[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.884 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58
Martinusz schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:42:
Feyenoord heeft gewoon een te dunne selectie, die van matige kwaliteit is. Az is dit jaar derde ploeg, feyenoord moet eerst maar weer eens richting de top 5 zien te komen.
Maar hoe kan je het matige kwaliteit noemen als ze een ajax met 6-2 naar huis sturen en ook van Porto winnen (met het nodige geluk maar alsnog). Ik denk dat de kwaliteit om in ieder geval top3 te zien zeker wel aanwezig is. Ik bedoel hoeveel rouleren een PSV of Ajax nou met hun spelers ook niet zoveel toch? Ik meen me zelfs vorig seizoen nog een halve rel te herinneren dat Erik te veel spelers gewisseld zou hebben tegen Heracles (from all teams).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Volgens die redenatie is elke club die punten pakt tegen of wint van een topclub ook ineens een heel goed team. Zie je nu echt niet waar die redenatie mis gaat? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:47
Fun fact, Als je nu zoekt op Vitesse op Wikipedia (en dus ook als je dat zoekt via Google en dan bovenaan te zien krijgt) krijg je het volgende te zien:

Vitesse Arnhem, officieel SBV Vitesse, is een Nederlandse homoclub uit Arnhem. De club is opgericht op 14 mei 1892. Sinds 1989 speelt Vitesse onafgebroken in deze hoogste divisie. Tussen 1990 en 2002 was de club een stabiele subtopper in Nederland. Wikipedia
Coach: Leonid Sloetski
Stadion: GelreDome

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Gonadan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:53:
Volgens die redenatie is elke club die punten pakt tegen of wint van een topclub ook ineens een heel goed team. Zie je nu echt niet waar die redenatie mis gaat? :?
Als dat inderdaad een sporadisch iets zou zijn, dan kan ik je punt zien. Bij Feyenoord is dat in mijn ogen niet het geval. Zo zien jullie het alsof ze er niks van kunnen en alsof het een totaal labiel team is, maar dat lijkt mij ook absoluut niet het geval. Ik heb het idee dat het best wel een aardig team is als het allemaal goed draait, maar op de een of andere manier draait het allemaal niet altijd lekker. Ik weet ook niet wat daar precies het probleem van is, maar ik zie het (minder als jullie) als een totaal spelers probleem (al denk ik wel dat PSV en zeker Ajax beter spelers hebben).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Snowdog schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:51:
[...]

Maar hoe kan je het matige kwaliteit noemen als ze een ajax met 6-2 naar huis sturen en ook van Porto winnen (met het nodige geluk maar alsnog). Ik denk dat de kwaliteit om in ieder geval top3 te zien zeker wel aanwezig is. Ik bedoel hoeveel rouleren een PSV of Ajax nou met hun spelers ook niet zoveel toch? Ik meen me zelfs vorig seizoen nog een halve rel te herinneren dat Erik te veel spelers gewisseld zou hebben tegen Heracles (from all teams).
Zwaluw...zomer...3 weken later verliezen ze weer met 3-0 van Ajax (daarvoor hebben ze iets van 20 klassiekers niet gewonnen).
Verschil met Ajax en PSV is dat ze eigenlijk al geen fatsoenlijke 12 of 13de speler hebben, waar PSV en Ajax toch nog wel 3-4 spelers hebben die je er zo in kunt zetten zonder kwaliteitsverlies.
En in die basis 11 van Feyenoord zitten toch al paar twijfel gevallen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Snowdog schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:57:
Als dat inderdaad een sporadisch iets zou zijn, dan kan ik je punt zien. Bij Feyenoord is dat in mijn ogen niet het geval.
Één wedstrijd dit seizoen en één vorig seizoen zijn je voorbeelden, dat is met geen mogelijkheid structureel te noemen. Tenzij een enkele keer per jaar zo'n resultaat de lat is.
Zo zien jullie het alsof ze er niks van kunnen en alsof het een totaal labiel team is,
Dat is wel erg extreem, niemand heeft dat beweerd. En als dat wel je perceptie is, zo bedoel ik het in ieder geval niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Martinusz schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:59:
[...]

Zwaluw...zomer...3 weken later verliezen ze weer met 3-0 van Ajax (daarvoor hebben ze iets van 20 klassiekers niet gewonnen).
Verschil met Ajax en PSV is dat ze eigenlijk al geen fatsoenlijke 12 of 13de speler hebben, waar PSV en Ajax toch nog wel 3-4 spelers hebben die je er zo in kunt zetten zonder kwaliteitsverlies.
En in die basis 11 van Feyenoord zitten toch al paar twijfel gevallen.
Nouja, mijn punt is ook niet zozeer dat ze moeten kunnen concurreren (op dit moment iig) met PSV of Ajax. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar van een Fortuna winnen. Kom op dat moet zelfs met deze selectie geen enkel probleem zijn. Dit Feyenoord is op z'n hoogtepunt gewoon goed en zou op z'n dieptepunt niet zo slecht moeten zijn.

Waar dat aan ligt? Ik denk niet alleen de spelers, alleen is dat wel lekker makkelijk om af te zeiken. Coach idem dito. Ik weet het ook niet, Feyenoord boeit me verder ook niet zoveel, net iets teveel bier op, maja... Dno ik houd het hier even bij :P
Gonadan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:04:
[...]

Één wedstrijd dit seizoen en één vorig seizoen zijn je voorbeelden, dat is met geen mogelijkheid structureel te noemen. Tenzij een enkele keer per jaar zo'n resultaat de lat is.
Een wedstrijd? Hebben wij hetzelfde seizoen gekeken? Verder gaat het niet alleen om vorig seizoen, maar ook om de seizoenen daarvoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Snowdog op 06-10-2019 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Feyenoord heeft gewoon een te dunne selectie, die van matige kwaliteit is. Az is dit jaar derde ploeg, feyenoord moet eerst maar weer eens richting de top 5 zien te komen.
Az heeft het idd goed voor elkaar maar bij Feyenoord is het grootste probleem niet de kwaliteit van de spelers. Punt is gewoon dat ze met 0 instelling het veld in gaan.

Zag je vandaag ook weer. Het hele spel van Feyenoord was superieur aan dat van Fortuna. Alleen als het erop aankwam deden de spelers van Fortuna hun stinkende best om alles af te jagen en door te zetten en lieten de spelers van Feyenoord heel laks alles gebeuren als ze er een stap extra voor zouden moeten zetten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:09:
[...]

Az heeft het idd goed voor elkaar maar bij Feyenoord is het grootste probleem niet de kwaliteit van de spelers. Punt is gewoon dat ze met 0 instelling het veld in gaan.

Zag je vandaag ook weer. Het hele spel van Feyenoord was superieur aan dat van Fortuna. Alleen als het erop aankwam deden de spelers van Fortuna hun stinkende best om alles af te jagen en door te zetten en lieten de spelers van Feyenoord heel laks alles gebeuren als ze er een stap extra voor zouden moeten zetten.
Als je het niet iedere week kan (of heel vaak niet tegen de “kleintjes”), dan is je selectie dus niet goed genoeg ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 06-10-2019 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Snowdog schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:07:
Een wedstrijd? Hebben wij hetzelfde seizoen gekeken? Verder gaat het niet alleen om vorig seizoen, maar ook om de seizoenen daarvoor.
Ik schreef over jouw voorbeelden, niet over totale seizoenen. Maar vooruit jaar was er inderdaad ook nog wel wat leuks tegen PSV maar dan houdt het snel op.
En inderdaad, er zijn meer seizoenen. Zo heeft hij kampioenschap er ook aardig voor gezorgd dat velen denken dat er niets mis is.

Ik vind het gewoon zo jammer. Feyenoord hoort er wat mij betreft gewoon bij in de top drie maar met de huidige beeldvorming en beleid gaat dat voorlopig gewoon bij lange na niet het geval zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:38
[...]

Volgens mij is de kwaliteit juist een heel stuk minder dan vorig seizoen, neem alleen de opstelling van de 6-2 tegen Ajax en die van vandaag er eens bij. 6 spelers vertrokken (tussen haakjes vervanger):

vPersie (Sinestera)
Vilhena (Fer)
StJuste (Karsdorp)
Clasie (Tapia)
Verdonk (Haps)
van Beek. (Ie)

Conclusie is dat er gewoon heel slecht is ingekocht. Misschien dat die Senesi nog een toevoeging gaat worden, maar het feit dat Stam hem liever nog laat wennen en kiest voor huurling Ie klinkt niet hoopgevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Gonadan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:20:
[...]

