De laatste keer dat dat massaal gezegd werd, werden ze anders kampioen. Hoe zwakker ze lijken hoe sterken ze vaak zijn. Maar als er doorgepakt moet worden dan laten ze het vaak afweten. Zo herinner ik het me de laatste jaren.Leon Zwiers schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:27:
[...]
Feyenoord, Ik sluit me volledig aan bij @Russel88. Daar hoef je dit seizoen niets van te verwachten, ik hoop dat ze dit zoveelste tussenjaar zien als kans om vanuit een betere postitie dan de afgelopen jaren (financieel dan) te gaan bouwen.
Ja, maar toen lag Varkenoord nog in puin en was er geen geschikte accomedatie/trainingscentrum voor het 1e elftal.Typhone schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:48:
[...]
De laatste keer dat dat massaal gezegd werd, werden ze anders kampioen. Hoe zwakker ze lijken hoe sterken ze vaak zijn. Maar als er doorgepakt moet worden dan laten ze het vaak afweten. Zo herinner ik het me de laatste jaren.
Dat is er met de CL miljoenen gedaan, de accomedaties zijn enorm verbeterd, moest ook wel, want het was armoe troef.
Nadeel is dat je dus nu al jaren met dezelfde selectie speelt waarvan je weet dat die niet mee kunnen doen voor de 1e plaats. Na het kampioensjaar had de verdediging aangepakt moeten worden en een aanvallende middenvelder gehaald moeten worden, dan was het al een stuk minder zielig en hadden we vorig jaar waarschijnlijk nog wel langer meegedaan.
Edit:
Palmeires schijnt interesse te hebben in Botteghin. Eens kijken of dat klopt. Doe dan die v Beek en Scharie er gratis bij
Edit 2:
https://www.vi.nl/nieuws/...rd-om-tafel-over-berghuis
Zou het dan toch gaan gebeuren?

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 16-07-2019 13:11 ]
Waar heb je in hemelsnaam over?Leon Zwiers schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:27:
Wat PSV aan het doen is, geen idee. Die lijken het nu al aardig verkloot te hebben met transfers terwijl het seizoen nog niet eens is begonnen. Zonder de Jong die toch meehielp met directe betrokkenis bij 36 goals moet ik het ook nog maar zien, maar wellicht staat er iemand op daar.
Het is eigenlijk zo simpel als wat.
Lozano gaat verkocht worden, voor hem is Bruma alvast gehaald.
Pereiro gaat hoogstwaarschijnlijk (al weet je het nooit met Casal), PSV wil hiervoor Berghuis halen.
Bij Bergwijn is het afwachten of een club doorpakt (interesse is er genoeg), Berghuis is ook hiervoor een optie.
De Jong wordt opgevolgd door Malen en Lammers.
Als vervanger van Angelino is Lato gehaald.
Als backup van zowel Lato als Viergever wil PSV Boscagli halen, volgens L'Équipe is dit rond.
Dan blijft de RCV positie nog open staan, waarbij Lyanco de gewenste aankoop is. Hij zal echter heel duur zijn, waarbij er al een bod van PSV van 12 miljoen vast en 4 miljoen variabel afgewezen zou zijn.
Ook heeft PSV serieuze interesse in Halter, die kan zowel als RCV en LCV spelen. Hij zal ook meer dan 10 miljoen moeten kosten.
PSV heeft verder al lang interesse in Alvarez, maar gezien de huidige berichtgeving wil PSV geen 15 miljoen betalen voor hem en gaat men voor iemand anders. Ik zou het ontzettend jammer vinden als Alvarez naar Ajax gaat (want een uitstekende aankoop), maar hopelijk komt er een nog betere speler. De keerzijde is wel dat Alvarez zeker haalbaar was en dat dit nog afwachten is bij de opties die door PSV hoger aangeslagen worden. Het geduld en het hele hoge inzetten kan zich tegen PSV keren.
Dan mag Ramselaar nog vertrekken en weet ik niet wat PSV met Luckassen wil, bij deze laatste zou ik zeggen dat hij mag vertrekken maar hij maakt tot nu toe een prima indruk in de voorbereiding. En hij zal de enige optie zijn als RCV tegen Basel, aangezien Sainsbury net is hersteld van een kleine blessure.
Dus de kans is ook aanwezig dat Luckassen blijft en Sainsbury eventueel vertrekt, mits er een nieuwe RCV komt.
Van mij persoonlijk mag er nog een box-to-box middenvelder met scorend vermogen bij, zo'n type mist PSV in de selectie. In de media werd Vanaken genoemd, hij zou een geweldige aankoop zijn maar ik verwacht dat hij te duur is. En ik betwijfel of PSV überhaupt wel actief aan het zoeken is hiernaar, laat staan dat men er nog een flinke transfersom aan wil besteden.
@Baseman77
Ja het is zo simpel als wat.
Hun seizoen begint over een week en ze hebben nog steeds geen nieuwe centrum verdediger.
Dat vind ik zelf toch wel de belangrijkste plek waar ze aan moeten werken.
Ja het is zo simpel als wat.
Hun seizoen begint over een week en ze hebben nog steeds geen nieuwe centrum verdediger.
Dat vind ik zelf toch wel de belangrijkste plek waar ze aan moeten werken.
Zo simpel dat er een heel epistel nodig is o. 't uit te leggenBaseman77 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:21:
[...]
Waar heb je in hemelsnaam over?
Het is eigenlijk zo simpel als wat.
Lozano gaat verkocht worden, voor hem is Bruma alvast gehaald.
Pereiro gaat hoogstwaarschijnlijk (al weet je het nooit met Casal), PSV wil hiervoor Berghuis halen.
Bij Bergwijn is het afwachten of een club doorpakt (interesse is er genoeg), Berghuis is ook hiervoor een optie.
De Jong wordt opgevolgd door Malen en Lammers.
Als vervanger van Angelino is Lato gehaald.
Als backup van zowel Lato als Viergever wil PSV Boscagli halen, volgens L'Équipe is dit rond.
Dan blijft de RCV positie nog open staan, waarbij Lyanco de gewenste aankoop is. Hij zal echter heel duur zijn, waarbij er al een bod van PSV van 12 miljoen vast en 4 miljoen variabel afgewezen zou zijn.
Ook heeft PSV serieuze interesse in Halter, die kan zowel als RCV en LCV spelen. Hij zal ook meer dan 10 miljoen moeten kosten.
PSV heeft verder al lang interesse in Alvarez, maar gezien de huidige berichtgeving wil PSV geen 15 miljoen betalen voor hem en gaat men voor iemand anders. Ik zou het ontzettend jammer vinden als Alvarez naar Ajax gaat (want een uitstekende aankoop), maar hopelijk komt er een nog betere speler. De keerzijde is wel dat Alvarez zeker haalbaar was en dat dit nog afwachten is bij de opties die door PSV hoger aangeslagen worden. Het geduld en het hele hoge inzetten kan zich tegen PSV keren.
Dan mag Ramselaar nog vertrekken en weet ik niet wat PSV met Luckassen wil, bij deze laatste zou ik zeggen dat hij mag vertrekken maar hij maakt tot nu toe een prima indruk in de voorbereiding. En hij zal de enige optie zijn als RCV tegen Basel, aangezien Sainsbury net is hersteld van een kleine blessure.
Dus de kans is ook aanwezig dat Luckassen blijft en Sainsbury eventueel vertrekt, mits er een nieuwe RCV komt.
Van mij persoonlijk mag er nog een box-to-box middenvelder met scorend vermogen bij, zo'n type mist PSV in de selectie. In de media werd Vanaken genoemd, hij zou een geweldige aankoop zijn maar ik verwacht dat hij te duur is. En ik betwijfel of PSV überhaupt wel actief aan het zoeken is hiernaar, laat staan dat men er nog een flinke transfersom aan wil besteden.
Wat hier boven al gemeld wordt. Nog steeds geen rcv. En de overige aankopen laten ook nog op zich wachten.
Verder een de Jong en Lozano vervangen voor jeugdspelers die 't nog maar moeten laten zien kan je ook aardige vraagtekens bij zetten
16 miljoen duur?
Dat zou de duurste aankoop aller tijden zijn voor PSV sinds Kezman (+/- 20 jaar geleden).
Dat valt nog steeds onder de categorie koopjes als je zelf meer dan 30 miljoen voor spelers (durft te vragen/) vraagt.
Ik zou nog steeds verbaast zijn als Lozano en/of Bergwijn voor meer dan 30 miljoen verkocht gaan worden, ik snap dat PSV bewust hoog inzet maar die bedragen die ze vragen zijn echt onrealistisch. Realistisch voor spelers die het op het hoogste niveau hebben laten zien, wat Lozano grappig genoeg zelf aangaf te hebben gedaan.
Maar in de Champion's League met resultaatvoetbal slechts 2 punten pakken, in de competitie misgrijpen en in de beker finaal op je bek gaan zullen toch ook meewegen?
Wat betreft de keuze van Berghuis om naar PSV te gaan zie ik een vergelijkbare situatie als met Ayoub die naar Feyenoord ging. Je gaat een stapje vooruit om met een beetje pech op de bank te verpieteren.
Ik zou als ik Berghuis was nog een jaartje blijven om vervolgens een grote(re) stap te zetten, want speelt hij nog een seizoen zo goed (liefst zonder fratsen) dan komt er echt wel een flinke stap vooruit voorbij.
Ajax een koopclub noemen en PSV (je eigen club) niet, zullen we PSV dan maar een terugkoopclub noemen?
Haastige huurconstructies en terugkoopclausules moet je als topclub niet willen, maar dat lijkt ook eerder regel dan uitzondering te worden in Eindhoven.
Dat zou de duurste aankoop aller tijden zijn voor PSV sinds Kezman (+/- 20 jaar geleden).
Dat valt nog steeds onder de categorie koopjes als je zelf meer dan 30 miljoen voor spelers (durft te vragen/) vraagt.
Ik zou nog steeds verbaast zijn als Lozano en/of Bergwijn voor meer dan 30 miljoen verkocht gaan worden, ik snap dat PSV bewust hoog inzet maar die bedragen die ze vragen zijn echt onrealistisch. Realistisch voor spelers die het op het hoogste niveau hebben laten zien, wat Lozano grappig genoeg zelf aangaf te hebben gedaan.
Maar in de Champion's League met resultaatvoetbal slechts 2 punten pakken, in de competitie misgrijpen en in de beker finaal op je bek gaan zullen toch ook meewegen?
Wat betreft de keuze van Berghuis om naar PSV te gaan zie ik een vergelijkbare situatie als met Ayoub die naar Feyenoord ging. Je gaat een stapje vooruit om met een beetje pech op de bank te verpieteren.
