Voor degene die verbindingsproblemen hebben of last van een trage verbinding volgen hier enkele tips.
Ik heb de volgende problemen ervaren mbt het verbinding maken:
- Trage reactie bij initieel instellen
- Traag laden van de kaart en status.
- Af en toe geen verbinding.
De verbindingsproblemen deden zich al voor bij het initieel instellen van de stofzuiger. Ik heb meerdere keren de wifi een harde reset gegeven maar de stofzuiger wilde steeds maar geen verbinding maken. Soms kreeg ik de melding dat het gelukt was, maar toch liet de stofzuiger zich in het menu niet zien.
Uiteindelijk is het toevallig gelukt toen ik tijdens opnieuw instellen even iets anders moest doen. Bij terugkomst (10 minuten later) was de stofzuiger opeens zichtbaar en ready tot go. Het was het dus een kwestie van langer wachten, maar blijkbaar was ik uit ongeduld en frustratie steeds opnieuw begonnen met de koppelingsprocedure.
Hierna vermoedde ik dat de verbinding met mijn router misschien de bottleneck is. Uiteindelijk zag ik in mijn router dat de verbindingssnelheid van de stofzuiger (Verbindt als RockRobo in router menu) op 1 mbps stond. Vergeleken met alle andere apparaten is dit veruit de traagste verbinding.
Uiteindelijk na wat verschillende configuraties te testen ben ik er achter gekomen dat ik de beveiliging hard op WPA2-PSK moet zetten (de andere optie is WPA2-PSK/WPA-PSK). Ik vermoed dat de WPA-PSK verbinding zorgt voor een trage wifi snelheid. Momenteel verbindt hij steeds op 65 mbps.
Dus een lang verhaal om aan te geven dat je misschien even je wifi instellingen van je router moet nakijken

.