijkt me terecht.
Hij 'blokte' de bal alleen stuiterde die vervolgens over hem heen richting goal, als z'n arm daar niet was geweest. Ik begrijp echt niet hoe je daar dan geel voor geeft en de VAR niet ingrijpt. Hoe duidelijk wil je het ongeoorloofd verhinderen van een speler die alleen op de keeper af gaat hebben?ElPaco schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:43:
[...]
Mwa, hij blokte hem al met zijn been, waarmee hij het directe gevaar al weggehaald had toch? Geel lijkt me terecht.
toolkist schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:00:
[...]
Hij 'blokte' de bal alleen stuiterde die vervolgens over hem heen richting goal, als z'n arm daar niet was geweest. Ik begrijp echt niet hoe je daar dan geel voor geeft en de VAR niet ingrijpt. Hoe duidelijk wil je het ongeoorloofd verhinderen van een speler die alleen op de keeper af gaat hebben?
Ik zag niet waar hij heen stuiterde. Als het wel richting doel was dan had het rood moeten zijn.Mapro schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:54:
[...]
Jij denkt niet dat hij de bal dan weer had gehad?
Was trouwens buiten de 16 @OPSLAGHOND
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Toen speelde ze zeker voor het laatst tegen elkaarST10©DE schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:08:
Ik lees net ergens dat PSV sinds 2009 niet meer gewonnen heeft bij RKC.... Angstgegner
Float like a butterfly, sting like a bee.
Lastige situatie ...toolkist schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:07:
Was erbuiten, hij gaf een vrije trap en geel. Wat dus rood had moeten zijn.
Ehmm, goed punt, even checken...Martinusz schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:10:
[...]
Toen speelde ze zeker voor het laatst tegen elkaar
--edit
Nope, ze hebben nog drie seizoenen eredivisie gespeeld na 2009
[ Voor 15% gewijzigd door ST10©DE op 01-09-2019 21:14 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Niet fit (om een hele westrijd te spelen)Deadsy schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:13:
Is die Lato nog steeds niet fit of is hij gehuurd voor de bank?
Wow, zou na al die tijd toch niet mogen.
Of heeft hij in de zomer gewoon de hele dag niets gedaan
magisch. het briefje tegen rkcOPSLAGHOND schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:43:
Briefje rond in de 86e minuut bij een 1 - 3 voorsprong?
Misschien wil Mark zeker weten dat hij voorin mag zitten in de bus?
"Ga allemaal eens lekker douchen, ik (Mark) zit toch voorin!"
Ja want stel dat RKC opeens 2 goals maakt. vind het gewoon sneu overkomen.OPSLAGHOND schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:49:
Gebaar dan dat ze even moeten komen, nu mogen ze als schoolkinderen rondgaan met een briefje ...
Geeft ook aan dat er geen leider in het veld staat.
maar ik heb wel een tattoo in mijn nek broMartinusz schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:09:
Lol zit studio sport ff terug te kijken nu, wat is dat voor droeftoeter joh die Karsdorpbeetje te hoog in zijn bol die jongen.
Dat mag ook niet want die staat aan de kant.Deadsy schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:56:
Geeft ook aan dat er geen leider in het veld staat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is inhoudelijk exact wat ik tijdens de uitzending zei... ontzettende stemmingmakerij.Gonadan schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:00:
Wie was die klunshark die bij Ajax commentaar gaf? Die had bij voorbaat al bedacht dat de VAR onzinnig bezig was en dat het al vreemd was dat de scheids ging kijken, laat staan zijn beslissing herzien.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Uitgaande transfers:
Matthijs de Ligt (Juventus) – € 85,5 miljoen
Frenkie de Jong (Barcelona) – € 75 miljoen (kan met bonussen oplopen tot 86 miljoen)
Kasper Dolberg (Nice) – € 20,5 miljoen
Maximilian Wöber (Sevilla) – € 10,5 miljoen
Rasmus Kristensen (Salzburg) – € 5 miljoen
Daley Singkraven (Leverkusen) – € 5 miljoen
Dani de Wit (AZ) – € 2 miljoen
Lasse Schöne (Genoa) – € 1,5 miljoen
Václav Černý (FC Utrecht) – € 0,7 miljoen
Inkomende transfers:
Quincy Promes (Sevilla FC) - €15,7 miljoen
Edson Álvarez (CF América) - €15 miljoen
Razvan Marin (Standard Luik) - € 12,5 miljoen
Lisandro Martínez (Defensa) - € 7 miljoen
Kik Pierie (Heerenveen) - € 5 miljoen
Kjell Scherpen (Emmen) - € 1,5 miljoen
Bruno Varela (Benfica) - huur
Blijf de inkomende transfers, kijkende naar de uitgaande transfers, totaal in onbalans voor een club wat aansluiting zoekt met de top van Europa en het liefst wil overwinteren in de CL.