Ik zou als ik Berghuis was nog een jaartje blijven om vervolgens een grote(re) stap te zetten, want speelt hij nog een seizoen zo goed (liefst zonder fratsen) dan komt er echt wel een flinke stap vooruit voorbij.
Ajax een koopclub noemen en PSV (je eigen club) niet, zullen we PSV dan maar een terugkoopclub noemen?
Haastige huurconstructies en terugkoopclausules moet je als topclub niet willen, maar dat lijkt ook eerder regel dan uitzondering te worden in Eindhoven.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Lozano heeft vind ik laten zien dat hij over het algemeen op snelheid en techniek niet langs de verdedigers in de CL kwam,.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:00:
16 miljoen duur?
Dat zijn toch de wedstrijden waar de scouts naar kijken.
50+ ga je denk ik alleen voor hem vangen als een club overal naast grijpt en hem uiteindelijk als paniek aankoop haalt.
Kan me nog herinneren toen mensen dachten dat hij voor de Jong achtige bedragen weg zou gaan.
Ik gok zelf op rond de 40mln en dan is dat te danken aan de markt.
Duur voor een speler van de leeftijd die Berghuis heeft, een Lozano en Bergwijn zijn jonger en hebben nog verkoopwaarde indien ze zich enigszins ontwikkelen. Berghuis heeft dat natuurlijk niet en dat maakt hem stukken duurder, de kans dat hij voor meer verkocht wordt is significant kleiner dan een Lozano en Bergwijn.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:00:
16 miljoen duur?
In de huidige markt? Nee, dat zou me niet verbazen, zeker niet in relatie tot de transfer van Depay in het verleden.Ik zou nog steeds verbaast zijn als Lozano en/of Bergwijn voor meer dan 30 miljoen verkocht gaan worden, ik snap dat PSV bewust hoog inzet maar die bedragen die ze vragen zijn echt onrealistisch. Realistisch voor spelers die het op het hoogste niveau hebben laten zien, wat Lozano grappig genoeg zelf aangaf te hebben gedaan.
De beker kan je moeilijk zowel Lozano en Bergwijn aanrekenen.Maar in de Champion's League met resultaatvoetbal slechts 2 punten pakken, in de competitie misgrijpen en in de beker finaal op je bek gaan zullen toch ook meewegen?
Lozano heeft natuurlijk in 8 wedstrijden 4 doelpunten gemaakt en 1 assist gegeven. Niet onaardig met het pakken van maar 2 punten in de groepsfase. Waar hij tegen zowel Inter als Tottenhem gescoort heeft. Bergwijn heeft daar een stukken mindere indruk achtergelaten maar heeft het in het eerste deel van het seizoen boven verwachting gedaan in de eredivisie.
Beide spelers hebben nog wel een redelijk lang contract wat de vraagprijs icm de mogelijke groei wel enigszins verklaart.
Middenmoot dan wel onderin een grotere competitie kan hij wellicht wel maken. Bij Watford was hij natuurlijk ook niet bijzonder succesvol. De stap naar PSV zou een relatief veilige zijn met de ervaring in de Eredivisie. Een grote stap vooruit zie ik hem niet maken met zijn leeftijd en zijn ervaring. Zeker een meer dan prima speler voor de eredivisie maar in het buitenland gaat hij denk ik niet voor prijzen spelen.Wat betreft de keuze van Berghuis om naar PSV te gaan zie ik een vergelijkbare situatie als met Ayoub die naar Feyenoord ging. Je gaat een stapje vooruit om met een beetje pech op de bank te verpieteren.
Beide clubs zijn koopclubs op hun eigen manier. Dat is geen schande, er zijn weinig clubs die echt talenten weten op te leiden (en daar kan je altijd de vraag stellen wat is wel en wat is niet opleiden) en dat ze het dan daadwerkelijk tot het eerste schoppen.Ajax een koopclub noemen en PSV (je eigen club) niet, zullen we PSV dan maar een terugkoopclub noemen?
Krijg je een onderbouwde reactie op je weinig onderbouwde statement is het ook niet goedLeon Zwiers schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:57:
[...]
Zo simpel dat er een heel epistel nodig is o. 't uit te leggen.
Waar schrijft @Baseman77 dat Ajax een koopclub is en PSV niet? Jammer van dit soort uitlokkende reacties, jammer genoeg lok je mij wel uit de tent.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:00:
Betreffende Lozano, ik vind de prijs van 30mio helemaal niet ondenkbaar in huidig klimaat. 2 jaar terug, vorig en afgelopen seizoen prima prestatie zowel met club als met land.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Enige nadeel voor Lozano (of voor PSV) is dat hij natuurlijk minder presteerde laatste half jaar en uiteindelijk geblesseerd eindigde, dat drukt wellicht de prijs iets naar beneden?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Niet, ik quote hem ook niet daarmee.Outerspace schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:07:
[...]Waar schrijft @Baseman77 dat Ajax een koopclub is en PSV niet? Jammer van dit soort uitlokkende reacties, jammer genoeg lok je mij wel uit de tent.
Dat was Ramsey;
Ramzzz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:08:
[...]Ajax was nooit zo'n koopclub, en die trend vind ik dan ook helemaal niet bij Ajax passen.
Dat mag je uiteraard vinden.Betreffende Lozano, ik vind de prijs van 30mio helemaal niet ondenkbaar in huidig klimaat. 2 jaar terug, vorig en afgelopen seizoen prima prestatie zowel met club als met land.
De laatste periode was niet goed en uiteindelijk ook geen prijzen gewonnen, dat weegt totaal niet mee?
[ Voor 21% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-07-2019 18:47 ]
Als die mindere periode goed was en hij had daardoor wel prijzen gewonnen was de waarde hoger geweest dan €30m?OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:18:
De laatste periode was niet goed en uiteindelijk ook geen prijzen gewonnen, dat weegt totaal niet mee?
In de huidige markt is niets zeker.Napo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:22:
[...]Duur voor een speler van de leeftijd die Berghuis heeft, een Lozano en Bergwijn zijn jonger en hebben nog verkoopwaarde indien ze zich enigszins ontwikkelen. Berghuis heeft dat natuurlijk niet en dat maakt hem stukken duurder, de kans dat hij voor meer verkocht wordt is significant kleiner dan een Lozano en Bergwijn.
Wat een enorme tegenvaller was voor die prijs.In de huidige markt? Nee, dat zou me niet verbazen, zeker niet in relatie tot de transfer van Depay in het verleden.
Dat hij nu weer langzaam overeind komt in de Franse competitie laat wel zien dat hij genoeg veerkracht heeft.
Aan vertrouwen geen gebrek zullen we maar zeggen.
Doe ik ook niet, maar dat zijn wel redelijk simpele prijzen die te pakken zijn en daarin heeft het team waarvan zij onderdeel uit maken gefaald.De beker kan je moeilijk zowel Lozano en Bergwijn aanrekenen.
De speelstijl van PSV heeft het voordeel dat je enorm veel kansen krijgt voorin met de juiste spelers, maar met een defensie die vele niveaus lager is zal je uiteindelijk met lege handen staan.Lozano heeft natuurlijk in 8 wedstrijden 4 doelpunten gemaakt en 1 assist gegeven. Niet onaardig met het pakken van maar 2 punten in de groepsfase. Waar hij tegen zowel Inter als Tottenhem gescoort heeft.
Mag een speler kiezen welke helft van het seizoen anderen hem mogen bekijken, beoordelen en/of bekritiseren?Bergwijn heeft daar een stukken mindere indruk achtergelaten maar heeft het in het eerste deel van het seizoen boven verwachting gedaan in de eredivisie.
Het hele seizoen telt helaas voor de speler en gelukkig voor potentiële kopers.
Enigszins inderdaad, de rest is allemaal aandikken en hopen dat de gek het er inderdaad voor geeft.Beide spelers hebben nog wel een redelijk lang contract wat de vraagprijs i.c.m. de mogelijke groei wel enigszins verklaart.
Wie durft nu (in de huidige markt) te zeggen dat hij niet hogerop kan/wil?Middenmoot dan wel onderin een grotere competitie kan hij wellicht wel maken. Bij Watford was hij natuurlijk ook niet bijzonder succesvol. De stap naar PSV zou een relatief veilige zijn met de ervaring in de Eredivisie. Een grote stap vooruit zie ik hem niet maken met zijn leeftijd en zijn ervaring. Zeker een meer dan prima speler voor de eredivisie maar in het buitenland gaat hij denk ik niet voor prijzen spelen.
Had Luuk de Jong dan ook niet beter bij PSV kunnen of zelfs moeten blijven?
Die wil het toch ook nog een keer proberen.
Ik geef hem groot gelijk en ben dolblij voor hem en vooral mezelf!
Precies.Beide clubs zijn koopclubs op hun eigen manier. Dat is geen schande, er zijn weinig clubs die echt talenten weten op te leiden (en daar kan je altijd de vraag stellen wat is wel en wat is niet opleiden) en dat ze het dan daadwerkelijk tot het eerste schoppen.
De vraagprijs niet (veel) hoger dan nu, zijn 'echte' waarde wel.Napo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:41:
[...]Als die mindere periode goed was en hij had daardoor wel prijzen gewonnen was de waarde hoger geweest dan €30m?
Het enige wat PSV nog kon winnen ondanks de 'goede' periode (lees: eerste seizoenshelft m.u.v. de beker en CL) was een kampioenschap.
Eens dat een heel seizoen moet tellen voor de beoordeling.
Heel PSV (dus ook Lozano) viel in de 2e seizoenshelft schrikbarend ver terug in niveau, terwijl ze maar op 1 front actief waren. Dat zien die scouts ook.
Ik ben ook wel benieuwd of die Bergwijn zonder een de Jong in de spits en evt een Lozano nog steeds zo goed is, of dat ie een Dolbergje heeft gedaan. In de 2e seizoenshelft viel ook hij zeer ver terug.
Ik ben zeer benieuwd naar de start van de competitie en de voorronden die komen gaan.
Tot nu blijft mijn voorspelling:
1. Ajax
2 PSV
3. AZ
4. Feyenoord
de rest
Heel PSV (dus ook Lozano) viel in de 2e seizoenshelft schrikbarend ver terug in niveau, terwijl ze maar op 1 front actief waren. Dat zien die scouts ook.
Ik ben ook wel benieuwd of die Bergwijn zonder een de Jong in de spits en evt een Lozano nog steeds zo goed is, of dat ie een Dolbergje heeft gedaan. In de 2e seizoenshelft viel ook hij zeer ver terug.
Ik ben zeer benieuwd naar de start van de competitie en de voorronden die komen gaan.
