Ik vraag me af of Ajax überhaupt met dergelijke clausules werkt. Aan de ene kant mwa mwa aan de andere kant als je een afkoop clausule erin zet van €150 miljoen en die wordt betaald tja....Sleehond schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:45:
Joao Felix van Benfica naar Atletico Madrid....... voor HONDERDZESENTWINTIG miljoen...
Dafuq...![]()
Oké ik heb een Ajax bril, maar Frenkie maar 76 miljoen... die Joao Felix is leuk hoor maar 50 miljoen meer opgeleverd...
Real Madrid schijnt zich te hebben gemeld bij Ajax voor Donny vd Beek, voor het geval zij er niet slagen om Pogba bij Manchester United weg te kapen. Mag toch hopen dat het enkel een tactische zet is van Real anders vrees ik een zelfde scenario als Klaassen voor Donny, Real is echt een stap te hoog.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik heb het al eerder gezegd: jeugd gaat het moeilijk krijgen bij Ajax als Ajax blijft shoppen op deze manier. Ik snap ook niet dat een speler als Pierie nu voor Ajax kiest. Veel Ajacieden worden gelijk boos als ik het zeg maar de clichés PSV=koopclub en Ajax=jeugd kunnen we over een paar jaar wellicht omdraaienGonadan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:12:
[...]
En of ze dat überhaupt veel gaan doen. Vooralsnog veel aankopen en nog wat gepland, als de grote leegloop nu tegen valt dan heb je ineens een overschot.
Promes is eigen jeugd.D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:58:
[...]
Ik heb het al eerder gezegd: jeugd gaat het moeilijk krijgen bij Ajax als Ajax blijft shoppen op deze manier. Ik snap ook niet dat een speler als Pierie nu voor Ajax kiest. Veel Ajacieden worden gelijk boos als ik het zeg maar de clichés PSV=koopclub en Ajax=jeugd kunnen we over een paar jaar wellicht omdraaien
@Sempy
Ik zei "jeugd". Dan doel ik dus op spelers die jong zijn en nog moeten leren. Promes is 27
Ps.
Ik stoorde me vorig seizoen ook altijd als van Persie en Clasie door de Feyenoord leiding werden meegeteld bij "eigen jeugd"
Edit
Wat die afkoopsommen betreft: volgens mij moet of moest je in Zuid-Europa een bedrag in het contract zetten. Dan zet men er dus een getal in waarvan men denkt dat het totaal bezopen is, op dat moment dan wel te verstaan.
Ik zei "jeugd". Dan doel ik dus op spelers die jong zijn en nog moeten leren. Promes is 27
Ps.
Ik stoorde me vorig seizoen ook altijd als van Persie en Clasie door de Feyenoord leiding werden meegeteld bij "eigen jeugd"
Edit
Wat die afkoopsommen betreft: volgens mij moet of moest je in Zuid-Europa een bedrag in het contract zetten. Dan zet men er dus een getal in waarvan men denkt dat het totaal bezopen is, op dat moment dan wel te verstaan.
[ Voor 71% gewijzigd door D-e-n op 27-06-2019 08:20 ]
Atletico wil in delen betalen alleen triggert dat die clausule niet, vandaar dat ze zelfs meer dan 120m geboden hebben.dutchgio schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:01:
Atleti heeft inderdaad die optie gelicht waardoor Benfica geen inspraak meer heeft.
Benfica had die optie er juist ingezet met een onrealistisch hoog bedrag om grote clubs af te schrikken, meer dat is dus niet gelukt.
Voor een speler die net een seizoen komt kijken dan wel een erg goede deal.
Het aantal kansen wat Ten Hag aan de jeugd gegeven heeft vorig seizoen is inderdaad wel iets om je zorgen over te maken. Aan de andere kant, een Cerny en Nunnely hebben vaak genoeg gespeeld in Jong Ajax (Cerny eerder ook al in Ajax 1) en daar al niet voldoende kunnen overtuigen. Dat je dan een alternatief koopt is niet raar. Idem achterin, ik zie in Jong Ajax geen verdedigers aankloppen voor de 1e selectie. Qua keeper idem, Korarski heeft het volgens mij ook niet en was in de oefenwedstrijd dinsdag zelfs bar bar slecht.D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:58:
[...]
Ik heb het al eerder gezegd: jeugd gaat het moeilijk krijgen bij Ajax als Ajax blijft shoppen op deze manier. Ik snap ook niet dat een speler als Pierie nu voor Ajax kiest. Veel Ajacieden worden gelijk boos als ik het zeg maar de clichés PSV=koopclub en Ajax=jeugd kunnen we over een paar jaar wellicht omdraaien
Op het middenveld zijn die talenten er wel en daar is 1 speler gehaald terwijl Frenkie verkocht is en Schone aardig op leeftijd begint te raken. Gravenberch en Ekkelenkamp zullen dit seizoen hopelijk meer speeltijd gaan krijgen in het 1e.
[ Voor 53% gewijzigd door toolkist op 27-06-2019 08:33 ]
Hooo pas op wat je zegt. Ajax en eigen jeugd is een gevoelig punt
In Spanje bijvoorbeeld is zo'n clausule verplicht. Misschien in Portugal ook wel.Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:23:
[...]
Ik vraag me af of Ajax überhaupt met dergelijke clausules werkt. Aan de ene kant mwa mwa aan de andere kant als je een afkoop clausule erin zet van €150 miljoen en die wordt betaald tja....
[ Voor 48% gewijzigd door Vos op 27-06-2019 08:35 ]
Ik denk dat dat inherent is aan de ambitie. Je hebt nu eenmaal niet elk seizoen een goede lichting (dat duurt enkele jaren) en om CL geld binnen te halen is investeren noodzakelijk. Anders ga je op plan twee (EL) meedraaien.D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:58:
[...]
@Han
Te hoog? Ik denk eerder een stap omlaag, behalve in salaris

Hahaha
[ Voor 26% gewijzigd door Typhone op 27-06-2019 09:09 ]
Als je serieus wilt mee draaien is je eerste elftal vol proppen met eigen jeugd ook een utopie. Je moet blij zijn als er elk jaar 1 of 2 jeugdspelers kunnen aansluiten die het niveau aan kunnen, er zullen zelfs jaren zijn dat er 0 jeugd door stroomt omdat er nu eenmaal niet ieder jaar een de Ligt of v.d. Beek is.D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:58:
[...]
Ik denk dat er nu even weer wat minder doorstroomt, maar straks weer meer kans met Brobbey bijvoorbeeld en Unuvar dat soort jongens. Andere jongens zullen hooguit bankvulling zijn en zo af en toe minuutjes mee pakken (beker, of laatste minuten wedstrijd).
Maar 1,5% haalt het eerste elftal als basisspeler uiteindelijk
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben juist een voorstander van de vastigheid die Ten Hag erop na hield. Het was eerst even zoeken naar de juiste samenstelling. Maar de wissels waren vaak voor de wedstrijd al bekent. Dat heeft zeker meegedragen aan het succes.toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:17:
[...]
Het aantal kansen wat Ten Hag aan de jeugd gegeven heeft vorig seizoen is inderdaad wel iets om je zorgen over te maken.
Je noemde inderdaad al namen die tekort kwamen en die wel wat minuutjes kregen. Maar het is inderdaad niet zo als onder van Basten waar elk talent een wedstrijd kreeg.
PSN: Curvaa_
Correct maar er zijn geen jeugdspelers doorgebroken of ingepast in het elftal. Wellicht dat die ook allemaal in de zomer hun kans krijgen nu en dat hij heel snel weer naar een vast elftal toewerkt. Voorin zijn er wel regelmatig verschuivingen geweest met Tadic/Huntelaar en Neres/Ziyech.Curva schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:17:
[...]
Ik ben juist een voorstander van de vastigheid die Ten Hag erop na hield. Het was eerst even zoeken naar de juiste samenstelling. Maar de wissels waren vaak voor de wedstrijd al bekent. Dat heeft zeker meegedragen aan het succes.
Inderdaad, een goede lichting jeugdspelers komt in golfbewegingen. En het hebben van alleen maar jeugd is niet echt werkbaar, dan draai je eens in de tig jaar mee in de top. Die 'fluwelen revolutie' van Cruijff was leuk, maar meer een wake-up call dat er iets moest veranderen in de opleiding.
Dat er een Pierie wordt aangekocht kun je inderdaad wel vraagtekens bij zetten, hij is niet zoals een Frenkie de Jong, een topper die de jeugd ook komt versterken.
Op dit moment kan je inderdaad zeggen Ajax=koopclub, maar in het seizoen kan het ook zomaar zijn dat er enkele jeugdspelers door dringen tot in Ajax 1. Alleen is Ten Hag niet echt een trainer die vol voor jeugd kiest, die weegt zijn opties en kijkt per positie wie de beste is, en als dat de aankoop is dan staat daar de aankoop.
Dat er een Pierie wordt aangekocht kun je inderdaad wel vraagtekens bij zetten, hij is niet zoals een Frenkie de Jong, een topper die de jeugd ook komt versterken.
Op dit moment kan je inderdaad zeggen Ajax=koopclub, maar in het seizoen kan het ook zomaar zijn dat er enkele jeugdspelers door dringen tot in Ajax 1. Alleen is Ten Hag niet echt een trainer die vol voor jeugd kiest, die weegt zijn opties en kijkt per positie wie de beste is, en als dat de aankoop is dan staat daar de aankoop.
Volgens mij weegt bij een aankoop zoals Pierie en Scherpen ook gewoon mee dat Ajax wil voorkomen dat hij naar PSV, of misschien Feyenoord of AZ gaat, en daar doorbreekt en iedereen roept dat Ajax hem had moeten halen. Worst case breekt hij niet door bij Ajax, hebben ze een jaar of 2 leuke bankvulling, en schrijven ze 2-3 miljoen euro af.Qu3st schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:21:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit vind ik dus klinkklare onzin en Calimero gedrag.ph4ge schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:27:
[...]
Volgens mij weegt bij een aankoop zoals Pierie ook gewoon mee dat Ajax wil voorkomen dat hij naar PSV, of misschien Feyenoord of AZ gaat, en daar doorbreekt en iedereen roept dat Ajax hem had moeten halen. Worst case breekt hij niet door bij Ajax, hebben ze een jaar of 2 leuke bankvulling, en schrijven ze 2-3 miljoen euro af.
Prima tactiekph4ge schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:27:
[...]
