Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Medione1210 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:19:
[...]

Dit is inderdaad een gok, maar de 'originele' onderdelen kwamen in verpakkingen met Mi logo op de voorkant. Verpakking van het filter heb ik helaas niet meer, maar hier foto's van andere onderdelen.

Ik ga er maar even vanuit dat deze onderdelen echt zijn. De neppers kreeg ik allemaal in doorzichtige zakjes toegestuurd.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad officiëler uit dan de witte plastic zak dat ik toegestuurd kreeg :P
Maar dat wist je toch zelf ook niet toen je ze de eerste keer bestelde?
De filters die ik toe kreeg zien er identiek uit aan het filter die meegeleverd werd, maar of het echt HEPA-kwaliteit is ga je nooit weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Thoraxx schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:11:
[...]

Klopt ja ik kwam er ook achter. Een map opslaan zou inderdaad de oplossing zijn.
Beneden zuig ik iedere dag, boven elke week ofzo 1 x. Maar dan is hij de kaart dus al weer kwijt.

Ben benieuwd of er nog een update ofzo voor gaat komen!
Volgens mij slaat hij de map alleen op als hij na het zuigen naar zijn docking gaat.
Dat is zeg maar zijn save punt. Kan hij als hij klaar is niet naar een docking dat slaat hij de map niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 08:49
koesie schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:43:
[...]

Volgens mij slaat hij de map alleen op als hij na het zuigen naar zijn docking gaat.
Dat is zeg maar zijn save punt. Kan hij als hij klaar is niet naar een docking dat slaat hij de map niet op.
Die van mij niet... Ik laat 'm 1x per week boven zuigen en dan reset ik de home-map voordat ik 'm laat zuigen. Na het zuigen heeft hij een mooie map van boven gemaakt, en bij restore map staat deze dan op 1.
Mijn gevoel ( :P ) is dat hij de map alleen opslaat als hij delta's herkent.. bij ons wordt de map namelijk geupdate als er bijvoorbeeld een deur dicht is die daarvoor niet dicht was, dan zie ik daarna 2x dezelfde map waarvan 1x met open deur en 1x met gesloten deur.
Om dan weer in de ruimte te komen waar de deur van dicht was moet ik eerst de map restoren waarvan de deur open stond.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:57
Even een vraag over de kaarten en verdiepingen stofzuigen. Onze 1S heeft nu de kaart beneden netjes een paar keer gestofzuigd, en ik heb de kamer verdeeld in 3 zones. Daarnaast no go zones ingesteld bij en staande lamp ivm snoer.

Nu wil ik de robot ook boven laten stofzuigen op de eerste verdieping (overloop en 3 slaapkamers).
Hoe doe ik dat zonder dat de kaart van de benedenverdieping verdwijnt? Kan ik de stekker uit de dock halen en deze boven neerzetten en gewoon de 1S laten gaan?

Hoe gaat dat kaarttechnisch? ben ik dan de kaart van beneden kwijt of staat die als backup map in het geheugen en kan ik die weer herstellen als de dock en 1S weer naar beneden gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
@Tarz; als je (een recente) Home App hebt heeft hij als het goed is via: settings (3 bolletjes) -> Vacuum Settings -> Restore Map: 3 recente maps staan. Als je op het vierde vakje (Reset Home Map) klikt zorg je ervoor dat de huidige map gereset wordt (de laatste map die hij gezogen heeft blijft bij 1 van die 3 staan.
Nu kun je 'm boven laten zuigen, als het goed is wordt de 1e opgeslagen map nu boven, de 2e is je laatste zuigbeurt van beneden.
Als je 'm weer beneden neerzet kun je op de 2e map (of een adere) klikken in het Restore Map menu op "Use this Map". Dan wordt deze gerestored.. De boven-map wordt nu de 2e.. Echter na meerdere wijzigingen beneden is de bovenverdieping op een gegeven moment wel uitje Restore-Map options geschoven en niet meer zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
soepah schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:17:
@Tarz; als je (een recente) Home App hebt heeft hij als het goed is via: settings (3 bolletjes) -> Vacuum Settings -> Restore Map: 3 recente maps staan. Als je op het vierde vakje (Reset Home Map) klikt zorg je ervoor dat de huidige map gereset wordt (de laatste map die hij gezogen heeft blijft bij 1 van die 3 staan.
Nu kun je 'm boven laten zuigen, als het goed is wordt de 1e opgeslagen map nu boven, de 2e is je laatste zuigbeurt van beneden.
Als je 'm weer beneden neerzet kun je op de 2e map (of een adere) klikken in het Restore Map menu op "Use this Map". Dan wordt deze gerestored.. De boven-map wordt nu de 2e.. Echter na meerdere wijzigingen beneden is de bovenverdieping op een gegeven moment wel uitje Restore-Map options geschoven en niet meer zichtbaar...
Dus eerst Reset Home Map doen, dan de stekker ertuit en alles naar boven verplaatsen en dan daar met een lege map laten starten, of eerst naar boven verhuizen en dan reset map doen? of maakt dat niet uit zolang je niet op starten drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Tarz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:49:
[...]

Dus eerst Reset Home Map doen, dan de stekker ertuit en alles naar boven verplaatsen en dan daar met een lege map laten starten, of eerst naar boven verhuizen en dan reset map doen? of maakt dat niet uit zolang je niet op starten drukt?
Ik laat de dock gewoon beneden.. zet de 1S boven neer (traphekje doe ik altijd wel dicht maar hoeft ivm valsensoren eigenlijk niet) doe dan Reset Home Map en zet 'm dan aan (Start cleaning). Als ik dan 's avonds terugkom staat hij weer op dezelfde plek ongeveer, heeft netjes een map aangemaakt en ik kan zien hoe hij dat gedaan heeft (route).
En niet onbelangrijk: Het is weer schoon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:49
Milan93 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:25:
Sinds enkele dagen heb ik ook de 1S, super tevreden mee! Wel loopt de Xiaomi home app bij mij om de haverklap vast, hebben anderen hier ook last van? Resetten van de app/telefoon heeft dan ook geen zin. Mijn vriendin heeft hier op android geen last van. Ik gebruik een iphone 11 pro en de server staat ingesteld op China
Zelf ook de 11 pro, maar geen enkel probleem. Duurt soms even voor alles geladen is maar vastlopers heb ik niet gehad. Misschien iets meer geduld hebben.

Originele app en server op China mainland

[ Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 03-02-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
soepah schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:38:
[...]

