[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.916 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
D-e-n schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:38:
In voetbal draait het om doelpunten maken en voorkomen maar ze blijven maar middenvelders halen.
Denk echt dat ze pas een centrum verdediger halen wanneer er eentje vertrekt. Maar wie is zo gek om een van die 3 te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:03
carpebios schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:57:
Echt belachelijk hoe dat Wolfsburg voetbalt. De ene vieze overtreding na de andere en dan nog een rode kaart pakken ook. Vriendschappelijk noemen ze dat.
Hoe speelde PSV? Ik heb alleen de eerste 2 goals gezien en vond ze verdedigend er niet echt sterk uit zien, houd echt mijn hart vast als ik dit soort resultaten zie en weet dat binnenkort er erg belangrijke Europese wedstrijden aankomen. Nederland heeft echt de punten nodig want anders zakken we weer meteen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
carpebios schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:57:
Echt belachelijk hoe dat Wolfsburg voetbalt. De ene vieze overtreding na de andere en dan nog een rode kaart pakken ook. Vriendschappelijk noemen ze dat.
Vriendschappelijk bestaat niet meer, ben blij dat ze die onzin hebben afgeschaft met de nationale ploegen.

Ajax schijnt interesse te hebben in een jong Amerikaans talent genaamd Alex Mendez;
'Ajax toont interesse in Mendez'

Ajax zou volgens ESPN een Amerikaans talent op de voet volgen. Het gaat om Alex Mendez, voetballer van de O20 van de USA en Freiburg in Duitsland. De achttienjarige middenvelder zou indruk hebben gemaakt op het WK O20 van deze zomer, waar ook Sergiño Dest op aanwezig was. Er is geen sprake van een bod, maar de interesse zou groot zijn van Ajax in Mendez. Maar volgens de bron zou ook Real Madrid het talent op de radar hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-07-2019 22:42 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:58
Nou, kansloos weggecountert. Lekkere verdediging hoor :(
Die middenvelder van Stam speelde ook waardeloos, past goed bij Feyenoord.

Gaat een lang lang seizoen worden

edit:
https://www.ed.nl/psv/psv...t-uit-het-hoofd~a110bca8/

|Zout lekker op PSV 7(8)7 Ga je maar lekker ergens anders voor een dubbeltje op de 1e rij zitten.

[ Voor 38% gewijzigd door LZ86 op 17-07-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:23:

edit:

|Zout lekker op PSV 7(8)7 Ga je maar lekker ergens anders voor een dubbeltje op de 1e rij zitten.
Slechts 8 á 9 miljoen? Dat zou wel erg weinig zijn. :X
Dat kun je niet eens meer een koopje noemen maar een schande! :9
Zal wel 12,5 miljoen worden als PSV hem echt wil gok ik.

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-07-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:56:
[...]

Slechts 8 á 9 miljoen? Dat zou wel erg weinig zijn. :X
Dat kun je niet eens meer een koopje noemen maar een schande! :9
Zal wel 12,5 miljoen worden als PSV hem echt wil gok ik.
Da's hetzelfde als Ajax een bod van 20m op Bergwijn doet. Dan weten ze in Eindhoven ook niet of ze dat überhaupt serieus moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:20:
[...]Da's hetzelfde als Ajax een bod van 20m op Bergwijn doet. Dan weten ze in Eindhoven ook niet of ze dat überhaupt serieus moeten nemen.
Niet helemaal toch?
Beide clubs hebben nog nooit zoveel gegeven voor een Nederlandse speler die in de Eredivisie actief is, leuk als buitenlandse clubs daarin trappen maar ik denk een bedrag van hooguit 15- 20 miljoen tenzij PSV Berghuis echt voor 8 á 9 miljoen kan kopen, dan max. 12 - 15 miljoen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:23:

edit:

Ik vond hem geweldig.
Liet zich telkens iets terug zakken om de bal op te eisen van de verdedigers.
En zodra hij de bal had wist hij niet wat hij ermee moest doen en ging toen even rond kijken en nadenken waarmee de snelheid volledig uit de aanval gehaald werd.

Uiteindelijk werd het dan een veilig balletje breed ofzo in plaats van een steek bal diep.

Vraag me af wat stam erin ziet.

Leukste is nog toen hij instructies ging geven aan de spelers om hem heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 23:22
OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:40:
[...]

Niet helemaal toch?
Beide clubs hebben nog nooit zoveel gegeven voor een Nederlandse speler die in de Eredivisie actief is, leuk als buitenlandse clubs daarin trappen
Die buitenlandse clubs bepalen toch de marktprijzen. Lijkt me niet dat je een concurrent minder laat betalen. En dat dat record sneuvelt is logisch. In het buitenland sneuvelen de records ook.
Deadsy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 00:45:
[...]

Liet zich telkens iets terug zakken om de bal op te eisen van de verdedigers.
En zodra hij de bal had wist hij niet wat hij ermee moest doen en ging toen even rond kijken en nadenken waarmee de snelheid volledig uit de aanval gehaald werd.

Uiteindelijk werd het dan een veilig balletje breed ofzo in plaats van een steek bal diep.

Vraag me af wat stam erin ziet.

Leukste is nog toen hij instructies ging geven aan de spelers om hem heen.
De bal ophalen is spel uit de jaren zeventig van de vorige eeuw. Daarmee krijg je dat eeuwige balbezit waar we juist vanaf moeten. Ik dacht juist dat Stam ons daar in elk geval vanaf zou helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:21
OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:40:
[...]

Niet helemaal toch?
Beide clubs hebben nog nooit zoveel gegeven voor een Nederlandse speler die in de Eredivisie actief is, leuk als buitenlandse clubs daarin trappen maar ik denk een bedrag van hooguit 15- 20 miljoen tenzij PSV Berghuis echt voor 8 á 9 miljoen kan kopen, dan max. 12 - 15 miljoen. :9
PSV moet natuurlijk gewoon ook een flinke toeslag betalen bovenop de marktprijs, ze zijn immers een concurrent en ook symbolisch doet het pijn. Jahanbakhsh ging bijv. voor 25 miljoen euro, was wel iets jonger maar had nog nooit wat gewonnen, heeft slechts een kortere periode goed gespeeld, was geen international bij een aansprekend land, geen CL ervaring en speelde bij een kleinere club. Ik kan me niet indenken waarom Feyenoord Berghuis voor veel minder zou laten gaan, zeker niet binnen Nederland.

Als PSV echt aan minder dan 10 miljoen denkt dan moeten gewoon eerlijk zijn en concluderen dat ze alleen maar uit zijn op een beetje onrust stoken en niet serieus aan een transfer denken. Ze vragen naar verluid voor hun eigen bankzitters zoals Perriero meer.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 18-07-2019 08:06 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Precies daarom gaan veel spelers uit de middenmoot direct naar het buitenland, als je het goed doet krijg je dan meer dan een Nederlandse club wil/kan betalen.
OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:09:
Ajax schijnt interesse te hebben in een jong Amerikaans talent genaamd Alex Mendez;
Tja wat is interesse? Met de netwerken van tegenwoordig is de lijst van spelers die men volgt immens. Volgen kan ook nog langere tijd door gaan, als ze willen gaan kopen wordt het interessant. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik krijg ook een beetje het idee dat Ajax tegenwoordig voor elke talent in het buitenland wordt gebruikt als interesse.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
Als Ajax iedere speler zou halen waarvoor er in de media afgelopen maanden interesse is geclaimd, dan moeten ze eerst een extra ring op de Arena bouwen zodat ze allemaal in het stadion passen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Eindelijk rond met Mathijs de Ligt, gelukkig is deze soap ten einde.
https://www.ajax.nl/strea...over-matthijs-de-ligt.htm

Ik gun Mathijs absoluut zijn top transfer (vind het jammer dat Juventus is)
Maar toch wel een beetje een nare smaak, zeker toen al eerder die geruchten over dat Mathijs vorig jaar al weg wilde en dat er een afspraak was over een bepaalde transfer som.
„We hebben vorig jaar de afspraak met Matthijs gemaakt dat we zouden meewerken en er een marktconforme prijs aan zouden hangen”, aldus Overmars. „Niet de hoofdprijs, maar ook niet de onderkant. Dan kun je altijd zeggen: wie schat dat in? Dat mag ik doen, daar word ik voor betaald.

[ Voor 63% gewijzigd door Origins op 18-07-2019 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En het is officieel, de Ligt voor 75 miljoen naar Juventus. Doet Ajax goed, twee spelers weg en 150 miljoen incasseren.

