Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-07 12:54

Wootism

aaibaar

Gisteren viel me iets op met die Zoned-Cleanup waar ik niet zo blij van werd.

Normaal als onze Charlie zijn dagelijkse cleanup doet heeft hij wel eens moeite om tegen de rand van het tapijt op te komen. Dan slippen zijn wielen, vervolgens rijdt hij een stukje terug en probeert hij het opnieuw waarna hij er meestal wel tegenop komt.

Als hij datzelfde tapijt tegenkomt bij een zoned-cleanup en hij slipt, dan blijft hij slippen....
Zijn wielen blijven gewoon slippend ronddraaien tegen de rand van de mat. Hij wordt in ieder geval niet getriggerd om zijn positie te veranderen en het opnieuw te proberen.
ik zou hem daar kunnen laten staan tot zijn batterijen leeg zijn.....

Andere mensen die dit ook herkennen? Of heb ik gewoon een luie robot?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:21
quote:
Wootism schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:07:
Gisteren viel me iets op met die Zoned-Cleanup waar ik niet zo blij van werd.

Normaal als onze Charlie zijn dagelijkse cleanup doet heeft hij wel eens moeite om tegen de rand van het tapijt op te komen. Dan slippen zijn wielen, vervolgens rijdt hij een stukje terug en probeert hij het opnieuw waarna hij er meestal wel tegenop komt.

Als hij datzelfde tapijt tegenkomt bij een zoned-cleanup en hij slipt, dan blijft hij slippen....
Zijn wielen blijven gewoon slippend ronddraaien tegen de rand van de mat. Hij wordt in ieder geval niet getriggerd om zijn positie te veranderen en het opnieuw te proberen.
ik zou hem daar kunnen laten staan tot zijn batterijen leeg zijn.....

Andere mensen die dit ook herkennen? Of heb ik gewoon een luie robot?
Ik zag gisteren hier meer mensen over klagen dat dit na de laatste update het geval was.
Lees even de forums goed door, kan niet meer dan 2 pagina's terug zijn (of het was bij de 2017 versie).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-07 16:29
Ik heb de 1ste versie inmiddels een jaar in gebruik maar sinds een aantal weken wil de Mi niet meer docken. Hij rijd wel terug naar de dock maar ziet de dock dan toch niet staan en blijft maar verder zoeken zonder te docken.
Net als in dit filmpje:
YouTube: Xiaomi Vacuum Cleaner didn't find the Dock after Cleaning !
(niet mijn filmpje)

Heeft iemand anders ook dit probleem? of een mogelijke oplossing? Ik kan er weinig over vinden en de comments van het youtube filmpje geven ook geen oplossing.
Stofzuiger firmware is 3.3.9_003194
Mi home android app versie is: 5.1.30
Ik zit nu op de China mainland server maar had hetzelfde probleem op de singapore server

@Medjai ik heb je reactie naar het juiste topic verplaatst :)

Zeehond wijzigde deze reactie 08-05-2018 16:47 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reb3lzrr
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-07 17:00
quote:
Medjai schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:37:
Heeft iemand anders ook dit probleem? of een mogelijke oplossing? Ik kan er weinig over vinden en de comments van het youtube filmpje geven ook geen oplossing.
In de youtube comments staat dat iemand zijn probleem heeft opgelost door het zwarte gedeelte van de dock even schoon te maken. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medjai
quote:
reb3lzrr schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:49:
[...]

In de youtube comments staat dat iemand zijn probleem heeft opgelost door het zwarte gedeelte van de dock even schoon te maken. Heb je dat al geprobeerd?
De buitenkant wel, maar dat heeft niet geholpen (was ook niet bijzonder vies). Misschien maar eens open schroeven en de binnenkant bekijken, schijnt dat er achter dat zwarte plastic een soort streepjescode zit met zwarte en witte vlakken.

• Supertroeper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-07 13:22
Laten jullie de robot gewoon tegen het dock station staan? Of zetten jullie hem uit handmatig. Als ik hem 2 a 3 dagen niet gebruikt weet ik niet of het schadelijk is voor de accu als hij contact blijf maken met het dock station.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-07 17:30
Afgelopen deze stofzuiger ook even te leen om te testen.
Waar mijn Roomba 861 regelmatig vastloopt heeft de Xiaomi er geen moeite mee en heeft zonder problemen mijn hele huis kunnen doen. Ook gisteren een Xiaomi besteld voelt ook meer als een upgrade terwijl mijn Roomba duurder is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
Supertroeper schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:35:
Laten jullie de robot gewoon tegen het dock station staan? Of zetten jullie hem uit handmatig. Als ik hem 2 a 3 dagen niet gebruikt weet ik niet of het schadelijk is voor de accu als hij contact blijf maken met het dock station.
Vraag ik me ook af.

Probleem is volgens mij dat de bot constant in verbinding blijft staan via wifi, de accu zal dus redelijk snel leeg lopen.

In de gebruiks aanwezig staat dat je 'm gewoon op de lader moet laten staan.

Ik zit er wel over te denken om er een Xiaomi powerplug tussen te zetten, en dan bijvoorbeeld s'nachts een X aantal uren de stroom er af te laten halen.

Trouwens nog mensen die ook problemen met bepaalde objecten hebben / speciale voorbereidingen doen voordat ze de bot laten rijden?

Mijn Xiaomi loopt geweldig, heb wel het bed moeten verhogen omdat ie daar soms wat onder vast liep.
Verder had ik het probleem bij speakers die wat schuin gedraaid bij gordijnen staan, daar wil hij toch in het hoekje komen waarna hij zich dan omdraaide en met z'n kont achteruit redelijk hard tegen de speaker aan liep.

n keer mee gemaakt dat ie de complete speaker die op spikes staat (momenteel nog op een stukje vloerbedekking gelukkig) gewoon 5 tot 10 cm weg duwde. :? Daar flipte ik wel effe van! :X

Ik heb het nu op gelost door wat schuim profielen die ik er zo omheen flap met wat klittenband, en een magneetstrip zodat hij wat van de gordijnen af blijft.

Kleine moeite iedere keer, maar noodzakelijk in mijn situatie. Verder nul problemen met de zuiger ;)

Hier wat voorbeelden, ben benieuwd naar eventuele oplossingen van anderen!

Het probleem: schuine hoek met een gordijn.

Oplossing: Schuim profiel

Samen met magneetstrip bij gordijn.

Overigens verder geen problemen, ook met de gordijnen niet. Maar in dat hoekje ging het dus toch steeds verkeerd. En de zuiger is best lomp met achteruit rijden dus, als ie wat in de war raakt..

h4ns wijzigde deze reactie 13-05-2018 17:21 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18-07 20:45
quote:
Supertroeper schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:35:
Aangezien hij maar n (soms twee) maal per week een rondje rijdt, vind ik het onzin dat hij al die tijd aan de stroom hangt. De lader haal ik van de spanning en onze “Robbie” zet ik naast zijn lader op uit.

De wifi heb ik wel geconfigureerd, maar de ssid is alleen “in de lucht” voor een eventuele firmware update. Hij heeft dus altijd een zenuwachtig snel knipperend lampje dat ie geen wifi kan vinden. Starten doen we gewoon met de startknop. Voor het zuigen moet her en der toch wel iets worden opgeruimd/opzij gezet.

