[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.916 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 17:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

D-e-n schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:06:
[...]

Misschien niet door jou maar er wordt toch met enige minachting over de prestaties van Berghuis gesproken, alsof die doelpunten en assists niks voorstellen. Ik durf zelfs te zeggen dat hij bij PSV of Ajax betere cijfers zou hebben kunnen overleggen, mits in de basis uiteraard :)
Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik heb zeker geen minachting voor Berghuis. Echt een knappe prestatie zulke statistieken.

Maar dit neemt niet weg dat ik hem voor PSV geen meerwaarde vind hebben, zeker nu PSV geen Luuk meer heeft rondlopen. Enige dat ik kan bedenken is dat PSV hem als vervanger van Pereiro ziet want Bergwijn, Malen noch Bruma zou ik er voor hem uithalen. Maar zelfs dan heb ik m liever niet, met name door de negatieve kanten die hij in zijn karakter heeft en ik denk dat Feyenoord voor hem zijn top is. Ik hoop dus dat PSV een andere speler haalt voor de 10. Aanval is met Bergwijn(Gakpo)-Malen(Lammers,Piroe)-Bruma(Aboukhlal) gewoon prima bezet.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:14:
[...]

Aan de andere kant: juist aanvallers bij topploegen hebben vaak hoge scores, juist omdat die ploeg veel meer scoort dan een andere ploeg. Je wordt meestal geen topscorer of assist koning bij NAC.
Mwoah. Dalmau, Isak, El Khayati om er afgelopen seizoen eens 3 te noemen die me zo te binnen schieten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En om de discussie Bergwijn Berghuis maar af te ronden. Afgelopen seizoen, alleen Eredivisie.
Berghuis 12-12 (Doelpunten/assists)
Bergwijn 14-12

Klaar dus _O-

Lozano trouwens 17-11

Bron

En sorry voor de dubbelpost

[ Voor 38% gewijzigd door toolkist op 13-07-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24
Tomba schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:39:
[...]

Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik heb zeker geen minachting voor Berghuis. Echt een knappe prestatie zulke statistieken.

Maar dit neemt niet weg dat ik hem voor PSV geen meerwaarde vind hebben, zeker nu PSV geen Luuk meer heeft rondlopen. Enige dat ik kan bedenken is dat PSV hem als vervanger van Pereiro ziet want Bergwijn, Malen noch Bruma zou ik er voor hem uithalen. Maar zelfs dan heb ik m liever niet, met name door de negatieve kanten die hij in zijn karakter heeft en ik denk dat Feyenoord voor hem zijn top is. Ik hoop dus dat PSV een andere speler haalt voor de 10. Aanval is met Bergwijn(Gakpo)-Malen(Lammers,Piroe)-Bruma(Aboukhlal) gewoon prima bezet.
Denk persoonlijk dat Berghuis ook wel een goeie speler is (in z'n beste wedstrijden zelfs erg goed), dus kan me wel voorstellen dat PSV er even naar gekeken heeft. Maar goed, als hij nu naar PSV zou komen, dan loopt hij daar eigenlijk gewoon de talenten in de weg, dus vanuit dat oogpunt lijkt het me gewoon geen best idee. Denk dat hij ongeveer gelijkwaardig is, dus dan moet je het gewoon niet doen. Zeker ook omdat die talenten potentieel een stuk meer kunnen opleveren (en da's toch ook wel belangrijk these days).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 07:59

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:10:
Nee Berghuis vind ik ook niet echt het niveau wat PSV moet kopen, maar de statistieken spreken wel voor hem. Voor 20 miljoen kopen verklaar ik PSV voor gek, maar voor minder dan 20 verkopen (aan de concurrent) verklaar ik Feyenoord voor gek.
Is Berghuis n.a.v. afgelopen seizoen 20 miljoen waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:22:
[...]

Voor een laagvlieger in de PL misschien... :Z
Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:52:
[...]

Ik zou het werkelijk niet weten met die gekte op de transfermarkt :9
Pure FOMO, als je het mij vraagt.

[ Voor 33% gewijzigd door Ramzzz op 13-07-2019 18:03 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 22:51

Qu3st

Typhone schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:22:
[...]

Ik zou het werkelijk niet weten met die gekte op de transfermarkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:09
Ramzzz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:28:
[...]

Voor een laagvlieger in de PL misschien... :Z

[...]

Pure FOMO, als je het mij vraagt.
Wat is FOMO?

Ik weet dat het 2019 is, maar ik heb geen sjoege wat die term inhoudt.

Ik gok op iets als: Wat de gek ervoor geeft. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@mavaros fear of missing out. Google had echt geen antwoord? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:09
[quote]Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:55:
@mavaros fear of missing out. Google had echt geen antwoord? :P
[/quote

Jawel, maar daar kwam ik pas na mijn reactie achter.

Ik ben niet zo verweven met internet en Google als alwetend orakel. Ja, vroeger, toen het internet nog een grote ontdekkingstocht was.

Bij het voetbal doe ik dus ook niet aan Google of dat soort shit. Ik vraag het gewoon liever en wacht netjes af. Werkt net zo goed.

Overigens denk ik dat het hele FOMO gebeuren een millenialdingetje is. Ik kom uit de generatie daarvoor en heb nooit het idee gehad dat ik iets aan het missen was. Morgen is er immers een nieuwe dag, waar de kaarten opnieuw geschud worden.

Maar goed, ik wordt oud en dwaal af. oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mwoah, ik ken de term ook een anders was het hit 1 op google. Heeft weinig met generaties te maken tenzij je nog aan inbellen doet. :P
Op Tweakers wordt ook wat eigen inzet verwacht. ;)

Waar @Ramzzz in mijn ogen op doelt is dat de club bang is dat ze wellicht een goede kans laten glippen dus maar meer kopen en uitgeven dan objectief gezien logisch is.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 13-07-2019 19:07 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:06:
Mwoah, ik ken de term ook een anders was het hit 1 op google. Heeft weinig met generaties te maken tenzij je nog aan inbellen doet. :P
Op Tweakers wordt ook wat eigen inzet verwacht. ;)

Waar @Ramzzz in mijn ogen op doelt is dat de club bang is dat ze wellicht een goede kans laten glippen dus maar meer kopen en uitgeven dan objectief gezien logisch is.
Dan zal het ergens anders aan liggen, ik kende de afkorting ook niet :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

On topic: als iemand zich nog afvroeg wat de waarde van de uitslag van een oefenwedstrijd is.
Fortuna heeft gewonnen van Leverkusen. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:23:
On topic: als iemand zich nog afvroeg wat de waarde van de uitslag van een oefenwedstrijd is.
Fortuna heeft gewonnen van Leverkusen. _O-
Niet te veel waarde aan hechten inderdaad, ondertussen verliest FC Twente van Jong Ajax namelijk. Terwijl er volgens mij aardig wat talenten mee zijn naar Oostenrijk, of ze moeten vooraf de wedstrijd hebben gehad en daarna direct door.

offtopic:
FOMO associeer ik eerder met bitcoin en altcoins maar je kan het ook wel gebruiken voor voetbalclubs. Al mag ik toch wel hopen dat deze niet met emoties een aankoop doen, maar meer met een grondige scouting en analyse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 19:22
@Gonadan
Dacht dat de competitie in Duitsland later start dan hier. Dus die zullen nog in een andere fase zitten qua voorbereiding.

