Ach ja, hetzelfde kun je zeggen van Ajax en PSV. Je komt na de zomerstop, en dus zonder ritme (zowel qua sport als qua eten) weer in het nieuwe seizoen. En dan ook nog eens met nieuwe spelers, of spelers die vorig seizoen belangrijk waren en nu opeens weg zijn. Vind het niet zo gek dat de eerste wedstrijd dan vaak moeizaam loopt. Laten we ook vooral niet doen alsof dit het eerste jaar is waarin dit gebeurtLeon Zwiers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:26:
[...]
Net zoals Ajax en PSV![]()
Maar tegen fucking Sparta in de Kuip? Schande, al had ik niet veel anders verwacht van dit seizoen met deze selectie en leioding
Ten eerste: nu noem je ook een ploeg. Barcelona is een verzameling vedetten. Messi en Suarez hoef je weinig meer te leren. Die as van het elftal heeft alles al gezien.milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:25:
Een coach is zo goed als ze selectie is, denk jij dat valverde bij barca ook maar een keer die jongens gaat zeggen wat ze moeten doen? nee joh die zegt veel plezier jongens ga je gang
Maar zelfs dan: dacht jij dat bijvoorbeeld Guardiola bij Man. City geen enorme invloed heeft op zijn ploeg? Of wat dacht je van Liverpool. Die enorme forechecking: dat is de hand van Klopp. Zie ook hoe Bosz het spel van Ajax veranderde.
De retoriek dat het geen moer uitmaakt wie er voor groep staat gold misschien in de jaren 70 maar anno 2019 is het voetbal een zodanig ingewikkeld spelletje geworden dat met een beetje gezonde tactiek enorme winst geboekt kan worden. En juist bij ploegen met minder kwaliteit (zoals de meeste eredivisie ploegen) kan dat een behoorlijk aantal plekken schelen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
In je laatste zin bedoel je Feyenoord in plaats van Ajax neem ik aan?ph4ge schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:34:
Ik denk dat deze wedstrijd duidelijk maakt wat we in de voorbereiding ook zien. Je hebt op zich een goed elftal, met een paar goede talenten die op het punt staan om door te breken, en dat speelt bij vlagen zeer fatsoenlijk voetbal. Het mist echter op 2 posities een aankoop. Er moet een centrale verdediger bij en een spits achter Jorgenson. Daar waar de concurrent desnoods 4 spelers koopt als ze een positie onder bezet zien gaat Ajax gewoon met 1 of 2 zulke gaten het seizoen in.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Het ergste in mijn ogen is dat de enige linie waarbij je nog wel genoeg spelers had (de middenlinie) nu met twee man is versterkt. Ik meen dat mannen als Kuijt en Troost nu samen met de trainer over de aankopen gaan maar dan heb ik sterke twijfels over hun visie.ph4ge schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:34:
Ik denk dat deze wedstrijd duidelijk maakt wat we in de voorbereiding ook zien. Je hebt op zich een goed elftal, met een paar goede talenten die op het punt staan om door te breken, en dat speelt bij vlagen zeer fatsoenlijk voetbal. Het mist echter op 2 posities een aankoop. Er moet een centrale verdediger bij en een spits achter Jorgenson. Daar waar de concurrent desnoods 4 spelers koopt als ze een positie onder bezet zien gaat Ajax gewoon met 1 of 2 zulke gaten het seizoen in.
Het is gewoon een Deens international, prima speler om top drie in de eredivisie mee te kunnen eindigen. Je zag het ook vorig jaar: op momenten dat van Persie er niet was en Jorgensen was de enige spits liet hij zien best wel te kunnen voetballen. Alleen is hij vaak geblesseerd de laatste tijd. Is hij net weer fit krijgt hij weer iets. Dan heb je er weinig aan.milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:50:
vind een matvaz niet minder als een jorgensen die gast is zo overschat.
Jorgensen is een prima spit. Durf te stellen dat Feyenoord had gewonnen als ie er in had gestaan. Matavz zou ik wel als backup willen hebbnen though. We hebben nu gewoon geen spits als Jorgensen weer eens een blessure heeftmilotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:50:
vind een matvaz niet minder als een jorgensen die gast is zo overschat.
Tja, nu noem je ook bedragen. Vraag me overigens af of dat ook echt geboden is. Was toch veel minder?milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:56:
hadden ze toen echt voor dat bedrag van 28 miljoen aan newcastle moeten doen
Donderdag weer ernaar toe. Hopen op iets waar ik wel meer tevreden van wordt.
Noot: ik ben niet gefrustreerd van de score maar wel van de wedstrijd inclusief het dagjes volk waar ik zat. Een goede sfeer is veel leuker dan in De Kuip naar Formule 1 kijken.
De tegenstander heeft hetzelde probleem? Feyenoord wel de verliezer van de genoemde drie teams.Daan XVII schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:31:
[...]
