[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.917 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 16:54
Typhone schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:19:
Dit zijn ook de eerste coëfficiënt punten toch? :)
yip,
Als 2 clubs de CL groepsfase en 2 de EL groepsfase dan ben ik zeer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Uiteindelijk in ieder geval nog een resultaat van PSV. Ik denk dat ze dit seizoen ook nog wel plezier gaan beleven aan Lammers.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26
Napo schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:13:
[...]

Het positieve is wel dat er nu afgestapt is van het blok van Hendrix en Rosario. Met Gutiérrez ipv Hendrix heb je - hoewel niet altijd even goed - stukken meer voetbal in het veld staan. Dat het nog wat tijd kost om op elkaar in te spelen kan ik enigszins wel begrijpen al heb je daar liever de voorbereiding voor.

Verdediging is en blijft de grootste uitdaging.
Nouja, ik zou liever wat minder de focus op verdediging hebben (ja, dat is ook een probleem), maar het scoren van goals is ook nog altijd super 'random' (weet even niet beter hoe het te zeggen) omdat er gewoon te weinig goede passes komen vanuit het middenveld en het vaak gewoon allemaal te langzaam en te voorspelbaar gaat. Ik hoop dat ze daar dit seizoen wat aan kunnen doen (zal waarschijnlijk wel moeten zonder luuk in de spits). Dat ze dan alsnog soms verliezen door verdedigende blunders dat is wat mij betreft geen probleem :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57
toolkist schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:16:
[...]

Kieft +?
Die gast weet geen zin af te maken en is halverwege al vergeten wat ie ook alweer wilde zeggen, allemaal weggesnoven...
Het maakt toch niet uit wie er naast Helene staat?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bossie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:47:
[...]

Het maakt toch niet uit wie er naast Helene staat?
Ik ben @Leon Zwiers niet, zo bijzonder vind ik haar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
toolkist schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:48:
[...]

Misschien, maar dat gezever van de zogenaamde experts voegt ook erg weinig toe

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:48:
[...]

Ze is ook al van mij :*) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Typhone schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:19:
Dit zijn ook de eerste coëfficiënt punten toch? :)
Ja en nee, dit zijn vziw punten die alleen beklijven als je geen groepsfase haalt. Haal je de CL-groepsfase dan begin je "gewoon" op 4 net als direct geplaatste clubs. Kwalificeer je voor de EL dan heb je 3 gegarandeerde punten. De eerste 3 punten die je in de groepsfase verdient zijn dus punten die je toch al kreeg.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
T-MOB schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 23:01:
[...]

Ja en nee, dit zijn vziw punten die alleen beklijven als je geen groepsfase haalt. Haal je de CL-groepsfase dan begin je "gewoon" op 4 net als direct geplaatste clubs. Kwalificeer je voor de EL dan heb je 3 gegarandeerde punten. De eerste 3 punten die je in de groepsfase verdient zijn dus punten die je toch al kreeg.
Hmm maar was Ajax vorig seizoen niet lange tijd de best scorende club (qua coefficientpunten) mede dankzij de voorrondes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 19:22
T-MOB schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 23:01:
[...]

Volgens mij klopt dit niet, tenzij dat dit seizoen is veranderd. Ajax heeft vorig jaar super veel punten gehaald door de halve finale te bereiken, maar de voorronde punten telden gewoon mee volgens mij.
Het zou ook nog is onlogisch zijn, een ploeg die verliest telt ook gewoon mee in de noemer van de deling immers.

edit: Zie ook dit artikel, https://www.vi.nl/nieuws/...-als-coefficientenkoning-

zonder de voorrondes zou ajax nooit bovenaan kunnen komen lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door KingKoning op 24-07-2019 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:46

Typhone

Who Dares Wins

Ja ze tellen inderdaad mee! Zeer goed gedaan so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
loekf2 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:54:
Snap nog steeds niet wat ze met [mbr]Affellay[/] willen straks of gaat ie achterin spelen ? Of is ie voor de koekjes bij de thee in de rust ?

[mbr]Dit is niet de bedoeling.[/]
het wordt nog sterker: Van Bommel heeft hem 1e aanvoerder gemaakt 8)7 die jongen heeft 2 jaar amper gespeeld, je mag blij zijn als hij überhaupt een beetje op niveau komt.
Heel erg vreemd dit, is er geen basisspeler met leiderschapskwaliteiten? Zoet? Hendrix? Viergever?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 18:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

KingKoning schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:00:
[...]

het wordt nog sterker: Van Bommel heeft hem 1e aanvoerder gemaakt 8)7 die jongen heeft 2 jaar amper gespeeld, je mag blij zijn als hij überhaupt een beetje op niveau komt.
Heel erg vreemd dit, is er geen basisspeler met leiderschapskwaliteiten? Zoet? Hendrix? Viergever?
Affelay was voor hij vertrok ook aanvoerder en is natuurlijk een echte PSV-er dus zo gek is het niet. Zoet is keeper (en mag wat mij betreft zsm vertrekken want na de opleving 2 jaar terug zakt hij weer terug naar middelmaat), Hendrix geen basisspeler meer en Viergever is met de komst van de verschillende verdedigers zijn plek niet zeker dus ondanks dat ik de keuze bijzonder vind, kan ik hem wel begrijpen.

Ik denk dat de basiself van PSV er ongeveer zo uit moet zien;
Unnerstal
Dumfries-Baumgartl*-Viergever/Boscali-Lato
Rosario-Guti
Affelay
Malen-Lammers-Bruma

(Er van uitgaande dat Chucky en Bergwijn ‘gewoon’ vertrekken anders is Chucky/Bergwijn-Malen-Bruma de meest logische)

[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 24-07-2019 08:20 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:17:
[...]

Affelay was voor hij vertrok ook aanvoerder en is natuurlijk een echte PSV-er dus zo gek is het niet. Zoet is keeper (en mag wat mij betreft zsm vertrekken want na de opleving 2 jaar terug zakt hij weer terug naar middelmaat), Hendrix geen basisspeler meer en Viergever is met de komst van de verschillende verdedigers zijn plek niet zeker dus ondanks dat ik de keuze bijzonder vind, kan ik hem wel begrijpen.

Ik denk dat de basiself van PSV er ongeveer zo uit moet zien;
Unnerstal
Daar kap ik hem even af wat daar ben ik het wel mee eens. Gisteren vond ik Zoet bij beide doelpunten heel erg matig eruit zien. Ik was even vergeten dat Unnerstal de reservedoelman is van PSV maar die zou ik zeker eens een kans geven. Welicht is dat een wakeup call voor Zoet of ontpopt Unnerstal zich tot een betere keeper. Die was vorig jaar toch niet slecht wat ik begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Typhone schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:48:
[...]

Daar kap ik hem even af wat daar ben ik het wel mee eens. Gisteren vond ik Zoet bij beide doelpunten heel erg matig eruit zien. Ik was even vergeten dat Unnerstal de reservedoelman is van PSV maar die zou ik zeker eens een kans geven. Welicht is dat een wakeup call voor Zoet of ontpopt Unnerstal zich tot een betere keeper. Die was vorig jaar toch niet slecht wat ik begreep.
Ik gok eigenlijk dat het voornaamste probleem is dat PSV daarmee de transferwaarde van Zoet om zeep helpt (voor zover hij die nog heeft iig) en dat ze hem liever verkopen voordat ze Unnerstall erin zetten. Ze lijken echter al jaren niet van Zoet af te komen, dus vrees dat dat ook nu niet gaat lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Snowdog schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:50:
[...]

Ik gok eigenlijk dat het voornaamste probleem is dat PSV daarmee de transferwaarde van Zoet om zeep helpt (voor zover hij die nog heeft iig) en dat ze hem liever verkopen voordat ze Unnerstall erin zetten. Ze lijken echter al jaren niet van Zoet af te komen, dus vrees dat dat ook nu niet gaat lukken.
Tsja op een gegeven moment moet je toch iets durven doen als PSV zijnde, Zoet begint (?) af te zakken naar Waterreus nivo. Sinds Koeman voor een bankzitter koos ipv de toen wel goed in vorm zijnde Zoet in het Nederlands elftal lijkt er wel iets geknakt te zijn. Punten pakken heb ik hem al een hele tijd niet meer zien doen helaas :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:46
Napo schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:50:
[...]

Onwenselijk gedrag opvolgen met onwenselijk gedrag. Dat lijkt me niet de manier en juist DAT is de hele reden waarom een scheidsrechter op het veld staat. Als speler moet je dat niet willen oplossen, zowel niet het vragen om een kaart als het reageren - zoals Bergwijn deed - op een overtreding van een tegenstander.

Haalt enkel nog meer van het mooie in de sport weg.

