[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.917 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Curva schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 07:33:
Ik snap die conclusies niet die worden gemaakt op basis van de vriendschappelijke wedstrijden. Ja, leuk dat Schuurs het nu beter doet. Maar dat zegt echt totaal niks. Vorig jaar heeft Ajax alleen zijn eerste oefenwedstrijd tegen Lyngby en later tegen de amateurs van VVSB gewonnen en de rest verloren of gelijk. Eigenlijk een slechte voorbereiding, maar aan het eind van het seizoen werd het omschreven als het beste seizoen.

Leuk dat het er nu allemaal degelijk uit ziet, maar ik heb liever dat het matig is. Zodat er direct scherp begonnen kan worden.
Een matige voorbereiding is geen garantie voor een goed seizoen, Ajax heeft zo vaak een matige voorbereiding gehad waarin ze alsnog met lege handen stonden.

Ik vind het goed om te zien dat het positiespel in grote gevallen er nog goed uit ziet met heel veel nieuwe spelers (aankopen + jeugdspelers) daarom vind ik het knap dat ondanks het ontbreken van nog een aantal key players (Onana, Ziyech, Tagliafico, Neres) het erg degelijk gaat.

Het is niet alleen maar degelijk maar er zitten hier en daar ook veel slordigheidjes, de scherpte moet er sowieso nog in komen, alleen de basis staat er al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Han schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:55:
Hoezo niet goed genoeg als CV? Is hij daarom op rechtsback gezet? Volgens mij was het vanwege de blessure destijds van Tete. En dat deed hij naar behoren blijkbaar want Tete kwam niet meer terug in de basis en bleef achter Veltman in de pikorde. Maar ga nu niet tot twee keer toe ongefundeerd roepen dat hij niet voldeed als CV, dat slaat nergens op.
Het is inderdaad volkomen logisch om je beste RCV als rechtsback neer te zetten en daar ook te laten staan. Waarom 1 van je 2 reservebacks gebruiken als je ook een RCV kunt neerzetten op die positie.
Zoals het ook volkomen logisch is dat die speler zelf in een interview aangeeft zich als een rechtsback te zien, maar hij volgens sommigen hier nog zou voldoen als RCV. Hij heeft sinds ergens in 2016 ook niet meer als RCV gespeeld.

Maar hé, mij hoor je echt niet klagen als Ajax het duo Veltman-Magallan als CV's neerzet.
Integendeel, ik ben er groot voorstander van d:)b
Deadsy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:56:
Was zelfs met Viergever in het kampioens jaar het beste centrale duo dacht ik.
Aangezien Viergever nog nooit kampioen is geworden denk je verkeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Baseman77 op 19-07-2019 08:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:32:
Maar hé, mij hoor je echt niet klagen als Ajax het duo Veltman-Magallan als CV's neerzet.
Al zouden we dat doen, dan nog staat er een beter blok dan Viergever en Luckassen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

[...]

* Typhone slaat Baseman77 met een forel voor dit voorstel ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het is inderdaad volkomen logisch om je beste RCV als rechtsback neer te zetten en daar ook te laten staan. Waarom 1 van je 2 reservebacks gebruiken als je ook een RCV kunt neerzetten op die positie.
Je bent wel een beetje flauw aan het doen met die krachttermen, hoezo in eens 'de beste RCV'? Waar haal je dat dan weer vandaan? Eerst voldeed hij niet als RCV en als de oorzaak van jouw relaas toch anders blijkt te zijn ga je in eens met uitersten strooien? Niemand zal beweren dat Veltman een topverdediger is, het is eredivisie materiaal. Maar ik ben wel benieuwd wie die twee reserve backs waren waar jij naar refereert :)

De verdediging van Ajax bestond destijds uit:

Matthijs de Ligt (nieuwkomer, kwam centraal ipv Veltman)
Jaïro Riedewald (linkspoot, niet geschikt als RCV of RB)
Davinson Sánchez (onbetwiste CV)
Daley Sinkgraven (linker middenvelder, linksback, niet geschikt als RCV of RB)
Kenny Tete (de RB die geblesseerd wegviel)
Joël Veltman (de RCV die ook als RB kan spelen)
Nick Viergever (linkspoot, LB of LCV, niet geschikt als RB)
Heiko Westermann (geen commentaar nodig)
Deyovaisio Zeefuik (RB, speler van jong Ajax, geen ervaring)

Had jij dus Zeefuik als RB neergezet getuige jouw betoog over de reservebacks? Volgens mij waren er niet veel meer opties en was de keuze voor Veltman gewoon logisch. Maar niet zoals jij beweert omdat hij niet voldeed. Hij had daarnaast de pech dat zijn vervanger centraal ene Matthijs de Ligt was en zich zeer snel nestelde als basisspeler.

Dan heb je dus het scenario dat Ajax centraal meer opties had dan qua backs. Dan is het in mijn ogen vrij logisch dat je één van de centrale verdedigers welke ook als back kan spelen omzet en de andere centrale optie inzet op die plek.
Zoals het ook volkomen logisch is dat die speler zelf in een interview aangeeft zich als een rechtsback te zien, maar hij volgens sommigen hier nog zou voldoen als RCV. Hij heeft sinds ergens in 2016 ook niet meer als RCV gespeeld.
Waarom zou dat zijn denk je? Hij was voor de omzetting de RCV van Ajax en werd vanwege de blessure van Tete op rechtsback gezet. Wanneer dat gebeurt dan ga je er vanuit dat dat tijdelijk is. Dat interview waar jij naar refereert is vanwege het feit dat destijds en de centrale vervanger het naar behoren deed en hij zelf als back blijkbaar beter werd beoordeeld als Tete, waardoor hij op die positie bleef staan. Een voor hem onnatuurlijke positie maar, zoals in het interview wordt aangehaald, een plek waar hij zich zelf ook ziet spelen, ondanks dat hij normaliter de RCV is. Destijds heeft zijn vervanger op de RCV plek zichzelf in de basis gespeeld en kreeg deze de voorkeur boven Veltman. veltman daar in tegen speelde in de ogen van de trainer prima op de positie van rechtsback waardoor hij bleef staan en Tete uit de basis verdrong.

Al met al is het in mijn ogen dus absoluut niet zoals jij het meerdere malen verkondigde. Veltman voldeed zeker, als RCV en als rechtsback. En dat doet hij nog steeds, helemaal voor de eredivisie en na zijn comeback in het afgelopen seizoen speelde hij in de CL ook gewoon goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Han op 19-07-2019 09:21 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:00
toolkist schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:51:
[...]

Al zouden we dat doen, dan nog staat er een beter blok dan Viergever en Luckassen ;)
Oh snap!

Maar wel waar :P En Viergever Luckassen is nog altijd beter dan Botteghin en v/d Heijden / v Beek }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:45

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

toolkist schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:51:
[...]

Jazeker :) d:)b

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:12:
[...]

Oh snap!

Maar wel waar :P En Viergever Luckassen is nog altijd beter dan Botteghin en v/d Heijden / v Beek }:O
Over v Beek gesproken: komt er dit seizoen een eigen goal van V Beek?
Dat zou wel epic zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Typhone schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:13:
[...]

Dat zou wel epic zijn.
Ik hoop dat ie niet aan spelen toekomt tbh, of bij een andere club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:13:
[...]

Dat zou wel epic zijn.
Hij moet wel.. Van alle actieve spelers (of zelfs van allemaal?) is hij degene die het meest tegen Vermeer gescoord heeft _/-\o_
Ik ga er nog wel vanuit dat dat goed gaat komen bij jullie. Zo niet heb je denk ik echt een probleem.
Leon Zwiers schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:34:
[...]

