[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.883 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

DoeEensGek schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:12:
Hier worden toch heel andere dingen gezegd.
Die kritieken gaan zo goed als alleen over zijn gemiste kansen en betreffen 1 specifieke wedstrijd.
Waarbij in die kritiek ook het volgende wordt gezegd: "Hij doet alles goed, maar op het moment van afronden heeft hij heel de wereld tegen zich."

En dat geeft zijn trainer dus ook aan, op het scoren na speelt Luuk prima en dat is belangrijk.
Maar een niet scorende spits heeft altijd een probleem, dus hij zal op korte termijn wel moeten gaan scoren.
Ik snap overigens wel zijn rol als pinchitter bij oranje. Maar dan moet hij wel bij Sevilla gaan scoren.
Hij zal vooral speeltijd moeten blijven krijgen, wat inderdaad mede afhankelijk is van zijn doelpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:24
Luuk was bij PSV een onmisbaar, dat het nu bij zijn huidige club niet zo lekker loopt wil niet zeggen dat hij er ook in Oranje niks van bakt toch? Het is gewoon een goede spits die goed bediend moet worden, daar ligt zijn (enige) kracht imo. Ik zou zeggen geef hem voorlopig eens een paar volledige wedstrijden speeltijd in Oranje. Hij kent de spelers en de spelers kennen hem, misschien loopt het wel op rolletjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 08-10-2019 11:34 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als Depay als centrum spits staat, zie ik geen rol voor De Jong weggelegd. Of er moet echt wat opengebroken worden, maar gezien de stand in de poule zie ik niet Koeman Depay wisselen.

Die fungeert het beste in de vrije rol die hij nu heeft.

Wat de Jong wel mee heeft, is dat hij goed de groep op kan peppen en kan aansporen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37

snmght

imho dan he

Poll: Wie moet er in de spits bij Oranje?
De Jong
Depay
Weghorst
Anders
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402155&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 255% gewijzigd door snmght op 08-10-2019 11:55 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:24
Ik heb dit jaar nog geen wedstrijd van het Nederlands elftal gezien en weet derhalve ook niet hoe ze spelen.
Is het zoals bij Ajax dat ze zonder echte spits spelen of is het elftal gebouwd om met een spits te spelen zoals PSV vorig jaar? In het eerste geval zou ik zeggen Depay, in het tweede geval misschien niet.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:58
snmght schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:53:
Poll: Wie moet er in de spits bij Oranje?
De Jong
Depay
Weghorst
Anders
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Siem de Jong! :+

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Nee Frenkie in de spits he! ;)
dvdkiwi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:12:
Ik heb dit jaar nog geen wedstrijd van het Nederlands elftal gezien en weet derhalve ook niet hoe ze spelen.
Is het zoals bij Ajax dat ze zonder echte spits spelen of is het elftal gebouwd om met een spits te spelen zoals PSV vorig jaar? In het eerste geval zou ik zeggen Depay, in het tweede geval misschien niet.
Wat ik gezien heb met beweeglijke spelers voorin, Depay of bijvoorbeeld Babel.

[ Voor 59% gewijzigd door snmght op 08-10-2019 12:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Depay is veruit de beste aanvaller bij Oranje en heeft daarbij ook een fantastisch rendement, maar sommige leden zien liever Weghorst in de spits? Zijn dat leden die ooit Oranje kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

V vPersie (Sinestera)
V Vilhena (Fer)
X StJuste (Karsdorp)
X Clasie (Tapia)
X Verdonk (Haps)
X van Beek. (Ie)

Moet dit toch even neerzetten....
V = eens (speler beter)
X oneens (dus ik vind de nieuwere speler beter)

Waarbij ik 2/3 beide twijfel gevallen vind, maar die kan je dan weer tegen elkaar wegstrepen

Verder wat mij betreft heel simpel, Fey zit dit jaar niet bij de top 3, qua begroting wel, maar qua zo'n beetje alle overige factoren niet. Ik verwacht dat 4e uiteindelijk zou moeten lukken (met name omdat utrecht met tegenvalt ondanks op papier ook een leuk elftal) vitesse is een beetje de enige die het zou kunnen verstoren. Maar goed, het is wisselvallig, dus ja 3e zou ook zomaar nog kunnen (kijk naar vorig seizoen toen az dus op het einde van het seizeon wel verslagen kon worden) maar ok 5 of nog lager zou me echt neit verbazen. Even weer een 'reeksje' met 3-5 of zelfs richting het record aan verliespartijen en daar ga je.

Qua stam, denk dat iedere trainer het moeilijk zou hebben momenteel, maar hij heeft inderdaad bar weinig (eigenlijk niets wat ik me kan herinneren) laten zien waardoor je vertrouwen in iets beters krijgt. vind het een sympathieke vent, maar denk idd dat hij het niet heel lang volhoudt.

En porto, ik was heel blij, maar ben ook realistisch......3-4x paal en lat door die gasten?! Nee dit had ook heel anders kunnen aflopen. Dus ik ben zeker niet een van de feyenoorders die dan denkt dat het lek boven is. en zeker ook niet dat we daarna 'wel even' 3e gaan worden. 4e dus wel, maar meer door de grotere wisselvalligheid van de rest, niet op basis van onze eigen kracht.

edit:
En berghuis in de spits! :+
Nope.....beginnen met standaard voorhoede memphis babel promes en als het nodig is luuk dan maar, al hoewel ik weghorst ook een kans gun.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 08-10-2019 13:22 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:19:
Depay is veruit de beste aanvaller bij Oranje en heeft daarbij ook een fantastisch rendement, maar sommige leden zien liever Weghorst in de spits? Zijn dat leden die ooit Oranje kijken?
Ja, dat zijn leden die ooit Oranje kijken. Ik zou zowel Weghorst als Depay in de basis zetten!

Wat mij betreft;

Cillessen

RB / De Ligt / Van Dijk / Blind

De Jong / Wijnaldum
vd Beek

Promes / Weghorst / Depay

Weet niet zo goed wie er op rechtsback zou moeten eigenlijk. Echt goede opties ontbreken. Drie verdedigers zou ook kunnen natuurlijk maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren. Je zou dan De Roon of Propper op het middenveld er bij kunnen zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 08-10-2019 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:19:
Kan ook zijn dat ze hem liever op de vleugels zien en dan een echte ouderwetse "9" als spits. Depay speelt bij Lyon ook van de zijkant en hij zwerft bij het NL elftal nu al veel, maar dan heb je wel een kopsterke speler/kapstok in de punt.

Niks ten nadele van Babel want hij doet altijd wel zijn best maar is een klein beetje uit noodzaak geboren omdat er niemand beter is voor op die positie. Daar mag wel iets aan gedaan worden de komende jaren, eventueel met een Bergwijn/Kluivert op links en Stengs/?? op rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:40
Sagat schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:21:
V vPersie (Sinestera)
V Vilhena (Fer)
X StJuste (Karsdorp)
X Clasie (Tapia)
X Verdonk (Haps)
X van Beek. (Ie)

Moet dit toch even neerzetten....
V = eens (speler beter)
X oneens (dus ik vind de nieuwere speler beter)

Waarbij ik 2/3 beide twijfel gevallen vind, maar die kan je dan weer tegen elkaar wegstrepen

Verder wat mij betreft heel simpel, Fey zit dit jaar niet bij de top 3, qua begroting wel, maar qua zo'n beetje alle overige factoren niet. Ik verwacht dat 4e uiteindelijk zou moeten lukken (met name omdat utrecht met tegenvalt ondanks op papier ook een leuk elftal) vitesse is een beetje de enige die het zou kunnen verstoren. Maar goed, het is wisselvallig, dus ja 3e zou ook zomaar nog kunnen (kijk naar vorig seizoen toen az dus op het einde van het seizeon wel verslagen kon worden) maar ok 5 of nog lager zou me echt neit verbazen. Even weer een 'reeksje' met 3-5 of zelfs richting het record aan verliespartijen en daar ga je.

Qua stam, denk dat iedere trainer het moeilijk zou hebben momenteel, maar hij heeft inderdaad bar weinig (eigenlijk niets wat ik me kan herinneren) laten zien waardoor je vertrouwen in iets beters krijgt. vind het een sympathieke vent, maar denk idd dat hij het niet heel lang volhoudt.

En porto, ik was heel blij, maar ben ook realistisch......3-4x paal en lat door die gasten?! Nee dit had ook heel anders kunnen aflopen. Dus ik ben zeker niet een van de feyenoorders die dan denkt dat het lek boven is. en zeker ook niet dat we daarna 'wel even' 3e gaan worden. 4e dus wel, maar meer door de grotere wisselvalligheid van de rest, niet op basis van onze eigen kracht.

edit:
En berghuis in de spits! :+
Nope.....beginnen met standaard voorhoede memphis babel promes en als het nodig is luuk dan maar, al hoewel ik weghorst ook een kans gun.
Was het maar zo eenvoudig.

Feijenoord is op sterven na dood. Sportief gezien leeft de boel soms op, maar dat zijn maar opristingen. Porto en Ajax is effe leuk, maar morgen wacht Exelcior of Fortuna. Dan gaat het weer helemaal verkeerd. Keer op keer op keer.

Verder zit het financieel niet lekker bij de Rotterdammers. Dat nieuwe stadion, die geheime groep en de kans dat een of andere maffia-achtige groep inversteerders de boel gaat kapen werken ook niet echt lekker mee.

Nee, Feijenoord heeft de gifbeker in handen gekregen van PSV en Ajax. Zij besefden het net op tijd, maar Feijenoord gaat hem helemaal leegdrinken. (Ik bedoel niet dat het de schuld van Ajax of PSV is.)

Wat en hoe gaat Feijenoord eindigen?

