Die kunnen ze dan als schadevergoeding naar mij overmaken voor de verspilde tijd en de bloedende ogen gisteren tussen 14.30 en 16.30Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:21:
[...]
Maar voor 150.000 euro koop je geen goede speler terug
Baalde als Ajacied echt van gisteren, want ik had echt het gevoel dat er meer te halen was. PSV speelde niet goed, weinig scherpte en vond ze onder de maat die we vooraf het seizoen gesteld hadden; die gaan het Ajax moeilijk maken. Ben ook de pot gaan kijken met het idee dat PSV overmacht had en zou winnen. Maar na een minuut of 30 kantelde dat in 'dit kunnen en moeten we gewoon winnen'.
Maar dan zie je ook de terughoudendheid in de verdediging, Ajax bleef behoedzaam op de counter met snelle aanvallers van PSV vs. trage verdedigers van Ajax. Dat zorgde na de 1-1 voor een slot op de pot, PSV wilde wel maar daarvoor moest Ajax meer komen en Ajax leek wel te denken 'puntje is prima, gaan niet in de val lopen'. Daardoor was het een zapige pot, waar voor Ajax meer in had gezeten door meer druk naar voren te zetten maar voor PSV een cadeautje had kunnen worden bij een snelle tegenaanval.
Mixed feelings dus, gekleurde bril zegt me dat Ajax 2 punten heeft laten liggen maar aan de andere kant win je het kampioenschap niet tegen PSV uit, maar kun je wel op achterstand komen die je weer een 20 potjes moet aanhoren en inhalen. Tsja...
Maar dan zie je ook de terughoudendheid in de verdediging, Ajax bleef behoedzaam op de counter met snelle aanvallers van PSV vs. trage verdedigers van Ajax. Dat zorgde na de 1-1 voor een slot op de pot, PSV wilde wel maar daarvoor moest Ajax meer komen en Ajax leek wel te denken 'puntje is prima, gaan niet in de val lopen'. Daardoor was het een zapige pot, waar voor Ajax meer in had gezeten door meer druk naar voren te zetten maar voor PSV een cadeautje had kunnen worden bij een snelle tegenaanval.
Mixed feelings dus, gekleurde bril zegt me dat Ajax 2 punten heeft laten liggen maar aan de andere kant win je het kampioenschap niet tegen PSV uit, maar kun je wel op achterstand komen die je weer een 20 potjes moet aanhoren en inhalen. Tsja...
@Holkers En er is voor het eerst in 300 minuten weer gescoord door Ajax in Eindhoven! Die statistiek kwam ook weer langs gisteren
.
Het Nederlands Elftal > Het Marokkaans ElftalT-MOB schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:45:
[...]Dat maakt toch niet zoveel meer uit? De Africa Cup wordt tegenwoordig ook in de (Europese) zomer gespeeld.
Zoals @Typhone aangeeft!
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Want verdedigen kon die niet.Martinusz schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:17:
[...]
Misschien kan die Argentijn in de spits
Je zal die miljoenen toch ergens voor betaald hebben...
Het is maar goed dat hij gisteren niet speelde dan, op dat kunstgras...Leon Zwiers schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:12:
Maaruhh. Jorgensen inderdaad ook weer geblesseerd uitgevallen bij jong Feyenoord. De kwelling houdt niet op dit seizoen. Nog geen enkele keer met een echte spits kunnen starten
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Lijkt me erg sterk. Hij heeft gewoon met Ajax de halve finale CL gehaald. Het is ook niet alsof de Ligt en de Jong hun stap hebben gemaakt vanwege een paar aardige potjes in de Nations League.OPSLAGHOND schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:40:
[...]
Zou de keuze van Ziyech een rol spelen voor mogelijk geïnteresseerde clubs denk je?
Ik denk van wel namelijk, ik denk dat Ziyech nu nog bij Ajax speelt mede dankzij zijn keuze voor Marokko.
Het is gewoon voor Ajax een uitstekende speler. Kan briljante dingen doen waardoor een wedstrijd openbreekt, maar kan ook weer allerlei knullige passes over drie meter geven.
Dat is in de Eredivisie niet zo'n ramp en in de CL kun je dat wel weer opvangen met de juiste opstelling, maar in mijn ogen is het voor de grote clubs de reden om af te haken, terwijl voor Ziyech zelf b.v. de Italiaanse of Spaanse subtop sportief en financieel wellicht niet direct heel veel interessanter zijn dan Ajax op dit moment.
Wat mij betreft blijft hij lekker bij Ajax.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
je moet in Afrika vaker spelen op velden die er vrij slecht aan toe zijn. Denk niet dat clubs blij worden wanneer hun spelers daarop moeten spelen ivm blessures.T-MOB schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:45:
[...]
Dat maakt toch niet zoveel meer uit? De Africa Cup wordt tegenwoordig ook in de (Europese) zomer gespeeld.
Ah vandaar dat Emmen zoveel blessures heeftRamzzz schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:56:
[...]
Het is maar goed dat hij gisteren niet speelde dan, op dat kunstgras...
De meeste clubs worden ook niet bepaald blij van de hoeveelheid (oefen)potjes die de Europese nationale teams spelen met bijbehorend risico op blessures. alsDeadsy schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:45:
[...]
je moet in Afrika vaker spelen op velden die er vrij slecht aan toe zijn. Denk niet dat clubs blij worden wanneer hun spelers daarop moeten spelen ivm blessures.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dat zijn geen oefenpotjes meer maar Nations League
Gister een wedstrijd gezien eigenlijk met 2 kanten... Als je de individuele momenten pakt, waarbij Ajax de grootste gemist heeft, maar PSV zeker de kans heeft gehad om op voorsprong te komen.
[Twitter: https://twitter.com/JongeneelBas/status/1175802888041447424]
Denk ik toch dat een gelijkspel terecht is. Toch had de wedstrijd heel wat slaap momenten, het miste wat gogme. Ben het met de meeste hierboven wel eens.
Resultaat 1-1 terecht. Maar daar mag natuurlijk geen van beide teams tevreden mee zijn. Deze wedstrijd moet je altijd willen winnen!
[Twitter: https://twitter.com/JongeneelBas/status/1175802888041447424]
Denk ik toch dat een gelijkspel terecht is. Toch had de wedstrijd heel wat slaap momenten, het miste wat gogme. Ben het met de meeste hierboven wel eens.
Eens, op een uitbraak na had PSV er soms niks tussen te brengen. Maar toch veranderde het spelbeeld elke keer weer. Wat je hieronder al benoemd, toen PSV de ruimte kon gebruiken kwamen hun ook goed richting de 16 van Ajax, alleen ze moeten ook bij de 16 aan het team verband denken! Zodra hun 1e kans verkeken is moeten ze proberen even te controleren rond de 16, zag gister toch weer veel gehaast.Baseman77 schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:10:
Ajax had het initiatief en men liet de bal prima rondgaan, waarbij de organisatie sterk stond bij balverlies en men dus weinig kwetsbaar was voor de counter. Dus Ajax had de grootste kans op mogelijkheden en PSV kwam niet aan het gewenste spel toe, dat noem ik prima beginnen.
Mee eens. Maar dat laatste is natuurlijk wel een belangrijk detail. Miste alleen wel de pit die in het begin van de 2e helft te zien was. Dat mag in zo'n topper gerust een stuk langer duren.PSV wilde de bal veroveren op eigen helft om daarna gebruik te kunnen maken van de vrijgekomen grote ruimte achter de verdediging van Ajax. Dat lukte in het begin nauwelijks, daarna waren er vooral mogelijkheden die PSV niet om wist te zetten in kansen.