Mensen vragen ook nog eens hoeveel geluid hij nu maakt. Vandaag gemeten. Op de stand “balanced” schommelt dat rond de 68 decibel op ~1 meter afstand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18-07 20:45
quote:
h4ns schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:00:
[...]

n keer mee gemaakt dat ie de complete speaker die op spikes staat (momenteel nog op een stukje vloerbedekking gelukkig) gewoon 5 tot 10 cm weg duwde. :? Daar flipte ik wel effe van! :X

Ik heb het nu op gelost door wat schuim profielen die ik er zo omheen flap met wat klittenband, en een magneetstrip zodat hij wat van de gordijnen af blijft.
Herkenbaar. Mijn speakers staan op stands met spikes eronder. De stands ziet ie niet omdat de onderkant vrij laag is waardoor hij er iets te hard naar mijn zin tegenaan rijdt.

Ik heb met houtjes en magneetjes een bescherming gemaakt en ben eigenlijk nog niet tevreden.
Ik zal eens iets met schuim profielen proberen. Goede tip!

• TheDMW
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-07 15:53
Nu een weekje of 4 dit apparaat in bezit. Na een wat stroeve setup aan de praat gekregen en ben er echt enorm over te spreken. Echter sinds een week ofzo staan in de app ineens alles in feet in plaats van meters. Ik krijg echt met geen mogelijkheid weer meters daar te staan. Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? Erg klein ding maar het irriteert me wel een beetje. Overigens lijkt m'n stofzuiger ook sindsdien ineens moeite te hebben met de voet van een lamp waar hij voorheen een keertje tegenaan tikte en wegreed. Alles is up-to-date (Hong Kong server) en ik heb nog zo'n virtual wall die via de post binnenkomt dus over die lamp maak ik me niet zo druk.

• h4ns
  • Niet online
quote:
TheDMW schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:33:
Nu een weekje of 4 dit apparaat in bezit. Na een wat stroeve setup aan de praat gekregen en ben er echt enorm over te spreken. Echter sinds een week ofzo staan in de app ineens alles in feet in plaats van meters. Ik krijg echt met geen mogelijkheid weer meters daar te staan. Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? Erg klein ding maar het irriteert me wel een beetje. Overigens lijkt m'n stofzuiger ook sindsdien ineens moeite te hebben met de voet van een lamp waar hij voorheen een keertje tegenaan tikte en wegreed. Alles is up-to-date (Hong Kong server) en ik heb nog zo'n virtual wall die via de post binnenkomt dus over die lamp maak ik me niet zo druk.
Waarom Hong Kong server? Hoort op Mainland China te staan in de Mi Home prefs.

En check dat je tijdzone in de vacuum app zelf op NL staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:27
Hij is bij mij ook binnen en draait nu zijn eerste rondje. Ik was wat huiverig met de val sensoren ivm onze mat zwarte tegelvloer, maar vooralsnog geen problemen!

• TheDMW
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-07 15:53
quote:
h4ns schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:06:
[...]

Waarom Hong Kong server? Hoort op Mainland China te staan in de Mi Home prefs.

En check dat je tijdzone in de vacuum app zelf op NL staat.
Heb tijdens de setup uren lopen stoeien met alle mogelijke opties, alle instellingen in m'n router en noem het maar op. Hij maakte maar geen verbinding met m'n wifi. Uiteindelijk pakte hij hem wel toen m'n settings op o.a de hong kong server stonden en heb het sindsdien maar zo gelaten. Werkte allemaal foutloos na die setup.

Tijdzone staat op NL verder. Gisteren geprobeerd naar Mainland China te switchen maar hij zet dan m'n stofzuiger niet over naar de andere server en ik kan de helft van de app niet meer lezen. Neem aan dat ik hem eerst moet verwijderen en de setup op een nieuwe server weer door moet? Heb ook verder niks in mn settings veranderd waardoor de app ineens ft in plaats van meter gebruikt. Heb een dagelijkse cleanup ingesteld en kijk eigenlijk alleen maar naar het kaartje en m'n stats.

• reb3lzrr
  • Laatst online: 13-07 17:00
quote:
TheDMW schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:19:
[...]Mainland China te switchen maar hij zet dan m'n stofzuiger niet over naar de andere server
Klopt, elke keer dat je van server switched moet je je stofzuiger opnieuw koppelen.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Dit is wat je koopt als je Xiaomi koopt. De reden dat die app zoveel toegang wilt hebben:

• dicespark
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Ik heb inmiddels mijn Robot Vacuum toegevoegde aan mijn Home Assistant domotica set-up. Awesome, maar nu wil ik alle internet toegang blocken in mijn router. Kan iemand me op weg helpen, welke adressen te blokken?

• Evanescent
  • Niet online
quote:
dicespark schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:27:
Ik heb inmiddels mijn Robot Vacuum toegevoegde aan mijn Home Assistant domotica set-up. Awesome, maar nu wil ik alle internet toegang blocken in mijn router. Kan iemand me op weg helpen, welke adressen te blokken?
Gewoon alles vanaf het IP-adres van de stofzuiger (naar buiten), lijkt me.

• Mythling
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:00
Ik heb 2 firewall rules. De eerste staat alles toe vanaf de Xiaomi naar interne adressen, en de 2e blokkeert alles. Intern verkeer matched de eerste regel dus dat wordt toegestaan, elk ander verkeer wordt niet toegestaan. Verder kan je iets vergelijkbaars doen met iptables (als je het device geroot hebt)
code:
1
2
3
iptables -A OUTPUT -d 192.168.0.0/24 -j ACCEPT
iptables -A OUTPUT -d 127.0.0.0/8 -j ACCEPT
iptables -A OUTPUT -j DROP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-07 09:24
quote:
Evanescent schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:30:
Dit is wat je koopt als je Xiaomi koopt. De reden dat die app zoveel toegang wilt hebben:

[video]
Dit is toch geen nieuws? Xiaomi is super goedkoop, waar denk je dan dat ze hun winst mee halen? Als je wil dat er geen data van je wordt verzameld moet je inderdaad f ervoor zorgen dat de data niet bij Xiaomi aankomt, of bereid zijn om ervoor te betalen (duurder/ander merk kopen).

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online
quote:
Melantrix schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:56:
[...]

Dit is toch geen nieuws? Xiaomi is super goedkoop, waar denk je dan dat ze hun winst mee halen? Als je wil dat er geen data van je wordt verzameld moet je inderdaad f ervoor zorgen dat de data niet bij Xiaomi aankomt, of bereid zijn om ervoor te betalen (duurder/ander merk kopen).
Ik denk dat het voor veel mensen wl nieuws is. Je houd er toch geen rekening mee dat je stofzuiger of all devices een privacylek vormt? 8)7 |:(

Ik vind het van de zotte. En mensen moeten weten dat ze deze keuze maken als ze zo'n apparaat aanschaffen. Want het wordt niet geadverteerd!

En nee, voor mij was het geen nieuws, zie ook mijn eerdere reacties, maar het is nog lang niet 'normaal' dat dit gebeurt bij gewone apparaten.

Evanescent wijzigde deze reactie 18-05-2018 09:01 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melantrix
quote:
Evanescent schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:59:
[...]

Ik denk dat het voor veel mensen wl nieuws is. Je houd er toch geen rekening mee dat je stofzuiger of all devices een privacylek vormt? 8)7 |:(

Ik vind het van de zotte. En mensen moeten weten dat ze deze keuze maken als ze zo'n apparaat aanschaffen. Want het wordt niet geadverteerd!

En nee, voor mij was het geen nieuws, zie ook mijn eerdere reacties, maar het is nog lang niet 'normaal' dat dit gebeurt bij gewone apparaten.
Eerlijk gezegd vind ik dit geen nieuws, aangezien alles wat je tegenwoordig koopt een privacy lek is. Bij elk apparaat wat je koopt krijg je al korting op de prijs omdat je dat deel betaalt met je data.

