Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 28-02 10:30

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
derhenno schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:40:
Ik hield er zelf (vanaf het bestellen ) al rekening mee dat onderdelen vroeger of later vervangen kunnen/moeten worden, gezien dit apparaat elke week behoorlijk aan de bak moet.
Met deze bestelling https://nl.aliexpress.com...3e-4654-b6e9-608151a9706c heb je toch de spare parts gecovered, of heb ik in de toekomst nog meer nodig?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Rah73
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04-01 15:20
quote:
Sandyman538 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:47:
[...]

Met deze bestelling https://nl.aliexpress.com...3e-4654-b6e9-608151a9706c heb je toch de spare parts gecovered, of heb ik in de toekomst nog meer nodig?
Dat zijn inderdaad de meest gangbare onderdelen die vervangen moeten worden. Die heb ik er zelf ook bij besteld.
De laser waar ik nu een probleem mee heb had ik geen rekening mee gehouden maar daarentegen die moet naar verwachting veel langer mee kunnen gaan als het eenmaal maar goed werkt.

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:22
quote:
Sandyman538 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:47:
[...]

Daar heb je voorlopig meer dan genoeg aan, maar de xiaomi (of welk merk robotstofzuiger dan ook) blijft een voorwerp dat flink wordt gebruikt. Het is net als met een nieuwe auto, na verloop van tijd kan het zo zijn dat een en ander vervangen/gerepareerd moet worden ten gevolge van slijtage (nieuw setje banden bv). Omdat de Xiaomi modulair is opgebouwd heb je in ieder geval geen monteur nodig :P. Ik heb de stofzuiger gekocht in de hoop er jaren plezier van te hebben maar net als met een auto, hou ik ook rekening met (eventuele) vervanging van essentiële componenten in de toekomst. Het eerste jaar heb je echter garantie en kun je proberen de schade/uitgaven te beperken via de verkoper.

derhenno wijzigde deze reactie 14-07-2017 12:16 (5%)

• RoyVeld
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21-11-2019
quote:
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:09:
[...]

Het gaas laat volgens mij veel meer vuil door dan het papier, waardoor het filter sneller vervuilt en verstopt raakt. Maar ik kan me vergissen natuurlijk :)

[afbeelding]

Een foto zegt soms meer dan duizend woorden... ;)
Deze foto doet het bij mij niet

• Bart_N
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-02 21:08
Afgelopen week mijn robotje gekregen en bevalt uitstekend op 2 puntjes na die ik hopelijk kan verhelpen;

1. Het LIDAR torentje gaat net niet onder mijn bank door. De bumper komt er wel onderdoor, maar het valt me tegen dat de LIDAR zelf dit niet ziet en dat de robot blijft proberen er doorheen te komen. Zie deze video; https://photos.app.goo.gl/TYiaLoiQO2XJIuH42
Enig idee of hier iets tegen valt te doen behalve de bank verhogen?

2. Robot probeert over mijn slede stoelen te gaan. Zie foto https://photos.app.goo.gl/Dolai6vZCCNyV81z2 Heb geprobeerd "virtual walls" onder de poten te monteren, maar dit helpt niet. Vrees dat de enige methode hier (buiten ze op tafel zetten uiteraard) is om de poten te verhogen. Als iemand hier suggesties heeft zijn ze ook erg welkom :) .... Ook hoe ik ze goed zou kunnen verhogen; het moet nogal stevig zijn.

• derhenno
quote:
Bart_N schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:22:
Afgelopen week mijn robotje gekregen en bevalt uitstekend op 2 puntjes na die ik hopelijk kan verhelpen;

1. Het LIDAR torentje gaat net niet onder mijn bank door. De bumper komt er wel onderdoor, maar het valt me tegen dat de LIDAR zelf dit niet ziet en dat de robot blijft proberen er doorheen te komen. Zie deze video; https://photos.app.goo.gl/TYiaLoiQO2XJIuH42
Enig idee of hier iets tegen valt te doen behalve de bank verhogen?

2. Robot probeert over mijn slede stoelen te gaan. Zie foto https://photos.app.goo.gl/Dolai6vZCCNyV81z2 Heb geprobeerd "virtual walls" onder de poten te monteren, maar dit helpt niet. Vrees dat de enige methode hier (buiten ze op tafel zetten uiteraard) is om de poten te verhogen. Als iemand hier suggesties heeft zijn ze ook erg welkom :) .... Ook hoe ik ze goed zou kunnen verhogen; het moet nogal stevig zijn.
Als de stofzuiger alleen onder de bank deze problemen ondervindt kun je er iets onder plakken (stuk hout?) zodat de stootrand van de stofzuiger een blokkade registreert. Je ziet het dan immers toch niet en komt de levensduur van de Xiaomi ten goede. De betere / makkelijkere oplossing is gewoon verhogen (met enkele mm). Idem voor de stoelen: met vilt of ander stevig, dik plakmateriaal dusdanig verhogen zodat de stootrand de stoelpoten als eerste voelt! (Gewoon ff op de tafel zetten is natuurlijk ook een prima oplossing)

derhenno wijzigde deze reactie 14-07-2017 16:37 (15%)

• Bart_N
quote:
derhenno schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Als de stofzuiger alleen onder de bank deze problemen ondervindt kun je er iets onder plakken (stuk hout?) zodat de stootrand van de stofzuiger een blokkade registreert. Je ziet het dan immers toch niet en komt de levensduur van de Xiaomi ten goede. De betere / makkelijkere oplossing is gewoon verhogen (met enkele mm). Idem voor de stoelen: met vilt of ander stevig, dik plakmateriaal dusdanig verhogen zodat de stootrand de stoelpoten als eerste voelt! (Gewoon ff op de tafel zetten is natuurlijk ook een prima oplossing)
Bij de bank zitten dezelfde poten aan de zijkant en daarmee duidelijk in het zicht. Vrees dat ik er niet onderuit kom de bank te verhogen. Bedankt voor de suggesties!

Wel gek dat Mi hier geen rekening mee heeft gehouden.

• derhenno
Zwart en metaal schijnt bij vele robotstofzuigers een probleem te zijn...

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
Bart_N schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:24:
[...]

Bij de bank zitten dezelfde poten aan de zijkant en daarmee duidelijk in het zicht. Vrees dat ik er niet onderuit kom de bank te verhogen. Bedankt voor de suggesties!