Natuurlijk haal je geen één-op-één vervangers voor De Ligt en De Jong, maar een creatieve middenvelder met Europese ervaring moet toch mogelijk zijn? En een waardige spits die wel twee keer in de week 90 minuten zou kunnen maken ook? Ajax zou, in mijn ogen vanwege de ambitie en het kapitaal op de bank elk seizoen moeten verrassen met een toptransfer.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Klinkt als dat de beleidsbepalers zich aardig aan het verrijken zijn. Waar blijft al dat geld?Han schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:48:
Noem mij maar een verwent kreng, maar ik vind dat Ajax zich slecht heeft gemanifesteerd op de transfermarkt. Over de uitgaande transfers uiteraard geen klagen (ruim 200 miljoen aan inkomsten) maar weinig tot niks qua versterkingen, enkel spelers die het zouden kunnen worden. Geen topper die de selectie komt versterken. Ik had serieus minimaal op een goede spits gehoopt, helemaal na het vertrek van Dolberg. Waar in de afgelopen jaren de fans nog werden verwent met spelers als Ziyech, Blind en een Tadic moeten we het dit seizoen doen met Promes.
Uitgaande transfers:
Frenkie de Jong (Barcelona) – € 75 miljoen (kan met bonussen oplopen tot 86 miljoen)
Inkomende transfers:
Blijf de inkomende transfers, kijkende naar de uitgaande transfers, totaal in onbalans voor een club wat aansluiting zoekt met de top van Europa en het liefst wil overwinteren in de CL.
Natuurlijk haal je geen één-op-één vervangers voor De Ligt en De Jong, maar een creatieve middenvelder met Europese ervaring moet toch mogelijk zijn? En een waardige spits die wel twee keer in de week 90 minuten zou kunnen maken ook? Ajax zou, in mijn ogen vanwege de ambitie en het kapitaal op de bank elk seizoen moeten verrassen met een toptransfer.
Mwa, vergeet niet dat bijna alle top spelers van afgelopen seizoen zijn gebleven (verlengd), denk dat niemand dat paar maanden terug gedacht had.Han schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:48:
Noem mij maar een verwent kreng, maar ik vind dat Ajax zich slecht heeft gemanifesteerd op de transfermarkt. Over de uitgaande transfers uiteraard geen klagen (ruim 200 miljoen aan inkomsten) maar weinig tot niks qua versterkingen, enkel spelers die het zouden kunnen worden. Geen topper die de selectie komt versterken. Ik had serieus minimaal op een goede spits gehoopt, helemaal na het vertrek van Dolberg. Waar in de afgelopen jaren de fans nog werden verwent met spelers als Ziyech, Blind en een Tadic moeten we het dit seizoen doen met Promes.
Uitgaande transfers:
Inkomende transfers:
Van de aankopen vind ik Kik en Kjell redelijk overbodig, die gaan niet spelen dit seizoen denk ik.
Maar Martinez is toch echt een goede aankoop gebleken, Alvarez nog niet veel gespeeld, maar die kan mij ook wel bekoren. Promes moet nog even loskomen en Marin moet de zenuwen uit zijn lijf zien te krijgen.
Ik vind Promes + Alvarez wel top aankopen, zijn toch internationals. Martinez bleek ook een schot in de roos, dat weet je natuurlijk niet van te voren.
Qua spits is het wel lastig denk ik, wie moet je in vredesnaam halen, die genoegen neemt met de bank, of zo goed is dat ie Tadic of Huntelaar uit de spits houdt (en die bij Ajax wilt spelen). Het is toch een soort derde back-up dan, zie die maar eens te vinden. Die Traore kan prima als derde back-up dienen denk ik, Ten Hag zal toch voor Tadic/Huntelaar desnoods Promes kiezen in de spits en daarna pas kijken naar een ander mochten al deze niet kunnen spelen.
@Vincent Dave dat kan niet zomaar in een beursgenoteerd bedrijf hoor
Prima, laat iemand dan maar in de papieren duiken.Martinusz schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:08:
[...]