Edit: Ej @Origins , niet zo snel joh :P

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 18-07-2019 09:06 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
Origins schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:04:

Maar toch wel een beetje een nare smaak, zeker toen al eerder die geruchten over dat Mathijs vorig jaar al weg wilde en dat er een afspraak was over een bepaalde transfer som.

[...]
Helaas wel betaald over 5 jaar. En Mino die even 10.5M pakt.
Juventus Football Club S.p.A. announces that the agreement with Amsterdamsche Football Club Ajax NV for the definitive acquisition of the registration rights of the player Matthijs de Ligt has been reached for a consideration of € 75 million, payable in five financial years, and additional costs of € 10,5 million.

Juventus and the player have signed a 5-year contract of employment until 30 June 2024.
https://www.juventus.com/...de-ligt-is-bianconero.php

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 16:09

Typhone

Who Dares Wins

Pompi schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:15:
[...]

Helaas wel betaald over 5 jaar. En Mino die even 10.5M pakt.

[...]

https://www.juventus.com/...de-ligt-is-bianconero.php
Die afspraak maakt Ajax altijd volgens mij en daar staan ze om bekend. Even €280 miljoen euro ophalen in een seizoen inclusief CL. Dat kan slechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Typhone schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:19:
[...]

Die afspraak maakt Ajax altijd volgens mij en daar staan ze om bekend. Even €280 miljoen euro ophalen in een seizoen inclusief CL. Dat kan slechter.
Dan kunnen ze meteen met het eerste jaar a 15M de afkoopsom van Alvarez betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Pompi schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:25:
[...]

Dan kunnen ze meteen met het eerste jaar a 15M de afkoopsom van Alvarez betalen.
Ik hoop vurig dat Kesper 'Dollie' Dolberg op schot gaat komen. Anders zou ik een extra spits wel erg lekker vinden. Lewandowski was ontevreden bij Bayern. Geef hem maar een echte uitdaging en haal die op O-).
Scheelt toch wel een hoop als daar een echten kansenafmaker staat. Zul je zien dat vd Beek op 27 augustus plots vertrekt naar het buitenland en dan gaan we (veel) scorend vermogen inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
Typhone schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:27:
[...]

Ik hoop vurig dat Kesper 'Dollie' Dolberg op schot gaat komen. Anders zou ik een extra spits wel erg lekker vinden. Lewandowski was ontevreden bij Bayern. Geef hem maar een echte uitdaging en haal die op O-).
Scheelt toch wel een hoop als daar een echten kansenafmaker staat. Zul je zien dat vd Beek op 27 augustus plots vertrekt naar het buitenland en dan gaan we (veel) scorend vermogen inleveren.
Mwa met Donny lever je 19 doelpunten in (goals + assists), dan blijven er nog 100 doelpunten over :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha ja laten we hopen dat dat aantal wederom in zicht komt. Would be nice!

Overigens maak ik me wel zorgen om PSV. Over 5 dagen gaat het beginnen en wordt het gevecht om de coëfficiënten wederom ingezet. Maar collega's vertelden net dat het drie keer niks was bij PSV en ergens heb ik het gevoel dat de selectie toch nog niet helemaal op peil is. Al was de inbreng van zowel Lozano als Gutierrez wel meteen een opmaat voor beter spel vond ik. Ik denk als die elkaar weten te vinden dat de transfer van Lozano helemaal niet komen gaat. Die zal ook niet gek zijn en weten dat een seizoen beter afsluiten dan afgelopen jaar veel voordeliger is voor een transfer naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:12
SmashCruiser schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:41:
[...]

Mijn gevoel zegt dat Ajax en PSV daar niet de dupe van moeten zijn. Immers leren zijn er niks van door tegen de ADOs en Willem 2s te spelen. Voor Top ploegen moet er juist een aparte competitie/league met meer weerstand komen. Daar leren ze van, en daardoor zal het grote verschil met Europa afnemen.
Dat ben ik (deels) wel met je eens, maar als je simpel kijkt zijn er straks 6 tot 8 teams die dan in een BeNeLiga uit zouden komen, betekent ook dat er 10 teams / clubs zijn die buiten de boot vallen. Die zullen ook flinke weerstand geven, hetgeen naar mijn idee ook logisch is.
Ik ben meer voor een 'nacompetitie' vorm, waarbij halverwege of op 2/3e van de competitie (zowel belgie als NL) de top 6 of 8 een (beker)toernooi starten, mits deze niet meer meespelen in Europese wedstrijden.
Zo heb je niet de grote nadelen voor de mindere clubs, maar wel voordelen voor de grotere clubs doordat ze meer wedstrijden op niveau kunnen afwerken.
Het leuke van een dergelijke opzet is ook:
- Doet een team het Europees goed en voetbalt het die wedstrijden nog, wordt dat plekje vergeven aan de opvolger op de ranglijst.
- Er zijn meer teams die met meer weerstand kunnen spelen gedurende een deel van het seizoen en die daarmee ook wat meer TV inkomsten kunnen krijgen

Dit geheel zorgt er (als het goed is) voor dat er meer weerstand ontstaat binnen de Eredivisie, maar ook binnen de Jupiler Pro League, daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

toolkist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:55:
Ajax is bij schade en schande wijs geworden dat je dan eerder moet beginnen met die versterkingen. Dat had PSV toch ook kunnen doen? Of willen ze het eerst zelf graag ervaren?
Nogmaals: Lees je wel wat ik typ?
Ik heb al aangegeven dat PSV gaat voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit en dat dit langer kan duren. Alsof een topper eventjes af te halen is. En hiermee neemt PSV een bewust risico.

De meeste clubs zijn net begonnen met de voorbereiding, de selecties moeten bekeken worden, de transfermarkt moet nog echt op gang komen, enkele toernooien zijn pas net afgerond (de Afrika Cup is zelfs nog bezig), spelers zijn nog op vakantie.
En zelfs als PSV bijv. Alvarez had gehaald, dan was het nog erg kort voor Basel geworden en heeft deze speler nog geen vakantie gehad.

PSV en Ajax hebben helaas ontzettend weinig tijd voor de CL kwalificatiewedstrijden.
Kijk eens naar Luuk de Jong? Precies dezelfde situatie toch en hem lukt het ook...
Luuk werd topscoorder in de Eredivisie, laat zich elk seizoen in de CL zien en maakt vast deel uit van de selectie van Oranje. Ook was er na elk seizoen interesse vanuit het buitenland, maar niet van clubs die interessant genoeg waren.
Dat is dus niet precies dezelfde situatie.
Is dat niet het geval, dan zie ik Promes zomaar regelmatig op de bank zitten ja.
De 2e duurste aankoop ooit gaat regelmatig banken?
Dat zal goed gaan dan.
OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:41:
maar snap jij dat mensen jouw berichten mogelijk gelezen kunnen hebben en het er simpelweg niet mee eens kunnen zijn en/of niet uit zijn op een wellus-niettus-discussie?
Ja, maar dan verwacht ik argumenten i.p.v. een herhaling van de eerder gemaakte opmerking.
PSV mist een RCV --> Klopt, maar dat komt door x en x en x --> PSV mist een RCV. Dan vraag ik me inderdaad af of mensen wel lezen ja.
Er zijn nogal wat mensen ook hier die zich afvragen of je alle ervaren spelers die zijn vertrokken of mogelijk nog gaan vertrekken met de jeugd kan opvangen.
Dat vraagt iedereen zich af, maar daar komen we vanzelf achter.
Jeugdspelers zullen toch ooit speeltijd moeten krijgen om zichzelf te kunnen bewijzen.

