Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 157 Laatste
Acties:
  • 227.846 views

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07-2019
Baseman77 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Jij wel, maar 50 tot 75% van de profsporters is failliet binnen 5 jaar na hun stoppen.
Zeg daar maar eens tegen dat die 10 miljoen extra per jaar (!) geen verschil maakt...
Dacht dat alle jeugdopleidingen allengs echt wel zo ver waren dat school en voetbal gecombineerd worden en afgezwaaide spelers niet meer gelijk Bennie Muller maar rond moeten zien te komen met een sigarenzaak toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:30

Vos

AFCA

Baseman77 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Jij wel, maar 50 tot 75% van de profsporters is failliet binnen 5 jaar na hun stoppen.
Zeg daar maar eens tegen dat die 10 miljoen extra per jaar (!) geen verschil maakt...
Bron?

Verder is geld natuurlijk altijd op te maken ;). Of geld de doorslag geeft mag De Ligt lekker zelf bepalen.

Vos wijzigde deze reactie 14-06-2019 15:26 (15%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:59
Vos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Bron?

Verder is geld natuurlijk altijd op te maken ;). Of geld de doorslag geeft mag De Ligt lekker zelf bepalen.
Is eens een Engels onderzoek naar geweest, heb ik aantal keer eerder gelinkt, weet even niet het exacte percentage, maar volgens mij lag dat wel boven de 60% van alle ex profs op dat moment waren binnen 5 jaar failliet :) en dat gaat dan om premier league salarissen ;)

Edit:
Overigens niet alleen bij voetbal:
According to a 2009 Sports Illustrated article, 78% of National Football League (NFL) players are either bankrupt or are under financial stress within two years of retirement and an estimated 60% of National Basketball Association (NBA) players go bankrupt within five years after leaving their sport.
Kon even snel dit linkje vinden (3 op 5):
https://www.independent.c...ruptcy-after-8519908.html

1 van de grootste oorzaken? Scheidingen ;)
Divorce rates are also much higher in retirement, meaning players can lose half of their large net worth but with their peak earning period over.

Martinusz wijzigde deze reactie 14-06-2019 15:35 (45%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:53

gws24

Thinking is hard!

Martinusz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:32:
[...]

Kon even snel dit linkje vinden (3 op 5):
https://www.independent.c...ruptcy-after-8519908.html

1 van de grootste oorzaken? Scheidingen ;)

[...]
Volgens mij ligt het gewoon vooral aan dit:
An investigation by Sports Illustrated in 2009 looked at how players often invested in depreciating assets (like £15,000 watches); gave money to friends and relied on untrustworthy advisers.
Oftewel ze kunnen gewoon niet met geld omgaan. Teveel uitgeven, teveel weggeven en iedereen die gouden bergen belooft geloven.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• repeP
Vos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Bron?

Stel de Ligt gaat echt naar PSG, wordt hij in zekere zin collega van cult speler pure sang Melvin Platje, omdat de jeugdopleidingen van PSG en Bali United FC een gezamenlijke voetbalacademie hebben 🤣

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:23

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Curva schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:27:
[...]

Ben je helemaal gek! Om 16:00?! Dat betekent je hele zaterdag weg. Een groot gedeelte voetbalt zelf ook op amateurniveau om 15:30.
Ditzelfde gaat op voor de zondags wedstrijden om 12:15 of 14:30. In beiden gevallen zit je in het vaarwater van amateurvoetbal.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:29
repeP schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:06:
[...]

Dacht dat alle jeugdopleidingen allengs echt wel zo ver waren dat school en voetbal gecombineerd worden en afgezwaaide spelers niet meer gelijk Bennie Muller maar rond moeten zien te komen met een sigarenzaak toch?
Klopt, maar dan heb je nog genoeg gasten die leuk kunnen ballen en school laten voor wat het is omdat ze denken rijk te worden met voetbal.
Om dan uiteindelijk niet verder te komen dan een degradatie kandidaat of KKD voetbal.

En dan heb je altijd nog de mensen die niet om kunnen gaan met geld en die hun hele vrienden groep en familie gaan onderhouden met hun salaris.

Wanneer je 2mln+ per jaar binnen krijgt maar je kunt totaal niet omgaan met geld dan heb je nog steeds kans dat je voor je 45e geen cent meer hebt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:13
KNVB zet streep door zondagavond 20:00 wedstrijden! *O*
Napo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:03:
[...]

Ditzelfde gaat op voor de zondags wedstrijden om 12:15 of 14:30. In beiden gevallen zit je in het vaarwater van amateurvoetbal.
Dit is sinds jaar en dag DE tijd voor voetbal. In principe is het begonnen met alleen deze speeldag. 14:30 (12:15/30 is er later bijgekomen ivm de tv gelden)

PSN: Curvaa_

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:09
Napo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:03:
[...]

Volgens mij wordt er op zondag veelal in de ochtend gespeeld, op deze zaterdag meer 's middags.

Zondag 20:00 wordt overigens al afgeblazen en gaat nu alleen 'incidenteel' gebruikt worden.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:55
dutchgio schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:41:
[...]

Volgens mij wordt er op zondag veelal in de ochtend gespeeld, op deze zaterdag meer 's middags.

Zondag 20:00 wordt overigens al afgeblazen en gaat nu alleen 'incidenteel' gebruikt worden.
Dat zal bij jou in de buurt vast wel zijn, maar ik speelde vaak op z'n minst de helft van de wedstrijden in de middag de afgelopen jaren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:20
gws24 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:57:
[...]
Volgens mij ligt het gewoon vooral aan dit:

[...]
Oftewel ze kunnen gewoon niet met geld omgaan. Teveel uitgeven, teveel weggeven en iedereen die gouden bergen belooft geloven.
Niet met geld omgaan is één, maar voetballers met een plan zijn zeldzaam. Ik luister wel eens die podcast van Laurens ten Dam en daar zitten regelmatig bekende Nederlandse (oud-wielrenners) maar als je hoort hoe welbespraakt die zijn en hoe ze dingen kunnen uitleggen dan zet je toch wel echt vraagtekens bij de ‘gemiddelde’ voetballer die je hoort praten tijdens of na hun carrière.

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 25-01 13:17

Baseman77

We move

dutchgio schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:41:
Dit is vaak afhankelijk van de provincie en van het niveau.
In Noord-Brabant spelen de 1e teams bijna allemaal op zondagmiddag 14.30u, de lagere senioren in de ochtend/begin middag. De meeste teams spelen dus rondom de ochtend, maar de beste teams in de middag zogezegd.

• repeP
Het is niet best wat Nederland tegen Kameroen op het veld laat zien bij het vrouwen WK.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:55
repeP schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:39:
Het is niet best wat Nederland tegen Kameroen op het veld laat zien bij het vrouwen WK.
Daarom is het ook vrouwen voetbal :+ Maar volgens mij is daar een eigen topic voor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• repeP
Terranova schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Daarom is het ook vrouwen voetbal :+ Maar volgens mij is daar een eigen topic voor
Is dat zo? Ga ik maar eens zoeken.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:19

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

repeP schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:46:
[...]