@Vincent Dave dat kan niet zomaar in een beursgenoteerd bedrijf hoor
Dat er geen spits is aangetrokken vind ik ook wel erg jammer, en Promes vind ik nog niet dé aankoop zoals Tadic van vorig seizoen. Maar over het algemeen vind ik de aankopen toch redelijk goed, en hebben we met de contractverleningen van Tadic, Ziyech en Neres toch een leegloop weten te voorkomen.Han schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:48:
Uitgaande transfers:
Inkomende transfers:
De Ligt en De Jong zijn niet 1 op 1 te vervangen, Marin en Donny samen op het middenveld lijkt het niet te zijn. Maar Ten Hag heeft toch goed vervangen door wel iets controlerender te spelen, maar geef hem eens ongelijk! Die gatenkaas van de eerste wedstrijden wil je toch niet meer hebben of wel?
Is de tranfserwindow nu gesloten in Nederland? Vandaag is het deadline day! Dus wie weet komt er nog een pareltje uit Marc zijn hoed
En ja wat ben jij een verwend nest zeg
Heeft Valentijn D. elke maandag een column? Ik ben benieuwd wat ie over het kritiek op hem zal zeggen
Justin Kluivert is opgeroepen als vervanger voor Steven Bergwijn, ik heb gisteren Lazio Roma - AS Roma gekeken, maar zoveel indruk maakte hij ook weer niet. Erg ontzichtbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 02-09-2019 09:34 ]
In de club. Denk je dat Overmars en Van de Sar elke vrijdagmiddag met een zak geld naar huis gaan?Vincent Dave schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:02:
[...]
Klinkt als dat de beleidsbepalers zich aardig aan het verrijken zijn. Waar blijft al dat geld?
Ga je gang, zou ik zeggen. Zo ingewikkeld zijn jaarverslagen nou ook weer niet.Vincent Dave schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:17:
[...]
Prima, laat iemand dan maar in de papieren duiken.
[ Voor 29% gewijzigd door Koppensneller op 02-09-2019 09:28 ]
Nee, dit seizoen moeten jullie het doen met Ziyech, Blind, Tadic en Promes.Han schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:48:
. Waar in de afgelopen jaren de fans nog werden verwent met spelers als Ziyech, Blind en een Tadic moeten we het dit seizoen doen met Promes.
Ik vind het raar om te focussen op die transfers, het gaat m.i. toch om wat er op het veld staat. En ik vind de selectie van Ajax behoorlijk op niveau. Ziyech binnenhouden vind ik nuttiger beleid dan 30 miljoen aftikken voor een creatieve middenvelder met Europese ervaring. Een spits erbij zou kunnen, maar Dolberg was niet voor niets derde spits. Ten Hag stelt liever Huntelaar of Tadic op. Maar wie weet verlost Overmars Barcelona vandaag nog van Suarez...Blijf de inkomende transfers, kijkende naar de uitgaande transfers, totaal in onbalans voor een club wat aansluiting zoekt met de top van Europa en het liefst wil overwinteren in de CL.
Regeren is vooruitschuiven
zijn populariteit bij ajax-fans en in NL in het algemeen daargelaten, die "toptransfer" van deze zomer, is Promes. Wel vergelijkbaar met Tadic vorig jaar, international, speelt bij een subtopper uit Spanje. Was 2,3 jaar geleden ondenkbaar dat zo'n speler naar Ajax zou komen.Han schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:48:
Uitgaande transfers:
Inkomende transfers:
Ik ben het met je eens dat er een spits had moeten komen, maar ik vind verder het beleid op zich goed. Met alvarez wordt toch ook een international gehaald, en met Marin hebben ze een beetje pech gehad (tot nu toe), maar die had in principe ook wat meer ervaring moeten brengen.
Daarnaast: Een groot deel van het geld waar het nu om gaat, is ook gaan zitten in het verlengen van contracten. Mijn inziens is de belangrijkste "transfer" van deze zomer dan ook het aanblijven van Tadic, Ziyech, Onana, Tagliafico, vd Beek (nog een paar uur duimen),
[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 02-09-2019 09:35 ]
Verwijderd
Op korte termijn kan Ajax natuurlijk het veld volstoppen met vedettes, zoals bijvoorbeeld Turkse en Russische topclubs doen.
De opleiding moet echter gewoon centraal blijven staan. Bij welke club in Europa van dit niveau zou een Dest zoveel kansen krijgen?
Door talenten i.p.v. 2 jaar 3 of 4 jaar te houden selecteer je vanzelf door, omdat spelers een stap omhoog willen. De grote clubs houden vaak vast aan sterspelers die vaak niet eens altijd presteren.
