iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Nou hup Bergwijn kopen voor 40 miljoen, dan kan PSV weer centrale verdediger(s) kopen en is iedereen weer blij
Float like a butterfly, sting like a bee.
En jij denkt dat ze daar in Italië een probleem mee hebben? Die gast ving 30+ miljoen voor de transfer van Pogba..Leon Zwiers schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:51:
[...]
Eens, je komt natuurlijk al wel binnen met een malafide vent als Raiola. De geïnteresseerde clubs zullen wel op hun tellen passen. Ik hoop ook nog steeds dat NL clubs die man nog een keer verbannen.
En Feyenoord dan? Ik ben nog niet blij. Geen geld en pure middelmaat aangeschaft.Martinusz schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:34:
Mooi bedrag, hebben ze toch even 140+ miljoen opgehaald met 2 spelers![]()
Nou hup Bergwijn kopen voor 40 miljoen, dan kan PSV weer centrale verdediger(s) kopen en is iedereen weer blij![]()
Als wij er ook een graantje van meepikken verzacht het de pijn welicht
Eerst maar eens iemand verkopen, anders is er geen eens plek voor Bergwijn.Martinusz schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:34:
Mooi bedrag, hebben ze toch even 140+ miljoen opgehaald met 2 spelers![]()
Nou hup Bergwijn kopen voor 40 miljoen, dan kan PSV weer centrale verdediger(s) kopen en is iedereen weer blij![]()
Welk stuk brandhout wil je kwijt?Leon Zwiers schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:49:
[...]
En Feyenoord dan? Ik ben nog niet blij. Geen geld en pure middelmaat aangeschaft.![]()
Als wij er ook een graantje van meepikken verzacht het de pijn welicht
alles kan off-topic
Met 50M zou hij al in de top vijf duurste verdedigers ooit komen, dus nee, dat zijn geen bedragen waar wij de schouders over ophalen. Met de genoemde 70M is hij gewoon na Van Dijk de duurste ooit. Zeker goed gedaan van Overmars nu het gelukt lijkt, maar het is natuurlijk gewoon een bizar hoog bedrag, ook in de huidige voetbalwereld.Gaius schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:47:
Je bedoelt een verdediger van 19 jaar oud, winnaar van de Golden Boy-award in 2018, aanvoerder van Ajax, met al 17 interlands, een Europa League-finale, en een halve finale Champions League achter z'n naam?
Het is heel veel geld. Voor Nederlandse begrippen is het achterlijk veel geld zelfs, maar als hij bij Porto had gespeeld en naar Real Madrid was gegaan voor dat bedrag hadden we onze schouders opgehaald, terwijl dat ook een kleine competitie is. En de huidige markt slaat nergens meer op, dus ik denk niet dat Overmars zijn hand aan het overspelen is.
Het probleem lag met name in de aanvullende voorwaarden zoals een gelimiteerde transfersom. PSG mag daar niet eens in mee bijvoorbeeld.Het probleem bij Barca en PSG was volgens mij ook meer zijn salaris, dan de vraagprijs van Ajax. Dus je kunt ook de vraag stellen of De Ligt niet zijn hand aan het overspelen is.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou het is toch ook simpelAnkona schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:51:
Ik krijg steeds meer bewondering voor Raiola. Hoe die het voor elkaar krijgt om in elke deal te zitten en er voor zichzelf een forse marge uit te halen. Doe je toch iets goed, het recept lijkt zo simpel.
Wat we hier alleen niet lezen zijn al die gevallen die door hem van hot naar her zijn gesleept, je leest natuurlijk alleen de klappers.
Ik had ook best zaakwaarnemer van een de Ligt willen zijn hoor, dit zijn de eisen en ik vraag x miljoen. Oh dat wil je niet betalen? Prima dan ga ik naar de concurrenten met de Ligt.
Als ze eens een limiet stellen aan wat een zaakwaarnemer mag verdienen aan een transfer dan zou er meer club naar de clubs kunnen gaan.loekf2 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:32:
[...]
Volgens de wakkerste krant van NL:
https://www.telegraaf.nl/...t-droomtransfer-te-pakken
Laten we zeggen 70m voor Ajax, 5m evt bonus, 15m voor Raiola
Kan toch niet zo moeilijk zijn om een limiet te stellen op transfers
Dat is het nou net. Het lijkt zo simpel. Maar waarom is hij de zaakwaarnemer van De Ligt en niet jij? (of een van de vele anderen die actief zijn in dat wereldje)Martinusz schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:55:
[...]
Nou het is toch ook simpelals je steeds de grootste talenten hebt kun je gewoon heel veel eisen.
Wat we hier alleen niet lezen zijn al die gevallen die door hem van hot naar her zijn gesleept, je leest natuurlijk alleen de klappers.
Ik had ook best zaakwaarnemer van een de Ligt willen zijn hoor, dit zijn de eisen en ik vraag x miljoen. Oh dat wil je niet betalen? Prima dan ga ik naar de concurrenten met de Ligt.
Hij heeft het voor elkaar dat de krenten uit de pap naar hem komen en plaatst zich zo in een positie waarin hij kan cashen.
alles kan off-topic
Je info is wat achterhaald, met 50m haal je net de top 10. Alleen deze zomer al Wan Bisaka (55m)en Lucas Hernandez (80m). Dan nog Van Dijk, Stones, Mendy, Laporte, WalkerGonadan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:53:
[...]
Met 50M zou hij al in de top vijf duurste verdedigers ooit komen, dus nee, dat zijn geen bedragen waar wij de schouders over ophalen. Met de genoemde 70M is hij gewoon na Van Dijk de duurste ooit. Zeker goed gedaan van Overmars nu het gelukt lijkt, maar het is natuurlijk gewoon een bizar hoog bedrag, ook in de huidige voetbalwereld.
Hoop gebeurd dan de zomer inderdaad.toolkist schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:03:
Je info is wat achterhaald, met 50m haal je net de top 10. Alleen deze zomer al Wan Bisaka (55m)en Lucas Hernandez (80m). Dan nog Van Dijk, Stones, Mendy, Laporte, Walker
Maar goed, feit blijft dat ook de 50M helemaal niet zo gek was. De inflatie lijkt hard toe te nemen als je de bedragen ziet.
Griezmann volgens de geruchten een gelimiteerde som van 800M.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Over 2 jaar dus naar PSG met een promotie vergoeding-kje van 950m voor de WK in Qatar.Gonadan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:23:
[...]
Hoop gebeurd dan de zomer inderdaad.
Maar goed, feit blijft dat ook de 50M helemaal niet zo gek was. De inflatie lijkt hard toe te nemen als je de bedragen ziet.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat gaat hij ook doen tegen NapoliTyphone schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:58:
Bah nu is hij echt weg. Wie gaat Lozano nu afstoppen dan? 😱
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Nou gaat die deal met die Mexicaan (Alvárez) zeker hard lopen denk ik. Ben benieuwd.
[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 12-07-2019 18:03 ]
Die gast van NAC die Barca B gehaald heeft heeft al een afkoopsom van 100m, dus valt me eigenlijk wel mee die 800Gonadan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:23:
[...]
Hoop gebeurd dan de zomer inderdaad.
Vroeger had je de maffia. Die waren ook goed voor hun assets.Ankona schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:51:
Ik krijg steeds meer bewondering voor Raiola. Hoe die het voor elkaar krijgt om in elke deal te zitten en er voor zichzelf een forse marge uit te halen. Doe je toch iets goed, het recept lijkt zo simpel.
Maarja, uiteindelijk gaan ze toch nat en in een gezond ecosysteem gaan ze hangen.
Zover zijn ze nog niet in de voetbalwereld.
Pierie, nadat eerst een half jaar in het krachthonk gezeten heeft.Typhone schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:58:
Bah nu is hij echt weg. Wie gaat Lozano nu afstoppen dan? 😱
Trouwens, hoop dat Juventus nog wat XXXL (Italiaanse maten) shirtjes heeft. Bij Ajax moesten ze (schijnt) ook al z'n kleding vermaken omdat De Ligt maar bleef uitdijen.