Is dat zo? Ga ik maar eens zoeken.
Zie topicwarning ;)

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• repeP

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:57
Volgens geruchten in de Spaanse pers wil Man City de terugkoop clausule van 12m in het het contract van Angelino gaan lichten, nadat al eerder Napoli, Borussia, Barcelona, Arsenal, PSG en Ajax(?!) geintresseerd in hem waren. Blijkbaar had PSG ook al eens een bod van 25m uitgebracht of willen ze dat uitbrengen, is niet helemaal duidelijk in de vertaling van een online vertaler.
Als het waar is zou het best kut zijn voor het Nederlandse voetbal aangezien PSV dit niet zo 1,2,3 zou kunnen oplossen en ook alweer snel aan de slag moet voor de CL, voor de punten zou het goed zijn als ze door gingen maar wordt dan wel lastiger zo.

Is er 1 van de PSV'ers hier die een beetje een idee heeft of het kan kloppen dat er zo'n buy back clause is?

Pompi wijzigde deze reactie 17-06-2019 12:03 (5%)

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:52
Pompi schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:59:
Volgens geruchten in de Spaanse pers wil Man City de terugkoop clausule van 12m in het het contract van Angelino gaan lichten, nadat al eerder Napoli, Borussia, Barcelona, Arsenal, PSG en Ajax(?!) geintresseerd in hem waren. Blijkbaar had PSG ook al eens een bod van 25m uitgebracht of willen ze dat uitbrengen, is niet helemaal duidelijk in de vertaling van een online vertaler.
Als het waar is zou het best kut zijn voor het Nederlandse voetbal aangezien PSV dit niet zo 1,2,3 zou kunnen oplossen en ook alweer snel aan de slag moet voor de CL, voor de punten zou het goed zijn als ze door gingen maar wordt dan wel lastiger zo.

Is er 1 van de PSV'ers hier die een beetje een idee heeft of het kan kloppen dat er zo'n buy back clause is?
Ik heb geen flauw idee, maar 12m lijkt me wel erg goedkoop eigenlijk. Al zouden ze hem zelf niet gebruiken, dan lijkt het me niet heel moeilijk om die clausule te gebruiken en hem met winst door te verkopen.

Verder zag ik ook dat de kans groot is dat Lozano naar Napoli gaat. Dat zou toch ook wel een tegenvaller zijn met het oog op de Europese wedstrijden die gaan komen denk ik (hoewel hij de 2e helft van vorig jaar niet geweldig was natuurlijk, maar ik verwacht dat hij zich wat makkelijker zou kunnen opladen voor de Europese wedstrijden).

• Pompi
Snowdog schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:09:
[...]

Ik heb geen flauw idee, maar 12m lijkt me wel erg goedkoop eigenlijk. Al zouden ze hem zelf niet gebruiken, dan lijkt het me niet heel moeilijk om die clausule te gebruiken en hem met winst door te verkopen.
Hij heeft op zich PSV ook maar 6m gekost dus kan zijn dat ze hem voor zo weinig konden kopen door de clausule. En ja voor Man City een 6m investering doen om hem terug te kopen en dan voor 25m te verkopen is inderdaad financieel erg slim.

EDIT: lol leest VI hier mee? Want een uur nadat ik linkje postte hebben zij nu ook opeens artikeltje er over
https://www.vi.nl/nieuws/...lino-na-sterk-psv-seizoen

Pompi wijzigde deze reactie 17-06-2019 13:10 (15%)

• PSV-EHV
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 25-01 23:44
Ik weet dat PSV destijds bij Jeffrey Bruma ook al zo'n buy-back clause had met Chelsea. Bruma kwam destijds voor ong. 5 miljoen, redelijk vergelijkbare situatie met Angelino nu. Jammer dat Angelino voor een appel en een ei weg dreigt te gaan om vervolgens als handelswaar weer doorgegeven te worden (geloof er niks van dat Man City hem wil hebben voor het eerste). Helaas heeft PSV deze deal met het volle verstand gemaakt, dus pech gehad dan maar.

Samsung Galaxy S10+ | Google Home Mini | PS4 | Surface GO | FIFA | FM

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:10
repeP schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:03:
[...]

Stel de Ligt gaat echt naar PSG, wordt hij in zekere zin collega van cult speler pure sang Melvin Platje, omdat de jeugdopleidingen van PSG en Bali United FC een gezamenlijke voetbalacademie hebben 🤣
Niet meer, cultheld Platje heeft getekend bij Eindhoven :+ :D

K to the KillaZ

• Deadsy
PSV-EHV schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:31:
Ik weet dat PSV destijds bij Jeffrey Bruma ook al zo'n buy-back clause had met Chelsea. Bruma kwam destijds voor ong. 5 miljoen, redelijk vergelijkbare situatie met Angelino nu. Jammer dat Angelino voor een appel en een ei weg dreigt te gaan om vervolgens als handelswaar weer doorgegeven te worden (geloof er niks van dat Man City hem wil hebben voor het eerste). Helaas heeft PSV deze deal met het volle verstand gemaakt, dus pech gehad dan maar.
vraag me af wat het had gekost om deze clausule niet te hebben

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 18:36
Deadsy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:28:
[...]

vraag me af wat het had gekost om deze clausule niet te hebben
Meer dan PSV wilde betalen dus ze mogen blij zijn met de prestaties en de verkoopwinst die ze nu pakken. De volle mep hadden ze niet betaald en dan hadden ze alles misgelopen.

alles kan off-topic

• Deadsy
Ankona schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:28:
[...]

Meer dan PSV wilde betalen
ja duh, dat lijkt me logisch. Maar dan nog vraag ik me af hoeveel.

• Vos

Vos

AFCA

En een andere bron meld 6 ipv 12 miljoen

https://www.voetbalprimeu...maar-6-miljoen-euro-.html

Vast erg betrouwbaar allemaal ;)

• Deadsy
Vos schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:31:
En een andere bron meld 6 ipv 12 miljoen

https://www.voetbalprimeu...maar-6-miljoen-euro-.html

Vast erg betrouwbaar allemaal ;)
Dat bedrag zou vrij onlogisch zijn dus klopt niet.
Want PSV heeft in de 5mln betaald.
Als er een clausule zou zijn van 6mln dan hebben ze toch wel zeer slechte zaken gedaan en had je hem net zo goed kunnen huren.

Dat had die krant ook kunnen uitvogelen. Mja je moet de krant/site vullen

Deadsy wijzigde deze reactie 17-06-2019 19:13 (6%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:10:
[...]

*O* Precies mijn gedachte!
Weer een 'net niet' speler weg bij Ajax.

Nu Labyad nog...
Eerlijk is eerlijk, Sinkgraven mag dan wel net niet zijn maar is bij Ajax vele malen beter uit de verf gekomen dan Labyad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:19

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Sinkgraven gaat definitief naar Bayer Leverkussen. Ik ben benieuwd hoe hij daar gaat presteren en waar Bosz hem gaat neerzetten (verwacht linksback of linker middenvelder).

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• repeP
KillaZ schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:14:
[...]

Niet meer, cultheld Platje heeft getekend bij Eindhoven :+ :D
Had hij genoeg van het voetbal in Indonesië? Heerlijke speler, niet alleen op het veld maar tevens daar buiten. Heeft een beetje dezelfde nuchtere kijk op het voetbalwereldje als Kramer dat heeft, beiden sterk relativerend.

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:42
Outerspace schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 01:23:
Sinkgraven gaat definitief naar Bayer Leverkussen. Ik ben benieuwd hoe hij daar gaat presteren en waar Bosz hem gaat neerzetten (verwacht linksback of linker middenvelder).
Onder Bosz heeft hij zijn beste periode gehad als linksback. Tevens was dat direct ook zijn beste jaar bij Ajax. Vond het toen best een heel aardige speler hoor. Beetje een tenger ventje, maar toch kan hij aardig fel op de bal spelen. Technisch dik in orde. De vraag is vooral hoe het mentaal afgaat na zoveel blessures en hoe zijn fysieke ontwikkeling zal gaan daar.

