iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
En bij United hebben ze het goed geprobeert stuk te maken door het overname bedrag als een schuld in de boekhouding mee te nemen en daar flink veel rente op te vragen (wat in NL ook bij de V&D gebeurt is).loekf2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:56:
[...]
Anerikaans geld zit ook in ManU, Liverpool en Arsenal.
Vraag is alleen waarom je als Amerikaanse investeerder in een voormalige topclub met de uitstraling van een processierups (het steekt af en toe, dan is het weer rustig) geld gaat stoppen.
Eigenlijk verkoop je hiermee al je spelers (en dus je kapitaal) aan de Amerikanen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Als je het goed inricht verdient die Amerikaan alleen maar geld als Feyenoord geld verdient. Ik ben huiverig, maar ik wacht liever af voordat ik meer weet voordat ik oordeel. Als ze bijv. puur de Vrienden van Feyenoord vervangen (die helemaal niet zo vriendelijk zijn) voor een flinke zak geld dan is dat zo slecht nog niet. Het zal echt van de voorwaarden en de partij afhangen voordat we hier een oordeel over kunnen vellen. Het is veel te vroeg om nu al te concluderen dat Feyenoord misbruikt gaat worden, vrijwel alle succesvolle clubs in Europa zijn in grote mate in handen van private investeerders.Russel88 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:49:
[...]
Vreemd genoeg heb ik veel liever een olie sjeik als investeerders dan de Amerikanen. Voor die sjeiks is het gewoon een presige speelgoed, de Amerikanen willen er geld mee verdienen.
Ik ben hier niet blij mee.
Iemand die een gok durft te doen welke partij is het is? Naar verluid een partij die al investeert in sport in Europa, maar nog niet in voetbal. Dat kunnen er nooit veel zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 22-07-2019 08:02 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zlatan zei daar laatst nog iets overRussel88 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:49:
[...]
Vreemd genoeg heb ik veel liever een olie sjeik als investeerders dan de Amerikanen. Voor die sjeiks is het gewoon een presige speelgoed, de Amerikanen willen er geld mee verdienen.
Ik ben hier niet blij mee.
Dus inderdaad wil je ze niet, zeker omdat het een INVESTERINGSmaatschappij is en ze het is dus echt als een manier om geld te verdienen zien. Is het niet via het verhogen van prijzen is het wel door de verkoop van Feyenoord over een paar jaar voor meer geld.When I asked Zlatan what it will take for MLS to achieve parity with Europe and South America, he responds with a question.
- “Do they want to make it?”
~“Who is ‘they’?”
-“They that control it. The owners. Do they want it to be big?”
~“Yeah. Of course.”
-“You think?”
~“You don’t?”
- “I don’t.”
~“Why?”
-“Because you don’t make money in soccer,” he tells me. “In Europe, I can pick two clubs that make money. The rest don’t; they do it out of passion. Here, with the sports, you make money. That’s it. And I think with all the rules you have here, you are not boosting up the soccer.”
~What rules?
-“The budget things. The salary cap. You cannot bring in players you want. They have more rules here than I have in my home.”
Daarnaast wil je toch niet volledige tactische vrijheid geven aan een Amerikaans bedrijf?!? Hun de vrijheid geven om de TD en coach te bepalen gaat toch nooit goed vallen bij de supporters want zo kan Feyenoord zijn eigen identiteit verliezen
Is eens wat anders nu het bij Ajax eens een keer wat rustiger is (lijkt?).
Float like a butterfly, sting like a bee.
De situatie bij feyenoord en de stap die ze willen maken opent een mogelijkheid om erin te stappen. Zeker in combinatie met de wens van het nieuwe stadion en wellicht echt aanhaken bij Ajax en PSV. Je kan ook kiezen voor een Vitesse, Roda JC of FC Den Bosch alleen kan je nooit de historie en achterban kopen die Feyenoord natuurlijk wel heeft.loekf2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:56:
[...]
Vraag is alleen waarom je als Amerikaanse investeerder in een voormalige topclub met de uitstraling van een processierups (het steekt af en toe, dan is het weer rustig) geld gaat stoppen.
Je hebt het natuurlijk over compleet andere investering die je zou doen in de Premier League en is het dus wellicht een budget alternatief?
De competities in Europa zijn natuurlijk volop in ontwikkeling. De grote clubs uit de grote competities willen het liefst een meer gesloten CL en EL. Dan is het voor de clubs uit landen als Nederland en Portugal zaak om zo hoog mogelijk in te stappen opdat je er niet buiten valt. Maar als je er eenmaal in zit heb je toch een mooie positie.Napo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:41:
[...]
De situatie bij feyenoord en de stap die ze willen maken opent een mogelijkheid om erin te stappen. Zeker in combinatie met de wens van het nieuwe stadion en wellicht echt aanhaken bij Ajax en PSV. Je kan ook kiezen voor een Vitesse, Roda JC of FC Den Bosch alleen kan je nooit de historie en achterban kopen die Feyenoord natuurlijk wel heeft.
Je hebt het natuurlijk over compleet andere investering die je zou doen in de Premier League en is het dus wellicht een budget alternatief?
Als je Feyenoord voor meer geld wil verkopen zal Feyenoord wel meer waard moeten zijn geworden. Je moet niet vergeten dat een investeerder alleen geld verdient als de club het goed doet. Zeker als deze investeerder ook in het stadion stapt, zijn investering in het stadion wordt ook minder waard als het met Feyenoord slecht gaat.Pompi schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:05:
Dus inderdaad wil je ze niet, zeker omdat het een INVESTERINGSmaatschappij is en ze het is dus echt als een manier om geld te verdienen zien. Is het niet via het verhogen van prijzen is het wel door de verkoop van Feyenoord over een paar jaar voor meer geld.
Daarnaast wil je toch niet volledige tactische vrijheid geven aan een Amerikaans bedrijf?!? Hun de vrijheid geven om de TD en coach te bepalen gaat toch nooit goed vallen bij de supporters want zo kan Feyenoord zijn eigen identiteit verliezen
Verder is het een aanname dat de investeerder alles gaat bepalen. Ja, ze zullen invloed willen, maar dat wil niet zeggen dat ze de volledige macht krijgen. Dat kan statutair ook niet omdat ze nooit een meerderheid van de aandelen kunnen krijgen. Vermoedelijk zullen ze 2 vd 5 stoelen in de RvC krijgen. En vergeet niet, dat hebben de Vrienden van Feyenoord nu ook al, en dat zijn in feite ook gewoon investeerders die zeggen supporter te zijn maar ondertussen ook gewoon met hun rendement bezig zijn.
Nogmaals, laten we nou even de details afwachten voordat we conclusies trekken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Krijg je dan niet 3 kampen?ph4ge schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:50:
[...]