De Ligt is een echte verdediger met kopkracht en kan nog opbouwen ook. Een zeldzaamheid en eigenlijk onvervangbaar. Ik zie het somber in.
Goed genoeg voor de titel en voor groepsfase cl

Disclaimer: waarbij stenen gooien naar de politie natuurlijk voor retards is. Iets zegt me wel dat het niet uit de hand gelopen was als er geen paarden en waterkanonnen zouden zijn ingezet. Ik ken zoveel entrada’s waarbij nog nooit een groep zich tegen de politie heeft gekeerd. Dat is een opwarmer voor de sfeer in het stadion. Mijn mening
@DeKever
Ja verdedigend en bij corners wel een wapen minder. Maar ik verwacht wel veel van hen die opstaan en ik vond Veltman ook niet slecht spelen laatste tijd. Ik wacht het nog even af want zolang de drive in de groep blijft zitten heb ik goede hoop. Als Ziyech en Tadic nu eens de nieuwe Mr Ajax’s gaan worden door te blijven tot hun voetbalpensioen dan zie ik het positief in. Dat heeft Lasse Schöne ook geen windeieren gelegd
[ Voor 66% gewijzigd door Ramzzz op 13-07-2019 12:26 . Reden: Plaatje veel te groot. ]
Ik vraag het me af. Vuurwerk mag niet, dus terecht ingrijpen. Toegegeven, wellicht wat heftig om meteen met waterkanonnen te gaan spuiten, maar hoe anders? Zeggen "jongens niet doen, dat mag niet" werkt niet, kijk maar o.a. naar de bekerfinale tegen PEC. En dat er dan een stel debielen met stenen gaat gooien pleit niet echt voor ze.Typhone schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:05:
Een paar maanden terug wist iedereen het fijne ervan maar nu bleef het oorverdovend stil. Lag toch iets minder aan de sfeermakende groep dan vooraf gedacht (én gezegd):
[Afbeelding]
Disclaimer: waarbij stenen gooien naar de politie natuurlijk voor retards is. Iets zegt me wel dat het niet uit de hand gelopen was als er geen paarden en waterkanonnen zouden zijn ingezet. Ik ken zoveel entrada’s waarbij nog nooit een groep zich tegen de politie heeft gekeerd. Dat is een opwarmer voor de sfeer in het stadion. Mijn mening.
@DeKever
Ja verdedigend en bij corners wel een wapen minder. Maar ik verwacht wel veel van hen die opstaan en ik vond Veltman ook niet slecht spelen laatste tijd. Ik wacht het nog even af want zolang de drive in de groep blijft zitten heb ik goede hoop. Als Ziyech en Tadic nu eens de nieuwe Mr Ajax’s gaan worden door te blijven tot hun voetbalpensioen dan zie ik het positief in. Dat heeft Lasse Schöne ook geen windeieren gelegd.
Over je andere stuk reactie: Tadic is toch al hard op weg de nieuwe mr Ajax te worden? Ziyech blijft twijfelgeval. Hij kan zomaar vertrekken, zit er ook al een tijd aan te komen. Granted, dat hij er afgelopen jaar nog was zag niemand aankomen, dus de kans dat ie ineens nog blijft is zeker aanwezig. Maar wel 2 enorme aderlatingen tot nu toe. We gaan zien hoe ze ermee omgaan

Maar ik denk dat bij Schöne en Tadic mee speelt, dat zij ook hele rustige types zijn, meer de familieman. En bewust de keuze voor in Nederland blijven hebben gemaakt. Bij Ziyech zie ik dat nog niet echt, hij zal echt wel gaan als er een echte topclub aanklopt. Tadic en Schöne gaan denk ik niet meer weg uit Nederland.
Eens, alhoewel Schone in de basis afgelopen jaar al tricky was. Dat zal alleen nog maar erger wordenQu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:04:
Ik meng met niet meer in de discussie over de inzet van politie bij Ajax-Juve.![]()
Maar ik denk dat bij Schöne en Tadic mee speelt, dat zij ook hele rustige types zijn, meer de familieman. En bewust de keuze voor in Nederland blijven hebben gemaakt. Bij Ziyech zie ik dat nog niet echt, hij zal echt wel gaan als er een echte topclub aanklopt. Tadic en Schöne gaan denk ik niet meer weg uit Nederland.
Wat baseer je die conclusie op?Typhone schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:05:
Een paar maanden terug wist iedereen het fijne ervan maar nu bleef het oorverdovend stil. Lag toch iets minder aan de sfeermakende groep dan vooraf gedacht (én gezegd):
De entradas waarbij men zich niet tegen de politie keert zijn diegenen waar de politie alles toelaat.[Afbeelding]
Disclaimer: waarbij stenen gooien naar de politie natuurlijk voor retards is. Iets zegt me wel dat het niet uit de hand gelopen was als er geen paarden en waterkanonnen zouden zijn ingezet. Ik ken zoveel entrada’s waarbij nog nooit een groep zich tegen de politie heeft gekeerd. Dat is een opwarmer voor de sfeer in het stadion. Mijn mening.
Het gebruik van waterkanonnen zal zeker geen deëscalerend effect gehad hebben, maar het lijkt mij zeer sterk dat men een andere vorm van ingrijpen volledig gedwee over zich heen had laten komen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar waarom was die drang er om zonodig in te grijpen door de politie?? Omdat die snuggere burgemeester maar even had besloten dat het verboden was?Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:20:
[...]
Wat baseer je die conclusie op?
[...]
De entradas waarbij men zich niet tegen de politie keert zijn diegenen waar de politie alles toelaat.
Het gebruik van waterkanonnen zal zeker geen deëscalerend effect gehad hebben, maar het lijkt mij zeer sterk dat men een andere vorm van ingrijpen volledig gedwee over zich heen had laten komen.
Typisch ambtenarij, op papier dingen bedenken/besluiten, maar geen idee hebben wat de gevolgen kunnen zijn.
“Vuurwerk is gevaarlijk in een menigte!!” Nee zo ingrijpen in een menigte is niet gevaarlijk

Mag hopen dat ze ervan geleerd hebben, maarja blijven ambtenaren hè.
Edit: en het vuurwerk betrof fakkels toch
[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 13-07-2019 09:57 ]
Het enige wat nieuw is, is dat de twijfel over de vorm van ingrijpen die velen toen al hadden nu ook officieel is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vuurwerk is nu eenmaal landelijk verboden buiten oud en nieuw en professionele bedrijven. Dus die burgemeester had het gewoon bij het rechte eind. Daarbij rekening houdend dat hooligans buiten dat vuurwerk vaak ook nog de boel slopen en slachtoffers maken had de politie alle recht om te handhaven. Dat ze dat direct met een waterkanon hebben gedaan is de verkeerde keus gebleken.Martinusz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:54:
[...]
Omdat die snuggere burgemeester maar even had besloten dat het verboden was?
Vuurwerk is verboden klopt, maar wat is gevaarlijker die paar fakkels of zo ingrijpen in een grote menigte waar niks aan de hand is? Situatie aanvoelen noemen ze dat.Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:01:
[...]
Vuurwerk is nu eenmaal landelijk verboden buiten oud en nieuw en professionele bedrijven. Dus die burgemeester had het gewoon bij het rechte eind. Daarbij rekening houdend dat hooligans buiten dat vuurwerk vaak ook nog de boel slopen en slachtoffers maken had de politie alle recht om te handhaven. Dat ze dat direct met een waterkanon hebben gedaan is de verkeerde keus gebleken.
En je opmerking over hooligans gaan slopen en slachtoffers maken is overdreven, het was een entrada, zoals die er al zo vaak is geweest, volgens mij blijkt uit niets dat dat het geval was bij vorige entrada’s.
Maar goed hele discussie is niet nodig nee, hoop dat beide partijen ervan leren.
Tja, als je weet dat vuurwerk verboden is, dan ga je ook niet in een menigte fakkels lopen afsteken als je normaal kunt denken natuurlijk, zeker als elke agent in Amsterdam en omstreken daar staat. Gevalletje billen branden en blaren zittenMartinusz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:07:
[...]
