Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 157 Laatste
Acties:
  • 253.260 views

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:49
Curva schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

Nou leuk. Lekker een tripje naar Kazachstan en Belgrado :X
Van Kazachstan zie ik nog wel het " nadeel", van Belgrado niet. Wat is dat toch altijd, dat gezeur over dat deel van Europa, het is geen Belgische Kongo ofzo. :)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:53:
Heb eigenlijk het idee dat PSV best een gunstige loting heeft. Zitten gewoon vrij veel goeie teams in de EL en denk dat dit soort tegenstanders (muv sporting) ze beter ligt dan de oost-europese ploegen.
Ik zou inderdaad tevreden zijn, Oost Europa spreekt mij tenminste totaal niet aan qua teams.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:55
Snowdog schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:53:
Heb eigenlijk het idee dat PSV best een gunstige loting heeft. Zitten gewoon vrij veel goeie teams in de EL en denk dat dit soort tegenstanders (muv sporting) ze beter ligt dan de oost-europese ploegen.
Als je kijkt wie er nog meer in pot 1 zat, heb je met Sporting best gunstig geloot.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
Sjah schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:53:
[...]

Van Kazachstan zie ik nog wel het " nadeel", van Belgrado niet. Wat is dat toch altijd, dat gezeur over dat deel van Europa, het is geen Belgische Kongo ofzo. :)
Toch is het aan de resultaten te zien dat Nederlandse clubs het lastig hebben tegen clubs uit het oostblok.

En naar Kazachstan is het niet alleen ruim 7u vliegen, ook zit je nog eens met het tijdsverschil van 4u. Ik vind dat toch best een groot nadeel om ff heen en weer te vliegen. Je kunt beter naar Portugal of Spanje.

PSN: Curvaa_

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 22:42
Feyenoord en AZ zouden nooit leuke groepen krijgen, ze zitten in pot 3 en 4. Dan weet je dat het moeilijk word.
Maar ze hebben relatief goed geloot en overwinteren is bij beide gewoon mogelijk, maar het gaat zwaar worden.
Mazzel dat ze niet top teams uit pot 1 en 2 geloot hebben.

Als 2 van deze 3 overwinteren dan is het gewoon top.

PSV kan er voor zorgen dat het gat met Oostenrijk groter word door 2x van LASK te winnen.

Tevens hebben we geluk met de loting van Luik, denk niet dat die overwinteren.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Deadsy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:01:
Feyenoord en AZ zouden nooit leuke groepen krijgen, ze zitten in pot 3 en 4. Dan weet je dat het moeilijk word.
Maar ze hebben relatief goed geloot en overwinteren is bij beide gewoon mogelijk, maar het gaat zwaar worden.
Mazzel dat ze niet top teams uit pot 1 en 2 geloot hebben.

Als 2 van deze 3 overwinteren dan is het gewoon top.

PSV kan er voor zorgen dat het gat met Oostenrijk groter word door 2x van LASK te winnen.
LASK is saillant omdat zij Basel hebben uitgeschakeld. >:)

• Deadsy
YouTube: World's Worst Football Coach | A Bit of Fry & Laurie | BBC Comedy Gr...

Zag net deze, denk soms dat sommige spelers zo begonnen zijn.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:00
Ik zeg dat overwinteren voor een Nederlandse club gewoon erin moet zitten. Ik geef PSV daar de meeste kans voor.

• Deadsy
DoeEensGek schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:32:
Ik zeg dat overwinteren voor een Nederlandse club gewoon erin moet zitten. Ik geef PSV daar de meeste kans voor.
Vergeten we Ajax effe :)

Ajax verkoopt Dani de Wit voor ongeveer 2mln aan AZ>

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Curva schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:58:
[...]
En naar Kazachstan is het niet alleen ruim 7u vliegen, ook zit je nog eens met het tijdsverschil van 4u. Ik vind dat toch best een groot nadeel om ff heen en weer te vliegen. Je kunt beter naar Portugal of Spanje.
Maar hij heeft het over Belgrado. Dat is niet alleen dichterbij dan Lissabon, het is ook nog eens in dezelfde tijdzone als Nederland (in tegenstelling tot Portugal).

Verder wel een aardige loting voor alle drie de clubs. Lijkt me voor alledrie niet onmogelijk om minstens tweede te worden.

Regeren is vooruitschuiven

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:51
AZ heeft een leuke loting.

Die rijden straks in tanks naar het stadion in Belgrado, om ze welkom te heten in de hel van de Balkan.

Partizan is misschien wel de meest corrupte club in het Europese voetbal en heeft griezels als supporters. Ook daar loopt er regelmatig een hoge pief met een pistool te zwaaien. Dat hoort bij de cultuur daar.

AZ heeft een leuke loting, de overige ploegen hadden beter kunnen loten, maar het is nog te vroeg om daar echt iets over te zeggen.

Ik ken wel dat Partizan, en dat gaat voor de meereizende AZ supporters een hele ervaring worden. Moeten ze wel tussen het thuispubliek gaan zitten. Veilig weggestopt in het uitvak is toch een soort vakantie in een all inclusive van de Corendon.

Ik zou bijna AZ fan worden. <+:)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://files.skoften.net/images/248351/_800x449_crop_center-center_82_line/skft-31568313f6c6a785e2d30e7443bcc510.jpg

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:45
Zowel bij het ontwerp, de doorberekening als de bouw van het dak is "heel veel misgegaan", zei Erik Middelkoop van ingenieursbureau Royal HaskoningDHV op een persconferentie. Zo is in het ontwerp geen rekening gehouden met een neerwaartse belasting door wind. In de dakconstructie ontbreken elementen die de constructie hadden kunnen versterken en lasverbindingen zijn te dun uitgevoerd. Ook elders in het stadion zijn gebreken ontdekt.
Lekker is dat, hebben dus jaren lang de supporters onder een soort van guillotine met een bijna stuk draadje gezeten. Stel je eens voor dat het was gebeurd tijdens een wedstrijddag of dat het hele dak was neergegaan, alleen maar omdat sommige mensen liever geld uitspaarden. Ik zou als AZ seizoenskaarthouder zijnde de eerste maanden dat er een nieuw dak is toch niet echt lekker zitten, dus als die hier in het topic zijn: sterkte.
Voetbalclub AZ, de eigenaar van het stadion, gaat het dak niet repareren, maar voor het grootste deel vernieuwen. Tegelijkertijd wil de club het comfort verbeteren en het stadion misschien zelfs uitbreiden, zei AZ-directeur Robert Eenhoorn op de persconferentie.
Als ze het echt gaan uitbreiden dan kan het wel langer gaan duren dan de tijd die het zou kosten om alleen het dak te vervangen. Zou mij niks verbazen als ze ergens tot diep volgend seizoen van stadion naar stadion verhuizen als er weer eens niet in Den Haag gespeeld kan worden.

https://nos.nl/artikel/22...storting-al-verzwakt.html
Edit: Geen idee waarom, maar lijkt er op alsof dat de NOS het artikel heeft aangepast/terug getrokken.
Edit 2: And it's back :?. Zo te zien met een vernieuwd stukje over dat ze nog steeds niet weten hoe lang het gaat duren en dat alleen hoofdtribune dak ongemoeid blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door Pompi op 30-08-2019 17:22 ]

• Deadsy
Pompi schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:08:
[...]

