Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dijks005 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:55:
Zou de Home app twee Xiaomi Mi stofzuigers aankunnen?
Lijkt me wel, ik kan in de app er gewoon nog 1 toevoegen ondanks dat er al 1 staat geregistreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
dijks005 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:55:
Zou de Home app twee Xiaomi Mi stofzuigers aankunnen?
...
Je kan er gerust verschillende Xiaomi Mi stofzuigers aanhangen. Voor elk verdieping één. Bij het instellen kies je een naam. Zo weet je welke robot je moet aansturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ja, grappig dat je die dingen een naam kan geven, de mijne heb ik Johnny 5 genoemd, oudere tweakers weten waarom :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijks005
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 19:27
Mmmmm.....mooi, dan ga ik eens kijken wat ie op dit moment kost bij Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:34
Shanquish schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:58:
Ja, grappig dat je die dingen een naam kan geven, de mijne heb ik Johnny 5 genoemd, oudere tweakers weten waarom :Y
Jeugdsentiment pur sang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijks005
dijks005 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:58:
Mmmmm.....mooi, dan ga ik eens kijken wat ie op dit moment kost bij Gearbest.
Helaas, XIAOMIVAC has expired. 306,01 Euro nu ipv 266,99 Euro. Dan maar even wachten op nieuw kortingsmoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
dijks005 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:08:
[...]

Helaas, XIAOMIVAC has expired. 306,01 Euro nu ipv 266,99 Euro. Dan maar even wachten op nieuw kortingsmoment.
Als je bestelt via de gearbest app € 284.79 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
Mijn xiaomi mi 26-6 bij gearbest besteld en zojuist met DPD afgeleverd zonder extra kosten. Nu even installeren en eens kijken hoe die bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-07 23:21
Ik had 27-6 besteld en vandaag z'n eerste rondje gemaakt. DPD tracking was helemaal niet bijgewerkt dus ik was fijn uit huis. Krijg ik een sms om 9:20 dat ze tussen 9:26 en 10:xx kwamen brengen. Gelukkig was er nog iemand anders thuis, maar ze waren er om 9:40. Nut van het smsje is dan ook nihil als die zo laat komt, haha.

Ik heb hem trouwens gekoppeld via mainland china en kan nu niet meer naar VS. Ook niet nodig, ik vind 't prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:38
Sinds vandaag ook in huis na vele positieve verhalen van jullie tweakers.
Eerste ronde heeft hij zojuist gemaakt. Moet zeggen dat ik zelf nog wat tweaken aan mijn eigen inrichting. Kwam niet goed onder de tafel dankzij de stoelen. Volgende keer stoelen dus opgeleverd op tafel zetten en kijken hoe hij het dan stofzuigt. Verder alle plekjes meegepakt. Tapijt perfect en hij zat al helemaal vol. Dus meteen zijn bakje leeggemaakt.

Merk wel dat hij vaak offline is waardoor ik niet zijn settings kan veranderen. Meer mensen last van of een idee hoe dit op te lossen?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
jdiezrequejo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:02:
Sinds vandaag ook in huis na vele positieve verhalen van jullie tweakers.
Eerste ronde heeft hij zojuist gemaakt. Moet zeggen dat ik zelf nog wat tweaken aan mijn eigen inrichting. Kwam niet goed onder de tafel dankzij de stoelen. Volgende keer stoelen dus opgeleverd op tafel zetten en kijken hoe hij het dan stofzuigt. Verder alle plekjes meegepakt. Tapijt perfect en hij zat al helemaal vol. Dus meteen zijn bakje leeggemaakt.

Merk wel dat hij vaak offline is waardoor ik niet zijn settings kan veranderen. Meer mensen last van of een idee hoe dit op te lossen?
Geen last van offline gebeuren. Heb je de laatste firmware binnen? Bij sommigen was het hiermee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 23:37
Ook geen problemen met offline. Wat ik wel merkte laatst, de docking station kabel zat niet goed in de stopcontact, hierdoor leek robocop offline. Toen ik het goed in de socket had gedaan, was er niets aan de hand. Zou ff ook daar kijken en uiteraard zoals hierboven beschreven, laatste update erop zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wow. Wat zijn er veel mensen hier die hem vandaag binnen hebben gekregen!

Hier dus ook en "stoffie" heeft zijn eerste ronde voltooid in 16minuten. Hele bakje zat vol met haren terwijl we gisteren nog gestofzuigd hadden... Wel 3 katten + hond.

Dus hopelijk werkt het door hem elke dag een rondje te laten rijden en dan in weekend alleen de bank. Want die zit nu ook altijd vol met haren vanaf de sokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:38
blowk schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:52:
[...]

Geen last van offline gebeuren. Heb je de laatste firmware binnen? Bij sommigen was het hiermee opgelost.
Laatste firmware staat erop, deze moest ik meteen updaten nadat ik de app had geconnected. Ook is de dockingstation goed aangesloten.

Kan het misschien zijn dat ik op de Chinese server zit? Kon namelijk bij de US server de Mi Robot niet vinden bij het installeren van de app. Dus toen op China gezet en daar staat hij nu nog steeds op.

[ Voor 5% gewijzigd door jdiezrequejo op 10-07-2017 19:35 ]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Misschien geen goede wifi verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 13:12
[...]

is het je eerste bestelling bij GB? de code werkt namelijk alleen op nieuwe accounts (of is nu echt expired).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
jdiezrequejo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:35:
[...]