Vuurwerk is verboden klopt, maar wat is gevaarlijker die paar fakkels of zo ingrijpen in een grote menigte waar niks aan de hand is? Situatie aanvoelen noemen ze dat.
En je opmerking over hooligans gaan slopen en slachtoffers maken is overdreven, het was een entrada, zoals die er al zo vaak is geweest, volgens mij blijkt uit niets dat dat het geval was bij vorige entrada’s.
Maar goed hele discussie is niet nodig nee, hoop dat beide partijen ervan leren.
Vaak genoeg meegemaakt, dat een schreeuwende groep supporters, dus geen hooligans, keihard uit elkaar gemept werd door overijverige agenten en ME'ers. Sta je daar als gezinnetje met kinderen in een halve warzone. Raak je ook nog je gezin kwijt door charges van de ME.
Dat zaken als vuurwerk en dat soort zaken verboden zijn, dat zal allemaal best, maar vaak onnodig geweldadig erop los hakken door de politie vind ik echt niet kunnen.
Het gaat hier in de stad ook al jaren goed. Soms komt er een Poolse hooliganclub langs, waardoor je weer het gevoel krijgt in een oorlogsgebied te wonen, maar meestal is het leuk en vriendelijk. Dat komt ook, omdat de politie niet meer zo agressief loopt te doen.
En ja, je zal altijd vechtpartijtjes blijven houden. Dat zijn dan wel altijd doorgesnoven en dronken mafklappers die zich niet kunnen gedragen, maar daar hoeft de vriendelijke rest niet de dupe van te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 13-07-2019 11:12 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou er is wel iets meer aan de hand hoor. https://assets.amsterdam...._juventus_-_juli_2019.pdfGonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:00:
Zo gaan we de hele discussie opnieuw voeren terwijl er feitelijk niets veranderd is, dat lijkt mij weinig toevoegen. Het mocht niet, ze deden het toch, er werd ingegrepen, men misdroeg zich nog meer.
Het enige wat nieuw is, is dat de twijfel over de vorm van ingrijpen die velen toen al hadden nu ook officieel is.
Dit is gewoon een misser, zeker omdat de 2e locoburgmeester (Rutger Groot Wassink) eerder op de dag een noodbevel heeft uitgevaardigd vanwege wapens die bij Juventus supporters zijn aangetroffen.Het feit dat de burgemeester in het buitenland zou zijn rond de wedstrijd had een extra reden
kunnen zijn voor het fysiek bijeenkomen van de driehoek, zodat de tweede locoburgemeester
verdiepend wordt meegenomen in de keuzes en beoogde aanpak. Ook kunnen dan de openbare orde
aspecten en justitiële aspecten bijeen worden gebracht. De keuze om bijvoorbeeld mensen met
vuurwerk aan te houden heeft gevolgen voor de beschikbare capaciteit, omdat het afhandelen van
aanhoudingen tijd en capaciteit kost. Nu is er geen driehoeksoverleg over de Entrada geweest. Wel is
ambtelijk en in de kolommen afstemming gezocht en instemming verkregen. Dit laat onverlet de
bevoegdheden van de burgemeester en hoofdofficier die respectievelijk in concrete situaties besluiten
nemen over bijvoorbeeld de inzet van geweldsmiddelen en aanhouding van (groepen) verdachten.
Je kan terecht alles vinden van de lui die vuurwerk afstaken en stenen gooide maar je mag van de gemeente Amsterdam toch wel verwachten dat dit soort zaken beter afgestemd worden? De kennis en ervaring is er toch? De afwezigheid van de burgemeester mag toch niet dit soort communicatie verstoringen opleveren.
Zwaar knalvuurwerk en gezichtsbedekkende kleding bij kinderen vinden we blijkbaar heel normaal, maar dat willen voorkomen niet.

De reacties van de supporters voorafgaand naar aanleiding van het verbod en dan je gezicht bedekken zegt meer dan genoeg. Ze zijn feitelijk nog veel te lief aangepakt en verdienen op zijn minst een stadionverbod.
Wat een enorme mate van disrespect naar de instanties, de organisatie, de club en je medesupporters. Een, in potentie sfeermakende, entrada wordt zo vanzelf onmogelijk gemaakt door dat stel achterlijke idioten. Meer kan ik er niet van maken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En daar komt nog bij dat het dit jaar natuurlijk ook een populair tijdverdrijf is om de niet zo geliefde burgemeester overal de schuld van te geven. Grijpt die "linkse softie" hard in (en handhaaft ze gewoon een bestaand verbod) is het weer niet goed.
Die huldiging leek me overigens goed geregeld.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 13-07-2019 11:55 ]
Neemt niet weg dat de instanties ook echt wel fouten gemaakt hebben waar ze wat mee moeten, maar het lijkt erop alsof men alleen daarnaar kijkt.
De wens lijkt dat de politie net zacht genoeg handhaaft zodat je met een doekje voor je gezicht in ieder geval ongestraft alles kan doen waar je zin in hebt. Anarchie het dat toch gewoon?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit vat het prima samen lijkt meGonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:04:
Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad en als je zo bewust voor rotzooi gaat zorgen dan vervalt wat mij betreft alle recht op klagen.
Neemt niet weg dat de instanties ook echt wel fouten gemaakt hebben waar ze wat mee moeten, maar het lijkt erop alsof men alleen daarnaar kijkt.
Laten we er voortaan het leger maar met scherp op schieten ja... Beetje overtrokken reactie voor een onschuldige entrada.Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:46:
Wat ik voornamelijk uit het document haal dat dat er vooraf van alles heel duidelijk verboden is, men het toch ging doen, de politie in sloot en daarna klagen dat er actie ondernomen wordt.
Zwaar knalvuurwerk en gezichtsbedekkende kleding bij kinderen vinden we blijkbaar heel normaal, maar dat willen voorkomen niet.
De reacties van de supporters voorafgaand naar aanleiding van het verbod en dan je gezicht bedekken zegt meer dan genoeg. Ze zijn feitelijk nog veel te lief aangepakt en verdienen op zijn minst een stadionverbod.
Wat een enorme mate van disrespect naar de instanties, de organisatie, de club en je medesupporters. Een, in potentie sfeermakende, entrada wordt zo vanzelf onmogelijk gemaakt door dat stel achterlijke idioten. Meer kan ik er niet van maken.
Laten we rond oud en nieuw ook maar de wijk in trekken met een wagen met waterkanon, wie weet dat we een kind van 10 zeiknat kunnen schieten.
Als ze de boel aan het slopen waren, of aan het knokken ofzo, dan had je helemaal gelijk gehad. Dit was een onschuldige sfeeractie...
Uiteindelijk bepaalt de maatschappij middels de politieke organen wat er acceptabel is of niet. Dat men daar blijkbaar tegenin gaat is al krom. Dat het een voor sommige een onschuldige entrada is maar voor andere een onwenselijke entrada is natuurlijk prima mogelijk.toolkist schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:13:
[...]
Beetje overtrokken reactie voor een onschuldige entrada.
De wenselijke oplossing is dan niet om het toch maar te doen want een groep vindt het onschuldig. Blijkbaar mag men zelf regels maken over wat wel mag en wat niet? Waar leg je daar de grens dan?
Bijvangst: vuurwerk = nat = win.Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:52:
[...]
Ik vraag het me af. Vuurwerk mag niet, dus terecht ingrijpen. Toegegeven, wellicht wat heftig om meteen met waterkanonnen te gaan spuiten, maar hoe anders? Zeggen "jongens niet doen, dat mag niet" werkt niet, kijk maar o.a. naar de bekerfinale tegen PEC. En dat er dan een stel debielen met stenen gaat gooien pleit niet echt voor ze.
Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:46:
Wat ik voornamelijk uit het document haal dat dat er vooraf van alles heel duidelijk verboden is, men het toch ging doen, de politie in sloot en daarna klagen dat er actie ondernomen wordt.
Exactamundo.
[ Voor 52% gewijzigd door Ramzzz op 13-07-2019 12:29 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Succes!Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:48:
@toolkist als je dit onschuldig wilt blijven noemen dan hoop ik dat je je nog moet inlezen, anders kan ik het echt niet meer serieus nemen.
