@DoeEensGek Heb je dat filmpje ook?
[ Voor 31% gewijzigd door OPSLAGHOND op 19-09-2019 22:42 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Zun grote bal jonguh!OPSLAGHOND schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:38:
Mooie close-up van de maan vanuit Belgrado ...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
XXXVI
Pff ik wilde het net typen. Eigen kleur inspelen is al lastig.ephymerous schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:40:
Het is wel een verschrikkelijk niveau dat Rangers tegen Feyenoord. Hopelijk scoort Feyenoord nog minimaal een keer
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Waarom Veltman beledigen? Die speelt iedere spelers bij Feyenoord uit de basis, ook de keeperHolkers schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:46:
Karsdorp is de Veltman van Feyenoord
XXXVI
Weer een wissel in de stijl van Gio. Is het besmettelijk?PWM schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:45:
Minuut 87, Toornstra. Tsja
Heeft Karsdorp in beide Europese toernooien en bij het WK in de (halve) finale gestaan dan?Holkers schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:46:
Karsdorp is de Veltman van Feyenoord
Ze hebben het niet afgemaakt. Billenknijpen voor ze.Maarten_E schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:45:
Hup Feyenoord, zou lekker zijn als er niet verloren wordt vanavond door de Nederlandse ploegen, maar ben er bang voor. Behoorlijk goed gespeeld door Rangers.
Is zeker vergeten warm te lopen. Dan wil je wel eens scheef lopendrfruit schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:45:
Zag ik nou die grensrechter een meter binnen het veld meerennen?
Als ik zie hoe Rangers omgaat met de kansen en mogelijkheden. Dat was zeer matig. Maar de hele pot is dat.Maarten_E schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:45:
Hup Feyenoord, zou lekker zijn als er niet verloren wordt vanavond door de Nederlandse ploegen, maar ben er bang voor. Behoorlijk goed gespeeld door Rangers.
Bal krijgen, naar voren rennen, mannetje in blauw shirt tegen komen, terug passen. En daarnaast een beetje de galbak van het team zijn (zoals een Feyenoorder over Veltman zei)ephymerous schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:47:
[...]
Waarom Veltman beledigen? Die speelt iedere spelers bij Feyenoord uit de basis, ook de keeper
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Terugleggen randje 16 is 2-0 inderdaadVos schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:51:
Wat is die spits van Rangers gruwelijk egoïstisch zeg.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De "makkelijkste" ploeg uit de poule en dan zo ongeinspireerd en debiel spelen.........
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:07
Feyenoord jammer, maar was niet goed genoeg. Kijken of ze thuis in de Kuip beter kunnen.
AZ wat lucky als ik de statistieken mag geloven. Niet gek met zo lang 10 man.
[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 19-09-2019 22:56 ]
Een goed Feyenoord had hier kunnen winnen. ben bang dat ze het zelfs in de Kuip lastig gaan krijgen als Rangers weer zo gaat spelen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verder wel jammer, want Feyenoord leek duidelijk de betere ploeg op het einde als ze eindelijk een keer de bal in de ploeg wisten te houden. Maar dat komt vast nog wel goed in het verdere verloop van de poulefase.
Bij AZ die ongebrijpelijke rode kaart, en bij Feyenoord dat onbegrijpelijke niveau in de 1e helft en vervolgens ook nog een zwakke 2e helft. Rangers was echt niet zo goed, Feyenoord was gewoon echt een soort G elftal
Je zou denken dat juist hij wel goed mee zou kunnen tegen een ploeg die zo speeltSnowdog schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:58:
Jezus wat was die Fer slecht zeg, heeft die een oogafwijking ofzo dat geen enkele pass aankomt?
Verder wel jammer, want Feyenoord leek duidelijk de betere ploeg op het einde als ze eindelijk een keer de bal in de ploeg wisten te houden. Maar dat komt vast nog wel goed in het verdere verloop van de poulefase.
PSV gooide het anders niet weg..OPSLAGHOND schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:58:
De schuld van @Maarten_E, want hij wilde dat alle Nederlandse clubs gisteren goed zouden spelen ...
En AZ heeft het volgens mij ook prima gedaan, zo lang met 10 man en een arbitrage die letterlijk in de weg zat.
Dit is zo ongelooflijk dom! Eerste wedstrijd van Ajax ook met die nieuwe regel over de bal die de scheids raakt. Het is je full-time baan, dan hoor je op de hoogte te zijn van de regels!Martinusz schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:52:
[Twitter]
Je moet even de video checken in de tweet![]()
Mja, zo slim ziet ie er ook niet uit. En als ik dan lees dat ie verhaal is gaan halen bij de supporters omdat er van alles is gebeurd. Maar wat dat van alles is, noemt ie niet... Zulke dingen moet je laten gaan, laat je voeten spreken.