Maar @Leon Zwiers vroeg zich af waar de overige aankopen bleven en ik vraag me vervolgens af welke posities hij dan bedoelt.
Een ervaren spits omruilen voor twee jeugdige spelers die zich nog beide moeten bewijzen met de speelstijl die Van Bommel hanteert lijkt mij ook geen handige keuze.
Want?
Alle ballen van achteruit naar voren rammen richting Luuk kan inderdaad niet meer, maar dat heeft ook zijn voordelen. PSV wordt nu gedwongen meer te blijven voetballen, zoals men vorig seizoen in de 1e seizoenshelft deed. Waarbij de aanval dit seizoen bestaat uit snelle en technisch vaardige spelers die doorlopend kunnen rouleren met elkaar, dat kan erg lastig te verdedigen zijn.
Dat zeg ik ook helemaal nergens, jij legt mij woorden in de mond betreft transfers van een heel ander niveau.
Jij geeft aan dat PSV over een vraagprijs van 16 miljoen Berghuis niet mag zeggen dat het duur is, omdat "PSV zelf meer dan 30 miljoen voor spelers (durft te vragen/) vraagt".
Dat is wel degelijk hetzelfde als aangeven dat Ajax niet mag zeggen dat 40 miljoen voor Bergwijn duur is, omdat Ajax zelf meer dan 70 miljoen voor spelers vraagt.
Nog steeds? Blind is vorig seizoen gekocht!
En dat maakt mijn opmerking onjuist?
Of wat wil je hiermee nu zeggen?
Je snapt hopelijk dat Ajax meer dan genoeg geld heeft om met dit soort koopjes de bank vol te zetten?
Ajax heeft nog geld genoeg, maar jij bestempelt de 2 duurste aankopen ooit als koopjes. Dat vind ik op zijn minst opvallend.
En als Ajax de bank vol zou zetten met die spelers, dan is de bankrekening snel leeg. Die spelers verdienen namelijk ook een enorm hoog salaris.
Luuk de Jong is bijna 29 en is mislukt in zowel Duitsland en Engeland, heb je hem niet die stap zien maken naar Sevilla onlangs?
Zie mijn opmerkingen hierover eerder in deze post.
Jij weet toch ook niet 100% zeker dat deze drie spelers allemaal blijven?
Ik claim dan ook niet dat deze spelers blijven.
Maar jij geeft aan dat Berghuis met een beetje pech op de bank komt te verpieteren bij PSV, wat ik totaal niet zie gebeuren.
Haastige spoed is zelden goed en de tijd dringt toch echt, wanneer moet PSV ook alweer tegen Basel spelen?
Dus PSV wordt verweten te lang de tijd te nemen bij de aankoop van de nieuwe RCV, maar haastige spoed is zelden goed en de tijd dringt toch echt? Hoe moet ik die tegenstrijdigheden in hemelsnaam lezen?
Maar staat PSV nog steeds met lege zakken of speelt het quitte of na aftrek van alle kosten hooguit een paar ton winst nadat deze spelers zijn vertrokken.
En?
Bij mijn weten is PSV een Betaald Voetbal Organisatie, geen groothandel.
Dit houdt in dat het voetbal leidend is en op de 1e plaats komt, waarbij het dus geen enkel probleem is als 1 of 2 spelers hun meerwaarde halen uit het versterken van het team en niet uit de winst op hun transfer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:11:
[...]

Nogmaals: Lees je wel wat ik typ?
Ik heb al aangegeven dat PSV gaat voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit en dat dit langer kan duren. Alsof een topper eventjes af te halen is. En hiermee neemt PSV een bewust risico.
Je kunt EERDER beginnen met kwaliteit halen als je al sinds de winterstop weet dat Schwaab einde seizoen weggaat. Dan kun je nog steeds 4 maanden doorlooptijd hebben, maar is die speler wel binnen voor belangrijkste moment van het seizoen voor PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Origins schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:04:

[...]
Anders was je hem wellicht vorig seizoen al kwijt geweest. Een jaar blijven met de belofte dat De Ligt zelf zijn volgende club uit mag kiezen zolang er een 'goede' prijs op tafel komt is wel een prima alternatief, mede daardoor was het niet nodig om een nieuw elftal te bouwen en kwam je zo ver in de CL.Dat heeft zich dus lang en breed terugverdiend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:27:
[...]

Je kunt EERDER beginnen met kwaliteit halen als je al sinds de winterstop weet dat Schwaab einde seizoen weggaat. Dan kun je nog steeds 4 maanden doorlooptijd hebben, maar is die speler wel binnen voor belangrijkste moment van het seizoen voor PSV.
Je bent niet alleen afhankelijk van de behoeften in je eigen selectie maar ook van de wensen van de potentiële versterkingen en de tegenpartij hè. Misschien wil zo'n speler wel voor zn kansen gaan en is diegene pas berijd te komen als zn uitzicht op een basisplaats nihil is. Misschien beslissen clubs pas laat welke spelers ze van de hand willen doen. Ik vind het altijd zo makkelijk gezegd dat ze 4 maanden de tijd hadden en ze eerder hadden moeten beginnen terwijl je met veel meer partijen te maken hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Want dan willen de spelers wel meteen komen, willen de clubs dolgraag verkopen, werken de zaakwaarnemers met alle plezier mee, enz?

Denk je echt dat transfers zo simpel zijn?
Even een belletje naar de club, transferbedrag overeenkomen, salaris regelen met de speler, geld overmaken en geregeld?

Dat kan alleen als je een internationale topclub bent, dan maken die extra miljoenen die je dan betaalt niets uit en willen bijna alle spelers heel graag komen. In het geval van PSV geldt dat echter niet, dan nemen de toptransfers vaak maanden in beslag en is het altijd de vraag of spelers tussendoor geen betere aanbieding krijgen van een grotere club/club uit een grotere competitie. Als ze überhaupt willen komen.

Duidelijke voorbeelden hoe ingewikkeld het is zijn Richarlison en Lainez.
Ajax heeft geld zat, dus hoeft daarin minder lang te onderhandelen en kan spelers meer bieden, dacht beide spelers al binnen te hebben en zag ze uiteindelijk toch naar een andere club vertrekken.

En is Alvarez al gepresenteerd bij Ajax?
Van De Ligt is toch al lang bekend dat hij zou gaan vertrekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Baseman77 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:52:
Daar was Lisandro Magallán voor aangetrokken, exact op de manier zoals beschreven werd; voortijdig en al vast inspelend op het vertrek van de Ligt. Dat het vervolgens allemaal niet zo loopt zoals verwacht is op z'n zachts gezegd een tegenvaller, dat is dan weer de reden dat er nu wordt gekeken naar Alvarez. Overigens verkeerd Ajax in de gelukkige situatie dat men niet eerst hoeft te verkopen voordat er een vervanger kan worden kan worden aangetrokken. Dat Alvarez nog niet is aangetrokken heeft volgens mij andere oorzaken en die hebben alles te maken dat men zaken moet doen met een Zuid-Amerikaanse club. Die staan er bekend om niet erg vlot te zijn met het afwikkelen van transfers en graag de zaak willen rekken om zoveel mogelijk clubs er bij te betrekken met als doel deze tegen elkaar uit te spelen voor een hogere opbrengst.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:52:
[...]

Want dan willen de spelers wel meteen komen, willen de clubs dolgraag verkopen, werken de zaakwaarnemers met alle plezier mee, enz?

Denk je echt dat transfers zo simpel zijn?
Even een belletje naar de club, transferbedrag overeenkomen, salaris regelen met de speler, geld overmaken en geregeld?

Dat kan alleen als je een internationale topclub bent, dan maken die extra miljoenen die je dan betaalt niets uit en willen bijna alle spelers heel graag komen. In het geval van PSV geldt dat echter niet, dan nemen de toptransfers vaak maanden in beslag en is het altijd de vraag of spelers tussendoor geen betere aanbieding krijgen van een grotere club/club uit een grotere competitie. Als ze überhaupt willen komen.

Duidelijke voorbeelden hoe ingewikkeld het is zijn Richarlison en Lainez.
Ajax heeft geld zat, dus hoeft daarin minder lang te onderhandelen en kan spelers meer bieden, dacht beide spelers al binnen te hebben en zag ze uiteindelijk toch naar een andere club vertrekken.

Ik ben heel benieuwd met welke topper PSV aan gaat komen zetten volgens jouw logica. Ik hoop niet van het niveau Boscagli, of Bruma, of vergelijkbaar, want dan kun je me opvegen...

PSV had overigens toch ook geld zat te besteden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:40:
[...]

Anders was je hem wellicht vorig seizoen al kwijt geweest. Een jaar blijven met de belofte dat De Ligt zelf zijn volgende club uit mag kiezen zolang er een 'goede' prijs op tafel komt is wel een prima alternatief, mede daardoor was het niet nodig om een nieuw elftal te bouwen en kwam je zo ver in de CL.Dat heeft zich dus lang en breed terugverdiend.
Hij had een doorlopend contract, Ajax moest dan ook helemaal niets, maar het gaat mij erom dat de Ligt zich na anderhalf seizoen er al geen zin meer in had. (volgens de geruchten)
Overmars heeft het uitstekend aangepakt, maar dit zorgt dan wel beetje voor een zure nasmaak richting de Ligt.
Ook duurde de onderhandelingen zo lang en kwamen er al weer berichten dat de Ligt absoluut geen arbitragezaak wilt (waarom het dan noemen??) en dat Ajax een belofte heeft gedaan aan Mathijs etc.

Ik weet niet, klinkt misschien raar maar ik ben blij dat hij weg is, al zal hij een gigantisch gat achterlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Origins schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:32:
[...]

