Hoezo is los beter dan passe-partout? Ik leef in de luxe dat ik met een vriend samen drie seizoenskaarten heb (ik ben vorig jaar ook bij alle thuiswedstrijden, inc beker en voorronde geweest) dus ik zit wel prima. Maar ik deed het vandaag ook vooral voor collega's die ook een keer wilde (overigens zijn die ook lid van de supportersvereniging). Maar geen van de 6 collega's is het gelukt om kaartjes te kopen.
Maar het systeem is dramatisch:
- Zelfs als het niet druk is op de site werkt het maar matig;
- Bij drukte is het inloggen/kaartjes selecteren bijna een garantie tot wachtrijen, meldingen dat de kaartjes in de winkelwagen niet meer beschikbaar zijn etc.
/edit
Oh ja dat achterlijke barcodes moeten kopiëren/plakken, ik snap dat je ook andere barcodes kan gebruiken maar in ieder geval de barcodes die bij het ingelogde account horen selecteerbaar maken is teveel gevraagd.
Dan heb je kaartjes:
- Dan kan je alleen met papieren kaartjes de Arena in, een screenshot op je mobiel werkt meestal wel maar gaat regelmatig mis (ik denk dat 25% van de drukte bij de ingangen hierdoor komt). Heb je een probleem met scannen van je ticket wordt je resoluut weggestuurd en niet gelopen als je niet geprint hebt. Native mobile ticketing is er gewoon niet.
Heb je een seizoenskaart en kan je een keer niet dat kan je niet zomaar je kaartje overdragen, nee je moet je pasje geven of van te voren een e-ticket aanvragen (die je dan weer moet printen) en dat mag maar drie keer per jaar. Aan de stadionkassa kan je alleen als tickethouder met ID een kopie van je kaartje ophalen.
Heb je een seizoenskaart en staat die op een bedrijfsnaam (geen business seat) dan kan je geen uitwedstrijden bezoeken, desondanks het feit dat je barcode op je persoon zijn uitgeven (inc id check)
Bij Real Madrid kon ik gewoon binnen komen met een QR code (net zoals tientallen honk- en basketbal wedstrijden waar ik geweest ben). Makkelijk te delen met je vrienden en geen papieren rotzooi. Hoe moeilijk kan het zijn?
Martinusz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:22:
[...]
Ik vind het sowieso ook al rare tijdstippen waarop dit soort verkopen starten, overdag, alsof er geen mensen zijn die gewoon moeten werken

Ze kunnen nog beter een loterij houden, dan heb je dezelfde uitkomst als met dit systeem.
Zoals de UEFA heeft gedaan voor het EK2020 waarbij ik kaartjes heb voor een wedstrijd in de Arena waarvan ik nog niet weet of Nederland zich kwalificeert maar wel alvast even 185 euro per kaartje mocht aftikken.
[
Voor 16% gewijzigd door
PolarBear op 12-09-2019 11:51
]