Het gaat er niet om of het wenselijk is of niet (van mij hoeft zo'n entrada namelijk ook helemaal niet en al helemaal niet met vuurwerk), het gaat er om of je zo hard ertegen moet optreden zoals gedaan werd. En dat was nogal enorme overkill.Napo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:23:
[...]
Uiteindelijk bepaalt de maatschappij middels de politieke organen wat er acceptabel is of niet. Dat men daar blijkbaar tegenin gaat is al krom. Dat het een voor sommige een onschuldige entrada is maar voor andere een onwenselijke entrada is natuurlijk prima mogelijk.
De wenselijke oplossing is dan niet om het toch maar te doen want een groep vindt het onschuldig. Blijkbaar mag men zelf regels maken over wat wel mag en wat niet? Waar leg je daar de grens dan?
[ Voor 60% gewijzigd door toolkist op 13-07-2019 12:57 ]
Een entrada is nooit onschuldig, dat heeft het onderzoek ook aangetoond. Vandaar ook het verbod en al helemaal bij het stadion waar de 'gezinnetjes' ook lopen.
Nogmaals, de autoriteiten hebben ook echt wel fouten gemaakt maar doen alsof er geen aanleiding was is echt lachwekkend.
Kom eerst maar eens met een betere oplossing in plaats van continu puur naar de autoriteiten kijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 88% gewijzigd door Gonadan op 13-07-2019 13:10 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoeveel entranda's heb je bijgewoond? Ik genoeg om te zeggen dat het altijd wel goed loopt, behalve bij Juve, waar ik dan weer niet bij was, hmmmGonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:09:
De vraag is inderdaad hoe je ertegen moet optreden, maar optreden moet je.
Een entrada is nooit onschuldig, dat heeft het onderzoek ook aangetoond. Vandaar ook het verbod en al helemaal bij het stadion waar de 'gezinnetjes' ook lopen.
Nogmaals, de autoriteiten hebben ook echt wel fouten gemaakt maar doen alsof er geen aanleiding was is echt lachwekkend.
Kom eerst maar eens met een betere oplossing in plaats van continu puur naar de autoriteiten kijken.
Een entrada is nooit onschuldig? Wat is dat nu weer voor vage zin, waar zijn ze schuldig aan? Ja vuurwerk afsteken, maar is er iemand vermoord oid? Je doet net of er elke entrada enorme rellen zijn, van de laatste jaren weet ik er maar 1. En natuurlijk zijn daar beide partijen schuldig aan! Maar dat de-escalerende van de politie Amsterdam werkte echt niet goed, en daar moeten ze hier nu lessen uit gaan trekken.
[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 13-07-2019 13:20 ]
Het is en blijft ontzettend lastig om tegen grote groepen op te treden. Een enkeling eruit pakken is niet zo gemakkelijk als het lijkt met hetzelfde risico op escalatie waarbij het risico voor de politieagent in kwestie groter is - ze staan namelijk tussen de aanhang.toolkist schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:55:
[...]
Het gaat er niet om of het wenselijk is of niet (van mij hoeft zo'n entrada namelijk ook helemaal niet en al helemaal niet met vuurwerk), het gaat er om of je zo hard ertegen moet optreden zoals gedaan werd. En dat was nogal enorme overkill.
Voor mij blijft de redenering relatief gemakkelijk. De ME is er nooit uit het niets en ze acteren vrijwel nooit direct. Zie je de ME in uitrusting, in formatie, met een waterkanon dan is dat meestal al het moment dat je je kan realiseren det de zachte aanpak voorbij is. Zorg dan ook dat je je uit de voeten maakt.
Dat maakt de aanpak nog steeds niet goed echter is doorgaan met hetgeen je doet niet risiciovrij.
Die waterkanonnen staan er bij elke wedstrijd, ook bij veel wedstrijden waar entrada's zijn geweest. Nooit grote problemen, maar nu opeens wel....Napo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:20:
[...]
Het is en blijft ontzettend lastig om tegen grote groepen op te treden. Een enkeling eruit pakken is niet zo gemakkelijk als het lijkt met hetzelfde risico op escalatie waarbij het risico voor de politieagent in kwestie groter is - ze staan namelijk tussen de aanhang.
Voor mij blijft de redenering relatief gemakkelijk. De ME is er nooit uit het niets en ze acteren vrijwel nooit direct. Zie je de ME in uitrusting, in formatie, met een waterkanon dan is dat meestal al het moment dat je je kan realiseren det de zachte aanpak voorbij is. Zorg dan ook dat je je uit de voeten maakt.
Dat maakt de aanpak nog steeds niet goed echter is doorgaan met hetgeen je doet niet risiciovrij.

En daar was dus dit rapport over, ik hoop dat de politie Amsterdam gaat nadenken over zo'n aanpak. Samen met de burgemeester.
[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 13-07-2019 13:24 ]
En ik hoop dat ook de “supporters” die zonodig vuurwerk moesten afsteken gaan nadenken over de gevolgen van de keuzes die de maken.Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:22:
En daar was dus dit rapport over, ik hoop dat de politie Amsterdam gaat nadenken over zo'n aanpak. Samen met de burgemeester.
Ik denk dat we beiden wel in kunnen vullen wat zij met dit rapport zullen doenNapo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:26:
[...]
En ik hoop dat ook de “supporters” die zonodig vuurwerk moesten afsteken gaan nadenken over de gevolgen van de keuzes die de maken.
Tijdens de entrada van Ajax - Tottenham was de sfeer perfect (dus na dit incident bij Ajax-Juve), en stond de politie gewoon zoals zo vaak (eigenlijk altijd) vrolijk te kijken en te filmen. Waarom was er opeens die verandering van aanpak? [s]Het is mij een raadsel.
Ik lees dit nu in het rapport wat @PolarBear heeft gedeeld:
En daar hadden ze de conclusie dus al getrokken, dat ingrijpen zou escaleren. Ja laten we dan maar de hoge drukspuit erop zettenBij eerdere Entrada’s hebben de betrokken partijen bij het voetbal (gemeente, OM, politie, Ajax, Johan
Cruijff ArenA) geconstateerd dat Entrada’s in potentie gevaarlijk zijn, met name door het gebruik van
zwaar vuurwerk in een drukke, opeengepakte mensenmenigte. Bij vorige Entrada’s heeft de driehoek
ervoor gekozen om de politie niet te laten optreden tegen het afsteken van vuurwerk. De ingezette
politiecapaciteit was hier niet op toegerust en naar verwachting zou politieoptreden leiden tot escalatie
en verstoringen van de openbare orde. In een verder verleden waren ook zogenoemde Corteo’s niet
meer toegestaan (vergelijkbaar met een Entrada maar dan gaat het om een lopende groep).

[ Voor 43% gewijzigd door Qu3st op 13-07-2019 13:36 ]
Helaas wel, de groep die zich op die manier uit zijn helaas vaak niet bijzonder goed in reflecteren. Daar zit ook het pijnpunt in hoe je zulke groepen goed kan aanpakken, het gaat je vrij lastig lukken.Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:30:
[...]
Ik denk dat we beiden wel in kunnen vullen wat zij met dit rapport zullen doen
Er zal altijd een perceptie van onschuldigheid zijn en men voelt zich geprovoceerd waardoor ze reactie goedpraten. Blijft waarschijnlijk nog een lange tijd op een sport dat zo leuk kan zijn.
Lees gewoon het rapport.Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:18:
Hoeveel entranda's heb je bijgewoond? Ik genoeg om te zeggen dat het altijd wel goed loopt, behalve bij Juve, waar ik dan weer niet bij was, hmmm
Een entrada is nooit onschuldig? Wat is dat nu weer voor vage zin, waar zijn ze schuldig aan? Ja vuurwerk afsteken, maar is er iemand vermoord oid? Je doet net of er elke entrada enorme rellen zijn, van de laatste jaren weet ik er maar 1.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er val iets te zeggen over club X, aanhangers van club Y en Z vallen over elkaar heen om X te veroordelen.
Volgende week of binnenkort zijn de rollen (weer omgedraaid) ...
The NeverEnding Story.