Ik had het niet erg gevonden als hij nog was gebleven, maar ik begrijp zijn keuze en dat Ajax meewerkt is ook niet onlogisch.

• Martinusz
Affelay weer terug bij PSV voor 1 jaar, als hij zijn vorm terug kan vinden lijkt mij dat geen slechte voor op het middenveld :)

• Napo

Napo

Martinusz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:17:
Affelay weer terug bij PSV voor 1 jaar, als hij zijn vorm terug kan vinden lijkt mij dat geen slechte voor op het middenveld :)
Ik las het inderdaad. Op basis van wedstrijdritme en blessures is ontzettend weinig van het niveau van hem te zeggen. Een gok die goed kan uitpakken of een gok die niets bijdraagt. Al met al niet verkeerd lijkt mij, hoop wel dat hij goed in de groep komt te liggen en de nodige ervaring brengt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:24:
[...]

Ik las het inderdaad. Op basis van wedstrijdritme en blessures is ontzettend weinig van het niveau van hem te zeggen. Een gok die goed kan uitpakken of een gok die niets bijdraagt. Al met al niet verkeerd lijkt mij, hoop wel dat hij goed in de groep komt te liggen en de nodige ervaring brengt.
HIj heeft volgens mij sinds Barca echt nauwelijks meer gespeeld? Veel blessures en eigenlijk ook nooit meer in beeld geweest. Wel zonde, want het was echt een goede voetballer in zijn PSV en Barca tijd.

Anders nieuws:
’Platini gearresteerd wegens corruptie rond toewijzing WK’
Goh verrassend :O

Acties:
  • +8Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:05
‘Platini gearresteerd vanwege mogelijke corruptie bij toewijzing WK 2022'

Goh, wat verrassend.

Nu Blatter nog... dan Infantino. Kan er misschien eindelijk een begin worden gemaakt met het uitruimen van die mafiose instelling.

Edit: zelfde gedachte als @Martinusz dus :)

alexbl69 wijzigde deze reactie 18-06-2019 10:33 (28%)

iRacing Profiel

• Napo

Napo

Martinusz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:31:
[...]

HIj heeft volgens mij sinds Barca echt nauwelijks meer gespeeld? Veel blessures en eigenlijk ook nooit meer in beeld geweest. Wel zonde, want het was echt een goede voetballer in zijn PSV en Barca tijd.
Hetgeen ik van Afellay herinner is wel dat het iets te veel met de bal liep. Hopelijk is dat er bij Barcelona en Stoke uit gegaan en kan hij nu wel het spel beter verdelen.

Ijdele hoop voor het eind van het seizoen alvast? :+

• Typhone
Dat is in elk geval positief. Die heeft er na PSV niet zoveel meer van gebakken in zijn carrière. Leuk voor wedstrijdjes thuis tegen laagvliegers maar ik verwacht er 0,0 meer van op hoog niveau.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
alexbl69 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:31:
‘Platini gearresteerd vanwege mogelijke corruptie bij toewijzing WK 2022'

Goh, wat verrassend.

Nu Blatter nog... dan Infantino. Kan er misschien eindelijk een begin worden gemaakt met het uitruimen van die mafiose instelling.
Het Fifa/UEFA kader wat daaronder zit is niet anders dan wat er nu zit. Mocht Infantino vervangen worden, dan komt daar gewoon een Blatter 3.0 voor terug net als Infantino een 2.0 is.

Het is allemaal door en door verrot. Bij de UEFA is Michael van Praag overigens net zo fout als de rest. Allemaal hetzelfde type mens, wat vervangen word door een kloon.

En vergeet ook niet: Qatar heeft gewoon 2022 gekocht, zoveel is wel duidelijk. Maar, ze mogen het houden. Dus waarom zou land x niet hetzelfde doen voor 2030.

• alexbl69
PWM schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:10:
[...]
En vergeet ook niet: Qatar heeft gewoon 2022 gekocht, zoveel is wel duidelijk. Maar, ze mogen het houden. Dus waarom zou land x niet hetzelfde doen voor 2030.
Betwijfel of ze het mogen houden. Als het niet langer te ontkennen is dat Qatar het WK gekocht heeft (iets dat 'iedereen' al weet) lijkt het me waarschijnlijk dat dit consequenties gaat hebben.

Let wel; er is een enorme aversie van de machtige clubteams tegen het feit dat door dit de WK hun competities 2 maanden stil dreigen te komen liggen. Die gaan zeker lobbyen om dat ongedaan te maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
alexbl69 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:19:
[...]

Betwijfel of ze het mogen houden. Als het niet langer te ontkennen is dat Qatar het WK gekocht heeft (iets dat 'iedereen' al weet) lijkt het me waarschijnlijk dat dit consequenties gaat hebben.

Let wel; er is een enorme aversie van de machtige clubteams tegen het feit dat door dit de WK hun competities 2 maanden stil dreigen te komen liggen. Die gaan zeker lobbyen om dat ongedaan te maken.
Dat zijn dezelfde machtige clubteams die niet vies zijn van wat smeergeld in de vorm van enkele miljoenen oliedollars verstopt onder een slagroomtaart. Moet je kijken hoe snel dat 'probleem' geen probleem meer is.

• Curva
PWM schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Het Fifa/UEFA kader wat daaronder zit is niet anders dan wat er nu zit. Mocht Infantino vervangen worden, dan komt daar gewoon een Blatter 3.0 voor terug net als Infantino een 2.0 is.

Het is allemaal door en door verrot. Bij de UEFA is Michael van Praag overigens net zo fout als de rest. Allemaal hetzelfde type mens, wat vervangen word door een kloon.

Helemaal mee eens. Als die prediken anders te zijn, had het WK in Qatar al lang ergens anders plaats gevonden.
alexbl69 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:19:
[...]

De kans is groot dat het onderzoek erg lang duurt. De UEFA/FIFA zal niet graag meewerken en tja, dan is het ineens alweer 2023 en is heeft het WK al plaatsgevonden. 8)7

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Los daarvan: Welk land gaat in januari 2020 aangeven een WK 2022 te kunnen organiseren?

Ik zie de US als mogelijkheid, maar dat is het wel. De UK was een optie geweest als ze niet met een Brexit bezig waren, denk niet dat het land nu op een WK zit te wachten (qua kosten).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
In Rusland had ook niemand trek.

De centen bepalen het gewoon, wie lastig dreigt te worden krijgt wat toegeschoven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
Overal mislukt, zegt mij genoeg
PWM schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:52:
Los daarvan: Welk land gaat in januari 2020 aangeven een WK 2022 te kunnen organiseren?

Ik zie de US als mogelijkheid, maar dat is het wel. De UK was een optie geweest als ze niet met een Brexit bezig waren, denk niet dat het land nu op een WK zit te wachten (qua kosten).
Alleen in Europa al Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italie. Genoeg landen met veel grote stadions en de benodigde infrastructuur.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
toolkist schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:26:
[...]

Alleen in Europa al Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italie. Genoeg landen met veel grote stadions en de benodigde infrastructuur.
En de 1 miljard kosten ?

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:47
PWM schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:32:
[...]

