Wij hebben thuis leistenen kleur pvc liggen geen probleem hier mee, wel met de mat in hal aangezien deze niet reflecterend is denk ik dat het daar aanligt.Winnetou schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:51:
Ik twijfel over de aanschaf van een 1S. Het lijkt me érg handig (zeker met een kleintje die nog wel eens wat rotzooi maakt), maar er zijn twee punten waarbij ik op zoek ben naar ervaringen van anderen:
- Onze keuken heeft zwarte en witte plavuizen in een afwisselend patroon. Kan de 1S met zo'n ondergrond overweg of loop ik het risico dat hij de zwarte plavuizen als afgrond ziet?
- Tussen de hal, woonkamer/keuken, bijkeuken en berging zitten allemaal deuren die, zeker 's winters, gesloten zijn. Kan ik de stofzuiger gewoon in een ruimte plaatsen dat hij herkent waar hij is, of moet hij altijd vanaf het basisstation vertrekken om dit te weten? Of kun je hem ergens heen laten rijden en dat ie dan wacht voor de deur om erdoor gelaten te worden ofzo?
Hij vetrekt vanaf het station, als je een deur dicht laat en je wilt de volgende keer naar die ruimte sturen dan heeft ie dat opgeslagen als een muur zeg maar. Als je hem dan daar (ruimte achter de deur) wil laten zuigen, zal hij zeggen dat de map verandert is en dus niet de zone kan gaan doen die je wilt. Dit is op te lossen door de deur open te zetten als je de zone voor de deur nog een keer laat doen zodanig dat hij weer een deur opening ziet.