Wanneer moet Feyenoord Europees spelen? Zijn daar ook sloopgevoelige monumenten?
Wanneer gaan PSV'ers Europa in?
Kunnen we met gelijke munt(jes) betalen.
@HanG-BuiK-ZwijN Pak de bingokaart maar weer, ik zie dat ik de kaart weer bijna vol heb.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik ben er mee bezig, nog een leuke quote:
Nou nou, 3 gewonden bij een entrada van 7500 man, wat vreselijk!Entrada Ajax – Dynamo Kiev1 Op 22 augustus 2018 vond een Entrada plaats voorafgaand aan de
wedstrijd Ajax – Dynamo Kiev onder het viaduct ter hoogte van de hoofdingang van de Johan Cruijff
ArenA. De overlast van deze Entrada was groot:
- Er vielen drie gewonden: een persoon met een paniekaanval, iemand met een arm uit de kom en
iemand met brandwonden als gevolg van een fakkel;
- Door de rookontwikkeling ontstond verkeershinder op de Burg. Stramanweg;
- Door de rookontwikkeling gingen de brandmeldsystemen van het stadion af en moesten systemen
overbrugd worden;
- De noodroute voor hulpdiensten werd geblokkeerd door toeschouwers;
- De Ziggo Dome was (bij evenementen daar) onbereikbaar vanaf station Amsterdam Bijlmer
ArenA.
Ik lees nu weer rustig verder.
(22 augustus ook daar geweest trouwens, ik heb me prima vermaakt, maar ja dat doet er niet toe natuurlijk)
En nog antwoord op mijn vraag of je er ooit zelf bij bent geweest?

PSN: Curvaa_
Bagatelliseer wat je wilt, maar de term 'onschuldig' is waar het mij om gaat. Hoe mooi de sfeer ook is, het overtreden van regels, breken van afspraken, zorgen voor overlast en vallen van gewonden kan ik met de beste wil van de wereld gewoon niet 'onschuldig' noemen.Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:44:
Nou nou, 3 gewonden bij een entrada van 7500 man, wat vreselijk!
Ik lees nu weer rustig verder.
(22 augustus ook daar geweest trouwens, ik heb me prima vermaakt, maar ja dat doet er niet toe natuurlijk)
Nee, bewust niet. Zodra grote groepen fanatieke supporters samen komen en enthousiast worden zorg ik dat ik niet in de buurt ben.En nog antwoord op mijn vraag of je er ooit zelf bij bent geweest?
Dat vind ik anders best wel een veilige aanname.Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:30:
En daar hadden ze de conclusie dus al getrokken, dat ingrijpen zou escaleren.
[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 13-07-2019 13:59 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij het gebruik van die waterkanonnen etc was hier toch ook zo'n toevallige voorbijganger?Curva schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:56:
Hahahahahaha, mooi dat iedereen z'n mening klaar heeft die er niet eens bij wasen zelfs twijfelt of andere conclusies trekt dan het onafhankelijke onderzoek.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Grote vraag blijft (WOB-verzoek) -> waarom grijpt Halsema niet in bij eerdere corteo's/entrada's? Waarom worden die gedoogd door de lokale driehoek? Waarom kan de Ajax bus begeleid worden door supporters met vuurwerk, fakkels (verboden op alle dagen in het jaar buiten 31 dec tussen 18:00 en 02:00), is daar veel politie bij aanwezig en wordt er niemand opgepakt of gearresteerd?
Als je om die redenen naar 'regels' gaat wijzen moet je me eerst uitleggen waarom de regels de ene keer ruim genomen worden en de andere keer heel strict. Gelijk aan de discussie die hier een keer geweest is. Aantal keren (N=+20) zonder problemen is vooralsnog veel groter dan het aantal keren met problemen (N=1). Toch krijgt die N=1 alle gedoe op z'n dak. Weird toch?
Dat was alles wat ik erover kwijt wil. Als deze randzaken weer bepalend blijven dan voorzie ik hier teveel discussie die de verkeerde kant opgaat lol
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 13-07-2019 14:04 ]
Er rijden/fietsen/lopen nu ook miljoenen mensen buiten op straat, er zijn festivals, hardloopevenementen aan de gang, daar zijn massa's mensen op af gekomen. Daar raken ook mensen gewond, zijn al die evenementen ook schuldig?Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:57:
[...]
Bagatelliseer wat je wilt, maar de term 'onschuldig' is waar het mij om gaat. Hoe mooi de sfeer ook is, het overtreden van regels, breken van afspraken, zorgen voor overlast en vallen van gewonden kan ik met de beste wil van de wereld gewoon niet 'onschuldig' noemen.
Waar veel mensen bij elkaar komen, gebeuren ongelukken, in het rapport wordt niets gezegd over hoe ze gewond zijn geraakt. Dus kan onschuldig zijn of schuldig, maar wel gelijk oordelen over dat het dus niet onschuldig is omdat er gewonden zijn gevallen....
Ieder zijn ding natuurlijk, maar wel makkelijk om goede conclusies te trekken van een afstandje en uit het rapport.[...]
Nee, bewust niet. Zodra grote groepen fanatieke supporters samen komen en enthousiast worden zorg ik dat ik niet in de buurt ben.
[...]
Maar wel raar staan te kijken achteraf op de kritiek, en dat ze opeens nu een rapport moeten maken omdat het geëscaleerd isDat vind ik anders best wel een veilige aanname.
Ik lees ook dat ze het hadden gedoogd, als het op het Zuidplein werd gehouden, maar dat Ajax dit moest communiceren. Waarom zette de politie dat niet in het mooie bericht dat ze massaal deelden? Het was toch ook een beslissing van de driehoek? Waarom niet gewoon zo'n bericht op zo veel mogelijk manieren proberen te verspreiden?
Ok, buiten de gewonden vind ik:Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:10:
[...]
Er rijden/fietsen/lopen nu ook miljoenen mensen buiten op straat, er zijn festivals, hardloopevenementen aan de gang, daar zijn massa's mensen op af gekomen. Daar raken ook mensen gewond, zijn al die evenementen ook schuldig?
Waar veel mensen bij elkaar komen, gebeuren ongelukken, in het rapport wordt niets gezegd over hoe ze gewond zijn geraakt. Dus kan onschuldig zijn of schuldig, maar wel gelijk oordelen over dat het dus niet onschuldig is omdat er gewonden zijn gevallen....
[...]
Ieder zijn ding natuurlijk, maar wel makkelijk om goede conclusies te trekken van een afstandje en uit het rapport.
[...]
Maar wel raar staan te kijken achteraf op de kritiek, en dat ze opeens nu een rapport moeten maken omdat het geëscaleerd is
Ik lees ook dat ze het hadden gedoogd, als het op het Zuidplein werd gehouden, maar dat Ajax dit moest communiceren. Waarom zette de politie dat niet in het mooie bericht dat ze massaal deelden? Het was toch ook een beslissing van de driehoek? Waarom niet gewoon zo'n bericht op zo veel mogelijk manieren proberen te verspreiden?
- Door de rookontwikkeling ontstond verkeershinder op de Burg. Stramanweg;
- Door de rookontwikkeling gingen de brandmeldsystemen van het stadion af en moesten systemen
overbrugd worden;
- De noodroute voor hulpdiensten werd geblokkeerd door toeschouwers;
- De Ziggo Dome was (bij evenementen daar) onbereikbaar vanaf station Amsterdam Bijlmer
ArenA.
Ook heftig genoeg om op in te grijpen. Vuurwerk hoort er niet bij, klaar. ALs men dat niet kan respecteren moeten ze allemaal maar lekker een meldplicht krijgen rondom dit soort dingen. Strenger aanpakken dit gezeik, bij alle clubs. Je zal maar een medisch noodgeval hebben en vervolgens heb je permanente schade of erger nog, je gaat dood omdat een stel gekken de entree voor de nooddiensten bezet houdt
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 13-07-2019 14:21 ]
Heeft verder weinig met club te maken denk ik. Het voetbal moet gewoon van dat soort "supporters" af (is de mening van velen denk ik) en de clubs mogen daar best ook wel een beetje mee helpen door ze te weren. Dan maar wat minder "sfeer".OPSLAGHOND schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:38:
Ach het is weer zover, komkommertijd!![]()
Er val iets te zeggen over club X, aanhangers van club Y en Z vallen over elkaar heen om X te veroordelen.
