Op zich weer het standaard scenario. Ajax is veel en veel beter en krijgt een knullige goal tegen. Positief bekeken scoren tegenstanders amper een echt uitgespeeld doelpunt. Des te droeviger dat het zo moet.
Knullige goal tegen? Barslecht verdedigd imo. Blind fout en Schuurs dekt de doellijn ipv de spits.Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:56:
Op zich weer het standaard scenario. Ajax is veel en veel beter en krijgt een knullige goal tegen. Positief bekeken scoren tegenstanders amper een echt uitgespeeld doelpunt. Des te droeviger dat het zo moet.
dit idd, dan begin je met veel zin. En dan stokt het evenTerranova schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:32:
NEEEE Leo Driessen
Enjoy the joy
Verwijderd
1x verkeerd instappen op 40m van de goal en vervolgens een half schot/halve mispeer wat uiteindelijk een rollertje van 5km/h oplevert, dat ongeveer binnenkant paal alsnog er in rolt vind ik geen bepaald doordachte goal nee.Vos schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:57:
[...]
Knullige goal tegen? Barslecht verdedigd imo. Blind fout en Schuurs dekt de doellijn ipv de spits.
Verder dekt Ajax zowat continu met 3 man op de bal waardoor je, als iemand zich daar onderuit voetbalt, achterin bijna meteen 1 op 1 staat.
Edit: zie je, nu weer. 1 fout op middenveld en je staat 1 op 1. Waarom nou toch....
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2019 19:01 ]
Dat je met twee tegen drie zo vrij mag inschieten is gewoon een cadeautje. Dat je die amper weet uit te pakken doet daar weinig aan af. Het betere prutswerk van Ajax dit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En daarom kan Veltman niet, te vaak dit soort momenten
XXXVI
En dan staat het op zo'n moment ook compleet verkeerd. Balverlies is bij Ajax vaak killing.ephymerous schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:01:
En daarom kan Veltman niet, te vaak dit soort momenten
En 1-2 haha
Weer Blind en Schuurs die niks raken.
Maar leek mij toch een overtreding van Woudenberg.
Maar leek mij toch een overtreding van Woudenberg.
[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 14-09-2019 19:04 ]
't Staat wel uitstekend vanavond.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Tagliafico, Blind en Veltman.
Op papier toch een behoorlijk stel verdedigers maar het lijkt nu wederom echt nergens naar
Op papier toch een behoorlijk stel verdedigers maar het lijkt nu wederom echt nergens naar
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Niet om Onana te bekritiseren, maar hoezo blijft hij maar gewoon staan zonder ook maar iets te proberen?
Ik betrap hem er vaker op (2-0 bij PSV-Ajax in 2017) dat hij boos wordt op de andere spelers, maar zelf de bal nastaart, zonder nog iets te proberen.
Is dat om energie te sparen, omdat hij toch al weet dat die bal er wel in zal gaan?
Ik betrap hem er vaker op (2-0 bij PSV-Ajax in 2017) dat hij boos wordt op de andere spelers, maar zelf de bal nastaart, zonder nog iets te proberen.
Is dat om energie te sparen, omdat hij toch al weet dat die bal er wel in zal gaan?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
Lastig te zien of Veltman door een voet onderuit gelapt wordt. Hij staat wel op zijn voet.
Terechte beslissing, was overtreding. Niet zwaar, maar er komt een goal uit.
VAR redt Veltman en Schuurs 
Blind en Tagliafico zeker... Veltman is minder,dvdkiwi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:04:
Tagliafico, Blind en Veltman.
XXXVI
1-2 afgekeurd...goedgekeurd...afgekeurd...goedgekeurd... afgekeurd.
[Streamable: https://streamable.com/9acaa]
https://streamable.com/9acaa
[Streamable: https://streamable.com/9acaa]
https://streamable.com/9acaa
spoiler:
Afgekeurd 
[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-09-2019 14:10 . Reden: Teruggezet ]
Komen ze goed weg. Pech voor Heerenveen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Terecht imo. Heerenveen ging eigenlijk al uit van een vrije trap tegen maar gingen toch maar door.
Verwijderd
Veltman wordt op zijn teen getrapt. Moeilijk te zien, maar hij valt wel zoals te verwachten is bij zo'n overtreding.
Eens, al had je de overtreding ook al direct moeten kunnen zien als scheidsrechterVos schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:05:
Terecht imo. Heerenveen ging eigenlijk al uit van een vrije trap tegen maar gingen toch maar door.