Ik laat de dock gewoon beneden.. zet de 1S boven neer (traphekje doe ik altijd wel dicht maar hoeft ivm valsensoren eigenlijk niet) doe dan Reset Home Map en zet 'm dan aan (Start cleaning). Als ik dan 's avonds terugkom staat hij weer op dezelfde plek ongeveer, heeft netjes een map aangemaakt en ik kan zien hoe hij dat gedaan heeft (route).
En niet onbelangrijk: Het is weer schoon :9
Dat laatste is ook belangrijk :P Maar dan ziet de robot dus geen dock en stopt ie op dezelfde plek dus weer als waar ie begonnen is? (sorry beginnersvragen haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Gewoon 1 voor boven en 1 voor beneden en dan heb je al dat gezeik met maps niet. 😜😜

Ik heb overigens slechte ervaring met herstellen van de map. Stond ineen docking station op een heel vreemde locatie of weet ik veel wat.
Hele middag aan het kloten geweest en uiteindelijk maar een “vers” rondje laten draaien om opnieuw alles in te delen. Ga dat ding niet verplaatsen of weet ik veel wat voor fratsen. Hehehe

[ Voor 65% gewijzigd door Bulligan op 03-02-2020 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Fire69 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Dat ziet er inderdaad officiëler uit dan de witte plastic zak dat ik toegestuurd kreeg :P
Maar dat wist je toch zelf ook niet toen je ze de eerste keer bestelde?
De filters die ik toe kreeg zien er identiek uit aan het filter die meegeleverd werd, maar of het echt HEPA-kwaliteit is ga je nooit weten natuurlijk.
Volgens de verkoper gaat het om officiële accessoires en aangezien ik heel goede ervaringen met deze verkoper heb moet ik daar maar vanuit gaan.
Maar zoals eerder gezegd, ik gebruik net zo lief nep borstels, maar voor gemoedsrust liever de echte filters! Misschien komen de neppers uit dezelfde fabriek en/of zijn ze net zo goed, maar dat kan ik dus eerlijk gezegd ook niet beoordelen. Kwestie van vertrouwen.

Probeer in ieder geval de filters zo schoon mogelijk te houden en/of regelmatig te vervangen. De kosten van de neppers zijn zo laag dat je ze zelfs wel tweemaandelijks zou kunnen vervangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 03-02-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Tarz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:21:
[...]

Dat laatste is ook belangrijk :P Maar dan ziet de robot dus geen dock en stopt ie op dezelfde plek dus weer als waar ie begonnen is? (sorry beginnersvragen haha)
Bij mij dus wel.. Maar je vindt 'm ook zo terug als hij dat niet doet ;) Hij laat iig op de Map zien waar hij is en hij is ook niet zo klein dat je 'm makkelijk kwijt raakt.

Echter is hij bij mij wel eens onder het bed vast gaan zitten omdat er nog een schoen lag, waarna hij vakkundig de veters had opgeslikt en stopte toen de weerstand te groot werd... toen moest ik 'm wel even zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
soepah schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:46:
[...]

Bij mij dus wel.. Maar je vindt 'm ook zo terug als hij dat niet doet ;) Hij laat iig op de Map zien waar hij is en hij is ook niet zo klein dat je 'm makkelijk kwijt raakt.

Echter is hij bij mij wel eens onder het bed vast gaan zitten omdat er nog een schoen lag, waarna hij vakkundig de veters had opgeslikt en stopte toen de weerstand te groot werd... toen moest ik 'm wel even zoeken..
Nou, gisteren dan een rondje boven gemaakt. Inderdaad de robot zonder dock boven neergezet, map reset gedaan en hij maakt netjes een nieuwe map aan voor de 1e verdieping. Stofzuigen ging goed op wat plekjes na, maar daarom was ik er even bij gebleven om te kijken waar de moeilijke plekken zaten.

Na zijn rondje gaat de robot terug naar zijn beginpositie omdat hij het dock niet kan vinden. Blijft daar netjes staan met de melding "bring the robot closer to the dock".

Dus de robot opgepakt en naar beneden gebracht bij het dock en via de app op de knop "charge" gedrukt. Robot rijdt nu netjes naar het dock en gaat laden.

Maar als ik dan de map weer wissel met de begane grond, dan zegt de app dat de huidige kamer gewist zal worden. Er is dus geen optie om deze als backup te laten staan. Of doe ik iets verkeerd tijdens het terug laten gaan naar het dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
@Tarz; bij mij als ik de beneden app weer wissel, blijft de 'boven-map' wel staan bij de 3.. echter na 3 wijzigingen in de beneden map (tafel iets anders / deur dicht of open) is de boven-map weg.. echter het truckje herhalen gaat weer prima (reset -> opnieuw)..
Het (Permanent) opslaan van maps is geen mogelijkheid tot nu toe.. zou ik ook wel willen maar is er voor zover ik weet niet.

[ Voor 0% gewijzigd door soepah op 04-02-2020 10:45 . Reden: edit name tarz ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 11:08
Sinds vandaag de 1s binnen. Vanuit Polen, dus wel met EU verloop ding, maar de rest wel alles Chinees.

En daar komt mijn vraag:
Dit alles zo doorlezen zijn er twee opties:
1) De officiele app hebben, en dan moet je dus China als regio hebben.
2) De Russische pakken, en dan kan je wel Germany als regio hebben.

Ik heb dus 1, ik vertrouw dan een officiele app toch beter dan een aangepast versie (want WAT is aangepast...) maar die MAP laden duurt soms wel een eeuwigheid (en dat is dan rond een minuut). En merk ook dat die verbinding vaak verliest (maar dat kan komen omdat die denkt dat netwerk slecht is, terwijl alle andere devices in huis niets te klagen hebben)

Ik zou dus af willen van de Chinese server, met enigszins vertrouwde app. Is dat mogelijk?

sidenote: ik had hiervoor een iLife V7s pro, die vond ik wel stiller, want deze 1s heeft vooral veel ventilator geluid, niet zozeer zuig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05
Nou ik krijg met geen mogelijkheid de API token tevoorschijn.

Ik gebruik nu de android app(op mijn android tv) en gebruik 'Download versie 5.6.50 *' van de site https://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html

Is dit de juiste versie? Is deze wel 'modded'? De app geeft zelf aan Huidige versie 5.6.50 ( vevs & rezmus).
Zodra ik de 1S selecteer>> 3 puntjes>> kopje general settings >> More settings, krijg ik alleen maar de 3 opties Safe setting, Feedback en Add to home screen. Geen 'Network info' dus.