Ik schreef over jouw voorbeelden, niet over totale seizoenen. Maar vooruit jaar was er inderdaad ook nog wel wat leuks tegen PSV maar dan houdt het snel op.
En inderdaad, er zijn meer seizoenen. Zo heeft hij kampioenschap er ook aardig voor gezorgd dat velen denken dat er niets mis is.

Ik vind het gewoon zo jammer. Feyenoord hoort er wat mij betreft gewoon bij in de top drie maar met de huidige beeldvorming en beleid gaat dat voorlopig gewoon bij lange na niet het geval zijn.
Ik vind het ook enigszins jammer (noujna niet echt), maar die jongens bewijzen wel een aantal wedstrijden per jaar dat het niet alleen toevalstreffers zijn. Waar dan precies het probleem ligt weet ik ook niet, maar ik denk niet dat je kan stellen dat het puur bij de spelers ligt (of bij de coach for that matter). En er zou echt geen enkele reden moeten zijn dat ze niet net onder een PSV of Ajax moeten eindigen (of erboven in een goed seizoen). Anyway, zoals gezegd, heb aardig wat bier op en had beter niks kunnen posten ook weinig zin om hierover te praten, dus dit is echt mijn laatste reply. Ik begrijp dat je het niet met mij eens bent, dus let's agree to disagree ofzoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
ph4ge schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:13:
[...]

Als je de prijzenkast van Porto deze eeuw ziet, en ook meeneemt dat ze 8x op rij hadden gewonnen, dan zijn het geen koekenbakkers.
Zeg ook niet dat het koekenbakkers zijn.
Maar dit Porto is niet meer het Porto van enkele jaren geleden.
De clubs in Portugal zijn flink geraakt door het verbod op 3rd party ownership en Porto is 1 van die clubs.

@D-e-n
Misschien eens dat gepraat over dat clubs niet van hetzelfde niveau zijn als Feyenoord los laten?

Want het Feyenoord van de afgelopen jaren is ook niet van het niveau Feyenoord.
De titel en de top 3 plekken verbloemen alles.
De clubs die een kleinere begroting hebben etc zijn het gat al jaren aan het verkleinen.

Als ze zo doorgaan zal op termijn een AZ en misschien ook een Vitesse en Utrecht gewoon met regelmaat boven ze eindigen.

Te lang zit de top van Feyenoord vol met mensen die bang zijn om zware beslissingen te nemen, mensen die zich verstoppen en praatjes hebben en hopen dat het probleem zichzelf gaat oplossen.

@Sempy

Klopt, en dan zijn de meeste van de spelers die er oorspronkelijk waren geeneens echt toppers.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 06-10-2019 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 16:36
Martinusz schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:20:
[...]

Als je het niet iedere week kan (of heel vaak niet tegen de “kleintjes”), dan is je selectie dus niet goed genoeg ;)
Of je tactisch plan klopt niet. Feyenoord lijkt het makkelijker te hebben met voetballende ploegen dan met ploegen die het initiatief aan Feyenoord laten.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

T-MOB schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:45:
Of je tactisch plan klopt niet. Feyenoord lijkt het makkelijker te hebben met voetballende ploegen dan met ploegen die het initiatief aan Feyenoord laten.
Dat geldt in feite voor alle voetballende teams, die hebben het altijd moeilijker als tegenstanders niet willen voetballen. De enige uitzondering is een tegenstander die voetballend gewoon veel sterker is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 21:45
Snowdog schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:35:
[...]
Of misschien hebben ze behalve de trainer nog iemand nodig die de mensen scherp houdt.
Die verdedigende fouten hebben niks met scherp houden te maken. Dat is een kwestie van je opstellen, van tactische instelling, van aansturing, ook vanaf de bank.
Gonadan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:51:
[...]

Dat geldt in feite voor alle voetballende teams, die hebben het altijd moeilijker als tegenstanders niet willen voetballen. De enige uitzondering is een tegenstander die voetballend gewoon veel sterker is.
Probleem is juist dat Feyenoord te weinig voetballers opstelt tegen de kleinere teams. Hoe kun je met een trage verdediger en een fysiek blok Fortuna of Emmen stuk spelen? Stam vervalt in dezelfde fouten als Gio. Kiezen voor zogenaamde zekerheid waardoor je zelf niet aan het voetballen komt.
Feyenoord heeft gewoon een te dunne selectie,
Dat is een excuus in een lang seizoen bij veel blessures. Dan haak je net als veel subtoppers op den duur af. Maar bijna iedereen was fit en Kokcu, Burger en Senesi zaten gewoon op de bank als (beter?) alternatief voor de eventuele pijntjes na Porto.

Edit:
Iedereen heeft het over matige spelers maar dan is het natuurlijk waanzin dat een trainer steeds juist ook de matige spelers de hand boven het hoofd houdt. We hebben het gezien met Clasie en nu weer met Botteghin. Zo vermoord je als trainer meteen ook alle progressie die er mogelijk te boeken is.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 06-10-2019 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:19:
[...]

Die verdedigende fouten hebben niks met scherp houden te maken. Dat is een kwestie van je opstellen, van tactische instelling, van aansturing, ook vanaf de bank.

[...]

Probleem is juist dat Feyenoord te weinig voetballers opstelt tegen de kleinere teams. Hoe kun je met een trage verdediger en een fysiek blok Fortuna of Emmen stuk spelen? Stam vervalt in dezelfde fouten als Gio. Kiezen voor zogenaamde zekerheid waardoor je zelf niet aan het voetballen komt.

[...]

Dat is een excuus in een lang seizoen bij veel blessures. Dan haak je net als veel subtoppers op den duur af. Maar bijna iedereen was fit en Kokcu, Burger en Senesi zaten gewoon op de bank als (beter?) alternatief voor de eventuele pijntjes na Porto.

Edit:
Iedereen heeft het over matige spelers maar dan is het natuurlijk waanzin dat een trainer steeds juist ook de matige spelers de hand boven het hoofd houdt. We hebben het gezien met Clasie en nu weer met Botteghin.
Te dunne selectie in kwaliteit ;) niet in kwantiteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:07

polthemol

Moderator General Chat

superieur zijn grote woorden... Wat ik zag was dat quasi elke aanval van Fortuna voor serieuze problemen zorgde bij Feyenoord achterin. De verdediging van Feyenoord was chaotisch. Als je dan bedenkt dat we bij Fortuna ook nog eens 3 verdedigers misten en die Ciss op de nominatie stond om te mogen vertrekken begin dit seizoen, mwah, ik zou dat superieur toch anders uitdrukken ;)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Martinusz schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:32:
[...]

Te dunne selectie in kwaliteit ;) niet in kwantiteit :)
Ik word een beetje moe van dit soort opmerkingen. Zelfs in een fantastisch CL seizoen van Ajax mocht er nog volop geklaagd worden over de wissels van Ten Hag maar als Feyenoorder mag je kennelijk niet klagen over een trainer die Clasie of Botteghin maar blijft opstellen, ook na de meest vreselijke verliespartijen zoals vandaag. Dan worden gelijk dit soort dooddoeners erin gegooid.

Geen enkele Feyenoord fan denkt dat we in de buurt kunnen komen van Ajax of PSV en iedereen kijkt jaloers naar Stengs en Boadu. Elke fan heeft ook kritiek op de selectie en hoe die is samengesteld. Maar doen alsof verliespartijen tegen en Emmen en Fortuna logisch zijn met deze groep is puur opportunisme.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 06-10-2019 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:41:
[...]

Ik word een beetje moe van dit soort opmerkingen. Zelfs in een fantastisch CL seizoen van Ajax mocht er nog volop geklaagd worden over de wissels van Ten Hag maar als Feyenoorder mag je kennelijk niet klagen over een trainer die Clasie of Botteghin maar blijft opstellen, ook na de meest vreselijke verliespartijen zoals vandaag. Dan worden gelijk dit soort dooddoeners erin gegooid.

Geen enkele Feyenoord fan denkt dat we in de buurt kunnen komen van Ajax of PSV en iedereen kijkt jaloers naar Stengs en Boadu. Elke fan heeft ook kritiek op de selectie en hoe die is samengesteld. Maar doen alsof verliespartijen tegen en Emmen en Fortuna logisch zijn met deze groep is puur opportunisme.
Wie moet ie allemaal opstellen dan?
Het probleem is toch simpelweg dat er ook niks achter zit?

Het is gewoon structureel dat ze veel punten laten liggen tegen de kleintjes. Er wordt niet door geselecteerd, aankoopbeleid is niet fantastisch, de trainer is misschien niet fantastisch. Maar het lijkt mij toch wel een algeheel probleem bij Feyenoord, kun je niet 1 persoon aanrekenen, er gaat gewoon veel niet goed genoeg.