Hij had een doorlopend contract, Ajax moest dan ook helemaal niets, maar het gaat mij erom dat de Ligt zich na anderhalf seizoen er al geen zin meer in had. (volgens de geruchten)
Overmars heeft het uitstekend aangepakt, maar dit zorgt dan wel beetje voor een zure nasmaak richting de Ligt.
Ook duurde de onderhandelingen zo lang en kwamen er al weer berichten dat de Ligt absoluut geen arbitragezaak wilt (waarom het dan noemen??) en dat Ajax een belofte heeft gedaan aan Mathijs etc.

Ik weet niet, klinkt misschien raar maar ik ben blij dat hij weg is, al zal hij een gigantisch gat achterlaten.
Je kunt de geruchten ook gewoon niet geloven, aangezien er nooit enig teken is geweest dat hij weg wilde / het niet meer naar z'n zin had. Maakt het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:46:
[...]

Je kunt de geruchten ook gewoon niet geloven, aangezien er nooit enig teken is geweest dat hij weg wilde / het niet meer naar z'n zin had. Maakt het een stuk makkelijker.
Ik had het ook gewoon niet echt geloofd als Marc Overmars zelf niet over die deal begon.. waar rook is is vuur, maar goed hij is weg bij Ajax.
Druk hoef ik me er niet meer om te maken gelukkig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Origins schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:47:
[...]

Ik had het ook gewoon niet echt geloofd als Marc Overmars zelf niet over die deal begon.. waar rook is is vuur, maar goed hij is weg bij Ajax.
Druk hoef ik me er niet meer om te maken gelukkig. :+
Tuurlijk zal hij vorig jaar gesproken hebben over de vooruitzichten. Hij had een jaar geen Europees gespeeld, CL was ook nog niet zeker, etc. Er zullen toen dus ongetwijfeld afspraken gemaakt zijn. Dat wil niet zeggen dat ie er geen zin in had (wat overigens best had kunnen gebeuren als we weer meteen uit Europa gedonderd waren).
Zelfde nu met Onana, Nico, etcetera. Maak je je daar nu ook zorgen over dat ze niet happy zijn? Die hebben nu namelijk dezelfde soort afspraak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:09:
[...]

Ik ben heel benieuwd met welke topper PSV aan gaat komen zetten volgens jouw logica. Ik hoop niet van het niveau Boscagli, of Bruma, of vergelijkbaar, want dan kun je me opvegen...

Nee, die zijn straks al 20 mil voor Berghuis kwijt. Dat krijg je met die huizenprijzen van tegenwoordig.
Dus ook op de centen letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Tuurlijk zal hij vorig jaar gesproken hebben over de vooruitzichten. Hij had een jaar geen Europees gespeeld, CL was ook nog niet zeker, etc. Er zullen toen dus ongetwijfeld afspraken gemaakt zijn. Dat wil niet zeggen dat ie er geen zin in had (wat overigens best had kunnen gebeuren als we weer meteen uit Europa gedonderd waren).
Zelfde nu met Onana, Nico, etcetera. Maak je je daar nu ook zorgen over dat ze niet happy zijn? Die hebben nu namelijk dezelfde soort afspraak ;)
Mathijs speelde net anderhalf jaar in het eerste en tuurlijk kun je teleurgesteld zijn, maar om hem happy te maken door een bepaalde afspraak te maken dat er niet de hoofdprijs gevraagd wordt baard mij wel zorgen voor een zelf opgeleide speler die op dat moment pas 18(!) jaar was.
Komt nog eens bij dat die stukje tekst mij steekt:
Arbitragezaak
De Ligt is teleurgesteld, maar wil Ajax door de voordeur verlaten en meldde zich daarom op de eerste training van Ajax. "Een arbitragezaak is voor ons uitgesloten”, zegt zijn zaakwaarnemer Mino Raiola. "Die heb ik Matthijs ook afgeraden, want die past niet bij zijn stijl en levenswijze."
Dacht de Ligt daadwerkelijk aan een Arbitragezaak? heeft Raiola het hem echt afgeraden of is het puur om even Ajax onder druk te zetten mbt tot de afspraken.
Dit is wat mij betreft zeker een zure nasmaak.

Onana en Tagliafico is andere situatie en niet zelf opgeleid door Ajax, tevens zijn deze afspraken ook gemaakt na het huidige succesvolle seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Je denkt dat een club niet altijd bezit is met transfers?

Er zitten gewoonweg veel variabelen in het traject van het halen van een speler en dat zijn niet zaken die direct geregeld zijn. Scouten is een constant iets omdat je een lijst wil hebben van potentiele vervangers op het moment dat iemand weggaat. Die lijst al er bij PSV geweest zijn in het geval dat Schwaab zou - en dus is - vertrekken. Vanaf dat moment is het doorschakelen en contact zoeken met de clubs, zaakwaarnemers en spelers die op de lijst staan.

PSV - en zo vrijwel alle clubs in NL - zullen niet op de eerste plaats staan van spelers, die zullen waarschijnlijk liever in Duitsland, Engeland, Spanje of Italie willen gaan. Het afhouden van een club uit de eredivisie - want er komen wellicht betere opties - is niet ondenkbaar.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe er gedacht wordt over hoe het transferproces werkt en op welk moment de club (in deze PSV maar natuurlijk ook andere clubs in de Eredivisie) volledig in control is en wanneer ze afhankelijk zijn van de andere partijen die betrokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Volgens mij is dat nou precies de hand van Raiola.
Uiteindelijk heeft hij De Ligt wel naar Turijn gebracht en wordt De Ligt een grootverdiener van de competitie, en dat op 19 jarige leeftijd. Een nachtmerrie voor clubs maar als speler haalt hij wel het uiterste eruit.
Volgens mij zijn we nu ook even van Raiola af, de huidige selectie zit niet bij hem meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:40:
Uiteindelijk heeft hij De Ligt wel naar Turijn gebracht en wordt De Ligt een grootverdiener van de competitie, en dat op 19 jarige leeftijd. Een nachtmerrie voor clubs maar als speler haalt hij wel het uiterste eruit.
Volgens mij zijn we nu ook even van Raiola af, de huidige selectie zit niet bij hem meen ik.
Gravenberch zit helaas bij Raiola, volgende toptalent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:43
Leon Zwiers schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:08:
[...]

Nee, die zijn straks al 20 mil voor Berghuis kwijt. Dat krijg je met die huizenprijzen van tegenwoordig.
Dus ook op de centen letten
vanuit oogunt van PSV zou ik 20M voor berghuis echt idioot vinden. Of anders gezegd, als ajax berghuis zou kopen voor 20M zou ik daar als supporter niet blij mee zijn.

anderzijds kan ik me voorstellen dat feyenoord met 15m geen genoegen gaan nemen, dus volgens mij is er in deze zaak altijd een verliezer. deze transfer slaat gewoon eigenlijk nergens op.
Als PSV zijnde moet je zon speler uit het buitenland halen en als Feyenoord moet je hem aan het buitenland willen verkopen óf houden. Vanuit berghuis gezien zou ik het wel snappen, PSV is toch een stapje omhoog, maar anderzijds moet je met 28 misschien nog eens naar het buitenland willen? Als je nu een binnenlandse transfer maakt is dat over lijkt me. China/zandbak daargelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Zeker als je nagaat dat Europees voetbal toch al een gepasseerd station was, eventuele niet-speelgerechtigheid was geen issue...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
dutchgio schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:40:
Die nachtmerrie voor de clubs zal wel meevallen. Clubs zijn vrij om zaken te doen. Het blijft bijzonder wat die Raiola presteert door zich er tussen te plaatsen en er voor zichzelf het nodige uit te halen. Uiteindelijk moet de kopende club betalen voor wat de verkopende club wil hebben plus wat Raiola wil hebben en dan ook nog wat de speler wil hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:39:
Je denkt dat een club niet altijd bezit is met transfers?
100% zeker en dat weet je stiekem zelf ook wel ;)

Voorbeeld:
Denk je dat Ajax bezig is met een inkomende transfer voor een keeper op dit moment? Ik weet wel zeker van niet.
Scouten? Sure. Dat ze rondkijken en af en toe een praatje maken met een speler/zaakwaarnemer om wat af te tasten, sure. Maar concreet? Nog niet misschien.
Ankona schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:15:
Uiteindelijk moet de kopende club betalen voor wat de verkopende club wil hebben plus wat Raiola wil hebben en dan ook nog wat de speler wil hebben.
Niet altijd. Bij de transfer van Pogba van Juve naar Man Utd betaalde Juve de provisie voor Raiola volgens mij. Die kregen dus geen 90m pond maar een stuk minder.
[edit 2]:
The Bianconeri released a statement confirming “the definitive transfer of the registration rights of the player Paul Labile Pogba for a consideration of €105m to be paid in two financial years.