Zo, dit was ook geen zacht "botsinkje"
Edit: Haha karma!
Edit: Haha karma!
[ Voor 21% gewijzigd door Terranova op 14-09-2019 19:09 ]
Typisch zuid-Amerikaanse spirit. "Jij een overtreding op mij maken? dan doe ik het terug" 
Schijnbaar moeilijk omdat eruit te krijgen.
Schijnbaar moeilijk omdat eruit te krijgen.
En weer komt Heerenveen over rechts door op Onana, ik mag hopen dat ETH zo ingrijpt.
XXXVI
Wel benieuwd hoe lang Heerenveen dat soort sprintacties kan volhouden.... die aanval zakt straks in de 70ste minuut als een kaartenhuis in. Hopelijk hebben ze dan niet nog een keer gescoord
Az - Sparta staat ondertussen al 3-1 4-1.
[ Voor 12% gewijzigd door DoeEensGek op 14-09-2019 19:17 ]
Boem, Tagliafico kopt de bal even bijna door het doelnet heen, tering.
Damn! Wat een snoeiharde kopbal zeg
Mag flink los gaan in de rust.ephymerous schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:13:
En weer komt Heerenveen over rechts door op Onana, ik mag hopen dat ETH zo ingrijpt.
Phoe... meevaller op een lekker moment. Maar wederom uit een standaard situatie. Ajax is veel te slordig en achterin zeer kwetsbaar.
Maar goed, toch een BAM!
Maar goed, toch een BAM!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wat bovenstaande zegt! De 2-1.Krukar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:18:
Boem, Tagliafico kopt de bal even bijna door het doelnet heen, tering.
[Streamable: https://streamable.com/imagl]
https://streamable.com/imagl
Dest er in... is ie fit? Zal een hoop schelen qua inzet en snelheid.ephymerous schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:13:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Vind Schuurs op zich niet slecht. hij komt nu wel bij beide goals negatief aan bod (die 1-1 had ie zeker moeten hebben) en lijkt nog wat te missen aan inzicht. Denk dat die jongen er wel komt maar hij moet duidelijk nog wel een flink stuk groeien in z'n spel.
De erfenis van de Ligt opvangen is natuurlijk geen makkelijke opgave.
@Leon Zwiers

Een reden om PSV voor, tussen en na beschouwing te kijken?

[ Voor 24% gewijzigd door DoeEensGek op 14-09-2019 19:34 ]
Verwijderd
Wat heeft die presentatrice op Fox van vage kleding aan. Lijkt nergens op.
Edit @ boven mij. Die ja!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2019 19:35 ]
Zag Schuurs een paar mooie passes geven vanuit de achterste linie, maar mist net als Blind gewoon snelheid.Krukar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:27:
Vind Schuurs op zich niet slecht. hij komt nu wel bij beide goals negatief aan bod (die 1-1 had ie zeker moeten hebben) en lijkt nog wat te missen aan inzicht. Denk dat die jongen er wel komt maar hij moet duidelijk nog wel een flink stuk groeien in z'n spel.
Ik vind het wel leukVerwijderd schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:34:
XXXVI
Hoe werkt dat eigenlijk met die VAR als er meerdere wedstrijden tegelijk zijn? Is het 1 VAR voor alle wedstrijden of hebben ze voor elke wedstrijd een los VAR-team zitten en zit daar dus daadwerkelijk een legioen aan scheidsrechters in Zeist? Kan er online niet zo snel een antwoord op vinden.
Nette goal, goed vrijgelopen door Schuurs .
[ Voor 8% gewijzigd door Krukar op 14-09-2019 19:43 ]
Lekker, gelukkig valt ie snel in de tweede helft, Heerenveen blijft gevaarlijk met die snelle counters, marge van twee kijkt net wat lekkerder
Ja, het zou beter zijn als ze in bikini zou presenterenVerwijderd schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:34:
Ze moet oppassen dat de spelers niet op haar gaan spelen...DoeEensGek schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:33:
@Leon Zwiers
[Afbeelding]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Volgens mij wordt er echt iemand toegewezen aan een wedstrijd, dus bij meerdere wedstrijden zullen er meerdere zitten.Krukar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:40:
Hoe werkt dat eigenlijk met die VAR als er meerdere wedstrijden tegelijk zijn? Is het 1 VAR voor alle wedstrijden of hebben ze voor elke wedstrijd een los VAR-team zitten en zit daar dus daadwerkelijk een legioen aan scheidsrechters in Zeist? Kan er online niet zo snel een antwoord op vinden.