Is dat fijn/leuk? nee naturlijk niet, het is bizar dat de wereld er nu zo uitziet, maar helaas is het al wel 'normaal' als in, gemeengoed. Neem als voorbeeld de robotstofzuiger markt. Xiaomi is een budget merk wat enorm goed werkt, daar zit veel R&D in, of omdat het china is, veel reverse engineering. hoe dan ook is de prijs van de stofzuiger lager dan dat ding eigenlijk waard is/wat ze ervoor kunnen vragen. Dat deel compenseren ze met de data die ze met dat ding van je verzamelen. Echter, als je wel een robotstofzuiger wil en niet wil dat je je data afgeeft, moet je naar een duurder alternatief gaan kijken, dan denk je snel aan iRobot want die dingen zijn ontiegelijk duur. Ik vraag me echter sterk af of zij niet k data van je verzamelen. Ze zouden 'gek' zijn als ze het niet doen, want iedereen doet het tegenwoordig.. (zie ook deze tweet die vandaag is uitgekomen: https://twitter.com/zackwhittaker/status/996758911989567488

Ik praat dit niet allemaal goed ofzo, maar het is helaas nu de realiteit. Je kan je er beter van bewust zijn dan dat je denkt dat het niet gebeurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online
quote:
Melantrix schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:09:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dit geen nieuws, aangezien alles wat je tegenwoordig koopt een privacy lek is. Bij elk apparaat wat je koopt krijg je al korting op de prijs omdat je dat deel betaalt met je data.

Is dat fijn/leuk? nee naturlijk niet, het is bizar dat de wereld er nu zo uitziet, maar helaas is het al wel 'normaal' als in, gemeengoed. Neem als voorbeeld de robotstofzuiger markt. Xiaomi is een budget merk wat enorm goed werkt, daar zit veel R&D in, of omdat het china is, veel reverse engineering. hoe dan ook is de prijs van de stofzuiger lager dan dat ding eigenlijk waard is/wat ze ervoor kunnen vragen. Dat deel compenseren ze met de data die ze met dat ding van je verzamelen. Echter, als je wel een robotstofzuiger wil en niet wil dat je je data afgeeft, moet je naar een duurder alternatief gaan kijken, dan denk je snel aan iRobot want die dingen zijn ontiegelijk duur. Ik vraag me echter sterk af of zij niet k data van je verzamelen. Ze zouden 'gek' zijn als ze het niet doen, want iedereen doet het tegenwoordig.. (zie ook deze tweet die vandaag is uitgekomen: https://twitter.com/zackwhittaker/status/996758911989567488

Ik praat dit niet allemaal goed ofzo, maar het is helaas nu de realiteit. Je kan je er beter van bewust zijn dan dat je denkt dat het niet gebeurd.
Ik betwijfel sterk of dit bewustzijn er al (voldoende, of zelfs enigszins) is. Dat maakt dat ik het nog steeds nieuws als in 'het vermelden waard' vind. Vandaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:22
Lurker die zich ook in deze discussie wilt melden
quote:
Evanescent schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:11:
[...]

Ik betwijfel sterk of dit bewustzijn er al (voldoende, of zelfs enigszins) is. Dat maakt dat ik het nog steeds nieuws als in 'het vermelden waard' vind. Vandaar.
Maar dit geldt toch overal voor. Er is ook vrij veel commotie geweest over ik meen Samsung TVs die veel en veel teveel data terug deden sturen naar Samsung. Dit gebeurd dus gewoon altijd. Elk apparaat wat verbonden is met internet kun je er vanuit gaan dat dit op een bepaalde manier data terug stuurt naar de fabrikant. Of dit nu een goedkoop of een duur apparaat is, ga er maar vanuit dat er data terug wordt gestuurd en dit ook "twijfelachtige" data zal zijn (gebruikersstatistieken, wanneer staat de TV aan op welke input/zender, welke apparaten zijn er aangesloten. Of bij deze stofzuigers, wanneer/hoe vaak maakt de stofzuiger zijn rondje, hoe groot is de ruimte, hoeveel/welke obstakels zijn er, ...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Dergelijke data kan ook van belang zijn voor een fabrikant om hun product te verbeteren.

Hoewel ik ook best tegen al dat die data verzamelen ben maak ik me er momenteel met Mi Home nog niet zo'n zorgen over, en ik heb er nog al wat smart home producten er op zitten..

Verder inderdaad geen nieuws...

h4ns wijzigde deze reactie 18-05-2018 19:54 (6%)

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:08
Data verzamelen is deels een noodzakelijk kwaad, snap dat ze op die manier hun product zouden kunnen verbeteren. Maar aan de andere kant, zou fijn zijn als ze dit ook goed aan zouden geven en welke data ze verzamelen en waarom.
Mijn Roborock is op dit moment onderweg en 1 dezer dagen in huis. Stel ik zou mijn firewall aanpassen zodat de Roborock alleen maar mag ontvangen en niets naar buiten mag sturen. Wat gaat er dan niet meer werken?

• Evanescent
  • Niet online
quote:
Stimpy68 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:46:
Data verzamelen is deels een noodzakelijk kwaad, snap dat ze op die manier hun product zouden kunnen verbeteren. Maar aan de andere kant, zou fijn zijn als ze dit ook goed aan zouden geven en welke data ze verzamelen en waarom.
Mijn Roborock is op dit moment onderweg en 1 dezer dagen in huis. Stel ik zou mijn firewall aanpassen zodat de Roborock alleen maar mag ontvangen en niets naar buiten mag sturen. Wat gaat er dan niet meer werken?
De mijne doet alles wat ik wil zonder ook maar 1 bit aan internet te hebben gehad. Hij stofzuigt mijn hele huis met een druk op de knop. Met alle intelligentie die ik anderen zie bespreken die hem wel aan het internet hangen. De enige beperking (waar ik dus geen last van heb) is dat je hem zelf even aan moet zetten door op het knopje te drukken.
En je hebt natuurlijk geen connectie met de app, maar die vertrouw ik dus sowieso al voor geen meter. Ik snap er echt helemaal niks van dat mensen een app installeren die zoveel permissies eist. 8)7

Dus: Zonder internet doet ie gewoon alles waar hij voor gemaakt is: Intelligent stofzuigen alleen moet je even op het knopje drukken om hem te starten d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:08
quote:
Evanescent schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:02:
[...]
Dus: Zonder internet doet ie gewoon alles waar hij voor gemaakt is: Intelligent stofzuigen alleen moet je even op het knopje drukken om hem te starten d:)b
Ah okay, dat ik zelf een knopje in moet drukken is dus nu wat ik niet wil ;) De bedoeling is dat die zijn werk doet als ik juist niet thuis ben. Maar daar heb ik waarschijnlijk al wat op gevonden, ik heb al Domoticz en heb al een plugin gevonden die doet wat ik wil. O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:00
Als je deze stappen volgt kan je prima met Domoticz of een andere home automation app aan de gang https://github.com/dgiese...etup-without-Xiaomi-Cloud

• Medione1210
  • Laatst online: 19-07 17:22
quote:
[...]

De mijne doet alles wat ik wil zonder ook maar 1 bit aan internet te hebben gehad. Hij stofzuigt mijn hele huis met een druk op de knop. Met alle intelligentie die ik anderen zie bespreken die hem wel aan het internet hangen. De enige beperking (waar ik dus geen last van heb) is dat je hem zelf even aan moet zetten door op het knopje te drukken.
En je hebt natuurlijk geen connectie met de app, maar die vertrouw ik dus sowieso al voor geen meter. Ik snap er echt helemaal niks van dat mensen een app installeren die zoveel permissies eist. 8)7

Zonder internet miste ik alleen de timer functie want ik last 'm altijd s'nachts rijden. Maar sinds kort gebruik ik ook de zoned cleanup regelmatig en die werkt ook niet zonder app.