Als je Feyenoord voor meer geld wil verkopen zal Feyenoord wel meer waard moeten zijn geworden. Je moet niet vergeten dat een investeerder alleen geld verdient als de club het goed doet. Zeker als deze investeerder ook in het stadion stapt, zijn investering in het stadion wordt ook minder waard als het met Feyenoord slecht gaat.
Verder is het een aanname dat de investeerder alles gaat bepalen. Ja, ze zullen invloed willen, maar dat wil niet zeggen dat ze de volledige macht krijgen. Dat kan statutair ook niet omdat ze nooit een meerderheid van de aandelen kunnen krijgen. Vermoedelijk zullen ze 2 vd 5 stoelen in de RvC krijgen. En vergeet niet, dat hebben de Vrienden van Feyenoord nu ook al, en dat zijn in feite ook gewoon investeerders die zeggen supporter te zijn maar ondertussen ook gewoon met hun rendement bezig zijn.
Vrienden van Feyenoord - Investeerder(s) - overige leden
Als ik de verschillende verhalen en geruchten goed begrijp zullen ze de Vrienden (grotendeels) vervangen. Feyenoord kan de Vrienden vrij simpel uitkopen en de aandelen aan een ander verkopen voor meer geld. Als je ze tegen dezelfde voorwaarden als de Vrienden hadden weer kan verkopen lever je geen invloed in, al zal dat wellicht niet haalbaar zijn.Martinusz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:54:
[...]
Krijg je dan niet 3 kampen?
Alle investeerders samen kunnen nooit meer dan 49% van de aandelen krijgen en nooit de meerderheid in de RvC.
[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 22-07-2019 09:00 ]
Pfff 2017/2018 is wel echt de bottleneck zeg, als je daar wat normaler had gepresteerd met z'n allen, had je mooi ruime voor Oostenrijk gestaanTyphone schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:47:
Here we go again -> De race om de coëfficiënten
Forza alle Europees spelende clubs!

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 22-07-2019 08:59 ]
Ik denk dat die vrienden graag willen verkopen, Jan de Jong wilde dat niet. Clash en nu dit. Slechte zaak, een club moet je niet verkopen.Martinusz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:54:
[...]
Krijg je dan niet 3 kampen?
alles kan off-topic
Ik ging af op wat ik in dat AD stuk en op VI las en daar werd gezegd dat ze die vrijheid krijgen. Verder al krijgen ze 2 stoelen zoals jij zegt en de voorzitter van de RvC wil ze zo graag hebben dan is het toch al soort van 3 stoelen en dus een meerderheid. Maar inderdaad afwachten is misschien het beste, al hebben vorige overnames door prive personen of maatschappijen (Vitesse, Roda, etc.) niet echt goede ervaringen opgeleverd.ph4ge schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:50:
[...]
Volgens heeft dit allemaal niet zoveel te maken met de voetbaltak van Feyenoord. Ik denk dat het alleen maar draait om Feyenoord city. In een vastgoedproject van een half miljard valt een stuk zekerder rendement te halen dan in het voetbal.loekf2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:56:
[...]
We zullen het gaat zien, maar ik hou mijn hart vast voor Munsterman-praktijken: het begint met de droom van een prachtig stadion met topvoetballers die mee kunnen doen aan de top, en het eindigt met financieel kunst- en vliegwerk om die droom maar aan de beademing te kunnen houden.
Regeren is vooruitschuiven
Feyenoord heeft een RvC van 5, op het moment even 4 omdat Troost tijdelijk is teruggetreden om TD a.i. te zijn.Pompi schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:46:
[...]
Ik ging af op wat ik in dat AD stuk en op VI las en daar werd gezegd dat ze die vrijheid krijgen. Verder al krijgen ze 2 stoelen zoals jij zegt en de voorzitter van de RvC wil ze zo graag hebben dan is het toch al soort van 3 stoelen en dus een meerderheid. Maar inderdaad afwachten is misschien het beste, al hebben vorige overnames door prive personen of maatschappijen (Vitesse, Roda, etc.) niet echt goede ervaringen opgeleverd.
En ja, bij Nederlandse clubs is er weleens wat mis gegaan, maar in Europa is er bijna geen club zonder (deels) private eigenaars. Ajax inclusief natuurlijk.
Inderdaad, laten we maar even afwachten voordat er teveel conclusies worden getrokken.
Krijg je straks de ellende, dat die sprinkhanen gaan bepalen dat een roze tenue veel beter past bij het nieuwe imago van de club. Krijg je straks een discussie, dat Feijenoord te moeilijk is om uit te spreken door de nieuwe aan te boren supportersgroepen. Dan krijg je straks dus een soort naam als; Rotterdam Nuggets.
Op dit soort momenten ben ik zo ontzettend blij, dat ik geen Feijenoordfan ben, want dit gedonder zal bij ons niet gebeuren. De poen klotst immers tegen de plinten op.
Ik wens de Feijenoordsupporter veel geluk en wijsheid toe.

Maar die Amerikanen zijn volledig eigenaar, niet investeerder.loekf2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:56:
[...]
Ik zou dit in ieder geval een hele enge ontwikkeling vinden als ik voor Feyenoord was.
Als je zo hard geld nodig hebt, start dan een initiatief waarin supporters lid kunnen worden van de club (a la Benfica etc). Als je dat goed opzet weet ik zeker dat daar enorm veel animo voor is en je daar elk jaar een mooi bedrag aan over houdt.
Nee, bij Ajax zou je zoiets noooooit zien...mavaros schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:11:
Op dit soort momenten ben ik zo ontzettend blij, dat ik geen Feijenoordfan ben, want dit gedonder zal bij ons niet gebeuren. De poen klotst immers tegen de plinten op.

Laat Feyenoord eerst eens bestuurlijk de zaken op de rit zetten. Er stond een tijdje terug een stuk ergens over de jeugdopleiding van Feyenoord. Nou kunnen ze wel een nieuwe jeugdcomplex hebben, maar als de trainers en opleiders de sfeer van een bouwkeet, gevulde koeken, spruitjes en jaren 80 uitstralen gaat het niets worden.T-MOB schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:48:
[...]
Volgens heeft dit allemaal niet zoveel te maken met de voetbaltak van Feyenoord. Ik denk dat het alleen maar draait om Feyenoord city. In een vastgoedproject van een half miljard valt een stuk zekerder rendement te halen dan in het voetbal.
We zullen het gaat zien, maar ik hou mijn hart vast voor Munsterman-praktijken: het begint met de droom van een prachtig stadion met topvoetballers die mee kunnen doen aan de top, en het eindigt met financieel kunst- en vliegwerk om die droom maar aan de beademing te kunnen houden.
Ik snap ook niets van de hype rond Eenhoorn. Als ik hem was zou ik knettergek zijn om er in te stappen.
Lichtelijk on-topic: wat is er met Jaap Stam gebeurd ? Ik zag hem gister bij Studio Sport en hij leek nu al 10 jaar ouder dan de laatste keer dat ik hem zag, als trainer van PEC dus.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
T-MOB schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:19:
[...]