Het is voetbal, dus dan weet je het gewoon niet.

Ik zal de doemscenario's vandaag niet noemen, maar ze hangen wel als een hele donkere wolk boven De Kuip. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Pompi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:35:
Kan ook zijn dat ze hem liever op de vleugels zien en dan een echte ouderwetse "9" als spits. Depay speelt bij Lyon ook van de zijkant en hij zwerft bij het NL elftal nu al veel, maar dan heb je wel een kopsterke speler/kapstok in de punt.
Dus Oranje heeft eindelijk weer een spits met een geweldig rendement, maar die moet naar de vleugel omdat Weghorst per sé moet spelen? Oranje wint bijna alles met Depay in de spits en Babel/Promes/Bergwijn/Berghuis/Malen op de vleugels, waarom zou iemand dat willen veranderen?
Daar mag wel iets aan gedaan worden de komende jaren, eventueel met een Bergwijn/Kluivert op links en Stengs/?? op rechts.
De komende jaren zijn nu niet belangrijk voor Oranje, daarvoor is Jong Oranje.
Maar Bergwijn maakt vast deel uit van de selectie, Kluivert zit daar dicht tegenaan en Stengs wordt goed gevolgd. En dan zijn Groeneveld en Dilrosun er ook nog. Dus de komende jaren is de vleugelpositie geen probleem.
De spits positie overigens ook niet dankzij Malen en Boadu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:31
Cillessen

Dumfries / De Ligt / Van Dijk / Blind

De Jong / Wijnaldum
vd Beek

Promes / WeghorstDepay / DepayMalen

Zo zou ik het doen. Dumfries is niet de best RB die we ooit hebben gehad, maar wel de beste wat we nu rond hebben lopen (en nu geselecteerd is door Koeman). Hij gaf bijvoorbeeld ook de assist voor 1-0 afgelopen weekend en prikte er 1 in. De tegengoal kwam ook niet van zijn kant van het veld (er was volgens mij geen enkel gevaar vanaf zijn kant).

Malen is in bloedvorm, als hij mee is gewoon opstellen wat mij betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door ElPaco op 08-10-2019 14:00 . Reden: Ik snap BBCode niet. ]

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:46:
[...]

Dus Oranje heeft eindelijk weer een spits met een geweldig rendement, maar die moet naar de vleugel omdat Weghorst per sé moet spelen? Oranje wint bijna alles met Depay in de spits en Babel/Promes/Bergwijn/Berghuis/Malen op de vleugels, waarom zou iemand dat willen veranderen?
Je vroeg een reden waarom sommige mensen hem niet als spits zien, dit was 1 reden. Ja hij heeft een goed rendement maar hij is geen echte spits en veel van zijn goals zijn counters of standaardsituaties, dat maakt niks uit maar dat soort goals kan je ook van de zijkant maken. Het is dan toch niet gek dat mensen wel eens een echte spits willen zien met een Depay die een vrije rol heeft van de zijkant zoals hij bij Lyon ook heeft en nu bij het NL elftal ook al aan het zwerven is.
Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:46:
[...]
De komende jaren zijn nu niet belangrijk voor Oranje, daarvoor is Jong Oranje.
Maar Bergwijn maakt vast deel uit van de selectie, Kluivert zit daar dicht tegenaan en Stengs wordt goed gevolgd. En dan zijn Groeneveld en Dilrosun er ook nog. Dus de komende jaren is de vleugelpositie geen probleem.
De spits positie overigens ook niet dankzij Malen en Boadu.
De komende jaren zijn inderdaad nu niet belangrijk maar je moet die jaren wel kunnen overbruggen, of vind/denk jij dat we met Babel op de flank hoge ogen gaan scoren op het eindtoernooi? Nogmaals niks ten nadele van Babel maar hij is echt op het moment de zwakke plek van de aanval en als je dat kan verhelpen door een scorende spits zoals Weghorst op het moment is er in te zetten en dan Depay een vrije rol te geven waarom zou je dat dan niet doen?
ElPaco schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:58:
[...]
Promes / WeghorstDepay / DepayMalen

Malen is in bloedvorm, als hij mee is gewoon opstellen wat mij betreft.
Dus ondanks dat Malen in topvorm is in de spits bij PSV en Depay bij Lyon op de flank speelt zou je ze bij het NL elftal weer omdraaien? Het is een serieuze vraag, ik zou het denk ik dan eerder houden zoals ze bij hun teams opgesteld staan want wie zegt dat Malen dezelfde vorm had gehad als hij van de flank had moeten komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pompi op 08-10-2019 14:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:26:
Die kritieken gaan zo goed als alleen over zijn gemiste kansen en betreffen 1 specifieke wedstrijd.
Waarbij in die kritiek ook het volgende wordt gezegd: "Hij doet alles goed, maar op het moment van afronden heeft hij heel de wereld tegen zich."

En dat geeft zijn trainer dus ook aan, op het scoren na speelt Luuk prima en dat is belangrijk.
Maar een niet scorende spits heeft altijd een probleem, dus hij zal op korte termijn wel moeten gaan scoren.
Als ik de berichtgeving uit Spanje een beetje volg is het wel iets minder rooskleurig voor mijn gevoel. Het is niet dat hij er niets van bakt maar hij is ook zeker geen onmisbare schakel. In die zin valt het nog wat tegen en als dan de doelpunten niet gaan vallen zal Chicharito snel in z'n nek gaan hijgen ben ik bang.
Nu is speeltijd bij Koeman ook niet altijd een harde eis, maar dat zou wel van invloed kunnen zijn op zijn plek in Oranje.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:31
Pompi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:00:

[...]

Dus ondanks dat Malen in topvorm is in de spits bij PSV en Depay bij Lyon op de flank speelt zou je ze bij het NL elftal weer omdraaien? Het is een serieuze vraag, ik zou het denk ik dan eerder houden zoals ze bij hun teams opgesteld staan want wie zegt dat Malen dezelfde vorm had gehad als hij van de flank had moeten komen.
Omgedraaid kan ook. Meestal als ik Malen zie scoren komt hij toch beetje van de zijkant aanzetten. Maar die 2 zullen gedurende de wedstrijd toch continu wisselen van plek lijkt me.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Pompi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:00:
Ja hij heeft een goed rendement maar hij is geen echte spits en veel van zijn goals zijn counters of standaardsituaties, dat maakt niks uit maar dat soort goals kan je ook van de zijkant maken.
Huh, de logica hierin kan ik niet volgen.
Waarom is Depay geen echte spits? Hoeveel van zijn goals zijn counters? Hoeveel komen uit standaardsituaties? Waarom maakt dit niets uit maar benoem je het wel? En hoezo kan hij zijn goals als spits ook vanaf de zijkant maken?

Dat Depay een geweldig rendement heeft als zwervende spits in Oranje is een feit.
Denken dat hij die goals ook maakt als vleugelaanvaller is op zijn minst dubieus, aangezien hij dan een hele andere rol heeft, zich heel anders moet positioneren en het systeem van Oranje daarop is gebaseerd. Juist in zijn huidige rol bij Oranje is Depay zo ongeveer iedere wedstrijd een van de beste en belangrijkste spelers van Oranje, dat moet je koesteren i.p.v. wijzigen.
Het is dan toch niet gek dat mensen wel eens een echte spits willen zien met een Depay die een vrije rol heeft van de zijkant zoals hij bij Lyon ook heeft en nu bij het NL elftal ook al aan het zwerven is.
Depay zijn huidige rol bij Oranje is spits, waarbij hij mag zwerven en wel eens van positie ruilt met een vleugelaanvaller. Hoezo is dat hetzelfde als een vrije rol vanaf de vleugel?
En wat maakt iemand een echte spits? En waarom is dat beter voor Oranje?

Ik vind dat dus wel een gek idee.
of vind/denk jij dat we met Babel op de flank hoge ogen gaan scoren op het eindtoernooi?
Ja, waarom niet?
Het EK is volgend jaar al, waarom zou Babel dan ineens niet meer zo nuttig zijn als nu ? De vorige wedstrijd hoorde hij nog bij de uitblinkers.
maar hij is echt op het moment de zwakke plek van de aanval
Waarom?
Niet de beste aanvaller zijn is wat anders dan de zwakke plek zijn. Hij speelt volledig in dienst van het team, is ontzettend nuttig, creëert ruimte voor andere aanvallers, ontlast andere aanvallers met zijn defensieve arbeid en heeft ook nog een bijdrage qua goals en assists.
Hij is zeker niet de beste speler, maar ik vind het echt ontzettend knap hoe hij presteert bij Oranje.
en als je dat kan verhelpen door een scorende spits zoals Weghorst op het moment is er in te zetten en dan Depay een vrije rol te geven waarom zou je dat dan niet doen?
Omdat dit het hele systeem overhoop gooit, omdat Depay als vleugelaanvaller veel minder effectief en belangrijk is en omdat Weghorst zich nog lang niet heeft bewezen in Oranje.
Weghorst is geen Kluivert of Van Nistelrooij zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:17:
[...]

Wat heeft Oranje met de toekomst te maken?
Oranje moet nu presteren, voor de toekomst is er Jong Oranje. Daarbij is Weghorst maar liefst 2 hele jaren jonger dan Luuk, dat maakt het verschil niet.
En dan komt het toernooi en dan zegt men weer dat nu niet het moment is om veranderingen door te voeren etc.
En de kans dat de Jong tegen deze 2 ploegen moet spelen is vrij klein, dan is het toch beter om de plek in de selectie te geven aan iemand waar je langer iets aan hebt.

En ja Oranje moet denken aan de toekomst. Over misschien 2 jaar selecteer je de Jong niet meer en dan gaat men zeggen: Ja Weghorst moet je niet selecteren want die heeft er nooit bij gezeten.
Maar dan loopt men tegen het probleem aan dat er geen nadere ervaren speler is voor op de bank.

