Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 157 Laatste
Acties:
  • 253.267 views

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:51
Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:36:
[...]
Helemaal omdat Ten Hag dus 4 CV's opstelde en ik me de kritiek op Van Bommel nog goed kan herinneren in de met 3-1 verloren wedstrijd tegen Ajax vorig seizoen, toen hij volgens velen hier een lafaard was met zijn opstelling.
Met als verschil dat de verdedigers van Ajax gisteren het merendeel van de tijd op de helft van de tegenstander stonden en de tegenstander zich veelal in/rond zijn eigen 16 bevond.
Het hele team stond in aanvallende modus en om de eventuele counter eruit te halen is er in mijn ogen niks lafs aan om 4 CV's achter je middenveld te zetten.
Dat de opstelling op papier laf overkomt wil niet zeggen dat er in de praktijk ook laf gespeeld wordt; de verdedigers deden wat mij betreft gewoon mee met het aanvallende spel.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zolang Blind en Mazraoui gewoon in de verdediging blijven spelen, komt het op het middenveld wel goed bij Ajax denk ik. Voldoende mogelijkheden voor een wat verdedigender ingesteld blok (zoals gisteren) of wat meer aanvallend (met Ziyech, van der Beek en/of Marin). Maar ik mis bij Ajax eigenlijk nog een vervanger van Dolberg. Een Huntelaar gaat het geen 45 / 50 wedstrijden volhouden, en om de één of andere reden vind ik Tadic in de spits eigenlijk meer een noodgreep dan een structurele oplossing. Misschien zou Promes nog kunnen, maar volgens mij is die ook als buitenspeler gehaald. Wie kan die spitspositie nog opvullen in wedstrijden dat Huntelaar rust nodig heeft?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

Kritiekpunt blijft wel dat ten Hag vaker mag wisselen.
Dan brengt hij de Wit in (geen Ajaxspeler) en die blijkt dan ook nog eens weg te gaan.
Was een leuk moment om een Traore een kans te geven of Lang (die niet eens in de selectie zat ).
Ziyech raakte bijvoorbeeld weer onnodig geblesseerd. Dit gebeurde vorig jaar ook al geloof ik terwijl de buit al binnen was.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik ben op een gegeven moment wel complete pagina's gaan overslaan, aangezien elke minuut zo ongeveer besproken werd hier en er massaal gepost werd, maar tot dan viel het mij dus op hoe positief velen waren over het spel.
Zou het wellicht ook te maken kunnen hebben met het feit dat Ajax de gehele wedstrijd in handen had? Dat APOEL er totaal niet aan te pas kwam en er geen enkele gevaarlijke counter wist uit te persen? Sowieso is het bijna onmogelijk om in deze fase van het seizoen, met een nieuwe as en tegen een dergelijke tegenstander een florissante pot op de mat te leggen. Je kan het ook omdraaien; je kan het ook allemaal te zuur zien.
Helemaal omdat Ten Hag dus 4 CV's opstelde en ik me de kritiek op Van Bommel nog goed kan herinneren in de met 3-1 verloren wedstrijd tegen Ajax vorig seizoen, toen hij volgens velen hier een lafaard was met zijn opstelling.
Op papier speelde Ajax met vier verdedigers maar in de wedstrijd liepen er meerdere ver vooruit geschoven. Jouw vergelijking gaat in die zin mank omdat PSV niet doorschoof maar statisch achterin bleef met twee verdedigend ingestelde middenvelders vlak er voor. Ik zie daarin toch echt grote verschillen.
Nu was dit een Europese wedstrijd, maar ik ben benieuwd wat Ten Hag gaat doen in de Eredivisie met zijn opstelling. Of hij dit vaker gaat doen of het alleen bewaart voor Europese wedstrijden.
Kan het niet gewoon zo zijn dat Ten Hag op basis van de vorige wedstrijd zijn elftal succesvol heeft omgezet? Ik denk van wel. En het heeft vruchten afgeworpen, APOEL kwam er niet aan te pas, daar waar zij in de vorige wedstrijd er meerdere keren gevaarlijk uit kwamen. Nu welgeteld 0 keer. Dan is de gekozen tactiek in mijn ogen prima. Snap sowieso deze opmerking niet aangezien niemand daar antwoord op kan geven en het gissen blijft. Het enige wat je kan concluderen is dat Ten Hag zijn huiswerk prima heeft gedaan, ondanks het missen van twee basisspelers.
Ik ben het met je eens dat het inderdaad de waan van de dag is, maar een frivool Ajax heb ik dus helemaal niet gezien.
Ik wel, na de 2-0 zag ik met vlagen weer het Ajax van vorig seizoen en heb ik combinaties en passings gezien waarvoor ik naar het voetbal kijk. Tel daar het resultaat en de gehaalde CL poulefase bij op en je vindt hier een tevreden mens :)
Het spel in balbezit was traag en stroperig, waarbij men achterin vooral de bal naar elkaar speelde. Wat logisch is, aangezien Martinez en Alvarez vooral CV's zijn. Alvarez had wel vaker als VCM gespeeld, maar in de rol van breker en niet als spelmaker. Als CV kan hij overigens prima opbouwen.
Ik zag eerder een geduldig Ajax die APOEL totaal niet in de wedstrijd liet komen. Je kan wel als een kip zonder kop de bal naar voren jassen maar dan speel je een ploeg als APOEL precies in de kaart. Het spel was niet perfect en nog te slordig, maar wel gedisciplineerd en uiteindeljk effectief.
Het deed mij echt heel erg aan het PSV van vorig seizoen denken, in de 2e seizoenshelft.
Heel degelijk met nauwelijks tegengoals, maar door de trage en voorspelbare opbouw moeizaam tot kansen en goals komen. Je bent dan erg afhankelijk van de individuele acties van de aanvallers.
Euh, dit is CL en waar ook nog eens veel op het spel staat en de tegenstander in deze fase geen pannenkoeken zijn. Om het Ajax van gister te gaan vergelijken met een PSV die zijn wedstrijden speelt in de competitie tegen een Emmen of de Graafschap vind ik persoonlijk scheef.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11 15:22

Baseman77

We move

Martinusz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:42:
Edit: 2 CV's, jij vond Veltman geen CV en Alvarez ook niet
Ik vond (en vind) Veltman geen goede CV en heb daarom ook aangegeven dat hij niet voor niets al een hele tijd alleen als rechtsback werd gebruikt.
En waar heb ik Alvarez geen CV genoemd? Dat is juist zijn beste positie en ik zag hem ook graag naar PSV komen als CV. Het verbaasde mij dan ook dat hij zelf aangaf het liefst als VCM te spelen.
Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:49:
Met een kern van waarheid, je zoekt spijkers op laag water.
Wauw...
Ik constateer iets, meld dat en zoek daarna ineens spijker op laag water?

Wat wil je eigenlijk op dit forum?
Moet iedereen meegaan met de hosanna en Ajax adoratie of mogen leden een eigen mening hebben en als niet Ajacied niet iedere keer allerlei steken onder water te horen krijgen als ze posten?
Dus het is meer oud zeer dat men het nu wel kan waarderen?
Nee, het is puur het verschil in benadering.
Niet vreemd (hier zijn maar heel weinig niet Ajacieden actief), wel opvallend.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leon Zwiers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:19:
Ik hoop dat Ajax Slazburg en Genk loot. Afrekenen met die Oostenrijkers en Belgen!
Beter Galatasaray, De Turkjes inhalen.
Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:32:
Ajax speelde gisteren zoals PSV vorig seizoen in de 2e seizoenshelft, wat niet echt een compliment is. Door het opstellen van 2 CV's op het middenveld kwam de tegenstander er totaal niet doorheen,
Als Ajax zoals PSV speelde tegen Tottenham hadden ze de CL gewonnen. Gelukkig dan maar dat het sterke aanvalsspel van APOEL in de kiem gesmoord is.

Ergo, laat de ajacieden lekker blij zijn. PSV supporters hadden net zo gereageerd.

[ Voor 53% gewijzigd door Vincent Dave op 29-08-2019 11:11 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
[...]

Leuk die knipoog, maar het blijft een flauwe opmerking.

En nee, de hoeveelheid positiviteit valt volgens mij niet mee, daarom maak ik de opmerking ook.
Ik ben op een gegeven moment wel complete pagina's gaan overslaan, aangezien elke minuut zo ongeveer besproken werd hier en er massaal gepost werd, maar tot dan viel het mij dus op hoe positief velen waren over het spel. Helemaal omdat Ten Hag dus 4 CV's opstelde en ik me de kritiek op Van Bommel nog goed kan herinneren in de met 3-1 verloren wedstrijd tegen Ajax vorig seizoen, toen hij volgens velen hier een lafaard was met zijn opstelling.