[...]

En de aanpassing maakt het mijn inziens nog onwenselijker. Voetbal is een contactsport maar zeer zeker niet om elkaar te blesseren of pijn toe te brengen. Het mooie van het spel zit hem niet in de overtredingen maar juist in de onderscheidende kwalitatieve acties. Dit heeft in zijn geheel niets te maken met rechtvaardigheid maar met de keuze om de scheidsrechter niet serieus te nemen, hetgeen de "tegenactie" ook al triggerde. Bewuste overtredingen om een speler terug te pakken die met rood bestraft worden zouden mijn inziens een langere schorsing moeten krijgen dan een "normale" rode kaart.
Je zou secretaris-generaal van de VN kunnen worden. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:03
Unnerstal heeft 2 seizoenen uitstekend gekeept, ik vind dat echt een hele goede keeper. Maar is natuurlijk toch lastig om even Zoet eruit te gooien, misschien zijn ze nu even goed, maar zit er bij Unnerstal nog wel meer rek in. Alleen dan moet hij wel gaan spelen :)

Ajax een deal met Budweiser van 12 miljoen, leuk detail is dat er natuurlijk ander merk bier geschonken wordt in de Arena :P

[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 24-07-2019 09:38 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Mijn voorspelling voor vanavond.

Feijenoord-Angers: 1-1

Gelukkig voor de Rotterdammers zit ik er altijd naast met de voorspellingen, dus het kan ook zomaar 5-3 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Martinusz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:36:
Unnerstal heeft 2 seizoenen uitstekend gekeept, ik vind dat echt een hele goede keeper. Maar is natuurlijk toch lastig om even Zoet eruit te gooien, misschien zijn ze nu even goed, maar zit er bij Unnerstal nog wel meer rek in. Alleen dan moet hij wel gaan spelen :)
[...]
Helaas is Unnerstal geblesseerd, dus op dit moment geen optie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:40:
[...]

Helaas is Unnerstal geblesseerd, dus op dit moment geen optie :|
-O- wist ik niet, ik vind hem echt een goede keeper, vond het jammer dat Ajax hem niet strikte destijds, goede zet van PSV geweest. Hopen dat hij (niet zoals van Leer) niet verpietert omdat hij geen echte kans gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Ajax een deal met Budweiser van 12 miljoen, leuk detail is dat er natuurlijk ander merk bier geschonken wordt in de Arena :P
Grote kans dat er dus ook Bud geschonken gaat worden.
Wordt overigens gebracht als 'wereldnieuws' en alsof ze via Ajax Europa binnen willen komen, maar ze maakten gisteren al een deal bekend met zowel LaLiga als de Premier League.

Het feit dat Zoet geen aanvoerder is geworden zegt toch genoeg?
Dan zou ik verder gaan kijken, en dan kan Unerstall de eerste keeper worden.

[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 24-07-2019 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
KingKoning schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 06:38:
[...]

Volgens mij klopt dit niet, tenzij dat dit seizoen is veranderd. Ajax heeft vorig jaar super veel punten gehaald door de halve finale te bereiken, maar de voorronde punten telden gewoon mee volgens mij.
Het zou ook nog is onlogisch zijn, een ploeg die verliest telt ook gewoon mee in de noemer van de deling immers.
Je hebt gelijk. Er is blijkbaar een verschillende methode voor de clubcoefficienten (daarvoor telt alleen hoe ver je komt in de kwalificatie) en voor de competitie-coefficient, daarbij tellen alle wedstrijden (en kwalificatie telt half). Zie hier de uitleg van Bert Kassies.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
dutchgio schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:46:
[...]

Wordt overigens gebracht als 'wereldnieuws' en alsof ze via Ajax Europa binnen willen komen, maar ze maakten gisteren al een deal bekend met zowel LaLiga als de Premier League.
Heineken heeft nog steeds een contract met de Arena. Bud gaat in de skyboxen geschonken worden las ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:22
[...]

Er gaat inderdaad Bud geschonken worden. in bepaalde delen van het stadion (aantal skyboxen, hospitality-zalen, bestuurskamer etc.), waar eerst Jupiler geschonken werd, gaat nu Budweiser op de tap komen.

edit: Oja en op de Toekomst natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door LoeWn op 24-07-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 16:03
Best knap hé, 2 miljoen per jaar voor enkele skyboxen, de Toekomst en de werkkamers/zalen van Ajax in de Arena.
Aangezien ESPN in Amerika sinds vorig jaar de Eredivisie uitzendt en er met Alvarez een Mexicaan bij Ajax speelt zou het mij niks verbazen als er meer internationale sponsors komen, al zou het maar kleine zijn het telt wel op tot iets groters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Nee want Heineken is sinds vorig jaar het biermerk van de Amsterdam Arena (daarvoor was het jaren en jarenlang Grolsch). De ArenA is geen eigendom van Ajax en heeft als sinds jaar en dag andere biersponsors dan Ajax (Ajax heeft nu Jupiler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Pompi schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:49:
[...]

Best knap hé, 2 miljoen per jaar voor enkele skyboxen, de Toekomst en de werkkamers/zalen van Ajax in de Arena.
Aangezien ESPN in Amerika sinds vorig jaar de Eredivisie uitzendt en er met Alvarez een Mexicaan bij Ajax speelt zou het mij niks verbazen als er meer internationale sponsors komen, al zou het maar kleine zijn het telt wel op tot iets groters
Valt me nog mee dat die reclame borden geen groene doeken etc zijn, zodat de uitzender daar zelf reclame ok kan plakken inline met de doelgroep. Die paar mensen in stadium lijken me niet echt relevant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:05
Las gisteren dat Budweiser een poging gaat doen om Heineken in Nederland aan te pakken, dit zal wel de 1e stap in dat plan zijn.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Bossie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Valt me nog mee dat die reclame borden geen groene doeken etc zijn, zodat de uitzender daar zelf reclame ok kan plakken inline met de doelgroep. Die paar mensen in stadium lijken me niet echt relevant..
Je zou het net zoals ze bij wedstrijden met landen kunnen doen, dat op reclameborden aan 1 kant van het veld nationale sponsorberichten te zien zijn en dat de nationale camera's dat opvangen terwijl de camera's aan de andere kant van het veld de reclameborden voor internationale sponsors in beeld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
KingKoning schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:00:
[...]

Ik denk dat je het meer als een symbolisch iets moet zien.

Afelai was een uitermate goede speler, toen hij ooit voor PSV speelde. Daarna raakt hij heel ernstig geblesseerd. Daarna nog een keer. Dan krijg je dus, dat clubs je liever niet meer hebben, want veel risico.

Uiteindelijk mag hij nu weer bij PSV meetrainen. Waar zie je dat nog, tegenwoordig. Sterker nog, het gaat nu zo goed, dat er best een kans is, dat Afelai in de competitie zeker een aantal wedstrijden zal gaan spelen, waar de voetballiefhebber dus ook op hoopt.

Zelfs een Afelai op halve kracht is een aanwinst voor dit PSV. Hij is gepokt en gemazeld door blessures en tegenslag, maar het blijft wel een van de beste voetballers van de laatste 20 jaar bij PSV. Dat aanvoerderschap kan hem net dat zetje geven om zijn laatste paar voetbaljaren tot iets positiefs om te zetten. Hij heeft genoeg ellende gehad in zijn voetbalcarriëre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

mavaros schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:59:
[...]

Uiteindelijk mag hij nu weer bij PSV meetrainen. Waar zie je dat nog, tegenwoordig.
Keisuke Honda bij VVV bijvoorbeeld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
Vanochtend de uitleg van van Bommel gehoord op Radio 1: Affellay had zich erg goed gedragen bij zijn revalidatie in Jong PSV, ook in het krachthonk een voorbeeld voor iedereen. Hij spreekt Spaans, en was ook buiten het veld een verbinder door bij meerdere tafels aan te schuiven tijdens het eten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
bregweb schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:57:
Las gisteren dat Budweiser een poging gaat doen om Heineken in Nederland aan te pakken, dit zal wel de 1e stap in dat plan zijn.
Het is allebei niet te zuipen, dus dat scheelt.

Weer een beetje bijgekomen van gisteren. Het zal me benieuwen hoe, maar ik neem toch aan dat PSV wel op bepaalde punten in gaat grijpen na het bijna debacle van gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:12:
[...]

Het is allebei niet te zuipen, dus dat scheelt.

Weer een beetje bijgekomen van gisteren. Het zal me benieuwen hoe, maar ik neem toch aan dat PSV wel op bepaalde punten in gaat grijpen na het bijna debacle van gisteren
Nee, dat gaat niet gebeuren. Ja, misschien kleine dingetjes, maar geen schokkende zaken.