Ach ja, hetzelfde kun je zeggen van Ajax en PSV. Je komt na de zomerstop, en dus zonder ritme (zowel qua sport als qua eten) weer in het nieuwe seizoen. En dan ook nog eens met nieuwe spelers, of spelers die vorig seizoen belangrijk waren en nu opeens weg zijn. Vind het niet zo gek dat de eerste wedstrijd dan vaak moeizaam loopt. Laten we ook vooral niet doen alsof dit het eerste jaar is waarin dit gebeurt
Maar ik had toch wel verwacht dat ze van een Sparta winnen. Het gaat helaas gewoon verder waar het vorig seizoen gestopt is. Kansloos voor de titel, en gebruik maken van de waarschijnlijk slechte periode die er voor PSV aan lijkt te komen doet men helemaal niets. \
Ja, weer een middenvelder halen terwijl op andere plekken shit nodig is
Ja, mijn excuus. Waar het hart van vol isgws24 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:38:
[...]
In je laatste zin bedoel je Feyenoord in plaats van Ajax neem ik aan?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die Brom is een enorme eikel. Lage manier om van je keeper af te komen zo.toolkist schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:02:
Fijne gast die vd Brom. Z'n hele team faalt en dus mag de keeper thuis blijven vandaag en morgen...
Wed jij wel eens op voetbalwedstrijden? Ik zou het doen, je weet alles al!Leon Zwiers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:11:
Tjah, we wisten van tevoren dat Feyenoord grote problemen heeft in de verdediging en in de breedte in de spits.
Maar ik had toch wel verwacht dat ze van een Sparta winnen. Het gaat helaas gewoon verder waar het vorig seizoen gestopt is. Kansloos voor de titel, en gebruik maken van de waarschijnlijk slechte periode die er voor PSV aan lijkt te komen doet men helemaal niets. \
Ja, weer een middenvelder halen terwijl op andere plekken shit nodig is
Gelukkig slaat karma heel snel terug... ADO 2-0 voor na 30minLeon Zwiers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:13:
[...]
Die Brom is een enorme eikel. Lage manier om van je keeper af te komen zo.
gister nog 130 euro door gelijk ajax en psv en winst groningen. vond dat twente trouwens wel overhypedVos schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:14:
[...]
Wed jij wel eens op voetbalwedstrijden? Ik zou het doen, je weet alles al!
Opsomming van hetgeen er tot nu is gebeurd heVos schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:14:
[...]
Wed jij wel eens op voetbalwedstrijden? Ik zou het doen, je weet alles al!
Feyenoord kansloze voorbereiding en kansloze openingswedstrijd. Geen geld om de pijnpunten aan te pakken en een directie die er geen kloot van snapt.
PSV kansloze voorbereiding, kansloze europese campagne en kansloze seizoensopening, die zitten duidelijk in een mindere periode. En dan verliezen ze mogelijk nog Bergwijn en Lozano. Weet niet hoe ze dat op gaan pakken.
Ajax op zich redelijke voorbereiding, goed begonnen met de JC schaal en spelen op zich prima voetbal. Gisteren dat gelijkspel was pech/gebrek aan ritme en vastigheden met toch een andere as, maar er zit duidelijk meer voetbal in dan de andere 2. Hangt er denk ik een beetje vanaf wie er daar nog weggaan hoe spannend het kan gaan worden, maar denk dat ze met gemak kampioen worden.
loopt genoeg talent moeten wat ervaring inkopen (grote verschil met ajax) spelen veel gelouterde jongens die het nodige hebben meegemaakt bij psv volgens mij 0.0? of je moet gasten als viergever gaan meerekenenLeon Zwiers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:20:
[...]
Opsomming van hetgeen er tot nu is gebeurd he
Feyenoord kansloze voorbereiding en kansloze openingswedstrijd. Geen geld om de pijnpunten aan te pakken en een directie die er geen kloot van snapt.
PSV kansloze voorbereiding, kansloze europese campagne en kansloze seizoensopening, die zitten duidelijk in een mindere periode. En dan verliezen ze mogelijk nog Bergwijn en Lozano. Weet niet hoe ze dat op gaan pakken.
Ajax op zich redelijke voorbereiding, goed begonnen met de JC schaal en spelen op zich prima voetbal. Gisteren dat gelijkspel was pech/gebrek aan ritme en vastigheden met toch een andere as, maar er zit duidelijk meer voetbal in dan de andere 2. Hangt er denk ik een beetje vanaf wie er daar nog weggaan hoe spannend het kan gaan worden, maar denk dat ze met gemak kampioen worden.