Laatste firmware staat erop, deze moest ik meteen updaten nadat ik de app had geconnected. Ook is de dockingstation goed aangesloten.

Kan het misschien zijn dat ik op de Chinese server zit? Kon namelijk bij de US server de Mi Robot niet vinden bij het installeren van de app. Dus toen op China gezet en daar staat hij nu nog steeds op.
Ik zit ook op mainland China en geen problemen hiero!
Hij heeft vanmorgen gelijk uit de doos de hele benedenverdieping gedaan - nu bezig aan de hele bovenverdieping op standje MAX i.v.m. vloerbedekking.

Heel erg tevreden. Wat een slim stukje techniek. Heel leuk. Heb 'm na een kleine stemming thuis op de Engelse voice package gezet, maar vind zelf chinees eigenlijk best leuk klinken! :P

Edit: nu is device offline, blijkbaar heb ik 't vervloekt. Wel in een uithoek van de bovenverdieping. Ik vermoed dat de boosdoener het Wifi bereik is (ipv China).

[ Voor 8% gewijzigd door Worsteneter op 10-07-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:19
Volgens mij hoef je hem niet meer op mainland China te zetten....
Ik heb hem meteen op US gezet en toen vond de app de stofzuiger vrijwel gelijk.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
Kodess schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:48:
Volgens mij hoef je hem niet meer op mainland China te zetten....
Ik heb hem meteen op US gezet en toen vond de app de stofzuiger vrijwel gelijk.
Ik had 'm op VS en toen vond ie 'm juist helemaal niet - vandaar China. Stofzuiger zat bomvol, erg tevreden mee. Max stand gaat een stuk harder dan de A4, op vloerbedekking geen overbodige luxe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:33

R-B

Blokkert

[...]

XIAOMIVAC werkt nog, bij eerste besteling gaat er 5 dollar af ofzo. Heb er nu 273 voor betaald. Zojuist besteld :D _/-\o_

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
DJ-NaRRa schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:51:
[...]

is het je eerste bestelling bij GB? de code werkt namelijk alleen op nieuwe accounts (of is nu echt expired).
Dat lijkt niet te kloppen, ik heb al veel meer besteld bij GB en bij mij werkte de code ook gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 13:12
Shanquish schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:48:
[...]

Dat lijkt niet te kloppen, ik heb al veel meer besteld bij GB en bij mij werkte de code ook gewoon.
ik heb voor de stofzuiger een nieuw account aangemaakt op GB. bij mij pakte hij de code niet op het reguliere account. Meer tweakers hebben hier "last" van gehad (zie algemene robotstofzuigers topic).

anyway, blijken dus wisselende resultaten te zijn met het gebruik van de code :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Shanquish schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:48:
[...]

XIAOMIVAC werkt alleen bij de eerste bestelling. Bij een volgende (zelfde) bestelling adviseert Gearbest een nieuwe account aan te maken (lekker handig zo :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1322

R-B schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:24:
Dus 3 bestellingen, waarvan 1 douane kosten heeft betaald? :)
Ik heb de de XIAOMI MI een maand geleden via AliExpress besteld. Tracking was bijna niet bestaand maar plots was hij binnen (08-06 besteld, 12-06 in huis, gewoon bizar snel). De grap was echter dat ik die middag plots een SMS kreeg. SMS van +84 199 3983006 met als bericht:
DHL zending met HWB 163xxxxxx is onderweg en kan worden afgeleverd zodra u uw douanekosten betaald heeft via https://dhl-ar.accountis.net/ met PIN xxxxxx

Nu vertrouwde ik het direct niet gezien het een vietnamees? nummer was maar toen ik thuis kwam was de stofzuiger al afgeleverd. Tot nu niets meer van de douane gehoord.. scam misschien?

Hoe dan ook, de MI draait ondertussen al weken vrolijk rondjes bij mijn ouders. Die zijn er zeer blij mee gezien mijn moeders slechte gezondheid en hun hond die haard als een gek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:15
Sinds een week ook de gelukkige bezitter van een Xiaomi robot stofzuiger. Van Gearbest, via DPD UK geleverd zonder bijkomende kosten.

Was ook al aan het speuren geweest naar goedkope alternatieven voor borstels en filters.

De (veel goedkopere) Roomba zijborstel is voor de Xiaomi te gebruiken, is simpel aan te passen voor de Xiaomi met een M4 moertje. Zo'n zijborstel kost je rond € 0,50 op Bangood als je er 3 besteld. Voor 6 stuks, 3 met 3 borstels, en 3 met 6 borstels, was ik in totaal $ 3,25 kwijt inclusief verzending!

Voor wat betreft het filter: als je een simpel stukje keukenrol uitknipt, en dit voor het filter klemt aan de binnenzijde van het opvangbakje, zal de filter veel langer mee gaan aangezien het meeste vuil al door de keukenrol opgevangen wordt. Af en toe met een borsteltje schoonvegen als je het opvangbakje leegmaakt, klaar!

Stukje keukenrol werkt perfect bij mij, scheurt niet, geen foutmeldingen, en de Xiaomi werkt goed.

Is maar een idee natuurlijk, maar ik kreeg dat idee toen ik las over de mod van het microvezel doekje dat je open moet knippen en het binnenste deel eruit halen en dat voor de filter klemmen...

Moeilijk moeilijk allemaal, keukenrol werkt net zo goed, de Xiaomi heeft al heel wat rondjes gereden zo, zonder ook maar één probleem.
En de filter, die blijft als nieuw.