En hoe wil Weghorst zich ooit bewijzen wanneer je altijd de voorkeur geeft aan de Jong?

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 08-10-2019 16:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:43:
[...]

Omdat dit het hele systeem overhoop gooit, omdat Depay als vleugelaanvaller veel minder effectief en belangrijk is en omdat Weghorst zich nog lang niet heeft bewezen in Oranje.
Weghorst is geen Kluivert of Van Nistelrooij zeg maar.
Lekker boeiend of Memphis effectief is; als het hele elftal dat maar is. Dat Weghorst ze dan maakt is toch ook goed?

O en Memphis is ook nou bepaald niet van dat niveau, lekkere vergelijking!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:43:
Dat Depay een geweldig rendement heeft als zwervende spits in Oranje is een feit.
Denken dat hij die goals ook maakt als vleugelaanvaller is op zijn minst dubieus, aangezien hij dan een hele andere rol heeft, zich heel anders moet positioneren en het systeem van Oranje daarop is gebaseerd. Juist in zijn huidige rol bij Oranje is Depay zo ongeveer iedere wedstrijd een van de beste en belangrijkste spelers van Oranje, dat moet je koesteren i.p.v. wijzigen.
Eens, als je Depay wilt gebruiken moet je dat op deze manier doen. Zwerven gaat hij toch wel en in de wedstrijden dat hij meer op de vleugel stond vond ik hem meer een storende factor dan bijdragen.
Dat is gewoon zonde want dan rendeert hij niet echt meer maar het systeem wat je dan probeert te forceren wordt ook gefrustreerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
snmght schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:25:
[...]

Lekker boeiend of Memphis effectief is; als het hele elftal dat maar is. Dat Weghorst ze dan maakt is toch ook goed?

O en Memphis is ook nou bepaald niet van dat niveau, lekkere vergelijking!
Ik denk dat je Depay onderschat :)

50 interlands:
Depay is de eerste speler sinds Rafael van der Vaart in 2010 die 7 assists in 1 kalenderjaar op zijn naam mag schrijven. Hij gaf sinds 2010 ook de meeste assists (17) van iedereen bij het Nederlands elftal. Dus ook méér dan bijvoorbeeld Wesley Sneijder en Arjen Robben.
Het verschil tussen zijn eerste 25 interlands en zijn laatste 25 interlands is ook bizar groot. Zo hielp hij Oranje in zijn eerste 25 aan 7 goals (4 assists en 3 goals). Maar sindsdien is hij echt on fire en zorgde Memphis al voor 28 goals in zijn laatste 25 interlands. Precies gelijk verdeeld ook nog eens: 14 goals en 14 assists.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hebben bij Depay moeite z'n persoonlijkheid niet mee te nemen, maar dat is wel gewoon een wereldvoetballer. Hoop dat hij nog een stap kan zetten naar een topclub waar hij wel rendeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:03
Babel deed het de vorige interlandperiode bijzonder goed; daar kun je wel de ervaring aanhouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:29:
Mensen hebben bij Depay moeite z'n persoonlijkheid niet mee te nemen, maar dat is wel gewoon een wereldvoetballer. Hoop dat hij nog een stap kan zetten naar een topclub waar hij wel rendeert.
Dan is de term wereldvoetballer sterk aan inflatie onderhevig. Ronaldo, Messi, Modric, De Bruyne, Van Dijk, Verrati, Frenkie, Agüero; wereldvoetballers.

Memphis is niet slecht maar absoluut geen materiaal voor de grote clubs. In die zin prima op zijn plek imho.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:17:
[...]Dit is wel heel overdreven.
Luuk speelt juist prima bij Sevilla, alleen ontbreken de goals als beloning nog. Maar qua bijdrage aan het team en aan het spel is men erg positief over hem.
Zie bijv. hier: https://www.nu.nl/voetbal...amp-nou-niet-kwalijk.html
De coach neemt het zijn speler niet kwalijk, dat is echt geen verrassing. 8)7
En de reden van zijn selectie is exact dezelfde als altijd, hij is een uitstekende pinchhitter door zijn geweldige kopkracht, balvastheid, rol als aanspeelpunt en werkethiek.
Leuk, maar met een doelsaldo van -1 in de competitie na 8 wedstrijden heb je daar dus geen bal aan.
Weghorst is een prima spits en presteert ook sterk in Duitsland, maar wat maakt hem een betere pinchhitter dan Luuk?
Luuk presteerde gewoon totaal niet in Duitsland en dan houdt het al snel op met de term pinch-hitter.
Wat heeft Oranje met de toekomst te maken?
Oranje moet nu presteren, voor de toekomst is er Jong Oranje. Daarbij is Weghorst maar liefst 2 hele jaren jonger dan Luuk, dat maakt het verschil niet.
De vorm maakt wellicht het verschil, De Jong is absoluut niet in vorm toch? Weghorst speelt op dit moment gewoon stukken beter.
Daarbij is voetbal meer dan de optelsom van individuele spelers, het team is ontzettend belangrijk. Helemaal tijdens een toernooi in het buitenland. En Koeman heeft meer dan eens aangegeven dat Strootman een belangrijke rol speelt in het teamproces, evenals Luuk trouwens. Dat moet zeker niet onderschat worden.
Ik denk eerder dat jij het overschat omdat het (toevalligerwijs) twee PSV'ers betreft. ;)
Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:26:
[...]
Nee hoor;
'Hij keert met nóg minder krediet terug uit Barcelona.'
'Hij is een gezonken voetballer, die veel moet verbeteren om zijn transfersom (12,5 miljoen euro, red.) te rechtvaardigen. De nederlaag van Sevilla tegen Barcelona heeft opnieuw duidelijk gemaakt dat de ploeg een serieus probleem in de voorhoede heeft.'
Deze quote ging ook nog verder: Als de wedstrijd drie dagen had geduurd, had de Nederlander ook niet gescoord.
Die trainer zit er net, als dit niet binnen twee of drie wedstrijden omslaat zit hij gewoon op de bank.
Hij zal vooral speeltijd moeten blijven krijgen, wat inderdaad mede afhankelijk is van zijn doelpunten.
Totdat het genoeg is, een gevalletje Dolberg.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:15:
Ik denk eerder dat jij het overschat omdat het (toevalligerwijs) twee PSV'ers betreft. ;)
Ahja, clubvoorkeur moet er weer bijgehaald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
x

[ Voor 121% gewijzigd door OPSLAGHOND op 08-10-2019 19:23 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:07

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:19:
[...]

Ahja, clubvoorkeur moet er weer bijgehaald worden...
Is er historie technisch gezien een andere reden dat De Jong zo verdedigd wordt terwijl hij voor de tweede keer op rij flopt in het buitenland? En Weghorst als de mindere weggezet wordt terwijl die doorgaat waar hij vorig seizoen gebleven is namelijk scoren in een top drie competitie?

Inhoudelijk mengen in de discussie is teveel maar dit pik je er weer uit, uit een anders zeer prima onderbouwde reactie van @OPSLAGHOND die zijn mening geeft. Daar zou en mag je gewoon inhoudelijk op reageren en dán deze zin erin plaatsen. Nu probeer je de discussie (die ik wel interessant vind en meerderen zo te zien ook) meteen monddood te maken.

Ik heb harder op Dolberg gescholden dan er hier op de Jong tekeer wordt gegaan overigens en daar werd die kaart niet gespeeld.

Overigens vond ik ze bij VI ook wel mooi. Koeman had Berghuis gezegd te dimmen met rare acties en nu kwam die vreemde tackle laatst erbij. Daar heeft hij niks mee gedaan. Ook het niet erbij halen van Koopmeiners en Stengs werd daar ter discussie gesteld. Ook wel een zwak van Koeman. Die De Roon mag ook weer opdraven maar dat vind ik echt helemaal niks.

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 08-10-2019 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:15:

[...]

Leuk, maar met een doelsaldo van -1 in de competitie na 8 wedstrijden heb je daar dus geen bal aan.
Een spits moet natuurlijk er ook zorg voor dragen dat de tegenstander geen doelpunten kan maken. Luuk de Jong blinkt dit seizoen nog niet uit in het maken van doelpunten, dat is een feit maar als we naar tegendoelpunten gaan kijken moet je ook een blik werpen op de tegenstanders van beiden spelers:

Wout Weghorst
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lMmiKQd.png

Luuk de Jong
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kv2chOY.png
[...]

Luuk presteerde gewoon totaal niet in Duitsland en dan houdt het al snel op met de term pinch-hitter.
Dat was op zijn laatst in 2013/2014, nogal uit het verleden, een speler kan zich ontwikkelen en een speler moet je in een rol/team gebruiken waarin hij past.
[...]