Jammer dat Feyenoord verloren heeft gisteren en zeker de manier waarop. Vroeger was het Feyenoord dat wedstrijden won op basis van strijdlust en hard werken, maar dat lijken ze tegenwoordig alleen maar op te kunnen brengen tegen Ajax en PSV...
PSN: Curvaa_
Maar dan...
Psv eerste helft grotendeels kunnen zien, vond de start matig, maar ze werder sterker helemaal na de 2-0. Van te voren gezegd dat ik in het verleden het vaak saai en moeilijk om naar te kijken vond maar dit was goed te doen. 2e helft dus geen mening over het spel want niet gezien. Wel jammer dan het nog zo spannend is geworden, maar als je, wederom met in het achterhoofd waar we vandaag komen, toch de overwinning haalt is dat prima.
Dan mijn team...1e helft
2e helft...het enige positieve is dat het ietsjes beter ging maar nog steeds drama. Ik denk wel dat er thuis tegen deze ploeg iets te halen is, maar aan de andere kant ze kunnen er ook zo maar 3 in knallen. En ja de afgelopen weken kreeg ook ik weer een beetje hoop met alle aankopen en de iets betere resultaten maar nu weer met beide benen op de grond. Zondag is Emmen uit, dus een ‘kleintje’ na een europees avontuur....
Oh en for the record als niet fey fan zou ik de volgende pot wsl skippen, zelfs als fan weet ik niet of ik wel wil gaan kijken
Az niet gezien maar uit in zo’n land met 10 man gelijk spelen? Ik denk dat je daar als nl supporter dan ook niet te hard over kan klagen.
10 second ninja DONE
Koppel dit aan het feit dat je niet meer durft te juichen voor een doelpunt en de VAR dus het plezier uit het voetbal haalt.
Geen toegevoegde waarde en minder kijkplezier, dus wordt het niet eens tijd dat die VAR wordt afgeschaft ?
Zo jammer dat het nog niet draait. Het materiaal is goed genoeg om veel beter te kunnen.
alles kan off-topic
Ben het met je laatste zin eens maar.........'veel' vind ik wel gevaarlijk, het zou absoluut beter moeten kunnen, maar denk dat iedere trainer moeite zou hebben. Met name de verdediging houdt niet over, ok gister middenveld en aanval ook niet, maar daar zie ik dan idd nog wel wat potentie in....Ankona schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:33:
Ik heb gisteren alleen de laatste 10 minuten van Feyenoord gezien. Jammer, ik lees veel over zwak spel. Maar eerlijk gezegd, zondag heb ik alleen het laatste kwartier gezien en dat was echt heel veel slechter.
Zo jammer dat het nog niet draait. Het materiaal is goed genoeg om veel beter te kunnen.
Op basis van deze wedstrijd lijkt over winteren in europa al zeer lastig, en in de competitie mag je je handen dichtknijpen met een 3e plek, vooral utrecht en az zie als grote concurrenten en Vitesse moeten we ook nog maar even 'structureel' bijhalen....
10 second ninja DONE
Fey is tevens mijn club. Feyenoord uit bij kleintjes, sinds 2005 is dat al kut. Ben er bang voor weer.Sagat schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:25:
Nou positief beginnen dan maar. 2x winst, 1x gelijk en een verlies vind ik op papier niet eens heel slecht. Als je kijkt hoe het europees geweest is.
Maar dan...
Psv eerste helft grotendeels kunnen zien, vond de start matig, maar ze werder sterker helemaal na de 2-0. Van te voren gezegd dat ik in het verleden het vaak saai en moeilijk om naar te kijken vond maar dit was goed te doen. 2e helft dus geen mening over het spel want niet gezien. Wel jammer dan het nog zo spannend is geworden, maar als je, wederom met in het achterhoofd waar we vandaag komen, toch de overwinning haalt is dat prima.
Dan mijn team...1e helft![]()
2e helft...het enige positieve is dat het ietsjes beter ging maar nog steeds drama. Ik denk wel dat er thuis tegen deze ploeg iets te halen is, maar aan de andere kant ze kunnen er ook zo maar 3 in knallen. En ja de afgelopen weken kreeg ook ik weer een beetje hoop met alle aankopen en de iets betere resultaten maar nu weer met beide benen op de grond. Zondag is Emmen uit, dus een ‘kleintje’ na een europees avontuur....