“The consideration may increase of €5m on achieving given conditions in the course of the duration of the contract.

“The economic effect is positive for about €72.6m, net of solidarity subsidy and auxiliary expenses.”

[ Voor 48% gewijzigd door toolkist op 18-07-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Toch leuk zakcentje voor Mino:

(via vi.nl)
Juventus meldt op de officiële website dat het 75 miljoen euro betaalt voor Matthijs de Ligt, plus 10,5 miljoen aan 'additional costs'. Het gaat hierbij niet om bonussen; Ajax meldt immers niets over een extra bedrag. Zou Juve het hier hebben over de fee die zaakwaarnemer Mino Raiola ontvangt voor de megatransfer?
Raiola heeft bv. ook nog Boadu en Calvin Stengs van AZ in z'n stal. Ik hoop dat die verstandig zijn en zich niet na een goed seizoen laten wegzetten als bankzitter + leuke bankrekening bij een buitenlandse club.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:15:
[...]Die nachtmerrie voor de clubs zal wel meevallen. Clubs zijn vrij om zaken te doen. Het blijft bijzonder wat die Raiola presteert door zich er tussen te plaatsen en er voor zichzelf het nodige uit te halen. Uiteindelijk moet de kopende club betalen voor wat de verkopende club wil hebben plus wat Raiola wil hebben en dan ook nog wat de speler wil hebben.
Zeker met zijn postuur! :+
Bij Ajax momenteel 1 speler die met hem werkt, bij PSV volgens mij een stuk of 3 spelers, maar lopen er ook bij Feyenoord rond dat jij weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:24:
[

[...]

Niet altijd. Bij de transfer van Pogba van Juve naar Man Utd betaalde Juve de provisie voor Raiola volgens mij. Die kregen dus geen 90m pond maar een stuk minder.
Dan nog, de verkopende club laat de speler gaan voor uiteindelijk een lager bedrag, als ze dat niet willen verkopen ze hem voor meer.

Vergelijk het met als jij iets in de winkel koopt. De winkelier moet 21% btw betalen, denk jij dat jij als koper dat gratis krijgt? Die gaat er gewoon bij de verkoopprijs bij.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Zeker met zijn postuur! :+
Bij Ajax momenteel 1 speler die met hem werkt, bij PSV volgens mij een stuk of 3 spelers, maar lopen er ook bij Feyenoord rond dat jij weet?
Volgens mij leurt hij met Berghuis

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ik denk dat Ajax 75 miljoen krijgt, dat staat ook constant in alle berichtgeving. Daar bovenop zal Raiola wel die 10 miljoen krijgen, of eigenlijk gewoon los vanuit Juve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:37:
Ik denk dat Ajax 75 miljoen krijgt, dat staat ook constant in alle berichtgeving. Daar bovenop zal Raiola wel die 10 miljoen krijgen, of eigenlijk gewoon los vanuit Juve.
De media geilt natuurlijk meer op hoge bedragen dus zullen ze wel de kosten van de koper als verkoopprijs communiceren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:41:
[...]

De media geilt natuurlijk meer op hoge bedragen dus zullen ze wel de kosten van de koper als verkoopprijs communiceren.
Nou veel berichten zeggen dat Ajax 75 miljoen krijgt, zover ik weet is Raiola geen partij voor Ajax in die zin dat zij Raiola niet hoeven te betalen voor een uitgaande transfer?
Lijkt mij dat Juve Raiola betaald en Ajax betaald. Kan dus inderdaad zijn dat het totaal 75 miljoen is, maar gezien de berichtgeving ga ik er vooralsnog vanuit dat Ajax 75 miljoen krijgt, wat Raiola dan krijgt staat daar los van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Nou veel berichten zeggen dat Ajax 75 miljoen krijgt, zover ik weet is Raiola geen partij voor Ajax in die zin dat zij Raiola niet hoeven te betalen voor een uitgaande transfer?
Lijkt mij dat Juve Raiola betaald en Ajax betaald. Kan dus inderdaad zijn dat het totaal 75 miljoen is, maar gezien de berichtgeving ga ik er vooralsnog vanuit dat Ajax 75 miljoen krijgt, wat Raiola dan krijgt staat daar los van.
Juventus rapporteert dat ze 75m + 10m betalen aan kosten. Ajax betaalt dus niks aan Raiola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

KingKoning schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:55:
[...]

vanuit oogunt van PSV zou ik 20M voor berghuis echt idioot vinden. Of anders gezegd, als ajax berghuis zou kopen voor 20M zou ik daar als supporter niet blij mee zijn.

[...]
De 8-9 miljoen die PSV ervoor over zou hebben vind ik al idioot ;)
Ik snap dat Feyenoord hoog in de boom gaat zitten want wie hebben ze anders die nog geld op kan leveren, maar PSV moet gewoon doorschakelen naar een andere aanvallende middenvelder.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:57:
[...]

De 8-9 miljoen die PSV ervoor over zou hebben vind ik al idioot ;)
Ik snap dat Feyenoord hoog in de boom gaat zitten want wie hebben ze anders die nog geld op kan leveren, maar PSV moet gewoon doorschakelen naar een andere aanvallende middenvelder.
Eentje van een ander nivo zul je bedoelen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:39:
[...]

PSV - en zo vrijwel alle clubs in NL - zullen niet op de eerste plaats staan van spelers, die zullen waarschijnlijk liever in Duitsland, Engeland, Spanje of Italie willen gaan. Het afhouden van een club uit de eredivisie - want er komen wellicht betere opties - is niet ondenkbaar.
Daar geloof ik helemaal niks van. Nederland is al jaren voor heel veel spelers een springplank naar de middenmoot of top van Europa.

@Origins
Dat is toch niet erg? Raiola laat 75 miljoen rinkelen in de kassa.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 18-07-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

OPSLAGHOND schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Eentje van een ander nivo zul je bedoelen? :o
Bij voorkeur wel ja :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Han schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:06:
Dat het vervolgens allemaal niet zo loopt zoals verwacht is op z'n zachts gezegd een tegenvaller, dat is dan weer de reden dat er nu wordt gekeken naar Alvarez.
Maar ik mocht enkele weken geleden niet zeggen dat Magallan al was afgeschreven.
Dat Alvarez nog niet is aangetrokken heeft volgens mij andere oorzaken en die hebben alles te maken dat men zaken moet doen met een Zuid-Amerikaanse club.
Mee eens, maar Ajax had hem ook al voor de Gold Cup kunnen kopen om maar iets te noemen.
Als PSV verweten wordt dat ze al een RCV hadden moeten hebben, werkt dat 2 kanten op wil ik er maar mee duidelijk maken. Het is allemaal verre van eenvoudig, wat sommigen echter wel lijken te denken.
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:09:
Ik ben heel benieuwd met welke topper PSV aan gaat komen zetten volgens jouw logica.
Ik ook, maar dat PSV serieus bezig is (geweest?) met Halter en met name Lyanco stemt hoopvol.
Evenals dat het er sterk op lijkt dat PSV Alvarez laat lopen, dan hebben ze iemand op het oog die ze nog beter vinden (wat ik apart vind, ik denk namelijk dat Alvarez een geweldenaar is en uitstekend past bij PSV).
Hoeveel is geld zat en wie heeft dat beweerd?
Er zijn betrouwbare bronnen die spraken over een bod van PSV op Lyanco van 12 miljoen vast en 4 miljoen variabel. Nadat Bruma was gekocht. PSV heeft zeker niet geld zat, maar ze hebben wel voldoende om 15+ miljoen te kunnen betalen voor een RCV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:16:
[...]