Edit; uiteindelijk via de iOS backup manier kunnen achterhalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Animal op 07-02-2020 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Even een vraag over de maps op mijn stofzuiger. Al eerder opmerking gemaakt over het niet kunnen bewaren van maps van een verdieping/kamer, maar zou dit op te lossen kunnen zijn door de app te dubbelen (op mijn android gsm) en zou eigenlijk 2 aparte apps te gebruiken voor het zelfde apparaat? Dan kan ik dus 2 basiskaarten hebben op 2 apps, een "beneden app" met kaart en een een "1e verdieping app" met kaart.
Omdat het 2 apps zijn zou dat moeten kunnen, of zijn demaps gekoppeld aan je account en niet aan de app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tarz schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:43:
Even een vraag over de maps op mijn stofzuiger. Al eerder opmerking gemaakt over het niet kunnen bewaren van maps van een verdieping/kamer, maar zou dit op te lossen kunnen zijn door de app te dubbelen (op mijn android gsm) en zou eigenlijk 2 aparte apps te gebruiken voor het zelfde apparaat? Dan kan ik dus 2 basiskaarten hebben op 2 apps, een "beneden app" met kaart en een een "1e verdieping app" met kaart.
Omdat het 2 apps zijn zou dat moeten kunnen, of zijn demaps gekoppeld aan je account en niet aan de app zelf?
Ik ben het niet zeker, maar volgens mij worden de kaarten op de robot zelf bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Fire69 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:01:
[...]

Ik ben het niet zeker, maar volgens mij worden de kaarten op de robot zelf bewaard.
Dan heeft het weinig zin en zal hij waarschijnlijk toch de kaart vergeten? Als deze nou op de app bewaard werden dan zou het kunnen werken (heb ook 2 whatsapp apps voor 2 verschillende simkaarten, dat werkt ook prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflaav
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 21:33
Sta op het punt de 1S te kopen, maar lees wisselende verhalen voor iPhone/iOS gebruikers (hier en op andere plekken). Kan iemand hier met recente ervaring daar nog wat zinnigs over zeggen? Is de 1S over het algemeen prima in te stellen met een iPhone (11)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Heeft iemand toevallig een lijst met alle foutcodes?

Onderstaande codes staat in de handleiding, maar deze lijst is zeker niet compleet.
Ik meen vannacht een error 25 of 45 melding gehoord te hebben tijdens het schoonmaken, maar de vacuum is niet gestopt en de error is verder ook niet geregistreerd in de historie.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6FD7dcS/Screenshot-20200223-223500-com-google-android-apps-docs.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 07:49
Inflaav schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:58:
Sta op het punt de 1S te kopen, maar lees wisselende verhalen voor iPhone/iOS gebruikers (hier en op andere plekken). Kan iemand hier met recente ervaring daar nog wat zinnigs over zeggen? Is de 1S over het algemeen prima in te stellen met een iPhone (11)?
Hier geen problemen, iPhone 8. Enige minpunt is dat je de regio op China moet zetten waardoor het soms wat langer duurt voordat de map is geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 14:42
Inflaav schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:58:
Ja, ik had een bericht geplaatst dat de app regelmatig vastliep (iphone 11 pro). Zoals een andere tweaker suggereerde moest ik gewoon wat meer geduld hebben. Naast de vertraging ervaar ik weinig tot geen problemen.

Mijn vriendin en ik hebben de 1S gekocht omdat we sinds enkele maanden twee langharige perzen in huis hebben. We blijven ons iedere dag verbazen hoeveel stof en haren dat ding opzuigt. Voor de prijs waarvoor hij aangeboden wordt en de tijdswinst wat het oplevert kan ik ‘m zeker aanraden :) we hoeven nu niet meer elke dag te zuigen.

[ Voor 22% gewijzigd door Milan93 op 29-02-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflaav
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 21:33
Sinds gisteren de 1S binnen en erg enthousiast! Wel nog een vraag: weet iemand of je later nog nieuwe ruimtes "toe kan voegen"? Zijn eerste rondje was met wat deuren dicht, en zou die kamers graag toevoegen zonder de bestaande kaart ook weer helemaal te laten verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
Gewoon de deuren openzetten en nog ‘n keer aandoen, dan zou die als het goed is de nieuwe ruimtes moeten verkennen en mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Heb sinds vandaag de stofzuiger binnen.
- Blijf nogal wat problemen hebben met de connectie, waar hij soms aanhaalt "connection time out".Hadden/hebben jullie dit ook, eventuele oplossingen?

- Ik heb hier de Xiaomi vacuum van 2016 en vind deze persoonlijk stiller, heb het dan helemaal niet over het zuiggedrag, maar het lijkt eerder mechanisch, alsof er duidelijk iets draait, de wielen zijn het zeker niet, dan blijven nog maar 2 borstels over. Jullie ervaringen? Ik las hier in het topic iets over zoemend geluid, maar zou het niet echt zoemend omschrijven, of toch sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
amadeus123 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:27:
Heb sinds vandaag de stofzuiger binnen.
- Blijf nogal wat problemen hebben met de connectie, waar hij soms aanhaalt "connection time out".Hadden/hebben jullie dit ook, eventuele oplossingen?

- Ik heb hier de Xiaomi vacuum van 2016 en vind deze persoonlijk stiller, heb het dan helemaal niet over het zuiggedrag, maar het lijkt eerder mechanisch, alsof er duidelijk iets draait, de wielen zijn het zeker niet, dan blijven nog maar 2 borstels over. Jullie ervaringen? Ik las hier in het topic iets over zoemend geluid, maar zou het niet echt zoemend omschrijven, of toch sterker.
Ik heb ze ook beide en de Mijia is hier veel stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07 21:02
Deze week is de 1S hier geleverd. Gekocht op aliexpress, shipped uit Spanje. Sneller levering ~1 week.

Aangezien we tegenwoordig met 4 de hele dag thuis zijn (waaronder 2 jonge kinderen) laat ik de stofzuiger 's nachts om 3:00 de ronde doen. Het viel mij ook op dat de stofzuiger best luid "rondrijdt". Zoals Medione1210 hierboven schrijft is het idd niet het zuiggeluid dat opvalt maar eerder de rotatie van de borstel.

Leuk om de plattegrond te zien. Eerste ronde ging hij links-rechts (52mins), tweede ronde boven-onder (45mins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 09:24
Ik was in eerste instantie op zoek naar een S5 maar ik lees dat zaken als multi floor / multi zones niet aanwezig zijn. Nu kan ik niet een duidelijk antwoord vinden of ik deze nu wel of niet op meerdere verdiepingen kan gebruiken zonder problemen? Iemand die mij dit uit kan leggen?

Vanaf vandaag overigens verjaardags uitverkoop bij ome Ali.

edit: volgens mij geeft deze man het antwoord al: Roborock Mapping
Medione1210 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:11:
[...]