En de 1 miljard kosten ?
Ik denk dat een hoop van die landen, helemaal een Duitsland dat een tik over z'n vingers heeft gekregen dat z'n begrotingsoverschot te hoog wordt, dat bedrag niet de grootste uitdaging zullen vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:49
Een soort Clasie. Een speler die het in het verleden erg goed gedaan heeft, maar al enkele jaren niets meer presteert door gebrek aan speeltijd en blessures.

Grote kans dat het niets gaat worden

Acties:
  • +1Henk 'm!
[...]

En de 1 miljard kosten ?
Een miljard kosten als de stadions er al staan? Lijkt me sterk.
Los daarvan, als de FIFA op zo'n korte termijn ineens een andere locatie nodig heeft hebben ze daar echt wel geld voor over, want geen WK kost ze nog heel veel meer.

toolkist wijzigde deze reactie 18-06-2019 13:18 (28%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
Een Duitsland of Frankrijk halen zo de draaiboeken uit de kast. Infra en stadions zijn er al.

Kosten zijn alleen nodig voor de show.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Curva
[...]

En de 1 miljard kosten ?
De dure horloges worden teruggevraagd/genomen. Dus die kunnen herverdeeld worden :+

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:02

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Napo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:24:
[...]

8)7
Grapje zeker?
Hij is al 33 man.
* MrMonkE is nu nog zekerder van zijn voorspelling dat Ajax wederom kampioen wordt.

In de zin: vos/haren/streken

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• Deadsy
Lees op andere plekken dat Afellay perfect is in de jonge spelers te mentoren.

Heb niet echt het idee dat hij daar het type voor is.
Het middenveld begint met hem erbij ook vol te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:49
MrMonkE schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:27:
[...]

8)7
Grapje zeker?
Hij is al 33 man.
* MrMonkE is nu nog zekerder van zijn voorspelling dat Ajax wederom kampioen wordt.

In de zin: vos/haren/streken
PSV is tnt nog niet echt lekker bezig. Maar de grote exodus moet ook bij Ajax nog van de grond komen. Ik ga pas serieuze voorspellingen durven maken zodra de transfermarkt dicht is.

• alexbl69
[...]

En de 1 miljard kosten ?
Groot deel daarvan zijn normaal de smeergelden voor de bestuurders. dus die uitgaven kun je al schrappen :).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Snap oprecht niet wat PSV met Afellay zou moeten. Beetje hetzelfde toen opeens werd gesuggereerd om Gomes terug te halen. waren 10 jaar geleden goede spelers, maar wat zou je nu met ze moeten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Curva
Ik denk dat het een geval Siem de Jong wordt zoals bij Ajax afgelopen jaar. Die was in zijn eerste periode bepalend voor Ajax. In het buitenland geplaagd door blessures en niet super veel gespeeld. Maar bij zijn terugkomst geen schim meer van wat hij was (helaas..).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:44
Maarten_E schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:02:
Snap oprecht niet wat PSV met Afellay zou moeten. Beetje hetzelfde toen opeens werd gesuggereerd om Gomes terug te halen. waren 10 jaar geleden goede spelers, maar wat zou je nu met ze moeten?
Ze hebben net de nieuwe visie gepresenteerd dat ze in 2023 bij de beste 32 clubs van Europa willen horen. Hoe ze dat gaan doen is mij niet helemaal duidelijk, mijn idee is niet dat er dusdanig veel geld is om echt te investeren en behouden. Misschien heeft het daarmee te maken dat Afellay dan interessant is.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
Kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen.
Schwaab is gratis weg, Angelino gaat voor weinig weg, Pereiro proberen ze te verkopen maar daar ga je niet veel voor vangen.

Uiteindelijk heb je een nieuwe linksback en centrum verdediger nodig zonder dat er met het vertrek van die 2 veel geld is binnen gekomen.
Dus ze gaan een plek op het middenveld gratis invullen met Afellay.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Deadsy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:33:
Kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen.
Schwaab is gratis weg, Angelino gaat voor weinig weg, Pereiro proberen ze te verkopen maar daar ga je niet veel voor vangen.

Uiteindelijk heb je een nieuwe linksback en centrum verdediger nodig zonder dat er met het vertrek van die 2 veel geld is binnen gekomen.
Dus ze gaan een plek op het middenveld gratis invullen met Afellay.
Alleen al 50 miljoen voor Lozano en 20 :o voor Pereiro dus dat gaat ook wel loslopen. Geen Frenkie/De Ligt prijzen maar toch ook niet weinig dunkt me.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:58

Player1S

Formerly known as L1nt

Typhone schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:36:
[...]

Dat zijn dezelfde machtige clubteams die niet vies zijn van wat smeergeld in de vorm van enkele miljoenen oliedollars verstopt onder een slagroomtaart. Moet je kijken hoe snel dat 'probleem' geen probleem meer is.
Als kijker kunnen we de boel totaal boycotten.
Reken maar dat er gigantische paniek ontstaat als de kijkcijfers nagenoeg 0 zijn en idem de vrije verkoop op 0 staat.

Het is natuurlijk een utopie dat dit ooit gaat gebeuren maar dit is de enige manier om ze te pakken.

Player1S: Mixer

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Deadsy
Tomba schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:59:
[...]

Alleen al 50 miljoen voor Lozano en 20 :o voor Pereiro dus dat gaat ook wel loslopen. Geen Frenkie/De Ligt prijzen maar toch ook niet weinig dunkt me.
Eerst afwachten wat voor percentage ze aan Lozano's oude club mogen afdragen.
En 20 voor Pereiro is wel zeer optimistisch. Vraag me af welke club zo dom is.

Uiteindelijk moet je met dat geld toch een linksback, centrum verdediger, extra aanvaller, misschien nog een extra centrum verdediger halen

• Tomba

Tomba

Deadsy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Eerst afwachten wat voor percentage ze aan Lozano's oude club mogen afdragen.
En 20 voor Pereiro is wel zeer optimistisch. Vraag me af welke club zo dom is.

Uiteindelijk moet je met dat geld toch een linksback, centrum verdediger, extra aanvaller, misschien nog een extra centrum verdediger halen
Zowel AC Milan als Watford schijnen geïnteresseerd te zijn in Gaston. Dan nog 7 miljoen van Angeliño erbij en je hebt een miljoen of 60-65 om 1LB, 2 CV's, 1 AMF en,2 buitenspelers te halen. Ik zou denken dat dat te doen zou moeten zijn. Mocht bv Bergwijn nog gaan kun je nog 30-35 miljoen aan die 'oorlogskas' toevoegen natuurlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17:07
Tomba schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:26:
[...]

Zowel AC Milan als Watford schijnen geïnteresseerd te zijn in Gaston. Dan nog 7 miljoen van Angeliño erbij en je hebt een miljoen of 60-65 om 1LB, 2 CV's, 1 AMF en,2 buitenspelers te halen. Ik zou denken dat dat te doen zou moeten zijn. Mocht bv Bergwijn nog gaan kun je nog 30-35 miljoen aan die 'oorlogskas' toevoegen natuurlijk.
Met de huidige prijzen haal je voor 60 miljoen niet echt top terug, er gaat als dit door gaat een groter gat ontstaan tussen PSV en Ajax. Ajax verkoopt 1 speler en dat is 80 miljoen, PSV raakt er dan minimaal 4 a 5 spelers voor kwijt.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deadsy
Tomba schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:26:
[...]

Vind het nogal weinig geld voor wat je moet terug halen.
Angelino was een koopje, wil je dat niveau terug halen dan zit je al snel richting de 20mln. Goede centrum verdediger waarmee je centrum sterker word idem.
Dan heb je 2 spelers gehaald van de 5 en is al meer dan de helft van je geld weg.