Nu was dit een Europese wedstrijd, maar ik ben benieuwd wat Ten Hag gaat doen in de Eredivisie met zijn opstelling. Of hij dit vaker gaat doen of het alleen bewaart voor Europese wedstrijden.

[...]

Ik ben het met je eens dat het inderdaad de waan van de dag is, maar een frivool Ajax heb ik dus helemaal niet gezien. Het spel in balbezit was traag en stroperig, waarbij men achterin vooral de bal naar elkaar speelde. Wat logisch is, aangezien Martinez en Alvarez vooral CV's zijn. Alvarez had wel vaker als VCM gespeeld, maar in de rol van breker en niet als spelmaker. Als CV kan hij overigens prima opbouwen.
Het frivole kwam af en toe van de aanvallers, met name als Ziyech eindelijk was bereikt. Dat is het voordeel van zo'n opstelling, de backs kunnen makkelijker doorschuiven en de aanvallers kunnen meer risico nemen.

Het deed mij echt heel erg aan het PSV van vorig seizoen denken, in de 2e seizoenshelft.
Heel degelijk met nauwelijks tegengoals, maar door de trage en voorspelbare opbouw moeizaam tot kansen en goals komen. Je bent dan erg afhankelijk van de individuele acties van de aanvallers. Waar PSV het voordeel van Luuk had en Ajax nu het voordeel van Ziyech heeft.
Incidenteel niets mis mee, maar structureel wordt het lastig.
Je kunt vast blijven houden aan de opmerking dat Alvarez en Martinez "CV's" zijn, maar je hebt mandekkers en libero's. Ik zie Blind, Alvarez en Martinez als libero's:

- Basistechniek in orde (Blind zijn eerste aanname is altijd goed)
- Voetballend inzicht
- Goede pass in de benen
- Verdedigend staan ze hun mannetje (wat voornamelijk door #2) komt.

Zet daar eens de functieomschrijving voor een "moderne" 6 naast en je komt tot de conclusie dat je, indien je Ziyech in een vrij #10 rol wil laten spelen, je wel 2 van dit soort spelers nodig hebt. De mandekkers in dezen zijn de houthakkers Veltman en Magellan, die in balbezit eigenlijk niet heel veel kunnen (vooruit, Veltman gooit er nog wel eens een mooie diepe bal uit).

Vergeet niet dat Schone en de Jong exact dezelfde rol hadden. De snelheid/techniek/voetbal inzicht van de Jong zorgde er voor dat hij op zijn manier elke wedstrijd zijn eigen ding kon doen. De Jong zakte in, Ajax kon met "minimale breedte" spelen en door zijn techniek en snelheid was de Jong altijd aanspeelbaar, een ramp voor de tegenstander. Alvarez en Martinez zijn geen de Jong en Schone, maar met name Alvarez viel positief op, liet zich zakken, kaatste en was meteen weer aanspeelbaar. Dat de aanvallers niet bereikt werden had dan in mijn ogen meer te maken met het feit dat je tegen een geslepen bus speelde (laten we eerlijk wezen, de jongste tegenstander was 28? Dan is de bus parkeren een stuk gemakkelijker).

Het verschil met PSV vorig jaar is dat ik Rosario en Hendrix in voetballend opzicht veel beperkter vind. Die vertrouwen veel meer in de duelkracht dan dat ze het spel verleggen (wat ze prima kunnen, een kuitenbijter als Hendrix is in sommige wedstrijden nodig).

Overigens is Ajax niet afhankelijk van alleen Ziyech, gisteren was hij de belangrijkste man, maar een Dest/Tagliafico/Tadic zorgden voor breedte en afspeelmogelijkheden. Veel van de vervolgzetten werden tegen gehouden omdat de tegenstander echt wel geslepen was op bepaalde momenten. Zeker de vervolgen van Tadic werden er vaak net aan uitgehaald.

Nee, ik vind je vergelijking "2 CV's op 6 zetten dus de opbouw verliep stroperig" niet valide. :)

K to the KillaZ

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Baseman77 je bent vrij om inhoudelijk door te gaan, maar je kiest ervoor om op de meta te focussen. Houdt dat in dat je het met mijn argumenten eens bent? :)

Overigens hoef je echt geen hosanna te doen, maar als negativiteit het enige is waarvoor je langs komt is dat ook opvallend. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Gonadan op 29-08-2019 11:07 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:04:
@Baseman77 je bent vrij om inhoudelijk door te gaan, maar je kiest ervoor om op de meta te focussen. Houdt dat in dat je het met mijn argumenten eens bent? :)
Als we op deze toer gaan dan pas ik, dit gaat nergens over.
Denk maar na waarom hier nauwelijks andere supporters dan Ajacieden te vinden zijn. Dat is geen toeval.

PS: Dat je mijn kritiek op het spel van gisteren ziet als negativiteit zegt alles.

[ Voor 8% gewijzigd door Baseman77 op 29-08-2019 11:09 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@KillaZ Het gaat om een spelersgroep, valt daar iemand weg moet er eerst weer spirit in overgebleven komen of nieuwe speler. De goal van Alvarez was daarin erg belangrijk (als nieuweling)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:58
Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:55:
[...]

Het is Veltman, dan gebeuren dit soort rare dingen. Eerder werd ook een aanval afgefloten omdat hij iemand over het hoofd zag bij het weglopen en er dwars overheen liep terwijl hij niet eens echt mee deed.
Dit soort onnozele dingen is waarom ik niet rustig zit met hem in het veld.
Ik begrijp je punt omtrent Veltman zeker, maar is geen uitsluitsel over dat het mijn inziens geen buitenspel is... :P

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:37
Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Ik vond (en vind) Veltman geen goede CV en heb daarom ook aangegeven dat hij niet voor niets al een hele tijd alleen als rechtsback werd gebruikt.
En waar heb ik Alvarez geen CV genoemd? Dat is juist zijn beste positie en ik zag hem ook graag naar PSV komen als CV. Het verbaasde mij dan ook dat hij zelf aangaf het liefst als VCM te spelen.
Excuse moi :> , ff terug gekeken, maar je zei idd alleen dat Alvarez beter op 6 past dan Martinez en dat hij zelf daar ook liever speelt.
Overigens was Alvarez ook vaak doorgeschoven in de 16, voor zijn doelpunt dook hij ook al een keer net onder een bal door om binnen te koppen, hij was heel vaak rond/in de 16 te vinden.
Het was dus niet zo dat Martinez en Alvarez als een blok net voor de verdediging stond, ook Martinez schoof vaak genoeg door, maarja op de 16 stond nu eenmaal een muur van 10 man.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Sjah schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:43:
[...]

Valentijn Driessen was ook al niet positief in de Televaag.
Die heeft altijd wat te zaniken. Dat is ook zijn werk.

Ik vond dat Ajax het heel goed heeft gedaan.
Ook een compliment voor ten hag dat hij al op het middenveld 2 slagers neerzet zodat Apoel überhaupt nooit aan de 16 van Ajax komen en dus een trage blind en ook Veltman er eventueel niet uitgerend worden.
Blind speelde trouwens erg goed.

Apoel verdient een compliment voor het collectief verdedigen. Dat is voor elke goede ploeg een probleem dan. Ajax heeft dat goed afgestraft.
En dan was Mara Donny er nog niet bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 29-08-2019 11:33 ]

• mavaros
  • Laatst online: 07:40
Ik ben als gelukkig mens wakker geworden vanochtend.

We gaan weer meedoen voor de hoofdprijs in Europa en als dat mocht mislukken, dan moeten we gewoon 3e in de poule worden. Gaan we het PSV, Feijenoord en AZ lastig maken in de EL.

Mijn voorspelling voor vanavond: Iedereen gaat door naar de poulefase. Sommige clubs spelen het rustig uit, die andere gaat er vol op en sloopt die Belgen.

Hup AZ *O*

edit: Is Onana al terecht, want ik miste hem gisteren wel. Deed hij wel mee? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mavaros op 29-08-2019 11:36 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:17
Harribo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Die heeft altijd wat te zaniken. Dat is ook zijn werk.
Ik blijf het opvallend vinden hoe negatief de officiële mediapartner van Ajax (de Telegraaf) is, kijk ik hoef geen propaganda-achtige stukjes van een krant die normaal neutraal moet zijn maar het lijkt echt alsof ze er express voor kiezen om azijnzeikers te zijn en op elk minuscuul dingentje een spotlicht te zetten. Maar blijkbaar vind Ajax het prima of is het een afgesproken spelletje want het contract is laatst weer verlengt tot 2023.

@Baseman77 wat zijn je verwachtingen voor PSV vanavond, want er zijn volgens mij toch redelijk wat blessures?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:42
Denk dat PSV niet meer in gevaar komt. Feyenoord idem.

