Geen geweldige pot, maar wel wat stabieler en daardoor minder onzeker. Iets meer kansen creëren zou fijn zijn.
[Streamable: https://streamable.com/gyymj]
🤝 Dušan Tadić beslist het duel en knalt @AFCAjax naar de @ChampionsLeague. Wat een aanval...🤤#AJAAPO #ChampionsLeague #ZiggoSport pic.twitter.com/c8sKlKWjcm
— Ziggo Sport Voetbal (@ZS_Voetbal) 28 augustus 2019
Club Brugge gaat de @ChampionsLeague in! Ruud Vormer speelt met een assist en een voorassist een grote rol.
— Ziggo Sport Voetbal (@ZS_Voetbal) 28 augustus 2019
🇦🇹❌ En dat betekent #coëfficiëntenpolonaise in Nederland, Oostenrijk is een CL-deelnemer kwijt!#BRULASK #ChampionsLeague #ZiggoSport pic.twitter.com/UZ1oNJa1tY
Stugge tegenstander, maar heel overtuigend door. Geen enkel moment in de problemen geweest vandaag. Op naar de CL. waar je je als kampioen en halve finalist ff lekker door twee voorrondes mag harken
Wegschenken aan de Johan Cruijff foundation?snmght schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:57:
[...]
Gewoon niet verkopen. Geld niet nodig, nu zeker niet. De weliswaar steeds kleinere kans dat ie zich herpakt is er. Zie het nut van verkopen dus niet zo..
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ja hopelijk komt de UEFA hier nog op terug zoals ze vorig jaar bij die tegen Real deden, want dit maakt het totaal niet overzichtelijker en veel mensen die gokken waarom maar het niet zeker weten.P.O. Box schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:57:
maar nog ff over die afgekeurde goal: WTFFFFF....
Flink wat punten voor Nederland, een flinke injectie in de graspot
@toolkist rot opstelling was het hè
Float like a butterfly, sting like a bee.
Morgen van dat geld Olmo kopen. Geld moet rollen Marc
Mooi, de zuiderburen ook de CL in.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Geen 40 maar 50 miljoen erbij vanwege de stijging op de coefficientenpremies door afvallende clubs hoger dan Ajax
Hopen dat Ten Hag nu voorlopig even is gevrijwaard van de kritiek en dat hij een slechte coach zou zijn.
Laat vandaag zien na de dramatische wedstrijd van vorige week een konijn uit de hoge hoed te kunnen halen en het speloverwicht volledig te keren met 8 (!) wijzigingen in de opstelling
Laat vandaag zien na de dramatische wedstrijd van vorige week een konijn uit de hoge hoed te kunnen halen en het speloverwicht volledig te keren met 8 (!) wijzigingen in de opstelling
Ik hoop dat ze elke groepswedstrijd verliezen
De Turken idem
Hoop dat we morgen ook 3 clubs zien die de groepsfase halen
En onze directe concurrent weer een plekje kwijt.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
En morgen in pot 2. Hopen dat we dit keer geluk hebben met de loting en pot 3 en pot 4 echt mindere goden zijn
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ja, vind ik nog steeds (dat kan ik toch niet na 1 wedstrijdje al toegeven
Dit was gewoon een ruk tegenstander. Tegen betere tegenstanders denk ik niet dat dit 'the way to go' is. Martinez op het middenveld vond ik nou niet briljant bijvoorbeeld.
En pot 1 ook graag!Han schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:05:
En morgen in pot 2. Hopen dat we dit keer geluk hebben met de loting en pot 3 en pot 4 echt mindere goden zijn
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Goede dag voor NL. Nu morgen nog 3 clubs door. Hopen dat AZ zich kan herpakken. Feyenoord en PSV mogen eigenlijk niet meer in de problemen komen.

Doe mij maar een pot met Zenit, Club Brugge en Lille.
[ Voor 9% gewijzigd door Pompi op 28-08-2019 23:07 ]
Han schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:05:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Pot 1 coef. Pot 2 coef. ------------------------ --- ---------------- ------------------------ --- ---------------- Liverpool (CL-TH) Eng 91.000 Real Madrid Esp 146.000 Chelsea (EL-TH) Eng 87.000 Atlético Madrid Esp 127.000 FC Barcelona Esp 138.000 Borussia Dortmund Ger 85.000 Manchester City Eng 106.000 Napoli Ita 80.000 Juventus Ita 124.000 Shakhtar Donetsk Ukr 80.000 Bayern München Ger 128.000 Tottenham Hotspur Eng 78.000 Paris Saint-Germain Fra 103.000 Ajax *3 Ned 70.500 Zenit St. Petersburg Rus 72.000 Benfica Por 68.000 Pot 3 coef. Pot 4 coef. ------------------------ --- ---------------- ------------------------ --- ---------------- Olympique Lyon Fra 61.500 Lokomotiv Moscow Rus 28.500 Bayer Leverkusen Ger 61.000 Racing Genk Bel 25.000 FC Salzburg Aut 54.500 Galatasaray Tur 22.500 Olympiakos Piraeus ** Gre 44.000 RB Leipzig Ger 22.000 Club Brugge *3 Bel 39.500 Slavia Praha *4 Cze 21.500 Valencia Esp 37.000 Red Star Belgrade * Srb 16.750 Internazionale Ita 31.000 Atalanta Ita 14.945 Dinamo Zagreb ** Cro 29.500 Lille OSC Fra 11.699 |
Dit lijkt het een heel eind te worden.
Pffff nee joh gewoon mooie clubs erin, niet zo schietbakkenPompi schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:07:
[Embed]
Ik hoop met je mee, het lijkt in elk geval de goede kant op te gaan!Leon Zwiers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:06:
Goede dag voor NL. Nu morgen nog 3 clubs door. Hopen dat AZ zich kan herpakken. Feyenoord en PSV mogen eigenlijk niet meer in de problemen komen.
Ik vond Tadic ook buiten het doelpunt gewoon prima spelen. Houdt altijd mensen bezig, weet altijd een voorzet of medespeler te vinden, gooit zijn lijf goed in de strijd en heeft een fenomenale aanname op die lange ballen, soms op het Bergkampiaanse af.
https://www.vi.nl/nieuws/...ij-loting-voor-groepsfase
De potten.
Loot je uit pot 1 Juve of Bayern dan ontloop je uit pot 3 en 4 al meteen Leverkusen, Inter, Atalanta en Leipzig
De potten.
Loot je uit pot 1 Juve of Bayern dan ontloop je uit pot 3 en 4 al meteen Leverkusen, Inter, Atalanta en Leipzig
Kan, maar als ze hun kruit een beetje sparen en goed op elkaar in gespeeld raken om dan een grote club te verslaan in de finale rondes vind ik het ook primaMartinusz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:08:
[...]
Pffff nee joh gewoon mooie clubs erin, niet zo schietbakken
Chelsea, Olympiacos, Genk. Lijkt me prima.
Tadic.. echt wat heerlijk om hem voor de camera te zien... wat een held!
13:37
Chelsea, Ajax, Leverkusen en Genk lijkt me wel wat.
Worst case: Liverpool, Ajax, Inter, Leipzig
Dolberg zat er lekker bij op de tribune
(in Nice)
[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 28-08-2019 23:15 ]
Fuck ja, over poule des doods gesproken.toolkist schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:13:
Chelsea, Ajax, Leverkusen en Genk lijkt me wel wat.![]()
Doe maar gewoon grote namen in de poule, daar krijgen we toch altijd een extra boost van.
