[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.919 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10 18:46
Benieuwd wie er nu weggaan daar, want dit is het Ajax scenario van de voorbijgaande jaren. Maar laten we eerlijk zijn, als ze deze en de volgende twee gewonnen had, was het nog maar een kans geweest. Soit, zonde voor de punten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:16
Aghanim schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:55:
Tot heden weer hetzelfde liedje als ieder jaar. Alle NL clubs laten het direct afweten en Ajax moet de punten binnen zien te halen.
:r
Hoeveel jaar denk jij nu terug dan?

Man man man wat was dit slecht. Basel is gewoon middenmoot Eredivisie hoor. Voetballend ten minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:22
Zoals ik al eerder zei het ontbreekt aan scorend vermogen!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03

Hupske

AFCA

Ajax moet zich ook nog maar zien te plaatsen voor de CL. Gezien de laatste oefenwedstrijd is dat ook nog maar de vraag :p

AZ en Utrecht zullen er straks ook uit liggen denk ik.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Pompi schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:56:
Sowieso 4 eventuele bonuspunten als ze de CL hadden gehaald en dan ook de punten die je op zou halen in de wedstrijden daarnaar toe.
Maar je krijgt ook deelnamepunten voor de EL, waren dat er dan twee? Wedstrijden voor kwalificatie krijgen ze nu alsnog, en de punten in de poule is hetzelfde als CL geloof ik. Ik ben wel benieuwd wat de schade nu netto is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 19:03
Wa teen geneuzel eigenlijk over die punten, Nederland heeft gewoon helemaal niks te zoeken in het internationale clubvoetbal op Ajax na, het is een grote treurpot en maar beter als er helemaal niet meer gevoetbald word als het op deze waardeloze manier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:57:
Zoals ik al eerder zei het ontbreekt aan scorend vermogen!
Verdedigend ook helaas. Die tweede ontberen is dodelijk. Die Malen vind ik wel erg goed. Veel beter aan de bal dan veel anderen bij PSV.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jag0_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:30
Het is nu toch ook vrij duidelijk dat Van Bommel niet echt een tacticus is.

Blijft maar met 4 aanvallers spelen met een verzwakt middenveld en geen aanspeelpunt door de lucht omdat de Jong weg is.

PSV zal toch weer gewoon moeten leren voetballen ipv alles hoog op de Jong, aansluiten en doorvoetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 20:17
Grindtegel schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:58:
Wa teen geneuzel eigenlijk over die punten, Nederland heeft gewoon helemaal niks te zoeken in het internationale clubvoetbal op Ajax na, het is een grote treurpot en maar beter als er helemaal niet meer gevoetbald word als het op deze waardeloze manier gaat.
Omdat Ajax twee jaar een keer het wel goed doet? Het tussen seizoen van Ajax tussen die twee successen was even kansloos als alle andere Nederlandse clubs. Makkelijk praten als je maar beperkt terugkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:58:
[...]

Maar je krijgt ook deelnamepunten voor de EL, waren dat er dan twee? Wedstrijden voor kwalificatie krijgen ze nu alsnog, en de punten in de poule is hetzelfde als CL geloof ik. Ik ben wel benieuwd wat de schade nu netto is.
Nee, EL levert alleen maar bonuspunten vanaf de kwartfinale (1). Grootste risico nu is trouwens niet het gemis van punten, maar uitschakeling in de volgende ronde :X Als ze nu door waren, zouden ze sowieso EL of CL hebben gespeeld

[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 30-07-2019 22:01 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:30
[...]

Niet, scheelt weer een aantal *** wedstrijden op Veronica.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grindtegel schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:58:
Hier zijn ze in Amsterdam ook niet blij mee. PSV moet punten pakken voor NL en maakt het dan makkelijker voor Ajax om de CL te halen. Zonder punten is de CL nog verder uit zicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 18:30
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:59:
[...]

Hier zijn ze in Amsterdam ook niet blij mee. PSV moet punten pakken voor NL en maakt het dan makkelijker voor Ajax om de CL te halen. Zonder punten is de CL nog verder uit zicht!
Dus wat je wilt zeggen is dat PSV dit doet om Ajax te naaien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Hier moet heel voetballend NL van balen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit dus. Het is voor het NL voetbal gewoon weer doodzonde dit. Of je nou voor Excelsior bent of voor Feyenoord. Elk punt wat NL misloopt maakt het CL verhaal alleen maar lastiger.
Deadsy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:01:
[...]

Sorry maar hoe lees je dit dan weer 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

naitsoezn schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:59:
Nee, EL levert alleen maar bonuspunten vanaf de kwartfinale (1).
Dat heb ik dan verkeerd onthouden van die eerdere post in het topic. Dan loopt het dus al aardig op, zonde. Hopen dat ze wel EL halen en dat wat potten breken.
En uiteraard dat Ajax het wel redt, want die moeten het ook gewoon nog wel doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
[...]

Je krijgt er volgens de Uefa voor de EL geen deelnamepunten.
UEFA Champions League points system
Group stage participation – 4 points
Group stage win – 2 points
Group stage draw – 1 point
Round of 16 participation – 4 points

Clubs are awarded an additional point if they reach the round of 16, quarter-finals, semi-finals or final.

N.B. Points are not awarded for elimination in the qualifying rounds or play-offs, since those clubs move to the UEFA Europa League and are awarded points for participation in that competition.

UEFA Europa League points system
Preliminary round elimination – 0.5 points
First qualifying round elimination – 1 point
Second qualifying round elimination – 1.5 points
Third qualifying round elimination – 2 points
Play-off elimination – 2.5 points
Clubs are guaranteed a minimum of three points if they reach the group stage and are awarded an additional point if they get to the quarter-finals, semi-finals or final.

[ Voor 6% gewijzigd door Pompi op 30-07-2019 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat zeg ik nergens, lees nog maar een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Wauw, je kun je dat ervan maken :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Fleximex schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:57:
[...]