Zelfs tegen WVVZ, zouden ze met een man of 8 achter de bal blijven hangen. Ik heb ze nog nooit met 2 verdedigers zien spelen, als dat een keer zou kunnen. Nee, altijd een dichtgetimmerde defensie, waar dan weer heel gemakkelijk doorheen gevoetbald kan worden door de tegenstander.

PSV moet eens ballen tonen. Ze hebben een aardig elftal, dat zeker de poulefase van de EL/CL kan halen. Daarna gelden er andere wetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
bregweb schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:04:
Vanochtend de uitleg van van Bommel gehoord op Radio 1: Affellay had zich erg goed gedragen bij zijn revalidatie in Jong PSV, ook in het krachthonk een voorbeeld voor iedereen. Hij spreekt Spaans, en was ook buiten het veld een verbinder door bij meerdere tafels aan te schuiven tijdens het eten.
Stukje amateur psychologie van van Bommel lijkt me, probeert hem simpelweg belangrijk te maken als motivator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Als ze slim zijn doen ze dat niet. Voor het eerst onder van Bommel dat hij serieus een voetballende ploeg het veld instuurt ipv dat betonblok wat hij vorig jaar een paar keer het veld in stuurde. Of daar de sleutel naar succes ligt weet ik niet maar als gisteren Dumfries twee keer wat vroeger om zich heen kijkt sta je na 20 minuten al 3-0 voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bossie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:53:
[...]

Stukje amateur psychologie van van Bommel lijkt me, probeert hem simpelweg belangrijk te maken als motivator.
Dat is de gehele rol van een aanvoerder eigenlijk toch al. Zeker in het voetbal wordt het wel eens belangrijker gemaakt dan dat het is. Uiteindelijk heeft een speler wel of geen invloed op de groep ongeacht of hij de band om zijn arm krijgt of niet.

Ik heb in ieder geval geen reden om te twijfelen over de uitspraken die gedaan worden, wellicht ben jij er wel bij geweest toen hij meetrainde bij Jong PSV, in het krachthonk, aan de lunchtafels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
[...]
Het zal me benieuwen hoe, maar ik neem toch aan dat PSV wel op bepaalde punten in gaat grijpen na het bijna debacle van gisteren
Het jammere is dat elke verdediger die ze aantrekken tussen nu en de return niet mee mag doen aangezien ze al een selectie voor deze ronde hebben moeten inleveren. Dus het grootste pijnpunt van gisteravond kan pas in de eventuele volgende ronde verholpen worden, ben wel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden met de huidige selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Napo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:57:
[...]

Dat is de gehele rol van een aanvoerder eigenlijk toch al. Zeker in het voetbal wordt het wel eens belangrijker gemaakt dan dat het is. Uiteindelijk heeft een speler wel of geen invloed op de groep ongeacht of hij de band om zijn arm krijgt of niet.

Ik heb in ieder geval geen reden om te twijfelen over de uitspraken die gedaan worden, wellicht ben jij er wel bij geweest toen hij meetrainde bij Jong PSV, in het krachthonk, aan de lunchtafels?
Dat is toch simpelweg onderdeel van zijn beroep, zie het niet als een reden om iemand tot aanvoerder te promoveren maar gewoon als vereiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

-O-

Weggegooid geld zal het niet zijn, maar ik zie hem echt liever niet komen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Bossie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:08:
[...]

Dat is toch simpelweg onderdeel van zijn beroep, zie het niet als een reden om iemand tot aanvoerder te promoveren maar gewoon als vereiste.
Correct, de hele band - ongeacht welke speler hem krijgt - is een wassenneus. Niet iedere speler is trouwens een verbinder/leider/groepspersoon. Dat soort spelers heb je wel nodig en dat soort spelers worden vaak ook aanvoerder.

Het maakt een speler niet beter - sommige gaan er zelfs minder door spelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ramzzz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:09:
[...]

-O-

Nou ja, alles boven de 5 miljoen is alvast weggegooid (en das nog los van het ongetwijfeld dikke salaris dat vriend Berghuis wil vangen....) want restwaarde is 0 natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
[...]

-O-

En eerst moord en brand schreeuwen als Ajax met Bergwijn flirt, maar vervolgens hetzelfde doen met Berhuis.

Feyenoord heeft al meerdere keren "nee" verkocht. Opzouten PSV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:23
[...]

-O-

Als je met Malen in de spits speelt is Berghuis geen toegevoegde waarde. Met Lammers eventueel wel.

Al is de vraag of hij voor 10-15 miljoen t.o.v. Gakpo bijvoorbeeld heel veel toevoegt. Ik denk het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
Kunnen we die hele Raiola niet door de KNVB/UEFA laten verbieden? Zie ook weer wat hij met die 16-jarige speler van Barvcelona naar PSG doet, alleen maar eigen belang :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Leon Zwiers schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:14:
[...]

En eerst moord en brand schreeuwen als Ajax met Bergwijn flirt, maar vervolgens hetzelfde doen met Berhuis.

Feyenoord heeft al meerdere keren "nee" verkocht. Opzouten PSV!
Inkoppertje; dat ging er over dat een concurrent (Ajax) kwam shoppen. Subtop naar top is redelijk normaal (zij het niet voor deze absurde prijzen....)

En daarnaast natuurlijk:
Binnen Feyenoord zouden steeds meer mensen Berghuis willen zien vertrekken. De club heeft de transferinkomsten hard nodig om zelf de selectie te kunnen versterken.
Fleximex schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:14:
[...]

Als je met Malen in de spits speelt is Berghuis geen toegevoegde waarde. Met Lammers eventueel wel.

Al is de vraag of hij voor 10-15 miljoen t.o.v. Gakpo bijvoorbeeld heel veel toevoegt. Ik denk het niet.
Ik denk het ook niet. Ken ook weinig PSV supporters die voorstander zijn van deze transfer, maar goed ik laat me graag verrassen....

[ Voor 26% gewijzigd door Tomba op 24-07-2019 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Je zou secretaris-generaal van de VN kunnen worden. _O-
`
Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren. Een onwenselijke actie maakt het niet acceptabel om er vervolgens een andere onwenselijke acties tegenaan te gooien.

Het probleem is dat het een als maar escalerende situaties ceeert waar de scheidsrechter simpelweg veel eerder moet ingrijpen. Spelers die niet in staat zijn om de positie van de scheidsrechter te erkennen horen simpelweg niet op het veld thuis, zeker als ze bewuste acties uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:29:
[...]

Inkoppertje; dat ging er over dat een concurrent (Ajax) kwam shoppen. Subtop naar top is redelijk normaal (zij het niet voor deze absurde prijzen....)

En daarnaast natuurlijk:

[...]

[...]

Ik denk het ook niet. Ken ook weinig PSV supporters die voorstander zijn van deze transfer, maar goed ik laat me graag verrassen....
PSV verliest redelijk vaak van Feyenoord. En als Feyenoord een keer orde op zaken stelt tegen de kleintjes is het best een concurrent. Vaak genoeg gebeurt dat Feyenoord boven of heel dicht op PSV is geeindigd de afgelopen 8 jaar.

Dus hoofdprijs of wegwezen. Onze beste speler voor een schijntje willen hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Leon Zwiers schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:58:
[...]

PSV verliest redelijk vaak van Feyenoord. En als Feyenoord een keer orde op zaken stelt tegen de kleintjes is het best een concurrent. Vaak genoeg gebeurt dat Feyenoord boven of heel dicht op PSV is geeindigd de afgelopen 8 jaar.

Dus hoofdprijs of wegwezen. Onze beste speler voor een schijntje willen hebben
Feyenoord eindigt op de uitzondering van 2 jaar terug toch redelijk standaard achter PSV, dat weet jij ook wel. Als je eerlijk bent is er in Nederland gewoon een top 2 en daar hoort Feyenoord toch echt niet bij. Ook logisch gezien het substantieel lagere budget dat ze hebben tov Ajax en PSV.

10 miljoen is al meer dan de hoofdprijs voor een speler van 28 die nog nooit bij een echte topploeg heeft gespeeld, laat staan de 15-20 die Feyenoord zou willen voor hem. Mijn keuze zou duidelijk zijn; wegwezen en dat geld investeren in een speler die voor PSV een echte meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:51:
[...]

`
Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren. Een onwenselijke actie maakt het niet acceptabel om er vervolgens een andere onwenselijke acties tegenaan te gooien.

Het probleem is dat het een als maar escalerende situaties ceeert waar de scheidsrechter simpelweg veel eerder moet ingrijpen. Spelers die niet in staat zijn om de positie van de scheidsrechter te erkennen horen simpelweg niet op het veld thuis, zeker als ze bewuste acties uitvoeren.
Flashback Nederland - Portugal :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 10:33
[...]