Volgende week of binnenkort zijn de rollen (weer omgedraaid) ...
The NeverEnding Story.
Wanneer moet Feyenoord Europees spelen? Zijn daar ook sloopgevoelige monumenten?
Wanneer gaan PSV'ers Europa in?
Kunnen we met gelijke munt(jes) betalen.
@HanG-BuiK-ZwijN Pak de bingokaart maar weer, ik zie dat ik de kaart weer bijna vol heb.
Heb ik me toch mee laten slepen in een zinloze discussie

[ Voor 92% gewijzigd door Qu3st op 13-07-2019 14:40 ]
Ondanks dat de discussie over supportersgedrag en het daardoor door de 'driehoek' ingestelde officiële plaatselijke verordeningen (waar de club van op de hoogte is, en die de club onderschrijft) wellicht enigszins relevant is, vind ik de manier waarop sommigen menen anderen (die het niet met hun N=1 verontwaardiging eens zijn) de maat te nemen omdat er een mening is over gedrag ten aanzien van officiële dienstdoende beambten wel bijzonder onder de maat.
Wanneer je regels overtreedt zijn er consequenties. De 'driehoek' en de politie zijn er enerzijds om de regels ter plaatse vast te stellen, en anderzijds om ze te handhaven.
Het getuigt wel van erg schijnheilig gedrag om dan achteraf anderen van machtsmisbruik of dat soort grote woorden te betichten.
Dat gezegd hebbende, dit topic wordt er nu wel weer lang genoeg door vervuild, en vanaf nu is dit dus offtopic, en maakt iemand maar een nieuw topic aan buiten [SPRT] om dit soort gedrag en consequenties te bespreken. Het heeft namelijk inhoudelijk helemaal niets met voetbal te maken.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Die kan je gedag zeggen, PSV zal m wel halen nu......
Veronica Inside meld dat er ook al gepraat wordt .
Volgens mij zit bijna alle top spelers bij hem in het bestand. Maar voor 20 miljoen zou je Berghuis toch wel laten gaan?Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:35:
Kom er net achter dat Berghuis onze gehate pizzabakker als zaakwaarnemer heeft.
Mja, voor 20 wel, dan kan er een broodnodige kwaliteitsinjectie in de verdediging volgen.Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:40:
[...]
Volgens mij zit bijna alle top spelers bij hem in het bestand. Maar voor 20 miljoen zou je Berghuis toch wel laten gaan?
Stam heeft ook aangegeven niet tevreden te zijn. Wil er eigenlijk in elke linie wel een versterking bij, maar beseft zich ook dat de middelen er niet zijn.
Voor alles minder dan 20 zou ik Berghuis lekker houden. Na ZIyech de beste statistieken in de ED, in een veel veel slechtere ploeg.
Als daar structureel regels overtreden worden en afspraken geschonden wel degelijk.Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:10:
Er rijden/fietsen/lopen nu ook miljoenen mensen buiten op straat, er zijn festivals, hardloopevenementen aan de gang, daar zijn massa's mensen op af gekomen. Daar raken ook mensen gewond, zijn al die evenementen ook schuldig?
Het is de enige objectieve manier. De direct betrokkenen zullen alles behalve objectief verslag leggen.Ieder zijn ding natuurlijk, maar wel makkelijk om goede conclusies te trekken van een afstandje en uit het rapport.
Edit:
Sorry @Ramzzz, met je ninja-mod-break.
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 13-07-2019 14:47 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat zou ik erg onverstandig vinden van PSV.Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:35:
Veel te duur, onbestendig (geeft veel te vaak 'niet thuis'), en pakt veel te veel kaarten.
Mocht hij komen, dan blijft hij hoogstens een seizoen, om dan gepikeerd te vertrekken omdat er een jeugdspeler (die wel gewoon doet wat de trainer vraagt) hem naar de bank verdringt.
Ik zie in hem vooral een potentiële onruststoker en een veel te eigengereide 'diva'.
[disclaimer]
Wellicht dat Van Bommel in hem een soort 'kindred spirit' ziet, een 'klootzakje' zoals je die nodig hebt in het team, maar die zie ik veel liever op het middenveld, waar de duels worden uitgevochten.
[/disclamer]
[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 13-07-2019 14:50 ]
Dan zijn de vele knaken van Ajax toch ineens weer goed voor de Nederlandse competitie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor 20 miljoen brengt Jaap hem persoonlijk nog denk ikLeon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:44:
[...]
Mja, voor 20 wel, dan kan er een broodnodige kwaliteitsinjectie in de verdediging volgen.
Stam heeft ook aangegeven niet tevreden te zijn. Wil er eigenlijk in elke linie wel een versterking bij, maar beseft zich ook dat de middelen er niet zijn.
Voor alles minder dan 20 zou ik Berghuis lekker houden. Na ZIyech de beste statistieken in de ED, in een veel veel slechtere ploeg.
Maar nee zou gek zijn om minder te gaan vragen aan 1 van je concurrenten.
Dan is er nog hoop (dat ie naar een club in t buitenland gaat en mijn favoriete club geen geld kost)Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:35:
Zou het echt waanzin vinden als PSV deze speler haalt, zelfs voor 5 miljoen hoeft ie van mij niet te komen; PSV moet een hoger niveau nastreven willen ze gewoon weer voor het kampioenschap kunnen gaan.
En verder wat @Ramzzz zegt
Hij is een van de beste spelers in de ED, dus gewoon een versterking voor PSV. Dat mag dan ook wel wat kosten als je als directe concurrent aanklopt.Tomba schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:06:
[...]
Dan is er nog hoop (dat ie naar een club in t buitenland gaat en mijn favoriete club geen geld kost)
Zou het echt waanzin vinden als PSV deze speler haalt, zelfs voor 5 miljoen hoeft ie van mij niet te komen; PSV moet een hoger niveau nastreven willen ze gewoon weer voor het kampioenschap kunnen gaan.
En verder wat @Ramzzz zegt
Ik zou het waanzin vinden als ze m voor een laag bedrag naar PSV laten gaan tbh
Niet mee eens.Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:11:
[...]
Hij is een van de beste spelers in de ED, dus gewoon een versterking voor PSV. Dat mag dan ook wel wat kosten als je als directe concurrent aanklopt.
Dus een lose / lose-situatie.Ik zou het waanzin vinden als ze m voor een laag bedrag naar PSV laten gaan tbh
Ik denk dat Berghuis vooral zelf naar PSV wil (
Nee, dat is niet goed voor de Nederlandse competitie. Natuurlijk is het van alle tijden dat spelers naar een hoger geplaatste club verkassen. Maar op moment dat je tegelijk een overstap van twee naar één, van drie naar twee en van (bijvoorbeeld) vier naar drie krijgt is dat superslecht voor de eredivisie. Het vermoordt de concurrentie. Want uiteindelijk wordt de club die de speler verkoopt gewoon zwakker. Als Ajax of PSV bijvoorbeeld Stengs goed genoeg achtte hadden ze die wel gewoon gehaald.Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:48:
@Leon Zwiers zou wat zijn, PSV haalt Berghuis voor te veel, Ajax haalt Bergwijn voor te veel, Feyenoord haalt weer iemand uit de Eredivisie voor te veel.
Dan zijn de vele knaken van Ajax toch ineens weer goed voor de Nederlandse competitie.
Geen enkele competitie is er bij gebaat dat het beste talent zich concentreert bij één club. Ik snap best dat Ajax-fans blij zijn als hun club de beste spelers haalt maar bij het verhaaltje dat het allemaal zo geweldig is voor het Nederlandse voetbal zijn ernstige kanttekeningen te plaatsen. Ook voor wat betreft het binnenhalen van jeugdspelers: of ze door teveel concurrentie nu zitvlees kweken in Nederland of Engeland maakt in the end natuurlijk geen reet uit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Noem mij dan eens een PSVer met vergelijkbare statistieken? Berghuis is afgelopen seizoen, ondanks dat ie al 2 seizoenen in een kansloos elftal speelt met een onbenul als coach toch wel heel erg belangrijk. En zijn statistieken tonen dat ook aan.Ramzzz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:13:
[...]