:r
Hoeveel jaar denk jij nu terug dan?
Noem mij dan even het laatste jaar waarin PSV echt indruk maakte (+resultaat boekte) in Europa? Ik kan het me niet herinneren helaas. En ja, Ajax heeft het ook jarenlang slecht gedaan maar de laatste 3 jaar is dat totaal anders. Dat maakt nog geen garantie op jarenlang succes maar het is in elk geval geen incident gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn geld dus maar inzetten op Ajax en AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:03:
[...]

Noem mij dan even het laatste jaar waarin PSV echt indruk maakte (+resultaat boekte) in Europa? Ik kan het me niet herinneren helaas. En ja, Ajax heeft het ook jarenlang slecht gedaan maar de laatste 3 jaar is dat totaal anders. Dat maakt nog geen garantie op jarenlang succes maar het is in elk geval geen incident gebleken.
Uit m'n hoofd 2014. Ook niet al te lang geleden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pompi schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:02:
[...]

Je krijgt er volgens de Uefa voor de EL geen deelnamepunten.

[...]
Waar slaat die NB dan op? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 20:17
[...]

Misschien je geheugen opfrissen dan: 2015/16. Dat jaar werden we na strafschoppen uitgeschakeld door de uiteindelijk verliezend finalist. En afgelopen jaar hadden we gigantische pech, want met een tikkie meer geluk hadden we ook daar wel doorgekomen.

En de laatste drie jaar, twee keer goed, een keer ontzetten crap.

[ Voor 4% gewijzigd door Zingo op 30-07-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:04:
[...]

Waar slaat die NB dan op? :?
Dat je pas punten krijgt als je er in de EL voorronde uit dondert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:54:
[...]

Hoeveel punten scheelt dit nu echt?
Zie mijn vorige post.

Als ze dit hadden gewonnen en de volgende verloren dan Europa League Groepsfase = minimaal 3 punten.

Als ze dit hadden gewonnen en de volgende gewonnen dan Champions League Groepsfase = minimaal 4 punten.

Nu 3e ronde Europa League = minimaal 2 punten (bij kwalificatie voor EL 3 punten).

Dus dit scheelt minimaal 1 punt, mogelijk 2 als de volgende ronde ook verloren gaat.

Voor Nederland dus 0,2 punt (want 5 deelnemers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

naitsoezn schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:59:
Grootste risico nu is trouwens niet het gemis van punten, maar uitschakeling in de volgende ronde :X Als ze nu door waren, zouden ze sowieso EL of CL hebben gespeeld
Ja dat vind ik wel gek. Als Ajax er volgend ronde uit ligt dan moeten ze nog play off EL maar PSV niet? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:16
[...]

Je hebt het zelf over Ajax. Waarom gaat het opeens over PSV?

Je zegt het zelf al: alleen de laatste jaren. Daarvoor was het in Europa dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zingo schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:05:
[...]

Misschien je geheugen opfrissen dan: 2015/16. Dat jaar werden we na strafschoppen uitgeschakeld door de uiteindelijk verliezend finalist. En afgelopen jaar hadden we gigantische pech, want met een tikkie meer geluk hadden we ook daar wel doorgekomen.

En de laatste drie jaar, twee keer goed, een keer ontzetten crap.
Ah was het 15-16? Zat ik er net ff naast met m'n bolle kop ;) Was in ieder geval een prima jaar ja.

Vorig jaar geluk/pech zegt verder niks, dat maakt je argument alleen maar zwakker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:05:
[...]

Dat je pas punten krijgt als je er in de EL voorronde uit dondert.
Yup, EL is soort vangnet dus in de Champions League krijg je pas punten (4) bij het halen van de groepsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PolarBear schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:06:
Zie mijn vorige post.

Als ze dit hadden gewonnen en de volgende verloren dan Europa League Groepsfase = minimaal 3 punten.

Als ze dit hadden gewonnen en de volgende gewonnen dan Champions League Groepsfase = minimaal 4 punten.

Nu 3e ronde Europa League = minimaal 2 punten (bij kwalificatie voor EL 3 punten).

Dus dit scheelt minimaal 1 punt, mogelijk 2 als de volgende ronde ook verloren gaat.

Dit sluit inderdaad meer aan bij het gevoel wat ik kreeg door de regels. Dan is het wel te overzien en zit de meeste pijn in financieel en sportief vlak qua aanzien.
Mochten ze EL halen dan is de kans om weer aanwezig dat ze daar meer punten hangen dan zeg in de CL zouden doen en valt alles netto wel mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

jag0_ schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:58:
Het is nu toch ook vrij duidelijk dat Van Bommel niet echt een tacticus is.
Buiten dat... dat clowneske gedrag van hem langs de lijn, kan mij niet voorstellen dat zoiets positief werkt voor het team op het veld. Sterker nog, ik heb de indruk dat spelers dat gedrag overnemen. Vorige week tegen Basel waren sommigen ook drukker met klagen en mekkeren tegen de scheidsrechter dan zich te concentreren voor het voetbal. Tot nu toe zit er alleen maar een dalende lijn in het spel bij PSV. De eerste helft van het seizoen leek het nog goed te gaan, maar meer en meer glijdt het af.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:02:
[...]

Dat zeg ik nergens, lees nog maar een keer.
geen gevoel voor humor :P

Dit is extra zuur omdat PSV samen met Ajax gewoon de 2 ploegen zijn die voor de punten moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:09:
Buiten dat... dat clowneske gedrag van hem langs de lijn, kan mij niet voorstellen dat zoiets positief werkt voor het team op het veld. Sterker nog, ik heb de indruk dat spelers dat gedrag overnemen. Vorige week tegen Basel waren sommigen ook drukker met klagen en mekkeren tegen de scheidsrechter dan zich te concentreren voor het voetbal. Tot nu toe zit er alleen maar een dalende lijn in het spel bij PSV. De eerste helft van het seizoen leek het nog goed te gaan, maar meer en meer glijdt het af.
Zouden ze een Brands missen die zoiets ook wat korter houdt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:09:
[...]

geen gevoel voor humor :P

Dit is extra zuur omdat PSV samen met Ajax gewoon de 2 ploegen zijn die voor de punten moeten zorgen.
Zet die smiley er dan al bij die post achter... Je weet hoe zo'n post vlak na zo'n resultaat opgepakt wordt/kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:11:
[...]