Nee, bij Ajax zou je zoiets noooooit zien...
[Afbeelding]
Die mag je uitleggen
Dat uitshirt was gewoon het logo van ABN in t-shirtvorm. Ook bij Ajax hebben sponsors invloed op beleid van de club (hell, dat Ajax op de beurs actief is komt uit de koker van ABN). En als Albert Heijn een zak geld op tafel legt speelt Ajax volgend jaar zijn uitwedstrijden in het lichtblauw.
Ok, het is wat te stellig.T-MOB schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:19:
[...]
Nee, bij Ajax zou je zoiets noooooit zien...
[Afbeelding]
Ajax is een beursgenoteerd bedrijf. Maar dat vinden vele supporters dus WEL een probleem. Een voetbalclub is geen multinational. Althans, dat zijn ze vaak al wel, maar het is niet de manier hoe je een voetbalclub hoort te leiden.
Daarom moet de club ook van de beurs af. Dat had al jaren geleden moeten gebeuren, want toen waren de aandelen nog geen grijpstuiver waard. Nu wel, want Ajax heeft afgelopen seizoen zichzelf eigenlijk genaaid. Nu hebben we veel geld, maar is de club niet meer van de beurs te halen. Het is veel te lucratief denk ik.
Iemand hierboven had wel een prima idee. Feijenoord kan ook iets van een volks/stadsaandeel uitgeven. Dat ziet het overgrote deel van de voetballiefhebbers beter zitten, dan je ziel verkopen aan een of ander schimmig bedrijf/sjeik/chinees/rus/noem maar op.
Uit het AD:
Dus als de winst tegenvalt is de kans groot dat Feyenoord vooral gebruikt gaat worden als handelshuis, de centen zijn heilig. Het is maar wat je wil als voetbalclub.Maar de Amerikanen komen niet naar Rotterdam om hun miljoenen af te geven en verder met de armen over elkaar toe te kijken. Op bepaalde zaken eisen ze een zogenaamd ‘vetorecht’. Op die manier kunnen ze, ondanks een minderheidsbelang, toch grote invloed uitoefenen op de dagelijkse gang van zaken in de Kuip. Bijvoorbeeld op de samenstelling van de directie, het aanstellen van de technisch of algemeen directeur en het aan- en verkoopbeleid.
De Amerikanen hebben in de gesprekken laten blijken dat ze veel geld willen investeren, maar dat ze uiteraard geen filantropische instelling zijn. Ze trekken naar de Kuip om winst te maken, bij voorkeur zoveel mogelijk. Daarbij moet worden gedacht aan percentages uit mediagelden, merchandising, kaartverkoop en vooral transfers. ,,Ze willen zeggenschap op alle fronten’’, zegt een ingewijde.
Het lijkt mij dat Feyenoord meer behoefte heeft aan goed beleid en een fatsoenlijke structuur.
Ik kende de naam, maar veel meer ook niet.toolkist schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:19:
@Baseman77 je hebt inmiddels vast al wat onderzoek gedaan naar Baumgartl, is dat wat?
PSV lijkt momenteel in te zetten op jonge(re) veelbelovende talenten die in een dip zitten en/of minder speeltijd krijgen en daardoor ineens haalbaar zijn. In dit geval helpt het ook enorm dat Stuttgart is gedegradeerd en geld nodig heeft.
Baumgartl heeft 121 wedstrijden bij Stuttgart gespeeld, waarvan 86 in de Bundesliga. Ook heeft hij 20 wedstrijden gespeeld bij Jong Duitsland (hij verloor onlangs als aanvoerder met Jong Duitsland de finale van het EK -21). Hij viel 2 seizoenen geleden op, toen Stuttgart 7e werd en opvallend weinig tegengoals kreeg. Ondanks interesse van veel grote clubs werd geen van deze clubs concreet genoeg en bleef hij bij Stuttgart. Vorig seizoen speelde hij alles, totdat hij een hersenschudding opliep. Dat kostte hem uiteindelijk 3 maanden en zorgde ervoor dat hij op de bank belandde.
Hij heeft best veel ervaring, ondanks zijn pas 23 jaar. En hij heeft als groot voordeel dat hij gewend is aan Europees voetbal, dat zou ervoor moeten zorgen dat hij snel in de basis komt en daar ook blijft.
Hij is lang (1.90 meter), (kop)sterk en redelijk snel.
Volgens de statistieken is hij in de 1 op 1 duels ontzettend goed, blokt hij veel schoten en heeft hij een uitstekende lange pass. Zijn grootste verbeterpunt is dat hij zijn concentratie kan verliezen en daardoor nog fouten maakt.
Hij zou prima moeten passen bij PSV en als hij zijn potentie waarmaakt, dan heeft PSV een hele goede en slimme aankoop gedaan. Helemaal als hij maximaal 10 miljoen kost.
Voor PSV dus te hopen dat hem dit gaat lukken.
Dit is wel een leuk artikel:
https://medium.com/@thefu...-center-back-40af09dc3a74
Welke club is geen handelshuis? Ik denk dat het een hele vooruitgang is als er wat handelsgeest bij Feyenoord komt.Baseman77 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:41:
Dus als de winst tegenvalt is de kans groot dat Feyenoord vooral gebruikt gaat worden als handelshuis, de centen zijn heilig. Het is maar wat je wil als voetbalclub.
Het lijkt mij dat Feyenoord meer behoefte heeft aan goed beleid en een fatsoenlijke structuur.
Dus de kleur van een uitshirtje vergelijk jij nu met inspraak hebben op beleid, transfers, etcetera?T-MOB schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:33:
[...]
Dat uitshirt was gewoon het logo van ABN in t-shirtvorm. Ook bij Ajax hebben sponsors invloed op beleid van de club (hell, dat Ajax op de beurs actief is komt uit de koker van ABN). En als Albert Heijn een zak geld op tafel legt speelt Ajax volgend jaar zijn uitwedstrijden in het lichtblauw.

Hoezo, ze halen nu toch al allerlei gratis spelers?ph4ge schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:55:
[...]
Welke club is geen handelshuis? Ik denk dat het een hele vooruitgang is als er wat handelsgeest bij Feyenoord komt.
De handelsgeest van die Amerikanen betekent (vrees ik voor jullie) dat een transfer van Berghuis naar PSV wel doorgaat als PSV zich meldt met 10m en die Amerikanen denken dat er geen andere club is die 10,5m gaat bieden.
[ Voor 33% gewijzigd door toolkist op 22-07-2019 10:59 ]
Daar heb je een punt.ph4ge schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:55:
Welke club is geen handelshuis? Ik denk dat het een hele vooruitgang is als er wat handelsgeest bij Feyenoord komt.
Ik bedoel er vooral mee dat nu transfers een middel zijn (of zouden moeten zijn) voor financiële en sportieve vooruitgang, maar dat Feyenoord straks het risico loopt dat transfers het doel zijn.
