De goal van Malen was met afstand de mooiste aanval van de middag en ook de actie van Ihattaren die Bruma naast schoot was ook uitstekend natuurlijk.RobbertC schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:10:
[...]
Het superioriteitsgevoel van Ajax zou ik als fan ook irritant vinden, daarom ben ik ook PSV fan
PSV kan geweldig mooi aanvallen, dat hebben we de laatste jaren wel gezien. Vandaag vond ik het aan beiden kanten niet veel, kan uiteindelijk wel leven met de uitslag.
Met alle blessures bij PSV verwacht ik nog wel wat moois dit seizoen als die terug zijn.
Wat vond je van de 1e helft dan? Vooral de eerste 20 minuten. Daarin was PSV aan het afwachten, en paar speldenprikjes daar gelaten was er weinig dreiging van PSV. Ajax was toen wel paar keer dichtbij, na die 20 minuten zakt Ajax juist in en kreeg psv meer de bal. Maar echt dreigend zijn ze niet geweest 1e helft. 2e helft startten ze veel beter, vol erop en overrompelden ze Ajax. Daardoor kreeg ajax ook wel meer ruimte waaruut die 0-1 viel. Daarna vond Ajax het helemaal best, zakten in en gingen niet meer voetballen. PSV toonde veerkracht en klapten er vol op na die 0-1. Hadden ze dit eerder gedaan was winst voor PSV verdiend geweest, maar nu vind ik die 1-1 een goede verdeling op basis van de 2 helften.Tomba schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:55:
Zo, dat ik was ie weer, zonde die 1-1 uitslag. Zat toch stukkie meer in. Ajax kwam voor een punt en heeft die nu.
Was wel onder indruk van tactiek van Ajax tot de 1-0. Hadden zone verdediging van PSV goed bestudeerd en speelden steeds een man vrij, petje af. Denk wel dat als Guti en Mitrogol erbij waren dat PSV er wel met de winst vandoor was gegaan.
En sorry voor Onana, die rekt zoveel tijd dat is niet normaal. En erger ik me ook kapot aan.
Ik vond Zoet de beste man bij PSV, dat zie je niet vaak bij hem.
[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 22-09-2019 19:15 ]
Verwijderd
Heb het gefixt voor jeRobbertC schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:10:
[...]
Het superioriteitsgevoel van Ajax zou ik als fan ook irritant vinden, daarom ben ik ook PSV fan
PSV kan geweldig mooi aanvallen Counteren dat hebben we de laatste jaren wel gezien. Vandaag vond ik het aan beiden kanten niet veel, kan uiteindelijk wel leven met de uitslag.
Met alle blessures bij PSV verwacht ik nog wel wat moois dit seizoen als die terug zijn.
De arrogantie van PSV supporters in Eindhoven is anders ook niet mals kan ik je vertellen. Het zal wel steeds een fase zijn waar je als club in zit.
Fixed. De brilkleur is wel erg overduidelijk, maar gaat natuurlijk twee kanten opTomba schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:11:
[...]
De goal van Malen was met afstand de mooiste aanval van de middag aan PSV zijde en ook de actie van Ihattaren die Bruma naast schoot was ook uitstekend natuurlijk.
Snap niet dat PSV zich in een underdog rol wurmt en blij zou zijn met thuis 1-1. Thuis wil/moet je gewoon winnen als PSV zijnde.
[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 22-09-2019 19:18 ]
Onana is al sinds eind vorig seizoen aan het tijdrekken, geen idee waar die onzin vandaan komt maar het is rete-irritant.Tomba schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:06:
Vandaar dat Onana vanaf de aftrap aan het tijdrekken was zeker
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Wat dat betreft is karma wel echt een bitch, aangezien hij precies in de wedstrijd tegen Tottenham hierdoor de hard benodigde minuten heeft verspeeld.Gonadan schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:16:
[...]
Ineens
Onana is al sinds eind vorig seizoen aan het tijdrekken, geen idee waar die onzin vandaan komt maar het is rete-irritant.
Dit seizoen heeft PSV fantastische aanvallers maar PSV staat zeker niet bekend om de aanvallende spelopvatting.RobbertC schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:10:
[...]
PSV kan geweldig mooi aanvallen, dat hebben we de laatste jaren wel gezien. Vandaag vond ik het aan beiden kanten niet veel, kan uiteindelijk wel leven met de uitslag.
De arrogante houding mag af en toe een onsje minder. Alhoewel die na vorig seizoen behoorlijk terecht is.
Op PSV na houdt de rest van de competitie Ajax klein. Dat kunstgras en dat eeuwige geouwehoer bij Feyenoord. Jammer is dat.
XXXVI
QFT. Perfecte samenvatting wat mij betreft met de aanvulling dat Makkelie echt te zwak voor woorden wasQu3st schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:13:
[...]
Wat vond je van de 1e helft dan? Vooral de eerste 20 minuten. Daarin was PSV aan het afwachten, en paar speldenprikjes daar gelaten was er weinig dreiging van PSV. Ajax was toen wel paar keer dichtbij, na die 20 minuten zakt Ajax juist in en kreeg psv meer de bal. Maar echt dreigend zijn ze niet geweest 1e helft. 2e helft startten ze veel beter, vol erop en overrompelden ze Ajax. Daardoor kreeg ajax ook wel meer ruimte waaruut die 0-1 viel. Daarna vond Ajax het helemaal best, zakten in en gingen niet meer voetballen. PSV toonde veerkracht en klapten er vol op na die 0-1. Hadden ze dit eerder gedaan was winst voor PSV verdiend geweest, maar nu vind ik die 1-1 een goede verdeling op basis van de 2 helften.
En sorry voor Onana, die rekt zoveel tijd dat is niet normaal. En erger ik me ook kapot aan.
Ik vond Zoet de beste man bij PSV, dat zie je niet vaak bij hem.
Ik vond hem niet zo slecht als HiglerTomba schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:19:
[...]
QFT. Perfecte samenvatting wat mij betreft met de aanvulling dat Makkelie echt te zwak voor woorden was
Hij zal nog wel last van zijn hoofd hebben na die bal tegen ze kop op woensdag.
Zullen we Makkelie gewoon opsluiten in het VAR hokje? Want daar doet hij meestal wel prima werk, dan zit er tenminste ook wat structuur in de VAR besluiten en wisselt het niet meer elke wedstrijd. Het liefst heb je natuurlijk dat er gewoon scheidsrechters tot full-time VAR worden opgeleid, kunnen eventueel zelfs scheidsen zijn die het niet meer kunnen belopen maar mentaal nog prima zijn.Tomba schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:19:
[...]
QFT. Perfecte samenvatting wat mij betreft met de aanvulling dat Makkelie echt te zwak voor woorden was
Hmmm een heel goed idee eigenlijk dit!Pompi schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:20:
[...]
Zullen we Makkelie gewoon opsluiten in het VAR hokje? Want daar doet hij meestal wel prima werk, dan zit er tenminste ook wat structuur in de VAR besluiten en wisselt het niet meer elke wedstrijd. Het liefst heb je natuurlijk dat er gewoon scheidsrechters tot full-time VAR worden opgeleid, kunnen eventueel zelfs scheidsen zijn die het niet meer kunnen belopen maar mentaal nog prima zijn.
Moet zeggen, in de samenvatting ziet Emmen - Feyenoord er leuk uit
Counteren is ook aanvallenVerwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:13:
[...]
Heb het gefixt voor je
De arrogantie van PSV supporters in Eindhoven is anders ook niet mals kan ik je vertellen. Het zal wel steeds een fase zijn waar je als club in zit.
Daarom geloof ik ook niet dat Ajax het Bayern van Nederland gaat worden. PSV zal de rest ook voor blijven en dus ook veel punten halen, en dan zal het dus altijd spannend blijven. Je ziet het dit jaar al een beetje: Ajax geeft 300 miljard uit (lichtelijk overdreven, maar het punt is daarephymerous schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:18:
[...]
Dit seizoen heeft PSV fantastische aanvallers maar PSV staat zeker niet bekend om de aanvallende spelopvatting.
De arrogante houding mag af en toe een onsje minder. Alhoewel die na vorig seizoen behoorlijk terecht is.
Op PSV na houdt de rest van de competitie Ajax klein. Dat kunstgras en dat eeuwige geouwehoer bij Feyenoord. Jammer is dat.