Niet mee eens.
[...]
Dus een lose / lose-situatie.
Ik denk dat Berghuis vooral zelf naar PSV wil (), vanwege een 'topsportklimaat', of wat mij betreft slaapt hij al zijn hele jeugd in een van Bommel-pyjama, maar PSV heeft hem niet nodig.
PSV heeft een aantal spelers op die positie gehad, die elkaar afwisselden.Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:22:
[...]
Noem mij dan eens een PSVer met vergelijkbare statistieken? Berghuis is afgelopen seizoen, ondanks dat ie al 2 seizoenen in een kansloos elftal speelt met een onbenul als coach toch wel heel erg belangrijk. En zijn statistieken tonen dat ook aan.
De (volgens de staf) sterkste stond er steeds in.
Dat is hoe het werkt in een teamsport.
Het was mij niet duidelijk welk deel je wel en welk niet serieus meende. Dat vertelt een smiley niet namelijk
Daarbij: er zijn volksstammen die denken dat dit allemaal geweldig is voor het Nederlandse voetbal.
Terwijl alles wat we nu zien uiteindelijk niet meer of minder is dan een voorsorteren van Ajax (en ook PSV) op Europese ontwikkelingen waarbij de competitie er helemaal niet meer toe doet. Op moment dat de UEFA de CL en EL gesloten maakt wil je als club natuurlijk zo hoog mogelijk instappen.
Als de UEFA dit doorzet zal de nationale binding van deelnemende clubs en hun fans ook steeds kleiner worden. Dan is Ajax niet meer een club uit Nederland die meedoet aan de CL maar gewoon één van de deelnemers. Scheelt wel weer gedoe hier
Onzin. De basis was toch (indien beschikbaar) Lozano en Bergwijn aan de zijkanten. Die statistieken kun je echt wel vergelijkenRamzzz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:23:
[...]
PSV heeft een aantal spelers op die positie gehad, die elkaar afwisselden.
[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 13-07-2019 15:26 ]
Hij zal niet beter worden en Europees voegt hij niets toe.
Of zijn ze zo onzeker over de jeugd die ze hebben? Bedoel, je haalt al Bruma voor de ervaring.
Tenzij je er eentje hebt die boven de anderen uitsteekt, dan staan die anderen er echt niet meer in, tenzij blessures of schorsingen.Ramzzz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:23:
[...]
PSV heeft een aantal spelers op die positie gehad, die elkaar afwisselden.
Berghuis zal misschien niet hetgeen zijn wat PSVers graag zien, maar hij is wel een versterking in vergelijk met de huidige opties.
Maar laten we samen hopen dat ie gewoon bij Feyenoord blijft
Het deel van de post voorafgaand aan een smiley meestal, in dit geval alles.D-e-n schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:24:
Het was mij niet duidelijk welk deel je wel en welk niet serieus meende. Dat vertelt een smiley niet namelijk
Die kant lijkt het inderdaad wel behoorlijk op te gaan. Ik vergelijk het dan maar even met de Verenigde Staten. Die hebben vast ook competities per staat, maar ik heb geen idee of dat zo is en hoe dat werkt. De MLS kent echter iedereen die voetbal volgt wel.Daarbij: er zijn volksstammen die denken dat dit allemaal geweldig is voor het Nederlandse voetbal.
Terwijl alles wat we nu zien uiteindelijk niet meer of minder is dan een voorsorteren van Ajax (en ook PSV) op Europese ontwikkelingen waarbij de competitie er helemaal niet meer toe doet. Op moment dat de UEFA de CL en EL gesloten maakt wil je als club natuurlijk zo hoog mogelijk instappen.
Als de UEFA dit doorzet zal de nationale binding van deelnemende clubs en hun fans ook steeds kleiner worden. Dan is Ajax niet meer een club uit Nederland die meedoet aan de CL maar gewoon één van de deelnemers. Scheelt wel weer gedoe hier
Zo zie ik dat in Europa dan ook wel gebeuren. De meeste aandacht gaat naar de CL, de overige competities zijn hooguit gematigd interessant voor de locals. Zou me niets verbazen als het aantal profclubs er zelf door af zou nemen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoezo onzin, als je Bergwijn, Lozano, Malen én Gakpo tot je beschikking hebt?D-e-n schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:24:
[...]
Onzin. De basis was toch (indien beschikbaar) Lozano en Bergwijn aan de zijkanten. Die statistieken kun je echt wel vergelijken
Zakte Bergwijn een weekje in, of was Lozano geblesseerd, dan stonden de anderen erin.
Wat had Feyenoord achter de hand op de dagen dat Berghuis 'niet thuis' gaf?
Het (straatlengte) verschil op de ranglijst zegt mij veel meer dan de statistieken van één speler.
Leuk, statistieken, maar dat zegt echt helemaal niets tegenover de ranglijstpositie over een heel seizoen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 13-07-2019 15:39 ]
Gewoon voetbal kijken en daarna naar de Mac D. of de kroeg in om de overwinning te vieren. Vaak ook het verlies.Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:12:
Wat doe je met je gezinnetje tussen een groep schreeuwende supporters?
Zo ben ik ook opgevoed. Ja, er was geweld, maar de politie richtte zich op het gajes. Tegenwoordig is iedereen de sjaak, mocht je met zijn allen op de foute plek staan.
Het verpest de echt leuke voetbalsfeer.
Luuk de Jong. Veel betere statistieken zelfs.Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:22:
[...]
Noem mij dan eens een PSVer met vergelijkbare statistieken? Berghuis is afgelopen seizoen, ondanks dat ie al 2 seizoenen in een kansloos elftal speelt met een onbenul als coach toch wel heel erg belangrijk. En zijn statistieken tonen dat ook aan.
Berghuis 12+12 = 24 doelpunten direct of indirect ( Eredivisie).
Luuk 28+8 = 36 doelpunten.
Is dat de reden dat Feyenoord bijna alles won van PSV vorig seizoen?Ramzzz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:38:
[...]
Hoezo onzin, als je Bergwijn, Lozano, Malen én Gakpo tot je beschikking hebt?
Zakte Bergwijn een weekje in, of was Lozano geblesseerd, dan stonden de anderen erin.
Wat had Feyenoord achter de hand op de dagen dat Berghuis 'niet thuis' gaf?
Het (straatlengte) verschil op de ranglijst zegt mij veel meer dan de statistieken van één speler.
Leuk, statistieken, maar dat zegt echt helemaal niets tegenover de ranglijstpositie over een heel seizoen.
Maar even serieus Malen, Gakpo en Bergwijn halen het geen van allen bij Berghuis op dit moment tbh.
Luuk de Jong staat ook niet op de flanken en is ook nog eens wegtoolkist schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46:
[...]
Luuk de Jong. Veel betere statistieken zelfs.
[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 13-07-2019 15:50 ]
Maar Luuk is dus nu weg, dus die telt nu niet meer meetoolkist schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46:
[...]
Luuk de Jong. Veel betere statistieken zelfs.
Zonder gekheid, voor het Europese seizoen lijkt het me voor PSV wel verstandig om een ervaren kracht zien te strikken ter vervanging.
[ Voor 22% gewijzigd door Qu3st op 13-07-2019 15:51 ]
We shall see. Nu Luuk de Jong er niet meer speelt zou het me niks verbazen als 1 van die jongens zijn statistieken voor een groot deel over gaat nemen.Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:48:
[...]
Is dat de reden dat Feyenoord bijna alles won van PSV vorig seizoen?
Maar even serieus Malen, Gakpo en Bergwijn halen het geen van allen bij Berghuis op dit moment tbh.
Als je met afstand de beste speler in een team bent is het veel makkelijker om dit soort statistieken te overleggen dan dat je 3 spelers erbij hebt lopen die ook actief bijdragen.
We hebben het over de prestaties van de club PSV, niet over FC Berghuis.Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:48:
[...]
En ga inderdaad maar niet in op de straatlengte verschil op de ranglijst.