De vorm maakt wellicht het verschil, De Jong is absoluut niet in vorm toch? Weghorst speelt op dit moment gewoon stukken beter.
Op basis van doelpunten is Weghorst zeker effectiever, iets wat de kern is van een spits maar ook een spits kan meerdere rollen vervullen. Is Luuk de Jong momenteel in de vorm van zijn leven? Nee zeker niet, wel is hij net nieuw bij de club en heeft hij buitenspelers die blijkbaar ook niet in staat zijn om assists te creëren. Het is een afhankelijke beperkte speler die je op een bepaalde manier moet gebruiken.
Typhone schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:38:
[...]
Is er historie technisch gezien een andere reden dat De Jong zo verdedigd wordt terwijl hij voor de tweede keer op rij flopt in het buitenland? En Weghorst als de mindere weggezet wordt terwijl die doorgaat waar hij vorig seizoen gebleven is namelijk scoren in een top drie competitie?
Een speler is al geflopt na 8 wedstrijden in een nieuw elftal? Dat is wel een bijzonder vroege conclusie.
Inhoudelijk mengen in de discussie is teveel maar dit pik je er weer uit, uit een anders zeer prima onderbouwde reactie van @OPSLAGHOND die zijn mening geeft. Daar zou en mag je gewoon inhoudelijk op reageren en dán deze zin erin plaatsen. Nu probeer je de discussie (die ik wel interessant vind en meerderen zo te zien ook) meteen monddood te maken.
Monddood te maken? Dat is ook weer heerlijk overtrokken, het feit dat blijkbaar de achtergrond van spelers naar voren gehaald dient te worden is een compleet overbodige actie. Het ene moment loop je vol trots te roepen over zelfregulerend vermogen en nu is het opeens onwenselijk en stopt het de discussie?
Ik heb harder op Dolberg gescholden dan er hier op de Jong tekeer wordt gegaan overigens en daar werd die kaart niet gespeeld.
Ahja, dan is het oké om clubvoorkeur erbij te halen? Het is nogal een andere situatie als @OPSLAGHOND over Luuk de Jong dan @Typhone over Kasper Dolberg. Schelden op een speler is mijn inziens trouwens niet iets om bijzonder trots op te zijn.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Prima als je denkt dat clubkleur ermee te maken heeft, maar dat hier benoemen in het topic is geen argument in de discussie. Dan zet je het simpelweg in als een drogreden en dat is nooit constructief. :)

Wat De Jong en Weghorst betreft, ik snap de redenatie van Koeman eigenlijk best wel. Weghorst is inderdaad heel goed aan de weg aan het timmeren maar als strontvervelend breekijzer heeft De Jong echt wel wat strepen verdiend. Je kunt je dan afvragen of een paar mindere wedstrijden bij Sevilla dat topseizoen bij PSV ineens wegstrepen.
Uiteindelijk zal er vast een kantelpunt komen en Weghorst onbetwistbaar de betere keuze zijn, maar zo ver is het in mijn ogen gewoon echt nog niet. Al zou ik er ook gewoon vrede mee hebben als hij voor Weghorst had gekozen want die doet het óók gewoon goed.
Dat is nu eenmaal het nadeel van selecties, er moeten ook mensen afvallen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Typhone schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:38:
[...]
Die De Roon mag ook weer opdraven maar dat vind ik echt helemaal niks.
De Roon doet het prima in Italië en heeft als breker hele nuttige wedstrijden gespeeld. Tegen Noord-Ierland kan het natuurlijk gewoon met Wijnaldum, vd Beek en De Jong maar een De Roon kan op een toernooi echt van waarde zijn.

Verder snap ik niet waarom er nu weer mensen zijn die pleiten voor Weghorst in de spits? Prima om die gast in plaats van Luuk de Jong mee te nemen maar Depay doet het prima in de spits.

Het feit dat we niet met een vaste klassieke nummer negen spelen is ook mede het succes van dit Oranje. Het maakt het spel gevarieerder, moderner. Mocht Depay niet kunnen spelen dan zou ik daar ook niet aan tornen en zou ik eerder voor Malen, Babel of zelfs Bergwijn in de spits kiezen dan voor Weghorst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@D-e-n
Dat is eigenlijk een beetje een cirkelredenatie bij de Roon. Ik heb die man in Oranje nog nooit een goede wedstrijd zien spelen en al zeker geen twee goede op rij. Verder staat het argument dat hij het prima in Italië doet natuurlijk haaks op de vraagtekens die je stelt bij Weghorst in de spits. Want die speelt én nuttige wedstrijden én scoort ook nog eens veel en dus kun je stellen dat hij het prima doet in Duitsland.
Luuk de Jong draait voor geen meter, mist alle kansen die hij krijgt en doet het daarmee een heel stuk minder in de Spaanse competitie.

Die Depay discussie in de spits werkte prima behalve in de ene wedstrijd waar het er echt om ging: Portugal. Daar kakte het meteen in elkaar als een plumpudding. Het succes van Oranje ligt hem niet in de spitsen die er nu rondlopen maar in de defensie en het middenveld en de beweeglijkheid die daar is. Voorin is het uitermate zwak en verre van wereldklasse. Ik vind een Promes in Oranje helemaal niks. Depay vind ik vanaf de flank beter en ik zou Malen (de toekomst) altijd opstellen. Ook nu. Als hij het tegen Duitsland kan dan zeker ook wel tegen deze tegenstanders denk ik. En die zit in absolute bloedvorm.

[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 09-10-2019 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Mensen in vorm moet je gewoon opstellen, Malen, Depay, misschien zelfs Promes (want die scoort laatste weken ook aan de lopende band), v.d. Beek, Wijnaldum. Je moet alleen ook kijken naar de combinatie van spelers, je kunt soms niet alle spelers opstellen die in vorm zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:42:
@D-e-n
Dat is eigenlijk een beetje een cirkelredenatie bij de Roon. Ik heb die man in Oranje nog nooit een goede wedstrijd zien spelen en al zeker geen twee goede op rij. Verder staat het argument dat hij het prima in Italië doet natuurlijk haaks op de vraagtekens die je stelt bij Weghorst in de spits. Want die speelt én nuttige wedstrijden én scoort ook nog eens veel en dus kun je stellen dat hij het prima doet in Duitsland.
Luuk de Jong draait voor geen meter, mist alle kansen die hij krijgt en doet het daarmee een heel stuk minder in de Spaanse competitie.

Die Depay discussie in de spits werkte prima behalve in de ene wedstrijd waar het er echt om ging: Portugal. Daar kakte het meteen in elkaar als een plumpudding. Het succes van Oranje ligt hem niet in de spitsen die er nu rondlopen maar in de defensie en het middenveld en de beweeglijkheid die daar is. Voorin is het uitermate zwak en verre van wereldklasse. Ik vind een Promes in Oranje helemaal niks. Depay vind ik vanaf de flank beter en ik zou Malen (de toekomst) altijd opstellen. Ook nu. Als hij het tegen Duitsland kan dan zeker ook wel tegen deze tegenstanders denk ik. En die zit in absolute bloedvorm.
Tegen Portugal was nou net de enige wedstrijd die nergens over ging, een prijsje van een vriendschappelijk toernooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Die Depay discussie in de spits werkte prima behalve in de ene wedstrijd waar het er echt om ging: Portugal.
Maar daar had een klassieke nummer negen ook niet geholpen. En Weghorst is een oké spits maar het is geen van Basten of van Persie.

Het probleem tegen Portugal was dat we nog te weinig spelers voorin hebben die wat extra's kunnen brengen. Als Depay dan een wat mindere dag heeft heb je een probleem. Maar dan is het goed dat er met Bergwijn, Malen, Stengs, Boadu, Redan, Kluivert, Dilrosun etc... van allerlei jongens aan komen of kunnen komen, de eerste drie zijn er feitelijk al.

Dan nog lijkt het me met het huidige Oranje in het huidige voetbal in de meeste wedstrijden een voordeel om met zwervende mensen te spelen. Of Malen/Depay dan links staat of in de spits maakt niet zoveel uit. Het gaat er om dat ze niet als aangever voor een klassieke nummer negen hoeven te fungeren. Ze kunnen zelf hun ruimte zoeken, hoeven geen vleugelplakker te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:44
D-e-n schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Maar daar had een klassieke nummer negen ook niet geholpen. En Weghorst is een oké spits maar het is geen van Basten of van Persie.

Het probleem tegen Portugal was dat we nog te weinig spelers voorin hebben die wat extra's kunnen brengen. Als Depay dan een wat mindere dag heeft heb je een probleem. Maar dan is het goed dat er met Bergwijn, Malen, Stengs, Boadu, Redan, Kluivert, Dilrosun etc... van allerlei jongens aan komen of kunnen komen, de eerste drie zijn er feitelijk al.

Dan nog lijkt het me met het huidige Oranje in het huidige voetbal in de meeste wedstrijden een voordeel om met zwervende mensen te spelen. Of Malen/Depay dan links staat of in de spits maakt niet zoveel uit. Het gaat er om dat ze niet als aangever voor een klassieke nummer negen hoeven te fungeren. Ze kunnen zelf hun ruimte zoeken, hoeven geen vleugelplakker te zijn.
En vergeet ook niet dat wereldspitsen zoals v Basten en v Persie op de eindtoernooien ook nagenoeg onzichtbaar waren. Ik weet nog dat op het WK van 2010 iedereen maar liep te schelden op v Persie. Hoeveel kansen die verprutste was ongehoord.

Mij bevalt de nieuwe speelstijl ook prima, het levert namelijk succes op. Eindelijk iemand bij de KNVB die van dat eeuwige klassieke 4-3-3 durft af te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Leon Zwiers schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:14:
Mij bevalt de nieuwe speelstijl ook prima, het levert namelijk succes op. Eindelijk iemand bij de KNVB die van dat eeuwige klassieke 4-3-3 durft af te stappen
Vooral dit. Eindelijk iemand die snapt resultaat uiteindelijk is waar het om gaat, zonder resultaat boven alles te stellen. Ik vind het vooralsnog een mooie balans en kijk met plezier, hopen dat als het team groeit het ook tegen betere landen goed blijft gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

D-e-n schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Maar dan is het goed dat er met Bergwijn, Malen, Stengs, Boadu, Redan, Kluivert, Dilrosun etc... van allerlei jongens aan komen of kunnen komen, de eerste drie zijn er feitelijk al.
Waar precies zijn die eerste drie dan precies? Bergwijn laat het nu al enige tijd zien maar is (nog) geen topper en Malen laat fantastische dingen zien maar dat deed Vleminckx ook eens. Stengs is talentvol net zoals Viktor Fischer dat was. Weet je waar die nu speelt?