Verwijderd
Ja en PSV speelt EL na een zeer matige kwalificatie en Ajax speelt CL. Daar zit het verschil. Dat je na 6 wedstrijden in deze competitie nog gelijk op gaat zegt niks.
Kwam meer binnen dan er uit ging hoorRobbertC schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:22:
[...]
Counteren is ook aanvallenAlleen schijnen we in Nederland altijd 75%+ balbezit nodig te hebben...
[...]
Daarom geloof ik ook niet dat Ajax het Bayern van Nederland gaat worden. PSV zal de rest ook voor blijven en dus ook veel punten halen, en dan zal het dus altijd spannend blijven. Je ziet het dit jaar al een beetje: Ajax geeft 300 miljard uit (lichtelijk overdreven, maar het punt is daar) en PSV veel minder, toch staan ze gelijk in punten en onderlinge duels.
Het ging toch over Nederland? Europees valt er nu niks van te zeggen inderdaad. Maar als PSV kampioen wordt en Ajax 2e kan het zo weer anders zijn.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:24:
Ja en PSV speelt EL na een zeer matige kwalificatie en Ajax speelt CL. Daar zit het verschil. Dat je na 6 wedstrijden in deze competitie nog gelijk op gaat zegt niks.
Ja, daarom konden ze zelf ook duur inkopen en verlengen.
[ Voor 20% gewijzigd door RobbertC op 22-09-2019 19:26 ]
Er stond wel een aardig stuk in het NRC over de strategieën van Ajax en PSV om ook internationaal bekendheid, fans en sponsoren te werven. Het lijkt er wel op dat die strategieën ertoe gaan leiden dat die twee clubs wegtrekken bij de rest.RobbertC schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:22:
[...]
Counteren is ook aanvallenAlleen schijnen we in Nederland altijd 75%+ balbezit nodig te hebben...
[...]
Daarom geloof ik ook niet dat Ajax het Bayern van Nederland gaat worden. PSV zal de rest ook voor blijven en dus ook veel punten halen, en dan zal het dus altijd spannend blijven. Je ziet het dit jaar al een beetje: Ajax geeft 300 miljard uit (lichtelijk overdreven, maar het punt is daar) en PSV veel minder, toch staan ze gelijk in punten en onderlinge duels.
Voor de liefhebber:
https://www.nrc.nl/nieuws...ld-over-de-grens-a3974160
[ Voor 6% gewijzigd door Mugwump op 22-09-2019 19:31 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Tja Senesi ziet er vrij slecht uit bij die goal maar makkelijk is anders.
Hij komt in het veld in een team welke totaal niet draait en dan ook nog op kunstgras.
En dan heb je alles spelers om je heen die je niet kent.
Hij komt in het veld in een team welke totaal niet draait en dan ook nog op kunstgras.
En dan heb je alles spelers om je heen die je niet kent.
Verwijderd
Nee het ging over het verschil in uitgaven tegenover gelijke prestaties. Maar die prestaties zijn niet gelijk tot zo ver. Ajax koopt geen Alvarez en Promes om van Emmen te kunnen winnen.RobbertC schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:25:
[...]
Het ging toch over Nederland? Europees valt er nu niks van te zeggen inderdaad. Maar als PSV kampioen wordt en Ajax 2e kan het zo weer anders zijn.
[...]
Ja, daarom konden ze zelf ook duur inkopen en verlengen.
Al moet ik wel zeggen dat Ajax me tot zo ver nog tegenvalt. Ik had, ondanks het pittige programma, toch meer punten verwacht met deze selectie. Maar het draait nog totaal niet. Tadic, Neres, Blind, Vd Beek volledig uit vorm.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2019 19:29 ]
Poe net de samenvatting van Feyenoord gezien. Wat ongelooflijk matig. Die Argentijn zou de verlosser zijn maar die laat zich lelijk te kijk zetten. Haalt Stam de kerst?
XXXVI
Op zich niks mis mee, zolang het niet ten kostte gaat van de rest van de competitie zoals bijvoorbeeld in Schotland. Een Feyenoord/AZ/etc. zouden dan nog steeds prima kunnen mee draaien in de EL en met een uitschieter ook kans maken op een titel, wordt pas een probleem als Ajax en PSV dan de andere clubs de hele tijd leeg trekken voor lage bedragen.Mugwump schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:25:
[...]
Er stond wel een aardig stuk in het NRC over de strategieën van Ajax en PSV om ook internationaal bekendheid, fans en sponsoren te werven. Het lijkt er wel op dat die strategieën ertoe gaan leiden dat die twee clubs wegtrekken bij de rest.
Ik hoop voor je dat dat toch wel het plan is. Als je gelijk wilt spelen hadden ze ook Senesi kunnen kopenVerwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:27:
[...]
Nee het ging over het verschil in uitgaven tegenover gelijke prestaties. Maar die prestaties zijn niet gelijk tot zo ver. Ajax koopt geen Alvarez en Promes om van Emmen te kunnen winnen.
@Qu3st...zegt het hierboven inderdaad wel mooi.
Shocking van PSV dat ze zo hard op eigen helft blijven hangen gedurende de eerste 25 minuten. Daarna gaan ze gewoon voetballen en druk zetten en kreeg Ajax het een stuk lastiger. Aan de andere kant is het na de 1-0 shocking dat Ten Hag Donny vd Beek brengt en in een soort 4-4-2 gaat spelen en het middenveld kapot maakt in twee verschillende blokken. Wederom vreemd om te zien dat PSV vanaf dat moment volle bak gaat en meteen Ajax bij de nek grijpt. Precies dat wat ze vorig jaar en het jaar daarvoor deden en toen Ajax afmaakten.
Ik weet niet zeker waarom dat zo gedaan werd door van Bommel. De 1-1- is overigens wel een terechte uitslag. 45 minuten niks van beide kanten, 22,5 minuut voor PSV, 22,5 minuut voor Ajax.
Er mogen eens een paar spelers voetbalgogme ontwikkelen bij Ajax in de opbouw. Staan er 4 van PSV lucht te dekken en dan gaan ze een lange bal geven over de achterlijn... are you kidding me? Dan heb je dus minimaal 2-3 man die volledig vrij staan en ga je de bal aan de achterhoede van PSV geven. Begrijp ik niks van. Aan de andere kant mag PSV eens wat meer geloof hebben in het geheel want zodra ze dat wel hebben is het leuker om te zien dan de afgelopen jaren met het vaste lange ballenspel/afvallende bal opvangen.
Wel schrijnend om te zien dat over 10 wedstrijden PSV en Ajax weer op een straatlengte van de rest staan. Er is geen derde titelkandidaat in elk geval.
Shocking van PSV dat ze zo hard op eigen helft blijven hangen gedurende de eerste 25 minuten. Daarna gaan ze gewoon voetballen en druk zetten en kreeg Ajax het een stuk lastiger. Aan de andere kant is het na de 1-0 shocking dat Ten Hag Donny vd Beek brengt en in een soort 4-4-2 gaat spelen en het middenveld kapot maakt in twee verschillende blokken. Wederom vreemd om te zien dat PSV vanaf dat moment volle bak gaat en meteen Ajax bij de nek grijpt. Precies dat wat ze vorig jaar en het jaar daarvoor deden en toen Ajax afmaakten.
Ik weet niet zeker waarom dat zo gedaan werd door van Bommel. De 1-1- is overigens wel een terechte uitslag. 45 minuten niks van beide kanten, 22,5 minuut voor PSV, 22,5 minuut voor Ajax.
Er mogen eens een paar spelers voetbalgogme ontwikkelen bij Ajax in de opbouw. Staan er 4 van PSV lucht te dekken en dan gaan ze een lange bal geven over de achterlijn... are you kidding me? Dan heb je dus minimaal 2-3 man die volledig vrij staan en ga je de bal aan de achterhoede van PSV geven. Begrijp ik niks van. Aan de andere kant mag PSV eens wat meer geloof hebben in het geheel want zodra ze dat wel hebben is het leuker om te zien dan de afgelopen jaren met het vaste lange ballenspel/afvallende bal opvangen.
Wel schrijnend om te zien dat over 10 wedstrijden PSV en Ajax weer op een straatlengte van de rest staan. Er is geen derde titelkandidaat in elk geval.