@Qu3st
Laten we hopen dat dit gewoon een trend word voor Twente :D
Maar dacht dat hun de groep nog lang niet rond hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:32:
Niet te veel waarde aan hechten inderdaad, ondertussen verliest FC Twente van Jong Ajax namelijk. Terwijl er volgens mij aardig wat talenten mee zijn naar Oostenrijk, of ze moeten vooraf de wedstrijd hebben gehad en daarna direct door.
Nou daar hecht ik dan weer graag waarde aan. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:32:
[...]

offtopic:
FOMO associeer ik eerder met bitcoin en altcoins maar je kan het ook wel gebruiken voor voetbalclubs. Al mag ik toch wel hopen dat deze niet met emoties een aankoop doen, maar meer met een grondige scouting en analyse.
Ken je Kerlon nog? FOMO!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
Typhone schreef op zondag 14 juli 2019 @ 07:33:
[...]

Ken je Kerlon nog? FOMO!
Die loopt nog steeds met de bal op zn hoofd _O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tijdens de voorbereiding zit ik de foto's en filmpjes van Ajax af en toe eens te bekijken, maar ik vind Dolberg er niet goed uit zien. Nu is het natuurlijk al niet zo'n lachebekje maar zoals hij er nu bij loopt zou ik bijna denken dat hij wat psychologische begeleiding kan gebruiken. Wellicht komt er dan ook weer meer uit?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Laatst online: 02-10 21:11

KDL

Gonadan schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:13:
ik vind Dolberg er niet goed uit zien
Kan meerdere oorzaken hebben, resting bitch face, of koele scandinavier
Psychologisch kan ook, want hij wist dat hij goed was en potentie had in de jeugd (is ook deels ingepraat), zelfs met rustige familie had hij hoge verwachtingen van zichzelf, als kind ook zichzelf getekend in barca shirt etc, missschien teleurgesteld dat hij nog niet internationaal doorgebroken is, route via ajax naar het buitenland, was echt een mooie periode voor de afgelopen jaren, maar bij hem zat het niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
toolkist schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53:
[...]
heel erg krom redeneren in het voordeel van..
Dat lees ik hier voornamelijk van met name de Feyenoord-aanhangers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

KDL schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:22:
Psychologisch kan ook, want hij wist dat hij goed was en potentie had in de jeugd (is ook deels ingepraat), zelfs met rustige familie had hij hoge verwachtingen van zichzelf, als kind ook zichzelf getekend in barca shirt etc, missschien teleurgesteld dat hij nog niet internationaal doorgebroken is, route via ajax naar het buitenland, was echt een mooie periode voor de afgelopen jaren, maar bij hem zat het niet mee
Als ik het zo bekijk vraag ik mij af of hij zich onderdeel van de groep voelt. Weinig interactie, staat er vaak net buiten te kijken, veel in zichzelf gekeerd.
Kan uiteraard door zijn karakter komen, maar het lijkt meer dan dat, hij valt in die zin echt uit de toon.
Zag hem net wel eindelijk lachen bij een rondo. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
KDL schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:22:
[...]

Die ouders van hem zijn/ lijken echt twee extraverte types (past zo in het straatje Fischer), zelf is hij al van jongs af aan veel meer introvert dus ik denk niet dat het aan voetbalverwachtingen etc. ligt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dolberg bij een rondo, waarschijnlijk hebben ze hem helemaal dol gedraaid en lachte hij daarom.
Of misschien is het wel Botox. :o

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
pff de gemiddelde leeftijd bij Başakşehir is echt bizar hoog.
Zijn dit de echte basis spelers van hun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bizar eigenlijk hoe erg van de Beek in een jaar gegroeid is, zit overal goed bij en is scherp ookal is hij later aangesloten.
Ik hoop echt dat hij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 19:30
Net zoals in eerdere wedstrijden vind ik Dest wel prima spelen, die mag van mij wel bij de selectie blijven zeker omdat hij dus op beide flanken kan spelen.
Ook wel interessant om Tadic op rechts te zien waar je hem vorig jaar eigenlijk alleen in centrum of links zag, voordeeltje van Promes is dat er nu ook een rechtspoot in de aanval staat en niet alleen linksbenige spelers dus als ze door gaan wisselen van positie wordt het voor de verdediger ook lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
1-0 zie ze nog wel meer maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:02

Vos

AFCA

Deadsy schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:16:
Aantal bekende namen in de herfst van hun carrière. Ze missen wel wat, maar deel is gewoon basis.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 14-07-2019 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:16:
Dat is de manier hoe dat team vanuit het niets de Turkse top binnen is gedrongen. Ervaren spelers van naam in de nadagen van hun carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:52:
[...]

Dat is de manier hoe dat team vanuit het niets de Turkse top binnen is gedrongen. Ervaren spelers van naam in de nadagen van hun carrière.
rijke eigenaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
In ieder geval korte lijntjes met Erdogan en de AKP... ze wouden er een "pro-government" club van maken. Maar geen idee over de eigenaren.
https://www.ft.com/conten...fe-11e8-a34a-7e7563b0b0f4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Voor wat het waard is lijken we, op basis van de 1e helft, verder te zijn dan vorig jaar rond deze tijd. Druk naar voren, korte combinaties, vorig seizoen was dat echt nog zoeken. En dan mis je nog de halve basis...
Veltman had wel weer wat ouderwetse Veltmannetjes, passes dwars over het veld achter de man enzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Schuurs deed het goed.
Denk dat Ten Hag het nog zwaar gaat krijgen met het centrale duo te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Origins schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:20:
Bizar eigenlijk hoe erg van de Beek in een jaar gegroeid is, zit overal goed bij en is scherp ookal is hij later aangesloten.
Ik hoop echt dat hij blijft.
Hopen dat hij het nu wel volhoudt. Eerder had hij dat ook maar zakte flink weg, daarom belandde hij vorig jaar op de bank.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dat is helemaal niet waar.
De vele nieuwsberichten over en uitspraken van Ten Hag over Van de Beek zeggen genoeg. Hij zat enkel op de bank omdat Ten Hag hem niet als het juiste puzzelstukje zag totdat het moment kwam dat zelfs hij niet meer om hem heen kon.
Werd o.a. tegen Utrecht en Feyenoord gewisseld (lees: geschoffeerd) terwijl met name Ziyech (beide keren!) Tadic, Blind en Mazraoui verzaakten.
Vanaf dat moment ook vrijwel geen slechte wedstrijd meer van hem gezien.
Ten Hag wist gewoon geen gebruik van hem te maken, hij had wél het juiste puzzelstukje, maar miste zelf het inzicht op dat moment.

[ Voor 14% gewijzigd door OPSLAGHOND op 15-07-2019 07:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja daar ben ik het wel eens. In de slechtste wedstrijden werd vd Beek een paar keer gewisseld terwijl hij niet de slechtste speler was. Daarna bleek hij juist de speler met de allergrootste drive te zijn. Met name Mazraoui speelde tegen Feyenoord alsof hij drie jonko’s gerookt had.

Dat is wel een kras op het palmares van Ten Hag geweest die move. Samen met het laten debuteren van onze jonge jeugdspeler in een wedstrijd in Eindhoven waar je 3-0 achter staat. Dat doe je niet, punt. Maar verder heeft hij zich wel goed hersteld met een enorm goed voetballende machine die zeer goed fit is gebleven gedurende het hele seizoen. Daar valt ook wat voor te zeggen gezien de intensiteit van de wedstrijden en de hoeveelheid.