Tot nu blijft mijn voorspelling:
1. Ajax
2 PSV
3. AZ
4. Feyenoord
de rest
Een speler bepaalt nog steeds niet de opstelling en daarin ben je dus volledig afhankelijk van de trainer/technische staf. Dat het de simpelste prijs is klopt maar daar moet de trainer wel de keuze maken om bepaalde spelers op te stellen en niet "rust te gunnen".OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:58:
[...]
Doe ik ook niet, maar dat zijn wel redelijk simpele prijzen die te pakken zijn en daarin heeft het team waarvan zij onderdeel uit maken gefaald.
Een speler die normaliter wel maar een wedstrijd tegen een mindere tegenstander niet opgesteld wordt kan je niet aanrekenen dat ze dan die wedstrijd verliezen.
Bijzondere conclusie als je puur naar de tegendoelpunten gaat kijken zeker als je kan concluderen dat PSV juist in de tweede seizoenshelft minder scoorde. Mede doordat het middenveld minder goed draaide en juist de aanvoer naar de voorhoede lastiger werd.[...]
De speelstijl van PSV heeft het voordeel dat je enorm veel kansen krijgt voorin met de juiste spelers, maar met een defensie die vele niveaus lager is zal je uiteindelijk met lege handen staan.
Het hele seizoen maar ook hetgeen er voor dat seizoen getoond is telt mee. Als je puur kijkt naar het allerlaatste seizoen dan is een mindere periode een smet. Kijk je naar het grotere plaatje valt dat al met al wel mee. Alle spelers hebben hun dipjes en de spelers worden prima bekritiseerd op die dipjes. Drukt dat de prijs? Zeker, maakt hem dat opeens minder waard dan Berghuis? Nee, mijn inziens niet.[...]
Mag een speler kiezen welke helft van het seizoen anderen hem mogen bekijken, beoordelen en/of bekritiseren?
Het hele seizoen telt helaas voor de speler en gelukkig voor potentiële kopers.
Zoals ik het Luuk de Jong wel gun om te slagen blijft hij afhankelijk van de aanvoer. Een Berghuis is inmiddels 27 en is zeker een prima speler die zeker een buitenlands avontuur aan kan gaan. Die kans krijgt hij vast ook wel maar daar is de vraag welk spel past bij Berghuis. Heb niet het idee dat op basis van zijn karakter het een geweldige speler is voor een degradatiekandidaat/rechter rijtje.[...]
Wie durft nu (in de huidige markt) te zeggen dat hij niet hogerop kan/wil?
Had Luuk de Jong dan ook niet beter bij PSV kunnen of zelfs moeten blijven?
Die wil het toch ook nog een keer proberen.
Ik geef hem groot gelijk en ben dolblij voor hem en vooral mezelf!
Op basis van afgelopen seizoen heb ik ook absoluut niet het idee dat hij dat is voor een club in het linkerrijtje. Te licht in het buitenland, teruggekeerd maar niet in staat om de kar te trekken.Napo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:18:
[...]
Heb niet het idee dat op basis van zijn karakter het een geweldige speler is voor een degradatiekandidaat/rechter rijtje.
Ik heb een interview met dat kleine snelle mannetje van het grote Ajax van weleer gelezen. Overmars dus.
Ik ben weer helemaal gelukkig en ga nu al een grote gok doen.
Ajax wint de Champions League. Waarom? Gewoon daarom. Het doel is CL halen, maar iedereen weet dat dat gewoon een beetje downplayen is.
Ajax wint de Champions League. Waarom? Gewoon daarom. Het doel is CL halen, maar iedereen weet dat dat gewoon een beetje downplayen is.

[ Voor 13% gewijzigd door mavaros op 16-07-2019 19:40 ]
Je verliest als team/club, dat men daar individuelen niet op zou mogen afrekenen is één ding, dat het wél gebeurt kan je potentiële kopers ook niet kwalijk nemen.Napo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:18:
[...]
Een speler bepaalt nog steeds niet de opstelling en daarin ben je dus volledig afhankelijk van de trainer/technische staf. Dat het de simpelste prijs is klopt maar daar moet de trainer wel de keuze maken om bepaalde spelers op te stellen en niet "rust te gunnen".
Een speler die normaliter wel maar een wedstrijd tegen een mindere tegenstander niet opgesteld wordt kan je niet aanrekenen dat ze dan die wedstrijd verliezen.
Spelers hadden Van Bommel ook kunnen bekritiseren, dat past in mijn ogen wel bij een topspeler.
Als je dan maar allemaal moet gehoorzamen maar vooral moet zwijgen (wat wel in het beeld dat ik heb van Van Bommel past) dan ben je als speler ook maar een mak lammetje.
Je hoeft hem niet verrot te schelden of helemaal uit je Berghuis te gaan, maar kritiek kan ook opbouwend zijn.
Afgelopen seizoen vaak zat kritiek gelezen van Frenkie de Jong en De Ligt, daar is/was niets mis mee die brachten het heel normaal.
Tegenstanders zijn ook niet dom, die kijken ook naar dezelfde speelstijl die makkelijk te counteren is.Bijzondere conclusie als je puur naar de tegendoelpunten gaat kijken zeker als je kan concluderen dat PSV juist in de tweede seizoenshelft minder scoorde. Mede doordat het middenveld minder goed draaide en juist de aanvoer naar de voorhoede lastiger werd.
Als Plan A alle ballen naar voren jagen richting speler X, plan B is 75% van de ballen naar voren jagen naar speler X en 25% afstaan aan speler Y en er zijn geen andere plannen dan is het ook voor tegenstanders steeds makkelijker.
Wel belangrijk dat juist die slechtste periode aan het einde zat en dus het dichtst bij de transfer?Het hele seizoen maar ook hetgeen er voor dat seizoen getoond is telt mee. Als je puur kijkt naar het allerlaatste seizoen dan is een mindere periode een smet. Kijk je naar het grotere plaatje valt dat al met al wel mee. Alle spelers hebben hun dipjes en de spelers worden prima bekritiseerd op die dipjes. Drukt dat de prijs? Zeker, maakt hem dat opeens minder waard dan Berghuis? Nee, mijn[s] inziens niet.
Hij deed het bij een slecht spelend Feyenoord al goed, Luuk de Jong deed het bij een half seizoen goed spelend PSV goed.Zoals ik het Luuk de Jong wel gun om te slagen blijft hij afhankelijk van de aanvoer. Een Berghuis is inmiddels 27 en is zeker een prima speler die zeker een buitenlands avontuur aan kan gaan. Die kans krijgt hij vast ook wel maar daar is de vraag welk spel past bij Berghuis.
Ik vind dat eerste toch echt knapper.
Wie bedoel je nu? Berghuis?Heb niet het idee dat op basis van zijn karakter het een geweldige speler is voor een degradatiekandidaat/rechter rijtje.
En waarom degradatiekandidaat/rechter rijtje?
@mavaros

Positief ingesteld jij. Ik hoop met je meemavaros schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:38:
Ik heb een interview met dat kleine snelle mannetje van het grote Ajax van weleer gelezen. Overmars dus.
Omdat ik Berghuis - een speler van 27 met zijn historie - niet een transfer zie maken naar een club in het linkerrijtje van een competitie die hoger aangeschreven staat dan de eredivisie.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:38:
[...]
Wie bedoel je nu? Berghuis?
En waarom degradatiekandidaat/rechter rijtje?
Aanvulling: In ieder geval niet als basisspeler, wellicht voor de breedte maar de vraag is of je dat moet willen.
[ Voor 13% gewijzigd door Napo op 16-07-2019 19:56 ]
Tuurlijk. En ik denk dat Feyenoord de EL wint....mavaros schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:38:
Aldus Ritsu Doan die in 30 wedstrijden 5 keer scoort en 3 assists geeft, als aanvaller'Het is tijd voor een stap omhoog', vertelt hij. 'Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging in een nieuwe competitie.'

Als ik hem was zou ik mezelf toch nog even richten op beter presteren bij Groningen zelf alvorens over stappen omhoog te beginnen.
[edit]En nog zo'n grapjas:
Toornstra vreest een eventueel vertrek van Berghuis naar PSV niet. “In principe hoeft er niets te gebeuren. Ze hebben al een nieuwe speler gehaald, Narsingh. Die heeft al meer dan twintig interlands, geloof ik (het zijn er negentien, red.), dus die zou die positie op zijn manier in moeten kunnen vullen. Het zou een hele aderlating zijn als Steven weg zou gaan, maar ik vind niet dat er dan per se wat nodig is.”
[ Voor 39% gewijzigd door toolkist op 16-07-2019 22:28 ]
Die Doan is zo’n typisch media mannetje. Vanaf dag 2 omhoog gehyped maar op het veld niet of nauwelijks presteren zoals dat vroeger vaak wel gebeurde...met name bij Heerenveen en FC Groningen. Ach ja hoort erbij zullen we maar zeggen.
En Roda gaat de KKD winnen.D-e-n schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:50:
[...]
Tuurlijk. En ik denk dat Feyenoord de EL wint....
Denk dat we dan wel de trifecta hebben
Luuk de Jong (29) met zijn historie heb ik onlangs ook een transfer zien maken naar een club in het linkerrijtje van een competitie die hoger aangeschreven staat dan de Eredivisie.Napo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:55:
[...]Omdat ik Berghuis - een speler van 27 met zijn historie - niet een transfer zie maken naar een club in het linkerrijtje van een competitie die hoger aangeschreven staat dan de eredivisie.
Aanvulling: In ieder geval niet als basisspeler, wellicht voor de breedte maar de vraag is of je dat moet willen.
Wellicht ook voor de breedte al heeft hij nu al 30 minuten gespeeld.
Berghuis;
Twente (+/- 19 jaar oud) - weinig gespeeld
VVV (20 jaar oud) - degradatievoetbal
AZ (21 -23 jaar oud) - 74 wedstrijden
Watford (24 jaar oud) - overduidelijk gekocht voor de breedte - 9 invalbeurten in zijn eerste seizoen (+2 bekerwedstrijden)
Feyenoord 3 seizoenen (25 - 27 jaar oud) 120 wedstrijden
Nederlands Elftal: 14 wedstrijden, 2 basisplaatsen, 5 assists
Luuk de Jong;
Graafschap (+/- 19 jaar oud) 19 wedstrijden
Twente (20 - 22 jaar oud) 121 wedstrijden
Borussia Mönchengladbach (23 - 24 jaar oud) 45 wedstrijden
New Castle United (24 jaar oud) 13 wedstrijden
PSV 5 seizoenen (25 - 29 jaar oud) 204 wedstrijden
Nederlands Elftal: 19 wedstrijden, 1 basisplaats, 4 doelpunten
Ik zie een Berghuis die een keertje voor een seizoen in het buitenland een poging heeft gewaagd maar slechts 9 invalbeurten en twee bekerwedstrijden mocht spelen en een Luuk de Jong die in 1,5 seizoen als spits in 58 wedstrijden slechts 8 keer wist te scoren.