Laten we eerlijk zijn, in vergelijking met de afgelopen 2 jaar PSV-Ajax was het spel van PSV gewoon pover, Ajax werd de afgelopen 2x weggespeeld. Ik zie Ajax ook geen punten verspelen in de Arena in de return (net als de afgelopen Ajax - PSV wedstrijden).Vos schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:16:
[...]
Fixed. De brilkleur is wel erg overduidelijk, maar gaat natuurlijk twee kanten op
Snap niet dat PSV zich in een underdog rol wurmt en blij zou zijn met thuis 1-1. Thuis wil/moet je gewoon winnen als PSV zijnde.
Vorig seizoen 3 punten verloren aan PSV, nu de punten verdeeld dus 3 punten gewonnen t.o.v. vorig seizoen.
[ Voor 22% gewijzigd door OPSLAGHOND op 22-09-2019 19:47 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Frenkie's debuut bij Barca was ook niet best.ephymerous schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:28:
Poe net de samenvatting van Feyenoord gezien. Wat ongelooflijk matig. Die Argentijn zou de verlosser zijn maar die laat zich lelijk te kijk zetten. Haalt Stam de kerst?
Dan weet je ongeveer het niveau
Ik neem aan dat je bedoelde als trainer van Feyenoord, niet dat de eigen 'supporters' hem thuis lynchen?ephymerous schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:28:
Poll: Haalt Jaap Stam de Kerst als trainer van Feyenoord?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ik mag toch hopen dat ze Stam niet gelijk weer slachtofferen. Deze ploeg is gewoon vrij matig. Het is niet alsof Stam deze selectie zwaar onder hun kunnen laat presteren.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Maar die vrij matige ploeg komt wel binnen 10 minuten op 0-2 bij Emmen.Mugwump schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:52:
Ik mag toch hopen dat ze Stam niet gelijk weer slachtofferen. Deze ploeg is gewoon vrij matig. Het is niet alsof Stam deze selectie zwaar onder hun kunnen laat presteren.
Kleine sidenote. Emmen legde de slechtste 10/15 minuten sinds paar jaar op de mat.Typhone schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:53:
[...]
Maar die vrij matige ploeg komt wel binnen 10 minuten op 0-2 bij Emmen.
Beiden zou kunnen gezien ook de situatie KarsdorpOPSLAGHOND schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:50:
[...]
Ik neem aan dat je bedoelde als trainer van Feyenoord, niet dat de eigen 'supporters' hem thuis lynchen?
Frenkie vergelijken met een Feyenoord speler, jij durftPWM schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:47:
[...]
Frenkie's debuut bij Barca was ook niet best.
Dan weet je ongeveer het niveau
[ Voor 31% gewijzigd door ephymerous op 22-09-2019 19:56 ]
XXXVI
Klopt, het is ook vooral verdedigend heel matig.Typhone schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:53:
[...]
Maar die vrij matige ploeg komt wel binnen 10 minuten op 0-2 bij Emmen.
De Schotse pers had zelfs medelijden met Stam ma de wedstrijd van donderdag.
Gezapige pot van PSV en Ajax, gelijkspel lijkt mij terecht, next!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Feyenoord kan echt wel voetballen maar die missen echte leiders in het veld. Of in ieder geval een ervaren rot op bepaalde posities. Leuk al die miskleunen terughalen maar dat zijn wel iets andere types dan Kuyt en van Persie. Zo'n Karsdorp en Fer hebben gewoon meer dan een half jaar (of langer?) geen bal geraakt of meters mogen maken. Qua wedstrijden evenveel ervaring op gedaan Europees als wanneer Feyenoord zich zou hebben gekwalificeerd voor de Europa League.
Men vergelijkt Frenkie nog wel eens met Johan, Johan speelde ook ooit voor Feyenoord, Feyenoord hoopt nu op Frenkie?ephymerous schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:54:
[...]Frenkie vergelijken met een Feyenoord speler, jij durft
ZOu eerder eens een gesprek aangaan met de mensen die verantwoordelijk waren voor de transfers.Mugwump schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:52:
En de persoon die in principe verantwoordelijk zou zijn voor de transfers.
inclusief degene die verantwoordelijk is voor de transfer van StamDeadsy schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:07:
[...]
ZOu eerder eens een gesprek aangaan met de mensen die verantwoordelijk waren voor de transfers.
En de persoon die in principe verantwoordelijk zou zijn voor de transfers.
Waren dat niet de vrienden van feyenoord?P.O. Box schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:12:
[...]
inclusief degene die verantwoordelijk is voor de transfer van Stam
Stam is natuurlijk een stom idee. Die gaat het uiteindelijk nooit redden. De vraag is inderdaad wel of een ander iets aan die achterlijk 0-2 naar 3-2 had veranderd, buiten een ervaren captain op het veld.
En echte leider hebben ze sowies nodig.PWM schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:13:
Stam is natuurlijk een stom idee. Die gaat het uiteindelijk nooit redden. De vraag is inderdaad wel of een ander iets aan die achterlijk 0-2 naar 3-2 had veranderd, buiten een ervaren captain op het veld.
Veel spelers met ervaring maar het zijn allemaal maar waterdragers. Behalve Berghuis niemand die het verschil kan maken, of leiding kan geven.
Hadden ze net zo goed gewoon jeugd de kans kunnen geven, dan waren ze denk ik even ver geweest.
Ik wil nog wel en slag om de arm houden voor AZ. Dat kan een gevaarlijke outsider zijn vooral als ze donderdag van Feyenoord weten te winnen.Typhone schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:44:
Die Ihantarran is wel een goede speler zeg, pareltje voor PSV.
Een week die voor PSV veel kanten op kon is mijns inziens toch goed afgelopen.
5-0 winnen van Vitesse zagen niet veel mensen denk ik aankomen. Hoewel je eigenlijk wel verplicht bent die pot te winnen.
Vervolgens winst in Europa en gelijk tegen Ajax.
Ik had vooraf niet raar opgekeken als het 1 gelijkspel en 2 verliespotten waren geweest. Al met al dus een goed gevoel aan overgehouden!
5-0 winnen van Vitesse zagen niet veel mensen denk ik aankomen. Hoewel je eigenlijk wel verplicht bent die pot te winnen.
Vervolgens winst in Europa en gelijk tegen Ajax.
Ik had vooraf niet raar opgekeken als het 1 gelijkspel en 2 verliespotten waren geweest. Al met al dus een goed gevoel aan overgehouden!
De vraag is natuurlijk ook of je hem wel had moeten halen, want het begon goed bij PEC maar dat hield niet lang aan en dat half jaar ging als ik het goed herinneren toch redelijk als een nachtkaars uit. Maar er waren toch al genoeg mensen die bij de aanstelling verbaasd waren dat hij gekozen werd, op 1 goed jaar met Reading en een prima jaar met Jong Ajax na waren zijn resultaten als coach volgens mij niet top. Het helpt Stam uiteraard ook niet dat degene die hem haalt dezelfde week nog opstapt.PWM schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:13:
Die zouden we in Oranje ook kunnen gebruiken! Die aanval van PSV is gewoon klasse.Martinusz schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:22:
Die Ihantarran is wel een goede speler zeg, pareltje voor PSV.
Hij is geboren in Utrecht en speelde voor Nederland U17. Als hij niet kiest voor NL, kunnen we net zo goed stoppen met "Marokaanse" jongeren bij de oranje jeugd betrekken.Qu3st schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:11:
[...]
Die zouden we in Oranje ook kunnen gebruiken! Die aanval van PSV is gewoon klasse.
Altijd, maar dat vind ik eigenlijk niet zo interessant.Qu3st schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:11:
[...]
Die zouden we in Oranje ook kunnen gebruiken! Die aanval van PSV is gewoon klasse.
Staat een goeie kop op, oogt slim en rustig, pas 17 jaar. Vind hem veel lijken op affelay in zijn jonge jaren.
Exact dat.Martinusz schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:34:
[...]
Altijd, maar dat vind ik eigenlijk niet zo interessant.
Staat een goeie kop op, oogt slim en rustig, pas 17 jaar. Vind hem veel lijken op affelay in zijn jonge jaren.
En bij tijd en wijle een trap à la ’De Kromme’.
Extreem waardevol.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Tja en bij Dest doen wij precies het zelfde, die heeft alles bij USA gespeeld en wij willen hem hebben voor oranjePWM schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:22:
[...]