Lekker is dat, hebben dus jaren lang de supporters onder een soort van guillotine met een bijna stuk draadje gezeten. Stel je eens voor dat het was gebeurd tijdens een wedstrijddag of dat het hele dak was neergegaan, alleen maar omdat sommige mensen liever geld uitspaarden. Ik zou als AZ seizoenskaarthouder zijnde de eerste maanden dat er een nieuw dak is toch niet echt lekker zitten, dus als die hier in het topic zijn: sterkte.

[...]

Als ze het echt gaan uitbreiden dan kan het wel langer gaan duren dan de tijd die het zou kosten om alleen het dak te vervangen. Zou mij niks verbazen als ze ergens tot diep volgend seizoen van stadion naar stadion verhuizen als er weer eens niet in Den Haag gespeeld kan worden.

https://nos.nl/artikel/22...storting-al-verzwakt.html
Edit: Geen idee waarom, maar lijkt er op alsof dat de NOS het artikel heeft aangepast/terug getrokken.
Edit 2: And it's back :?. Zo te zien met een vernieuwd stukje over dat ze nog steeds niet weten hoe lang het gaat duren en dat alleen hoofdtribune dak ongemoeid blijft.
Als je toch al flink wat werk en geld erin moet steken dan kun je die laatste stap om uit te breiden ook wel nemen.
Maar echt, je zult er maar gezeten hebben.

Sta er toch wel van te kijken dat het bij elke stap fout gegaan is. Het ontwerp en de uiteindelijke uitvoering.
De bouwer was dacht ik falliet maar de ontwerper zal denk ik nog gewoon bestaan? Zou voor de zekerheid maar alles laten controleren waar deze mensen hun vingers in gehad hebben.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:31:
[...]De bouwer was dacht ik falliet maar de ontwerper zal denk ik nog gewoon bestaan? Zou voor de zekerheid maar alles laten controleren waar deze mensen hun vingers in gehad hebben.
Daar zal de vrouw van de ontwerper blij mee zijn ... O-)

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:34:
[...]

Daar zal de vrouw van de ontwerper blij mee zijn ... O-)
Ja dacht al dat iemand met zoiets zou komen, maar als ik haar was zou ik me inderdaad zorgen maken, stel je voor hij heeft het huis waarin ze wonen ontworpen.

Viel me trouwens op dat de ex voetballers bij de EL en CL loting allemaal min of meer hetzelfde pak hadden, behalve dan dat het pak van Sneijder een beetje te klein was.
Zou dit vanuit de UEFA komen? En ze konden niets groters vinden op de kinder afdeling?

• Pompi
Deadsy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:31:
[...]

Als je toch al flink wat werk en geld erin moet steken dan kun je die laatste stap om uit te breiden ook wel nemen.
Maar echt, je zult er maar gezeten hebben.

Sta er toch wel van te kijken dat het bij elke stap fout gegaan is. Het ontwerp en de uiteindelijke uitvoering.
De bouwer was dacht ik falliet maar de ontwerper zal denk ik nog gewoon bestaan? Zou voor de zekerheid maar alles laten controleren waar deze mensen hun vingers in gehad hebben.
Wat dat betreft heeft FC Utrecht wel echt top gehandeld om dit niet eens af te wachten en meteen hun dak te laten checken aangezien 1 van de 2 ook bij hun verantwoordelijk was.

• Deadsy
Pompi schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:40:
[...]

Wat dat betreft heeft FC Utrecht wel echt top gehandeld om dit niet eens af te wachten en meteen hun dak te laten checken aangezien 1 van de 2 ook bij hun verantwoordelijk was.
Als ik de andere clubs was zou ik het ook gewoon laten controleren.

Is het trouwens niet verplicht dat dit soort dingen gecontroleerd worden door een andere partij?

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:40:
[...]Wat dat betreft heeft FC Utrecht wel echt top gehandeld om dit niet eens af te wachten en meteen hun dak te laten checken aangezien 1 van de 2 ook bij hun verantwoordelijk was.
Nadat het dak naar beneden kwam bij AZ?
Lijkt me eigenlijk wel logisch, al was er hier iemand die zei dat dat niet de reden was. 8)7

• Pompi
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:42:
[...]

Nadat het dak naar beneden kwam bij AZ?
Lijkt me eigenlijk wel logisch, al was er hier iemand die zei dat dat niet de reden was. 8)7
https://nos.nl/artikel/22...-mens-telt-voor-twee.html
Maar genoeg andere die het niet gedaan hebben of misschien niet gemeld hebben.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Deadsy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:47:
[...]

Zwaar, maar ik had het alternatief, de groep met Wolverhampton erger gevonden.
Wat is er zo spannend aan Wolverhampton?

Elect a clown, expect a circus.

• Deadsy
Slasher schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:48:
[...]

Wat is er zo spannend aan Wolverhampton?
Spelen pas sinds vorig seizoen weer in de PL en dank het goede beleid en de goede versterkingen van vorige zomer een EL plek weten te behalen.

Omdat ze pas sinds vorig seizoen weer in de PL spelen zaten ze slechts in pot 3 en van pot 3 is dit gewoon 1 van de clubs die je niet in je groep wilt.

Kijk maar eens naar hun selectie, die hebben vorige zomer diverse zeer leuke Portugezen gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 30-08-2019 17:55 ]

• mavaros
Na het WK in 2010 in Zuid Afrika is er een discussie losgebarsten of het wel kosher was om een sloppenwijk af te breken, want er moest een stadion komen. Deze discussie was niet, omdat de armen weggejaagd werden, maar omdat zo'n nieuw stadion voor een paar wedstrijden op een WK, erg kostbaar was.

Toen is er een idee geopperd, om opblaasbare stadions in te gaan zetten. Dat kost een schijntje en je hebt geen oeverloze discussies over mensenrechten en dat soort zaken waar ze in de voetbalwereld niet aan doen. Nooit meer iets daarover vernomen, behalve bij de Bart Smit, maar dat is een klein stadionnetje.

AZ heeft de komende tijd gewoon helemaal geen eigen stadion. Het schijnt niet alleen dat dak te zijn, dus eigenlijk is het einde stadion. Het is lief dat ADO hun stekkie afstaan, maar dat is toch anders dan in je eigen stadion voetballen.

Nu kan je redelijk eenvoudig het Olympisch stadion UEFA/FIFA geschikt maken. Het is niet ideaal, maar je hebt dan toch een soort eigen stadion. Zeker nu AZ ook nog in de poulefase van de EL zit.

Als het songfestival naar Rotjeknor kan worden gehouden, dan moet het toch ook mogelijk zijn om AZ een tijdelijk thuis te geven in Mokum.