Volgens mij weegt bij een aankoop zoals Pierie en Scherpen ook gewoon mee dat Ajax wil voorkomen dat hij naar PSV, of misschien Feyenoord of AZ gaat, en daar doorbreekt en iedereen roept dat Ajax hem had moeten halen. Worst case breekt hij niet door bij Ajax, hebben ze een jaar of 2 leuke bankvulling, en schrijven ze 2-3 miljoen euro af.

Lekker geld verkwanselen aan zo'n onzin? Denk dat ze in Amsterdam daar echt niet druk over maken.
Het is geen geld verkwanselen. Je hebt ook spelers nodig voor de bank, en van dit soort aankopen zal er ook regelmatig een wel slagen. Het is meer een tactiek van schieten met hagel in plaats van met scherp. Voor echte versterkingen betaalt Ajax gewoon wel 15+ miljoen euro tegenwoordig.Qu3st schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:29:
[...]
Prima tactiek![]()
![]()
Lekker geld verkwanselen aan zo'n onzin? Denk dat ze in Amsterdam daar echt niet druk over maken.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 27-06-2019 09:31 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Scherpen en Pierie komen gewoon in Jong Ajax, en als die Kotarski zo doorgaat staat Scherpen er heel snel in. Dus zoek er maar lekker wat achter, maar het is gewoon klinkklare onzin en framing <knip> van:ph4ge schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:30:
[...]
Het is geen geld verkwanselen. Je hebt ook spelers nodig voor de bank, en van dit soort aankopen zal er ook regelmatig een wel slagen. Het is meer een tactiek van schieten met hagel in plaats van met scherp. Gewoon een valide tactiek.
Kijk ze kopen X-spelers, doen ze express om PSV en Feyenoord tegen te werken.
Houd nou eens op met dat sfeerverziekende 'name calling zeg.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 27-06-2019 14:25 ]
Hoe verklaar jij dan dat ze een Pierie en een Scherpen halen die ze helemaal niet nodig hebben?Qu3st schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:29:
[...]
Prima tactiek![]()
![]()
Zekerheid om CL te halen is wel een investering/afboeking waard.
alles kan off-topic
Als dat echt de filosofie is, had Ajax Stengs, Doan, Boadu, Angelino (tijdens NAC periode) en andere talenten ook aangetrokken. Maar dit is niet gebeurd.
Natuurlijk wordt er rekening gehouden dat talenten de echte top niet halen en een gevulde spelers bank is ook nodig. Maar een speler kopen om de concurrentie die niet te laten kopen, zal geen reden voor Ajax zijn om een speler te kopen.
Dit is gewoon vooruit plannen en niet direct een speler in het diepe gooien.
ik ben het zeker niet altijd eens met de aankopen. Scherpen heb ik geen vertrouwen in. Maar de Calimero reacties vind ik redelijk kinderachtig hier en slaan nergens op. Ajax heeft geld en mag dit gewoon uitgeven, dus kan bijvoorbeeld op 2 paarden wedden.
Natuurlijk wordt er rekening gehouden dat talenten de echte top niet halen en een gevulde spelers bank is ook nodig. Maar een speler kopen om de concurrentie die niet te laten kopen, zal geen reden voor Ajax zijn om een speler te kopen.
Paar pagina's terug is de aankoop van scherpen nog uitgelegd. Varela is nu de #2 na Onana, volgend jaar gaat Onana weg. Dan heeft Scherpen een heel seizoen jong Ajax gespeeld en wordt #1 of #2 als ie zich niet ontwikkeld zoals verwacht. Eventueel kan Varela voor een paar miljoen worden overgenomen. Pieri was gehaald als defensieve toevoeging. Natuurlijk nog niet CL waardig, maar moet nog groeien.Ankona schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:33:
[...]
Hoe verklaar jij dan dat ze een Pierie en een Scherpen halen die ze helemaal niet nodig hebben?
Dit is gewoon vooruit plannen en niet direct een speler in het diepe gooien.
ik ben het zeker niet altijd eens met de aankopen. Scherpen heb ik geen vertrouwen in. Maar de Calimero reacties vind ik redelijk kinderachtig hier en slaan nergens op. Ajax heeft geld en mag dit gewoon uitgeven, dus kan bijvoorbeeld op 2 paarden wedden.
[ Voor 56% gewijzigd door Curva op 27-06-2019 09:41 ]
Ik heb al vaker geklaagd over de toon van Ajax supporters in dit topic, maar dat name calling moet ook maar eens afgelopen zijn. We kunnen het ook gewoon oneens zijn zonder ons als kleine kinderen te gedragen.Qu3st schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:33:
[...]
Scherpen en Pierie komen gewoon in Jong Ajax, en als die Kotarski zo doorgaat staat Scherpen er heel snel in. Dus zoek er maar lekker wat achter, maar het is gewoon klinkklare onzin en framing (Calimero-gedrag) van:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zeg niet dat ze aankopen doen uitsluitend om de concurrentie dwars te zitten, ik zeg alleen wel dat dit meespeelt. Volgens mij zien we dit in andere landen ook, daar kopen de rijkere clubs ook allerlei mindere talenten en spelers die niet voor de basis zijn gehaald oa voor de handel en om ze uit handen van de concurrentie te houden.
Ik denk niet dat elke speler eraan mee wil werken en ik denk dat de spelers die jij noemt ook te duur zullen zijn voor dit soort gokjes.Curva schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:33:
Als dat echt de filosofie is, had Ajax Stengs, Doan, Boadu, Angelino (tijdens NAC periode) en andere talenten ook aangetrokken. Maar dit is niet gebeurd.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 27-06-2019 09:40 ]
Het is de tactiek van clubs als Man. City. En met de ene die wel doorbreekt halen ze de tig anderen er weer uit. Ik vind het overigens een slechte zaak en wat dat betreft is het een nadeel van de tweede elftallen in de KK divisie.ph4ge schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:30:
[...]
Het is geen geld verkwanselen. Je hebt ook spelers nodig voor de bank, en van dit soort aankopen zal er ook regelmatig een wel slagen. Het is meer een tactiek van schieten met hagel in plaats van met scherp. Voor echte versterkingen betaalt Ajax gewoon wel 15+ miljoen euro tegenwoordig.
Wat het doorbreken van echte talenten betreft nog even ter herinnering: ook Ajax had interesse in Ronaldo destijds. Als dat was gelukt was Kluivert nooit doorgebroken en had hij nooit de snelle ontwikkeling kunnen doormaken die hij heeft gemaakt.
Juist, ze steken miljoenen in een jong team om de eigen jeugd weerstand te bieden en klaar te stomen voor de ED. Vervolgens gaan ze spelers voor dat team kopen.... Zie je daar een plan achter? Zou een Telstar (dat in dezelfde competitie speelt) ook dergelijke aankopen doen? )Qu3st schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:33:
[...]
Scherpen en Pierie komen gewoon in Jong Ajax, en als die Kotarski zo doorgaat staat Scherpen er heel snel in. Dus zoek er maar lekker wat achter, maar het is gewoon klinkklare onzin en framing (Calimero-gedrag) van:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
alles kan off-topic
Volgens mij wordt er inhoudelijk gereageerd en niet op de man gespeeld. Je post wordt weerlegd of wat van gevonden, dat is toch geen probleem? Je had zelf ook wel kunnen bedenken dat er meerdere reacties op je initiële post zouden komen.ph4ge schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:38:
[...]
Ik heb al vaker geklaagd over de toon van Ajax supporters in dit topic, maar dat name calling moet ook maar eens afgelopen zijn. We kunnen het ook gewoon oneens zijn zonder ons als kleine kinderen te gedragen.
Kik Pierie vind ik helemaal niet zo vreemd, hij kan linksback of links centraal spelen.
Op dit moment heb je daar Blind (waar dus blijkbaar ook aan getrokken wordt) en Nico.
Als backup heb je daar nu Magallan en Martinez (net binnen) en dus Kik Pierie. 3 spelers voor 2 posities is niet overdreven, kijk je naar volgend jaar, dan moet je afscheid nemen van Nico en wellicht ook Blind.
Of Blind gaat vaker op middenveld spelen, dus moet er ook een plek opgevuld worden.
Pierie is 18(!) jaar, maar heeft er al wel 60+ wedstrijden opzitten inmiddels, die zal denk ik dus gewoon 1ste backup zijn voor Nico (die toch ook weleens geblesseerd of geschorst is) en misschien zelfs voor Blind. Ik denk dat men Magallan toch vind tegenvallen en dus echt als bankvulling hebben nu.
Scherpen vind ik ander verhaal, misschien zien ze in hem in de toekomst een goede keeper, maar komende jaren zal dat toch niet eerste of tweede keeper worden
Op dit moment heb je daar Blind (waar dus blijkbaar ook aan getrokken wordt) en Nico.
Als backup heb je daar nu Magallan en Martinez (net binnen) en dus Kik Pierie. 3 spelers voor 2 posities is niet overdreven, kijk je naar volgend jaar, dan moet je afscheid nemen van Nico en wellicht ook Blind.
Of Blind gaat vaker op middenveld spelen, dus moet er ook een plek opgevuld worden.
Pierie is 18(!) jaar, maar heeft er al wel 60+ wedstrijden opzitten inmiddels, die zal denk ik dus gewoon 1ste backup zijn voor Nico (die toch ook weleens geblesseerd of geschorst is) en misschien zelfs voor Blind. Ik denk dat men Magallan toch vind tegenvallen en dus echt als bankvulling hebben nu.
Scherpen vind ik ander verhaal, misschien zien ze in hem in de toekomst een goede keeper, maar komende jaren zal dat toch niet eerste of tweede keeper worden
Qua keepers is het dun bezaaid in de jeugd bij Ajax, dus is het een logische aankoop om een goede lange keeper te halen die nog jong is, Kotarski is te licht vind ik, en dan heb je verder weinig goede jeugdkeepers. . Paar jaartjes in de jeugd doet echt wel wat je, hij zal er alleen maar beter van worden. Over Pierie ben ik zelf niet helemaal halleluja over, maar om het nou weg te zetten dat Ajax bang is dat hij naar de concurrent gaat is onzin.Ankona schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:41:
[...]
Juist, ze steken miljoenen in een jong team om de eigen jeugd weerstand te bieden en klaar te stomen voor de ED. Vervolgens gaan ze spelers voor dat team kopen.... Zie je daar een plan achter? Zou een Telstar (dat in dezelfde competitie speelt) ook dergelijke aankopen doen? )
Dat investeren in het halen van CL rendabel is klopt, maar die investeringen zijn Promes, Martinez bijvoorbeeld.