Ik hoop dat ie niet aan spelen toekomt tbh, of bij een andere club.
Ik las deze week ergens dat Stam met hem en Botteghin wil gaan spelen? :X

[ Voor 18% gewijzigd door toolkist op 19-07-2019 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Qx1eyc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x3QLOOe.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 19-07-2019 10:44 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Hij moet wel.. Van alle actieve spelers (of zelfs van allemaal?) is hij degene die het meest tegen Vermeer gescoord heeft _/-\o_

[...]

Ik ga er nog wel vanuit dat dat goed gaat komen bij jullie. Zo niet heb je denk ik echt een probleem.

[...]

Ik las deze week ergens dat Stam met hem en Botteghin wil gaan spelen? :X
Ik ga ervanuit dat het een afgrijselijk seizoen gaat worden. Zoveel bestuurlijke onrust kan niet goed zijn.
En als Stam met Botteghin EN v Beek gaat spelen gaan we ook geen 3e worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:27
Leon Zwiers schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:44:
Ik ga ervanuit dat het een afgrijselijk seizoen gaat worden. Zoveel bestuurlijke onrust kan niet goed zijn.
En als Stam met Botteghin EN v Beek gaat spelen gaan we ook geen 3e worden.
Als het dan maar een afgrijselijk seizoen wordt met jonge spelers die grotendeels zelf opgeleid zijn kan ik er mee leven. De blik moet echt op de lange termijn nu. Met die instelling wisten we in 2011/12 ook te verrassen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
ph4ge schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:05:
[...]

Als het dan maar een afgrijselijk seizoen wordt met jonge spelers die grotendeels zelf opgeleid zijn kan ik er mee leven. De blik moet echt op de lange termijn nu. Met die instelling wisten we in 2011/12 ook te verrassen.
Vooralsnog lijkt het erop dat ze Fer ook nog een contract aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:27
Leon Zwiers schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:14:
[...]

Vooralsnog lijkt het erop dat ze Fer ook nog een contract aanbieden
Kunnen we toch nog schermen met een speler uit de eigen jeugd in de basis |:(

EDIT: Voor de duidelijkheid, ik heb Fer altijd een hele goede speler gevonden, en als er maar 1 of 2 spelers van 28 jaar of ouder in het veld stonden had ik het een goede zet gevonden. Al zou ik dan nog niet blij zijn dat Burger geen kans krijgt, want in hem zie ik het ook zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 19-07-2019 11:27 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Han schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:11:
Je bent wel een beetje flauw aan het doen met die krachttermen
Klopt.
Maar ik vind het verbazend dat Veltman toentertijd aardig werd afgezeken als RCV, niet voor niets als rechtsback werd gebruikt, daar ook niet voor niets is blijven staan, sinds 2016 niet meer centraal heeft gespeeld en nu ineens goed genoeg zou zijn als RCV bij Ajax.

Ik vind Veltman voor Ajax voldoen als rechtsback, als RCV komt hij duidelijk tekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Baseman77 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:35:
Klopt.
Maar ik vind het verbazend dat Veltman toentertijd aardig werd afgezeken als RCV, niet voor niets als rechtsback werd gebruikt, daar ook niet voor niets is blijven staan, sinds 2016 niet meer centraal heeft gespeeld en nu ineens goed genoeg zou zijn als RCV bij Ajax.

Ik vind Veltman voor Ajax voldoen als rechtsback, als RCV komt hij duidelijk tekort.
Dat is een heel ander verhaal dan wat je eerst schetste. En dat blijft het sowieso enkel een eigen mening van jou over Veltman. Dat afzeiken van Veltman heb ik niet zo ervaren, vond hem prima fungeren als RCV en dat vind ik nog steeds. Sterker nog; ik denk dat alle eredivisie teams hem graag als RCV zouden willen hebben, ook een Feyenoord en een PSV. Hij zou gewoon in de basis staan wanneer je hem gaat vergelijken met de eventuele concurrentie. Maar het is dus niet zo dat hij destijds niet goed genoeg was als RCV en om die reden is verhuist naar de zijkant, zoals jij deed voorkomen, wat gewoon niet klopte. Veltman had de pech dat zijn plaatsvervanger destijds Matthijs de Ligt was, die bij de huidige wereldtop van verdedigers behoort, maar daarnaast het geluk had beter te functioneren als back dan diegene die er eerst stond. Het overduidelijk te kort komen voor die positie vind ik schromelijk overdreven, maar goed, het is een mening, maar geen onomstotelijk gemeenschappelijk gegeven. Er is nooit sprake geweest dat Veltman duidelijk te kort kwam voor de positie RCV, sterker nog, tijdens zijn optredens als RB werd vaak aangegeven hem liever als RCV te zien dan als RB. Hij is opbouwend en aanvallend niet zo sterk, iets wat je als RCV minder dient te hebben dan een RB bij Ajax.

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 19-07-2019 11:47 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:22:
Kunnen we toch nog schermen met een speler uit de eigen jeugd in de basis |:(

EDIT: Voor de duidelijkheid, ik heb Fer altijd een hele goede speler gevonden, en als er maar 1 of 2 spelers van 28 jaar of ouder in het veld stonden had ik het een goede zet gevonden. Al zou ik dan nog niet blij zijn dat Burger geen kans krijgt, want in hem zie ik het ook zitten.
Op basis van de huidige selectie vind ik Fer een prima versterking voor Feyenoord :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Han schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:45:
Sterker nog; ik denk dat alle eredivisie teams hem graag als RCV zouden willen hebben, ook een Feyenoord en een PSV .
Hij heeft al 3,5 jaar niet meer als RCV gespeeld, maar alle Eredivisie teams zouden hem graag als RCV willen hebben?
Je overdrijft lichtelijk zal ik maar zeggen.
Veltman had de pech dat zijn plaatsvervanger destijds Matthijs de Ligt was, die bij de huidige wereldtop van verdedigers behoort, maar daarnaast het geluk had beter te functioneren als back dan diegene die er eerst stond.
De Ligt kreeg dat seizoen in 11 Eredivisiewedstrijden speeltijd, waarom stond Veltman in de overige 23 wedstrijden ook rechtsback?

Ik heb het idee dat Veltman en zijn kwaliteiten door sommigen 'geromantiseerd' worden.
Wat overigens vaak gebeurt bij spelers die vertrokken zijn of lang(er) geblesseerd zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:00
Han schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Op basis van de huidige selectie vind ik Fer een prima versterking voor Feyenoord :)
Maar waar moet hij dan spelen? Tot nu toe stelt Stam Kelly iedere keer op, hij lijkt fan van Toornstra en Berghuis heeft hij ook al op het middenveld geprobeerd. En ik mag hopen dat hij de enige speler met een gevaarlijk balletje in de benen (Kokcu) nu toch ook een echte kans gaat geven. Ayoub, Tapia en Burger heb je ook nog.

Tot nu toe zie ik vooral veel dezelfde fouten in het beleid. We kopen weer een middenvelder omdat er een middenvelder vertrekt, halen oude spelers terug uit het buitenland omdat ze gratis zijn en we geen scouting hebben en de trainer mag ook een lievelingetje halen.