Stengs oproepen als vervanger was een betere optie geweest.Qu3st schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:24:
[...]
Justin Kluivert is opgeroepen als vervanger voor Steven Bergwijn, ik heb gisteren Lazio Roma - AS Roma gekeken, maar zoveel indruk maakte hij ook weer niet. Erg ontzichtbaar.
Ik vind het niet heel gek dat Ajax slechts een kleine 60 miljoen heeft geïnvesteerd in transfers. Had wel gehoopt dat de spelers er meteen hadden gestaan. Promes schijnt gisteren goed gespeeld te hebben, maar eerder in het seizoen was hij zijn 15 miljoen nog niet waard. Er is niet 1 goede, ervaren speler gehaald die er meteen staat. Inderdaad meer potentiële toppers die ook miskopen kunnen blijken te zijn.
Je zet het al tussen aanhalingstekens, en dat zegt genoeg, het is niet te vergelijken met Tadic. Tadic is meer een leider dan Promes, werkt harder en heeft veel meer scorend vermogen. Nog steeds knap dat Ajax hem weet te strikken, maar het bestempelen als top is nog lang niet zo. Laat hem maar eerst een basisplaats zien te veroveren. Hij heeft geluk dat Neres niet echt in vorm lijkt.KingKoning schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:34:
[...]
zijn populariteit bij ajax-fans en in NL in het algemeen daargelaten, die "toptransfer" van deze zomer, is Promes. Wel vergelijkbaar met Tadic vorig jaar, international, speelt bij een subtopper uit Spanje. Was 2,3 jaar geleden ondenkbaar dat zo'n speler naar Ajax zou komen.
Verwijderd
Qua vorm misschien wel.dutchgio schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:53:
[...]
Stengs oproepen als vervanger was een betere optie geweest.
Echter is Kluivert ook iemand die buitenom gaat en Stengs iemand die liever naar binnen trekt. Aangezien ik Babel op links verwacht ga je dan echt trechtervoetbal krijgen.
Heb de wedstrijd niet gezien, maar staat wel 2 maal in de basis bij Roma.
Je denkt nu ouderwets in drie spitsen met twee man op de vleugel. Maar zo wordt er helemaal niet meer gespeeld door Oranje, door Ajax ook niet meer overigens. Je ziet dat spelers als Berghuis, Ziyech en Bergwijn juist bewust al naar binnen gaan staan. De backs houden het veld in het moderne voetbal breed.Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:00:
[...]
Qua vorm misschien wel.
Echter is Kluivert ook iemand die buitenom gaat en Stengs iemand die liever naar binnen trekt. Aangezien ik Babel op links verwacht ga je dan echt trechtervoetbal krijgen.
Tadic: 4 wedstrijden in de eredivisie , 4 doelpunten en 4 assists.Qu3st schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:59:
[...]
Je zet het al tussen aanhalingstekens, en dat zegt genoeg, het is niet te vergelijken met Tadic. Tadic is meer een leider dan Promes, werkt harder en heeft veel meer scorend vermogen. Nog steeds knap dat Ajax hem weet te strikken, maar het bestempelen als top is nog lang niet zo. Laat hem maar eerst een basisplaats zien te veroveren. Hij heeft geluk dat Neres niet echt in vorm lijkt.
En wie waren het bij Vitesse - AZ?toolkist schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:35:
Goh, blijkbaar is Bax niet alleen ongeschikt als scheids (Groningen-Twente) maar ook als VAR (bij ADO-VVV). Ben benieuwd hoe lang die gast nog aan mag klooien.
Die pingel was toch 100% schwalbe?
maar toch, zon speler was ondenkbaar 2 a 3 jaar geleden. Ik verwacht niet per se elk jaar een Tadic, zeker niet als je dat soort spelers weet vast te houden. Mijn insziens is het vasthouden van Ziyech, Tadic, Neres, Tagliafico de belangrijkste winst van deze zomer. En ook daar is gewoon geld in gaan zitten.Qu3st schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:59:
[...]
Je zet het al tussen aanhalingstekens, en dat zegt genoeg, het is niet te vergelijken met Tadic. Tadic is meer een leider dan Promes, werkt harder en heeft veel meer scorend vermogen. Nog steeds knap dat Ajax hem weet te strikken, maar het bestempelen als top is nog lang niet zo. Laat hem maar eerst een basisplaats zien te veroveren. Hij heeft geluk dat Neres niet echt in vorm lijkt.
