Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:55
Xiaomi 01

Gezien de grote interesse in de Xiaomi Mi Robotstofzuiger is (na overleg met de Moderators) besloten 2 aparte forumtopics aan te maken binnen de categorie witgoed. Hier worden alle technische aspecten van deze robotstofzuiger besproken.

Voor vragen met betrekking tot prijzen/verzending/levertijden kun je hier terecht.

Een uitgebreide review (met foto's) van deze robotstofzuiger vindt je hier: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk (met dank aan Blowk voor het mogen linken naar de review)

Handige informatie volgende uit dit topic voor jullie samengevat:

Geschikt voor:
  • alle soorten vloeren (met uitzondering van geheel zwarte vloeren)*
  • laagpolige (niet zwarte) tapijten*
  • kattenharen
  • (stugge) hondenharen
Niet/minder geschikt voor:
  • zwarte vloeren en tapijten*
  • hoogpolige tapijten (ongeacht kleur) **
* Zwarte ondergronden (vloeren en tapijt) kunnen de valsensoren (cliff sensors) van de Xiaomi laten denken dat er een afgrond is. Een mogelijke oplossing vormt het afplakken van de valsensoren met materiaal van een lichte kleur. Hier enkele voorbeelden:
zwarte vloer - geen probleem
zwart tapijt - geen probleem
zwart tapijt - probleem
** Hoogpolige tapijten: zoals bv vloerkleed ALHEDE van de Ikea (pooldikte 30 mm).

Garantie

Accessoires

Virtual Wall/Magneetstrips: tot nu toe is gebleken dat enkel de originele magneetstrips werken (enkel verkrijgbaar in zwart met een lengte van 2 meter)

Stickers: om je Xiaomi te pimpen. Deze vindt je bijvoorbeeld (maar niet enkel) hier.

Known issues (personal opinion untill verified)

- Bij installatie:

Bluetooth aanzetten op je device
Mi Home app toegang geven tot jouw locatie
5GHz wifi (indien aanwezig) tijdelijk uitschakelen tijdens installatie.

- basisstation niet kunnen vinden: bv indien deze vaker wordt opgetild en ergens anders neergezet zonder dat de laser de ruimte voldoende heeft kunnen scannen.

- In kleine ruimtes of bv een hoek waar zich tevens een kleed bevindt (welke zich enkele centimeters van de muur/rand bevindt) kan een error ontstaan indien 1 wiel zich op de vloer bevindt en de andere op het kleed.
Heb dat zelf ook 1x gehad. Heb de stofzuiger laten staan en herstart, hierna ging deze zonder problemen verder. Dit doet mij vermoeden dat het hier een softwarematig probleem betreft (door de gecombineerde input van alle sensoren) welke dan ook softwarematig op te lossen zou moeten zijn.

Overige

De Xiaomi in aktie met meubels. De Xiaomi is 9,6 cm hoog (inclusief de oranje lasertoren) en 34,2 cm in diameter. Indien de ruimte onder je bank en/of tussen de stoelpoten het toelaat kun je het volgende verwachten:
Tafel + stoelen (vanaf 9:07)
Meerdere stoelen
Stoel (vanaf 4:20 - versneld afgespeeld)
Klapstoel (vanaf 7:03)
Stoel "modern" (vanaf 1:10)
Moderne ronde stoelpoot (3:38 - 3:46)

Als je bank net te laag is kun je natuurlijk ook je bank iets verhogen met vilt of ander materiaal.

Stembediening

Amazon Echo: NA
Google Home: NA
Homey: Xiaomi Mi Home

App

Alternatieve app: android (simpelere versie).

Meerdere devices/accounts: met je mi home account kun je op meerdere devices inloggen/zijn ingelogd (ongeacht besturingssysteem device) en de Xiaomi bedienen.
Je kan de Xiaomi ook "sharen" met een andere account (ongeacht besturingssysteem device). Een ander kan de stofzuiger dan bedienen maar heeft niet alle opties ter beschikking.

[ Voor 255% gewijzigd door derhenno op 30-11-2018 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:22
De mijne is zojuist gearriveerd, en staat te laden. Configuratie via de app ging prima, en Engels is al als taal ingesteld.
In de review van blowk wordt nog over een alternatieve Engels app gesproken (sideloaden via apk) maar dat is niet meer nodig. Versie uit Play store werkt nu prima (regio op US zetten) en taalpack is dan ook gewoon vanuit de app te installeren.

Accu zat op 59% toen ie aan de lader ging, inmiddels is dat nu (half uurtje later) 70%

Had hem bij Gearbest besteld met EU express als verzending, en hij is zonder additionele kosten binnen 2 weken bezorgd. Had hem wel voor 276, dan was met gebruik van de genoemde code XIAOMIVAC was dat geloof ik, maar ik typ die nu uit mijn hoofd, dus zou zo maar fout kunnen zijn :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
TheFes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:24:
De mijne is zojuist gearriveerd, en staat te laden. Configuratie via de app ging prima, en Engels is al als taal ingesteld.
In de review van blowk wordt nog over een alternatieve Engels app gesproken (sideloaden via apk) maar dat is niet meer nodig. Versie uit Play store werkt nu prima (regio op US zetten) en taalpack is dan ook gewoon vanuit de app te installeren.

Accu zat op 59% toen ie aan de lader ging, inmiddels is dat nu (half uurtje later) 70%

Had hem bij Gearbest besteld met EU express als verzending, en hij is zonder additionele kosten binnen 2 weken bezorgd. Had hem wel voor 276, dan was met gebruik van de genoemde code XIAOMIVAC was dat geloof ik, maar ik typ die nu uit mijn hoofd, dus zou zo maar fout kunnen zijn :)
Yup dit klopt!
Sideloaden van de app is niet meer nodig. Ik moet de review hierin nog aanpassen. Er is al zoveel veranderd dat ik eigenlijk de review ietwat zou moeten herschrijven. Misschien laat ik dit ter info wel staan, maar zal de tekst meer actueler maken. Onderaan de review had ik getracht de updates weer te geven om aan te tonen dat Xiaomi werkt maakt voor verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Voor degenen die de Xiaomi magneetstrip zoekt, kan je deze het best per paar aankopen bij Geekbuying. Je betaalt normaal bij aankoop van meer dan 20 euro/dollars geen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Rival24

I'll Be Back

Ik heb mijn Xiaomi nu ook zo'n 2 weken in bezit en ben er tot op heden erg tevreden mee. Ik kreeg vanmorgen voor het eerst een berichtje dat ie z'n docking station niet meer kon vinden terwijl hij er zo'n beetje tegenaan staat op het kaartje :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dLpFBf9mXBDf0ZLjjFTQ3gsh/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
In mijn mi-home als ik mijn lampen aanklik en daar naar settings ga staat het in engels.
als ik mijn mi vacuum aanklik staat alles daar toch nog in het chinees? En ook de settings bij de vacuum dus.
Wat moet je hiervoor doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Mijn 'White Walker' is binnen! Nog even een procentje of 25 laden voor ik hem los kan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
gotjee schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:24:
In mijn mi-home als ik mijn lampen aanklik en daar naar settings ga staat het in engels.
als ik mijn mi vacuum aanklik staat alles daar toch nog in het chinees? En ook de settings bij de vacuum dus.
Wat moet je hiervoor doen?
iOS of Android? En heb je wel de laatste versie? Bij mij (Android, laatste versie van App uit de Play store) is alles goed.
Heb je je region op US ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
TheFes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:07:
[...]

iOS of Android? En heb je wel de laatste versie? Bij mij (Android, laatste versie van App uit de Play store) is alles goed.
Heb je je region op US ingesteld?
Android, heb net app eraf gedaan en opnieuw erop gezet.
Dan vraagt hij region, had ervoor mainland china, nu united states genomen.
maar als ik op de vacuum zelf klik, daarna is alles nog steeds in het chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
gotjee schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:29:
[...]

Android, heb net app eraf gedaan en opnieuw erop gezet.
Dan vraagt hij region, had ervoor mainland china, nu united states genomen.
maar als ik op de vacuum zelf klik, daarna is alles nog steeds in het chinees.
Bedoel je dat de stofzuiger zelf Chinees spreekt of de app in het Chinees is?