Terwijl er wordt nagelaten de plekken te versterken waar je echt een probleem hebt en moet doorselecteren. Met de blessures van Jorgensen heb je iemand nodig die voorin een bal kan vasthouden (Vente komt tekort) en haal een rechtsback of centrale verdediger zodat het daar ook wat beter staat, Voordeel: de middenvelders die je al hebt gaan dan vast ook beter draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:57:
Hij heeft al 3,5 jaar niet meer als RCV gespeeld, maar alle Eredivisie teams zouden hem graag als RCV willen hebben?
Je overdrijft lichtelijk zal ik maar zeggen.
Wat hebben die 2 dingen met elkaar te maken?
Is hij beter dan Luckassen? Ja
Is hij beter dan Van Beek? Ja
Is hij beter dan Vlaar? Ja
Is hij beter dan Christian Kum? Ja

Zou hij dus bij al die teams in de basis staan? Ja.
Willen ze nu voor hem betalen? Nee, maar dat is de discussie ook niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
Baseman77 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:57:
[...]

De Ligt kreeg dat seizoen in 11 Eredivisiewedstrijden speeltijd, waarom stond Veltman in de overige 23 wedstrijden ook rechtsback?

Ik heb het idee dat Veltman en zijn kwaliteiten door sommigen 'geromantiseerd' worden.
Wat overigens vaak gebeurt bij spelers die vertrokken zijn of lang(er) geblesseerd zijn geweest.
Volgens mij zit je een seizoen abuis nee klopt wel in 16/17 kwam De Ligt ook in beeld.
Maar om je vraag je beantwoorden, toen was Sanchez RCV ;) (Viergever LCV)

Veltman:
2014/15: 25 wedstrijden CV
15/16: 34 wedstrijden CV
16/17: 30 wedstrijdne, 1 CV, 29 RB
17/18: 30 wedstrijden, 5 CV, 25 RB
18/19: 9 wedstrijden, 1 CV, 8 RB

Totaal CV: 66
Totaal RB: 62

CV wins over RB ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 19-07-2019 12:23 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33
Martinusz schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Volgens mij zit je een seizoen abuis nee klopt wel in 16/17 kwam De Ligt ook in beeld.
Maar om je vraag je beantwoorden, toen was Sanchez RCV ;) (Viergever LCV)

Veltman:
2014/15: 25 wedstrijden CV
15/16: 34 wedstrijden CV
16/17: 30 wedstrijdne, 1 CV, 29 RB
17/18: 30 wedstrijden, 5 CV, 25 RB
18/19: 9 wedstrijden, 1 CV, 8 RB

Totaal CV: 66
Totaal RB: 62

CV wins over RB ;)
Maar over de afgelopen 3 seizoen niet bepaald ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Joster schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:25:
[...]

Maar over de afgelopen 3 seizoen niet bepaald ;)
Lijkt mij logsich, toen stond de Ligt als een malle te CV'en ;) overigens staat het 2-2 wat betreft volle seizoenen op een positie RCV versus RB.

Dat hij RB werd is uiteindelijk samenloop van omstandigheden:

1) blessure Tete (16/17) Veltman stond tot die tijd RCV
2) (16/17) Dat jaar is Sanchez binnen gehaald en pakt de RCV plek, mede doordat Veltman de RB moest invullen, rest van het jaar is Veltman RB
3) (17/18) Jaar erna is de Ligt vaste RCV, op RB nog steeds geen beter alternatief dan Veltman, dus Veltman RB, indien nodig RCV backup
4) 18/19 Veltman is grotendeels geblesseerd, bij terugkomst staat de Ligt uiteraard nog op RCV, hij mag nog paar keer opdraven ipv Mazraoui op RB

Maar om dan te concluderen dat hij niet meer op RCV zou kunnen spelen vind ik raar :? of hij de beste keuze daarvoor is weet ik niet, Schuurs doet het prima in de voorbereiding, maar mist nog ervaring. Als er niemand gehaald wordt voor RCV, waarom zou Veltman dan niet RCV kunnen staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 19-07-2019 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Tijd voor een topicchange [Voetbal] Centraal Veltmanltopic 2019/2020.

Van mij mag er wel weer gevoetbald gaan worden. Wie er op papier de beste selectie heeft is een leuk gedachtenexperient, maar uiteindelijk gaat het om wat er op het veld gebeurt. Wat dat betreft ben ik ook wel weer benieuwd wat er bij mijn clubje gebeurt. Twente heeft een stuk of 6 nieuwelingen die allemaal niets mochten kosten, dus het wordt een complete verrassing. De doelstelling is in elk geval veelbelovend: handhaving.
Oh, en om ook nog iets over Veltman te zeggen: van mijn mag hij naar het oosten komen. Daar is hij zelfs op linksback een versterking 8)

[ Voor 87% gewijzigd door T-MOB op 19-07-2019 12:58 . Reden: Verstuur / Toon voorbeeld, het is allemaal erg lastig op vrijdag ]

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:03
Wow, dat komt even uit de lucht vallen zeker omdat het vanochtend alleen nog geruchten waren maar Kristensen gaat naar RB Salzburg. Waarschijnlijk deels slachtoffer geworden van de goede voorbereiding van Dest en verder niet super invalbeurten afgelopen jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Pompi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:48:
Wow, dat komt even uit de lucht vallen zeker omdat het vanochtend alleen nog geruchten waren maar Kristensen gaat naar RB Salzburg. Waarschijnlijk deels slachtoffer geworden van de goede voorbereiding van Dest en verder niet super invalbeurten afgelopen jaar.
Ik herinner me drie voorzetten van hem die on par waren met Shanice vd Sanden. Niks bij Ajax meer te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wel > 50 miljoen mag ik hopen?
Als je prijzen pakt ben je toch meer waard?
Een bankzitter werd in de winterstop niet eens verkocht voor dat bedrag.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Mazraoui en Veltman (als die blijft) voor hem, Dest die een uitstekende voorbereiding heeft, ik snap wel dat hij verder kijkt. Niet echt een aderlating voor Ajax, als ze nu die Mexicaan aantrekken ben je toch klaar voor de verdediging lijkt mij.

LB: Nico + Martinez + Kik
LCV: Blind + Kik + Magallan
RCV: Alvarez(?) + Schuurs/Veltman + Magallan
RB: Mazraoui + Veltman + Dest

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 19-07-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Martinusz schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:54:
[...]

Mazraoui en Veltman (als die blijft) voor hem, Dest die een uitstekende voorbereiding heeft, ik snap wel dat hij verder kijkt. Niet echt een aderlating voor Ajax, als ze nu die Mexicaan aantrekken ben je toch klaar voor de verdediging lijkt mij.

LB: Nico + Martinez + Kik
LCV: Blind + Kik + Magallan
RCV: Alvarez(?) + Schuurs/Veltman + Magallan
RB: Mazraoui + Veltman + Dest
Toch grappig hoe iedereen voor de transferperiode open ging nog dacht dat Ajax uit elkaar gereten zou worden met transfers, maar als ik dit zo zie ziet het er nog prima uit en heeft vooral PSV last van vertrekkende spelers.
Ook mooi dat Ajax ongeveer hetzelfde krijgt voor Kristensen wat ze oorspronkelijk betaald hebben en dat hij dus alleen salaris gekost heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:27:
[...]