Resultaat 1-1 terecht. Maar daar mag natuurlijk geen van beide teams tevreden mee zijn. Deze wedstrijd moet je altijd willen winnen!
Wat doen al die Real Madrid spelers in het team van het jaar van de FIFA? Die hebben echt weinig voorgesteld dit jaar. Wel mooi om te zien dat de Ligt, Frenkie en van Dijk er ook tussen staan.
Omdat die verkiezing geen zak voorstelt.Pompi schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:53:
Wat doen al die Real Madrid spelers in het team van het jaar van de FIFA? Die hebben echt weinig voorgesteld dit jaar. Wel mooi om te zien dat de Ligt, Frenkie en van Dijk er ook tussen staan.
Die hele verkiezing slaat inderdaad nergens op. Maar die presentatrice was nóg slechterPompi schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:53:
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Die staat er natuurlijk niet om haar presentatieskillsMarvinG schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:06:
[...]
Die hele verkiezing slaat inderdaad nergens op. Maar die presentatrice was nóg slechter
Net als dat Ten Hag 4e is geworden en Guardiola, Pochettino en Klopp voor zich moet dulden.Pompi schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:53:
Dat Klopp de winnaar is geworden, kan ik nog wel begrijpen. Liverpool heeft al jaren niks gewonnen en hij heeft ze leuk voetbal laten spelen. Maar Guardiola.... Poehpoeh, alweer de PL gewonnen. Chapeau, zelfs zonder trainer moet dat team kampioen worden.
Als er echt gekeken wordt naar budget, spelersmateriaal, prijzen en Europese prestatie, zou Ten Hag minimaal 2e moeten worden. Kampioen, beker gewonnen en halve finale CL.
PSN: Curvaa_
En Messi voetballer van het jaar is ook al zo'n dingetje. Ik weet niet zeker of Van Dijk terecht zou zijn geweest of Ronaldo maar zowel Messi als Ronaldo vond ik zeer zeker geen voetballer van het jaar. Er zijn toch echt wel over de hele breedte beter presterende spelers geweest ofniet? Van Dijk heeft volgens mij wel een aantal keer die PL-Player award gewonnen wat uniek was (dacht ik) dus dat zegt wel iets in de sterkste competitie ter wereld.
Voordat die 'bril' discussie weer komt: nee zeker geen Matthijs de Ligt en zeker geen Frenkie de Jong
Voordat die 'bril' discussie weer komt: nee zeker geen Matthijs de Ligt en zeker geen Frenkie de Jong
[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 24-09-2019 09:34 ]
Tja, er valt weinig aan te doen ben ik bang, het zijn de coaches die kiezen toch? Of spelers?Typhone schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:33:
En Messi voetballer van het jaar is ook al zo'n dingetje. Ik weet niet zeker of Van Dijk terecht zou zijn geweest of Ronaldo maar zowel Messi als Ronaldo vond ik zeer zeker geen voetballer van het jaar. Er zijn toch echt wel over de hele breedte beter presterende spelers geweest ofniet? Van Dijk heeft volgens mij wel een aantal keer die PL-Player award gewonnen wat uniek was (dacht ik) dus dat zegt wel iets in de sterkste competitie ter wereld.
Ronaldo of Messi hebben samen nu 11x gewonnen geloof ik
Zelfde geldt voor Ronaldo, al had die een wat minder jaar vorig jaar als de Jaren ervoor, nog steeds natuurlijk prachtige cijfers.
Het is wel zuur voor andere spelers in dit tijdperk, de kans om wereldvoetballer van het jaar te worden is gewoon klein met deze 2 giganten.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik snap Messi wel. Had gehoopt op Van Dijk, maar met ‘gewoon’ weer 51 goals in 50 wedstrijden (19 assists) is er ook niet ontzettend veel op af te dingen.
Messi is de beste voetballer van de wereld, presteerde geweldig en won ook prijzen.
Dus ik snap het wel.
Alleen wat moet een verdediger in hemelsnaam doen om wel te winnen?
Dus ik snap het wel.
Alleen stelde hij wel wat teleur in de CL en internationaal.Baseman77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:08:
Messi is de beste voetballer van de wereld, presteerde geweldig en won ook prijzen.
Dus ik snap het wel.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
In de CL eindigde hij na 10 wedstrijden op 12 goals en 3 assists.ph4ge schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:09:
Alleen stelde hij wel wat teleur in de CL en internationaal.
Verder verloor Barcelona precies 1 wedstrijd in de CL. En in de 1e wedstrijd tegen Liverpool scoorde Messi 2 maal en misten zowel Suarez als Dembélé enkele enorme kansen op aangeven van Messi.
Met Argentinië stelde hij inderdaad teleur, maar dat telt alleen zwaar tijdens een WK.
Daarbuiten is het minder belangrijk dan de prestaties met de club.
Ja het is te veel een aanvallers feestje, alleen Cannavaro heeft volgens mij als verdediger ooit gewonnen, keeper nog nooit denk ik?Baseman77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:08:
Je kan je ook gewoon hardop afvragen wat het hele nut nog is van deze verkiezing bij een teamsport.
Dat komt denk ik ook doordat we allemaal 'Smullen' van mooie aanvallende acties, maar verdedigende acties blijven vaak minder bij. Daarbij worden ook de fouten van een aanvaller sneller vergeten, omdat dat vaak niet funest is. Bij een verdediger blijft het wel hangen wanneer daar een doelpunt uit komt.Martinusz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:22:
[...]
Ja het is te veel een aanvallers feestje, alleen Cannavaro heeft volgens mij als verdediger ooit gewonnen, keeper nog nooit denk ik?
Mooie reddingen van een keeper blijven vaak nog wel hangen, alleen blijven ook de missers nog beter hangen.
Al met al wordt er niet met scores gewerkt, maar met de gemaakte indruk en of die doorgaans goed was over het seizoen, waardoor je als verdediger sowieso minder kans hebt. Probeer het maar eens in een discussie:
1. Verdediger X was beter dan Aanvaller Y, bijna gegarandeerd dat er dan een reactie komt over bepaalde missers of momenten dat de verdediger er niet goed uitzag, waardoor de prestaties in het geheel naar beneden worden gepraat. En dat komt vooral door wat we ons (goed) herinneren, en wat indruk op ons maakt.
Aanvallers zijn altijd zwaar overgewaardeerd, zij komen in de statistieken als het team hun in de positie gebract heeft om de bal in het netje te tikken. Messi doet zijn taak goed maar laat geen team goed presteren. Hij is geen slechte voetballer maar velen zijn veel waardevoller voor een team.Baseman77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:08:
Dus ik snap het wel.
alles kan off-topic
Beckenbauer ook. Van Dijk zou de derde zijn.Martinusz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:22:
[...]
Ja het is te veel een aanvallers feestje, alleen Cannavaro heeft volgens mij als verdediger ooit gewonnen, keeper nog nooit denk ik?
Ernstig mee eens. Er zijn heel wat spelers die naast de pot pissen omdat Messi/Ronaldo veel scoren en daardoor in de spotlights komen. Maar de dragende krachten erachter vallen altijd in het niet. Juist de krachten die zorgen dát deze spelers juist zovaak kunnen scoren.Ankona schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:42:
[...]
Aanvallers zijn altijd zwaar overgewaardeerd, zij komen in de statistieken als het team hun in de positie gebract heeft om de bal in het netje te tikken. Messi doet zijn taak goed maar laat geen team goed presteren. Hij is geen slechte voetballer maar velen zijn veel waardevoller voor een team.