En nee Telstar doet dit niet inderdaad, maar als ze de financiële middelen hadden, zouden ze die eurootjes niet uitgeven aan hun selecties?
Mwah, Ronaldo is natuurlijk een paar jaar ouder dan Kluivert he?! Of heb je het over senior?D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:41:
[...]
Het is de tactiek van clubs als Man. City. En met de ene die wel doorbreekt halen ze de tig anderen er weer uit. Ik vind het overigens een slechte zaak en wat dat betreft is het een nadeel van de tweede elftallen in de KK divisie.
Wat het doorbreken van echte talenten betreft nog even ter herinnering: ook Ajax had interesse in Ronaldo destijds. Als dat was gelukt was Kluivert nooit doorgebroken en had hij nooit de snelle ontwikkeling kunnen doormaken die hij heeft gemaakt.
Als Ronaldo naar Ajax was gekomen was ie echt wel naar 2 a 3 seizoenen verkocht.
[ Voor 31% gewijzigd door Qu3st op 27-06-2019 10:02 ]
Talentvolle spelers die een kans hebben om door te groeien... He wat gek als je die haalt?Ankona schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:33:
[...]
Hoe verklaar jij dan dat ze een Pierie en een Scherpen halen die ze helemaal niet nodig hebben?
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die overtuigd zijn dat Ajax vooral bezig is om hun eigen club te benadelen ipv Ajax zelf sterker te maken, maar ja... Blijkbaar doet het pijn als Ajax die spelers haalt ipv de eigen club.
We hebben Onana, en een leger aan kleine keepers (om de moraalridders voor te zijn) minder goede keepers waarbij Varela inmiddels weer is gehuurd. Daar was geen sprake van op het moment dat Scherpen gehaald werd. Scherpen is een ruwe bolster die nog heel jong is. Met keepers die gaan pieken als ze 27+ zijn vind ik zoiets helemaal niet verkeerd. Die zijn wat minder afhankelijk van fysiek en veel meer van het inschattingen van spelsituaties en ervaring. Een Pierie is gewoon anticiperen op het vertrek van Tagliafico. Mee laten draaien, ervaring laten opdoen en eventueel inpassen volgend seizoen.Ankona schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:33:
[...]
Dat 'niet nodig' hebben zou ik het niet willen noemen. Ik vind het wel grappig hoe letterlijk binnen 1 seizoen het hele dogma is omgeslagen van Ajax de club die investeert en 'kijk PSV eens alles winnen' naar Ajax de club die Bayern München probeert te worden. Vasthouden aan een visie en een doel voor ogen hebben en dat nastreven wordt opeens de andere clubs zwakker maken, vreemde gedachtengang.
[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 27-06-2019 10:03 ]
Goed, een volgende keer zal ik vanuit mezelf praten en psv'ers feliciteren met een in mijn ogen prima aankoop. Wat mij betreft verstandig dat men tijdig handelt, zodat je niet de fout maakt die met name Ajax eerder weleens maakte (pas aankopen na verkopen en daardoor te laat je selectie rond hebben).Typhone schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:00:
[...]
Hoezo blij? Ik lees in het ED en bij Omroep Brabant een stuk minder positieve berichten. Ik vraag me af wat de CL inkomsten doen bij PSV. Er moet verkocht worden anders is er geen geld aldus bovenstaande media.
Lijkt mij dat die het even afwachten alvorens de vlag uit te hangen.
Het 'blije psv'ers' was meer in de context bedoeld van mijn beleving dat bij een (op handen zijnde) Ajax-transfer het nergens anders over gaat en dat ik nu in dit hele topic niets las (kon vinden) over Bruma. Dat verbaasde me.
@Verwijderd
Ik had het over Ronaldo senior. Die kwam naar PSV op het moment dat Kluivert er ook net aankwam. Breekt Kluivert niet door op zijn achttiende en speelt hij niet al die topduels in de CL dan ziet zijn carrière er heel heel anders uit.
Ik had het over Ronaldo senior. Die kwam naar PSV op het moment dat Kluivert er ook net aankwam. Breekt Kluivert niet door op zijn achttiende en speelt hij niet al die topduels in de CL dan ziet zijn carrière er heel heel anders uit.
Rustig mijnheermefjoew schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:03:
[...]
Goed, een volgende keer zal ik vanuit mezelf praten en psv'ers feliciteren met een in mijn ogen prima aankoop. Wat mij betreft verstandig dat men tijdig handelt, zodat je niet de fout maakt die met name Ajax eerder weleens maakte (pas aankopen na verkopen en daardoor te laat je selectie rond hebben).
Het 'blije psv'ers' was meer in de context bedoeld van mijn beleving dat bij een (op handen zijnde) Ajax-transfer het nergens anders over gaat en dat ik nu in dit hele topic niets las (kon vinden) over Bruma. Dat verbaasde me.
[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 27-06-2019 10:09 ]
Het is ook niet echt in de media geweestmefjoew schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:03:
[...]
Goed, een volgende keer zal ik vanuit mezelf praten en psv'ers feliciteren met een in mijn ogen prima aankoop. Wat mij betreft verstandig dat men tijdig handelt, zodat je niet de fout maakt die met name Ajax eerder weleens maakte (pas aankopen na verkopen en daardoor te laat je selectie rond hebben).
Heb je wat meer info over die Bruma?
Ik dacht eerst dat ze Bruma de verdediger terug hadden gehaald
Die zie ik ook nog wel terugkeren naar Eindhoven deze zomer.Martinusz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:08:
[...]
Ik dacht eerst dat ze Bruma de verdediger terug hadden gehaald![]()
Is er een andere Bruma dan?Martinusz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:08:
[...]
Het is ook niet echt in de media geweesttenminste een hele tijd terug wel dat hij gelinkt werd aan o.a. PSV, maar afgelopen dagen niks mee gekregen dat hij ook daadwerkelijk getekend heeft. Volgens mij stond hij ook in wat lijstjes van VI ofzo van interessante spelers, maar ik kan er ook naast zitten

ik was serieus in de veronderstelling dat het over de verdediger ging
Pieri is alleen al een goede aankoop voor al die keren dat je afgelopen seizoen noodgedwongen met Sinkgraven achterin stond (zelfs in de CL). Hij is in verdedigend opzicht nu al sterker en de aankoop wordt gedekt door de verkoop van Sinkgraven. Dus budgetneutraal je bank versterkt als Pieri geen topper wordt. Maar eerlijk gezegd zie ik hem met een jaar of 2 wel richting basis gaan, op je 19e als verdediger al 60+ eredivisiewedstrijden op je naam is best knap.
Ah zo te zien was ik niet de enige die dacht dat het over Bruma de verdediger ging haha. Toch maar even een artikel opgezocht op VI.nl en hij is een hele andere speler.

Alleen gaat Pierie geen linksback spelen, daar hebben we nu Nico en Martinez.Sempy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:10:
Pieri is alleen al een goede aankoop voor al die keren dat je afgelopen seizoen noodgedwongen met Sinkgraven achterin stond (zelfs in de CL). Hij is in verdedigend opzicht nu al sterker en de aankoop wordt gedekt door de verkoop van Sinkgraven. Dus budgetneutraal je bank versterkt als Pieri geen topper wordt. Maar eerlijk gezegd zie ik hem met een jaar of 2 wel richting basis gaan, op je 19e als verdediger al 60+ eredivisiewedstrijden op je naam is best knap.
Pierie mag zich ongetwijfeld volledig richten op de LCV plek, achter Blind.
Zeker. Bruma speelde de afgelopen twee seizoenen bij RB Leipzig, nadat hij eerder bij onder meer Galatasaray actief was. Bij Galatasaray maakte hij een goede indruk, wat hem de transfer naar Duitsland opleverde. PSV wilde hem toen ook al hebben trouwens, maar dat bleek niet haalbaar.Martinusz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:08:
[...]
Het is ook niet echt in de media geweesttenminste een hele tijd terug wel dat hij gelinkt werd aan o.a. PSV, maar afgelopen dagen niks mee gekregen dat hij ook daadwerkelijk getekend heeft. Volgens mij stond hij ook in wat lijstjes van VI ofzo van interessante spelers, maar ik kan er ook naast zitten
In Duitsland speelde hij in zijn eerste seizoen 33 wedstrijden (wel vaak als invaller, of juist als speler die gewisseld werd). Het afgelopen seizoen kwam hij na de winterstop nog maar weinig in actie. Vandaar ook dat hij mocht (en wilde) vertrekken.
Bruma kan op beide flanken spelen, maar ook achter de spits. Aangezien hij een speler is die graag naar binnen trekt, lijkt hij goed te passen vóór een back als Angelino (zijn vervanger dan).
Zie ook:
https://www.transfermarkt.nl/bruma/profil/spieler/139396
Wikipedia: Armindo Tué Na Bangna
Ik begreep eigenlijk dat Martinez ook een CV was, die linksback kan spelen (net als Pierie)toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:21:
[...]
Alleen gaat Pierie geen linksback spelen, daar hebben we nu Nico en Martinez.
Pierie mag zich ongetwijfeld volledig richten op de LCV plek, achter Blind.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Curva schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:10:
[...]
Is er een andere Bruma dan?![]()
ik was serieus in de veronderstelling dat het over de verdediger ging
Ja die aanvaller (buitenspeler gaat het om).
@Sempy
Die Pierie komt er wel denk ik. Die gaat het nu even moeilijk krijgen gok ik want die aanpassing bij Ajax die hij moet maken is fors denk ik.
[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 27-06-2019 10:25 ]
Dinsdag de oefenwedstrijd niet gezien? Martinez is maar 1.78, da's niet heel groot voor een CV.PSV-EHV schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:24:
[...]
Ik begreep eigenlijk dat Martinez ook een CV was, die linksback kan spelen (net als Pierie)
<knip> Houd eens op met dit zinloze geflame en getroll.ph4ge schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:38:
[...]
Ik heb al vaker geklaagd over de toon van Ajax supporters in dit topic, maar dat name calling moet ook maar eens afgelopen zijn. We kunnen het ook gewoon oneens zijn zonder ons als kleine kinderen te gedragen.
[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 27-06-2019 14:23 ]
Speciaal voor jullie hier dan een blije PSV'er door de (zo goed als zekere) komst van Bruma
Ja, hij mist duidelijk effectiviteit. Maar verder heeft hij echt goede kwaliteiten; hij is razendsnel, heeft een hele goede dribbel, is technisch en kan overal spelen in de voorhoede (vooral als buitenspeler).