Zet die smiley er dan al bij die post achter... Je weet hoe zo'n post vlak na zo'n resultaat opgepakt wordt/kan worden ;)
komop alsof een club 25mln laat liggen om een ander te naaien, en eigenlijk ook zichzelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Fleximex schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:06:
[...]

Je hebt het zelf over Ajax. Waarom gaat het opeens over PSV?

Je zegt het zelf al: alleen de laatste jaren. Daarvoor was het in Europa dramatisch.
Omdat ik jouw reactie misplaatst vind. Je kan het afdoen als arrogantie maar feit is dat Ajax de afgelopen 3 jaar als enige nog enigszins punten heeft gehaald voor NL. Dat stel ik niet vanuit arrogantie maar vanwege het feit dat ik er ontzettend van baal dat zelfs de kampioen in NL voorrondes moet spelen om in de CL mee te mogen doen. Of het nou Ajax of PSV is gaat het me niet om. De NL clubs laten het keer op keer liggen tegen zwakke tegenstanders. Ook dit jaar heeft geen enkele club na 1 wedstrijd een goede uitgangspositie.

Als je er tegen Porto in de voorronde uitvliegt of, als Feijenoord zijnde, tegen een club als Everton dan is het begrijpelijk. Maar tegen dit soort tegenstanders is het gewoon onnodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Lees net dat PSV straks waarschijnlijk tegen Sturm Graz moet voor EL plaatsing. Volgens mij zit er weinig niveauverschil tussen Basel en Sturm Graz. Hopen dat PSV tegen die tijd wat beter voor de dag gaat komen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PolarBear schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:06:
[...]

Zie mijn vorige post.

Nee nee, die punten voor EL krijgen ze alleen als ze uitgeschakeld worden. Als ze doorgaan krijgen ze gewoon de punten voor de overwinning in de wedstrijden maar die zouden ze ook gehad hebben als ze doorgingen in de CL-voorrondes dus kun je tegen elkaar wegstrepen. Letterlijk het verschil tussen halen CL-grorosfase of EL-groepsfase is 4 punten.

Tenminste, dat is hoe ik de regels interpreteer :P maar zoals ik al zei is het risico op uitschakeling voor de groepsfase nu het grootste gevaar imho

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 30-07-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:17:
[...]

Nee nee, die punten voor EL krijgen ze alleen als ze uitgeschakeld worden. Als ze doorgaan krijgen ze gewoon de punten voor de overwinning in de wedstrijden maar die zouden ze ook gehad hebben als ze doorgingen in de CL-voorrondes dus kun je tegen elkaar wegstrepen. Letterlijk het verschil tussen halen CL-grorosfase of EL-groepsfase is 4 punten.
Huh? Er zijn geen punten ter verdienen met winstpartijen, dat is pas vanaf de groepsfase in beide toernooien. Nu PSV de Champions League niet kan halen scheelt dat minimaal 1 punten (namelijk 3 ipv 4 start punten voor het behalen van de groepsfase).
Han schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:14:
Lees net dat PSV straks waarschijnlijk tegen Sturm Graz moet voor EL plaatsing. Volgens mij zit er weinig niveauverschil tussen Basel en Sturm Graz. Hopen dat PSV tegen die tijd wat beter voor de dag gaat komen.
Als Sturm Graz enigzins op het Sturm Graz van vorige jaar lijkt is dat echt wel een stapje onder Bazel. Overigens staat Sturm Graz 2-0 achter in hun ronde (moeten nog return spelen).

[ Voor 26% gewijzigd door PolarBear op 30-07-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:32
Twitter staat vol met Ajacieden die hun identiteit hebben ontleent aan ajax en dan afgeven op psv, en alles weer richting Ajax praten. Bijzondere wereld dat Twitter.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

carpebios schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:23:
Twitter staat vol met Ajacieden die hun identiteit hebben ontleent aan ajax en dan afgeven op psv, en alles weer richting Ajax praten. Bijzondere wereld dat Twitter.
Dat is prima als ze het bij Twitter houden en niet op Tweakers ;) Gelukkig hebben we hier wel moderators... ahem

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
<knip> Dit soort ongein kun je beter geheel achterwege laten.

[ Voor 113% gewijzigd door Ramzzz op 30-07-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Malen doorliep de jeugdopleiding van Ajax, maar vertrok in 2015 naar Arsenal. Hij slaagde niet in Engeland, maar lijkt zijn belofte bij PSV alsnog in te lossen. De twintigjarige spits heeft nog maar een contract voor één seizoen in Eindhoven en daar kan PSV zich volgens Van der Gijp zorgen over maken. "Als ik Ajax was, wist ik het wel", tipt de analist de regerend landskampioen.
Ruilen voor Dolberg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PolarBear schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:21:
[...]

Huh? Er zijn geen punten ter verdienen met winstpartijen, dat is pas vanaf de groepsfase in beide toernooien. Nu PSV de Champions League niet kan halen scheelt dat minimaal 1 punten (namelijk 3 ipv 4 start punten voor het behalen van de groepsfase).
Is deze verouderd dan?
Points system
1. Each team gets two points for a win and one point for a draw (points are halved for matches in the qualifying and play-off rounds).
2. Clubs that reach the round of 16, quarter-finals, semi-finals or final of the UEFA Champions League, or the quarter-finals, semi-finals or final of the UEFA Europa League, are awarded an extra point for each round.
3. In addition, four points are awarded for participation in the group stage of the UEFA Champions League and four points for qualifying for the round of 16.
https://www.uefa.com/memb...farankings/country/about/

Edit: Volgens mij zit er verwarring over het verschil tussen "club coëfficiënt" en "association club coëfficiënt". Die eerste geldt voor de club en is belangrijk voor lotingen, die tweede is voor de landen coëfficiënt volgens mij

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 30-07-2019 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nou, nuh. Ik ben nog steeds van mening dat Dolberg het vorig seizoen deels heeft verlagend met al die blessures. Laat hem dit seizoen maar eens wat vaker staan. Als het dit jaar niet lukt, dan misschien over maar Malen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
Outerspace schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Dat is prima als ze het bij Twitter houden en niet op Tweakers ;) Gelukkig hebben we hier wel moderators... ahem
Ik noem ze altijd moddereters, maar met de huidige richtlijnen in dit topic mag ik dat natuurlijk niet zeggen. :+
Maar dat twitter moet je inderdaad lekker vandaan blijven. Alleen de leuke tweets mogen hier gepost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:28:
[...]