-O-

Idem, heb echt helemaal niets met Berghuis. Als je een speler van die leeftijd haalt voor zoveel geld dan moet het imo iemand zijn die naast voetballend ook op andere vlakken wat toe voegt. En dat is bij hem totaal niet aanwezig vind ik. Beter geven ze dit geld uit aan een natuurlijke leider op het veld, want die ontbreekt volledig wmb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Voor de afgelopen 8 seizoenen is deze stelling waar. 4x waren Feyenoord en PSV concurrenten

83 - 65
83 - 66
76 - 82 *
84 - 63
88 - 59
59 - 67 *
69 - 69 *
70 - 69 *
69 - 44
78 - 63
65 - 45
72 - 60
75 - 53
84 - 71
87 - 62

Maar de laatste 5 seizoenen slechts 1x en en de laatste 15 seizoenen ook maar 4x.

PSV heeft de laatste 5 seizoenen gemiddeld 16 punten per seizoen meer gepakt ondanks die 4 nederlagen in 10 wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Napo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:51:
[...]

`

Napo, ik zette de laatste reactie juist neer om onze discussie op een vreedzame manier te eindigen. Dat had ik beter kunnen doen.

We hebben allebei een andere mening en dat gaat nooit identiek worden. Dat vind ik helemaal niet erg en ik hoop dan ook, dat we gewoon tegerlijkertijd door de deur kunnen blijven gaan. :w

Ethisch heb je volledig gelijk, maar voetbal overschrijdt gelukkig vaak die grenzen. En daarnaast is het natuurlijk maar een spelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-10 20:22
strafschop schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:21:
[...]

Voor de afgelopen 8 seizoenen is deze stelling waar. 4x waren Feyenoord en PSV concurrenten

83 - 65
83 - 66
76 - 82 *
84 - 63
88 - 59
59 - 67 *
69 - 69 *
70 - 69 *
69 - 44
78 - 63
65 - 45
72 - 60
75 - 53
84 - 71
87 - 62

Maar de laatste 5 seizoenen slechts 1x en en de laatste 15 seizoenen ook maar 4x.

PSV heeft de laatste 5 seizoenen gemiddeld 16 punten per seizoen meer gepakt ondanks die 4 nederlagen in 10 wedstrijden.
Dat klopt wel, maar volgens mij geeft degene waar je op reageert ook aan dat 'als Feyenoord orde op zaken stelt tegen de kleintjes' ze best een concurrent zijn, en dat klopt natuurlijk ook wel. Tegen de 'subtop' (en ook met regelmaat tegen de top) lukt het allemaal wel redelijk (in ieder geval de thuiswedstrijden), maar de meeste punten worden gemorst tegen het 'rechterrijtje', en daar valt de meeste winst te behalen.
Natuurlijk zullen zowel Ajax als PSV vaker boven dan onder Feyenoord eindigen, ook gezien het (spelers)budget en daarmee ook gewoon de kwaliteit die ze als spelers rond hebben lopen. Maar als alle 3 'gewoon' de wedstrijden tegen de mindere goden winnen, dan zijn de verschillen in punten niet zo groot als de laatste jaren het geval lijkt en is het wel spannender, omdat e.e.a. dichter bij elkaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 07-10 21:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

jbdeiman schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Dat klopt wel, maar volgens mij geeft degene waar je op reageert ook aan dat 'als Feyenoord orde op zaken stelt tegen de kleintjes' ze best een concurrent zijn, en dat klopt natuurlijk ook wel. Tegen de 'subtop' (en ook met regelmaat tegen de top) lukt het allemaal wel redelijk (in ieder geval de thuiswedstrijden), maar de meeste punten worden gemorst tegen het 'rechterrijtje', en daar valt de meeste winst te behalen.
Natuurlijk zullen zowel Ajax als PSV vaker boven dan onder Feyenoord eindigen, ook gezien het (spelers)budget en daarmee ook gewoon de kwaliteit die ze als spelers rond hebben lopen. Maar als alle 3 'gewoon' de wedstrijden tegen de mindere goden winnen, dan zijn de verschillen in punten niet zo groot als de laatste jaren het geval lijkt en is het wel spannender, omdat e.e.a. dichter bij elkaar ligt.
Maar dat ''als'' lukt dus de laatste 15 jaar niet op 4x na. Wellicht zegt dat iets over de breedte van de selectie die verschillend is of er zit structureel mentaal iets niet goed (geen oordeel ik weet het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Chrosser schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Maar dat ''als'' lukt dus de laatste 15 jaar niet op 4x na. Wellicht zegt dat iets over de breedte van de selectie die verschillend is of er zit structureel mentaal iets niet goed (geen oordeel ik weet het niet).
Dat klopt inderdaad dat het heel vaak niet lukt, degene die weet waar dat precies aan ligt moet Feyenoord daar maar eens over bijpraten, ik vermoed inderdaad dat het mentaal is (onderschatting), want als je ziet hoe er de laatste jaren weer partij geboden wordt tegen Ajax en PSV, dan kunnen de spelers best wel, alleen kunnen ze niet standaard brengen wat ze vooral bij Ajax wel kunnen, en in mindere mate PSV. (Dit is mijn mening gebaseerd op het feit dat Ajax vaker grote uitslagen speelt tegen mindere teams, en PSV het vaak lastig heeft en het nog even moet gebeuren in de laatste 5 a 10 minuten).

Ik vind het hoe dan ook jammer dat het gat de laatste tijd zo groot is/ lijkt, want dat is naar mijn idee niet nodig, en wat meer weerstand voor Ajax en PSV zou de competitie ook goed doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Ja en als AZ het lukt om tegen de kleintjes en Ajax en PSV te winnen zijn ze ook kampioen. met die definitie van @Leon Zwiers is elke ploeg een topploeg :P

En daarbij; als PSV vorig jaar tegen de kleintjes (zoals Feyenoord :+ ) geen punten had gemorst waren ze ook dik boven Ajax geëindigd.
Resume voor 'als' koop je helemaal niks....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
mavaros schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat je het meer als een symbolisch iets moet zien.

Afelai was een uitermate goede speler, toen hij ooit voor PSV speelde. Daarna raakt hij heel ernstig geblesseerd. Daarna nog een keer. Dan krijg je dus, dat clubs je liever niet meer hebben, want veel risico.

Uiteindelijk mag hij nu weer bij PSV meetrainen. Waar zie je dat nog, tegenwoordig. Sterker nog, het gaat nu zo goed, dat er best een kans is, dat Afelai in de competitie zeker een aantal wedstrijden zal gaan spelen, waar de voetballiefhebber dus ook op hoopt.

Zelfs een Afelai op halve kracht is een aanwinst voor dit PSV. Hij is gepokt en gemazeld door blessures en tegenslag, maar het blijft wel een van de beste voetballers van de laatste 20 jaar bij PSV. Dat aanvoerderschap kan hem net dat zetje geven om zijn laatste paar voetbaljaren tot iets positiefs om te zetten. Hij heeft genoeg ellende gehad in zijn voetbalcarriëre.
Zo moeilijk is zijn naam niet hoor, Affelay.

Het is Afellay, da’s toch niet zo moeilijk? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 24-07-2019 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:31:
[...]

En daarbij; als PSV vorig jaar tegen de kleintjes (zoals Feyenoord :+ ) geen punten had gemorst waren ze ook dik boven Ajax geëindigd.
Niet mee eens, als PSV Ajax in de Arena gewoon gepakt had (waar het ernstig hard op leek) waren ze tegen Ajax op pad gegaan voor het kampioenschap. 100% zeker. Maar die uitspraak geldt meestal voor veel clubs 'tegen de kleintjes'. Bij Ajax en PSV is dat al even het geval:

Ajax-PSV 3:0
PSV - Ajax 3:0
PSV - Ajax : 3:0
Ajax - PSV: 3:1

(zo uit mijn hoofd even de laatste onderlinge vier resultaten correct?)
Zo bekeken staat en het valt het dus met de kleintjes al liet Ajax dit jaar zeldzaam dure punten in de Kuip hihi waar dat normaal altijd een zekerheidje is >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 24-07-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Typhone schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Niet mee eens, als PSV Ajax in de Arena gewoon gepakt had (waar het ernstig hard op leek) waren ze tegen Ajax op pad gegaan voor het kampioenschap. 100% zeker. Maar die uitspraak geldt meestal voor veel clubs 'tegen de kleintjes'. Bij Ajax en PSV is dat al even het geval:

Ajax-PSV 3:0
PSV - Ajax 3:0
PSV - Ajax : 3:0
Ajax - PSV: 3:1

Zo bekeken staat en het valt het dus met de kleintjes al liet Ajax dit jaar zeldzaam dure punten in de Kuip hihi waar dat normaal altijd een zekerheidje is >:)
Ook in dat geval waren ze kampioen geweest ja (dan waren ze er juist 3 boven Ajax geëindigd), alleen heeft PSV meer punten laten liggen tegen kleintjes dan tegen Ajax :P (1x verloren van Ajax, 3x van 'kleintjes' en 5x gelijk tegen 'kleintjes')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 07-10 21:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

jbdeiman schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Dat klopt inderdaad dat het heel vaak niet lukt, degene die weet waar dat precies aan ligt moet Feyenoord daar maar eens over bijpraten, ik vermoed inderdaad dat het mentaal is (onderschatting), want als je ziet hoe er de laatste jaren weer partij geboden wordt tegen Ajax en PSV, dan kunnen de spelers best wel, alleen kunnen ze niet standaard brengen wat ze vooral bij Ajax wel kunnen, en in mindere mate PSV. (Dit is mijn mening gebaseerd op het feit dat Ajax vaker grote uitslagen speelt tegen mindere teams, en PSV het vaak lastig heeft en het nog even moet gebeuren in de laatste 5 a 10 minuten).