Dan heb je ook niet dat je in de poulefase eventueel uitgeschakeld wordt door kleinere ploegjes.
Dan heb je ook niet dat je in de poulefase eventueel uitgeschakeld wordt door kleinere ploegjes.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hopem dat Ajax vroeg uit de koker komt. Want als ze in een van de laatste groepen zitten heb je altijd kans dat ze automatische bepaalde clubs krijgen.
Daar wordt het ws wel
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
ja, vorig seizoen.Hupske schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:24:
[...]
Daar wordt het ws welooit geluk gehad met de loting?
Een Bayern dat niet draaide en Benfica.
Ajax mag ook wel bij Real in de poule komen. Die zijn nog steeds niet boven water
13:37
Vanaken kan ook wel aardig ballen volgens mij
[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 28-08-2019 23:31 ]
Die zitten ook in pot 2Nibbz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:27:
Ajax mag ook wel bij Real in de poule komen. Die zijn nog steeds niet boven water
Goeie gast die Ziyech. Volgens hem hadden ze in het eerste gedeelte wat mogelijkheden waarbij je dan geluk moet hebben. Goede woordkeus, realistisch.
Ik moet zeggen dat hij ook veel opener lijkt dan aan het eind seizoen 17/18 en begin van vorig seizoen. Lijkt me goed op z'n plek op het moment.
edit:
Alleen jammer dat hij niet voor het NL elftal speelt....
Ik moet zeggen dat hij ook veel opener lijkt dan aan het eind seizoen 17/18 en begin van vorig seizoen. Lijkt me goed op z'n plek op het moment.
edit:
[ Voor 10% gewijzigd door ST10©DE op 28-08-2019 23:44 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Het enige steekhoudende argument dat ik las was dat Veltman door het vasthouden van de verdediger toch deelnam aan de aanvalP.O. Box schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:57:
maar nog ff over die afgekeurde goal: WTFFFFF....
Blijft toch apart dat bv een Genk direct geplaatst is en Ajax 2 voorronden moet spelen. Ik snap best wel dat het met de voorgaande seizoenen te maken heeft maar WTF?????Pompi schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:07:
[Afbeelding]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ben nog steeds op zoek naar DE verklaring over de buitenspel situatie.
Mijn inziens is Veltman niet actief betrokken bij het spel, bal gaat overduidelijk METERS over hem heen naar Tagliafico. En is dus mijn inziens simpelweg NIET actief betrokken. Ook al staat ie dan fysiek wel buitenspel, kan hij niet buitenspel bestempeld worden vanwege mijn inziens NIET actief in spel betrokken.
Tagliafico en Huntelaar zijn in dit geval de actief betrokken spelers die buitenspel zouden kunnen staan, maar niet het geval is.
De tegenstander Veltman struikelde wel, overtreding?
Iemand verlossen antwoord?
Mijn inziens is Veltman niet actief betrokken bij het spel, bal gaat overduidelijk METERS over hem heen naar Tagliafico. En is dus mijn inziens simpelweg NIET actief betrokken. Ook al staat ie dan fysiek wel buitenspel, kan hij niet buitenspel bestempeld worden vanwege mijn inziens NIET actief in spel betrokken.
Tagliafico en Huntelaar zijn in dit geval de actief betrokken spelers die buitenspel zouden kunnen staan, maar niet het geval is.
[ Voor 8% gewijzigd door Sleehond op 28-08-2019 23:52 ]
Ik krijg zowaar nog sympathie voor clubs die zich weten te kwalificeren. Leuke wedstrijd,
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
De halve finalist EL van afgelopen jaar moet ook gewoon kwalificatie EL spelen......gws24 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:50:
[...]
Blijft toch apart dat bv een Genk direct geplaatst is en Ajax 2 voorronden moet spelen. Ik snap best wel dat het met de voorgaande seizoenen te maken heeft maar WTF?????
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik denk dat het vooral te maken heeft met of je wel of niet 'actief' deelneemt. An sich kan ik beide kanten zien want Veltman bemoeit zich met de situatie en een tegenstander moet daar op anticiperen dus in die zin snap ik het maar het is wel ontzettend mieren neuken en persoonlijk vind ik dat als dit buitenspel is dan kunnen we voetbal beter hockey gaan noemen.Sleehond schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:50:
Klopt, maar dan is het nog steeds zuurST10©DE schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:55:
[...]
De halve finalist EL van afgelopen jaar moet ook gewoon kwalificatie EL spelen......
EDIT: Dani de Wit naar AZ (bron: https://www.telegraaf.nl/...na-super-afscheid-naar-az). Mooi afscheid gegund door hem nog in te brengen.
[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 29-08-2019 00:14 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Het helpt ook dat hij op handen wordt gedragen door de supporters en 1 van de steunpilaren van Ten Hag is (eat that Johan Derksen!). Heel fijn interview was het ja.ST10©DE schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:42:
Goeie gast die Ziyech. Volgens hem hadden ze in het eerste gedeelte wat mogelijkheden waarbij je dan geluk moet hebben. Goede woordkeus, realistisch.
edit:
Aardig van Ten Hag, maar ben persoonlijk wel blij dat ie weg gaat. Ik vind hem niet echt een Ajax speler. En loopt altijd rond als een kip zonder kop.gws24 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:05:
[...]
EDIT: Dani de Wit naar AZ (bron: https://www.telegraaf.nl/...na-super-afscheid-naar-az). Mooi afscheid gegund door hem nog in te brengen.
[ Voor 25% gewijzigd door Qu3st op 29-08-2019 00:16 ]
Dacht dat ik hem nooit had zien spelen maar blijkbaar heeft hij ook een aantal invalbeurten gehad in de CL (en ook ED) en dat kan ik me echt niet herrinneren dus hij heeft op mij in ieder geval geen indruk gemaakt dus ik kan er ook niet rouwig om zijn. Toch blijft het lastig/onmogelijk om aan de hand van korte invalbeurten een speler te beoordelen dus ik neem aan dat jij hem in jong ajax ook hebt zien spelen?Qu3st schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:13:
[...]
Aardig van Ten Hag, maar ben persoonlijk wel blij dat ie weg gaat. Ik vind hem niet echt een Ajax speler. En loopt altijd rond als een kip zonder kop.
Nou, weer een mooi moment voor de Ajacieden. Proficiat! 
Zolang mijn club jullie niet tegen komt, ben ik blij
Zolang mijn club jullie niet tegen komt, ben ik blij
Met het vertrek van Dolberg en De Wit vraag ik mij toch af of er nog wat bij gaat komen deze week..
Ohnee, Ten Hag heeft aangegeven dat de selectie compleet is https://www.vtbl.nl/video...we-hebben-ons-werk-gedaan
Ohnee, Ten Hag heeft aangegeven dat de selectie compleet is https://www.vtbl.nl/video...we-hebben-ons-werk-gedaan
[ Voor 44% gewijzigd door Gynnad op 29-08-2019 07:16 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik ga er niet vanuit in elk geval. Er zit genoeg jeugd tegen het eerste aan voor de aanval en het middenveld. Ryan Gravenberch, Jurgen Ekkelenkamp, Noa Lang, Lisanna Traoré en Brian Brobbey bijvoorbeeld. Ik gok dat die nu kansen gaan krijgen.Gynnad schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:13:
Met het vertrek van Dolberg en De Wit vraag ik mij toch af of er nog wat bij gaat komen deze week..