Helaas kan je bijna niets meer doen zonder een data trail echter te laten {opgeslagen patintgegevens, klantenkaart, internet etc.Ik probeer het te beperken maar alles voorkomen lukt bijna niet...dat ben ik me wel bewust.

Medione1210 wijzigde deze reactie 19-05-2018 18:41 (9%)

• Mud.Starrr
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-07 21:32

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb hem intussen ook. Vandaag een rondje in de huiskamer, en later op de bovenverdieping.
Daarna nog een keer woonkamer met de dwijl optie. Werkt prima.
Ik vraag mij alleen wel af hoe jullie dat met verschillende etage’s doen?
Weet hij wanneer hij op een andere etage is? Of maakt dat niets uit, wat hij scant de ruimte toch weer?
En zetten jullie hem dan gewoon daar neer zonder dock? Want dat werkt wel prima heb ik het idee.
Gewoon even benieuwd hoe anderen het doen.

Mud.Starrr wijzigde deze reactie 19-05-2018 22:50 (9%)

www.dekunstvanfotografie.nl
Sony A7 III | Sony A7R III
Zeiss 25mm F/2.0 | Zeiss 55mm F/1.8 | Zeiss 85mm F/1.8
Minolta 17-35 F/3.5 G | Sony 24-70 F/2.8 GM | Sony 100-400 F/4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
quote:
[...]

Mi Home is een zeer uitgebreide app. Die permissies heeft ie nodig voor andere devices die daar gebruik van maken. Niet zo zeer voor enkel de stofzuiger ;)

Al eens gekeken wat je er allemaal mee kunt bedienen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online
quote:
h4ns schreef op zondag 20 mei 2018 @ 04:19:
[...]

Mi Home is een zeer uitgebreide app. Die permissies heeft ie nodig voor andere devices die daar gebruik van maken. Niet zo zeer voor enkel de stofzuiger ;)

Al eens gekeken wat je er allemaal mee kunt bedienen?
Interesseert me natuurlijk niks. :o Ik heb alleen een stofzuiger gekocht, dan wil ik al die andere permissies niet. Ik kan echt niet geloven dat je dat maar gewoon vindt. Maar ik zal wel ouderwets zijn. De privacy policy helpt trouwens ook niet echt :P
quote:
Mud.Starrr schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:49:
Of maakt dat niets uit, want hij scant de ruimte toch weer?
Dit :)
quote:
En zetten jullie hem dan gewoon daar neer zonder dock? Want dat werkt wel prima heb ik het idee.
Ja, dat werkt prima. Hij kan dan alleen niet even terug naar de dock om op te laden, dus de ruimte moet niet te groot zijn.

Evanescent wijzigde deze reactie 20-05-2018 04:33 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ik had laatst iets irritants..
Hij had beneden stofgezogen, en ging op weg naar zijn dock. Halverwege terug drukte ik op de knop zodat die stil ging staan.(pauze)

Ik til hem op, en breng hem naar boven, ik wilde dat die daar ook een rondje ging stofzuigen. Dus ik druk weer op dezelfde knop om te starten. Maar hij ging niet starten, maar 'resuming going back to the dock'. Wat ik ook probeerde, hij wilde eerst terug naar z'n dock (die natuurlijk beneden was, hij wilde eerst 10 minuten doelloos zoeken op de boven verdieping)

Ik denk dat ik met de app hem wel een nieuw 'clean' commando kon geven, maar de app had ik even niet bij de hand. Dus echt helemaal zonder de app kan je denk ik niet altijd...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
quote:
TripleQ schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:21:
Hij had beneden stofgezogen, en ging op weg naar zijn dock. Halverwege terug drukte ik op de knop zodat die stil ging staan.(pauze)

Ik til hem op, en breng hem naar boven, ik wilde dat die daar ook een rondje ging stofzuigen. Dus ik druk weer op dezelfde knop om te starten. Maar hij ging niet starten, maar 'resuming going back to the dock'. Wat ik ook probeerde, hij wilde eerst terug naar z'n dock (die natuurlijk beneden was, hij wilde eerst 10 minuten doelloos zoeken op de boven verdieping)

Ik denk dat ik met de app hem wel een nieuw 'clean' commando kon geven, maar de app had ik even niet bij de hand. Dus echt helemaal zonder de app kan je denk ik niet altijd...?
Misschien knop iets langer inhouden? Of twee keer kort achter elkaar indrukken of iets dergelijks.

h4ns wijzigde deze reactie 20-05-2018 09:38 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20:48

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Wat is er gek aan de privacy policy vergeleken bijvoorbeeld https://www.apple.com/legal/privacy/en-ww/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medione1210
quote:

Dat heb ik ook. Ik zet 'm dan even uit en weer aan. Lijkt me een bug die ze hopelijk nog eens oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melantrix
quote:

Dat is toch vrij logisch? Hij gaat eerst terug naar de dock (wat deel is van een clean cycle) als je hem dan pauzeert, oppakt en ergens anders neerzet en weer op starten drukt gaat hij gewoon door met de clean cycle. Dus dan moet je f wachten tot hij terug is bij de dock, of uitzetten oid/ clean cycle laten stoppen.

Je drukt dus in feite niet op start clean cycle, maar continue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medjai
quote:
Medjai schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:16:
[...]

De buitenkant wel, maar dat heeft niet geholpen (was ook niet bijzonder vies). Misschien maar eens open schroeven en de binnenkant bekijken, schijnt dat er achter dat zwarte plastic een soort streepjescode zit met zwarte en witte vlakken.
Ik heb de LIDAR van de stofzuiger eens goed schoongemaakt, dat hielp nog niet. Daarna de dock open geschroefd en schoongemaakt (was niet vies, maar toch). Geprobeerd zonder het donkere plexiglas en sindsdien heeft hij al 4 keer goed gedocked (2x door handmatig op de home knop op de robot te drukken en ook 2 keer na een geplande schoonmaak ronde).
Binnenkort maar weer eens proberen met het plexiglas weer op het dock.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-07 13:14

Gorefest

serial killer.

Vorige week besteld via AliExpress en verzonden vanuit een magazijn in Duitsland. Dit weekend binnengekregen. Wauw wat een geweldig apparaat is dit zeg! Ik had hiervoor een Grixx/Medion ding van de Aldi welke een jaar of 4 zijn dienst heeft gedaan. Echter na al een keer de accu vervangen te hebben was hij nu echt op en dus tijd voor een nieuwe. Lang uitgesteld en rond gekeken en het is dus uiteindelijk deze Xiaomi geworden maar echt een vooruitgang!

Confesions of a serial killer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc3l
Die van mij vanavond ook binnen gekregen. Mijn broertje heeft er n dus wist al dat het een prima hulpje is.
Hij is vervanging van mijn 'domme' Roomba, die het niet slecht deed maar dit is wel een verbetering.

Helaas wil hij mijn vloerkleed niet op (grijs), terwijl hij mijn deurmat (zwart) wel op wil. Vloerkleed is niet hoogpolig en Roomba had er geen problemen mee. Sensoren afplakken lost het probleem op (toch gelijkvloers).
Had ook de magneetstrips erbij gekocht, die zaten er helaas niet bij. Werken die ook nog als de sensoren zijn afgeplakt of iemand weet?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-07 12:20
Is het hier overigens al bekend dat de Google Home nu ook Mi Home ondersteunt? Je kunt nu bijvoorbeeld 'Start vacuuming' of 'Send the vacuum home' zeggen:

https://www.reddit.com/r/...patible_with_google_home/

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-07 16:48

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Evanescent schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:30:

[video]
Tja. Opzich wel logisch. Maar aan de andere kant de Mi Home app heeft bij mij alleen toegang tot opslag en de rest staat uit, er valt dus weinig te verzamelen voor ze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

T.net PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Een aantal reacties zijn verplaatst naar Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden omdat de reacties over levertijden gingen Voor discussie over levertijden is het genoemde topic de juiste plek.