Maher? Die is al door de mand gevallen bij PSV en Feyenoord heeft zal middenvelders. Gewoon dik fout van de directie. Vorig seizoen was al snel verloren en je had dus lang de tijd om een visie te maken en daar passende spelers bij te halen. Als je 4 -5 maanden de tijd hebt en je begint met dezelfde 2 stumpers centraal achterin en een spits die op alle vlakken tekort komt wat verwacht je dan.....milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:22:
tja ik had als feyezijnde me meteen gemeld voor maher, voor van der wierik en voor linzen
Dat zijn ze ook. Alleen weet iedereen die (jong) Ajax ooit gekeken heeft dat Cerny op rechtsbuiten heel veel beter uit de voeten komt dan op linksbuiten. Dalmau is volgens mij nog niet fit maar dan zet ie Lonwijk erin alsof die het team wel even kan dragen.milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:19:
Jeetje dat had ik niet zien aankomen vond Maher die Cerny en die jongens van Heracles? Dalmau? wel prima aankopen.
En dan wisselt ie em nu ook nog in de 38e minuut.
vd Brom ligt er binnen 10 wedstrijden uit. Dit kan echt niet, je eigen falen op je spelers afschuiven.
Linssen? Dat was ook een kansloze aankoop geweest. Doet het prima bij Vitesse maar die wordt met zijn leeftijd niet veel beter meer en is geen echte vooruitgang ten opzichte van Larsson die tenminste nog wel restwaarde heeft.milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:22:
tja ik had als feyezijnde me meteen gemeld voor maher, voor van der wierik en voor linzen
was er met die vennema gebeurd dan? of hoe die jongentoolkist schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:29:
[...]
Dat zijn ze ook. Alleen weet iedereen die (jong) Ajax ooit gekeken heeft dat Cerny op rechtsbuiten heel veel beter uit de voeten komt dan op linksbuiten. Dalmau is volgens mij nog niet fit maar dan zet ie Lonwijk erin alsof die het team wel even kan dragen.
vd Brom ligt er binnen 10 wedstrijden uit. Dit kan echt niet, je eigen falen op je spelers afschuiven.
nou Linssen werkt zicht de pleuris kan je van Larsson niet zeggen als het niet kan op kwaliteit dan maar op wilskracht en dat heeft Linssen wel + scorend vermogen.D-e-n schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:32:
[...]
Linssen? Dat was ook een kansloze aankoop geweest. Doet het prima bij Vitesse maar die wordt met zijn leeftijd niet veel beter meer en is geen echte vooruitgang ten opzichte van Larsson die tenminste nog wel restwaarde heeft.
Zit op de bank. Wordt volgens mij te erg gehyped want geen enkele trainer zet hem in de basis.milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:32:
[...]
was er met die vennema gebeurd dan? of hoe die jongen
Zou je trouwens je posts samen willen voegen ipv 2-3x achter elkaar te posten?
[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 04-08-2019 17:34 ]
Denk dat ook wel meespeelt dat ie zijn zakken wil vullen, anders ga je ook niet in Mexico spelen.milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:35:
dan had je maar een poging moeten doen om vincent jansen te halen die was graag terug gekeerd, vitesse heeft een poging gedaan maar kon niet voldoen aan ze salaris.
Plus bij Vitesse speel je in principe om plek 4 tot 10.
Denk dat als Ajax of PSV was gekomen het misschien nog wel gelukt was
Mooi dat hij werkt maar dat verandert niets aan het feit dat hij al 28 is en niet zodanig boven Vitesse uitstijgt dat je een topper in huis haalt.milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:33:
[...]
nou Linssen werkt zicht de pleuris kan je van Larsson niet zeggen als het niet kan op kwaliteit dan maar op wilskracht en dat heeft Linssen wel + scorend vermogen.
En Feyenoord moet zuinig zijn op het geld dat men heeft. Spelers aan wie je transfersommen uitgeeft moeten aan twee voorwaarden voldoen:
1: Je moet ze later weer kunnen doorverkopen
2: Ze moeten geen andere jonge (doorverkoopbare) spelers in de weg lopen.
Ik sluit niet uit dat die gepolst is maar die heeft ervoor gekozen zijn zakken te vullen in Mexico, niet voor een herstart van zijn Europese carrière.milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:35:
dan had je maar een poging moeten doen om vincent jansen te halen die was graag terug gekeerd, vitesse heeft een poging gedaan maar kon niet voldoen aan ze salaris.
[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 04-08-2019 17:45 ]
uhm plek 4 tot 6 bedoel je, laatste 10 jaar was 5x 5e keer derde en keer vierde + een beker hoe je bij top 10 komt? + twee keer play-offs gewonnen, top 10 reken ik dan clubs als heerenveen en utrecht. om plek vier zijn er maar 3 ploegen die in aanmerking komen az vitesse en utrecht rest is by far .....Leon Zwiers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:39:
[...]
Denk dat ook wel meespeelt dat ie zijn zakken wil vullen, anders ga je ook niet in Mexico spelen.
Plus bij Vitesse speel je in principe om plek 4 tot 10.
Denk dat als Ajax of PSV was gekomen het misschien nog wel gelukt was
[ Voor 27% gewijzigd door milotic op 04-08-2019 17:49 ]
Van Wolfswinkel had een jaar nodig om een mooie transfer te maken, is maar net of je in jezelf investeren wilt bij Vitesse weet je dat je speelt bij Ajax en PSV niet.D-e-n schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:42:
[...]