Begrijp me niet verkeerd, van Malen heb ik hoge verwachtingen maar ik heb nog niet de volle overtuiging dat hij de nieuwe (P) Kluivert is. Let's hope so. Wil wel eens bewust een titel meemaken met Oranje. 8)

@Gonadan @Leon Zwiers ; eindelijk iemand die van 4-3-3 af stapt? Dat deed Louis ook in het recente verleden!

[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 09-10-2019 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

snmght schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:26:
@Gonadan @Leon Zwiers ; eindelijk iemand die van 4-3-3 af stapt? Dat deed Louis ook in het recente verleden!
Maar Louis deed dat op een eindronde puur om resultaat te behalen. Louis bereikte daarmee niet de rest van mijn post. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:33:
[...]

Maar Louis deed dat op een eindronde puur om resultaat te behalen. Louis bereikte daarmee niet de rest van mijn post. :)
Begrijp niet zo goed wat je dan wil; iemand die resultaat belangrijker maakt dan formatie, maar resultaat niet bovenaan zet. Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

snmght schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:40:
Begrijp niet zo goed wat je dan wil; iemand die resultaat belangrijker maakt dan formatie, maar resultaat niet bovenaan zet. Zoiets?
Wat ik schreef: iemand die snapt dat resultaat belangrijker is dan een systeem van vroeger, maar die resultaat niet zo belangrijk acht dat hij geen moeite wil doen om leuk voetbal te laten zien.
Tijdens dat WK was het natuurlijk euforie vanwege de onverwachte successen, maar wedstrijden waren vanuit Nederlands oogpunt vaak ook weer niet om aan te gluren. Nu met de stijl van Koeman en een wat vrijere voorhoede is het best leuk om te kijken. Nog lang niet altijd goed, maar het vermaakt wel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:40
snmght schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:26:
[...]

Waar precies zijn die eerste drie dan precies? Bergwijn laat het nu al enige tijd zien maar is (nog) geen topper en Malen laat fantastische dingen zien maar dat deed Vleminckx ook eens. Stengs is talentvol net zoals Viktor Fischer dat was. Weet je waar die nu speelt?

Begrijp me niet verkeerd, van Malen heb ik hoge verwachtingen maar ik heb nog niet de volle overtuiging dat hij de nieuwe (P) Kluivert is. Let's hope so. Wil wel eens bewust een titel meemaken met Oranje. 8)

Een goed en voetbalvaardig Nederlands elftal hoort met 3 verdedigers te spelen. Ik snap die 4e verdediger nooit zo goed.

Dus geen 4-3-3, maar 3-4-3 of 3-5-2 past dat elftal veel beter. Eigenlijk ben ik voor 2 verdedigers en een verdedigende middenvelder, maar daar heb ik nog geen aanhangers mee gewonnen. Ajax doet dat regelmatig in een wedstrijd. Gewoon voor de lol en omdat het kan. ;)

Nu is het Nederlands elftal geen Ajax, maar we zijn wel een land dat traditioneel op de aanval speelt. Ook het huidige Nederlands team kan dat prima, met al die goede spelers die ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:00:
[...]

Wat ik schreef: iemand die snapt dat resultaat belangrijker is dan een systeem van vroeger, maar die resultaat niet zo belangrijk acht dat hij geen moeite wil doen om leuk voetbal te laten zien.
Tijdens dat WK was het natuurlijk euforie vanwege de onverwachte successen, maar wedstrijden waren vanuit Nederlands oogpunt vaak ook weer niet om aan te gluren. Nu met de stijl van Koeman en een wat vrijere voorhoede is het best leuk om te kijken. Nog lang niet altijd goed, maar het vermaakt wel. :)
Understood. Ik was een van de weinige die het onder Louis ook prima aan te zien vond. Ik geef absoluut de voorkeur aan attractief voetbal maar kan ook zeker genieten van betonvoetbal, catenaccio. :9~

En ook lelijk voetbal kan ik mooi vinden. Nu de eerste emotie weg is kan ik bewondering hebben voor hoe Mourinho die EL-finale in is gegaan. Tactisch waren zijn keuzes subliem, misschien was het esthetisch minder fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

snmght schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:16:
Understood. Ik was een van de weinige die het onder Louis ook prima aan te zien vond. Ik geef absoluut de voorkeur aan attractief voetbal maar kan ook zeker genieten van betonvoetbal, catenaccio. :9~

En ook lelijk voetbal kan ik mooi vinden. Nu de eerste emotie weg is kan ik bewondering hebben voor hoe Mourinho die EL-finale in is gegaan. Tactisch waren zijn keuzes subliem, misschien was het esthetisch minder fraai.
Daarin hink ik altijd op twee gedachten. Enerzijds de emotie bij succes en de waardering voor een goed uitgedacht tactisch plan, anderzijds de aantrekkelijkheid van aanvallend spel en dingen met de bal doen in plaats van zonder.
Tijdens het WK was het weergaloos want we vonden alles ruk en ineens win je dik van Spanje. Kijk je nu objectief naar andere wedstrijden dan was het niet echt leuk.
Precies daarom was ik bij de laatste kampioenschappen van Ajax onder De Boer ook niet echt meer enthousiast. Het kijkplezier was verdwenen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Daarin hink ik altijd op twee gedachten. Enerzijds de emotie bij succes en de waardering voor een goed uitgedacht tactisch plan, anderzijds de aantrekkelijkheid van aanvallend spel en dingen met de bal doen in plaats van zonder.
Tijdens het WK was het weergaloos want we vonden alles ruk en ineens win je dik van Spanje. Kijk je nu objectief naar andere wedstrijden dan was het niet echt leuk.
Precies daarom was ik bij de laatste kampioenschappen van Ajax onder De Boer ook niet echt meer enthousiast. Het kijkplezier was verdwenen.
Die kampioenschappen vond ik ook afschuwelijk (en dat als Ajacied..) maar het was dan ook een combinatie van en onaantrekkelijk eigen spel maar ook nog eens een abominabel niveau van de rest. We werden toen echt kampioen van de armoede. In die zin dus volstrekt anders dan een tactische strijdwijze (a la Mourinho) in te zetten om een sterke tegenstander te verslaan.
Episch. De PR/communicatie afdeling van Ajax is toch echt van wereldklasse.* _/-\o_

* In before modbreak; mag ik dat wel nog zeggen of is dat ook fanboyism?

[ Voor 17% gewijzigd door snmght op 09-10-2019 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

snmght schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:37:
Die kampioenschappen vond ik ook afschuwelijk (en dat als Ajacied..) maar het was dan ook een combinatie van en onaantrekkelijk eigen spel maar ook nog eens een abominabel niveau van de rest. We werden toen echt kampioen van de armoede. In die zin dus volstrekt anders dan een tactische strijdwijze (a la Mourinho) in te zetten om een sterke tegenstander te verslaan.
Klopt, maar als Mourinho bij Ajax hetzelfde zou doen en zo een Europese cup wint dan sta ik op de banken. Maar als hij in de Eredivisie en Europees uiteindelijk altijd zo speelt kijk ik alsnog niet meer met plezier.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Mourinho bij Ajax zou niet gepikt worden denk ik.
Ik zou er niet blij mee zijn, die zou met dit Ajax nog laf gaan spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:33:
[...]

De enige die wat bereikte was Rinus Michels toch?
Voor de rest is NL koning in het choken op het moment dat het erop aankomt. Toernooivoetbal is het enige wat telt en hoe je daar wint maakt meestal niet zoveel uit.

Bij Frank de Boer was het grote verschil dat Ajax op een gegeven moment koning was in van elke halve kans een doelpunt te maken en verder bleven ze breien achterin met soms een 2-0, 3-0 tot gevolg (uitzonderingen daargelaten).

[ Voor 30% gewijzigd door Typhone op 09-10-2019 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

OPSLAGHOND schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:24:
Mourinho bij Ajax zou niet gepikt worden denk ik.
Ik zou er niet blij mee zijn, die zou met dit Ajax nog laf gaan spelen.
Daar gaan we er ook niet mee op vooruit denk ik. Ten Hag verricht goed werk, ook zonder Alfred.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:15:
[...]

Daar gaan we er ook niet mee op vooruit denk ik. Ten Hag verricht goed werk, ook zonder Alfred.
Laatst gaven ze aan dat de spelers van Ajax volwassen voor de camera stonden (meteen na de wedstrijd in Valencia). Daarin trokken ze de parallel door naar Ten Hag die dus zijn visie goed over krijgt op de spelersgroep van Ajax. Dat ging over de analyse van Donny vd Beek en Ziyech die los van elkaar hetzelfde zeiden en ook aangaven wat de afspraken op dat gebied waren en wat er beter moest. Daar is de hand van een trainer mee zichtbaar dus Ten Hag verricht zeker goed werk.

Let je op @Martinusz dit komt uit mijn mond ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:17:
[...]

Laatst gaven ze aan dat de spelers van Ajax volwassen voor de camera stonden (meteen na de wedstrijd in Valencia). Daarin trokken ze de parallel door naar Ten Hag die dus zijn visie goed over krijgt op de spelersgroep van Ajax. Dat ging over de analyse van Donny vd Beek en Ziyech die los van elkaar hetzelfde zeiden en ook aangaven wat de afspraken op dat gebied waren en wat er beter moest. Daar is de hand van een trainer mee zichtbaar dus Ten Hag verricht zeker goed werk.
Dat is één van de kerntaken van een trainer, het spel over weten te brengen naar de spelers en er genoeg aandacht aan schenken dat ze in staat zijn om het gewenste spel laten zien. Dit natuurlijk met in acht nemen van de (on)mogelijkheden van het materiaal dat je hebt.