Frontpagemoderatie forum | Discusie over witgoed, Themaforum Witgoed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medione1210
Ik kreeg al een paar weken geen notificaties meer, wat al vaker is gebeurd. Nu komen de notificaties ineens weer terug, maar nu in het chinees, terwijl de taal van de app gewoon op Engels staat. Ik zit op de mainland server omdat ik ook nog andere apparaten heb aangesloten die afhankelijk zijn van deze server.

Zijn er hier meer mensen met dit probleem?

Medione1210 wijzigde deze reactie 08-06-2018 12:57 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20:48

knakworst

Get Dilberted!

Exact hetzelfde probleem helaas. Zal wel weer gefixt worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Inmiddels ruim een jaar in gebruik en nog steeds heel tevreden, vandaag 2e x filter vervangen en 1e x mainbrush (side brush ook al 1 x gedaan) en maar weer een nieuwe set supplies besteld van alles omdat hij het voorlopig nog perfect doet. Inmiddels 303 uur schoon gemaakt en meer dan 15000m2 :X

Ter vergelijking de Neato die ik hiervoor had liep veel vaker vast, maar was in jaar 1 ook al 2 x onder garantie vervangen ivm problemen...

Sander wijzigde deze reactie 08-06-2018 11:28 (6%)

• C6DL
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22:03
Ik gebruik al een tijdje een Xiaomi.
Van de week de firmware geupdate en vannacht ging hij ineens uit zichzelf een scheduled cleanup doen.
Meer mensen last van? Bij timer, zie ik niets ingesteld staan :(

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-07 11:20
Bobbi maakt hier nu een jaar haar rondjes. ‘s Morgens om 05:50 begint ze en 40 minuten later klaar. Viel me laatst een paar keer op dat ze om 07:00 nog bezig was. Niet teveel bij nagedacht, maar vanochtend toch maar eens de app geopend. Wat zie ik? Map van mijn begane grond met 45 graden geroteerd aan de rechterzijde van de map nog eens de begane grond. En staat die muts diagonaal door het huis te zuigen. Iemand dat wel eens gehad? Ik maak me zorgen om haar mentale gesteldheid :+

• renedepe
  • Laatst online: 00:41

renedepe

wheeeeelp!!!

quote:
UltraSub schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:33:
Bobbi maakt hier nu een jaar haar rondjes. ‘s Morgens om 05:50 begint ze en 40 minuten later klaar. Viel me laatst een paar keer op dat ze om 07:00 nog bezig was. Niet teveel bij nagedacht, maar vanochtend toch maar eens de app geopend. Wat zie ik? Map van mijn begane grond met 45 graden geroteerd aan de rechterzijde van de map nog eens de begane grond. En staat die muts diagonaal door het huis te zuigen. Iemand dat wel eens gehad? Ik maak me zorgen om haar mentale gesteldheid :+
Heb ik ook een keer gehad, raakt ze inderdaad helemaal in de war van. Rijdt dan overal tegenaan en doet uren over een rondje. Een soft reset loste het op bij mij. Sindsdien nooit meer gehad.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• UltraSub
  • Laatst online: 19-07 11:20
Gisteren firmware ge-update en vanmorgen normaal rondje. Zal ook wel reboot doen bij upgrade.

• Shmorky
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 05-07 18:31
Ik overweeg deze stofzuiger al een tijdje aan te schaffen maar blijf eigenlijk steeds met een paar vragen zitten:

Waarom zou ik versie 2 kopen boven versie 1?

Waar hebben jullie hem aangeschaft? Gearbest lijkt versie 2 niet te hebben, en op AliExpress zie ik hem staan onder de naam Roborock? Is dat wel dezelfde?

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:06

Snappie88

Mr. Hollywood

quote:
Shmorky schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:48:
Ik overweeg deze stofzuiger al een tijdje aan te schaffen maar blijf eigenlijk steeds met een paar vragen zitten:

Waar hebben jullie hem aangeschaft? Gearbest lijkt versie 2 niet te hebben, en op AliExpress zie ik hem staan onder de naam Roborock? Is dat wel dezelfde?
Roborock S50 is geloof ik de officiele naam van de v2, weet het S50 gedeelte niet 100% zeker alleen.

Ik heb een maandje terug de v1 gehaald. Van wat ik ervan begrijp vervangt de v2 niet het dwijlen wat je een keertje per twee weken (in mijn geval) moet doen. Het is meer een vochtig doekje over de vloer halen, en dat rechtvaardigd niet de additionele EUR 100,- die de v2 kost. Ik ben wel uitermate tevreden over de v1 trouwens, en kan deze van harte aanbevelen. Mocht je die EUR 100,- niet zo veel kunnen schelen, dan zou ik wel lekker voor de v2 gaan.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medione1210
quote:
renedepe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:07:
[...]

Heb ik ook een keer gehad, raakt ze inderdaad helemaal in de war van. Rijdt dan overal tegenaan en doet uren over een rondje. Een soft reset loste het op bij mij. Sindsdien nooit meer gehad.
Heb ik gelukkig nog niet gehad, maar het viel mij vanmorgen op dat de mijne ineens 9 minuten langer over een rondje doet. Normaal altijd 47/48 minuten en nu 57 minuten. Zelfde aantal m2. Ik zie niets vreemds op de kaart.
quote:

Ik zou gewoon versie 1k kopen en dan bijvoorbeeld vanuit een eu warehouse. Naar mijn mening voegt de dweiloptie (had ik op een eerdere robot) weinig toe.

De Roborock is inderdaad dezelfde.

Medione1210 wijzigde deze reactie 24-06-2018 20:31 (36%)

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:07

Gynnad

* * *

quote:
Medione1210 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:29:
[...]

Heb ik gelukkig nog niet gehad, maar het viel mij vanmorgen op dat de mijne ineens 9 minuten langer over een rondje doet. Normaal altijd 47/48 minuten en nu 57 minuten. Zelfde aantal m2. Ik zie niets vreemds op de kaart.

[...]

Ik zou gewoon versie 1k kopen en dan bijvoorbeeld vanuit een eu warehouse. Naar mijn mening voegt de dweiloptie (had ik op een eerdere robot) weinig toe.

De Roborock is inderdaad dezelfde.
Ik las iemand die het ook had over de S50, is dit de lite versie (dus de V3)?
quote:
bottom line schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:31:
[...]

Xiaomi versie 1Xiaomi versie 2Xiaowa Smart (Xiaomi Lite)
5200mAh5200mAh2600mAh
1800Pa2000Pa1600Pa
480ml opvang480ml opvang640ml opvang
??2cm climbing2cm climbing
xMoppingx

;)
Na lang wikken en wegen en verschillende reviews te hebben gelezen over robotstofzuigers lijkt het erop dat het een goede deal is om met Xiaomi robotstofzuiger in zee te gaan en zoals jij hierboven ook al aangeeft om voor de V1 te kiezen, wat ook blijkt uit de tabel want dat is een betere versie dan de V3 (lite) en een goedkopere versie dan de V2 die eigenlijk alleen maar de dweiloptie en over kleine obstakels heen gaan functies extra heeft.

Nu lees ik dat iedereen het heeft over extra parts die ze mee bestellen, waaraan moet ik dan denken? Extra borsteltjes?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:54
quote:
Gynnad schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:33:
[...]