AZ moet het nog maar doen, die zie ik niet 1.2.3. doorgaan

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als AZ doorgaat hebben ze het goed gedaan. Faalt PSV of Feyenoord dan kunnen we Trencin (of het psv equivalent) vergeten.

alles kan off-topic

• Baseman77

Baseman77

We move

Pompi schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:42:
@Baseman77 wat zijn je verwachtingen voor PSV vanavond, want er zijn volgens mij toch redelijk wat blessures?
Vanavond mag geen probleem zijn.
Sowieso is de tegenstander niet zo goed en daarbij hebben tegen het PSV onder Van Bommel alleen Ajax (3 goals) en Barca (4 goals) eenmalig voldoende doelpunten gemaakt om er minstens een verlenging uit te halen. En dan mag PSV niet scoren.

Ondanks het gemis van Lammers, Pereiro, Bruma, Sadilek en Bergwijn moet PSV vanavond gewoon de EL poulefase halen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:08:
Als we op deze toer gaan dan pas ik, dit gaat nergens over.
Denk maar na waarom hier nauwelijks andere supporters dan Ajacieden te vinden zijn. Dat is geen toeval.

PS: Dat je mijn kritiek op het spel van gisteren ziet als negativiteit zegt alles.
Laat ik het dan even voor je in perspectief plaatsen, blijkbaar is dat nodig.
Hoe wil je dit positief uitleggen dan?
Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:32:
Ik verbaas me overigens over de positiviteit hier ten aanzien van het spel van Ajax.
Ajax speelde gisteren zoals PSV vorig seizoen in de 2e seizoenshelft, wat niet echt een compliment is. Door het opstellen van 2 CV's op het middenveld kwam de tegenstander er totaal niet doorheen, maar in balbezit was het spel erg traag, stroperig en ontzettend afhankelijk van de aanvallers. Vooral dankzij Ziyech kwam Ajax nog tot enkele kansen, maar dat de 1-0 tot stand kwam uit een dood spelmoment is geen toeval.

Over het resultaat kan Ajax natuurlijk wel alleen maar tevreden zijn, het doel is bereikt en daar gaat het om.
Opbouwende kritiek kan je het niet echt noemen. Daarnaast vind jij dat iedereen te positief is en moet jij je mening gewoon kunnen geven, maar als ik dat dan doe is dat ineens wegjagen van supporters? Houd toch op, het werkt twee kanten op in een discussie. Als je niet tegen kritiek kunt moet je het zelf ook niet leveren. :)

We hebben de punten hard nodig voor Nederland. Je speelt na een onmeunig slechte zaadpot op Cyprus een wedstrijd waarin APOEL feitelijk geen schijn van kans heeft. Dat is gewoon een wereld van verschil qua spel. Daarnaast lijkt er weer iets beter aansluiting tussen de aanvallers en bij verdedigers onderling te zijn en kwalificeert een Nederlandse ploeg zich voor de groepsfase CL. Los van verbeterpunten in het spel is dat gewoon iets om erg positief over te zijn, voor zowel fans als voetballiefhebbers.
Als je dat als verbazingwekkende positiviteit wilt zien zegt dat alles.

Daarnaast ben ik het volkomen met je eens dat je tijdens een wedstrijd wel pagina's over kunt slaan. Sowieso bij elk doelpunt heb je al drie pagina's met BAM of iets dergelijks. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pompi
Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Sowieso is de tegenstander niet zo goed en daarbij hebben tegen het PSV onder Van Bommel alleen Ajax (3 goals) en Barca (4 goals) eenmalig voldoende doelpunten gemaakt om er minstens een verlenging uit te halen. En dan mag PSV niet scoren.

Ondanks het gemis van Lammers, Pereiro, Bruma, Sadilek en Bergwijn moet PSV vanavond gewoon de EL poulefase halen.
Denk je met overwinning of een zakelijk gelijkspel? Want is toch een groot deel van de aanval die weg is.
Leon Zwiers schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:53:
Denk dat PSV niet meer in gevaar komt. Feyenoord idem.

AZ moet het nog maar doen, die zie ik niet 1.2.3. doorgaan
Ik vind het erg jammer dat Veronica toch weer AZ in een achterhoekje heeft weg gestopt, want zoals je zegt zou het voor PSV en Feyenoord geen probleem moeten zijn en toch worden die op het open net uitgezonden.

• LZ86
Pompi schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:59:
[...]

Denk je met overwinning of een zakelijk gelijkspel? Want is toch een groot deel van de aanval die weg is.

[...]

Ik vind het erg jammer dat Veronica toch weer AZ in een achterhoekje heeft weg gestopt, want zoals je zegt zou het voor PSV en Feyenoord geen probleem moeten zijn en toch worden die op het open net uitgezonden.
Tja, de achterban van PSV en Feyenoord is nu eenmaal vele male groter dan die van AZ

• Pompi
Leon Zwiers schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:02:
[...]

Tja, de achterban van PSV en Feyenoord is nu eenmaal vele male groter dan die van AZ
Maar gaan die wel kijken? Want de spanning is grotendeels weg en dus redelijke kans dat je naar een gezapige wedstrijd gaat kijken, terwijl er wel nog echt wat op het spel staat bij de wedstrijd van AZ.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Pompi schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:59:
Ik vind het jammer dat Veronica het voetbal in het algemeen al in een achterhoekje wegstopt. Een wedstrijd mag je nog wel zien, een interview wordt lekker kort gehouden en samenvattingen zijn ergens tussen de immense reclameblokken verstopt. -O-
Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:57:

Vorige keer 3-0, dat kan toch eigenlijk niet meer mislopen? Het is geen Barca ofzo waartegen je speelt.
Ik vermoed dat ze gewoon rustig van achteruit opbouwen en Apollon het werk laten doen, middels een paar uitbraken wint PSV ook gewoon deze pot. Ook weer goed voor de coëfficiënten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Pompi schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:05:
[...]

Maar gaan die wel kijken? Want de spanning is grotendeels weg en dus redelijke kans dat je naar een gezapige wedstrijd gaat kijken, terwijl er wel nog echt wat op het spel staat bij de wedstrijd van AZ.
Dat kun je je inderdaad afvragen. Ik ga Feyenoord kijken, en met mij waarschijnlijk vele Feyenoorders.
Ik houd AZ wel via tweakers en vi in de gaten.

Als Feyenoord nou onverhoopt plots 3-0 voor komt dat switch ik wel

• Pompi
Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Ik vind het jammer dat Veronica het voetbal in het algemeen al in een achterhoekje wegstopt. Een wedstrijd mag je nog wel zien, een interview wordt lekker kort gehouden en samenvattingen zijn ergens tussen de immense reclameblokken verstopt. -O-
Ja hoe zij van een 15 minuten pauze een 2 minuten praat programma kunnen maken is indrukwekkend om de verkeerde redenen. Ziggo doet het ietjes beter maar heeft ook redelijke reclameblokken. Ik vind als het even kan met Europese wedstrijden Canvas wel fijn.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Pompi schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:05:
[...]

Ja, mensen kijken niet voor de spanning maar voor de grote clubs. En vooral naar de wedstrijden waar winst te verwachten valt.

Slechts een handje vol is in AZ geinteresseerd.

alles kan off-topic

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:57:
Opbouwende kritiek kan je het niet echt noemen.
Opbouwende kritiek?
Jij werkt bij Ajax en legt mijn argumenten neer bij Ajax?

Het meest komische vind ik nog dat jij het (grotendeels?) met mij eens bent:
Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:01:
Als we iets van PSV kunnen leren is dat het doel de middelen heiligt. Het was niet echt sprankelend en wat je van Ajax verwacht, maar hier telde alleen resultaat. Door deze opstelling werd APOEL eigenlijk nooit gevaarlijk en voorin scoor je normaal gesproken toch wel. Ik mag hopen dat dit niet de standaard tactiek wordt, maar voor nu was het prima.
Maar jij mag het wel zeggen en ik niet?
Daarnaast vind jij dat iedereen te positief is
Waar heb ik het over iedereen?
en moet jij je mening gewoon kunnen geven, maar als ik dat dan doe is dat ineens wegjagen van supporters?
Ik geef mijn mening over het spel van Ajax en over de algemene positiviteit daarover in deze topic, jij daarentegen komt met persoonlijke steken onder water en insinuaties richting mij puur en alleen omdat ik geen Ajacied ben. Die wijze van discussiëren is standaard geworden hier en ook een belangrijke reden dat veel niet Ajacieden hier niet (meer) posten.
Maar ik zal inderdaad degene zijn die het in perspectief moet zien.
We hebben de punten hard nodig voor Nederland.
Mee eens, maar moet ik daarom lovend zijn over het spel van Ajax?
Los van verbeterpunten in het spel is dat gewoon iets om erg positief over te zijn, voor zowel fans als voetballiefhebbers.
Klopt, dit heb ik namelijk zelf ook aangegeven.
Maar ook dit staat los van het spel van Ajax en daar heb ik het iedere keer over.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:51
PSV en Feyenoord gaan deze voorsprong niet meer weggeven hoor, die spelen straks gewoon allebei poulefase.
Nu AZ nog even orde op zaken stellen (en dat kunnen ze) zodat we straks 3 clubs in de EL hebben zitten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Pompi
Ankona schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

Ja, mensen kijken niet voor de spanning maar voor de grote clubs. En vooral naar de wedstrijden waar winst te verwachten valt.