Even flauw doen omdat ik Ajacied ben: Dusan Tadic had 9 goals en 8 assists in de CL afgelopen seizoen. Véél betere cijfers dan Ronaldo. En hij kwam nog eens verder ook!
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 24-09-2019 11:27 ]
Ik zie het nu ja:Niku schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:54:
[...]
Beckenbauer ook. Van Dijk zou de derde zijn.
Fabio Cannavaro was in 2006 de laatste. Franz Beckenbauer mocht de prijs in 1972 en 1976 in ontvangst nemen.
Barca zonder of met Messi is anders een wereld van verschil.Ankona schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:42:
Messi doet zijn taak goed maar laat geen team goed presteren.
Messi was vorig seizoen bij 70 goals (!) direct betrokken, hoe kan hij een team dan niet goed laten presteren?
PS: De cijfers van zowel Messi als Ronaldo zijn al een 10 jaar waanzinnig goed, dat is echt abnormaal. Helemaal in deze tijd.
[ Voor 15% gewijzigd door Baseman77 op 24-09-2019 12:15 ]
Het zijn geen slechte spelers maar ze spelen in een team dat in dienst van hun speelt. Het is zoals ik eerder al aangaf, als je de bal in het netje tikt kom je in de statistieken. Dat een team jou in die positie brengt om het af te maken is veel belangrijker.Baseman77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:14:
[...]
Barca zonder of met Messi is anders een wereld van verschil.
Messi was vorig seizoen bij 70 goals (!) direct betrokken, hoe kan hij een team dan niet goed laten presteren?
PS: De cijfers van zowel Messi als Ronaldo zijn al een 10 jaar waanzinnig goed, dat is echt abnormaal. Helemaal in deze tijd.
Waarom bakt een Messi er niets van als hij met Argentinie speelt?
alles kan off-topic
Geen slechte spelers?Ankona schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:44:
Het zijn geen slechte spelers
Hun aantallen doelpunten en assists zijn al ruim 10 jaar (!) achtereen ongeëvenaard en breken alle mogelijke records. Als je hun beginjaren niet telt lopen ze ruim 1 op 1 in elke competitie waarin ze spelen, als je die beginjaren wel telt scoren ze in totaal in elke competitie tussen de 0,7 en 0,8 doelpunten. Naast de 0,25 assists.
Voetbal is een teamsport, maar er is een reden dat beide spelers de veruit beste spelers zijn in absolute topteams. Ze zijn altijd en overal beslissend, jaar na jaar na jaar.
Hij loopt qua doelpunten voor Argentinië 1 op 2, wat uitstekend is.Waarom bakt een Messi er niets van als hij met Argentinie speelt?
Ronaldo scoort 0,58 per wedstrijd, maar iets beter dus.
De Messi bij Barca is inderdaad niet de Messi bij Argentinië, maar dat doet niets af aan zijn kwaliteiten.
Jij zit helemaal vast in je doelpunten statistiek, net als een groot deel van het publiek dat de aanvallers overwaardeert.
Maar heb jij ook dergelijk rapportcijfers voor Iniesta, Pirlo, Busquets, Modric, Ramos, Silva, Pogba? Zeker geen pannenkoeken lijkt mij en (al dan niet in hun top dagen) waardevoller voor een team dan een Messi of Ronaldo.
Maar heb jij ook dergelijk rapportcijfers voor Iniesta, Pirlo, Busquets, Modric, Ramos, Silva, Pogba? Zeker geen pannenkoeken lijkt mij en (al dan niet in hun top dagen) waardevoller voor een team dan een Messi of Ronaldo.
alles kan off-topic
Bakt er niks van in Argentinië:
136 interlands en 68 doelpunten. Compleet waardeloos natuurlijk. Niet eens één op één loopt ie. En dan ook nog eens drie keer tweede worden met Argentinië in Zuid-Amerika. Een keer tweede op een WK, waar Argentinië ook nog eens eerste had kunnen worden, mocht Higuain die kans gewoon afmaken in de reguliere speeltijd.
Leuk dat je lekker tegendraads wil zijn, maar probeer je zelf dan niet belachelijk te maken.
Het nadeel van Messi is dat hij al zo lang op zo'n gigantisch niveau speelt, dat het voor sommigen normaal begint te worden. Als hij dan niet de Champions League wint en niet in eigen land alles wint met zijn team is het niet meer goed genoeg.
En Messi niet waardevol voor Barcelona of Ronaldo niet waardevol voor Real Madrid de afgelopen jaren
Nee, met een bijdrage van 50+ doelpunten en 20 assists voor Messi ben je in mijn ogen best wel een flinke toegevoegde waarde voor je team. Als je anders beweert dan moet je toch eens even bij jezelf te raden gaan wat een voetballer dan nog meer moet presteren. Ronaldo is de speler die in de knock-out fase juist opstaat en de belangrijke goals maakt. Een speler waar je als team altijd van op aan kan op belangrijke momenten.
Het zou mooi zijn als er ook voor andere posities wat meer aandacht komt, daarom is zo'n "beste speler van de wereld" prijs ook vreemd, want je gaat appels met peren vergelijken, waarbij het uiteindelijk uitdraait op een deel statistieken en prestaties en een deel populariteit van de persoon. Zeker in dit geval waarbij alleen aanvoerders en bondscoaches mogen stemmen. De jaren dat Zidane die prijs won was ook niet terecht, die was vaak genoeg zoek in grote wedstrijden, maar mensen onthouden natuurlijk die momenten niet. Die herinneren zich de goal tegen Leverkusen, die pirouettes en de steekballen die hij wel gaf en doelpunten die hij scoorde.
136 interlands en 68 doelpunten. Compleet waardeloos natuurlijk. Niet eens één op één loopt ie. En dan ook nog eens drie keer tweede worden met Argentinië in Zuid-Amerika. Een keer tweede op een WK, waar Argentinië ook nog eens eerste had kunnen worden, mocht Higuain die kans gewoon afmaken in de reguliere speeltijd.
Leuk dat je lekker tegendraads wil zijn, maar probeer je zelf dan niet belachelijk te maken.
Het nadeel van Messi is dat hij al zo lang op zo'n gigantisch niveau speelt, dat het voor sommigen normaal begint te worden. Als hij dan niet de Champions League wint en niet in eigen land alles wint met zijn team is het niet meer goed genoeg.
En Messi niet waardevol voor Barcelona of Ronaldo niet waardevol voor Real Madrid de afgelopen jaren
Het zou mooi zijn als er ook voor andere posities wat meer aandacht komt, daarom is zo'n "beste speler van de wereld" prijs ook vreemd, want je gaat appels met peren vergelijken, waarbij het uiteindelijk uitdraait op een deel statistieken en prestaties en een deel populariteit van de persoon. Zeker in dit geval waarbij alleen aanvoerders en bondscoaches mogen stemmen. De jaren dat Zidane die prijs won was ook niet terecht, die was vaak genoeg zoek in grote wedstrijden, maar mensen onthouden natuurlijk die momenten niet. Die herinneren zich de goal tegen Leverkusen, die pirouettes en de steekballen die hij wel gaf en doelpunten die hij scoorde.
Kom maar op met die cijfers danAnkona schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:00:
[ Voor 9% gewijzigd door JanW op 24-09-2019 15:22 ]
Ik geef daarmee aan hoe waanzinnig goed de cijfers zijn van Ronaldo en Messi.Ankona schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:00:
Jij zit helemaal vast in je doelpunten statistiek
Maar ik kan ook zeggen dat jij de betreffende cijfers onderwaardeert.