Mooi dat hij werkt maar dat verandert niets aan het feit dat hij al 28 is en niet zodanig boven Vitesse uitstijgt dat je een topper in huis haalt.
En Feyenoord moet zuinig zijn op het geld dat men heeft. Spelers aan wie je transfersommen uitgeeft moeten aan twee voorwaarden voldoen:
[...]
Ik sluit niet uit dat die gepolst is maar die heeft ervoor gekozen zijn zakken te vullen in Mexico, niet voor een herstart van zijn Europese carrière.
Dankzij de 9e plek in 2016?milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:45:
[...]
uhm plek 4 tot 6 bedoel je, laatste 5 jaar was 4x 5e hoe je bij top 10 komt?
9e geworden in 2016? En leuk dat ze de play offs winnen, heeft NL genoeg punten gekost door er in de voorronden al uit te vliegenmilotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:45:
[...]
uhm plek 4 tot 6 bedoel je, laatste 10 jaar was 5x 5e keer derde en keer vierde + een beker hoe je bij top 10 komt? + twee keer play-offs gewonnen, top 10 reken ik dan clubs als heerenveen en utrecht. om plek vier zijn er maar 3 ploegen die in aanmerking komen az vitesse en utrecht rest is by far .....
Vitesse is een club die afhankelijk is van wat ze van Chelsea krijgen. Valt dat een keer tegen is het meteen geen 4t/m 6 meer
dus feye speelt structureel om de titel omdat ze 1x kampioen geworden zijn?
Iemand speelt teveel FIFA op manager mode. Je gaat toch niet beweren dat Dusan Tadic is aangehaald bij Ajax omdat hij aan deze twee voorwaarden voldoet? En als regel 2 heilig is, wat doet Tadic dan opgesteld in plaats van Dolberg?D-e-n schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:42:
[...]
Spelers aan wie je transfersommen uitgeeft moeten aan twee voorwaarden voldoen:
Spelers aan wie je transfersommen uitgeeft moeten aan één voorwaarde voldoen, en dat is dat de club die ze koopt een waarde in ze ziet die ongeveer gelijk is aan de transfersom die wordt betaald, punt. Echt niet elke transfer is bedoeld met 'deze jongen kan zich wel even bij onze club ontplooien en dan kunnen wij er flink aan verdienen', je reinste onzin. Soms is een oudgediende aantrekken een hele goede manier om een beetje ervaring en kennis in een club te halen om een relatief jong team bij te staan, ook wanneer dat 100% een investering is die je er niet met de doorverkoop uit gaat krijgen. Dat vertaalt zich dan wel in de grotere winsten op toernooien dat zo'n transfer mogelijk maakt.
Wat een onzin wat hebben ze de afgelopen jaren van Chelsea gehad wat in de basis speelt dan? Dit is media gelul overnemen zonder feiten die onderbouwd zijn.Leon Zwiers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:51:
[...]
9e geworden in 2016? En leuk dat ze de play offs winnen, heeft NL genoeg punten gekost door er in de voorronden al uit te vliegen![]()
Vitesse is een club die afhankelijk is van wat ze van Chelsea krijgen. Valt dat een keer tegen is het meteen geen 4t/m 6 meer
milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:55:
[...]
dus feye speelt structureel om de titel omdat ze 1x kampioen geworden zijn?

En je haalt zelf de laatste 10 jaar aan om aan te tonen dat Vitesse top 6 is. In die 10 jaar is Vitesse 5 x buiten die top 6 gekomen. Zelfs een aantal keer buiten de top 10.
Dus mijn originele punt staat nog steeds. Ik zou als Janssen ook niet naar Vitesse willen. Alleen Ajax en PSV zou ik overwegen vanuit zijn positie, maar hij heeft ervoor gekozen zijn zakken te vullen en zijn europese carriere te vergooien.
[ Voor 107% gewijzigd door DoeEensGek op 04-08-2019 18:08 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
De afgelopen jaren? Paar voorbeelden:milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:56:
[...]
Wat een onzin wat hebben ze de afgelopen jaren van Chelsea gehad wat in de basis speelt dan? Dit is media gelul overnemen zonder feiten die onderbouwd zijn.
Dominic Solanke, Nathan, Lewis Baker, Mason Mount, Clarke, Matic, Rajkovic, Lucas Piazon, Betrand Traoré, Miazga, Kakuta, Atsu, v Aanholt, Kalas, mcEachran, Wallace en Danilo Pantic.
En dan vergeet ik er voor het gemak vast nog een hele berg. In 2015 liepen er zelfs 5 rond in Arnhem.
Toch best feiten lijkt me zo
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 04-08-2019 18:16 ]
Die regels gelden wat mij betreft voor Feyenoord. Ik zei nergens dat ze voor Ajax gelden. Ajax kan zich Tadic veroorloven. Ajax kan het hebben dat Dolberg straks voor een lager transferbedrag de deur uitloopt. Er staat nog genoeg waarde op het veld. En die waarde wordt groter omdat het team sterker wordt.naarden 4ever schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:55:
[...]