Hopelijk vallen die stukjes dit jaar iets sneller en is het CL besef ook aanwezig. Zolang Schöne maar ex basis gaat worden vind ik het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Nou vervagen natuurlijk wel wat dingen na dit geweldige jaar, maar in de eerste helft had v.d. Beek toch echt wel een aantal hele slechte wedstrijden hoor, ik denk dat als je rond die tijd gaat terug zoeken in dit topic dat ook wel zichtbaar was. Wat ik mij ook herinner is gelijk dehele heisa dat hij een basisplek zou eisen anders ging ie verder kijken (dat kwam tenminste in de media, korreltje zak zout nemen waarschijnlijk).
Uiteindelijk vielen alle puzzelstukjes in elkaar (ook Neres heeft gebankt natuurlijk) in de basis 11.
Han schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:45:
Maar van de Beek speelde in de voorgaande wedstrijden niet sterk, dus sta je er naast. Aan hem om er aan te werken en zichzelf terug te knokken.
Typhone schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:08:
De rest is simpelweg 'de rest'. Donny vd Beek is mentaal ook zwak. De eerste keer dat ie geen basisspeler is meteen teksten als 'misschien toe aan andere stap' in de mond nemen zegt veel over iemands mentaliteit. Als ik dat in perspectief zet herinner ik me hoe hij als een muurbloempje rondrende bij de '3-0 in Eindhoven' en dan zou ik toch echt eens gaan graven. Een grote speler had gisteren de bal breed gelegd en dan was de 5-0 ook een feit geweest. Daar mag iedereen iets van vinden maar Ajax heeft een historie op het gebied van een (negatief) doelsaldo. Dus elk cadeau maken is altijd mooi meegenomen.
Martinusz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:41:
Even over Donny, die speelde ook paar zeer matige wedstrijden hoor.
En toen ging Donny draaien met zijn invalbeurten en knokte zich terug erin. Dus wellicht was het juist ff goed om paar keer te banken, het heeft hem in ieder geval niet slechter gemaakt :P

[ Voor 55% gewijzigd door Martinusz op 15-07-2019 09:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Het is vooral mooi om te zien hoe een grote meneer Donny op dit moment is in het veld, je ziet het aan alles, de uitstraling, zijn techniek, zijn positiespel alles is echt in een hele hoge tempo.

Wat mij betreft wordt hij ook de reserve captain van Ajax dit seizoen, wat een klasbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Lijkt me ook niet verkeerd om die vooruitgang te belonen met een verbeterd contract, dan geef je ook meteen een signaal af richting andere clubs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Martinusz
Dat klopt zeker. Maar datzelfde kan gezegd worden van Ziyech en Tadic. Die hebben ook regelmatig een veeg uit de pan gekregen. Het zit hem ook niet in een wedstrijd slecht spelen (dat kan altijd) maar wel in het slachtofferen. Er zijn er echter een aantal bij die niet een 'kleine onvoldoende scoorden' maar een extreme en die werden minder snel gewisseld dan Donny vd Beek.

Gekscherend praten wij hier altijd al over de 100% Donny. Daarmee wordt Donny niet keihard naar beneden gepraat maar het is iets wat vaak voorkomt bij hem. Maar de kans missen benoemen is leuk voor op het forum maar het feit dat hij in die positie komt, de juiste looplijn kiest en het inzicht heeft om op een bepaald moment in een bepaalde positie te komen daar zit de echte kracht hem in.

Donny vd Beek wordt wel sneller gewisseld dan een Ziyech. Dat is toch wel een pion waar Ten Hag veel voorzichtiger mee geworden is ondanks dat ik vind dat Ziyech ook geregeld een kleine onvoldoende speelde. Daarom denk ik ook dat Ziyech niet weg gaat. Speelde op de Afrika Cup ook helemaal niet goed maar dat is prima. In de Eredivisie kan hij het verschil maken en Europees (als het zover komt) staat hij ook vaak zijn mannetje.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 15-07-2019 09:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:54
Het is weer Maandag! Tijd om weer naar het beeldscherm te turen tot het 17.00 is.
Daarom een mooie gelegenheid om je (weer) in te schrijven voor de Tweakers voetbalpoule!

In samenwerking Tweakers zelf, Typhone en Qu3st hebben we het groter aangepakt met nog meer prijzen!
In totaal ligt er voor meer dan 75 euro aan prijzen te wachten voor de Top 3
. Meedoen blijft gratis. Daarom gewoon meespelen dus. Wel zo gezellig :)

Totaal doen er nu 40 spelers mee. Meeste fanatiek in dit topic. Maar een aantal stamgasten mogen zich hier melden: Tweakers F.C. Eredivisie Voetbalpoule 2019/2020

direct inschrijven kan hier: https://www.voetbalpoules.nl/poule/106806/aanmelden

Iedereen veel succes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Maak daar maar eens een heleboel stamgasten van die zich nog niet gemeld hebben. Join the clubs folks! De voetbalpoule maakt zelfs van VVV-PEC Zwolle een spannende wedstrijd.

[ Voor 35% gewijzigd door Typhone op 15-07-2019 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wellicht een idee om een modje te vragen het in de topicwaarschuwing o.i.d. te vermelden?
Dan kan die stroom van crosspostspam stoppen en het topic gewoon zuiver blijven. :>
Martinusz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:56:
Nou vervagen natuurlijk wel wat dingen na dit geweldige jaar, maar in de eerste helft had v.d. Beek toch echt wel een aantal hele slechte wedstrijden hoor, ik denk dat als je rond die tijd gaat terug zoeken in dit topic dat ook wel zichtbaar was. Wat ik mij ook herinner is gelijk dehele heisa dat hij een basisplek zou eisen anders ging ie verder kijken (dat kwam tenminste in de media, korreltje zak zout nemen waarschijnlijk).
Uiteindelijk vielen alle puzzelstukjes in elkaar (ook Neres heeft gebankt natuurlijk) in de basis 11.
Dit dus. Donny heeft gewoon echt wel een mindere periode gehad en dat was echt niet alleen vanwege Ten Hag. Ik ben gewoon blij dat hij nu een goed niveau haalt en hoop dat hij dat doorzet in plaats van toch weer terug zakken.
Als hij die eerste misser uit z'n spel krijgt wordt hij nog veel gevaarlijker, dat zou ik er graag nog een jaartje bij hebben. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:13:
Wellicht een idee om een modje te vragen het in de topicwaarschuwing o.i.d. te vermelden?
Dan kan die stroom van crosspostspam stoppen en het topic gewoon zuiver blijven. :>

[...]

Dit dus. Donny heeft gewoon echt wel een mindere periode gehad en dat was echt niet alleen vanwege Ten Hag. Ik ben gewoon blij dat hij nu een goed niveau haalt en hoop dat hij dat doorzet in plaats van toch weer terug zakken.
Als hij die eerste misser uit z'n spel krijgt wordt hij nog veel gevaarlijker, dat zou ik er graag nog een jaartje bij hebben. :)
Zal ik doen zodra ik achter een computer zit.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:52
Waren er "Donny gaat weg" geruchten dan?
Wie is zijn zaakwaarnemer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Leon Zwiers schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:20:
Waren er "Donny gaat weg" geruchten dan?
Wie is zijn zaakwaarnemer ;)
Guido Albers, dus niet de pizzabakker :P

Er waren zeker een paar vage geruchten over Real Madrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Qu3st schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:21:
[...]

Guido Albers, dus niet de pizzabakker :P

Er waren zeker een paar vage geruchten over Real Madrid.
Dus niets serieus en niet die pizzabakker? Donny zal gewoon blijven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ramzzz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:18:
[...]

Zal ik doen zodra ik achter een computer zit.
Done.

[ Voor 200% gewijzigd door Ramzzz op 15-07-2019 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Nog pakweg een week tot PSV tegen Basel moet.
Die gehuurde linksback heeft nog geen oefen pot meegedaan dacht ik en nog geen nieuwe centrum verdediger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Deadsy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:02:
Nog pakweg een week tot PSV tegen Basel moet.
Die gehuurde linksback heeft nog geen oefen pot meegedaan dacht ik en nog geen nieuwe centrum verdediger
Ja, PSV loopt redelijk te kutten. Beetje vaag wel. Zo moeilijk is het toch niet? Ze hadden toch wel targets? En dan bedoel ik niet kansloos de spelers van hun concurrenten wegkopen, maar PSV haalde de afgelopen jaren prima spelers uit Zuid-Amerika.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

offtopic:
Die over Nations League en WK Vrouwen kan er toch al af? :P
Leon Zwiers schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Dus niets serieus en niet die pizzabakker? Donny zal gewoon blijven
Het is al tijden erg stil over Donny, ik denk ook dat hij wel zal blijven. Ben ik persoonlijk ook wel blij mee!