Hij is geboren in Utrecht en speelde voor Nederland U17. Als hij niet kiest voor NL, kunnen we net zo goed stoppen met "Marokaanse" jongeren bij de oranje jeugd betrekken.
Dat de bond het probeert is prima. Het is aan de speler om te laten waar zijn hart ligt. Als diverse toppers in oranje opgeleid worden om vervolgens voor een ander land te gaan spelen, moeten we stoppen met dat faciliteren. Ik hoop dat Dest ook gewoon netjes is.GrooV schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:47:
[...]
Tja en bij Dest doen wij precies het zelfde, die heeft alles bij USA gespeeld en wij willen hem hebben voor oranje
Do AZ thuis, Zo FCT thuis. hmmQu3st schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:59:
Wat een paniek in Rotterdam, ze staan bovenaan hoor
[Afbeelding]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wordt er zoveel opgeleid bij oranje? Volgens mij wordt er hoofdzakelijk opgeleid bij de clubs.PWM schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:50:
[...]
Dat de bond het probeert is prima. Het is aan de speler om te laten waar zijn hart ligt. Als diverse toppers in oranje opgeleid worden om vervolgens voor een ander land te gaan spelen, moeten we stoppen met dat faciliteren. Ik hoop dat Dest ook gewoon netjes is.
Las laatst nog ergens dat landen als Marokko het veel handiger aanpakken dan de KNVB. De kille omgang met dergelijke spelers vanuit de KNVB, staat in schril contrast met hoe de Marokkaanse bond met dat soort spelers (en hun familie) omgaat.
Wat een talent die Ihattaren joh. 17 jaar en motm, misschien wel het grootste talent op de Nederlandse velden op dit moment moment? Mocht deze jongen zich zo gestaag ontwikkelen, dan gaan PSV gigantisch veel geld aan hem verdienen. En dan hebben ze nog knulletjes als Gakpo, Malen, Lammers, Junior en Teze. Volgens mij heeft PSV onder de 19 ook nog aardig wat talentjes rondlopen.
Aardige jeugd hoor, heel knap.
Aardige jeugd hoor, heel knap.
Uh het was maar een gelijkspel?
Je preekt alsof PSV een wereldwedstrijd heeft gespeeld en al het talent zich ophoopt bij PSV.
Je preekt alsof PSV een wereldwedstrijd heeft gespeeld en al het talent zich ophoopt bij PSV.
Ik spreek over 't talent in het algemeen, het lijkt mij in ieder geval wel vrij duidelijk dat PSV een erg goede lichting heeft.
Ik heb het buiten Ihattaren niet over de wedstrijd gehad
Des te belangrijker dat die lichting acte de présence geeft op het hoogste niveau. Dan zet je de waarde van die lichting ook om in geld en dat is waar het vooralsnog aan schort. Want die types ben je zo kwijt.DonRoger schreef op maandag 23 september 2019 @ 01:06:
Ik spreek over 't talent in het algemeen, het lijkt mij in ieder geval wel vrij duidelijk dat PSV een erg goede lichting heeft.
Ik vond de keuze voor Donny ook erg dom. Toen Donny een paar weken geleden elke keer in de basis stond, stond hij ook continu naast de spits. Hierdoor was er eigenlijk geen middenveld, want de overige 2 middenvelders stond op 1m2 met de 2 centrale verdedigers.Typhone schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:44:
@Qu3st...zegt het hierboven inderdaad wel mooi.
Gisteren stond Donny ook veel dieper dan Promes op de 10. Ik snap dat echt totaal niet.
Daarbij is Donny geen 10, totaal niet. Hij heeft niet de creativiteit, geen steekpass en geen individuele actie. Donny is goed in de omschakeling, duikt gaten in en trekt verdedigers van de tegenstanders met zich mee waardoor er ruimte komt voor de buitenspelers van Ajax. Ik hoop dat Ten Hag dit snel gaat zien en hem dus op de plek van Alvarez neerzet. Want als Donny zijn basisplaats direct terug krijgt, ben ik bang dat de gemaakte stappen van afgelopen weken voor niets zijn geweest en we terug bij af zijn.
PSN: Curvaa_
Overigens, wie was gisteren de scheids bij PSV-Ajax? (retorische vraag). Niks op aan te merken dat mag ook wel eens gezegd worden
.
Dat is ook niet zo gek he. Die leiden amper zelf spelers op, dus het enige wat ze kunnen doen is jeugd "stelen". Dat kun je niet met een zakelijke/kille benadering doen.Mugwump schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:58:
[...]
Wordt er zoveel opgeleid bij oranje? Volgens mij wordt er hoofdzakelijk opgeleid bij de clubs.
Las laatst nog ergens dat landen als Marokko het veel handiger aanpakken dan de KNVB. De kille omgang met dergelijke spelers vanuit de KNVB, staat in schril contrast met hoe de Marokkaanse bond met dat soort spelers (en hun familie) omgaat.
Zeker waar. Hij liet het vaak goed doorgaan.Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:53:
Overigens, wie was gisteren de scheids bij PSV-Ajax? (retorische vraag). Niks op aan te merken dat mag ook wel eens gezegd worden.
Makkelie toch?Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:53:
Overigens, wie was gisteren de scheids bij PSV-Ajax? (retorische vraag). Niks op aan te merken dat mag ook wel eens gezegd worden.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Veel PSV'ers waren volgens mij niet mee eensTyphone schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:53:
Ik snap dat je dat vanuit Ajax optiek zegtTyphone schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:53:
Kijkend naar de transferbalans van beide clubs heeft PSV percentueel gezien een veelvoud meer uitgegeven dan Ajax.RobbertC schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:22:
[...]
[...]
En ik denk dat je de 10 miljoen voor Doan, 10 miljoen voor Baumgartl en 15 miljoen voor Bruma bent vergeten. PSV heeft dus ook flink geïnvesteerd en je mag het ook best een schande noemen dat zij met die uitgaven de CL niet hebben behaald.
Dat het in de competitieverband spannend blijft tussen Ajax en PSV zal denk ik niet zo snel veranderen gezien het kwaliteitsverschil met de rest in de eredivisie.
Dat hebben 'wij' altijd met NijhuisTomba schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:06:
[...]
Ik snap dat je dat vanuit Ajax optiek zegtIk vond Makelie echt niet goed fluiten, stond bijna continu te zwaaien met zijn armen ‘niks aan de hand’ terwijl t toch regelmatig wel een overtreding was en het feit dat ie Onana echt 5-6x waarschuwde voor tijd rekken (
) en geen kaart gaf zorgt ervoor dat ie voor mij in ieder geval een onvoldoende scoort.
Ajax:RobbertC schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:22:
[...]
Inkomsten 205 miljoen
Uitgaven 57 miljoen
Balans: +148,05 miljoen
CL gehaald
PSV:
Inkomsten: 64 miljoen
Uitgaven: 36 miljoen
Balans: +28,10 miljoen
Geen CL gehaald
Zie je daar de verschillen? Bayern scenario acht ik inmiddels ook wel onzin. Daarvoor moet de hele competitie lucratiever zijn en dat is in NL nu eenmaal niet zo. Ik denk eerder dat Ajax en PSV het Bayern zijn van NL en dat er voorlopig geen andere kampioenen aankomen. Als de lichting van PSV doorzet dan komt er weer véél geld in het laadje in Eindhoven en lopen ze on par met Ajax. Kampioenschap dit jaar voor Ajax moet heel erg belangrijk zijn want dat levert ook weer meer spelers op die eventueel zouden kunnen komen i.v.m. gegarandeerde CL.
[ Voor 27% gewijzigd door Typhone op 23-09-2019 09:38 ]
Ach aan de andere kant ziet ie Bruma een snoekduik maken van heb ik jou daar, hij geeft aan dat er niks aan de hand is, maar een kaart voor een schwalbe ho maar. Ik vond em beide kanten op slecht fluiten. Zoals ik tijdje terug al zei laat die gast ajb gewoon alleen nog maar achter de VAR plaatsnemen. Dat doet ie goed, ga hem dan niet dingen laten doen waar ie duidelijk minder in is.Tomba schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:06:
[...]