• Pompi
mavaros schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:55:

Nu kan je redelijk eenvoudig het Olympisch stadion UEFA/FIFA geschikt maken. Het is niet ideaal, maar je hebt dan toch een soort eigen stadion. Zeker nu AZ ook nog in de poulefase van de EL zit.
Uhm... wanneer ben jij voor het laatst in het Olympische geweest? Redelijk eenvoudig gaat het echt niet zijn want dan hadden er deze zomer ook wel meer dan 7000 bij de oefenwedstrijd van Ajax aanwezig mogen zijn. Het is eigenlijk alleen nog maar een ovale betonnenhuls met houten bankjes. Die bankjes moeten dan allemaal vervangen worden door individuele stoelen en dat is nog maar het begin. Verder zit er een sportschool met direct toegang tot de sintelbaan en veld, die gaat ook niet vrijwillig dicht op wedstrijddagen aangezien dit dan zou moeten omdat er anders mensen via die toegang het veld op kunnen komen. Er zijn nog veel andere problemen te verzinnen. Nee Olympisch is leuk voor een oefenpotje hier en daar, die schaatsbaan maar voor professioneel voetbal waar supportersgroepen uit elkaar gehouden moeten worden daar is het echt totaal niet meer voor bedoeld. Leuk bedacht maar helaas is dat niet haalbaar.

Dan kan je beter iets zoals dit doen.
Afbeeldingslocatie: https://www.nussli.com/ecomaXL/files/2011_DE_airberlin-Arena-Fortuna-Dusseldorf_Rendering_01.jpg?max_h=640&crop=1020,640
The soccer matches cannot be held at the Esprit Arena, home of the soccer club, because of the Eurovision Song Contest. On January 11, the city of Dusseldorf commissioned NUSSLI with the construction of the provisional stadium for Fortuna and NUSSLI is building a fully functional interim stadium according to the guidelines of the DFB and the DFL. Construction of the 20,000 seat stadium began on January 17th and is scheduled to be completed on March 15th.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
LKunnen de wedstrijden van az gewoon niet worden uitgesteld tot het stadion weer klaar is?.l komende zomer moet az dan gewoon 17 wedstrijden afwerken. Lijkt mij niet zo'n probleem aangezien de knvb toch bereidt is vaker het programma aan te passen. *O* _O- oOo d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door groggy op 30-08-2019 18:25 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Pompi schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:08:Zo te zien met een vernieuwd stukje over dat ze nog steeds niet weten hoe lang het gaat duren en dat alleen hoofdtribune dak ongemoeid blijft.
Uiteraard. Daar zaten Scheringa en de bobo's zelf, dat dak zal vast geen gokje geweest zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 21:50

gws24

Thinking is hard!

Mwah, in principe hoeft de sloop van het dak niet super lang te duren en kan je na zeg een paar maanden weer wedstrijden spelen (Ik ga er dan even van uit dat de tribunes wel aan de eisen voldoen). Niet comfortabel voor de supporters maar het kan. Nieuwbouw kan dan in fases en zou je dus per keer een kwart van het stadion kunnen afsluiten maar dan kan er wel gespeeld worden.

Maar goed, eerst maar eens afwachten of de tribunes nog wel veilig zijn, zou mij namelijk niets verbazen als ook daar kostenbesparingen te ver zijn doorgevoerd en/of foutieve en onvolledige berekeningen zijn gedaan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:35

Shabbaman

Got love?

Die Estse vrouwen zijn toch een stuk minder dan de Leeuwinnen, ik kan me niet voorstellen dat deze wedstrijd nog spannend wordt.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Deadsy
gws24 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:36:
Mwah, in principe hoeft de sloop van het dak niet super lang te duren en kan je na zeg een paar maanden weer wedstrijden spelen (Ik ga er dan even van uit dat de tribunes wel aan de eisen voldoen). Niet comfortabel voor de supporters maar het kan. Nieuwbouw kan dan in fases en zou je dus per keer een kwart van het stadion kunnen afsluiten maar dan kan er wel gespeeld worden.

Maar goed, eerst maar eens afwachten of de tribunes nog wel veilig zijn, zou mij namelijk niets verbazen als ook daar kostenbesparingen te ver zijn doorgevoerd en/of foutieve en onvolledige berekeningen zijn gedaan.
Mochten er ook in het stadion constructie fouten zitten, dusdanig dat de tribunes onveilig zijn dan zou justitie de verantwoordelijke mensen gewoon mogen opsluiten.
Deze zouden zich niet achter een failliet bedrijf mogen verstoppen.

Blijft raar dat dingen waar Dirk iets mee te maken heeft uiteindelijk altijd mis gaan vanwege geknoei.

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:36:

Nieuw dak erop kan ook volgend jaar, dat hoeft niet per se tijdens het seizoen. Ja, vervelend als het regent maar dan moet men maar een poncho aan doen.

• mavaros
Deadsy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:08:
[...]

Mochten er ook in het stadion constructie fouten zitten, dusdanig dat de tribunes onveilig zijn dan zou justitie de verantwoordelijke mensen gewoon mogen opsluiten.
Deze zouden zich niet achter een failliet bedrijf mogen verstoppen.

Blijft raar dat dingen waar Dirk iets mee te maken heeft uiteindelijk altijd mis gaan vanwege geknoei.
Dirk heeft andere ethische normen en waarden. Ze zijn in ieder geval compleet anders dan de mijne.

Dit gaat niet een paar maanden duren. De weggewuivde geruchten over de gehele constructie gaan weer meespelen. Kijk, bij Feijenoord weet je dat het stadion meeveert. Daar moet je even aan wennen, maar je hoeft niet voor je leven te vrezen. Straks kom je als fan van AZ misschien in een onveilig stadion zonder dak terecht. Naast dat je wegwaait weet je ook niet zeker of de tribune blijft staan als men massaal begint te springen.

Ik pak hier een doemscenario, maar dit akkefietje gaat zeker langer duren dan wordt beweerd en daarom heeft AZ een ander thuishonk nodig.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 5
vrijdag
FC Emmen - PEC Zwolle 1-3 (reeds gespeeld)
zaterdag
18:30
Heerenveen - Fortuna Sittard
19:45
FC Groningen - Heracles
20:45
ADO Den Haag - VVV-Venlo
zondag
12:15
FC Twente - FC Utrecht
14:30
Sparta - Ajax
16:45
Vitesse - AZ
Willem II -Feyenoord
20:00
RKC - PSV

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 30-08-2019 22:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deadsy
mavaros schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:16:
[...]

Dirk heeft andere ethische normen en waarden. Ze zijn in ieder geval compleet anders dan de mijne.
Gelukkig maar, denk ook niet dat jij de centen en connecties hebt om uit de cel te blijven :P
Dit gaat niet een paar maanden duren. De weggewuivde geruchten over de gehele constructie gaan weer meespelen. Kijk, bij Feijenoord weet je dat het stadion meeveert. Daar moet je even aan wennen, maar je hoeft niet voor je leven te vrezen. Straks kom je als fan van AZ misschien in een onveilig stadion zonder dak terecht. Naast dat je wegwaait weet je ook niet zeker of de tribune blijft staan als men massaal begint te springen.