Ik vind het hoe dan ook jammer dat het gat de laatste tijd zo groot is/ lijkt, want dat is naar mijn idee niet nodig, en wat meer weerstand voor Ajax en PSV zou de competitie ook goed doen.
het is wellicht wat cliché, maar het is een combi denk ik
Feyenoord lukt het vaak in de topwedstrijden boven zichzelf uit te stijgen (Beter spelen dan eigenlijke niveau) Met name tegen laagvliegers is het iets mentaals, want dat zou eigenlijk ook echt niet hoeven.

Het niveau zonder Vilhena, v Persie en Berghuis, zakt wel echt hoor. Ik hoop voor ze dat er wel echt nog iets serieus gehaald kan worden, anders wordt het een zwaar seizoen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 10:33
Vincent Dave schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Zo moeilijk is zijn naam niet hoor, Affelay.
:D

Afellay ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Haha, *cringe* :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha, wel grappig om te zien dat je gelijk hebt @Tomba. Voor mijn gevoel speelde PSV een paar keer gelijk en wonnen ze verder heel erg veel. Maar ik was onder andere het verlies bij AZ uit op de laatste of 1 na laatste speeldag ook even vergeten. Ajax staat me de eerste wedstrijd nog van bij (waar ik dit jaar ook weer voor vrees, zijnde Vitesse uit) en meteen dat rijtje na de winterstop maar verder waren veel 'traditioneel moeilijke uitwedstrijden allemaal overwonnen: Utrecht uit, Heerenveen uit, Vitesse uit).

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 24-07-2019 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Chrosser schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:39:
[...]

Feyenoord lukt het vaak in de topwedstrijden boven zichzelf uit te stijgen (Beter spelen dan eigenlijke niveau) Met name tegen laagvliegers is het iets mentaals, want dat zou eigenlijk ook echt niet hoeven.
[...]
De meeste ploegen kunnen zich tegen de toppers opladen, daar waar een Ajax en PSV dat vooral in de CL hebben moeten zij het van de Eredivisie hebben natuurlijk. Elke speler wil het liefste tegen een aansprekende ploeg winnen.
Typhone schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:41:
Haha, wel grappig om te zien dat je gelijk hebt @Tomba.
[...]
Ah heerlijke woorden altijd ;)
Typhone schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:41:
[...]
Voor mijn gevoel speelde PSV een paar keer gelijk en wonnen ze verder heel erg veel. Maar ik was onder andere het verlies bij AZ uit op de laatste of 1 na laatste speeldag ook even vergeten. Ajax staat me de eerste wedstrijd nog van bij (waar ik dit jaar ook weer voor vrees, zijnde Vitesse uit) en meteen dat rijtje na de winterstop maar verder waren veel 'traditioneel moeilijke uitwedstrijden allemaal overwonnen: Utrecht uit, Heerenveen uit, Vitesse uit).
Ik heb AZ uit ook proberen te verdringen dus ik snap het helemaal ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Tomba op 24-07-2019 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Laagvliegers kun je ook bijna vervangen door 'elke wedstrijd in het achterland/polder'. Dat is een ding waar Feyenoord ook vaak moeite mee heeft. Uit/thuis is een huge verschil.

AZ uit eindigde voor Ajax even desastreus kan ik je vertellen @Tomba ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 24-07-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
[...]

Feijenoord is de afgelopen seizoenen een schande voor het Nederlandse voetbal geweest. Een beetje teren op de 6-2 tegen Ajax en stelselmatig zwijgen over de 0-10 bij PSV of de afslachtingen in Europa.

Feijenoord was failliet. Toen heeft iemand de dwaasheid gehad om te gaan reanimeren. En ziehier het resultaat.

Feijenoord had gewoon failliet verklaard moeten worden. Dan hadden ze opnieuw kunnen beginnen. Kijk naar Juventus. De maffia werd eruit getrapt en ze stoomden in notime weer op naar de Serie A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:31:
[...]

Ja en als AZ het lukt om tegen de kleintjes en Ajax en PSV te winnen zijn ze ook kampioen. met die definitie van @Leon Zwiers is elke ploeg een topploeg :P

Resume voor 'als' koop je helemaal niks....
Dat klopt natuurlijk wel, maar met de ploeg van Feyenoord is het schokkend tegen welke teams ze zoveel punten laten liggen. Dat je je niet zo op kunt laden als tegen Ajax of PSV lijkt mij logisch, daar weet je dat je aan de bak moet en geef je 110%, dan moet je tegen de mindere teams met 90% het inderdaad redden, maar het lijkt dan vaak zo terug te vallen naar 50% (om maar een waarde aan het verschil in deze wedstrijden te hangen)
[...]

Het niveau zonder Vilhena, v Persie en Berghuis, zakt wel echt hoor. Ik hoop voor ze dat er wel echt nog iets serieus gehaald kan worden, anders wordt het een zwaar seizoen.
Daar ben ik ook bang voor, maar ik denk ook dat ze nu maar eens moeten bouwen aan iets fatsoenlijks ipv altijd spelers die het redelijk/ goed doen bij subtoppers op te halen.
Wat ik al wel fijn vindt (in de oefenwedstrijden die ik heb gezien) is dat de bal wat sneller rond lijkt te gaan en er meer idee achter zit dan de 'toevalsuitvallen' van de voorgaande seizoenen. Maar of ze dat straks ook door weten te zetten in de competitie vraag ik me wel af.
mavaros schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Feijenoord is de afgelopen seizoenen een schande voor het Nederlandse voetbal geweest. Een beetje teren op de 6-2 tegen Ajax en stelselmatig zwijgen over de 0-10 bij PSV of de afslachtingen in Europa.

Feijenoord was failliet. Toen heeft iemand de dwaasheid gehad om te gaan reanimeren. En ziehier het resultaat.

Feijenoord had gewoon failliet verklaard moeten worden. Dan hadden ze opnieuw kunnen beginnen. Kijk naar Juventus. De maffia werd eruit getrapt en ze stoomden in notime weer op naar de Serie A.
Dit is wel heel zwartwit en ik twijfel of ik wel moet reageren, Feyenoord heeft zeker in een diep gat gezeten, en krabbelt daar langzaamaan weer wat uit, echter hebben Ajax en PSV ook totaal niet stilgezeten en is het gat alleen maar groter geworden.
Dat het zo is gegaan bij Juventus wil niet zeggen dat het hier ook zo was gegaan, ik vind dat veel te kort door de bocht dit zo te stellen.
Wie weet wat er dan was gebeurt, dat zullen we nooit weten. En een schande vindt ik wel nogal overdreven, na het kampioenschap in de CL hebben ze geen punten gehaald, maar hebben ze helemaal geen modderfiguur geslagen. Tegen zowel Ajax als PSV is het de latste seizoenen in elk geval weer zo dat er weerstand wordt geboden, dat is ook wel eens anders geweest (10-0 inderdaad). Het verschil tussen 110% en met wat voor andere intentie de spelers voetballen is gewoon te groot en dat moet veranderen.

Lijkt mij wel duidelijk dat jij niets met (maar wel tegen?) Feyenoord hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Joster schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:15:
[...]

Idem, heb echt helemaal niets met Berghuis. Als je een speler van die leeftijd haalt voor zoveel geld dan moet het imo iemand zijn die naast voetballend ook op andere vlakken wat toe voegt. En dat is bij hem totaal niet aanwezig vind ik. Beter geven ze dit geld uit aan een natuurlijke leider op het veld, want die ontbreekt volledig wmb.
snap er ook niets van. Feyenoord moet hem niet kwijt willen, want het is de beste speler. PSV moet hem niet willen, want hij is te oud, en ze kunnen inderdaad beter een leider zoeken. En Berghuis zelf... Wil je nou echt niet met 28 nog is wat anders zien dan de eredivisie? Of is dat mislukte seizoen Watford echt zo hard aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

jbdeiman schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:58:
[...]