Ik las iemand die het ook had over de S50, is dit de lite versie (dus de V3)?

[...]

Na lang wikken en wegen en verschillende reviews te hebben gelezen over robotstofzuigers lijkt het erop dat het een goede deal is om met Xiaomi robotstofzuiger in zee te gaan en zoals jij hierboven ook al aangeeft om voor de V1 te kiezen, wat ook blijkt uit de tabel want dat is een betere versie dan de V3 (lite) en een goedkopere versie dan de V2 die eigenlijk alleen maar de dweiloptie en over kleine obstakels heen gaan functies extra heeft.

Nu lees ik dat iedereen het heeft over extra parts die ze mee bestellen, waaraan moet ik dan denken? Extra borsteltjes?
Eerste jaar heb je niets nodig. Eerste 2 jaar ook niet, als je regelmatig (1x in de 3 maand) je robot goed proper maakt, haar uit de borstels halen etc..
Als ik extra parts zou bestellen is het de filter + zijborstel :)

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-07 13:46
Hmm kan geen verbinding meer maken met de Mi, wifi was veranderd dus had reset gedaan en sindsdien geraak ik er niet meer in (alles al geprobeerd verschillende toestellen, wifi's ,resets), iemand tips om er toch terug in te geraken?

• Mud.Starrr
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-07 21:32

Mud.Starrr

I shoot people for money

quote:

* De V2 heeft een iets andere wielophanging waardoor hij gemakkelijk over hoge drempels kan.
* Daarnaast heeft hij een sterkere motor waardoor hij beter zuigt.
* Verder zit de lidar op een andere locatie, waardoor hij minder snel vast komt zitten in rare hoekjes en onder lage meubels.
* En inderdaad heeft hij een dwijl functie waar de meningen over verdeeld zijn.

Mijn ervaring is dat als je de grond van tevoren nat maakt door wat water met reiniger rond te 'gooien', en hem dan met het reservoir gevuld met de zelfde combi 3x rond laat rijden (kan via instellingen) en tussendoor 2 a 3x de dwijl even uitspoelt dat hij behoorlijk goed dwijlt. Op de normale manier met alleen het reservoir gevuld valt het inderdaad wat tegen.
Let op, als je het op mijn genoemde manier doet dat je hem dan wel op dwijl modus zet, anders zuigt hij het water op wat me niet gezond voor de stofzuiger lijkt. (dwijlmodus werkt alleen via hongkong of china server gebruiken in de app).

www.dekunstvanfotografie.nl
Sony A7 III | Sony A7R III
Zeiss 25mm F/2.0 | Zeiss 55mm F/1.8 | Zeiss 85mm F/1.8
Minolta 17-35 F/3.5 G | Sony 24-70 F/2.8 GM | Sony 100-400 F/4.5-5.6 GM

• Medione1210
quote:
bottom line schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:00:
[...]

Eerste jaar heb je niets nodig. Eerste 2 jaar ook niet, als je regelmatig (1x in de 3 maand) je robot goed proper maakt, haar uit de borstels halen etc..
Als ik extra parts zou bestellen is het de filter + zijborstel :)
Ik heb na 10 maanden het filter vervangen, maar dat was nog niet eens perse nodig!

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-07 09:14
Ik spuit de filter 1x in de maand uit met een bus perslucht. Kijk daarvoor in mijn V&A.
Dit doe ik zowel bij Conchita (Xiaomi vacum) als met de Black&Decker handstofzuiger.

Alleen de handstofzuiger 1x per 3 maanden ofzo :-) omdat Conchita bijna al het werk doet.

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Ik heb sindskort ook een Xiaomi robot vacum, werkt super! Alleen hebben we twee Tripptrap stoelen staan en daar past hij net wel/net niet onder door (zwarte stang). Er staan nu al een paar zwarte vegen op de lidar, kan dat heel veel kwaad? Hij 'wipt' er een beetje onderdoor :D
Anders moet ik de stoelen ff wegzetten voordat hij gaat schoonmaken :)

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 06:09
quote:
kepler schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:29:
Ik heb sindskort ook een Xiaomi robot vacum, werkt super! Alleen hebben we twee Tripptrap stoelen staan en daar past hij net wel/net niet onder door (zwarte stang). Er staan nu al een paar zwarte vegen op de lidar, kan dat heel veel kwaad? Hij 'wipt' er een beetje onderdoor :D
mmm ik heb er ook 2 staan en sta op het punt om een robot aan te schaffen....ik ga er uit voorzorg maar vast een paar doppen onder schroeven en kijken ogf hij er onderdoor rijdt

• kepler
  • Nu online
quote:
weertenaar schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:41:
[...]

mmm ik heb er ook 2 staan en sta op het punt om een robot aan te schaffen....ik ga er uit voorzorg maar vast een paar doppen onder schroeven en kijken ogf hij er onderdoor rijdt
Bij mij zit er al vilt onder, dus al een stukje verhoogd. Ben vooral benieuwd of het echt kwaad kan

• Medione1210
quote:
kepler schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:31:
[...]

Bij mij zit er al vilt onder, dus al een stukje verhoogd. Ben vooral benieuwd of het echt kwaad kan
De bovenkant van de lidar is gewoon een beschermkapje van plastic dus als het er maar net langs 'schuurt' zal het niet veel kwaad kunnen, al zou ik zelf de moeite nemen om 'm ff weg te zetten voor het stofuigen(of te verhogen).

• SvenVis
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 06:43
quote:
kepler schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:29:
Ik gebruik de vacuum nu ongeveer een jaar, heb ook een Tripp Trapp en nergens problemen mee. Lidar raakt stangetje wel, maar draait er prima onderdoor. Geen vegen oid (stang gewoon vies mss?). Ik haal de kinderstoel dan ook nooit weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-07 13:10
Sinds het weekend ook in bezit van de V1 versie. Besteld bij Gearbest, bezorgd door DHL, gelukkig zonder douane kosten.

Ik ben op zoek naar virtual walls voor de trap. Hoewel het een val sensor heeft, wil ik het voor zekerheid plaatsen.

Bij laagste.prijs ben ik tegengekomen bij Zapals.
Heeft iemand ervaring hiermee? Gezien mi vacuum vrij kieskeurig is met magneetstrips

https://www.zapals.com/ca...t/index/?q=Virtual%20wall

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medione1210
quote:
karakedi schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:39:
Sinds het weekend ook in bezit van de V1 versie. Besteld bij Gearbest, bezorgd door DHL, gelukkig zonder douane kosten.

Ik ben op zoek naar virtual walls voor de trap. Hoewel het een val sensor heeft, wil ik het voor zekerheid plaatsen.

Bij laagste.prijs ben ik tegengekomen bij Zapals.
Heeft iemand ervaring hiermee? Gezien mi vacuum vrij kieskeurig is met magneetstrips

https://www.zapals.com/ca...t/index/?q=Virtual%20wall
Ondanks gebruik van de originele magneetstrip is mijn robot toch een keer van de trap gevallen, 13 treden naar beneden op een stenen vloer. Gelukkig n tot mijn verbazing geen enkele schade aan de stofzuiger. Sindsdien zet ik altijd een wasmand voor het trapgat, want dat gaat me geen tweede keer overkomen!

Ik snap nog steeds niet hoe dat heeft kunnen gebeuren 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:07
quote:
SvenVis schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:12:
[...]