Nou, nuh. Ik ben nog steeds van mening dat Dolberg het vorig seizoen deels heeft verlagend met al die blessures. Laat hem dit seizoen maar eens wat vaker staan. Als het dit jaar niet lukt, dan misschien over maar Malen.
Dolberg is geen type spits voor Ajax... Of ie nou in vorm is of niet, dat valt direct op aan de manier hoe hij diepgaat, hoe hij zich in de 16 beweegt bij voorzetten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ik zou liever Lammers willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:08

gws24

Thinking is hard!

Staat een beetje raar vermeld als je hier kijkt (https://www.uefa.com/memb.../news/newsid=1592815.html)
For 2018/19 matches onwards

UEFA Champions League points system
Group stage participation – 4 points
Round of 16 participation – 4 points

Clubs are awarded an additional point if they reach the round of 16, quarter-finals, semi-finals or final.

N.B. Points are not awarded for elimination in the qualifying rounds or play-offs, since those clubs move to the UEFA Europa League and are awarded points for participation in that competition.

UEFA Europa League points system
Preliminary round elimination – 0.5 points
First qualifying round elimination – 1 point
Second qualifying round elimination – 1.5 points
Third qualifying round elimination – 2 points
Play-off elimination – 2.5 points

Clubs are guaranteed a minimum of three points if they reach the group stage and are awarded an additional point if they get to the quarter-finals, semi-finals or final.
Bij de CL staat 4 punten voor group stage participation maar bij de EL staat dat er niet maar wel in de nb dat bij groeps participatie 3 punten minimaal gegarandeerd zijn :? . Het wordt er niet duidelijker op.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:27:
[...]

Is deze verouderd dan?

[...]

https://www.uefa.com/memb...farankings/country/about/

Edit: Volgens mij zit er verrassing over het verschil tussen club coëfficiënt en association club coëfficiënt. Die eerste geldt voor de club en is belangrijk voor lotingen, die tweede is voor de landen coëfficiënt volgens mij
https://www.uefa.com/memb.../uefarankings/club/about/

Lijkt dan weer te suggereren dat je alleen bij group stage win/draw punten krijgt. Goed dan nog blijft het punt dat PSV minimaal 1 punt laat liggen vanwege het niet meer kunnen halen van Champions League groepsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

gws24 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:33:
[...]

Staat een beetje raar vermeld als je hier kijkt (https://www.uefa.com/memb.../news/newsid=1592815.html)

[...]
Bij de CL staat 4 punten voor group stage participation maar bij de EL staat dat er niet maar wel in de nb dat bij groeps participatie 3 punten minimaal gegarandeerd zijn :? . Het wordt er niet duidelijker op.
PolarBear schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:34:
[...]

https://www.uefa.com/memb.../uefarankings/club/about/

Lijkt dan weer te suggereren dat je alleen bij group stage win/draw punten krijgt. Goed dan nog blijft het punt dat PSV minimaal 1 punt laat liggen vanwege het niet meer kunnen halen van Champions League groepsfase.
Zie m'n edit: er zijn twee coëfficiënten: een voor de club (bij lotingen) en een voor het land

[ Voor 27% gewijzigd door naitsoezn op 30-07-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:34:
[...]

[...]

Zie m'n edit: er zijn twee coëfficiënten: een voor de club (bij lotingen) en een voor het land
Ah ja, ze hebben die twee dan weer anders berekend zie ik nu. Dus voor PSV zelf scheelt het nu 1 punt minimaal, voor Nederland 4/5 punt (je krijgt 4 punten voor Champions League groepsfase en niet voor EL groepsfase en we hebben 5 deelnemers) wat nu niet meer gehaald kan worden.

Om het nog complexer te maken:

Clubs' coefficients are determined EITHER the sum of all points won in the previous five years OR the association coefficient over the same period, WHICHEVER IS THE HIGHER (under a new system introduced for 2018/19 onwards).

Ajax staat op 70,5 punt, Nederland op 32.433, PSV op 37.0, Feyenoord op 22.000. Voor Feyenoord is deze nieuwe regel dus gunstig.

[ Voor 24% gewijzigd door PolarBear op 30-07-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leuker kunnen we het niet maken... :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:45:
Leuker kunnen we het niet maken... :/
Het zou handig zijn als de UEFA een doorklik mogelijkheid maakt in de coëfficiëntenlijst en duidelijk maakt wie hoeveel punten waarvoor heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hmm, blijkbaar hebben we er weer een middenvelder bij (al begint ie in Jong Ajax), ene Alex Méndez. Onder 21 international voor de USA. Ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Wat vinden jullie het zwakke punt van PSV?
Dat van Bommel tactisch zo zwak is of het transfer beleid of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De verdediging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Deadsy schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 01:13:
Simpel, veel te veel gegokt op uitgaande transfers die uitbleven waardoor de selectie niet op tijd in orde is/was. Blijkbaar is er veel minder geld in Eindhoven te besteden dan gedacht. Ajax denkt nu inmiddels al bijna een seizoen (!) vooruit aangezien daar elk jaar de top weggekaapt wordt. Kijk naar een Schuurs die gehaald, gestald en gedrilled wordt. Zelfde geldt voor Kjell Scherpen waarmee Onana opgevangen gaat worden. Kotarski en/of Scherpen gaan dat gat wel invullen.

PSV heeft nu de situatie: we willen a en b. Beiden niet haalbaar. Opeens vertrekt Schwaab. Dan vertrekt de Jong. Dan Angelino. Dan ben je heel wat sterkhouders kwijt en kun je ze niet opvangen. Temeer ook omdat de verkoopbedragen veel lager zijn dan bij bijv. Ajax.