Dat klopt natuurlijk wel, maar met de ploeg van Feyenoord is het schokkend tegen welke teams ze zoveel punten laten liggen. Dat je je niet zo op kunt laden als tegen Ajax of PSV lijkt mij logisch, daar weet je dat je aan de bak moet en geef je 110%, dan moet je tegen de mindere teams met 90% het inderdaad redden, maar het lijkt dan vaak zo terug te vallen naar 50% (om maar een waarde aan het verschil in deze wedstrijden te hangen)

[...]
Ik kan me vergissen maar daar ontbreekt het de selectie van Feyenoord gewoon voor aan pure klasse toch? Op 90% wint Feyenoord het gewoon niet van de meeste ploegen in de Eredivisie...
[...]
Daar ben ik ook bang voor, maar ik denk ook dat ze nu maar eens moeten bouwen aan iets fatsoenlijks ipv altijd spelers die het redelijk/ goed doen bij subtoppers op te halen.
Wat ik al wel fijn vindt (in de oefenwedstrijden die ik heb gezien) is dat de bal wat sneller rond lijkt te gaan en er meer idee achter zit dan de 'toevalsuitvallen' van de voorgaande seizoenen. Maar of ze dat straks ook door weten te zetten in de competitie vraag ik me wel af.

[...]
Helemaal mee eens, maar ook in de scouting en bestuurt mist Feyenoord daarvoor de klasse. AZ lijkt bv beter te scouten dan Feyenoord en van het zo volprezen Varkenoord komen ook weinig pareltjes meer door lijkt t.
KingKoning schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:58:
[...]

snap er ook niets van. Feyenoord moet hem niet kwijt willen, want het is de beste speler. PSV moet hem niet willen, want hij is te oud, en ze kunnen inderdaad beter een leider zoeken. En Berghuis zelf... Wil je nou echt niet met 28 nog is wat anders zien dan de eredivisie? Of is dat mislukte seizoen Watford echt zo hard aangekomen.
En dat is dus de essentie. De beste speler van Feyenoord acht ik geen verbetering voor PSV.... Ik denk dat er verder gewoon niemand in hem geïnteresseerd is dus die buitenlandse competitie kan ie sowieso vergeten.

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 24-07-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:01:
[...]

Ik kan me vergissen maar daar ontbreekt het de selectie van Feyenoord gewoon voor aan pure klasse toch? Op 90% wint Feyenoord het gewoon niet van de meeste ploegen in de Eredivisie...

[...]

Helemaal mee eens, maar ook in de scouting en bestuurt mist Feyenoord daarvoor de klasse. AZ lijkt bv beter te scouten dan Feyenoord en van het zo volprezen Varkenoord komen ook weinig pareltjes meer door lijkt t.

[...]

En dat is dus de essentie. De beste speler van Feyenoord acht ik geen verbetering voor PSV.... Ik denk dat er verder gewoon niemand in hem geïnteresseerd is dus die buitenlandse competitie kan ie sowieso vergeten.
Ik denk juist dat 90% wel genoeg moet zijn, maar vind het vaak lijken of het 50/ 60% is, dat er niet de echte wil is om te winnen, behalve in de 'toppers'. Die wil moet er altijd zijn, tegen wie je ook speelt. Dan zou 90% echt genoeg moeten zijn.
Met de scouting en jeugdopleiding lijkt inderdaad veel mis, het gat tussen 1e en 2e elftal is veel te groot, waardoor er maar weinig aansluiting is. Daarnaast is de weerstand voor het 2e elftal veel te klein om dat gat een beetje te kunnen dichten, daarvoor zouden ze de voetbalpiramide in moeten.

Het zegt denk ik genoeg dat de hele wereld incl. Feyenoord supporters erg verbaasd zijn over de berichten rondom Alvaro Martin Barreal (18) uit Argentinië. Dat zou voor het eerst in jaren zijn dat ze niet spelers uit de subtop aantrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
jbdeiman schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:09:
[...]

Ik denk juist dat 90% wel genoeg moet zijn, maar vind het vaak lijken of het 50/ 60% is, dat er niet de echte wil is om te winnen, behalve in de 'toppers'. Die wil moet er altijd zijn, tegen wie je ook speelt. Dan zou 90% echt genoeg moeten zijn.
Met de scouting en jeugdopleiding lijkt inderdaad veel mis, het gat tussen 1e en 2e elftal is veel te groot, waardoor er maar weinig aansluiting is. Daarnaast is de weerstand voor het 2e elftal veel te klein om dat gat een beetje te kunnen dichten, daarvoor zouden ze de voetbalpiramide in moeten.

Het zegt denk ik genoeg dat de hele wereld incl. Feyenoord supporters erg verbaasd zijn over de berichten rondom Alvaro Martin Barreal (18) uit Argentinië. Dat zou voor het eerst in jaren zijn dat ze niet spelers uit de subtop aantrekken.
Dat Feyenoord niet in de piramide is gestapt is de grootste fout van v Geel in die hele periode geweest. Daar ondervind je nu zo enorm veel hinder van, niet normaal. Hierdoor is de jeugdopleiding ingestort, waardoor indirect ook je 1e elftal in is gekakt. Nu hebben ze een nieuw Varkenoord en een nieuwe trainingsaccomedatie neergeplempt voor de CL miljoenen en niet eens een paar ton richting deelname aan die piramide gegooit.... en nu pluk je daar de rotte vruchten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-10 19:29
Even wat anders, De Ligt maakt een eigen doelpunt bij z'n basisdebut:
https://www.voetbalprimeu...-tijdens-basisdebuut.html

[ Voor 21% gewijzigd door SpeedQber op 24-07-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
SpeedQber schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:14:
Even wat anders, De Ligt maakt een eigen doelpunt bij z'n basisdebut:
https://www.voetbalprimeu...-tijdens-basisdebuut.html

[Video]
Niet zo gek toch? Deed ie hier ook nog wel eens.

Hij haalt het alleen nog niet bij v Beek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Jup, het is een topclub onwaardig dat je deze resultaten neerzet als feyenoord tegen het rechter rijtje
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/afM3lF7.png

Zolang je dit soort resultaten blijft halen ben je gewoon nog niet. Mentaliteit is een groot probleem maar dat is al jaar en dag zo. Ik vraag me soms wel eens af of er niet de wil is om te winnen. Je ziet in wedstrijden dat het heel lastig is om van een gevoelsmatige 80% inzet naar 100% op te schakelen als het echt nodig is. Als speler bij de topclubs mag ik hopen dat je deze club niet als eindstation ziet, je wilt hoger op. Het minimale wat je dan zou moeten willen doen is elke wedstrijd consistent willen presteren en ook niet willen verzaken tegen de mindere teams.

Als Ajax, PSV en Feyenoord moet je in dat soort wedstrijden er eigenlijk direct over heen gaan en met je sterkste elftal beginnen en zodra je los bent (2 of 3 doelpunten verschil) kan je of terugschakelen of gretige jeugdspelers de kans geven om zich te bewijzen. Dat het lastig is om tegen defensieve teams te spelen klopt ook en daar zit wellicht het pijnpunt.

Een club uit het rechter rijtje hoeft niet te winnen en een gelijkspel is voor hun al winst. De enkele counter, corner of vrije trap waar een goal uit kan vallen is dan mooi meegenomen. Geconcentreerd verdedigen en uitbreken waar het kan. Als je dan als Feyenoord - en PSV gisteren bijvoorbeeld ook - in de aanval het al laat liggen om druk te zetten, je verdedigers uit positie zijn dan loop je weleens tegen een tegendoelpunt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

WoW onverwacht; Hendrix waarschijnlijk naar Bologna voor 8 miljoen.

Bron; https://www.tuttobolognaw...a-ci-siamo/?refresh_ce-cp

[ Voor 41% gewijzigd door Tomba op 24-07-2019 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:34:
Daar zou ik niet heel ontevreden over zijn. Hendrix is het gewoonweg niet, zie hem het niveau niet omhoog trekken noch zie ik hem echt een stap omhoog maken. Heb altijd het gevoel bij hem dat ook bij een FC Utrecht of Willem II hij onzichtbaar zou zijn.

Elke bedrag boven de 5m zou positief zijn. Scheelt ook dat van Bommel dan niet meer terug kan grijpen op het blok Hendrix & Rosario...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:34:
Zo die gaan even op de Nederlandse toer. Hadden Dijks al en deze zomer Denswil, Schouten en nu dus Hendrix gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
[...]