Komt nog bij dat de klok loopt. Je wilt je elftal zodra de voorbereiding begint eigenlijk al rond hebben vanwege de voorrondes CL.
En des te langer het duurt voor je geld kunt gaan uitgeven des te groter is de kans dat de koopjes weg zijn en de nummers 1 en 2 op je schaduw lijst.

Dat is het voordeel dat Ajax heeft, er is geld dus die kunnen spelers halen voordat de basis spelers vertrekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
Spelers van 15 a 20 miljoen hoeven niet slechter te presteren. Wat er nu betaald wordt voor goede spelers bij wie het even een jaartje lekker loopt is gewoon van de zotte.

Wat voor PSV natuurlijk meer aan de hand is is dat ze hun halve team kwijtraken. Er staan straks allemaal andere spelers die toevallig de kleuren van de club dragen. Is dat PSV? (Ja, dat soort zaken vind ik belangrijk. Wil je met een club mee kunnen leven dan moet er een continuïteit zijn die verder gaat dan de kleurtjes op het thuis tenue. )

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tomba schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:59:
[...]

Voor Lozano mag dan toch meteen een (aanzienlijk?) deel doorgestort worden naar Mexico?
En 20m voor een niet onbetwiste basisspeler met een contract voor 1 jaar lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Voor die twee samen zul je genoeg geld vangen om prima vervangers te halen, maar niet zoveel als jij nu zegt.

• Tomba

Tomba

toolkist schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:15:
[...]

Voor Lozano mag dan toch meteen een (aanzienlijk?) deel doorgestort worden naar Mexico?
En 20m voor een niet onbetwiste basisspeler met een contract voor 1 jaar lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Voor die twee samen zul je genoeg geld vangen om prima vervangers te halen, maar niet zoveel als jij nu zegt.
We gaan het zien :) Ik heb het bedrag ook maar van de als goed ingevoerd bekend staande Gianluca Dimarzio
Google Translate:
Milan ontmoette de agent van Gaston Pereiro op het hoofdkantoor

Na de officiële rol van Boban wordt in Milaan alleen de aankondiging van Giampaolo als nieuwe coach verwacht. De transfermarkt houdt echter niet op. En op dezelfde dag ontmoetten de executives van Rossoneri Paco Casal, agent van Gaston Pereiro , Uruguayaanse trequartista van PSV Eindhoven, op het hoofdkantoor. De speler houdt van de Lombards en heeft een waarde van ongeveer 20 miljoen euro.

In het seizoen maakte de '95 middenvelder 36 wedstrijden, 11 doelpunten en 8 assisteert. Na het sluiten van de Krunic-deal evalueert de Rossoneri-club Gaston Pereiro als een mogelijke versterking.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
Ankona schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:42:
Spelers van 15 a 20 miljoen hoeven niet slechter te presteren. Wat er nu betaald wordt voor goede spelers bij wie het even een jaartje lekker loopt is gewoon van de zotte.
Dat hoeft niet inderdaad maar Ajax werd door zo'n beetje iedereen voor gek verklaard dat ze afgelopen seizoen Tadic en Blind kochten.

Achteraf is het makkelijk praten maar de zinsnede 'hoeven niet slechter te presteren' komt pas om de hoek kijken wanneer er daadwerkelijk zo'n investering is gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Wie had dat gedacht?
Voormalig UEFA-voorzitter Platini aangehouden in corruptieonderzoek naar toewijzing WK voetbal

Voormalig UEFA-voorzitter en oud-topvoetballer Michel Platini is voor verhoor aangehouden door de anti-corruptie-eenheid van de Franse politie. Platini wordt verhoord in het kader van een onderzoek naar mogelijke corruptie bij de toewijzing van het WK voetbal van 2022 aan Qatar. Ook de rechterhand van oud-president Nicolas Sarkozy wordt in het onderzoek verhoord.
Voetbal is corruptie.

Ik parafraseer De Generaal maar even.
Zweem van corruptie

Om de toewijzing van het WK aan het steenrijke oliestaatje hing vanaf het begin een zweem van corruptie en schimmigheden. Het land staat 55ste op de wereldranglijst, heeft geen noemenswaardige voetbalhistorie, maar wel een klimaat dat het spelen van wedstrijden in open stadions in de zomer nagenoeg onmogelijk maakt. Volgens NGO’s maakt het land zich bovendien schuldig aan mensenrechtenschendingen. Bij de bouw van de WK-stadions zijn vele honderden gastarbeiders uit landen als India en Nepal overleden.

Van het uitvoerend comité van 24 FIFA-bestuurders die het WK destijds aan Qatar toewezen zijn ondertussen 16 personen geroyeerd, geschorst of in afwachting van de uitspraak in een juridisch onderzoek. Enkele maanden na de toewijzing van het WK werd de Qatarese voetbalbestuurder Mohammed Bin Hammam, de grote voortrekker van het Qatarese bid, voor het leven geschorst. Hij zou de ethische normen van de FIFA hebben overtreden.
Ah, even wat posts gemist zie ik... :P

Ramzzz wijzigde deze reactie 18-06-2019 19:14 (46%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Napo

Napo

MrMonkE schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:27:
[...]

8)7
Grapje zeker?
Hij is al 33 man.
Een speler van 33 is opeens compleet op? Ik ga er bij Afellay vanuit dat hij in het veld niet veel bijdraagt en dus altijd mee zou moeten vallen.

Als hij dan naast het veld of met de training de jongere spelers zou kunnen helpen (hopelijk heeft hij dat geleerd bij zijn mindere periodes bij onder andere Stoke) dan kan hij wel zijn waarde hebben. Zeker als hij al een geruime periode meetraint.

Mag hopen dat hij geen topsalaris heeft aangezien daar nul onderbouwing voor mogelijk is.

• Deadsy
De voorbereiding van PSV is begonnen.
Vind dat de Jong nu toch wel hard moet zijn en bij de clubs die interesse hebben in de basis spelers een deadline moet aangeven en dat na die deadline de prijs flink omhoog gaat of men gewoon gaat weigeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KoningL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:57
Deadsy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:46:
De voorbereiding van PSV is begonnen.
Vind dat de Jong nu toch wel hard moet zijn en bij de clubs die interesse hebben in de basis spelers een deadline moet aangeven en dat na die deadline de prijs flink omhoog gaat of men gewoon gaat weigeren.
Dat kan je zeggen, maar als een speler weg wilt na zo'n zelf gestelde deadline, dan gaat ie gewoon weg. Je wilt nl. ook niet met een ontevreden speler blijven zitten

De deadline is 1 september, Helaas, en tot die tijd zal het onrustig blijven.

• Deadsy
KoningL schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:02:
[...]

Dat kan je zeggen, maar als een speler weg wilt na zo'n zelf gestelde deadline, dan gaat ie gewoon weg. Je wilt nl. ook niet met een ontevreden speler blijven zitten

De deadline is 1 september, Helaas, en tot die tijd zal het onrustig blijven.
Je hoeft het niet uit te voeren dan, maar zou het wel alvast zeggen.
Want anders zit je straks in de situatie dat 3 basis spelers weg gaan de week voordat je een belangrijke kwalificatie wedstrijd hebt.
Ontevreden speler hebben of niet naar de groepsfase CL.

De TD moet druk op de clubs zetten.
Je moet je niet in de situatie laten duwen dat het seizoen voor jouw al begonnen is en je plots basis spelers verliest en dan nog vervangers moet halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
Typhone schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:41:
[...]