Ik pak hier een doemscenario, maar dit akkefietje gaat zeker langer duren dan wordt beweerd en daarom heeft AZ een ander thuishonk nodig.
Denk dat tegen de tijd dat AZ iets met het huidige stadion kan doen, dak eraf verbouwen etc dat je dan al bijna aan seizoen 2020/21 begint.

Uiteindelijk zit je gewoon met geluk 1 seizoen met pech anderhalf seizoen + zonder stadion.
Dit word een flinke klap qua inkomsten. Niet alleen kaart verkoop maar ook reclame inkomsten, skyboxen etc.

En stel je voor dat ADO en AZ volgend jaar beide Europees spelen, ja ik weet zeer onwaarschijnlijk.

Als ze nu in het stadion van AZ mochten spelen, voordat de rest van het stadion onderzocht is zou het leuk worden om te kijken wie als eerste zingt: Wie niet springt die is een ..........

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Deadsy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:26:
[...]

Gelukkig maar, denk ook niet dat jij de centen en connecties hebt om uit de cel te blijven :P

[...]

Denk dat tegen de tijd dat AZ iets met het huidige stadion kan doen, dak eraf verbouwen etc dat je dan al bijna aan seizoen 2020/21 begint.

Uiteindelijk zit je gewoon met geluk 1 seizoen met pech anderhalf seizoen + zonder stadion.
Dit word een flinke klap qua inkomsten. Niet alleen kaart verkoop maar ook reclame inkomsten, skyboxen etc.

En stel je voor dat ADO en AZ volgend jaar beide Europees spelen, ja ik weet zeer onwaarschijnlijk.

Als ze nu in het stadion van AZ mochten spelen, voordat de rest van het stadion onderzocht is zou het leuk worden om te kijken wie als eerste zingt: Wie niet springt die is een ..........
Ik zou meer vrezen voor 90 minuten lang, als die begint op Zuid voel je het op Noord al, tegen de tijd dat het halve stadion meedoet voelt dat echt heel eng de eerst keer dat je dat meemaakt. Ben echt benieuwd of alle stadions dat kunnen hebben.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:12:
[...]Ik zou meer vrezen voor 90 minuten lang, als die begint op Zuid voel je het op Noord al, tegen de tijd dat het halve stadion meedoet voelt dat echt heel eng de eerst keer dat je dat meemaakt. Ben echt benieuwd of alle stadions dat kunnen hebben.
Het zou moeten kunnen, ik denk alleen dat ik niet lang zou blijven staan als het stadion zo zou bewegen als hieronder;

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:19:
[...]

Het zou moeten kunnen, ik denk alleen dat ik niet lang zou blijven staan als het stadion zo zou bewegen als hieronder;
[YouTube: 1. FC Nürnberg - Eintracht Frankfurt - Die Tribüne bebt :-)]
Zo, dat is inderdaad wel veel erger. Overlijden op de melodie van 3x3 is 9....

@Pompi Ze hebben in het Olympisch stadion al lang geen houten bankjes meer hoor, gewoon stoeltjes in alle vakken. De reden dat er bij Ajax - Panathinaikos maar 7000 supporters waren was vanwege de vergunning. Verder zijn er genoeg evenementen waarbij de sintelbaan niet gebruikt kan worden. O.a. 2 hele winters vanwege de ijsbaan, maar ook veel concerten, Amsterdam Marathon, Ajax vrouwen, EK atletiek, etc. Het stadion heeft die evenementen ook gewoon nodig om te kunnen blijven bestaan. Het schijnt erg duur te zijn in onderhoud. De thuiswedstrijden van AZ zouden een mooie inkomstenbron zijn.

Het probleem ligt meer in de omgeving, die is niet echt geschikt meer voor grote stromen supporters. Je kunt nergens parkeren (parkeergarage eronder is altijd vol). De huizen staan vlakbij, er zijn geen toegangspoortjes, geen faciliteiten voor een uitvak en een stroom aan uitsupporters. Daar zullen ze allemaal tijdelijke voorzieningen voor moeten treffen. Maar tijdens het WK schaatsen was het vol en was het goed geregeld en ook diverse concerten met meer dan 10.000 mensen gaan goed, dus het moet wel kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 30-08-2019 22:43 ]

• DoeEensGek
Bij top oss - graafschap is ondertussen het licht uitgevallen.

• Deadsy
Erapaz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:12:
[...]

Ik zou meer vrezen voor 90 minuten lang, als die begint op Zuid voel je het op Noord al, tegen de tijd dat het halve stadion meedoet voelt dat echt heel eng de eerst keer dat je dat meemaakt. Ben echt benieuwd of alle stadions dat kunnen hebben.
Zou denk ik wel meegenomen moeten worden in het ontwerp. Want dat supporters springen is niets nieuws.

@OPSLAGHOND
Dat er wat flex is is denk ik normaal, maar wtf. Dit kan toch niet meer normaal zijn.
Net zo erg als in dat stadion in Athene.

• mavaros
Erapaz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:36:
[...]

Zo, dat is inderdaad wel veel erger. Overlijden op de melodie van 3x3 is 9....

@Pompi Ze hebben in het Olympisch stadion al lang geen houten bankjes meer hoor, gewoon stoeltjes in alle vakken. De reden dat er bij Ajax - Panathinaikos maar 7000 supporters waren was vanwege de vergunning. Verder zijn er genoeg evenementen waarbij de sintelbaan niet gebruikt kan worden. O.a. 2 hele winters vanwege de ijsbaan, maar ook veel concerten, Amsterdam Marathon, Ajax vrouwen, EK atletiek, etc. Het stadion heeft die evenementen ook gewoon nodig om te kunnen blijven bestaan. Het schijnt erg duur te zijn in onderhoud. De thuiswedstrijden van AZ zouden een mooie inkomstenbron zijn.

Het probleem ligt meer in de omgeving, die is niet echt geschikt meer voor grote stromen supporters. Je kunt nergens parkeren (parkeergarage eronder is altijd vol). De huizen staan vlakbij, er zijn geen toegangspoortjes, geen faciliteiten voor een uitvak en een stroom aan uitsupporters. Daar zullen ze allemaal tijdelijke voorzieningen voor moeten treffen. Maar tijdens het WK schaatsen was het vol en was het goed geregeld en ook diverse concerten met meer dan 10.000 mensen gaan goed, dus het moet wel kunnen.
Ik woon heel dicht bij het Philipsstadion.