Waarom moet ik dat opzoeken?Maar heb jij ook dergelijk rapportcijfers voor Iniesta, Pirlo, Busquets, Modric, Ramos, Silva, Pogba? Zeker geen pannenkoeken lijkt mij en (al dan niet in hun top dagen) waardevoller voor een team dan een Messi of Ronaldo.
Jij claimt dat deze spelers waardevoller waren voor hun teams dan de 2 beste spelers van de afgelopen 10 à 15 jaar, onderbouw die claim maar zou ik zeggen.
Nu draai jij de vraag om. JIJ claimt dat die twee aanvallers verreweg de beste spelers zijn en onderbouwt dat met wat hele platte statistieken.Baseman77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:21:
[...]
Ik geef daarmee aan hoe waanzinnig goed de cijfers zijn van Ronaldo en Messi.
Maar ik kan ook zeggen dat jij de betreffende cijfers onderwaardeert.
[...]
Waarom moet ik dat opzoeken?
Jij claimt dat deze spelers waardevoller waren voor hun teams dan de 2 beste spelers van de afgelopen 10 à 15 jaar, onderbouw die claim maar zou ik zeggen.
Ik ontken niet dat het goede voetballers zijn, maar stel dat er veel meer goede voetballers zijn en het voor mij niet zo uitgemaakt is dat die bekende aanvallers samen zover boven de rest uitsteken zoals jij beweert.
Jij komt met een stelligheid iets beweren maar kan het niet onderbouwen. Eigenlijk laat je alleen maar zien hoezeer ik gelijk heb met mijn stelling dat aanvallers veel hoger aangeslagen worden dan andere spelers enkel omdat hun namen in de statistieken komen.
alles kan off-topic
Tjah, dan zou je per positie een 'beste van de wereld' moeten kiezen, maar er zijn nogal veel posities, afhankelijk van opstellingen en spel-opvattingen. Maar ook moet je per positie de aandachtspunten gaan scoren, zoals ' intercepties' bij een verdediger en reddingen van een keeper. Maar ook daarbij zul je enorme rekenmodellen moeten optuigen, een beetje vergelijkbaar met de 'Expected goals' ratio's.JanW schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:21:
Bakt er niks van in Argentinië:
En Messi niet waardevol voor Barcelona of Ronaldo niet waardevol voor Real Madrid de afgelopen jarenNee, met een bijdrage van 50+ doelpunten en 20 assists voor Messi ben je in mijn ogen best wel een flinke toegevoegde waarde voor je team. Als je anders beweert dan moet je toch eens even bij jezelf te raden gaan wat een voetballer dan nog meer moet presteren. Ronaldo is de speler die in de knock-out fase juist opstaat en de belangrijke goals maakt. Een speler waar je als team altijd van op aan kan op belangrijke momenten.
[...]
Kom maar op met die cijfers dan
Echter dan ben je er nog niet, want het gaat dan om een percentage/ gemiddelde wat eruit moet komen. Als een keeper maar 1 keer hoeft te redden, maar de bal was erg goed ingeschoten, dan zit die op 100% score, terwijl als de andere keeper 3 van dat soort reddingen heeft gemaakt, maar een (wat knullige) goal tegen krijgt wordt de gemiddelde score weer lager. Wie van de 2 is dan beter?
Het heeft naar mij idee ook altijd te maken met de rest van het elftal, daarom is een speler eruit kiezen ook een (schier) onmogelijke taak. Puur op statistiek afgaand zou je de keeper met 1 redding kiezen, maar gevoelsmatig is de keeper die van de 4 kansen er 1 keer mis zit misschien wel beter. Daarom zal je ook altijd discussie houden over dit soort 'uitverkiezingen', persoonlijk vind ik dat niet erg, maar men mag best eens wat meer kijken naar andere posities.
De afgelopen 11 jaar is het 1 keer voorgevallen dat Ronaldo of Messi niet werd uitgeroepen tot beste speler van het jaar (vorig jaar, Modric).Ankona schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:30:
Nu draai jij de vraag om. JIJ claimt dat die twee aanvallers verreweg de beste spelers zijn en onderbouwt dat met wat hele platte statistieken.
Maar goed, ik laat het er verder bij.
Blijkbaar zijn ruim 10 jaar achtereen unieke statistieken en alle gewonnen prijzen (zowel individueel als in teamverband) niet voldoende voor jou. Dat maakt jou ook vrij uniek, maar het maakt vooral deze discussie zinloos.
Nu heb je het gedaan @Ankona.
Ik blijf het leuk en spannend vinden maar Messi zou ik wel eens in de PL willen zien rondhobbelen. Die speelt in Spanje tegen 5 teams van naam en de rest zit er gigantisch onder. Argentinië heb ik met Messi weinig speciaals zien doen op cruciale momenten en in Zuid Amerika zitten er twee grootmachten en de rest stelt weinig tot niets voor. Uruguay wat jaartjes terug wel maar inmiddels ook niet meer. Die statistieken vind ik allemaal niet zo heel boeiend. Trek je die niet op 1 speler maar in het algemeen dan zie je ook een trend van Barcelona én het Spaans nationaal elftal (wat voor die tijd ook helemaal NIKS voorstelde). Dus dat hangt allemaal on par: een speler met exceptioneel talent die in bad terecht komt vol andere exceptionele talenten en zo maximaal tot bloei komt. Dan shatter je records.
@Baseman77 Dat maakt een discussie niet zinloos maar juist waardevol om één en ander eens te relativeren. Er zijn heel wat mensen die meer melk in de pap te brokkelen hebben dan wij die ook bij de verkiezing van gisteren hun vraagtekens hebben gezet.
Ik blijf het leuk en spannend vinden maar Messi zou ik wel eens in de PL willen zien rondhobbelen. Die speelt in Spanje tegen 5 teams van naam en de rest zit er gigantisch onder. Argentinië heb ik met Messi weinig speciaals zien doen op cruciale momenten en in Zuid Amerika zitten er twee grootmachten en de rest stelt weinig tot niets voor. Uruguay wat jaartjes terug wel maar inmiddels ook niet meer. Die statistieken vind ik allemaal niet zo heel boeiend. Trek je die niet op 1 speler maar in het algemeen dan zie je ook een trend van Barcelona én het Spaans nationaal elftal (wat voor die tijd ook helemaal NIKS voorstelde). Dus dat hangt allemaal on par: een speler met exceptioneel talent die in bad terecht komt vol andere exceptionele talenten en zo maximaal tot bloei komt. Dan shatter je records.
@Baseman77 Dat maakt een discussie niet zinloos maar juist waardevol om één en ander eens te relativeren. Er zijn heel wat mensen die meer melk in de pap te brokkelen hebben dan wij die ook bij de verkiezing van gisteren hun vraagtekens hebben gezet.
[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 24-09-2019 15:41 ]
Dan zou dus elke speler van Real en Barca even goed moeten zijnTyphone schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:39:
Natuurlijk helpt het wel als je een iniesta en xavi achter je hebt staan, maar ze spelen beiden niet 10 jaar in hetzelfde elftal met dezelfde spelers, maar presteren toch ver boven gemiddeld ieder jaar weer.
Ook het zogenaamde intikken van de bal, ik denk dat als je goals van Messi en Ronaldo gaat bestuderen zijn het zelde gewoon intikkers, maar zijn het juist goals gemaakt door hun kwaliteiten, waarmee ze eigenlijk hun team mee op sleeptouw nemen ipv andersom.