Het is Veltman, dan gebeuren dit soort rare dingen. Eerder werd ook een aanval afgefloten omdat hij iemand over het hoofd zag bij het weglopen en er dwars overheen liep terwijl hij niet eens echt mee deed.Sleehond schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:50:
Dit soort onnozele dingen is waarom ik niet rustig zit met hem in het veld.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Naar AZ waarschijnlijk voor 2M.Typhone schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:55:
Is de Wit weg?
Wat ik met dat kleine deel bedoel is dat het om een (klein) percentage gaat, wat ook nog specifiek naar bepaalde clubs gaat. Ik doel op de gehele linie dat er maar weinig geld terecht komt van de Europese pot (en in verhouding ook de TV gelden) bij de kleinere clubs.toolkist schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:56:
[...]
Een klein deel? 11m naar Willem II en RKC, 5m naar Heerenveen en 1 a 2m naar Emmen.. bijna 20m dus.
Die hogere inkomsten vanuit Europa zijn ook de reden van die solidariteitspot die gevuld wordt met geld van de in Europa spelende teams. Was er Europees minder te verdienen, was die pot er ook niet.
[...]
En zou Ajax dat doen dan wordt er hier weer geklaagd dat Ajax het sleepnet uitgooit en alle talenten in de JL stalt. Is tenslotte al diverse malen hier voorbij gekomen nu we welgeteld 2 spelers gehaald hebben.
[...]
Kijk naar Portugal. Daar krijgt de top 3 ook verreweg het grootste deel van de TV gelden en die teams presteren ook in Europa. Denk je dat die zo hoog gestaan zouden hebben als ze heel veel minder tv gelden hadden gekregen?
Kijkend naar de TV gelden:
Alle clubs worden op Fox Sports uitgezonden op een betaalde zender (Nederlandse Competitie): Waarom moeten de grote clubs dan meer krijgen daarvan dan bijvoorbeeld Willem II? Omdat daar meer mensen naar kijken op de zender? Het is toch ene betaalzender, dwz dat je betaald om alle wedstrijden te kunnen zien, maar dat je er wellicht voor kiest om alleen bepaalde wedstrijden te kijken.
'Vroeger' met het schakelprogramma en 1 hoofdwedstrijd kan ik me voorstellen dat deze hoofdwedstrijd bijna altijd om de Topclubs ging en zij meer geld krijgen omdat zij daadwerkelijk werden uitgezonden, daar is tegenwoordig geen sprake meer van.
Dan Europees:
Om hogerop te komen willen de grote clubs wel denken aan een Beneliga: Want dan meer tegenstand en meer inkomsten. Waarom proberen we niet eerst het niveau van de gehele Nederlandse competitie omhoog te brengen? Natuurlijk is daar geld voor nodig. De solidariteitspot is niet geboren om de kleinere clubs echt financieel te helpen, maar had alles te maken met kunstgras waar men van af wil om de competitie interessanter te maken voor spelers van buiten NL. Echter is dat maar 1 element waar voornamelijk naar gekeken wordt, meer serieuze weerstand is een ander element wat naar mijn idee onderbelicht is.
Note:
Ik benoem bewust even de grote clubs, want ze moeten natuurlijk wel allemaal wat meer afstaan/ afdragen. Het gaat niet alleen om Ajax en PSV.
Het gaat mij om een lange termijn visie, waarbij je misschien in eerste instantie financieel wat zwakker staat als grotere club, maar naarmate de weerstand hoger wordt in de ED wordt die interessanter en komen er ook meer grote sponsoren en TV-gelden binnen, waardoor de inkomsten weer omhoog gaan.
Ik vind het altijd jammer dat er teveel naar het 'nu' wordt gekeken, ipv lange termijn. Men wil 'nu' aanhaken, en niet over 5 jaar. ik ben vooralsnog dan ook blij dat Feyenoord niet voor het snelle geld is gegaan met een investeerder, maar blijkbaar toch in staat is het over langere termijn te spreiden, met aankopen en verkopen van spelers, en hopelijk weer vast Europees voetbal.
[ Voor 14% gewijzigd door jbdeiman op 29-08-2019 08:34 ]
Dat is nog behoorlijk veel geld. Dat is puur omdat hij van Ajax komt dan.
Wat was Ziyech verschrikkelijk goed weer hé
Ajax hoeft 'm niet te verkopen en AZ is na het vertrek van Til op zoek naar een vervanger. Zo kan je 't ook bekijkenD-e-n schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:28:
[...]
Dat is nog behoorlijk veel geld. Dat is puur omdat hij van Ajax komt dan.
Ik vind het verder niet te veel voor De Wit. Geen hoogvlieger, maar wel een goede speler die ik bij AZ wel zie slagen.
Het romantische verleden.gws24 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:05:
[...]
Persoonlijk vind ik dat de CHAMPIONS league ook echt een toernooi van de kampioenen zou moeten zijn en niet een toernooi met de nummers 2,3,4 van Spanje en Engeland. Ik heb heimwee naar de jaren 90 toen het nog wel zo was
De kampioenen van de eerste acht landen direct geplaatst.
De kampioenen van land 9 - 24 onderling één voorronde spelen.
Alle andere kampioenen werden rechtstreeks gedumpt in de EL.
Een EL toernooi dat gedomineerd werd door de niet-kampioenen uit de grote voetballanden.
En een CL toernooi met 16 landskampioenen, dat zijn er overigens nu ook gewoon 15.
Een Champions League met alleen maar kampioenen is toch niet meer interessant. Voor de meeste clubs niet en voor de meeste kijkers niet. Ik kijk ook liever naar Manchester City tegen AS Roma dan naar Manchester City tegen FC Kopenhagen of AIK.strafschop schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:38:
[...]
Het romantische verleden.
De kampioenen van de eerste acht landen direct geplaatst.
De kampioenen van land 9 - 24 onderling één voorronde spelen.
Alle andere kampioenen werden rechtstreeks gedumpt in de EL.
Een EL toernooi dat gedomineerd werd door de niet-kampioenen uit de grote voetballanden.
En een CL toernooi met 16 landskampioenen, dat zijn er overigens nu ook gewoon 15.
Vraag blijft natuurlijk of ze de stap kunnen zetten. Ik had een ervaren spits als backup niet erg gevonden om de strijd aan te gaan met die jeugd. Is de jeugd alsnog beter dan speelt de jeugd uiteraard.Jorizzz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:18:
[...]
Ik ga er niet vanuit in elk geval. Er zit genoeg jeugd tegen het eerste aan voor de aanval en het middenveld. Ryan Gravenberch, Jurgen Ekkelenkamp, Noa Lang, Lisanna Traoré en Brian Brobbey bijvoorbeeld. Ik gok dat die nu kansen gaan krijgen.
Goed voor hem, was de domme draver van Ajax en naast een handje vol invalbeurten geen zicht op speeltijd. Wel jammer dat de pitbull weg is voor het laatste kwartiertje enkels schoppen. Daar was hij wel goed in, zich helemaal kapot rennen om de opbouw van de tegenstander te verstoren.
Volgens mij is de loting om 18:00 vanavond.Sjah schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:43:
2205 vanavond, die loting, op ziggoSport.
Maar De Wit weg is toch niet zo'n vreselijk iets? Daar heb je dan nog Ekkelenkamp en Eiting van over. Vooral Ekkelenkamp vind ik een betere voetballer dan De Wit.Gynnad schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:13:
Ik zou nog wel op zoek gaan naar een 2e spits. Al zou ik Traore en Brobbey ook wel een kans gunnen maar pas volgend seizoen denk ik.
Ja ik kijk geregeld een wedstrijdje van Jong, en daar vond ik hem net zo. Wel iets meer op eisen dan bij Ajax zelf, maar vooral veel hard rennen en nergens bij uitkomen.gws24 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:40:
[...]