Als het de stofzuiger zelf is moet je nog een language pack er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
Bvelleko schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Bedoel je dat de stofzuiger zelf Chinees spreekt of de app in het Chinees is?

Als het de stofzuiger zelf is moet je nog een language pack er op zetten.
De app zie ik grotendeels in het engels, maar vanaf ik de vacuum aanklik en dus de schermen specifiek voor de vacuum te laten starten of naar oplaadstation te laten gaan, alsook de hele settings van de vacuum die zijn in het chinees.
De gesproken taal heb ik al kunnen wijzigen naar Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
gotjee schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:36:
[...]

De app zie ik grotendeels in het engels, maar vanaf ik de vacuum aanklik en dus de schermen specifiek voor de vacuum te laten starten of naar oplaadstation te laten gaan, alsook de hele settings van de vacuum die zijn in het chinees.
De gesproken taal heb ik al kunnen wijzigen naar Engels.
Die schermen zijn bij mij allemaal Engels

Hij is ook bezig met z'n eerste rondje nu. Hij liep echter al wel vast op het kleed. Hij kan er wel op komen, maar het ligt vrij dicht bij de muur, en hij zat vast tussen het muur en het kleed. Van de andere kant er op komen ging wel.

Ik ga wel even proberen om het kleed wat dichter naar de muur te leggen, zodat hij er niet meer vanaf kan rijden, en op dat kleine stukje vast komt te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gotjee
TheFes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:39:
[...]
Het is in orde :)
bij Setting naast region dus ook nog een "language" te kiezen, had ik over gekeken.
Weet niet meer waarom ik ervoor mainland china had ipv united states toen ik lange tijd terug mijn lampen instelde maar moest toen om een of andere reden hmm zal er wel achter komen als ze niet meer werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Rival24 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:50:
Ik heb mijn Xiaomi nu ook zo'n 2 weken in bezit en ben er tot op heden erg tevreden mee. Ik kreeg vanmorgen voor het eerst een berichtje dat ie z'n docking station niet meer kon vinden terwijl hij er zo'n beetje tegenaan staat op het kaartje :D

[afbeelding]
Heb ik ook een keer gehad toen ik de Xiaomi aan een vriend demonstreerde en vlak nadat ie begonnen was meerdere keren had verplaatst. Dat zal hier vermoedelijk niet het geval zijn geweest, techniek is nimmer onfeilbaar zullen we maar zeggen. Gelukkig ben je er verder tevreden mee :)
TheFes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:39:
[...]

Hij is ook bezig met z'n eerste rondje nu. Hij liep echter al wel vast op het kleed. Hij kan er wel op komen, maar het ligt vrij dicht bij de muur, en hij zat vast tussen het muur en het kleed. Van de andere kant er op komen ging wel.

Ik ga wel even proberen om het kleed wat dichter naar de muur te leggen, zodat hij er niet meer vanaf kan rijden, en op dat kleine stukje vast komt te zitten.
Had precies hetzelfde vandaag. Heb um gewoon laten staan en opnieuw opgestart (ging ook gewoon verder). Het fijne is dat Xiaomi actief werkt aan software-updates. Misschien dat hier dan nog iets aan gedaan kan worden. Ik vind het persoonlijk niet erg mijn huis robotproof te maken, het scheelt uiteindelijk veel werk en alles ziet er opgeruimder uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 13:59
Hoe doet ie t met huisdieren? Ik heb hier 2 katten rondlopen die er een handje aan hebben om kattenbaksteentjes en haren door het huis te verspreiden en de helft van hun droogvoer kapotgebeten naast het bakje te laten liggen. Ik heb verder in huis geen drempels en trappen dus het is redelijk robot-proof hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
gastje01 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:59:
Hoe doet ie t met huisdieren? Ik heb hier 2 katten rondlopen die er een handje aan hebben om kattenbaksteentjes en haren door het huis te verspreiden en de helft van hun droogvoer kapotgebeten naast het bakje te laten liggen. Ik heb verder in huis geen drempels en trappen dus het is redelijk robot-proof hier.
Heb hier 1 kat die dat ook allemaal doet: no problem for the Xiaomi! Afhankelijk van hoe vaak je stofzuigt (of beter gezegd: laat stofzuigen) zul je de opvangbak wel vaker leeg moeten maken. Ik zet de xiaomi 2x per week aan het werk (100m2). Halverwege leeg ik de opvangbak al om maximale zuigkracht te behouden. Deze is dan meestal 3/4 vol. Het volgende model mag een grotere opvangbak herbergen (voor hen die niet iedere dag stofzuigen, dan raakt de bak ook niet zo vol).

Let wel op met overgebleven natvoer op een schotel, daar rijdt ie overheen en je wilt niet weten waar dat op lijkt als je de xiaomi omdraait om schoon te maken :P

[ Voor 31% gewijzigd door derhenno op 06-07-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Laatst online: 06-06 13:59
derhenno schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:06:
[...]

Heb hier 1 kat die dat ook allemaal doet: no problem for the Xiaomi! Afhankelijk van hoe vaak je stofzuigt (of beter gezegd: laat stofzuigen) zul je de opvangbak wel vaker leeg moeten maken. Ik zet de xiaomi 2x per week aan het werk (100m2). Halverwege leeg ik de opvangbak al om maximale zuigkracht te behouden. Deze is dan meestal 3/4 vol.
Dat zou al een hele verbetering zijn, nu loop ik wel 3-4x per week met een stofzuiger door t huis, als dat al eens terug kon naar 1x ben ik al heel gelukkig. Bakje leeg kiepen is de moeite niet, de kattenbak leegt zich helaas ook niet vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Eerste rondje zit er op, kleed was toch erg lastig blijkbaar. Denk dat ik die maar gewoon omrand met magneetstrip. De bank moet ook af en toe gedaan worden, doen we dan gewoon het kleed meteen mee.

Ik zie twee producten op geekbuying staan:
http://www.geekbuying.com...-Virtual-Wall-376387.html
http://www.geekbuying.com...-Virtual-Wall-372401.html

Ze lijken hetzelfde, neem aan dat het verschil het warehouse is (Spanje of China)
Maarrr.. Hoeveel meter is dit nu? Quantity 1 heb ik niet zo veel aan..

Hmm, het lijkt 2 meter te zijn, dan heb ik er al 2 nodig..

[ Voor 5% gewijzigd door TheFes op 06-07-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
TheFes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:28:
Eerste rondje zit er op, kleed was toch erg lastig blijkbaar. Denk dat ik die maar gewoon omrand met magneetstrip. De bank moet ook af en toe gedaan worden, doen we dan gewoon het kleed meteen mee.

Ik zie twee producten op geekbuying staan:
http://www.geekbuying.com...-Virtual-Wall-376387.html
http://www.geekbuying.com...-Virtual-Wall-372401.html

Ze lijken hetzelfde, neem aan dat het verschil het warehouse is (Spanje of China)
Maarrr.. Hoeveel meter is dit nu? Quantity 1 heb ik niet zo veel aan..

Hmm, het lijkt 2 meter te zijn, dan heb ik er al 2 nodig..
Verschil zit um idd in het warehouse. Lengte is 2 meter.
Betreft het een hoogpolig tapijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
ecjanga schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:26:
Ik heb circa twee weken bij Gearbest een Xiaomi besteld, maar hoe weet ik nou eigenlijk wanneer ik het kan verwachten? Aan de ene kant gewoon om het te weten, maar aan de andere kant zodat ik een idee heb van wanneer ik thuis moet zijn..
Ik had hem de 23e besteld en vandaag binnen gekregen
derhenno schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:47:
[...]

Verschil zit um idd in het warehouse. Lengte is 2 meter.
Betreft het een hoogpolig tapijt?
Inderdaad een hoogpolig tapijt. Van de IKEA.. in het robotstofzuiger topic stond een foto, maar die kan ik nu op mobiel even niet snel er bij pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
TheFes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:40:
[...]
Inderdaad een hoogpolig tapijt. Van de IKEA.. in het robotstofzuiger topic stond een foto, maar die kan ik nu op mobiel even niet snel er bij pakken
Gevonden: https://tweakers.net/ext/f/RJaTy4uuKB9hVlGG8WZBSPyo/full.jpg

Je hebt niet toevallig de naam/kenmerken/hoogte van het vloerkleed bij de hand?