Waarom zou Berghuis met zijn huidige statistieken het niet bij b.v. een Sevilla kunnen proberen en Luuk de Jong wel?
Berghuis en De Jong zijn heel verschillende spelers. Zelf vind ik (met het risico in Rotterdam voor mongool uitgemaakt te worden - dat is de standaard term die het minder intellectuele deel van de aanhang gebruikt om je duidelijk te maken dat ze het niet met je eens zijn) behoorlijk overgewaardeerd. Het is geen slechte speler maar ook geen specialist. In elk geval niet als buiten speler. Misschien zou hij idd als 10 beter uit de verf komen.
De jong is echt een spits voor de afronding. Voor de rest heb je weinig aan hem maar in de 16 is hij altijd gevaarlijk, ook tegen goede tegenstanders.
De jong is echt een spits voor de afronding. Voor de rest heb je weinig aan hem maar in de 16 is hij altijd gevaarlijk, ook tegen goede tegenstanders.
alles kan off-topic
Zet Bergwijn er ook nog even bij dan kan ik bepalen of ik die wel goed genoeg voor Ajax vind zonder heel Transfermarkt.de na te hoeven pluizen
In other news, komt u maar:
Clubs en bonden geven opdracht voor onderzoek BeNeLiga
[ Voor 24% gewijzigd door Typhone op 17-07-2019 12:34 ]
Jan de Jong weg bij Feyenoord aldus het AD. Gaat lekker
maar niet perse heel verassend denk ik.
https://www.ad.nl/nederla...g-bij-feyenoord~a38a2b46/
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 17-07-2019 12:56 ]
Behalve dat het lastig genoeg wordt om alle clubs er mee in te laten stemmen, zou het mijn ziens alleen werken als de coëfficiënten van beide competities bij elkaar op worden geteld want anders verlies je veel Europese plekken zonder er echt op vooruit te gaan. Verder vraag ik mij ook af hoe dit ooit zou gaan werken met promotie/degradatie want om niet de volledige piramides samen te moeten voegen zou je dus moeten zorgen dat zowel een Nederlandse en Belgische ploeg moet degraderen maar dat wordt dan niet heel eerlijk als er 2 teams van 1 land de laatste plekken bezetten want dan zou de nummer 18 bijvoorbeeld niet degraderen maar de nummer 16 welTyphone schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:01:
[...]
In other news, komt u maar:
Clubs en bonden geven opdracht voor onderzoek BeNeLiga
Ze zijn grote schoonmaak aan het houden in het Maasgebouw. Geen idee wat ik hiervan moet vinden. Loekie de Leeuw (alias Jan de Jong) werd buiten dat gebouw door niemand serieus genomen maar zijn belangrijkste agenda leek toch wel Feyenoord City. Zou daar nu ook een koerswijziging plaatsvinden?
alles kan off-topic
Kreeg al een appje, feest in Rotterdam.Vos schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:55:
Jan de Jong weg bij Feyenoord aldus het AD. Gaat lekkermaar niet perse heel verassend denk ik.

En inderdaad dit betekend ook koers wijziging voor Feyenoord City.
Hardly surprising.Vos schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:55:
Jan de Jong weg bij Feyenoord aldus het AD. Gaat lekkermaar niet perse heel verassend denk ik.
‘Loekie de Leeuw’ was (imho) vooral een papieren tijger.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik denk dat Feyenoord alleen maar blij moet zijn dat zo een pipo weg is, wat een gênante optredens heeft deze meneer gehad.
Aan de andere kant; gaan we de tickets van Utrecht of Heracles missen als ze toch structureel in de voorrondes stranden?Pompi schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:01:
[...]
Behalve dat het lastig genoeg wordt om alle clubs er mee in te laten stemmen, zou het mijn ziens alleen werken als de coëfficiënten van beide competities bij elkaar op worden geteld want anders verlies je veel Europese plekken zonder er echt op vooruit te gaan.
Nee daarom moeten die verschikkelijke playoffs zo snel mogelijk de das om krijgen. Rampzalig voor de positie dat de nummer 4 de EL kan mislopen en de nummer 7 hem nog kan halen.Jwlb schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:16:
[...]
Aan de andere kant; gaan we de tickets van Utrecht of Heracles missen als ze toch structureel in de voorrondes stranden?
Hij heeft nooit echt een kans gekregen. Ik vind het voorbarig om hem nu alweer weg te sturen, ik vraag me af wat je er mee op denkt te schieten.Ankona schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:03:
Ze zijn grote schoonmaak aan het houden in het Maasgebouw. Geen idee wat ik hiervan moet vinden. Loekie de Leeuw (alias Jan de Jong) werd buiten dat gebouw door niemand serieus genomen maar zijn belangrijkste agenda leek toch wel Feyenoord City. Zou daar nu ook een koerswijziging plaatsvinden?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja het word nu Feyenoord village.DoeEensGek schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:05:
[...]
Kreeg al een appje, feest in Rotterdam.![]()
En inderdaad dit betekend ook koers wijziging voor Feyenoord City.
See Beneliga blijf ik maar onzin vinden.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de inkomsten van de clubs er door omhoog zullen gaan.
De landen zullen hun eigen tickets behouden dus je hebt de kans dat bv de nr5 naar de cl gaat maar de nr4 niet.
Ik zie dit puur als een project dat enkele mensen in België en Nederland als prestige project er doorheen willen duwen.
Daarom heb ik ook geen idee wat ik ervan moet vinden. Zijn opdracht was vooral achter de schermen dus of hij daar goed werk leverde of niet kan ik niet beoordelen. Voor de schermen maakte hij een niet al te sterke indruk (geen idee of dat door hemzelf komt of door zijn omgeving)ph4ge schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:26:
[...]
Hij heeft nooit echt een kans gekregen. Ik vind het voorbarig om hem nu alweer weg te sturen, ik vraag me af wat je er mee op denkt te schieten.
alles kan off-topic
Dat hij vertrekt is enerzijds geen verrassing, anderzijds een indicatie van zijn ‘prestaties’ - of die nou voor of achter de schermen plaatsvonden is toch niet relevant?Ankona schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:38:
[...]
Daarom heb ik ook geen idee wat ik ervan moet vinden. Zijn opdracht was vooral achter de schermen dus of hij daar goed werk leverde of niet kan ik niet beoordelen. Voor de schermen maakte hij een niet al te sterke indruk (geen idee of dat door hemzelf komt of door zijn omgeving)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Eerlijk gezegd vind ik het wel een verrassing. Dat hij voor de schermen een clown is wil niets zeggen over hoe hij achter de schermen functioneert. Blijkbaar rommelt het daar ook of is er besloten om ander beleid te voeren (los van de persoon)Ramzzz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:40:
[...]
Dat hij vertrekt is enerzijds geen verrassing, anderzijds een indicatie van zijn ‘prestaties’ - of die nou voor of achter de schermen plaatsvonden is toch niet relevant?
alles kan off-topic
Als je hoog inzet kan het zijn dat je geduld moet hebben, of denk je echt dat een topper even af te halen is voor een club als PSV? Het is geen supermarkt.Deadsy schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:51:
Maar goed, dit heb ik al uitgelegd in mijn vorige bericht. Heb je dat wel gelezen?
Ik val weer in herhaling betreffende de nog ontbrekende RCV, lezen jullie wel wat ik typ?Leon Zwiers schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:57:
Wat hier boven al gemeld wordt. Nog steeds geen rcv. En de overige aankopen laten ook nog op zich wachten.
En welke overige aankopen?
Dus eerst wordt PSV een koopclub genoemd, maar nu ze jeugd de kans geven is het ook weer niet goed?Verder een de Jong en Lozano vervangen voor jeugdspelers die 't nog maar moeten laten zien kan je ook aardige vraagtekens bij zetten
Maak een beslissing zou ik zeggen.
Dus omdat Ajax De Jong verkoopt voor 80 miljoen moeten ze niet zeuren en gewoon 40 miljoen aftikken voor Bergwijn?OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:00:
16 miljoen duur?
Grappig, maar zo werkt het natuurlijk niet. Helemaal niet betreffende interne transfers.
Blind is nog steeds de duurste aankoop ooit van Ajax, terwijl ze vele tientallen miljoenen ontvangen voor de eigen spelers. Ook een koopje dus? Evenals Promes om nog iemand te noemen?
Dan begrijp je er eerlijk gezegd weinig van.Ik zou nog steeds verbaast zijn als Lozano en/of Bergwijn voor meer dan 30 miljoen verkocht gaan worden
Berghuis wordt 28 dit jaar en is mislukt bij Watford, welke flinke stap vooruit zie je hem zetten?Wat betreft de keuze van Berghuis om naar PSV te gaan zie ik een vergelijkbare situatie als met Ayoub die naar Feyenoord ging. Je gaat een stapje vooruit om met een beetje pech op de bank te verpieteren.
Daarbij speelt hij al 3 seizoenen goed bij Feyenoord, zonder dat er (serieuze) interesse is van buitenlandse clubs. Waarom zou dat na komend seizoen ineens anders zijn?
En Berghuis wordt natuurlijk niet gehaald voor de bank
Of is Promes ook voor de bank gehaald aangezien Tadic, Neres en Ziyech nog Ajacied zijn?
Over welke spelers heb je het dan?Haastige huurconstructies en terugkoopclausules moet je als topclub niet willen, maar dat lijkt ook eerder regel dan uitzondering te worden in Eindhoven.
Angelino en Lato? De afgelopen 2 seizoenen 1 speler per seizoen is meteen een regel?
En wat betreft Lato is er een duidelijke reden waarom hij gehuurd wordt en niet is gekocht: https://www.vi.nl/nieuws/...to-zowel-kocht-als-huurde
Ik heb overigens geen problemen met huurconstructies, zolang het maar maximaal enkele spelers betreft.
Zo werd Guardado eerst gehuurd en is Van Ginkel meerdere seizoen gehuurd, daar had PSV niet echt over te klagen.
Dan heb je wat gemist in die wedstrijden.Deadsy schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:05:
Lozano heeft vind ik laten zien dat hij over het algemeen op snelheid en techniek niet langs de verdedigers in de CL kwam.
Daarbij viel Lozano natuurlijk ook op tijdens de interlands met Mexico, vergeet dat vooral niet.
Vergelijkingen met De Jong en De Ligt zijn zinloos trouwens, dan heb je het over een combi van uitzonderlijke talenten en clubs die er een prestigestrijd van maken. Daar kun je andere spelers niet mee vergelijken.