Iemand speelt teveel FIFA op manager mode. Je gaat toch niet beweren dat Dusan Tadic is aangehaald bij Ajax omdat hij aan deze twee voorwaarden voldoet? En als regel 2 heilig is, wat doet Tadic dan opgesteld in plaats van Dolberg?
Feyenoord kan zich een speler als Tadic niet kopen, die wil niet eens komen. Dus een ervaren kracht van die orde zit er gewoon niet in. En Feyenoord kan het zich ook absoluut niet veroorloven dat spelers als Larsson of Kokcu straks voor een habbekrats de Kuip uitlopen. Daar moet geld mee verdiend worden. Dat is de harde realiteit waar de club in zit.
"Ervaring" wordt ook overschat soms. Het type speler is van groter belang. Het gaat op als je een speler als Tadic hebt die in het buitenland op niveau gespeeld heeft rondgelopen, of denk aan Kuijt. Maar Feyenoord heeft ook ooit eens Lucius gehaald voor de "ervaring". Stompzinnige actie. Die kon die jonge spelers natuurlijk niks bijbrengen.
Prima, als jij dat wil geloven vind ik het helemaal prima.milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:09:
stond er gemiddeld 1 in per seizoen is helemaal afgebouwd :-)
Ik hoop voor je dat Vitesse een goed seizoen mag draaien. Het begin is er.
ik zit er elke wedstrijdLeon Zwiers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:10:
[...]
Prima, als jij dat wil geloven vind ik het helemaal prima.
Ik hoop voor je dat Vitesse een goed seizoen mag draaien. Het begin is er.
Wijzig de volgende keer je laatste post alsjeblieft. Dubbelposten wordt niet gewaardeerd.
[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 04-08-2019 22:11 ]
Het is een gewaagde aankoop, kan beide kanten op.milotic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:11:
Nou was gister niet al te best maar wel fijn dat we van die huurlingen af zijn en tegenwoordig zelf spelers kopen, ik vind een bazoer een top aankoop als die maar iets van ze oude niveau gaat halen.
En zoals eerder genoemd, combineer je berichten even
't is maar goed dat ik geen coach ben of geld op deze uitspraak heb gezet bij een wedkantoortoolkist schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:29:
[...]
Dat zijn ze ook. Alleen weet iedereen die (jong) Ajax ooit gekeken heeft dat Cerny op rechtsbuiten heel veel beter uit de voeten komt dan op linksbuiten. Dalmau is volgens mij nog niet fit maar dan zet ie Lonwijk erin alsof die het team wel even kan dragen.
Stond nog mooi te foeteren tegen zijn wissel Cerny.dutchgio schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:42:
Kan nog steeds, een Van de Brom in paniek maakt rare sprongen.
hihiihihi
Best of the rest is nog altijd nummer 2. Zeer irritant dat supporters termen verdraaien om hun club onterecht toch glans trachten te geven. Feyenoord is de laatste decennia amper BotR geweest.Leon Zwiers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:00:
[...]
Kijk de geschiedenis er nog even op na. Niemand zegt dat Feyenoord dit seizoen om de titel gaat spelen. Maar het is bijna altijd wel best of the rest.
En je haalt zelf de laatste 10 jaar aan om aan te tonen dat Vitesse top 6 is. In die 10 jaar is Vitesse 5 x buiten die top 6 gekomen. Zelfs een aantal keer buiten de top 10.
Dus mijn originele punt staat nog steeds. Ik zou als Janssen ook niet naar Vitesse willen. Alleen Ajax en PSV zou ik overwegen vanuit zijn positie, maar hij heeft ervoor gekozen zijn zakken te vullen en zijn europese carriere te vergooien.
Stel je niet zo aan. Het is heel normaal als er een tweestrijd is om de derde best of de rest te noemen. Die sneren zijn nergens voor nodig.Vincent Dave schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 06:45:
[...]
Best of the rest is nog altijd nummer 2. Zeer irritant dat supporters termen verdraaien om hun club onterecht toch glans trachten te geven. Feyenoord is de laatste decennia amper BotR geweest.
Eric Ten Hag maakt een in mijn ogen onlogische keuze door het team dit keer wèl te voorzien van de sterkhouders maar zonder ritme. Waar ik hem vorig jaar voor aanpakte dat hij de sterkhouders liet banken zou ik hem kunnen aanpakken dat hij dit jaar een vreemde verdediging koos (door absentie van Dest). Maar als ik zie wat voor goals tegen en wat hoeveel kansen gemist werden dan maak ik me nog weinig zorgen en dus blame ik Ten Hag niet al te veel (behalve Dolberg opstellen).
Verder kan ik het niveau van enkele clubs op dit moment niet goed inschatten. Wel wil ik twee spelers in een negatief daglicht plaatsen:
1) Jeroen Zoet -> geef die Unnerstall maar eens de kans zich te bewijzen Mark.