Het is wat dat betreft simpel, als hij ook nog effectief zou zijn, dan was PSV kansloos.
In Turkije presteerde Bruma prima, in Duitsland viel hij wat tegen. Gezien het niveau van de Eredivisie verwacht ik dat hij daarin een uitstekende speler gaat zijn.
En ondanks dat hij niet is geslaagd in Duitsland, heeft hij wel degelijk enkele knappe statistieken achter zijn naam. Zo was hij in de Bundesliga de speler met het hoogste aantal geslaagde dribbels.
Leuk plaatje van @plattekar:

En een goede actie van John de Jong blijkbaar.
Bruma zou naar Porto gaan, maar koos na een uiterste poging van De Jong en Fossen alsnog voor PSV
Ik ben het met @ph4ge eens wat dit betreft: De tactiek van Ajax is schieten met hagel.
Dit doet Ajax al aardig wat jaren in de jeugd, daar worden jaarlijks echt veel nieuwe spelers aangetrokken waarbij aan de achterkant ook veel spelers moeten vertrekken. Dat kost geld, maar 1 doorgebroken speler levert meer dan voldoende op om enkele jaren te compenseren.
En sinds 2 seizoenen doet Ajax dit ook met de selectie, nu ze geld genoeg hebben en er ook geld uitgegeven mag worden.
Zo kijk ik naar de transfers van Pieri en Scherpen.
Die zijn vergelijkbaar met de transfers van Schuurs en Johnsen vorig seizoen. Ze kosten enkele miljoenen, ze spelen voornamelijk in Jong Ajax, ze zijn alvast binnen (waardoor ze dus ook niet naar een concurrent vertrekken), ze kunnen altijd nog met wat verlies verkocht worden als ze niet doorbreken en er hoeft er maar 1 door te breken om de rest te compenseren.
Gezien het vele geld dat Ajax heeft vind ik dat een vrij logische gang van zaken.
Het enige nadeel is dat de jeugd minder kansen krijgt, omdat er ook dure/duurdere spelers aangetrokken worden. Zo heeft Schuurs afgelopen seizoen alleen in de KKD gespeeld, waar hij met Fortuna een heel seizoen in de Eredivisie had kunnen spelen (en hij ironisch genoeg Ajax verkoos boven PSV i.v.m. kansen op speeltijd). Voor komend seizoen verwacht ik hetzelfde bij Pieri en Scherpen, die krijgen niet tot nauwelijks speeltijd in het 1e en mogen het dus laten zien in het 2e. Dat is qua niveau natuurlijk een stap terug, al gaan ze er met de trainingen in niveau op vooruit en qua bankrekening ook.
In de toekomst kan dit een belemmering zijn voor spelers om te tekenen, al laat bijv. Chelsea zien dat een hoger salaris en een topclub op je CV altijd aantrekkelijk blijven voor jeugdige spelers. Dus de schade zal reuze meevallen, als die er al überhaupt is.
Dat heeft verder trouwens niets met pijn te maken dat die spelers naar Ajax gaan.
Pieri is een linksbenige CV, die slechts bij uitzondering (als noodgeval) bij Heerenveen als linksback speelde.
Ja, hij mist duidelijk effectiviteit. Maar verder heeft hij echt goede kwaliteiten; hij is razendsnel, heeft een hele goede dribbel, is technisch en kan overal spelen in de voorhoede (vooral als buitenspeler).
Het is wat dat betreft simpel, als hij ook nog effectief zou zijn, dan was PSV kansloos.
In Turkije presteerde Bruma prima, in Duitsland viel hij wat tegen. Gezien het niveau van de Eredivisie verwacht ik dat hij daarin een uitstekende speler gaat zijn.
En ondanks dat hij niet is geslaagd in Duitsland, heeft hij wel degelijk enkele knappe statistieken achter zijn naam. Zo was hij in de Bundesliga de speler met het hoogste aantal geslaagde dribbels.
Leuk plaatje van @plattekar:

Bruma zou naar Porto gaan, maar koos na een uiterste poging van De Jong en Fossen alsnog voor PSV
Volgens mij wordt niet gezegd dat Ajax vooral spelers haalt om de concurrentie te benadelen.toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:58:
Talentvolle spelers die een kans hebben om door te groeien... He wat gek als je die haalt?
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die overtuigd zijn dat Ajax vooral bezig is om hun eigen club te benadelen ipv Ajax zelf sterker te maken, maar ja... Blijkbaar doet het pijn als Ajax die spelers haalt ipv de eigen club.
Ik ben het met @ph4ge eens wat dit betreft: De tactiek van Ajax is schieten met hagel.
Dit doet Ajax al aardig wat jaren in de jeugd, daar worden jaarlijks echt veel nieuwe spelers aangetrokken waarbij aan de achterkant ook veel spelers moeten vertrekken. Dat kost geld, maar 1 doorgebroken speler levert meer dan voldoende op om enkele jaren te compenseren.
En sinds 2 seizoenen doet Ajax dit ook met de selectie, nu ze geld genoeg hebben en er ook geld uitgegeven mag worden.
Die zijn vergelijkbaar met de transfers van Schuurs en Johnsen vorig seizoen. Ze kosten enkele miljoenen, ze spelen voornamelijk in Jong Ajax, ze zijn alvast binnen (waardoor ze dus ook niet naar een concurrent vertrekken), ze kunnen altijd nog met wat verlies verkocht worden als ze niet doorbreken en er hoeft er maar 1 door te breken om de rest te compenseren.
Gezien het vele geld dat Ajax heeft vind ik dat een vrij logische gang van zaken.
Het enige nadeel is dat de jeugd minder kansen krijgt, omdat er ook dure/duurdere spelers aangetrokken worden. Zo heeft Schuurs afgelopen seizoen alleen in de KKD gespeeld, waar hij met Fortuna een heel seizoen in de Eredivisie had kunnen spelen (en hij ironisch genoeg Ajax verkoos boven PSV i.v.m. kansen op speeltijd). Voor komend seizoen verwacht ik hetzelfde bij Pieri en Scherpen, die krijgen niet tot nauwelijks speeltijd in het 1e en mogen het dus laten zien in het 2e. Dat is qua niveau natuurlijk een stap terug, al gaan ze er met de trainingen in niveau op vooruit en qua bankrekening ook.
In de toekomst kan dit een belemmering zijn voor spelers om te tekenen, al laat bijv. Chelsea zien dat een hoger salaris en een topclub op je CV altijd aantrekkelijk blijven voor jeugdige spelers. Dus de schade zal reuze meevallen, als die er al überhaupt is.
Dat heeft verder trouwens niets met pijn te maken dat die spelers naar Ajax gaan.
Hoe kom je hier eigenlijk bij?Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:02:
Een Pierie is gewoon anticiperen op het vertrek van Tagliafico.
Pieri is een linksbenige CV, die slechts bij uitzondering (als noodgeval) bij Heerenveen als linksback speelde.
Om dezelfde reden dat Veltman een rechtsbenige CV was en inmiddels een vaste rechtsbackBaseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:54:
Hoe kom je hier eigenlijk bij?
Ah, zodoende.Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:56:
Om dezelfde reden dat Veltman een rechtsbenige CV was en inmiddels een vaste rechtsback.
Maar ik zou het erg vreemd vinden als Ajax Pieri heeft gekocht om linksback te gaan spelen. De huidige trend is juist om middenvelders/aanvallers om te scholen tot (aanvallende) backs, niet om CV's maar als back te gebruiken. Dan ga je er verdedigend en bij balverlies op vooruit, maar lever je juist in op voetballend gebied en in de omschakeling bij balbezit. Gezien de speelwijze van Ajax is Pieri niet de juiste back.
Martínez past wat dat betreft beter als back, maar ook hij is vooral een linksbenige CV.
Het aantrekken van Bruma is prima en wellicht nodig als één van de twee (Bergwijn of Lozano) vertrekt, iets wat ik meer dan waarschijnlijk acht.
Wel zie ik dat PSV nog steeds dunbezet is op meerdere posities en dat is zowel een box-to-box speler (met twee verdedigende middenvelders spelen is niet mijn voorkeur) en één maar eigenlijk twee centrale verdedigers (één voor de basis en één als stand-in).
Zolang daar nog niets is gebeurt blijft het afwachten hoe de kansen voor het komende seizoen zijn. Iets wat wel twijfelachtig is in combinatie met de aankomende CL kwalificatiewedstrijden. Het team is nog niet zeker en het inpassen van aanwinsten gaat op de korte tijd die er nog is alleen maar moeilijker worden.
Wel zie ik dat PSV nog steeds dunbezet is op meerdere posities en dat is zowel een box-to-box speler (met twee verdedigende middenvelders spelen is niet mijn voorkeur) en één maar eigenlijk twee centrale verdedigers (één voor de basis en één als stand-in).
Zolang daar nog niets is gebeurt blijft het afwachten hoe de kansen voor het komende seizoen zijn. Iets wat wel twijfelachtig is in combinatie met de aankomende CL kwalificatiewedstrijden. Het team is nog niet zeker en het inpassen van aanwinsten gaat op de korte tijd die er nog is alleen maar moeilijker worden.
Zie weinig verschil met voorgaande jaren. Wel eens dat het bestempelen van een mening als "calimero gedrag" bijzonder kansloos is. Dat een mening van iemand niet in lijn is met hetgeen jouw mening is mag en kan maar ga de ander niet wegzetten op zo'n manier, dat doet redelijk wat afbreuk aan de persoon.Vincent Dave schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:52:
[...]
Mee eens, echter hebben ze nu weer eens wat gewonnen en gaan de bekjes open zoals met Feyenoord en PSV eerder het geval was.
Schieten met hagel op 2 spelers?Baseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:54:
Volgens mij wordt niet gezegd dat Ajax vooral spelers haalt om de concurrentie te benadelen.

Volgens die logica kun je stellen dat Feyenoord hetzelfde deed met Ayoub en PSV met Ramselaar.
Of mogen die wel spelers voor de bank halen en Ajax niet?
Over de jeugd ging de discussie niet. Al denk ik dat daar ook niks spannends gebeurt wat anders is dan andere jaren. Alleen ligt er in de media nu meer nadruk op ivm het 'herenakkoord'.Dit doet Ajax al aardig wat jaren in de jeugd, daar worden jaarlijks echt veel nieuwe spelers aangetrokken waarbij aan de achterkant ook veel spelers moeten vertrekken. Dat kost geld, maar 1 doorgebroken speler levert meer dan voldoende op om enkele jaren te compenseren.