Ik snap dat je dat vanuit Ajax optiek zegtIk vond Makelie echt niet goed fluiten, stond bijna continu te zwaaien met zijn armen ‘niks aan de hand’ terwijl t toch regelmatig wel een overtreding was en het feit dat ie Onana echt 5-6x waarschuwde voor tijd rekken (
) en geen kaart gaf zorgt ervoor dat ie voor mij in ieder geval een onvoldoende scoort.
ik vond vooral opvallend veel uit- en achterballen de verkeerde kant op. Beide kanten op overigens. Zeker bij corners heeft dat best wel veel invloed op het spel (wel of geen corner kan een wereld van verschil maken (met als dieptepunt de WK-finale 2010toolkist schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:28:
[...]
Ach aan de andere kant ziet ie Bruma een snoekduik maken van heb ik jou daar, hij geeft aan dat er niks aan de hand is, maar een kaart voor een schwalbe ho maar. Ik vond em beide kanten op slecht fluiten. Zoals ik tijdje terug al zei laat die gast ajb gewoon alleen nog maar achter de VAR plaatsnemen. Dat doet ie goed, ga hem dan niet dingen laten doen waar ie duidelijk minder in is.
Daar heeft het niet zoveel mee te maken. Het is vooral een cultureel verschil. De omgang van v. Basten met Ziyech was ook tekenend wat dat betreft. Zonde, want dat was in mijn ogen een prima toevoeging aan de selectie van het NL elftal geweest.Curva schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:59:
[...]
Dat is ook niet zo gek he. Die leiden amper zelf spelers op, dus het enige wat ze kunnen doen is jeugd "stelen". Dat kun je niet met een zakelijke/kille benadering doen.
Er zit veel (financiële) potentie in de selectie van PSV, maar die moet je nog wel verzilveren. Spelers als Dolberg en Neres hadden ook voor heel veel geld weggekund, maar uiteindelijk is Dolberg voor een relatief bescheiden bedrag vertrokken en is het nog maar de vraag wat je voor Neres krijgt als hij wisselspeler gaat worden. Het lijkt me sterk dat Ihattaren zich niet doorontwikkelt, maar Malen kan nog best een vormdip krijgen. Zo niet, dan zullen ze zich bij Arsenal ook wel voor hun kop slaan.Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:27:
[...]
Ajax:
Inkomsten 205 miljoen
Uitgaven 57 miljoen
Balans: +148,05 miljoen
CL gehaald
PSV:
Inkomsten: 64 miljoen
Uitgaven: 36 miljoen
Balans: +28,10 miljoen
Geen CL gehaald
Zie je daar de verschillen? Bayern scenario acht ik inmiddels ook wel onzin. Daarvoor moet de hele competitie lucratiever zijn en dat is in NL nu eenmaal niet zo. Ik denk eerder dat Ajax en PSV het Bayern zijn van NL en dat er voorlopig geen andere kampioenen aankomen. Als de lichting van PSV doorzet dan komt er weer véél geld in het laadje in Eindhoven en lopen ze on par met Ajax. Kampioenschap dit jaar voor Ajax moet heel erg belangrijk zijn want dat levert ook weer meer spelers op die eventueel zouden kunnen komen i.v.m. gegarandeerde CL.
Aan de andere kant werd er in Eindhoven en Rotterdam hartelijk gelachen als er Ajacieden claimden dat een de Jong en de Ligt wel eens meer dan 70 miljoen konden gaan opbrengen, dus wie weet wat de transfermarkt over een jaar of twee doet. Het lijkt me wel zaak voor PSV om niet alleen financieel, maar ook sportief de potentie van de selectie te verzilveren. Het zou zonde zijn als spelers als Malen en Ihattaren weer vertrekken voordat ze Europees succes hebben kunnen boeken.
Kijk eens op de kalender voordat je zulke uitspraken doet, Doan speelde toen nog niet bij PSV...VDS91 schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:09:
[...]
Kijkend naar de transferbalans van beide clubs heeft PSV percentueel gezien een veelvoud meer uitgegeven dan Ajax.
En ik denk dat je de 10 miljoen voor Doan, 10 miljoen voor Baumgartl en 15 miljoen voor Bruma bent vergeten. PSV heeft dus ook flink geïnvesteerd en je mag het ook best een schande noemen dat zij met die uitgaven de CL niet hebben behaald.
Dat het in de competitieverband spannend blijft tussen Ajax en PSV zal denk ik niet zo snel veranderen gezien het kwaliteitsverschil met de rest in de eredivisie.
<knip>
[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 23-09-2019 13:15 ]
Ohjee statistiekje in het voordeel van Veltman:
• Joël Veltman won vijftien van zijn zeventien persoonlijke duels tegen PSV (88 procent); het is voor het eerst dat de verdediger zoveel duels won in een uitduel in de Eredivisie.
Je hebt helemaal gelijk man. Stom van me. Normaliter proberen clubs de selectie altijd vóór de belangrijkste wedstrijden van het seizoen op orde te hebben. Het bestuur van PSV gaf blijkbaar prioriteit aan een lekkere vakantie die ook in de periode gepland stond. Excuus dat ik daar geen rekening mee heb gehouden.GrooV schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:15:
[...]
Kijk eens op de kalender voordat je zulke uitspraken doet, Doan speelde toen nog niet bij PSV...En Baumgartl maakte zijn debut pas in de EL voorronde...
Dat maakt de schande misschien nog wat groter eigenlijk. Zo run je toch geen topclub?
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 23-09-2019 13:15 ]
Ik wacht de kritische analyse van Leon nog even af.Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:19:
[...]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
hij is gewoon een prima verdediger. Toch had ik nog wel wat op te merken (en ditzelfde geldt voor de andere verdedigers van Ajax). Bijvoorbeeld een lange bal van PSV, Veltman komt goed voor zijn man en zelfs zo goed dat hij eigenlijk rustig kan koppen. Hij kan de bal zo bij Alvarez in de voeten koppen, maar kiest ervoor om zo hard mogelijk zo ver mogelijk weg te koppen. Gevolg? Bal voor PSV, en PSV kan meteen weer druk zetten. Op die manier speel je jezelf dus niet onder de druk uit.Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:19:
[...]
Heb ongewoon (sinds anderhalf jaar ongewoon) vaak zitten vloeken naar de tv gisteren
(overigens ook na de wedstrijd waar bij de interview de hele tijd door alle spelers "hun deden dit" werd gezegd. Wat mis ik de welbespraaktheid van De Ligt
Dus we moeten volgens jou ze allemaal maar in de watten leggen en weet ik veel wat voor doen? Ik vind het ronduit belachelijk. Je speelt de gehele jeugd voor NL, je bent er notabene geboren en dan uitkomen voor een ander land...Mugwump schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:13:
[...]
Daar heeft het niet zoveel mee te maken. Het is vooral een cultureel verschil. De omgang van v. Basten met Ziyech was ook tekenend wat dat betreft. Zonde, want dat was in mijn ogen een prima toevoeging aan de selectie van het NL elftal geweest.
Ik hoop dat ze snel wat aan die dubbele nationaliteiten issues gaan doen bij de KNVB. Laat ze voor u12 een keuze maken of roep ze niet op tot ze een definitieve keus hebben gemaakt.
Zo'n Ihitarren bijvoorbeeld, speelt de hele jeugd in de jeugdelftallen van Oranje, kiest daarna voor Marokko. Betekent toch dat er een echt Nederlander geen speelminuten heeft kunnen maken... Dus hebben wij een speler opgeleid voor een ander land.
Opleiden gebeurd niet bij OranjeCurva schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:38:
[...]
Dus hebben wij een speler opgeleid voor een ander land.
Zolang de optie er is, gaat dit gebeuren en dus ook de andere kant op (zie Dest).
Je kan er op afgeven maar het probleem is simpelweg dat Nederlandse clubs veroordeeld zijn tot reageren: zij staan nl niet bovenaan de ladder wat betreft transfers. Je ziet vaak dat er een grote speler ergens vertrekt en dat brengt een hele kettingreactie met zich mee, een kettingsreactie waar Nederlandse clubs wel deel van uitmaken maar niet bovenaan staan. Zo gebeurt het dus dat er basisspelers bij Ajax en PSV pas heel laat vertrekken. Daar heeft ook Ajax jaren last van gehad. Wat als vd Beek op het einde van de transferwindow was vetrokken? Had Ajax het risico moeten nemen om alvast vervanger te halen?VDS91 schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:22:
[...]
Je hebt helemaal gelijk man. Stom van me. Normaliter proberen clubs de selectie altijd vóór de belangrijkste wedstrijden van het seizoen op orde te hebben. Het bestuur van PSV gaf blijkbaar prioriteit aan een lekkere vakantie die ook in de periode gepland stond. Excuus dat ik daar geen rekening mee heb gehouden.