[ Voor 49% gewijzigd door derhenno op 06-07-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Niet normaal hoeveel zooi die nog weet te vinden ondanks dat er net is gestofzuigd he 8)7 (tot nu toe altijd volle bak bij iedereen waar die zijn ronde heeft mogen doen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Dat bewijst maar weer dat een mens niet is gemaakt om te stofzuigen, robots wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Heb er door jullie enthousiaste posts en reviews er ook eentje besteld bij Gearbest, voor bij m'n opa en oma die te slecht ter been zijn om zelf nog te kunnen stofzuigen. Nu doet de schoonmaakster dat eens in de zoveel tijd, maar iets vaker stofzuigen is geen overbodige luxe :P Ben benieuwd of het een succes wordt, of ze de Xiaomi een beetje kunnen bedienen met de iPad. Zal dan eerst nog even een soort handleiding in het Nederlands moeten maken want ze kunnen geen Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Kijk dat is nog eens techniek slim gebruiken! Of het een succes wordt hangt denk ik heel erg af van de layout en meubels in de woning.

Als hij overigens eenmaal is ingesteld hoef je hem in feite niet meer te bedienen. Natuurlijk altijd praktisch dat je ermee om kan gaan in een app maar niet noodzakelijk. Gewoon aangeven dat hij op vaste dagen op vaste tijden gaat stofzuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Sirhc_95 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:26:
Heb er door jullie enthousiaste posts en reviews er ook eentje besteld bij Gearbest, voor bij m'n opa en oma die te slecht ter been zijn om zelf nog te kunnen stofzuigen. Nu doet de schoonmaakster dat eens in de zoveel tijd, maar iets vaker stofzuigen is geen overbodige luxe :P Ben benieuwd of het een succes wordt, of ze de Xiaomi een beetje kunnen bedienen met de iPad. Zal dan eerst nog even een soort handleiding in het Nederlands moeten maken want ze kunnen geen Engels.
Ff met behulp van de app instellen (zuigstand, taal). Opa en oma hoeven dan enkel nog maar de aan-/uitknop op de stofzuiger te bedienen. De app is dan verder niet nodig.

het gemak dient de mens :)

[ Voor 3% gewijzigd door derhenno op 06-07-2017 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
De mijne is vandaag gearriveerd, was nog 71% geladen. Configuratie via de app ging prima, App wel in de Engelse taal moeten instellen, stond standaard op Chinees ingesteld.
Via de app een software update gedaan, daarna ook een 3 tal keuzes om voice in engels te zetten.

Had hem 23-06 bij Gearbest besteld met priority line / EU express als verzending, en hij is zonder additionele kosten voor 266,99 bezorgd.

Ondertussen was de accu 100% geladen dus maar een eerste ronde:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2vbqut1.png

Het verschil in geluid met de Medion MD16192 is te verwaarlozen maar qua intelligentie is de Mi Vacuum uitmuntend. _/-\o_

Ook fijn dat de timer per dag instelbaar is en niet zoals bij de Medion 1 tijd en voor alle 7 dagen van de week.

[ Voor 8% gewijzigd door BenEco op 06-07-2017 21:57 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
derhenno schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:47:
[...]

Gevonden: https://tweakers.net/ext/f/RJaTy4uuKB9hVlGG8WZBSPyo/full.jpg

Je hebt niet toevallig de naam/kenmerken/hoogte van het vloerkleed bij de hand?
Zat nog een mooie IKEA sticker onderop.

Deze is het (link naar mobiele site)
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10222519/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik heb niet een hele grote benedenverdieping. Ik denk 65 vierkantemeter inc slaapkamer beneden.

Gaat deze stofzuiger precies bij de meubels langs enz?
Bij mijn eetafel heb ik ook 5 stoelen... Daar komt ie toch nooit bij?
Of hoe moet me dit voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Aggressor schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:48:
Ik heb niet een hele grote benedenverdieping. Ik denk 65 vierkantemeter inc slaapkamer beneden.

Gaat deze stofzuiger precies bij de meubels langs enz?
Bij mijn eetafel heb ik ook 5 stoelen... Daar komt ie toch nooit bij?
Of hoe moet me dit voorstellen?
De stofzuiger gaat behoorlijk precies langs je meubels. Ook de meeste stoelen (m.u.v. van sommige niet standaard vormgegeven meestal metalen stoelpoten) vormen meestal geen probleem. Om onder een tafel met stoelen te komen moet er natuurlijk wel voldoende plek zijn (een opening van 35 cm, de diameter van de xiaomi). Zie bv:

YouTube: Xiaomi Mi Robot Vacuum - cleaning + back to dock (vanaf 9:07)
YouTube: Xiaomi Mijia Mi Robot Vacuum Unboxing, Review And Real Life Test (vanaf 7:03)
YouTube: Xiaomi Robot Vacuum Virtual Wall and Cleaning Test (with a Chair) (vanaf 4:20 - video wordt versneld afgespeeld)
YouTube: Mi RObot Vacuum
YouTube: Xiaomi Mi Robot Vacuum Test - Teil1 - Überzeugende Leistung! (vanaf 7:10)
YouTube: Mi Robotic Vacuum from Xaiomi Gives Roomba a Run for its Money in Su... (3:38 - 3:46 - niet standaard stoelpoot)

[ Voor 59% gewijzigd door derhenno op 07-07-2017 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 23:24
TheFes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:32:
[...]

Zat nog een mooie IKEA sticker onderop.

Deze is het (link naar mobiele site)
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10222519/
Die hoogte verwacht ik wel dat ie er op komt. Wij hebben een sisal kleed met wat lijkt dezelfde hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik heb zeld deze stoelen... 5 aan een tafel.
Dus dan wordt het onmogelijk om er bij te komen denk ik

http://www.meubelsupersto...laura-zwart-laura-zw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Nu online

Rival24

I'll Be Back

Dat klopt, als deze netjes aangeschoven staan komt de stofzuiger er niet bij. Wat ik zelf doe is op zuigdag 1 mijn stoelen aangeschoven laten staan, en op zuigdag 2 schuif ik ze van de tafel af. In mijn geval kan de xiaomi dan onder de tafel en stoelen komen. Dan krijg je dit soort taferelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NYSx5H3s7Nw4waBgrBWBDx7Z/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 16:47
Heb vorige week woensdag ook via GB een Xiaomi Mi Vaccuum gekocht. Ze zouden verzenden via DPD, maar kreeg dus afgelopen woensdag een sms van DHL dat ik het pakketje gemist had. Bij de servicepunten welke ik kon selecteren stond alleen het depot (gelukkig op een paar km afstand), maar mijn onderbuikvermoeden klopte dus dat dit was omwille van het nog moeten betalen van importkosten. Deze waren € 60,- dus totaalbedrag kwam op een € 320,- Evengoed niet slecht.

Gisterenavond opgehaald en geinstalleerd thuis. Moest wel even opzoeken hoe het koppelen ging via de app aangezien de USA - USA server alleen de lamp als apparaat kon toevoegen. Maar ook dit verliep best vlotjes.

Klein proefrondje laten maken en ging netjes langs alle losse objecten en was wel onder de indruk over het kunnen ontwijken / aanvoelen van objecten ipv er lomp tegenaan botsen. Het zag er wel een beetje klungelig uit bij de start (de docking staat vlak naast een kast dus de robot die standaard naar rechts wil draaien na het scannen knalde meteen tegen de kast 8)7 )

Er komt voor mij nog wel een extra kostenpost aan en dat is virtuele muren. De Xiaomi past net (niet) onder de bank door, maar denk het wel te moeten :X hij drukt zich er gewoon onder en heeft daarna de grootste moeite om te manouvreren en gaf het na een 10 mins op. Was wel grappig om te zien.

Thing is: we hebben best wel een lomp grote bank en dus ga ik veeeeeel tape nodig hebben (10m - 15m). Zijn er ook alternatieven voor de originele virtual wall van Xiaomi die ook werkt? Vind 15 euro voor 2 meter wel redelijk aan de prijs tbh. "Reguliere" magnetische tape schijnt niet te werken (als ik de filmpjes op YT mag geloven).