Slechts een handje vol is in AZ geinteresseerd.
Tja, kijk normaal zoals in de groepfase kan ik begrijpen want dan gaan die wedstrijden nog echt ergens om maar volgens mij is iedereen het hier wel over eens dat PSV en Feyenoord dit nooooooooooit meer weg mogen geven dus dan had ik gekozen voor de wedstrijd waar spanning is en nog iets op het spel staat. Denk dat neutrale kijkers daar ook liever naar hadden gekeken, maar het is dus maar goed dat ik geen zenderhoofd ben want dan had ik het anders gedaan. Of had het tenminste zo gedaan dat je niet speciaal een account aan moet maken om AZ te kunnen kijken, want dan zoek ik nog liever een illegaal streampje op dan een zinloos account te moeten maken

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

dvdkiwi schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:20:
PSV en Feyenoord gaan deze voorsprong niet meer weggeven hoor, die spelen straks gewoon allebei poulefase.
Nu AZ nog even orde op zaken stellen (en dat kunnen ze) zodat we straks 3 clubs in de EL hebben zitten.
AZ maak ik mij nog wel een beetje zorgen om. Niet vanwege spel want vorige keer waren ze al beter, maar het scoren gaat moeizaam en dat heb je toch wel nodig vanavond.

offtopic:
@Baseman77 Je haalt dingen in je hoofd. Allereerst dat je dingen niet mag zeggen, ik geef slechts kritiek op wat je zegt, maar stel nergens dat je het niet mag zeggen. Daarnaast dat het mij uit maakt voor welke club je bent, dat is echt irrelevant en de post is daar al helemaal niet door gevoed.
Dat je de steken irritant vindt kan ik mij voorstellen, maar ze komen dan ook behoorlijk dicht bij de waarheid. Het lijkt erg moeilijk om zij zo'n fijn resultaat toch iets positiefs te kunnen melden, dat het om het resultaat gaat is het enige wat daarbij in de buurt komt. Dat is simpelweg opvallend als dat keer op keer gebeurt en dat doe je echt zelf.
Nu ga ik zelf weer proberen volledig on-topic te blijven als je het niet erg vindt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-11 13:21

Qu3st

[...]

[...]

Ik ben het met je eens dat het inderdaad de waan van de dag is, maar een frivool Ajax heb ik dus helemaal niet gezien. Het spel in balbezit was traag en stroperig, waarbij men achterin vooral de bal naar elkaar speelde. Wat logisch is, aangezien Martinez en Alvarez vooral CV's zijn. Alvarez had wel vaker als VCM gespeeld, maar in de rol van breker en niet als spelmaker. Als CV kan hij overigens prima opbouwen.
Het frivole kwam af en toe van de aanvallers, met name als Ziyech eindelijk was bereikt. Dat is het voordeel van zo'n opstelling, de backs kunnen makkelijker doorschuiven en de aanvallers kunnen meer risico nemen.

Heel degelijk met nauwelijks tegengoals, maar door de trage en voorspelbare opbouw moeizaam tot kansen en goals komen. Je bent dan erg afhankelijk van de individuele acties van de aanvallers. Waar PSV het voordeel van Luuk had en Ajax nu het voordeel van Ziyech heeft.
Incidenteel niets mis mee, maar structureel wordt het lastig.
Nou dat deed het bij mij echt totaal niet aan PSV denken! Al ben ik ook niet echt tevreden met zoveel verdedigers en niet echte middenvelders, maar ja Donny is geblesseerd en De Wit, Gravenberg en Ekkelenkamp zijn niet het niveau dat je nu nodig had. Dus moet je roeien met de riemen die je hebt. En dat is een verschil met PSV, die hadden andere opties maar gebruikten die niet.
De vorige wedstrijden leken meer op PSV vorig seizoen, waar er een enorm gat tussen aanval en verdediging was en er geen middenveld stond.

Martinez en Álvarez heb ik toch echt verschillende ballen diep zien geven. En dat er op een gegeven moment 20 ballen op en neer gingen van Blind naar Veltman kwam ook omdat APOEL zich heel erg had ingegraven. En dat terwijl zij juist moesten aanvallen, maar mijn god wat waren zij slefht. Hebben ze meer dan 3 keer de bal naar elkaar gespeeld? Ajax was qua pressing ook stukken beter dan de vorige wedstrijden, er werd gestreden om elke verloren bal.
en dus ook totaal niet te vergelijken met PSV 2e seizoenshelft vorig seizoen.

Dat jij het niet frivool vond kan, maar ik vond van wel.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

In mijn optiek was dat ook één van de redenen om zoveel Zuid-Amerikanen op te stellen, die hoef je meestal niet te vertellen dat ze ervoor moeten gaan. Dat was één van de grote verschillen met vorige keer, de drive van iedereen (niet alleen de Zuid-Amerikanen) om er echt voor te gaan. Alsof er toch een vorm van onderschatting in zat de vorige keer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KillaZ
  • Nu online
Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:18:
[...]

Opbouwende kritiek?
Jij werkt bij Ajax en legt mijn argumenten neer bij Ajax?

Het meest komische vind ik nog dat jij het (grotendeels?) met mij eens bent:

[...]

Maar jij mag het wel zeggen en ik niet?

[...]

Waar heb ik het over iedereen?

[...]

Ik geef mijn mening over het spel van Ajax en over de algemene positiviteit daarover in deze topic, jij daarentegen komt met persoonlijke steken onder water en insinuaties richting mij puur en alleen omdat ik geen Ajacied ben. Die wijze van discussiëren is standaard geworden hier en ook een belangrijke reden dat veel niet Ajacieden hier niet (meer) posten.
Maar ik zal inderdaad degene zijn die het in perspectief moet zien.

[...]

Mee eens, maar moet ik daarom lovend zijn over het spel van Ajax?

[...]

Klopt, dit heb ik namelijk zelf ook aangegeven.
Maar ook dit staat los van het spel van Ajax en daar heb ik het iedere keer over.
Kritiek is prima, maar je zegt inhoudelijk dat het stroperig liep "omdat" er 2 CV's stonden opgesteld als middenvelders. Iets wat PSV 2e seizoenshelft vorig seizoen ook deed en waar je, terecht of niet, blijkbaar wat kritiek te verduren kreeg als PSV supporter dat PSV zo, saai?, speelde?

Het verschil is echter, als we dan toch de diepte ingaan, dat PSV speelde met 2 brekers waar Martinez en Alvarez naar mijn mening ook in staat zijn om het voetballend op te lossen.

Daarnaast lag het "stroperige" niet aan Alvarez en Martinez, die wisten namelijk niet hoe snel die bal naar de back, naar Ziyech of naar Blind toe moest, maar aan de tegenstander, die ontzettend compact stond (vaak 10 man op 4 meter achter de bal) en zich niet uit formatie liet vallen door de positiewisselingen van Ziyech, Tadic en Neres.

Dan is het argument dat Ajax niet frivool speelt niet te verklaren omdat er 2 andere 6'jes stonden die ook verdedigers kunnen zijn.