Ik nomineer bij dezen Berghuis voor het Gouden Bierviltje, voor de mooiste zinloze statistieken.
Ho ho, we hadden het over statistieken van het afgelopen seizoen.Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:49:
[...]
Maar Luuk is dus nu weg, dus die telt nu niet meer mee
Zonder gekheid, voor het Europese seizoen lijkt het me voor PSV wel verstandig om een ervaren kracht zien te strikken ter vervanging.
Berghuis staat voor zover ik weet voor komend seizoen nog op 0.
@toolkist GMTA.
[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 13-07-2019 15:54 ]
En Berghuis heeft nog geen wedstrijd gespeeld dit seizoen dus waarom je zijn statistieken erbij haalt??? Zo wordt het werk heel erg krom redeneren in het voordeel van BerghuisLeon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:48:
[...]
[...]
Luuk de Jong staat ook niet op de flanken en is ook nog eens weg

Toen het na de winterstop niet liep bij De Jong, moesten zij het gaan doen, Lozano en Bergwijn. Maar zij hebben ook niet echt potten kunnen breken.toolkist schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51:
[...]
We shall see. Nu Luuk de Jong er niet meer speelt zou het me niks verbazen als 1 van die jongens zijn statistieken voor een groot deel over gaat nemen.
Als je met afstand de beste speler in een team bent is het veel makkelijker om dit soort statistieken te overleggen dan dat je 3 spelers erbij hebt lopen die ook actief bijdragen.
En daardoor kwamen er scheurtjes in de basiself, en kwamen vaker Gakhpo en Ihattaren in de basis.
Ho ho, ik plaats niets voor nietsRamzzz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:52:
[...]
Ho ho, we hadden het over statistieken van het afgelopen seizoen.
@toolkist GMTA.
En met die ervaren kracht bedoel ik niet echt een Berghuis.
Enne, FSD
[ Voor 22% gewijzigd door Qu3st op 13-07-2019 16:01 ]
Toen konden ze ook geen voorbereiding lang oefenen op een aangepaste speelstijlQu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:54:
[...]
Toen het na de winterstop niet liep bij De Jong, moesten zij het gaan doen, Lozano en Bergwijn. Maar zij hebben ook niet echt potten kunnen breken.
En daardoor kwamen er scheurtjes in de basiself, en kwamen vaker Gakhpo en Ihattaren in de basis.
[...]
Ho ho, ik plaats niets voor nietsniet te serieus doen he
Enne, FSD
Ik snap die opmerking niet zo. Iemand als Bergwijn heeft gewoon 33 wedstrijden gespeeld vorig seizoen, net zoveel als Berghuis. Ik snap best dat niet iedereen Berghuis bij PSV vindt passen maar zijn statistieken zijn voor de eredivisie uitmuntend. En dat in een elftal dat voor geen meter draaide.Qu3st schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:54:
[...]
Dat de achterstand zo groot was, kwam dan ook door het gebrek aan kwaliteit op ongeveer alle andere posities. Verliezen van degradatiekandidaten bij de vleet. Maakt Berghuis geen mindere speler. PSV donderde ook vreselijk in elkaar na de winterstop, maakt een de Jong toch ook niet plots matig?Ramzzz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:52:
[...]
We hebben het over de prestaties van de club PSV, niet over FC Berghuis.
En ga inderdaad maar niet in op de straatlengte verschil op de ranglijst.
Ik nomineer bij dezen Berghuis voor het Gouden Bierviltje, voor de mooiste zinloze statistieken.
[...]
Ho ho, we hadden het over statistieken van het afgelopen seizoen.
@toolkist GMTA.
En voor aankomend seizoen idd 0 statistieken. Maar @toolkist je haalt spelers voor je team, je hebt een type speler nodig, en kijkt wie daar het beste in past. Dat doe je toch op basis van statistieken en in het verleden behaalde resultaten
Er wordt toch ook niet ontkend dat z'n statistieken niet goed zijn?D-e-n schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01:
[...]
Ik snap die opmerking niet zo. Iemand als Bergwijn heeft gewoon 33 wedstrijden gespeeld vorig seizoen, net zoveel als Berghuis. Ik snap best dat niet iedereen Berghuis bij PSV vindt passen maar zijn statistieken zijn voor de eredivisie uitmuntend. En dat in een elftal dat voor geen meter draaide.
In NL wordt er 9 vd 10 keer gekeken naar doorgroei potentieel/verkoopbaarheid/passen in het team en misschien 1 vd 10 naar statistieken bij een ander team?Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01:
Dat doe je toch op basis van statistieken en in het verleden behaalde resultaten
[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 13-07-2019 16:06 ]
Misschien niet door jou maar er wordt toch met enige minachting over de prestaties van Berghuis gesproken, alsof die doelpunten en assists niks voorstellen. Ik durf zelfs te zeggen dat hij bij PSV of Ajax betere cijfers zou hebben kunnen overleggen, mits in de basis uiteraardtoolkist schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:03:
[...]
Er wordt toch ook niet ontkend dat z'n statistieken niet goed zijn?
Ik had het hier over PSV he? Ik snap dan weer deze quote dan nietD-e-n schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01:
[...]
Ik snap die opmerking niet zo. Iemand als Bergwijn heeft gewoon 33 wedstrijden gespeeld vorig seizoen, net zoveel als Berghuis. Ik snap best dat niet iedereen Berghuis bij PSV vindt passen maar zijn statistieken zijn voor de eredivisie uitmuntend. En dat in een elftal dat voor geen meter draaide.
Gakhpo en Ihattaren kwamen na de winterstop toch veel vaker op het wedstrijdformulier voor dan ervoor? Die wisselingen kwamen uiteindelijk meer op het middenveld terecht dan in de aanval. Waardoor Bergwijn veel bleef staan.
En ik zeg niet dat Berghuis drama was he? Hij heeft et zeker goed gedaan in een team waar de rest het af liet weten.
Niks te nadelen van Berghuis, maar bij Ajax zie ik hem niet de basis halen. Prima aanvaller maar niet beter dan Neres, Tadic of Ziyech vind ik!D-e-n schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:06:
[...]
Misschien niet door jou maar er wordt toch met enige minachting over de prestaties van Berghuis gesproken, alsof die doelpunten en assists niks voorstellen. Ik durf zelfs te zeggen dat hij bij PSV of Ajax betere cijfers zou hebben kunnen overleggen, mits in de basis uiteraard
[ Voor 27% gewijzigd door Qu3st op 13-07-2019 16:12 ]
Ik weet niet of het minachting is. Ik zie het eerder als de volgende redenering: voor speler die duidelijk boven de andere 10 basisspelers uitsteekt is het makkelijker om die goede stats te halen'. Vaak is er in een team maar 1 speler die het lukt om die goede statistieken te halen.D-e-n schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:06:
[...]
Misschien niet door jou maar er wordt toch met enige minachting over de prestaties van Berghuis gesproken, alsof die doelpunten en assists niks voorstellen. Ik durf zelfs te zeggen dat hij bij PSV of Ajax betere cijfers zou hebben kunnen overleggen, mits in de basis uiteraard
Bij PSV 'kaapte' Luuk de Jong alles weg, bij Ajax afgelopen seizoen dan een keer twee (Tadic en Ziyech) maar dat is ook meer uitzondering dan regel.
Aan de andere kant: juist aanvallers bij topploegen hebben vaak hoge scores, juist omdat die ploeg veel meer scoort dan een andere ploeg. Je wordt meestal geen topscorer of assist koning bij NAC.toolkist schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:11:
[...]
Ik weet niet of het minachting is. Ik zie het eerder als de volgende redenering: voor speler die duidelijk boven de andere 10 basisspelers uitsteekt is het makkelijker om die goede stats te halen'. Vaak is er in een team maar 1 speler die het lukt om die goede statistieken te halen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_Vleminckx wants to have a word with youD-e-n schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:14:
[...]
Aan de andere kant: juist aanvallers bij topploegen hebben vaak hoge scores, juist omdat die ploeg veel meer scoort dan een andere ploeg. Je wordt meestal geen topscorer of assist koning bij NAC.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.