Al met al wel tevreden over de aanschaf als eerste indruk. Nu eens zien hoe XiaoMientje het vol gaat houden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
DJ-NaRRa schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:50:
Heb vorige week woensdag ook via GB een Xiaomi Mi Vaccuum gekocht. Ze zouden verzenden via DPD, maar kreeg dus afgelopen woensdag een sms van DHL dat ik het pakketje gemist had. Bij de servicepunten welke ik kon selecteren stond alleen het depot (gelukkig op een paar km afstand), maar mijn onderbuikvermoeden klopte dus dat dit was omwille van het nog moeten betalen van importkosten. Deze waren € 60,- dus totaalbedrag kwam op een € 320,- Evengoed niet slecht.

Gisterenavond opgehaald en geinstalleerd thuis. Moest wel even opzoeken hoe het koppelen ging via de app aangezien de USA - USA server alleen de lamp als apparaat kon toevoegen. Maar ook dit verliep best vlotjes.

Klein proefrondje laten maken en ging netjes langs alle losse objecten en was wel onder de indruk over het kunnen ontwijken / aanvoelen van objecten ipv er lomp tegenaan botsen. Het zag er wel een beetje klungelig uit bij de start (de docking staat vlak naast een kast dus de robot die standaard naar rechts wil draaien na het scannen knalde meteen tegen de kast 8)7 )

Er komt voor mij nog wel een extra kostenpost aan en dat is virtuele muren. De Xiaomi past net (niet) onder de bank door, maar denk het wel te moeten :X hij drukt zich er gewoon onder en heeft daarna de grootste moeite om te manouvreren en gaf het na een 10 mins op. Was wel grappig om te zien.

Thing is: we hebben best wel een lomp grote bank en dus ga ik veeeeeel tape nodig hebben (10m - 15m). Zijn er ook alternatieven voor de originele virtual wall van Xiaomi die ook werkt? Vind 15 euro voor 2 meter wel redelijk aan de prijs tbh. "Reguliere" magnetische tape schijnt niet te werken (als ik de filmpjes op YT mag geloven).

Al met al wel tevreden over de aanschaf als eerste indruk. Nu eens zien hoe XiaoMientje het vol gaat houden O-)
Zo jammer van de extra kosten, maar €320 is nog te doen :/

Alleen de originele magneetstrips werken, maar alvorens een pallet magneetstrips te bestellen moet je (net als ik) de bank gewoon een klein beetje verhogen met dik vilt / ander materiaal onder de poten: probleem opgelost!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:48

R-B

Blokkert

derhenno schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:43:
[...]

Alleen de originele magneetstrips werken, maar alvorens een pallet magneetstrips te bestellen moet je (net als ik) de bank gewoon een klein beetje verhogen met dik vilt / ander materiaal onder de poten: probleem opgelost!!
Ik zit dat ook te overwegen, maar onze bank is "maar 6 cm" hoog. 3 cm verhogen zie ik niet zitten.

Dus helaas, onder de bank gaat ie niet komen bij ons (moet de robot nog bestellen).

[ Voor 0% gewijzigd door R-B op 07-07-2017 10:48 . Reden: typo ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 | Marstek 5.12KWh V151+CT003 V115 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Aggressor schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:05:
Ik heb zeld deze stoelen... 5 aan een tafel.
Dus dan wordt het onmogelijk om er bij te komen denk ik

http://www.meubelsupersto...laura-zwart-laura-zw.html
Rival24 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:35:
Dat klopt, als deze netjes aangeschoven staan komt de stofzuiger er niet bij. Wat ik zelf doe is op zuigdag 1 mijn stoelen aangeschoven laten staan, en op zuigdag 2 schuif ik ze van de tafel af. In mijn geval kan de xiaomi dan onder de tafel en stoelen komen. Dan krijg je dit soort taferelen:

[afbeelding]
Precies: gewoon ff plek maken voor de stofzuiger...kleine moeite, groot plezier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
R-B schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:46:
[...]

Ik zit dat ook te overwegen, maar onze bak is "maar 6 cm" hoog. 3 cm verhogen zie ik niet zitten.

Dus helaas, onder de bank gaat ie niet komen bij ons (moet de robot nog bestellen).
Met een hoogte van 6 cm gaat ie gelukkig niet proberen of ie er net wel onder past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
InfoTracer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:00:
[...]

Die hoogte verwacht ik wel dat ie er op komt. Wij hebben een sisal kleed met wat lijkt dezelfde hoogte.
Heb je toevallig een link naar dit kleed? Ik wil uiteindelijk iedereen zo volledig mogelijk informeren bij welke kleden het wel/niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:49
derhenno schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:46:
[...]

[...]

Precies: gewoon ff plek maken voor de stofzuiger...kleine moeite, groot plezier :)
Ik doe thuis voordat ik de deur uitga de stoelen op de kop op de tafel en zet dan de stofzuiger aan. Bij thuiskomst alleen even de stoelen weer van tafel halen en 't huis is netjes 8) inderdaad kleine moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
R-B schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:46:
[...]

Ik zit dat ook te overwegen, maar onze bank is "maar 6 cm" hoog. 3 cm verhogen zie ik niet zitten.

Ja bij ons kan de body van de Xiaomi er met gemak onderdoor. Het is de LDS die net tegen de rand aankomt. De Xiaomi zet dan wat druk en deukt zijn wielen in waardoor hij eronder past. Tjah dan is een stukje verder de bank wat harder aan de onderkant (of het uittrekbare liggedeelte) en dan is het *error error*

Bij 6 cm zal de robot het niet eens proberen. als hij al met de body erdoor komt zal de LDS tegen de bank aankomen en omdraaien of achteruit gaan.
[...]

Thanks! dat ga ik dit weekend eens onderzoeken. Eens zien of ik van dat anti-slip vilt ergens kan kopen... Waar heb je dat gehaald? bouwmarkt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Had nog vilt liggen hier, bleek te voldoen. Kun je overal krijgen lijkt me?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
InfoTracer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:00:
[...]

(ook interessant voor @derhenno )

Hij komt er wel op, maar alleen als er genoeg ruimte om het kleed is. Het kleed ligt zo'n 10 cm van het TV meubel en de muur, en daar lijkt ie op vast te lopen. Weet niet precies wat het probleem is, misschien als één wiel op het kleed staat en één er langs of zo.

Ben wel ook een beetje aan het schuiven, misschien dat ik het zo krijg dat het goed werkt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
TheFes schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:23:
[...]

(ook interessant voor @derhenno )

Hij komt er wel op, maar alleen als er genoeg ruimte om het kleed is. Het kleed ligt zo'n 10 cm van het TV meubel en de muur, en daar lijkt ie op vast te lopen. Weet niet precies wat het probleem is, misschien als één wiel op het kleed staat en één er langs of zo.

Ben wel ook een beetje aan het schuiven, misschien dat ik het zo krijg dat het goed werkt allemaal :)
Zeker interessant, thanks! Ik had gisteren hetzelfde probleem. Denk dat het een combinatie is van de input van alle sensoren, vandaar dat ik opperde dat een softwareupdate hier eventueel soelaas zou kunnen bieden (druk me voorzichtig uit).

Maar eenmaal derop deed ie wat ie moest doen zonder verdere problemen?

[ Voor 4% gewijzigd door derhenno op 07-07-2017 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bijsterboschje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10-2023
Sirhc_95 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:14:
Weet iemand misschien of je het traject van Gearbest in Shenzen naar het DPD depot in Southall misschien ook kan volgen via één of ander Chinees koeriersbedrijf? Ik heb de tracking van een aantal koeriersbedrijven al geprobeerd, maar tot nu toe geen succes helaas
Mijne ging ook via Southall .. stond daar vanaf 23 juni op, totdat hij 5 juli ineens aangepast was.
Daarna had ik hem ook na een dag (althans hij is aangeboden was niet thuis)

Geduld is een schone zaak O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
bijsterboschje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Mijne ging ook via Southall .. stond daar vanaf 23 juni op, totdat hij 5 juli ineens aangepast was.
Daarna had ik hem ook na een dag (althans hij is aangeboden was niet thuis)

Geduld is een schone zaak O-)
Geduld is een schone zaak, daarna zal het ook nooit meer vies worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
derhenno schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Zeker interessant, thanks! Ik had gisteren hetzelfde probleem. Denk dat het een combinatie is van de input van alle sensoren, vandaar dat ik opperde dat een softwareupdate hier eventueel soelaas zou kunnen bieden (druk me voorzichtig uit).