Dat is geen risico. Het is wanhoop.Baseman77 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:02:
[...]
Daar heb je een punt.
Ik bedoel er vooral mee dat nu transfers een middel zijn (of zouden moeten zijn) voor financiële en sportieve vooruitgang, maar dat Feyenoord straks het risico loopt dat transfers het doel zijn.
We hebben het hier niet over mensen met een hart voor de club. We hebben het over inversteerders. Dat gaat sowieso je club uiteindelijk helemaal aan gort helpen.
Elke Nederlandse club is een veredeld handelshuis/mensenhandelaar. Dit principe is nog nooit succesvol geweest in het voetbal, want er valt geen goed team op te bouwen. Daarnaast leveren spelers van Feijenoord niet zo heel veel op en wilt er eigenlijk niemand bij het huidige Feijenoord dood worden gevonden.
En dan heb je ook nog de jeugd. Ik weet niet hoe de aanloop bij Feijenoord is, maar ik zou liever bij Sparta spelen. Daar heb je namelijk meer kans om door te breken. Dus meer kans om bij een topclub te eindigen.
Feijenoord moet nooit zijn ziel verkopen.

Feyenoord moet nu eindelijk eens een keer vanaf 0 weer opbouwen. Die directie zuiveren is een goede start, nu de andere lagen nog, te beginnen met de scouting en jeugdopleiding
Voor wie de trekking wil zien maar geen tv heeft.
Nou weet ik weer waar dat artikel over de tanende jeugdopleiding van Feyenoord stond:Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:58:
En het is niet alsof Feyenoord met miljoenen extra te besteden plots wel goede scouting heeft. Diezelfde lui die miskoop op miskoop naar de kuip halen zitten er nog, alleen dan zullen het dure miskopen gaan worden.
Feyenoord moet nu eindelijk eens een keer vanaf 0 weer opbouwen. Die directie zuiveren is een goede start, nu de andere lagen nog, te beginnen met de scouting en jeugdopleiding
https://www.nrc.nl/nieuws...ords-koffietafel-a3961498
Als je dit leest, zijn Ajax, PSV en bv. ook AZ veel en veel verder.
Link klopt niet, misschien deze wel:Pompi schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:01:
https://www.uefa.com/uefa...20/draws/round%3D2001138/
Voor wie de trekking wil zien maar geen tv heeft.
https://www.uefa.com/uefa...2020/draws/round=2001138/
Ik wordt hier toch wel droevig van...
Seeded
70.500 Ajax (NED)
31.000 Celtic (SCO) v 3.500 Nõmme Kalju (EST)
31.000 København (DEN) v 6.000 The New Saints (WAL)
29.500 GNK Dinamo (CRO) v 0.950 Saburtalo (GEO)
27.500 BATE Borisov (BLR) v 11.500 Rosenborg (NOR)
25.500 APOEL (CYP) v 3.000 Sutjeska (MNE)
Unseeded
23.500 PAOK (GRE)
22.000 Qarabağ (AZE) v 7.000 Dundalk (IRL)
18.500 Maribor (SVN) v 5.500 AIK (SWE)
16.750 Crvena zvezda (SRB) v 9.000 HJK Helsinki (FIN)
16.000 Maccabi Tel-Aviv (ISR) v 3.500 CFR Cluj (ROU)
4.250 Valletta (MLT) v 3.500 Ferencváros (HUN)
Kampioen van NL in dit rijtje....
Apart want ik heb gewoon gekopieerd wat er bij mij in de browser staat.loekf2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:06:
[...]
Link klopt niet, misschien deze wel:
https://www.uefa.com/uefa...2020/draws/round=2001138/
Ik wordt hier toch wel droevig van...
Seeded
70.500 Ajax (NED)
31.000 Celtic (SCO) v 3.500 Nõmme Kalju (EST)
31.000 København (DEN) v 6.000 The New Saints (WAL)
29.500 GNK Dinamo (CRO) v 0.950 Saburtalo (GEO)
27.500 BATE Borisov (BLR) v 11.500 Rosenborg (NOR)
25.500 APOEL (CYP) v 3.000 Sutjeska (MNE)
Unseeded
23.500 PAOK (GRE)
22.000 Qarabağ (AZE) v 7.000 Dundalk (IRL)
18.500 Maribor (SVN) v 5.500 AIK (SWE)
16.750 Crvena zvezda (SRB) v 9.000 HJK Helsinki (FIN)
16.000 Maccabi Tel-Aviv (ISR) v 3.500 CFR Cluj (ROU)
4.250 Valletta (MLT) v 3.500 Ferencváros (HUN)
Kampioen van NL in dit rijtje....
Edit: Lol weer Paok voor Ajax
Maccabi Tel-Aviv (ISR) or CFR Cluj (ROU) vs Celtic (SCO) or Nõmme Kalju (EST)
APOEL (CYP) or Sutjeska (MNE) vs Qarabağ (AZE) or Dundalk (IRL)
PAOK (GRE) vs Ajax (NED)
GNK Dinamo (CRO) or Saburtalo (GEO) vs Valletta (MLT) or Ferencváros (HUN)
Crvena zvezda (SRB) or HJK Helsinki (FIN) vs København (DEN) or The New Saints (WAL)
Maribor (SVN) or AIK (SWE) vs BATE Borisov (BLR) or Rosenborg (NOR)
League path:
İstanbul Başakşehir (TUR) vs Olympiacos (GRE) or Viktoria Plzeň (CZE)
Krasnodar (RUS) vs Porto (POR)
Club Brugge (BEL) vs Dynamo Kyiv (UKR)
Basel (SUI) or PSV Eindhoven (NED) vs LASK (AUT)
[ Voor 29% gewijzigd door Pompi op 22-07-2019 12:18 ]
Sinds de lichting vlak na het bijna faillisement die 2e werd op 2 punten achter de kampioen is er niets meer van Varkenoord gekomen wat in het 1e hoort. De spelers die dat wel hadden kunnen redden spelen nu bij Bayern, ManU en dat soort geldwolven clubs.loekf2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:03:
[...]
Nou weet ik weer waar dat artikel over de tanende jeugdopleiding van Feyenoord stond:
https://www.nrc.nl/nieuws...ords-koffietafel-a3961498
Als je dit leest, zijn Ajax, PSV en bv. ook AZ veel en veel verder.
Ik weet niet wat daar is gebeurd, maar van jaren op rij de beste jeugdopleiding van NL te hebben gehad is het huidige gedrocht een schande voor de club
Mocht PSV het overleven tegen FC Basel, dan treffen ze in de volgende ronde LASK Linz (AUT)
Edit: wat bizar trouwens dat Russische teams nog steeds niet tegen teams uit Oekraine mogen uitkomen. Hoe lang zouden ze dat aan gaan houden..