2) Kasper Dolberg -> ja maar hij was zo goed en dit en dat. Bullshit. Consistentie is al 2 jaar niet meer aanwezig. [x] ongeschikt.
Volgens mij zou van Bommel graag willen maar is Unnerstall nog steeds geblesseerd....?Typhone schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:56:
1) Jeroen Zoet -> geef die Unnerstall maar eens de kans zich te bewijzen Mark.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
PEC was verschrikkelijk slecht. Hebben een te dunne selectie en moeten uitkijken voor een plekje bij de onderste drie dit seizoen.
Maar zolang de transfermarkt nog open is valt er ook niet heel veel over te zeggen. Ik vond Ajax niet heel goed, maar ook niet slecht. Vooral wat ongelukkig. Maar wanneer Ziyech, Van de Beek en Neres alsnog vertrekken zie ik het ook daar niet goed komen. Zeker niet op Europees niveau.
V/d Beek schijnt volgens de media toch echt te gaan. Wel pas na tweeluik tegen die Grieken.Yogibeer schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:18:
Ik vond eigenlijk geen enkele ploeg echt positief opvallen deze speelronde. Hooguit Heerenveen, maar dat zal ook te maken hebben met de zwakte van Heracles tot dusver.
PEC was verschrikkelijk slecht. Hebben een te dunne selectie en moeten uitkijken voor een plekje bij de onderste drie dit seizoen.
Maar zolang de transfermarkt nog open is valt er ook niet heel veel over te zeggen. Ik vond Ajax niet heel goed, maar ook niet slecht. Vooral wat ongelukkig. Maar wanneer Ziyech, Van de Beek en Neres alsnog vertrekken zie ik het ook daar niet goed komen. Zeker niet op Europees niveau.
Ziyech nog geen enkel rumoer van voorbij zien komen, die zal nog wel blijven of Barca moet ineens komen ofzo.
Neres kan alle kanten op, die was al bereid naar China te gaan voor de doekoe's
Overigens wel mooi, we mochten eergister niets van Dolberg zeggen, maar hij wordt in de media ook afgemaakt
Waar ik meer benieuwd naar ben is die Amerikaanse investeringsmaatschappij bij Feyenoord. Schijnt om een injectie van 100 miljoen te gaan voor 49% van de aandelen. En ze willlen dan een vetorecht op alles.
Ik vind niet dat je dit moet doen.
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 05-08-2019 11:31 ]
Ruiter. Denk dat je dan beter Zoet kunt laten staan.Typhone schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:18:
Dat wist ik dan weer niet. De derde keeper pakt denk ik op dit moment ook nog meer dan Zoet dus wie is dat?
Wat me verbaast is dat de zogenaamde Vrienden niets doen. Van de 100 miljoen die de Amerikanen neer zouden willen leggen, gaat ruim 30 miljoen naar de Vrienden. Die Vrienden hebben dan een prima rendement gemaakt bij Feyenoord. Het lijkt me dat er toch wel een club van rijke Feyenoorders moet zijn die een aanvullende 70 miljoen Euro kan neerleggen? Zeker omdat kennelijk zelfs partijen die niets hebben met Feyenoord er brood in zien.Leon Zwiers schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:28:
Waar ik meer benieuwd naar ben is die Amerikaanse investeringsmaatschappij bij Feyenoord. Schijnt om een injectie van 100 miljoen te gaan voor 49% van de aandelen. En ze willlen dan een vetorecht op alles.
Ik vind niet dat je dit moet doen.
Zoals hier al vaker geopperd is, hij presteert top zodra er veel ruimte is (beetje zoals Depay) en Dolberg wordt opgesteld als centrumspits waar hij helemaal de speler niet voor is. Nooit iemand gedacht dat Dolberg wellicht beter rendeert in een team in een 442 opstelling?Typhone schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:56:
2) Kasper Dolberg -> ja maar hij was zo goed en dit en dat. Bullshit. Consistentie is al 2 jaar niet meer aanwezig. [x] ongeschikt.
Nouja, die Amerikanen willen er maar om 1 reden instappen. Geld.ph4ge schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:35:
[...]
Wat me verbaast is dat de zogenaamde Vrienden niets doen. Van de 100 miljoen die de Amerikanen neer zouden willen leggen, gaat ruim 30 miljoen naar de Vrienden. Die Vrienden hebben dan een prima rendement gemaakt bij Feyenoord. Het lijkt me dat er toch wel een club van rijke Feyenoorders moet zijn die een aanvullende 70 miljoen Euro kan neerleggen? Zeker omdat kennelijk zelfs partijen die niets hebben met Feyenoord er brood in zien.
Hun plan is een investering te doen waarvan Feyenoord dan een paar toppers in spe haalt, die beter maakt en met winst verkoopt. Er zal dan een deel van de transfer naar de Amerikanen moeten gaan lijkt me.