Dat maakt de schande misschien nog wat groter eigenlijk. Zo run je toch geen topclub?
PSV heeft naar mijn weten ook geen oneindige bankrekening en kan niet altijd al een stand-in voor eventuele transfer alvast halen.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Inderdaad, gisteren was er net na de 70e minuut een heel mooi shot op TV waarin je de 4 'cowboys' van PSV lucht ziet dekken op het middenveld van PSV. Veltman krijgt de bal en geeft hem diep links op Tadic... bal over achterlijn. Daarna nog een keer identiek op Donny vd Beek en weer bal kwijt. Hoe kan het toch dat ze die vier van PSV op zo'n moment zo in de kaart spelen. Snap ik niet.P.O. Box schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:38:
[...]
Hij kan de bal zo bij Alvarez in de voeten koppen, maar kiest ervoor om zo hard mogelijk zo ver mogelijk weg te koppen. Gevolg? Bal voor PSV, en PSV kan meteen weer druk zetten. Op die manier speel je jezelf dus niet onder de druk uit.
Je ziet in deze topic bij een aantal leden mooi de zwart-wit benadering van het spelletje.
Ajacieden:
Ajax domineerde, want meer balbezit.
PSV laf, want op de counter.
PSV'ers:
Slim aangepast aan de tegenstander.
Mijn eigen mening:
Een terecht gelijkspel op basis van de hele wedstrijd.
Ajax begon prima, ze zorgden ervoor dat PSV er nauwelijks uit kon komen en ze gaven zelf wel druk op de helft van PSV. PSV liet Ajax bewust komen om gebruik te kunnen maken van de ruimte die daarbij ontstond achter de verdediging, maar door goed spel van Ajax kon men niet fatsoenlijk counteren. Gedurende de 1e helft kwam PSV echter beter in het spel en werd men regelmatig dreigend, al slaagden ze er niet in om de aanvallers echt in stelling te brengen. Veel blaffen, weinig bijten. Het laatste gedeelte van de 1e helft was weer voor Ajax, wat nu resulteerde in enkele grote kansen. Gelukkig is Zoet zijn vormcrisis te boven en wist Promes een bal van dichtbij nog naast te krijgen.
De 2e helft begon stormachtig, met kansjes aan beide kanten. Daarna keerde de rust wat terug en was het wachten op grote kansen. De eerste was voor Ajax en betekende ook meteen de 0-1, dankzij een (nu wel) beheerste afwerking van Promes. Hierna wilde Ajax risico's vermijden door in te gaan zakken. Dit verliep naar wens, totdat Van Bommel een dubbele wissel toepaste. Door deze wissels probeerde PSV ruimte te creëren in het centrum van Ajax, wat vrijwel meteen lukte en de 1-1 opleverde. Een tussenstand die beide teams prima leken te vinden. Ajax wilde geen risico lopen op balverlies met een eventuele counter als gevolg en PSV wilde geen risico lopen door te gaan jagen en hierdoor eventueel uit positie te gaan lopen.
En dat vind ik begrijpelijk vanuit beide clubs.
Ik had gehoopt op een overwinning van PSV, maar een gelijkspel is niet verkeerd.
PSV had 2 dagen minder rust en mist(e) nogal wat spelers. Ik ben vooral positief over de stijgende lijn in het spel van PSV. Niet zozeer tegen Ajax, aangezien PSV tegen andere tegenstanders veel meer het spel maakt, maar wel over de groei van het team en de spelpatronen die steeds zichtbaarder worden. Vorig seizoen liet een dalende lijn zien in het spel van PSV, dus deze stijgende lijn is erg prettig (al zou het wat sneller mogen gaan).
Dit kan een hele leuke tweestrijd worden om de titel, waar Ajax vooraf de gedoodverfde kandidaat was.
Ajacieden:
Ajax domineerde, want meer balbezit.
PSV laf, want op de counter.
PSV'ers:
Slim aangepast aan de tegenstander.
Mijn eigen mening:
Een terecht gelijkspel op basis van de hele wedstrijd.
Ajax begon prima, ze zorgden ervoor dat PSV er nauwelijks uit kon komen en ze gaven zelf wel druk op de helft van PSV. PSV liet Ajax bewust komen om gebruik te kunnen maken van de ruimte die daarbij ontstond achter de verdediging, maar door goed spel van Ajax kon men niet fatsoenlijk counteren. Gedurende de 1e helft kwam PSV echter beter in het spel en werd men regelmatig dreigend, al slaagden ze er niet in om de aanvallers echt in stelling te brengen. Veel blaffen, weinig bijten. Het laatste gedeelte van de 1e helft was weer voor Ajax, wat nu resulteerde in enkele grote kansen. Gelukkig is Zoet zijn vormcrisis te boven en wist Promes een bal van dichtbij nog naast te krijgen.
De 2e helft begon stormachtig, met kansjes aan beide kanten. Daarna keerde de rust wat terug en was het wachten op grote kansen. De eerste was voor Ajax en betekende ook meteen de 0-1, dankzij een (nu wel) beheerste afwerking van Promes. Hierna wilde Ajax risico's vermijden door in te gaan zakken. Dit verliep naar wens, totdat Van Bommel een dubbele wissel toepaste. Door deze wissels probeerde PSV ruimte te creëren in het centrum van Ajax, wat vrijwel meteen lukte en de 1-1 opleverde. Een tussenstand die beide teams prima leken te vinden. Ajax wilde geen risico lopen op balverlies met een eventuele counter als gevolg en PSV wilde geen risico lopen door te gaan jagen en hierdoor eventueel uit positie te gaan lopen.
En dat vind ik begrijpelijk vanuit beide clubs.
Ik had gehoopt op een overwinning van PSV, maar een gelijkspel is niet verkeerd.
PSV had 2 dagen minder rust en mist(e) nogal wat spelers. Ik ben vooral positief over de stijgende lijn in het spel van PSV. Niet zozeer tegen Ajax, aangezien PSV tegen andere tegenstanders veel meer het spel maakt, maar wel over de groei van het team en de spelpatronen die steeds zichtbaarder worden. Vorig seizoen liet een dalende lijn zien in het spel van PSV, dus deze stijgende lijn is erg prettig (al zou het wat sneller mogen gaan).
Dit kan een hele leuke tweestrijd worden om de titel, waar Ajax vooraf de gedoodverfde kandidaat was.
Ik was vooral nog depri van de pot van mijn eigen club.dvdkiwi schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:30:
[...]
Ik wacht de kritische analyse van Leon nog even af.
Vond zowel Ajax én PSV flink tegenvallen. Ben beter van beiden gewend. Ze halen beide bij lange na het niveau niet van (delen van) vorig seizoen. Wellicht viel Ajax dus meer tegen, omdat die echt wel een iets ouder elftal hebben die wat langer bij elkaar zijn en ervaring hebben. PSV is echt een talententeam aan het worden (op die Dumfries en Rosario na, wat een figuren
PSV heeft echt goed talent lopen nu. Als ze die een paar jaar bij elkaar weten te houden komt er een hegemonie van een paar jaar aan. De Ajax jeugd vind ik minder nu.
Het zijn ook wel opportunisten die "Marokkanen" Nu NL dik in de lift en Marokko het moeilijk heeft op het internationale veld, zal je zien dat al die knullen ineens weer wél voor NL kiezen. Dat was de jaren hiervoor natuurlijk andersom.PWM schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:22:
[...]
Hij is geboren in Utrecht en speelde voor Nederland U17. Als hij niet kiest voor NL, kunnen we net zo goed stoppen met "Marokaanse" jongeren bij de oranje jeugd betrekken.
Geregeld tegen Duitsland en Frankrijk het prima doen en ver komen in een Nations league of tegen een of ander duister Afrikaans land in de bloedhitte met slechte voorzieningen een nietzeggend potje afwerken en nog verliezen ook. Kies maar
[ Voor 33% gewijzigd door LZ86 op 23-09-2019 12:01 ]
Grotendeels eens met je eerste alinea, buiten je stelling dat je van Ajax meer zou verwachten omdat ze het vorig seizoen zo goed deden. Met het wegvallen van De Ligt, De Jong en Van de Beek (tijdelijk) staat er toch een ander elftal. Het in/aanpassen van nieuwe spelers op die achtergelaten posities heeft ook zijn tijd nodig.