Nog een tip voor iedereen die liever een simpele Android app gebruikt om de Xiaomi mee te besturen in plaats van de wat ingewikkeldere Mi Home app:

https://xiaomi.flole.de

Mooie overzichtelijke en simpel te gebruiken gratis app. Je kunt de configuratie van de Mi Home app importeren, of handmatig configureren. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Rolfy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 01:55:
...

Nog een tip voor iedereen die liever een simpele Android app gebruikt om de Xiaomi mee te besturen in plaats van de wat ingewikkeldere Mi Home app:

https://xiaomi.flole.de

Mooie overzichtelijke en simpel te gebruiken gratis app. Je kunt de configuratie van de Mi Home app importeren, of handmatig configureren. Werkt prima!
Bedankt voor de tips!
Best grappig dat er een 3th party app ontwikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 13:33

R-B

Blokkert

Shanquish schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:39:
Ik heb ook al zitten kijken of ie aan domoticz gekoppeld kan worden maar ik kan niets bruikbaars vinden.
Ik dacht wellicht een Xiaomi Gateway, dan kan mooi de robot via die weg erop. maar helaas.

"Other Xiaomi devices that do not connect directly to the Xiaomi Gateway, such as the Robotic Vacuum, WiFi Power Sockets, Bluetooth Lights, Air Purifier, Kettle etc. Even though these devices may be available in the Mi Home App, they do not communicate directly with the Gateway and so are out of scope of this Domoticz plugin which is only for devices that connect through the Xiaomi Gateway. That is not to say these other devices will not work with Domoticz, only that the will need a different plugin, or script - check the forums for more information."

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:02
R-B schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:42:
[...]

XIAOMIVAC werkt nog, bij eerste besteling gaat er 5 dollar af ofzo. Heb er nu 273 voor betaald. Zojuist besteld :D _/-\o_
Zelfde hier. Ook een nieuw account, nieuwe bestelling. Werkte de code prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:50
Hoe krijg je de melding voor sensors schoonmaken weg? Heb ze al gepoetst maar melding is er nog :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Razer schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:34:
Hoe krijg je de melding voor sensors schoonmaken weg? Heb ze al gepoetst maar melding is er nog :)
settings->Care->Sensors> onderin kun je klikken op "cleaned"

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2qujjmt.png

[ Voor 11% gewijzigd door SolarOrbiter op 11-07-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Rolfy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 01:55:

Voor wat betreft het filter: als je een simpel stukje keukenrol uitknipt, en dit voor het filter klemt aan de binnenzijde van het opvangbakje, zal de filter veel langer mee gaan aangezien het meeste vuil al door de keukenrol opgevangen wordt. Af en toe met een borsteltje schoonvegen als je het opvangbakje leegmaakt, klaar!

Stukje keukenrol werkt perfect bij mij, scheurt niet, geen foutmeldingen, en de Xiaomi werkt goed.
en vervang je dat stukje papier dan bij elke schoonmaaksessie of kan dit meerdere keren mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Het wachten is op een windows (mobile) app.

Heb de xiaomi nu gekoppeld aan de iphones van anderen, maar eigenlijk verre van ideaal. Wel grappig dat ik iemand appte om hem op max te zetten en dat ie toen ging rijden terwijl diegene kilometers verderop zat. Maar je bent best wel afhankelijk voor de app m.b.t. aanpassen van zuigkracht, sensorenreiniging/vervanging onderdelen, kaartje is ook leuk om te zien.. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:20

uibeltje

Idiotheque

Ik ben ook de gelukkige bezitter van dit geweldige apparaat.

Heb gisteren wel last gehad van een wifi connectie probleem. Was ook onmogelijk om hem opnieuw aan te melden. Sinds vanochtend werkt het weer spontaan. Wellicht wat probleempjes in China (ik gebruik de mainland China server).

Zag zojuist een nieuwe instelling bij settings: Robot's time zone
Deze was mij nooit eerder opgevallen en wellicht recent toegevoegd met een update? Dit zou de problemen met de timer en DND mode op moeten lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik zie dat je ook allerlei stickers kan kopen om het uiterlijk aan te passen en gelijktijdig te beschermen.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1FNIsPVXXXXawXpXXq6xXFXXXT/Xiaomi-MI-Robotic-Vacuum-Cleaner-Cute-Sticker-Xiaomi-Robotic-Vacuum-Cleaner-Protective-Film-24-Models-Can.jpg

wel lollig, de kat is het er niet mee eens :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derhenno
Kleine greep uit de beschikbare stickers:

https://nl.aliexpress.com...ext=xiaomi+vacuum+sticker

[ Voor 3% gewijzigd door derhenno op 11-07-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21