Het valt nu veel meer op omdat het meteen om de knikkers gaat. Hoe vaak hebben we dat niet al gehad bij Ajax in het verleden? De bijnaam Marc Netto komt er notabene vandaan! PSV stelt ik elk geval eens voetballende spelers op en dat draait nog niet maar daar zul je in de NL competitie niet zoveel last van hebben.

Ik snap die hosanna van Lozano en Guti alleen nog niet zo. Die vind ik op dit moment eng weinig toevoegen. Malen daarentegen valt me nu al enkele wedstrijden positief op. Dumfries heeft de ‘grinta’ maar mist het voetballend vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Het feit dat we met 4 vleugelspelers, 0 spitsen en effectief maar 1 echte middenvelder spelen, waarbij de heren voorin veel teveel kansen nodig hebben. (En de zwakke verdediging en keeper helpen dan natuurlijk ook niet ;) )

Overigens vond ik Guti een berenpot spelen, geen enkel balverlies, 1x raken, vaak het spel diepgang geven. De wissel van Lozano was voor mij onbegrijpelijk, als er nou 1 aanvaller een wissel verdiende was het Bergwijn... en wat Rosario aan t doen was de tweede helft was ook pijnlijk... Maar ja je aanvoerder wissel je niet snel natuurlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Tomba op 31-07-2019 07:19 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 13:00
Morgen het volgende debacle van het Nederlandse voetbal... :X

Ik denk (en vooral hoop) dat AZ toch nog wel door gaat. Utrecht wordt wel een lastig verhaal, ze hebben wel een paar leuke spelers erbij, maar het is nog geen geoliede machine.

[ Voor 20% gewijzigd door Curva op 31-07-2019 07:26 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:13:
[...]

Het feit dat we met 4 vleugelspelers, 0 spitsen en effectief maar 1 echte middenvelder spelen, waarbij de heren voorin veel teveel kansen nodig hebben. (En de zwakke verdediging en keeper helpen dan natuurlijk ook niet ;) )

Overigens vond ik Guti een berenpot spelen, geen enkel balverlies, 1x raken, vaak het spel diepgang geven. De wissel van Lozano was voor mij onbegrijpelijk, als er nou 1 aanvaller een wissel verdiende was het Bergwijn... en wat Rosario aan t doen was de tweede helft was ook pijnlijk... Maar ja je aanvoerder wissel je niet snel natuurlijk.
Waarom zat er geen echte spits op de bank? Was Piroe geblesseerd of gewoon niet meegenomen door van Bommel? Nu leek het erop alsof er niemand op de bank zat die voor een situatie als gisteren ingebracht kon worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

Jeroen Zoet :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-10 13:57

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Pff wat ben ik er nog ziek van. Halve nacht gefrustreerd wakker gelegen. Waarom?

De gedachte "wat is dit PSV makkelijk te bestrijden".

Geen kopkracht, geen duelkracht, alle derde ballen waren voor Basel. Bah. En van Bommel die dan nog eens niet doet ingrijpen niet, terwijl je voor de 60e minuut al kon ruiken dat het zo zou gaan eindigen.

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 31-07-2019 16:56 . Reden: Van Bommel ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
Dat is nou precies zo'n keeper die net niet geschikt is voor een topclub. Bij een middenmoot doet zo'n keeper het prima, maar voor een club als PSV laat hij het net teveel liggen. Moet maar zien hoe zijn seizoen eruit gaat zien maar verwacht niet dat hij punten gaat pakken voor PSV.
Family Guy schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:55:
Pff wat ben ik er nog ziek van. Halve nacht gefrustreerd wakker gelegen. Waarom?

De gedachte "wat is dit PSV makkelijk te bestrijden".

Geen kopkracht, geen duelkracht, alle derde ballen waren voor Basel. Bah. En Bommeltje die dan nog eens niet doet ingrijpen niet, terwijl je voor de 60e minuut al kon ruiken dat het zo zou gaan eindigen.
Ben er niet ziek van, maar wat mij verbaasd is hetgeen wij gister gezien hebben, helemaal niks is van wat Van Bommel wil brengen. Ik hoop dat ze nog wel Europees voetbal halen, maar heb er niet bijster veel vertrouwen in.

@Typhone Ajax had al de eerste speler verkocht en al de eerste spelers binnen voordat de transfermarkt was begonnen. Ik heb geen kijk op de jeugd bij PSV, misschien dat daar een nieuwe spits rondloopt. PSV had eigenlijk heel bijdehand moeten zijn, en Dolberg moeten kopen. Zeker in de mindere periode van die jongen.

@Deadsy In Van Bommel zie ik zeker geen tactisch meester brein. Eerder een gewone trainer die het van vechtlust moet hebben. Ik heb hem er (ook vroeger als speler) nooit in interviews op betrapt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat er geen enkele speler echt beter lijkt te worden bij PSV. Ik vind de ontwikkeling van spelers als Zoet, Dumfries, Lozano, Pereiro,. Hendrikx en in mindere mate Bergwijn erg mager. Hierdoor groeit de basis kwaliteit van het totale elftal niet, iets wat je vorig jaar bij Ajax duidelijk wel zag. Daar konden zelfs de mindere spelers goed mee. Het moet nu (al) van Gakpho, Malen en Lammers komen. Dat Lammers zondag geblesseerd raakt mag geen aderlating zijn, die speelt net 2 wedstrijden weer voor PSV. Ik vind het ongekend dat je vol op zo'n jonge jongen in zet.

Gevolg is dat je geen enorme transfer inkomsten kunt bijschrijven omdat je geen topspelers ontwikkelt. Af en toe 15mln laat je geen echt betere spelers aankopen. Waarbij het me dan vervolgens zorgen baart dat vrijwel geen enkele dure aankoop echt volledig uit de verf komt. Lozano, Romero (toch?), Pereiro, Guti vind ik niks bijzonders. Bruma heeft 2 goede goals gemaakt maar verder ben ik nog niet onder de indruk. Hopelijk komt hij beter uit de verf.