Toch grappig hoe iedereen voor de transferperiode open ging nog dacht dat Ajax uit elkaar gereten zou worden met transfers, maar als ik dit zo zie ziet het er nog prima uit en heeft vooral PSV last van vertrekkende spelers.
Ook mooi dat Ajax ongeveer hetzelfde krijgt voor Kristensen wat ze oorspronkelijk betaald hebben en dat hij dus alleen salaris gekost heeft.
De transferperiode eindigt op 1 september pas he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
ph4ge schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:22:
[...]
want in hem zie ik het ook zitten.
Ze zoeken nog een TD daar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:58
https://speld.nl/2019/07/...inutenlange-transfersoap/ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
Voor in de 5mln gehaald en voor in de 5mln verkocht.
Dus je verliest er bijna niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:53:
Wel > 50 miljoen mag ik hopen?
Als je prijzen pakt ben je toch meer waard?
Een bankzitter werd in de winterstop niet eens verkocht voor dat bedrag.
Een teleurstellend laag bedrag van ergens tussen de 5 en 5½ miljoen ... -O-
Dus 86, 75 en 5½ miljoen.
Weet je als speler ook meteen wat jouw waarde was afgelopen seizoen.
Nu Veltman nog weg voor € 666.666,- en dan klopt het wel zo'n beetje.
Al vond ik Veltman aan het einde van vorig seizoen niet zo (heel) slecht spelen.

[edit]Veltman speelde geweldig vorig seizoen!!
Wat als we Veltman ruilen tegen Bergwijn?
Iedereen gelukkig! O-)

[ Voor 9% gewijzigd door OPSLAGHOND op 19-07-2019 18:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22

Vos

AFCA

Veltman speelde gewoon goed, wat mij betreft blijft hij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:00:
[edit]Veltman speelde geweldig vorig seizoen!!
Wat als we Veltman ruilen tegen Bergwijn?
Iedereen gelukkig! O-)
Dus niet, Bergwijn kan helemaal niet verdedigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vos schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:02:
Veltman speelde gewoon goed, wat mij betreft blijft hij.
Zou inderdaad jammer zijn als hij gaat! :*)
toolkist schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:04:
[...]Dus niet, Bergwijn kan helemaal niet verdedigen :P
Sven van Beek zal teveel kosten, dus ik denk dat Bergwijn dan een betere oplossing is!
@Leon Zwiers Heb jij misschien een idee wat Van Beek zou moeten kosten? incl. taxirit uiteraard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:06:
[...]

[...]

Sven van Beek zal teveel kosten, dus ik denk dat Bergwijn dan een betere oplossing is!
@Leon Zwiers Heb jij misschien een idee wat Van Beek zou moeten kosten? incl. taxirit uiteraard!
Zou PSV daarom denken dat ze Berghuis voor 9m kunnen kopen? Dat ze van Beek dan ook meenemen? Die gunst moet toch wat waard zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:06:
[...]

[...]

Je krijgt 5 miljoen van Feyenoordsupporters crowdfund en we sturen m met DPD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:23

InFamous

excommunicado

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Geloof het pas als er een foto van zijn handtekening zetten is, iets teveel meegemaakt met spelers uit die contreien dat ze toch voor een andere club gaan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:46:
[...]

Geloof het pas als er een foto van zijn handtekening zetten is, iets teveel meegemaakt met spelers uit die contreien dat ze toch voor een andere club gaan.
Breaking news: Alvarex tekent contract bij een Spaanse subtopper!
Om daar op de bank te mogen zitten! :F
Of zoals een voorganger zelfs teruggezet te worden naar het tweede elftal terwijl het eerste elftal op #10 eindigt! |:(
#Remember_lainez ;w

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 19-07-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Staat idd ook op Ajax.nl.
De verdediger was absoluut nodig na het vertrek van de Ligt.
Nu concurreren Schuurs en Alvarez om RCV.

Ik ben zeer benieuwd wie de winnaar wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01

't filmpje wil ie niet inladen, maar dit is wel bewijs genoeg toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Als er niemand meer vertrekt heb je een top team

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:01:
Als er niemand meer vertrekt heb je een top team
Volgens een AD-journalist gaan er nog 3 (Siem de Jong, Van Leer en Labyad) weg;
http://www.soccernews.nl/news/600946/ajax-gaat-deze-zomer-nog-zeker-drie-spelers-uitzwaaien
Geen gemis!

Misschien kunnen ze Siem de Jong nog verkopen aan die Turkse club welke de verkeerde speler met dezelfde achternaam een contract heeft aangeboden ... voor een 25 miljoen ofzo? :+

Erdoganspor koopt De Jong van Ajax!

===========================================================================

Atletico Madrid schijnt 38 miljoen te hebben geboden op Neres ... afgewezen uiteraard.
45 miljoen? Nee! 38 miljoen? Jaaaaaaaa!!!!! :F

[ Voor 21% gewijzigd door OPSLAGHOND op 19-07-2019 20:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als vervanger voor Kristensen dus, waarom zouden ze anders zo lang gewacht hebben op het bekend maken van deze transfer :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
KV Mechelen krijgt er nog eens van langs, hebben we meteen een Belgische tegenhanger voor Twente mochten de competities samengevoegd gaan worden!
UEFA bevestigt straf KV Mechelen, AA Gent mag Europa League in

De UEFA heeft bevestigd dat KV Mechelen komend seizoen geen Europees voetbal speelt. De Europese voetbalbond nam het besluit van het Belgisch Arbitragehof voor de Sport (BAS) over.
Dat bepaalde dat Mechelen het Europese ticket moet inleveren omdat bestuurders van de club schuldig zijn bevonden aan competitievervalsing. KAA Gent neemt het Europese ticket over. De club uit Gent verloren vorig seizoen de bekerfinale van Mechelen.
Bron: https://www.ad.nl/buitenl...uropa-league-in~a78440b0/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik geef helemaal niks om Twente en hoop dat ze meteen weer degraderen, maar om ze te vergelijken met een club die de boel omkoopt gaat me dan wel weer te ver. Vergeleken met Mechelen is Twente heel erg braaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De finale van de Africa Cup of Nations is bezig, Senegal (Sadio Mane) tegen Algerije (Riyhad Mahrez).

Algerije scoort in de 2e minuut met een van richting veranderd schot die met een hele hoge boog in de kruising gaat. Daarna is het Algerije dat de rest van de 1e helft vooral bezig is met schoppen uitdelen en vieze overtredingkjes maken, en Senegal dat niet veel creeert, te makkelijk a la Neymar over de grond rolt etc.

Voeg daarbij een scheidsrechter die niets aan het Algerijnse spelbederf doet en niet lijkt te snappen dat hij gele kaarten mag geven.

Geen reclame voor het Afrikaans voetbal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:11:
De finale van de Africa Cup of Nations is bezig, Senegal (Sadio Mane) tegen Algerije (Riyhad Mahrez).

Algerije scoort in de 2e minuut met een van richting veranderd schot die met een hele hoge boog in de kruising gaat. Daarna is het Algerije dat de rest van de 1e helft vooral bezig is met schoppen uitdelen en vieze overtredingkjes maken, en Senegal dat niet veel creeert, te makkelijk a la Neymar over de grond rolt etc.

Voeg daarbij een scheidsrechter die niets aan het Algerijnse spelbederf doet en niet lijkt te snappen dat hij gele kaarten mag geven.

Geen reclame voor het Afrikaans voetbal.
Niks anders dan alle andere wedstrijden in de Afrika cup dus. Of in ieder geval tov de wedstrijden die ik gezien heb en dat zijn er best wat. Echt maar heel weinig wedstrijden waar goed gevoetbald en gefloten werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:14:
Niks anders dan alle andere wedstrijden in de Afrika cup dus. Of in ieder geval tov de wedstrijden die ik gezien heb en dat zijn er best wat. Echt maar heel weinig wedstrijden waar goed gevoetbald en gefloten werd.
Inderdaad, maar dit zouden de beste twee moeten zijn, en de beste scheidsrechter...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoe geef je daar toch een penalty voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_o-

VAR die een pingel terugneemt, van het type die ze bij de vrouwen telkens gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:21:
_o-

VAR die een pingel terugneemt, van het type die ze bij de vrouwen telkens gaven.
Dit zijn Europese VAR scheidsrechters met ervaring. Oa Pol van Boekel heeft veel wedstrijden gedaan.
De regie daarentegen... Die scheids heeft 1 herhaling gezien waar ie iets aan had...