Dat hoeft niet inderdaad maar Ajax werd door zo'n beetje iedereen voor gek verklaard dat ze afgelopen seizoen Tadic en Blind kochten.

Achteraf is het makkelijk praten maar de zinsnede 'hoeven niet slechter te presteren' komt pas om de hoek kijken wanneer er daadwerkelijk zo'n investering is gedaan.
Er zijn genoeg echt goede spelers voor 15 a 20 miljoen op te pikken. Of misschien nog wel beter, jonge echt goede spelers met doorgroei potentie voor 10.
Op het veld doen die echt niet zoveel onder voor de gehypte toppers van 60 miljoen of meer.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ankona schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:59:
[...]

Er zijn genoeg echt goede spelers voor 15 a 20 miljoen op te pikken. Of misschien nog wel beter, jonge echt goede spelers met doorgroei potentie voor 10.
Op het veld doen die echt niet zoveel onder voor de gehypte toppers van 60 miljoen of meer.
Probleem is dat PSV geen risico kan lopen mbt een speler van 15-20m, dat moet een voltreffer zijn.
Tot nu toe hebben ze dat prima gedaan mbt bijvoorbeeld Lozano, maar wat als de volgende aankoop niet slaagt? Eerst 5-10m afschrijven op Romero en dan nog een keer op een aankoop gaat wel serieus pijn doen.

• XeNeRgY
Daar loopt PSV wel een risico inderdaad. Als je het negatief bekijkt kun je stellen dat het aankopen van duurdere, buitenlandse spelers niet succesvol is gebleken de laatste 2 jaren. Romero, Pereiro en Guti zijn nog geen succes en Lozano heeft een goed eerste half jaar gespeeld met daaropvolgend een matig tweede half jaar. Kleine kans, maar stel dat het uitpakt net als met Dolberg dan heb je wel een probleem en veel geld verspeeld.

Je moet dus echt heel erg goed scouten wil je de spelers er uit pikken die een garantie op rendement van je forse investering zijn. Of toch inzetten op spelers in competities rondom NL, die je vaker aan het werk kunt zien.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:51

loewie1984

music addict! pizza monster!!

De Ligt niet naar Barca schijnbaar want Juve, PSG en Bayern zouden meer over hebben voor de speler.

Even denken wat sportief de beste keuze is. Alle clubs zijn al jaren dominant in hun eigen competitie, maar Europees gezien is Barca toch de beste ploeg. Als het je überhaupt uitmaakt welke prijzen je straks aan je palmares toe kan voegen, dan kies je toch met je verstand en niet met je portemonee?

Besides, lekker optrekken met Frenkie in Barca, altijd goed weer, fijn samen de boel verkennen. partnerruil met de vriendin van Frenkie

...Ik had het wel geweten.

discogs

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
@XeNeRgY
Daarom zei ik al, 15-20 miljoen hoeft helemaal niet minder te zijn maar je moet ze wel durven en mogen kopen. Gaat dat mis dan ben je de gebeten hond, gaat het goed dan ben je opeens visionair. Ajax heeft dat - gelukkig - in positief opzicht gehad afgelopen jaar met Blind en Tadic. Beiden aankopen en salarissen hebben zich allang en breed terugverdiend met het afgelopen jaar. De verkoop van vooralsnog alleen Frenkie de Jong staat toe zo'n speler terug te halen maar daar is vooralsnog alleen Marin echt voor teruggehaald.

Grootste verschil tussen Ajax en PSV op dit moment is dat Ajax zich meer van dat soort spelers kan veroorloven. Grootste voordeel voor PSV op dit moment: ook bij Ajax is er geen enkele garantie dat zo'n speler renderen gaat. Ik herinner mij nog een miljoen of 17 voor Sulejmani maar ik kan ook een waslijst aan nitwits opnoemen die <7 miljoen hebben gekost die idem dito niks presteerden.

Het is wel enorm zuur dat 26 of 27 juli de competitie al gaat beginnen voor Ajax en PSV en dat de transfermarkt daarna nog meer dan een maand open is. Twee goede optredens van een willekeurige speler in de voorronde CL en je bent hem met wat pech kwijt aan een (sub)topper die een blessuregeval wil opvangen. Extreem irritant is dat toch :X. De competitie begint pas écht na 31 augustus maar dan zijn er al 3 of 4 speelrondes geweest in de Eredivisie, ofwel bijna 10% van de competitie is dan al gespeeld....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Is het soms

-tijd?

Ik zie vooral heel veel

Volgens mij is er helemaal niets interessant aan al die geruchten ... ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Pompi
Je zou denken dat Basel wel te doen zal zijn voor PSV en dan hebben ze in het slechtste geval al Europa League voor de punten. Hopelijk krijgen ze als ze doorgaan nog een tegenstander die niet al te lastig zou moeten zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
Pompi schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:41:
Je zou denken dat Basel wel te doen zal zijn voor PSV en dan hebben ze in het slechtste geval al Europa League voor de punten. Hopelijk krijgen ze als ze doorgaan nog een tegenstander die niet al te lastig zou moeten zijn.
Ik geef Basel meer kans daar ik psv een mentaal slap team vind met twee matige voorstoppers. Basel is zo'n team die de afgelopen jaren gas weet te geven. Ik moet het nog zien

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:53

Gynnad

* * *

Basel was een paar jaar geleden wel een goede ploeg, maar valt nu ook wel mee:
2015/2016 uitgeschakeld in de play-offs door Maccabi Tel Aviv
2016/2017 Rechtstreeks geplaatst voor de groepsfase maar laatste geworden
2017/2018 Rechtstreeks geplaatst voor de groepsfase, uitgeschakeld in 8e finale
2018/2019 Uitschakeld in 2Q door POAK

Echter is het ook de vraag waar PSV mee kan/gaat aantreden qua spelers in die wedstrijden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Deadsy
Gynnad schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:51:

Echter is het ook de vraag waar PSV mee kan/gaat aantreden qua spelers in die wedstrijden.
Basel is na de CL succes volledig leeg gekocht.
Maar PSV gaat nu al 2 basis spelers in de verdediging missen en de backups zijn een stuk minder.
Daarom vind ik ook dat ze het hard moeten spelen betreffende Lozano etc zodat ze snel versterkingen kunnen halen.

Je niet door Napoli enzo aan het lijntje laten houden.

• Vos

Vos

AFCA

Natuurlijk is PSV beter en de favoriet, maar we kennen allen de geschiedenis. Verder zal ook Basel de selectie nog niet op orde hebben?

Utrecht en AZ ook favoriet tegen hun (mogelijke) tegenstanders.

Basel werd dit seizoen 2e in de competitie met 20 punten achterstand (en 25 voor de nr 3, spannende competitie daar :X ) Terwijl ze die tm 2016/2017 8 keer op rij wonnen. Lijkt me dus een prima loting.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 23:04
Ajax heeft vorig seizoen eenzelfde traject moeten afleggen als PSV nu moet doen.

Iedereen lachte die club uit. En juist door die extra wedstrijden is Ajax gekomen waar het uitkwam. De smaakmaker van de CL en bijna waren we de echte koning geworden. ( Dit seizoen gaan we ook weer gewoon voor de CL/EL winst.)

PSV is ook nogal slordig in voorrondes. Osijek is hier nog steeds een trauma waar niet over gesproken mag worden in de stad. Ik verwacht dit seizoen, dat PSV wat scherper aan de start verschijnt. Van Bommel is daar wel het mannetje naar.