[ Voor 58% gewijzigd door Gynnad op 22-07-2019 12:16 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
1 voordeel, van onderschatting kan geen sprake zijn maar afgaand op geschiedenis met Griekse ploegen zou je positief kunnen zijntoolkist schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:13:
Degene met de meeste punten uit het 1e rijtje... Of ze het sterkste zijn geen idee, ik denk dat ik liever PAOK loot dan Rode Ster Belgrado (Crvena zvezda) of Karabag
Edit:
PSV heeft het getroffen qua loting voor de 3de voorronde als ze van Basel winnen, dus nu voor NL voetbal hopen dat ze morgen al een goede stap zetten tegen Basel.
[ Voor 17% gewijzigd door Pompi op 22-07-2019 12:17 ]

Loting is ook een joke. Je pakt het geplaatste team met de hoogste coefficient (Ajax) en loot die tegen het ongeplaatste team met de hoogste coefficient.Gynnad schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:23:
PAOK is volgens mij niet zo gelukkig met de loting..
[Afbeelding]
Volgende ronde dus tegen een Deense club.
Hopen dat PSV langs Basel komt. Dan kunnen ze direct trachten een van de Oostenrijkse clubs eruit te knallen. Zou goed voor NL zijn
Dat hoop ik ook. Ik hoop hard dat CL op koers blijft liggen voor Ajax. Dat scheelt denk ik 1 of 2 verkopen aan onze kant als de CL komt. Op je bek gaan tegen PAOK zou wel eens een dure grap kunnen worden.Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:28:
Weer PAOK lol. Die zullen blij zijn..
Hopen dat PSV langs Basel komt. Dan kunnen ze direct trachten een van de Oostenrijkse clubs eruit te knallen. Zou goed voor NL zijn
Paok daarentegen is prima te doen. Ik zie weer wilde avonden opdoemen.
Wel jammer dat de VAR pas gebruikt wordt in de play-off ronde, want zeker met die voorzitter die het normaal vind om met een pistool het veld op te komen hoop ik op een mentaal sterke scheids die zich niet laat beïnvloeden door eventuele hectiek in het stadion.Typhone schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:46:
[...]
Op je bek gaan tegen PAOK zou wel eens een dure grap kunnen worden.
Je weet maar nooit he.
Voor PAOK is het inderdaad ook wel erg lullig.Gynnad schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:23:
PAOK is volgens mij niet zo gelukkig met de loting..
[Afbeelding]
Weer tegen Ajax, voor hen is het een zwaardere loting dan Ajax dat PAOK loot.
Nadat je ze dus regelmatig in voorrondes tegenkomt is het nu ook nog eens de halve finalist(!) van afgelopen seizoen.
Het moet wel heel raar lopen wil PAOK niet meteen tot EL voorrondes worden veroordeeld. En daar speel je dan een heel seizoen voor.

Ik vind de loting voor Ajax anders een heel stuk zwaarder. Haal je halve finale CL word je alsnog veroordeeld tot het spelen van dit soort laffe wedstrijden waar je je mentaal op mag voorbereiden terwijl je halve selectie pas goed en wel 1,5 week in training is op het moment van spelen (Onana, Ziyech, Neres, Tagliafico om er maar wat te noemen).dutchgio schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:11:
[...]
Het moet wel heel raar lopen wil PAOK niet meteen tot EL voorrondes worden veroordeeld. En daar speel je dan een heel seizoen voor.
Ajax heeft vorig jaar dan wel de halve finale gehaald, maar in alle andere jaren die meetelde voor de coëfficiëntenlijst heeft onder andere Ajax (net als alle andere NL clubs) flink verzaakt om punten te pakken in Europa. Denk bijvoorbeeld nog even aan dat rampjaar waarin PSV door Osijek werd uitgeschakeld in de voorronde, Ajax door Rosenborg en Feyenoord kansloos de CL poule uitgeknikkerd werd.Typhone schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:15:
[...]
Ik vind de loting voor Ajax anders een heel stuk zwaarder. Haal je halve finale CL word je alsnog veroordeeld tot het spelen van dit soort laffe wedstrijden waar je je mentaal op mag voorbereiden terwijl je halve selectie pas goed en wel 1,5 week in training is op het moment van spelen (Onana, Ziyech, Neres, Tagliafico om er maar wat te noemen).
Over de selectiespelers die pas net meedoen, dat is is inderdaad vrij vervelend, ik snap ook niet waarom die Afrika Cup pas zo laat plaatsvond.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Corrigeer je tekst even naar alleen het jaar 2017-2018 heeft Ajax verzaaktPSV-EHV schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:28:
[...]
Ajax heeft vorig jaar dan wel de halve finale gehaald, maar in alle andere jaren die meetelde voor de coëfficiëntenlijst heeft onder andere Ajax (net als alle andere NL clubs) flink verzaakt om punten te pakken in Europa. Denk bijvoorbeeld nog even aan dat rampjaar waarin PSV door Osijek werd uitgeschakeld in de voorronde, Ajax door Rosenborg en Feyenoord kansloos de CL poule uitgeknikkerd werd.
Over de selectiespelers die pas net meedoen, dat is is inderdaad vrij vervelend, ik snap ook niet waarom die Afrika Cup pas zo laat plaatsvond.
alle 5 de jaren hebben met name de clubs buiten Ajax en PSV flink verzaakt.
Incorrect, zie hier:PSV-EHV schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:28:
[...]
Ajax heeft vorig jaar dan wel de halve finale gehaald, maar in alle andere jaren die meetelde voor de coëfficiëntenlijst heeft onder andere Ajax (net als alle andere NL clubs) flink verzaakt om punten te pakken in Europa.
Er is maar één goede bron om dat weer te geven:
Ajax:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 09/10: 9.0 pts 10/11: 13.0 pts 11/12: 12.0 pts 12/13: 9.0 pts 13/14: 10.0 pts 14/15: 14.0 pts 15/16: 6.0 pts 16/17: 22.0 pts 17/18: 1.50 pts 18/19: 27.0 pts
Totaal op basis van 10 jaren: 145.5pts
PSV:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 09/10: 12.0 pts 10/11: 18.0 pts 11/12: 16.0 pts 12/13: 5.0 pts 13/14: 5.0 pts 14/15: 6.0 pts 15/16: 18.0 pts 16/17: 6.0 pts 17/18: 1.0 pts 18/19: 6.0 pts
Totaal op basis van 10 jaren: 98.0 pts
Feyenoord:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 09/10: 0 pts 10/11: 1.5 pts 11/12: 0 pts 12/13: 1.5 pts 13/14: 1.5 pts 14/15: 9.0 pts 15/16: 0 pts 16/17: 5.0 pts 17/18: 6.0 pts 18/19: 2.0 pts
Totaal op basis van 10 jaren: 33.5 pts
Bij alle drie de clubs komen er nog title points bij die ik niet heb overgenomen in het overzicht.