Fantastisch wat een kansloze vrije trap in je allerlaatste mogelijkheid... Hebben ze nou niemand die fatsoenlijk een vrije trap kan nemen?

[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 19-07-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
FC Basel wint in de competitie met gemak met 1 - 4 van FC Sion, de club die in de voorbereiding gelijkspeelde tegen PSV ( 0 - 0 ).
Dinsdag kan wel eens heel spannend worden.

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 20-07-2019 03:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:43
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 03:56:
FC Basel wint in de competitie met gemak met 1 - 4 van FC Sion, de club die in de voorbereiding gelijkspeelde tegen PSV ( 0 - 0 ).
Dinsdag kan wel eens heel spannend worden.
Oefenwedstrijden zeggen niet zoveel. Daarmee wil ik niet zeggen dat PSV eenvoudig zou gaan winnen ofzo (kan beide kanten op), maar ik hecht absoluut geen waarde aan de resultaten van oefenwedstrijden. Gebeurt regelmatig dat een club een brakke voorbereiding heeft, maar er alsnog staat als 't nodig is (of andersom).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Dit was een Afrika Cup om te huilen zo slecht als dat het was.
De "fans" van Algerije zijn ook kansloos overigens, alleen daarom al had ik gehoopt op Senegal.
Bij het winnen van de halve finale wedstrijd hadden Algerijnen in Frankrijk rellen lopen schoppen met als dieptepunt het overlijden van een vrouw die in de "vreugde" door een familielid werd overreden. :|

Rotterdam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
Weer wat interessant leesvoer voor op deze regenachtige zaterdag.
Feyenoord City gaat allang niet meer over Feyenoord *
De gemeente Rotterdam droomt van een voetbaltempel op Zuid, om een vergeten gebied erbovenop te helpen. Maar de risico’s die Feyenoord neemt om een nieuw stadion te kunnen bouwen, zijn groot. En ze splijten de club: van een juridisch conflict met de eigen supporters tot een vijandige overnamebod op de aandelen in de Kuip. Hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Dit stuk in 1 minuut

De plannen voor een nieuw stadion splijten voetbalclub Feyenoord. Een deel van de fans wil de bestuurders juridisch aansprakelijk stellen voor de grote financiële verplichtingen die al zijn aangegaan, zonder de aandeelhouders daarover te raadplegen.

In Feyenoord City komen de ambities samen van een club die weer met de top wil meedraaien en een gemeente die een deel van de stad wil ontwikkelen. Rond Feyenoord City ontstond zo een soort ‘echokamer’ van adviseurs en plannenmakers. In dat proces moedigde de gemeente Rotterdam Feyenoord aan om een iconisch – en duur – stadion te bouwen.

Feyenoord stak de voorbije tien jaar zeker 23 miljoen euro in stadionplannen; Feyenoord City is daarvan veruit het duurste. Hoogleraar Bent Flyvbjerg constateert dat de kosten en baten van megaprojecten op voorhand steevast te rooskleurig worden voorgesteld. Dat heeft een reden: mooie ramingen bespoedigen de besluitvorming.

De plannen voor de ontwikkeling van Feyenoord City vertonen veel lacunes. Zo moeten bedrijven op het huidige terrein worden uitgekocht, lopen er waterleidingen waar geheid moet worden en is onduidelijk of de ligging van het nieuwe stadion zich verhoudt tot de veiligheidseisen die het waterschap stelt. Ook aan het aangrenzende spoor zijn grote ingrepen nodig.
Zeker de moeite waard! Ook de andere artikelen over Feyenoord City zijn de moeite waard.

*<knip>. Inlog nodig, Firefox gebruikers kunnen ook op F9 drukken.

Het is uiterst interessant, maar niet de bedoeling copyright en paywalls te bypassen op deze manier.

Dat staan wij niet toe.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 20-07-2019 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
@Baseman77 je hebt inmiddels vast al wat onderzoek gedaan naar Baumgartl, is dat wat?
Het enige wat ik kon concluderen, maar ik heb er dan ook niet veel tijd in gestoken, was dat VI het fout had met z'n 100 Bundesliga wedstrijden (zijn er 86) en dat ie nogal eens z'n kop lijkt te stoten. Hij is 3x geblesseerd geweest wegens een hersenschudding (in verschillende seizoenen) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:19:
@Baseman77 je hebt inmiddels vast al wat onderzoek gedaan naar Baumgartl, is dat wat?
Het enige wat ik kon concluderen, maar ik heb er dan ook niet veel tijd in gestoken, was dat VI het fout had met z'n 100 Bundesliga wedstrijden (zijn er 86) en dat ie nogal eens z'n kop lijkt te stoten. Hij is 3x geblesseerd geweest wegens een hersenschudding (in verschillende seizoenen) :X
Misschien type de ligt? Met een rot vaart de 16 in rennen en dan de bal op doel koppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
Deadsy schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:39:
[...]

Misschien type de ligt? Met een rot vaart de 16 in rennen en dan de bal op doel koppen?
Scoort bijna nooit, dus als dat de reden is kan hij er beter mee stoppen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Sempy schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:27:
[...]

Scoort bijna nooit, dus als dat de reden is kan hij er beter mee stoppen. ;)
Tja als hij ze ook nog zou maken en er geen hersenschuddig aan over houd dan zou hij niet zo goedkoop zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kökcü kiest voor Turkije. Dan investeer je dus jaren in spelers en kiezen ze rond hun 18e voor een ander land. Vind ik wel vrij jammer. Je bent notabene geboren in Nederland. Wat mij betreft passen ze die regels aan. Mag hij naar Turkije voor jeugdwedstrijden ;)

https://www.ad.nl/nederla...re-boven-oranje~a7a15ff5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vos schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:27:
Kökcü kiest voor Turkije. Dan investeer je dus jaren in spelers en kiezen ze rond hun 18e voor een ander land. Vind ik wel vrij jammer. Je bent notabene geboren in Haarlem. Wat mij betreft passen ze die regels aan. Mag hij naar Turkije voor jeugdwedstrijden ;)

3x in Bodrum op vakantie geweest en tot zover zijn band met Turkije gok ik? Spreekt waarschijnlijk beter Nederlands dan Turks. Regelmatig in oranje Oxx gespeeld. en dan na gesprek met Turkse bond voor Turkije kiezen. Ben benieuwd wat dat voor gesprek geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Kökcü kiest voor Turkije. Dan investeer je dus jaren in spelers en kiezen ze rond hun 18e voor een ander land. Vind ik wel vrij jammer. Je bent notabene geboren in Haarlem. Wat mij betreft passen ze die regels aan. Mag hij naar Turkije voor jeugdwedstrijden ;)