[ Voor 43% gewijzigd door Qu3st op 15-07-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Leon Zwiers schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Ja, PSV loopt redelijk te kutten. Beetje vaag wel. Zo moeilijk is het toch niet? Ze hadden toch wel targets? En dan bedoel ik niet kansloos de spelers van hun concurrenten wegkopen, maar PSV haalde de afgelopen jaren prima spelers uit Zuid-Amerika.
Het duurt wel lang inderdaad. Ik denk dat PSV ook gehoopt had op een wat snellere afhandeling van uitgaande transfers van Bergwijn en Lozano. Daardoor is er wat meer geld om actief op zoek te gaan naar een RCV. Nu heeft vooral PSV haast en andere clubs niet, in die situatie ben wordt je altijd financieel genaaid, want de andere partij heeft geen haast.

Ik denk dat PSV wel bezig is met diverse targets, alleen de verkopende clubs hebben bij lange na niet genoeg haast om mee te werken. Ik verwacht dan ook dat Sainsbury of Luckassen in de basis zal staan tegen Basel.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PSV-EHV schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:32:
[...]

Het duurt wel lang inderdaad. Ik denk dat PSV ook gehoopt had op een wat snellere afhandeling van uitgaande transfers van Bergwijn en Lozano. Daardoor is er wat meer geld om actief op zoek te gaan naar een RCV. Nu heeft vooral PSV haast en andere clubs niet, in die situatie ben wordt je altijd financieel genaaid, want de andere partij heeft geen haast.

Ik denk dat PSV wel bezig is met diverse targets, alleen de verkopende clubs hebben bij lange na niet genoeg haast om mee te werken. Ik verwacht dan ook dat Sainsbury of Luckassen in de basis zal staan tegen Basel.
Dan moet PSV druk zetten op de clubs die interesse hebben in Lozano.
Maar ik denk dat het grote probleem is dat Lozano niet de eerste keus is van een Napoli.

En als de clubs waar PSV me bezig is voor een nieuwe rcv hun te lang aan het lijntje houden dan moet je overstappen op je alternatief.

Want het is niet alsof je na Basel klaar bent, tenminste dat hopen we van niet.
Niet lang erna heb je de volgende wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
Deadsy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:21:
[...]

Dan moet PSV druk zetten op de clubs die interesse hebben in Lozano.
Maar ik denk dat het grote probleem is dat Lozano niet de eerste keus is van een Napoli.

En als de clubs waar PSV me bezig is voor een nieuwe rcv hun te lang aan het lijntje houden dan moet je overstappen op je alternatief.

Want het is niet alsof je na Basel klaar bent, tenminste dat hopen we van niet.
Niet lang erna heb je de volgende wedstrijd
Helemaal eens, ik denk alleen dat PSV nu ertegenaan loopt dat men meer moet betalen voor spelers dan verwacht. PSV wilde Lyanco hebben van Bologna, maar Bologna gaat natuurlijk lekker achterover zitten en zeggen tegen PSV: we willen 15 miljoen, terwijl ze weten dat PSV maar 10 wil betalen (voorbeeld). Die gaan geen haast hebben met de vraagprijs te verlagen en ze zullen hopen dat PSV in alle haast toch maar aan die 15 miljoen vraagprijs gaan voldoen. Dat is hun goed recht en dat probleem zal PSV bij elke andere club ook gaan hebben, want die zijn ook op de hoogte van de situatie van PSV.

Met Lato werd snel geschakeld en werd er dan maar slechts gehuurd, want die positie was zeer urgent. Voor de RCV positie zijn er wel alternatieven, dus de drang is minder hoog om daar halsoverkop iemand te kopen. Ik zie liever geen Sainsbury in de basis, maar ik zie nog veel liever geen veel te dure paniekaankoop om heel eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PSV-EHV schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:30:
[...]

Helemaal eens, ik denk alleen dat PSV nu ertegenaan loopt dat men meer moet betalen voor spelers dan verwacht. PSV wilde Lyanco hebben van Bologna, maar Bologna gaat natuurlijk lekker achterover zitten en zeggen tegen PSV: we willen 15 miljoen, terwijl ze weten dat PSV maar 10 wil betalen (voorbeeld). Die gaan geen haast hebben met de vraagprijs te verlagen en ze zullen hopen dat PSV in alle haast toch maar aan die 15 miljoen vraagprijs gaan voldoen. Dat is hun goed recht en dat probleem zal PSV bij elke andere club ook gaan hebben, want die zijn ook op de hoogte van de situatie van PSV.

Met Lato werd snel geschakeld en werd er dan maar slechts gehuurd, want die positie was zeer urgent. Voor de RCV positie zijn er wel alternatieven, dus de drang is minder hoog om daar halsoverkop iemand te kopen. Ik zie liever geen Sainsbury in de basis, maar ik zie nog veel liever geen veel te dure paniekaankoop om heel eerlijk te zijn.
De kans dat de vraagprijzen te hoog zijn is realistisch.
Maar ik denk dat je dan als TD ook niet goed bezig bent als je op je schaduwlijst alleen maar dure opties hebt.
Je zou ook opties op je lijst moeten hebben van 5-7mln etc. Juist voor dit soort situaties.
Hoop dat de Jong hiervan leert en het geen te dure les word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
Deadsy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:39:
[...]

De kans dat de vraagprijzen te hoog zijn is realistisch.
Maar ik denk dat je dan als TD ook niet goed bezig bent als je op je schaduwlijst alleen maar dure opties hebt.
Je zou ook opties op je lijst moeten hebben van 5-7mln etc. Juist voor dit soort situaties.
Hoop dat de Jong hiervan leert en het geen te dure les word.
De vraag is alleen: koop je in de huidige markt voor 5-7 miljoen centrale verdedigers die beter zijn dan Sainsbury en Luckassen? Voor dat geld kan je misschien een talent uit Colombia halen, maar die zijn niet per se bewezen beter. Ik denk dat daar ook de moeilijkheid zit voor PSV, je kan niet zomaar iemand kopen om te kopen, zeker als het geen verbetering betreft tov wat nu al rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
PSV-EHV schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:58:
[...]De vraag is alleen: koop je in de huidige markt voor 5-7 miljoen centrale verdedigers die beter zijn dan Sainsbury en Luckassen?
Ergens in Zuid Amerika, Azië of Afrika wellicht.
Voor dat geld kan je misschien een talent uit Colombia halen, maar die zijn niet per se bewezen beter.
Bewezen nooit, want dan kun je ze niet voor zo'n laag bedrag kopen.
Maar zijn Sainsbury en Luckassen dan beide (bewezen) goed genoeg voor (v)CL?
Ik denk dat daar ook de moeilijkheid zit voor PSV, je kan niet zomaar iemand kopen om te kopen, zeker als het geen verbetering betreft t.o.v. wat nu al rondloopt.
Het blijft altijd een gok inderdaad als je niet het geld hebt om een bewezen speler te kopen, maar dan nog is het nooit 100% zeker dat het ook goed gaat zelfs als betaal je meer voor een bewezen speler.
Gokken blijft meestal goedkoper als je laag inzet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Ja, PSV loopt redelijk te kutten. Beetje vaag wel. Zo moeilijk is het toch niet? Ze hadden toch wel targets?
[...]
PSV heeft natuurlijk net wat minder geld dan bv Ajax en de prijzen zijn echt fors gestegen. Tel daarbij op dat het nog erg vroeg is, dus verkopende clubs kijken wellicht de kat uit de boom en tenslotte is tot op heden Lozano nog altijd niet verkocht dus de oorlogskas is nog niet volledig gevuld.
[...]
En dan bedoel ik niet kansloos de spelers van hun concurrenten wegkopen, maar PSV haalde de afgelopen jaren prima spelers uit Zuid-Amerika.
Huh, aan wie bij Ajax is PSV gelinkt dan? (En volgens mij zijn de beste 2 spelers daar sowieso al weg voor voor PSV onbetaalbare bedragen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dan goed nieuws, er zijn blijkbaar toch supportersgroepen die wel hand in eigen boezem kunnen steken.
De Graafschap-fans starten crowdfundactie voor vuurwerkboete

De harde kern van De Graafschap is een crowdfundactie gestart om de fikse vuurwerkboete van de KNVB te bekostigen. De Superboeren moeten een bedrag van liefst 15.000 euro overmaken voor het afsteken van vuurwerk tijdens de nacompetitiewedstrijden tegen Sparta Rotterdam en SC Cambuur.