Dacht dat ik hem nooit had zien spelen maar blijkbaar heeft hij ook een aantal invalbeurten gehad in de CL (en ook ED) en dat kan ik me echt niet herrinneren dus hij heeft op mij in ieder geval geen indruk gemaakt dus ik kan er ook niet rouwig om zijn. Toch blijft het lastig/onmogelijk om aan de hand van korte invalbeurten een speler te beoordelen dus ik neem aan dat jij hem in jong ajax ook hebt zien spelen?
[ Voor 34% gewijzigd door Qu3st op 29-08-2019 08:54 ]
Op Ziggo Sport Voetbal wordt de loting live uitgezonden om 18:00. Op het gratis kanaal is het om 22:05 te zien.dutchgio schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:46:
[...]
Volgens mij is de loting om 18:00 vanavond.
Doe mij maar Liverpool, Club Brugge en Slavia Praag uit de koker.
PSV had vanaf begin juli interesse in Berghuis, niet geheel toevallig eenzelfde type speler als Doan. Om een of andere reden blijf je dit feit negeren.Typhone schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:21:
Een aankoop is geen paniekgedrag; dé aankoop van Doan is dat uiteraard wel. Als PSV iets minder stroef uit de startblokken was gekomen was deze speler er nooit gekomen. PSV was veel te laat met handelen op de transfermarkt mede omdat er geen geld is/was en omdat bijv. Pereiro niet vertrokken is. Anders was Doan allang geleden (toen de interesse van Ajax er ook nog was) vastgelegd. Want ze wisten allang dat er in de zomer leegloop zou zijn dus waarom je dan zou wachten tot 26 augustus 2019 waarbij je inmiddels reeds uit de CL geknikkerd bent is mij een compleet raadsel.
Daarbij klopt het niet dat PSV geen geld had, zie bijv. de aankoop van Bruma.
PSV is geen Ajax, heeft daarom niet geld in overvloed en weigert daarom meer te betalen voor spelers dan ze in hun ogen waard zijn. Dit houdt in dat transfers langer kunnen duren of niet doorgaan.
Ook klopt het niet dat PSV veel te laat gehandeld zou hebben omdat Pereiro niet werd verkocht, die transfer staat los van de interesse in Doan. Pereiro heeft een eenjarig contract en is een wisselspeler, dus hij wordt verkocht in de winterstop of hij vertrekt transfervrij. In beide gevallen zou hij niet tot nauwelijks speeltijd krijgen.
Daarbij zou het juist heel vreemd zijn als PSV een paniekaankoop zou doen, na uitschakeling voor de CL. De CL levert namelijk geld op, uitschakeling niet.
Na de aankoop van Doan heeft PSV 8 spelers voor de 4 aanvallende posities, waarvan Lammers langduriger geblesseerd is (Pereiro tel ik niet meer mee). En PSV beschikte niet over een type speler als Doan. Ihattaren komt daar in de buurt, maar hij is pas 17 en zal daarom niet een volledig seizoen op topniveau blijven presteren.
Dat Doan nu pas is gehaald is heel simpel, hij was niet de nummer 1 op de lijst. En Groningen hanteerde een vraagprijs die veel te hoog was, waardoor PSV was afgehaakt en bezig was om Alireza te halen. Uiteindelijk heeft Groningen water bij de wijn gedaan en werd de transfer alsnog mogelijk.
Voetbal is geen FM, waarin je eventjes een speler koopt.
Dat een speler pas later komt hoeft helemaal niets met paniek te maken te hebben, zoals in dit geval.
Je beseft je dat Ajax en in mindere mate PSV en Feyenoord er geen enkel belang in heeft dat ze weerstand krijgen in de eredivisie maar de focus volledig op Europa hebben liggen? Kampioen worden en CL spelen is het doel, daar kunnen meten met de Europese subtop, dat wil Ajax (en PSV en..)
Het is (helaas of niet, laat ik even in het midden) nou eenmaal zo dat Ajax zich financieel en sportief in een positie heeft kunnen manoeuvreren waarbij het succes in de nationale competitie bijna afgekocht kan worden, zoals in Italië, Duitsland en Frankrijk, en de selectie voor de Europese competities ingericht is/wordt. Een club zoals Willem II (voorbeeld) kan en zal nooit mee kunnen komen, hoeveel geld je ook zal willen verdelen. En nogmaals, Ajax heeft geen belang bij een sterkere tegenstander. Dat de topclubs nu geld neerleggen voor natuur gras ipv plastic gedrochten is ook puur eigenbelang, minder blessures leveren geld op. Noem het solidariteit, noem het eigenbelang, foebele op kunstgras is voor de mini’s en IJsland.
Ik kan het nog begrijpen dat wij supporters het niet snappen omdat wij misschien niet de regels 100% kennen maar in de interviews die ik gezien heb begrijpen Huntelaar en Ziyech er ook totaal niks van. Vooral Ziyech legt bij het interview met AjaxTV duidelijk uit waarom hij het niet begrijpt. Dus zoals ik gisteravond ook al zei hoop ik echt dat de UEFA weer met uitleg komt over het hoe en wat met betrekking tot het afkeuren van deze goal.Sleehond schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:50:
Ik las dat sommige mensen het uitleggen dat doordat Veltman naar het doel loopt hij mee doet aan het spel, omdat de verdediger dan voor hem moet kiezen en niet Tagliafico kan verdedigen en dat hij van Veltman weg had kunnen stappen om Tagliafico te dekken als hij niet door Veltman struikelde. Deze uitleg zou best kunnen, maar ik persoonlijk denk dat de verdediger nooit van zijn leven de afstand tussen hem en Tagliafico had kunnen overbruggen voordat Tagliafico gekopt had en het dus weinig uitmaakte.
Las net op VI dat de Cypriotische krant vond dat Apoel benadeeld was omdat Blind rood had moeten krijgen toen hij tegen die speler liep die op de grond lag. Ze gaan er dus maar aan voorbij dat Apoel ook met 9 man had kunnen eindigen met het aantal ellebogen en andere overtredingen die zij maakten.
Ok, lijkt er wel op dat Eurosport het uitzendt.demo31051987 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:49:
[...]
Op Ziggo Sport Voetbal wordt de loting live uitgezonden om 18:00. Op het gratis kanaal is het om 22:05 te zien.
Ook iets: 2 Belgische clubs inde potten...!
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 29-08-2019 09:08 ]
33 pagina's in dit topic sinds ik gisteren mn werk verliet. Je kan wel zien wat hier de populairste club is 
Volgens mij vrij duidelijk; hij hinderde zijn tegenstander vanuit buitenspel positie, dus hij deed actief mee en zorgde ervoor dat zijn tegenstander niet verder kon gaan met verdedigen.Sleehond schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:50:
Dat is de Champions League nooit geweest, ook in de jaren '90 niet. Jij doelt op het toernooi van daarvoor wat in de volksmond Europacup 1 werd genoemd, die is ergens rond 1990 opgeheven.gws24 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:05:
Klopt, maar dan is het nog steeds zuur. Persoonlijk vind ik dat de CHAMPIONS league ook echt een toernooi van de kampioenen zou moeten zijn en niet een toernooi met de nummers 2,3,4 van Spanje en Engeland. Ik heb heimwee naar de jaren 90 toen het nog wel zo was
Edit: ik lees nu dat het de eerste paar jaar nog wel was, maar inclusief titelverdediger. Daar verklaart wellicht waarom er toch meer van één land waren.