Oh en for the record als niet fey fan zou ik de volgende pot wsl skippen, zelfs als fan weet ik niet of ik wel wil gaan kijken![]()
Az niet gezien maar uit in zo’n land met 10 man gelijk spelen? Ik denk dat je daar als nl supporter dan ook niet te hard over kan klagen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Wacht, dus omdat er in de EL geen VAR is, wordt het spel niet consistenter, eerlijker en zonder discussie? De verschillende wedstrijden in de EL competitie worden op een gelijk speelveld gespeeld, zonder VAR en derhalve is het daar consistent.Erapaz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:48:
Ik lees de hele week alweer discussies over VAR beslissingen en nu blijkt dat de VAR niet gebruikt wordt in de EL, wat betekent dat verschillende wedstrijden volgens verschillende regels worden gespeeld. De VAR maakt het dus niet consistenter, eerlijker en zonder discussie.
Koppel dit aan het feit dat je niet meer durft te juichen voor een doelpunt en de VAR dus het plezier uit het voetbal haalt.
Geen toegevoegde waarde en minder kijkplezier, dus wordt het niet eens tijd dat die VAR wordt afgeschaft ?
Voetbal zonder discussie gaat nooit gebeuren, daarvoor zit er te veel interpretatieruimte in de regels, eerlijker wel waardoor je de excessen kan herstellen. Het is spijtig dat de EL geen VAR heeft maar de oplossing is dan niet om de VAR af te schaffen, de EUFA moet zorg dragen dat het ook voor de EL beschikbaar komt, iets wat natuurlijk significant lastiger is dan de CL of de lokale competities door het hoge aantal aan wedstrijden en momenteel nog het gebrek aan videoscheidsrechters.
De VAR afschaffen lijkt mij in ieder geval een grote stap achteruit, impact op plezier is er wellicht wel door het niet direct vieren van een doelpunt maar geeft wel een eerlijker spel aangezien harde feiten goed gecontroleerd kunnen worden bij een doelpunt.
Die gozer is echt zeldzaam dom. <knip>Martinusz schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:23:
[...]
Valt mij op dat hij nu al 3x als een soort vedette met zn handjes omhoog staat en geen stapje extra doet.
Dit soort denigrerende opmerkingen is nergens voor nodig.
[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 20-09-2019 12:48 ]
Het ging wel een stuk beter draaien met Narsingh er in. Of dat dan komt door hem of door vermoeidheid aan de andere kant is dan wel even de vraag. Het is zo jammer dat die jongen altijd 99% heel goed doet, maar die laatste 1%, de bal over de lijn, gaat meestal niet.
Het is inconsistent tussen EL enerzijds en CL/nationaal anderzijds.Napo schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:58:
[...]
Wacht, dus omdat er in de EL geen VAR is, wordt het spel niet consistenter, eerlijker en zonder discussie? De verschillende wedstrijden in de EL competitie worden op een gelijk speelveld gespeeld, zonder VAR en derhalve is het daar consistent.
Voetbal zonder discussie gaat nooit gebeuren, daarvoor zit er te veel interpretatieruimte in de regels, eerlijker wel waardoor je de excessen kan herstellen. Het is spijtig dat de EL geen VAR heeft maar de oplossing is dan niet om de VAR af te schaffen, de EUFA moet zorg dragen dat het ook voor de EL beschikbaar komt, iets wat natuurlijk significant lastiger is dan de CL of de lokale competities door het hoge aantal aan wedstrijden en momenteel nog het gebrek aan videoscheidsrechters.
De VAR afschaffen lijkt mij in ieder geval een grote stap achteruit, impact op plezier is er wellicht wel door het niet direct vieren van een doelpunt maar geeft wel een eerlijker spel aangezien harde feiten goed gecontroleerd kunnen worden bij een doelpunt.
Aangezien de VAR discussie niet wegneemt en discussie dus bij het voetbal hoort, zie ik de meerwaarde niet.
Jij zegt dat harde feiten goed gecontroleerd kunnen worden, dat is dus niet waar. Zie bijv. afgekeurde doelpunt van Heerenveen tegen Ajax en niet gegeven rode kaart voor Lille wegens natrappen. Zo maar 2 voorbeelden van afgelopen week, maar ook in de andere CL wedstrijden was er discussie. Dan liever wel juichen en discussie over de scheidsrechter dan VAR-angst en discussie over de VAR. Ik zie de VAR juist als een stap richting de Amerikaanse sporten en dus als achteruitgang. Als iets niet werkt moet je niet bang zijn om er vanaf te stappen omdat je het als technologische stap terug ziet. Voor mij is het voetbal er met de VAR niet aantrekkelijker op geworden.
https://www.ad.nl/rotterd...eyenoordstadion~aec332ab/
Van de buitenkant ziet het er wel heel strak uit, van binnen is het alleen wel echt een 13 in een dozijn stadion.