'De Graafschap is in beroep gegaan tegen deze belachelijke straf, maar gezien de straffen uit het verleden lijkt het onvermijdelijk dat de boete van 15.000 euro er gaat komen', schrijft supportersgroep Brigata Tifosi. Andere supportersgroepen steunen de actie van BT. Martin Mos, voorzitter van De Graafschap, heeft 1.000 euro gedoneerd. Inmiddels is de helft van de boete via de inzamelingsactie al opgehaald.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

De vraag is alleen: koop je in de huidige markt voor 5-7 miljoen centrale verdedigers die beter zijn dan Sainsbury en Luckassen? Voor dat geld kan je misschien een talent uit Colombia halen, maar die zijn niet per se bewezen beter. Ik denk dat daar ook de moeilijkheid zit voor PSV, je kan niet zomaar iemand kopen om te kopen, zeker als het geen verbetering betreft tov wat nu al rondloopt.
Hangt er van af hoe goed je scouting is.
En met elke aankoop neem je een risico. Ook voor 15mln kun je spelers halen die tegenvallen en minder zijn dan de aanwezige opties.

Bv Ajax heeft flops gehaald maar heeft voor weinig ook Tagliafico en Sanchez gehaald.

Misschien moet PSV contact opnemen met Overmars. Vragen of hij in de media kan zeggen dat ze ver zijn met Bergwijn etc.
Om zo wat druk te zetten op de andere clubs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

Spoel pakweg 4 jaar (?) terug. Van Dijk, toen al een topper in wording...

Overigens, hoort iemand ooit nog iets van de toppers (...) die tijdens het WK van ‘14 (links/rechts centraal achterin, links- en rechtsbacks) de deur zo netjes dichthielden voor wereldtoppers?

Allemaal tot grote hoogten gestegen in de door hen zo gewenste ‘topcompetities’ en bij ‘topclubs’? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Tomba schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:13:
[...]
Huh, aan wie bij Ajax is PSV gelinkt dan? (En volgens mij zijn de beste 2 spelers daar sowieso al weg voor voor PSV onbetaalbare bedragen?)
Volgens mij doelt hij op Berghuis en eventueel in het verleden Wijnaldum, Viergever (al was die gratis), etc.
Ramzzz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:19:
[...]

Overigens, hoort iemand ooit nog iets van de toppers (...) die tijdens het WK van ‘14 (links/rechts centraal achterin, links- en rechtsbacks) de deur zo netjes dichthielden voor wereldtoppers?

Allemaal tot grote hoogten gestegen in de door hen zo gewenste ‘topcompetities’ en bij ‘topclubs’? :?
Blind en de Vrij hebben het toch niet zo slecht gedaan? Verder kan ik mij eigenlijk niet herinneren wie er toen ook nog in de verdediging speelde.

[ Voor 47% gewijzigd door Pompi op 15-07-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:41
Pompi schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:20:
[...]

Volgens mij doelt hij op Berghuis en eventueel in het verleden Wijnaldum, Viergever (al was die gratis), etc.

[...]

Blind en de Vrij hebben het toch niet zo slecht gedaan? Verder kan ik mij eigenlijk niet herinneren wie er toen ook nog in de verdediging speelde.
Ron Vlaar (die beleefde daar zijn hoogtepunt als je het mij vraagt), Bruno Martins Indi, Jetro Willems, uit mijn hoofd

[ Voor 0% gewijzigd door T-MOB op 15-07-2019 16:30 . Reden: Willems is geblesseerd afgehaakt ]

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
Ramzzz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:19:
[...]

Ik zie momenteel geen verdediger in de Eredivisie van het niveau Van Dijk, kan aan mij liggen.
Deadsy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Hangt er van af hoe goed je scouting is.
En met elke aankoop neem je een risico. Ook voor 15mln kun je spelers halen die tegenvallen en minder zijn dan de aanwezige opties.

Bv Ajax heeft flops gehaald maar heeft voor weinig ook Tagliafico en Sanchez gehaald.

Misschien moet PSV contact opnemen met Overmars. Vragen of hij in de media kan zeggen dat ze ver zijn met Bergwijn etc.
Om zo wat druk te zetten op de andere clubs.
Voor beiden: de markt is de afgelopen jaren flink veranderd. Sanchez was inderdaad voor 7(?) miljoen een briljante gok, maar de twee andere Colombianen die voor hetzelfde bedrag overgekomen zijn hoor je niks meer van. Ajax had ook toen veel meer te besteden, dus die konden de gok nemen, als één van de drie maar een succes werd.

Scouting van PSV kan nog zo goed zijn, feit blijft dat clubs kunnen profiteren van de urgentie bij PSV. Een speler die eerst op je scoutinglijst stond waar een vraagprijs verwacht werd van 7 miljoen kan nu 15 miljoen voor gevraagd worden, maar dat is het niet waard om uit te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
PSV-EHV schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:28:
[...]

Ik zie momenteel geen verdediger in de Eredivisie van het niveau Van Dijk, kan aan mij liggen.

[...]

Voor beiden: de markt is de afgelopen jaren flink veranderd. Sanchez was inderdaad voor 7(?) miljoen een briljante gok, maar de twee andere Colombianen die voor hetzelfde bedrag overgekomen zijn hoor je niks meer van. Ajax had ook toen veel meer te besteden, dus die konden de gok nemen, als één van de drie maar een succes werd.

Scouting van PSV kan nog zo goed zijn, feit blijft dat clubs kunnen profiteren van de urgentie bij PSV. Een speler die eerst op je scoutinglijst stond waar een vraagprijs verwacht werd van 7 miljoen kan nu 15 miljoen voor gevraagd worden, maar dat is het niet waard om uit te geven.
PSV heeft deels ook zelf schuld aan die urgentie waar de clubs gebruik van maken.
Loopt er in de jeugd niets rond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Lamprou mogelijk naar Sparta ...
Kan ik mijn voorspelling meteen weer aanpassen voor de eerste wedstrijd ... :P

[ Voor 140% gewijzigd door OPSLAGHOND op 15-07-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
Deadsy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:31:
[...]

PSV heeft deels ook zelf schuld aan die urgentie waar de clubs gebruik van maken.
Het liefst vul je alles op met eigen jeugd natuurlijk, maar in een gemiddelde jeugdlichting zitten 2 a 3 spelers die goed genoeg zijn voor het eerste. Als dat toevallig geen rechtsbenige CV is, dan heb je pech. Neemt echter niet weg dat PSV in de tussentijd wel een talentvolle CV van een andere club over had kunnen nemen, daar hebben ze zeker een steek laten vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Breaking: Ajax bereikt akkoord met club van Alvarez voor 15 miljoen
Bron Telegraaf....