[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 29-08-2019 09:16 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik betwijfel dat. Je hebt natuurlijk wel degelijk weerstand nodig. Dat hebben spelers nodig om beter te worden. Dat hebben spelers nodig om zichzelf te motiveren. En je hebt het nodig om spelers aan te trekken. Zet Ajax (of PSV, of Feyenoord) met hetzelfde budget neer op Cyprus en het transferbeleid wordt een stuk moeilijker.Holkers schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:56:
[...]
Je beseft je dat Ajax en in mindere mate PSV en Feyenoord er geen enkel belang in heeft dat ze weerstand krijgen in de eredivisie maar de focus volledig op Europa hebben liggen? Kampioen worden en CL spelen is het doel, daar kunnen meten met de Europese subtop, dat wil Ajax (en PSV en..)
Denk ook aan vorig seizoen. Juist het feit dat Ajax ook in de competitie moest winnen zorgde ervoor dat er op een bepaald moment een positieve flow ontstond. Als je nationaal niet meer moet dan dreig je toch te verslappen.
Verschil is wel dat de clubs in de onderste regionen van die competities, vanwege de grotere markt, veel meer geld hebben te besteden dan pakweg Willem II. Lecce uit is zwaarder dan Willem II uit. Daarom ben ik ook voorstander van een kleinere competitie.Het is (helaas of niet, laat ik even in het midden) nou eenmaal zo dat Ajax zich financieel en sportief in een positie heeft kunnen manoeuvreren waarbij het succes in de nationale competitie bijna afgekocht kan worden, zoals in Italië, Duitsland en Frankrijk, en de selectie voor de Europese competities ingericht is/wordt.
Dat hoeft ook helemaal niet. Het is vrij naïef als mensen dat denken te kunnen bereiken in Nederland. Dat was in de jaren 70 ook al niet het geval. Maar je wilt ook niet dat een 8-0 al van te voren vaststaat.Een club zoals Willem II (voorbeeld) kan en zal nooit mee kunnen komen, hoeveel geld je ook zal willen verdelen.
Ben ik de enige die Donny gisteren eigenlijk niet gemist heb
Maar nu de vraag als Donny er weer wel in staat, Hunterlaar weer op de bank en Tadic in de spits?
Gaat Erik het middenveld met Martinez en Alvarez nu even volhouden? Blind achterin blijven?
Maar nu de vraag als Donny er weer wel in staat, Hunterlaar weer op de bank en Tadic in de spits?
Gaat Erik het middenveld met Martinez en Alvarez nu even volhouden? Blind achterin blijven?
Donny kan ook wat verder terugspelen. In de NL'se competitie is het natuurlijk onzin om met Martinez EN Alvarez te spelen. Van de Beek - Alvarez - Ziyech is ook een middenveld waar je mee voor de dag kan komen.Martinusz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:21:
Ben ik de enige die Donny gisteren eigenlijk niet gemist heb![]()
Maar dan heb je Martinez en Blind (2x linkspoot) CV?Yogibeer schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:25:
[...]
Donny kan ook wat verder terugspelen. In de NL'se competitie is het natuurlijk onzin om met Martinez EN Alvarez te spelen. Van de Beek - Alvarez - Ziyech is ook een middenveld waar je mee voor de dag kan komen.
Donny staat altijd te diep, dus ik zou niet snel en Donny en Hakim op het middenveld zetten.
1992 dacht ik.Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:12:
[...]
Dat is de Champions League nooit geweest, ook in de jaren '90 niet. Jij doelt op het toernooi van daarvoor wat in de volksmond Europacup 1 werd genoemd, die is ergens rond 1990 opgeheven.
Edit: ik lees nu dat het de eerste paar jaar nog wel was, maar inclusief titelverdediger. Daar verklaart wellicht waarom er toch meer van één land waren.
DE CL was het ergst toen ze na de 1e ronde ook nog de 1/8e finale een poule deden, brrrr. Ben het niet eens dat alleen de kampioenen meedoen, wie zit op al die kampioenen van Hongarije, Bulgarije W-Rusland te wachten. Aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op een Tottenham of een Chelsea, wat ik niet zo super vind.
Of Donny gewoon een keer op z'n kloten geven dat hij ook weer wat meer naar z'n eigen box mag komen. Dat hij dat steeds minder is gaan doen is niet omdat hij het niet kan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee dan zal Martinez moeten banken.Martinusz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:27:
[...]
Maar dan heb je Martinez en Blind (2x linkspoot) CV?
Donny staat altijd te diep, dus ik zou niet snel en Donny en Hakim op het middenveld zetten.
Dat valt wel mee hoor. Ik denk dat Donny vooral te diep staat als hij op 10 speelt. En dat het ook vaak opdracht is, zeker als Tadic speelt. Omdat je dan altijd iemand in de zestien hebt.
Ik denk dat hij zeker goed kan functioneren als een soort half speler
We kunnen blijven gissen, maar ik vrees dat we nooit een gedegen uitleg gaan krijgen, simpelweg omdat ik denk dat de scheidsrechter gewoon een fout gemaakt heeft. Er vanuit gaande dat wij dezelfde beelden kregen te zien die de scheids kreeg te zien tijdens zijn uitstapje naar de monitor, kon de scheids namelijk helemaal niet beoordelen of Veltman meedeed aan het spel,of iemand liet struikelen, sterker nog, hij kon niet eens zien volgens mij of de bal nu naar de buitenspel staande speler ging of naar een andere. De scheids heeft zich door de VAR laten afbluffen en heeft niet kritisch zelf naar de beelden gekeken en om andere beelden gevraagd. Als hij dat had gedaan ben ik er van overtuigd dat hij hem gewoon had goedgekeurd. De UEFA zal wel niet of met een slap verhaal komen.Pompi schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:58:
[...]
Ik kan het nog begrijpen dat wij supporters het niet snappen omdat wij misschien niet de regels 100% kennen maar in de interviews die ik gezien heb begrijpen Huntelaar en Ziyech er ook totaal niks van. Vooral Ziyech legt bij het interview met AjaxTV duidelijk uit waarom hij het niet begrijpt. Dus zoals ik gisteravond ook al zei hoop ik echt dat de UEFA weer met uitleg komt over het hoe en wat met betrekking tot het afkeuren van deze goal.
Ik las dat sommige mensen het uitleggen dat doordat Veltman naar het doel loopt hij mee doet aan het spel, omdat de verdediger dan voor hem moet kiezen en niet Tagliafico kan verdedigen en dat hij van Veltman weg had kunnen stappen om Tagliafico te dekken als hij niet door Veltman struikelde. Deze uitleg zou best kunnen, maar ik persoonlijk denk dat de verdediger nooit van zijn leven de afstand tussen hem en Tagliafico had kunnen overbruggen voordat Tagliafico gekopt had en het dus weinig uitmaakte.
De TV pot is het prijzengeld van de Eredivisie. Als je die TV pot gelijkmatiger gaat verdelen, op de manier zoals ze dat in buitenlandse competities ook doen, dan gaat de top 7 er op achteruit en niet alleen de top 3.jbdeiman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:27:
[...]
Kijkend naar de TV gelden:
Alle clubs worden op Fox Sports uitgezonden op een betaalde zender (Nederlandse Competitie): Waarom moeten de grote clubs dan meer krijgen daarvan dan bijvoorbeeld Willem II?
[/i]
Daar wordt de competitie niet sterker van, je krijgt alleen een hele grote middenmoot.
Ik verbaas me overigens over de positiviteit hier ten aanzien van het spel van Ajax.