K to the KillaZ

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:32:Ajax speelde in mijn ogen gisteren zoals PSV vorig seizoen in de 2e seizoenshelft, wat niet echt een compliment is.
Fixed. O-)
[...]Ik ben op een gegeven moment wel complete pagina's gaan overslaan,
En dan zelf met enige regelmaat klagen dat anderen jouw ellenlange berichten niet ('goed') lezen ... 8)7
maar tot dan viel het mij dus op hoe positief velen waren over het spel. Helemaal omdat Ten Hag dus 4 CV's opstelde en ik me de kritiek op Van Bommel nog goed kan herinneren in de met 3-1 verloren wedstrijd tegen Ajax vorig seizoen, toen hij volgens velen hier een lafaard was met zijn opstelling.
Appels en peren?
Je vergelijkt nu een APOEL dat zich over twee wedstrijden gezien bijna volledig ingegraven had met een Ajax dat standaard aanvallend speelt.
+
Een Ajax dat wint vs een PSV dat verloor.
Het spel in balbezit was traag en stroperig, waarbij men achterin vooral de bal naar elkaar speelde. Wat logisch is, aangezien Martinez en Alvarez vooral CV's zijn.
Wat logisch is, omdat APOEL wederom met 11 man op de eigen helft en 9 man in de eigen 16 stond.
Mij gelukkig totaal niet. :)
Heel degelijk met nauwelijks tegengoals, maar door de trage en voorspelbare opbouw moeizaam tot kansen en goals komen.
Wederom negeer je de instelling/opstelling van de tegenstander? Voor het gemak? :O

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

KillaZ schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:46:
Daarnaast lag het "stroperige" niet aan Alvarez en Martinez, die wisten namelijk niet hoe snel die bal naar de back, naar Ziyech of naar Blind toe moest, maar aan de tegenstander, die ontzettend compact stond (vaak 10 man op 4 meter achter de bal) en zich niet uit formatie liet vallen door de positiewisselingen van Ziyech, Tadic en Neres.
Dat viel mij inderdaad alles mee, ik had ook verwacht dat Martinez en Álvarez minder vlot zouden opbouwen. Voor zover je het opbouwen kunt noemen natuurlijk als je meteen de bal inlevert.
Wel vond ik Neres wat zoekende en Tadic heeft van links altijd moeite met voorzetten. Op zich niet vreemd tegen zo'n compact blok en je zag dan ook dat ze na een uur vermoeider werden en de aanval iets soepeler ging lopen. Het is echt een kwestie van de langste adem en stuk spelen, dat is meestal niet de meest aantrekkelijke speelwijze.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:06:
[...]Het is echt een kwestie van de langste adem en stuk spelen, dat is meestal niet de meest aantrekkelijke speelwijze.
Maar wel bijna een logisch gevolg door de (onaantrekkelijke) speelwijze van de tegenstander, toch?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

OPSLAGHOND schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:10:
Maar wel bijna een logisch gevolg door de speelwijze van de tegenstander, toch?
Deels, maar niet helemaal. Je moet wel de juiste keuzes blijven maken en je merkte dat bijvoorbeeld Neres heel graag wilde lopen met de bal om erdoor te komen, terwijl hoge ballen op Huntelaar of wie er dan ook bij stond veel gevaarlijker waren. Ook hadden wel wat meer schoten vanuit de tweede lijn onder de tweede ring mogen belanden, wat dat ging wel erg gehaast. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:12:
[...]Deels, maar niet helemaal. Je moet wel de juiste keuzes blijven maken en je merkte dat bijvoorbeeld Neres heel graag wilde lopen met de bal om erdoor te komen, terwijl hoge ballen op Huntelaar of wie er dan ook bij stond veel gevaarlijker waren. Ook hadden wel wat meer schoten vanuit de tweede lijn onder de tweede ring mogen belanden, wat dat ging wel erg gehaast. :P
De schoten van afstand waren verschrikkelijk, maar de corners en vrije trappen zijn ook bijna allemaal slecht.
Misschien dat sommige spelers nog moeten wennen aan de speelwijze van Huntelaar t.o.v. Dolberg?

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-11 20:00
Dolberg officieel weg. 20,5 miljoen voor een niet scorende bankzitter die zeker talent heeft maar dat de afgelopen twee jaar niet heeft laten zien. Wat een geld

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

OPSLAGHOND schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:15:
De schoten van afstand waren verschrikkelijk, maar de corners en vrije trappen zijn ook bijna allemaal slecht.
Misschien dat sommige spelers nog moeten wennen aan de speelwijze van Huntelaar t.o.v. Dolberg?
Je bedoelt dat ze nu daadwerkelijk op een speler moeten mikken bij een corner? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Niet online

Han

Holkers schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:16:
Dolberg officieel weg. 20,5 miljoen voor een niet scorende bankzitter die zeker talent heeft maar dat de afgelopen twee jaar niet heeft laten zien. Wat een geld
Yep... dat is het zeker. Al vermoed ik dat Dolberg het prima gaat doen in een ander systeem.

[ Voor 24% gewijzigd door Han op 29-08-2019 13:21 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:20:
[...]Je bedoelt dat ze nu daadwerkelijk op een speler moeten mikken bij een corner? :?
Nee, Huntelaar beweegt heel veel meer dan Dolberg.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 13:13
Holkers schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:16:
Ff +/-70miljoen in een week... Het kan slechter. :)

• mavaros
Leon Zwiers schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:11:
[...]

Dat kun je je inderdaad afvragen. Ik ga Feyenoord kijken, en met mij waarschijnlijk vele Feyenoorders.
Ik houd AZ wel via tweakers en vi in de gaten.

Als Feyenoord nou onverhoopt plots 3-0 voor komt dat switch ik wel
Dat zou wel een shock in Rotterdam teweegbrengen. ;)

edit: Die 3-0 kan best gebeuren, maar daarna gaat het om het echie. 6 wedstrijden de beuk erin en niet huilen dat het niet lekker loopt. Dus gewoon echt voetballen of buffelen.

Ik zie het in ieder geval zonnig in. *O*

[ Voor 21% gewijzigd door mavaros op 29-08-2019 13:35 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Han schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:21:
[...]

Yep... dat is het zeker. Al vermoed ik dat Dolberg het prima gaat doen in een ander systeem.
Mooi voor hem, mooi voor ons. Prima oplossing zo.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:31
OPSLAGHOND schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:55:
[...]
Reactie op de opmerking over de opstelling van @Baseman77
Appels en peren?
Je vergelijkt nu een APOEL dat zich over twee wedstrijden gezien bijna volledig ingegraven had met een Ajax dat standaard aanvallend speelt.
+
Een Ajax dat wint vs een PSV dat verloor.
Naast dat een winnend coach natuurlijk altijd gelijk heeft moet ik Baseman77 hier toch wel een beetje gelijk in geven. Zeker tegen een nauwelijks voetballend Apoel is het een aanpassing om letterlijk de zwakte van dit verse seizoen te voorkomen. Ajax voetbalt normaal gesproken er gemakkelijk tussen, waardoor PSV vorig seizoen als oplossing zag dat ze met extra controle voor de verdediging wilden spelen. Anders voetbalt Ajax er zo tussendoor. Zo'n tegenstander was Ajax ook vorig seizoen.

Deze zelfde 'veiligheid' inbouwen tegen Hapoel geeft vooral aan dat het vertrouwen in de manier van spelen zoals ETH graag wil, er niet is. En naar mij idee is dat terecht, want het loopt nog totaal niet, en waar vorig seizoen de restverdediging meestal wel op orde was, maar er toch ook snel tikkend veelvuldig de aanval werd gezocht, is dat dit seizoen totaal (nog) niet het geval. Het zegt veel hoe de 2 goals tot stand zijn gekomen:
- Een vrije trap die goed in wordt gekopt (geen combinatiespel)
- De goal van Tadic, die ook een klein beetje geluk heeft dat de tegenstander wegglijdt, anders moet ik nog zien of die hem ook zou hebben gescoord, er ging behoorlijk veel mis qua passing e.d. ook bij Tadic, waardoor ik daarover twijfel.

Daarbij was het vorig seizoen nog zo dat ze steevast hun eigen spel wilden spelen, iedereen lirisch daarover, en om eerlijk te zijn ook heerlijk om naar te kijken. Dat men nu deze extra zekerheden inbouwt kan je daarom ook opvatten als dat het niet loopt zoals men wil. Dat was bij PSV ook zo, en die wilden risico verminderen door de extra zekerheid in te bouwen. Waarom daarbij dan met 2 maten wordt gemeten vind ik ook vreemd.

Een tegenstander als Hapoel dat zich ingraaft moet je met snel aanvalsspel doorheen voetballen, dat heb ik maar enkele momenten gezien.
[...]
Reactie op de opmerking over dat het stroperig en traag was
[...]

Wat logisch is, omdat APOEL wederom met 11 man op de eigen helft en 9 man in de eigen 16 stond.
Het Ajax van vorig seizoen had daar veel minder moeite mee, maar liet de bal ook veel sneller rondgaan. Dat had hier ook moeten gebeuren. Je zag ook een paar keer dat met name Dest aan de rechterkant met veel lef en snelheid in de bal aan het voetballen was, waardoor er wel ruimte ontstond en Ajax er toch doorheen kon voetballen, dit had ik graag meer gezien. Het ging te traag/ stroperig om de tegenstander echt te ontregelen, snel spelen kan (en moet) ook bij elftallen die zich ingraven, die doen dit meestal omdat ze minder goed kunnen voetballen, dus kan je door goed te voetballen daar ook doorheen.
[...]
Reactie op de opmerking over at het stroperig en traag was
[...]