De s4 is een S6 zonder mop.
De s4 kan multi zones en multi floor en de s5 kan/kon dat niet zonder aangepaste software. Het kan zijn dat dit in inmiddels al wel kan.

Mijn 1s gaat over een drempel van 1,8cm. Ik heb geen hogere drempels dus dat heb ik niet geprobeerd.
Mijn Xiaomi versie 1 ging ook al over die zelfde drempel zonder problemen.
De s4 kan volgens de specs 2cm en de 1s 1.5cm. Op een Roborock forum las ik dat iemand de S4 over een drempel van 3cm had laten gaan zonder problemen.

Ik heb hier al eens eerder over geschreven, ik denk dat de manier van aan komen rijden ook meespeelt. Als de robot schuin aankomt rijden pakt ie de drempel beter is mijn idee.

Je kan de route beïnvloeden door het dock te verplaatsen, dat is wel try/error werk.

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakable op 27-03-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:44
Zojuist besteld, hopelijk snel geleverd. Ik ben benieuwd hoe de 2s bij mij omgaat met het tapijt en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Na 4 dagen is de 1S nu binnengekomen. De installatie is retesimpel. Even afwachten waar ik het station ga neerzetten.

De robot moet nu tussen een stoel door naar het station en ik vraag mij af of hij de weg kan vinden als die niet recht ervoor staat. ( er is maar 1 route namelijk ).

Nu al enthousiast!

[ Voor 44% gewijzigd door AMARONE op 02-04-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
AMARONE schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:18:
Na 4 dagen is de 1S nu binnengekomen. De installatie is retesimpel. Even afwachten waar ik het station ga neerzetten.

De robot moet nu tussen een stoel door naar het station en ik vraag mij af of hij de weg kan vinden als die niet recht ervoor staat. ( er is maar 1 route namelijk ).

Nu al enthousiast!
Hij weet exact waar zijn docking staat, en als het obstakels zijn die hij kan zien is het geen probleem normaal, maar stoelpoten ziet hij hier niet (resolutie van de scanner is te laag) dus dat zal misschien niet zo goed werken.

[ Voor 0% gewijzigd door Fire69 op 03-04-2020 11:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Fire69 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:20:
[...]

Hij weet exact waar zijn docking staat, en als het obstakels zijn die hij kan zien is het geen probleem normaal, maar stoelpoten ziet hij hier niet (resolutie van de scanner is te laag) dus dat zal misschien niet zo goed wekren.
Dit gaat verbazingwekkend goed eigenlijk, het zijn meerder stalen buizen die 1 poot vormen dus die zit hij redelijk. Ook terug naar het station gaan is met wat botsen en proberen goed te doen.

Het enige probleem nu is dat hij net niet onder een middelste balk van mijn bed past (even een hap eruit zagen of iets denk ik :P ).

Hoeveel stof er gewoon nog op de vloer ligt, had dit apparaat eerder moeten aanschaffen.

Update:
midden in de kamer heb ik een tapijt liggen en hij blijft daar wel lang op hangen of bij terugkeren ondanks dat die er al geweest is. Wat heeft die stofzuiger met een tapijt...lekker zacht?

[ Voor 11% gewijzigd door AMARONE op 03-04-2020 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Zo ik heb de gok ook maar gewaagd. De 1S via de Xiaomi Lifestyle store bestelt, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Hallo iedereen. Ik ben sinds een paar weken ook de trotse eigenaar van een Xiaomi robot stofzuiger. Om precies te zijn, de Xiaomi Mijia STYJ02YM, een vreselijke naam voor de 2-in-1 vacuum-mop variant van de 1s. Hij doet het fantastisch, zowel stofzuigen als moppen. En hij is bijzonder slim, met goede pathfinding en een mapping tool waar ik zeer te spreken over ben.

Alleen, ik ben al een tijdje bezig met de firmware te updaten. Van ***44 naar ***47, wat maar niet wil lukken. Hij loopt de hele tijd vast. In het aankooptopic van Pepper staat een link naar een Duits forum waar ze het hebben over DNS aanpassen en een of andere vage Chinese server... Het gaat me wat ver. Heeft iemand hier een alternatief?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Hoe lang duurde het versturen vanuit Xiaomi Lifestyle store? Het pakket hangt al een tijdje in Spanje ergens uit. Leuk hoe Aliexpress geautomatiseerd is, met de melding, u kunt het pakket bij de pickup locatie afhalen. Yup, eventjes 1000km naar spanje rijden.

Vorige week vrijdag bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
burnoutpc schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:48:
Hoe lang duurde het versturen vanuit Xiaomi Lifestyle store? Het pakket hangt al een tijdje in Spanje ergens uit. Leuk hoe Aliexpress geautomatiseerd is, met de melding, u kunt het pakket bij de pickup locatie afhalen. Yup, eventjes 1000km naar spanje rijden.

Vorige week vrijdag bestelt.
Ik denk dat het hier een dag of 4 was. Maar reken maar dat het gezien de omstandigheden wat langer zal duren nu.
Ik wacht al meer dan een week op een bestelling van Amazon.de, normaal 1 à 2 dagen met Prime...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Maandag hopelijk in 1 stuk, op de stoep. Ik ben benieuwd =) De woonkamer is een kruimelpad geworden inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Een week geleden bestelt via de xiaomi lifestyle store. Vanmorgen binnen gekregen, chinese mainland, alles in engels. Binnen een paar minuten was die bezig en begon ik het apparaat te leren kennen. Even een no-go zone ingesteld en gaan met de banaan.

Het mechanische geluid waar men over klaagt kan ik wel terugvinden, je hoort iets net niet ratelen maar kraken continu, niet heel storend opzich. De stofzuiger ansich maakt al best wat geluid met afzuigen dus al met al is het niet heel storend.