Maar eenmaal derop deed ie wat ie moest doen zonder verdere problemen?
Nouja, hij rijd er wel op, maar tot op heden gaat het telkens fout bij het "pre-scannen" van de omtrek van het stuk wat hij wil gaan schoonmaken. En aangezien hij eerst de buitenkant dus doet, doet ie als eerste de lastige rand.

Dit is wat ie gisteren gedaan heeft:
Eerste run

Daar waar hij gestopt is, en dus niet gezogen is, ligt het kleed. Dit keer liep ie vast in een hoekje met kleed/lamp/poot van de bank, maar eerder was hij helemaal links onder in de hoek vastgelopen. Daarna had ik hem naar de slaapkamer verplaatst, en was hij in de war, en is hij dus opnieuw begonnen. Ik heb daarvan dus ook geen data meer.

Ander dingen die opvielen:
  • De bank is net hoog genoeg om er onder door te gaan, maar niet als er iemand op zit, dus daar had ie ook moeite mee. Vandaar ook een stuk onder de bank wat niet gedaan is.
  • Ik heb wat kabelmanagement moeten doen onder het bed, hij was op een gegeven moment een kluwen kabels achter zich aan aan het trekken
  • Hij rijdt niet naar het balkon, maar op een gegeven moment zat één wiel in de rand van de schuifdeur, daar kwam ie niet meer uit. Volgende keer de deur dicht dus
  • Hij kan niet tussen de stoelpoten door, maar ene keer stoelen aanschuiven, andere keer juist niet (zoals hierboven gesuggereerd was) kan dat wel oplossen
Over het algemeen was ik wel tevreden over de eerste run.

[ Voor 24% gewijzigd door TheFes op 07-07-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Hmmm, als je het kleed nu eens tegen de muur legt en de stofzuiger dan op het kleed zet, kijken wat ie dan doet?! Hoe dat uiteindelijk definitief dient te worden opgelost kan ik nu (nog) niet zeggen maar dan weten we tenminste wel of een pooldikte van 30mm te doen is. Trouwens, je hebt toch geen zwart kleed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
derhenno schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:52:
Hmmm, als je het kleed nu eens tegen de muur legt en de stofzuiger dan op het kleed zet, kijken wat ie dan doet?! Hoe dat uiteindelijk definitief dient te worden opgelost kan ik nu (nog) niet zeggen maar dan weten we tenminste wel of een pooldikte van 30mm te doen is. Trouwens, je hebt toch geen zwart kleed?
Nee, het is ongeveer de kleur zoals de link (licht bruin/beige-achtig)

Ik hem er dit weekend wel eens opzetten en dan wat laten rondrijden, eventueel met de controls gewoon.
Tegen de muur gaat ook niet, omdat de verwarmingsbuis daar ook precies loopt (en omdat mijn vriendin dat lelijk vind :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Enkel om te testen ;) (geen permanente oplossing)
always keep your girlfriend on your good side :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
Iemand hem op schedule staan? moet je nu rekening houden met offset naar chinese tijdzone? of met offset naar een bepaalde USA tijdzone als je United States hebt staan als locale, en welke offset dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

gotjee schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:45:
Iemand hem op schedule staan? moet je nu rekening houden met offset naar chinese tijdzone? of met offset naar een bepaalde USA tijdzone als je United States hebt staan als locale, en welke offset dan?
Als ik zo berichten hier ees, zit er een 6 uur offset in. Dus waarschijnlijk 12.00 instellen, is 18.00 onze tijd starten.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 | Marstek 5.12KWh V151+CT003 V115 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tescione
  • Laatst online: 22-04 10:07
R-B schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:51:
[...]

Als ik zo berichten hier ees, zit er een 6 uur offset in. Dus waarschijnlijk 12.00 instellen, is 18.00 onze tijd starten.
Net andersom.
12 uur ('s middags) onze tijd instellen is 06:00 ('s ochtends) starten. Hier ben ik vannacht nogal bruut achter gekomen. Timer stond om 8:30 en om 2:30 zat ik recht overeind in bed toen de Xiaomi beneden in alle ijver mijn gitaar omtikte :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tescione
Verder wil ik nog kwijt dat ik deze stofzuiger nu enkele dagen in huis heb en behoorlijk onder de indruk ben van het in kaart brengen en afwerken van de verschillende ruimtes. Ik heb als proef enkele weken gewerkt met een robot stofzuiger van Philips. Ondanks dat deze aardig zijn werk deed is het in vergelijking met de Xiaomi een verouderd ding. Het bump-and-go principe dat veel robot stofzuigers hanteren is inefficient en uitermate frustrerend om naar te kijken is mijn mening.

Ook ben ik erg blij dat het gelukt om een hoge drempel (ca. 5cm) te voorzien van een verloopstuk waardoor de Xiaomi moeiteloos mijn vollledige benedenverdieping afwerkt.

De levering was uitermate snel via een Duits depot van Aliexpress. Op zondag besteld en de woensdag in huis voor 304 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

tescione schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:29:
Verder wil ik nog kwijt dat ik deze stofzuiger nu enkele dagen in huis heb en behoorlijk onder de indruk ben van het in kaart brengen en afwerken van de verschillende ruimtes. Ik heb als proef enkele weken gewerkt met een robot stofzuiger van Philips. Ondanks dat deze aardig zijn werk deed is het in vergelijking met de Xiaomi een verouderd ding. Het bump-and-go principe dat veel robot stofzuigers hanteren is inefficient en uitermate frustrerend om naar te kijken is mijn mening.

Ook ben ik erg blij dat het gelukt om een hoge drempel (ca. 5cm) te voorzien van een verloopstuk waardoor de Xiaomi moeiteloos mijn vollledige benedenverdieping afwerkt.

De levering was uitermate snel via een Duits depot van Aliexpress. Op zondag besteld en de woensdag in huis voor 304 euro.
Dat is netjes! Welke verkoper was dat op Ali?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tescione
R-B schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Dat is netjes! Welke verkoper was dat op Ali?
TechPlus Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ha thnx.
Prijzen iets gestegen idd.

In het algemeen, hoe zit het met die spare-parts. Heeft dat nut om mee te bestellen of slijten die materialen niet zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Nu online

Rival24

I'll Be Back

R-B schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:52:
In het algemeen, hoe zit het met die spare-parts. Heeft dat nut om mee te bestellen of slijten die materialen niet zo snel?
Dat valt wel mee. Het onderdeel wat het minst lang meegaat is het filter, en dat heeft een levensduur van 150 uur. Afhankelijk van hoe vaak je zuigt en hoe groot je ruimte is kun je een beetje uitrekenen hoe lang het meegaat. De zijborstel staat 200 uur voor en de hoofdborstel 300. Ik heb zelf 2 filters, 2 zijborstels en 1 hoofdborsel mee laten komen, want dat kostte niet zoveel extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Rival24 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:55:
[...]

Dat valt wel mee. Het onderdeel wat het minst lang meegaat is het filter, en dat heeft een levensduur van 150 uur. Afhankelijk van hoe vaak je zuigt en hoe groot je ruimte is kun je een beetje uitrekenen hoe lang het meegaat. De zijborstel staat 200 uur voor en de hoofdborstel 300. Ik heb zelf 2 filters, 2 zijborstels en 1 hoofdborsel mee laten komen, want dat kostte niet zoveel extra.
De filters, zijborstels en hoofdborstel is idd het geld niet ( Hier bv al voor € 20,43 inc verzending).

Altijd handig om deze onderdelen zelf ook zuiver te maken (filter bv met een stofzuiger 8)7 schoonmaken etc). Water wordt afgeraden daar de filters papier bevatten.