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 15-07-2019 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Martinusz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:46:
Bron Telegraaf....
Wel "kwestie van dagen", dus zou maar snel een mannetje daar naar toe sturen die steeds de telefoon uit de handen slaat van zijn zaakwaarnemer voordat je weer een Lainez'je doet want die was volgens de verhalen toen ook al zo goed als binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bron Telegraaf....
AD meldt het nu ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Bron Telegraaf....
Geen bron dus. Ik wacht nog even op een persbericht van Ajax zelf. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 06-10 23:22
Maar die Mexicaan wordt gehaald voor het eerste neem ik aan? Wel zorgwekkend dat talenten als Pierie en Schuurs dan veelal KK divisie zullen gaan spelen.

Iemand als De Ligt redt zich altijd wel maar voor de meeste toekomstige Oranje kandidaten is speeltijd op deze leeftijd zo belangrijk. Maar een steeds grotere groep spelers dreigt handelswaar te worden en bivakkeert in de KK divisie, huppelt van huurclub naar huurclub of speelt potjes met de reserves.

Ik zeg niet dat al die spelers wereldtoppers kunnen worden maar de kans dat zo'n speler doorgroeit wordt er in elk geval een stuk kleiner door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:50:
[...] voor de meeste toekomstige Oranje kandidaten is speeltijd op deze leeftijd zo belangrijk. Maar een steeds grotere groep spelers dreigt handelswaar te worden en bivakkeert in de KK divisie, huppelt van huurclub naar huurclub of speelt potjes met de reserves.
Hetzelfde dat al gebeurde vanuit de PL maar dan nu in ons eigen land. Je kan je op langere termijn natuurlijk afvragen of dat een pluspunt gaat zijn voor de club Ajax. Waar Ajax in het verleden snel een jonge speler kansen gaf neemt dat nu wellicht iets af.

Dit soort spelers zullen dan wellicht weer eerder kiezen voor PSV, Feyenoord of AZ. Al is Feyenoord ook meer dan kant op gegaan van oudere goedkopere spelers sinds er weer wat geld is.

Het zijn een beetje de standaard fluctuaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:50:
Maar die Mexicaan wordt gehaald voor het eerste neem ik aan? Wel zorgwekkend dat talenten als Pierie en Schuurs dan veelal KK divisie zullen gaan spelen.
het is niet alsof Ajax omkomt in de verdedigers. Blind, Tagliafico, Veldman, Martinez, Magallán. Als je dan daar Pierie, Schuurs en Alvarez bij optelt heb je een gezonde selectie, geeneens dubbele bezetting op alle plekken. Daarbij Blind en Alvarez kunnen ook (verdedigend) middenveld spelen waar ook een gat is.

He maar Polarbear, je hebt Mazaroui helemaal niet genoemd. Klopt, hoe goed hij het ook deed als rechtsback, dat is hij niet (zie je vooral verdedigend terug en dat gaan we nu de Ligt weg is meer merken).

Vorig seizoen heeft Ajax geluk gehad qua blessures want de bank was niet heel breed imho. Dat zag je terug toen in de wedstrijd tegen Juve, Mazraoui geblesseerd, Nico geschorst, Sinkgraven kon de wedstrijd niet uitspelen (net terug van blessure). We zijn daar goed weggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PolarBear schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:12:
[...]

het is niet alsof Ajax omkomt in de verdedigers. Blind, Tagliafico, Veldman, Martinez, Magallán. Als je dan daar Pierie, Schuurs en Alvarez bij optelt heb je een gezonde selectie, geeneens dubbele bezetting op alle plekken. Daarbij Blind en Alvarez kunnen ook (verdedigend) middenveld spelen waar ook een gat is.

He maar Polarbear, je hebt Mazaroui helemaal niet genoemd. Klopt, hoe goed hij het ook deed als rechtsback, dat is hij niet (zie je vooral verdedigend terug en dat gaan we nu de Ligt weg is meer merken).

Vorig seizoen heeft Ajax geluk gehad qua blessures want de bank was niet heel breed imho. Dat zag je terug toen in de wedstrijd tegen Juve, Mazraoui geblesseerd, Nico geschorst, Sinkgraven kon de wedstrijd niet uitspelen (net terug van blessure). We zijn daar goed weggekomen.
Dan heb je nog kans dat Veldman weg gaat.
Rasmussen en Dest kun je er denk ik ook wel bij zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Jorgensen weer geblesseerd......Had die medische staf ook meteen ontslagen zeg :(
Als het ernstig is moet Feyenoord een spits gaan halen. HOE DAN.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Hebben ze op kunstgras getraind?

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:15:
Dan goed nieuws, er zijn blijkbaar toch supportersgroepen die wel hand in eigen boezem kunnen steken.
Want die crowdfunding wordt netjes onder de harde kern van De Graafschap gehouden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Typhone schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:05:
Want die crowdfunding wordt netjes onder de harde kern van De Graafschap gehouden? :P
Zo te lezen wel. Daarnaast zijn er waarschijnlijk ook nog sympathisanten die vinden dat ze onschuldig zijn die nog wat inleggen. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:02:
Jorgensen weer geblesseerd......Had die medische staf ook meteen ontslagen zeg :(
Als het ernstig is moet Feyenoord een spits gaan halen. HOE DAN.........
Vente :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:33:
Lamprou mogelijk naar Sparta ...
Kan ik mijn voorspelling meteen weer aanpassen voor de eerste wedstrijd ... :P
Naar Vitesse.. die hebben nu Lamprou en Pasveer _O-
Willen ze niet hoog eindigen ofzo?
Deadsy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:31:
[...]

Ik zie ze Riedewald wel halen eigenlijk. Prima backup voor Viergever en Lato.
Zou voor Feyenoord ook geen verkeerde speler zijn denk ik, voor de basis.

[edit]Overigens hoeft die transfer van Alvarez van mij niet. Het zal best een goede speler zijn maar geef Magellan en Schuurs maar eens de kans.

[ Voor 47% gewijzigd door toolkist op 15-07-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Schuurs ben ik het mee eens, die heeft zich in de voorbereiding uitstekend laten zien maar Magallan absoluut niet.
Ik snap best dat je een tijdje moet wennen in een andere cultuur maar toen Ajax hem nodig had ging het finaal mis, en in de voorbereiding leek het vooralsnog nog steeds te snel voor hem gaan.

Alvarez van wat ik heb gezien is dat een prima voetballer die zeker wel bij Ajax past, best wel aardig aan de bal, heeft snelheid en heeft ook wedstrijden op rechtsback gespeel, wat ook weer een plus is als Veltman vertrekt.

Wat mij betreft als Alvarez gekocht is is de selectie rond mits er niemand meer weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Origins schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:24:
Schuurs ben ik het mee eens, die heeft zich in de voorbereiding uitstekend laten zien maar Magallan absoluut niet.
Ik snap best dat je een tijdje moet wennen in een andere cultuur maar toen Ajax hem nodig had ging het finaal mis, en in de voorbereiding leek het vooralsnog nog steeds te snel voor hem gaan.

Alvarez van wat ik heb gezien is dat een prima voetballer die zeker wel bij Ajax past, best wel aardig aan de bal, heeft snelheid en heeft ook wedstrijden op rechtsback gespeel, wat ook weer een plus is als Veltman vertrekt.

Wat mij betreft als Alvarez gekocht is is de selectie rond mits er niemand meer weggaat.
Inderdaad, hoop dat de komst van Alvarez niet ten koste zal gaan van Schuurs en dat hij toch nog genoeg minuten zal pakken dit seizoen.
Maar denk dat ze Schuurs met dat Mazraoui op de back positie verdedigend te zwak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Ook in Barcelona groeien de geld bomen niet tot in de hemel:

https://www.dailymail.co....ne-Griezmann-signing.html

Atletico wilde keiharde cash for Griezmann, dus ze moeten derde van de transfersom lenen.