Wel gek dat Mi hier geen rekening mee heeft gehouden.
Wat hadden ze dan moeten doen? Jou bellen met de vraag hoe hoog je bank is zodat ze met het design rekening kunnen houden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bart_N
quote:
Shanquish schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:01:
[...]

Wat hadden ze dan moeten doen? Jou bellen met de vraag hoe hoog je bank is zodat ze met het design rekening kunnen houden?
8)7

Nee, natuurlijk niet. Maar zorgen dat het torentje van 1.5cm op de robot met een geavanceerde sensor niet overal lomp tegen aan botst zou zo gek niet zijn als fabrikant niet waar?

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 28-02 14:00
Pffff het kriebelt echt om deze robotstofzuiger te kopen.. Wij hebben 2 katten (nou ja eigenlijk1, den andere zien we amper / bijna niet ) en een hond.. Dus elke dag stofzuigen... Probeem is: Hoe ga ik mijn vriendin overhalen :X

Of toch gewoon stiekem bestellen... :+

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Shanquish
  • Niet online
Ik heb 'm besteld en vriendinlief was t er eigenlijk niet mee eens en vond het een overbodig speelgoed, maar toen ie er was vond ze het helemaal geweldig en ziet ze de voordelen van elke dag zuigen (stof dan hè) er wel van in.
quote:
Bart_N schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:31:
[...]

8)7

Nee, natuurlijk niet. Maar zorgen dat het torentje van 1.5cm op de robot met een geavanceerde sensor niet overal lomp tegen aan botst zou zo gek niet zijn als fabrikant niet waar?
Mwah, het ding hangt al vol met sensoren, maar ik snap je frustratie hoor, mijn reactie was eerder grappig bedoelt ;)

Hier schaaft ie net onder de kast langs, heb dus al mooie strepen bovenop dat torentje.
De sensor in het torentje brengt overigens de ruimte in beeld, ik gok dat die nèt onder je bank door scant en het als zodanig niet 'ziet'

Shanquish wijzigde deze reactie 14-07-2017 20:29 (14%)

• derhenno
quote:
Possible schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:21:
Pffff het kriebelt echt om deze robotstofzuiger te kopen.. Wij hebben 2 katten (nou ja eigenlijk1, den andere zien we amper / bijna niet ) en een hond.. Dus elke dag stofzuigen... Probeem is: Hoe ga ik mijn vriendin overhalen :X

Les 1 voor een gelukkig leven: altijd je vriendin te vriend houden :(:)

Alhoewel...achteraf zal ze je danken _/-\o_ dussuh: go for it (eigen verantwoording :P )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Hier was het zo van:
"Een robot stofzuiger, zou dat iets voor ons zijn?"
Haar antwoord:
"Ja dat dacht ik ook laatst aan, maar ik dacht dat vind jij te duur"

*Hier ook twee katten en een hond, dus elke dag stof zuigen. Bakje van de robot zit elke dag prop vol met haren...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09-01 17:43
quote:

Een verjaardagscadeau voor je vriendin bestel je toch altijd stiekem? })

"Schat, ik vond het zo erg voor je dat je in je toch al weinige vrije tijd ook nog eens elke dag uren moet stofzuigen... Met dit cadeau heb je meer tijd over om te gaan winkelen met je vriendinnen, of gezellig bij je moeder op de koffie te gaan!" ;w

Voordeel 1: het is niet meer stiekem stiekem, maar lief stiekem! >:)

Voordeel 2: jij hoeft (ook) niet meer te stofzuigen! d:)b

Voordeel 3: je hebt meer vrije tijd voor jezelf omdat je vriendin de deur uit gaat, zonder jou natuurlijk! oOo

Voordeel 4: geen haren meer in je koffie, in je sokken, en in je vloerkleed :9

Voordeel 5: het dubbele milieu voordeel: "weet je eigenlijk wel hoeveel stroom zo'n grote stofzuiger elke dag vreet? Zo'n klein robot dingetje is stukken zuiniger en ook nog eens veel milieuvriendelijker omdat er geen stofzak in gaat die je steeds moet vervangen en die dus in het milieu terecht komt" O-)

Nog meer smoezen nodig? Jongen wat zal jouw vriendin blij zijn met zo'n (vroeg of laat) verjaardagscadeau! _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09-01 17:43
quote:
RoyVeld schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:16:
[...]

Deze foto doet het bij mij niet
Doet deze het wel bij jou?

https://afbeelding.im/1SfM16oc

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-01-2019
Gisteren een kleine update aan 'het bedrijf' doorgevoerd.
Heb 2 kleine schansjes gemaakt van een aantal dun kunststof plaatjes. Dit voor de natuurstenen drempel van 3 cm hoog zodat mijn Xiaomi nu ook de onze werkplaats in één run meepakt.

Resultaat: ik lig voor op 99,7% van jullie.
Iemand meer m2's in één run?
Zal volgende week eens alle stoelen en andere troep op tafel zetten of er misschien nog ergens 0,1% te winnen is... :P

Had echt nooit gedacht dat na een goed jaar met een iLife A4 er zulke grote stappen op dit gebied gezet zouden worden. Na de laatste update word de ruimte wel in iets andere vlakken opgedeeld. Was iets onlogischer dan de update hiervoor. Hij is ook een paar keer precies dezelfde lijngebogen lijn van de ene naar de andere ruimte heen en terug gereden.

Ik ben trouwens benieuwd om de lijnen die hij rijd ook iets te maken hebben met de positie van je dock? Als ik mijn dock 90 graden draai tegen een andere muur, zou hij dan ook meteen horizontale lijnen rijden op je map? Eens even testen komende week om meer m2's in minder minuten te maken...

Nelis00 wijzigde deze reactie 15-07-2017 07:25 (9%)

• Albinosaurus
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Dacht ik alles mooi geregeld te hebben voor een robotvriendelijke ruimte. Kabels waren al weggewerkt, geen losse lichte objecten op de vloer, meubels die hij niet ziet weghalen etc. Zag ik hem vanmorgen vrolijk tegen de stroomkabel van de voeding van mijn pc aanrijden die dus net iets te laag zit voor hem.