Dat zijn dan ook geen harde feitenErapaz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:15:
[...]
Jij zegt dat harde feiten goed gecontroleerd kunnen worden, dat is dus niet waar. Zie bijv. afgekeurde doelpunt van Heerenveen tegen Ajax en niet gegeven rode kaart voor Lille wegens natrappen. Zo maar 2 voorbeelden van afgelopen week, maar ook in de andere CL wedstrijden was er discussie.
De buitenspelteen van Veltman, dat is een hard feit
Realiseer je wel dat de VAR pas één volledig seizoen actief is en zoals alles zich moet ontwikkelen en professionaleren. Zoals @Martinusz aangeeft zijn je aangehaalde voorbeelden geen harde feiten maar die zitten in de interpretatieruimtie die de regels toelaten. De situatie bij de wel of niet overtreding op Veltman is iets waarin de VAR naar mijn mening aantoont nog niet op het gewenste niveau zit. De scheidsrechter staat op een positie om de situatie goed te beoordelen en dan zou de VAR er niets meer van doen mee moeten hebben tenzij de scheidsrechter het gemist heeft (wat ik op basis van handgebaren niet reeel acht).Erapaz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:15:
[...]
Het is inconsistent tussen EL enerzijds en CL/nationaal anderzijds.
Aangezien de VAR discussie niet wegneemt en discussie dus bij het voetbal hoort, zie ik de meerwaarde niet.
Jij zegt dat harde feiten goed gecontroleerd kunnen worden, dat is dus niet waar. Zie bijv. afgekeurde doelpunt van Heerenveen tegen Ajax en niet gegeven rode kaart voor Lille wegens natrappen. Zo maar 2 voorbeelden van afgelopen week, maar ook in de andere CL wedstrijden was er discussie. Dan liever wel juichen en discussie over de scheidsrechter dan VAR-angst en discussie over de VAR. Ik zie de VAR juist als een stap richting de Amerikaanse sporten en dus als achteruitgang. Als iets niet werkt moet je niet bang zijn om er vanaf te stappen omdat je het als technologische stap terug ziet. Voor mij is het voetbal er met de VAR niet aantrekkelijker op geworden.
Discussie hoort bij voetbal maar een scheidsrechter en de assistenten hebben allen een beperkt zich, technische middelen gebriuken om een beter resultaat te krijgen is naar mijn mening een winst voor het voetbal. Een gemist rode kaart door gevaarlijk spel, overtredingen door de bal met de hand te scoren of een gemiste buitenspelsituatie horen niet bij het spel, winnen/verliezen door gebrekkig inzicht dat voorkomen kan worden maakt voor mij de sport minder aantrekkelijk.
Soms heb je nadeel, soms heb je voordeel maar ove rde breedte zie ik de VAR zeker als iets wat nu al een meerwaarde heeft getoond.
Ik zou een optie van die poll aanpassen:Rendiertje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:20:
Mogelijk nieuwe stadion van Feyenoord ontworpen.
https://www.ad.nl/rotterd...eyenoordstadion~aec332ab/
Van de buitenkant ziet het er wel heel strak uit, van binnen is het alleen wel echt een 13 in een dozijn stadion.
Het heeft inderdaad veel weg van de een kuip
Sorry, sinds wanneer is een speler wegduwen met de arm toegestaan? Snoeihard penalty, moeten ze maar eerst leren een man af te stoppen op een legitieme manier. Al zou mij het niets verbazen dat een aanwezige VAR na duizend keer terugzien hem toch niet zou geven.DeKever schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:56:
[...]
Komt wel met zijn arm gestrekt naar de man en de arm komt tussen de verdediger en aanvaller terecht. Je geeft de scheidsrechter een kans om de strafschop te geven.
Daarmee is het geen strafschop.
Al die toneelstukjes bij de corners word ik ook niet goed van. Eerst gaat de scheids de boel ophouden door uitgebreid de spelers een aantal bekende waarschuwingen te geven. Vervolgens wordt er niets gedaan met het duw en trekwerk dat altijd plaatsvindt.Vincent Dave schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:56:
[...]