Dat stadion ligt midden in een woonwijk. Niet zoals Ajax ergens ver weg. Het is altijd gedonder om parkeerplekken en dat soort shit. Ik kan sowieso niemand thuis uitnodigen als PSV of de vrouwen van Oranje hier spelen. Het is complete chaos. _O-

Maar het heeft wel zijn charme. Zo heb ik een foto van Lieke Martens terwijl ze uit de bus stapte voor het stadion. Ik heb ook handtekeningen gehad van Butrageno en Hugo Sanches. Dat waren de Messi's van 30 jaar geleden. Dat deed je toen, toen je nog jong was.

Maar goed. De truc bij ons in de stad is om autoverkeer onmogelijk te maken en mensen te dwingen om op de fiets of voor mijn part een elektrisch skatebord te komen. En dat werkt ook nog. De ene helft is een parkeerplek aan het ritselen, de andere helft dumpt zijn/haar fiets ergens in de buurt en loopt het stadion in.

Dat Olympisch stadion en de omgeving hoeft geen probleem te zijn. Ja, het is even tijdelijk lastig en druk, maar het is voor een goed doel.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-11 18:27

InFamous

excommunicado

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:19:
[...]

[YouTube: 1. FC Nürnberg - Eintracht Frankfurt - Die Tribüne bebt :-)]
Dat stadion vertrouw ik juist wel, is namelijk niet de eerste keer bij Eintracht en ze krijgen het daar zelfs voor elkaar om de gehele fundering te laten bewegen.

Formerly known as Ragdoll

• OPSLAGHOND
  • Niet online
InFamous schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:21:
[...]Dat stadion vertrouw ik juist wel, is namelijk niet de eerste keer bij Eintracht en ze krijgen het daar zelfs voor elkaar om de gehele fundering te laten bewegen.
Het is niet dat ik het niet vertrouw, maar ik zou niet echt of i.i.g. stukken minder kunnen genieten van de wedstrijd.

:)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F

Poll: Wie heeft de moeilijkste / zwaarste poule geloot?
Ajax
AZ
Feyenoord
PSV
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402070&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie heeft de makkelijkste / lichtste poule geloot?
Ajax
AZ
Feyenoord
PSV
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402071&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 64% gewijzigd door OPSLAGHOND op 31-08-2019 01:04 ]

• Sjah
Hoe zit dat nou met de zondagavondwedstrijd van 8 uur, die was toch afgeblazen voor dit seizoen? Niet dus??

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:00:
Hoe zit dat nou met de zondagavondwedstrijd van 8 uur, die was toch afgeblazen voor dit seizoen? Niet dus??
In het concept programma stond bijna elk weekend een 20.00 wedstrijd gepland, dat hebben ze teruggedraaid.
Clubs die op de Europese podia acteren kunnen een verzoek doen om op zondag 20.00 uur te spelen of op een later tijdstip dan dat ze al gepland staan. Op het 20.00 uur timeslot kan wekelijks maar één duel plaatsvinden vanwege de afspraken die gemaakt zijn over de verdeling van wedstrijden over de zondag (waarbij ook vier wedstrijden voor 19.00 uur moeten worden afgewerkt). Het team dat binnen Europa met de langste reistijd te maken heeft, gaat hierbij - wanneer mogelijk - voor. Eventueel kunnen ook tijdzones van invloed zijn.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
T-MOB schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:16:
[...]

Maar hij heeft het over Belgrado. Dat is niet alleen dichterbij dan Lissabon, het is ook nog eens in dezelfde tijdzone als Nederland (in tegenstelling tot Portugal).

Verder wel een aardige loting voor alle drie de clubs. Lijkt me voor alledrie niet onmogelijk om minstens tweede te worden.
En daar reageer ik ook op, alleen je quote dat niet mee...
Toch is het aan de resultaten te zien dat Nederlandse clubs het lastig hebben tegen clubs uit het oostblok.
Ik denk dat we als NL blij mogen zijn als er 2 van de 4 overwinteren in Europa. Ik verwacht dat dit Ajax en PSV worden. Ik hoop natuurlijk toch wel alle 4! :+

PSN: Curvaa_

• Deadsy
Luckassen Word door PSV verhuurd aan Anderlecht.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:58
Deadsy schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:06:
Luckassen Word door PSV verhuurd aan Anderlecht.
Wie is Luckassen Word?

:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Haha, Valentijn Driessen krijgt een koekje van eigen deeg in het Parool: https://www.parool.nl/col...ntijn-driessen~b14384385/.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Superkiwi
Op datzelfde Parool staat ook een mooi stukje van Van der Sar over de kromme 'toegangsregeling' tot de CL:
https://www.parool.nl/col...igen-prestaties~bc13f509/

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

gws24 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:50:
Haha, Valentijn Driessen krijgt een koekje van eigen deeg in het Parool: https://www.parool.nl/col...ntijn-driessen~b14384385/.
Iets met vinger en pijnlijke plek.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Deadsy
De laatste maanden word het steeds meer zichtbaar dat Driessen zijn eigen mening en het verhaal daarvan belangrijker vind dan der feiten.
Hij bleef gisteren maar weer eens herhalen dat Monaco 50mln heeft geboden op dolberg, maar daar is geen enkel bewijs voor.

@dvdkiwi
De land punten die clubs krijgen zijn net zo erg.
Elke club krijgt bonus punten afhankelijk van waar het land staat op de ranking.
Nederlandse clubs krijgen weinig want we staan laag.
Engelse clubs krijgen veel want Engeland staat hoog.

Zo krijg je dus een Wolverhampton dat in de El in pot 3 zit. Terwijl de club in 2018/19 voor het eerst sinds 2012 weer in de pl speelde.
Maar door de bonus punten gewoon naar pot3 ging.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:21

snmght

imho dan he

Kan iemand me uitleggen wat er precies zwaar is aan de poule van Ajax? Stemmen veel mensen op zo te zien. Chelsea is groot van naam maar niet meer wat het geweest is en hun allerbelangrijkste speler is weg. Valencia en Lille zijn geen amateurploegen maar toch ook niet favoriet tegen Ajax, me dunkt. Ik zie het zware van deze poule echt niet in.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mooi verwoord :)
Driessen heeft in Veronica Inside ook niet veel te melden. De opmerking dat er 50 miljoen op Dolberg geboden zou zijn vond ik ook onzin. Na 2 jaar slecht presteren ben je dat echt niet waard.

De opmerking van Derksen dat er geen topprestatie is geleverd door de plaatsing van 4 Nederlandse ploegen is er ook weer zo eentje. Natuurlijk zijn het niet de topclubs waar je tegen speelt, maar je hebt aan iedere start van het seizoen hetzelfde probleem. Belangrijke spelers vertrekken, je hebt tijd nodig om het elftal weer goed te laten lopen. Soms moeten er versterkingen komen, die ook nog niet op orde zijn, nou dan is het helemaal geen appeltje eitje om te plaatsen voor de EL/ CL.

Nu ze geplaatst zijn, kan en moet het natuurlijk beter, maar dat weten de ploegen zelf ook wel. Nu kun je een paar competitie wedstrijden spelen en je klaarmaken voor de groepsfases. Ik kijk het programma met een knipoog, maar dat soort opmerkingen is gewoon om zuur te zijn.