De app geeft ook aan wanneer onderdelen vervangen "moeten"worden (Settings - Care), maar ik ga af op mijn eigen bevindingen na inspectie van de onderdelen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door derhenno op 07-07-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Zitten ook nog kortingsbonnen van de verkoper bij, iets duurder maar wel beduidend sneller binnen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gotjee
Hier de reserve onderdelen aan 17.63, heb ze daar zelf besteld en had ze op 23 juni besteld en op 4 juli in huis: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
gotjee schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:22:
Hier de reserve onderdelen aan 17.63, heb ze daar zelf besteld en had ze op 23 juni besteld en op 4 juli in huis: klik
Damn...das goedkoop _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 18:24
Goed plan, dedicated Xiaomi topic. Heb nu bijna 2 maanden de Mi, voorheen een ilife v7. Wereld van verschil. Totaal geen spijt.

Er is ook een mod om de zijborstels van een ander model op de Mi te monteren. Kost 79 cent dollar.
Nu nog een betaalbare filter vinden en we zijn klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
[...]

Vanmiddag even een tapijttegel gehaald bij de leenbakker en in stroken / stukken geknipt ter grootte van de poten. Deze eronder gedaan en de stofzuiger gaat er onderdoor. Kosten 5 euro :P Thanks dus :)

Morgen als we weg zijn gaat hij zijn eerste autonome rit maken 8)
SolarOrbiter schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:35:
Goed plan, dedicated Xiaomi topic. Heb nu bijna 2 maanden de Mi, voorheen een ilife v7. Wereld van verschil. Totaal geen spijt.

Er is ook een mod om de zijborstels van een ander model op de Mi te monteren. Kost 79 cent dollar.
Wellicht iets voor in de OP?

[ Voor 24% gewijzigd door DJ-NaRRa op 07-07-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Nu online

Rival24

I'll Be Back

Ik had tot voor kort mijn server op US (Singapore) staan en ik wilde wisselen naar de nieuwe US (recommended) server. Ik kwam er toen helaas achter dat de stofzuiger nog niet beschikbaar is op deze nieuwe server. Helaas is het vervolgens niet meer mogelijk om de stofzuiger op de oude server toe te voegen. Het toevoegen op de Chinese (Mainland China) server is gelukt, maar als ik mijn automation schedule wil bijwerken krijg ik als laatste vraag een chinees scherm voorgeschoteld waar ik geen idee heb wat ik aan het kiezen ben. Wie weet wat hier staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/huO2XhtQmkl7OuRSAtLxDAW3/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
Rival24 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 23:27:
Ik had tot voor kort mijn server op US (Singapore) staan en ik wilde wisselen naar de nieuwe US (recommended) server. Ik kwam er toen helaas achter dat de stofzuiger nog niet beschikbaar is op deze nieuwe server. Helaas is het vervolgens niet meer mogelijk om de stofzuiger op de oude server toe te voegen. Het toevoegen op de Chinese (Mainland China) server is gelukt, maar als ik mijn automation schedule wil bijwerken krijg ik als laatste vraag een chinees scherm voorgeschoteld waar ik geen idee heb wat ik aan het kiezen ben. Wie weet wat hier staat?

[afbeelding]
Wellicht een tip voor je welke ik daarstraks bij mijn vriendin heb uitgevoerd. Bij het selecteren van de locale gewoon US - Singapore gekozen en de pop-up (ios) welke je prompt om naar US - US te switchen de app te killen en opnieuw starten. Dat werkte hier prima. je krijgt bij de volgende keer opstarten nog een keer een prompt, maar daar kun je op cancel tikken. Daarna geen melding meer gehad.

Overigens bij het switchen naar Mainland China kreeg ik geen taal problemen hier,

Dit is wat mijn Google Translate maakt van je tekst:

https://imgur.com/gallery/UqGBv

[ Voor 3% gewijzigd door DJ-NaRRa op 07-07-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
SolarOrbiter schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:35:

Neem aan dat jullie deze bedoelen.

[ Voor 59% gewijzigd door derhenno op 08-07-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
derhenno schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:16:
[...]

[...]

Yepp.. Dit had ik in de algemene topic staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
derhenno schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:16:
[...]

[...]

Op die link staat ook hoe je je filter langer kan gebruiken dmv filterdoekje ervoor te plaatsen.
Zo hoef je niet te zoeken naar een goedkoop alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Inderdaad heel veel geduld bij Gearbest. Ik kan er van meespreken. Uiteindelijk komt alles normaal gezien wel goed, maar is niet plezant om dit tegen te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb die verzekering bij gearbest er niet bij genomen. Betaald met PayPal. Als die niet of kapot aankomt dan regelen zij dat toch wel...en andere mijn MasterCard waaraan PayPal zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Werkt de coupon noh steeds bij Gearbest? Voorlopig zie ik een prijs van 302 euro en bij AliExpress 290 euro.
Weet er iemand of de prijzen ook mee fluctueren door dollar/euro prijzen of is dit met een referentie dag bv begin van de week?

Helpen die verzekeringen? Iemand hiermee meer ervaring?
Zelf heb ik een paar keer met en een paar keer zonder gedaan bij andere webshops. Steeds alle producten goed ontvangen en eigenlijk nooit moeten hiervan gebruik maken. Soms wat verloren geld, maar ik begrijp wel dat je soms dit er bij neemt wegens de grote aankoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
blowk schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:19:
Werkt de coupon noh steeds bij Gearbest? Voorlopig zie ik een prijs van 302 euro en bij AliExpress 290 euro.
Weet er iemand of de prijzen ook mee fluctueren door dollar/euro prijzen of is dit met een referentie dag bv begin van de week?
Geen idee :|
Helpen die verzekeringen? Iemand hiermee meer ervaring?
Zelf heb ik een paar keer met en een paar keer zonder gedaan bij andere webshops. Steeds alle producten goed ontvangen en eigenlijk nooit moeten hiervan gebruik maken. Soms wat verloren geld, maar ik begrijp wel dat je soms dit er bij neemt wegens de grote aankoopprijs.
Neem bij duurdere produkten altijd shipping ensurance, mede ook om niet door paypal verteld te krijgen dat vergoeding uitblijft nu je een verzekering hiervoor had kunnen (moeten) afsluiten. Toch maar eens kijken voor een creditcard (mocht paypal ook niet het gewenste resultaat opleveren).

Ben ook wel benieuwd of er reeds ervaringen zijn opgedaan met het inroepen van de shipping insurance...iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door derhenno op 08-07-2017 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
gotjee schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:22:
Tnx, ook maar even besteld, is nu inmiddels 19euro en een beetje, maar alsnog vrij goedkoop.
zal 't voorlopig nog niet nodig hebben, maar alvast op de plank hebben liggen is niet erg.

edit: wat plaatjes voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kmfRZlV.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vimYOVK.jpg

EU stekker in de overdoos.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ibv0R40.jpg

Voort, aan het werk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jVVeDBk.jpg

extragratis plattegrondje van de woonkamer, keuken en gang.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3QmBXNj.png

[ Voor 25% gewijzigd door Shanquish op 08-07-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb thuis een hoogpolig tapijt van 2 bij 3 meter. Betekent dit dat ik 10 meter aan magnetische tape erbij moet kopen? Voor mij zou dat een dealbreaker zijn, omdat dit betekent dat er zomaar 100 dollar bij komt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
_Christiaan_ schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:42:
Ik heb thuis een hoogpolig tapijt van 2 bij 3 meter. Betekent dit dat ik 10 meter aan magnetische tape erbij moet kopen? Voor mij zou dat een dealbreaker zijn, omdat dit betekent dat er zomaar 100 dollar bij komt.
Wat is de pooldikte? Als de Xiaomi er niet op kan komen zal ie er "normaliter" omheen gaan, magnetische tape lijkt mij dan ook niet nodig (denk ik). Iemand die dit kan/wil bevestigen/ontkrachten?*

De magneetbanden (wil je voor zekerheid gaan) kosten bij gearbest momenteel € 11,56 p/s. De uiteindelijke kosten vallen dan een stuk lager uit: klik hier. Is het echt noodzakelijk om het tapijt aan alle kanten af te dichten met magneetbanden?