Sorry, sinds wanneer is een speler wegduwen met de arm toegestaan? Snoeihard penalty, moeten ze maar eerst leren een man af te stoppen op een legitieme manier. Al zou mij het niets verbazen dat een aanwezige VAR na duizend keer terugzien hem toch niet zou geven.
alles kan off-topic
HOAX!!!OPSLAGHOND schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:38:
Mooie close-up van de maan vanuit Belgrado ...
@DoeEensGek Heb je dat filmpje ook?
vrijdag
20:00u
FC Twente v Heracles
zaterdag
18:30u
Sparta v RKC
19:45u
FC Groningen v PEC Zwolle
Willem II v VVV-Venlo
20:45u
Vitesse v Fortuna Sittard
zondag
12:15u
sc Heerenveen v FC Utrecht
14:30u
FC Emmen v Feyenoord
16:45u
ADO Den Haag v AZ
PSV v Ajax
Paar mooie streek potjes, afsluitend met kraker van de week.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wie speelt er nu thuis? ADO of AZ?Hackus schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:44:
Eredivisie speelronde 7
vrijdag
20:00u
FC Twente v Heracles
zaterdag
18:30u
Sparta v RKC
19:45u
FC Groningen v PEC Zwolle
Willem II v VVV-Venlo
20:45u
Vitesse v Fortuna Sittard
zondag
12:15u
sc Heerenveen v FC Utrecht
14:30u
FC Emmen v Feyenoord
16:45u
ADO Den Haag v AZ
PSV v Ajax
Paar mooie streek potjes, afsluitend met kraker van de week.
Ja die teen, totaal onnodig om dat doelpunt te VARren. Voegt helemaal niks toe en normaal zou het gewoon een doelpunt zijn, maar omdat je het nu tot in den treuren kan analyseren wordt ie afgekeurd. Niet in de geest van de regel maar in de letterlijke toepassing.Martinusz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:21:
[...]
Dat zijn dan ook geen harde feiten
De buitenspelteen van Veltman, dat is een hard feit(ik ben het er niet mee eens spelregeltechnisch, maar die teen stond keihard buitenspel volgens huidige regels blijkbaar)
Het is juist 100% 'in de geest van de regel': het is de regel.Erapaz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:57:
[...]
Ja die teen, totaal onnodig om dat doelpunt te VARren. Voegt helemaal niks toe en normaal zou het gewoon een doelpunt zijn, maar omdat je het nu tot in den treuren kan analyseren wordt ie afgekeurd. Niet in de geest van de regel maar in de letterlijke toepassing.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat Vitesse tuig
[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 20-09-2019 13:11 ]
De wedstrijd zal op een andere datum in De Kuip gespeeld gaan worden.
Bron: https://m.fcupdate.nl/voe...x-o19-afgelast-door-knvb/
[ Voor 44% gewijzigd door OPSLAGHOND op 20-09-2019 13:29 ]
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:10:
De mini-klassieker is afgelast door de KBVB. Feyenoord wilde deze in De Kuip laten spelen, maar daar steekt de KNVB nu een stokje voor.
Onderdeel van de regels is dat je moet deelnemen aan het spel. Dat was bij die Veltmansituatie nogal discutabel.Ramzzz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:03:
[...]
Het is juist 100% 'in de geest van de regel': het is de regel.
Wat me wel altijd opvalt is dat ze in dit soort siuaties altijd strepen trekken langs de voeten. Terwijl buitenspel gaat om alle delen van het lichaam die de bal mogen spelen. Als we Veltman (het blijft toch het centraal Veltmantopic) er even bij pakken:

Hier kun je bijvoorbeeld verdomd lastig zien waar de billen van speler 3' zich bevinden tov de lijn.
Regeren is vooruitschuiven
Ik wil hem niet helemaal dood discussiëren, want het is slechts een voorbeeld, maar het idee achter de regel is dat je niet hinderlijk tussen de laatste man en de keeper gaat staan. Dat is de geest van de regel en zonder VAR was Veltman dan ook niet bestraft.Ramzzz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:03:
[...]
Het is juist 100% 'in de geest van de regel': het is de regel.
Nu de VAR er wel is zien ze opeens dat zijn teen buitenspel staat volgens de letterlijke regel. Dat is dus niet de geest van de regel, maar een gevolg van het letterlijk toepassen.
Kan een keeper dan wel of niet met zijn handen buitenspel staan? Of kan deze enkel in de eigen 16 buitenspel opheffen met zijn handen?T-MOB schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:15:
[...]Wat me wel altijd opvalt is dat ze in dit soort siuaties altijd strepen trekken langs de voeten. Terwijl buitenspel gaat om alle delen van het lichaam die de bal mogen spelen.