2 VAR calls tegelijk afhandelen door 1 VAR wordt lastig.
Recht in de kruising...Maarten_E schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:46:
[...]
Ze moet oppassen dat de spelers niet op haar gaan spelen...
Zo slecht dit
Ondertussen komt Ajax los.
Wauw. Hoe krijgt ie het voor elkaar zeg
Ja, dat verwacht ik inderdaad ook. Maar als je die beelden zo bekijkt zie je altijd 3 man die een situatie aan het beoordelen zijn wat mij doet verdenken dat een VAR team voor 1 wedstrijd uit 3 personen bestaat.dutchgio schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:46:
[...]
Volgens mij wordt er echt iemand toegewezen aan een wedstrijd, dus bij meerdere wedstrijden zullen er meerdere zitten.
2 VAR calls tegelijk afhandelen door 1 VAR wordt lastig.
Als dat voor elke wedstrijd zo is en er zijn 4-5 wedstrijden tegelijk bezig dan zal het daar een gezellige boel zijn in Zeist
En wat een heerlijke goal!
Oooooooooh, wat een goal! En wat een pass van Ziyech, pure klasse. En wat subliem afgemaakt 
Met recht: BAM!
Met recht: BAM!
Verwijderd
Laat dat nou maar aan de mooie vrouwen over. Deze hoort gewoon in de keukenLeon Zwiers schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:45:
[...]
Ja, het zou beter zijn als ze in bikini zou presenteren
[Streamable: https://streamable.com/iq8f1]
https://streamable.com/iq8f1
De flying kick 4-1.
https://streamable.com/iq8f1
De flying kick 4-1.
[ Voor 162% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-09-2019 14:10 . Reden: Teruggezet ]
Die 5-1 kan idd wel, voor echt de maximale puntjes in de Tweakers poule
Heerenveen kakt wel massaal in zeg, in de 60ste minuut al. Blijkt dat counter-tempo van ze in de eerst helft toch net iets te opportunistisch
Best een luxe dat we de resterende 30 minuutjes lekker uit kunnen voetballen.
Daar leek het in de eerste helft niet echt naar.
Daar leek het in de eerste helft niet echt naar.
Klote Ajax en klote AZ. Is het nou een beetje teveel gevraagd om te doen wat ik heb ingevuld
Zoals zoveel ploegen die tegen Ajax spelen. Vaak alle energie in het eerste drie kwartier, tweede helft veelal opperdepop. Maar Heerenveen gaat nog wel een keer scoren, Ajax gaat weer frivool spelen, dus wordt men laks en gaan verdedigers mee naar voren. Wachten op een counter en een tegentreffer in de laatste 10 minuten.Krukar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:53:
Heerenveen kakt wel massaal in zeg, in de 60ste minuut al. Blijkt dat counter-tempo van ze in de eerst helft toch net iets te opportunistisch
ze luisteren wel hoor, als je het lief vraagtDeadsy schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:55:
Klote Ajax en klote AZ. Is het nou een beetje teveel gevraagd om te doen wat ik heb ingevuld
Verwijderd
Waarom je zo iemand in zou laten vallen snap ik dan weer niet. Laat dan Marin vertrouwen tanken bijvoorbeeld.
Een held in het seizoen van de 30e titel. Nu zou ie bij PEC niet eens in de basis staan.Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:59:
Waarom je zo iemand in zou laten vallen snap ik dan weer niet. Laat dan Marin vertrouwen tanken bijvoorbeeld.
XXXVI
Heb de hele avond zitten bidden aan St Marc. Maar dat werkt dus niet.Terranova schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:56:
[...]
ze luisteren wel hoor, als je het lief vraagt
Ik had 4-0 en 2-1 ingevuld
Schijnbaar is hij net terug van een verhuurperiode bij Sydney, was ook aan mij compleet voorbij gegaan.Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:59:
Voor Marin inderdaad niet al te best als hij nu in de pikorde zelfs achter Siem blijkt te staan....
Gewoon armoe troef dat je Siem de Jong laat spelen. Je staat verdomme 4-1 voor, hebt de wedstrijd in handen, dan laat je talenten invallen, je bent Ajax, waar de jeugd voorop moet staan, geen halfbakken veteraan met een aflopend contract.
Gooi hem er Marin zou ik zeggen...
sorry
sorry
Siem moet zelf ook inzien dat dit niks meer wordt. Australië heb je gezien, zou ik nu de VS opzoeken. Of cashen in China.