Ik denk dat het, ondanks de veranderingen in salarisbeleid, lastig zal blijven om spelers te lokken. Misschien niet zo zeer dat Ajax niet interessant, maar vooral de Eredivisie. Je hoort het ook van Ziyech gister, het niveau is gewoon niet hoog genoeg.
Die contracten waren de 'Tadic' van dit seizoen, dat het niet denkbaar was 2 jaar geleden heeft natuurlijk ook te maken met de positie van Ajax. Dat ze zich Europees gezien, aan een beste opmars bezig zijn geweest. En dan ook nog een redelijk salaris klaar ligt voor zulke spelers helpt ook wel mee.KingKoning schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:48:
[...]
maar toch, zon speler was ondenkbaar 2 a 3 jaar geleden. Ik verwacht niet per se elk jaar een Tadic, zeker niet als je dat soort spelers weet vast te houden. Mijn insziens is het vasthouden van Ziyech, Tadic, Neres, Tagliafico de belangrijkste winst van deze zomer. En ook daar is gewoon geld in gaan zitten.
Ik denk dat het, ondanks de veranderingen in salarisbeleid, lastig zal blijven om spelers te lokken. Misschien niet zo zeer dat Ajax niet interessant, maar vooral de Eredivisie. Je hoort het ook van Ziyech gister, het niveau is gewoon niet hoog genoeg.
Verwijderd
Nee, helemaal niet.D-e-n schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:12:
[...]
Je denkt nu ouderwets in drie spitsen met twee man op de vleugel. Maar zo wordt er helemaal niet meer gespeeld door Oranje, door Ajax ook niet meer overigens. Je ziet dat spelers als Berghuis, Ziyech en Bergwijn juist bewust al naar binnen gaan staan. De backs houden het veld in het moderne voetbal breed.
Ik kijk naar type spelers. Kluivert lijkt meer op Bergwijn dan een Stengs.
Uitwedstrijden zijn vaak veel verder (trein, vliegtuig), meer druk als je als ster wordt gehaald. Compleet andere speelstijl dan in NL. Andere interactie met het publiek (zie je Donny in het uitvak staan bij RM?). Door brede selecties met veel sterren is er meer competitie en zit je vaker op de bank (kan ook ten kosten gaan van je carrière als international). Ajax heeft nu (weer) de naam aantrekkelijk voetbal te spelen en is in Europa een underdog. Ik kan me best voorstellen dat je als Tadic of Ziyech je heel comfortabel voelt bij Ajax en daardoor beter presteert. En Nederland is zo'n gek land nog niet om in te wonen. Tadic heeft ook nog eens 3 kinderen, bij Ajax ben je zelfs met een uitwedstrijd aan de andere kant van het land op tijd thuis om op zondagavond studio sport te kijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Erapaz op 02-09-2019 11:15 ]
Kluivert lijkt in niks op Bergwijn. Bergwijn is geen specifieke buitenspeler die erlangs gaat, waar Kluivert dat met zijn snelheid wel is.Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:08:
[...]
Nee, helemaal niet.
Ik kijk naar type spelers. Kluivert lijkt meer op Bergwijn dan een Stengs.
Iemand anders nog leuke/interessante geruchten gezien die (indirect) betrekking hebben op Nederlandse clubs? Want vind het verder redelijk tegenvallen vergeleken met andere jaren, maar misschien komt dat doordat er een weekend tussen heeft gezeten.
Verwijderd
Bergwijn is ook razendsnel he. Dat hij nu op de 10 speelt betekent niet dat hij opeens een spelverdeler is.D-e-n schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:35:
[...]
Kluivert lijkt in niks op Bergwijn. Bergwijn is geen specifieke buitenspeler die erlangs gaat, waar Kluivert dat met zijn snelheid wel is.
Hij moet het vooral van zijn snelheid en zijn acties hebben en daarom speelt hij. Niet omdat hij het creatieve brein is ( a la Ziyech en Stengs)
Overmars neemt nu echt niet meer op als Real belt, of hoogstens om nee te zeggen.Pompi schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:02:
Er zijn geruchten dat Bruno Fernandes vandaag naar Real Madrid gaat, dit kan zowel voor Ajax als PSV goed nieuws zijn. Want dat betekend dan dat Donny bijna zeker blijft en dat Sporting Portugal mogelijk 3 a 4 van hun beste spelers in deze transferperiode is kwijt geraakt en PSV daar mogelijk gebruik van kan maken in de Europa League. Verder verkoopt Valencia mogelijk nog hun beste aanvaller aan Atletico, wat best kan schelen voor de kansen van Ajax.