De globale strekking dat beide ploegen onder hun kunnen speelden: 100 punten
Note: Helene in haar roze polo maakte je weekend toch wel weer goed zeker?
De globale strekking dat beide ploegen onder hun kunnen speelden: 100 punten
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 23-09-2019 12:01 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Grappig toen ik dat zag moest ik ook gelijk aan @Leon Zwiers denkendvdkiwi schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:00:
[...]
Ik vond Rosario gisteren eigenlijk wel aardig spelen. En Dumfries is toch een prima rechtsback voor PSV? Had PSV maar een kopie - maar dan gespiegeld - als LB, dat blijft met afstand de minste positie in dit elftal.Leon Zwiers schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:54:
[...](op die Dumfries en Rosario na, wat een figuren)
Week 38 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa
Tegenstanders Ajax;
- Chelsea verloor met 1 - 2 tegen Liverpool.
- Valencia gelijk met 1 - 1 tegen Leganés.
- Lille gelijk met 1 - 1 tegen Rennes.
Tegenstanders AZ;
- Manchester United verloor met 2 - 0 tegen West Ham.
- Partizan won met 2 - 0 tegen Rode Ster.
- Astana verloor met 2 - 1 tegen Jetisu FK.
Tegenstanders Feyenoord;
- Rangers won met 0 - 4 tegen St. Johnstone.
- Porto won met 2 - 0 tegen Santa Clara.
- Young Boys gelijk met 1 - 1 tegen Basel.
Tegenstanders PSV;
- Sporting speelt vanavond om 22:00 uur tegen Famalicao.
- Lask Linz gelijk met 2 - 2 tegen Red Bull Salzburg (Rode kaart 75e minuut).
- Rosenborg won met 1 - 2 tegen Mjondalen (Penalty en een eigen doelpunt).
Week 37 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa
Tegenstanders Ajax;
- Chelsea won met 2 - 5 tegen Wolverhampton.
- Valencia verloor met 5 - 2 tegen Barcelona.
- Lille won met 2 - 1 tegen Angers.
Tegenstanders AZ;
- Manchester United won met 1 - 0 tegen Leicester City (penalty in de 8e minuut).
- Partizan won met 0 - 3 tegen Proleter Novi Sad.
- Astana won met 2 - 1 tegen Sjachter.
Tegenstanders Feyenoord;
- Rangers won met 3 - 1 tegen Livingston (rode kaart tegenstander 73e minuut).
- Porto won met 2 - 3 tegen Portimonense (rode kaart 94e minuut, winnende treffer 98e minuut).
- Young Boys won met 2 - 11 tegen Freienbach (Zwitserse beker 1/16 finale).
Tegenstanders PSV;
- Sporting gelijk met 1 - 1 tegen Boavista (rode kaart 91e minuut).
- Lask Linz won met 0 - 2 tegen Sturm Graz.
- Rosenborg won met 3 - 1 tegen Lillestrøm.
Tegenstanders Ajax;
- Chelsea verloor met 1 - 2 tegen Liverpool.
- Valencia gelijk met 1 - 1 tegen Leganés.
- Lille gelijk met 1 - 1 tegen Rennes.
Tegenstanders AZ;
- Manchester United verloor met 2 - 0 tegen West Ham.
- Partizan won met 2 - 0 tegen Rode Ster.
- Astana verloor met 2 - 1 tegen Jetisu FK.
Tegenstanders Feyenoord;
- Rangers won met 0 - 4 tegen St. Johnstone.
- Porto won met 2 - 0 tegen Santa Clara.
- Young Boys gelijk met 1 - 1 tegen Basel.
Tegenstanders PSV;
- Sporting speelt vanavond om 22:00 uur tegen Famalicao.
- Lask Linz gelijk met 2 - 2 tegen Red Bull Salzburg (Rode kaart 75e minuut).
- Rosenborg won met 1 - 2 tegen Mjondalen (Penalty en een eigen doelpunt).
Week 37 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa
Tegenstanders Ajax;
- Chelsea won met 2 - 5 tegen Wolverhampton.
- Valencia verloor met 5 - 2 tegen Barcelona.
- Lille won met 2 - 1 tegen Angers.
Tegenstanders AZ;
- Manchester United won met 1 - 0 tegen Leicester City (penalty in de 8e minuut).
- Partizan won met 0 - 3 tegen Proleter Novi Sad.
- Astana won met 2 - 1 tegen Sjachter.
Tegenstanders Feyenoord;
- Rangers won met 3 - 1 tegen Livingston (rode kaart tegenstander 73e minuut).
- Porto won met 2 - 3 tegen Portimonense (rode kaart 94e minuut, winnende treffer 98e minuut).
- Young Boys won met 2 - 11 tegen Freienbach (Zwitserse beker 1/16 finale).
Tegenstanders PSV;
- Sporting gelijk met 1 - 1 tegen Boavista (rode kaart 91e minuut).
- Lask Linz won met 0 - 2 tegen Sturm Graz.
- Rosenborg won met 3 - 1 tegen Lillestrøm.
Ik vond Ajax helemaal niet zo prima beginnen. Ja ze hadden balbezit maar veel scherpte was daarbij niet te ontdekken met bij name Neres en Ziyech. Ik vond PSV niet 'laf' beginnen maar wel timide. In de afgelopen twee jaar klapte PSV er veel harder op en werd er veel hoger druk gezet. Dat hoge druk zetten gebeurde nu niet waardoor Ajax veel de bal had maar offensief machteloos was. Pas vanaf de 35e minuut kwamen er meerdere forse kansen aan voor Ajax zo uit mijn hoofd. Uiteindelijk was er bij beide teams veel respect voor de ander en ging geen van beide teams uit van eigen kracht. Dat zorgde ervoor dat het in grote lijnen 'gezapig' oogde.Baseman77 schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:40:
Desalniettemin voor ons als supporters van één van beide teams was het wel spannend.
Zo moeilijk is eens een keer een bak koffie of thee drinken niet hoor. Je kunt wel uitgaan van de instelling dat spelers braaf moeten gaan wachten totdat ze een keer een oproep krijgen voor Oranje, maar zo zit de wereld niet in elkaar. Je ziet in het clubvoetbal duidelijk dat clubs zich realiseren dat spelers meerdere opties hebben en clubs daarom moeten zorgen dat ze aantrekkelijk zijn voor spelers en ze zien te lokken / behouden.Curva schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:38:
[...]
Dus we moeten volgens jou ze allemaal maar in de watten leggen en weet ik veel wat voor doen? Ik vind het ronduit belachelijk. Je speelt de gehele jeugd voor NL, je bent er notabene geboren en dan uitkomen voor een ander land...
In het landenvoetbal speelt dat minder omdat veel spelers nou eenmaal geen keuze hebben, maar voor de spelers die dat wel hebben geldt dezelfde dynamiek als voor clubteams. Naïef beroep op idealisme lijkt me niet heel verstandig.
Voetbal is geen amateursport. Het opleiden gebeurt bij clubs zoals al meermaals is aangegeven, niet bij de nationale (jeugd)elftallen. Ihattaren heeft ook nog helemaal geen keuze gemaakt voor zover ik weet.Ik hoop dat ze snel wat aan die dubbele nationaliteiten issues gaan doen bij de KNVB. Laat ze voor u12 een keuze maken of roep ze niet op tot ze een definitieve keus hebben gemaakt.
Zo'n Ihitarren bijvoorbeeld, speelt de hele jeugd in de jeugdelftallen van Oranje, kiest daarna voor Marokko. Betekent toch dat er een echt Nederlander geen speelminuten heeft kunnen maken... Dus hebben wij een speler opgeleid voor een ander land.
Laat die vent lekker kiezen wat ie wil. Speelt ie bij Marokko dan is de kans op grote successen niet zo alom aanwezig en heeft ie gemiddeld geen wereldtop om zich heen. Speelt ie bij Oranje dan is die kans wat groter maar heb je ook kans dat er andere jongens opstaan en is de concurrentiestrijd wat forser. Hij speelt nu 3-4 goede wedstrijden achter elkaar maar hou dat eerst maar eens gedurende langere tijd vol. Dan zien we wel verder of is de keuze wellicht al gemaakt.