Nu maar hopen dat xiaomi of de app niet op de fles gaat, anders heb je een domme stofzuiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Laatst online: 20:55
Ik heb de Roborock S6. Over het algemeen ben ik daar zeer tevreden over, echter heb ik een minpuntje ontdekt. De siliconen sidebrush zag ik als hele verbetering tov van mijn Xiaomi Mi robot. Echter lijkt het erop dat door slijtage de armen daarvan iets slapper zijn geworden en iets zijn gaan hangen, waardoor de sidebrush zich als het ware vast wringt in mijn hoogpolig tapijt. Gevolg: beschadigd vloerkleed en verwrongen sidebrush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 19:57
Ik heb sinds een aantal weken dat de 1S niet meer goed start. Bij een normale start en een targeted room cleaning komt ie van het laadstation af en gaat vervolgens alleen maar rondjes draaien, en daarna gaat hij weer docken. Als ik daarna direct weer start doet hij het wel. Iemand ook dit probleem of enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09 15:00
Ik heb een vraag. Denken jullie dat de robot goed kan stofzuigen onder deze stoelen? Of komt hij erop vast te zitten? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWs3NBKY5IBVOrHN-op3lk8SkNs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fxjWxoUAxv90erbGYYWJX0Pc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 10:28
jczuidervaart schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:44:
Ik heb een vraag. Denken jullie dat de robot goed kan stofzuigen onder deze stoelen? Of komt hij erop vast te zitten? [Afbeelding]
Dat ligt aan de hoogte van de poot. Als de bumper van de stofzuiger er tegenaankomt, dan gaat het goed...
Ik schat dat de bumper zo'n 2 cm van de grond af zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 09:15
Hallo,

Ik krijg deze 2019 versie niet gevonden op Ali. Heeft iemand een betrouwbare link of een tip waar ik hem het beste kan bestellen? Heeft geen haast.
Alvast bedankt!

Tevens ben ik benieuwd wat het alternatief is als ik inclusief dweilfunctie wil bestellen (Roborock S5?). Ik ben erg in twijfel of ik die functie ga gebruiken. Lees er wisselende verhalen over en aangezien ik een zwarte natuurstenen (niet effen) vloer heb van 100m2, weet ik niet of het de extra investering waard is.

Alternatief is wellicht de STYJ02YM als ik ook inclusief dweilfunctie wil hebben?

[ Voor 60% gewijzigd door martijn22222 op 05-05-2020 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jczuidervaart schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:44:
Ik heb een vraag. Denken jullie dat de robot goed kan stofzuigen onder deze stoelen? Of komt hij erop vast te zitten? [Afbeelding]
Hij zal met veel lawaai proberen eroverheen te klimmen, wat niet lukt. Beste is om een nogo zone rond die stoelen te maken omdat je anders kans loopt op schade van bijvoorbeeld de platte borstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
martijn22222 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:48:
Hallo,

Ik krijg deze 2019 versie niet gevonden op Ali. Heeft iemand een betrouwbare link of een tip waar ik hem het beste kan bestellen? Heeft geen haast.
Alvast bedankt!
Ik heb de mijne bij Xiaomi Lifestyle Store vandaan:
https://a.aliexpress.com/_BTBOMa

Hoor hier overwegend positieve verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09 15:00
Wolly schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Hij zal met veel lawaai proberen eroverheen te klimmen, wat niet lukt. Beste is om een nogo zone rond die stoelen te maken omdat je anders kans loopt op schade van bijvoorbeeld de platte borstel.
Dank jullie wel voor je reactie. Ik wacht nog even tot we andere stoelen nodig hebben.
Onder de tafel is juist een plek waar hij nodig is 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
RealR schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:01:
[...]

Ik heb de mijne bij Xiaomi Lifestyle Store vandaan:
https://a.aliexpress.com/_BTBOMa

Hoor hier overwegend positieve verhalen over.
Lijkt erop dat ze overal zijn uitverkocht tegen het normale tarief. Even wachten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aug7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-09 14:54
ik ben ook aan het kijken naar dit type. Wat is het normale tarief? Nu vragen ze er 297 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 10:28
aug7 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:13:
ik ben ook aan het kijken naar dit type. Wat is het normale tarief? Nu vragen ze er 297 voor.
Ik heb in augustus 2019 € 281 betaald inclusief een set met vervangende onderdelen zoals filters en borstels.

Nu staan ze bij de Xiaomi Lifestyle Store voor € 289 excl. accesoires.
Levering vanuit Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
de laatste tijd heb ik heel vaak dat ik via de russische xiaomi app, mijn mija 1s geen verbinding kan maken.

Of dat doet hij het wel, laat ik hem een programma doen. Maar dan verliest hij de wifi verbinding oid? En dan kan ik niet meer bijhouden met de app hoe ver hij is.

Ik heb overal gewoon wifi bereik. En gebruik de duitse regio.

Iemand die dit ook heeft/verholpen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24
Hoe gaat de 1S om met voorwerpen waar hij net wel of net niet onder past? Ik wil er eentje gaan aanschaffen voor de slaapkamers. Mijn bed is ongeveer 12 cm hoog, maar waar de motor zit, is het slechts 7 cm hoog. De 1S is 9,6 cm. I wil natuurlijk dat hij goed onder het bed kan zuigen want dat is het grootste stofnest.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
ginkgo schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:25:
Hoe gaat de 1S om met voorwerpen waar hij net wel of net niet onder past? Ik wil er eentje gaan aanschaffen voor de slaapkamers. Mijn bed is ongeveer 12 cm hoog, maar waar de motor zit, is het slechts 7 cm hoog. De 1S is 9,6 cm. I wil natuurlijk dat hij goed onder het bed kan zuigen want dat is het grootste stofnest.

Wat is jullie ervaring?
Hier zuigt ie feilloos onder de kinderbox en rijd ie zelfs onder het mandje onder zijn kinderstoel, terwijl dit echt enkele millimeters hoger is dan radar van de robotstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024

Wat is jullie ervaring?
Zolang de bumper niet ingedrukt wordt zal het apparaat overal proberen te komen. Ikzelf heb een TV meubel waar de 1S net niet onder past. De bumper wordt echter niet geactiveerd dus de 1S probeert om er onder te komen en loopt vast. Het TV meubel is een no-go zone geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Wat is jullie ervaring?
Dan teken je gewoon een no-go waar de motor zit, dan rijdt hij daar netjes rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Laatst online: 27-07 17:43
Ik weet niet in hoeverre mensen dit weleens doen, maar ik raad aan om af en toe de filter los te halen van de dustbin en deze buiten met beide kanten vlak tegen ene muur te tikken. Je zal je verbazen hoeveel stof hier uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
FloggingHank schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:14:
Ik weet niet in hoeverre mensen dit weleens doen, maar ik raad aan om af en toe de filter los te halen van de dustbin en deze buiten met beide kanten vlak tegen ene muur te tikken. Je zal je verbazen hoeveel stof hier uit komt.
Meestal zet de “normale” stofzuiger er ff op. Dan is ie weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Laatst online: 27-07 17:43
Hooli-gan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:24:
[...]