Zo zit je in mijn ogen in een vicieuze cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:08
Typhone schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 06:55:
[...]
Simpel, veel te veel gegokt op uitgaande transfers die uitbleven waardoor de selectie niet op tijd in orde is/was. Blijkbaar is er veel minder geld in Eindhoven te besteden dan gedacht.
Is het ook niet zo dat PSV elk jaar europees voetbal meeneemt in de begroting en als ze dit niet halen er meteen een gat van 10 miljoen was? Of is dat niet meer zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 17:49
Hoewel ik een pesthekel aan hem had in het veld gaan ze Luuk de Jong enorm missen. Zuigen, traineren, blesseren en vooral heel veel goals maken. Die sleepte slechte wedstrijden er vaak nog wel voor ze uit. Ik voorzie een dramatisch seizoen voor Eindhoven dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:13:
[...]

Is het ook niet zo dat PSV elk jaar europees voetbal meeneemt in de begroting en als ze dit niet halen er meteen een gat van 10 miljoen was? Of is dat niet meer zo?
Dat zou me niks verbazen als het zo is. Maar ze zitten nu ook nog met Pereiro in de maag + Lozano die waarschijnlijk niet dat gaan opleveren wat er verwacht werd. Dan tikken die miljoenen opeens wel keihard door.
Aan de andere kant spelen ze in de NL competitie en daar staat dit elftal nog extreem ver boven de rest. Al verwacht ik wel dat er geen 14x ongeslagen reeks gaat aankomen dit jaar. Dat onverzettelijke van vorig jaar is bij PSV foetsie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Typhone schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:18:
[...]
Dat onverzettelijke van vorig halfjaar is bij PSV foetsie.
FTFY >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Sempy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:55:
Laten we hopen dat Basel in april nog in de CL zit, afgelopen seizoen was dat ook met terugwerkende kracht een europees succes voor PSV ;)
Inderdaad, als het kwartje net hun kant was omgevallen zaten ze in de CL-finale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:20
Family Guy schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:55:
En van Bommel die dan nog eens niet doet ingrijpen niet, terwijl je voor de 60e minuut al kon ruiken dat het zo zou gaan eindigen.
Van Bommel deed een Ten Hagje en die is daar uiteindelijk ook heel ver mee gekomen ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 31-07-2019 16:55 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 13:30
dvdkiwi schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:31:
[...]

Bommeltje deed een Ten Hagje en die is daar uiteindelijk ook heel ver mee gekomen ;)
Van Bommel had waarschijnlijk verwacht dat PSV het laatste half-uur orde op zaken zou stellen

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 31-07-2019 16:32 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincent Dave
Typhone schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:58:
[...]
Die Malen vind ik wel erg goed. Veel beter aan de bal dan veel anderen bij PSV.
Psst, niet vertellen waar hij uit de jeugd vandaan komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:15
Het was weer schandalig slecht gisteravond.

Toch is er nog niks verloren voor PSV. De EL is haalbaar. Zeker als je weet dat de tegenstander iets van derdeklas zaterdagamateurs is. Dat moet toch wel lukken lijkt me.

PSV valt te snel terug op het verdedigende DNA van de club. Het is een natuurlijke reflex. Daar gaat het op mis.

PSV moet sowieso echt met een verdediger minder spelen. Je mist hem niet, want zo goed gaat het verdedigen nu ook niet. Ze liepen elkaar zelfs in de weg.

Verder zou ik toch zachte dwang richting Affelay uitoefenen. Ga maar eens een wedstrijd meespelen, daarna kijken we wel hoever je bent. Die gast is zoveel beter, dan al die flapdrollen op het veld. (Ga maar op YouTube kijken)

Er valt nog veel meer te klagen, maar dat is op dit moment zinloos.

Van Bommel moet gewoon lekker door blijven aanrommelen. Ik snap zijn idee van meer op de aanval spelen, maar dan moet hij wel de ballen blijven tonen. Dat doet hij ook, maar dat moet wel op het team over slaan. Als dat lukt, dan kan PSV best ver komen in de EL.

Het is geen compleet waardeloos elftal en de trainer is een kleurrijk figuur met best een goede insteek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:00
mavaros schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:01:
Toch is er nog niks verloren voor PSV. De EL is haalbaar. Zeker als je weet dat de tegenstander iets van derdeklas zaterdagamateurs is. Dat moet toch wel lukken lijkt me.
Met die instelling zou ik inderdaad de confrontatie met (waarschijnlijk) Strum Graz ingaan. Garantie op succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
autje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:24:
[...]

Met die instelling zou ik inderdaad de confrontatie met (waarschijnlijk) Strum Graz ingaan. Garantie op succes.
Zo waarschijnlijk is het niet met Sturm Graz, die hebben de eerste wedstrijd met 2-0 verloren van de Noorse ploeg dus moet het nog maar zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:15
Gaan jullie nu beweren dat de tegenstanders wel van het gevaarlijke kaliber zijn? En als dat ook misgaat, gaan jullie dan WVVZ uit Woensel als moeilijk en sterk wegzetten?

Hoe laag leggen jullie de lat voor PSV. Gaan we nu de Feijenoordmodus in, waar een 6-2 winst op de aartsrivaal genoeg is om jaren op te teren? Dat FC Spakenburg een moeilijke horde zal worden in de beker?

Komop. PSV heeft nog heel veel te schaven en bij te werken, maar de poulefase bereiken in de EL moet zelfs met dit team haalbaar zijn.

Maar nee, ga maar alvast op je rug liggen. Hup PSV op weg naar de EL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:00
Pompi schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:25:
[...]