Vaak wordt er gezegd "ja maar het hele team is om Messi gebouwd", dan denk ik bedoelen we daarmee te zeggen dat we het team moeten bedanken dat ze de bal aan Messi geven op eigen helft, waarna Messi 4/5 spelers voorbij gaat en uiterst beheerst afrond? << zomaar een voorbeeld
Neemt niet weg dat het ook leuk was geweest als Van Dijk had gewonnen, die heeft toch ook aardig belangrijke goals gemaakt voor Liverpool als verdediger en heeft het gewoon heel goed gedaan.
Is er trouwens niet al een prijs per linie? (ik las toch dat die Oranje keepster tot beste keeper was gekozen?)
Edit: verder boeit het mij eigenlijk geen reet wie het is/wordt
Ja hoor, lekker op de persoon spelen als je met argumenten niet kan winnen. Je valt in herhaling en denkt door daar heel veel tekst aan te besteden er een absolute waarheid mee te creeeren.Baseman77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:37:
[...]
De afgelopen 11 jaar is het 1 keer voorgevallen dat Ronaldo of Messi niet werd uitgeroepen tot beste speler van het jaar (vorig jaar, Modric).
Maar goed, ik laat het er verder bij.
Blijkbaar zijn ruim 10 jaar achtereen unieke statistieken en alle gewonnen prijzen (zowel individueel als in teamverband) niet voldoende voor jou. Dat maakt jou ook vrij uniek, maar het maakt vooral deze discussie zinloos.
Ik ben echt niet uniek en ik pretendeer ook niet alles te weten. Ik schiet alleen wel vrij makkelijk gaten in jouw redenatie. Jammer dat je dat zelf niet ziet anders zou je wel een inhoudelijke discussie kunnen krijgen.
alles kan off-topic
Ten eerste heb ik het niet (alleen) over de verkiezing van gisteren, ik heb het constant over een periode van de afgelopen 10 jaar. Structurele feiten dus en geen incidenten.Typhone schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:39:
Ten tweede heb ik mijn claims onderbouwd met cijfers, maar worden deze cijfers niet/nauwelijks erkend. Als het enige tegenargument bestaat uit aangeven dat ik alleen gebruik maak van platte statistieken, dan zie ik het nut van verder discussiëren niet in.
Je enige tegenargument is aangeven dat ik platte statistieken gebruik.Ankona schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:51:
Ik schiet alleen wel vrij makkelijk gaten in jouw redenatie.
Zeer indrukwekkend schieten inderdaad.
[ Voor 15% gewijzigd door Baseman77 op 24-09-2019 15:55 ]
Jij gaf hier aan dat Messi (en Ronaldo) niet waardevol zijn voor hun team. Als wij dan vragen om dat te onderbouwen komt er ook niks. Dat jij die statistieken plat vind is je goed recht, maar als je dan zo een zwik spelers noemt is het natuurlijk ook wel zo netjes om in een discussie om van die speler(s) dan te komen met onderbouwing.Ankona schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:51:
[...]
Ja hoor, lekker op de persoon spelen als je met argumenten niet kan winnen. Je valt in herhaling en denkt door daar heel veel tekst aan te besteden er een absolute waarheid mee te creeeren.
Ik ben echt niet uniek en ik pretendeer ook niet alles te weten. Ik schiet alleen wel vrij makkelijk gaten in jouw redenatie. Jammer dat je dat zelf niet ziet anders zou je wel een inhoudelijke discussie kunnen krijgen.
Dat is een vaak gehoord argument, maar intussen heeft hij in de CL al vaak een Engelse tegenstander gehad. 24 doelpunten en 6 assists in 30 wedstrijden. En dat wordt nu andersom al bewezen dat dat niet zo makkelijk is. Hazard heeft de andere weg bewandelt en draait tot nog toe niet zoals hij in Engeland draaide.Typhone schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:39:
Ik blijf het leuk en spannend vinden maar Messi zou ik wel eens in de PL willen zien rondhobbelen.
...
[ Voor 27% gewijzigd door JanW op 24-09-2019 16:10 ]
Architect over Stadion Feyenoord:
https://www.rijnmond.nl/n...elt-over-zijn-nieuwe-Kuip
Hoewel het stadion er op de tekening aardig grijs uitziet, wordt het uiteindelijke stadion volgens Gianotten niet alleen maar die kleur. "Er komt nog een marketinglaag overheen, die wordt nu pas ontworpen door Feyenoord." Het stadion helemaal rood maken was geen optie, lacht hij.
Wel is er gedacht aan de helikopter, die traditiegetrouw de Kuip binnenvliegt tijdens de jaarlijkse open dag. "De opening van het nieuwe stadion is daar groot genoeg voor", benadrukt Gianotten.
[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-09-2019 16:12 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Fixed that for youMartinusz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:51:
[...]
Dan zou dus elke speler van Real en Barca even goed moeten zijnen dat zijn ze toch echt niet wel.
Edit: verder boeit het mij eigenlijk geen reet wie het is/wordt
Maar in de ruimste zin nog het meest eens met dit:
Die verkiezingen doen mij niet zoveel. En die beste speler discussies evenmin. Zoals ik Manchester City geen team vind zo heb ik ook niet zoveel met Real Madrid en Barcelona. Ik vond een dirigent als Iniesta veel belangrijk voor Barcelona dan Messi. Die bewees het op zijn beurt ook bij Spanje. Maar dat is een mening niet gestoeld door enige cijfers en die zullen er wellicht zijn maar dan krijg je een but...if verhaal en je weet wat ze zeggen: if if's en but's where candy & nuts we'd all have a merry Christmas.Edit: verder boeit het mij eigenlijk geen reet wie het is/wordt
@JanW
Het hoeft niet maar hoeveel wedstrijden van die statistiek met goal ging het écht om de knikkers en hoeveel wedstrijden waren poulefase? Dat vind ik in die verkiezingen toch altijd net iets waardevoller. Ik herinner me wel wat wedstrijden van Messi waarin hij echt beslissend was maar voor mijn gevoel herinner ik me er veel meer van Ronaldo.
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 24-09-2019 16:35 ]
@Typhone Geen idee, ik ben mijn interesse in deze discussie kwijt
Ik denk dat het vooral een meningskwestie blijft of je onder belangrijk enkel doelpunten + assists / 2 verstaat of dat je ook echt alles meeweegt waar je niet simpel een cijfertje aan kunt geven.
In mijn ogen is deze verkiezing op basis van doelpunten + assists / 2 te simpel.
Een beste team: Blijft een mix van meningen, maar dan krijgen er meer mensen waardering dan slechts eentje terwijl het een teamsport is ... team ... sport.
Een topscorer: Keiharde, simpele feiten.
Een beste speler: te makkelijk op basis van de huidige criteria.
Beste speler op basis van de huidige criteria zou in Nederland Joey van Feyenoord O7 met 209 doelpunten en 127 assists zijn, maar die mag niet meedoen want daar valt (nog) niets aan te verdienen!
In mijn ogen is deze verkiezing op basis van doelpunten + assists / 2 te simpel.
Een beste team: Blijft een mix van meningen, maar dan krijgen er meer mensen waardering dan slechts eentje terwijl het een teamsport is ... team ... sport.
Een topscorer: Keiharde, simpele feiten.
Een beste speler: te makkelijk op basis van de huidige criteria.
Beste speler op basis van de huidige criteria zou in Nederland Joey van Feyenoord O7 met 209 doelpunten en 127 assists zijn, maar die mag niet meedoen want daar valt (nog) niets aan te verdienen!