Ik hoop voor het Nederlandse voetbal dat een PSV niet vol voor de CL gaat, om de EL totaal te vergeten. In het geweld van de CL, zie ik PSV tekort komen, maar in de EL zouden ze best de winter kunnen overleven. En dan, dan is alles mogelijk. Ook voor PSV.

Zo, dit was mijn veer in de kont reactie voor onze Calimero's onder ons. FC Basel is te doen, dus sloop dat elftal. :)F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSV-EHV
mavaros schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:46:
Ajax heeft vorig seizoen eenzelfde traject moeten afleggen als PSV nu moet doen.

Iedereen lachte die club uit. En juist door die extra wedstrijden is Ajax gekomen waar het uitkwam. De smaakmaker van de CL en bijna waren we de echte koning geworden. ( Dit seizoen gaan we ook weer gewoon voor de CL/EL winst.)

PSV is ook nogal slordig in voorrondes. Osijek is hier nog steeds een trauma waar niet over gesproken mag worden in de stad. Ik verwacht dit seizoen, dat PSV wat scherper aan de start verschijnt. Van Bommel is daar wel het mannetje naar.

Ik hoop voor het Nederlandse voetbal dat een PSV niet vol voor de CL gaat, om de EL totaal te vergeten. In het geweld van de CL, zie ik PSV tekort komen, maar in de EL zouden ze best de winter kunnen overleven. En dan, dan is alles mogelijk. Ook voor PSV.

Zo, dit was mijn veer in de kont reactie voor onze Calimero's onder ons. FC Basel is te doen, dus sloop dat elftal. :)F
Ik denk dat elke Nederlandse club slordig is (geweest) in voorrondes de laatste 10 jaar. Ajax heeft vorig jaar de voorrondes uitstekend afgehandeld, maar de jaren ervoor waren ook voor Ajax bepaald niet best

Ik verwacht komende weken wel een stroomversnelling als het gaat om interesse in Lozano, Bergwijn etc, aangezien de kopende clubs willen voorkomen dat deze spelers in de CL voorronde uitkomen. Zou voor Napoli zonde zijn als ze Lozano niet eens kunnen inzetten in de CL namelijk.

PSV-EHV wijzigde deze reactie 19-06-2019 15:50 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pompi
PSV-EHV schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Ik denk dat elke Nederlandse club slordig is (geweest) in voorrondes de laatste 10 jaar. Ajax heeft vorig jaar de voorrondes uitstekend afgehandeld, maar de jaren ervoor waren ook voor Ajax bepaald niet best
Ook niet gek als er steeds spelers net voor de voorrondes weg worden gekocht, weet nog dat gedoe om Ajax - Nice en Davinson Sanchez erg want daar ging het meer over zijn mogelijke transfer dan die belangrijke wedstrijd. Dan heb je het jaar er na het geval Nouri, best veel van dit soort dingen rond de voorbereiding/voorrondes van Ajax en daarom hoop ik dat PSV wel zijn dingen op orde heeft en we niet nog een Trencin krijgen.

• XeNeRgY

Als ze in Basel dit rijtje voor PSV maken zijn ze eveneens niet onder de indruk ben ik bang eerlijk gezegd.

Het zijn toch wedstrijden op zich. Het deel waar je wel invloed op hebt is je selectie in de voorbereiding. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is om al te investeren als er nog niemand zeker vertrokken is.
mavaros schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:46:
Wat ik afgelopen seizoen matig vond bij PSV is de felheid en agressie, behalve tegen Ajax. Over het algemeen vond ik PSV ongeïnteresseerd en afwachtend voetballen. Dat van Bommel ze scherp kan krijgen betwijfel ik daarom. Los daarvan moet iedereen zichzelf kunnen motiveren, daar ben je prof voor.

Maar met PSV komt het wel goed denk ik. Het zou mooi zijn als een andere NL club eens wat verder komt dan de afgelopen jaren. Daar ligt naar mijn mening toch wel de oorzaak van het afglijden op de coëfficiënten lijst.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 19-06-2019 16:02 (33%)

• PSV-EHV
Pompi schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Ook niet gek als er steeds spelers net voor de voorrondes weg worden gekocht, weet nog dat gedoe om Ajax - Nice en Davinson Sanchez erg want daar ging het meer over zijn mogelijke transfer dan die belangrijke wedstrijd. Dan heb je het jaar er na het geval Nouri, best veel van dit soort dingen rond de voorbereiding/voorrondes van Ajax en daarom hoop ik dat PSV wel zijn dingen op orde heeft en we niet nog een Trencin krijgen.
Dit is ook precies waarom ik menig reactie hier niet begrijp. Elke Nederlandse club die voorrondes moet spelen worstelt met dit probleem, maar toch verwachten we wel dat we elke tegenstander maar oprollen. PSV moet potentieel aan gaan treden zonder Bergwijn, Lozano, Luuk de Jong, Schwaab, Angelino, etc. dus we kunnen weinig zeggen over de kansen van PSV. Elk jaar zien we AZ, Vitesse, Feyenoord, etc. ook struggelen om door de voorrondes te komen, met precies dezelfde oorzaak.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Bij de tegenstanders spelen zulke problemen natuurlijk helemaal niet O-) ...

• Martinusz
PSV-EHV schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Ik verwacht komende weken wel een stroomversnelling als het gaat om interesse in Lozano, Bergwijn etc, aangezien de kopende clubs willen voorkomen dat deze spelers in de CL voorronde uitkomen. Zou voor Napoli zonde zijn als ze Lozano niet eens kunnen inzetten in de CL namelijk.
Weet je zeker dat voorrondes al meetellen m.b.t. niet meer mogen spelen in CL voor andere club?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
apis29 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:07:
Bij de tegenstanders spelen zulke problemen natuurlijk helemaal niet O-) ...
En je kunt natuurlijk je tegenstander nu leeg gaan kopen :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
PSV-EHV schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:04:
[...]Dit is ook precies waarom ik menig reactie hier niet begrijp. Elke Nederlandse club die voorrondes moet spelen worstelt met dit probleem, maar toch verwachten we wel dat we elke tegenstander maar oprollen. PSV moet potentieel aan gaan treden zonder Bergwijn, Lozano, Luuk de Jong, Schwaab, Angelino, etc. dus we kunnen weinig zeggen over de kansen van PSV.
Als je in 2030 bij de beste 32 van Europa wil horen zul je deze voorrondes moeten winnen tegen zwakkere tegenstanders.
En met de bovenstaande spelers haalde de club ook slechts 2 punten uit 6 wedstrijden, vernieuwing hoeft dus ook zeker niet slecht uit te pakken.
Leuk dat je tot het laatste moment meedeed in de Eredivisie, maar de beker en CL waren beide kansloos.
Zonder Luuk de Jong vallen plan A, B en C van vorig seizoen ook weg.
A: alle ballen op De Jong.
B: 75% op De Jong, 25% op Lozano.
C: 50% op de Jong, 45% op Lozano en 5% improvisatie.
Leuk dat hij veel en makkelijk scoorde, maar dat maakte het spel ook erg voorspelbaar.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 23:04
[...]

Dit is ook precies waarom ik menig reactie hier niet begrijp. Elke Nederlandse club die voorrondes moet spelen worstelt met dit probleem, maar toch verwachten we wel dat we elke tegenstander maar oprollen. PSV moet potentieel aan gaan treden zonder Bergwijn, Lozano, Luuk de Jong, Schwaab, Angelino, etc. dus we kunnen weinig zeggen over de kansen van PSV. Elk jaar zien we AZ, Vitesse, Feyenoord, etc. ook struggelen om door de voorrondes te komen, met precies dezelfde oorzaak.
Dat snap ik helemaal, maar waar is dan de opvolger van een speler?