Meestal zet de “normale” stofzuiger er ff op. Dan is ie weer als nieuw.
Dat deed ik ook altijd, tot ik hem daarna nog keer even uitklopte en zag hoeveel er nog in zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
FloggingHank schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Dat deed ik ook altijd, tot ik hem daarna nog keer even uitklopte en zag hoeveel er nog in zat!
Dat doe ik twee wekelijks en haal dan ook meteen een hygiënisch doekje over boven- en onderkant en de sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Ik gebruik de S1 al een tijdje voor twee verschillende verdiepingen. Met het opslaan van de maps ging dat goed, zelfs met verschillende no go zones op beide maps.

Sinds een update (weet niet precies wanneer, maar waarschijnlijk toen ze de map functionaliteit uit de beta hebben gehaald), maakt ie soort van back up map aan. Het gevolg is nu dat de 1S nu effectief maar 1 map kan opslaan. Als ik een map aan pas, maakt ie weer een back up aan en vergeet de map van de vorige verdieping.

Heeft iemand hier een handige truc om dit op te lossen? Met de oude software kon ik zelfs 3 verschillende mappen opslaan. Hij vergat dan gewoon de oudste in het rijtje. Dat lukt mij nu zeker niet meer.

Alvast bedankt!

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:18
Zit er veel verschil in de 1S en de 1C versie?
Is er ergens een overzicht te vinden?

Edit:
gevonden

[ Voor 30% gewijzigd door Jovink538 op 13-05-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajersey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 14:31
Vincent7 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 00:33:
Ik gebruik de S1 al een tijdje voor twee verschillende verdiepingen. Met het opslaan van de maps ging dat goed, zelfs met verschillende no go zones op beide maps.

Sinds een update (weet niet precies wanneer, maar waarschijnlijk toen ze de map functionaliteit uit de beta hebben gehaald), maakt ie soort van back up map aan. Het gevolg is nu dat de 1S nu effectief maar 1 map kan opslaan. Als ik een map aan pas, maakt ie weer een back up aan en vergeet de map van de vorige verdieping.

Heeft iemand hier een handige truc om dit op te lossen? Met de oude software kon ik zelfs 3 verschillende mappen opslaan. Hij vergat dan gewoon de oudste in het rijtje. Dat lukt mij nu zeker niet meer.

Alvast bedankt!
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Ook voor de update was ik vaak een kaart kwijt van een verdieping. Wij hebben een 2e aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
tap123 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:41:
Ik heb sinds een aantal weken dat de 1S niet meer goed start. Bij een normale start en een targeted room cleaning komt ie van het laadstation af en gaat vervolgens alleen maar rondjes draaien, en daarna gaat hij weer docken. Als ik daarna direct weer start doet hij het wel. Iemand ook dit probleem of enig idee?
Heb ik soms ook last van, dan doet hij heel weinig, en dan is het returning to the dock. Maar in mijn geval zal het ook te maken hebben gehad met obstructie en een no-go zone die er tegen aan zat, dus hij dacht van okee, klaar dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Blijft wel de beste aankoop van 2020. Stiekem draait de 1S nog best vaak, om de dag wel. En toch een hoop zooi dat er mee wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
Iemand enig idee waar ik de 1S het beste kan bestellen? Ik zou hem graag via AliExpress aankopen bij een Spaans magazijn. Maar er lijkt nergens voorraad te zijn... Ik houd het al bijna 2 weken in de gaten, maar helaas geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:18
endless90 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:54:
Iemand enig idee waar ik de 1S het beste kan bestellen? Ik zou hem graag via AliExpress aankopen bij een Spaans magazijn. Maar er lijkt nergens voorraad te zijn... Ik houd het al bijna 2 weken in de gaten, maar helaas geen verandering.
Ik heb er vorige week een besteld bij
Mi robot cleaner store hij was 295 met verzendkosten. Staat bij dat ie wordt verzonden van uit Spanje.
Dus daar ga ik maar vanuit.
Hij zou voor 6 juni bezorgd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Kan deze onderweg met een zwarte tegelvloer in het keukendeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06
Zolang het niet matzwart is, geen probleem. Hier ook donker antraciete tegels in de hal, geen probleem. Alleen de deurmat is eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Vincent7 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 00:33:

Alvast bedankt!
Ik ben hier ook benieuwd naar, echt doodzonde dit. Regelmatig dat 1 van de twee verdiepingen weg is. Een tweede aanschaffen vind ik ook zonde, maar neig ik toch enigszins naar op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
The__Virus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:37:
Zolang het niet matzwart is, geen probleem. Hier ook donker antraciete tegels in de hal, geen probleem. Alleen de deurmat is eng.
Ik heb een mat zwarte natuurstenen tegelvloer. Doet ie het dan niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
martijn22222 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Ik heb een mat zwarte natuurstenen tegelvloer. Doet ie het dan niet goed?
Zeer waarschijnlijk werkt het prima. Alleen bij matzwarte vlakken kan soms de sensor denken dat ie 'valt', dat er een afgrond is. In het ergste geval moet je dan de sensoren afplakken, dan werkt het sowieso. Alleen heb je dan geen valbescherming en kun je geen gebruik maken van de 'blokkeer' strips. Maar die gebruik ik sowieso niet, ik stel de grenzen/no-go zones met de software in, gaat heel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
The__Virus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Zeer waarschijnlijk werkt het prima. Alleen bij matzwarte vlakken kan soms de sensor denken dat ie 'valt', dat er een afgrond is. In het ergste geval moet je dan de sensoren afplakken, dan werkt het sowieso. Alleen heb je dan geen valbescherming en kun je geen gebruik maken van de 'blokkeer' strips. Maar die gebruik ik sowieso niet, ik stel de grenzen/no-go zones met de software in, gaat heel prima.
Dank. Goed om te horen. Nu nog overwegen of ik hem met of zonder dweilfunctie (tegelvloer) kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Hoe is de dweilfunctie over het algemeen? Ik overweeg mijn Neato Botvac Connected te verkopen. Hij doet het nog prima hoor, maar ik ben erg gecharmeerd van Xiaomi. De Neato was in aanschaf destijds 600 euro (3,5 jaar geleden), gelukkig kon ik er eentje in Engeland kopen voor 485 euro destijds maar inmiddels is de techniek ook weer verder. Zo zijn ze minder hoogt dan de Neato, meer mogelijkheden en het past prima bij de andere Xiaomi apparaten die ik heb.