Er is alleen 1 probleem. Feyenoord heeft geen goede scouts, je kan ze wel 100 miljoen geven, maar dan komen ze nog steeds met drama spelers aanzetten. Kijk maar naar het seizoen dat ze voor ruim 30 miljoen versterkt hadden.
Ik snap dan wel dat die Amerikanen een vetorecht willen om dat soort shit te voorkomen, maar je bent wel je ziel kwijt. Lastige kwestie, zo doorblijven modderen in de hoop dat er plots lampjes gaan branden in de bovenkamers in het Maasgebouw (werkt al 20 jaar niet) of deze kans grijpen met een kans dat je plots Budweiser moet gaan schenken en ticketprijzen giga stijgen (kijk maar naar de prijzen van een Arsenal)
Ik geloof niet dat dit soort investeringen werken. Hooguit op korte termijn, omdat je ineens een zak geld te besteden hebt.Leon Zwiers schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:44:
[...]
Nouja, die Amerikanen willen er maar om 1 reden instappen. Geld.
Hun plan is een investering te doen waarvan Feyenoord dan een paar toppers in spe haalt, die beter maakt en met winst verkoopt. Er zal dan een deel van de transfer naar de Amerikanen moeten gaan lijkt me.
Er is alleen 1 probleem. Feyenoord heeft geen goede scouts, je kan ze wel 100 miljoen geven, maar dan komen ze nog steeds met drama spelers aanzetten. Kijk maar naar het seizoen dat ze voor ruim 30 miljoen versterkt hadden.
Ik snap dan wel dat die Amerikanen een vetorecht willen om dat soort shit te voorkomen, maar je bent wel je ziel kwijt. Lastige kwestie, zo doorblijven modderen in de hoop dat er plots lampjes gaan branden in de bovenkamers in het Maasgebouw (werkt al 20 jaar niet) of deze kans grijpen met een kans dat je plots Budweiser moet gaan schenken en ticketprijzen giga stijgen (kijk maar naar de prijzen van een Arsenal)
Voor de supporters moet het helemaal een drama zijn. Die Amerikanen zijn nog in staat om je logo te veranderen ook nog.
De supporters van Man. Utd verafschuwen al jaren het beleid wat er sindsdien gevoerd wordt. En ook United leverde het tot op heden geen succes op.
Nee, ik zou als Feyenoord supporter liever genoegen nemen met een derde plek de komende jaren, dan dat zo'n mooie cultclub haar ziel verkoopt aan een stel zakenmensen uit Amerika. Beter stoppen ze alle aandacht in de jeugdopleiding, want daarmee valt echt geld te verdienen (zie situatie De Ligt & Vd Beek).
[ Voor 6% gewijzigd door Yogibeer op 05-08-2019 12:07 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Seizoen 17/18 heeft Nederland de nek omgedraaid. Dat een land als Turkije een CL groepsfase plek heeft omdat NL 1 seizoen loopt te klooien geeft al een dat het systeem verrot is.dvdkiwi schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:27:
Hoe komen zulke clubs in de laatste voorronde CL terecht?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
[ Voor 16% gewijzigd door Family Guy op 05-08-2019 12:40 ]
Steam ID = Ackerfiets
Je hebt een stuk of 10 landen waarvan de kampioen zich direct plaats en alle andere kun je hier tegenkomen...dvdkiwi schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:36:
Turkije snap ik dan nog wel enigszins, maar Cyprus en Azerbeidzjan? Zijn we echt zó diep gezonken...
Zo diep hoef je dus niet te zakken.
De prijs voor Seizoenskaarthouders is dusdanig laag dat er denk ik genoeg zijn die komen.Family Guy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:39:
Ik ben benieuwd of PSV 5000 kaarten verkocht krijgt voor de thuiswedstrijd tegen Haegesund, op donderdag 15 augustus om 20:30u.
Best gek dat ik dit nu zeg nadat we nog geen half jaar geleden Madrid en Juventus tegen de muur drukte, maar waarschijnlijk wel de harde realiteit.
Oke. En Qarabag dan?milotic schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:53:
Quarabag is trouwens een prima ploeg
Zolang je geen 442 speelt is dat niet relevantVincent Dave schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:44:
[...]
Zoals hier al vaker geopperd is, hij presteert top zodra er veel ruimte is (beetje zoals Depay) en Dolberg wordt opgesteld als centrumspits waar hij helemaal de speler niet voor is. Nooit iemand gedacht dat Dolberg wellicht beter rendeert in een team in een 442 opstelling?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Die andere twee moet je eten.
Doe je dat niet dan kun je maar beter Tadic en Blind direct verkopen en je salarisplafond gaan verlagen naar 1.5 miljoen en de focus 100% op de EL gooien. Ik heb het niet over onderschatten maar een Ajax wat gewoon 100% geeft moet dit soort teams 9 van de 10 keer eruit gooien. Einde oefening. Ook in het huidige voetbal.