Ajax speelde gisteren zoals PSV vorig seizoen in de 2e seizoenshelft, wat niet echt een compliment is. Door het opstellen van 2 CV's op het middenveld kwam de tegenstander er totaal niet doorheen, maar in balbezit was het spel erg traag, stroperig en ontzettend afhankelijk van de aanvallers. Vooral dankzij Ziyech kwam Ajax nog tot enkele kansen, maar dat de 1-0 tot stand kwam uit een dood spelmoment is geen toeval.
Over het resultaat kan Ajax natuurlijk wel alleen maar tevreden zijn, het doel is bereikt en daar gaat het om.
Ajax speelde gisteren zoals PSV vorig seizoen in de 2e seizoenshelft, wat niet echt een compliment is. Door het opstellen van 2 CV's op het middenveld kwam de tegenstander er totaal niet doorheen, maar in balbezit was het spel erg traag, stroperig en ontzettend afhankelijk van de aanvallers. Vooral dankzij Ziyech kwam Ajax nog tot enkele kansen, maar dat de 1-0 tot stand kwam uit een dood spelmoment is geen toeval.
Over het resultaat kan Ajax natuurlijk wel alleen maar tevreden zijn, het doel is bereikt en daar gaat het om.
Het zou de euforie kunnen zijn van de wedstrijd live meemaken in de Arena, maar ik heb veel dingen gezien die vertrouwen gaven en veel dingen die voetbal mooi maken om naar te kijken.
Dest vond ik erg goed, verdiend man of the match. Aanvallend met veel bravoure en zelfs verdedigend speelt hij zijn mannetjes uit. Paar kleine foutjes nog maar zeker basiswaardig, veel ritme op doen en lekker Europees meedoen. Alvarez heel goed debuut, beloond met een doelpunt. Hierboven ook al genoemd, maar eindelijk zijn we weer gevaarlijk vanuit standaard situaties (ook met Huntelaar). Er werd geroepen dan we een creatieve middenvelder misten, maar Ziyech stond gisteren overal. Wat een werk heeft die verzet, was ook redelijk leeg volgens mij bij zijn wissel.
Neres was wat minder zichtbaar, maar er stonden natuurlijk ook heel veel aanvallers. Waren wel wat schitterende tikki-tikka momentjes met Dest - Neres - Ziyech op rechts, kijken of ik die nog terug kan vinden.
Blind achterin vond ik ook veel sterker, de meeste lange ballen naar voren van Apoel eindigden bij hem.
Het voelt toch wel een beetje als een eerste kantelpunt deze wedstrijd. Er werd veel netter gevoetbald, heel geduldig voetballen net zolang tot je een doelpunt. De kopbal van Huntelaar was natuurlijk gewoon een doelpunt en dan zet je een hele nette 3-0 neer.
Dest vond ik erg goed, verdiend man of the match. Aanvallend met veel bravoure en zelfs verdedigend speelt hij zijn mannetjes uit. Paar kleine foutjes nog maar zeker basiswaardig, veel ritme op doen en lekker Europees meedoen. Alvarez heel goed debuut, beloond met een doelpunt. Hierboven ook al genoemd, maar eindelijk zijn we weer gevaarlijk vanuit standaard situaties (ook met Huntelaar). Er werd geroepen dan we een creatieve middenvelder misten, maar Ziyech stond gisteren overal. Wat een werk heeft die verzet, was ook redelijk leeg volgens mij bij zijn wissel.
Neres was wat minder zichtbaar, maar er stonden natuurlijk ook heel veel aanvallers. Waren wel wat schitterende tikki-tikka momentjes met Dest - Neres - Ziyech op rechts, kijken of ik die nog terug kan vinden.
Blind achterin vond ik ook veel sterker, de meeste lange ballen naar voren van Apoel eindigden bij hem.
Het voelt toch wel een beetje als een eerste kantelpunt deze wedstrijd. Er werd veel netter gevoetbald, heel geduldig voetballen net zolang tot je een doelpunt. De kopbal van Huntelaar was natuurlijk gewoon een doelpunt en dan zet je een hele nette 3-0 neer.
Als ik Ten Hag was zou ik Blind sowieso achterin laten staan, volgens mij ging het daar een week geleden ook al over maar gisteren bewees hij dat hij daar de meeste toegevoegde waarde heeft imo. Ik zou overwegen om Alvarez als CV naast hem te zetten, met Martinez op 6, Marin op 8 en Beek op 10 te spelen. Staan ze volgens mij allemaal op een plek waar ze goed in zijn.Martinusz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:27:
[...]
Maar dan heb je Martinez en Blind (2x linkspoot) CV?
Mocht Marin door de mand blijven vallen dan zou ik inderdaad overwegen Beek op 8 te zetten en Ziyech op 10 zoals gisteren. Je kan dan nog kiezen tussen punt naar achteren (Martinez) of punt naar voren (Ziyech, Beek meer als 2e 6). Meer verdedigend uitvoeren zoals de opstelling van gisteren (of met Beek op 10, Ziyech weer naar de flank) kan uiteraard ook.
Ik denk vooral dat het voor EtH even zoeken is naar de beste samenstelling, maar met zoveel opties gaat ie die (helaas) vast vinden. Als het eenmaal loopt dan loopt het.
Valentijn Driessen was ook al niet positief in de Televaag.Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:32:
Ik verbaas me overigens over de positiviteit hier ten aanzien van het spel van Ajax.
Dit was niet zo handig om te posten vlak voor de wedstrijd, dus nu nogmaals omdat ik toch eigenlijk wel benieuwd ben naar de lekkage. Iemand enig idee?P.O. Box schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:46:
[...]
even voor mijn beeld, wat is er door schreuder gelekt dan? want ik kan me niets herinneren behalve het in de kiem gesmoorde rugnummer 10 gedoe (wat helemaal niet zo'n gedoe bleek te zijn) aan het begin van het seizoen. Of heeft hij gelekt dat de sfeer zo goed was?
Als we iets van PSV kunnen leren is dat het doel de middelen heiligt. Het was niet echt sprankelend en wat je van Ajax verwacht, maar hier telde alleen resultaat. Door deze opstelling werd APOEL eigenlijk nooit gevaarlijk en voorin scoor je normaal gesproken toch wel. Ik mag hopen dat dit niet de standaard tactiek wordt, maar voor nu was het prima.Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:32:
Daarnaast was het nog steeds niet zuiver en goed georganiseerd voorin, maar dat kan groeien. Positief was de drive en het beheer gif wat terug lijkt te komen.
Overigens valt de hoeveelheid positiviteit over het spel volgens mij wel mee, maar ja, we moeten toch iets negatiefs kunnen zeggen toch?
@Sjah is die man wel eens positief?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:32:
Het zal allemaal wel, maar het is ook niet makkelijk om een aantrekkelijke pot te spelen tegen zo'n tegenstander. Ze staan zo vreselijk defensief en compact te spelen, daar kom je bijna niet doorheen. Qua organisatie stond het prima gisteren en het resultaat was ook prima. Ik ben een tevreden Ajacied!Sjah schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:43:
[...]
Valentijn Driessen was ook al niet positief in de Televaag.
Waar worden spelers beter door? Door weerstand of door geen/ weinig weerstand? Volgens mij altijd nog van veel weerstand. Waarom denk je anders dat de clubs meer zien in een Beneliga, naast het pure financiele aspect? En waar denk je dat spelers liever spelen, buiten de pure centen daargelaten, in een competitie met veel weerstand, of 1 met weinig weerstand.strafschop schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:30:
[...]