Voor nu zal ik er even een kettlebell achter zetten maar ben nog wel op zoek naar een wat nettere oplossing natuurlijk. Een nieuwe pc kast is een optie of wat verhoogde poten zien te vinden (die er niet overdreven lelijk uit zien). Mijn pc draaien of verplaatsen zie ik niet als een optie omdat ik het erg fijn vind om de complete ruimte door te kunnen kijken.
quote:

Ik verwacht dat robotstofzuigers de zelfde status gaan krijgen als wasmachines en vaatwassers. Binnen een paar jaar zal iedereen er eentje willen hebben net zoals veel mensen nu al vaatwassers willen hebben omdat met de hand afwassen zo een vervelend klusje is. Een tweaker wil natuurlijk voorop lopen voordat de hype begint :)

Overigens vind ik een kleine 300 euro voor een stofzuiger niet al te veel geld. Zeker als je bedenkt dat de wat betere 'gewone' stofzuigers ook rond die prijs zitten met allemaal gekke filters en technieken.

• TripleQ
  • Niet online
Ik denk dat het nooit een volledige vervanger wordt. Er blijven altijd plekken zijn waar die niet kan komen. Zeker met huisdieren is de bank blijven stofzuigen een must. En dan moet je dus alsnog een normale stofzuiger aanschaffen.

Heb trouwens geprobeerd of die op de bank werkte. Een stoffen bank, maar hij zoog amper iets op en bleef meerdere malen vastzitten in de plooien haha

• Albinosaurus
  • Niet online
Gewoon de bank weg doen! :)

Die poging kan ik dan wel weer waarderen. Heb je voor banken geen borstels of doekjes of iets dergelijks dat beter werkt dan een normale stofzuiger? De verhouding tussen stofzuiger pakken, aansluiten en weer opruimen en het werkelijke stofzuigen lijkt me best scheef als je alleen maar de bank(en) hoeft te doen. Heb er zelf gelukkig geen last van zonder huisdieren hoewel dat in de toekomst misschien gaat veranderen.

• TripleQ
  • Niet online
Mjah, her is niet alleen de bank. Maar ook genoeg andere plekjes waar de robot niet bij kan. Dit zijn dan gelijk de hoekjes waar de (labrador in de rui) haren naar toe waaien. Naast de kast of achter de verwarming bijvoorbeeld.

En dan daarnaast ze 3 katten mandjes en de grote honden mand.

Maar het scheelt echt al enorm nu we de robot elke dag een rondje laten rijden!

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:06
Die hoekjes kun je misschien ook met een plumeau/swiffer of zo even doen? Ik heb nog geen robozuiger (even andere prioriteiten qua geld en mijn huis is ook nog bepaald niet robot proof), dus weet niet hoe dat in de praktijk uit zou pakken, maar als de grote vlakken schoon genoeg blijven met alleen de robot dan lijkt me dat de hoekjes toch niet het probleem zouden hoeven te zijn.
Mijn stoffen bank doe ik vaak even met een kledingborstel, niet zo'n plakrol maar zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...tRVp0IgLJsTjWEaAvpa8P8HAQ (eerste link uit google)
In mijn ervaring is dat sneller en makkelijker om de haren van de kat en hond er af te krijgen dan de stofzuiger.

Gamertag: Finraziel42

• ocn
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-12-2019
Maak inmiddels een week gebruik van de Xiaomi Vacuum en ben erg tevreden. Hij heeft alleen af en toe moeite met drempels. Daar leg ik nu meestal een deurmat over, maar ik heb meerdere drempels dus hele huis lukt nog net niet zonder dat hij vastloopt. Binnenkort even bij de Action wat deurmatten halen en iets verzinnen dat die ook netjes op hun plek blijven liggen.

Wat voor oplossing gebruiken jullie voor hoge drempels?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
quote:
Finraziel schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:46:
Die hoekjes kun je misschien ook met een plumeau/swiffer of zo even doen?
De meeste hoekjes pak ik gewoon mee met het dweilen. Natuurlijk niet geschikt om de hele ruimte mee te doen maar die paar hoekjes gaan prima. Wat daarna nog over blijft (bijna niets) pak ik met allesreinierdoekjes. Wellicht zijn daar betere manieren voor die ik nog ga ontdekken, de robot heb ik nog niet zo lang.
quote:
ocn schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:17:

Zelf heb ik geen drempels die mijn stofzuiger hoeft te nemen. Als ik dat wel had zou ik de drempels vervangen door afgeronde exemplaren. Wat minder netjes maar wel makkelijker is een rolstoelsysteem daarvoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:57
Hoe makkelijk maak je de robot schoon? Dit vraag ik vooral nadat ik op YouTube een filmpje heb gezien van een robot die extra zijn best doet om hondepoep op te zuigen 😞 Het resultaat is een uitgesmeerde plaat poep. Kan gebeuren maar kan je de robot makkelijk schoon krijgen of is dit niet te doen? We hebben zelf drie katten en zo nu en dan ligt er wel eens iets wat er niet hoort, meestal uit de voorkant.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• derhenno
:)
quote:
Mozart schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:10:
Hoe makkelijk maak je de robot schoon? Dit vraag ik vooral nadat ik op YouTube een filmpje heb gezien van een robot die extra zijn best doet om hondepoep op te zuigen 😞 Het resultaat is een uitgesmeerde plaat poep. Kan gebeuren maar kan je de robot makkelijk schoon krijgen of is dit niet te doen? We hebben zelf drie katten en zo nu en dan ligt er wel eens iets wat er niet hoort, meestal uit de voorkant.
Ik vergeet nog wel eens een schoteltje met natvoer op te ruimen met eenzelfde resultaat (op de geur na :P ). Schoonmaken is geen probleem alhoewel ik niet kan zien of nog iets is achtergebleven in de wielbehuizing (tight fit). Tot nu toe ruikt de Xiaomi nog fris en fruitig ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• derhenno
quote:
ocn schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:17:
Maak inmiddels een week gebruik van de Xiaomi Vacuum en ben erg tevreden. Hij heeft alleen af en toe moeite met drempels. Daar leg ik nu meestal een deurmat over, maar ik heb meerdere drempels dus hele huis lukt nog net niet zonder dat hij vastloopt. Binnenkort even bij de Action wat deurmatten halen en iets verzinnen dat die ook netjes op hun plek blijven liggen.