Mij gelukkig totaal niet. :)
Bij PSV liep het nog stroperiger dan bij Ajax gisteren, maar het idee is wel hetzelfde. Zelfs tegen in principe mindere tegenstanders zorg je voor extra veiligheid, dat deed PSV ook met Rosario/ Hendrix. Wat dat betreft is het redelijk vergelijkbaar, ware het niet dat ik vind dat Martinez en Alvarez wel betere voetballers zijn dan hun tegenhangers bij PSV. Dat neemt niet weg dat het principe van de extra veiligheid inbouwen wel vergelijkbaar is.
[...]
Reactie op de dedgelijkheid maar traagheid en voorbepelbaarheid in het spel
[...]

Wederom negeer je de instelling/opstelling van de tegenstander? Voor het gemak? :O
Ik wil hem wel meenemen, maar dan komt Ajax er voor mij minder gunstig uit:
Het getuigt niet van vertrouwen in het gewenste aanvalsspel als je op deze manier gaat spelen. Je bent teveel bezig met balverlies en de omschakeling die momenteel echt dramatisch is, waar die vorig jaar een stuk beter georganiseerd was. Dat betekent dat een aantal spelers zich niet goed aan de opdracht houden en te ver vooruit voetballen, of niet voldoende mee terug verdedigen, waardoor je bij balverlies niet meer goed staat. Dat was ook de zekerheid die PSV vorig jaar in wilde bouwen, met name toen tegen Ajax (een op papier veel sterkere tegenstander die zich niet ingraaft).

Note
Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn/ haar mening, maar ondanks dat ik bijna nooit reageer en ik geen idee heb wie @Baseman77 precies is, vind ik ook dat hij best wel aan wordt gepakt op zijn mening, hij mag dat toch vinden? Waarom moet er dan per definitie 'Ik vind' worden gezegd, het is een forum, waarop iedereen zijn of haar mening geeft.
Laten we dat ook absoluut zo houden en mensen die een andere mening hebben over hoe zij tegen iets (basaals!) als voetbal aankijken, of een wedstrijd wat anders beleefd hebben niet zo proberen te overtuigen dat het van geen kant klopt.

Ik ben het ook wel voor een deel met Baseman77 eens, maar misschien zijn de woorden te direct gekozen, waardoor mensen zich op de teentjes getrapt voelen, volgens mij moet je het niet zo zien / lezen, tenminste ik doe dat niet zo.

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 29-08-2019 14:36 ]

• Baseman77

Baseman77

We move

Edit: Mooie post @jbdeiman d:)b
Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:25:
@Baseman77Het lijkt erg moeilijk om zij zo'n fijn resultaat toch iets positiefs te kunnen melden, dat het om het resultaat gaat is het enige wat daarbij in de buurt komt. Dat is simpelweg opvallend als dat keer op keer gebeurt en dat doe je echt zelf.
Aha, nu zijn we bij de kern. Je vindt dus dat ik keer op keer niet positief genoeg ben over Ajax.
Maar dat staat verder vanzelfsprekend helemaal los van je clubvoorkeur.
Qu3st schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:38:
De vorige wedstrijden leken meer op PSV vorig seizoen, waar er een enorm gat tussen aanval en verdediging was en er geen middenveld stond.
Bij PSV was er vorig seizoen geen gat tussen verdediging en aanval, PSV stond best compact. Het probleem was alleen dat PSV compact op de eigen helft stond en dat Hendrix de oplossing vooral achteruit zoekt i.p.v. vooruit. Dat zorgde ervoor dat PSV weinig kansen weggaf (minst gepasseerde verdediging), maar zelf ook moeilijk kansen wist te creëren.

Het probleem van Ajax dit seizoen is de ruimte die tot nu toe werd weggegeven, het veld werd te lang gemaakt. Daarbij is Marin verdedigend (nog?) kwetsbaar, kan Blind de ruimte op het middenveld niet belopen (i.t.t. De Jong vorig seizoen) en is Veltman/Schuurs geen De Ligt die bijna alles opruimde wat er nog door kwam. Dit zorgde ervoor dat elke tegenstander van Ajax (teveel) grote kansen wist te creëren, al is dit Ajax meer dan goed genoeg om dat iedere keer te compenseren door zelf meer grote kansen te creëren en hier ook effectiever mee om te gaan.

Dit probleem loste Ten Hag gisteren op door 2 pure controleurs op te stellen op het middenveld.
N=1 en de tegenstander was matig, maar het werkte want er kwam niets doorheen. De andere kant is dat Ajax hierdoor zelf moeizaam speelde in balbezit en afhankelijk was van de grillen van de aanvallers, maar met name in de 2e helft speelde Ziyech hier knap op in door meer te gaan zwerven en hiermee beter aanspeelbaar te zijn. En Ziyech aan de bal zorgt altijd voor dreiging.

PS: Ziyech had gisteren veruit het meeste balverlies (32 keer, nummer 2 was Tadic met 22 keer), maar stond ook aan de basis van iedere kans. Daarom speelt hij vaak als spelmaker op rechtsbuiten en is hij een risico als middenvelder, maar gisteren werd zijn balverlies veel beter opgevangen doordat er 2 controleurs achter hem stonden. Zoals in zijn Twente tijd ook het geval was.
Martinez en Álvarez heb ik toch echt verschillende ballen diep zien geven.
Maar wie zegt dat ze dit niet deden?
Ik heb Hendrix de afgelopen seizoenen meerdere malen een briljante assist via een dieptepass zien geven, dat maakt hem echter nog steeds geen middenvelder die meer moet doen dan controleren.
En dat er op een gegeven moment 20 ballen op en neer gingen van Blind naar Veltman kwam ook omdat APOEL zich heel erg had ingegraven.
Dit ontkent ook niemand.
Maar als beide CV's de bal vooral naar elkaar spelen, dan heb je weinig zinvol balbezit (qua aanvalsspel) en kun je niet zeggen dat het spel zo snel en vloeiend verloopt. En met dat tempo kun je de organisatie van de tegenstander ook niet ontregelen.
En dat terwijl zij juist moesten aanvallen, maar mijn god wat waren zij slefht. Hebben ze meer dan 3 keer de bal naar elkaar gespeeld? Ajax was qua pressing ook stukken beter dan de vorige wedstrijden, er werd gestreden om elke verloren bal.
Dit ben ik helemaal met je eens.
en dus ook totaal niet te vergelijken met PSV 2e seizoenshelft vorig seizoen.
Vorig seizoen had PSV geen pressing en werd er niet gestreden?
Dat is nieuw.

Maar ook met betere pressing en meer strijd wordt het spel niet zozeer beter, je kunt er wel de bal eerder mee terugveroveren en dan via een counter gebruik maken van het gebrek aan organisatie op dat moment bij de tegenstander. Dat heb ik Ajax echter weinig zien doen gisteren.
Dat jij het niet frivool vond kan, maar ik vond van wel.
Ik denk dat wij een andere invulling hebben van frivool.

Ajax gaf helemaal niets weg, creëerde enkele kansen, scoorde zelf 2 keer en heeft de CL bereikt.
Ik heb alle begrip voor de blijdschap en positiviteit daarover bij Ajacieden, maar ik blijf erbij dat het spel van Ajax niet geweldig was.
Ik heb voldoende argumenten van Ajacieden hier gelezen die dat ook vinden, maar schijnbaar ben ik niet positief genoeg en is men het daarom met mij oneens. De logica ontgaat mij, maar dat zal wel aan mij liggen.
KillaZ schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:46:
maar je zegt inhoudelijk dat het stroperig liep "omdat" er 2 CV's stonden opgesteld als middenvelders. Iets wat PSV 2e seizoenshelft vorig seizoen ook deed
Dat 1e zeg ik niet (al kan ik me voorstellen dat je het zo leest), maar PSV speelde vorig seizoen helemaal niet met 2 CV's op het middenveld. Wel met 'het blok', oftewel Hendrix en Rosario.
Het verschil is echter, als we dan toch de diepte ingaan, dat PSV speelde met 2 brekers waar Martinez en Alvarez naar mijn mening ook in staat zijn om het voetballend op te lossen.
Dus 2 spelers die vooral als CV hebben gespeeld zijn prima voetballende VCM's, maar 2 'echte' middenvelders zijn brekers en kunnen niet voetballen?
Dat laatste klopt wel aardig wat betreft Hendrix trouwens, maar Rosario is een prima voetballende middenvelder (of kan dat zijn, dat past beter bij zijn huidige vorm).