Ook een keeper mag niet scoren met zijn handOPSLAGHOND schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:26:
[...]
Kan een keeper dan wel of niet met zijn handen buitenspel staan? Of kan deze enkel in de eigen 16 buitenspel opheffen met zijn handen?
Is dat zo? Als hij vanuit de 16 ver genoeg kan gooien telt dat dan niet als doelpunt? Een inworp kan toch ook gewoon doelpunt worden?Martinusz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:31:
[...]
Ook een keeper mag niet scoren met zijn handtenzij in eigen doel
![]()
Alleen buiten de 16 zijn de handen van de keeper natuurlijk geen lichaamsdeel dat de bal mag raken, dus kan hij daarmee geen buitenspel maken. (Maar ik zou zeggen wel opheffen in zijn eigen 16.)
En hoe zou die dan buitenspel moeten staan in die situatie?Coocoocachoo schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:44:
[...]
Is dat zo? Als hij vanuit de 16 ver genoeg kan gooien telt dat dan niet als doelpunt? Een inworp kan toch ook gewoon doelpunt worden?
Dus voortaan; alle lichaamsdelen waarmee de bal gespeeld mag worden door een veldspeler.
[ Voor 46% gewijzigd door OPSLAGHOND op 20-09-2019 13:49 ]
https://www.rijnmond.nl/n...adion-van-Feyenoord-eruit

Ziet er positief uit.
[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-09-2019 13:53 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dat XXX-motiefje aan de buitenkant heeft wel iets moois!
[ Voor 56% gewijzigd door OPSLAGHOND op 20-09-2019 13:59 ]
Jup pure pornoOPSLAGHOND schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:56:
Nu nog een keer groen licht.
Dat XXX-motiefje aan de buitenkant heeft wel iets moois!
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Zit er nou wel of geen dak op? (hoop nietIllegal_Alien schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:51:
Blijkbaar is er een definitief ontwerp voor De Kuip 2.0:
https://www.rijnmond.nl/n...adion-van-Feyenoord-eruit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er positief uit.
EDIT:
Oh, op het concertplaatje staat hij wel
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 20-09-2019 14:13 ]
Ik denk dat de lijn opzich wel terecht is, het is bij die situatie meer de vraag of Veltman echt hinderlijk was om die verdediger het lopen richting de bal te ontnemen of dat hij dat sowieso nooit haalde.T-MOB schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:15:
[...]
Onderdeel van de regels is dat je moet deelnemen aan het spel. Dat was bij die Veltmansituatie nogal discutabel.
Wat me wel altijd opvalt is dat ze in dit soort siuaties altijd strepen trekken langs de voeten. Terwijl buitenspel gaat om alle delen van het lichaam die de bal mogen spelen. Als we Veltman (het blijft toch het centraal Veltmantopic) er even bij pakken:
[Afbeelding]
Hier kun je bijvoorbeeld verdomd lastig zien waar de billen van speler 3' zich bevinden tov de lijn.
Gelukkig we wat beter geworden nu 3/4 gracht gedempt is, maar ik vond de Kuip toch altijd mooier en gezelliger. Dit is een waardige opvolger.
Dat is geen gracht, dat is een tweebaans wegErapaz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:23:
Gelukkig we wat beter geworden nu 3/4 gracht gedempt is, maar ik vond de Kuip toch altijd mooier en gezelliger. Dit is een waardige opvolger.
Voordeel is dan wel dat de brandweer er ook makkelijk bij kan
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 20-09-2019 14:26 ]
'Ik vind dat Ajax favoriet is, omdat zij ontzettend veel geld hebben en uit kunnen geven. Zover zijn wij nog niet. Wij hebben ook heel veel kwaliteit in onze selectie, maar ik vind hun de favoriet'#PSVAJA pic.twitter.com/NUHKgris1p
— PSV (@PSV) 20 september 2019
Mwa PSV Thuis, ze winnen vaker van Ajax dan verliezen thuis. Die counter is dodelijk, ik verwacht wel een spannende pot, maar durf op geen van beide geld in te zetten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja ik denk ook dat het voetje er hoe dan ook wel over ging. Het was ook maar een voorbeeld van zo'n plaatje waar ik me dan aan erger omdat het plaatje niet precies klopt. Ook zo'n irritatie, een commentator die niet door heeft dat er voor buitenspel gefloten is (zoals van de week met Juve-Atletico vlak voor de handsbal in de 16).dutchgio schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:21:
[...]