Maar als Feyenoord supporters denken dat een nieuwe trainer alles oplost be my guest :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Martinusz schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 23:05:
[...]

Er zit een Argentijnse jeugdinternational op de bank waar hij niks mee doet. Het bestaat toch niet dat die slechter is dan dat geklungel wat we nu zien.

Die gatenkaas achterin is ook niet van vandaag. De hele voorbereiding was al ruk. Backs die naar voren rennen en de trage Botteghin die eruit wordt gecounterd. Als dat iedere keer voorkomt zou je ingrijpen van een trainer verwachten. Ander systeem, andere spelers. Hoe is het mogelijk dat hij vandaag niet al voor rust ingrijpt?

En dat middenveld: los van de kwaliteit lijken zowel Gio als Stam niet te beseffen dat er iets van voetbal in die linie moet zitten om een tegenstander die de bus parkeert te verslaan. Ik zei het al vooraf: met dit blok plus Toornstra gaan we het niet redden tegen Fortuna.

En ja: hij heeft ook hier alternatieven. Die zijn soms jong of ook niet top maar wel van een ander slag. Hij heeft Kokcu die in elk geval vooruit denkt en met afstand de beste was in de voorbereiding. Hij kan het ook nog met Ayoub of Burger proberen. Als je het over subtop hebt zou die toch mee moeten kunnen.

In de zoektocht naar de top werd/wordt er zowel door Gio als Stam steeds maar weer terug gegrepen op zogenaamde ervaren of fysieke zekerheden. Maar die brengen je niks verder en geven dit soort zaadpartijen tegen de kleintjes. Een Kokcu zal ook slechte wedstrijden spelen maar je bouwt wel iets op.
Maar als Feyenoord supporters denken dat een nieuwe trainer alles oplost be my guest :)
Dat zegt niemand. Van alles deugt er niet. Maar als je de top dan al niet bij kunt houden door waardeloos beleid en je hebt ook nog iedere keer zo'n kut trainer dan weet je zeker dat je alleen maar achteruit holt. Spelers bij Feyenoord worden slechter in plaats van beter. Dan doet de coaching iets fout.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 06-10-2019 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 23:05:
[...]

Het is gewoon structureel dat ze veel punten laten liggen tegen de kleintjes. Er wordt niet door geselecteerd, aankoopbeleid is niet fantastisch, de trainer is misschien niet fantastisch. Maar het lijkt mij toch wel een algeheel probleem bij Feyenoord, kun je niet 1 persoon aanrekenen, er gaat gewoon veel niet goed genoeg.

Alles wat erachter zit is goed genoeg om Fortuna of Emmen partij te bieden. Gisteren stond er bij Feyenoord ook niemand op het veld die zwakker was dan zijn directe tegenstander. De kwaliteit van de poppetjes is het probleem niet, punt is dat het als team niet werkt en/of niet gemotiveerd is.
Sempy schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:23:
[...]

Volgens mij is de kwaliteit juist een heel stuk minder dan vorig seizoen, neem alleen de opstelling van de 6-2 tegen Ajax en die van vandaag er eens bij. 6 spelers vertrokken (tussen haakjes vervanger):

vPersie (Sinestera)
Vilhena (Fer)
StJuste (Karsdorp)
Clasie (Tapia)
Verdonk (Haps)
van Beek. (Ie)

Conclusie is dat er gewoon heel slecht is ingekocht. Misschien dat die Senesi nog een toevoeging gaat worden, maar het feit dat Stam hem liever nog laat wennen en kiest voor huurling Ie klinkt niet hoopgevend.
Die vervangingen zijn niet bepaald verzwakkingen. Van Persie was wel buiten categorie maar ik ben niet van mening dat het team met hem beter draaide. Was wel mooi wat hij liet zien maar hij paste niet echt in het systeem. Het is jammer dat Gio Kramer weggepest heeft, die was misschien niet supergoed, maar wel een goede aanvulling voor de selectie.
Vilhena is wel beter dan Fer al kwam hij vorig jaar met een te zwakke defensie achter zich ook amper aan te pas. Karsdorp is gewoon beter dan StJuste en Clasie was vorig jaar al helemaal geen succes.
Dat ze Verdonk hebben laten gaan snap ik niet. Ok, drie linksbacks is misschien wat veel, maar Haps en Malacia zijn beiden het zelfde type, meer aanvallend maar verdedigend onzeker. Verdonk is degelijker (en minder geblesseerd.) Over Van Beek hoeven we het niet te hebben, iederere e-pupil die hem zou vervangen zou al een versterking zijn.
polthemol schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:37:
[...]

superieur zijn grote woorden... Wat ik zag was dat quasi elke aanval van Fortuna voor serieuze problemen zorgde bij Feyenoord achterin. De verdediging van Feyenoord was chaotisch. Als je dan bedenkt dat we bij Fortuna ook nog eens 3 verdedigers misten en die Ciss op de nominatie stond om te mogen vertrekken begin dit seizoen, mwah, ik zou dat superieur toch anders uitdrukken ;)
Klopt dat "superieur" misschien wat vreemd klinkt. Maar als je kijkt naar het veldspel en balbezit dat was bijna constant in het voordeel van Feyenoord. Het was juist de gretigheid, de bereidheid moe te worden en een stap extra te doen die Fortuna wel had en waar Feyenoord heel laks was.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Probleem van Feyenoord heeft natuurlijk vele oorzaken.
Klote/geen bestuur. Geen td, geen visie, geen fatsoenlijke competitie voor onze jeugdelftal.
Jaap heeft voornamelijk damaged goods gekregen als versterkingen.
Kan Fer, Karsdorp wel 2 wedstrijden in 1 week aan? Spelers die terugkomen van een blessure. Spelers die zich niet ontwikkelen.

Stam ontslaan lost niks op. Zijn opvolger zal met dezelfde problemen te maken hebben. Nieuwe trainer zal waarschijnlijk Senesi wel laten spelen.
Op bestuurlijk vlak moet er eerst opgeschoond worden en onze jeugdelftal zal asap mee moeten doen met de eerste divisie.
In het verleden was onze jeugd onze redding. Nu is dat om onbegrijpelijke reden vermoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:45

Typhone

Who Dares Wins

Tagliafico geschorst volgende wedstrijd... die mag toch echt eens wat gaan doen aan zijn gele kaarten.

Winnaar van het weekend: Sparta. Normaal een club waar ik niet zoveel mee heb maar die spelen dit jaar eens niet met betonvoetbal en doen het boven verwachting goed. Degraderen gaan ze niet meer. Schijnbaar zijn ze zich op het Kasteel bewust van het feit dat zowel de nummer 18 als de nummer 17 degraderen en moet dat besef bij veel anderen nog komen.

Fortuna heb ik al vermeld, winnen van Feyenoord is leuk en een bonus maar winnen van de laagvliegers heeft relatief een veel grotere impact: punten die je daar pakt kunnen nooit tegen je gebruikt worden in de zin dat ze bijv. naar een RKC gaan ipv naar Fortuna zelf.

RKC acht ik al dood en begraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Russel88 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:20:
Probleem van Feyenoord heeft natuurlijk vele oorzaken.
Klote/geen bestuur. Geen td, geen visie, geen fatsoenlijke competitie voor onze jeugdelftal.
Jaap heeft voornamelijk damaged goods gekregen als versterkingen.
Kan Fer, Karsdorp wel 2 wedstrijden in 1 week aan? Spelers die terugkomen van een blessure. Spelers die zich niet ontwikkelen.

Stam ontslaan lost niks op. Zijn opvolger zal met dezelfde problemen te maken hebben. Nieuwe trainer zal waarschijnlijk Senesi wel laten spelen.
Op bestuurlijk vlak moet er eerst opgeschoond worden en onze jeugdelftal zal asap mee moeten doen met de eerste divisie.
In het verleden was onze jeugd onze redding. Nu is dat om onbegrijpelijke reden vermoord.
Jeugd opleiding doet het nog best goed, maar de stap van de O19 naar ED is voor de meesten te groot en daar missen we een schakel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Typhone schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:22:
Tagliafico geschorst volgende wedstrijd... die mag toch echt eens wat gaan doen aan zijn gele kaarten.
Was waarschijnlijk niet geheel onbewust, nu mis je RKC en is hij er tegen Feyenoord sowieso bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ankona schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:29:
[...]

Jeugd opleiding doet het nog best goed, maar de stap van de O19 naar ED is voor de meesten te groot en daar missen we een schakel.
De onder 19 is anders ook behoorlijk wisselvallig toch?