Martinez en Alvarez kunnen prima voetballen, maar goed opbouwen als CV is heel wat anders dan het spel versnellen en naar voren verplaatsen als middenvelder. Maar dat was hun taak ook niet, zij moesten vooral zoveel mogelijk risico's beperken en Ziyech ondersteunen. Dat deden ze prima en Alvarez toonde een extra meerwaarde bij de dode spelmomenten. Of ze tot meer in staat zijn moet nog blijken; Martinez speelde tot gisteren nog nooit als middenvelder en Alvarez speelde in zijn eerdere wedstrijden als VCM in dezelfde controlerende rol als gisteren.
Daarnaast lag het "stroperige" niet aan Alvarez en Martinez, die wisten namelijk niet hoe snel die bal naar de back, naar Ziyech of naar Blind toe moest
Wat versta jij onder stroperig?
Juist door de bal (terug) naar de back of een CV te spelen werd de traagheid in de opbouw veroorzaakt. De bal moet naar voren, naar de aanvallers (waar ik Ziyech als aanvallende middenvelder bij meetel).

De 2-0 ontstond ook uit een snelle aanval, waarbij Dest goed doorstapte en de combinatie aanging met Ziyech, hierna kon de uit de spits weggelopen Huntelaar bediend worden en die vond met een geweldige lange passe Tadic, die het daarna knap afmaakte. Dat is heel wat anders dan de bal maar weer terugspelen naar de verdediging.
Dan is het argument dat Ajax niet frivool speelt niet te verklaren omdat er 2 andere 6'jes stonden die ook verdedigers kunnen zijn.
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar dit heb ik dan ook niet gezegd.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 17:45
Vergeleken met de vorige wedstrijden vond ik het middenveld en de verdediging stabieler.
Ik zou ze zo een paar wedstrijden laten staan.

Mensen die zeuren over 2 CVs op het middenveld, Alvarez heeft aardig wat wedstrijden op het middenveld gespeeld, dus zie niet in waarom hij daar niet zou kunnen spelen.

Alvarez vond ik sterk in de kleine ruimte en aan de bal.
Mja sommige mensen moeten nu eenmaal iets hebben om over te klagen.

Nadelen waren dat ik niet vond dat er genoeg goede kansen gecreeerd werden.
En de combinaties en passing waren in vooral de 1e helft te vaak slecht.

• OPSLAGHOND
  • Niet online

• KillaZ
  • Nu online
Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:42:

[...]

Dus 2 spelers die vooral als CV hebben gespeeld zijn prima voetballende VCM's, maar 2 'echte' middenvelders zijn brekers en kunnen niet voetballen?
Dat laatste klopt wel aardig wat betreft Hendrix trouwens, maar Rosario is een prima voetballende middenvelder (of kan dat zijn, dat past beter bij zijn huidige vorm).
2 libero's die prima voetballende 6'jes zijn, zijn voetballend beter dan Hendrix en Rosario ja.

Martinez en Alvarez kunnen prima voetballen, maar goed opbouwen als CV is heel wat anders dan het spel versnellen en naar voren verplaatsen als middenvelder. Maar dat was hun taak ook niet, zij moesten vooral zoveel mogelijk risico's beperken en Ziyech ondersteunen. Dat deden ze prima en Alvarez toonde een extra meerwaarde bij de dode spelmomenten. Of ze tot meer in staat zijn moet nog blijken; Martinez speelde tot gisteren nog nooit als middenvelder en Alvarez speelde in zijn eerdere wedstrijden als VCM in dezelfde controlerende rol als gisteren.
Martinez en Alvarez moesten vooral de "rest verdediging" bewaren en er voor zorgen dat de omschakeling bij balverlies, wat APOEL zijn sterkste punt is, in orde was. Dat ze daarbij snel de volgende pion vonden (zij het Ziyech, zij het Blind) maakt dat de omschakeling dit keer wel in de kiem gesmoord kon worden.

Wat versta jij onder stroperig?
Juist door de bal (terug) naar de back of een CV te spelen werd de traagheid in de opbouw veroorzaakt. De bal moet naar voren, naar de aanvallers (waar ik Ziyech als aanvallende middenvelder bij meetel).

De 2-0 ontstond ook uit een snelle aanval, waarbij Dest goed doorstapte en de combinatie aanging met Ziyech, hierna kon de uit de spits weggelopen Huntelaar bediend worden en die vond met een geweldige lange passe Tadic, die het daarna knap afmaakte. Dat is heel wat anders dan de bal maar weer terugspelen naar de verdediging.
Onder stroperig versta ik 2 dingen:

In balbezit:
De bal ontvangen, de basis techniek niet onder controle hebben en/of er veel te lang doen om de bal te verleggen naar een teamgenoot. Of dat in de breedte is (veilig) of in de diepte (strak inspelen op bijvoorbeeld Ziyech of een Tadic) maakt niet uit, de bal moet het werk doen.

Bij balverlies:
De bal veroveren, maar de oplossing niet zien, niet vinden of te veel risico in de oplossing zoeken. Dat Alvarez of Martinez de bal direct weer inleverden bij Blind of Ziyech maakt voor het spel niet uit. Je bent weer in balbezit en je kunt de posities (Ten Hag heeft het wel heel veel over de "minimale breedte") weer innemen.

In vergelijking met Marin, in potentie veel meer voetballen dan Martinez en Alvarez, liep dat veel beter. Marin zocht of teveel naar de oplossing (gevolg, ziekenhuisbal of weer balverlies) of deed er veel te lang over omdat zijn 1e aanname gewoonweg kut was.

Dat laatste is overigens vorm, geen techniek in mijn ogen.

K to the KillaZ

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Poll: Apollon Limassol vs PSV
Winst PSV
Winst Apollon Limassol: PSV door
Winst Apollon L.: A.L. door
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402060&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Antwerp vs AZ
Winst Antwerp
Winst AZ
Gelijkspel: AZ door
Gelijkspel: Antwerp door
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402061&layout=6&sort=prc

Poll: Hapoel Beer Sheva vs Feyenoord
Winst Feyenoord
Winst HBS: Feyenoord door
Winst HBS: HBS door
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402062&layout=6&sort=prc

[ Voor 243% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-08-2019 16:14 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:15
Feyenoord gaat het vast weer onnodig spannend maken zoals altijd....

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Aha, nu zijn we bij de kern. Je vindt dus dat ik keer op keer niet positief genoeg ben over Ajax.
Maar dat staat verder vanzelfsprekend helemaal los van je clubvoorkeur.
offtopic:
Je weet het weer eens mooi te verdraaien. Ik vind je met regelmaat negatief uit de hoek komen, ongeacht onderwerp. Dat jij dat niet los kunt zien van clubvoorkeur kan ik mijzelf niet aanrekenen.
Dit probleem loste Ten Hag gisteren op door 2 pure controleurs op te stellen op het middenveld.
N=1 en de tegenstander was matig, maar het werkte want er kwam niets doorheen. De andere kant is dat Ajax hierdoor zelf moeizaam speelde in balbezit en afhankelijk was van de grillen van de aanvallers, maar met name in de 2e helft speelde Ziyech hier knap op in door meer te gaan zwerven en hiermee beter aanspeelbaar te zijn. En Ziyech aan de bal zorgt altijd voor dreiging.
Dat lag niet aan de opstelling van gisteren. Ook zonder de twee controleurs speelt Ajax al het hele seizoen moeilijk in balbezit en is het afhankelijk van de grillen van de aanvallers. Dat is nu juist het hele probleem.
Het enige verschil is dat door de twee controleurs het gisteren lukte om eens niet van die levensgrote kansen weg te geven.
Vorig seizoen had PSV geen pressing en werd er niet gestreden?
Dat is nieuw.
In de loop van de tweede seizoenshelft was dat in mijn optiek toch echt een stuk minder. De pit zat er niet meer echt in.
Maar ook met betere pressing en meer strijd wordt het spel niet zozeer beter, je kunt er wel de bal eerder mee terugveroveren en dan via een counter gebruik maken van het gebrek aan organisatie op dat moment bij de tegenstander. Dat heb ik Ajax echter weinig zien doen gisteren.
Je hebt Ajax gisteren geen druk zien zetten en zo de bal snel terug veroveren? Een counter heb ik inderdaad niet gezien, maar dan zal APOEL toch echt z'n strafschopgebied uit moeten komen wil je daar een kans toe hebben.
Ik denk dat wij een andere invulling hebben van frivool.
Wat is dan jouw definitie van frivool? Want als het een definitiekwestie is dan is het simpel op te lossen toch? ;)
Ajax gaf helemaal niets weg, creëerde enkele kansen, scoorde zelf 2 keer en heeft de CL bereikt.
Ik heb alle begrip voor de blijdschap en positiviteit daarover bij Ajacieden, maar ik blijf erbij dat het spel van Ajax niet geweldig was.
Ik heb voldoende argumenten van Ajacieden hier gelezen die dat ook vinden, maar schijnbaar ben ik niet positief genoeg en is men het daarom met mij oneens. De logica ontgaat mij, maar dat zal wel aan mij liggen.
offtopic:
Dat ligt inderdaad aan jou, dat oorzakelijk verband verzin je zelf.
Martinez weer zakken en Veltman eruit. Dat scheelt heel veel breedtepasses en balletjes terug, plus Martinez komt meer in z'n kracht.
Het enige issue is dan dat Blind ook links is, maar daar valt de één meer over dan de ander.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Hoop dat PSV en Feyenoord niet aan de wedstrijd beginnen met als motto: het komt wel goed.