Dat twee spelers hetzelfde verhaal vertellen over het gewenste spel dat ze speelden en/of de afspraken die er zijn is mijn inziens niet meer dan de norm en niet iets dat aantoont dat hij zeker goed werk verricht.

Het feit dat hij (en zijn team) een speelstijl heeft vastgesteld, over weet te brengen naar de groep en dat hij het met het beschikbare spelersmateriaal weet uit te voeren is wat betere indicatie dat hij goed werk verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat speler hetzelfde verhaal vertellen betekent dat het klopt. Of dat ze media training gehad hebben. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:51

Qu3st

Dat ze mediatraining hebben gehad is geen geheim natuurlijk. Ik zelf heb ook het gevoel dat ze zo'n verhaal naar buiten brengen om de vrinden van de Telegraaf even terecht te wijzen met hun vage verhalen over Schreuder. Dat had Schreuder zelf laatst ook al gedaan in een andere krant, maar dat de neuzen ( pun intended :+ ) binnen Ajax dezelfde kant op staan haalt die roddels van Valentijn mooi onderuit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:52:
Dat speler hetzelfde verhaal vertellen betekent dat het klopt. Of dat ze media training gehad hebben. :+
Het was niet zo zwart wit als hier geschetst door mij want je kunt de interviews teruglezen. Maar het ging om de omzetting van Parejo en die kerel die de hele tijd bij Ajax op rechts doorkwam. Zowel Ziyech als Vd Beek gaven aan op welke manier daar mee omgegaan moest worden. Dat stond wel los van mediatraining gelukkig hehe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Hansie was afgelopen maandag bij VI.
Hij zei dat hij na de inteviews hij diverse spelers van Ajax gevraagd had of de relatie tussen de spelers en Ten Hag echt zo verstoort is (zoals bv Driessen beweerd).

En hun reactie, volgens Kraaij, was dat de relatie goed is en dat als deze echt zo slecht was Ten Hag of de betreffende spelers al lang weg zouden zijn.

Ja ok, Ten Hag komt nogal saai over als hij voor de camera staat maar dat is bijzaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:51:
Het was niet zo zwart wit als hier geschetst door mij want je kunt de interviews teruglezen. Maar het ging om de omzetting van Parejo en die kerel die de hele tijd bij Ajax op rechts doorkwam. Zowel Ziyech als Vd Beek gaven aan op welke manier daar mee omgegaan moest worden. Dat stond wel los van mediatraining gelukkig hehe.
Wat ga je er weer heerlijk serieus op in. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben altijd doodserieus 🤓

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:42:
[...]

Wat ga je er weer heerlijk serieus op in. :>
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/3ctciq.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
https://www.vi.nl/nieuws/...dmaking-nieuw-megaverlies

Vitesse is weer terug bij af met bekendmaking nieuw megaverlies

Vitesse heeft woensdagavond de jaarcijfers over het boekjaar 2018/19 gepresenteerd. Het jaarverslag laat een fors negatief resultaat van ruim zestien miljoen euro zien. De verschillen met het vorige boekjaar zijn gigantisch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
Naar Chelsea mogen maar 750 fans van Ajax reizen. Dit i.v.m. brexit begrijp ik. Is bepaald door de burgemeester van Londen.
90 minuten lang,
Voor onze club uit Amsterdam,
Slechts 750 op de tribune,
Niemand die ons horen kan...
Er is nog een kans dat er helemaal niemand mag. UEFA doet nog een onderzoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DoeEensGek schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:10:
Naar Chelsea mogen maar 750 fans van Ajax reizen. Dit i.v.m. brexit begrijp ik. Is bepaald door de burgemeester van Londen.
Voor zover ik het begreep heeft het niets met Brexit te maken maar het met gedrag van (een aantal) Ajax"supporters" bij de uitwedstrijd tegen de Spurs. zelfde burgemeester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:03
Deadsy schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:03:

Vitesse heeft woensdagavond de jaarcijfers over het boekjaar 2018/19 gepresenteerd. Het jaarverslag laat een fors negatief resultaat van ruim zestien miljoen euro zien. De verschillen met het vorige boekjaar zijn gigantisch.
Ze hebben met Karavaev nog wel een recordtransfer afgerond van 8 miljoen, maar die valt in het volgende boekjaar. Alsnog een flink gat. Toch lekker dat iemand het verschil bijlegt, maar Vitesse gaat niet echt vooruit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hoe ging dat liedje ook alweer?

...en huur er nog maar één....en huur er nog maar één...
en huur er nog maar twee....en huur er nog maar twee-hee en huur er nog maar twee-hee-hee
en huur er nog maar drie...en huur nog maar drie, enz enz enz

Gezond beleid uit je transfers in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:47:
[...]

Ze hebben met Karavaev nog wel een recordtransfer afgerond van 8 miljoen, maar die valt in het volgende boekjaar. Alsnog een flink gat. Toch lekker dat iemand het verschil bijlegt, maar Vitesse gaat niet echt vooruit.
Juist dat laatste.
Dan vraag je je echt af waarom al dat geld in die bodemloze put gestopt word.

Zou dan graag eens data willen zien van de inkomsten sinds de overname van Jordania tot nu.
En dan vooral de inkomsten uit kaart verkoop en sponsor inkomsten.
Zien hoeveel groei daarin is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
Dit stukje uit de VI vat Vitesse mooi samen:

"De conclusie van het jaarverslag betekent ook dat clubeigenaar Valeri Oyf de portemonnee moet trekken. Hij heeft immers toegezegd tot minimaal medio 2022 de gaten in de begroting te dichten. Sinds overname van de Russen is er circa 150 miljoen euro in Vitesse gepompt."

150 miljoen in Vitesse gepompt. En het heeft ze 1 knvb beker opgeleverd. Verder helemaal niets. Goed voorbeeld van het geld zegt niet alles wat hier regelmatig voorbij komt.

De achterban van Vitesse is veel te klein om zulke bedragen in te pompen. Dat stadion is ook veel te groot voor ze. Daar kunnen ze dik bezuinigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Leon Zwiers
Daarom ben ik ook zo anti dat geld verdelen van die discussie die hier vorig jaar voorbij kwam. De grootste idioten zitten bij voetbalclubs dat geld opportunistisch te verbranden. Allemaal met een ultra korte termijn visie zonder enige vorm van beleid.

Dan krijg je dit soort bodemloze putten die je never met geld moet vullen en gewoon kapot moet laten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DoeEensGek schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:10:

[...]

Er is nog een kans dat er helemaal niemand mag. UEFA doet nog een onderzoekje.
Dat weet je wat je te doen staat. Chelsea helemaal kapot spelen, worden die Engelsen vanzelf stil en hoor je die 750 man gerust wel. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:51

Qu3st

Bizar beleid! Per dag 45.000 euro verlies geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Van + 9 naar -16,5.

Die Russen.... Wanneer zou de belastingdienst eens gaan controleren? Witwas heaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:07:
Van + 9 naar -16,5.

Die Russen.... Wanneer zou de belastingdienst eens gaan controleren? Witwas heaven.
Zaten die Russen maar in Groningen, dan konden ze er olie inpompen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Qu3st schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:59:
[...]

Bizar beleid! Per dag 45.000 euro verlies geleden.
Vraag me af wat het doel is.
De enige echte manier om die club te laten groeien is langzaam en binnen hun kunnen.

Of je moet een rijke sjeik zijn die sjeik vriendjes heeft met bedrijven en dan aan die vriendjes vragen of ze de club willen sponsoren met onrealistisch hoge bedragen.

Maar zal inderdaad waarschijnlijk een manier zijn om geld wit te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ze hebben wel een jeugdopleiding opgetuigd toch? Geeft in elk geval het idee dat ze een toekomstvisie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
418O2 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 00:27:
Ze hebben wel een jeugdopleiding opgetuigd toch? Geeft in elk geval het idee dat ze een toekomstvisie hebben
En een duur trainingscomplex.
Maar als de inkomsten uit sponsoring en kaart verkoop niet stijgen heb je er niet veel aan.

Misschien dat ze dit alles willen gebruiken om hetzelfde te doen als Valencia.
Talenten halen en deze met flinke winst verkopen. Maar dat zie je niet echt terug in het transfer beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Verder staat het argument dat hij het prima in Italië doet natuurlijk haaks op de vraagtekens die je stelt bij Weghorst in de spits.
Natuurlijk niet.
Of zijn Weghorst en Luuk ineens dezelfde type spelers en hebben ze dezelfde rol bij hun clubs en in Oranje?