Ik zou zelf gaan voor een stuk hout/plastic (driehoek) in de kleur van de drempel/vloer/plinten (maakt het makkelijker, neemt minder ruimte in, ziet er netter uit).

derhenno wijzigde deze reactie 16-07-2017 11:27 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Laatst online: 15:25
quote:
derhenno schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Ik vergeet nog wel eens een schoteltje met natvoer op te ruimen met eenzelfde resultaat (op de geur na :P ). Schoonmaken is geen probleem alhoewel ik niet kan zien of nog iets is achtergebleven in de wielbehuizing (tight fit). Tot nu toe ruikt de Xiaomi nog fris en fruitig ;)
Heb al een jaar of 5 en Neato die ik nu wil vervangen, ipv derde accu. In die vijf jaar is er wel eens per ongeluk wat kots van één van de katten opgezogen, kost even wat tijd om schoon te maken maar ruik je weinig van. Dienblad oid onder de voerbakjes is wel handig, anders vind je ze regelmatig op hele andere plekken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Het viel me op dat Johnny5 hier ineens niet meer over een drempeltje in de gang kwam vanaf de houten vloer naar de droogloopmat die voor de voordeur ligt, terwijl dat voorheen eigenlijk geen probleem was.

dus ik heb wat testjes zitten doen en wat blijkt nu? als de zuigkracht op maximaal staat, dan is er minder 'energie' om over obstakeltjes te rijden.

ik heb nog niet alle modussen uitgeprobeerd, maar op MAX lukt het niet, maar op balanced gaat het zonder problemen.

voor wat betreft de discussie over het al dan niet nog moeten stofzuigen, ik moet nog wel gewoon stofzuigen, sowieso de trap naar boven en naar zolder, straks als op de 1e etage de vloer is doorgelegd dan kan de robot hier ook schoonmaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• derhenno
Dat is wat ik nou noem zeer interessante info: "als de zuigkracht op maximaal staat, dan is er minder 'energie' om over obstakeltjes te rijden." _/-\o_

V.w.b. zelf stofzuigen: de dag dat een robot alles kan stofzuigen is de dag dat ie ook zelfstandig kan afstoffen en koffie zetten :P. Die laatste 5% die ik zelf moet doen doe ik met heel veel plezier :)

• RubenWwijk
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 25-02 11:31
quote:

Mijn vriendin was in het begin er ook op tegen. Toen Truus ons huis een paar keer schoon had gemaakt, was ze gelijk verkocht en wou ze dat we dit eerder hadden aangeschaft. ;)

Vrouwen weten soms niet wat ze willen, we moeten ze dan in de juiste richting sturen. O+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Possible
Fuck it, ga hem gewoon bestellen... :P

• RoyVeld
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21-11-2019
quote:
Deze wel, bedankt!

• derhenno
quote:
Possible schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:40:
Fuck it, ga hem gewoon bestellen... :P
Wil wel nog ff kwijt dat Gearbest geen krimp geeft ivm een (ander) nooit geleverd produkt (ondanks extra verzekering tegen verlies). Dat wordt dus definitief een paypal-dispute :( Jammer jongens, maar de volgende Xiaomi gaat via aliExpress ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-02 21:53
quote:
Sirhc_95 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:31:
[...]

Ik had toch een paar uur langer moeten wachten, hij staat inmiddels op Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands :) (heb op 1 juli 's avonds besteld).
En over twee/drie uur wordt hij al bezorgd :) Wat een gave track&trace site heeft DPD trouwens zeg!

• Sypher
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:32
Hebben jullie zo'n verloopplug of gewoon een kabel met EU stekker bij jullie bestelling gekregen?
Als ik het zo snel zie is hetgeen wat de dock in gaat vrij gangbaar

.

Klopt dat? Dat lijkt me wat handiger dan zo'n vervelende tussenstekker die vaak niet goed strak blijft zitten.

• Baptizt
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-02 20:14
Helaas een verloop stukje naar EU plug.
Maar basisstation staat bij mij op vaste plek. Dan gaat het prima.

• Hak
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:35
Ik heb een plakbandje om de stekker en het verloopplugje gedaan, werkt prima en het blijft nu goed vastzitten.

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Hier zat ook een verloop plugje in de doos (zag ik pas later), maar heb gewoon een andere kabel met vaster stekker gebruikt. Is inderdaad een vrij standaard kabel (m'n laders van canon hebben zo'n aansluiting, de sonos, draagbare radio, en vast nog wel meer).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Sypher
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:32
Helder, thanks :) Sommige verkopers op Ali stoppen er blijkbaar zo'n kabel bij maar anderen alleen een verloopje (die niet altijd past blijkbaar).

Dat zou een "probleem" zijn geweest als het een adapter was, maar aangezien ze gelukkig hierbij wel standaard kabels gebruiken (in tegenstelling tot bijv. de Mi Notebook) kan ik gewoon een willekeurige verkoper kiezen.

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
Hak schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:42:
Ik heb een plakbandje om de stekker en het verloopplugje gedaan, werkt prima en het blijft nu goed vastzitten.
Ik had zelf nog zo'n kabel liggen, anders voor weinig te kopen https://www.netwerkkabel....sTYkbQ2vtndRDgaAlcL8P8HAQ
Vind ik dan weer prettiger dan met plakband, want het verloopje blijft inderdaad niet lekker zitten.

• R-B
  • Laatst online: 24-02 19:50
Ze de kniptang erin en monteer er zelf nieuwe stekker op. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sirhc_95
En hij is binnen van Gearbest, er zat inderdaad alleen een verloopplug bij, maar dat mag de pret niet drukken!

Wat een apparaat, hij heeft even een testrondje gedraaid bij mij thuis, maar wat een troep heeft hij opgezogen! Dat terwijl er zaterdag nog gestofzuigd was, maar de Xiaomi komt bij mij onder allemaal kastjes waar niet onder te stofzuigen valt met een normale stofzuiger.

Ik denk dat mijn opa en oma er erg veel plezier aan gaan beleven. Hartelijk bedankt voor al jullie tips en ervaringen!

Sirhc_95 wijzigde deze reactie 17-07-2017 16:26 (0%)
Reden: Enters toegevoegd (gepost vanaf mobiel)

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Probeer al een halve middag de Mi Robot te laten inloggen. Helaas zonder success. App opnieuw geinstalleerd, zones aangepast, OpenDNS in router gezet, etc.

Iemand een gouden tip?

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
swtimmer schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:35:
Probeer al een halve middag de Mi Robot te laten inloggen. Helaas zonder success. App opnieuw geinstalleerd, zones aangepast, OpenDNS in router gezet, etc.

Iemand een gouden tip?
Locatie 'mainland china' al geprobeerd? Ik ben ook ff bezig geweest, maar opeens was er toen verbinding.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

quote:
Sandyman538 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:55:
[...]

Locatie 'mainland china' al geprobeerd? Ik ben ook ff bezig geweest, maar opeens was er toen verbinding.
Ja, hij gaat tot 45% en dan geeft die een connectie error.

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
swtimmer schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:07:
[...]