• mavaros
Deadsy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:27:
Hoop dat PSV en Feyenoord niet aan de wedstrijd beginnen met als motto: het komt wel goed.
Gaan we nu weer lopen overdrijven dat de tegenstander niet te onderschatten is?

Ze spelen verdorie tegen een veredeld FC Lienden. Het is geen Barcelona, Juve, PAOK of Liverpool.

Als ze dit niet kunnen winnen of op zijn minst kunnen plaatsen voor de poulefase, dan moeten we stoppen met Europees voetbal en ons gaan voorbereiden op het WK fierlejeppen of punniken.

Iedereen gaat door vanavond, maar helaas kan ik niet naar AZ kijken om ze aan te moedigen. Dat is het team dat het nu hard nodig heeft.

• Deadsy
mavaros schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:50:
[...]

Gaan we nu weer lopen overdrijven dat de tegenstander niet te onderschatten is?

Ze spelen verdorie tegen een veredeld FC Lienden. Het is geen Barcelona, Juve, PAOK of Liverpool.

Als ze dit niet kunnen winnen of op zijn minst kunnen plaatsen voor de poulefase, dan moeten we stoppen met Europees voetbal en ons gaan voorbereiden op het WK fierlejeppen of punniken.

Iedereen gaat door vanavond, maar helaas kan ik niet naar AZ kijken om ze aan te moedigen. Dat is het team dat het nu hard nodig heeft.
Wanneer je er met de verkeerde houding aan begint dan kun je van iedereen verliezen.
Dan maakt het kwaliteits verschil dat er op papier is vrij weinig uit.

Of zijn we vergeten hoe moeilijk sommige ploegen het hadden in voorgaande rondes?

• DoeEensGek
Op Eurosport is nu de loting show gedoe. :)

• Deadsy
DoeEensGek schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:01:
oftwel veel slecht gescripte prietpraat waar niemand interesse in heeft en af en toe word er een balletje gepakt en open gemaakt.

• DoeEensGek
Deadsy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:02:
[...]

oftwel veel slecht gescripte prietpraat waar niemand interesse in heeft en af en toe word er een balletje gepakt en open gemaakt.
:Y

• Deadsy
Sneijder heeft zich echt laten gaan, had hij heen nieuw pak kunnen laten maken?
Want dit is toch echt iets te krap

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het Nederlands van Tadic is bijna net zo goed als het Engels van Wesley.

• FDMK
  • Laatst online: 04:53
DoeEensGek schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:01:
Op uefa.com ook :)

Lekker ordinair klokkie Wes :z

[ Voor 6% gewijzigd door FDMK op 29-08-2019 18:28 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

OPSLAGHOND schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:15:
Het Nederlands van Tadic is bijna net zo goed als het Engels van Wesley.
Toch vind ik het tof dat hij het nu wel wil proberen, respect. (Ja had hij allang moeten doen :P )

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Niet online

Han

Sneijder is nog niet echt over z’n scheiding heen, hij heeft zijn trouwring nog om :)

• Deadsy
Han schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:28:
Sneijder is nog niet echt over z’n scheiding heen, hij heeft zijn trouwring nog om :)
vingers te dik, hij krijgt hem er niet af :).

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
Pfff ga lekker loten in een paar minuten tijd. Langdradige zooi dit.

• DoeEensGek
Deadsy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:29:
[...]

Die is nu nog snel al zijn geld aan het opeten :9 .

• Han
  • Niet online

Han

Doe maar Zenit :)

• FDMK
There we go.

• DoeEensGek
Ajax bij Chelsea in groep h

[ Voor 7% gewijzigd door DoeEensGek op 29-08-2019 18:38 ]

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ajax bij Chelsea; prima te doen momenteel volgens mij. Die zijn niet in de vorm waar ze ooit waren.

[ Voor 72% gewijzigd door naitsoezn op 29-08-2019 18:36 ]

• Han
  • Niet online

Han

Chelsea, ook niet verkeerd lijkt mij :)

• Deadsy
Zou een leuke pot kunnen zijn

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 19:59
Nou, je had het slechter kunnen treffen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Deadsy
Maverick schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:37:
Nou, je had het slechter kunnen treffen.
Is vind ik een van de betere ploegen die je kunt loten vanwege het transfer verbod.

Spelen ook nog leuk voetbal.

edit:
Met beter bedoel ik beter voor Ajax.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 29-08-2019 18:38 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Frenkie!

• Han
  • Niet online

Han

Toch maar mooi twee Nederlandse prijswinnaars, prachtig om te zien en een geruststellende gedachte voor Oranje :)

• FDMK
Han schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:43:
Toch maar mooi twee Nederlandse prijswinnaars, prachtig om te zien en een geruststellende gedachte voor Oranje :)
Best wel trots dat dit Nederlanders zijn :)

Gelukkig ontlopen we Inter.

[ Voor 5% gewijzigd door FDMK op 29-08-2019 18:44 ]

• DoeEensGek
Groep f is lekker!

• Deadsy
Denk niet dat Inter gaan overwinteren in de CL

• mavaros
Deadsy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:29:
[...]

Sorry, de website slaat denk ik op hol.

Ik wilde je een plus geven, maar ineens stond er +5. Mijn muis is niet kapot.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ajax, Chelsea, Valencia :o Toch wel één van de pittigere tegenstanders van pot 3 denk ik

[ Voor 59% gewijzigd door naitsoezn op 29-08-2019 18:46 ]

• DoeEensGek
Valencia erbij!

• Han
  • Niet online

Han

Oef... zware nr. 3 pot tegenstander

• Deadsy
Wow je loopt pakweg 10+ sec voor

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Deadsy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:46:
[...]

Wow je loopt pakweg 10+ sec voor
Eurosport :+

• Deadsy
Idem, maar dan via Ziggo Go

• Pompi
Han schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:46:
Oef... zware nr. 3 pot tegenstander
Zeker maar het rommelt daar ook al een tijdje tussen de eigenaar enerzijds en TD en coach aan de andere kant, plus is niet perse beter dan Real Madrid dus je moet gewoon van je eigen kracht uitgaan en hopen op een goede avond.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wesley draaide een sensor in het balletje naar de kl*te ...

[ Voor 15% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-08-2019 18:49 ]

• Han
  • Niet online

Han

Afleidingsmanoeuvre :o

Alle balletjes opnieuw gesorteerd :P

• Deadsy
Pompi schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:48:
[...]

Zeker maar het rommelt daar ook al een tijdje tussen de eigenaar enerzijds en TD en coach aan de andere kant, plus is niet perse beter dan Real Madrid dus je moet gewoon van je eigen kracht uitgaan en hopen op een goede avond.
Inderdaad, ondanks dat het een van de betere ploegen is van pot 3 is het een ploeg waar je van kunt winnen maar ook uiteraard verliezen.

Hoop dat die uit pot 4 een zwakke ploeg is

edit:
Lyon heeft een leuke pot.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 29-08-2019 18:50 ]

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:16
City krijgt weer een lekker makkelijke groep

• FDMK
Makkelijke keuze voor Messie weer. bah.

[ Voor 6% gewijzigd door FDMK op 29-08-2019 18:52 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 19:59
Beetje sneu als je dit na al die jaren nog niet even in het Engels kunt trouwens.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Kom er toch even op terug;

Wesley's Engels is beter dan dat van Messi!

• mavaros
Ik hoop dat we die paramilitaire organisatie uit Belgrado als poulegenoot gaan krijgen.

• Deadsy
Aan wie heeft City het geld overgemaakt om deze groep te krijgen

• Han
  • Niet online

Han

Phew... had zo’n voorgevoel, gelukkig onterecht.

• FDMK
Leipzig gelukkig niet :p

• Deadsy
Han schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:54:
Phew... had zo’n voorgevoel, gelukkig onterecht.
Idem, de group van Lyon kan denk ik alle kanten op gaan.
Pagina: 1 ... 89 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.