Ik denk dat de lijn opzich wel terecht is, het is bij die situatie meer de vraag of Veltman echt hinderlijk was om die verdediger het lopen richting de bal te ontnemen of dat hij dat sowieso nooit haalde.
Anyways... Nog maar een paar uurtjes tot de Twentse derby. Mooi volle bak in het stadion straks en als het niet tegenzit staan we dan mooi 2 dagen bovenaan. Met die mogelijkheid had ik begin van het seizoen toch niet echt rekening gehouden.
Hebben ze bij Bayern München nog wat opgelost met de verlichting die in de buitenkant zit verwerkt.Gonadan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:55:
Van binnen wel prima, maar die buitenkant word ik nou niet echt warm van. Nu heb ik dat sowieso niet zo snel bij een stadion maar dit is niet echt mijn stijl.
Ziet eruit als een ballon, maar met de clubkleuren of nationale kleuren wel beter dan staal en/of beton;

Met twee wedstrijden meer dan de huidige nummer 1 en 2 ook niet zo heel gek toch?T-MOB schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:23:
[...]Anyways... Nog maar een paar uurtjes tot de Twentse derby. Mooi volle bak in het stadion straks en als het niet tegenzit staan we dan mooi 2 dagen bovenaan. Met die mogelijkheid had ik begin van het seizoen toch niet echt rekening gehouden.
[ Voor 24% gewijzigd door OPSLAGHOND op 20-09-2019 15:27 ]
Dat hebben zo zo goed opgelost, jammer alleen dat toen ik er een paar jaar geleden was, de binnenkant wel een grote grijze massa was. Hebben ze gelukkig wel aangepast nu.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:24:
[...]
Hebben ze bij Bayern München nog wat opgelost met de verlichting die in de buitenkant zit verwerkt.
Ziet eruit als een ballon, maar met de clubkleuren of nationale kleuren wel beter dan staal en/of beton;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Met twee wedstrijden meer dan de huidige nummer 1 en 2 ook niet zo heel gek toch?
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Gelukkig zijn die lelijke stoeltjes en die klote gracht gewoon weg nu!PWM schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:25:
[...]
Dat is geen gracht, dat is een tweebaans wegLetterlijk, gemaakt om een vrachtwagen een andere te kunnen passeren voor concertopbouw.
Voordeel is dan wel dat de brandweer er ook makkelijk bij kan
[Afbeelding]
Niet gek dat Ajax of PSV (dan) niet eerste staan, wel dat Twente er wel staat. Ik was toch wel uitgegaan van een seizoen degradatievoetbal.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:24:
Met twee wedstrijden meer dan de huidige nummer 1 en 2 ook niet zo heel gek toch?
Bij mij ook, alhoewel het bij mij meer de hoop op degradatievoetbal was.T-MOB schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:59:
[...]
Niet gek dat Ajax of PSV (dan) niet eerste staan, wel dat Twente er wel staat. Ik was toch wel uitgegaan van een seizoen degradatievoetbal.
edit:
Ik las trouwens dat de financiering voor de nieuwe kuip nog lang niet rond was.
Zijn er plannen voor het geval deze niet rond komt?
[ Voor 17% gewijzigd door Deadsy op 20-09-2019 16:14 ]
Wie is die “hun” ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
De Arena was de eerste in zijn soort in Europa. Ik ga er wel vanuit dat de kennis inmiddels een stuk verder is.Pompi schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:45:
Wordt het veld van de nieuwe Kuip uit rijdbaar? Want ik zag dat het een dak krijgt dat volledig dicht kan en dat ze ook andere evenementen willen gaan houden, klinkt erg als de Arena en daar heeft het jaren geduurd voordat ze een beetje wisten hoe ze een goed veld konden krijgen en hebben nog steeds last van de evenementen in de zomer. Ik zie Feyenoord dus wel van het "beste" gras van de Eredivisie naar 1 van de slechtere gaan als daar geen rekening mee gehouden is, jarenlang gelachen over het slechte gras in de Arena om het dan zelf te krijgen...
Toch, een open stadion heeft de voorkeur. Als je kijkt naar de Arena is dat geen open dak, meer een gat in het dak. Leuk voor de ventilatie en het geluid, maar je hebt nooit het idee buiten te zitten. Het is een soort zonnedak in je auto, geen cabrio. In Engeland bouwen ze ook gewoon veel stadions zonder dak er op, daar regent het ook
Het voordeel bij de Kuip, zo te zien, is dat het dak veel platter is, waar hij bij de Arena een bol in de lucht is. We gaan het wel zien. Eerst maar eens kijken of ze het rond krijgen.