Los daarvan kun je spelers die de stap niet aankunnen natuurlijk altijd verhuren. Dat was vroeger ook heel gewoon. Probleem is ook dat er vaak niet gedurfd wordt om voor de jeugd te kiezen. Liever halen ze een kreupele speler terug uit het buitenland.

Echte talenten slaan de KK divisie overigens gewoon over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:10

Niku

Alagaesii

D-e-n schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:10:
[...]

Dat is toch niet helemaal waar. Kijk maar naar Frenkie de Jong (46 wedstrijden) en Malen (22 wedstrijden), om twee voorbeelden te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
D-e-n schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:10:
[...]

De onder 19 is anders ook behoorlijk wisselvallig toch?

Los daarvan kun je spelers die de stap niet aankunnen natuurlijk altijd verhuren. Dat was vroeger ook heel gewoon. Probleem is ook dat er vaak niet gedurfd wordt om voor de jeugd te kiezen. Liever halen ze een kreupele speler terug uit het buitenland.

O19 is misschien wisselvallig, ze acteren wel op het hoogste niveau.

En wat betreft het overslaan van de eerste divisie. Hoeveel voorbeelden ken je van top talenten de die stap overgeslagen hebben (en dan niet omdat de club er geen mogelijkheid voor had en door blessures een jeugd speler snel in moest passen?)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

Was waarschijnlijk niet geheel onbewust, nu mis je RKC en is hij er tegen Feyenoord sowieso bij.
Lijkt me niet, je gaat er toch niet van uit dat je tegen RKC een kaart gaat pakken?
En nu loopt de kaartenlast flink op, straks kan ie na elke gele kaart een wedstrijd toekijken.
Wie gaan ze eigenlijk nu linksback zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:51

Qu3st

Exocet schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Lijkt me niet, je gaat er toch niet van uit dat je tegen RKC een kaart gaat pakken?
En nu loopt de kaartenlast flink op, straks kan ie na elke gele kaart een wedstrijd toekijken.
Ik vermoed Dest, die heeft ook in de voorbereiding op LB gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:07

polthemol

Moderator General Chat
Ankona schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 06:27:
Klopt dat "superieur" misschien wat vreemd klinkt. Maar als je kijkt naar het veldspel en balbezit dat was bijna constant in het voordeel van Feyenoord. Het was juist de gretigheid, de bereidheid moe te worden en een stap extra te doen die Fortuna wel had en waar Feyenoord heel laks was.
zelfs dat is maar hoe je ernaar kijkt natuurlijk. Ons veldspel was behoorlijk effectief, maar in the end wilden we de bal gewoon helemaal niet hebben. Vanaf de middellijn begon men pas met druk zetten voorzichtig, alles was gericht op scherpe counters.

Dus balbezit zegt voor de rest niets als je er niets mee doet, idem voor veldspel, want zo gek veel kansen heeft Feyenoord echt neit gehad gedurende het gros van de wedstrijd, tegen het einde kwamen er wat.

Maar ik denk dat vooral verdedigend bij Feyenoord het grootste probleem ligt: als je laatste lijn niet sterk genoeg, zal elke linie moeten gaan bijspringen en dat kan je lelijk opbreken. Het verdedigen was echt chaotisch van Feyenoord-kant.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ankona schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:20:
[...]

O19 is misschien wisselvallig, ze acteren wel op het hoogste niveau.

En wat betreft het overslaan van de eerste divisie. Hoeveel voorbeelden ken je van top talenten de die stap overgeslagen hebben (en dan niet omdat de club er geen mogelijkheid voor had en door blessures een jeugd speler snel in moest passen?)
Praktisch alle Nederlandse topspelers uit het verleden zijn rechtstreeks vanuit de jeugd doorgestroomd naar de eerste selectie van hun groep.
Niku schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:14:
[...]

Dat is toch niet helemaal waar. Kijk maar naar Frenkie de Jong (46 wedstrijden) en Malen (22 wedstrijden), om twee voorbeelden te noemen.
Dat zijn de uitzonderingen. Bij De Jong heb ik dat altijd al vreemd gevonden. Malen heeft natuurlijk een rare omweg gemaakt vanuit Engeland. Die zat vorig jaar overigens ook al bij de selectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

D-e-n schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:50:
[...]
Dat zijn de uitzonderingen. Bij De Jong heb ik dat altijd al vreemd gevonden. Malen heeft natuurlijk een rare omweg gemaakt vanuit Engeland. Die zat vorig jaar overigens ook al bij de selectie.
Voor Gakpo (26), Rosario (43), Bergwijn (31), Van de Beek (35) en Onana (39) geldt dat ook hoor. Zelfs Kluivert en De Ligt hebben hun minuten gemaakt.

Feyenoord heeft hier gewoon een verkeerde inschatting gemaakt.

Malen speelde overigens twee jaar geleden bij Jong PSV, niet vorig jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mehhh, interlandvoetbal komt er weer aan. Wat heb ik daar toch altijd een hekel aan midden in de competitie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:47
Typhone schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:11:
Mehhh, interlandvoetbal komt er weer aan. Wat heb ik daar toch altijd een hekel aan midden in de competitie.
Èens. Laat dit seizoen maar extra snel klaar zijn. Geen reet aan :+
Het is wellicht een goede pauze voor Feyenoord. De tijd kunnen ze goed gebruiken om de koppen bij elkaar te steken. Alhoewel ik me heel ernstig afvraag of dit gaat helpen, denk het eigenlijk niet, maar men mag dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Niku schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:00:
[...]

Voor Gakpo (26), Rosario (43), Bergwijn (31), Van de Beek (35) en Onana (39) geldt dat ook hoor. Zelfs Kluivert en De Ligt hebben hun minuten gemaakt.
Maar de meeste van die spelers maakten op dat moment ook al minuten in het eerste. Ik denk niet dat vd Beek of Kluivert of Bergwijn niet waren doorgebroken zonder eerste divisie.
Feyenoord heeft hier gewoon een verkeerde inschatting gemaakt.
Maar dan nog had Feyenoord spelers gewoon kunnen verhuren natuurlijk. Het is echt niet zo dat dat de enige verkeerde keuze is die de jeugd belet door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:22:
Exocet schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Ik kom tot vier gele kaarten voor Tagliafico. Vitesse uit, Heerenveen thuis, Groningen thuis en ADO uit. Hij heeft ook geen gele kaarten staan van de laatste twee speelronden van vorig seizoen.

Je krijgt tegenwoordig een schorsing na de vijfde en de tiende gele kaart.

Dest kan linksback spelen, dat stond hij ook thuis tegen PSV voor de JC schaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Een makkie weer voor zowel Ajax als PSV.
Soms denk je dat de tegenstander een kans heeft om voor puntverlies te zorgen, maar dan zetten beide teams even aan en is het geregeld. Ongelooflijk hoeveel sterker dan de rest beide clubs zijn in de Eredivisie.

Bij PSV was het een uur lang afzien, maar daarna kon VVV het niet meer blijven belopen, werden de ruimtes groter en liep PSV er makkelijk doorheen.
Het spel vertoont een stijgende lijn, het is nog niet heel goed, maar de goals zijn vaak wel mooi. Baumgartl blijkt erg belangrijk te zijn voor de rust en de opbouw van achteruit, een niet spelende Mo wordt altijd gemist, Guti heeft de vorm nog niet helemaal terug sinds zijn blessure, maar voorin loopt PSV over van de kwaliteit en daarmee wordt het verschil gemaakt.
Leon Zwiers schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:59:
In potentie is Feyenoord elk jaar een concurrent voor Ajax en PSV, en zou je vaak boven PSV uit moeten komen.
De jaren 70 zijn al even voorbij anders...
Het hele spel van Feyenoord was superieur aan dat van Fortuna.
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij?
Het spel van Fortuna was veel beter dan dat van Feyenoord. Jij denkt dat je ondanks superieur spel met 4-2 verliest puur en alleen door instelling?
Alsof de spelers van Feyenoord niet willen winnen.