Heb zelf 2 magneetbanden om een hoek met kabels en de open tuindeuren af te bakenen. Het kost wat, maar de tijd die ik nu bespaar (nu ik 95% van mijn woning niet meer zelf hoef te stofzuigen) is onbetaalbaar ;)

* Ik ga dit binnenkort zelf eens testen met een nog te lenen tapijt om voor eens en altijd antwoorden te kunnen verschaffen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door derhenno op 08-07-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

De hoogte van de polen is ongeveer 2,5 cm.

Ik had het wel logisch gevonden als hij met al die sensoren zou kunnen meten dat hij niet door het tapijt kan banjeren. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Je kunt natuurlijk altijd het tapijt ff naar binnen omslaan langs de kanten (problem solved). Binnen 2 minuten heb ik mijn woning robotready gemaakt en dan is het gaan met die banaan (douche- en wc-mat zijn te licht dus die raap ik ff op). Nog steeds een stuk sneller dan alles zelf doen ;)
_Christiaan_ schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:25:
De hoogte van de polen is ongeveer 2,5 cm.

Ik had het wel logisch gevonden als hij met al die sensoren zou kunnen meten dat hij niet door het tapijt kan banjeren. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen :)
Helemaal mee eens, misschien dat een toekomstige softwareupdate soelaas kan/zal bieden. Men is in ieder geval behoorlijk aktief bij Xiaomi op dat gebied.

[ Voor 47% gewijzigd door derhenno op 08-07-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Skylevel schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:30:
Ik denk erover eentje aan te schaffen. Zit op vergelijkbaar prijsniveau als de Roomba 650, maar dan veel geavanceerder en een nieuwe model (roomba is van 2013).

Ik neem aan dat er totaal geen garantie op het product zit? 8)7 Dat weerhoudt me nu ervan om meteen te bestellen.

Edit: enig idee hoe lang Xiaomi producten normaalgesproken meegaan? Ik las goede verhalen over Roomba (5-10 jaar), dus ben benieuwd of deze Chinese makelij ook zo robuust voelt..
Ik maak me er niet al te druk om, xiaomi is prima kwaliteit en vergelijkbaar met EU producten.
Ik heb naast de stofzuiger ook een aantal powerbanks en een autolader die alweer 2 jaar meegaan, dat werkt allemaal nog prima.

Maar het is een risico om het vanuit China hierheen te halen als je het over de garantie hebt. Wil je voor veilig gaan dan moet je voor een 'domme' dirtdevil gaan met Hollandsche garantie, of je knip trekken voor een Roomba 960, want die is qua specs het meest gelijk aan de Mi vacuüm.

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 09-07-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
@derhenno
Ik heb nog wat tests gedaan met het tapijt. Als hij er op zit, dan kan hij wel rondrijden, maar hij loopt vast als hij via een lastige hoek op het tapijt probeert te komen.

Ik wil nu gaan proberen magnetische tape aan de buitenkant van het tapijt te plakken, en daarbij één stuk open te laten, waar de stofzuiger er op kan.

Is het voor die tape nodig om helemaal aan één stuk tape te plakken, of kun je bijvoorbeeld ook elke keer een stuk van 25cm pakken en dan 25cm open te houden. In principe moet de stofzuiger er dan niet op kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:09
Bij mij komt hij prima op het tapijt, maakt het nog goed schoon ook! Dus gewoon kopen, via V&A ben je em nu zo weer kwijt.
(ik niet, heelrijk zo schoon, hij is robuust en zeer inteligent)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
TheFes schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:29:
@derhenno
Ik heb nog wat tests gedaan met het tapijt. Als hij er op zit, dan kan hij wel rondrijden, maar hij loopt vast als hij via een lastige hoek op het tapijt probeert te komen.

Ik wil nu gaan proberen magnetische tape aan de buitenkant van het tapijt te plakken, en daarbij één stuk open te laten, waar de stofzuiger er op kan.

Is het voor die tape nodig om helemaal aan één stuk tape te plakken, of kun je bijvoorbeeld ook elke keer een stuk van 25cm pakken en dan 25cm open te houden. In principe moet de stofzuiger er dan niet op kunnen toch?
You read my mind, ik ga deze week het hoogpolig tapijt van een vriend van me testen (ook met magneetstrips en afstanden tussen de strips)...to be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
technopeuter schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:34:
Bij mij komt hij prima op het tapijt, maakt het nog goed schoon ook! Dus gewoon kopen, via V&A ben je em nu zo weer kwijt.
(ik niet, heelrijk zo schoon, hij is robuust en zeer inteligent)
Mijn 3 laagpolige tapijten zien der elke week weer uit als nieuw :)
Garanties in het leven bestaan niet, dus mijn advies luidt ook: (doorver)kopen die handel :9
De mijne gaat in ieder geval pas weg als xiaomi met een opvolger komt (duimduimduimduim)

[ Voor 9% gewijzigd door derhenno op 09-07-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Heeft iemand 'm al gekoppeld aan zijn (of haar) Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
zeef schreef op zondag 9 juli 2017 @ 18:04:
Heeft iemand 'm al gekoppeld aan zijn (of haar) Homey?
Heb er wel naar zitten kijken maar vind het nog niet echt aanlokkend met de huidige app en dingen die je moet doen om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik heb ook al zitten kijken of ie aan domoticz gekoppeld kan worden maar ik kan niets bruikbaars vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Heb hier eerder ook naar gezocht (xiaomi + amazon echo), deze oplossing werkt blijkbaar momenteel echter niet meer. Hoop dat Xiaomi een alexa-skill ontwikkelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
Hebben er mensen al ervaring met het schedulen van de Xiaomi Robot?

Gisteren een testje gedaan en hem once ingesteld 10 minuten later dan huidige tijd. Op het moment dat de gewenste scheduling tijd bereikt was werd de schedule switch wel naar off gezet, maar had ik geen rijdende robot. Dit heb ik een aantal keren geprobeerd zonder succes.

DND stond uit overigens. Ik had wat gelezen over een tijdsverschil van 6 uur, maar dit kon ik niet makklijk testen aangezien de scheduler automatisch er vanuit ging dat ik 15:00 de volgende dag bedoelde.

Iemand die hier een lichtje op kan schijnen? Ik gebruik de US - Singapore server op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
derhenno schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:26:
Heb hier eerder ook naar gezocht (xiaomi + amazon echo), deze oplossing werkt blijkbaar momenteel echter niet meer. Hoop dat Xiaomi een alexa-skill ontwikkelt :)
Dan hoop ik op een Google Home service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
DJ-NaRRa schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:23:
Hebben er mensen al ervaring met het schedulen van de Xiaomi Robot?

Gisteren een testje gedaan en hem once ingesteld 10 minuten later dan huidige tijd. Op het moment dat de gewenste scheduling tijd bereikt was werd de schedule switch wel naar off gezet, maar had ik geen rijdende robot. Dit heb ik een aantal keren geprobeerd zonder succes.

DND stond uit overigens. Ik had wat gelezen over een tijdsverschil van 6 uur, maar dit kon ik niet makklijk testen aangezien de scheduler automatisch er vanuit ging dat ik 15:00 de volgende dag bedoelde.

Iemand die hier een lichtje op kan schijnen? Ik gebruik de US - Singapore server op dit moment.
Ik vermoed dat het tijdsverschil enkel op de app op iPhone is en nit op Android. Correct me if I'm wrong.

Iemand meer ervaring met iPhone app? Waarschijnlijk zal US - Singapore 10:00 ingesteld hier 4:00 zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rival24
  • Nu online

Rival24

I'll Be Back

Wingie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:21:
Wat me opviel is dat er een soort kammetje met een snijmechanisme bijzit waar dient dat voor? (kammetje voor stof weghalen maar dat snijding?)
Lange haren wikkelen zich om de hoofdborstel heen en die kun je met dit mesje makkelijk eraf snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
blowk schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:53:
[...]

Ik vermoed dat het tijdsverschil enkel op de app op iPhone is en nit op Android. Correct me if I'm wrong.

Iemand meer ervaring met iPhone app? Waarschijnlijk zal US - Singapore 10:00 ingesteld hier 4:00 zijn...
Oh ja, vergeten te vermelden dat het inderdaad iPhone betreft.

Het gekke is dan wel dat hij in mijn app wel de schedule disabled op het moment dat de tijd op mijn iPhone gelijk is aan die van de schedule. Echter wordt er geen command gestuurd naar de stofzuiger.