Ja, hij gaat tot 45% en dan geeft die een connectie error.
Had ik ook. Toen een paar keer tot 90 en uiteindelijk helemaal gelukt. Telefoon redelijk dicht bij het apparaat gehouden en dicht bij de router, maar geen idee of dat helpt :)

• Sirhc_95
quote:
swtimmer schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:35:

Iemand een gouden tip?
Mijn Android telefoon vond de Mi in eerste instantie niet eens via de China Mainland server. Het installeren via de iPhone van mijn zus met de 'Old US Singapore' als server lukte wel in een keer vanmiddag.

• Fleighe
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 27-02 20:17
quote:
[Ja, hij gaat tot 45% en dan geeft die een connectie error.
Voor een Xiaomi wifi repeater had ik (zo even uit mijn hoofd) een soortgelijk probleem. Kon niet connecten doordat de wifi beveiliging iets anders was dan standaard WPA2. Misschien daar even wat mee spelen?

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Uiteindelijk is het gelukt. Had de Robot een harde reset gegeven en toen lukte het na 2x met mainland China opeens wel!

• titan1901
  • Laatst online: 23:30
Weet iemand misschien hoe het met de benodigde hoogte zit? Ik weet dat de robot een hoogte van 96mm heeft. Mijn bed is momenteel te laag om onder door te gaan maar ik zit te denken om er andere pootjes onder te zetten waardoor de hoogte 100mm wordt. Zou dit voldoende zijn of wordt het bed dan alsnog als een obstakel gezien door de LDS?

• derhenno
quote:
titan1901 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:55:
Weet iemand misschien hoe het met de benodigde hoogte zit? Ik weet dat de robot een hoogte van 96mm heeft. Mijn bed is momenteel te laag om onder door te gaan maar ik zit te denken om er andere pootjes onder te zetten waardoor de hoogte 100mm wordt. Zou dit voldoende zijn of wordt het bed dan alsnog als een obstakel gezien door de LDS?
100mm is voldoende :)

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-02 14:30
quote:
titan1901 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:55:
Houd er rekening mee dat de hoogte in de hoeken niet altijd hetzelfde is als de hoogte in het midden - meubels kunnen ietsje doorzakken. Mijn vrij brede IKEA-tv-meubel bijvoorbeeld: bij de pootjes is hij precies hoog genoeg voor de Xiaomi, dus daar duikt hij eronder, maar dan beweegt hij richting het midden en komt hij vast te zitten omdat het meubel daar net een halve centimeter lager is.

• titan1901
  • Laatst online: 23:30
quote:
Anakha schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:21:
[...]

Houd er rekening mee dat de hoogte in de hoeken niet altijd hetzelfde is als de hoogte in het midden - meubels kunnen ietsje doorzakken. Mijn vrij brede IKEA-tv-meubel bijvoorbeeld: bij de pootjes is hij precies hoog genoeg voor de Xiaomi, dus daar duikt hij eronder, maar dan beweegt hij richting het midden en komt hij vast te zitten omdat het meubel daar net een halve centimeter lager is.
Daar had ik inderdaad nog niet over nagedacht. Bedankt voor de adviezen :) !

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 28-02 09:25
Ik ga het meemaken. Mijn woning, een gelijkvloers appartement zonder drempels (badkamer uitgezonderd) zou er ideaal voor moeten zijn. Ook loopt er voldoende werkverschaffing in de vorm van 2 Maine coons rond, hij hoeft zich hier niet te vervelen.

• RubenWwijk
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 25-02 11:31
quote:
gastje01 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:47:
Ik ga het meemaken. Mijn woning, een gelijkvloers appartement zonder drempels (badkamer uitgezonderd) zou er ideaal voor moeten zijn. Ook loopt er voldoende werkverschaffing in de vorm van 2 Maine coons rond, hij hoeft zich hier niet te vervelen.
Ik heb precies hetzelfde en hij doet alle kamers netjes in 1 keer en is binnen een uur klaar. Je gaat versteld staan hoeveel stof er elke keer in het bakje zit. :)

• derhenno
Oh oh...zojuist de gevreesde "Error 1"- melding ontvangen (laser). Ff op het knopje geduwd en tot nu draait ie weer als vanouds...ff in de gaten houden :)

(Heb nog een gloednieuwe gesealde iLife V3s Pro in de aanbieding voor geïnteresseerden - pm ;) )

derhenno wijzigde deze reactie 19-07-2017 18:19 (26%)

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:10
De stofzuiger is binnen. Stofzuigen gaat geweldig, aansturing via de app op twee telefoons: :N

Op mijn zakelijke android werkt het, maar delen met 2e account op iPhone is tot nu toe nog niet gelukt. Kortom, de hardware is prima, de software..... nog niet.

zeef wijzigde deze reactie 19-07-2017 23:12 (12%)

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
zeef schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:11:
De stofzuiger is binnen. Stofzuigen gaat geweldig, aansturing via de app op twee telefoons: :N

Op mijn zakelijke android werkt het, maar delen met 2e account op iPhone is tot nu toe nog niet gelukt. Kortom, de hardware is prima, de software..... nog niet.
En al geprobeerd op de iphone ook gewoon als dezelfde persoon in te loggen ipv te delen? Dat werkt hier (na een tip uit het forum) prima.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
7-7-17 2 side borstels, 1 main reserveborstel en 2 Hepa filters via AliExpress besteld voor € 15,86.
Vandaag al ontvangen, delivery time was 19-36 dagen.
Mooi op tijd in huis met 146 uren te gaan voor vervanging. (volgens de app / care) . :)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• tescione
  • Laatst online: 28-02 10:27
quote:
Sandyman538 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:47:
[...]

En al geprobeerd op de iphone ook gewoon als dezelfde persoon in te loggen ipv te delen? Dat werkt hier (na een tip uit het forum) prima.
Inderdaad, gewoon hetzelfde account gebruiken. Hier draaien 2 iphones en 1 ipad onder hetzelfde account en alle functionaliteiten zijn vanaf de 3 apparaten beschikbaar.

• Rival24
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:18

Rival24

I'll Be Back

quote:
Zorg er in ieder geval voor dat je zeker weet dat je je 2.4 Ghz Wifi gebruikt en dan over een uurtje nog een keer proberen.

Je kunt ook proberen om de US Singapore server te proberen, maar dat is wel wat lastiger als je daar nog een nieuw device wilt koppelen. Je moet dan gewoon heel snel zijn met het toevoegen, en de applicatie killen en opnieuw proberen als je te traag bent.