[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 22-07-2019 13:34 ]
Nee hoor, het corrigeren van wederom een verkeerde uitspraak is begonnenD-e-n schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:38:
Aha, het meten van wie de grootste heeft is weer begonnen
Inderdaad, voor de vijf jaar die voor de huidige situatie zorgen (13/14 - 17/18) heeft Ajax achtereenvolgens 10, 14, 6, 22, en (het rampseizoen 17/18) 1,5 punten gehaald. Dat is met gemiddeld 10,7 punten een derde van de totale score van 32,4 punten. Voor PSV is het 5, 6, 18, 6 en 1 punten, 7,2 gemiddeld.Martinusz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:31:
[...]
Corrigeer je tekst even naar alleen het jaar 2017-2018 heeft Ajax verzaakt
alle 5 de jaren hebben met name de clubs buiten Ajax en PSV flink verzaakt.
Daarachter hebben AZ (5 gm.) en Feyenoord (4,3 gem.) nog een paar punten gesprokkeld, en over Utrecht, Vitesse en de (nog meer) incidenteel meedoende clubs hoeven we het helemaal niet te hebben...
Ik zeg ook: Ajax en overige NL clubs. Ik snap je lijstje met punten en ik snap dat Ajax van alle NL clubs de laatste jaren de meeste punten gepakt heeft, daarna PSV en de rest blijft te ver achter. Kijk even in die statistieken en je zal zien dat Ajax veel kansen heeft laten liggen.
De tickets van dit seizoen zijn gebaseerd op het seizoen 2013/2014 tm 2017/2018.
2013/2014: 3de plek in CL poule (AC Milan, Barca, Celtic), had zeker een tweede plek ingezeten, want Milan was niet heel sterk in de poule (2x gelijk). Daarna uitgeschakeld door RB Salzburg, had beter gemoeten
2014/2015: 3de plek in CL poule (Barca, PSG, APOEL, logisch resultaat), uitgeschakeld in 8ste finales EL door Dnipro --> hadden ze kunnen hebben
2015/2016: uitgeschakeld in EL poule met Fener, Celtic en Molde
2016/2017: uitgeschakeld door Rostov in CL Playoff, finale EL gehaald (goed gedaan!)
2017/2018: uitgeschakeld in CL en EL voorronde, door Nice en Rosenborg (drama)
Voor PSV zou je makkelijk eenzelfde lijstje kunnen maken. Een van de redenen waarom wij als NL zijnde achterblijven tov Belgie, Oostenrijk, etc. is dat die landen de Europa League wel serieus nemen. Op uitzondering van Ajax in 2016/2017 hebben Nederlandse clubs zich zo neerbuigend opgesteld tov de Europa League, terwijl daar juist voor zulke clubs de ruimte is om zich te profileren. Daar refereer ik naar als ik het heb over 'verzaken': ook Ajax en PSV halen niet het onderste uit de kan, zeker als het gaat om Europa League deelnames
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Het is gebaseerd op 5 jaar, niet op 2 jaar.PSV-EHV schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:48:
[...]
Ik zeg ook: Ajax en overige NL clubs. Ik snap je lijstje met punten en ik snap dat Ajax van alle NL clubs de laatste jaren de meeste punten gepakt heeft, daarna PSV en de rest blijft te ver achter. Kijk even in die statistieken en je zal zien dat Ajax veel kansen heeft laten liggen.
De tickets van dit seizoen zijn gebaseerd op het seizoen 2013/2014 tm 2017/2018.
Uitgeschakeld door een belachelijke penalty tegen Milan.2013/2014: 3de plek in CL poule (AC Milan, Barca, Celtic), had zeker een tweede plek ingezeten, want Milan was niet heel sterk in de poule (2x gelijk). Daarna uitgeschakeld door RB Salzburg, had beter gemoeten
RB was gewoon beter, anders wordt je niet 2x van de mat gespeeld.
Waren wel de finalisten van dat jaar, dus blijkbaar niet zo slecht als dat je doet voorkomen.2014/2015: 3de plek in CL poule (Barca, PSG, APOEL, logisch resultaat), uitgeschakeld in 8ste finales EL
door Dnipro --> hadden ze kunnen hebben
Eens, matige poule met nog matigere resultaten helaas.2015/2016: uitgeschakeld in EL poule met Fener, Celtic en Molde
Eens, blijkbaar was er een nationale crisis aan de gang ofzo, alle NL clubs dramatisch.2016/2017: uitgeschakeld door Rostov in CL Playoff, finale EL gehaald (goed gedaan!)
2017/2018: uitgeschakeld in CL en EL voorronde, door Nice en Rosenborg (drama)
Misschien zijn we gewoon niet goed genoeg om met 4/5 teams mee te doen Europees. Wat mij betreft schrappen ze 3 plekken voor de EL, maar helaas schrappen ze eerst CL plaatsenVoor PSV zou je makkelijk eenzelfde lijstje kunnen maken. Een van de redenen waarom wij als NL zijnde achterblijven tov Belgie, Oostenrijk, etc. is dat die landen de Europa League wel serieus nemen. Op uitzondering van Ajax in 2016/2017 hebben Nederlandse clubs zich zo neerbuigend opgesteld tov de Europa League, terwijl daar juist voor zulke clubs de ruimte is om zich te profileren. Daar refereer ik naar als ik het heb over 'verzaken': ook Ajax en PSV halen niet het onderste uit de kan, zeker als het gaat om Europa League deelnames
Want het zijn uiteindelijk wel die overige teams die de boel vernaggelen en daardoor de WEL behaalde punten laten delen door 5 bijvoorbeeld
[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 22-07-2019 14:04 ]
Dat is natuurlijk onzin.Typhone schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:15:
[...]
Ik vind de loting voor Ajax anders een heel stuk zwaarder. Haal je halve finale CL word je alsnog veroordeeld tot het spelen van dit soort laffe wedstrijden waar je je mentaal op mag voorbereiden terwijl je halve selectie pas goed en wel 1,5 week in training is op het moment van spelen (Onana, Ziyech, Neres, Tagliafico om er maar wat te noemen).
Als je voorrondes moet spelen, moet je er gebruik van maken. Dat is dus niet lopen huilen over randzaken, maar gewoon de tegenstander slopen of uitroken en daarna slopen. Dat kan ook.
Daarna rol je iedereen op in de poulefase, om ........
PAOK was toch vorig jaar met die malloot die een molotov cocktail naar het Ajax vak smeet, niet gehinderd door de ME daar ?mavaros schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:54:
PSV mag zich kapot gaan schamen als het door Basel wordt geëlimineerd.
Paok daarentegen is prima te doen. Ik zie weer wilde avonden opdoemen.
Hebben ze daar niet naar afgelopen seizoen gekeken?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Woont er iemand in de buurt van Epe die een fatsoenlijke filmcamera uit kan lenen? Die aardappel waar ze t nu mee filmen is niet zo best..