De TV pot is het prijzengeld van de Eredivisie. Als je die TV pot gelijkmatiger gaat verdelen, op de manier zoals ze dat in buitenlandse competities ook doen, dan gaat de top 7 er op achteruit en niet alleen de top 3.
Daar wordt de competitie niet sterker van, je krijgt alleen een hele grote middenmoot.
Ik durf te beweren dat wanneer de Duitse competietie meer weerstand had voor een Bayern, ze de CL wel vaker hadden gewonnen, zelfde geldt eigenlijk ook voor Juventus, spelers worden daar niet slechter van wanneer ze standaard meer weerstand hebben.
Ik snap echt het eigenbelang wel, maar als je meer weerstand hebt en je meer clubs krijgt die in Europa wat potten kunnen breken levert dat meer land-coefficientie punten op en kan je erheen dat nr 1 en 2 de CL in mogen. Ook dat is eigen belang, alleen niet op korte maar op langere termijn.Holkers schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:56:
[...]
Het is (helaas of niet, laat ik even in het midden) nou eenmaal zo dat Ajax zich financieel en sportief in een positie heeft kunnen manoeuvreren waarbij het succes in de nationale competitie bijna afgekocht kan worden, zoals in Italië, Duitsland en Frankrijk, en de selectie voor de Europese competities ingericht is/wordt. Een club zoals Willem II (voorbeeld) kan en zal nooit mee kunnen komen, hoeveel geld je ook zal willen verdelen. En nogmaals, Ajax heeft geen belang bij een sterkere tegenstander. Dat de topclubs nu geld neerleggen voor natuur gras ipv plastic gedrochten is ook puur eigenbelang, minder blessures leveren geld op. Noem het solidariteit, noem het eigenbelang, foebele op kunstgras is voor de mini’s en IJsland.
Immers, wordt je dan een keer geen kampioen stromen de miljoenen nog binnen. Het gaat mij niet om solidariteit, maar meer om een lange termijn idee (los van de Beneliga oplossing die wel eens wordt geopperd). Wat nou als je standaard met de nummers 1 en 2 de CL in mag, de NR 3 voorrondes en 4,5 en 6 de EL mogen voetballen, die ook nog met regelmaat een paar wedstrijden Europees winnen. Volgens mij wint iedereen daarbij en niet alleen de kleintjes. Ook de grote kunnen met meer zekerheid rekenen op ChampionsLeague en Europees voetbal. Dat noem ik dan investeren in anderen, met als doel er (ook) zelf beter van te worden, dat heet geen solidariteit.
Dat inderdaad, Ajax richting de 16 van Apoel dan stonden alle 11 spelers van Apoel binnen de 16, daar is niet tegen aan te voetballen.
Formerly known as Ragdoll
Mwah ik zou toch liever Donny er ook bij zien. Alvarez of Martinez een linie laten zakken. En dan mag Veltman gaan banken van mij.Martinusz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:21:
Ben ik de enige die Donny gisteren eigenlijk niet gemist heb![]()
@Baseman77 het is de waan van de dag natuurlijk, die leeft altijd bij het voetbal. Vorige week was het allemaal zo slecht, Ajax zou niet de groepsronde halen. En vandaag/gisteren is het allemaal hossana.
Ik heb zelf echt wel een frivool Ajax gezien, Ziyech die heel veel ballen op eiste. Een middenveld die ook lekker aan het draaien was, er was rust achterin met Blind erbij. Een Dest die ook mooie acties had. Die strakke voorzet richting Tadic, en nog meer goede acties van onze spits.
1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar dit is wel zo'n wedstrijd waar je op kunt bouwen.
Wie neemt die man nog serieus? Echt waar, alleen maar onrust aan het stoken, en dat allemaal voor de clicks etc. Logisch voor de krant, maar voor Ajax alleen maar vermoeiend. In de Arena hoeft die man niet meer te komen hoor.Sjah schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:43:
[...]
Valentijn Driessen was ook al niet positief in de Televaag.
[ Voor 18% gewijzigd door Qu3st op 29-08-2019 10:15 ]
Hier nog één. En sowieso, ik kan mij weinig wedstrijden heugen in de voorronden die wel spraakmakend goed waren. Vorig seizoen kroop Ajax ook meerdere keren door het oog van de naald en was het ook niet allemaal hosanna. De gehele seizoensstart was toen niet al te best. Wat ik gisteravond zag stelde mij best tevreden. Het belangrijkste is dat Ajax de poulefase voor het tweede jaar op rij heeft doorstaan en er wederom CL wordt gespeeld.Jorizzz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:02:
Het zal allemaal wel, maar het is ook niet makkelijk om een aantrekkelijke pot te spelen tegen zo'n tegenstander. Ze staan zo vreselijk defensief en compact te spelen, daar kom je bijna niet doorheen. Qua organisatie stond het prima gisteren en het resultaat was ook prima. Ik ben een tevreden Ajacied!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
In een klein land als NL is het in de huidige opzet niet te doen om een kwalitatief sterke competitie te hebben, daar is de markt gewoon te klein voor. Elke club 1m erbij ten koste van de top 6 (random getal) gaat echt geen zoden aan de dijk zetten, dat werkt alleen maar nivellering in de hand.jbdeiman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:04:
[...]
Waar worden spelers beter door? Door weerstand of door geen/ weinig weerstand? Volgens mij altijd nog van veel weerstand. Waarom denk je anders dat de clubs meer zien in een Beneliga, naast het pure financiele aspect? En waar denk je dat spelers liever spelen, buiten de pure centen daargelaten, in een competitie met veel weerstand, of 1 met weinig weerstand.
Ik durf te beweren dat wanneer de Duitse competietie meer weerstand had voor een Bayern, ze de CL wel vaker hadden gewonnen, zelfde geldt eigenlijk ook voor Juventus, spelers worden daar niet slechter van wanneer ze standaard meer weerstand hebben.
[...]
Ik snap echt het eigenbelang wel, maar als je meer weerstand hebt en je meer clubs krijgt die in Europa wat potten kunnen breken levert dat meer land-coefficientie punten op en kan je erheen dat nr 1 en 2 de CL in mogen. Ook dat is eigen belang, alleen niet op korte maar op langere termijn.
Immers, wordt je dan een keer geen kampioen stromen de miljoenen nog binnen. Het gaat mij niet om solidariteit, maar meer om een lange termijn idee (los van de Beneliga oplossing die wel eens wordt geopperd). Wat nou als je standaard met de nummers 1 en 2 de CL in mag, de NR 3 voorrondes en 4,5 en 6 de EL mogen voetballen, die ook nog met regelmaat een paar wedstrijden Europees winnen. Volgens mij wint iedereen daarbij en niet alleen de kleintjes. Ook de grote kunnen met meer zekerheid rekenen op ChampionsLeague en Europees voetbal. Dat noem ik dan investeren in anderen, met als doel er (ook) zelf beter van te worden, dat heet geen solidariteit.
Gemiddeldniveau omhoog is het makkelijkst te realiseren door de Eredivisie naar 12 in te krimpen. Zet er vervolgens maar 2 KKD's onder ipv 1,dus naast elkaar, ingedeeld op noord/zuid. Meer derby's dus, dat lijkt me voor de supporter ook veel interessanter dan MVV-Volendam, om maar een voorbeeld te geven.
Er ging inderdaad veel mis, maar hij houdt wel continu 2 a drie man bezig waardoor er ruimte ontstaat voor anderen die hier blijkbaar opgehemeld worden.Typhone schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:44:
Die Neres speelt echt als een zoutzak op poten.