Tweakers Discord

• D-e-n
  • Laatst online: 14:48
dvdkiwi schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:05:
Op datzelfde Parool staat ook een mooi stukje van Van der Sar over de kromme 'toegangsregeling' tot de CL:
Natuurlijk worden de grote landen teveel beoordeeld en moet daar wat aan gedaan worden. Maar het is natuurlijk niet raar dat een club uit een sterke competitie hoog wordt ingeschaald, ook al heeft die club geen Europese geschiedenis. Het is tenslotte veel moeilijker je in de PL te plaatsen dan in de eredivisie. Als Leicester kampioen wordt van Engeland zijn ze op dat moment kennelijk beter dan de andere Engelse ploegen en zou het raar zijn ze in de laagste pot te zetten. Het draait bij potindelingen om het inschalen van kwaliteiten tenslotte.

Als ik dan kijk naar de directeuren van de grote clubs uit de grote competities. Daar hebben we altijd kritiek op omdat ze directe toegang tot de CL willen. Maar vd Sar vraagt dat hiermee natuurlijk ook gewoon. Hij zegt dit nu ook alleen maar omdat hij zelf de successen en het geld heeft en dat zo wil houden. Met solidariteit met de subtop landen heeft het in elk geval weinig te maken. En volgens mij zou het daar om moeten gaan.

Wat je zou kunnen doen is de halve finalisten uit het vorig jaar een voorronde laten skippen. Maar dat zou ten koste moeten gaan van een rechtstreekse plaats voor een club uit de grote landen. En dat is natuurlijk het probleem want de willen de machtige landen niet.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 31-08-2019 11:59 ]

• gws24

gws24

Thinking is hard!

@D-e-n Voor een groot gedeelte eens met jouw betoog want natuurlijk is een PL kwalitatief beter dan de ED en daardoor dus ook de clubs. Ben bang dat er niet 1 goed systeem bestaat want deze discussie zal je altijd blijven houden. Ik vind wel dat het nu TE eenzijdig de kant van de grote voetballanden opvalt door de landencoefficient. Misschien moeten we toe naar bv 2 direct geplaatste clubs van de grote landen ipv 4 als een soort middenweg.

edit: het probleem is natuurlijk ook dat de UEFA, denk ik, vooral ook kijkt waar het meeste geld te verdienen is en niet zozeer de sportieve balans op het oog heeft en dat daarddor de huidige situatie is ontstaan.

[ Voor 29% gewijzigd door gws24 op 31-08-2019 12:06 ]

• Deadsy
snmght schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:34:
Kan iemand me uitleggen wat er precies zwaar is aan de poule van Ajax? Stemmen veel mensen op zo te zien. Chelsea is groot van naam maar niet meer wat het geweest is en hun allerbelangrijkste speler is weg. Valencia en Lille zijn geen amateurploegen maar toch ook niet favoriet tegen Ajax, me dunkt. Ik zie het zware van deze poule echt niet in.
Het is een poule die in balans is.
Er zit niet echt veel verschil tussen de 4 clubs.
Nee het is niet het Chelsea van vroeger, en Hazard is weg maar ze hebben nog steeds goede spelers.
Lille heeft enkele goede spelers verloren deze zomer maar het is de vraag hoeveel impact dit gehad heeft.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deadsy schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:36:
[...]

Het is een poule die in balans is.
Er zit niet echt veel verschil tussen de 4 clubs.
Nee het is niet het Chelsea van vroeger, en Hazard is weg maar ze hebben nog steeds goede spelers.
Lille heeft enkele goede spelers verloren deze zomer maar het is de vraag hoeveel impact dit gehad heeft.
Ajax is ook niet het elftal van vorig jaar. Ik vind het een 'stevige' poule waar Ajax in zit nu

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• strafschop
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

@dvdkiwi
De land punten die clubs krijgen zijn net zo erg.
Elke club krijgt bonus punten afhankelijk van waar het land staat op de ranking.
Nederlandse clubs krijgen weinig want we staan laag.
Engelse clubs krijgen veel want Engeland staat hoog.

Zo krijg je dus een Wolverhampton dat in de El in pot 3 zit. Terwijl de club in 2018/19 voor het eerst sinds 2012 weer in de pl speelde.
Maar door de bonus punten gewoon naar pot3 ging.
Nee, de clubranking is op basis van je eigen prestaties met een minimum van 20% van de landenranking.

Daardoor zat Utrecht in de 2e voorronde EL bij de geplaatste clubs met een clubranking van 6.486 in plaats van 1.500.
dvdkiwi schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:05:
Ajax, Celtic en Kopenhagen hebben een voorstel gedaan bij de ECA. Dit is clubcoëfficiënten + 20 directe plekken in de CL groep.

Dan zou je nu krijgen

Real Madrid, FC Barcelona, Atlético Madrid
Manchester City, Liverpool, Chelsea, Tottenham Hotspur
Juventus, Napoli
Borussia Dortmund, Bayern München, Bayer Leverkusen
Paris Saint-Germain, Olympique Lyon
Zenit
FC Porto, Benfica
Shakhtar Donetsk, Dinamo Kiev
Ajax

Waarbij Genk, Galatasary, Lokomotiv Moskou en RB Salzburg hun CL plek kwijtraken.

In de periode 2011-2014, stond Ajax met elk seizoen overwinteren, 34e, 35e, 27e en 30e op de clubcoëfficiënt. Dan krijg je met dit voorstel niet 4x groepsfase, maar 3x play-off CL.

Bovendien creëer je de situatie waarbij bijvoorbeeld de nummer 2 later in kan stromen dan de kampioen.

Het idee is goed, maar dan moet je wel accepteren het nadelig uit kan pakken. Want de verschillen zijn niet zo groot op de clubcoëfficiënt.

[ Voor 44% gewijzigd door strafschop op 31-08-2019 12:54 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
snmght schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:34:
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de CL zwaarder zou zijn dan de EL misschien?
Ik heb zelf voor Feyenoord gekozen.

• Deadsy
Of afschaffen dat clubs die direct naar de groepsfase gaan geen punten hiervoor krijgen.
Want de 4 Duitse, Italiaanse, Engelse en Spaanse clubs hebben zonder ook maar een wedstrijd gespeeld te hebben wel al de punten voor het behalen van de groepsfase CL.
Op die manier zorg je ervoor dat bepaalde clubs gewoon elk jaar gegarandeerd punten pakken, zolang ze maar in de top4 van het eigen land eindigen

• Superkiwi
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:07:
[...]
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de CL zwaarder zou zijn dan de EL misschien?
Ik heb twee keer voor AZ gestemd.
Zij hebben naar mijn mening de moeilijkste poule omdat AZ niet de kwaliteiten heeft die Feyenoord en PSV wel hebben waardoor zelfs deze tegenstanders moeilijk zullen gaan worden. Tegelijkertijd heeft AZ juist vanwége deze tegenstanders de makkelijkste poule.
Voortaan niet meer van zulke moeilijke vragen stellen hoor ;)

• strafschop
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:18:
Of afschaffen dat clubs die direct naar de groepsfase gaan geen punten hiervoor krijgen.
Want de 4 Duitse, Italiaanse, Engelse en Spaanse clubs hebben zonder ook maar een wedstrijd gespeeld te hebben wel al de punten voor het behalen van de groepsfase CL.
Op die manier zorg je ervoor dat bepaalde clubs gewoon elk jaar gegarandeerd punten pakken, zolang ze maar in de top4 van het eigen land eindigen
Waarom is dat wenselijk?