Kaarten kosten 15 t/m 32,50 per stuk, ik zou niet inzien waarom niet. Meestal zit het stadion aardig vol.Family Guy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:39:
Ik ben benieuwd of PSV 5000 kaarten verkocht krijgt voor de thuiswedstrijd tegen Haegesund, op donderdag 15 augustus om 20:30u.
Vanaf zaterdag 10 augustus is het vrije verkoop (voor die tijd kunnen seizoenskaarthouders enzo bestellen) dus dan zullen we het weten.
Daarbij is het in Eindhoven die week nog zomervakantie (die duurt tot 18 aug) dus goede kans dan men dan al terug is van vakantie en nog niet naar school hoeft.
Zijn de Amerikanen niet bij Feyenoord uitgekomen via 1 van de vrienden van Feyenoord?ph4ge schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:35:
[...]
Wat me verbaast is dat de zogenaamde Vrienden niets doen. Van de 100 miljoen die de Amerikanen neer zouden willen leggen, gaat ruim 30 miljoen naar de Vrienden. Die Vrienden hebben dan een prima rendement gemaakt bij Feyenoord. Het lijkt me dat er toch wel een club van rijke Feyenoorders moet zijn die een aanvullende 70 miljoen Euro kan neerleggen? Zeker omdat kennelijk zelfs partijen die niets hebben met Feyenoord er brood in zien.
Dat ze zich stil houden betekent gewoon dat ze geld willen.
49% en veto recht op alles betekend toch gewoon dat je de baas bent.
Tussen de regels door kun je wel lezen dat ik een andere club bedoel.Bossie schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:11:
[...]
Zolang je geen 442 speelt is dat niet relevant
Afhankelijk van waar je zit natuurlijk, kreeg het volgende doorElPaco schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:16:
[...]
Kaarten kosten 15 t/m 32,50 per stuk, ik zou niet inzien waarom niet. Meestal zit het stadion aardig vol.
Vanaf zaterdag 10 augustus is het vrije verkoop (voor die tijd kunnen seizoenskaarthouders enzo bestellen) dus dan zullen we het weten.
Dus de ondergrens is nog een stuk lager dan de door jou aangehaalde prijs van €15,-PSV speelt op 15 augustus om 20.30 uur in de derde kwalificatieronde van de UEFA Europa League tegen FK Haugesund. We hebben je hard nodig! Koop tot en met woensdag 7 augustus je eigen plaats voor maar € 5,-.
Dolberg is van origine ook helemaal geen spits maar een buitenspeler. Werd ineens door Bosz als spits gebracht, maar speelde daarvoor altijd als rechtsbuiten.Vincent Dave schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:44:
[...]
Zoals hier al vaker geopperd is, hij presteert top zodra er veel ruimte is (beetje zoals Depay) en Dolberg wordt opgesteld als centrumspits waar hij helemaal de speler niet voor is. Nooit iemand gedacht dat Dolberg wellicht beter rendeert in een team in een 442 opstelling?
Dat is toch als je seizoenskaart/club card hebt? Dan heb je voor een deel al betaald heNapo schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
Afhankelijk van waar je zit natuurlijk, kreeg het volgende door
[...]
Dus de ondergrens is nog een stuk lager dan de door jou aangehaalde prijs van €15,-
Het scheelt natuurlijk wel, als je 35.000 zitplaatsen hebt waarvan er 30.000 voor PSV-supporters is en van die 30.000 heb je dus 28.000 seizoenskaarten verkocht. Al die 28.000 supporters hebben dus de mogelijkheid om voor €5,- de wedstrijd te bezoeken.ElPaco schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:50:
[...]
Dat is toch als je seizoenskaart/club card hebt? Dan heb je voor een deel al betaald he
Er zit echter niet een deel bij dat ja "al betaald hebt". Europeese wedstrijden en bekerwedstrijden zitten niet bij de prijs inbegrepen. Het is voornamelijk een middel om onaantrekkelijke wedstrijden een enigszins vol stadion te realiseren. Iets wat zelfs met dit soort prijzen lastig is gebleken in het verleden.
En terecht, het is onvoorstelbaar dat hij in de basis staat. Over veel zaken valt te discussiëren maar dat Dolberg al 2 jaar uit vorm is dat is een constatering.Hem opstellen is dan weer iets waardoor ETH mijn hart niet gaat stelen. Langzamerhand kunnen we constateren dat Dolberg één jaar extreem heeft gepiekt en nu op zijn normale niveau acteert.Leon Zwiers schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:28:
Overigens wel mooi, we mochten eergister niets van Dolberg zeggen, maar hij wordt in de media ook afgemaakt
XXXVI
Als PSV deze ronde doorgaat mogen ze tegen Austria Wien of Apollon Limassol
Als Feyenoord deze ronde doorgaat krijgen ze IFK Norrköping of Hapoel Beer Sheva
AZ zou dan Royal Antwerp of Viktoria Plzen krijgen.
Geen heel schokkende namen in ieder geval.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.