Leuk die knipoog, maar het blijft een flauwe opmerking.Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:01:
Overigens valt de hoeveelheid positiviteit over het spel volgens mij wel mee, maar ja, we moeten toch iets negatiefs kunnen zeggen toch?
En nee, de hoeveelheid positiviteit valt volgens mij niet mee, daarom maak ik de opmerking ook.
Ik ben op een gegeven moment wel complete pagina's gaan overslaan, aangezien elke minuut zo ongeveer besproken werd hier en er massaal gepost werd, maar tot dan viel het mij dus op hoe positief velen waren over het spel. Helemaal omdat Ten Hag dus 4 CV's opstelde en ik me de kritiek op Van Bommel nog goed kan herinneren in de met 3-1 verloren wedstrijd tegen Ajax vorig seizoen, toen hij volgens velen hier een lafaard was met zijn opstelling.
Nu was dit een Europese wedstrijd, maar ik ben benieuwd wat Ten Hag gaat doen in de Eredivisie met zijn opstelling. Of hij dit vaker gaat doen of het alleen bewaart voor Europese wedstrijden.
Ik ben het met je eens dat het inderdaad de waan van de dag is, maar een frivool Ajax heb ik dus helemaal niet gezien. Het spel in balbezit was traag en stroperig, waarbij men achterin vooral de bal naar elkaar speelde. Wat logisch is, aangezien Martinez en Alvarez vooral CV's zijn. Alvarez had wel vaker als VCM gespeeld, maar in de rol van breker en niet als spelmaker. Als CV kan hij overigens prima opbouwen.Qu3st schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:11:
Ik heb zelf echt wel een frivool Ajax gezien
Het frivole kwam af en toe van de aanvallers, met name als Ziyech eindelijk was bereikt. Dat is het voordeel van zo'n opstelling, de backs kunnen makkelijker doorschuiven en de aanvallers kunnen meer risico nemen.
Het deed mij echt heel erg aan het PSV van vorig seizoen denken, in de 2e seizoenshelft.
Heel degelijk met nauwelijks tegengoals, maar door de trage en voorspelbare opbouw moeizaam tot kansen en goals komen. Je bent dan erg afhankelijk van de individuele acties van de aanvallers. Waar PSV het voordeel van Luuk had en Ajax nu het voordeel van Ziyech heeft.
Incidenteel niets mis mee, maar structureel wordt het lastig.
[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 29-08-2019 10:39 ]
It takes two to tango, je gaat geen sprankelende pot zien met een bus in de 16.Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:32:
Ajax heeft 0 kansen weggegeven, volgens mij zelfs 0 mogelijkheden, heeft zelf ondanks de bus toch best wat mogelijkheden gecreëerd en een aantal kansen. Met 1 velddoelpunt en 2 doelpunten uit een standaard situatie, waarvan 1 afgekeurd.
Daarnaast werden een aantal uitbraken ook vakkundig beëindigd door een speler van Apoel.
Voor deze wedstrijd was het gewoon prima spel van Ajax, tegen wat leukere tegenstanders die wel willen voetballen ga je sowieso een hele andere pot krijgen met veel meer veldspel en groter veld, wat alleen maar gunstiger is voor Ajax.
Edit: 2 CV's, jij vond Veltman geen CV en Alvarez ook niet
Yes, het zag er stukken beter uit, ook door omzettingen. Complimenten dus voor Ten Hag!Qu3st schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:11:
[...]
Mwah ik zou toch liever Donny er ook bij zien. Alvarez of Martinez een linie laten zakken. En dan mag Veltman gaan banken van mij.
@Baseman77 het is de waan van de dag natuurlijk, die leeft altijd bij het voetbal. Vorige week was het allemaal zo slecht, Ajax zou niet de groepsronde halen. En vandaag/gisteren is het allemaal hossana.
Ik heb zelf echt wel een frivool Ajax gezien, Ziyech die heel veel ballen op eiste. Een middenveld die ook lekker aan het draaien was, er was rust achterin met Blind erbij. Een Dest die ook mooie acties had. Die strakke voorzet richting Tadic, en nog meer goede acties van onze spits.
.
En ik vond Huntelaar vanuit de basis en Ziyech op 10 ook echt fantastisch! Mag zo blijven zo lang The Hunter zo fit en gretig is als gisteren.
Ik zou voor nu kijken hoe het werkt met een achterlijn van Nico, Blind, Alvarez en Dest. Middenveld met Martinez, Donny en Ziyech. Voorhoede zoals gisteren.
Tegen sterkere tegenstanders kun je Ziyech van het middenveld naar de vleugel halen ten koste van Huntelaar of Neres, maar zou de achterhoede dan laten zoals hij is voor vastigheid.
Met een kern van waarheid, je zoekt spijkers op laag water.Baseman77 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:36:
Leuk die knipoog, maar het blijft een flauwe opmerking.
Dus het is meer oud zeer dat men het nu wel kan waarderen? Ik denk dat als PSV in die wedstrijd Ajax volledig in de greep had gehad de geluiden heel anders waren geweest dan na een 3-1 verlies.En nee, de hoeveelheid positiviteit valt volgens mij niet mee, daarom maak ik de opmerking ook.
Ik ben op een gegeven moment wel complete pagina's gaan overslaan, aangezien elke minuut zo ongeveer besproken werd hier en er massaal gepost werd, maar tot dan viel het mij dus op hoe positief velen waren over het spel. Helemaal omdat Ten Hag dus 4 CV's opstelde en ik me de kritiek op Van Bommel nog goed kan herinneren in de met 3-1 verloren wedstrijd tegen Ajax vorig seizoen, toen hij volgens velen hier een lafaard was met zijn opstelling.
Vergeet ook niet het verschil met vorige week, dan snap je enige euforie beter.
Frivool was het zeker niet, op wat individuele acties van Dest en de aanvallers na. Het was wel verfrissend in Dest en Álvarez te zien.Nu was dit een Europese wedstrijd, maar ik ben benieuwd wat Ten Hag gaat doen in de Eredivisie met zijn opstelling. Of hij dit vaker gaat doen of het alleen bewaart voor Europese wedstrijden.
[...
Ik ben het met je eens dat het inderdaad de waan van de dag is, maar een frivool Ajax heb ik dus helemaal niet gezien. Het spel in balbezit was traag en stroperig, waarbij men achterin vooral de bal naar elkaar speelde. Wat logisch is, aangezien Martinez en Alvarez vooral CV's zijn. Alvarez had wel vaker als VCM gespeeld, maar in de rol van breker en niet als spelmaker. Als CV kan hij overigens prima opbouwen.
Het frivole kwam af en toe van de aanvallers, met name als Ziyech eindelijk was bereikt. Dat is het voordeel van zo'n opstelling, de backs kunnen makkelijker doorschuiven en de aanvallers kunnen meer risico nemen.
Het deed mij echt heel erg aan het PSV van vorig seizoen denken, in de 2e seizoenshelft.
Heel degelijk met nauwelijks tegengoals, maar door de trage en voorspelbare opbouw moeizaam tot kansen en goals komen. Je bent dan erg afhankelijk van de individuele acties van de aanvallers. Waar PSV het voordeel van Luuk had en Ajax nu het voordeel van Ziyech heeft.
Incidenteel niets mis mee, maar structureel wordt het lastig.
Tegen het eind zag je dat de aanvallers elkaar weer iets beter begonnen te vinden. Hopelijk weten ze die lijn weer door te trekken en kan het middenveld met Donny erbij een tandje meer voetballen.
Ik zou niet weten waarom je nu ineens niet aannemen dat Ajax de rest van het jaar zo gaat spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.