Die stond er voor haar Europa Cup? *wink wink*Typhone schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:18:
[...]
Die staat er natuurlijk niet om haar presentatieskills
Edit:"@Illegal_Alien
Ik zie de kranten koppen al voor me nadat de heli crashed terwijl hij door het dak wil.
[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 24-09-2019 16:43 ]
De beste speler is Zlatan - I can’t help but laugh at how perfect I am - Ibrahimovic
Voetballer van het jaar wordt je door een verkiezing. En volgens mij spelen daar allerlei niet-zo-objectieve zaken in mee. En zelfs nog zaken die ook niet zoveel met je kijk op voetbal te maken hebben. Ronaldo had bijvoorbeeld De Jong en de Ligt in zijn top 3. Die heeft echt niet op zondagmiddag Emmen - Ajax liggen kijken. Die keuze zal voornamelijk gebaseerd zijn op die 2 potjes waarin Juve werd uitgeschakeld. En dat wij hier graag zien dat Van Dijk het was geworden komt natuurlijk ook door zijn paspoort.
Voetballer van het jaar wordt je door een verkiezing. En volgens mij spelen daar allerlei niet-zo-objectieve zaken in mee. En zelfs nog zaken die ook niet zoveel met je kijk op voetbal te maken hebben. Ronaldo had bijvoorbeeld De Jong en de Ligt in zijn top 3. Die heeft echt niet op zondagmiddag Emmen - Ajax liggen kijken. Die keuze zal voornamelijk gebaseerd zijn op die 2 potjes waarin Juve werd uitgeschakeld. En dat wij hier graag zien dat Van Dijk het was geworden komt natuurlijk ook door zijn paspoort.
Regeren is vooruitschuiven
En Juve gaat Europa League spelen?Illegal_Alien schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:10:
Architect over Stadion Feyenoord:
[...]
[Afbeelding]
Wat is een Juve? Ken alleen die 3 cluppies uit NL, FEY, AJX en PSV
[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-09-2019 16:48 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Architectenbureau OMA ...Deadsy schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:42:
[...]Edit:"@Illegal_Alien
Ik zie de kranten koppen al voor me nadat de heli crashed terwijl hij door het dak wil.
Lord Bendtner kan alleen maar lachen.T-MOB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:45:
De beste speler is Zlatan - I can’t help but laugh at how perfect I am - Ibrahimovic![]()
Gaat hem niet worden hij spreekt geen enkel woord Engels, hij sprak zijn dankwoord in het Spaans, een taal die 75% van de daar aanwezige niet kom verstaanTyphone schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:39:
Ik blijf het leuk en spannend vinden maar Messi zou ik wel eens in de PL willen zien rondhobbelen.
Elect a clown, expect a circus.
Mompelt iets dat hij met z’n voeten spreekt...Slasher schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:16:
[...]
Gaat hem niet worden hij spreekt geen enkel woord Engels, hij sprak zijn dankwoord in het Spaans, een taal die 75% van de daar aanwezige niet kom verstaan
UEFA gooit Nations League weer om: Duitsland niet gedegradeerd
https://www.vi.nl/nieuws/...itsland-niet-gedegradeerd
Belachelijk.
https://www.vi.nl/nieuws/...itsland-niet-gedegradeerd
Belachelijk.
Als de beste speler gekozen wordt op basis van cijfers, zullen er eerst criteria opgesteld moeten worden per positie. Anders zul je nooit een eerlijke uitslag krijgen. Elke positie zal geduid moeten worden bepaalde eisen. Back: % gewonnen duels, aantal gewonnen tackles, aantal voorzetten. Verdedigende middenvelder: aantal onderscheppingen, % gewonnen duels, aantal belangrijke passes. etc. etc. etc. Op basis van deze cijfer kan er een verdeelsleutel worden gemaakt en kan er een cijfer uitkomen. Op dat moment kun je iedereen met elkaar vergelijken. Maar op dit moment gaat het meer op de zichtbare (of platte) statistieken. Een aanvaller kan zichtbaar het verschil maken door een assist te geven of een goal te maken.
En verder is het huidige stem systeem ook een kwestie van voorkeur.
Dat gaat hem niet worden, voetbal is geen honkbal. Statistieken vertellen maar een heel klein deel van het verhaal, het zijn juist de momenten die doorslaggevend zijn. Op de meeste posities is het ook juist belangrijk dat je risico's neemt, wat betekent dat er veel meer mis gaat dan bij een speler die dat niet doet.Curva schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:27:
Als de beste speler gekozen wordt op basis van cijfers, zullen er eerst criteria opgesteld moeten worden per positie. Anders zul je nooit een eerlijke uitslag krijgen. Elke positie zal geduid moeten worden bepaalde eisen. Back: % gewonnen duels, aantal gewonnen tackles, aantal voorzetten. Verdedigende middenvelder: aantal onderscheppingen, % gewonnen duels, aantal belangrijke passes. etc. etc. etc. Op basis van deze cijfer kan er een verdeelsleutel worden gemaakt en kan er een cijfer uitkomen. Op dat moment kun je iedereen met elkaar vergelijken. Maar op dit moment gaat het meer op de zichtbare (of platte) statistieken. Een aanvaller kan zichtbaar het verschil maken door een assist te geven of een goal te maken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Om hier toch maar even op in te haken:Baseman77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:53:
[...]
Ten eerste heb ik het niet (alleen) over de verkiezing van gisteren, ik heb het constant over een periode van de afgelopen 10 jaar. Structurele feiten dus en geen incidenten.
Ten tweede heb ik mijn claims onderbouwd met cijfers, maar worden deze cijfers niet/nauwelijks erkend. Als het enige tegenargument bestaat uit aangeven dat ik alleen gebruik maak van platte statistieken, dan zie ik het nut van verder discussiëren niet in.
[...]
Je enige tegenargument is aangeven dat ik platte statistieken gebruik.
Zeer indrukwekkend schieten inderdaad.
- Hoeveel intercepties hebben Messi en Ronaldo sámen gedaan? Hoeveel tegenaanvallen/ tegenstoten hebben ze onderbroken?
Daar zijn ook statistieken voor te vinden, en op die manier kan je ook de beste verdedigers selecteren.. Echter voetbal draait (als het erop aankomt) om doelpunten en vermaak, een actie waarbij een speler 4 man uitspeelt blijft natuurlijk beter hangen wanneer er gescoord wordt, maar ook wanneer er niet gescoord wordt geniet het publiek daarvan.
Dit is gewoon minder bij verdedigende acties, die zijn vaak ook niet zo spectaculair en blijven daardoor niet zo goed in ons geheugen achter.
Daarom vind ik het ook jammer dat puur naar de statistieken worden gekeken, qua assists en doelpunten. Ben je daardoor beter dan een verdediger? En wat als je tegen die verdediger hebt gevoetbald en daar geen poot aan de grond kreeg? Is dan de verdediger beter?
Het blijft allemaal een gevalletje van perceptie, dat is helemaal niet erg, maar om te bepalen of iemand feitelijk een betere voetballer is kan je die statistieken niet gebruiken. Misschien als je ze een potje 1-tegen-1 laat voetballen dat je daaruit komt, maar dan speelt natuurlijk ook de vorm van de dag (en de spelvorm) mee, omdat de ene speler beter is met grote ruimtes en de andere juist in de kleine ruimte. Er is gewoon niet duidelijk 1 lijn te trekken, dat Virgil geselecteerd is zegt wel genoeg, er is niet puur en alleen naar Statistieken gekeken, want dan vergelijk je appels (doelpunten maken) met peren (doelpunten/ kansen voorkomen).