JT

VETAK y0

Werkt de robot wel zonder internetverbinding? Noem me paranoia, maar een apparaat dat automatisch je hele huis in kaart brengt van een Chinese fabrikant met een internetverbinding zie ik niet zo zitten :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

ja, dan werkt deze ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
JT schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:01:
Werkt de robot wel zonder internetverbinding? Noem me paranoia, maar een apparaat dat automatisch je hele huis in kaart brengt van een Chinese fabrikant met een internetverbinding zie ik niet zo zitten :P
Na de eerste installatie via de app heb je deze, m.u.v. wanneer je de zuigkracht wilt veranderen, niet meer nodig. Misschien is de eerder genoemde androidapp een betere oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:21
Interessant! Zou graag onze witte Truus een ander kleurtje geven. Helaas zijn er niet al te mooie stickers.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
derhenno schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Na de eerste installatie via de app heb je deze, m.u.v. wanneer je de zuigkracht wilt veranderen, niet meer nodig. Misschien is de eerder genoemde androidapp een betere oplossing voor je.
Sterker nog: een eerste installatie is helemaal niet nodig. Je kan gewoon gaan via de aan knop en docken met het huisje. Geen pairing voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijks005
Hey wat verassend.....normaal loopt hij zijn parcours altijd parallel aan de muren. Vandaag doet hij het heel anders. Consequent alles diagonaal tov de muren. Zou dat er in geprogrammeerd zijn?
Ik heb er een plaatje van maar geen idee hoe ik dat kan laten zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Welke firmwareversie hebben jullie momenteel? Hier 3.3.6_003061.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
derhenno schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:20:
Welke firmwareversie hebben jullie momenteel? Hier 3.3.6_003061.
die is oud, mijne draait op 3.3.9_003077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROIMaison
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 09:16
Hebben jullie ervaring/aanbevelingen met magneetstrips? Zijn er eisen (hoeveelheid Gauss?) of andere dingen waar ik op moet letten?
Zou een beetje zonde zijn als mijn nieuwe Xiaomi van de trap af klettert omdat ik de verkeerde magneetstrip gebruikt heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09

franklin

denkt teveel...

3.3.6_003062 volgens de app de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
ROIMaison schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:34:
Hebben jullie ervaring/aanbevelingen met magneetstrips? Zijn er eisen (hoeveelheid Gauss?) of andere dingen waar ik op moet letten?
Zou een beetje zonde zijn als mijn nieuwe Xiaomi van de trap af klettert omdat ik de verkeerde magneetstrip gebruikt heb :p
Zie het tweede bericht van dit forumtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROIMaison
Shit, straal over heen gelezen 8)7
derhenno schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:34:
[...]

Zie het tweede bericht van dit forumtopic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dijks005
Zo'n zijborstel kost je rond € 0,50 op Bangood als je er 3 besteld. Voor 6 stuks, 3 met 3 borstels, en 3 met 6 borstels, was ik in totaal $ 3,25 kwijt inclusief verzending!

Dan had je vast nog punten te goed bij ze, ik moest er 55 inleveren om op dat bedrag van jou te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Shanquish schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:28:
[...]

die is oud, mijne draait op 3.3.9_003077
franklin schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:34:
3.3.6_003062 volgens de app de laatste versie
Laat me raden: not on the Singapore Server ;-)

Heb andere xiaomi produkten (yeelight ledstrips en bulbs) in combinatie met Amazon Echo/Alexa die vereisen dat ik via de server Singapore werk (toen althans, maar of dat nu ook nog zo is?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Mainland China inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FWaPYeU.png

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 11-07-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
uibeltje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:07:
Ik ben ook de gelukkige bezitter van dit geweldige apparaat.

Heb gisteren wel last gehad van een wifi connectie probleem. Was ook onmogelijk om hem opnieuw aan te melden. Sinds vanochtend werkt het weer spontaan. Wellicht wat probleempjes in China (ik gebruik de mainland China server).

Deze was mij nooit eerder opgevallen en wellicht recent toegevoegd met een update? Dit zou de problemen met de timer en DND mode op moeten lossen.
Yup, robot's time zone is een nieuwe instelling.
Hiermee kan je de tijdzone van je robot instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09

franklin

denkt teveel...

derhenno schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:38:
[...]

[...]

Laat me raden: not on the Singapore Server ;-)

Heb andere xiaomi produkten (yeelight ledstrips en bulbs) in combinatie met Amazon Echo/Alexa die vereisen dat ik via de server Singapore werk (toen althans, maar of dat nu ook nog zo is?!)
iig niet de vs server, die kwam vorige week maar druk ik nog de hele tijd weg om dat ik er nog geen tijd voor gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik heb de Xiaomi al iets van 3 maanden, maar 1 keer een update gehad, aan het begin. Heb nog steeds 3061, en krijg geen nieuwe update binnen. Heb vanaf het begin US. Heb 1 keer in de tussentijd China gekozen, om te zien of ik dan de update wel zou krijgen. Maar helaas. Toen snel weer terug naar US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Een snelle zoektocht op google toont ook (recente) problemen aan bij het wisselen van de server in Singapore naar de US (dus ik laat het ff zo). Gelukkig heb ik wel enig vertrouwen in Xiaomi v.w.b. het update-/servergebeuren. Uiteindelijk zal het wel goed komen. Ondertussen doet Robbie zijn werk nog steeds uitstekend, ondanks de "oude" firmware :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hier ook net geswiched naar de China mainland server. Moest hem wel een wifi reset geven en een paar keer blijft die hangen op 0% firmware upgrade. Maar nu inmiddels beneden alweer een rondje gemaakt. En nu is die voor het eerst boven bezig. Ligt daar vol met kattenspeeltjes, dus ben benieuwd hoever die worden verspreid haha.

De 'trap proof' heeft die voldaan. Bleef netjes over het randje rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 15:53
(jarig!)
uibeltje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:07:
Welke app, Android of IOS? en die zit in het menu Settings, of bij de General settings ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

iOS onder settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Android ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 15:53
(jarig!)
Ah, zo staat het er niet --- en zo staat het er wel. Das wel een verbetering inderdaad.