Dat Feyenoord zo kwetsbaar is achterin ligt niet alleen aan de spelers, de coach is hierin ook belangrijk.
En Stam blijkt het vooralsnog heel erg zwaar te hebben als hoofdtrainer van Feyenoord, niet geheel verrassend. Stam moet alles nog bewijzen, heeft geen geweldig CV als hoofdtrainer en het is een bestuurlijke puinhoop bij Feyenoord. Onbegrijpelijk dat Feyenoord niet een bewezen en ervaren vakman als Fraser heeft aangesteld, helemaal omdat hij nog een Feyenoord man is ook.
Snowdog schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:27:
Ik vind het ook enigszins jammer (noujna niet echt), maar die jongens bewijzen wel een aantal wedstrijden per jaar dat het niet alleen toevalstreffers zijn.
Die paar uitschieters per seizoen bewijzen dus precies wel dat het alleen toevalstreffers zijn.
Als je structureel minder presteert tegen clubs uit het rechterrijtje en incidenteel goed presteert tegen Ajax en PSV, hoe kun je die incidentele prestaties dan als de norm nemen?
Waar dan precies het probleem ligt weet ik ook niet
Dit is toch niet zo moeilijk, namelijk wanbeleid.
Momenteel heeft Feyenoord geen directie, een 2e team dat geen betaald voetbal speelt, een matige spelersgroep en een onervaren coach die alles nog moet bewijzen. Beschamend voor een (voormalige?) topclub.

[ Voor 9% gewijzigd door Baseman77 op 07-10-2019 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

D-e-n schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:22:
[...]

Maar de meeste van die spelers maakten op dat moment ook al minuten in het eerste. Ik denk niet dat vd Beek of Kluivert of Bergwijn niet waren doorgebroken zonder eerste divisie.

[...]

Maar dan nog had Feyenoord spelers gewoon kunnen verhuren natuurlijk. Het is echt niet zo dat dat de enige verkeerde keuze is die de jeugd belet door te komen.
Dat ben ik beide wel met je eens hoor. Ik ben er echter van overtuigd dat het bij Ajax en PSV de talenten die er al in overvloed liepen (in tegenstelling tot bij Feyenoord) geholpen en de ontwikkeling versneld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
strafschop schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:23:
[...]

[...]

Ik kom tot vier gele kaarten voor Tagliafico. Vitesse uit, Heerenveen thuis, Groningen thuis en ADO uit. Hij heeft ook geen gele kaarten staan van de laatste twee speelronden van vorig seizoen.

Je krijgt tegenwoordig een schorsing na de vijfde en de tiende gele kaart.

Dest kan linksback spelen, dat stond hij ook thuis tegen PSV voor de JC schaal.
De commentator zei het dat hij nu geschorst is tegen RKC, maar die kan er ook weleens naast zitten natuurlijk :)

Maar wel dom, is het niet zo dat je na die 5de gele kaart zo'n beetje bij elke gele kaart weer een wedstrijd geschorst bent?
En we zitten pas in speelronde 10 :X :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:55:
[...]

Maar wel dom, is het niet zo dat je na die 5de gele kaart zo'n beetje bij elke gele kaart weer een wedstrijd geschorst bent?
Als ik het goed heb ben je na elke gele kaart een wedstrijd geschorst, behalve bij de eerste, tweede, derde, vierde, zesde, achtste en tiende.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
strafschop schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:23:
[...]

[...]

Zie de overlopende registraties zoals aangegeven door de KNVB:
Tagliafico 12-5-2019 Ajax - FC Utrecht
Tegen FC Utrecht heeft hij toen een gele kaart gekregen die hem nu parten speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
[...]

De commentator zei het dat hij nu geschorst is tegen RKC, maar die kan er ook weleens naast zitten natuurlijk :)

Ankona schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:02:
[...]

Als ik het goed heb ben je na elke gele kaart een wedstrijd geschorst, behalve bij de eerste, tweede, derde, vierde, zesde, achtste en tiende.
Nee, je krijgt sinds vorig seizoen een schorsing na de vijfde, tiende, elfde etc..

Zie de Reglementenbundel betaald voetbal artikel 29 lid 2.
Napo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:10:
[...]

Zie de overlopende registraties zoals aangegeven door de KNVB:

[...]

Tegen FC Utrecht heeft hij toen een gele kaart gekregen die hem nu parten speelt.
Je hebt gelijk. Ik had de laatste twee wedstrijden van vorig seizoen wel opgezocht, maar blijkbaar toch deze kaart gemist.

[ Voor 18% gewijzigd door strafschop op 07-10-2019 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:30:
Dit is toch niet zo moeilijk, namelijk wanbeleid.
Momenteel heeft Feyenoord geen directie, een 2e team dat geen betaald voetbal speelt, een matige spelersgroep en een onervaren coach die alles nog moet bewijzen. Beschamend voor een (voormalige?) topclub.
Dit. Als je de beleidsmakers van AZ nou een paar jaar geleden, zeg ten tijde van Koeman, bij Feyenoord aan het roer had gezet; dan ben ik er van overtuigd dat er nu daadwerkelijk sprake van een titelstrijd zou zijn met drie ploegen. Een verrekte spannende ook nog. Dergelijke beleidsmakers met de naam, achterban en middelen van Feyenoord (zeker op dat moment) had vuurwerk opgeleverd.

Nu ik weinig heb met Feyenoord vind ik het overigens prima als AZ dat zelf uiteindelijk kan realiseren. Ze zijn duidelijk op de goede weg. Ik zie ze nu vooral als outsider maar ik denk dat ze op den duur Feyenoord structureel voorbij gaan. Op historie en naam alleen red je het niet, getuige vele gevallen clubs van weleer. Dat lijken ze bij Feyenoord maar niet te willen snappen.

[ Voor 20% gewijzigd door snmght op 07-10-2019 11:16 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
strafschop schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

[...]

Nee, je krijgt sinds vorig seizoen een schorsing na de vijfde, tiende, elfde etc..

Zie de Reglementenbundel betaald voetbal artikel 29 lid 2.
Oh wow dat is dan een meevaller voor Nico dat hij er weer 5 kan pakken voordat hij een schorsing krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Ik schrok er ook wel van ja, het is net oktober en nu al zo een schorsing. Maargoed, die felheid ligt in zijn spel, dus ik neem het voor lief. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
snmght schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Ik schrok er ook wel van ja, het is net oktober en nu al zo een schorsing. Maargoed, die felheid ligt in zijn spel, dus ik neem het voor lief. O+
Je kan ook felheid in je spel hebben zonder elke pot geel te pakken. Zal het jeugdige onstuimige wel zijn dat er nog wel afgaat. Als ie die rust pakt is het een wereldtopper in wording. Zo niet, een soort Pepe #2 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Donny vd Beek staat for sale voor €100 miljoen euro as we speak. Tijd dat Erik de jeugd ook wat speelminuten gaat gunnen want anders blijven we ze moeten kopen.
Ik zie overigens wel wat zonnetjes verschijnen en ik hoop dat Overmars die ook ziet:

- Eriksen
- Alderweireld (aflopend)
- Vertonghen (aflopend)
- Suarez (waarom niet, als we toch 'grinta' willen)

Die Belgen zijn vind ik niet meer van wereldklassen zoals 2-3 jaar terug maar in de Eredivisie prima om de jeugd twee jaar lang nog een boost te geven en kunnen zo doorschuiven als jeugdtrainer. Kennen allebei de Amsterdamse mentaliteit. Eriksen verzuipt meer en meer bij Tottenham en zou zomaar eens het slachtoffer kunnen worden van een aanstaande trainerswissel (gok ik). Ik hoop dat er al eens gepolst is. Moet Ajax wel kampioen worden want dan kun je weer schermen met 100% zekere CL optredens en de salarissen wat makkelijker aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Eriksen loopt ook uit z'n contract., maar die kan echt nog wel een andere stap maken, is pas 27.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

dutchgio schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:33:
Eriksen loopt ook uit z'n contract., maar die kan echt nog wel een andere stap maken, is pas 27.
Kan hij zeker, maar geen idee hoe hij het voor ogen heeft. Een Ziyech kon bijvoorbeeld ook een prima stap maken afgelopen zomer maar heeft een bepaald plaatje in zijn ogen. Als Eriksen per se om de prijzen wil spelen en in de CL en dergelijke ploegen uit de PL/PD komen niet langs, en Marc wel met en goed voorstel..