Dat ie met Fortuna Eredivisie zou kunnen spelen wist ie nog niet op het moment dat ie bij Ajax tekendeEn sinds 2 seizoenen doet Ajax dit ook met de selectie, nu ze geld genoeg hebben en er ook geld uitgegeven mag worden.
Het enige nadeel is dat de jeugd minder kansen krijgt, omdat er ook dure/duurdere spelers aangetrokken worden. Zo heeft Schuurs afgelopen seizoen alleen in de KKD gespeeld, waar hij met Fortuna een heel seizoen in de Eredivisie had kunnen spelen (en hij ironisch genoeg Ajax verkoos boven PSV i.v.m. kansen op speeltijd).
Bij Scherpen is dat inderdaad al zo besproken. Met Pierie is besproken dat ie een jaar lang heel veel moet leren van Blind. Blind heeft met Ajax een afspraak dat ie minimaal 2 jaar zou blijven, als die dus volgende zomer zou vertrekken is het aan Pierie om klaar te staan om hem te vervangen. Afhankelijk van hoe Ten Hag gaat spelen komend seizoen denk ik dat ie best al wat kans maakt op een redelijk aantal minuten. Ik zie het nl nog steeds prima gebeuren dat Blind door gaat schuiven naar het middenveld, afhankelijk van hoe bv Magallan zich ontwikkelt (je wil niet in 1x heel je centrale verdediging vervangen).Voor komend seizoen verwacht ik hetzelfde bij Pieri en Scherpen, die krijgen niet tot nauwelijks speeltijd in het 1e en mogen het dus laten zien in het 2e. Dat is qua niveau natuurlijk een stap terug, al gaan ze er met de trainingen in niveau op vooruit en qua bankrekening ook.
Dat ligt er maar net aan hoe open je bent richting de speler op z'n kans op speeltijd, wat je plannen met die speler zijn, hoeveel speeltijd jeugdspelers krijgen van de trainer (bij Ten Hag vorig seizoen te weinig), hoeveel vertrouwen die speler heeft in eigen kunnen en inderdaad ook wel wat voor vergoeding er tegenover staat. Reken er echter niet op dat Ajax die spelers een dermate hoog bedrag gaat geven dat ze meteen "klaar" zijn.In de toekomst kan dit een belemmering zijn voor spelers om te tekenen, al laat bijv. Chelsea zien dat een hoger salaris en een topclub op je CV altijd aantrekkelijk blijven voor jeugdige spelers. Dus de schade zal reuze meevallen, als die er al überhaupt is.
Eens. Die komt bij Ajax pas in aanmerking voor de LB plek als Nico en Martinez afwezig zijn.Hoe kom je hier eigenlijk bij?
Daar geloof ik, op basis van de 1e oefenwedstrijd afgelopen dinsdag, helemaal niks van.Baseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:03:
Martínez past wat dat betreft beter als back, maar ook hij is vooral een linksbenige CV.
Ok, hij speelde in Argentinië met name CV, maar die jongen had afgelopen dinsdag een enorme drang naar voren toe en een CV heeft dat meestal niet. Kan vorig jaar dus ook 'noodgedwongen' zijn geweest dat ie CV speelde.
En dat alles in slechts 548 minuten voetbal. Dat zijn er minder dan Arjen Robben die net niet het hele seizoen geblesseerd is geweest.Baseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:54:
Bruma zou naar Porto gaan, maar koos na een uiterste poging van De Jong en Fossen alsnog voor PSV![]()
[...]
De Portugese pers is vrij duidelijk, PSV betaald het kamp Bruma beter.
Juist dit!toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:42:
[...]
Dat ie met Fortuna Eredivisie zou kunnen spelen wist ie nog niet op het moment dat ie bij Ajax tekende
Schuurs tekende in december 2017 al voor Ajax.
[ Voor 17% gewijzigd door strafschop op 27-06-2019 12:05 ]
Dit snap ik dus niet van die jongen. Je kunt naar PSV die al een hele krappe dekking in de CV's hebben dus waar je best een kans hebt om speelminuten te gaan maken, maar nee je gaat liever in Liverpool 3 spelen.Liverpool troeft Bayern en PSV af in strijd om Van den Berg
Enneh, als Ajax zo met hagel aan het schieten is, waarom hebben ze dan niet geprobeerd om PSV hier af te troeven?
Bruma lijkt me overigens een prima aankoop van PSV. Ik vraag me wel af wat er op de achtergrond speelt dat PSV nu al 15m uit wil geven aan een vleugelspeler terwijl Bergwijn en/of Lozano nog niet verkocht zijn en PSV het waarschijnlijk niet zo makkelijk kan hebben als die twee niet verkocht zouden worden, net als Tadic/Ziyech vorig seizoen bij Ajax. Zou er dan toch wat spelen m.b.t. Bergwijn-Ajax, gezien ook de berichten dat Ajax daar deze week werk van zou willen gaan maken?
Je kunt geen geld uitgeven als je het niet hebt.
Ik roep het al sinds het tweede kampioenschap van PSV: In Eindhoven zitten ze op een grotere stapel geld als dat menigeen denkt.
Ik roep het al sinds het tweede kampioenschap van PSV: In Eindhoven zitten ze op een grotere stapel geld als dat menigeen denkt.
Steam ID = Ackerfiets
In de Portugese kranten zou hebben gestaan dat hij 3.5m per jaar gaat verdienen en dat Porto daar niet aan wou, maar ik mag toch hopen voor PSV dat ze dat alleen schrijven als "facing face" voor Porto want klinkt redelijk onvoorstelbaar in de salarishuizen die er in Nederland zijn.Baseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:54:
Dat ze meer te besteden hebben dan iedereen denkt kan prima, maar dan nog denk ik niet dat PSV in de situatie zit dat ze nog een keer 15m kunnen investeren in een 3e speler voor 2 posities en vervolgens ook nog voldoende geld hebben om een CV en LB aan te trekken.Family Guy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:10:
De miljoenen van de CL verdampen niet zomaar he?!Family Guy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:10:
Neuer was toen hij 20 toen hij bij Schalke in het eerste kwam.Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:02:
[...]
We hebben Onana, en een leger aan kleine keepers (om de moraalridders voor te zijn) minder goede keepers waarbij Varela inmiddels weer is gehuurd. Daar was geen sprake van op het moment dat Scherpen gehaald werd. Scherpen is een ruwe bolster die nog heel jong is. Met keepers die gaan pieken als ze 27+ zijn vind ik zoiets helemaal niet verkeerd. Die zijn wat minder afhankelijk van fysiek en veel meer van het inschattingen van spelsituaties en ervaring. Een Pierie is gewoon anticiperen op het vertrek van Tagliafico. Mee laten draaien, ervaring laten opdoen en eventueel inpassen volgend seizoen.
Die heeft daar de hele jeugd doorlopen vanaf zijn vijfde.
Soms moet je gewoon mazzel hebben als club.
★ What does that mean? ★
Volgens mij is iedere club met hagel aan het schieten, alleen staat Ajax wat meer in de picture.
Hattrick: Thorgal Eagles
En hebben die de grootste shotgunbregweb schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:31:
Volgens mij is iedere club met hagel aan het schieten, alleen staat Ajax wat meer in de picture.
Als de schade meevalt voor Ajax is de schade voor het Nederlandse voetbal natuurlijk wel daar. Net zo goed als een speler die bij Man City of Chelsea niet aan de bak komt niet de best mogelijke kans tot ontwikkeling krijgt krijgt een speler die in de KK divisie speelt die kans ook niet.Baseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:54:
Juist de periode van 18 tot 21 is zo belangrijk voor een speler. Die moet hij niet verdoen tussen leeftijdgenoten of eerste divisie spelers. Negen van de tien van onze toppers uit het verleden zijn ook op die leeftijd international geworden.
Het feit dat Ajax zoveel geld heeft is dan ook allesbehalve goed voor het totaalplaatje van het Nederlandse voetbal. Dat vinden sommige fans niet leuk om te horen maar die keerzijde is belangrijk om te beseffen.
Het feit dat Ajax zoveel geld heeft leidt niet tot een feit dat dat slecht is voor het NL voetbal. Jij vindt van wel, ik vind van niet. Dat is bij meedere het geval (denk ik) dan of we de keerzijde die jij stelt leuk vinden of niet.D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:41:
Het feit dat Ajax zoveel geld heeft is dan ook allesbehalve goed voor het totaalplaatje van het Nederlandse voetbal. Dat vinden sommige fans niet leuk om te horen maar die keerzijde is belangrijk om te beseffen.
Ik denk bv dat Willem II en RKC het momenteel helemaal niet zo erg vinden dat Ajax nu zo veel geld heeft...
Ik denk dat ze weinig vertrouwen hebben in Magallan, dus hebben ze met Pieri een vervanger voor Blind indien nodig (blessure,schorsing,wanneer hij op middenveld speelt, of zelfs nog vertrekt deze zomer). Extra backup op linksback is mooi meegenomen.Baseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:03:
[...]
Ah, zodoende.
Maar ik zou het erg vreemd vinden als Ajax Pieri heeft gekocht om linksback te gaan spelen. De huidige trend is juist om middenvelders/aanvallers om te scholen tot (aanvallende) backs, niet om CV's maar als back te gebruiken. Dan ga je er verdedigend en bij balverlies op vooruit, maar lever je juist in op voetballend gebied en in de omschakeling bij balbezit. Gezien de speelwijze van Ajax is Pieri niet de juiste back.
Als men zich nu al druk maakt over hoeveel geld Ajax te besteden heeft en vervolgens hoe ze dat geld besteden dan kun je beter even een paar weken niet het transfernieuws volgen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Magellan is rechts, ga er maar vanuit dat hij in de basis gaat spelen op de plek van De Ligt.Martinusz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:08:
[...]
Ik denk dat ze weinig vertrouwen hebben in Magallan, dus hebben ze met Pieri een vervanger voor Blind indien nodig (blessure,schorsing,wanneer hij op middenveld speelt, of zelfs nog vertrekt deze zomer). Extra backup op linksback is mooi meegenomen.
De laatste week zal weer veelbepalend zijn vrees ik. En dan zijn we dus al wat wedstrijden onderweg...OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:25:
Als men zich nu al druk maakt over hoeveel geld Ajax te besteden heeft en vervolgens hoe ze dat geld besteden dan kun je beter even een paar weken niet het transfernieuws volgen.

toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:26:
[...]
Magellan is rechts, ga er maar vanuit dat hij in de basis gaat spelen op de plek van De Ligt.

Je verdraait mijn woorden.toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:42:
Of mogen die wel spelers voor de bank halen en Ajax niet?
Ajax haalt jonge(re) Nederlandse spelers voor relatief weinig geld en ziet wel wat er van komt. Redden ze het niet dan pech, redden ze het wel dan mooi meegenomen en zijn de pechgevallen meteen gecompenseerd.
Ajax heeft ook veel minder geduld met spelers tegenwoordig. Als iemand binnen een half jaar geen geweldige indruk maakt is het tijd voor de volgende.
Schuurs kreeg geen kans en zal die komend seizoen ook niet gaan krijgen. Zodra De Ligt is verkocht haalt Ajax een vervanger voor de basis.
Dit soort zaken kunnen natuurlijk altijd gebeuren, maar Ajax is bereid hierin meer risico te nemen. En dat is logisch gezien de financiën.
De discussie waarover ik het heb gaat over schieten met hagel en dat doet Ajax al jaren in de jeugd, dus is het wel degelijk relevant.Over de jeugd ging de discussie niet. Al denk ik dat daar ook niks spannends gebeurt wat anders is dan andere jaren. Alleen ligt er in de media nu meer nadruk op ivm het 'herenakkoord'.
Ik heb het overigens niet over het herenakkoord en de discussie daarover in de media, dat staat los van het schieten met hagel. Daarbij is Ajax ook al jaren vrij 'agressief' aan het ronselen voor de jeugdafdeling, daar wordt wel vaker over geklaagd maar zo werkt het nu eenmaal. PSV is daarin wat liever, maar ook zij halen veel jeugdspelers weg bij andere BVO's. Zoals de buitenlandse clubs weer bij PSV en Ajax komen shoppen.
Dat zeg ik ook niet.Dat ie met Fortuna Eredivisie zou kunnen spelen wist ie nog niet op het moment dat ie bij Ajax tekende
Maar hij nam een (bewust) risico toen hij bij Ajax tekende, zoals Ajax ervoor koos om hem niet uit te lenen maar hem te gebruiken voor Jong Ajax.
En als Blind blijft?Met Pierie is besproken dat ie een jaar lang heel veel moet leren van Blind. Blind heeft met Ajax een afspraak dat ie minimaal 2 jaar zou blijven, als die dus volgende zomer zou vertrekken is het aan Pierie om klaar te staan om hem te vervangen.
Gezien de regelmatige fouten die Pieiri nog maakte bij Heerenveen lijkt het me sterk dat hij veel minuten gaat krijgen. Ajax heeft de lat veel hoger gelegd, niet voor niets zijn de uitgaven hoger geworden, worden meer spelers gekocht en is ervaring belangrijker geworden.Afhankelijk van hoe Ten Hag gaat spelen komend seizoen denk ik dat ie best al wat kans maakt op een redelijk aantal minuten.
Magallan is afgeschreven.Ik zie het nl nog steeds prima gebeuren dat Blind door gaat schuiven naar het middenveld, afhankelijk van hoe bv Magallan zich ontwikkelt (je wil niet in 1x heel je centrale verdediging vervangen).
Klaar zijn ze absoluut niet, maar ze gaan er natuurlijk wel fors op vooruit.Reken er echter niet op dat Ajax die spelers een dermate hoog bedrag gaat geven dat ze meteen "klaar" zijn.
Bij PSV overigens ook, maar PSV heeft niet het geld om de werkwijze van Ajax toe te kunnen passen.
Hij heeft in Argentinië altijd als CV gespeeld, daar was niets noodgedwongen aan.Daar geloof ik, op basis van de 1e oefenwedstrijd afgelopen dinsdag, helemaal niks van.
Ok, hij speelde in Argentinië met name CV, maar die jongen had afgelopen dinsdag een enorme drang naar voren toe en een CV heeft dat meestal niet. Kan vorig jaar dus ook 'noodgedwongen' zijn geweest dat ie CV speelde.
Maar het is mogelijk dat hij een goede linksback is/gaat worden en daarvoor aangetrokken is, dat was echter niet zijn vaste positie.
Napoli is al weken rond met Lozano en komt er wel uit met PSV (40 miljoen + bonussen), maar Lozano wacht nog even af of er eventueel andere clubs komen. Bergwijn staat al langere tijd in de belangstelling van clubs uit de PL en de Bundesliga (met name Bayern), de kans dat hij wordt verkocht is groot. Maar dat staat helemaal los van eventuele interesse van Ajax.toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:04:
Ik vraag me wel af wat er op de achtergrond speelt dat PSV nu al 15m uit wil geven aan een vleugelspeler terwijl Bergwijn en/of Lozano nog niet verkocht zijn en PSV het waarschijnlijk niet zo makkelijk kan hebben als die twee niet verkocht zouden worden
Daarbij heeft PSV een potje met geld voor transfers.
Maar omdat er een buitenspeler is aangetrokken is het logisch dat Lozano en/of Bergwijn vertrekt (dat Lozano vertrekt is eigenlijk wel zeker).
Ik heb het verhaal over het salaris van Bruma alleen in Bild gelezen, welke Portugese media maken er melding van? En hebben ze eigen bronnen of nemen ze het over van Bild?Pompi schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:13:
In de Portugese kranten zou hebben gestaan dat hij 3.5m per jaar gaat verdienen en dat Porto daar niet aan wou, maar ik mag toch hopen voor PSV dat ze dat alleen schrijven als "facing face" voor Porto want klinkt redelijk onvoorstelbaar in de salarishuizen die er in Nederland zijn.
Los hiervan klopt dat bedrag niet.
De toppers bij Ajax verdienen meer dan de toppers bij PSV, maar zij zitten op een 3 miljoen. Bij PSV is Luuk de grootverdiener met ruim 2 miljoen. Het is daarom zo goed als onmogelijk dat PSV ineens naar 3,5 miljoen gaat.
Bruma gaat zijn lagere salaris ongetwijfeld gedeeltelijk gecompenseerd krijgen door middel van tekengeld (standaard werkwijze bij PSV en Ajax), maar niet dusdanig dat hij jaarlijks op een 3,5 miljoen uit gaat komen.
En ik maar denken dat dit een discussieforum was.OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:25:
Als we het niet over de transfers mogen hebben (dat is heel wat anders dan druk maken), waar mogen we het dan over hebben? Hoe goed het gras groeit in het stadion?
Dan speelt hij helemaal niet meer dusMartinusz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:29:
dus dan is Pierie backup van Blinddie gaat dus gewoon op de bank zitten en niet in Jong Ajax voetballen.
Wellicht omdat, als ie speelde, hij links naast De Ligt stondMartinusz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:29:
[...]
hoe kom ik erbij dat hij links is dan
dus dan is Pierie backup van Blind
die gaat dus gewoon op de bank zitten en niet in Jong Ajax voetballen.
Wat betreft Pierie, hem is dit dus ook zo verteld door Overmars, gaf Pierie zelf aan. Jaar lang goed opletten en veel leren van wat Blind doet.
Ze zien hem inderdaad dus als backup/opvolger van Blind.
Waar zeg ik dit?Baseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:39:
[...]En ik maar denken dat dit een discussieforum was.
Als we het niet over de transfers mogen hebben (dat is heel wat anders dan druk maken), waar mogen we het dan over hebben? Hoe goed het gras groeit in het stadion?
Je haakt zelf in op een discussie met een ander waarin Pierie en Scherpen, dus basisspelers van Eredivisie teams, als voorbeeld genoemd worden, ging dus niet over wat er in de jeugd gebeurtBaseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:39:
Je verdraait mijn woorden.
Ajax haalt jonge(re) Nederlandse spelers voor relatief weinig geld en ziet wel wat er van komt. Redden ze het niet dan pech, redden ze het wel dan mooi meegenomen en zijn de pechgevallen meteen gecompenseerd.
Ajax heeft ook veel minder geduld met spelers tegenwoordig. Als iemand binnen een half jaar geen geweldige indruk maakt is het tijd voor de volgende.
Schuurs kreeg geen kans en zal die komend seizoen ook niet gaan krijgen. Zodra De Ligt is verkocht haalt Ajax een vervanger voor de basis.
Dit soort zaken kunnen natuurlijk altijd gebeuren, maar Ajax is bereid hierin meer risico te nemen. En dat is logisch gezien de financiën.
De discussie waarover ik het heb gaat over schieten met hagel en dat doet Ajax al jaren in de jeugd, dus is het wel degelijk relevant.
Dan heeft hij een jaar lang veel geleerd van Blind en de kans gehad om te laten zien of hij beter is/wordt dan Blind. Lukt dat niet, is ie 19/20 met Ajax op z'n cv dus genoeg leuke teams die hem dan willen hebben.Ik heb het overigens niet over het herenakkoord en de discussie daarover in de media, dat staat los van het schieten met hagel. Daarbij is Ajax ook al jaren vrij 'agressief' aan het ronselen voor de jeugdafdeling, daar wordt wel vaker over geklaagd maar zo werkt het nu eenmaal. PSV is daarin wat liever, maar ook zij halen veel jeugdspelers weg bij andere BVO's. Zoals de buitenlandse clubs weer bij PSV en Ajax komen shoppen.
Dat zeg ik ook niet.
Maar hij nam een (bewust) risico toen hij bij Ajax tekende, zoals Ajax ervoor koos om hem niet uit te lenen maar hem te gebruiken voor Jong Ajax.
En als Blind blijft?
Ik verwacht ook niet dat ie wekelijks in de basis staat nee, maar dat ie best wel wat minuten krijgt als Blind rust krijgt/geschorst is etcGezien de regelmatige fouten die Pieiri nog maakte bij Heerenveen lijkt het me sterk dat hij veel minuten gaat krijgen. Ajax heeft de lat veel hoger gelegd, niet voor niets zijn de uitgaven hoger geworden, worden meer spelers gekocht en is ervaring belangrijker geworden.
Door wat supporters die hem nog geen 5 minuten de kans hebben gegeven ja, niet door Ajax. Zelfde figuren als degenen die na een half jaar riepen dat Neres een miskoop was.Magallan is afgeschreven.
Ajax had allang een andere speler gehaald als vervanger voor De Ligt als ze geen vertrouwen hebben in Magellan.