En leuk dat je nu per timer aan kan geven met welke zuigsterkte het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-07 07:19
Zie die tijdszone-instelling niet verschijnen bij mij (iOS). Zit op Turkije server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 13:20

Sandyman538

SandstorM [148839]

Kun je eigenlijk ook 2 telefoons aansluiten op de stofzuiger of raakt hij dan in de war?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Goeie vraag Sandyman, iemand?!?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:50
Sandyman538 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:58:
Kun je eigenlijk ook 2 telefoons aansluiten op de stofzuiger of raakt hij dan in de war?
Volgens mij zit er een share optie in de app :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Je kan een devices "sharen" met een ander account. Diegene kan de stofzuiger dan ook bedienen maar niet alle opties aanpassen. Dit doe ik nu ook met mijn vriendin. Kreeg zojuist een notificatie dat die was gaan werken toen zij hem handmatig aanzette via de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 20:28
Sandyman538 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:58:
Heb zowel mijn iphone als ipad gekoppeld en dat is geen probleem gebruken hezelfde account

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ROIMaison
Wingie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Heb zowel mijn iphone als ipad gekoppeld en dat is geen probleem gebruken hezelfde account
Hier werkt het ook, zowel ik (Anrdoid) als mijn vriendin (iOS) kunnen de robot besturen.
We gebruiken hetzelfde Xiaomi account.

[ Voor 38% gewijzigd door ROIMaison op 12-07-2017 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derhenno
Bovenstaande toegevoegd aan beginpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Je zou ook een zijborstel van de Roomba kunnen gebruiken staat ergens in dit topic. Ik zag wel dat de originele zijborstels nog een heel klein borsteltje op het asje hebben ter voorkoming dat er stof bijkomt. Iemand al ervaring met deze mod en stofophoping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:37
blowk schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:00:
[...]

Yup, robot's time zone is een nieuwe instelling.
Hiermee kan je de tijdzone van je robot instellen.
Deze zie ik niet staan in mijn iOS app. De laatste app en firmwareversie gebruik ik...

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:06
Headshot_NL schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:52:
[...]
Deze zie ik niet staan in mijn iOS app. De laatste app en firmwareversie gebruik ik...
Onder settings van de robot zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:37
wizzmic schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Onder settings van de robot zelf.
Daar keek ik maar zag ik hem dus niet staan. Ach, nu ik weet dat ik moet rekenen op een tijdverschil maakt het niet zoveel uit.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Headshot_NL schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Daar keek ik maar zag ik hem dus niet staan. Ach, nu ik weet dat ik moet rekenen op een tijdverschil maakt het niet zoveel uit.
Ik gebruik de Android app. Recent werd dit toegevoegd.
Misschien komt dit nog voor IOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
blowk schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:52:
[...]

Ik gebruik de Android app. Recent werd dit toegevoegd.
Misschien komt dit nog voor IOS...
Het is er wel voor iOS hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Mochten er nog mensen zijn die zich dit afvragen: de magnetic walls werken ook prima onder de rand van een (hoogpolig) kleed. Uit het zicht dus!

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Shanquish schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:00:
[...]

en vervang je dat stukje papier dan bij elke schoonmaaksessie of kan dit meerdere keren mee?
Ik gebruik nog steeds het eerste op maat geknipte stuk keukenrol, heb het nog niet hoeven te vervangen. Na een paar rondjes even met een borsteltje eroverheen als ik het opvangbakje leeg maak, en klaar. Is 10 seconden extra werk.

Het borsteltje wat ik ervoor gebruik is het borsteltje wat bij een iLife robot stofzuiger meegeleverd wordt.

Maar oké, keukenrol is natuurlijk minder sterk dan het filter, dus vervanging van het stuk keukenrol zal na een paar weken/maanden wel nodig zijn.

Valt me overigens wel op hoe goed het vuil en stof tegen houdt, het niet scheurt, en het de luchtstroom helemaal niet blokkeert. De originele filter is nog als nieuw nu, terwijl de Xiaomi meerdere keren per dag gebruikt wordt. Heel leuk, zo'n verharende hond formaat pony! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 11:02
TripleQ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:04:
Je kan een devices "sharen" met een ander account. Diegene kan de stofzuiger dan ook bedienen maar niet alle opties aanpassen. Dit doe ik nu ook met mijn vriendin. Kreeg zojuist een notificatie dat die was gaan werken toen zij hem handmatig aanzette via de app
Ik had ook eerst 2 accounts en dan de Mi Robot geshared. Je krijgt dan echter geen notificaties of het gesharede account.

Nu heb ik gewoon op 2 telefoons ingelogd op 1 account. Werkt perfect, ook alle notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROIMaison
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:54:
[...]

Ik gebruik nog steeds het eerste op maat geknipte stuk keukenrol, heb het nog niet hoeven te vervangen. Na een paar rondjes even met een borsteltje eroverheen als ik het opvangbakje leeg maak, en klaar. Is 10 seconden extra werk.

Het borsteltje wat ik ervoor gebruik is het borsteltje wat bij een iLife robot stofzuiger meegeleverd wordt.

Maar oké, keukenrol is natuurlijk minder sterk dan het filter, dus vervanging van het stuk keukenrol zal na een paar weken/maanden wel nodig zijn.