Ik heb thuis overal laminaat en in de bijkeuken zeil, boven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:57:
Alleen, ik ben al een tijdje bezig met de firmware te updaten. Van ***44 naar ***47, wat maar niet wil lukken. Hij loopt de hele tijd vast. In het aankooptopic van Pepper staat een link naar een Duits forum waar ze het hebben over DNS aanpassen en een of andere vage Chinese server... Het gaat me wat ver. Heeft iemand hier een alternatief?
Hier had niemand destijds een antwoord op, maar na een dikke maand heb ik wel een update:

Sinds de nieuwste versie van de Mi Home app, kreeg ik een ander update scherm voor mijn 2-in-1 Vacuum Mop. Ik dacht, eens proberen. En jawel, hij is nu naar ***47 geupgrade!
Grootste nieuwe features zijn: mijn robot praat niet meer Chinees maar Engels! Toch leuk om te horen wat ze nu eigenlijk zegt. Ook heb je nu een "consumables wear" statistiek zodat je weet wanneer je luchtfilter kaduuk is. Nog 160 uur te gaan!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Binnetie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:19:
Hoe is de dweilfunctie over het algemeen? Ik overweeg mijn Neato Botvac Connected te verkopen. Hij doet het nog prima hoor, maar ik ben erg gecharmeerd van Xiaomi. De Neato was in aanschaf destijds 600 euro (3,5 jaar geleden), gelukkig kon ik er eentje in Engeland kopen voor 485 euro destijds maar inmiddels is de techniek ook weer verder. Zo zijn ze minder hoogt dan de Neato, meer mogelijkheden en het past prima bij de andere Xiaomi apparaten die ik heb.

Ik heb thuis overal laminaat en in de bijkeuken zeil, boven ook.
De 1s heeft geen dweil functie dan heb je een andere versie van Xiaomi of roborock nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
Het schroefje waar het ronddraaiende borsteltje mee vastzit was bij mij dolgedraaid, heeft iemand enig idee aan de hand van de foto waar ik een nieuw dergelijk schroefje kan kopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5xRb3df8eE3x2R6hHvZNfUAmnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBiCKkMv7rLuxc82ZA5OedCA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik probeer wat te vogelen met de 1s en automatisering.
Nu wil ik eigenlijk een NFC tag maken die zodra ik hem scan ervoor zorgt dat de robot gaat schoonmaken.

Geen lastige dingen verder met andere zones oid maar gewoon starten en gaan.

Iemand daar al ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 27-05-2020 12:28 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
Rubman schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:28:
Ik probeer wat te vogelen met de 1s en automatisering.
Nu wil ik eigenlijk een NFC tag maken die zodra ik hem scan ervoor zorgt dat de robot gaat schoonmaken.

Geen lastige dingen verder met andere zones oid maar gewoon starten en gaan.

Iemand daar al ervaring mee?
niet specifiek daarmee, wel heb ik de robot toegevoegd aan home assistant via deze integratie en daar wat automatiseringen toegevoegd (2x per week stofzuigen op moment x, tenzij ik thuis ben).

Als je een NFC chip hebt, kan je die ook weer in hass gooien en zou je het daar kunnen automatiseren.

https://community.home-as...ant-with-nfc-tags/54227/4

met alleen de xiaomi app lijkt me lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
gebruiken jullie nog steeds de Rusische software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Thoraxx schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:55:
gebruiken jullie nog steeds de Rusische software?
Ik wel. Werkt prima. De nieuwe versie van de Xiaomi home app is wat mij betreft optisch een hele verbetering. En ik zie nu ook een 'carpet mode' optie. Misschien was die optie er al, maar valt me nu ineens op.

[ Voor 34% gewijzigd door Medione1210 op 03-06-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Milan93 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:31:
Het schroefje waar het ronddraaiende borsteltje mee vastzit was bij mij dolgedraaid, heeft iemand enig idee aan de hand van de foto waar ik een nieuw dergelijk schroefje kan kopen?

[Afbeelding]
Als je een nieuw borsteltje koopt op Ali zit er ook een nieuw schroefje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
aug7 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:13:
Ik betaalde een half jaar terug 238 euro na coupons en cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Zojuist de S5 Max wit besteld omdat deze naast het stofzuigen ook een redelijke dweilfunctie schijnt te hebben en momenteel loopt er een actie bij AliXpress. €383 voor betaald. (actie staat in de pepper app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
Medione1210 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:26:
[...]

Ik wel. Werkt prima. De nieuwe versie van de Xiaomi home app is wat mij betreft optisch een hele verbetering. En ik zie nu ook een 'carpet mode' optie. Misschien was die optie er al, maar valt me nu ineens op.
Dat is wel interessant. Ik heb ook nog de Russische app. Maar ik heb steeds vaker dat de 1S start vanaf zijn docking station en dan denkt buiten het huis te staan. Waardeloos omdat die dan niet meer terug gaat. Iemand zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Werkt de normale app inmiddels nog niet goed met de 1S?

Ik kreeg mn stofzuiger niet gevonden nog, maar miss dat iemand anders het wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Medione1210 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:26:
[...]

ik zie nu ook een 'carpet mode' optie. Misschien was die optie er al, maar valt me nu ineens op.
Waar staat die carpet mode ergens? Vindt het hier nergens, paar dagen geleden de nieuwe Russische versie erop gezet.

[edit]
Never mind, net gevonden :D

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 17-06-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:23:
[...]

Waar staat die carpet mode ergens? Vindt het hier nergens, paar dagen geleden de nieuwe Russische versie erop gezet.

[edit]
Ik heb het inmiddels weer uitgezet want iedere keer geluid hard/zacht terwijl die zijn route over/op het kleed maakt is niet erg fijn.
Dan zou ik misshnien het kleed als zone moeten opgeven als ik niets steeds hard/zacht wil.

Mijn kleden zijn ook niet zo vuil dat een harde stand perse nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
Fire69 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:23:
[...]

[edit]
Waar heb je de laatste Russische versie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Medione1210 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:39:
[...]

Ik heb het inmiddels weer uitgezet want iedere keer geluid hard/zacht terwijl die zijn route over/op het kleed maakt is niet erg fijn.
Dan zou ik misshnien het kleed als zone moeten opgeven als ik niets steeds hard/zacht wil.

Mijn kleren zijn ook niet zo vuil dat een harde stand perse nodig is.
Ons groot tapijt staat als No-go zone omdat hij er jammer genoeg niet opgeraakt (zonder gigantisch piepend/schreeuwend lawaai, dus lijkt me niet zo gezond).
Kleine tapijtjes aan de deuren en zo lukken wel en die herkent hij ook wel goed :)
tap123 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:44:
[...]