Iemand anders nog leuke/interessante geruchten gezien die (indirect) betrekking hebben op Nederlandse clubs? Want vind het verder redelijk tegenvallen vergeleken met andere jaren, maar misschien komt dat doordat er een weekend tussen heeft gezeten.
Bergwijn vult een positie rechts of links voorin veel centraler in. Ik zie Stengs dat ook wel doen, Kluivert niet. Wie weet heeft hij zich wel ontwikkeld maar Kluivert was bij Ajax toch meer het mannetje dat vooral zelf de back opzocht.Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:08:
[...]
Bergwijn is ook razendsnel he. Dat hij nu op de 10 speelt betekent niet dat hij opeens een spelverdeler is.
Hij moet het vooral van zijn snelheid en zijn acties hebben en daarom speelt hij. Niet omdat hij het creatieve brein is ( a la Ziyech en Stengs)
Er zijn inmiddels zat verdedigers gehaald. Scorend vermogen next! Het zou wel helpen als mensen fitter zijn. Opzich is er nu een elftal dat met speels gemak 3e moet kunnen worden nu de pijnpunten aangepakt zijn.toolkist schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:22:
Feyenoord wil nu 6 tot 8m neerleggen voor Senesi waardoor er geen geld meer zou zijn voor een spits. Kunnen ze dan niet beter kijken of Hoedt interesse heeft? Schijnbaar is Antwerp met hem bezig voor een huur met optie tot koop, lijkt me sterk dat hij voor hun kiest als Feyenoord zich zou melden. Jaartje huren met die optie en je hebt nu miljoenen over om een spits te halen. Ik vond Hoedt in zijn AZ tijd in ieder geval een prima verdediger en hij heeft bij Lazio toch ook redelijk wat gespeeld.
Jammer alleen dat de helft niet fit is
Moet Ajax dan de filosofie in zijn geheel overboord gooien? Ik vind het wel gezond dat ze kijken naar wat nodig is en niet gewoon gaan uitgeven zoals de rijkere clubs doen. Bij mijn weten streven ze nog steeds een balans na waarbij ze veel relatief jonge spelers willen laten ontwikkelen.Han schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:48:
Voor hetzelfde geld zien we Promes over een jaar wel als missing link.
Tadic en Blind werden in eerste instantie ook met behoorlijk wat scepsis onthaald, waarbij de nadruk met name lag op hoeveel geld Ajax nu precies weggooide. Nu weet ik wel dat een groot deel van die meningen gevoed werden door afgunst, maar het werd toen echt nog niet gezien als de topaankopen zoals we het nu zien. Achteraf blijkt het de sleutel geweest te zijn, maar daar durfden we toch nog niet eens van te dromen.Natuurlijk haal je geen één-op-één vervangers voor De Ligt en De Jong, maar een creatieve middenvelder met Europese ervaring moet toch mogelijk zijn? En een waardige spits die wel twee keer in de week 90 minuten zou kunnen maken ook? Ajax zou, in mijn ogen vanwege de ambitie en het kapitaal op de bank elk seizoen moeten verrassen met een toptransfer.
Dat was voor een Tadic of Blind niet anders. Pas vanaf het moment dat je ze opstelt kunnen ze er staan. Een Martinez doet het echt niet verkeerd en ook een Álvarez staat er feitelijk ook meteen zodra hij eindelijk mag. Promes schijnt niet verkeerd gespeeld te hebben en wie zegt dat hij niet meteen belangrijk was geweest als hij wel eerder gebracht was?Erapaz schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:55:
Er is niet 1 goede, ervaren speler gehaald die er meteen staat. Inderdaad meer potentiële toppers die ook miskopen kunnen blijken te zijn.
Het blijft altijd lastig. Van Tadic wisten ook velen te vertellen dat hij er geen kloot van kon toen hij gehaald werd en Blind was ook maar middelmaat. Achteraf is alles makkelijker.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Edson Alvarez..Erapaz schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:55:
Er is niet 1 goede, ervaren speler gehaald die er meteen staat.
je bent een verwend kreng.Han schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:48:
Er moeten ook plekken voor de jeugd over blijven. En Ziyech, Neres, Tadic zijn gebleven.
De Jong en De Ligt perfect vervangen bestaat niet. Niet voor niets dat alle grote clubs hun wilden hebben en er veel geld voor over hadden.
Ajax moet wel Ajax blijven en de jeugd een kans blijven geven.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.