De Roon is een specifiek type speler en wordt daarom geselecteerd, zoals dit ook geldt voor Luuk.
Zodra De Roon waardeloos speelt en bij zijn club structureel op de bank belandt zal hij vervangen worden in Oranje door eenzelfde type speler, bijv. door Hendrix om iemand te noemen.
Zodra Luuk waardeloos speelt en bij zijn club structureel op de bank belandt zal hij vervangen worden in Oranje, maar niet door eenzelfde type speler aangezien Nederland die niet heeft. Weghorst doet het prima, maar hij mist de kopkracht en balvastheid van Luuk. Hij heeft natuurlijk wel andere kwaliteiten, maar het is geen toeval dat Luuk wordt geselecteerd en Weghorst is afgevallen. Luuk wordt puur gebruikt als pinchhitter, dus invallen en oorlog maken waarbij je iets probeert te forceren. Dan is het erg prettig als die pinchhitter een specialist is met kopballen en lange ballen vast kan houden tot er aansluiting is.
Het succes van Oranje ligt hem niet in de spitsen die er nu rondlopen maar in de defensie en het middenveld en de beweeglijkheid die daar is.
Dus die 28 goals in de laatste 25 wedstrijden van Oranje waarbij Depay direct betrokken is komen door de defensie en het middenveld? Die hebben niets met de kwaliteiten en het spel van Depay te maken?
Voorin is het uitermate zwak en verre van wereldklasse.
Wereldklasse is inderdaad overdreven, maar precies hetzelfde gaat op voor uitermate zwak.
Waarom moet het zo vaak zo zwart-wit zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 10-10-2019 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Baseman77 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:35:
Wereldklasse is inderdaad overdreven, maar precies hetzelfde gaat op voor uitermate zwak.
Als ik voor 'de anderen' mag spreken, of iig aangeven hoe ik er in sta. Is dat 'we' qua spitsen gewoon ontzettend verwend zijn geweest.
Dus vergeleken met vroeger is het inderdaad uitermate zwak. Ik zal nooit vergeten dat ik naar de bcc keek en dat ze gewoon niet snapten dat 'wij' Hasselbaink geen kans gaven in oranje, en dat was zeer terecht want hij knalde ze echt van bizarre afstanden in het netje......maar zijn concurenten waren van nistelrooy en kluivert enzo.....en volgens mij moest ene bergkamp ook nog ingepast worden ;)

Ben het absoluut met je eens dat als je het gewoon met andere kleine landen vergelijkt dat het allemaal reuze meevalt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dus die 28 goals in de laatste 25 wedstrijden van Oranje waarbij Depay direct betrokken is komen door de defensie en het middenveld? Die hebben niets met de kwaliteiten en het spel van Depay te maken?
Dat lijkt me wel. Zet er maar eens middenklassers neer. Dan ben ik benieuwd hoe die stats van Depay zich gaan verbeteren (niet dus). Maar dat is dezelfde discussie als met Messi bij Argentinië en Barcelona, zonder topspelers om je heen scoor je niet zoveel. Het is niet geheel toevallig dat de stijgende lijn bij Nederland zich inzet wanneer er wereldklasse verdedigers komen samen met wereldklasse middenvelders.
En dan vergeet ik nog even de van aankomende wereldklasse zijnde groeibriljanten van PSV waarvan ik hoop dat er eentje nog voor Oranje kiest (Malen, Gakpo, Ihattaren). Ik denk dat daar veel meer potentie in zit dan wat er nu voorin rondloopt. Blijft ook afhankelijk van de keuzes die ze maken in de vervolgstappen.

Ik blijf Promes een dromer vinden in Oranje, Depay zit er wellicht twee klassen boven en verder vind ik het helemaal niks voorin.

Daar zit óók kwaliteit van Depay maar die zou ik niet zoveel belangrijker maken dan die is. Dat Luuk de Jong ballen moet geven aan de lopende mensen lijkt me een beetje haaks staan op de situatie. Als die erin komt als pinchhitter dan zijn je lopende mensen al de hele wedstrijd niet scherp dus dan is het maar zeer de vraag of dat scenario uitkomt. Op zo'n moment heb je eerder doelpunten nodig dus zou ik altijd zeggen neem de scorende spits en zet een Depay naar de vleugel waardoor je aanvoer van de zijkanten krijgt. Dat kan óók met Luuk de Jong want die is wel ernstig sterk met het hoofd.

VI Pro had een mooi artikel waarom de pinchhitter bij Nederland zo vaak faalt vlak na die wedstrijd tegen Portugal.

[ Voor 48% gewijzigd door Typhone op 10-10-2019 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:45:
[...]Ben het absoluut met je eens dat als je het gewoon met andere kleine landen vergelijkt dat het allemaal reuze meevalt.
Ik denk dat de Belgen daar anders over denken. :)B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

OPSLAGHOND schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:23:
[...]

Yup die hebben natuurlijk een fantastische lichting maar
- Zweden (na zlaten kan ik niet veel spelers meer noemen)
- Noorwegen
- IJsland.....?

Dus ik heb jouw voorbeeld met 300% weerlegd, dus kom maar met 9 kleine landen met top spitsen dan :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Deadsy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 00:24:
[...]

Vraag me af wat het doel is.
De enige echte manier om die club te laten groeien is langzaam en binnen hun kunnen.

Of je moet een rijke sjeik zijn die sjeik vriendjes heeft met bedrijven en dan aan die vriendjes vragen of ze de club willen sponsoren met onrealistisch hoge bedragen.

Maar zal inderdaad waarschijnlijk een manier zijn om geld wit te wassen.
Met een rijke sjeik laat je je club niet groeien, in tegendeel zelfs. Dan maak je je bedrijfsvoering afhankelijk van een externe geldbron waar je geen controle over hebt. (Dat is eigenlijk wat Vitesse als een van de eersten in NL gedaan heeft, de club verkocht en met wat huurlingen mee blijven spelen zonder zelf iets op te bouwen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:44:
[...]Yup die hebben natuurlijk een fantastische lichting maar
- Zweden (na zlaten kan ik niet veel spelers meer noemen)
- Noorwegen
- IJsland.....?

Dus ik heb jouw voorbeeld met 300% weerlegd, dus kom maar met 9 kleine landen met top spitsen dan :+
Ja, ik kan er zo 9 opsommen maar heb jij er dan nog 27? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

OPSLAGHOND schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Ja, ik kan er zo 9 opsommen maar heb jij er dan nog 27? :+
Zeker, top spitsen van san marino? Kleine(re) landen genoeg :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:23:
[...]

Natuurlijk valt het in die vergelijking mee, maar zo hebben verschillende landen wel een goede lichting zo nu en dan en België heeft die nu. Wij hebben die als Nederland zijnde ook wel zo nu en dan gehad en zo zullen er ook echt wel andere landen zijn waarvoor dat geldt. Feit blijft dat we met onze 17 miljoen inwoners, maar een relatief klein land zijn en in die zin naar verhouding gemiddeld genomen erg goed presteren.

België heeft nu een supergoede lichting, maar (ik volg het dan ook niet echt), hoe ziet de volgende lichting eruit, is dat weer net zo getalenteerd of is het dan toch allemaal wat minder? De golfbeweging zie je in die zin overal terug, maar vind ik gemiddeld sterker terugkomen in de kleinere landen in aantallen die 'groter' zijn in het voetbal, als het dan minder is is het ook vaak een stuk minder, omdat je verder niet zoveel keus hebt, bij landen met meer inwoners is die golf daarom vaak minder heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
jbdeiman schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Natuurlijk valt het in die vergelijking mee, maar zo hebben verschillende landen wel een goede lichting zo nu en dan en België heeft die nu. Wij hebben die als Nederland zijnde ook wel zo nu en dan gehad en zo zullen er ook echt wel andere landen zijn waarvoor dat geldt. Feit blijft dat we met onze 17 miljoen inwoners, maar een relatief klein land zijn en in die zin naar verhouding gemiddeld genomen erg goed presteren.

België heeft nu een supergoede lichting, maar (ik volg het dan ook niet echt), hoe ziet de volgende lichting eruit, is dat weer net zo getalenteerd of is het dan toch allemaal wat minder? De golfbeweging zie je in die zin overal terug, maar vind ik gemiddeld sterker terugkomen in de kleinere landen in aantallen die 'groter' zijn in het voetbal, als het dan minder is is het ook vaak een stuk minder, omdat je verder niet zoveel keus hebt, bij landen met meer inwoners is die golf daarom vaak minder heftig.
Nouja, die supergoede lichting van de Belgen is al aardig op zijn retour. De sterspelers van ze gaan allemaal al aardig richting de 30 (Hazard), of zijn daar al overheen (Mertens, Kompany). Denk dat het komende EK de laatste kans voor ze gaat worden om het echt te laten zien.

Want hoe goed die generatie ook was, ze hebben eigenlijk niets klaargespeeld. Op de eindtoernooien hadden ze het moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:24:
[...]

Nouja, die supergoede lichting van de Belgen is al aardig op zijn retour. De sterspelers van ze gaan allemaal al aardig richting de 30, of zijn daar al overheen. Denk dat het komende EK de laatste kans voor ze gaat worden om het echt te laten zien.

Want hoe goed die generatie ook was, ze hebben eigenlijk niets klaargespeeld. Op de eindtoernooien hadden ze het moeilijk.
Dat klopt, maar de supergoede lichting doelde ik ook wel op de voorwaartsen, waar echt goede voetballers rondlopen. Helaas hebben ze het achterin wat minder stabiel, waardoor ze het inderdaad vaak moeilijk krijgen op eindtoernooien. Maar gezien het formaat van het land/ aantal inwoners doen ze het gewoon erg goed.

Ik vroeg me alleen af wat voor lichting er hierna komt/ aan zit te komen, en of ze dan nog wel een kans hebben op een eindtoernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
jbdeiman schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

Dat klopt, maar de supergoede lichting doelde ik ook wel op de voorwaartsen, waar echt goede voetballers rondlopen. Helaas hebben ze het achterin wat minder stabiel, waardoor ze het inderdaad vaak moeilijk krijgen op eindtoernooien. Maar gezien het formaat van het land/ aantal inwoners doen ze het gewoon erg goed.

Ik vroeg me alleen af wat voor lichting er hierna komt/ aan zit te komen, en of ze dan nog wel een kans hebben op een eindtoernooi.
Voor zover ik het van de Belgische collega hoor, is het na deze generatie weer drama. Voordat deze generatie er was hadden ze ook al heel wat jaren geen eindronde meegemaakt. Dus de Belgen zien we waarschijnlijk weer een jaartje of 12 niet terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Voor zover ik het van de Belgische collega hoor, is het na deze generatie weer drama. Voordat deze generatie er was hadden ze ook al heel wat jaren geen eindronde meegemaakt. Dus de Belgen zien we waarschijnlijk weer een jaartje of 12 niet terug
En zelfs met de generatie van spelers in de top van Europa is het er niet bijzonder consequent uitgekomen dat ze ook een topteam waren. Daarin zie je des te meer dat een top team niet gelijk staat aan spelers die allemaal in de top van Europa spelen.