Dus zoals gezegd, in de perceptie is Messi beter, omdat de zaken die hij doet vaak meer spectaculair zijn, maar ook een duidelijker rrsultaat (doelpunt / assist) hebben dan een verdedigende actie, waaruit (meestal) misschien gescoord zou worden, maar er staat dan ook nog een keeper, dus 'hoe belangrijk was die actie' is daarmee niet te bepalen, op het scorebord.
Van iedere speler op iedere positie wordt wat anders verwacht, dat maakt het '1 speler' kiezen ook leidt tot zoveel discussie erover. Uiteindelijk blijft voetbal een teamsport, en geen individuele sport. Als Messi allemaal 'no-notjes' om zich heen heeft staan, dan wordt het ook niet wat. Is hij daardoor dan ineens slechter, nee, maar in de perceptie ineens wel, want hij krijgt niet de kans om zo vaak beslissend te zijn.
Dit benoemde ik een enkele post geleden (van mij) ook, maar daarbij moet je ook weer rekening houden met speelstijl van een team en zelfs wedstrijden van een team, waarin die speelstijl anders is.Curva schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:27:
Meest duidelijke voorbeeld wat ik kan bedenken: Dumfries bij het NL elftal. In de ene wedstrijd dat hij zowat als rechtsbuiten aanvallend moest spelen leek het helemaal nergens op, maar verdedigend staat hij wel zijn mannetje in de wedstrijden waarin dat gevraagd wordt. In beide gevallen speelt hij als rechtsback. Waar reken je hem dan op af? Gewonnen duels/ tackles? Die zijn dan in de ene wedstrijd op 1 hand te tellen, dus tellen 'alleen' voorzetten, voor een verdediger zouden normaal gesproken tackles sterker tellen dan een voorzet, dus kan hij nooit zo hoog scoren, maar de wedstrijd zegt niets over zijn verdedigende kwaliteiten.
Het is gewoon niet te doen er een eerlijke score voor op te stellen en alle spelers evenveel kans te geven, naar gelang hun kwaliteit. Dus blijft het een selectie op basis van perceptie en indruk die een speler maakt. Naar mijn idee niet erg, maar ik zou wel graag zien dat ze per linie een 'de beste' kiezen.
[ Voor 32% gewijzigd door jbdeiman op 25-09-2019 08:45 ]
Ben ik helemaal met je eens. Ik wilde alleen aangeven dat het hele "beste speler" gedoe lastig te meten is. En dat het enige eerlijke klassement gebaseerd zou moeten worden op cijfers.ph4ge schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:24:
[...]
Dat gaat hem niet worden, voetbal is geen honkbal. Statistieken vertellen maar een heel klein deel van het verhaal, het zijn juist de momenten die doorslaggevend zijn. Op de meeste posities is het ook juist belangrijk dat je risico's neemt, wat betekent dat er veel meer mis gaat dan bij een speler die dat niet doet.
Ook eens @jbdeiman
@jbdeiman
Daar sla je de spijker wel mee op zijn kop. Maar dat geeft dus ook aan hoe lastig die algemene verkiezingen altijd zijn en laat mij begrijpen waarom ik er nooit iets om geef.
Daar sla je de spijker wel mee op zijn kop. Maar dat geeft dus ook aan hoe lastig die algemene verkiezingen altijd zijn en laat mij begrijpen waarom ik er nooit iets om geef.
Vanavond Ajax - Fortuna, zou thuis normaal gesproken geen probleem moeten zijn. Schijnt dat Ziyech wellicht gaat banken i.v.m. kleine pijntjes, maar op zich zou je ook die moeten kunnen missen tegen Fortuna denk ik. Donny weer basis? Promes op rechts?
Edit: Overigens heeft Tadic alsnog het doelpunt op zijn naam gekregen, hij kan het record nu evenaren van Johan door in 13 thuiswedstrijden op rij te scoren.
Edit: Overigens heeft Tadic alsnog het doelpunt op zijn naam gekregen, hij kan het record nu evenaren van Johan door in 13 thuiswedstrijden op rij te scoren.
Dusan Tadic was trefzeker in zijn laatste twaalf thuisduels in de Eredivisie en evenaart bij een goal het Eredivisie-record van Johan Cruijff, die in 1966/67 in dertien optredens op rij in eigen huis scoorde (ook voor Ajax).
[ Voor 44% gewijzigd door Martinusz op 25-09-2019 10:56 ]
Wat mij betreft Marin op de plek van Alvarez en Alvarez centraal achterin, 2 verdedigende middenvelders tegen Fortuna is overkill.Martinusz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:52:
Vanavond Ajax - Fortuna, zou thuis normaal gesproken geen probleem moeten zijn. Schijnt dat Ziyech wellicht gaat banken i.v.m. kleine pijntjes, maar op zich zou je ook die moeten kunnen missen tegen Fortuna denk ik. Donny weer basis? Promes op rechts?
Voorin Neres Klaas Tadic.
En mocht je makkelijk 3-0 voor komen wat jonkies als Lang, Traore en Gravenberch speeltijd geven.
Laat Donny komend weekend maar spelen, nu nog geen risico seizoen is nog lang genoeg.
Ik zou Marin niet in de basis laten starten, gewoon met het blok waar je al paar wedstrijden mee speelt nu, als je de heat maps bekijkt van Alvarez, dan staat hij alles behalve verdedigend. Ook Martinez staat vaak ver naar voren, weten we gelijk waar de gevaarlijke kansen van Lille bijvoorbeeld vandaan kwamen, Martinez en Alvarez stonden dan beide te ver naar voren.toolkist schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:10:
[...]
Wat mij betreft Marin op de plek van Alvarez en Alvarez centraal achterin, 2 verdedigende middenvelders tegen Fortuna is overkill.
Voorin Neres Klaas Tadic.
En mocht je makkelijk 3-0 voor komen wat jonkies als Lang, Traore en Gravenberch speeltijd geven.
Laat Donny komend weekend maar spelen, nu nog geen risico seizoen is nog lang genoeg.
Ja Donny mag wel weer wat ritme opdoen dus zou hem op het middenveld zetten, eventueel met Marin om hem wat minuten te laten maken. Tadic eventueel ook rust geven, aanval van Promes, Huntelaar, Neres.Martinusz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:52:
[...]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Alvarez is nou niet het voorbeeld van een speler die een team met 11 man rond eigen 16 helpt kapot te spelen. Laat Marin als dynamische middenvelder spelen, bewegende middenvelders zijn erg handig om zo'n blok kapot te spelen en krijgt ie ook wellicht weer wat vertrouwen van.Martinusz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:22:
[...]
Ik zou Marin niet in de basis laten starten, gewoon met het blok waar je al paar wedstrijden mee speelt nu, als je de heat maps bekijkt van Alvarez, dan staat hij alles behalve verdedigend. Ook Martinez staat vaak ver naar voren, weten we gelijk waar de gevaarlijke kansen van Lille bijvoorbeeld vandaan kwamen, Martinez en Alvarez stonden dan beide te ver naar voren.
Daar hebben we al 4 aanvallende spelers voortoolkist schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:52:
[...]
Alvarez is nou niet het voorbeeld van een speler die een team met 11 man rond eigen 16 helpt kapot te spelen.
Ik zou eerst de wedstrijd controleren en een voorsprong zien te krijgen, daarna zou Marin nog wat mogen spelen, want stel hij staat basis en het draait voor geen meter, dan weet je zeker dat iedereen gaat vingerwijzen en dat zal zijn zelfvertrouwen ook niet echt goed doen denk ik.Laat Marin als dynamische middenvelder spelen, bewegende middenvelders zijn erg handig om zo'n blok kapot te spelen en krijgt ie ook wellicht weer wat vertrouwen van.