Als als als, I know. Maar compleet kansloos vind ik het niet. Die kans wordt nog een tikje groter als we de prestatie van vorig jaar kunnen evenaren of verbeteren en ons weer (nu rechtstreeks!) plaatsen voor CL komend jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dutchgio schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:33:
Sportief gezien zet ik Ajax even on par met de stappen die hij kan maken }) *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:31:

Eriksen verzuipt meer en meer bij Tottenham en zou zomaar eens het slachtoffer kunnen worden van een aanstaande trainerswissel (gok ik). Ik hoop dat er al eens gepolst is. Moet Ajax wel kampioen worden want dan kun je weer schermen met 100% zekere CL optredens en de salarissen wat makkelijker aftikken.
Volgens mij heeft Eriksen vooral problemen bij Tottenham ómdat hij weg wil, maar niet weg mocht. Was er niet een Spaanse club die hem wilde hebben? Ik vermoed dat hij niet weg wilde naar Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:58
Eriksen is inderdaad te hoog gegrepen, die kan nog makkelijk mee bij een Real Madrid volgend seizoen. Suarez en Vertonghen daar zou ik eerder op gokken komende zomer.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Volgens mij is Ajax voor elke speler van Spurs momenteel een stap omhoog :+

Sportief dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:41
Typhone schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:31:
Donny vd Beek staat for sale voor €100 miljoen euro as we speak.
Is dat niet een beetje overdreven? :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:26:
[...]

Contract geüpgrade, ligt vast tot 2022, basisspeler en reuzendoder in de CL.
Ik zeg 25 miljoen euro te weinig (;)).. Bale was minder bepalend en werd door Madrid voor €101 miljoen gekocht. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Als vraagprijs zeer zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Ik zou honderd miljoen miljard hanteren als vraagprijs! Minstens!
Eriksen kon afgelopen zomer trouwens naar clubs als Real Madrid en ManU, maar ik weet 1000% zeker dat hij zou kiezen voor Ajax. Vanzelfsprekend.

Oftewel, sommigen hier slaan enigszins door.
Kunnen we het hier iets realistischer houden?

<knip>

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 07-10-2019 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Leon Zwiers schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:14:
[...]

Het is wellicht een goede pauze voor Feyenoord. De tijd kunnen ze goed gebruiken om de koppen bij elkaar te steken. Alhoewel ik me heel ernstig afvraag of dit gaat helpen, denk het eigenlijk niet, maar men mag dromen.
Idd een goed plan, zullen we morgen afspreken om te stoppen? En ALS ze dan OOIT weer de boel op de rit krijgen wordt dit forum ook weer wat leuker met discussies over andere clubs dan alleen ajax en psv ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:53:
Eriksen kon afgelopen zomer trouwens naar clubs als Real Madrid en ManU, maar ik weet 1000% zeker dat hij zou kiezen voor Ajax. Vanzelfsprekend.

<knip>
Wat een vreemde reactie. Diezelfde discussie ging hier rond januari omtrent de Ligt en de Jong en die gingen voor veel meer weg dan hier voor mogelijk werd gehouden. Dat heeft niks met doorslaan te maken en al helemaal niks met fanboys.

Feit is gewoon dat Ajax een andere club is geworden sinds vorig jaar en op dit moment die nieuwe status (zeker internationaal waar het telt) waarmaakt. Dat effect ebt gewoon door naar de vraagprijs van de spelers en heeft met die argumenten nul komma niks te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 07-10-2019 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:53:

<knip>
<knip> 100 miljoen als vraagprijs is harstikke prima, wil niet zeggen dat je daar uiteindelijk op uit komt. Je opmerking over Manchester United kan ik totaal niet plaatsen, dat is vandaag de dag in alles een mindere club dan Ajax.

Ik bespeur hier weinig onrealistische opmerkingen, in fact ben jij de enige die onrealistische dingen schrijft nu; Frenkie is honderd miljoen miljard waard, Donny de helft.

Hadden we hier een paar jaar geleden gespeculeerd dat Ajax in de nabije toekomst 150 miljoen aan 2 uitgaande transfers zou verdienen en halve finale CL zou halen dan had je vast ook moord en brand geroepen. Maar welkom in de nieuwe werkelijkheid!

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 07-10-2019 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Eriksen is onzin, die gaat echt niet naar Ajax. Die heeft clubs als Barcalone, Real Madrid etc. als geinteresseerden, die gaat nu niet een stapje lager kiezen.

Vertoghen/Alderweireld heb je meer kans op, echter dan is de vraag weer moet je dat doen? Ligt er wellicht ook weer aan wat Blind gaat doen, gaat die nog een keer weg? Dan is Vertoghen een prima vervanger met ervaring.

Suarez zie ik ook niet echt terugkomen eigenlijk, de spelers die echt de absolute top hebben geproefd komen toch minder snel terug naar een niveau'tje lager. Hoe vaak heb je wel niet gehoord dat ze terugkomen, maar puntje bij paaltje pakken ze dan nog jaar USA of zandbak en stoppen dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Ik heb weer eens de nodige flames en trolls verwijderd.

Als we regelmatig hetzelfde beeld voorbij zien komen van behoorlijk onvriendelijk over-en-weer reageren, hebben afspraken en consensus dus ook niet veel waarde?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Ramzzz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:31:
[modbreak]Ik heb weer eens de nodige flames en trolls verwijderd.

Als we regelmatig hetzelfde beeld voorbij zien komen van behoorlijk onvriendelijk over-en-weer reageren, hebben afspraken en consensus dus ook niet veel waarde?[/]
Dank voor het bijsnoeien. Maar dat 2 man onvriendelijk tegenover elkaar doen hoeft niet te betekenen dat iedereen dat meteen doet. We zijn geen ADO en Ajax fans :+

Wat ik niet snap, is dat die gek van Fortuna speler van de week is geworden bij de VI. Die Passlack.... Hij had na 20 minuten er al afgemoeten met 2 x geel. En hij heeft in die pot wel 5 zwaar gele acties ondernomen.

Ook dat het halve fortuna team in het team van de week staat. Feyenoord haalde een bedroevend niveau, zo goed was Fortuna niet. Ik zou wat PSV spelers en Ajax spelers veel meer hiervoor in aanmerking voor vinden komen.

VI is echt hard aan het afglijden van kwaliteitsmedia naar een soort Telegraaf 2.0

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Je moet ergens beginnen als je gaat onderhandelen.
Je vraagt 100 en uiteindelijk na wat onderhandelen eindig je bij 70.

Gaat er niet om wat een speler waard is, gaat er om wat ze willen betalen.

Bv Pogba vind ik de genoemde bedragen ook niet waard. Maar dat is bijzaak.

Over senesi.
Misschien speelt hij niet omdat hij het op de trainingen niet laat zien?
Of omdat hij laat zien nauwelijks beter te zijn dan Boteghin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
is hier nog actie op ondernomen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
P.O. Box schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:54:
[...]

Wie weet? Heb je er iets over kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Napo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:56:
[...]

Wie weet? Heb je er iets over kunnen vinden?
ik zie alleen zijn eigen verklaring, maar die had ik van tevoren ook wel kunnen invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:51

Qu3st

Ik zag gisteren een interview van hem, dat hij excuses aanbood bij Fox Sports en hij wilde ook wel betalen. Moesten ze de rekening maar even opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
https://www.voetbalprimeu...r-een-rekening-haha-.html
Passlack toonde zich schuldbewust na de 4-2 overwinning op Feyenoord. "Jullie mogen een rekening naar mij sturen, ik betaal hem graag", liet de Borussia Dortmund-huurling na afloop met een brede glimlach weten aan FOX Sports. "Het was een stukje emotie dat eruit moest. Die wilde ik niet op mijn teamgenoten botvieren, dan maar op de microfoon..."
P.O. Box schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:54:
[...]

Leon Zwiers schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:14:
[...]

Op voetballend gebied heb je zeker gelijk wat betreft Feyenoord, laat het seizoen maar over zijn. Alhoewel Europees gezien er nog niks aan de hand is. ;)

Maar hoe zie je het verder? Want op dit moment is er geen aanleiding, of tenminste ik zie geen aanleiding dat het volgend jaar beter gaat worden.

[ Voor 74% gewijzigd door DoeEensGek op 07-10-2019 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
DoeEensGek schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:49:
Maar hoe zie je het verder? Want op dit moment is er geen aanleiding, of tenminste ik zie geen aanleiding dat het volgend jaar beter gaat worden.
Ik wacht rustig af. Ze hebben 3/4e jaar om een directie te vinden. Als die dan ook schoon schip gaat maken komt het binnen een jaar of 3 wel goed.

Anders gaat het denk ik deze generatie niet meer goed komen.

Als er maar aantoonbare progressie in het beleid is.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 07-10-2019 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat vinden we ervan dat Koeman Weghorst niet selecteert voor Oranje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Typhone schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:03:
Snap ik echt niet. Wel de Jong, geen Weghorst? En dan met het excuus dat ie wat beter moet spelen? _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54
Leon Zwiers schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:04:
[...]