Dan haal je het verschil tussen de groepsfase CL en EL voor de landencoëfficiënt weg.

PSV staat zonder zich te plaatsen voor de CL op 4.5 punt voor de landencoëfficiënt, dat is dus meer dan die 4 bonuspunten in de CL.

Ondanks dat al die clubs 4 bonuspunten hebben zonder te spelen begint NL van de top 12 met het beste gemiddelde aan de groepsfase.

En voor de clubcoëfficiënt krijg je voor de groepsfase CL 4 punten, voor de EL groepsfase 3 punten. Geen punten voor de voorronden, tenzij je wordt uitgeschakeld.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

gws24 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:00:
edit: het probleem is natuurlijk ook dat de UEFA, denk ik, vooral ook kijkt waar het meeste geld te verdienen is en niet zozeer de sportieve balans op het oog heeft en dat daarddor de huidige situatie is ontstaan.
Effe mijzelf quoten :P . Dit is dan wel weer goed van de UEFA en blijkbaar niet gericht op geld: https://www.nu.nl/economi...ter-maximaal-70-euro.html. Kleine stap natuurlijk want ze mogen bv bij een finale wel meer kaarten voor supporters hebben en niet de helft (?) voor sponsoren achterhouden zoals bij de CL finale.

edit: weer wat anders maar wat zijn de meningen hier over een salaris plafond zoals ze in amerika bij verschillende sporten hebben? (en ja, ik realiseer me dat het in europa een stuk veel moeilijker zal zijn om in te voeren omdat er veel meer bonden bij betrokken zijn en de tv gelden per land ook zoveel verschillen ;) ) Persoonlijk lijkt mij dat wel een goed idee want de huidige transfer bedragen en salarissen gaan imo nergens meer over. Zou wel helpen om de 'grote' competities minder dominant te maken en clubs in kleinere landen ook een kans te geven.

[ Voor 41% gewijzigd door gws24 op 31-08-2019 16:40 ]

• strafschop
  • Niet online
gws24 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:03:
[...]
Effe mijzelf quoten :P . Dit is dan wel weer goed van de UEFA en blijkbaar niet gericht op geld: https://www.nu.nl/economi...ter-maximaal-70-euro.html.
De kaartverkoop bij CL wedstrijden is natuurlijk geen inkomstenbron voor de UEFA.

De oude regel was maximaal de prijs voor vergelijkbare vakken voor het thuispubliek in de losse verkoop.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

strafschop schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:56:
[...]

De kaartverkoop bij CL wedstrijden is natuurlijk geen inkomstenbron voor de UEFA.
Klopt natuurlijk dat het voor de UEFA zelf geen inkomstenbron is maar het geeft wel een signaal dat commercie een soort van eindpunt heeft en er nog een beetje gedacht wordt aan de supporters in plaats van alleen aan de sponsoren/commercie.
De oude regel was maximaal de prijs voor vergelijkbare vakken voor het thuispubliek in de losse verkoop.
Klopt ook maar ik las vandaag ergens dat bij Barcelona, of was het nou Liverpool, het goedkooptste kaartje al op 119 euro zat bij de CL afgelopen seizoen dus dan is dit wel een aardig verschil.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:55:
Als ik dan kijk naar de directeuren van de grote clubs uit de grote competities. Daar hebben we altijd kritiek op omdat ze directe toegang tot de CL willen. Maar vd Sar vraagt dat hiermee natuurlijk ook gewoon. Hij zegt dit nu ook alleen maar omdat hij zelf de successen en het geld heeft en dat zo wil houden. Met solidariteit met de subtop landen heeft het in elk geval weinig te maken. En volgens mij zou het daar om moeten gaan.
Dat heeft het dus wel ;) want hij roept dit al langere tijd en niet alleen nu na de successen van Ajax.

• Superkiwi
Heerenveen is het kwijt dit seizoen :/
Wat is er met die ploeg gebeurd?

• Gonadan

Gonadan

dvdkiwi schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:30:
Ze kwakkelen feitelijk al jaren toch? Dan weer een overtuigende reeks, dan weer een tijd de weg kwijt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi
In mijn beleving is het een ploeg die altijd wel top5 waardig is, maar dat kan ook aan mijn beleving liggen ;)

• Gonadan

Gonadan

dvdkiwi schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:49:
In mijn beleving is het een ploeg die altijd wel top5 waardig is, maar dat kan ook aan mijn beleving liggen ;)
Vroeger wel. 11, 8 ,9, 12 en 7 de afgelopen vijf jaar. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Registratie: November 2001
dvdkiwi schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:30:
Aantal sterkhouders kwijt (vlap, Lammers, rienstra, schaars). En geen adequate vervangers gehaald.

@dvdkiwi als je van mijn generatie bent is dat omdat ze vroeger wel goed beleid voerde en goed inkochten. En vaak geluk hadden met Scandinavische spelers

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 31-08-2019 21:59 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03:36
Heerenveen is het volgens mij kwijt sinds dat gedoe in het bestuur en ze De Haan eruit hebben gesodemieterd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Maarten_E schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:02:
Heerenveen is het volgens mij kwijt sinds dat gedoe in het bestuur en ze De Haan eruit hebben gesodemieterd.
Vroeger zat er echt een idee achter, met de haan en van der Velde. Ze scoutte goed en hadden een solide financieel beleid. Toen van der Velde wegging werd het een zooitje en viel de ziel een beetje weg. Jeugdopleiding werd volgens mij ook op bezuinigd, dat doen ze samen met Emmen nu volgens mij.

Op zich wel zonde, maar zo gaat het vaker

• D-e-n
toolkist schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:09:
[...]