Jij koppelt het creëren van kansen aan prima spelen. Dat doe ik minder, maar dan snap ik dat je het spel minder goed vond.Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:51:
Ik vond Ajax helemaal niet zo prima beginnen. Ja ze hadden balbezit maar veel scherpte was daarbij niet te ontdekken met bij name Neres en Ziyech.
Ajax had het initiatief en men liet de bal prima rondgaan, waarbij de organisatie sterk stond bij balverlies en men dus weinig kwetsbaar was voor de counter. Dus Ajax had de grootste kans op mogelijkheden en PSV kwam niet aan het gewenste spel toe, dat noem ik prima beginnen.
Klopt, maar toen had Ajax De Ligt en De Jong nog.In de afgelopen twee jaar klapte PSV er veel harder op en werd er veel hoger druk gezet.
Toen was Ajax vooral kwetsbaar als het onder druk werd gezet (wat vorig seizoen na de winterstop echter veel minder het geval was, toen kon men zich heel knap onder die druk vandaag spelen). Nu is Ajax vooral kwetsbaar bij balverlies en in de omschakeling. Niet voor niets heeft Ten Hag tegenwoordig een verdedigend blok neergezet, met de van oorsprong CV's Martinez en Alvarez als VCM's. Marin werd constant overlopen en Blind komt nu eenmaal snelheid tekort.
PSV wilde de bal veroveren op eigen helft om daarna gebruik te kunnen maken van de vrijgekomen grote ruimte achter de verdediging van Ajax. Dat lukte in het begin nauwelijks, daarna waren er vooral mogelijkheden die PSV niet om wist te zetten in kansen.
Dat zeker!Desalniettemin voor ons als supporters van één van beide teams was het wel spannend.
Toch is het rondgaan van de bal niet altijd positief. Periode van Frank de Boer bijvoorbeeld. Zeker de laatste 10 minuten kreeg ik dat idee weer en dat is niet positief.Baseman77 schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:10:
[...]
Jij koppelt het creëren van kansen aan prima spelen. Dat doe ik minder, maar dan snap ik dat je het spel minder goed vond.
Ajax had het initiatief en men liet de bal prima rondgaan, waarbij de organisatie sterk stond bij balverlies en men dus weinig kwetsbaar was voor de counter. Dus Ajax had de grootste kans op mogelijkheden en PSV kwam niet aan het gewenste spel toe, dat noem ik prima beginnen.
Helaas is de oplossing van 1 probleem, direct de oorzaak van het volgende probleem: minder creativiteit, weinig beweging en een zeer trage omschakeling (van verdediging naar aanval). En soms zelfs geen enkele beweging voorin.Klopt, maar toen had Ajax De Ligt en De Jong nog.
Toen was Ajax vooral kwetsbaar als het onder druk werd gezet (wat vorig seizoen na de winterstop echter veel minder het geval was, toen kon men zich heel knap onder die druk vandaag spelen). Nu is Ajax vooral kwetsbaar bij balverlies en in de omschakeling. Niet voor niets heeft Ten Hag tegenwoordig een verdedigend blok neergezet, met de van oorsprong CV's Martinez en Alvarez als VCM's. Marin werd constant overlopen en Blind komt nu eenmaal snelheid tekort.
Halverwege de 2e helft ging dit inderdaad best goed. Probleem bij Ajax is het gebrek aan evenwicht in het middenveld: te verdedigend en Donny die graag op 10 cm van Tadic staat.PSV wilde de bal veroveren op eigen helft om daarna gebruik te kunnen maken van de vrijgekomen grote ruimte achter de verdediging van Ajax. Dat lukte in het begin nauwelijks, daarna waren er vooral mogelijkheden die PSV niet om wist te zetten in kansen.
Klopt en dit ben ik ook met je eens.Curva schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:57:
Toch is het rondgaan van de bal niet altijd positief. Periode van Frank de Boer bijvoorbeeld. Zeker de laatste 10 minuten kreeg ik dat idee weer en dat is niet positief.
Maar gisteren speelde Ajax ook op balbezit op de helft van PSV, dat vind ik iets anders dan de laatste 10 minuten toen de bal inderdaad vooral rondging op eigen helft.
Met de rest van je post ben ik het ook eens trouwens
Zou de keuze van Ziyech een rol spelen voor mogelijk geïnteresseerde clubs denk je?Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:06:
Laat die vent lekker kiezen wat ie wil. Speelt ie bij Marokko dan is de kans op grote successen niet zo alom aanwezig en heeft ie gemiddeld geen wereldtop om zich heen. Speelt ie bij Oranje dan is die kans wat groter maar heb je ook kans dat er andere jongens opstaan en is de concurrentiestrijd wat forser. Hij speelt nu 3-4 goede wedstrijden achter elkaar maar hou dat eerst maar eens gedurende langere tijd vol. Dan zien we wel verder of is de keuze wellicht al gemaakt.
Ik denk van wel namelijk, ik denk dat Ziyech nu nog bij Ajax speelt mede dankzij zijn keuze voor Marokko.
https://nos.nl/artikel/23...d-met-jong-feyenoord.htmlJørgensen valt al snel uit in wedstrijd met Jong Feyenoord
Ai, hopelijk maar een kneuzing of iets in die richting want voor de Europese punten die Nederland dit jaar moet halen heeft Feyenoord hem wel echt nodig. Nog een wedstrijd als tegen Rangers zonder enige stootkracht kan heel slecht uitpakken voor zowel Feyenoord als Nederland.
Dat maakt toch niet zoveel meer uit? De Africa Cup wordt tegenwoordig ook in de (Europese) zomer gespeeld.OPSLAGHOND schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:40:
[...]
Zou de keuze van Ziyech een rol spelen voor mogelijk geïnteresseerde clubs denk je?
Ik denk van wel namelijk, ik denk dat Ziyech nu nog bij Ajax speelt mede dankzij zijn keuze voor Marokko.
Regeren is vooruitschuiven
Nah dat geloof ik niet. Afrika cup is tegenwoordig ook gewoon in de zomer bijvoorbeeld.OPSLAGHOND schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:40:
[...]
Zou de keuze van Ziyech een rol spelen voor mogelijk geïnteresseerde clubs denk je?
Teams zien de hoeveelheid balverlies, dat schrikt ze af. In de Eredivisie kom je daarmee weg, in de Premier League bv niet.
Dat zou goed kunnen. International van Marokko of international van Nederland is inmiddels (toch weer) een verschil. Wat @toolkist zegt is inderdaad ook wel een ding -> het balverlies van Ziyech kan hij zich in Nederland permitteren maar in het buitenland staat dat garant voor fors veel goals tegen.OPSLAGHOND schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:40:
[...]
Alks hij slim is blijft hij de rest van zijn leven bij Ajax ballen. Miljonair issie toch al en daarna lekker bij Marokko trainen of iets betekenen voor de, alom aanwezige, Marokkaanse jeugd in NL. Op voetbalgebied dan dus hè, niet op sociaal-cultureel gebied lol.
[ Voor 34% gewijzigd door Typhone op 23-09-2019 16:14 ]
Maaruhh. Jorgensen inderdaad ook weer geblesseerd uitgevallen bij jong Feyenoord. De kwelling houdt niet op dit seizoen. Nog geen enkele keer met een echte spits kunnen starten
Bij hem is het volgens mij wel meer domme pech dan dat hij een man van glas is, toch? Als je hem zo ziet zou je ook niet verwachten dat hij steeds blessures zou krijgen.Leon Zwiers schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:12:
Maaruhh. Jorgensen inderdaad ook weer geblesseerd uitgevallen bij jong Feyenoord. De kwelling houdt niet op dit seizoen. Nog geen enkele keer met een echte spits kunnen starten
Misschien kan die Argentijn in de spitsLeon Zwiers schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:12:
Geen idee, na het kampioensjaar is het non stop ellende met m. Ben er wel een beetje klaar mee.Pompi schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:16:
[...]
Bij hem is het volgens mij wel meer domme pech dan dat hij een man van glas is, toch? Als je hem zo ziet zou je ook niet verwachten dat hij steeds blessures zou krijgen.
Al was het middenveld gisteren een groter probleem.
Tapia + Fer kan gewoon echt niet. Zet aub Toornstra erin ipv Tapia, en verkoop die nietsnut in de winter alsnog.
Maar voor 150.000 euro koop je geen goede speler terugLeon Zwiers schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:18:
[...]
Zet aub Toornstra erin ipv Tapia, en verkoop die nietsnut in de winter alsnog.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.