Ik had in het begin ook wat problemen met koppelen, maar na een tijdje lukte het toch terwijl ik eigenlijk niets anders had gedaan dan daarvoor. Volgens mij raken die servers een beetje overbelast :)

• zeef
quote:
Sandyman538 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:47:
[...]

Nope. Wel ingelogd maar zie geen apparaat bij 'my devices'.

• R-B
  • Laatst online: 24-02 19:50
quote:
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Je haalt het filter uit het opvangbakje, en knipt het papier wat groter af dan het formaat van de filter. Dan leg je het papier over de filter aan de kant die je daarna terug klemt in het opvangbakje. De luchtstroom gaat dan eerst door het opvangbakje, en daarna door het papier voordat het door de filter heen naar buiten gaat. Geen domme vraag ;)
Snap het helemaal. Zojuist ook gedaan. Filter is al grijs na 1 rondje zuigen. Haha. Kan overigens goed ademen door keukenrol heen.

Denk wel handige dit zo.

De eerste ronde gehad. Kwam op meer plekken dan ik dacht. Eerste keer dat ik hem zag dacht ik: hij is echt groot. Haha.

Haalde inderdaad alsnog veel troep op :O

R-B wijzigde deze reactie 21-07-2017 23:41 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brentnl
  • Laatst online: 25-02 18:00
quote:
Rival24 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:32:
[...]

Zorg er in ieder geval voor dat je zeker weet dat je je 2.4 Ghz Wifi gebruikt en dan over een uurtje nog een keer proberen.

Je kunt ook proberen om de US Singapore server te proberen, maar dat is wel wat lastiger als je daar nog een nieuw device wilt koppelen. Je moet dan gewoon heel snel zijn met het toevoegen, en de applicatie killen en opnieuw proberen als je te traag bent.

Ik had in het begin ook wat problemen met koppelen, maar na een tijdje lukte het toch terwijl ik eigenlijk niets anders had gedaan dan daarvoor. Volgens mij raken die servers een beetje overbelast :)
Heb van alles geprobeerd in een tijdsbestek van 6 uur, tot aan een wifi-netwerk via de hotspot van mijn iPhone..zonder succes. Ik heb één keer succes gehad, middels het netwerk wat ik op mijn 2e verdieping heb draaien (andere router/ap, ander SSID, WPA-Personal, 2.4 ghz, zelfde wachtwoord) echter reageerde de app daardoor traag (verbinding is ook slecht te bereiken vanaf beneden) waardoor ik deze toch maar weer heb verwijderd uit m'n device list (geen idee of ik op een andere manier het netwerk had kunnen wijzigen :+ )
Anyhow; daarna meermaals proberen te verbinden met netwerk van beneden, zonder succes. En ook het netwerk van boven pakt hij nu niet meer. 8)7

De Netgear Router beneden staat dus op 2.4ghz WPA2-PSK [AES] (en stuurt ook 5ghz uit, maar onder een andere SSID)

--------

Wat betreft de vragen over DPD; Ik heb 8 dagen moeten wachten voordat er verandering op de track&trace-code te zien was. Daarna ging het snel en had ik 'm binnen 2 dagen binnen. Tracking deed ik via de iOS app 'ParcelTrack'

brentnl wijzigde deze reactie 22-07-2017 02:40 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 27-02 17:26
Heb je de grote klep omhoog? Ik kreeg ook geen verbinding, en toen deed ik de klep omhoog en zag ik een knipperend lampje bij het wifi teken. Vervolgens geconnected en voila! Bluetooth misschien ook even aanzetten?
Eerst moet je op je eigen wifinetwerk zitten en vervolgens vraag de app rechtstreeks te connecten met je MI.

• derhenno
quote:
Skylevel schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:57:
Heb je de grote klep omhoog? Ik kreeg ook geen verbinding, en toen deed ik de klep omhoog en zag ik een knipperend lampje bij het wifi teken. Vervolgens geconnected en voila! Bluetooth misschien ook even aanzetten?
Eerst moet je op je eigen wifinetwerk zitten en vervolgens vraag de app rechtstreeks te connecten met je MI.
Hele goeie tip: BLUETOOTH AAN

• brentnl
  • Laatst online: 25-02 18:00
Inmiddels duidelijk gekregen dat ik mijn router boven dus wél verbonden krijg (en in principe is het hetzelfde netwerk) echter is het bereik dan simpelweg niet stabiel genoeg, dus blijf even door proberen met beneden. Het lijkt dus alsof hij moeite heeft met de encryptie/signaal van de Netgear tov D-link, maar krijg niet gevonden waar het hem dan in zit.

Grote klep is omhoog en bluetooth aan.

EDIT; bereik van boven blijkt voldoende om connectie te houden, dus ik laat het hier maar bij. Ik durf er mijn geld op in te zetten dat het dus puur in de WPA2 encryptie van de Netgear Router zit.

Verder erg tevreden met 'onze robbie'.

Wat vragen over de software;
  • De Mi Home app op mijn apple watch zegt dat ik eerst devices toe moet voegen aan de app, maar die is gewoon toegevoegd. Iemand enig idee hoe ik de robot via mn watch kan bedienen?
  • De robot heeft de laatste software (3.3.9_003077) maar toch kan ik bij de Timer functie niet kiezen tussen cleaning-modes, daarvoor moet ik de laatste firmware hebben zegt 'ie
  • 'Manage groups' wat is daar precies het nu van? Ik zie een chinese term staan onder het kopje 'my room' en als ik daar op klik zie ik mijn robot staan, maar geen idee wat het inhoudt

brentnl wijzigde deze reactie 23-07-2017 14:03 (56%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
He, ineens staat dit topic niet meer in 'mij topics' schijnbaar zijn al mijn posts verhuist naar een nieuw levertijden topic...

Anyway,
Gisteren eens een grote schoonmaak gedaan. De honden mand+grote bensch en alle stoelen + salontafeltje buiten gezet.

Je merkt dan gelijk dat hij veel sneller door het huis gaat. Veel minder overal omheen draaien.

Overigens zijn al onze stoelpoten/bankpoten en tafelpoten van aluminium. En deze detecteert hij wel slecht. Meestal botst die er gewoon lomp tegenaan

[Edit]
Hmm nu staat dit topic wel weer bij "mijn topics" en het levertijden topic weer niet. Terwijl ik post heb in beiden..