Snap ik echt niet. Wel de Jong, geen Weghorst? En dan met het excuus dat ie wat beter moet spelen? _O-
Wat maakt het uit welke van de twee 90 minuten op de bank zit?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Luuk de Jong breekt geen potten in Spanje. Wat hij bij PSV bracht, kan hij nergens anders brengen. Waarom die geselecteerd is is inderdaad een raadsel. Maar ik vraag me ook af of Koeman nog wel naar de Duitse competitie kijkt. Klaassen speelt ook prima voetbal daar, helaas wel zijn voet gekneusd in de slotfase gisteren.

Leon Zwiers schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:01:
[...]

Ik wacht rustig af. Ze hebben 3/4e jaar om een directie te vinden. Als die dan ook schoon schip gaat maken komt het binnen een jaar of 3 wel goed.

Anders gaat het denk ik deze generatie niet meer goed komen.

Als er maar aantoonbare progressie in het beleid is.
Maar zelfs daar hoor je niks over, die directie die er moet komen. Snap wel dat mensen zich hier zorgen om maken. Dit wordt alleen maar rumoeriger zo.

[ Voor 14% gewijzigd door DoeEensGek op 07-10-2019 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
DoeEensGek schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:16:
Luuk de Jong breekt geen potten in Spanje. Wat hij bij PSV bracht, kan hij nergens anders brengen.

[...]

Maar zelfs daar hoor je niks over, die directie die er moet komen. Snap wel dat mensen zich hier zorgen om maken. Dit wordt alleen maar rumoeriger zo.
Ik verwacht de komende tijd niets, en dan in korte tijd plots alles tegelijk. Gepaard met enorm veel onrust en onzekerheid. Dat verdomde stadion hangt ons ook nog boven het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Typhone schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:03:
Nja waarom zou je een speler selecteren die in een lekkere flow zit bij zijn club, dan toch liever een speler die niet draait en waarschijnlijk een ruk humeur heeft.

Ik bedoel, dit is toch ook gewoon de betere keuze voor de toekomst. De Jong die gaat nog jaren mee en Weghorst zal over een jaar of 2 wel met pensioen gaan.

Stengs niet selecteren is ook gewoon een top zet.
Want wat heeft Stengs nou helemaal laten zien? En er is toch gewoon nul behoefte aan een technische speler voor op de flank.

@Leon Zwiers
Hoe groot vind je de kans dat ze dit seizoen een nieuwe directe en TD vinden en hoe groot denk je is de kans dat deze een flinke bezem mee neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Leon Zwiers schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:19:
[...]

Ik verwacht de komende tijd niets, en dan in korte tijd plots alles tegelijk. Gepaard met enorm veel onrust en onzekerheid. Dat verdomde stadion hangt ons ook nog boven het hoofd.
Dat stadion kan misschien wel het belangrijkste element gaan worden in dit hele verhaal. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Deadsy
Het duurde even voordat ik sarcasme in de gaten had ;). Weghorst is 27 en De Jong 29 namelijk. Ik begrijp er niks van. Scoren in de Duitse competitie lukte Luuk de Jong niet en Weghorst wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Typhone schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:27:
@Deadsy
Het duurde even voordat ik sarcasme in de gaten had ;). Weghorst is 27 en De Jong 29 namelijk. Ik begrijp er niks van. Scoren in de Duitse competitie lukte Luuk de Jong niet en Weghorst wel.
Echt? Vond het zelf nogal matig geschreven voor sarcasme.

Ter verdediging van de Jong. De speelstijl van Gladbach paste totaal niet bij de Jong.
Hun speelstijl was snelle opbouw via de counter en ze verkochten die zelfde zomer hun snelle aanvallers.
Dan heb je echt geen drol aan de Jong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
De Jong is zo statisch als wat, ontzettend afhankelijk van de aanvoer. (Prachtig ook om er niet volledig zeker van te zijn of we het over Luuk, Frenkie of Siem hebben. :+) Als je dat als club niet kan toepassen in je spel heb je geen fluit aan hem, behalve bij corners. Echter, omdat PSV zijn spel op hem toespitste (!), kon hij zo goed renderen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij ziet Koeman De Jong ook alleen als pinchitter. Als het goed is komt hij er niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Bossie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Wat maakt het uit welke van de twee 90 minuten op de bank zit?
Ronduit belachelijk! Veel beter in vorm dan Luuk de Jong, dat hebben we afgelopen weekend nog eens heel duidelijk kunnen zien toch :P

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:40:
Volgens mij ziet Koeman De Jong ook alleen als pinchitter. Als het goed is komt hij er niet in.
Die rol kan Weghorst ook gewoon invullen.

Nu we toch lekker bezig zijn.
Strootman, hoe komt die aan die naakt fotos van Koeman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Deadsy schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:44:
[...]

Die rol kan Weghorst ook gewoon invullen.

Nu we toch lekker bezig zijn.
Strootman, hoe komt die aan die naakt fotos van Koeman?
Damn. Zit die er nog bij? Als Propper straks weer fit is zal die toch wel eens sneuvelen.

Ik mag aannemen dat als we straks geplaatst zijn dat de strijd om de plekken 16 t/m 23 volledig open zal liggen. Die Stengs gaat ook gewoon mee natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 07-10-2019 20:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:48:
[...]

Damn. Zit die er nog bij? Als Propper straks weer fit is zal die toch wel eens sneuvelen.

Ik mag aannemen dat als we straks geplaatst zijn dat de strijd om de plekken 16 t/m 23 volledig open zal liggen. Die Stengs gaat ook gewoon mee natuurlijk.
Maar mag toch niet zijn dat onze 1e optie Propper is en als die niet kan we uitkomen bij Strootman.
Selecteer dan gewoon Koopmeiners ofzo, iemand met toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Deadsy schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:53:
[...]

Maar mag toch niet zijn dat onze 1e optie Propper is en als die niet kan we uitkomen bij Strootman.
Selecteer dan gewoon Koopmeiners ofzo, iemand met toekomst.
Of Koopmeiners iemand is met een grote toekomst in Oranje weet ik ook niet. Wellicht vindt Koeman het zonde om hem als vulling mee te nemen.

Als ik eens even kijk wie er op dit moment zeker zouden zijn bij Koeman:
Cilessen,
De Ligt, v Dijk, Aké, de Vrij, Blind
De Roon, Wijnaldum, vd Beek, F de Jong
Bergwijn, Depay, Malen, Babel

Propper is overal bruikbaar dus die maakt ook nog wel een grote kans. Je hebt Promes nog. Dan liggen met name de backposities nog open en wordt het voorin spannend als Stengs erbij komt. Die pinchitter wil je ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:02:
[...]

Of Koopmeiners iemand is met een grote toekomst in Oranje weet ik ook niet. Wellicht vindt Koeman het zonde om hem als vulling mee te nemen.

Als ik eens even kijk wie er op dit moment zeker zouden zijn bij Koeman:
Cilessen,
De Ligt, v Dijk, Aké, de Vrij, Blind
De Roon, Wijnaldum, vd Beek, F de Jong
Bergwijn, Depay, Malen, Babel

Propper is overal bruikbaar dus die maakt ook nog wel een grote kans. Je hebt Promes nog. Dan liggen met name de backposities nog open en wordt het voorin spannend als Stengs erbij komt. Die pinchitter wil je ook nog.
Klopt, het is maar de vraag of hij toekomst heeft bij Oranje.
maar ik denk dat de kans op een toekomst bij Oranje voor hem groter zijn dan voor Strootman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:33:
De Jong is zo statisch als wat, ontzettend afhankelijk van de aanvoer. (Prachtig ook om er niet volledig zeker van te zijn of we het over Luuk, Frenkie of Siem hebben. :+) Als je dat als club niet kan toepassen in je spel heb je geen fluit aan hem, behalve bij corners. Echter, omdat PSV zijn spel op hem toespitste (!), kon hij zo goed renderen.
Ach als Luuk de Jong iets meer geluk had had ie al meerdere keren gescoord in Spanje, dan was dit gedoe er nu ook niet.
Maar de rol van Weghorst/Luuk de Jong in IOranje is stormram als het niet draait en je achter staat of maar niet weet te scoren,dan heb ik toch liever Luuk de Jong die dat bewezen kan dan Weghorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:41:
[...]

Ach als Luuk de Jong iets meer geluk had had ie al meerdere keren gescoord in Spanje, dan was dit gedoe er nu ook niet.
Maar de rol van Weghorst/Luuk de Jong in IOranje is stormram als het niet draait en je achter staat of maar niet weet te scoren,dan heb ik toch liever Luuk de Jong die dat bewezen kan dan Weghorst.
Heb toch zelf liever een stormram die zelfvertrouwen heeft en recentelijk heeft bewezen goals te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk dat Koeman nu niet aan de groep gaat sleutelen tot de kwalificatiereeks afgelopen is. De chemie is goed in de groep, de resultaten worden behaald.