Aaname: dit zou dan toch niet mogen gebeuren? Ik had dan verwacht dat de app niets zou doen op de Nederlandse tijd en pas disablen als de tijd op de server gelijk is aan de schedule.

ik zal eens testen met een schedule vandaag met een daadwerkelijk verschil van +6 gecalculeerd. mijn bevinding zal ik uiteraard delen.

Edit: Het is voor US - Singapore inderdaad +6 uur. zojuist schedule ingesteld op 18:30 en hij begeon netjes om 12:30 te zuigen. Het schedule staat nog wel op "Enabled". blijkbaar zit er dus een bugje in het disablen van de schedules :/ het uitvoeren ervan gebeurt dus op US - Singapore op een basis van + 6 uur.

[ Voor 13% gewijzigd door DJ-NaRRa op 10-07-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 14:31
Ik heb de app met dezelfde xiaomi ID op zowel Android als IOS geinstalleerd. Heb als server Mainland China ingesteld. Op de android app staat de timer op de goede tijd (10:00), in de IOS app zie je dezelfde time rop 16:00 staan. Hij maakt om 10:00 zijn dagelijkse rondje, de Android tijd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Rival24 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:23:
[...]

Lange haren wikkelen zich om de hoofdborstel heen ...
Het valt me op dat ik hier veel last van had met de V7, maar met de XIaomi is dit nog niet voorgekomen. de lange haartjes komen (gelukkig) altijd in de dustbin terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Wingie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:21:
Vanochtend mijn robot binnen gekregen netjes via DPD gebracht. Vanochtend een sms ontvangen met tijdstip erin (marge van 1 uur) en zonder bijkomende kosten afgeleverd. Dus voor 267 euro klaar. E.e.a. zit goed ingepakt en ziet er kwalitatief goed uit een euro conversie stekker zat los in de bovenkant van de verzendingsdoos gestopt. (Kwaliteit daarvan vind ik wat minder). Nu verder uitpakken en aansluiten.

Wat me opviel is dat er een soort kammetje met een snijmechanisme bijzit waar dient dat voor? (kammetje voor stof weghalen maar dat snijding?)

Edit: Heb hem nu aan het stroom hangen maar de originele stekker valt zo wat uit de conversie naar europa stekker ziet er niet fris uit. (heb foto maar kun je niet makkelijk hier uploaden) Heb de app geinstalleerd maar die ziet de robot nog niet, het blauwe lampje van wifi /bluetooth knippert wel zal eens wachten totdat hij volledig opgeladen is.
Die EU stekker was bij mij ook ruk, totaal geen weerstand dus de stekker valt er zo weer uit.

Gelukkig had ik van m'n good ol' PS3 slim nog het snoertje liggen, dat is hetzelfde model (met zo'n 8tje)
denk dat iedereen nog wel zo'n snoertje in een vergeethoekje heeft liggen.

overigens hoefde ik niet te wachten tot de Vacuum volledig was opgeladen, hij zag 'm bij mij meteen toen ik de App opstarte (ik heb voor de levering de App al goedgezet volgens dit lijstje.

daarna een hoop chinees getetter uit dat ding, via de app een F/W update gedaan en de voice pack op engels gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:55
Shanquish schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:36:
[...]

Die EU stekker was bij mij ook ruk, totaal geen weerstand dus de stekker valt er zo weer uit.

Gelukkig had ik van m'n good ol' PS3 slim nog het snoertje liggen, dat is hetzelfde model (met zo'n 8tje)
denk dat iedereen nog wel zo'n snoertje in een vergeethoekje heeft liggen.

overigens hoefde ik niet te wachten tot de Vacuum volledig was opgeladen, hij zag 'm bij mij meteen toen ik de App opstarte (ik heb voor de levering de App al goedgezet volgens dit lijstje.

daarna een hoop chinees getetter uit dat ding, via de app een F/W update gedaan en de voice pack op engels gezet.
Thanks voor de info, na een beetje klooien en bijna deksel eraf gereden ;-) (aanzetten met deksel omhoog vlakbij een tafel is geen goed idee) kreeg ik een ingeving, wellicht handig voor startpost, namelijk zet je app op mainland china en niet direct op US want dan krijg je ineens allerlei icoontjes en kun je de robot pairen. Had bij aanmaken account direct US gekozen en dan kun je wel bluetooth devices zoeken maar vind hij niks.

Edit: Koppeling is gelukt krijg direct een firmware update voor de kiezen, deze update is na een paar keer proberen eindelijk gelukt (de app verliest nog wel eens de verbinding met de robot cq de robot geeft aan offline te zijn). De voicepack staat nu ook op english zodat ik eindelijk kan verstaan wat hij aan me kwijt wil. En hij maakt nu zijn eerste ritje.

Wat ik jammer vind is dat je de app niet meer naar US kan zetten (kan wel maar dan ziet hij de stofzuiger niet meer. Nu kijken of ik hem met Homey aan de praat krijg. Tot nu toe zeer tevreden over het apparaat een stuk degelijker dan mijn Ilife a4 en scant de de ruimte (zo te zien) intelligent. Ben wel benieuwd of hij met 1 veger net zo efficient is als de Ilife met 2.

[ Voor 28% gewijzigd door Wingie op 10-07-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 14:31
Ik zie mensen die de app op Mainland China instellen, en op US. Wat is het voordeel van de een of de ander?

Ik heb eerst US gehad, nu Mainland China omdat de timer niet goed stond in IOS, maar dat lijkt niet uit te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dijks005
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 19:27
Zou de Home app twee Xiaomi Mi stofzuigers aankunnen?

Ik ben na een week praktijkervaring wel heel erg enthousiast over dit ding en overweeg m'n 10 jaar jonge Rumba 555, die ik boven gebruik en nog nooit van de trap gevallen is, toch ook maar te vervangen. Vandaag de Xiaomi boven even geprobeerd en gestart bij het trappengat (met verhoogde hartslag), maar lijkt goed voorzichtig met dat gat om te gaan (minder wild als de Rumba). In principe als hij de omtrek van het trappengat gehad heeft komt hij daar niet meer en kun je rustig naar beneden gaan.
Na zijn werk gedaan te hebben krijg je bericht op je telefoon en gaat hij op zoek naar basis Rijdt keurig naar dezelfde hoek als beneden en constateert heel vlot dat de basis er toch niet staat en sjeest als een speer naar zijn startpunt, het trappengat!! en stopt dan keurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-vknit
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-03-2021
Wingie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:41:
[...]

...

Wat ik jammer vind is dat je de app niet meer naar US kan zetten (kan wel maar dan ziet hij de stofzuiger niet meer. Nu kijken of ik hem met Homey aan de praat krijg. Tot nu toe zeer tevreden over het apparaat een stuk degelijker dan mijn Ilife a4 en scant de de ruimte (zo te zien) intelligent. Ben wel benieuwd of hij met 1 veger net zo efficient is als de Ilife met 2.
Er was eerst een losse app waar je met wireshark je codes moest achterhalen maar gelukkig kun je nu de Xiaomi Mi Home app gebruiken: https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-miio

Ik heb mijn stofzuiger vandaag bij AliExpress besteld voor €292,86 inclusief het reservepakket (filters+borstel etc). Levering zou binnen 14 dagen zijn dus ik ben benieuwd!

PSN: bakbao-boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:55
niels-vknit schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:05:
[...]

Er was eerst een losse app waar je met wireshark je codes moest achterhalen maar gelukkig kun je nu de Xiaomi Mi Home app gebruiken: https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-miio

Ik heb mijn stofzuiger vandaag bij AliExpress besteld voor €292,86 inclusief het reservepakket (filters+borstel etc). Levering zou binnen 14 dagen zijn dus ik ben benieuwd!
Dank voor de url had de app al geïnstalleerd en gelezen dat je eerst een backup met itunes moet maken (unencrypted) en daarna met een andere tool door de backup kunt gaan op zoek naar specifiek bestand (staat allemaal in de url uitgelegd) en daar kun je het benodigde token terug vinden. Dit moet ik nog uitproberen om vervolgens te zien of het werkt. Keep you updated.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.