PSV zet bij Lozano in op 50 miljoen en kan daarbij iets zakken, hem verkopen voor minder dan 45 miljoen zal alleen aan de orde zijn als PSV echt snel behoefte heeft aan geld en dan nog zal het 40+ miljoen zijn. Wat nog steeds een recordtransfer is voor PSV en dus gewoon een topbedrag is.
De hele opzet van de Belgische competitie is natuurlijk al anders.Pompi schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:01:
[...]
Behalve dat het lastig genoeg wordt om alle clubs er mee in te laten stemmen, zou het mijn ziens alleen werken als de coëfficiënten van beide competities bij elkaar op worden geteld want anders verlies je veel Europese plekken zonder er echt op vooruit te gaan. Verder vraag ik mij ook af hoe dit ooit zou gaan werken met promotie/degradatie want om niet de volledige piramides samen te moeten voegen zou je dus moeten zorgen dat zowel een Nederlandse en Belgische ploeg moet degraderen maar dat wordt dan niet heel eerlijk als er 2 teams van 1 land de laatste plekken bezetten want dan zou de nummer 18 bijvoorbeeld niet degraderen maar de nummer 16 wel
Je zou er voor kunnen kiezen om elke eerste seizoenshelft de NL/BE gescheiden te houden. Of niet zowel uit en thuis te spelen, of het aantal teams in de hoofdcompetitie van de land de reduceren naar bijv. 10 clubs. Na de winterstop meng je vervolgens de top 5/laatste 5. Deze teams spelen dan ook direct voor de plaatsing CL/EL. De laatste 5/10 teams spelen dan tevens voor degradatie.
Hier is 5 minuten over nagedacht. Ik neem aan dat een onderzoeksteams hier wel uit komt.
Of, ze beginnen met een NeBe league. 8 teams, top 4 van NL en BE ingedeeld in 2 poules (Nr 1,2 NL en nr 3,4 BE in 1, in de ander BE 1,2 en NL 3,4) daarna een knock out systeem. Ter vervanging van de kansloze Beker in NL, dat mogen de andere clubs uitvechten.
[ Voor 8% gewijzigd door SmashCruiser op 17-07-2019 14:16 ]
Even als toevoeging op jouw laatste suggestie: hou een NL competitie en een BE competitie. De top 8 van beiden competities gaat knock-out/poule spelen voor de EL/CL tickets. Zo speel je nog steeds de Nederlandse competitie en Belgische competitie, met eigen promotie/degradatie/kampioenschap. Dan wordt enkel de Europese plekken verdeeld in een BeNe structuur. Daar zou ik eventueel wel wat voor voelen, een helemaal gemengde competitie zou wat mij betreft de binding verliezen bij het publiek.SmashCruiser schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:08:
[...]
De hele opzet van de Belgische competitie is natuurlijk al anders.
Je zou er voor kunnen kiezen om elke eerste seizoenshelft de NL/BE gescheiden te houden. Of niet zowel uit en thuis te spelen, of het aantal teams in de hoofdcompetitie van de land de reduceren naar bijv. 10 clubs. Na de winterstop meng je vervolgens de top 5/laatste 5. Deze teams spelen dan ook direct voor de plaatsing CL/EL. De laatste 5/10 teams spelen dan tevens voor degradatie.
Hier is 5 minuten over nagedacht. Ik neem aan dat een onderzoeksteams hier wel uit komt.
Of, ze beginnen met een NeBe league. 8 teams, top 4 van NL en BE ingedeeld in 2 poules (Nr 1,2 NL en nr 3,4 BE in 1, in de ander BE 1,2 en NL 3,4) daarna een knock out systeem. Ter vervanging van de kansloze Beker in NL, dat mogen de andere clubs uitvechten.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Vervang dan de johan cruijff schaal door een CruijffVanHimst bokaal en laat de kampioen van Belgie en NL na de competie hiervoor strijden. Lijkt me meer dan genoeg. De reguliere competitie vervangen zie ik geen voordelen in alleen dat het voor de middenmoot/subtop nog lastiger wordt aansluiting te houden en meer regio's niet meer vertegenwoordigd zullen zijn op het hoogste niveau.
alles kan off-topic
Ik zou het absoluut niet toejuichen om de Nederlandse en Belgische competitie samen te voegen, het is prima zo.
Nu nog die achterlijke debiele playoff afschaffen in Nederland en 3 clubs rechtstreeks degraderen en het zit goed.
Nu nog die achterlijke debiele playoff afschaffen in Nederland en 3 clubs rechtstreeks degraderen en het zit goed.
Drie clubs degraderen is best veel. Zou in elk geval graag zien dat de eerste divies meer met de rest van de piramide zou integreren, dat is nou een mickey mouse competitie met spek en bonen Jong teams, een paar ambitieloze meehobbelaars en dan nog enkele teams die serieus de ED in willen.Origins schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:46:
Ik zou het absoluut niet toejuichen om de Nederlandse en Belgische competitie samen te voegen, het is prima zo.
Gewoon een normale P/D regeling met de 2e divisie en een logisch verloop van de licentie voorwaarden. (in de praktijk is de 2e divisie nu bijna net zo sterk als de eerste en onder de tafel ook net zo professioneel)
alles kan off-topic
dit is al duizend keer besproken, maar goed. een aantal voordelen op een rijtje:Ankona schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:41:
Vervang dan de johan cruijff schaal door een CruijffVanHimst bokaal en laat de kampioen van Belgie en NL na de competie hiervoor strijden. Lijkt me meer dan genoeg. De reguliere competitie vervangen zie ik geen voordelen in alleen dat het voor de middenmoot/subtop nog lastiger wordt aansluiting te houden en meer regio's niet meer vertegenwoordigd zullen zijn op het hoogste niveau.
- meer wedstrijden tegen ploegen van je eigen niveau. Ajax/PSV krijgen dan Club Brugge, Anderlecht (afgelopen seizoen daargelaten) etc. erbij, ten kostte van pakweg NAC, Graafschap. Daarmee stijgt het algemene niveau van de competitie, want ook voor de middenmoot geldt dat er clubs bijkomen in hun categorie. De topcompetitie wordt sterker, en uiteindelijk wordt ook de KKD (of het nieuwe alternatief daarvan) dus sterker. Vinden we niet met ze alle de eerste divisie van Engeland zon hoog niveau hebben?
- Meer clubs = meer kijkers = meer televisiegeld.
Ja, op korte termijn zijn er allerlei nadelen, vooral voor clubs die dan een niveau zakken, maar uiteindelijk zou het niveau van de competitie zomaar eens kunnen stijgen omdat er simpelweg meer sterkere ploegen inzitten.
Ik vindt zelf niet per se dat we dit wel of niet moeten doen, maar ik vind wel dat je dit soort alternatieven moet gaan overwegen, dus een onderzoek kan ik alleen maar toejuichen. Ik wordt altijd een beetje moe van dat dit rechtstreeks wordt afgeschoten terwijl er ondertussen gehuild word over het niveau van de ED.
Als we niet serieus naar dit soort alternatieven kijken, moeten we ook niet gaan huilen dat we met de ED een mickey mouse competitie blijven.
Ajax kan gewooon Anderlecht en Brugge leegkopen. Dan is het probleem ook uit de wereld.KingKoning schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:54:
[...]
dit is al duizend keer besproken, maar goed. een aantal voordelen op een rijtje:
- meer wedstrijden tegen ploegen van je eigen niveau. Ajax/PSV krijgen dan Club Brugge, Anderlecht (afgelopen seizoen daargelaten) etc. erbij, ten kostte van pakweg NAC, Graafschap. Daarmee stijgt het algemene niveau van de competitie, want ook voor de middenmoot geldt dat er clubs bijkomen in hun categorie. De topcompetitie wordt sterker, en uiteindelijk wordt ook de KKD (of het nieuwe alternatief daarvan) dus sterker. Vinden we niet met ze alle de eerste divisie van Engeland zon hoog niveau hebben?
- Meer clubs = meer kijkers = meer televisiegeld.
Ja, op korte termijn zijn er allerlei nadelen, vooral voor clubs die dan een niveau zakken, maar uiteindelijk zou het niveau van de competitie zomaar eens kunnen stijgen omdat er simpelweg meer sterkere ploegen inzitten.
Ik vindt zelf niet per se dat we dit wel of niet moeten doen, maar ik vind wel dat je dit soort alternatieven moet gaan overwegen, dus een onderzoek kan ik alleen maar toejuichen. Ik wordt altijd een beetje moe van dat dit rechtstreeks wordt afgeschoten terwijl er ondertussen gehuild word over het niveau van de ED.
Als we niet serieus naar dit soort alternatieven kijken, moeten we ook niet gaan huilen dat we met de ED een mickey mouse competitie blijven.
alles kan off-topic
KingKoning schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:54:
Ik wordt altijd een beetje moe van dat dit rechtstreeks wordt afgeschoten terwijl er ondertussen gehuild word over het niveau van de ED.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
In hoeverre is het creëren van een beneliga strikt genomen echt een verschil met de nieuwe europese competitie? In beide gevallen creëer je toch een nieuwe competitie met een selecte groep clubs die daarop vooruit gaan, de afvallers krijgen het moeilijker want tellen nog minder mee.
Waarom juichen we dan een Beneliga toe maar verfoeien een nieuwe Europese competitie? Is dat dan puur afhankelijk van of je club mee doet of niet?
Waarom juichen we dan een Beneliga toe maar verfoeien een nieuwe Europese competitie? Is dat dan puur afhankelijk van of je club mee doet of niet?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar komt het volgens mij wel altijd op neer. Laten we zeggen dat de bovenste helft van de Eredivisie samengaat met de bovenste helft van de Belgische Jupiler Pro League, dan vallen teams als Ado, Willem2 en dergeiljke al behoorlijk snel af. Zij gaan dan vaker/ meer voetballen tegen teams die van vergelijkbare sterkte zijn, voor de spanning goed, maar of ze daar zelf beter van worden.Gonadan schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:17:
In hoeverre is het creëren van een beneliga strikt genomen echt een verschil met de nieuwe europese competitie? In beide gevallen creëer je toch een nieuwe competitie met een selecte groep clubs die daarop vooruit gaan, de afvallers krijgen het moeilijker want tellen nog minder mee.
Mijn gevoel zegt dat spelers doorgaans beter worden van meer weerstand, die zal qua moeilijkheid/ niveau wel afnemen voor deze 'subtop' teams. Natuurlijk staat daar tegenover dat er meer inkomsten te verdelen zijn, maar in hoeverre de clubs daar qua niveau mee omhoog gaan betwijfel ik.