Dat zegt niks.OPSLAGHOND schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:06:
Clasie mogelijk naar AZ.![]()
AZ heeft al meer verloren zonen weer op de rails gezet.
Laat AZ maar schuiven.
Het gaat er niet zo om wat Ajax gedaan heeft of PSV maar het gaat er met name om hoe weinig de rest doet op EL niveau. Dat is het niveau waar we vroeger mee vooruit konden en waar niks meer gebeurt cq. het stilstaat. Daar moeten we snel vanaf om die punten weer omhoog te krijgen. Daar faalt ook Feyenoord enorm op dit moment. Zelfs met de pieken en dalen van Ajax/PSV is het gemiddelde nog steeds fors veel hoger dan de dat van de rest.PSV-EHV schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:48:
[...]
Ik snap je lijstje met punten en ik snap dat Ajax van alle NL clubs de laatste jaren de meeste punten gepakt heeft
@mavaros
Dat was lichtelijk sarcasme maar dat wilde ik niet benadrukken
@rik86
Ik denk niet dat Ajax en PSV iets te verwijten valt. Als de rest gewoon eens de groepsfase haalt en daar minimaal 2x wint of de thuiswedstrijden niet verliest dan zou het een heel stuk beter gaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 22-07-2019 14:15 ]
Ik denk dat het grootste "probleem" de onnodige play-offs zijn, aangezien er teams zijn geweest die die hadden gewonnen terwijl zij niet als 5de waren geëindigd en eigenlijk weinig tot niks in de Europa League te zoeken hadden.PSV-EHV schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:48:
[...]
Voor PSV zou je makkelijk eenzelfde lijstje kunnen maken. Een van de redenen waarom wij als NL zijnde achterblijven tov Belgie, Oostenrijk, etc. is dat die landen de Europa League wel serieus nemen. Op uitzondering van Ajax in 2016/2017 hebben Nederlandse clubs zich zo neerbuigend opgesteld tov de Europa League, terwijl daar juist voor zulke clubs de ruimte is om zich te profileren. Daar refereer ik naar als ik het heb over 'verzaken': ook Ajax en PSV halen niet het onderste uit de kan, zeker als het gaat om Europa League deelnames
Zoals een Ado Den Haag in 2010/2011 die 7de werd en de play-offs won, waar FC Groningen toen 5de werd. Ado werd toen ook snel uitgeschakeld door een Cypriotische ploeg, waarna ze in 2011/2012 ook als 15de eindigde en je dus mogelijk van een uitschieter in 2010/2011 mag spreken. No offense naar Ado maar ik had Groningen toen wel meer kans gegeven aangezien die over het algemeen wil rond de plekken 5-9 zitten en het vervelende van deze ranking is dat je de bij elkaar gesprokkelde punten door alle deelnemers moet delen ook al liggen ze er in de voorrondes uit.
Van mij mogen die play-offs dus ook wel weg want behalve dit "probleem" zorgt het er ook voor dat de ploegen die als eerste weer aan de slag mogen als laatste stoppen en dus een kortere voorbereiding hebben dan als er gewoon na 34 wedstrijden gestopt word.
Mompelt iets met straat, arm en ziel.....OPSLAGHOND schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:06:
Clasie mogelijk naar AZ.![]()
(nee denk het niet, had je Maher, krijg je Clasie terug als VM)
Voor mijn gevoel heeft deze jongen wel veel potentie.
Benieuwd naar de wedstrijd van vanavond tegen Panathinaikos. Mooi affiche.
https://www.fcupdate.nl/v...cht-kennen-tegenstanders/
Staat wel in een B/C elftal nu, maar dan zou hij juist moeten uitspringenMustacheNick schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:24:
Ik zit nu te kijken naar Ajax - OFI Kreta (1-1 minuut 20). Benieuwd hoe Kik Pierie zich gaat ontwikkelen dit seizoen. Speelt tot nu toe niet de beste wedstrijd met meerdere keren balverlies en een onnodige overtreding.
Benieuwd wanneer de overige jongens (ZIyech, Onana, etc) weer gaan aansluiten.
Hij liep de straat uit met zijn ziel onder de arm?
Of, je ziel verkopen omdat je straatarm bent?
Waar je op hoopt is dat er bezieling komt, en de bestaande spelersgroep waar mogelijk wordt omarmd, zodat je de straatlengte achterstand eens moet zien in te lopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 22-07-2019 14:28 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Je zou inderdaad verwachten dat hij op zou moeten vallen maar dat is tot nu toe nog niet het geval.Martinusz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:26:
[...]
Staat wel in een B/C elftal nu, maar dan zou hij juist moeten uitspringen
Benieuwd wanneer de overige jongens (ZIyech, Onana, etc) weer gaan aansluiten.
De speler die mij het meest opvalt (en waarvan ik verwacht dat hij dit jaar ook wel wat wedstrijden mee gaat pakken) is Noa Lang. Aanvallend zeer dreigend en doet zijn verdedigende taken ook.
2-1 Ajax Minuut 26, Dani de Wit.
Pirie is drama deze voorbereiding. Lag tegen amateurs al 3 keer op zijn kont. Die moet lekker naar jong en dan maar hopen dat hij net zulke stappen kan maken als schuursMustacheNick schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:24:
Ik zit nu te kijken naar Ajax - OFI Kreta (1-1 minuut 20). Benieuwd hoe Kik Pierie zich gaat ontwikkelen dit seizoen. Speelt tot nu toe niet de beste wedstrijd met meerdere keren balverlies en een onnodige overtreding.
Klopt.. Hij kan alleen maar stappen vooruit zetten dus dat scheelt. Schuurs heeft inderdaad goede stappen gemaakt en verdient dit seizoen wel een kans naar mijn mening.418O2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:32:
[...]
Pirie is drama deze voorbereiding. Lag tegen amateurs al 3 keer op zijn kont. Die moet lekker naar jong en dan maar hopen dat hij net zulke stappen kan maken als schuurs
Edit: Typo

[ Voor 4% gewijzigd door MustacheNick op 22-07-2019 14:36 ]
Dan had hij bij Heerenveen moeten blijven of terug verhuurd moeten worden. Terug naar de KK divisie is een stap achteruit. Dit lijkt een beetje op al die jonge spelers die in Engeland buiten de boot vallen418O2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:32:
[...]
Pirie is drama deze voorbereiding. Lag tegen amateurs al 3 keer op zijn kont. Die moet lekker naar jong en dan maar hopen dat hij net zulke stappen kan maken als schuurs
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 22-07-2019 14:41 ]
Bij Heerenveen spelen ze toch anders.D-e-n schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:41:
[...]
Dan had hij bij Heerenveen moeten blijven of terug verhuurd moeten worden. Terug naar de KK divisie is een stap achteruit. Dit lijkt een beetje op al die jonge spelers die in Engeland buiten de boot vallen
Het was toch de EUROPA league? Wtf zijn dit voor tegenstanders dan.