Zo waarschijnlijk is het niet met Sturm Graz, die hebben de eerste wedstrijd met 2-0 verloren van de Noorse ploeg dus moet het nog maar zien.
Zo vroeg in het seizoen heb ik zeker nog geen interesse in Europees voorronde-voetbal. In any case, als ik PSV was zou ik niemand onderschatten, zeker niet in de huidige vorm. En zelfs als verslaan ze de volgende tegenstander, dan moeten ze nog een kwalificatie-ronde door om de groepsfase te bereiken. Dus voorlopig zou ik me nog niet rijk rekenen (rijk word je sowieso niet in de EL...).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10
Ik heb gisteren met veel plezier gekeken en dan ben ik Ajacied. Basel trok alle (Zuid Europese) registers open om een ronde verder te komen, PSV deed goed mee en het kwartje (doelsaldo uit) viel de verkeerde kant op.Heb meerdere akties van Basel gezien waar gerust geel voor gegeven had mogen worden, bij lozano had je in een thuiswedstrijd misschien wel rood gezien.

Dat kan een keer gebeuren, zeker tegen een club als Basel en is geen reden om PSV de afgrond in te schrijven. Ja, ik zou er ook ziek van zijn (Ajax tegen OSG Nice 2 jaar terug), maar dit is de staat van het Nederlandse voetbal tegenwoordig (Iemand vorige week donderdagavond voetbal gekeken?).

Laten we hopen dat PSV de volgende ronde wel 6 punten pakt en de poulefase gewoon bereikt.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-10 13:57

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

mavaros schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:57:

Hoe laag leggen jullie de lat voor PSV. Gaan we nu de Feijenoordmodus in, waar een 6-2 winst op de aartsrivaal genoeg is om jaren op te teren? Dat FC Spakenburg een moeilijke horde zal worden in de beker?
Ja maar... RKC :(:)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
Ten Hag genomineerd voor coach van het jaar door de FIFA :) terecht denk ik, maar zal hem niet winnen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
knip.

Wij werken ook, ook wij missen het een en ander. Stel je niet zo aan en dien een TR in als je er aan ergert.

[ Voor 38% gewijzigd door Outerspace op 31-07-2019 16:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 13:00
Gaan jullie nu beweren dat de tegenstanders wel van het gevaarlijke kaliber zijn? En als dat ook misgaat, gaan jullie dan WVVZ uit Woensel als moeilijk en sterk wegzetten?

Komop. PSV heeft nog heel veel te schaven en bij te werken, maar de poulefase bereiken in de EL moet zelfs met dit team haalbaar zijn.

Maar nee, ga maar alvast op je rug liggen. Hup PSV op weg naar de EL.
Ik ben het helemaal met je eens.
Maar ik denk dat Nederlandse teams (/NL elftal) veel te veel achterover hebben geleund en de verkeerde mentaliteit hebben laten zien de laatste jaren. Ajax heeft vorig jaar alles op alles gezet om de groepsfase van de CL te halen en bij elke wedstrijd zag je dat ze er volle bak voor gingen. Tegen AEK was dit ook het geval. Dat is jaren wel eens anders geweest. Daar droop het nonchalanse er vanaf, "oh Molde, die rollen we ff op...." Idem voor het NL elftal, dat heeft ook de deksel op de neus gekregen doordat we schitterde door afwezigheid op de eindtoernooien.

PSV hoeft zich zeker niet de underdogpositie aan te praten, want daar is het te groot voor. Maar waakzaam zijn en er volle bak voor gaan, is wel een must. Anders zie ik het somber in...

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
@Typhone
Denk niet dat PSV teveel gegokt heeft op uitgaande transfers maar vooral de verkeerde prioriteiten heeft.

Nog voor dat Schwaab en Angelino weg gingen was de verdediging hun zwakste linie, de linie die een impuls nodig heeft.
Je weet al maanden voor het openen van de transfermarkt dat Schwaab, een basis speler, weg gaat.

En toch word de volledige focus gelegd op een aanvaller, Bruma.

Ja dat je Bruma wilt halen begrijp ik, maar waarom hem al halen terwijl die speler die hij moet opvolgen (Bergwijn/Lozano) er nog zijn en je blijkbaar niet veel te besteden hebt?
Je kunt ook gewoon contact opnemen met club en speler en alvast onderhandelen over de prijs zonder de speler te halen.

Omdat je de focus en al het beschikbare geld op Bruma legt ben je te laat met je grote verdedigende versterking waardoor deze niet mee mag doen op het belangrijke moment.

Dan heb ik het nog niet eens over de gehuurde linksback die niet fit is.

@Tomba
Ik vond beide Bergwijn en Lozano zwak spelen. Alhoewel ik vind dat het bij Bergwijn komt omdat hij op de verkeerde positie speelt.
Hij wil op 10 dus v Bommel zet hem op 10. Terwijl Bergwijn niet de kwaliteiten heeft om op 10 te spelen.
Dus wil v Bommel hem hiermee gewoon blij maken in de hoop dat hij blijft of heeft v Bommel niet door dat Bergwijn geen 10 is?

Zag hem diverse keren op de flank de bal ophalen en er dan mee naar het centrum dribbelen, nee niet diagonaal maar in een rechtelijn.
Zo had Basel lekker de tijd om in te zakken en iedereen te dekken.

@Aghanim
Lozano is bij mij al door de mand gezakt na de groepswedstrijden van vorig seizoen. Denk dat die wedstrijden zijn marktwaarde ook totaal geen goed gedaan hebben.
Er was een periode waar mensen dachten dat hij voor de Jong achtige bedragen weg zou gaan.

@Brammos85
Straks kan Affelay spelen. De grote aanvoerder die het geeneens nodig vond om mee te gaan naar Basel.
Je hebt gelijk, ze missen een echte leider.

Zou het trouwens geen tijd zijn om Dumfries een tijdje op de bank te zetten?
Wat zag die er een paar keer slecht uit. Heeft geen idee wat zijn taken zijn wanneer hij moet verdedigen.
Laat gewoon aanvallers in zijn rug lopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Hoe laag leggen jullie de lat voor PSV. Gaan we nu de Feijenoordmodus in, waar een 6-2 winst op de aartsrivaal genoeg is om jaren op te teren?
Het zou je sieren als je eens zou kappen met al dat geniepige anti Feyenoord ondertoontje in veel van je posts.
Die 6-2 is geenzins genoeg om jaren op te teren en dat weet je best.