Sterker nog, als ik zie hoe dat Europees gezien werkt, dan zullen de verschillen tussen de top en subtop dan alleen maar groter worden. Immers: De top wordt meer bekeken en heeft meer inkomsten (groter deel van het tv-geld), zij zullen ook eigenlijk altijd strijden om de Europese plekken en daar inkomsten uit halen, er is praktisch geen kans meer voor de subtoppers om een 'lucky' jaar te krijgen, waarmee er inkomsten worden gegenereerd. De verschillen zullen alleen maar groter worden. Dat is denk ik (en begrijpelijk) hetgeen waar de clubs die buiten de 'boot' dreigen te vallen bang voor zijn.
ASJEMENOU! Ben wel content. Die man was een clown.toolkist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:41:
Zou @Leon Zwiers al dronken zijn nu ook De Jong aftaait?
Kwam binnen op een moment dat er enorm veel terechte kritiek op v Geel was.
eerste wat ie doet? v Geel ophemelen hoe geweldig hij is als TD......

Het is wel maar afwachten wie hem overneemt. Dat is nog maar zeer de vraag (kijk maar hoe het met de neiuwe TD ging

Misschien het bekertoernooi fuseren, dat heb ik al vaker voorgesteld. Dat is denk ik voor de kleinere clubs ook leuk en maakt 2 nietszeggende prijzen iets minder nietszeggend.Ankona schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:41:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Omdat de redenen voor een Beneliga er niet zijn.naitsoezn schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:00:
[...]
"Iedereen" (clubs incluis) klaagt over het niveau van de Eredivisie en hoe slecht 'we' er wel niet op staan in Europa, maar elk initiatief tot mogelijke verbetering wordt vrijwel direct afgeschoten: Competitie inkrimpen, alternatieve opzet (á la België), samenvoegen met andere landen... Allemaal direct "Neinnn
". Laten we dan ook gewoon niet meer zeuren dat er nog slechts eens in de twintig jaar een ploeg in de halve finale van een Europees toernooi komt
Ze beweren dat de inkomsten van de clubs omhoog zullen gaan, maar geven niet aan hoe.
De shirt sponsors gaan echt niet meer geld betalen wanneer er Belgische clubs bij komen terwijl men niet actief is in Belgie.
De TV gelden gaan echt niet omhoog, want het geld moet men nog steeds over 18 clubs verdelen.
Kans zelfs dat het minder word omdat mensen die ervoor betalen misschien afhaken wanneer hun club niet mee mag doen.
De competitie zou interessanter worden voor de toeschouwer, want wie zit nou te wachten op Ajax - Emmen.
Ja, want heel Nederland zit wel te wachten op Ajax - Kortrijk.
Bij de meeste Nederlandse toeschouwers stopt het na Anderlecht en Brugge en bij de meeste Belgen zal het na Ajax, PSV en Feyenoord ook wel stoppen.
Kans bij deze competitie is groot dat men zich na een aantal jaren eraan zal ergeren als 1 land de comeptitie gaat domineren en men zich af gaat vragen waarom men het heeft gedaan.
De tickets zullen waarschijnlijk gewoon nog steeds per land gaan, en hoe leuk gaat het worden als de nr 3 en 4 naar de EL gaat en de nr 5 en 6 naar de CL.
Idem met de degradanten, want er zal een balans moeten blijven in de divisie. Dus kans dat de nr18 en nr 15 degraderen en nr17 en nr16 niet.
Geen kunsgras meer in de BeNeLiga? 
Volgens mij is er in Belgie maar één ploeg die het heeft.
Is ook een manier om er van af te komen...
Aks je internationale sponsoren weet aan te trekken is het wellicht intressant want een groter publiek, maar dat moet dus worden onderzocht.
Aks je internationale sponsoren weet aan te trekken is het wellicht intressant want een groter publiek, maar dat moet dus worden onderzocht.
Ook totaal geen voetbal man, laat hem lekker directeur van de nos spelen ofzo.Origins schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:10:
Ik denk dat Feyenoord alleen maar blij moet zijn dat zo een pipo weg is, wat een gênante optredens heeft deze meneer gehad.
Kluivert en Seedorf zijn weer vrij !
[ Voor 6% gewijzigd door ronaldm3 op 17-07-2019 16:38 ]
Power to the beat.
PSV heeft zich vandaag officieel gemeld voor Berghuis.
Feyenoord: Niet te koop. Dat gaat dus óf een klapper worden voor Feyenoord, óf hij blijft
Feyenoord: Niet te koop. Dat gaat dus óf een klapper worden voor Feyenoord, óf hij blijft
Mijn gevoel zegt dat Ajax en PSV daar niet de dupe van moeten zijn. Immers leren zijn er niks van door tegen de ADOs en Willem 2s te spelen. Voor Top ploegen moet er juist een aparte competitie/league met meer weerstand komen. Daar leren ze van, en daardoor zal het grote verschil met Europa afnemen.jbdeiman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:50:
[...]
Mijn gevoel zegt dat spelers doorgaans beter worden van meer weerstand, die zal qua moeilijkheid/ niveau wel afnemen voor deze 'subtop' teams. Natuurlijk staat daar tegenover dat er meer inkomsten te verdelen zijn, maar in hoeverre de clubs daar qua niveau mee omhoog gaan betwijfel ik.
Iedereen springt weer meteen op om dit idee af te schieten, weet je uberhaupt wat de aanleiding is van de discussie? Clubs hebben akkoord gegeven om een onderzoek te laten uitvoeren naar de mogelijke commerciële opbrengsten. Oftewel, er wordt niks beweerd over dat het meer oplevert, dat gaat nu onderzocht worden.Deadsy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:23:
[...]
Omdat de redenen voor een Beneliga er niet zijn.
Ze beweren dat de inkomsten van de clubs omhoog zullen gaan, maar geven niet aan hoe.
De shirt sponsors gaan echt niet meer geld betalen wanneer er Belgische clubs bij komen terwijl men niet actief is in Belgie.
De TV gelden gaan echt niet omhoog, want het geld moet men nog steeds over 18 clubs verdelen.
Kans zelfs dat het minder word omdat mensen die ervoor betalen misschien afhaken wanneer hun club niet mee mag doen.
De competitie zou interessanter worden voor de toeschouwer, want wie zit nou te wachten op Ajax - Emmen.
Ja, want heel Nederland zit wel te wachten op Ajax - Kortrijk.
Bij de meeste Nederlandse toeschouwers stopt het na Anderlecht en Brugge en bij de meeste Belgen zal het na Ajax, PSV en Feyenoord ook wel stoppen.
Kans bij deze competitie is groot dat men zich na een aantal jaren eraan zal ergeren als 1 land de comeptitie gaat domineren en men zich af gaat vragen waarom men het heeft gedaan.
De tickets zullen waarschijnlijk gewoon nog steeds per land gaan, en hoe leuk gaat het worden als de nr 3 en 4 naar de EL gaat en de nr 5 en 6 naar de CL.
Idem met de degradanten, want er zal een balans moeten blijven in de divisie. Dus kans dat de nr18 en nr 15 degraderen en nr17 en nr16 niet.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Leon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:40:

Mooi zo.Feyenoord: Niet te koop.
Wat mij betreft.Dat gaat dus óf een klapper worden voor Feyenoord, óf hij blijft
Is het niet erger dat Tapia besloten heeft dat hij alle aanbiedingen af gaat slaan en voor zijn kans bij Feyenoord wil gaan? Volgens mij was hij al redelijk afgeschreven en één van de enigste die voor wat inkomsten kon zorgen door hem te verkopen.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:40:
Wat mij betreft ook. Je beste speler wil je niet kwijt, zeker niet in deze onzekere tijden bij Feyenoord.
Aangezien wij geen scouting hebben, haal je zo iemand never nooit terug en raak je nog verder achterop.
Maar als ie dan toch wegmoet, dan wel voor de hoofdprijs, zodat we de verdediging kunnen versterken, dat is harder nodig dan Berghuis tbh
Die houdt zichzelf idd voor de gek, snel el-ahmadi terug halen feyenoord en als Berghuis dan weg is een goede vervanger kopen!Pompi schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:46:
[...]
Is het niet erger dat Tapia besloten heeft dat hij alle aanbiedingen af gaat slaan en voor zijn kans bij Feyenoord wil gaan? Volgens mij was hij al redelijk afgeschreven en één van de enigste die voor wat inkomsten kon zorgen door hem te verkopen.
Wel apart dat Feyenoord deze onzekerheid over zichzelf afroept!
Power to the beat.
Precies, enLeon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:47:
[...]
Wat mij betreft ook. Je beste speler wil je niet kwijt, zeker niet in deze onzekere tijden bij Feyenoord.
Aangezien wij geen scouting hebben, haal je zo iemand never nooit terug en raak je nog verder achterop.
PSV moet daar helemaal niet de hoofdprijs voor willen betalen - dan is eigen jeugd een kans geven veel en veel beter.Maar als ie dan toch wegmoet, dan wel voor de hoofdprijs, zodat we de verdediging kunnen versterken, dat is harder nodig dan Berghuis tbh
Echt lachen als PSV meer dan 15 miljoen betaalt voor Berghuis, Berghuis af en toe een geniale actie maar meestal geeft hij niet thuis.
Ja joh, die is echt knettergek. Komt al jaren amper voor in de plannen en wil alleen maar blijven vanwege EU paspoort, daar moet ie nog een jaar voor in NL blijven. Van mij mag ie opbokken.Pompi schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:46:
[...]
Is het niet erger dat Tapia besloten heeft dat hij alle aanbiedingen af gaat slaan en voor zijn kans bij Feyenoord wil gaan? Volgens mij was hij al redelijk afgeschreven en één van de enigste die voor wat inkomsten kon zorgen door hem te verkopen.
El Ahmadi? Wat moet die in hemelsnaam nog hier. Die is inmiddels ook al een opa. Moet je niet willen. Dan liever jonge spelers kansen geven. We moeten bouwen, niet door met dat kansloze beleid van oude spelers halen die je amper kan verkopenronaldm3 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:48:
[...]
Die houdt zichzelf idd voor de gek, snel el-ahmadi terug halen feyenoord en als Berghuis dan weg is een goede vervanger kopen!
Wel apart dat Feyenoord deze onzekerheid over zichzelf afroept!
Ik vraag me vooral af wat Stam (en @St@mLeon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:01:
[...]
ASJEMENOU! Ben wel content. Die man was een clown.
Kwam binnen op een moment dat er enorm veel terechte kritiek op v Geel was.
eerste wat ie doet? v Geel ophemelen hoe geweldig hij is als TD......
Het is wel maar afwachten wie hem overneemt. Dat is nog maar zeer de vraag (kijk maar hoe het met de neiuwe TD ging
Ajax is bij schade en schande wijs geworden dat je dan eerder moet beginnen met die versterkingen. Dat had PSV toch ook kunnen doen? Of willen ze het eerst zelf graag ervaren?Baseman77 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:08:
[...]