Dat heeft het dus wel ;) want hij roept dit al langere tijd en niet alleen nu na de successen van Ajax.
Hij kan dit niet al langere tijd roepen. De bevoordeling van de grote landen is namelijk pas weer vergroot. En als je opkomt voor de kleinere landen dan kom je op voor ALLE kampioenen van die landen. Nu komt hij alleen op voor degenen die op dit moment Europees punten hebben gescoord.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zit net de samenvatting te kijken van Heerenveen-Fortuna. Hoe in godsnaam kan de VAR geen penalty geven aan Heerenveen? De aanvaller van Heerenveen wordt in de 16 aan zijn shirt getrokken waardoor hij niet meer bij de bal kan. Onbegrijpelijk.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:08

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zie nu samenvatting heerenveen. Maar was toch gewoon penal, hij word overduidelijk vastgehouden. Waardoor hij net te laat komt en net niet kan schieten. Var kijkt ernaar en zegt is niks wtf. Waar ia de var dan voor ? Heel vaag dit.
Han schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:48:
Zit net de samenvatting te kijken van Heerenveen-Fortuna. Hoe in godsnaam kan de VAR geen penalty geven aan Heerenveen? De aanvaller van Heerenveen wordt in de 16 aan zijn shirt getrokken waardoor hij niet meer bij de bal kan. Onbegrijpelijk.
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/EnchantingExemplaryHoverfly-size_restricted.gif

[ Voor 49% gewijzigd door v8power67 op 31-08-2019 22:53 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Superkiwi
418O2 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:58:
[...]
@dvdkiwi als je van mijn generatie bent is dat omdat ze vroeger wel goed beleid voerde en goed inkochten. En vaak geluk hadden met Scandinavische spelers
Het scheelt 3 jaartjes (in jouw voordeel; tenminste, dat ligt eraan hoe je het bekijkt) maar we zijn van dezelfde generatie ;)
Dat Heerenveen heb ik inderdaad nog in mijn gedachten zitten.

Verwijderd

Net terug van Euroborg en Groningen kon vrij weinig tegen Heracles. Vlak na rust was er een opleving, maar dat was van zeer korte duur. Verder zeer veel ballen terug naar de verdediging en veel slordig balverlies. Gelukkig hebben we wel een puntje meer dan vorig seizoen na vier wedstrijden!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:07:
Net terug van Euroborg en Groningen kon vrij weinig tegen Heracles. Vlak na rust was er een opleving, maar dat was van zeer korte duur. Verder zeer veel ballen terug naar de verdediging en veel slordig balverlies. Gelukkig hebben we wel een puntje meer dan vorig seizoen na vier wedstrijden!
Ik vond de keeper van Groningen redelijk ver uit zijn doel staan bij beide tegendoelpunten.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 23:13
Nou. Senesi pakt de vliegtuig naar Rotterdam. Aangezien hij al wedstrijden speelt ga ik ervan uit dat hij wedstrijdfit is.
Hopelijk kan hij Bothegin snel vervangen. Met een snelle verdediging kunnen we beter druk zetten en vallen er minder gaten.

Kunnen we hem nog inschrijven voor de Uefa cup?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:36

Quad

Doof

Ik zit er nu wel aan te twijfelen om Fox erbij te nemen. Nu een leuke wedstrijd (denk ik) die als enige om 12u15 begint. Fox 1 zendt 'm niet uit.. Begint wel vervelend te worden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik geloof niet ... dat dat gaat veranderen.

Hup Twente, een puntje is ook goed.

[ Voor 31% gewijzigd door OPSLAGHOND op 01-09-2019 13:57 ]

• Superkiwi
Ik zie het ook niet snel veranderen.
Ze zenden wederom de half 1 en de half 3 wedstrijd niet uit.

Hup Utrecht, jullie kunnen mijn poule nog enigszins redden. Hotseknotsebegonia uitslagen weer dit weekend.

[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 01-09-2019 14:00 ]

• Sjah
Ja maar ze hebben wel sommigen waar ze ze hebben willen..........die denken aan een abo. Mocht ik directeur van Kpn zijn, zou ik Fox uit Standaardpakket gooien.

• alexbl69
  • Laatst online: 09:11
OPSLAGHOND schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:54:
Ik geloof niet ... dat dat gaat veranderen.

Hup Twente, een puntje is ook goed.
Maar 3 is fijner :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:36

Quad

Doof

Staat FC Twente in elk geval voor even bovenaan! :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Superkiwi
Even ja, Willem II gaat vanmiddag punten scoren tegen Feyenoord ;)

Als Twente zo doorgaat doen ze gewoon mee voor een top5 plaats. Volgend seizoen Europa in :P

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-11 16:55
dvdkiwi schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:18:
Even ja, Willem II gaat vanmiddag punten scoren tegen Feyenoord ;)

Als Twente zo doorgaat doen ze gewoon mee voor een top5 plaats. Volgend seizoen Europa in :P
Mag dat eigenlijk al weer?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Superkiwi
vuurtjih schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:20:
[...]
Mag dat eigenlijk al weer?
Daar vraag je wat :/
Geen idee eigenlijk.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-11 16:55
dvdkiwi schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:21:
[...]

Daar vraag je wat :/
Geen idee eigenlijk.
https://sportnieuws.nl/vo...ar-geen-europees-voetbal/
Het seizoen 2018/2019 zal het laatste seizoen zijn dat FC Twente niet in Europa mag uitkomen.
Mag wel weer dus.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
Alvarez weer op het middenveld. Op zich heb ik daar niet veel moeite mee. Wel met de constatering dat Veltman dus de eerste RCV is, bizar.

Met FCT FC Twente heb ik ook wel wat moeite. Ergens heb ik het gevoel dat ze amper tot niet gestraft zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 01-09-2019 14:35 ]

XXXVI

• Daan XVII
  • Laatst online: 04-12-2024
ephymerous schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:26:
Met FCT heb ik ook wel wat moeite. Ergens heb ik het gevoel dat ze amper tot niet gestraft zijn.
FCT?

• DoeEensGek

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:21

Qu3st

Dat balletje tegen de scheids was toch in voordeel van Sparta?

• Daan XVII
Oh tuurlijk... ik zat nog even te denken aan Ajax vanwege de drie zinnen daarvoor ;)

• Han
  • Niet online

Han

Qu3st schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:34:
Dat balletje tegen de scheids was toch in voordeel van Sparta?
Had gewoon een scheidsrechtersbal voor Ajax moeten zijn, Ziyech had balbezit en verloor deze door toedoen van de scheidsrechter. Regels worden weer met willekeur toegepast :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

Wel ja... wordt het zo’n middag? Sparta speler speelt niet de bal maar raakt Blind, gewoon doorgaan, uiteraard voordeel Sparta. Ongelofelijk dit.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:21

Qu3st

Han schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:35:
[...]

Had gewoon een scheidsrechtersbal voor Ajax moeten zijn, Ziyech had balbezit en verloor deze door toedoen van de scheidsrechter. Regels worden weer met willekeur toegepast :|
Precies! Raar gedoe

• Daan XVII
Han schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:35:
[...]

Had het niet te maken met het feit dat Ajax de bal wel in de ploeg hield? Eens, het was nadelig voor Ajax maar misschien dat dat de afweging is die de scheids heeft gemaakt. :?

• Superkiwi
We beginnen wel slap zeg :/
Spartanen aan de bal worden ook totaal niet aangepakt, er wordt alleen meegelopen.

Verwijderd

Het Ajax van nu lijkt in elk geval weer op het Ajax van vorig jaar qua inzet na een CL wedstrijd. Volgens mij zijn ze op de goede weg naar de oude vorm :+
Pagina: 1 ... 95 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.