TripleQ wijzigde deze reactie 23-07-2017 11:24 (11%)

• tescione
Voor degene die verbindingsproblemen hebben of last van een trage verbinding volgen hier enkele tips.

Ik heb de volgende problemen ervaren mbt het verbinding maken:
- Trage reactie bij initieel instellen
- Traag laden van de kaart en status.
- Af en toe geen verbinding.

De verbindingsproblemen deden zich al voor bij het initieel instellen van de stofzuiger. Ik heb meerdere keren de wifi een harde reset gegeven maar de stofzuiger wilde steeds maar geen verbinding maken. Soms kreeg ik de melding dat het gelukt was, maar toch liet de stofzuiger zich in het menu niet zien.
Uiteindelijk is het toevallig gelukt toen ik tijdens opnieuw instellen even iets anders moest doen. Bij terugkomst (10 minuten later) was de stofzuiger opeens zichtbaar en ready tot go. Het was het dus een kwestie van langer wachten, maar blijkbaar was ik uit ongeduld en frustratie steeds opnieuw begonnen met de koppelingsprocedure.

Hierna vermoedde ik dat de verbinding met mijn router misschien de bottleneck is. Uiteindelijk zag ik in mijn router dat de verbindingssnelheid van de stofzuiger (Verbindt als RockRobo in router menu) op 1 mbps stond. Vergeleken met alle andere apparaten is dit veruit de traagste verbinding.

Uiteindelijk na wat verschillende configuraties te testen ben ik er achter gekomen dat ik de beveiliging hard op WPA2-PSK moet zetten (de andere optie is WPA2-PSK/WPA-PSK). Ik vermoed dat de WPA-PSK verbinding zorgt voor een trage wifi snelheid. Momenteel verbindt hij steeds op 65 mbps.

Dus een lang verhaal om aan te geven dat je misschien even je wifi instellingen van je router moet nakijken :) .

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zijn niet heel veel trage problemen doordat data over China terug moet komen?

Is het aanpassen van je locale naar een Turkije of US of Singapore een voordeel qua snelheid van app? Ik start vaak de stofzuiger gewoon door op de hardware knop te drukken - is veel sneller dan via de app op start drukken.

• tescione
quote:
swtimmer schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:43:

Is het aanpassen van je locale naar een Turkije of US of Singapore een voordeel qua snelheid van app? Ik start vaak de stofzuiger gewoon door op de hardware knop te drukken - is veel sneller dan via de app op start drukken.
Zou ook kunnen, maar een zeer trage wifi verbinding helpt ook niet mee.

• jdiezrequejo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:44
Er is een update voor de Mi app uit (iOS) iemand enige idee welke verbeteringen er zijn gedaan? Die Chinese tekens zeggen mij namelijk weinig ;-)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:14

Worsteneter

www.starthiking.nl

quote:
swtimmer schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:43:

Ik werk ook met mainland China en ik heb geen last van langzaam internet ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:59
quote:
jdiezrequejo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:26:
Er is een update voor de Mi app uit (iOS) iemand enige idee welke verbeteringen er zijn gedaan? Die Chinese tekens zeggen mij namelijk weinig ;-)
Screenshot > google translate ;)
Geen robot related updates, meer voor home automation spul.

• MrBarBarian
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 17:14
Heel vet! Kan iemand een filmpje maken van hoe ie een drempel neemt? Enne, een foto van iemand die een ' schans' heeft gemaakt voor zijn drempel?

iRacing Profiel

Acties:
  • +5Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-02 09:43
Ik kreeg meldingen over cliffsensor defect en dustbin dropped.. Kwam thuis. Vandaag vloog mijn robocop van de trap naar beneden. Niet vanwege de sensor. Mijn zoontje van 1 had 'm naar beneden geduwd. Trap en muur hebben deukjes, maar wonder boven wonder, robocop is heel gebleven. Dustbin was eruit gevallen, maar ook niets mis mee. Hij kan dus tegen een stoot zonder tje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sirhc_95
Heb de robot gisteren eindelijk bij mijn opa en oma geïnstalleerd, ze waren er best enthousiast over. Tijdens de eerste ronde ben ik er even bij gebleven, dat was maar goed ook want na een tijdje stopte hij ermee door een foutmelding. Het stofbakje zat in één keer zo vol dat het filter geblokkeerd was, het stof kwam er zelfs door het gat richting de zuigmond uit XD Opzich is dat wel logisch omdat ze vloerbedekking hebben. Het bedienen via de iPad lukte ze ook verrassend snel, al met al tevreden :) (M'n ouders willen er nu ook eentje ;) )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:02
Yes, hij is hier gearriveerd (besteld 12/7), en rijdt vredig zijn eerste ronde.
Installatie al met al erg simpel en snel. Nog geen problemen gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
Binnenkort is de Xiaomi schijnbaar te bedienen met je stem:

nieuws: Xiaomi introduceert intelligente speaker voor omgerekend 38 euro

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:19
Welke server is nu het beste om te nemen? Ik had de mi home app al that geïnstalleerd staan omdat ik op een xiaomi camera heb. Huidige server is mainland China.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Murm3l
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 06-02 15:36
Heeft er iemand van jullie verticale lamellen tot (bijna) op de vloer? Hoe gaat deze robot daar mee om? Blijft hij daar mooi van af?

En de drinkbak van de kat/hond? Stoot hij daar tegen?

Murm3l wijzigde deze reactie 28-07-2017 12:08 (27%)

• uibeltje
  • Laatst online: 00:17

uibeltje

Idiotheque

Ik heb geen verticale lamellen maar wel gordijnen tot opde grond. Deze worden gezien maar de robot rijdt er wel (langzamer) tegenaan en duwt ze opzij. Daar ben ik blij mee want dan wordt er ook gestofzuigd onder de gordijnen.

Lamellen lijken me dan ook geen probleem zolang ze maar niet aan de robot blijven vastzitten. ik denk niet dat ze als muur oid worden gezien.

Eet + drinkbak van de katten heb ik op een dienblad gezet. Scheelt ook nog eens veel rommel want die beesten morsen altijd nogal.

• zeef
quote:
Murm3l schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:06:
Heeft er iemand van jullie verticale lamellen tot (bijna) op de vloer? Hoe gaat deze robot daar mee om? Blijft hij daar mooi van af?