Pech voor Neymar

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 15-07-2019 23:17 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
loekf2 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:16:
Ook in Barcelona groeien de geld bomen niet tot in de hemel:

https://www.dailymail.co....ne-Griezmann-signing.html

Atletico wilde keiharde cash for Griezmann, dus ze moeten derde van de transfersom lenen.

Pech voor Neymar
Daarom ook de geruchten dat Barca een verzameling spelers biedt voor Neymar en geen geld ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Origins schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:24:

De spitspositie mag wel een naam met bekendheid krijgen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Heel stiekem vind ik de situatie bij Feyenoord nu best fijn. Geen aankopen na een matige seizoen. Zoals gewoonlijk geen cent te makken.
Verwachtingen zijn laag en Stam komt over als een trainer die wilt bouwen ipv te scoren. De prijzenkast onder van Bronckhorst is wat anagevuld, maar hij heeft Feyenoord in een slechtere staat achter gelaten dan dat hij die aantrof. Des al niettemin heeft hij ons de kampioenschap bezorgd.
Ik hoop dat Feyenoord weer gaat bouwen. Kijk maar of Ayoub wat kan, test de jeugd spelers maar uit. Derde, vierde. Who cares, als er maar progressie is en de waarde van ons team maar stijgt zodat we structureel sterker kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat is eigenlijk precies hoe ik erover denk. We zijn wel weer terug bij af maar wel een gezonde organisatie met materiaal dat gewoon voor een derde plek moet kunnen gaan en zich nog kan ontwikkelen.

Achteraf blijft het jammer dat Gio zo lang op zijn plek gezeten heeft terwijl het na een half jaar al duidelijk was dat hij te ligt is voor die functie. Maar goed, de prijzen zijn gepakt en die hebben we gevierd. Nu weer even stap op de plaats en over 1 of 2 jaar gaan we weer omhoog.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 06:51:
[...]

De spitspositie mag wel een naam met bekendheid krijgen :).
Ik denk dat Ajax juist met relatief 'onbekende' spelers (op dat moment - en niet louter spitsen, ook spelverdelers) hoogtijdagen kende. Litmanen, Petterson, Zlatan, etc.

Ajax was nooit zo'n koopclub, en die trend vind ik dan ook helemaal niet bij Ajax passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ramzzz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:08:
Ik denk dat Ajax juist met relatief 'onbekende' spelers (op dat moment - en niet louter spitsen, ook spelverdelers) hoogtijdagen kende. Litmanen, Petterson, Zlatan, etc.

Ajax was nooit zo'n koopclub, en die trend vind ik dan ook helemaal niet bij Ajax passen.
Probleem is alleen dat je de Litmanen's, Petterson's en Zlatan's van deze tijd niet meer kan krijgen. Een Frenkie de Jong is daar een Uitzondering met een dikgedrukte hoofdletter 'u' op, maar vandaag de dag zijn onontdekte toekomstige pareltje een uitzondering. Die zijn allang in het sleepnet van de machtige clubs terecht gekomen. Kijk maar eens naar spelers zoals Mike van Beijnen, Ludovit Reis of een Philippe Sandler. Talenten uit een categorie welke normaliter door zouden stromen richting de top3 clubs maar nu rechtstreeks naar topclubs in het buitenland gaan. Waar het vroeger nog om talenten ging die vanuit de jeugdopleiding van die zelfde top3 werden weg gevist gaat het nu om talenten die nog een stadium vroeger zitten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:08:
[...]

Ja, agree dat was alleen in de dagen dat de CL niet zo'n groot financieel stempel drukte op het mondiale voetbal. In die tijd kwamen er ook jeugdcomponenten door (VD Vaart, Sneijder) die samen met Litmanen en Zlatan hebben gespeeld. Petterson was nog wat langer geleden.

Als ik even kijk naar wat we nu hebben:
Lassina Traoré die pas 1 deel van een wedstrijd gespeeld heeft als ik me niet vergis. Klaas-Jan Huntelaar van 35 jaar oud. Kesper Dolberg die al ruim 1,5 seizoen achter de feiten aanloopt. That's it. Gaan we het daarmee halen in de competitie? Twijfel ik niet aan. Gaan we het Europees daarmee kunnen doen? Ik ben benieuwd. Het balverlies van onze vriend Kesper heb ik nog op mijn netvlies staan van afgelopen jaar. De andere spitsen (Gravenberch :*) ) heb ik op 1 wedstrijd na vorig jaar niet meer gezien dus ik neem aan dat die toch niet voldoende zijn voor Ajax 1.

Maar al met al is het nu gewoon zuur dat de competitie over 1,5 week gaat beginnen maar Dolberg over 1,5 maand nog gewoon 'verkocht' kan worden. Of Huntelaar die z'n knie verdraait wat dus einde carrière zou betekenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 16-07-2019 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:13:
Dat is eigenlijk precies hoe ik erover denk. We zijn wel weer terug bij af maar wel een gezonde organisatie met materiaal dat gewoon voor een derde plek moet kunnen gaan en zich nog kan ontwikkelen.

Achteraf blijft het jammer dat Gio zo lang op zijn plek gezeten heeft terwijl het na een half jaar al duidelijk was dat hij te ligt is voor die functie. Maar goed, de prijzen zijn gepakt en die hebben we gevierd. Nu weer even stap op de plaats en over 1 of 2 jaar gaan we weer omhoog.
Ik zou me anders toch echt wel zorgen maken of die 3e plaats haalbaar gaat zijn. Je levert zo'n 20 doelpunten/assists van Van Persie in die je niet vervangen hebt.
Tevens denk ik dat het veel vervelender is dat van Geel zo lang is blijven zitten en niet eerder duidelijkheid gaf, waardoor je nu met een 'TD' zonder ervaring/connecties zit. Gelukkig is Stam alles behalve een groentje in het voetbal, maar of het reeel is om van hem nu te verwachten dat hij het allemaal op de rit zet? Stevige verwachting. Ik denk nl niet dat Stam dermate veel credits bij de Feyenoord achterban heeft dat
Ik zou hopen dat Jorgensen en Berghuis verkocht worden voor 25-30m, centraal achterin en op rechtsback moet er echt nog wel wat gebeuren.
Typhone schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:32: De andere spitsen (Gravenberch :*) ) heb ik op 1 wedstrijd na vorig jaar niet meer gezien dus ik neem aan dat die toch niet voldoende zijn voor Ajax 1.
Que?
Deze Gravenberch is toch echt middenvelder. Er is er eerder wel een Gravenberch geweest die spits was, maar die is nooit doorgebroken.

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 16-07-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:34:
[...]

Ik zou me anders toch echt wel zorgen maken of die 3e plaats haalbaar gaat zijn. Je levert zo'n 20 doelpunten/assists van Van Persie in die je niet vervangen hebt.
Tevens denk ik dat het veel vervelender is dat van Geel zo lang is blijven zitten en niet eerder duidelijkheid gaf, waardoor je nu met een 'TD' zonder ervaring/connecties zit. Gelukkig is Stam alles behalve een groentje in het voetbal, maar of het reeel is om van hem nu te verwachten dat hij het allemaal op de rit zet? Stevige verwachting. Ik denk nl niet dat Stam dermate veel credits bij de Feyenoord achterban heeft dat
Ik zou hopen dat Jorgensen en Berghuis verkocht worden voor 25-30m, centraal achterin en op rechtsback moet er echt nog wel wat gebeuren.

[...]