Als je hoog inzet kan het zijn dat je geduld moet hebben, of denk je echt dat een topper even af te halen is voor een club als PSV? Het is geen supermarkt
Kijk eens naar Luuk de Jong? Precies dezelfde situatie toch en hem lukt het ook...Berghuis wordt 28 dit jaar en is mislukt bij Watford, welke flinke stap vooruit zie je hem zetten?
Daarbij speelt hij al 3 seizoenen goed bij Feyenoord, zonder dat er (serieuze) interesse is van buitenlandse clubs. Waarom zou dat na komend seizoen ineens anders zijn?
Ik vermoed dat Ajax al langer weet dat Neres 90% zeker vertrekt en hem daarom gehaald heeft (ook gezien Overmars z'n "we hebben een concreet bod en gaan er met Neres over praten"). Is dat niet het geval, dan zie ik Promes zomaar regelmatig op de bank zitten ja.Of is Promes ook voor de bank gehaald aangezien Tadic, Neres en Ziyech nog Ajacied zijn?
[ Voor 46% gewijzigd door toolkist op 17-07-2019 17:05 ]
Tja, 'steun'.toolkist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:55:
[...]
Ik vraag me vooral af wat Stam (en @St@m) hiervan vindt. Degenen die hem haalden zijn inmiddels weg. Blijft hij bij eventuele tegenslag nu de steun voelen die hij ongetwijfeld van Van Geel en De Jong zou hebben gehad?
Die is over het algemeen in de voetbalwereld boterzacht, tenzij je een publiekslieveling en/of clubicoon bent.
Dat was Van Brockhorst wel, en Stam vooralsnog niet.
De tijd zal het leren... het bestuur/de directie zit/zat zelf om te beginnen in de hoek waar de klappen vallen (naar aanleiding van jarenlang zwalkbeleid, aankopen, etc.) , dus ik denk dat in eerste instantie Stam gewoon de steun van het publiek zal hebben.
Stam (en @St@mtoolkist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:55:
[...]
Ik vraag me vooral af wat Stam (en @St@m) hiervan vindt. Degenen die hem haalden zijn inmiddels weg. Blijft hij bij eventuele tegenslag nu de steun voelen die hij ongetwijfeld van Van Geel en De Jong zou hebben gehad?
Ook mooi dat ie in interviews in dat trainingskamp aangaf dat ie eigenlijk op elke plek in de selectie wel een speler wil (oftewel, wat er nu is is eigenlijk niet goed genoeg) maar zich ook beseft dat dit nu niet kan.
Denk dat Kuyt een aardige stem in Feyenoord heeft, of we daar blij mee moeten zijn moeten we nog maar zien, maar de eerste ongeschikte lui ruimen al aardig het veld. Nu nog een echte TD en Eenhoorn als directeur erin.
Probleem is, stel Feyenoord staat rond de winterstop 5e en ligt uit de beker. Zijn degenen die dan aan het roer staan dan nog zo zeker dat Stam de tijd moet krijgen? Niks is makkelijker dan een aanstelling van je voorganger eruit bokken.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:05:
[...]
Stam (en @St@m) komt op mij zeer realistisch en eerlijk over. Dat is al een verademing in vergelijk met Gio. Van mij mag die man wel even de tijd krijgen om e.e.a. op poten te zetten.
Ook mooi dat ie in interviews in dat trainingskamp aangaf dat ie eigenlijk op elke plek in de selectie wel een speler wil (oftewel, wat er nu is is eigenlijk niet goed genoeg) maar zich ook beseft dat dit nu niet kan.
Denk dat Kuyt een aardige stem in Feyenoord heeft, of we daar blij mee moeten zijn moeten we nog maar zien, maar de eerste ongeschikte lui ruimen al aardig het veld. Nu nog een echte TD en Eenhoorn als directeur erin.
Waarom trouwens Eenhoorn, wat heeft hij bewezen? Voor mijn gevoel kwam hij in een gespreid bedje van Gerbrands en heeft ie zelf helemaal niks hoeven doen anders dan beslissen niks te veranderen. En dat moet bij Feyenoord nou net wel gebeuren.
AZ draait jaren na het vertrek van Gerbrands nog steeds zeer goed voor het budget wat ze hebben en de grootte van de club. Hij heeft iig een goed beeld van hoe het heurt.toolkist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:09:
[...]
Probleem is, stel Feyenoord staat rond de winterstop 5e en ligt uit de beker. Zijn degenen die dan aan het roer staan dan nog zo zeker dat Stam de tijd moet krijgen? Niks is makkelijker dan een aanstelling van je voorganger eruit bokken.
Waarom trouwens Eenhoorn, wat heeft hij bewezen? Voor mijn gevoel kwam hij in een gespreid bedje van Gerbrands en heeft ie zelf helemaal niks hoeven doen anders dan beslissen niks te veranderen. En dat moet bij Feyenoord nou net wel gebeuren.
De Jong kwam van de NOS, compleet geen voetbalachtergrond. En dat brak m flink op.
Die sponsoren is natuurlijk wel iets. Belgie en Nederland zijn voor de meeste bedrijven gescheiden markten. En voor de bedrijven die wel in beide landen actief zijn geldt meestal dat ze mondiaal werken en of je nu twee kleine markten hebt of je twee kleine markten samenvoegt tot een kleine markt, dat maakt niet uit. Ik denk dus eerder dat een samengevoegde competitie voor minder bedrijven interessant is om in te investeren.dutchgio schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:31:
Geen kunsgras meer in de BeNeLiga?
alles kan off-topic
Ik vind Tapia een prima speler die de kans moet kunnen krijgen onder een fatsoenlijke trainer. Dus in die zin vind ik het helemaal niet erg dat hij wil blijven.Pompi schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:46:
[...]
Alleen zijn motivatie vind ik minder. Hij blijft niet voor de club of het team, hij wil blijven voor zijn paspoort. Is hij niet bruikbaar, dan maar verhuren aan een of andere chinese club.
alles kan off-topic
@Ankona
Waar moet Tapia spelen? Ik zie Kokcu al weer banken bij Feyenoord dus ook Stam heeft alweer zijn voorkeuren lijkt het.
Wat de BeNeliga betreft: ik pleit nog steeds voor minder clubs. In plaats van NAC in te ruilen voor Anderlecht ruilen we ze in voor een keer extra Ajax-PSV. Je beste spelers, kun je verdelen over minder clubs dus het verhoogt ook op die manier de weerstand.
Waar moet Tapia spelen? Ik zie Kokcu al weer banken bij Feyenoord dus ook Stam heeft alweer zijn voorkeuren lijkt het.
Wat de BeNeliga betreft: ik pleit nog steeds voor minder clubs. In plaats van NAC in te ruilen voor Anderlecht ruilen we ze in voor een keer extra Ajax-PSV. Je beste spelers, kun je verdelen over minder clubs dus het verhoogt ook op die manier de weerstand.
Ik zie jou vaker zoals nu reageren op anderen alsof men jouw berichten totaal niet leest, maar snap jij dat mensen jouw berichten mogelijk gelezen kunnen hebben en het er simpelweg niet mee eens kunnen zijn en/of niet uit zijn op een wellus-niettus-discussie?Baseman77 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:08:
[...]Als je hoog inzet kan het zijn dat je geduld moet hebben, of denk je echt dat een topper even af te halen is voor een club als PSV? Het is geen supermarkt.
Maar goed, dit heb ik al uitgelegd in mijn vorige bericht. Heb je dat wel gelezen?
Zie hierboven.Ik val weer in herhaling betreffende de nog ontbrekende RCV, lezen jullie wel wat ik typ?

Er zijn nogal wat mensen ook hier die zich afvragen of je alle ervaren spelers die zijn vertrokken of mogelijk nog gaan vertrekken met de jeugd kan opvangen.En welke overige aankopen?
Een ervaren spits omruilen voor twee jeugdige spelers die zich nog beide moeten bewijzen met de speelstijl die Van Bommel hanteert lijkt mij ook geen handige keuze.
Als koopclub kun je de jeugd alsnog de kans geven? En jeugd kun je niet kopen?Dus eerst wordt PSV een koopclub genoemd, maar nu ze jeugd de kans geven is het ook weer niet goed? Maak een beslissing zou ik zeggen.
Dat zeg ik ook helemaal nergens, jij legt mij woorden in de mond betreft transfers van een heel ander niveau.Dus omdat Ajax De Jong verkoopt voor 80 miljoen moeten ze niet zeuren en gewoon 40 miljoen aftikken voor Bergwijn?
Grappig, maar zo werkt het natuurlijk niet. Helemaal niet betreffende interne transfers.
Ik sta persoonlijk helemaal niet te springen om Bergwijn te kopen voor zo'n hoog bedrag.
Ik zou niet verder willen gaan dan 15-20 miljoen.
En zolang Neres blijft zou ik Bergwijn helemaal niet willen zien, die sprong er niet uit in de wedstrijden op het niveau waar Ajax ook dit seizoen goed hoopt te presteren.
Ik ben niet zo blind fanatiek dat ik elke aankoop van Ajax ga verdedigen.
O.a. Labyad en Veltman mogen wat mij betreft vandaag nog weggaan.
Er zijn er ook waarvan ik in het begin totaal niet gecharmeerd was zoals Ten Hag (fouten + ontkenning) en Ziyech (inzet).
Nog steeds? Blind is vorig seizoen gekocht!Blind is nog steeds de duurste aankoop ooit van Ajax, terwijl ze vele tientallen miljoenen ontvangen voor de eigen spelers.

Ja, zeker achteraf. Vergeet niet dat Ajax deze speler aan dezelfde club heeft verkocht voor bijna hetzelfde bedrag. Mag je voor het gemak tegen elkaar wegstrepen hoor.Ook een koopje dus?
Ja, koopje voor een international.Evenals Promes om nog iemand te noemen?
Je snapt hopelijk dat Ajax meer dan genoeg geld heeft om met dit soort koopjes de bank vol te zetten?
Dat denk/vind jij, maar wat jij denkt/vindt weegt voor mij niet zo heel erg zwaar.Dan begrijp je er eerlijk gezegd weinig van.
Luuk de Jong is bijna 29 en is mislukt in zowel Duitsland en Engeland, heb je hem niet die stap zien maken naar Sevilla onlangs?Berghuis wordt 28 dit jaar en is mislukt bij Watford, welke flinke stap vooruit zie je hem zetten?