Valt me overigens wel op hoe goed het vuil en stof tegen houdt, het niet scheurt, en het de luchtstroom helemaal niet blokkeert. De originele filter is nog als nieuw nu, terwijl de Xiaomi meerdere keren per dag gebruikt wordt. Heel leuk, zo'n verharende hond formaat pony! ;)
Misschien een domme vraag, maar waar plaats je die keukenrol precies? Ik heb hem nu tussen het opvangbakje en de robot ingeklemd, maar ik bedenk me nu dat dit na het normale filter is, dus dan zal het wel weinig helpen.
Doe jij het keukenpapier tegen het filter aan, aan de binnenkant van het opvangbakje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46
derhenno schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:34:
[...]

Spanje - NL = EU (vrij verkeer van goederen dus geen extra douanekosten) :)

Sommige Chinese websites hebben warenhuizen in Europa. Deze goederen zijn dan al binnen de EU en kunnen zonder verdere kosten worden bezorgd (douanekosten zijn bij invoer binnen de EU reeds voldaan, derhalve hogere prijzen dan wanneer levering vanuit China plaatsvindt).
Ik denk dat je magazijnen bedoelt in plaats van warenhuizen :P

Nog een kleine update over ons IKEA tapijt.
Eerder deze week liep hij op het tapijt vast, dus niet op de rand, maar op het tapijt zelf. Nu staat er op de IKEA site ook dat je geen roterende borstels mag gebruiken op het tapijt.
Gisteren leek hij hem uit zichzelf al over te slaan, hij heeft zijn hele rondje gedaan zonder op het tapijt te komen. Maar nu heb ik de strips toch al besteld, dus plak het tapijt wel af.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
TheFes schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat je magazijnen bedoelt in plaats van warenhuizen :P

Nog een kleine update over ons IKEA tapijt.
Eerder deze week liep hij op het tapijt vast, dus niet op de rand, maar op het tapijt zelf. Nu staat er op de IKEA site ook dat je geen roterende borstels mag gebruiken op het tapijt.
Gisteren leek hij hem uit zichzelf al over te slaan, hij heeft zijn hele rondje gedaan zonder op het tapijt te komen. Maar nu heb ik de strips toch al besteld, dus plak het tapijt wel af.
Bedankt voor de update, die vriend van me had toch geen hoogpolig tapijt, maar wel een groot (en uiteindelijk schoon) appartement met veel kamers en hoge drempels, welke laatste de Xiaomi (uiteindelijk) allemaal wist te overwinnen (qua levensduur vind ik het niet echt aan te raden dit jarenlang zonder een kleine verhoging voor de drempel te doen).

[ Voor 17% gewijzigd door derhenno op 13-07-2017 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
Ik merkte net op dat mijn timer gewijzigd was door gebruik te maken van robot's timezone.
Timer heeft nu plaatselijke tijd terug zonder dat je moet nadenken omtrent tijdsverschil.

Wat nu ook mogelijk is bij de timer dat je je wanneer je de robot 's nachts laat rijden, de modus quiet kan inschakelen, of wanneer je niet thuis bent op turbo kan plaatsen. Super handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
blowk schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:09:
Ik merkte net op dat mijn timer gewijzigd was door gebruik te maken van robot's timezone.
Timer heeft nu plaatselijke tijd terug zonder dat je moet nadenken omtrent tijdsverschil.

Wat nu ook mogelijk is bij de timer dat je je wanneer je de robot 's nachts laat rijden, de modus quiet kan inschakelen, of wanneer je niet thuis bent op turbo kan plaatsen. Super handig!
Welke server/firmwareversie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
derhenno schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Welke server/firmwareversie?
Server Mainland China, FW 3077.
Het betreft een update in de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
ROIMaison schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:19:
[...]

Misschien een domme vraag, maar waar plaats je die keukenrol precies? Ik heb hem nu tussen het opvangbakje en de robot ingeklemd, maar ik bedenk me nu dat dit na het normale filter is, dus dan zal het wel weinig helpen.
Doe jij het keukenpapier tegen het filter aan, aan de binnenkant van het opvangbakje?
Je haalt het filter uit het opvangbakje, en knipt het papier wat groter af dan het formaat van de filter. Dan leg je het papier over de filter aan de kant die je daarna terug klemt in het opvangbakje. De luchtstroom gaat dan eerst door het opvangbakje, en daarna door het papier voordat het door de filter heen naar buiten gaat. Geen domme vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Je haalt het filter uit het opvangbakje, en knipt het papier wat groter af dan het formaat van de filter. Dan leg je het papier over de filter aan de kant die je daarna terug klemt in het opvangbakje. De luchtstroom gaat dan eerst door het opvangbakje, en daarna door het papier voordat het door de filter heen naar buiten gaat. Geen domme vraag ;)
Waarom nog een papier filter erbij? er zit al een glad fijn gaas voor het filter aan de stof opvangzijde van de bak als je goed kijkt. veeg je met een borstel zo schoon zonder het papieren filter te raken / beschadigen.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2d2haw6.jpg

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Heb het ook gedaan

[url]Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2wgxjxc.jpg[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
BenEco schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:37:
[...]

Waarom nog een papier filter erbij? er zit al een glad fijn gaas voor het filter aan de stof opvangzijde van de bak als je goed kijkt. veeg je met een borstel zo schoon zonder het papieren filter te raken / beschadigen.
[afbeelding]
Het papier is ook niet bedoeld om het filter te beschermen tegen beschadiging, maar met het papier ervoor gaat het filter veel langer mee omdat er veel minder stof door het filter heen gaat.

Het grovere stof blijft al voor het papier hangen, en vervuilt en verstopt het filter erachter dus niet. Zo blijft het filter veel langer schoon en bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
SolarOrbiter schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:55:
[...]