Maar ik mocht enkele weken geleden niet zeggen dat Magallan al was afgeschreven.
Hij is ook nog niet afgeschreven, echter kan het wel zo zijn dat ze er nu meer van verwacht hadden (in die paar maanden) dan er tot nu toe al uit is gekomen. Marc Overmars geeft dat ook aan, afschrijven is op de tribune of bij Jong Ajax dumpen ;)

Edit2:
„Daar moet ik eerlijk over zijn: we hadden wel gehoopt dat hij al wat verder zou zijn”, aldus de directeur voetbalzaken, die het echter nog te vroeg vindt voor definitieve conclusies. „We moeten ook een beetje geduld opbrengen, want hij heeft nog geen tien wedstrijden in het eerste kunnen spelen. Ik ben de eerste om te zeggen ’het functioneert of het functioneert niet’. Maar we moeten mensen ook een beetje de tijd geven. Heel veel spelers die eigenlijk al afgeschreven waren door de voetbalexperts en analytici, zijn het later toch heel goed gaan doen. Ik noem Arek Milik, Daley Blind, David Neres, zelfs Zlatan Ibrahimovic. En Magallan is een vechter.”
Edit:
Dus wat betreft blij dat ze hem eerder hebben aangetrokken al, stel dat hij nu pas gehaald was en dan blijkt over 4/5 maanden dat het allemaal tegenvalt en hij het nog niet helemaal oppakt, dan zit je al halverwege het seizoen met de gebakken peren.
Nu heeft Ajax nog een mogelijkheid om in te grijpen, ook al is elke aankoop een risico, je weet nooit van te voren hoe het uitpakt, maar het biedt je wel een extra mogelijkheid voordat het seizoen begint.
Spelers halen in de winterstop is overigens altijd erg lastig, gebeurd ook niet vaak met de echte toppers.

Overigens heeft Marc ook de afspraak met de Ligt uitgelegd, het betrof dus een afspraak dat er een marktconforme prijs gevraagd zou worden, niet de hoofdprijs, maar ook niet de onderkant. NIet dus zoals eerder vermeld ergens dat er een afspraak van 55 miljoen zou zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Martinusz op 18-07-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@Baseman77
Het verschil is dat een extra rcv voor Ajax op het moment niet echt een dringende versterking is.
Zou leuk zijn als Alvarez kwam maar niet echt dringend.

Waardoor Overmars niet de hoofdprijs voor hem gaat betalen.
Kans dat die Mexicanen Ajax aan het lijntje houden om zo met andere clubs te onderhandelen.

Denk zelf dat als Overmars een goede rcv kan halen voor een bedrag wat hij ok vind dat Veldman dan mag gaan.

Voor PSV daar in tegen is een extra rcv gewoon een zeer nodige versterking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Baseman77 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:16:
Van mij mag je zeggen wat jij zelf wil, zo lang meningen maar niet als waarheid worden neergezet. Maar ik ben het er niet mee eens dat hij is afgeschreven. Dat het tegenvalt is een feit. Overmars gaf in een interview te kennen dat hij had gehoopt maar ook had wacht dat Malagan verder zou zijn in zijn ontwikkeling c.q. aanpassing bij Ajax. Er wordt nergens gerept over dat Malagan is afgeschreven. Er is zelfs geen sprake van verhuur of verkoop. Als je kijkt hoe het programma er uit gaat zien als men de ambities wil behalen die men bij Ajax voor ogen heeft dan is het geeneens onlogisch dat Ajax Alvarez haalt. De selectie zal breder moeten zijn dan afgelopen seizoen, met name achterin. Door het vertrek van Frenkie de Jong en Daley Sinkgraven zijn er twee mogelijkheden weggevallen die als backup konden fungeren in de verdediging. Na het vertrek van Matthijs de Ligt is de spoeling nog dunner geworden. Perr Schuurs en Kik Pierie zijn vrij jonge verdedigers, beiden zonder internationale ervaring. Dat Ajax na het vertrek van de Ligt (en mogelijk nog nog Kristensen) een verdediger er bij haalt met internationale ervaring vind ik alleen maar goed, de mix moet evenredig zijn, posities dubbel bezet en dat zal deze zijn straks:

Linksback: Nicolas Tagliafico (ervaren), Lisandro Martínez (onervaren)
Rechtsback: Noussair Mazraoui (redelijk ervaren), Joël Veldman (ervaren)
Links centraal: Lisandro Magallán (ervaren), Kik Pierie (onervaren)
Rechts centraal: Edson Álvarez (ervaren), Perr Schuurs (onervaren)

Ik ga er gemakshalve vanuit dat Rasmus Kristensen nog een uitgaande transfer zal maken en dat Daley Blind een linie naar voren zal schuiven :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Deadsy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:00:
Het verschil is dat een extra rcv voor Ajax op het moment niet echt een dringende versterking is.
Zou leuk zijn als Alvarez kwam maar niet echt dringend.
Waardoor Overmars niet de hoofdprijs voor hem gaat betalen.
Jij denkt dat Ajax 15 miljoen betaalt voor iemand die niet nodig is, wiens komst leuk zou zijn en die niet de hoofdprijs zou moeten kosten?
Blijkbaar zijn de transfersommen die Ajax betaalt nogal aan inflatie onderhevig...de een noemt de 2 duurste aankopen ooit koopjes en de ander vindt 15 miljoen niet de hoofdprijs (dat zou 4e duurste speler in de geschiedenis zijn).
Denk zelf dat als Overmars een goede rcv kan halen voor een bedrag wat hij ok vind dat Veldman dan mag gaan.
Veltman speelt rechtsback bij Ajax.
Voor PSV daar in tegen is een extra rcv gewoon een zeer nodige versterking.
Mee eens, het is de topprioriteit zelfs.
Han schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:17:
Links centraal: Lisandro Magallán (ervaren), Kik Pierie (onervaren)
Rechts centraal: Edson Álvarez (ervaren), Perr Schuurs (onervaren)
Waarom zie je Magallan als LCV en waarom zou Blind naar het middenveld verhuizen?

Magallan is normaal gesproken een RCV, waardoor hij op de bank komt ten faveure van Alavarez (in ieder geval door De Ligt zijn opvolger). Schuurs zit daar dan nog achter en wordt 3e keuze als RCV.
Al zou ik het prima vinden als Ajax Magallan als basisspeler ziet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik blijf de spoeling in de verdediging bij Ajax vrij matig vinden. Is wel een probleem van alle 3 de traditionele topclubs atm. PSV en Feyenoord hebben er ook last van. Is het zo lastig een CV op te leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:42
Zendt iemand Ado om 4 uur uit...oefenwedstrijd is dat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:39:
Waarom zie je Magallan als LCV en waarom zou Blind naar het middenveld verhuizen?

Magallan is normaal gesproken een RCV, waardoor hij op de bank komt ten faveure van Alavarez (in ieder geval door De Ligt zijn opvolger). Schuurs zit daar dan nog achter en wordt 3e keuze als RCV.
Al zou ik het prima vinden als Ajax Magallan als basisspeler ziet O-)
Omdat ie daar tot nu toe gespeeld heeft en Ajax Blind heel erg goed op het middenveld kan gebruiken op 6. 10 keer liever dan Eiting wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Veltman was van origine een RCV :) edit: en speelde ook daar, debuteerde op die plek.
Leon Zwiers schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:41:
Ik blijf de spoeling in de verdediging bij Ajax vrij matig vinden. Is wel een probleem van alle 3 de traditionele topclubs atm. PSV en Feyenoord hebben er ook last van. Is het zo lastig een CV op te leiden?
Er is 1 verdediger (2 als je Sinkgraven ook mee telt) weg en de spoeling is ineens dun/matig? :?

Nicolas Tagliafico,Lisandro Martínez, Daley Blind, Noussair Mazraoui, Joël Veltman, Lisandro Magallán, Kik Pierie, Perr Schuurs, (in de voorbereiding laat Sergino Dest een uitstekende indruk achter)
EDIT: Kristensen vergeten 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 18-07-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Martinusz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:55:
[...]

Veltman was van origine een RCV :) edit: en speelde ook daar, debuteerde op die plek.

[...]

Er is 1 verdediger (2 als je Sinkgraven ook mee telt) weg en de spoeling is ineens dun/matig? :?

Nicolas Tagliafico,Lisandro Martínez, Daley Blind, Noussair Mazraoui, Joël Veldman, Lisandro Magallán, Kik Pierie, Perr Schuurs, (in de voorbereiding laat Sergino Dest een uitstekende indruk achter)
Waarvan alleen Tagliafico en Blind aangetoond hebben het niveau ook echt aan te kunnen. Mazraoui viel vaak door de mand en had nog een de Ligt om te compenseren, die luxe is er niet meer. Veltman deed het op zich prima, maar we weten allemaal dat ie aardige gekke dingen kan doen. Pierie en Schuurs vindt ik er nog niet klaar voor op dit moment. Magallan valt enorm tegen, maar goed, gun m nog een tijd om het te laten zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:41:
Het "probleem" van Nederland is dat we eigenlijk niet op zoek zijn naar pure verdedigers. We zoeken verdedigers die ook kunnen opbouwen, in kunnen lopen op het middenveld, de lange bal kunnen geven om kansen te creeeren.