Goed bezig Nijhuis... Trap vol tegen de achillespees van Zeefuik en niet eens fluiten. Normaliter krijg je daar gewoon geel voor.
trouwens, hoe zit het met die Lato van PSV?
Zou die nu niet zo langzaam fit moeten zijn?
Denk dat Tadic pas wil rusten als hij er eentje in geprikt heeft. Ze hebben net dat doelpunt van Huntelaar op zijn naam gezet.
Verder wel een aardige wedstrijd om het een en ander uit te proberen inderdaad, Donny en Noa Lang minuten te laten maken en uitzoeken hoe ze nou die gatenkaas achterin gaan oplossen. De individuele kwaliteit zou er moeten zijn zou je zeggen.
Verder wel een aardige wedstrijd om het een en ander uit te proberen inderdaad, Donny en Noa Lang minuten te laten maken en uitzoeken hoe ze nou die gatenkaas achterin gaan oplossen. De individuele kwaliteit zou er moeten zijn zou je zeggen.
Ik geloof dat ze hem nu niet goed genoeg achten, maar weet het niet 100% zeker.Deadsy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:44:
trouwens, hoe zit het met die Lato van PSV?
Nou snel werken aan het doelsaldo, de ban is gebroken dus door!
Edit: PSV dit seizoen 16 goals, alleen Malen heeft er meer dan 1 in liggen
[ Voor 10% gewijzigd door ElPaco op 25-09-2019 18:46 ]
Zou jammer zijn.ElPaco schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:45:
[...]
Ik geloof dat ze hem nu niet goed genoeg achten, maar weet het niet 100% zeker.
Nou snel werken aan het doelsaldo, de ban is gebroken dus door!
Edit: PSV dit seizoen 16 goals, alleen Malen heeft er meer dan 1 in liggen
Ajax heeft in het verleden ook aardig wat geld over de balk gesmeten met huurlingen die te slecht waren.
Maar aan de andere kant, het is maar een huurling. Liever een speler waar je mee vooruit kunt laten spelen.
Lang verhaal kort:Martinusz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:55:
[...]
Daar hebben we al 4 aanvallende spelers voornote: Alvarez brak de wedstrijd open met een goal, 2x tegen een defensief blok
(Apoel + Lille)
[...]
Ik zou eerst de wedstrijd controleren en een voorsprong zien te krijgen, daarna zou Marin nog wat mogen spelen, want stel hij staat basis en het draait voor geen meter, dan weet je zeker dat iedereen gaat vingerwijzen en dat zal zijn zelfvertrouwen ook niet echt goed doen denk ik.
Marin voor martinez dus en Ziyech er niet bij.
Wat een mazzel goaltje eigenlijk... Maja die tellen ook.
Waarom laat PSV Groningen zo ver komen?
Waarom laat PSV Groningen zo ver komen?
[ Voor 28% gewijzigd door DoeEensGek op 25-09-2019 20:05 ]
Geen Schuurs, dat had ik eigenlijk wel verwacht. Ik snap dat je Veltman gebruikt hebt vanwege zijn ervaring, maar in de Eredivisie zou ik hem toch wel minuten laten maken lijkt mij. Wat mij betreft een signaal dat hij toch blijkbaar toch weer afgedaan heeft voor Ten Hag.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou die is binnen. Was toch even billenknijpen. Werd weer veel te spannend gemaakt.
En we zijn weer bij een aanbeland bij een VAR moment van een buitenspel doelpunt. Terecht goedgekeurd.
Mee eens. PSV heeft Groningen teveel laten komen in de 2e helft, ze speelden ook een stuk slapper.ElPaco schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:24:
Nou die is binnen. Was toch even billenknijpen. Werd weer veel te spannend gemaakt.
Ze hebben iig de punten binnen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Pfft, moest PSV nou zo nodig nog de 3-1 maken
Kost weer puntjes
Het is ook weer een risico om te veel mensen uit je basis 11 te halen, Martinez en Ziyech doen al niet mee, om dan ook nog je verdediging aan te passen is wellicht weer iets te veel van het goede?Gonadan schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:12:
[...]
Geen Schuurs, dat had ik eigenlijk wel verwacht. Ik snap dat je Veltman gebruikt hebt vanwege zijn ervaring, maar in de Eredivisie zou ik hem toch wel minuten laten maken lijkt mij. Wat mij betreft een signaal dat hij toch blijkbaar toch weer afgedaan heeft voor Ten Hag.
Dat is zeker waar. Ik had dan ook in mijn hoofd dat de verdediging sowieso al aangepast was, maar nu ik nogmaals kijk lijkt dat inderdaad de enige linie te zijn die intact blijft.Martinusz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:37:
[...]
Het is ook weer een risico om te veel mensen uit je basis 11 te halen, Martinez en Ziyech doen al niet mee, om dan ook nog je verdediging aan te passen is wellicht weer iets te veel van het goede?
Aan de andere kant is het waarschijnlijk ook de enige linie die je amper nodig zou moeten hebben tegen Fortuna.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoppa lekker potje voetbal kijken 
zijn dit die inhaal wedstrijden die verplaatst zijn vanwege CL?
zijn dit die inhaal wedstrijden die verplaatst zijn vanwege CL?
[ Voor 51% gewijzigd door Yemoke op 25-09-2019 20:49 ]
Het is toch om te jankenQu3st schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:47:
Geen contact met de VAR, gewoon maar telefoontje erbij.
Net als het knullige begin van Marin. Hopelijk herpakt hij zich snel.
XXXVI
Tijd voor een fatsoenlijke backup lijn, zijn oortjes werken ook al niet...Qu3st schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:47:
Ik 7-0Leon Zwiers schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:01:
PSV mooi gedaan voor de poule. Ajax had ik op 5-0
Was het niet vorig jaar de regel dat als er geen contact was bij het begin van de wedstrijd er de hele wedstrijd geen gebruik van de VAR gemaakt ging worden? Apart dat ze het dan nu met een telefoon oplossen.Qu3st schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:47:
Klopt inderdaad, zoiets kan ik mij ook herinneren!Pompi schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:06:
[...]
Was het niet vorig jaar de regel dat als er geen contact was bij het begin van de wedstrijd er de hele wedstrijd geen gebruik van de VAR gemaakt ging worden? Apart dat ze het dan nu met een telefoon oplossen.
https://www.knvb.nl/nieuw...binding-met-de-var-en-danYemoke schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:07:
[...]
Klopt inderdaad, zoiets kan ik mij ook herinneren!
Audio problemen worden dus met portofoon of mobiel opgelost en video problemen dan de hele wedstrijd geen VAR, vorige keer was het video problemen dus.
Duidelijk!Pompi schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:10:
[...]
https://www.knvb.nl/nieuw...binding-met-de-var-en-dan
Audio problemen worden dus met portofoon of mobiel opgelost en video problemen dan de hele wedstrijd geen VAR, vorige keer was het video problemen dus.
Fortuna lijkt totaal geen intentie te hebben om uit de eigen zestien te komen en Ajax lijkt vooralsnog niet genoeg tempo te willen maken om Fortuna uit elkaar te spelen.
Ik kan Fortuna geen ongelijk geven maar na 30 minuten vind ik het nog steeds gezapig ogen. K*twedstrijden tegen die kleine flutploegen altijd.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.