Die landen horen gewoon bij Europa hoor. Misschien toch maar een extra lesje topografie?Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:45:
Feyenoord mag uit een club uit Georgie of Azerbaijzan.
Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:45:
Feyenoord mag uit een club uit Georgie of Azerbaijzan.
Finale UEFA Europa League
Chelsea - Arsenal
4-1
UEFA Europa League 2018–19
Datum 29 mei 2019
Stadion Olympisch Stadion
Locatie Bakoe, Azerbeidzjan
Azerbeijan en Georgië behoren gewoon tot het geografische deel van Europa, net zoals (Europees) Rusland dat doet.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nah vooruit. Ik zie er ook weer Israelische ploegen tussen. Is het midden oosten tegenwoordig ook europees?Maarten_E schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:51:
[...]
[...]
![]()
Azerbeijan en Georgië behoren gewoon tot het geografische deel van Europa, net zoals (Europees) Rusland dat doet.
Die worden verder overal uitgekotst, dus heeft de UEFA ze maar een plekje gegeven.Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:52:
[...]
Nah vooruit. Ik zie er ook weer Israelische ploegen tussen. Is het midden oosten tegenwoordig ook europees?
Heb ik ook altijd raar gevonden. Hier (klik) wordt het goed uitgelegd!Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:52:
[...]
Nah vooruit. Ik zie er ook weer Israelische ploegen tussen. Is het midden oosten tegenwoordig ook europees?
Yup, en dan heb je ook nog Turkse clubs uit het Aziatische deel, Kazachstan en ga zo maar verder. Beetje bonte verzameling, maar er is weinig europees aan.
Mwah, een gedeelte van Kazachstan, Rusland en Turkije is Europees. Cyprus dan weer niet geografisch gezien. Maar die wordt altijd wel weer als Europees gezienLeon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:05:
[...]
Yup, en dan heb je ook nog Turkse clubs uit het Aziatische deel, Kazachstan en ga zo maar verder. Beetje bonte verzameling, maar er is weinig europees aan.
Aan het Europese songfestival doet Australië mee zag ik nog niet 't zo lang geleden ...Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:05:
[...]
Iets meer kijkers dan verwacht denk ik, de kwaliteit is niet best en dan helpt de shirtkeuze ook nog eens niet mee.toolkist schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:09:
Ajax-OFI Kreta, Donkergroen vs donkergrijs op een youtube kanaal met niet echt een beste kwaliteit... Goed plan die shirts!
Een gedeelte ja. Maar toch een beetje raar dat in potentie ook de clubs uit het aziatische deel mee kunnen doen.Terranova schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:07:
[...]
Mwah, een gedeelte van Kazachstan, Rusland en Turkije is Europees. Cyprus dan weer niet geografisch gezien. Maar die wordt altijd wel weer als Europees gezien
Het zijn enorme afstanden voor west europese clubs en andersom. Even een uitpot spelen, ben je ontiegelijk lang aan het reizen.
Jij kijkt dus naar het Eurovisie? Dat verklaart een hoopOPSLAGHOND schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:08:
[...]
Aan het Europese songfestival doet Australië mee zag ik nog niet 't zo lang geleden ...
edit: SHIT dubbel, sorry @Ramzzz @Outerspace

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 22-07-2019 15:10 ]
Uh nee, zag ergens zo'n scorebord voorbijkomen en daar stond Australië tussen, meer niet.Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:10:
[...]
Jij kijkt dus naar het Eurovisie? Dat verklaart een hoop
edit: SHIT dubbel, sorry @Ramzzz @Outerspace
Israël indelen met voor de rest enkel Arabische landen lijkt me niet zo slim.
[ Voor 12% gewijzigd door OPSLAGHOND op 22-07-2019 15:19 ]
Hij ramt er net ff een vrije trap inGynnad schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:29:
Het was al duidelijk dat Ajax met een B-team zou spelen vanmiddag, maar als nog verrassend dat Schone daar in de basis staat.. Wederom zal hij zich moeten terug knokken
Wat schiet Schone die vrijetrap er toch weer feilloos in!!
Maar wat staat het slecht achterin. Die Grieken waren erg vaak gevaarlijk, met name 1e helft.MustacheNick schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:42:
Ajax staat op 6-2!!
Wat schiet Schone die vrijetrap er toch weer feilloos in!!
Achterin is het inderdaad slecht.. Ik heb sowieso niet echt hoge verwachtingen van Magallan. De gebroeders Timber doen het wel redelijk, Botman is me weinig opgevallen en Pierie speelt de 2de helft al iets beter.toolkist schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:43:
[...]
Maar wat staat het slecht achterin. Die Grieken waren erg vaak gevaarlijk, met name 1e helft.
Lang doet het leuk, Labyad zakt weer heel ver door de ondergrens.
Buiten die nieuwe aankoop, waarvan we het nog even moeten zien, Blind, Schuurs (onder voobehoud) en Tagliafico is er geen echte killer meer achterin. En van Blind is het ook niet z'n beste positie.
Maar goed, nog een ruime maand voor Overmars om de knip te trekken, hopelijk komt de europese campagne niet in gevaar door verdedigings issues
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 22-07-2019 15:56 ]
Ehm nee. Het besef is er dat je geen potten gaat breken als minimaal 4 van de 5 basisspelers ontbreken en je voor de helft met 3e keus speelt.Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:54:
Ah, het besef daalt dat Ajax achterin gewoon nog erg matig bezet is?
Buiten die nieuwe aankoop, waarvan we het nog even moeten zien, Blind, Schuurs (onder voobehoud) en Tagliafico is er geen echte killer meer achterin. En van Blind is het ook niet z'n beste positie.
Maar goed, nog een ruime maand voor Overmars om de knip te trekken, hopelijk komt de europese campagne niet in gevaar door verdedigings issues
Ja, en wat als er 1 of 2 van die basisverdedigers niet mee kunnen doen vanwege blessure of schorsing? Dan komt toch die Magallan om de hoek kijken, of die Pierie.toolkist schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:03:
[...]
Ehm nee. Het besef is er dat je geen potten gaat breken als minimaal 4 van de 5 basisspelers ontbreken en je voor de helft met 3e keus speelt.
Ik ontken niet dat de Ajax basis gewoon goed is, ik schat ze ruim het sterkste in van NL. Maar daarachter is niets van enig gelijkwaardig niveau.
Vorig jaar best gemazzeld met zeer weinig blessures, dat kan dit jaar natuurlijk anders worden. En dan komen toch die lui die bij lange na het niveau van de basis niet halen om de hoek kijken.
Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:54:
Ah, het besef daalt dat Ajax achterin gewoon nog erg matig bezet is?

Doorgestreept waren er niet bij (niet eens op de bank)
Nico + Martinez + Kik + Blind + + Alvarez + Schuurs + Magallan + Mazraoui + Veltman + Dest
Keeper: Kotarski
[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 22-07-2019 16:14 ]
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.