[...]

[...]

Dit is wel heel zwartwit en ik twijfel of ik wel moet reageren, Feyenoord heeft zeker in een diep gat gezeten, en krabbelt daar langzaamaan weer wat uit, echter hebben Ajax en PSV ook totaal niet stilgezeten en is het gat alleen maar groter geworden.
Dat het zo is gegaan bij Juventus wil niet zeggen dat het hier ook zo was gegaan, ik vind dat veel te kort door de bocht dit zo te stellen.
Wie weet wat er dan was gebeurt, dat zullen we nooit weten. En een schande vindt ik wel nogal overdreven, na het kampioenschap in de CL hebben ze geen punten gehaald, maar hebben ze helemaal geen modderfiguur geslagen. Tegen zowel Ajax als PSV is het de latste seizoenen in elk geval weer zo dat er weerstand wordt geboden, dat is ook wel eens anders geweest (10-0 inderdaad). Het verschil tussen 110% en met wat voor andere intentie de spelers voetballen is gewoon te groot en dat moet veranderen.

Lijkt mij wel duidelijk dat jij niets met (maar wel tegen?) Feyenoord hebt?
Klopt helemaal, ik heb niks met Feijenoord.

Maar ik kan prima met een voetballiefhebbersoog kijken. En geloof me, dan word ik liever gemarteld met GTST. Het is gewoon heel erg slecht.

Ik hoop echt voor heel Rotterdam, dat het nu een keer wel goed afloopt, maar iedereen weet, dat het vaak ijdele hoop is.

Hup Feijenoord. :)F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is inderdaad de kern. Ze zijn gewoon niet goed genoeg om het 'even te verbeteren' tegen de kleintjes, dat is onderhand wel bewezen. We kunnen blijven filosoferen dat de spelers het eigenlijk zouden moeten kunnen, maar ze laten het gewoon niet zien en dan is de enige logische conclusie dat er niet meer in zit. Hoe graag fans ook anders willen geloven.

Daarom zou het jammer zijn als een, historisch gezien, potentiële concurrent aan de haal gaat met één van de weinige spelers die net wat meer kan.
Enige voordeel is dat je voor dat geld wellicht meerdere versterkingen kunt halen, alleen het ik daar met het huidige beleid ook weinig vertrouwen in. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dus Berghuis is niet goed genoeg voor PSV maar Afellay wel?
Overduidelijk vanwege zijn verleden bij PSV.
Maar vanwege de prestaties van afgelopen seizoen?
Of omdat hij gratis op te pikken was? Afellay is een gok met een extreem laag risico, meer niet.
Ik zou Berghuis wel eens op CL- of EL-niveau willen zien spelen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Fleximex schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:14:
[...]

Mwoah, Berghuis heeft wel statistieken waarvan Gakpo voorlopig alleen maar mag dromen. En dan heb ik het niet alleen over het aantal gespeelde wedstrijden...
Napo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:26:
Als Ajax, PSV en Feyenoord moet je in dat soort wedstrijden er eigenlijk direct over heen gaan en met je sterkste elftal beginnen en zodra je los bent (2 of 3 doelpunten verschil) kan je of terugschakelen of gretige jeugdspelers de kans geven om zich te bewijzen. Dat het lastig is om tegen defensieve teams te spelen klopt ook en daar zit wellicht het pijnpunt.
Ben het helemaal met je eens, maar blijkbaar is het toch niet zo makkelijk. Er zijn genoeg wedstrijden geweest waarin Ajax ook langere tijd aan het klooien was voordat de 1e goal viel of waarin PSV pas richting extra tijd de winnende maakte.
Ik zou eigenlijk wel eens een type Simeone in de Eredivisie willen zien, of die Roger Schmidt die met Salzburg Ajax op een hoopje speelde in de EL. Als je dan nog een beetje goed kunt spelen wals je over alle teams heen omdat er dan wel vanaf het begin de inzet is om de tegenstander kapot te spelen.

[ Voor 51% gewijzigd door toolkist op 24-07-2019 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
In ander nieuws:

Ajax heeft een sponsor deal gesloten met water fabrikant Budweiser.
Tot 2025 zal Ajax 2mln per jaar krijgen.
https://www.rtlz.nl/beurs...ax-voor-twee-miljoen-jaar

Geen slechte deal voor een sponsor deal.

En Kramer traint mee bij ADO.
https://www.ad.nl/nederla...ie-mislukkingen~aa752b2a/
ADO was al op zoek naar een spits die geen goals maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:18:
In ander nieuws:

Ajax heeft een sponsor deal gesloten met water fabrikant Budweiser.
Tot 2025 zal Ajax 2mln per jaar krijgen.
https://www.rtlz.nl/beurs...ax-voor-twee-miljoen-jaar

Geen slechte deal voor een sponsor deal.

En Kramer traint mee bij ADO.
https://www.ad.nl/nederla...ie-mislukkingen~aa752b2a/
ADO was al op zoek naar een spits die geen goals maakt.
En daaraan toevoegend:
Sheffield United want to hijack Leroy Fer's return to Holland. The 29-year-old midfielder, a free agent after leaving Swansea, is in talks with Feyenoord. (Sun)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:20:
[...]

En daaraan toevoegend:

[...]
Wat ik lees is: Sheffield United wil Feyenoord voor zichzelf beschermen en Fer contracteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:04:
Dus Berghuis is niet goed genoeg voor PSV maar Afellay wel?
Overduidelijk vanwege zijn verleden bij PSV.
Maar vanwege de prestaties van afgelopen seizoen?
Of omdat hij gratis op te pikken was? Afellay is een gok met een extreem laag risico, meer niet.
Ik zou Berghuis wel eens op CL- of EL-niveau willen zien spelen.
Los van het feit dat Afellay inderdaad een echte PSV’er is, heeft hij het in het verleden al laten zien bij een tweetal topclubs en daarnaast ook nog eens gratis binnen gekomen. Inderdaad een gok dus, maar wel een gecalculeerde.
Een gok nemen van 15 miljoen op een speler die nog nooit voor een topclub heeft gespeeld vind ik op zijn zachtst gezegd niet slim. De kwaliteiten van Berghuis zijn er zeker maar zoals ik al meermaals heb gezegd ligt naar mijn mening zijn top bij een club als Feyenoord. Bij PSV kan ie de bank warmhouden maar dan zou 5 miljoen de Max moeten zijn die je uit geeft.
En vwb dat jij m wil zien spelen op CL nivo; misschien zoekt Ajax nog een speler voor de bank? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 10:12
Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:04:
[...]
Ook logisch gezien het substantieel lagere budget dat ze hebben tov Ajax en PSV.
Feyenoord zit qua begroting dichter tegen PSV aan dan PSV tegen Ajax. Dus zeker na het kampioenschap kun je alleen maar stellen dat Feyenoord onderpresteert ten opzichte van het budget.
[...]

De beste speler van Feyenoord acht ik geen verbetering voor PSV....
Klinkt natuurlijk lekker om dat vanuit PSV-perspectief te zeggen (lekker naar de club schoppen die een plekje lager staat... ) maar dan doe je de feiten toch geweld aan. Natuurlijk heeft PSV nu voldoende spelers op die positie dus hebben ze geen vleugelspeler nodig maar de statistieken van Berghuis in de eredivisie kan geen enkele aanvaller van PSV overleggen.

@Napo @jbdeiman
Voor wat betreft het punten morsen tegen de kleintjes: Feyenoords grootste probleem was daarbij dat er onder Gio geen voetballend plan was. Dat breekt je juist tegen zich ingravende ploegen die dat wel hebben op.

@mavaros
Kan het wat respectvoller naar Feyenoord toe? Het is razend knap hoe je zelfs de kwaliteit van dit uitstekende Ajax nog wel eens weet te overschatten maar praat dan in elk geval met iets meer respect over andere clubs die helaas iets beroerder technisch beleid hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

D-e-n schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:54:
[...]

Feyenoord zit qua begroting dichter tegen PSV aan dan PSV tegen Ajax. Dus zeker na het kampioenschap kun je alleen maar stellen dat Feyenoord onderpresteert ten opzichte van het budget.