Het blijkt lastig om een speler in de top te passeren voor een speler die welicht beter in het team past. Een team met 11 ego's werkt niet, je gaat altijd een paar harde - maar wellicht onzichtbare - werkers nodig hebben om een goede balans te creeeren. Een selectie van een speler die een deel van de aanhang vervolgens niet snapt en de bondscoach daar op afrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Afgelopen wk 3e toch? en de halve finale had wat mij betreft de finale mogen zijn.

Het ging hier eerder ook over mooi voetbal, op dat vlak het belgië zelfs bij far gewonnen vind ik. Met alleen croatië die engisinds in de buurt kwam.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:45:
[...]

En zelfs met de generatie van spelers in de top van Europa is het er niet bijzonder consequent uitgekomen dat ze ook een topteam waren. Daarin zie je des te meer dat een top team niet gelijk staat aan spelers die allemaal in de top van Europa spelen.

Het blijkt lastig om een speler in de top te passeren voor een speler die welicht beter in het team past. Een team met 11 ego's werkt niet, je gaat altijd een paar harde - maar wellicht onzichtbare - werkers nodig hebben om een goede balans te creeeren. Een selectie van een speler die een deel van de aanhang vervolgens niet snapt en de bondscoach daar op afrekent.
Maar die hebben ook wel een verloren WK (volgens mij) gespeeld met die bondscoach die totaal niet wilde aanvallen. Daarna ging het wel beter maar de bondscoach was daar minder sterk dan bij andere landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
[...]De Roon is een specifiek type speler en wordt daarom geselecteerd, zoals dit ook geldt voor Luuk.
Zodra De Roon waardeloos speelt en bij zijn club structureel op de bank belandt zal hij vervangen worden in Oranje door eenzelfde type speler, bijv. door Hendrix om iemand te noemen.
Hendrix? :D
Toch niet (toevallig!) Hendrix van PSV? :X
Als de Roon waardeloos speelt en je vervangt hem door Hendrix dan heb je toch eenzelfde type speler? :+
Zodra Luuk waardeloos speelt en bij zijn club structureel op de bank belandt zal hij vervangen worden in Oranje, maar niet door eenzelfde type speler aangezien Nederland die niet heeft. Weghorst doet het prima, maar hij mist de kopkracht en balvastheid van Luuk. Hij heeft natuurlijk wel andere kwaliteiten, maar het is geen toeval dat Luuk wordt geselecteerd en Weghorst is afgevallen. Luuk wordt puur gebruikt als pinchhitter, dus invallen en oorlog maken waarbij je iets probeert te forceren. Dan is het erg prettig als die pinchhitter een specialist is met kopballen en lange ballen vast kan houden tot er aansluiting is.
Nederland heeft geen andere pinch-hitters zoals Luuk de Jong? Klopt, 100% mee eens! :)
Maar b.v. Klaas Jan Huntelaar doet het nog erg goed voor zijn leeftijd en is niet bepaald onsuccesvol bij het toch redelijk presterende Ajax.
Babel zou wellicht ook in deze rol geschikt zijn zolang b.v. Malen, Bergwijn en/of Berghuis zorgen voor de aanvoer.
Ik denk grotendeels door het team (inc. Depay) en Koeman, het is en blijft een teamsport.
Wereldklasse werd gebruikt voor alleen Depay en uitermate zwak sloeg op de gehele voorhoede (inc. Depay).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12
[...]

Nouja, die supergoede lichting van de Belgen is al aardig op zijn retour. De sterspelers van ze gaan allemaal al aardig richting de 30 (Hazard), of zijn daar al overheen (Mertens, Kompany). Denk dat het komende EK de laatste kans voor ze gaat worden om het echt te laten zien.

Zijn net Nederlanders wat dat betreft

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Hendrix? :D
Toch niet (toevallig!) Hendrix van PSV? :X
Als de Roon waardeloos speelt en je vervangt hem door Hendrix dan heb je toch eenzelfde type speler? :+
Als de Roon niet het niveau brengt dat hij zou moeten brengen moet je door willen selecteren. De keuze is vervolgens om eenzelfde type spelers vinden die wel aan het niveua voldoet voor die rol. Dat Hendrix dat niet is kan kloppen maar het ligt er een beetje aan hoe je de post van @Baseman77 leest, je kan het denk ik beter zien als een type speler die overeenkomst dan dat hij DE speler is die de Roon zou mogen vervangen als verbetering.

De vraag is pas je het systeem aan op de beste spelers die je kan selecteren of poog je bij de huidige gekozen speelwijze te blijven. Rustig aan richting ene nieuwe speelwijze gaan lijkt mij de beste optie indien je ziet dat beter past bij je optimale selectie. Een speler in de rol van de Roon lijkt mij nog steeds wel van belang.
[...]

Nederland heeft geen andere pinch-hitters zoals Luuk de Jong? Klopt, 100% mee eens! :)
Maar b.v. Klaas Jan Huntelaar doet het nog erg goed voor zijn leeftijd en is niet bepaald onsuccesvol bij het toch redelijk presterende Ajax.
Babel zou wellicht ook in deze rol geschikt zijn zolang b.v. Malen, Bergwijn en/of Berghuis zorgen voor de aanvoer.
Als leeftijd bij De Jong een hekelpunt is, is dat bij Huntelaar het zeer zeker. Met aanvoer heb ik nog afdoende vertrouwen in Luuk de Jong, Babel zie ik minder in die rol functioneren maar dat kan ook komen omdat ik hem niet in die rol heb gezien

Wat poog je trouwens te impliceren met (toevallig!)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Napo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:23:
Dat Hendrix dat niet is kan kloppen maar het ligt er een beetje aan hoe je de post van @Baseman77 leest, je kan het denk ik beter zien als een type speler die overeenkomst dan dat hij DE speler is die de Roon zou mogen vervangen als verbetering.
Het leek me vrij duidelijk hoe ik het bedoelde door de woorden "bijvoorbeeld" en "om iemand te noemen" te gebruiken.
Oftewel, eenzelfde type speler als De Roon.
Wat poog je trouwens te impliceren met (toevallig!)?
Het lijkt me duidelijk wat hij daarmee wil zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Baseman77 op 10-10-2019 13:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jullie bedoelen Teun Koopmeiners? :) Dé toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:34:
Jullie bedoelen Teun Koopmeiners? :) Dé toekomst.
zijn naam valt eigenlijk maar weinig hier, maar ik vind dat eigenlijk best een hele goede speler. En hij heeft een specialiteit -> penalties :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik vind het ook raar dat Stengs er nog niet bij zit. Ja resultaat blabla zal allemaal best maar de jeugd moet ook eens bij de échte mannen zitten. Lijkt me bij Oranje toch een heel andere sfeer heersen dan in een kleedkamer bij AZ. Die kritiek geef ik ook wel eens aan Ten Hag -> gemiddelde leeftijd van Ajax was 26.4 afgelopen wedstrijd. Een paar jaar geleden speelden we nog met een team van 20.0 in de halve finale EL als ik me niet vergis.

Zo is dat bij NL ook. Ryan Babel doet het bij Oranje leuk bij vlagen maar ongeveer net zo vaak voegt hij niks toe. Waarom haal je de toekomst er dan niet bij? Als ik nu een neutralere naam pak: Kevin Strootman: hoort die er nog thuis? Kijk maar eens hoe dat middenveld uit balans is als je het afzet tegen verdedigers en aanvallers in de selectie.

[ Voor 57% gewijzigd door Typhone op 10-10-2019 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:48:
Ik vind het ook raar dat Stengs er nog niet bij zit. Ja resultaat blabla zal allemaal best maar de jeugd moet ook eens bij de échte mannen zitten. Lijkt me bij Oranje toch een heel andere sfeer heersen dan in een kleedkamer bij AZ. Die kritiek geef ik ook wel eens aan Ten Hag -> gemiddelde leeftijd van Ajax was 26.4 afgelopen wedstrijd. Een paar jaar geleden speelden we nog met een team van 20.0 in de halve finale EL als ik me niet vergis.
Er zijn echter weinig teams met een laag gemiddelde leeftijd die prijzen pakken (internationaal), een te laag of te hoog gemiddelde leeftijd lijkt mij juist niet optimaal, zo'n 26,4 van Ajax bijvoorbeeld lijkt mij juist uitstekend. (rond de 26ste levensjaar schijnt de beste periode in je sportcarriere te zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:00:
[...]

Er zijn echter weinig teams met een laag gemiddelde leeftijd die prijzen pakken (internationaal), een te laag of te hoog gemiddelde leeftijd lijkt mij juist niet optimaal, zo'n 26,4 van Ajax bijvoorbeeld lijkt mij juist uitstekend. (rond de 26ste levensjaar schijnt de beste periode in je sportcarriere te zijn)
Daarom gaan we ook niet voor het EK volgend jaar maar voor het WK van 2022! :)F *O*
Dan zijn ze allemaal 3 jaar ouder of 3,5 zelfs als het in de winter gespeeld wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Typhone schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:01:
[...]

Daarom gaan we ook niet voor het EK volgend jaar maar voor het WK van 2022! :)F *O*
Dan zijn ze allemaal 3 jaar ouder of 3,5 zelfs als het in de winter gespeeld wordt.
Ik heb nu al geen zin in dat jaar. :'(
Wat een drama wordt dat in de competitie met dat WK op een achterlijke plek.

PSN: Curvaa_

Pagina: 1 ... 147 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.