Que?
Deze Gravenberch is toch echt middenvelder. Er is er eerder wel een Gravenberch geweest die spits was, maar die is nooit doorgebroken.
Ja een middenvelder die topscoorder was bij Jong Ajax. Aangezien Ajax afgelopen jaar met eenzelfde type spits speelde (except wanneer Huntelaar erin stond) lijkt hij mij een ideale pion om op die manier invulling te geven aan het systeem van Ten Hag. Vergelijk het met hoe Tadic speelde in de spits. Of hij echter zo balvast en technisch is weet ik niet. Ik keek dus even niet naar de klassieke invulling van de spits à la Kluivert maar de manier waarop Ten Hag speelde met de spits (Dusan Tadic). Die was 'ook' spits ondanks dat hij geen spits is ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 16-07-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:32:
[...]

Ja, agree dat was alleen in de dagen dat de CL niet zo'n groot financieel stempel drukte op het mondiale voetbal. In die tijd kwamen er ook jeugdcomponenten door (VD Vaart, Sneijder) die samen met Litmanen en Zlatan hebben gespeeld. Petterson was nog wat langer geleden.

Als ik even kijk naar wat we nu hebben:
Lassina Traoré die pas 1 deel van een wedstrijd gespeeld heeft als ik me niet vergis. Klaas-Jan Huntelaar van 35 jaar oud. Kesper Dolberg die al ruim 1,5 seizoen achter de feiten aanloopt. That's it. Gaan we het daarmee halen in de competitie? Twijfel ik niet aan. Gaan we het Europees daarmee kunnen doen? Ik ben benieuwd. Het balverlies van onze vriend Kesper heb ik nog op mijn netvlies staan van afgelopen jaar. De andere spitsen (Gravenberch :*) ) heb ik op 1 wedstrijd na vorig jaar niet meer gezien dus ik neem aan dat die toch niet voldoende zijn voor Ajax 1.

Maar al met al is het nu gewoon zuur dat de competitie over 1,5 week gaat beginnen maar Dolberg over 1,5 maand nog gewoon 'verkocht' kan worden. Of Huntelaar die z'n knie verdraait wat dus einde carrière zou betekenen.
Toch denk ik bij Dolberg hij kan het wel, maar dan zie ik een wedstrijd weer van hem en dan loopt hij meer in de weg dan dat hij iets toevoegt.
Huntelaar is gewoon een baas en hij staat er als je hem nodig hebt maar meer ook niet (logisch ook gezien zijn leeftijd)
Dan zit je met Traore (die me positief heeft verrast in die wedstrijd tegen Anderlecht en wellicht Brobbey, vooral van die laatste ben ik best een fan)

Het zal denk ik grotendeels van het seizoen Tadic in de spits worden, maar goed met eventueel Traore en Brobbey ben ik dan ook wel tevreden.

Gravenberch hoop ik wel dat hij eindelijk minuten gaat maken dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Brobbey gaat hem niet worden. Die is afgevallen voor het trainingskamp in Oostenrijk dus die zal komend jaar pas weer serieus in de picture verschijnen. Of wellicht al in de winterstop (technisch ook volgend jaar ;)).

Maar die zie ik nog absoluut geen stand houden tegen verdedigers van naam en faam. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe Ajax Europees ten tonele verschijnt -> is het de vechtmachine van afgelopen jaar of krijgen we weer het Bosz scenario met sterke thuiswedstrijden en halve uitwedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:40:
[...]

Ja een middenvelder die topscoorder was bij Jong Ajax. Aangezien Ajax afgelopen jaar met eenzelfde type spits speelde (except wanneer Huntelaar erin stond) lijkt hij mij een ideale pion om op die manier invulling te geven aan het systeem van Ten Hag. Vergelijk het met hoe Tadic speelde in de spits. Of hij echter zo balvast en technisch is weet ik niet. Ik keek dus even niet naar de klassieke invulling van de spits à la Kluivert maar de manier waarop Ten Hag speelde met de spits (Dusan Tadic). Die was 'ook' spits ondanks dat hij geen spits is ;).
Je haalt volgens mij echt allerlei spelers door elkaar. Gravenberch heeft 2 keer gescoord in de KK divisie. Danilo was topscorer van Jong Ajax.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Typhone schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:52:
Brobbey gaat hem niet worden. Die is afgevallen voor het trainingskamp in Oostenrijk dus die zal komend jaar pas weer serieus in de picture verschijnen. Of wellicht al in de winterstop (technisch ook volgend jaar ;)).

Maar die zie ik nog absoluut geen stand houden tegen verdedigers van naam en faam. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe Ajax Europees ten tonele verschijnt -> is het de vechtmachine van afgelopen jaar of krijgen we weer het Bosz scenario met sterke thuiswedstrijden en halve uitwedstrijden.
Wat denk je? We klaren de boel, voorronde? Eitje, winterkampioen? Misschien al echt kampioen met de kerst

:+

Ik denk dat het begin weer lastig wordt, net zoals vorig jaar. Europees zal de vechtlust en strijd hoger zijn, waardoor er 'gemakkelijker' resultaat gehaald kan worden. Ik verwacht rond november pas weer een geoliede machine.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:01:
[...]

Je haalt volgens mij echt allerlei spelers door elkaar. Gravenberch heeft 2 keer gescoord in de KK divisie. Danilo was topscorer van Jong Ajax.
Ja nu ben ik verward... Of ik haal er twee door de war idd. Of allebei ^^.

Voorronde moet wel lukken als team bij elkaar blijft.
Winterkampioen weet ik niet zeker. Als Ziyech, Dolberg en vd Beek op de laatste dagen weggaan zie ik het somber in.

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 16-07-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Han schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:25:
[...]

Probleem is alleen dat je de Litmanen's, Petterson's en Zlatan's van deze tijd niet meer kan krijgen. Een Frenkie de Jong is daar een Uitzondering met een dikgedrukte hoofdletter 'u' op, maar vandaag de dag zijn onontdekte toekomstige pareltje een uitzondering. Die zijn allang in het sleepnet van de machtige clubs terecht gekomen. Kijk maar eens naar spelers zoals Mike van Beijnen, Ludovit Reis of een Philippe Sandler. Talenten uit een categorie welke normaliter door zouden stromen richting de top3 clubs maar nu rechtstreeks naar topclubs in het buitenland gaan. Waar het vroeger nog om talenten ging die vanuit de jeugdopleiding van die zelfde top3 werden weg gevist gaat het nu om talenten die nog een stadium vroeger zitten.
Tegelijk zijn die lui dus nu alweer verhuurd, of hebben te horen gekregen dat ze niet mee op trainingskamp mogen.

Die lui verpieteren een paar jaar en dan vervolgens komen ze bij een laagvlieger / middenmoter in de ED terug en halen ze nooit echt de top. Handige keus maar niet heus 8)

Verder is er nog niets zeker natuurlijk. Ajax heeft een matig bezette spits en verdediging atm. Alleen Tagliafico is echt goed, de rest ben ik heel benieuwd naar zonder de Ligt en de Jong, vooral Mazraoui gaat denk ik hard door de mand vallen. Middenveld en aanvallende flanken wel top natuurlijk, al is het de vraag nog of Ziyech wel blijft.

Wat PSV aan het doen is, geen idee. Die lijken het nu al aardig verkloot te hebben met transfers terwijl het seizoen nog niet eens is begonnen. Zonder de Jong die toch meehielp met directe betrokkenis bij 36 goals moet ik het ook nog maar zien, maar wellicht staat er iemand op daar.

Feyenoord _O- , Ik sluit me volledig aan bij @Russel88. Daar hoef je dit seizoen niets van te verwachten, ik hoop dat ze dit zoveelste tussenjaar zien als kans om vanuit een betere postitie dan de afgelopen jaren (financieel dan) te gaan bouwen. Nieuw jeugdcomplex, trainingscomplex en accomedaties zijn er. Stadion...tja, tbc zullen we maar zeggen. Nu de organisatie nog (TD en doekoes voor het 1e elftal) en we kunnen weer een voorzichtige gooi gaan doen naar plek 2
Pagina: 1 ... 13 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.