[...]
Dat klopt maar PSV heeft niet de loden lasten om de nek hangen die Feyenoord wel heeft qua schulden en stadion... dus onder de streep koop je er - letterlijk - niks voor...
D-e-n schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:54:
[...]
Klinkt natuurlijk lekker om dat vanuit PSV-perspectief te zeggen (lekker naar de club schoppen die een plekje lager staat... ) maar dan doe je de feiten toch geweld aan. Natuurlijk heeft PSV nu voldoende spelers op die positie dus hebben ze geen vleugelspeler nodig maar de statistieken van Berghuis in de eredivisie kan geen enkele aanvaller van PSV overleggen.
[...]
Ik ben niet aan t schoppen, ik probeer juist realistisch te zijn. Kijk even terug in t topic; bij PSV waren zowel Lozano (17+8) als Bergwijn (14+12) bij meer doelpunten betrokken dan Berghuis (12+12), om over Luuk (28+6) maar niet te spreken. Dus feiten, prima; Berghuis is op cijfers minder dan alle 3 de aanvallende basisspelers van PSV van vorig seizoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:50:
[...]Los van het feit dat Afellay inderdaad een echte PSV’er is,
Echte PSV'er? Wat mag dat dan betekenen?
heeft hij het in het verleden al laten zien bij een tweetal topclubs
Dat hij het niveau niet aankon en op een zijspoor kwam?
en daarnaast ook nog eens gratis binnen gekomen. Inderdaad een gok dus, maar wel een gecalculeerde.
Een gok met een extreem laag risico, wat volgens mij zwaarder woog dan de rest.
Een gok nemen van 15 miljoen op een speler die nog nooit voor een topclub heeft gespeeld vind ik op zijn zachtst gezegd niet slim.
De meeste aankopen van zowel Ajax als PSV de afgelopen seizoenen kosten rond de 12-15 miljoen. En die speelden bijna uitsluitend op een nog lager niveau.
De kwaliteiten van Berghuis zijn er zeker maar zoals ik al meermaals heb gezegd ligt naar mijn mening zijn top bij een club als Feyenoord. Bij PSV kan ie de bank warmhouden maar dan zou 5 miljoen de Max moeten zijn die je uit geeft.
Maar een Lozano of Bergwijn zijn wel +40 miljoen waard zeker?
En vwb dat jij m wil zien spelen op CL nivo; misschien zoekt Ajax nog een speler voor de bank? ;)
Ik wil hem op niveau zien spelen nivo zegt mij niets.
Ik wil Bergwijn nog niet op de bank zien bij Ajax, zeker niet voor 40 miljoen terwijl hij nog nooit bij een Internationale topclub heeft gespeeld.
Dat zou ik geen slimme aankoop vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Tomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:50:
[...]

Los van het feit dat Afellay inderdaad een echte PSV’er is, heeft hij het in het verleden al laten zien bij een tweetal topclubs en daarnaast ook nog eens gratis binnen gekomen. Inderdaad een gok dus, maar wel een gecalculeerde.
Neem aan dat je hiermee PSV en Barca bedoelt.
Bij de tweede heeft hij leuk meegedaan maar niet echt dat hij 'het' heeft laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 10:12
@Tomba
Iets met toon en muziek..... Je kunt natuurlijk prima zeggen dat Berghuis niet nodig is omdat je tevreden bent over Bergwijn en Lozano. Maar daarvoor hoef je niet te doen alsof de meest productieve speler van de nummer drie niks bij de nummer twee te zoeken heeft.

Sowieso is het niet zo zwart-wit als sommige supporters soms beweren. Iemand als Mazroui zou bij Feyenoord ook gewoon meedelen in de malaise. Het team kan spelers beter of slechter maken.

@OPSLAGHOND
En natuurlijk is Bergwijn dan ook een versterking voor Ajax. Als Neres en Ziyech blijven heeft Ajax hem natuurlijk niet nodig maar het is echt een groot talent. Europees was hij beter dan Lozano.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Amsterdam en Rotterdam kunnen dan wel allerlei ambities hebben, maar ...

... vooralsnog, is toch echt vooral Eindhoven hartstikke hot! :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:36:
@Tomba
Iets met toon en muziek..... Je kunt natuurlijk prima zeggen dat Berghuis niet nodig is omdat je tevreden bent over Bergwijn en Lozano. Maar daarvoor hoef je niet te doen alsof de meest productieve speler van de nummer drie niks bij de nummer twee te zoeken heeft.
Dat zegt ie toch ook? Geen verbetering voor PSV = niet beter dan Bergwijn/Lozano. Of dacht je dat ie hem vergelijkt met Viergever?
Het lijkt erop dat je dit op een zo negatief mogelijk manier probeert te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ramzzz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:45:
Amsterdam en Rotterdam kunnen dan wel allerlei ambities hebben, maar ...

... vooralsnog, is toch echt vooral Eindhoven hartstikke hot! :+
Hoop dat de Jong airco heeft in zijn kantoor, want hij heeft nog flink wat werk te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:12:
[...]

Echte PSV'er? Wat mag dat dan betekenen?

[...]
Ah sorry, ging er vanuit dat je Afellay al kende. Van 1995 tot 2011 speelde hij al bij PSV, waarvan 1 seizoen reserve en 2 seizoenen de eerste aanvoerder. Vandaar dat ik hem typeer als een echte PSV’er.
[...]
Dat hij het niveau niet aankon en op een zijspoor kwam?

[...]
Bijna goed, lees de wiki eens en try again.
[...]
Een gok met een extreem laag risico, wat volgens mij zwaarder woog dan de rest.

[...]
En ik denk er wat genuanceerder over :)
[...]
De meeste aankopen van zowel Ajax als PSV de afgelopen seizoenen kosten rond de 12-15 miljoen. En die speelden bijna uitsluitend op een nog lager niveau.

[...]
Inclusief Mateya Kezman heeft PSV welgeteld 3 aankopen gedaan boven de 10 miljoen dus nee. En ja het klopt, men speelt over het algemeen op een lager of zijn bij grotere clubs niet aan de bak gekomen.
[...]
Maar een Lozano of Bergwijn zijn wel +40 miljoen waard zeker?

[...]
Vind het veel geld maar door leeftijd en potentie iig een stuk meer dan Berghuis..
[...]
Ik wil hem op niveau zien spelen nivo zegt mij niets.
Ik wil Bergwijn nog niet op de bank zien bij Ajax, zeker niet voor 40 miljoen terwijl hij nog nooit bij een Internationale topclub heeft gespeeld.
Dat zou ik geen slimme aankoop vinden.
Ik snap niet wat je bedoelt maar ik zie Bergwijn ook liever niet naar Ajax vertrekken dus wat dat betreft zijn we het dan eens!
Deadsy schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:29:
[...]

Neem aan dat je hiermee PSV en Barca bedoelt.
Bij de tweede heeft hij leuk meegedaan maar niet echt dat hij 'het' heeft laten zien.
Klopt, door zijn blessures is hij bij Barca minder uit de verf gekomen.
@Tomba

[...]
Ik zeg niet dat hij niet nodig is, zijn statistieken zijn zeker goed! Wat ik probeer over te brengen is, dat op basis van wat ik van hem gezien heb en wat voor karakter hij lijkt te hebben dat ik hem persoonlijk geen goede aankoop voor PSV vind. Al helemaal niet voor de absurde bedragen die rondzingen. Wellicht zou hij me kunnen verrassen, maar mijn persoonlijke verwachting is dat het een enorme miskoop zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
@Tomba
Klopt, en sinds die blessure heeft hij gespeeld voor Schalke, Olympiacos, Stoke en Oranje en heeft nergens echt indruk weten te maken.
Denk dat je de huidige Afellay meer op die prestaties moet afrekenen dan op zijn prestaties voor de blessure.

Weet nog toen v Marwijk hem zo nodig bij Oranje moest hebben na zijn blessure, terwijl hij absoluut niet fit was en toch moest Bertje hem zo nodig in de basis hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Afellay is vergane glorie. Mede door blessures nooit de topper geworden die hij had kunnen zijn. Ik denk dat @Deadsy het redelijk bij het rechte eind heeft. Je moet m meer afrekenen op zijn periode ná Barca. Daarin heeft ie nou niet echt iets meer laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@OPSLAGHOND
En natuurlijk is Bergwijn dan ook een versterking voor Ajax. Als Neres en Ziyech blijven heeft Ajax hem natuurlijk niet nodig maar het is echt een groot talent.
Vooralsnog lijken beide spelers gewoon te blijven en dan is die 40 miljoen natuurlijk teveel om hem of één van de twee anderen op de bank te zetten. Ajax mag blij zijn met 40 miljoen voor de meeste basisspelers van het fantastische vorige seizoen, maar hetzelfde bedrag voor spelers die in datzelfde seizoen overal naast hebben gegrepen? Op basis van enkel hun Eredivisie statistieken dan? Nee toch?
Europees was hij beter dan Lozano.
Lozano gaf een tijdje terug zelf aan in een interview dat hij (vond dat hij) zichzelf kon meten met de top of iets in die geest.
Als ze dat bij PSV ook daadwerkelijk geloven dan begrijp ik de prijskaartjes die aan deze spelers hangen wel.

Pagina: 1 ... 21 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.