Luuk de Jong speelde 5 seizoenen bij PSV en ineens was daar Sevilla.Daarbij speelt hij al 3 seizoenen goed bij Feyenoord, zonder dat er (serieuze) interesse is van buitenlandse clubs. Waarom zou dat na komend seizoen ineens anders zijn?
De meeste spelers haalt men niet enkel voor de breedte.En Berghuis wordt natuurlijk niet gehaald voor de bank.
Jij weet toch ook niet 100% zeker dat deze drie spelers allemaal blijven?Of is Promes ook voor de bank gehaald aangezien Tadic, Neres en Ziyech nog Ajacied zijn?

Haastige spoed is zelden goed en de tijd dringt toch echt, wanneer moet PSV ook alweer tegen Basel spelen?Over welke spelers heb je het dan?
Angelino en Lato? De afgelopen 2 seizoenen 1 speler per seizoen is meteen een regel?
En wat betreft Lato is er een duidelijke reden waarom hij gehuurd wordt en niet is gekocht: https://www.vi.nl/nieuws/...to-zowel-kocht-als-huurde
Maar staat PSV nog steeds met lege zakken of speelt het quitte of na aftrek van alle kosten hooguit een paar ton winst nadat deze spelers zijn vertrokken.Ik heb overigens geen problemen met huurconstructies, zolang het maar maximaal enkele spelers betreft.
Zo werd Guardado eerst gehuurd en is Van Ginkel meerdere seizoen gehuurd, daar had PSV niet echt over te klagen.
Met de huidige markt is huren duurkoop.
Kijk naar een Vincent Janssen die één seizoen goed speelde bij AZ, de gek komt langs en geeft er de hoofdprijs voor. Na zijn transfer scoorde hij nog slechts 11 keer in 60 wedstrijden.
Had hij bij AZ een huurcontract dan was AZ 20 miljoen misgelopen.
============================================================================
Overigens is Waterreus eerder deze week behoorlijk kritisch geweest op Van Bommel's houding;
Bron: https://www.psvfans.nl/ni...-de-spiegel-moeten-kijkenDe analyticus heeft wel kritiek op de houding van Van Bommel in de pers. "Van Bommel zou eens wat vaker in de spiegel moeten kijken", zegt Waterreus over zijn oud-ploeggenoot. "Hij reageert niet altijd even volwassen als trainer, zeker in periodes wanneer het minder goed gaat. Daar had ik meer groei in willen zien."
"Je zag vorig jaar een groot verschil tussen de Van Bommel aan het begin van het seizoen en de Van Bommel aan het einde van het seizoen", vervolgt Waterreus. "Zolang er gewonnen werd, had Van Bommel voor iedereen tijd en maakte hij grapjes. De vierde official was elke wedstrijd z'n beste vriend. Toen het vervolgens even wat minder ging, sloeg het bij Bommeltje wel snel om."
Als controlerend middenvelder deed hij het bij Willem II prima, en zou het bij Feyenoord ook (weer) prima kunnen.Ankona schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:32:
[...]
Ik vind Tapia een prima speler die de kans moet kunnen krijgen onder een fatsoenlijke trainer. Dus in die zin vind ik het helemaal niet erg dat hij wil blijven.
Voor het middenveld heb je Kökçü, Toornstra, Ayoub, en daar past Tapia prima bij, volgens mij.
Zet daar (nog) wat jeugd bij, klaar.
Tapia is op die positie bij Feyenoord al een paar keer door de mand gevallen. Ik ben wel klaar ermee. Doet elke pot wel domme dingen op die positie.Ramzzz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:47:
[...]
Als controlerend middenvelder deed hij het bij Willem II prima, en zou het bij Feyenoord ook (weer) prima kunnen.
Voor het middenveld heb je Kökçü, Toornstra, Ayoub, en daar past Tapia prima bij, volgens mij.
Zet daar (nog) wat jeugd bij, klaar.
Leuk voor Wilhelm Zwei, maar niet bij Feyenoord
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 17-07-2019 17:52 ]
Mwoah..Leon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:51:
[...]
Tapia is op die positie bij Feyenoord al een paar keer door de mand gevallen. Ik ben wel klaar ermee. Doet elke pot wel domme dingen op die positie.
Tapia op 6 voor de opbouw, Ayoub als dynamische middenvelder en Kokcu als aanvallende. Toornstra lekker op de bank zetten.
Garantie voor nog meer tegengoals dan de afgelopen seizoenen. Tapia doet op die positie gewoon domme dingen, en je hebt niet de verdedigers erachter die dat kunnen corrigerentoolkist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:00:
[...]
Mwoah..
Tapia op 6 voor de opbouw, Ayoub als dynamische middenvelder en Kokcu als aanvallende. Toornstra lekker op de bank zetten.
Waar stond Tapia bij Willem II?Leon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:01:
[...]
Garantie voor nog meer tegengoals dan de afgelopen seizoenen. Tapia doet op die positie gewoon domme dingen, en je hebt niet de verdedigers erachter die dat kunnen corrigeren
Vond hem daar toch aardig doen.
Volgens mij bij Feyenoord nooit kans gehad op die positie.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 17-07-2019 18:11 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Kom kom, die gast speelde bijna de gehele finale van de Copa America.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:01:
[...]
Garantie voor nog meer tegengoals dan de afgelopen seizoenen. Tapia doet op die positie gewoon domme dingen, en je hebt niet de verdedigers erachter die dat kunnen corrigeren
En ze hebben die verloren toch?toolkist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:10:
[...]
Kom kom, die gast speelde bijna de gehele finale van de Copa America.
Ik denk dat vooral Van Beek alles moeilijker maakt achterin bij Feyenoord.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:01:
[...]Garantie voor nog meer tegengoals dan de afgelopen seizoenen. Tapia doet op die positie gewoon domme dingen, en je hebt niet de verdedigers erachter die dat kunnen corrigeren
Wat ik schrijf zijn dingen die de voorstanders van de KNVB en KBVB telkens roepen, zonder het te onderbouwen uiteraard.PSV-EHV schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:42:
[...]
Iedereen springt weer meteen op om dit idee af te schieten, weet je uberhaupt wat de aanleiding is van de discussie? Clubs hebben akkoord gegeven om een onderzoek te laten uitvoeren naar de mogelijke commerciële opbrengsten. Oftewel, er wordt niks beweerd over dat het meer oplevert, dat gaat nu onderzocht worden.
En als je dan leest dat Stam met van Beek en Botteghin wil gaan spelen...OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:13:
[...]
Ik denk dat vooral Van Beek alles moeilijker maakt achterin bij Feyenoord.
Tapia heeft nooit de kans gekregen. Mocht incidenteel invallen en dan vaak als cv. Hij heeft nooit de kans gekregen om een tijdje op een vaste plek als middenvelder zijn rol te pakken.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:51:
[...]
Tapia is op die positie bij Feyenoord al een paar keer door de mand gevallen. Ik ben wel klaar ermee. Doet elke pot wel domme dingen op die positie.
Bij Peru doet hij het prima. Zie niet in waarom Feyenoord zo'n stuk hoger aangeschreven zou zijn als het nationale team van Peru.
Nieuwe trainer, nieuwe kansen. Werkt het niet of is hij overtallig dan kan hij altijd nog in de verhuur/verkoop of in Dordrecht bij Jong Feyenoord ingezet worden.
alles kan off-topic
Er wordt veel te negatief over Tapia gepraat hierzo. Hij is basisspeler van een van de finalisten van de Copa America!D-e-n schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:41:
@Ankona
Hij komt vaak flegmatiek over, maar kan echt heel goed voetballen. Je moet hem alleen niet als verdediger, maar als controlerende middenvelder gebruiken. Dan heb je echt wat aan hem.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Daarom baalde ik zo van de tandem Van Geel en Van Bronckhorst. Teveel huurlingen die het team niet veel sterker maken en eigen spelers alleen maar in de weg zitten.Ankona schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:45:
[...]
Nieuwe trainer, nieuwe kansen. Werkt het niet of is hij overtallig dan kan hij altijd nog in de verhuur/verkoop of in Dordrecht bij Jong Feyenoord ingezet worden.
Ik bedoel vorig jaar. Je speelt nergens meer voor. Ruime voorsprong op AZ en je huurt Martina....
Gooi gvd Geertruida voor de leeuwen. Weet je meteen of hij het niveau aan kan of niet.
Team stikt van de middenvelders, dus Clasie word maar gehuurd. En de huidige middenvelder, ben z'n naam kwijt, word verkocht voor een appel en een ei aan een Belgische club.
Pff, die Grieken hebben 2 goede kansen en beide gaan erin.
Hebben misschien 3 schoten op doel
Bij beide goals zijn er gewoon Grieken die volledig vrij mogen lopen.
Feyenoord is beter maar echt goede kansen zijn er vind ik nog niet.
Hebben misschien 3 schoten op doel

Bij beide goals zijn er gewoon Grieken die volledig vrij mogen lopen.
Feyenoord is beter maar echt goede kansen zijn er vind ik nog niet.
0-2 binnen half uurtje tegen een paar Grieken. Gaat een mooi seizoen worden!
Ze spelen eigenlijk vrij goed.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:32:
maar zodra ze in de 16 van de andere ploeg komen stopt het, niet genoeg scorend vermogen.
En dan nog dat nutteloze centrum van Feyenoord.
Maar ja die middenvelder kon ook op rechtsback spelen en daar wil je geen concurrentie.Russel88 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:54:
[...]
Daarom baalde ik zo van de tandem Van Geel en Van Bronckhorst. Teveel huurlingen die het team niet veel sterker maken en eigen spelers alleen maar in de weg zitten.
Ik bedoel vorig jaar. Je speelt nergens meer voor. Ruime voorsprong op AZ en je huurt Martina....
Gooi gvd Geertruida voor de leeuwen. Weet je meteen of hij het niveau aan kan of niet.
Team stikt van de middenvelders, dus Clasie word maar gehuurd. En de huidige middenvelder, ben z'n naam kwijt, word verkocht voor een appel en een ei aan een Belgische club.
alles kan off-topic
Prima eigenlijk sterke en zwakke plekken worden duidelijk en er kan nog aan gewerkt worden.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:32:
alles kan off-topic
Echt belachelijk hoe dat Wolfsburg voetbalt. De ene vieze overtreding na de andere en dan nog een rode kaart pakken ook. Vriendschappelijk noemen ze dat.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ben geen expert maar denk dat het centrum van Feyenoord een zwak punt is.
Als je ziet hoe die (weet even niet wie) inhoud bij het rennen om te kijken of ze dat kopduel gaan winnen of niet.
Als je ziet hoe die (weet even niet wie) inhoud bij het rennen om te kijken of ze dat kopduel gaan winnen of niet.
In voetbal draait het om doelpunten maken en voorkomen maar ze blijven maar middenvelders halen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.