Een pure stopper is in het spel dat men in Nederland wil spelen niet afdoende en dat compliceert het verhaal nogal. Een DMF op de CV plaats zetten lijkt dan een logische optie maar dan krijg je een speler als Tapia die af en toe te veel risico neemt met de bal aan de voet, leuk als het lukt maar als het faalt staat er niemand meer tussen hem en de keeper.

Spoeling is ook niet bijzonder breed bij PSV als je gaat kijken naar "normale" posities
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gIAz7Co.png

Vergelijking met Ajax
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vt9bbwn.png

en Feyenoord
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sQXerEU.png

[ Voor 13% gewijzigd door Napo op 18-07-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:04:
[...]

Waarvan alleen Tagliafico en Blind aangetoond hebben het niveau ook echt aan te kunnen. Mazraoui viel vaak door de mand en had nog een de Ligt om te compenseren, die luxe is er niet meer. Veltman deed het op zich prima, maar we weten allemaal dat ie aardige gekke dingen kan doen. Pierie en Schuurs vindt ik er nog niet klaar voor op dit moment. Magallan valt enorm tegen, maar goed, gun m nog een tijd om het te laten zien.
Mazraoui heeft weleens mindere momenten gehad, maar hij was wel gewoon basis 11 in het team dat het fantastisch deed. Hij heeft fouten gemaakt, maar ook grote bijdrage gehad in de CL (Bayern, Benfica, Real). Hij heeft veel wedstrijden kunnen spelen en ervaring opgedaan, inmiddels ook ervaring opgedaan als international. Ik vind niet dat je dan kunt zeggen dat hij matig is voor Ajax, hij is de eerste RB wat mij betreft en kan afwisselen met Veltman indien nodig (tenzij Veltman vertrekt).
Enige positie die wat onzeker is, is die van RCV op dit moment, maar daar zou je (als hij blijft) Veltman nog kunnen zetten, die heeft ook zat ervaring en kan daar prima uit de voeten naast Blind.
De nieuwkomers moeten het nog laten zien, maar Martinez ziet er goed uit in de voorbereiding, Kik Pierie heeft genoeg eredivisie ervaring, die kun je ook opstellen in de eredivisie wanneer nodig.

Edit: en dan loopt Kristensen er ook nog rond :P

@Napo dat zijn verdomd handige tabelletjes :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

[...]
Je bent je bewust dat hij ook gewoon een RCV is? En dat hij daar zijn meeste wedstrijden gespeeld heeft?
Hij word gewoon als optie gezien voor de RCV positie.
Voor de rechtsback positie hebben ze nog Kristensen en Mazraoui.

Dat Overmars eerst iemand gaat halen voor de linie wanneer er iemand vertrekt kan een interne eis zijn. Zodat er geen opgeblazen selectie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:11:
@Napo dat zijn verdomd handige tabelletjes :Y
Alleen staat ook hier het kleurtje bij Martinez verkeerd. ;)
Hij is gehaald als linksback, niet voor centraal. Pierie moet wel heel erg gaan kloten (of geblesseerd zijn), wil Martinez centraal achterin spelen als Blind niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:40:
[...]

Alleen staat ook hier het kleurtje bij Martinez verkeerd. ;)
Het is natuurlijk puur op basis van data en ik gok - aanname - dat het op basis van de meest gespeelde positie gaat. Martínez heeft voornamelijk op de CB positie gespeeld.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/82rEAze.png

Dat hij bij Ajax op een andere positie zal spelen kan natuurlijk :)

en ja, de data kan fout gaan maar daar ga ik even niet van uit

[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 18-07-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Opstelling van Ajax tegen Watford

Kotarski, Veltman, Schuurs, blind, Dest, schone, Marin, vd beek, Tadic, Dolberg, Promes

Denk dat totdat er een versterking gehaald word Schuurs gewoon 1e keus is voor de RCV positie. En Blind voorlopig LCV blijft en dus niet naar het middenveld gaat.

Hoop niet dat Schone echt weer basis speler blijft dit seizoen.
Kan het in de CL gewoon niet meer belopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 16:08
Deadsy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:58:
Opstelling van Ajax tegen Watford

Kotarski, Veltman, Schuurs, blind, Dest, schone, Marin, vd beek, Tadic, Dolberg, Promes

Denk dat totdat er een versterking gehaald word Schuurs gewoon 1e keus is voor de RCV positie. En Blind voorlopig LCV blijft en dus niet naar het middenveld gaat.

Hoop niet dat Schone echt weer basis speler blijft dit seizoen.
Kan het in de CL gewoon niet meer belopen.
Als fervent 'Schöne gaat het dit seizoen niet meer redden'-roeper moet ik het nu toch voor hem opnemen: juist in de CL liet hij afgelopen seizoen zien positioneel zo goed te staan, dat hij vrijwel onmisbaar was. Je zag bijvoorbeeld dat de restverdediging vaak minder was, wanneer Schöne werd gewisseld.
Het zou met niet verrassen als hij dit seizoen (ditmaal echt) uit de basis verdwijnt, maar verwacht dat dit dan pas in oktober zal zijn. Ten Hag zal denk ik eerst zoveel mogelijk vasthouden aan de vastigheden van afgelopen seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
Schuurs en Dest spelen weer goed net zoals als eerder in de voorbereiding, het is ook goed te zien dat de vakantie die Dolberg vorig jaar niet had en dit jaar wel hem goed gedaan heeft want hij heeft weer wat peper in zijn reet en jaagt goed af en aanvallend ook wel prima aanwezig tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
Mazroui gaat z'n plekje verliezen aan Dest denk ik. Speelt al heel de voorbereiding goed zoals @Pompi al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Dest is top, Schuurs is top, en Ajax speelt op zich wel lekker voetbal.
Promes moet nog wel even zijn draai vinden en wat meer het overzicht hebben, Dolberg staat als het goed is ook ergens op het veld maar nog niet gezien.

Verder uitstekend van Ajax.

[ Voor 17% gewijzigd door Origins op 18-07-2019 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Origins schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:33:
Dest is top, Schuurs is top, en Ajax speelt op zich wel lekker voetbal.
Promes moet nog wel even zijn draai vinden en wat meer het overzicht hebben.

Verder uitstekend van Ajax.
Als je Promes met z'n Nederlands Elftal optredens vergelijkt zit hij nu al op z'n topniveau :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
mefjoew schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:16:
[...]

Als fervent 'Schöne gaat het dit seizoen niet meer redden'-roeper moet ik het nu toch voor hem opnemen: juist in de CL liet hij afgelopen seizoen zien positioneel zo goed te staan, dat hij vrijwel onmisbaar was. Je zag bijvoorbeeld dat de restverdediging vaak minder was, wanneer Schöne werd gewisseld.
Het zou met niet verrassen als hij dit seizoen (ditmaal echt) uit de basis verdwijnt, maar verwacht dat dit dan pas in oktober zal zijn. Ten Hag zal denk ik eerst zoveel mogelijk vasthouden aan de vastigheden van afgelopen seizoen.
In de eerste helft was hij vaak sterk maar in de 2e helft zag je vaak dat hij echt gewisseld moest worden omdat hij het niet meer kon belopen.

@Origins
Dolberg doet het vrij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:35:
[...]

Als je Promes met z'n Nederlands Elftal optredens vergelijkt zit hij nu al op z'n topniveau :X
Dat geloof ik best :+

@Deadsy Ja in verstoppertje spelen idd.

Scheids is wel echt een lulletje he, fluit voor alles.

[ Voor 17% gewijzigd door Origins op 18-07-2019 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Die scheids vindt zichzelf veel te belangrijk _O-

Als ie nou nog kon fluiten (en bij de penalty gewoon 2sec wacht)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22

Vos

AFCA

Terranova schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:30:
Mazroui gaat z'n plekje verliezen aan Dest denk ik. Speelt al heel de voorbereiding goed zoals @Pompi al zei.
Mazraoui is van origine middenvelder, dus misschien is dat wel zijn 'nieuwe' plek? Kwam ook beetje uit nood op de back plek terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Vos schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:48:
[...]

Mazraoui is van origine middenvelder, dus misschien is dat wel zijn 'nieuwe' plek? Kwam ook beetje uit nood op de back plek terecht.
Ja maar daar zal hij denk ik ook geen basisplek krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het blijft een oefen wedstrijd, maar Schuurs komt wederom erg degelijk over. Van mij hoeft die Mexicaan dus echt niet te komen.

Edit: je zou die scheids toch vol in z'n gezicht uitlachen?

[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 18-07-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Terranova schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:57:
[...]