Na zoveel blessures kom je echt niet meer op dit niveau.
Na zoveel blessures kom je echt niet meer op dit niveau.
Njah Ten Hag heeft ons gehoord, De Jong is weer naar de bank en Marin komt erin
Siem? wow.. Ten Hag heeft geld gekregen? anders kan ik deze wissel niet begrijpen.
[ Voor 6% gewijzigd door Origins op 14-09-2019 20:12 ]
Nu komt Siem als nog erin, blijft raar. Noa Lang zit toch ook nog op de bank....
Afscheidswedstrijd?Origins schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:12:
Siem? wow.. Ten Hag heeft geld gekregen? anders kan ik deze wissel niet begrijpen.
Anders breng je Noa
Nah, Ten Hag heeft altijd vreemde wissels.Origins schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:12:
Ik kan deze wissel alleen begrijpen wanneer Ajax morgen aankondigt dat het contract van Siem de Jong wordt verscheurd en hij transfervrij mag vertrekken richting Amerika of China om te cashen.
Inderdaad en dat gun ik hem van harteHan schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:16:
Ik kan deze wissel alleen begrijpen wanneer Ajax morgen aankondigt dat het contract van Siem de Jong wordt verscheurd en hij transfervrij mag vertrekken richting Amerika of China om te cashen.
XXXVI
Echt zo klote dat hij in Newcastle bleesure na blessure had.
Was gewoon een leuke speler.
Zal de dubbele finale tegen Feyenoord nooit vergeten.
Was gewoon een leuke speler.
Zal de dubbele finale tegen Feyenoord nooit vergeten.
Niet, ik had 4-1 voorspeld en doorgegeven
Gun Vitesse ook wel eens een overwinning
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik niet 
Maar moet toegeven dat ze een prima ploeg hebben en een sympathieke trainer.
Maar moet toegeven dat ze een prima ploeg hebben en een sympathieke trainer.
Dat is hogere voetbalkunde.
Iedereen hier op het forum liep verbijsterd rond, toen Veltman in Oranje mocht aantreden. Een beetje puzzelen en uittesten. Werkte best aardig de eerste helft.
Volgens mij is dit ook zo'n zet. Ten Hag is na vorig seizoen gewoon een tactisch genie gebleken. Dat zien we nu in de praktijk worden gebracht met De Jong.
Iedereen hier op het forum liep verbijsterd rond, toen Veltman in Oranje mocht aantreden. Een beetje puzzelen en uittesten. Werkte best aardig de eerste helft.
Volgens mij is dit ook zo'n zet. Ten Hag is na vorig seizoen gewoon een tactisch genie gebleken. Dat zien we nu in de praktijk worden gebracht met De Jong.
PSV speelt beste eerste helft van het seizoen, goede generale voor volgende week dus zo lijkt t. Bruma, Malen, Ihattaren en Rosario spelen sterk. Enige echte dissonant is Jorrit Hendrix. Zonde dat we die niet hebben kunnen slijten afgelopen transfer periode.
Voor wie speelt Hendrikx? Afgelopen wedstrijden stond hij er naast toch?Tomba schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:43:
PSV speelt beste eerste helft van het seizoen, goede generale voor volgende week dus zo lijkt t. Bruma, Malen, Ihattaren en Rosario spelen sterk. Enige echte dissonant is Jorrit Hendrix. Zonde dat we die niet hebben kunnen slijten afgelopen transfer periode.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Guti, blessureMartinusz schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:01:
[...]
Voor wie speelt Hendrikx? Afgelopen wedstrijden stond hij er naast toch?
Vond het zelf eigenlijk niet heel best tho, die 1e helft, bedoel ze scoren 2x, maar een enorme blunder en een corner. Verder wisten ze eigenlijk weinig/niks te creeeren. Nou speelde Vitesse ook wel heel verdedigend, maar toch moet je tegen die ploegen er ook gewoon door weten te komen of kansjes weten te creeren en dat viel wel enigszins tegen wat mij betreft. Al was die kans nadat Dumfries de achterlijn een keer haalde wel groot, die had er wel in gemogen Maar goed, dat geldt ook voor die bal van Matavz.
[ Voor 54% gewijzigd door Snowdog op 14-09-2019 22:07 ]
Het is inmiddels gecompenseerd
5x scoren in 1 wedstrijd is wel lekker voor je zelfvertrouwen!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.