Na de kwalificatiereeks verwacht ik wel dat er met oefenwedstrijden wel wordt door geselecteerd. Met name de Jong en Strootman brengen te weinig om te houden.
Verwacht trouwens met de komende wedstrijden geen stormram nodig te hebben, maar het wordt wel tijd dat Weghorst geselecteerd wordt. Als de Jong of op de bank zit, of niet presteert, ontneem je Weghorst de kans om ervaring op te doen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het duurt niet lang meer voordat Luuk op de bank beland, als Weghorst wel blijft spelen is die keuze daarna makkelijk gemaakt.
Strootman kan ook niet meer, die is al te vaak door de mand gevallen. Daar al iemand anders klaarstomen lijkt me die plek meer waard.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[ Week 43 ] - [ Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa ]

Ajax vs Chelsea - woensdag 23 oktober om 18:55 uur
AZ vs Astana- donderdag 24 oktober om 18:55 uur
Young Boys vs Feyenoord - donderdag 24 oktober om 18:55 uur
PSV vs Lask Linz - donderdag 24 oktober om 21:00 uur

=========================================================

Week 40 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa

Tegenstanders Ajax;
- Chelsea won met 1 - 4 tegen Southampton.
- Valencia won met 2 - 1 tegen Alavés (Penalty in de 83e minuut).
- Lille gelijk met 2 - 2 tegen Nimes (Penalty tegenstander in de 45+5e minuut).

Tegenstanders AZ;
- Manchester United verloor met 1 - 0 tegen Newcastle.
- Partizan verloor met 1 - 2 tegen Vozdovac (29e minuut penalty tegenstander, 91e minuut gelijkmaker en 95e minuut winnende treffer).
- Astana gelijk met 1 - 1 tegen Ordabasy (15e minuut eigen doelpunt door tegenstander).

Tegenstanders Feyenoord;
- Rangers won met 5 - 0 tegen Hamilton.
- Porto speelde niet.
- Young Boys won met 0 - 4 tegen FCZ.

Tegenstanders PSV;
- Sporting speelde niet.
- Lask Linz won met 1 - 2 tegen Hartberg.
- Rosenborg verloor met 2 - 1 tegen Haugesund.

Week 39 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa

Tegenstanders Ajax;
- Chelsea won met 2 - 0 tegen Brighton (penalty in de 50e minuut).
- Valencia won met 0 - 1 tegen Athletic Bilbao.
- Lille gelijk met 1 - 1 tegen Nice (doelpunt Dolberg).

Tegenstanders AZ;
- Manchester United gelijk met 1 - 1 tegen Arsenal.
- Partizan won met 1 - 4 tegen Radnicki Nis (11e minuut penalty tegenstander, 23e minuut penalty)
- Astana won met 3 - 0 tegen Qaysar FK.

Tegenstanders Feyenoord;
- Rangers won met 5 - 0 tegen Aberdeen (20 en 71e minuut penalty).
- Porto won met 0 - 1 tegen Rio Ave.
- Young Boys won met 3 - 2 tegen Sion.

Tegenstanders PSV;
- Sporting speelt vandaag om 21:15 tegen Aves.
- Lask Linz won met 0 - 3 tegen St. Pölten.
- Rosenborg speelde gelijk met 0 - 0 tegen Brann.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

DoeEensGek schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:16:
Luuk de Jong breekt geen potten in Spanje. Wat hij bij PSV bracht, kan hij nergens anders brengen. Waarom die geselecteerd is is inderdaad een raadsel.
Dit is wel heel overdreven.
Luuk speelt juist prima bij Sevilla, alleen ontbreken de goals als beloning nog. Maar qua bijdrage aan het team en aan het spel is men erg positief over hem.
Zie bijv. hier: https://www.nu.nl/voetbal...amp-nou-niet-kwalijk.html

En de reden van zijn selectie is exact dezelfde als altijd, hij is een uitstekende pinchhitter door zijn geweldige kopkracht, balvastheid, rol als aanspeelpunt en werkethiek.

Weghorst is een prima spits en presteert ook sterk in Duitsland, maar wat maakt hem een betere pinchhitter dan Luuk?
Deadsy schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:19:
Ik bedoel, dit is toch ook gewoon de betere keuze voor de toekomst.
Wat heeft Oranje met de toekomst te maken?
Oranje moet nu presteren, voor de toekomst is er Jong Oranje. Daarbij is Weghorst maar liefst 2 hele jaren jonger dan Luuk, dat maakt het verschil niet.
tweakduke schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:08:
Ik denk dat Koeman nu niet aan de groep gaat sleutelen tot de kwalificatiereeks afgelopen is. De chemie is goed in de groep, de resultaten worden behaald.
Precies dit.
Daarbij is voetbal meer dan de optelsom van individuele spelers, het team is ontzettend belangrijk. Helemaal tijdens een toernooi in het buitenland. En Koeman heeft meer dan eens aangegeven dat Strootman een belangrijke rol speelt in het teamproces, evenals Luuk trouwens. Dat moet zeker niet onderschat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb ook het idee dat de Jong meer "status" heeft dan Weghorst binnen de groep, de PSV spelers hebben natuurlijk meer met de Jong dan Weghorst (en ik denk meer spelers uit de eredivisie).
Ik ben wel gewoon voor wie het beste presteert op dit moment, moet geselecteerd worden, als dat Weghorst is dan is dat Weghorst, als dat Luuk is dan is dat Luuk.

Uiteindelijk ga je één van de twee niet zo vaak zien, hooguit <30 minuten als het echt nodig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De Jong zal een rol als pinchhitter prima vinden, de vraag is of een Weghorst dat ook doet. Dat is best een poestig mannetje en ik vraag mij dan ook of hij rustig op de bank blijft wachten tot de basis het niet redt.
In die zin snap ik het wel als Koeman gewoon vanwege de rust en ervaring voor Luuk kiest.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Jorgen schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:39:
@Kevinp Denk je niet dat die 2 gewoon zelf ook een stap wilden maken? Ajax doet het supergoed, maar Bayern, Real, Barça, Juve, City, PSG is toch voor iedere speler, van elke andere club een traptree omhoog. Ajax hoeft voor niemand onder te doen, maar is nóg niet continu van het hoge niveau waarvan we allemaal hopen dat ze naartoe groeien.
Niet mee eens. Helemaal niet zelf.

Er zijn echt maar drie echt betere competities dat zijn Spanje, Engenland en Italie.

Duitsland is discutabel. Naast Bayern is het vooral lastig. Frankrijk is ook naast PSG niet zo sterk.

En qua club zijn alle clubs momenteel gelijk aan Ajax dus zeggen dat Bayern een stap omhoog is is op korte termijn (en zeker als iedereen zou blijven) niet waar.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Kevinp schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Niet mee eens. Helemaal niet zelf.

Er zijn echt maar drie echt betere competities dat zijn Spanje, Engenland en Italie.

Duitsland is discutabel. Naast Bayern is het vooral lastig. Frankrijk is ook naast PSG niet zo sterk.

En qua club zijn alle clubs momenteel gelijk aan Ajax dus zeggen dat Bayern een stap omhoog is is op korte termijn (en zeker als iedereen zou blijven) niet waar.
Lol, Duitsland is geen betere competitie dan de Eredivisie?? 7(8)7

Structureel zijn al die clubs natuurlijk wel van een ander niveau dan Ajax, daar heb je gewoon 11 toppers in het veld staan, waar bij Ajax er natuurlijk altijd een paar iets mindere goden onderdeel maken van het team. Daarnaast hebben ze daar op de bank ook materiaal zitten dat bij Ajax in de basis zou staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Baseman77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:17:
[...]

Dit is wel heel overdreven.
Luuk speelt juist prima bij Sevilla, alleen ontbreken de goals als beloning nog. Maar qua bijdrage aan het team en aan het spel is men erg positief over hem.
Zie bijv. hier: https://www.nu.nl/voetbal...amp-nou-niet-kwalijk.html
https://www.voetbalprimeu...j-nog-niet-gescoord-.html
Of
https://www.vtbl.nl/nieuw...frenkie-top-luuk-een-flop

Hier worden toch heel andere dingen gezegd. Ik snap overigens wel zijn rol als pinchitter bij oranje. Maar dan moet hij wel bij Sevilla gaan scoren. Anders zal die rol bij oranje gewoon verdwijnen voor hem.
Pagina: 1 ... 146 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.