Ik neem aan dat je voor Ajax bent? Hou het dan lekker bij je eigen club als je niet normaal kan doen over de "aartsrivaal"

Verder is het natuurlijk precies die houding van: De tegenstander is minder dan wij!!11!1 wat de NL clubs de laatste 10 jaar zoveel punten heeft gekost. Onderschatten is nooit goed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:12:
[...]

Het zou je sieren als je eens zou kappen met al dat geniepige anti Feyenoord ondertoontje in veel van je posts.
Die 6-2 is geenzins genoeg om jaren op te teren en dat weet je best.
Nou.. er kwam nog net geen dvd uit :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mijn grote vriend genomineerd voor wereldcoach van het jaar!

Bron: FIFA/VI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pompi
Typhone schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:40:
Mijn grote vriend genomineerd voor wereldcoach van het jaar!

Bron: FIFA/VI
Als hij hem wint ga jij dan de prijsuitreiking doen? Of ben je meer van het organiseren van de afterparty? :P :+

Mag ik het best verrassend vinden dat de Ligt en de Jong er tussen staan? Natuurlijk een goed jaar gehad maar nog jong dus had het niet nu al verwacht, uiteraard wel echt leuk dat er 3 Nederlanders tussen staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Pompi op 31-07-2019 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:42
toolkist schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:26:
[...]

Nou.. er kwam nog net geen dvd uit :D
Wel een stand op de opendag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:08:
@Typhone
Denk niet dat PSV teveel gegokt heeft op uitgaande transfers maar vooral de verkeerde prioriteiten heeft.

Nog voor dat Schwaab en Angelino weg gingen was de verdediging hun zwakste linie, de linie die een impuls nodig heeft.
Je weet al maanden voor het openen van de transfermarkt dat Schwaab, een basis speler, weg gaat.

En toch word de volledige focus gelegd op een aanvaller, Bruma.
Ik geloof echter niet dat er geen focus is geweest op verdedigers maar dat ze wellicht niets hebben kunnen vinden dat past bij de ambities en het budget dat ze er aan willen spenderen.

Het resultaat is natuurlijk exact hetzelfde - onvoldoende versterkingen in de verdediging - maar het proces is daarin anders. We gaan er natuurlijk nooit achter komen wat de situatie is geweest.

Terranova schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:08:
[...]

Wel een stand op de opendag...
Waarbij het om de stand van RTV Rijnmond ging, niet van Feyenoord zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 31-07-2019 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Napo schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:18:
[...]

Ik geloof echter niet dat er geen focus is geweest op verdedigers maar dat ze wellicht niets hebben kunnen vinden dat past bij de ambities en het budget dat ze er aan willen spenderen.

Het resultaat is natuurlijk exact hetzelfde - onvoldoende versterkingen in de verdediging - maar het proces is daarin anders. We gaan er natuurlijk nooit achter komen wat de situatie is geweest.

[...]

Waarbij het om de stand van RTV Rijnmond ging, niet van Feyenoord zelf.
Dan zou de scouting of TD ongeschikt moeten zijn.
Die Duitser had je ook eerder kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:18:

Zo blijft het natuurlijk koffiedik kijken. De fan zal zeggen dat ze er niets aan konden doen, de niet-fan zal beweren dat er steken zijn laten vallen.
Zelf wil ik dat laatste echt niet uitsluiten, ook al is het misschien niet bewust geweest. Sinds het vertrek van Brands is de technisch kader natuurlijk ook weer aan het vormen geweest en ik kan mij heel goed voorstellen dat het van invloed is geweest is belemmerend gewerkt heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je in 6 maanden tijd, want zo lang was het volgens mij al duidelijk dat Schwaab zou vertrekken, niet een speler kan vinden die in het plaatje past en 10m kost. Het is toch niet dat je alleen tevreden bent met de verdedigende versie van Messi?

Dat is overigens echt geen verwijt naar alleen PSV, tot vorig seizoen had Ajax daar net zo goed een handje van en dat irriteerde me toen mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:01:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je in 6 maanden tijd, want zo lang was het volgens mij al duidelijk dat Schwaab zou vertrekken, niet een speler kan vinden die in het plaatje past en 10m kost. Het is toch niet dat je alleen tevreden bent met de verdedigende versie van Messi?

Dat is overigens echt geen verwijt naar alleen PSV, tot vorig seizoen had Ajax daar net zo goed een handje van en dat irriteerde me toen mateloos.
Het ergste vind ik gewoon dat ze met Baumgartl iemand hebben gevonden die binnen hun profiel past en niet de hoofdprijs kost.
Maar dat deze zo laat word gehaald dat hij niet mag meedoen wanneer de belangrijke wedstrijden gespeeld worden.

Ik neem dan even aan dat hij beter is dan Luckassen. Als dit niet zo is dan zou ik de scouts er direct uitgooien.

Of hebben ze hem pas 2 weken geleden gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:03:
[...]

Het ergste vind ik gewoon dat ze met Baumgartl iemand hebben gevonden die binnen hun profiel past en niet de hoofdprijs kost.
Maar dat deze zo laat word gehaald dat hij niet mag meedoen wanneer de belangrijke wedstrijden gespeeld worden.

Ik neem dan even aan dat hij beter is dan Luckassen. Als dit niet zo is dan zou ik de scouts er direct uitgooien.

Of hebben ze hem pas 2 weken geleden gevonden?
Kan ook prima zijn dat die gast eerst af wilde wachten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:16:
[...]

Kan ook prima zijn dat die gast eerst af wilde wachten he ;)
Dan moet je doorschakelen naar de volgende op je lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja koop je preventief of wil je eerst verkopen? Dat is vaak nogal een afweging. Je hebt niet altijd de luxe in alvast aankopen te doen, wat als een deal toch niet door gaat?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:22:
Tja koop je preventief of wil je eerst verkopen? Dat is vaak nogal een afweging. Je hebt niet altijd de luxe in alvast aankopen te doen, wat als een deal toch niet door gaat?
Bruma is toch preventief gekocht, of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:22:
In dit geval wist PSV al dat Schwaab wegging ;)
Pagina: 1 ... 31 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.