Waar is de jeugd, want PSV heeft een opleiding, zoals Feijenoord en Ajax of AZ ook hebben. De tijden van Romario en Ronaldo zijn al lang geleden. Tegenwoordig komen de beste buitenlanders voor nog geen 10 miljoen extra salaris naar een Nederlandse club. (Behalve Daley Blind) (Ok, dat is gewoon een Nederlander.)

Maar goed, PSV is de enige ploeg, samen met Ajax, die in Europa een potje zouden kunnen breken. Ook met een nog niet vaststaand elftal hoort een PSV gewoon zijn ding te doen. Doorzwoegen in de voorrondes en daarna zien we het wel.

PSV is geen comapatiënt, maar een nieuw Osijeksyndroom kunnen ze hier echt niet meer hebben. Dus Hup PSV.

edit: PSV had afgelopen seizoen de poulefase kunnen overleven. TH en Inter waren totaal niet in vorm. Als je dan al 6 wedstrijden hebt kunnen oefenen en finetunen, zou het echt zomaar kunnen dat PSV ver kon komen in Europa. Dan ga ik er wel vanuit, dat PSV een acceptabel elftal op de been krijgt. En dat lukt ze vaak wel.

mavaros wijzigde deze reactie 19-06-2019 16:41 (1%)
Reden: Blind wegzetten als buitenlander. Dat ie hij natuurlijk niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pompi
[...]

Misschien is verwachten te zwaar maar het is toch wel logisch dat mensen hopen dat ze door komen? Al is het maar zodat ze zeker zijn van de EL en niet alsnog daar een play-off ronde voor moeten spelen en mogelijk nog eens afgaan zoals Ajax had in het jaar van Nouri/Keizer, want dat kan Nederland voor de punten echt niet hebben. In Nederland ben ik voor Ajax maar bij de Europese clubcompetities hoop ik gewoon dat Nederlandse clubs zo ver mogelijk komen aangezien het behalve voor de punten ook gewoon goed is voor het aanzien van de Eredivisie die er niet echt goed voor staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17:07
[...]

Vorig jaar hebben ze bij Ajax de knop omgezet, al in de winterstop 2018 begonnen met versterkingen. Zodat ze niet bij het begin van het nieuwe seizoen, die nu vaker voor Nederlandse ploegen al in juli beginnen, tegen een achterstand of een leegloop aanlopen. Als PSV zich in 2030 wil meten met de top van Europa moeten ze ook de knop om gaan zetten. Ervoor zorgen dat er al een elftal staat voordat de voorrondes beginnen, en afspraken maken met de jongens die een vertrekwens hebben. Zoals nu ook bij Ajax gebeurd, Tagliafico en Onana bijvoorbeeld, zij hebben zich nog een seizoen verbonden aan Ajax, en daarna werkt Ajax mee met ze. Zelfde plan ligt er voor Neres, of dit haalbaar is geen idee.

Dat er in het verleden ook misstappen werden begaan is zeker zo, maar met de stappen die nu worden gezet is de kans op een misstap kleiner, want de rust is groter.
mavaros schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:39:
[...]

edit: PSV had afgelopen seizoen de poulefase kunnen overleven. TH en Inter waren totaal niet in vorm. Als je dan al 6 wedstrijden hebt kunnen oefenen en finetunen, zou het echt zomaar kunnen dat PSV ver kon komen in Europa. Dan ga ik er wel vanuit, dat PSV een acceptabel elftal op de been krijgt. En dat lukt ze vaak wel.
Tottenham niet in vorm? Knap dat ze dan nog de finale halen haha, nee die groep waar PSV in zat was heel erg moeilijk.

Qu3st wijzigde deze reactie 19-06-2019 16:57 (17%)

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:51:Tottenham niet in vorm? Knap dat ze dan nog de finale halen haha, nee die groep waar PSV in zat was heel erg moeilijk.
In de groepsfase was het anders niet bepaald geweldig, daarna werden ze pas beter.

• PSV-EHV
mavaros schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:39:
[...]

Dat snap ik helemaal, maar waar is dan de opvolger van een speler?

Waar is de jeugd, want PSV heeft een opleiding, zoals Feijenoord en Ajax of AZ ook hebben. De tijden van Romario en Ronaldo zijn al lang geleden. Tegenwoordig komen de beste buitenlanders voor nog geen 10 miljoen extra salaris naar een Nederlandse club. (Behalve Daley Blind) (Ok, dat is gewoon een Nederlander.)

Maar goed, PSV is de enige ploeg, samen met Ajax, die in Europa een potje zouden kunnen breken. Ook met een nog niet vaststaand elftal hoort een PSV gewoon zijn ding te doen. Doorzwoegen in de voorrondes en daarna zien we het wel.

PSV is geen comapatiënt, maar een nieuw Osijeksyndroom kunnen ze hier echt niet meer hebben. Dus Hup PSV.

Er staat bij PSV zeker jeugd klaar om posities in te vullen. Bergwijn --> Gakpo, Luuk --> Lammers, Lozano --> Malen, etc. Neemt echter niet weg dat de selectie flink aan kwaliteit inlevert. De vervangers zijn allemaal goed, maar (nog) niet op het niveau van de voorgangers. Ik zie menig persoon vandaag al denken dat we Basel ff oprollen (sluit ik niet uit), maar dat is gebaseerd op dat de huidige selectie intact blijft.

Ben het verder volledig oneens met je stelling dat PSV de poulefase door had kunnen komen, de tegenstanders waren gewoon een maatje te groot.
Qu3st schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:51:
[...]

Vorig jaar hebben ze bij Ajax de knop omgezet, al in de winterstop 2018 begonnen met versterkingen. Zodat ze niet bij het begin van het nieuwe seizoen, die nu vaker voor Nederlandse ploegen al in juli beginnen, tegen een achterstand of een leegloop aanlopen. Als PSV zich in 2030 wil meten met de top van Europa moeten ze ook de knop om gaan zetten. Ervoor zorgen dat er al een elftal staat voordat de voorrondes beginnen, en afspraken maken met de jongens die een vertrekwens hebben. Zoals nu ook bij Ajax gebeurd, Tagliafico en Onana bijvoorbeeld, zij hebben zich nog een seizoen verbonden aan Ajax, en daarna werkt Ajax mee met ze. Zelfde plan ligt er voor Neres, of dit haalbaar is geen idee.

Dat er in het verleden ook misstappen werden begaan is zeker zo, maar met de stappen die nu worden gezet is de kans op een misstap kleiner, want de rust is groter.
Goed beleid van Ajax, pluim voor Overmars. Vorig jaar heeft Ajax denk ik ook wel een gok genomen met het halen van Tadic en Blind voor zulke bedragen, alleen heeft die gok heel goed uitgepakt.

Enige wat ik daar wel bij moet zeggen is dat Ajax ook op dat moment tov PSV veel meer financiele ruimte had om dat te doen. PSV zit nu nog op het niveau dat er wel wat geld is qua transferbudget, maar er moeten eigenlijk eerst spelers verkocht worden voordat er iets mogelijk is. In de winterstop al spelers halen is dan niet mogelijk, want je kan je spelers niet verkopen met het oog op het lopende seizoen.

Pagina: 1 2 3 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True