Heb het ook gedaan

[url][afbeelding][/url]
Mooi, zo ziet het er bij mij ook uit.
Merk jij verschil in werking van de robot?

En hoe ziet het papier eruit na een rondje stofzuigen? Vies hè? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:54:
[...]

Het papier is ook niet bedoeld om het filter te beschermen tegen beschadiging, maar met het papier ervoor gaat het filter veel langer mee omdat er veel minder stof door het filter heen gaat.

Het grovere stof blijft al voor het papier hangen, en vervuilt en verstopt het filter erachter dus niet. Zo blijft het filter veel langer schoon en bruikbaar.
Zou dat standaard gemonteerde gaas dan niet hetzelfde doel hebben? :X .

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
BenEco schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:02:
[...]

Zou dat standaard gemonteerde gaas dan niet hetzelfde doel hebben? :X .
Het gaas laat volgens mij veel meer vuil door dan het papier, waardoor het filter sneller vervuilt en verstopt raakt. Maar ik kan me vergissen natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/eraep3qtqzsqb.jpg

Een foto zegt soms meer dan duizend woorden... ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Rolfy op 13-07-2017 23:04 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Probeer is door zo'n vel keukenrol te ademen. Houd echt te veel flow tegen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
gotjee schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:01:
Probeer is door zo'n vel keukenrol te ademen. Houd echt te veel flow tegen imo.
Ik verwacht eigenlijk dat de Xiaomi wel een of andere foutmelding zal geven wanneer de luchtstroom te erg beperkt wordt, doordat bijvoorbeeld het filter te verstopt/vervuild raakt.

Dan zou hij dat ook moeten doen als hij het papier als beperking van de luchtstroom zou zien, zou je verwachten?

Ik zie in ieder geval nergens aan dat de Xiaomi er last van zou hebben op wat voor een manier dan ook. Niet aan het resultaat, niet aan de tijd die hij nodig heeft, en ook niet aan het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:09:
[...]

Het gaas laat volgens mij veel meer vuil door dan het papier, waardoor het filter sneller vervuilt en verstopt raakt. Maar ik kan me vergissen natuurlijk :)

[afbeelding]

Een foto zegt soms meer dan duizend woorden... ;)
Het is een HEPA filter, daar kan je keukenrol echt niet tegen aan. :)
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2n87wo0.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door BenEco op 13-07-2017 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
BenEco schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:16:
[...]

Het is een HEPA filter, daar kan je keukenrol echt niet tegen aan.
De keukenrol werkt niet in plaats van het filter, maar zorgt ervoor dat het filter minder snel verzadigd raakt. De foto spreekt voor zich, toch? Al die rotzooi had anders in je filter gezeten. Of ben ik nou gek? 8)7

Vergelijk de foto van jouw filter eens met de foto van mijn filter. Ik zie toch duidelijk dat jouw filter vuiler is dan mijn filter?

Nou weet ik niet hoeveel uren jouw Xiaomi intussen gedraaid heeft, de mijne is nog niet zo oud, en heeft nu 519 minuten gedraaid, en heeft nu 26 keer mijn woonkamer gestofzuigd.

Dan zou ik niet verwachten dat het filter nog spierwit zou zijn, terwijl de mijne dat wel is.
Dan ben ik toch redelijk overtuigd dat de keukenrol een positieve uitwerking zal hebben op de levensduur van het filter.

Het was ook maar gewoon een tip die ik wilde delen, niet meer en niet minder. Iedereen moet er vooral mee doen wat ie wilt, no problem :)

[ Voor 45% gewijzigd door Rolfy op 13-07-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:19:
[...]

De keukenrol werkt niet in plaats van het filter, maar zorgt ervoor dat het filter minder snel verzadigd raakt. De foto spreekt voor zich, toch? Al die rotzooi had anders in je filter gezeten. Of ben ik nou gek? 8)7
Ik zou nog eens goed naar het filter kijken als ik jou was. waarschijnlijk op het gaasje voor het filter.
Wikipedia: HEPA

Om de 150 uur filter vervangen, dat is gemiddeld 1x per jaar. kosten 2 euro of zoiets. Waar hebben we het eigenlijk over. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
BenEco schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:34:
[...]

Ik zou nog eens goed naar het filter kijken als ik jou was. waarschijnlijk op het gaasje voor het filter.

Om de 150 uur filter vervangen, dat is gemiddeld 1x per jaar. kosten 2 euro of zoiets. Waar hebben we het eigenlijk over. 8)7
Ze kosten $ 11 per 2. Maar je moet ze wel uit China halen, en waarschijnlijk rijd je Xiaomi niet ver meer als hij vindt dat de filter vervangen moet worden. Toch lullig als je 3 weken op een nieuw filtertje moet gaan zitten wachten, en tot die tijd zelf weer moet gaan stofzuigen _O-

Maar je hebt gelijk, ik heb er inderdaad nu ook wel genoeg tijd aan besteed hier, lekker belangrijk allemaal.

Terug naar de orde van de dag! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
BenEco schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:34:
[...]

Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:47:
[...]
Ze kosten $ 11 per 2. Maar je moet ze wel uit China halen, en waarschijnlijk rijd je Xiaomi niet ver meer als hij vindt dat de filter vervangen moet worden. Toch lullig als je 3 weken op een nieuw filtertje moet gaan zitten wachten, en tot die tijd zelf weer moet gaan stofzuigen _O-

Maar je hebt gelijk, ik heb er inderdaad nu ook wel genoeg tijd aan besteed hier, lekker belangrijk allemaal.