Ja, en het is een stoere robot, dus ze krijgen wel een duwtje. ;)

Nog geen steek verder met aanmelden robot. Op android wel zichtbaar, op iOS helemaal niks. Ook al log ik met dezelfde account in. :(

zeef wijzigde deze reactie 28-07-2017 13:20 (16%)

• derhenno
quote:
Murm3l schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:06:

Lamellen/gordijnen duwt ie (voorzichtig) opzij.
Als de drinkbak tot aan de rand is gevuld heb je kans dat der wat naast gaat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Possible
Voor wie Home assistant gebruikt, er is inmiddels een Xiaomi Vacuum cleaner component toegevoegd:

https://home-assistant.io/components/switch.xiaomi_vacuum/

Momenteel alleen start/stop functie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Murm3l
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 06-02 15:36
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik gewoon een wat zwaardere (stenen) drinkbak zet en die lamellen dat zie we dan wel nog.

• Dacuuu
quote:
Possible schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:51:
Voor wie Home assistant gebruikt, er is inmiddels een Xiaomi Vacuum cleaner component toegevoegd:

https://home-assistant.io/components/switch.xiaomi_vacuum/

Momenteel alleen start/stop functie
Mooi! Nu wachten op domoticz :)

Ik heb de tutorial even snel doorgelezen. Ik een aan dat als je een rooted android telefoon hebt, de database direct kan benaderen om je id er uit te halen?

• Eriksk
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Heb de robot net binnen gekregen, maar heeft al twee keer de melding 'Error 14; Battery malfunction' gegeven. Kan er niets over vinden; iemand hier ervaring mee?

Geen goed begin

• Possible
quote:
Dacuuu schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:13:
[...]

Mooi! Nu wachten op domoticz :)

Ik heb de tutorial even snel doorgelezen. Ik een aan dat als je een rooted android telefoon hebt, de database direct kan benaderen om je id er uit te halen?
Hmnm geen idee.. Waar lees je dat precies?

Overigens ook dit gevonden nog:

https://github.com/rytilahti/python-mirobo

Possible wijzigde deze reactie 28-07-2017 14:22 (10%)

• Dacuuu
quote:
Possible schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Hmnm geen idee.. Waar lees je dat precies?

Overigens ook dit gevonden nog:

https://github.com/rytilahti/python-mirobo
Er staat: Get token from “devicerecord” table.

Of dat je dat doet uut een adb backup, of rechtstreeks vanaf je telefoon maakt geen verschil toch?

• Possible
quote:
Dacuuu schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:06:
[...]

Er staat: Get token from “devicerecord” table.

Of dat je dat doet uut een adb backup, of rechtstreeks vanaf je telefoon maakt geen verschil toch?
Ik zie het inderdaad. Dan zou het volgens mij wel rechtreeks moeten kunnen ja.

Overigens zou je natuurlijk de Xiaomi robot in Home assistant ook kunnen schedulen dmv een automation/script... Ga ik mij eens in verdiepen! Hopelijk maandag binnen.

• Dacuuu
quote:
Possible schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:14:
[...]

Ik zie het inderdaad. Dan zou het volgens mij wel rechtreeks moeten kunnen ja.

Overigens zou je natuurlijk de Xiaomi robot in Home assistant ook kunnen schedulen dmv een automation/script... Ga ik mij eens in verdiepen! Hopelijk maandag binnen.
Jup, en wachten op domoticz hoeft ook niet, als je de python versie installeerd, kan je dat gebruiken icm domoticz. Nu wachten op het stofzuigertje. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 28-02 14:12
Mijn robotje is ook binnen, instellen was appeltje eitje mede dankzij het doorlezen van dit topic. Geweldig ding zeg, moet alleen nog even goed nadenken over de definitieve locatie van het basisstation.

• TripleQ
  • Niet online
Oeps!
Vanmorgen voor het weggaan aangezet en kreeg 20mim later een notificatie dat die geblokkeerd is... Vanmiddag pas kwam mijn vriendin thuis, blijkt die een USB kabel meegenomen te hebben die naast de bank lag. Daardoor hoopte er een halve hond/kat aan haren op bij de ingang..

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:14

Worsteneter

www.starthiking.nl

quote:
TripleQ schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:41:
Oeps!
Vanmorgen voor het weggaan aangezet en kreeg 20mim later een notificatie dat die geblokkeerd is... Vanmiddag pas kwam mijn vriendin thuis, blijkt die een USB kabel meegenomen te hebben die naast de bank lag. Daardoor hoopte er een halve hond/kat aan haren op bij de ingang..
Ja, 't is wel een kwestie van aanwennen om losse snoeren op te ruimen. Inductieladers en robotstofzuigers zijn wat dat betreft een ideale combi. Maar hier liggen ook altijd wel een paar laadsnoertjes van tablets/laptop/telefoons.. kwestie van even een rondje door huis lopen en de stofzuiger loslaten ;)

Valt mij wel op dat ie niet snel iets kapot trekt qua kabels. Vandaag zelfs een vastloper op een haarschuifje, hij is dus wel vrij voorzichtig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Klopt ja..
Dit was trouwens het resultaat:

En vandaag is ook mijn kit van filters en borstels binnen gekomen

Had het hier besteld:
http://s.aliexpress.com/yiIvEv67

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uibeltje
  • Laatst online: 00:17

uibeltje

Idiotheque

Wow! Netjes in een sjiek doosje alsof het een iPhone is 😂. Ik kreeg de reserveborstels los in de doos gegooid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:02
Is het ook mogelijk om hem maar een bepaald gedeelte te laten zuigen?
Ik vind het handig om bijv na het eten even het gebied onder de tafel/stoelen te zuigen, terwijl ik zelf mn kids ff op bed leg.
Zet ik hem nu aan, is het 45 min bezig met alles stofzuigen, terwijl hij dat snachts ook doet. Heb graag dat ik hem dan even kan "zeggen" om rond en onder de tafel te zuigen... soort van verschillende zones creëren in huis..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
Goofyduck384 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:37:
Is het ook mogelijk om hem maar een bepaald gedeelte te laten zuigen?
Ik vind het handig om bijv na het eten even het gebied onder de tafel/stoelen te zuigen, terwijl ik zelf mn kids ff op bed leg.
Zet ik hem nu aan, is het 45 min bezig met alles stofzuigen, terwijl hij dat snachts ook doet. Heb graag dat ik hem dan even kan "zeggen" om rond en onder de tafel te zuigen... soort van verschillende zones creëren in huis..
Niet echt, maar je kunt hem wel met remote control even onder de tafel zetten en dan klikken op spot cleaning, dan pakt hij even een paar vierkante meter om schoon te maken.

Pagina: 1 2 3 ... 20 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True