Las dat hij ook nog eens de aanvoerder was van de Nederlandse teams waarin hij speelde, zou mij niks verbazen als er weer (veel) druk vanuit familie is gekomen. Maar het is bij zulke spelers wel duidelijk dat ze de opleiding teams van Turkije/Marokko niks vonden dan wel van te laag niveau en dan worden ze op het laatst door de nationale bonden van die landen grote dingen voorgehouden waar ze dan voor overstag gaan. Inderdaad jammer en ook beetje vervelend dat iemand anders eerder dan niet meer kansen heeft kunnen krijgen maar ik weet niet perse of het aanpassen van de regels zou helpen, Sergino Dest bijvoorbeeld heeft ook in Oranje jeugd gespeeld en speelt nu voor de VS maar het zou mij verbazen als hij niet voor Nederlands elftal kiest als hij daar door Koeman voor wordt uitgenodigd en dat zou dan mogelijk ook niet meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Fijne vent, die TD van Feyenoord... Over Tapia:
"Ik laat me niet in de maling nemen door Tapia, dat pik ik niet. Hij moet gewoon meewerken aan een transfer. Anders gaan we kijken of er andere mogelijkheden zijn", is Troost duidelijk.
Kökcü kiest voor Turkije. Dan investeer je dus jaren in spelers en kiezen ze rond hun 18e voor een ander land. Vind ik wel vrij jammer. Je bent notabene geboren in Nederland. Wat mij betreft passen ze die regels aan. Mag hij naar Turkije voor jeugdwedstrijden ;)

Boeiend. Feyenoord leidt op voor Feyenoord, niet voor Oranje. En al zou dat wel zijn, dan nog gun ik zo iemand z'n vrije keuze...

[ Voor 56% gewijzigd door toolkist op 21-07-2019 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

toolkist schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:07:
Fijne vent, die TD van Feyenoord... Over Tapia:

[...]

[...]

Boeiend. Feyenoord leidt op voor Feyenoord, niet voor Oranje. En al zou dat wel zijn, dan nog gun ik zo iemand z'n vrije keuze...
Wat heeft Feyenoord er mee te maken? De KNVB investeert jaren in zo'n speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Roep al jaren dat het beleid van de knvb omtrent turkse jongens en marokaanse jongens veranderd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:17:
[...]

Wat heeft Feyenoord er mee te maken? De KNVB investeert jaren in zo'n speler.
Wat investeert de KNVB dan in Kokcu? Volgens mij loopt ie door de jeugdopleiding van Feyenoord. Niet iets centraals van de KNVB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

milotic schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:19:
Roep al jaren dat het beleid van de knvb omtrent turkse jongens en marokaanse jongens veranderd moet worden.
Het lijkt mij op het oog niet zo moeilijk: speel je in een ‘jong’ team, dan ga je op de duur door naar ‘Oranje’. Dat leg je contractueel vast.

Weiger je? Dan kom je ook niet in de ‘jong’ teams.

Wat, geen vrije keuze, zegt u? Juist wel: je legt die keuze alleen wat eerder vast in een contract, waar je je aan dient te houden. Kosten van opleiding worden bij verzaken op jou verhaald.

Maar helaas zal dit ook wel met een arbitrage-zaak à la Bosman-arrest zijn voorkomen, of dat komt nog.

Zo’n Ziyech had al een tijd de baas op het middenveld kunnen zijn, en in een echt goed elftal. Dat geldt ook voor anderen. De invloed van ‘het moederland’ door familie of allerlei loze beloften is veel te groot, en zo ook de trots. Nou, veel succes dan maar. :w

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 21-07-2019 15:30 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
naja het is ook wel de uefa en de fifa he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:26
Helicopter was fantastisch toen Dirk Kuyt eruit stapte, maar dit begint gewoon sneu te worden. Zo'n grote club en dan zo weinig kunnen doen. Stam, Marsman, Narsingh en Kelly erin. Zelfs bij Utrecht is meer mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

toolkist schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:27:
[...]

Wat investeert de KNVB dan in Kokcu? Volgens mij loopt ie door de jeugdopleiding van Feyenoord. Niet iets centraals van de KNVB.
De KNVB trainers werken voor niks? De tripjes zijn gratis? Etc. En hij neemt een ander talent zijn plaats in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:38:
[...]

De KNVB trainers werken voor niks? De tripjes zijn gratis? Etc. En hij neemt een ander talent zijn plaats in.
Die tripjes zijn net zo goed voor het aanzien van de KNVB zelf. De grote kosten mbt opleiding worden gemaakt door de club, niet door de bond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsy
Troost weet blijkbaar precies hoe hij de transferwaarde van zijn spelers moet opdrijven.

Sjaak Troost hoopt dat Renato Tapia snel vertrekt bij Feyenoord. De technisch directeur maakte zondag tijdens de Open Dag van de Rotterdammers duidelijk dat de toekomst van de middenvelder uit Peru niet in De Kuip ligt. 'Vorig seizoen hebben we hem al duidelijk proberen te maken dat er geen toekomst is bij Feyenoord. Toen was er geen club, toen is hij naar Willem II gegaan', vertelde Troost tegen RTV Rijnmond. Nu hij terugkeert uit Tilburg, wil Tapia bij Feyenoord blijven. Tot teleurstelling van de td. 'Hij moet gewoon meewerken aan een transfer. Anders gaan we kijken of er andere mogelijkheden zijn. Maar ik laat me niet zo makkelijk in de maling nemen, dat pik ik echt niet.'

bron:
https://www.vi.nl/nieuws/...e-maling-nemen-door-tapia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

toolkist schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:40:
[...]

Die tripjes zijn net zo goed voor het aanzien van de KNVB zelf. De grote kosten mbt opleiding worden gemaakt door de club, niet door de bond.
Natuurlijk investeert de club het meeste in zo'n speler, daar is hij het merendeel van de tijd. Maar daarom maakt de KNVB nog wel kosten voor zo'n jongen.

En met tripjes bedoel ik ook wedstrijden. Dat heeft niet zoveel met aanzien te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 21-07-2019 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Maart 2019:

https://www.telegraaf.nl/...erder-van-oranje-onder-19
Kökcü is eerlijk als hem wordt gevraagd naar zijn situatie met betrekking tot Turkije. „Ze hebben me weleens gevraagd of het me iets leek, maar dat was voor Turkije onder 19, dus blijf ik liever hier. Als de A-ploeg komt? Dat weet ik nog niet, ik heb er hier nog een gesprekje met de trainer (Maarten Stekelenburg, red.) over”, zegt Kökcü.

Zijn aanstaande gesprekje met de bondscoach laat zien dat het nationaliteitenthema in Zeist op waarde wordt geschat. Stekelenburg heeft de in zijn generatie jonge Kökcü tot aanvoerder gemaakt. Dat zegt veel, in een generatie met ander toptalent uit de lichting die met Onder 17 Europees kampioen werd en een aantal jongens dat al veel Eredivisie-duels achter de naam heeft staan. In Kökcü, nu bezig aan zijn doorbraak bij Feyenoord, ziet iedereen een potentiële A-international.

[...]

Kökcu raakt enthousiast van al het talent dat op dit moment rondloopt bij Oranje onder 19. „Jazeker, er komt een goede generatie aan”, weet de middenvelder, die het met generatiegenoot Ihattaren nog niet over diens situatie heeft gehad. „Nee, het gevoel dat hij heeft, kent hij het beste. Of het zonde zou zijn als we weg zouden gaan? Misschien wel, maar als je je hart volgt, kun je de beste beslissing nemen. Mijn hart ligt nu bij Nederland, haha. Ik heb ook niet zoveel waardering gehad vanuit Turkije.”

De conclusie is dat het oranje hem goed staat. „Ja, toch?”, lacht Kökcü. Zijn toekomst ligt op clubniveau hoe dan ook nog langer in Nederland. Bij Feyenoord kan het talent zijn toekomst definitief oranje kleuren.
Waarom gaat Stekelenburg, zijn huidige coach bij Oranje met hem praten?
Laat dat Koeman doen, een grote naam, iemand met aanzien en de bondscoach van het grote Oranje.