Waar heb je de laatste Russische versie vandaan?
https://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html#more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 02:37
The__Virus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar, echt doodzonde dit. Regelmatig dat 1 van de twee verdiepingen weg is. Een tweede aanschaffen vind ik ook zonde, maar neig ik toch enigszins naar op dit moment...
Hebben jullie al een oplossing gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Ik heb sinds (vorige week?) de nieuwe firmware geinstalleerd. Volgens mij deed die niks meer zonder. Echter, ik lijk nu niet meer de mogelijkheid te hebben voor een niet-chinese stem? Engels was eerst nog mogelijk. Nu heb ik 20 verschillende chinese stemmen. Grappig voor 5 minuten, maar heb toch liever die Engelse terug. Iemand anders ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Batiatus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:08:
Ik heb sinds (vorige week?) de nieuwe firmware geinstalleerd. Volgens mij deed die niks meer zonder. Echter, ik lijk nu niet meer de mogelijkheid te hebben voor een niet-chinese stem? Engels was eerst nog mogelijk. Nu heb ik 20 verschillende chinese stemmen. Grappig voor 5 minuten, maar heb toch liever die Engelse terug. Iemand anders ook problemen mee?
Welke versie heb je nu?
Hier werkt alles prima, versie is 3.4.5_0648

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Fire69 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:37:
[...]

Welke versie heb je nu?
Hier werkt alles prima, versie is 3.4.5_0648
Ik heb 3.5.4_004007. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhKVe6bK9uFX6J3gCsXp5WpcmFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUS7Y7OubU0mOGlcus7sNg1F.jpg?f=fotoalbum_large
Dit zijn de varianten waar ik uit kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Batiatus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Ik heb 3.5.4_004007. [Afbeelding]
Dit zijn de varianten waar ik uit kan kiezen.
Hm, blijkbaar zit ik achter? :?
Welke versie van de app gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Fire69 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Hm, blijkbaar zit ik achter? :?
Welke versie van de app gebruik je?
V4.31.1 op iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

The__Virus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Ik heb soort van een oplossing:

Als je al één verdieping correct erin hebt staan, dus no go zones en kamers goed hebt gedefinieerd, laat de stofzuiger nog een keer op deze verdieping zuigen.

Nu zet je de stofzuiger op de andere verdieping, naar de restore maps pagina, huidige (bovenste map) leeg halen en een nieuwe scan laten maken.

In restore map pagina zie je nu drie maps. De onderste map is een back up van de laatste run. Als je deze nu removed, dan krijg je als het goed is de map inclusief aanpassingen van de vorige verdieping te zien. En die kun je ook gebruiken! Let wel op: na het verwijderen, moet je soms even uit deze pagina gaan (back) en als je weer die pagina ingaat, dan krijg je de juiste map te zien. Voordat je je back up weer gebruikt, maak wat aanpassingen in je map van de tweede verdieping. Deze map wordt opgeslagen op de tweede plek omdat je aanpassing hebt gemaakt.

Nu heb je toegang tot de maps van beide verdiepingen. Denk eraan dat je geen aanpassingen meer kunt maken aan de map van de eerste verdieping. Want dat zal de map van de tweede verdieping overschrijven. Map van de tweede verdieping kun je wel aanpassen, omdat de map van de eerste verdieping op plek 3 is opgeslagen.

Hopelijk werkt dit ook voor jou.

[ Voor 5% gewijzigd door Vincent7 op 15-07-2020 00:37 ]

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hoe goed is de no go zone functionaliteit in de praktijk? Wij hebben nu een iRobot die dit niet heeft en die rijdt zich steeds vast in de convectorput roosters. Het hele huis afzetten voordat er gezogen kan worden vind ik irritant dus ik overweeg een nieuwe stofzuiger waarmee ik deze roosters als no go kan definiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:49:
Hoe goed is de no go zone functionaliteit in de praktijk? Wij hebben nu een iRobot die dit niet heeft en die rijdt zich steeds vast in de convectorput roosters. Het hele huis afzetten voordat er gezogen kan worden vind ik irritant dus ik overweeg een nieuwe stofzuiger waarmee ik deze roosters als no go kan definiëren.
ik vind het prima werken. Het is alleen een beetje priegelen om ze juist neer te zetten, maar als ze eenmaal staan heb je er geen omkijken meer naar.

De eerste keer dat je de 1s aanzet mapt hij de hele ruimte/verdieping. Daarna heb je die map in de app en kan je no-go zones maken. De kunst is dan de zone exact daar te zetten waar in jouw geval die convectorput roosters zitten.

Ik heb zelf een vloerkleed waar die wat moeite mee heeft, maar om die exact op de juiste plek op de kaart te zetten koste even wat geschuif af en toe. Je zou eventueel een tructje kunnen doen door ze de eerste keer af te zetten, dan komen ze denk ik beter zichtbaar op de kaart.

Wat wel een nadeel kan zijn is als je de 1s op meerdere verdiepingen gebruikt. Je kan die kaart niet echt opslaan, hij onthoud de laatste 3, waardoor je in de praktijk alleen meerdere verdiepingen kan gebruiken als je ze steeds afwisselt, tenzij het ok is steeds opnieuw een kaart en daarmee ook no-go zones en dergelijke aan te maken.
Dit is het grootste nadeel aan de 1s als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
KingKoning schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
[...]

ik vind het prima werken. Het is alleen een beetje priegelen om ze juist neer te zetten, maar als ze eenmaal staan heb je er geen omkijken meer naar.

De eerste keer dat je de 1s aanzet mapt hij de hele ruimte/verdieping. Daarna heb je die map in de app en kan je no-go zones maken. De kunst is dan de zone exact daar te zetten waar in jouw geval die convectorput roosters zitten.

Ik heb zelf een vloerkleed waar die wat moeite mee heeft, maar om die exact op de juiste plek op de kaart te zetten koste even wat geschuif af en toe. Je zou eventueel een tructje kunnen doen door ze de eerste keer af te zetten, dan komen ze denk ik beter zichtbaar op de kaart.

Wat wel een nadeel kan zijn is als je de 1s op meerdere verdiepingen gebruikt. Je kan die kaart niet echt opslaan, hij onthoud de laatste 3, waardoor je in de praktijk alleen meerdere verdiepingen kan gebruiken als je ze steeds afwisselt, tenzij het ok is steeds opnieuw een kaart en daarmee ook no-go zones en dergelijke aan te maken.
Dit is het grootste nadeel aan de 1s als je het mij vraagt.
Thx. Helder verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
KingKoning schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
[...]

Zelfde probleem hier, kleed is net te hoog om op te rijden, daar zat hij dus steeds gigantisch te sukkelen en maakte een verschrikkelijk lawaai.
Om de no-go zo correct mogelijk aan te kunnen duiden heb ik op de 4 hoeken van het kleed een bloempot gezet zodat deze op de kaart zichtbaar werden. Daarna kon ik netjes een rechthoek trekken in de app :)
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van het model Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019).
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voorde eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.