Ik gebruik de vacuum nu ongeveer een jaar, heb ook een Tripp Trapp en nergens problemen mee. Lidar raakt stangetje wel, maar draait er prima onderdoor. Geen vegen oid (stang gewoon vies mss?). Ik haal de kinderstoel dan ook nooit weg.
Grappig, ik haal de tripp Trapp altijd weg, aangezien hij er net achter blijft haken en dan de stoel een beetje meesleurt.
Ik heb geen viltjes onder de stoel, het is dus echt mm werk of hij past of niet.
Maar dat is de enige stoel die ik op hoef te tillen, dus dat is een kleine moeite ;)

• Gynnad

Gynnad

* * *

Vandaag is onze xiaomi v1 bezorgd, dus vanavond even afhalen. Nu is natuurlijk de belangrijkste vraag hoe gaan we hem noemen. Hebben jullie zelf de robotstofzuiger een naam gegeven en zo ja hoe heet deze dan? Enkele suggesties die wij al hadden zijn Henk, Ping Pong of Huan (wat met vreugde betekend).

Maar even serieus, vanavond eens goed de verschillende handleidingen lezen om hem zo goed mogelijk aan de praat te krijgen. Las dat sinds april er de mogelijkheid is om een bepaald gebied van je huis te laten reinigen, dat is wel een mooie toevoeging!

Gynnad wijzigde deze reactie 04-07-2018 13:38 (29%)

quote:
Gynnad schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:22:
Vandaag is onze xiaomi v1 bezorgd, dus vanavond even afhalen. Nu is natuurlijk de belangrijkste vraag hoe gaan we hem noemen. Hebben jullie zelf de robotstofzuiger een naam gegeven en zo ja hoe heet deze dan? Enkele suggesties die wij al hadden zijn Henk, Ping Pong of Huan (wat met vreugde betekend).
:')

Is het al bijna vrijdag?

• MvDoorn
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09-07 11:25
Vraagje, klopt het dat er minder functies beschikbaar zijn als je met de Singapore server bent verbonden? Had de laatste weken last van een trage verbinding met de China server, nu even omgewisseld maar mis functies als 'Go' en 'Zoned Cleanup'. Hij heeft verder wel alle andere instellingen overgenomen (historie, planning etc.).

Doe ik iets verkeerd of is dit een known issue?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:54
quote:

Maar even serieus, vanavond eens goed de verschillende handleidingen lezen om hem zo goed mogelijk aan de praat te krijgen. Las dat sinds april er de mogelijkheid is om een bepaald gebied van je huis te laten reinigen, dat is wel een mooie toevoeging!
Floor-E

• realphoenikx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-07 19:25
quote:
Medione1210 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:02:
[...]

Ondanks gebruik van de originele magneetstrip is mijn robot toch een keer van de trap gevallen, 13 treden naar beneden op een stenen vloer. Gelukkig n tot mijn verbazing geen enkele schade aan de stofzuiger. Sindsdien zet ik altijd een wasmand voor het trapgat, want dat gaat me geen tweede keer overkomen!

Ik snap nog steeds niet hoe dat heeft kunnen gebeuren 8)7
Was dat in het donker? De Xiaomi heeft licht nodig om een afgrond te kunnen zien.

• Medione1210
quote:
realphoenikx schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:49:
[...]

Was dat in het donker? De Xiaomi heeft licht nodig om een afgrond te kunnen zien.
Het was shirt heel donker! En met de magnetische strips zou het in het donker moeten kunnen werken!

• Gynnad

Gynnad

* * *

Gisteren de stofzuiger uitgepakt en meteen aangezet en ik moet zeggen het overtrof mijn verwachtingen! In 1 kamer hadden we expres wat extra vuil laten liggen en dit werd niet helemaal goed opgepakt in de quite mode, maar door aan te geven dat hij de zone opnieuw moest doen in een wat hogere stand werd alles netjes opgeruimd.

Echter toen ik zijn bakje ging legen, en aan het uitvogelen was hoe de dust bin open moest knoeide ik helaas de helft over de grond, ik dacht ik stuur hem even naar de keukenzone zodat ie dat meteen weer op kan doen, echter tot mijn verbazing zag ik dat de stofzuiger de map van ons appartement ineens kwijt was. Iemand enig idee hoe dit kan of wanneer de map gereset wordt?

Ik heb het nu opgelost door de stofzuiger naar de keuken te laten rijden, dan scant hij automatisch de ruimte waardoor ik toch kon aangeven dat hij die zone moest doen, alleen had ik dit liever gewoon vanaf de bank aan willen geven.. ;)

• BP14
  • Laatst online: 19-07 15:48
Truus
quote:

• Melantrix
quote:
Gynnad schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:19:
Gisteren de stofzuiger uitgepakt en meteen aangezet en ik moet zeggen het overtrof mijn verwachtingen! In 1 kamer hadden we expres wat extra vuil laten liggen en dit werd niet helemaal goed opgepakt in de quite mode, maar door aan te geven dat hij de zone opnieuw moest doen in een wat hogere stand werd alles netjes opgeruimd.

Echter toen ik zijn bakje ging legen, en aan het uitvogelen was hoe de dust bin open moest knoeide ik helaas de helft over de grond, ik dacht ik stuur hem even naar de keukenzone zodat ie dat meteen weer op kan doen, echter tot mijn verbazing zag ik dat de stofzuiger de map van ons appartement ineens kwijt was. Iemand enig idee hoe dit kan of wanneer de map gereset wordt?

Ik heb het nu opgelost door de stofzuiger naar de keuken te laten rijden, dan scant hij automatisch de ruimte waardoor ik toch kon aangeven dat hij die zone moest doen, alleen had ik dit liever gewoon vanaf de bank aan willen geven.. ;)
De stofzuiger onthoudt geen map, dus elke keer als hij start scant hij je huis opnieuw alsof het de eerste keer is.

• Gynnad

Gynnad

* * *

quote:
Melantrix schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:06:
[...]

De stofzuiger onthoudt geen map, dus elke keer als hij start scant hij je huis opnieuw alsof het de eerste keer is.
Hmm, maar hoe werkt de zoned cleanup dan? Dit betekend dus dat je nooit kunt zeggen dat de stofzuiger alleen de woonkamer moet doen? (Behalve als je de deuren dicht doet of het afbakend met de magneetstrips)

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:23
In de app zie je altijd de laatste kaart die hij gemaakt heeft. Daarop kun je een zoned cleanup aangeven. Als je hem gewoon normaal aanzet, maakt hij weer een nieuwe kaart.

• Gynnad

Gynnad

* * *

quote:
Anakha schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:50:
In de app zie je altijd de laatste kaart die hij gemaakt heeft. Daarop kun je een zoned cleanup aangeven. Als je hem gewoon normaal aanzet, maakt hij weer een nieuwe kaart.
Ah dan was dat waarschijnlijk het probleem. Ik had hem even kort aangezet en weer uit, vermoedelijk is hij toen een nieuwe kaart gaan maken.

Thanks!

• kepler
  • Nu online
quote:
Smobbo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:52:
[...]

Grappig, ik haal de tripp Trapp altijd weg, aangezien hij er net achter blijft haken en dan de stoel een beetje meesleurt.
Ik heb geen viltjes onder de stoel, het is dus echt mm werk of hij past of niet.
Maar dat is de enige stoel die ik op hoef te tillen, dus dat is een kleine moeite ;)
Ik zet ze tegenwoordig met de stang-kant tegen de kast, dan kan hij zich er ook niet op vast lopen eventueel.

De naam van onze robot is trouwens Bobby E. :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-07 13:10
Kunnen jullie de robot werkend krijgen met china server? De china server heeft meer opties, maar ik krijg melding dat ik verbinding moet maken met een lokaal server.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:31
quote:
realphoenikx schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:49:
[...]

Gebruikt hij niet gewoon IR sensoren om afgronden te detecteren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• realphoenikx
quote:
Sissors schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:11:
[...]