Je leest hier in alles dat hij voor Nederland wil uitkomen maar dan is Turkije eerder of komt met een beter verhaal en dan kiezen ze ineens anders. Zoveel meer hebben ze niet te bieden lijkt me, in tegendeel zelfs.

Wéér een blunder vanuit de KNVB, je laat talenten gewoon de deur uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
dutchgio schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:53:
Maart 2019:

https://www.telegraaf.nl/...erder-van-oranje-onder-19

[...]

Waarom gaat Stekelenburg, zijn huidige coach bij Oranje met hem praten?
Laat dat Koeman doen, een grote naam, iemand met aanzien en de bondscoach van het grote Oranje.

Je leest hier in alles dat hij voor Nederland wil uitkomen maar dan is Turkije eerder of komt met een beter verhaal en dan kiezen ze ineens anders. Zoveel meer hebben ze niet te bieden lijkt me, in tegendeel zelfs.

Wéér een blunder vanuit de KNVB, je laat talenten gewoon de deur uitlopen.
In het interview op camera dat VI met hem heeft gedaan, zegt hij dat het gesprek met Zeist er niet is gekomen omdat de laatste tijd hij veel met de Turkse bond en trainers gesproken heeft. Dus het was of te laat of hij heeft zich meteen laten in pakken door de Turkse bond en toen het gesprek met Nederlandse bond afgezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Het lijkt mij op het oog niet zo moeilijk: speel je in een ‘jong’ team, dan ga je op de duur door naar ‘Oranje’. Dat leg je contractueel vast.

Weiger je? Dan kom je ook niet in de ‘jong’ teams.

Wat, geen vrije keuze, zegt u? Juist wel: je legt die keuze alleen wat eerder vast in een contract, waar je je aan dient te houden. Kosten van opleiding worden bij verzaken op jou verhaald.
Want inderdaad, we moeten kinderen dit soort keuzes laten maken en ze daarvoor verantwoordelijk houden zodra ze een volwassen leeftijd bereiken...

Kinderen moeten mijn inziens zo dicht mogelijk bij hun plaats van opvoeding/waar ze wonen kunnen spelen en daarbij zo'n goed mogelijke opleiding krijgen. Dat ze vervolgens voor een land kiezen waar ze voor mogen kiezen is hun goed recht, daar moet je geen straffen op zetten als ze voor een ander land kiezen. Belangrijker is om te begrijpen waarom ze die keuze maken en indien ze zo belangrijk voor het Nederlands elftal zouden kunnen zijn de KNVB daar wellicht aanpassingen in moeten maken zodat grote talenten weer voor Nederland kiezen.

Contractueel vastleggen is geen oplossing, de propositie zo aanpassen dat ze wel voor het Nederlands elftal kiezen wel.

Deadsy schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:42:
Troost weet blijkbaar precies hoe hij de transferwaarde van zijn spelers moet opdrijven.
Troost moet ook eens snappen wat een contract is, zowel de voordelen (transferwaarde) als de nadelen (een niet passende speler alsnog doorbetalen en dat accepteren). Dat Tapia wellicht niet meer in het plaatje Feyenoord past kan maar het zo via de media spelen is niet handig, zowel niet voor situatie Tapia als niet voor toekomstige situaties, dit kan gewoon effect hebben op het aantrekken van nieuwe spelers...

[ Voor 18% gewijzigd door Napo op 21-07-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Misschien zag troost wat Zidane over Bale gezegd heeft en dacht: oooo zo moet dat.

Elke club met interesse gaat nu ver onder de waarde van tapia zitten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Napo schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:18:
[...]

Want inderdaad, we moeten kinderen dit soort keuzes laten maken en ze daarvoor verantwoordelijk houden zodra ze een volwassen leeftijd bereiken...
Volgens mij snap jij ook wel dat dat niet is wat ik bedoel.

Los van dat ouders en overige familie een stevige rol spelen in het keuzegedrag, die zijn verantwoordelijk, maar dan ook vastgelegd in een contract - kinderen zijn net zo goed handelswaar voor veel ouders, waar je ze tegen mag beschermen.

Wanneer je mee mag doen met een O21-team, dan staan daar verplichtingen tegenover, niet alleen de 'perks'.
Kinderen moeten mijn inziens zo dicht mogelijk bij hun plaats van opvoeding/waar ze wonen kunnen spelen en daarbij zo'n goed mogelijke opleiding krijgen. Dat ze vervolgens voor een land kiezen waar ze voor mogen kiezen is hun goed recht, daar moet je geen straffen op zetten als ze voor een ander land kiezen. Belangrijker is om te begrijpen waarom ze die keuze maken en indien ze zo belangrijk voor het Nederlands elftal zouden kunnen zijn de KNVB daar wellicht aanpassingen in moeten maken zodat grote talenten weer voor Nederland kiezen.
Tot zover, eens, behalve dan dat 'straffen'.

Hoe is dat een straf, voorwaarden stellen?

Mee mogen doen met een O21-team is een privilege, dat je dient te verdienen, en er staat voor jou veel op het spel, maar net zo goed ook voor de KNVB.

Dan is een contract wel zo duidelijk.
Contractueel vastleggen is geen oplossing, de propositie zo aanpassen dat ze wel voor het Nederlands elftal kiezen wel.
Dat zal zeer zeker moeten gebeuren, en blijkbaar is dat al een decennium of langer bepaald niet op niveau.

Was Yildirim niet de laatste etnische Turk in Oranje? Etnische Marokkanen kan ik me al helemaal niet (meer) heugen.

O wacht, Pierre van Hooijdonk. :+
Troost moet ook eens snappen wat een contract is, zowel de voordelen (transferwaarde) als de nadelen (een niet passende speler alsnog doorbetalen en dat accepteren). Dat Tapia wellicht niet meer in het plaatje Feyenoord past kan maar het zo via de media spelen is niet handig, zowel niet voor situatie Tapia als niet voor toekomstige situaties, dit kan gewoon effect hebben op het aantrekken van nieuwe spelers...
Dat geval klinkt ook echt oliedom, ja.

Zet 'm klem, behandel hem als stuk vuil, en dwing hem te vertrekken, dan krijg je er helemaal geen droog brood meer voor... :F

offtopic:
O ja, en iedereen in zijn netwerk weet nu dat Feyenoord een 'onbetrouwbare club' is - of het nou waar is of niet.

De kansen dat er ooit een andere Peruaanse speler bij Feyenoord komt spelen zijn tot 0 gedaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 21-07-2019 17:16 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Lekkerboeie86 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:37:
Helicopter was fantastisch toen Dirk Kuyt eruit stapte, maar dit begint gewoon sneu te worden. Zo'n grote club en dan zo weinig kunnen doen. Stam, Marsman, Narsingh en Kelly erin. Zelfs bij Utrecht is meer mogelijk.
Zag net de foto's het begint echt genant te worden. Maar misschien was het dat al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ramzzz schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:08:
[...]
offtopic:
O ja, en iedereen in zijn netwerk weet nu dat Feyenoord een 'onbetrouwbare club' is - of het nou waar is of niet.

De kansen dat er ooit een andere Peruaanse speler bij Feyenoord komt spelen zijn tot 0 gedaald.
Dat is natuurlijk ook onzin. Ten eerste hebben spelers een korte termijn geheugen van een goudvis als je ziet waar ze allemaal tekenen. Ten tweede zou dan driekwart van de clubs geen speler kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:31:
[...]