Yeah ok, je bedoelde in het scenario dat hij potentieel buitenspel kon staan. Ik dacht dat je bedoelde in geen enkel geval.Martinusz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:45:
[...]
En hoe zou die dan buitenspel moeten staan in die situatie?
Dan zitten we inderdaad op dezelfde lijn
Snap ik, maar ik zou het jammer vinden als de volgens spelers perfecte biljartlaken weg gaat alleen maar omdat ze zo nodig net zoals de Arena evenementen willen gaan houden terwijl Ahoy niet ver weg is. Toen ik de sfeer foto's zag was dat wel het eerste waar ik aan moest denken en mijn hart beetje voor vast houd.PWM schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:18:
[...]
De Arena was de eerste in zijn soort in Europa. Ik ga er wel vanuit dat de kennis inmiddels een stuk verder is.
Toch, een open stadion heeft de voorkeur. Als je kijkt naar de Arena is dat geen open dak, meer een gat in het dak. Leuk voor de ventilatie en het geluid, maar je hebt nooit het idee buiten te zitten. Het is een soort zonnedak in je auto, geen cabrio. In Engeland bouwen ze ook gewoon veel stadions zonder dak er op, daar regent het ook
Het voordeel bij de Kuip, zo te zien, is dat het dak veel platter is, waar hij bij de Arena een bol in de lucht is. We gaan het wel zien. Eerst maar eens kijken of ze het rond krijgen.
Maakt plat VS bol veel uit als het gat met open lucht hetzelfde is? Kan mij bijvoorbeeld wel voorstellen dat regen en sneeuw sneller van het bolle afschuift dan het platte waar het mogelijk langer op blijft liggen en ophoopt.
Denk de Duitsers?
En tja, als v Bommel de CL groepsfase had gehaald dan was dat gat een stuk kleiner geweest.
En uiteraard zal hij proberen PSV in de underdog positie te zetten maar dat is onzin.
Beide ploegen vind ik aan elkaar gewaagd, en beide hebben nog zo hun problemen.
Nou, dat kan volgens de regels niet:Coocoocachoo schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:44:
[...]
Is dat zo? Als hij vanuit de 16 ver genoeg kan gooien telt dat dan niet als doelpunt? Een inworp kan toch ook gewoon doelpunt worden?
Dus ook die bal gaat niet in het doel opRegel 10 De uitslag van een wedstrijd bepalen
1. Doelpunt
Een doelpunt is gemaakt, wanneer de bal geheel en al over de doellijn tussen de doelpalen en onder de doellat is gegaan, mits er geen overtreding van de spelregels is gemaakt door het team dat scoort.
Als de doelverdediger de bal rechtstreeks in het doel van de tegenpartij gooit, wordt een doelschop toegekend.
Als de scheidsrechter aangeeft dat een doelpunt is gemaakt, voordat de bal geheel en al over de doellijn is
gegaan, wordt het spel hervat met een scheidsrechtersbal.
aanvulling, voor inworp geldt hetzelfde
Regel 15 De inworp
Een inworp wordt toegekend aan de tegenstanders van de speler die de bal het laatst raakte wanneer de bal geheel en al over de zijlijn is gegaan, hetzij over de grond, hetzij door de lucht.
Uit een inworp kan niet rechtstreeks worden gescoord
• als de bal in het doel van de tegenpartij gaat – wordt een doelschop toegekend;
• als de bal in het eigen doel gaat – wordt een hoekschop toegekend.
[ Voor 22% gewijzigd door Napo op 20-09-2019 18:08 ]
Lijkt me wel dat ze evenementen in de nieuwe Kuip/Feyenoord CITY gaan houden, anders krijgen ze de begroting niet rond. Ik heb een collega en die is nogal tegen en de financiering blijkt allemaal drama te zijn.Pompi schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:47:
[...]
Snap ik, maar ik zou het jammer vinden als de volgens spelers perfecte biljartlaken weg gaat alleen maar omdat ze zo nodig net zoals de Arena evenementen willen gaan houden terwijl Ahoy niet ver weg is. Toen ik de sfeer foto's zag was dat wel het eerste waar ik aan moest denken en mijn hart beetje voor vast houd.
Maakt plat VS bol veel uit als het gat met open lucht hetzelfde is? Kan mij bijvoorbeeld wel voorstellen dat regen en sneeuw sneller van het bolle afschuift dan het platte waar het mogelijk langer op blijft liggen en ophoopt.
Gaat om het kampioenschap, niet om zondag. En dan heeft ie best een punt lijkt me.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.