Ja maar daar zal hij denk ik ook geen basisplek krijgen
Hij is wel de lieveling van Ten Hag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
Waarom is Siem de Jong in hemelsnaam mee genomen in plaats van een talent als hij geen minuten krijgt terwijl verder iedereen die mee is naar Oostenrijk minuten heeft gemaakt met als uitzondering Scherpen. Verbaasde mij al in eerste instantie er over dat hij nog bij de selectie zat terwijl het overduidelijk is dat er geen kansen voor hem gaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:31:
Waarom is Siem de Jong in hemelsnaam mee genomen in plaats van een talent als hij geen minuten krijgt terwijl verder iedereen die mee is naar Oostenrijk minuten heeft gemaakt met als uitzondering Scherpen. Verbaasde mij al in eerste instantie er over dat hij nog bij de selectie zat terwijl het overduidelijk is dat er geen kansen voor hem gaan komen
Omdat hij gewoon een selectie speler is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pompi schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:31:
Tja ik denk alleen om mee te trainen (wachtend op transfer?), en vanwege zijn verleden bij Ajax waarschijnlijk, hij zal idd geen minuten maken verwacht ik.
Had je een talent extra mee kunnen nemen? Ja, had dat veel uitgemaakt? Nee waarschijnlijk niet, in de hoofdselectie is ook maar beperkt ruimte natuurlijk, je kunt wel alle jeugd meenemen, maar ze zullen heus wel diegene hebben meegenomen die ook echt in beeld zijn voor het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:34:
[...]

Omdat hij gewoon een selectie speler is?
Martinusz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:37:
[...]

Tja ik denk alleen om mee te trainen (wachtend op transfer?), en vanwege zijn verleden bij Ajax waarschijnlijk, hij zal idd geen minuten maken verwacht ik.
Benjamin van Leer zit ook lekker bij Jong Ajax, waarom kan dat dan niet ook met Siem de Jong?

[ Voor 35% gewijzigd door Pompi op 18-07-2019 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:53:
Omdat ie daar tot nu toe gespeeld heeft en Ajax Blind heel erg goed op het middenveld kan gebruiken op 6. 10 keer liever dan Eiting wat mij betreft.
Ik vind al sinds zijn komst dat Blind zijn beste positie die van VCM is, dus wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Maar waarom zou Ten Hag hem een linie naar voren schuiven als hij het gehele vorige seizoen als LCV gespeeld heeft?

Magallan is enkele keren (2x?) ingevallen kort voor tijd als LCV, omdat De Ligt bleef staan.
Speelde hij in de beker ook op die positie of stond hij toen wel RCV? Zijn 'eigen' positie is namelijk die van RCV.
Martinusz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:55:
Klopt, en werd daarna gebruikt als rechtsback omdat hij niet voldeed als RCV.
Dat zou nu ineens veranderd zijn?
Deadsy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:27:
Je bent je bewust dat hij ook gewoon een RCV is? En dat hij daar zijn meeste wedstrijden gespeeld heeft?
Je ben je bewust dat Veltman niet goed genoeg was als RCV en daarom als rechtsback gebruikt werd?
Gedurende langere tijd?

Hij ziet zichzelf in ieder geval als rechtsback sinds januari 2017, toen hij inmiddels al een jaar vast op die positie speelde: https://www.ad.nl/sport/v...echtsback-klaar~a54d1af8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:03
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:13:
Het blijft een oefen wedstrijd, maar Schuurs komt wederom erg degelijk over. Van mij hoeft die Mexicaan dus echt niet te komen.

Tja en als Schuurs geblesseerd raakt of geschorst is krijg je al snel Magallan of Pierie. Dan toch liever nog een aankoop.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:39:
[...]
Dat klopt niet helemaal, hij ging naar RB omdat Tete geblesseerd raakte ;) daarna kwam de ligt en Veltman deed het ook prima op RB. Dus waarom zou hij ineens niet meer RCV kunnen spelen naast Blind?

Hij is ook geen typische RB van deze tijd, heeft veel meer RCV eigenschappen. Desondanks vond ik hem nooit onaardig op RB trouwens.

@Pompi daar is ie te oud voor :+

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 18-07-2019 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Opzich een aardige wedstrijd, met in de eerste helft een uitstekende Dest en Schuurs.
2de helft was okayish, met niet echt veel uitblinkers, misschien was ook Dest hierin de beste.

Scheidsrechter was wel echt een dieptepunt vandaag zeg, mijn god.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

[...]
Je ben je bewust dat Veltman niet goed genoeg was als RCV en daarom als rechtsback gebruikt werd?
Gedurende langere tijd?
Hoezo niet goed genoeg als CV? Is hij daarom op rechtsback gezet? Volgens mij was het vanwege de blessure destijds van Tete. En dat deed hij naar behoren blijkbaar want Tete kwam niet meer terug in de basis en bleef achter Veltman in de pikorde. Maar ga nu niet tot twee keer toe ongefundeerd roepen dat hij niet voldeed als CV, dat slaat nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Gedurende langere tijd?

Hij ziet zichzelf in ieder geval als rechtsback sinds januari 2017, toen hij inmiddels al een jaar vast op die positie speelde: https://www.ad.nl/sport/v...echtsback-klaar~a54d1af8/
Hij verdween uit het centrum vanwege de opkomst van diverse jeugd spelers waarvan ene de Ligt en een zware blessure.
Dus hij had de keus tussen of rechtsback worden of op de bank zitten, logische keuze.

Dus ja hij was minder dan de nieuwe opties, als jij dat wilt verdraaien naar niet goed genoeg jij je zin

@Han
Was zelfs met Viergever in het kampioens jaar het beste centrale duo dacht ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 18-07-2019 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik begrijp niet zo goed waarom schuurs eigenlijk een beetje genegeerd wordt als optie, net als pierie. Die halen ze toch niet voor Jong? :?

En what happened to Bande? Enige wat ik kan vinden is dat ie nog niet fit is en bijna naar Anderlecht ging in de winter :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
naitsoezn schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:57:
Ik begrijp niet zo goed waarom schuurs eigenlijk een beetje genegeerd wordt als optie, net als pierie. Die halen ze toch niet voor Jong? :?

En what happened to Bande? Enige wat ik kan vinden is dat ie nog niet fit is en bijna naar Anderlecht ging in de winter :P
waarom genegeerd? Vandaag en laatst stond hij in de basis in wat je min of meer de beste 11 kunt noemen van het moment. En iedereen vind dat hij het top deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ik vind al sinds zijn komst dat Blind zijn beste positie die van VCM is, dus wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Maar waarom zou Ten Hag hem een linie naar voren schuiven als hij het gehele vorige seizoen als LCV gespeeld heeft?
Omdat z'n alternatieven voor de "6" nu ruk zijn.
Mugwump schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:41:
[...]

Tja en als Schuurs geblesseerd raakt of geschorst is krijg je al snel Magallan of Pierie. Dan toch liever nog een aankoop.
Magellan, Veltman... Prima gelijkwaardige vervangers momenteel.

Que? Genegeerd door wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Deadsy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:56:
[...]

Hij verdween uit het centrum vanwege de opkomst van diverse jeugd spelers waarvan ene de Ligt en een zware blessure.
Dus hij had de keus tussen of rechtsback worden of op de bank zitten, logische keuze.

Dus ja hij was minder dan de nieuwe opties, als jij dat wilt verdraaien naar niet goed genoeg jij je zin

@Han
Was zelfs met Viergever in het kampioens jaar het beste centrale duo dacht ik.
Lijkt me lastig, Viergever is nog nooit kampioen geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:24

Qu3st

Bande heeft een hele complexe blessure gehad en is nog steeds herstellende. Ik weet niks van Anderlecht af, waar kom je daar zo bij? Lijkt me niet dat ie daar heen zou gaan als ie nog geblesseerd was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20

Gebroken kuitbeen en gescheurde enkelband in de voorbereiding vorig jaar, dat was overigens in een oefenpotje tegen Anderlecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:13:

Die Schuurs snapt het wel. Die komt er wel als hij zo doorgaat. Wat een verschil tov vorig seizoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Ik snap die conclusies niet die worden gemaakt op basis van de vriendschappelijke wedstrijden. Ja, leuk dat Schuurs het nu beter doet. Maar dat zegt echt totaal niks. Vorig jaar heeft Ajax alleen zijn eerste oefenwedstrijd tegen Lyngby en later tegen de amateurs van VVSB gewonnen en de rest verloren of gelijk. Eigenlijk een slechte voorbereiding, maar aan het eind van het seizoen werd het omschreven als het beste seizoen.

Leuk dat het er nu allemaal degelijk uit ziet, maar ik heb liever dat het matig is. Zodat er direct scherp begonnen kan worden.

PSN: Curvaa_

Pagina: 1 ... 15 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.