Dat is natuurlijk ook onzin. Ten eerste hebben spelers een korte termijn geheugen van een goudvis als je ziet waar ze allemaal tekenen. Ten tweede zou dan driekwart van de clubs geen speler kunnen halen.
Je verliest wel een soort van ambassadeur.
Stel ze zien een speler in Peru en willen hem halen, dan zou je Tapia kunnen bellen om hem contact met de speler te laten opnemen en vertellen hoe geweldig de club is.

Nu loop je het risico dat een speler zelf Tapia gaat bellen en dat Tapia zegt dat de speler het niet moet doen.

Hoeft uiteraard niet maar de kans is er nu wel.

Troost is gewoon ongeschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Deadsy
Voorlopig heeft Feyenoord helemaal geen scouting dus die kans dat we een interessante speler uit Peru binnen halen is toch al nul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:35:
@Deadsy
Voorlopig heeft Feyenoord helemaal geen scouting dus die kans dat we een interessante speler uit Peru binnen halen is toch al nul.
Effe gefixed voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De zaakwaarnemer van Berghuis zal de TD er ook nog wel een keer mee confronteren gok ik zo. "Hoezo Tapia moet meewerken, maar jullie niet in 't geval Berghuis?"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
Edson Alvarez is inmiddels in Amsterdam gearriveerd. Morgen zal de presentatie wel zijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

toolkist schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:48:
De zaakwaarnemer van Berghuis zal de TD er ook nog wel een keer mee confronteren gok ik zo. "Hoezo Tapia moet meewerken, maar jullie niet in 't geval Berghuis?"
PSV mag Tapia best wel van die TD overnemen voor 10 miljoen hoor.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Tja, wel fijn dat Troost niet over zich heen laat lopen door Tapia en zaakwaarnemer, maar beetje dom dat ook in de media te gaan lopen roepen :(

Die man is lekker recht voor de raap, echte Rotterdammer. Maar dat maakt m ook redelijk ongeschikt hiervoor.

Edit:
https://www.ad.nl/nederla...yenoord-stappen~a7f8429e/

Als dit zo is: RIP Feyenoord ;w

[ Voor 22% gewijzigd door LZ86 op 21-07-2019 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@Leon Zwiers Staat Feyenoord nu echt te koop?
'Amerikanen willen in Feyenoord stappen, club bereid om macht uit handen te geven'
Gepubliceerd: zondag 21 juli 2019 om 23:12

Feyenoord is achter de schermen druk bezig met het binnenhalen van een Amerikaanse investeerder. Dat meldt het Algemeen Dagblad zondagavond. De miljoenen die de club daardoor krijgt moeten ervoor zorgen dat Feyenoord de aanval op Ajax en PSV kan openen.

De clubleiding van Feyenoord praat momenteel met een investeringsmaatschappij uit Amerika, die bereid is een minderheidsaandeel in de club te verwerven, aldus het AD.

Toon van Bodegom, president-commissaris van Feyenoord, is zeer gecharmeerd van het plan en is bereid om veel macht uit handen te geven. Zo is het realistisch dat de Amerikanen bepalen wie er trainer en technisch directeur wordt en dat zij het aan- en verkoopbeleid vorm gaan geven, mits daar voldoende miljoenen tegenover staan.

"De Amerikanen willen zeggenschap op alle fronten", zo citeert het AD een 'zeer goed ingevoerde bron'. De krant benadrukt dat de deal nog niet afgerond is. 'Dat de Amerikanen ook nog eens flink willen participeren in aandelen in het nieuwe stadion, waar Feyenoord al jarenlang op af wil koersen, maakt Van Bodegom en twee van zijn medecommissarissen (Richard Bruens en Herman van Drie) nog enthousiaster dan ze nu al zijn', schrijft het AD.

Naast het binnenharken van de miljoenen hoopt Feyenoord ook dat Robert Eenhoorn, dé droomkandidaat om Jan de Jong op te volgen als algemeen directeur, hierdoor overtuigd wordt om naar Rotterdam-Zuid te komen.
Bron: https://www.voetbalprimeu...deal-met-amerikanen-.html

Ben je me net voor. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Hah!

Hoop niet dat het zo is. Dik veel centen, ja graag!
Een stel Amerikanen die zich met alles gaan bemoeien? Hell no! Blijf a.u.b. baas in eigen huis. Anders gaan we echt naar de klote.

Weet niet of als dit erdoor komt ik me nog wel verbonden voel met de club :'( Bizar gevoel eigenlijk, dat decannia lang Feyenoorder zijn door zoiets in gevaar kan komen.

Investeerders zijn niet perse een slecht idee maar alles valt of staat met de tegenprestatie.
Straks zitten we naar Soccer Club Feyenoord te kijken in de Coca Cola Kuip

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 21-07-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
:'(
Hoop niet dat het zo is. Dik veel centen, ja graag!
Een stel Amerikanen die zich met alles gaan bemoeien? Hell no! Blijf a.u.b. baas in eigen huis. Anders gaan we echt naar de klote.

Weet niet of als dit erdoor komt ik me nog wel verbonden voel met de club :'( Bizar gevoel eigenlijk, dat decannia lang Feyenoorder zijn door zoiets in gevaar kan komen.
Je bent nog steeds welkom! ;)
Investeerders zijn niet perse een slecht idee maar alles valt of staat met de tegenprestatie.
Straks zitten we naar Soccer Club Feyenoord te kijken in de Coca Cola Kuip
Zit je met een beetje pech dadelijk met net zo'n engnek als bij Den Bosch en Vitesse aan het roer ... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
OPSLAGHOND schreef op maandag 22 juli 2019 @ 00:07:
[...]
:'(

[...]

Je bent nog steeds welkom! ;)

[...]

Zit je met een beetje pech dadelijk met net zo'n engnek als bij Den Bosch en Vitesse aan het roer ... :X
Nouja, het ultieme horrorscenario is inderdaad een Rus of andere oost-europese vaagheid als investeerder.
Horrorscenario nr 2 is een Arabier of andere midden-oosten vaagheid.

Het kan dus altijd erger. Maar de Amerikanen komen hier niet ver na. Compleet geen voetbalcultuur daar (De hele wereld noemt het football, maar nee, laten we het soccer noemen 7(8)7 ) Dus die gaan een Feyenoord uitknijpen voor centen. Kaartprijzen dik omhoog gooien, veel business seats terwijl voor de normale man amper plek is.... Ik gruwel ervan.

Hopen dat het meevalt, maar ik hou heel veel slagen om de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 00:14:
[...]Compleet geen voetbalcultuur daar (De hele wereld noemt het football, maar nee, laten we het soccer noemen 7(8)7 )
En Amerikaans rugby/handbal dan wel football noemen ...
Ik zal voor je bidden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Nouja, het ultieme horrorscenario is inderdaad een Rus of andere oost-europese vaagheid als investeerder.

Het kan dus altijd erger. Maar de Amerikanen komen hier niet ver na. Compleet geen voetbalcultuur daar (De hele wereld noemt het football, maar nee, laten we het soccer noemen 7(8)7 ) Dus die gaan een Feyenoord uitknijpen voor centen. Kaartprijzen dik omhoog gooien, veel business seats terwijl voor de normale man amper plek is.... Ik gruwel ervan.

Die Amerikanen houden ook van plastic velden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:46
[...]

Ik gruwel ervan.

Vreemd genoeg heb ik veel liever een olie sjeik als investeerders dan de Amerikanen. Voor die sjeiks is het gewoon een presige speelgoed, de Amerikanen willen er geld mee verdienen.
Ik ben hier niet blij mee.
Pagina: 1 ... 16 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.