Terug naar de orde van de dag! :O
Onder het mom van baat het niet schaadt het niet: Alle tips zijn welkom. Kleine moeite, groter plezier (minder schoonmaken o.a.). Het is mij nog niet helemaal duidelijk of het daadwerkelijk een HEPA-filter betreft. Sommigen zeggen van wel, anderen weer van niet. Zolang het maar werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rah73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01-2020
Ik heb er sinds gisteren ook 1 binnen gekregen. Met de oude firmware 3.3.6_003061. leek de robot goed te werken.
Heb gisteravond de laatste software versie er op gezet: 3.3.9_003077.
Er treden nu verschillende problemen op:
1. Om de paar meter foutmeldingen met error 1 (laser error). En dan stopt de robot.
2. Het basis station kan niet terug gevonden worden.
3. Tijdens een normale schoonmaak sessie gaat de robot plots "spot" schoonmaken.

Al met al niet tevreden en ben benieuwd hoe dit opgelost kan worden en/of mede tweakers ook deze problemen gehad hebben...
Misschien kan een rollback van de software de problemen verhelpen maar weet niet of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Rah73 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:14:
Ik heb er sinds gisteren ook 1 binnen gekregen. Met de oude firmware 3.3.6_003061. leek de robot goed te werken.
Heb gisteravond de laatste software versie er op gezet: 3.3.9_003077.
Er treden nu verschillende problemen op:
1. Om de paar meter foutmeldingen met error 1 (laser error). En dan stopt de robot.
2. Het basis station kan niet terug gevonden worden.
3. Tijdens een normale schoonmaak sessie gaat de robot plots "spot" schoonmaken.

Al met al niet tevreden en ben benieuwd hoe dit opgelost kan worden en/of mede tweakers ook deze problemen gehad hebben...
Misschien kan een rollback van de software de problemen verhelpen maar weet niet of dit mogelijk is.
Dat je niet tevreden bent kan ik me heel goed voorstellen. Dit is gewoon zwaar kl*** :(
Lijkt erop dat alle problemen voortkomen uit een defecte laser. Heb helaas nog niets kunnen vinden omtrent het downgraden van de firmware als mogelijke oplossing :|. Iemand anders een idee hoe dit moet?

De enige opties (indien het toch niet de software betreft) die ik tot nu toe heb kunnen vinden:
- de laser schoonmaken;
- terugsturen naar de verkoper*;
- onderhandelen met de verkoper over een (gedeeltelijke) vergoeding**.

*Indien je bij Gearbest (maar ook bij vele andere shops) hebt gekocht kun je de Xiaomi binnen 3 dagen na ontvangst KOSTELOOS terugsturen: http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html.

**met de vergoedking kun je dan een nieuwe laser kopen (€100): https://nl.aliexpress.com...234&SearchText=LDS+xiaomi

[ Voor 5% gewijzigd door derhenno op 14-07-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rah73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01-2020
derhenno schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:09:
[...]

Dat je niet tevreden bent kan ik me heel goed voorstellen. Dit is gewoon zwaar kl*** :(
Lijkt erop dat alle problemen voortkomen uit een defecte laser. Heb helaas nog niets kunnen vinden omtrent het downgraden van de firmware als mogelijke oplossing :|. Iemand anders een idee hoe dit moet?

De enige opties (indien het toch niet de software betreft) die ik tot nu toe heb kunnen vinden:
- de laser schoonmaken;
- terugsturen naar de verkoper*;
- onderhandelen met de verkoper over een (gedeeltelijke) vergoeding**.

*Indien je bij Gearbest (maar ook bij vele andere shops) hebt gekocht kun je de Xiaomi binnen 3 dagen na ontvangst KOSTELOOS terugsturen: http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html.

**met de vergoedking kun je dan een nieuwe laser kopen (€100): https://nl.aliexpress.com...234&SearchText=LDS+xiaomi
Dat vond ik dus ook. Flink balen dus. Ik had zelf ook al gezocht op dit probleem en kom dan helaas nog veel mensen tegen die ook ditzelfde probleem gehad hebben. Uiteindelijk werd dit opgelost met een nieuwe laserunit... ;(
Ik heb mijn exemplaar gekocht bij GearBest. En heb daar al een klacht ingediend. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Hoe kan ik die laser schoonmaken? Als ik zo kijk lijkt het laser oog niet vuil te zijn. Of is er nog een andere schoonmaak methode?

Ik verwacht dat ik dit exemplaar terug moet sturen onder het mom van DOA. Ik zit er niet op te wachten om zelf met die laser aan de gang te gaan. Stel je voor dat er nog meer aan de hand is... :-(

[ Voor 18% gewijzigd door Rah73 op 14-07-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Het probleem met de laser (zo leert Google) lijkt idd vaker voor te komen (is ook meteen het gevoeligste onderdeel). Ik hield er zelf (vanaf het bestellen ) al rekening mee dat onderdelen vroeger of later vervangen kunnen/moeten worden, gezien dit apparaat elke week behoorlijk aan de bak moet. Eventuele extra kosten voor de toekomst heb ik dan ook al ingecalculeerd (hopelijk zal het niet nodig blijken).

V.w.b. GearBest: dat wordt idd een DOA met retourzending op hun kosten. Hoop dat alles uiteindelijk wordt opgelost en net zo tevreden kunt zijn als velen van ons :) (hou ons op de hoogte)
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.