Als dat het geval zou zijn waren donkere tapijten ook geen probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
quote:
Naamgenoot! Hier ook Truus.

• Guidooow
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-07 18:30
quote:
Sissors schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:11:
[...]

Jazeker, sensoren aan de onderkant en zijkant zijn infrarood sensoren, net zoals de lidar. De stofzuiger heeft dus ook geen licht nodig om zijn werk te doen, dat zou wat zijn zeg. 8)7

• Grono112
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:20
Na een tijdje hier te hebben rond gehangen, en wat youtube revieuws heb ik de knoop doorgehakt en toch de Xiaomi Roborock S50 besteld.

Ik wou eigenlijk eerst de V1 kopen maar ik kreeg een leuk bedrag terug van mijn energie leverancier dus Fuck it, geld moet rollen :9

Ik heb hem via AliExpress besteld en laat hem via Duitsland met DHL bezorgen (levertijd 7-9 dagen). Zodra de Roborock binnen is en de eerste troep van de vloer heeft gezogen zal ik wel even een update geven :)

• realphoenikx
quote:
Guidooow schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Jazeker, sensoren aan de onderkant en zijkant zijn infrarood sensoren, net zoals de lidar. De stofzuiger heeft dus ook geen licht nodig om zijn werk te doen, dat zou wat zijn zeg. 8)7
Probeer het anders zelf eens even?

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-07 17:32

Rudedadude

Maybe we were born to run

quote:
Guidooow schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Hij doet het gewoon prima in het totale donker. Ik denk wel dat de sensoren elkaar versterken. Bij licht doet hij soms wat moeilijk bij donkere randen, in het totale donker is dat geen probleem.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• realphoenikx
quote:
Rudedadude schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:35:
[...]

Hij doet het gewoon prima in het totale donker. Ik denk wel dat de sensoren elkaar versterken. Bij licht doet hij soms wat moeilijk bij donkere randen, in het totale donker is dat geen probleem.
Ja, het doet het prima in het donker. Maar heb je dat ook geprobeerd waar het naar beneden kan vallen?

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-07 17:32

Rudedadude

Maybe we were born to run

quote:
realphoenikx schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:08:
[...]

Ja, het doet het prima in het donker. Maar heb je dat ook geprobeerd waar het naar beneden kan vallen?
Nee, want ik verwacht dat dat niet goed zal gaan omdat de sensoren daarvoor licht nodig hebben. En na het van de trap stuiter verhaal hier neem ik geen risico :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:33
quote:
Haha, grappig dat wij allen ( ws voornamelijk de mannelijke Tweakers ) hun robotstofzuiger een naam geven..
Mijne heet trouwens Mia ( vernoemd naar Mia uit de TV-serie Humans en natuurlijk de MI uit Xiaomi :) )

• BP14
  • Laatst online: 19-07 15:48
quote:
lowo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:57:
[...]

Haha, grappig dat wij allen ( ws voornamelijk de mannelijke Tweakers ) hun robotstofzuiger een naam geven..
Mijne heet trouwens Mia ( vernoemd naar Mia uit de TV-serie Humans en natuurlijk de MI uit Xiaomi :) )
Makkelijk praten tegen je vriendin. Zet jij Truus even aan _/-\o_ ?

• Supertroeper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-07 13:22
Vandaag melding van een nieuwe firmware ( 3.3.9_003254 ).

Heeft iemand deze versie al kunnen testen?

Zelf nog geen tijd gehad. Ben nog onderweg.

• link0007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-07 16:03
quote:
realphoenikx schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:29:
[...]

Als dat het geval zou zijn waren donkere tapijten ook geen probleem.
Het probleem met donkere tapijten is juist dat ze het IR-licht te veel absorberen. De hoogtesensor zendt IR-licht uit, en meet vervolgens de intensiteit van de hoeveelheid IR-licht die terugkaatst. Op een normale vloer zal bijna 100% terugkaatsen naar de sensor, bij een afgrond zal veel minder terugkaatsen, en op een zwart tapijt zal ook veel minder terugkaatsen. Oftewel: het kan gebeuren dat de sensor in de war raakt bij een zwart tapijt.

Het werkt dus net op omgevingslicht oid. Dat zou nogal zinloos zijn aangezien de sensor aan de onderkant van de robot zit (in de schaduw dus), aangezien omgevingslicht ontzettend variabel is en dus niet makkelijk gebruikt kan worden voor sensors, en aangezien de robots vooral 's nachts gebruikt zullen worden.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +1Henk 'm!

• realphoenikx
quote:
link0007 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:22:
[...]

Het probleem met donkere tapijten is juist dat ze het IR-licht te veel absorberen. De hoogtesensor zendt IR-licht uit, en meet vervolgens de intensiteit van de hoeveelheid IR-licht die terugkaatst. Op een normale vloer zal bijna 100% terugkaatsen naar de sensor, bij een afgrond zal veel minder terugkaatsen, en op een zwart tapijt zal ook veel minder terugkaatsen. Oftewel: het kan gebeuren dat de sensor in de war raakt bij een zwart tapijt.

Het werkt dus net op omgevingslicht oid. Dat zou nogal zinloos zijn aangezien de sensor aan de onderkant van de robot zit (in de schaduw dus), aangezien omgevingslicht ontzettend variabel is en dus niet makkelijk gebruikt kan worden voor sensors, en aangezien de robots vooral 's nachts gebruikt zullen worden.
Kerel, mooi verhaal, maar het enige dat uit de praktijk blijkt is dat als ik Mimi in het donker laat werken ze subiet van de trap afdondert maar niet als ik een lichtje aan laat.

• ralph075
  • Niet online
quote:
lowo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:57:
[...]
Mijn vrouw noemt hem James... :N
Ik houd vast aan Truus :Y

Hopelijk eindigt hij/zij niet in een identiteitscrisis... :/
quote:
BP14 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:01:
[...]
Makkelijk praten tegen je vriendin. Zet jij Truus even aan _/-\o_ ?
Precies dat is het handige van een naampje.

Praat toch makkelijker dan hem/het/haar afstandelijk 'de robot' blijven noemen. Bovendien weten we over een paar jaar niet meer welke 'de robot' we dan bedoelen... :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Hmm, mijn Stephan (oud-huisgenoot, kan ik eindelijk zeggen dat ie op tijd stofzuigt :P ) doet nog wel netjes de routine van drie maal per week om 12:00 een rondje, maar verschijnt niet meer in de Mi app. Zelf geen aanpassingen gemaakt. Bij het opnieuw proberen toe te voegen krijg ik Stephan niet gevonden. Al een paar keer aan en uit gezet, topic doorgezocht maar niets. Iemand een tip?

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc3l
quote:
Snappie88 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:33:
Hmm, mijn Stephan (oud-huisgenoot, kan ik eindelijk zeggen dat ie op tijd stofzuigt :P ) doet nog wel netjes de routine van drie maal per week om 12:00 een rondje, maar verschijnt niet meer in de Mi app. Zelf geen aanpassingen gemaakt. Bij het opnieuw proberen toe te voegen krijg ik Stephan niet gevonden. Al een paar keer aan en uit gezet, topic doorgezocht maar niets. Iemand een tip?
Thuisland goed staan in je app? Deze moet op China staan bij het toevoegen.

Die van mij heeft een simpele naam Mr. Robot. Was toen net de serie aan het kijken toen ik hem kocht.
Nog steeds erg tevreden, beter dan mijn vorige duurdere Roomba 681.

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Die staat nog op Singapore. Ik ga vanavond de boel aanpassen, bedankt voor de suggestie!

Surfin' paradise!

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True