Ga er maar vanuit van de combinaties Blind met backup Pierie op CV en Nico/Martinez voor LB.Klaar zijn ze absoluut niet, maar ze gaan er natuurlijk wel fors op vooruit.
Bij PSV overigens ook, maar PSV heeft niet het geld om de werkwijze van Ajax toe te kunnen passen.
Hij heeft in Argentinië altijd als CV gespeeld, daar was niets noodgedwongen aan.
Maar het is mogelijk dat hij een goede linksback is/gaat worden en daarvoor aangetrokken is, dat was echter niet zijn vaste positie.
Lozano wacht niet af, Napoli wacht af. Die moeten kiezen tussen hem en Rodriguez en hebben de voorkeur uitgesproken voor Rodriguez. Die gaan niet 2 spelers halen voor 1 plek.Napoli is al weken rond met Lozano en komt er wel uit met PSV (40 miljoen + bonussen), maar Lozano wacht nog even af of er eventueel andere clubs komen. Bergwijn staat al langere tijd in de belangstelling van clubs uit de PL en de Bundesliga (met name Bayern), de kans dat hij wordt verkocht is groot. Maar dat staat helemaal los van eventuele interesse van Ajax.
Ik denk zeker dat PSV de komende weken het nodige kan en zal gaan investeren ja. Ben benieuwd wie ze voor LB en CV op het oog hebben.Daarbij heeft PSV een potje met geld voor transfers.
Maar omdat er een buitenspeler is aangetrokken is het logisch dat Lozano en/of Bergwijn vertrekt (dat Lozano vertrekt is eigenlijk wel zeker).
Mwa bekerwedstrijden wellicht, potjes in de eredivisie kan toch ook best weleens, dat deed hij bij Heerenveen ook dus

Kan het niet meer precies terug vinden maar wel aantal Portugese artikelen gevonden, eentje spreekt over 3 miljoen per jaar en andere voornamelijk dat Porto 1,4 miljoen bood en dat ze dat niet genoeg vonden.Baseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:39:
[...]
Ik heb het verhaal over het salaris van Bruma alleen in Bild gelezen, welke Portugese media maken er melding van? En hebben ze eigen bronnen of nemen ze het over van Bild?
Los hiervan klopt dat bedrag niet.
De toppers bij Ajax verdienen meer dan de toppers bij PSV, maar zij zitten op een 3 miljoen. Bij PSV is Luuk de grootverdiener met ruim 2 miljoen. Het is daarom zo goed als onmogelijk dat PSV ineens naar 3,5 miljoen gaat.
Bruma gaat zijn lagere salaris ongetwijfeld gedeeltelijk gecompenseerd krijgen door middel van tekengeld (standaard werkwijze bij PSV en Ajax), maar niet dusdanig dat hij jaarlijks op een 3,5 miljoen uit gaat komen.
Onana/Varela
Mazraoui/Veltman
Magellan/Schuurs
Blind/Pierie
Nico/Martinez
Prima verhouding ervaring/talent en NL/buitenland naar mijn mening.
Voor middenveld/aanval heb ik nog geen idee, aangezien daar waarschijnlijk nogal wat wijzigingen aan gaan komen.
Mazraoui/Veltman
Magellan/Schuurs
Blind/Pierie
Nico/Martinez
Prima verhouding ervaring/talent en NL/buitenland naar mijn mening.
Voor middenveld/aanval heb ik nog geen idee, aangezien daar waarschijnlijk nogal wat wijzigingen aan gaan komen.
Het gejuich van Willem II en RKC is populisme van de korte termijn. En ik constateer ook bij jou ook al gelijk een gepikeerde toon dus ik weet wel zeker dat ik een gevoelig punt aansnij.toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:02:
[...]
Het feit dat Ajax zoveel geld heeft leidt niet tot een feit dat dat slecht is voor het NL voetbal. Jij vindt van wel, ik vind van niet. Dat is bij meedere het geval (denk ik) dan of we de keerzijde die jij stelt leuk vinden of niet.
Ik denk bv dat Willem II en RKC het momenteel helemaal niet zo erg vinden dat Ajax nu zo veel geld heeft...
Waaruit kun jij een gepikeerde toon afleiden?D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:52:
[...]Het gejuich van Willem II en RKC is populisme van de korte termijn. En ik constateer ook bij jou ook al gelijk een gepikeerde toon dus ik weet wel zeker dat ik een gevoelig punt aansnij.
Ik heb het idee dat @toolkist gewoon rustig zijn mening geeft.
Dat Ajax veel geld heeft en uitgeeft/kan uitgeven lijkt me als Ajacied geen reden om gepikeerd te zijn.
De reacties van andere fans op hetzelfde gegeven daarentegen ...
[ Voor 17% gewijzigd door OPSLAGHOND op 27-06-2019 15:23 ]
Milik als voorbeeldBaseman77 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:54:
Voor een appel en een ei opgepikt door Ajax. Presteerde daar niet volledig, maar prikte ze er bij Ajax erg makkelijk in en voor veel winst verkocht.
Nah, gepikeerd lijkt me rijkelijk overdreven. Is het nog veel te warm voor. Ik denk dat het anders overkomt dan ik bedoelde... Ik tikte eerst ”Het feit dat Ajax zoveel geld heeft leidt niet tot een feit dat dat slecht is voor het NL. Het is een feit dat dat wel jouw mening is ;)", gewoon omdat ik dat wel grappig vond klinken, maar realiseerde me dat dat ondanks de smiley scherper over zou kunnen komen dan bedoeldD-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:52:
[...]
Het gejuich van Willem II en RKC is populisme van de korte termijn. En ik constateer ook bij jou ook al gelijk een gepikeerde toon dus ik weet wel zeker dat ik een gevoelig punt aansnij.
Ik begrijp namelijk ook best wat je bedoelt, met dat het vermogen van Ajax om grof uit te geven negatief uit zou kunnen gaan pakken in NL, maar ik zie dat nog niet gebeuren en ben het er daarom niet mee eens.
Ajax heeft 2 spelers voor een normale prijs gehaald, geen vrachtwagen vol. Haalt niet alleen maar buitenlandse middelmaat. Is nu met de andere (sub)toppers bereid tot een solidariteitsbijdrage voor de rest. Blijft veel geld steken in de jeugdopleiding, om maar wat te noemen. De spelers die het 1e bij Ajax niet halen eindigen toch vaak in het betaald voetbal. Al zou Ajax de selectie vol stoppen met aangekocht talent, dan valt er uit de eigen opleiding weer genoeg weg richting de andere Eredivisie clubs.
Maar dat gaat niet gebeuren omdat de structurele inkomsten bij Ajax te laag zijn. Je kunt niet uitgaan van elk jaar 1 of 2 mega transfers. Je kunt niet uitgaan van elk jaar ver komen in de CL. Die moeten we uberhaupt nog maar zien te halen dit jaar....
Het is meer wat er van gemaakt wordt en/of wat men juist in een reactie wil lezen.OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:21:
[...]
De reacties van andere fans op hetzelfde gegeven daarentegen ...
Er worden vraagtekens bij transfers gezet en dat is prima. Niet heel raar ook in combinatie met de spelers die ze halen en waar ze terecht komen. Sommige zien de potentie en sommige zien het wat minder en men vraagt of dit het beste is voor de specifieke speler.
Het is jammer dat hier users in een hoek worden geduwd op basis van iets wat ze niet zeggen. Ik zie niemand hier die niet zou willen dat hun club die specifieke spelers kan halen omdat ze potentieel kunnen slagen of als 3de optie achter de hand houden. Eveneens wordt erkent dat Ajax nu in de positie zit waarop ze dit kunnen (en al deden met jeugdspelers).
Iedere club zou waarschijnlijk dit beleid willen voeren als ze de middelen hebben. Talentvolle jeugdspelers aantrekken en hopen dat er iets doorbreekt. bijna/net doorgebroken spelers aantrekken alvorens ze te duur zijn om de gok te wagen. Dat weinig clubs in Nederland dat kunnen doet daar niets aan af. Uiteindelijk maak je in NL voornamelijk stappen dankzij transfers en daar geldt voornamelijk dat je zo veel mogelijk kansen moet nemen aangezien de succesratio niet bijzonder groot is (hoe jonger hoe meer er afvallen in het traject maar hoe kleiner het verlies).
zeker gezien de plannen voor de herdgang als dat eenmaal gerealiseerd is.D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:58:
[...]
ach. eigenlijk vind ik alles best zolang er maar geen situatie ontstaat zoals in italië, frankrijk of duitsland. dat je in een decennium 8/9/10x hetzelfde team als kampioen hebt. beetje afwisseling en daadwerkelijke competitie lijkt me wel wenselijk. al is het in nederland ook niet zo best meer met alleen psv en ajax die titelkandidaat zijn.
Tuurlijk, dat wil elke club op de PSG's van de wereld na. Alleen wordt hier op het forum zo'n beetje gesteld gesteld dat Ajax dat meer zou doen om de concurrentie dwars te zitten/te verzwakken, dan dat ze zelf gewoon potentie in die speler zien.Napo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:52:
Iedere club zou waarschijnlijk dit beleid willen voeren als ze de middelen hebben. Talentvolle jeugdspelers aantrekken en hopen dat er iets doorbreekt. bijna/net doorgebroken spelers aantrekken alvorens ze te duur zijn om de gok te wagen.
Daar is de vijver met geschikte spelers gewoon veel en veel te groot voor.
Pierie is geen uniek talent, ongetwijfeld lopen er in Oost Europa al meerdere vergelijkbare talenten rond. Of zelfs in Belgie al.
Die halen we toch ook niet allemaal zodat het aanbod talenten echt beperkt wordt?
Ja het aparte is dat de media soms maar iets hoeft te roepen en opeens wordt dat en masse als waarheid overgenomen door alles en iedereen. Ajax die geld zou moeten afgeven... Ajax het Bayern München van Nederland (zoek maar eens op waarom dat niet kan) en Ajax die de rest kwaliteitsarm gaat kopen.toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:04:
[...]
Tuurlijk, dat wil elke club op de PSG's van de wereld na. Alleen wordt hier op het forum zo'n beetje gesteld gesteld dat Ajax dat meer zou doen om de concurrentie dwars te zitten/te verzwakken, dan dat ze zelf gewoon potentie in die speler zien.
Daar is de vijver met geschikte spelers gewoon veel en veel te groot voor.
Pierie is geen uniek talent, ongetwijfeld lopen er in Oost Europa al meerdere vergelijkbare talenten rond. Of zelfs in Belgie al.
