Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:31:
Dit soort opmerkingen zijn juist funest. Je kijkt naar resultaat en die prestatie was gebaseerd op 3 wereldspelers die goed geschikt waren voor een countersysteem.
Bovendien teerden we al verschillende toernooien op deze spelers. Daarna is er geen speler doorgebroken die technisch op dat niveau zit. Wijnaldum, Depay zijn dan nog de besten, maar dit zijn technisch geen wereldspelers.
OK, laten we aannemen dat het ondanks en niet dankzij die spelers is dat Feyenoord kampioen werd en dat het EK gehaald werd. Welke van die technische spelers speelden wel Eerstedivisie? Van Persie, Robben, Sneijder, etc konden ook zonder.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:31:
Het is toch geen toeval dat Ajax, PSV en Az inzetten op innovatie bij de jeugd en er nu opeens technisch vaardige spelers naar boven komen drijven (zowel qua kwaliteit en kwantiteit)?
Een onderdeel hiervan is ook de Jong clubs in de Jupiler League. De enige grote club die achterblijft is Feyenoord. Sowieso liggen ze constant dwars bij alle verandervoorstellen (kleinere veldjes, Jong teams etc) en ze houden nog steeds vast aan de opleiding principes van 20 jaar geleden.
Het is ook opvallend dat Sparta eigenlijk betere spelers opleid dan Feyenoord met veel minder budget.
Volgens mij zet Feyenoord enorm in op innovatie in de jeugd. Ze hebben zo'n beetje alle incidentele inkomsten van de laatste jaren in een nieuw hypermodern jeugdcomplex gestoken. De spelers die nu doorbreken, Kokcu en Burger, zijn ook technische spelers (Azarkan krijgt langzaam ook kansjes en is ook super technisch).
Het argument dat de Eerstedivisie voor de Eerstedivisie fans en clubs niet meer leuk is als er jong ploegen meedoen vind ik nog steeds niet zo gek. Het is ook niet goed voor de kleinere clubs dat de net iets mindere talenten nu toch naar de topploegen gaan omdat ze toch nog een jong elftal te vullen hebben ipv dat ze bij een kleinere club spelen.
Ik vind het heel erg vanuit de waan van de dag en vanuit Ajax en PSV beredeneerd dat deze ontwikkelingen per definitie goed zijn. Feyenoord's probleem is wel dat als je als enige niet mee doet dat je niet van je principes kan eten.
Het is duidelijk dat Feyenoord in een diepe crisis zit, maar dat is ook de waan van de dag. Als Toornstra de bal binnen had geschoten in plaats van op de lat hadden we waarschijnlijk alweer een hele andere discussie gehad.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"