Die halen we toch ook niet allemaal zodat het aanbod talenten echt beperkt wordt?
Ik denk dat er wel degelijk een eigen pad ligt wat helemaal los staat van de andere clubs. Ik denk eerlijk gezegd ook dat alleen PSV en AZ, van het linkerrijtje, clubs zijn die dat protocol en visie volgen. De rest is veel meer houtje touwtje reageren in plaats van acteren.
De geruchten rondom de Ligt beginnen nu wel hilarische vormen aan te namen, blijkbaar zou hij aan PSG om 2 verschillende clausules gevraagd hebben. Een vaste van €150 miljoen die na een jaar in gaat en een speciale clausule met betrekking tot of hij de Ligue 1 wel leuk vind en als dat niet zo is zou hij na een jaar voor €100 miljoen weg kunnen. Het zou best kunnen dat Rioala dit gevraagd heeft, maar alsof een club daar mee akkoord zou gaan want als er dan een andere goede club voor hem na een jaar komt zegt hij gewoon ik vond het hier niet leuk en gaat hij voor €50 miljoen minder weg. Al met al geloof ik er niks van en wordt ik beetje moe van al die "nieuwe" ontwikkelingen terwijl hij lekker op vakantie is en gezegd had dat hij dan niks aan zijn transfer ging doen.
Mijn post in het vorige topicQu3st schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:03:
[...]
Heb je hier een bron van? (Magellan afgeschreven)
Destijds werd gezegd dat het nogal vroeg was, maar nu hoor ik iets minder tegengeluiden. Denk overigens dat hij toch nog wel kansen zal krijgen komend seizoen, maar de kans dat hij volledig De Ligt (althans in belangrijkheid, als ik me niet vergis speelt Mathijs rechts en hij links?) zal gaan vervangen lijkt me vrijwel 0.
Ik geef hierbij gelijk wel toe dat ik het ook nooit echt in Blind zag zitten, en dat die toch wel 'een aardig'
10 second ninja DONE
Wie had die vieze sok die opgegeten zou worden?Sagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:18:
[...]Mijn post in het vorige topic
Destijds werd gezegd dat het nogal vroeg was, maar nu hoor ik iets minder tegengeluiden. Denk overigens dat hij toch nog wel kansen zal krijgen komend seizoen, maar de kans dat hij volledig De Ligt (althans in belangrijkheid, als ik me niet vergis speelt Mathijs rechts en hij links?) zal gaan vervangen lijkt me vrijwel 0.
Ik geef hierbij gelijk wel toe dat ik het ook nooit echt in Blind zag zitten, en dat die toch wel 'een aardig'seizoen heeft gedraaid, dus het is zeer goed mogelijk dat ik deze woorden over een paar maanden mag gaan opeten.
Je bent natuurlijk niet een volwaardige bronSagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:18:
[...]
Mijn post in het vorige topic
Ik geef hierbij gelijk wel toe dat ik het ook nooit echt in Blind zag zitten, en dat die toch wel 'een aardig'seizoen heeft gedraaid, dus het is zeer goed mogelijk dat ik deze woorden over een paar maanden mag gaan opeten.
Dat het jou mening is kan, maar binnen Ajax kan er toch nog steeds geloof zijn in die jongen?
Ik heb nog te weinig van die jongen gezien om hem echt op 0 te zetten, vind ik echt te makkelijk. Ik geef hem nog de voordeel van de twijfel, want wat heeft hij nou echt volwaardig gespeeld? 2 wedstrijden?
Hij heeft gewoon pech, dat er een goed draaiend elftal stond, met het centrumduo Blind<->De Ligt.
Niet? my feelings!Qu3st schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:22:
[...]
Je bent natuurlijk niet een volwaardige bron
Dat het jou mening is kan, maar binnen Ajax kan er toch nog steeds geloof zijn in die jongen?
Ik heb nog te weinig van die jongen gezien om hem echt op 0 te zetten, vind ik echt te makkelijk. Ik geef hem nog de voordeel van de twijfel, want wat heeft hij nou echt volwaardig gespeeld? 2 wedstrijden?
Hij heeft gewoon pech, dat er een goed draaiend elftal stond, met het centrumduo Blind<->De Ligt.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor, maar soms is het wel zo goed als direct zichtbaar dat iemand een versterking is. Daar was geen sprake van, bij mij dan. We gaan het zien
@OPSLAGHOND
Heel bewust getypt dat ik woorden ging opeten
10 second ninja DONE
Het is nu ook een stuk minder druk in het topic en volgens mij kreeg mijn post over Magellan genoeg plusjesSagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:18:
[...]
Mijn post in het vorige topic
Magellan speelde vorig seizoen inderdaad met name als linker CV, maar dat kwam doordat er ene de Ligt op RCV speelde en Blind op meerdere plekken kan spelen. En dat hij niet zo goed is als de Ligt zal inderdaad kloppen, maar spelers die dat wel zijn kan Ajax niet halen
SorrySagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:33:
[...]
Niet? my feelings!![]()
Maar je hebt helemaal gelijk hoor, maar soms is het wel zo goed als direct zichtbaar dat iemand een versterking is. Daar was geen sprake van, bij mij dan. We gaan het zien
@OPSLAGHOND
Heel bewust getypt dat ik woorden ging opeten
Bij Nico Tagliafico was het een lot uit de loterij, helaas zijn zulke pareltjes zeldzaam. Als De Ligt vertrekt, denk ik niet dat Ajax direct voor een vervanger gaat, maar als ze dat wel doen, dan moet ik jou denk ik wel gelijk gaan geven
Gooooo Madagascar! Nette vrije trap hoor, op naar de volgende ronde zo

Mehhh Real Madrid meldt zich officieel voor van de Beek. Precies degene die ik echt graag nog een jaar bij Ajax zou zien. Die heeft een drive niet normaal. Maar ook daar weer een prijskaartje van €50-€60 miljoen. Wederom afwachten...
Lastig... Real is wel een naam om u tegen te zeggen en normaliter kloppen die niet meerdere keren voor je aan. Van de andere kant is de kans op banken zeer aanwezig met Kroos en Modric en kun je het EK dan wel vergeten.
Enneh... 50m + Odegaard!
Enneh... 50m + Odegaard!
[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 27-06-2019 21:45 ]
Volgens mij is de kans op banken altijd aanwezig bij Real. Als iemand nou even een compilatie maakt van de 100% Donny en even op Youtube plaatst dan hoop ik dat de storm snel overwaait.
Het nadeel van clubs als Real Madrid is dat die werkelijk elke positie drie tot vier keer bezet willen hebben. Als je de ‘bank’ basis zou maken staat er een elftal wat het moeiteloos tot de kwartfinale CL zal schoppen.
Het nadeel van clubs als Real Madrid is dat die werkelijk elke positie drie tot vier keer bezet willen hebben. Als je de ‘bank’ basis zou maken staat er een elftal wat het moeiteloos tot de kwartfinale CL zal schoppen.
Hmm en Luuk de Jong zou op weg zijn naar Sevilla....
[ Voor 45% gewijzigd door Tomba op 27-06-2019 22:38 ]
Dat zal dan 200M zijn ofzo, want zo werken hun regelingen.P.O. Box schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:51:
Odegaard zonder terugkoopregeling, en vdBeek met terugkoopregeling
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tenzij ze ajax tegenkomen in de 1/8e finaleTyphone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:27:
Volgens mij is de kans op banken altijd aanwezig bij Real. Als iemand nou even een compilatie maakt van de 100% Donny en even op Youtube plaatst dan hoop ik dat de storm snel overwaait.
Best een mooie stap voor hem, beter dan die aanbieding uit Mexico
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
De vraag is dan of die toppers uit het verleden de kans hebben gekregen omdat zij een topper waren, of dat zij een topper zijn geworden omdat zij de kans kregen.D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:41:
Juist de periode van 18 tot 21 is zo belangrijk voor een speler. Die moet hij niet verdoen tussen leeftijdgenoten of eerste divisie spelers. Negen van de tien van onze toppers uit het verleden zijn ook op die leeftijd international geworden.
Een Kluivert die je als voorbeeld neemt liet het blijkbaar al zien, aangezien hij zo vroeg het vertrouwen kreeg. Net als nu een De Ligt en een Frenkie.
Ik denk dat de echte toppers wel laten zien dat zij echte toppers zijn, het probleem bestaat meer voor de minder gezegende talenten. Een 'gewoon goede hardwerkende speler' zal nu wellicht sneller op een zijspoor raken omdat hij te weinig laat zien om aankopen te voorkomen of ze uit de basis te spelen.
Maar goed, feitelijk overkwam Huntelaar dat ook en die nam gewoon een omweg. Zo zijn er wel meer geweest.
Mwoah, het heeft ook wel degelijk voordelen. Het probleem zit hem in de balans. Als Ajax (of welke topper dan ook) te weinig geld heeft en Europees helemaal niets te betekenen heeft dan is dat niet goed voor je competitie. Weinig aanzien en weinig inkomsten.Het feit dat Ajax zoveel geld heeft is dan ook allesbehalve goed voor het totaalplaatje van het Nederlandse voetbal. Dat vinden sommige fans niet leuk om te horen maar die keerzijde is belangrijk om te beseffen.
Nu Ajax een hoop binnen harkt en wat heeft laten zien is dat ook gewoon goed voor het aanzien van het Nederlands voetbal, en dus voor de competitie.
Het moet echter niet doorslaan naar een situatie waarin zij alleenheerser worden en de rest in de zak hebben waardoor die niet mee groeien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat mensen nog wel eens vergeten is dat Ajax ook gewoon een serieus goede jeugdopleiding heeft. De beste van de eredivisie en ook zeker binnen Europa top. Ik denk dat voor een groot aantal jeugdspelers goede trainingsfaciliteiten (en goede onderlinge concurrentie) meer kan brengen dan wat eredivisie wedstrijden.
Enerzijds wel, dat was ook het argument van Cillessen. Maar uiteindelijk moet je ook gewoon wedstrijden op niveau spelen.PolarBear schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:13:
Wat mensen nog wel eens vergeten is dat Ajax ook gewoon een serieus goede jeugdopleiding heeft. De beste van de eredivisie en ook zeker binnen Europa top. Ik denk dat voor een groot aantal jeugdspelers goede trainingsfaciliteiten (en goede onderlinge concurrentie) meer kan brengen dan wat eredivisie wedstrijden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kluivert speelde ook door gebrek aan beter, een Tadic was er niet Een Youness uit vorm was de enige concurrent
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.